چرا باید فیبر بیشتری مصرف کنیم ؟

همبرگر مرغ
2019/09/07
تغذیه برای افزایش وزن
2019/09/08

همه ما شنیده ایم که هر روز باید مقدار زیادی فیبر را از رژیم غذایی دریافت کنیم ، اما بهترین راه برای به دست آوردن کافی فیبر و آنچه که دقیقا به غذاهای با فیبر بالا انجام می شود ، چیست ؟ و سلامت ترین رژیم غذایی با فیبر چیست ؟

در حالی که بسیاری از مردم می دانند که غذاهای فیبردار در کاهش وزن و حفظ سلامت قلب نقش مهمی دارند ، اما اکثر مردم هنوز از داشتن اطلاعات کافی برخوردار نیستند . توصیه می شود که بزرگسالان حداقل ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر را هر روز دریافت کنند ( ایده آل حتی بیشتر ) اما بیشتر آنها فقط حدود ۱۵ گرم یا کمتر دریافت می کنند.

بطور کلاسیک ، فیبر بر اساس حلالیت آن در آب به دو دسته تقسیم می شوند :

فیبر محلول که در آب حل شده و می تواند باکتری های “خوب” در روده را متابولیزه کند . فیبر نامحلول که در آب حل نمی شود . یکی دیگر از راه های ب دسته بندی فیبر “قابل تخمیر در مقابل غیر قابل تخمیر” است که ، آیا باکتری مفید در روده می تواند از آن استفاده کنند یا نه انواع مختلف فیبر وجود دارد برخی از آنها دارای مزایای مهم برای سلامتی هستند بسیاری از غذاها شامل هر دو فیبرهای محلول و نامحلول است.

غذاهای غنی از فیبر کدامند ؟

بهترین انتخاب های غذایی برای تامین فیبر عبارتند از : فرآورده های غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا ، نخود فرنگی و دیگر حبوبات ، آجیل و دانه ها می باشند . یک رژیم غذایی خوب شامل مراقبت از کالری مصرفی ، مصرف مواد غذایی غنی از مواد مغذی ، ویتامین ها ، اجتناب از چربی های اشباع و همچنین توجه خاص به همه منابع فیبر است .

چقدر فیبر نامحلول و محلول باید بخوریم ؟

مقدار توصیه شده روزانه فیبر برای زنان ۲۵ و برای مردان ۳۸ گرم است جو دو سر ، سبوس جو دو سر ، پوسته پسیلیوم و دانه غنی کتان دارای هر دو نوع از الیاف هستند به عبارت دیگر ، به طور کلی شما باید به جای دقت در نوع فیبر بر مصرف فیبر تمرکز داشته باشید . در حالت ایده آل ، شما باید ۵ وعده میوه و سبزیجات و همچنین در برخی از وعده ها از محصولات غلات کامل ، هر روز مصرف کنید .

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید