رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری

متخصص تغذیه برای چاق شدن
متخصص تغذیه برای چاق شدن
2020/09/02
دکتر متخصص تغذیه برای مشکلات کبد
دکتر متخصص تغذیه برای مشکلات کبد
2020/09/05
رژیم 40 روزه خام گیاه خواری

رژیم 40 روزه خام گیاه خواری

در این مقاله به موضوع رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری میپردازیم.

استفاده از رژیم خام گیاه خواری را می توان به قرن نوزدهم میلادی نسبت داد، هرچند که این رژیم به تازگی بسیار محبوب شده است و افراد بسیاری درصدد تجربه ی آن برآمده اند. کسانی که به این نوع از رژیم و نتیجه های آن اعتقاد دارند، بیان می کنند که تاثیرات اینگونه غذا خوردن بر سلامت بدنی فرد بسیار زیاد است. هرچند که برخی از متخصصان تغذیه و پزشکان اظهار می کنند که استفاده از این نوع از رژیم ممکن است، بر سلامت افراد تاثیرات جانبی منفی داشته و بدن آنها را با کمبود ویتامین و مواد مغذی رو به رو نماید.

رژیم 40 روزه خام گیاه خواری

رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری

از جمله فایده هایی که این سبک از غذا خوردن برای بدن می تواند داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد: کم کردن وزن، بالا رفتن سطح نشاط و سرزندگی، بیشتر شدن توان و انرژی، پایین آمدن ریسک ابتلا به بیماری های مزمن، بالا رفتن سطح سلامت کلی بدن و نیز کمتر شدن آسیب های وارده بر محیط زیست و طبیعت.

در ادامه مقاله رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به این سوالات پاسخ داده می شود:

  1. رژیم خام گیاه خواری چگونه است؟
  2. چطور یک رژیم خام خواری بگیریم؟
  3. رژیم خام خواری چه بایدها و نبایدهایی دارد؟
  4. غذاهای خام سالم تر هستند، یا غذاهای پخته؟
  5. رژیم خام گیاه خواری چه اثراتی بر مواد مغذی بدن دارد؟
  6. رژیم خام گیاه خواری چه تاثیراتی بر سلامتی اشخاص دارد؟
  7. آیا می توان رژیم خام گیاه خواری را برای مدت زمان طولانی انجام داد؟
  8. رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری چگونه است؟
  9. چه نکته هایی در رژیم خام گیاه خواری باید رعایت شود؟
  10. چگونه رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری بگیریم؟
  11. گیاه خواری چه فایده هایی دارد؟
  12. گیاه خواری چه ضررهایی دارد؟
رژیم 40 روزه خام گیاه خواری

رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری

 

 رژیم خام گیاه خواری چگونه است؟

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص رژیم خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

به صورت کلی می توان گفت که رژیم خام گیاه خواری بر پایه ی مواد غذایی بنا شده است که شامل تمامی مواد گیاهی به صورت پخته نشده و غیر فرآوری شده هستند.

در این نوع از برنامه ی غذایی بهره گیری از هر نوع غذای پختنی ممنوع بوده و اگر در جایی لازم بود ماده ی غذایی حرارت ببیند باید با درجه ی حرارت بسیار پایین یعنی زیر چهل درجه ی سانتی گراد این امر صورت پذیرد.

علاوه بر این ماده ی غذایی را خام می گویند که نه تصفیه شده باشد و نه فرایند پاستوریزه کردن و آفت کشی روی آن صورت گرفته باشد. اگر غیر از هر کدام از این مواد باشد، ماده ی غذایی مورد نظر خام محسوب نمی شود و شما مجاز به استفاده از آن در برنامه ی غذایی خام گیاه خواری خود نیستید.

علاوه بر این برای انجام این رژیم شما می توانید از شیوه های آماده سازی مختلف مانند آب گرفتن، خشک کردن و خیس کردن و جوانه گذاشتن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

در رژیم خام گیاه خواری ماده های غذایی از جمله میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، جوانه ی حبوبات، غلات خام، آجیل ها، انواع لوبیاها و حتی جلبک های دریایی کاملا مجاز بوده و باید در برنامه ی غذایی گنجانده شوند، در حالی که سایر فرآورده های حیوانی اعم از شیر، تخم مرغ و غیره که از بدن حیوانات گرفته می شوند، کاملا ممنوع هستند و نباید از آنها استفاده کرد. حتی در برخی از نمونه های این رژیم استفاده از عسل نیز ممنوع می باشد،

البته در برخی از انواع این رژیم بسته به خواست افراد در برنامه ی غذایی شان شیر و تخم مرغ خام و فرآوری نشده هم موجود است. حتی در نمونه های نادرتر مصرف گوشت قرمز و ماهی به شکل خام هم وجود دارد که تعداد آنها بسیار کم است.

همچنین اگر مایلد تا با دکتر تغذیه خوب آشنا شوید ، به همین لینک مراجعه کنید.

 رژیم خام گیاه خواری چگونه است؟

رژیم خام گیاه خواری چگونه است؟

چطور یک رژیم خام خواری بگیریم؟

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص چگونگی گرفتن رژیم خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

برای اینکه یک رژیم خام خواری را دنبال کنید، لازم است، حداقل سه چهارم یا هفتاد و پنج درصد از ماده های غذایی که مصرف میکنید به صورت خام باشند. عمده ی مواد غذایی مورد استفاده در این نوع از رژیم را گیاهان و دانه های روغنی تشکیل می شوند. حتی استفاده از غلات نیز مجاز نیست و شما تنها می توانید از جوانه های آنها به شکل خام بهره ببرید.

از دیگر مواد غذایی که مجاز به استفاده در این سبک از غذا خوردن هستید، گوشت قرمز خشک شده است، همچنین استفاده از شیر مغزها و کره ی آنها نیز بلامانع بوده و فرد می تواند از مواد غذایی مانند شیر بادام، شیر سویا یا کره ی بادام زمینی، کره ی پسته، کره ی فندق و غیره با خیال راحت بهره ببرد.

روغنی که در این رژیم باید مورد مصرف قرار گیرد، روغن های زیتون و نارگیل و غیره هستند که به کمک روش پرس سرد به دست آمده اند. یکی دیگر از مواد غذایی مجاز را می توان غذاهایی دانست که به روش تخمیری به دست می آیند مثل کیمچی یا زاواکراوت (کلم ترش).

چطور یک رژیم خام خواری بگیریم؟

چطور یک رژیم خام خواری بگیریم؟

بایدها و نبایدهای خام گیاه خواری

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص بایدها و نبایدهای خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

در این سبک از غذا خوردن افراد مجاز به استفاده از مکمل های تقویتی نیستند، چرا که بنیانگذاران این رژیم بر این باور هستند که خود این رژیم و مواد غذایی که در آن است، قادر به برآورده کردن کلیه ی احتیاجات بدن فرد هست و دیگر مکمل ها جایگاهی در این برنامه ندارند. کسانی که به استفاده از این روش معتقد هستند، بیان می کنند که غذایی که تحت حرارت بالا قرار بگیرد، برای بدن فایده ای در بر نخواهد داشت، چرا که همین حرارت دیدن باعث از بین رفتن آنزیم ها، کمتر شدن ماده های مغذی موجود در مواد غذایی و پایین آمدن سطح نیروی زندگی در مواد غذایی می شود. استفاده از ماده های غذایی که در ادامه بیان می شوند، نیز در رژیم خام گیاه خواری به هیچ عنوان مجاز نیست:

غذاهای پخته شده با حرارت بالاتر از ۴۰ درجه ی سانتی گراد، آجیل ها و دانه های برشته شده، روغن هایی که تصفیه شده هستند، نمک، انواع قند و شکر و آرد تصفیه شده، انواع آب میوه به صورت صنعتی و انواع لبنیات تصفیه شده، چای و قهوه، تمام نمونه های نوشیدنی های دارای الکل، پاستا، شیرینی ها، چیپس و پفک و به طور کلی تمامی خوراکی ها و غذاهای فرآوری شده.

بایدها و نبایدهای خام گیاه خواری

بایدها و نبایدهای خام گیاه خواری

غذاهای خام سالم تر هستند، یا غذاهای پخته شده؟

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص سالم بودن غذاهای خام و غذاهای پخته شده خواهیم پرداخت.

کسانی که به رژیم خام گیاه خواری اعتقاد دارند، می گویند که این سبک از خوردن غذا تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامت بدن دارد. هرچند ممکن است، بسیاری از اعتقادات این اشخاص پایه و اساس علمی نداشته باشد.

به شکل کلی تحقیقات دانشمندان حوزه ی تغذیه نشان می دهد که هر دو نوع غذا اعم از خام یا پخته شده برای بدن انسان مفید هستند. کسانی که از خام خواری مواد غذایی حمایت می کنند، بر این باور هستند که آنزیم هایی که در مواد غذایی وجود دارند، با پختن نابود می شوند، اما به این موضوع توجه نمی کنند که ماده ی غذایی در داخل بدن انسان و در معده وی دستخوش تغییرات آنزیمی می شود. حتی خود بدن آنزیم هایی دارد که به گوارش کمک شایانی می کنند.

غذاهای خام سالم تر هستند، یا غذاهای پخته شده؟

غذاهای خام سالم تر هستند، یا غذاهای پخته شده؟

غداهای خام یا غذاهای پخته؟ مسئله این است!

علاوه بر این یکی دیگر از مواردی که حامیان خام گیاه خواری به آن تکیه می کنند، این است که وقتی غذا حرارت می بیند (حرارت بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد) مواد مغذی که در آن هست نابود می شود.

این ادعا تا حدی صحیح است. وقتی ماده های غذایی را میپزیم بعضی از ویتامین هایی که در آنها هست مخصوصا آن دسته از ویتامین هایی که به شکل محلول قرار دارند، مثل ویتامین بی و ویتامین سی کمتر می شوند، اما به عوض این موضوع پختن سبب می شود تا تعدادی از مواد مغذی و نیز آنتی اکسیدان ها مثل لیکوپن و بتاکاروتن در بدن راحت تر جذب شوند.

علاوه بر این پختن مواد غذایی کمک می کند تا برخی از ماده های آسیب رسان که در ساختار مواد غذایی وجود دارند، از بین بروند. مثلا وقتی حبوبات یا غلات را می پزیم موادی مانند لکتین یا اسید فیتیک که برای بدن مفید نیستند و سبب می شوند تا بدن در جذب مواد معدنی با مشکل رو به رو شود، کمتر می شوند. یکی دیگر از فایده های حرارت دادن مواد غذایی از بین رفتن باکتری های مضر موجود در آن ها است. به همین علت ها است که حضور هر دو نوع غذای خام و پخته در رژیم غذایی می تواند مفید باشد.

غداهای خام یا غذاهای پخته؟ مسئله این است!

غداهای خام یا غذاهای پخته؟ مسئله این است!

رژیم خام گیاه خواری چه اثراتی بر مواد مغذی بدن دارد؟

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص تاثیرات رژیم خام گیاه خواری بر مواد مغذی بدن خواهیم پرداخت.

برخی از مواد غذایی هستند که استفاده ی خام از آنها برای بدن بسیار مفید تر است. از جمله ی این مواد می توان سبزیجات و میوه ها و غذاهای دارای فیبر را نام برد. یکی از فایده هایی که رژیم خام گیاه خواری دارد، این است که ماده های غذایی که برای سلامت بی فایده هستند را یا کم می کند و یا کلا از برنامه ی غذایی حذف می کند. از دسته ی این غذاها می توان از انواع مواد غذایی تصفیه شده و خوراکی هایی که از شکر فراوانی برخوردار هستند، نام برد. یکی دیگر از فایده هایی که رژیم خام گیاه خواری دارد، کم کردن وزن به علت پایین آمدن میزان کالری دریافت شده به وسیله ی بدن است.

در کنار این مزیت ها رژیم خام گیاه خواری از عیب هایی هم برخوردار است. با استفاده از این نوع غذا خوردن مقدار کالری که به صورت روزانه به بدن وارد می کنید، بسیار کمتر می شود. حتی در برخی از افراد ممکن است، میزان کالری مورد نیاز بدنشان حتی تامین نیز نشود. علت این امر این است که چون پایه ی این رژیم بر استفاده از میوه ها و سبزیجات است و این مواد غذایی یا وجود اینکه دارای ویتامین های زیادی هستند، ولی پروتئین لازم و میزان کافی از کالری را برای تامین برخی از نیازهای بدن ندارند.

همچنین وقتی ماده ی غذایی حرارت می بیند به هضم آن به وسیله ی بدن کمک شایانی می شود و بدن می تواند بهتر کالری و مواد مغذی موجود در غذا را دریافت کند. حتی در بعضی از مواد غذایی پخته نشدن آن سبب میشود تا میزان کالری دریافتی به شدت کمتر شود.

رژیم خام گیاه خواری چه اثراتی بر مواد مغذی بدن دارد؟

رژیم خام گیاه خواری چه اثراتی بر مواد مغذی بدن دارد؟

رژیم خام گیاه خواری چه تاثیراتی بر سلامتی اشخاص دارد؟

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص تاثیرات رژیم خام گیاه خواری بر سلامت اشخاص خواهیم پرداخت.

شاید بتوان گفت برخلاف اعتقادات و باورهایی که حامیان رژیم خام گیاه خواری دارند، هنوز خیلی از فایده هایی که برای این رژیم بیان می کنند، از نظر علمی به اثبات نرسیده است. تعدادی از مطالعه ها و تحقیقات بیان گر این امر هستند که این رژیم برای سلامتی تا حدی مفید است، اما تحقیقات عمیق تر بیان می کنند که تاثیرات منفی این رژیم بر بدن بیش از تاثیرات مثبت آن است.

با انجام تحقیقاتی بر روی افرادی که با سبک خام گیاه خواری زندگی می کرده اند، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این نوع استفاده از مواد غذایی سبب کمتر شدن مقدار کلسترول و تری گلیسیرید موجود در خون می شود. در مقابل این رژیم سبب کم شدن سطح کلسترول مفید خون یا HDL و ویتامین ب دوازده در اشخاص زیادی شده است.

رژیم خام گیاه خواری چه تاثیراتی بر سلامتی اشخاص دارد؟

رژیم خام گیاه خواری چه تاثیراتی بر سلامتی اشخاص دارد؟

سایر تاثیرهای خام گیاه خواری بر سلامتی

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص سایر اثرات خام گیاه خواری بر سلامتی خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از تحقیقاتی که بر روی افرادی که این رژیم را در طولانی مدت رعایت می کردند انجام شد نشان می دهد که امکان فرسایش و پوسیدگی دندان ها در این اشخاص بالاتر است. علاوه بر این تداوم استفاده از این رژیم سبب می شود تا چربی بدن فرد کمتر شود. تحقیقات نشان می دهند که کسانی که این رژیم را رعایت می کنند، اگر مرد باشند، تقریبا ۱۰ کیلوگرم از وزن خود و اگر خانم باشند، ۱۲ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده اند،

همچنین حدودا ۱۵ درصد از آقایان و ۲۵ درصد از خانم ها وزنشان به زیر ناحیه ی سلامتی رسیده است. حدودا ۷۰ درصد از خانم هایی که این رژیم را دنبال می کرده اند، دچار اختلال در قاعدگی شده اند و تقریبا یک سوم از آنها به آمنوره مبتلا شده اند. آمنوره متوقف شدن چرخه ی خونریزی در زمان پریودی خانم ها است که عموما آن را به عنوان یکی از عارضه های کم کردن وزن بسیار زیاد بیان می کنند.

تحقیقات انجام شده

یکی دیگر از تحقیقات کوچک دیگری که در این زمینه انجام شد نشان می دهد که رژیم خام گیاه خواری موجب می شود تا مقدار کالری دریافتی فرد خام گیاه خوار در مقایسه با سایر افراد سطح پایین تری داشته باشد و علاوه بر این مقدار پروتئین، کلسیم و ویتامین دی نیز در بدن این افراد در مقایسه با سایر افراد که رژیم متعادلی دارند، کمتر است، همچنین این افراد از نظر حجم توده ی استخوانی در سطح پایین تری قرار دارند.

به صورت کلی می توانیم بگوییم که خام گیاه خواری در عین این که موجب می شود، وزن فرد کم شود و برخی از مشخصه های سلامتی از جمله چربی خون و کلسترول بهبود پیدا کند، اما در عین حال نیز سبب ورود وزن فرد به محدوده ی زیر سلامت می شود و اثرات جانبی منفی دیگری هم در پی دارد.

تحقیقات انجام شده

تحقیقات انجام شده

آیا می توان رژیم خام گیاه خواری را برای مدت زمان طولانی انجام داد؟

اگر رژیم خام گیاه خواری را به صورت کوتاه مدت بخواهید انجام دهید، عموما نمی تواند هیچ مشکل خاصی برای شما به وجود آورد و حتی سبب بهتر شدن مشخصه های سلامتی نیز می شود، اما اگر قصد دارید، این سبک غذا خوردن را برای مدت زمان طولانی و یا تا آخر عمر خود دنبال کنید، ممکن است، دچار مشکل هایی در سلامت بدن خود شوید.

رژیم خام گیاه خواری در طولانی مدت سبب می شود، بدن در تامین کالری های مورد نیاز خود، پروتئین ها و برخی از ویتامین ها و ماده های معدنی دچار مشکل شود. این رژیم باعث می شود، بعضی از افراد حتی نتوانند مقدار کالری لازم و مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنند. هر قدر میزان مواد غذایی خام در برنامه ی غذایی بیشتر شود، آسیب هایی که ممکن است، به بدن وارد شود، نیز بیشتر می شود.

یکی از نباید های این رژیم بهره گیری از مکمل ها است، اما با این کار هنگامی که ویتامین ها و ماده های مغذی موجود در بدن کاهش پیدا کنند و حتی تمام شوند، بدن دچار مشکل خواهد شد. برای نمونه دریافت ویتامین هایی مانند ب ۱۲ و نیز ویتامین دی از سبزیجات و میوه های خام عملا امکان پذیر نیست. خوب است، بدانید حتی با استفاده از مکمل ها هم قادر نیستید کمبودهای بدن در خصوص پروتئین و کالری را تامین کنید.

مشکل های خام گیاه خواری

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص مشکل های خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

یکی از خطراتی که استفاده از مواد غذایی خام می تواند داشته باشد، مسمومیت های غذایی است. این وضعیت عمدتا در زمان های رخ می دهد که در رژیم خام گیاه خواری از شیر و سایر محصولات مربوط به آن، تخم مرغ و انواع گوشتها به شکل خام آنها استفاده شود. عموما متخصصان تغذیه تاکید می کنند که این ماده های غذایی باید به شکل کاملا پخته شده استفاده شوند، در غیر این صورت سبب بروز خطراتی برای بدن می شوند.

یکی از مشکل هایی که رژیم خام گیاه خواری می تواند برای افراد ایجاد کند این است که غذاهایی که می توانند مصرف کنند، بسیار محدود می شود، همچنین چون فرد مجاز به استفاده از غذاهای پخته نیست، برای بیرون رفتن و استفاده از غذاهای پختنی به مشکل برمی خورد و دچار محدودیت می شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که در رابطه با رژیم خام گیاه خواری میتواند پیش بیاید این است که نحوه ی درست کردن غذاها بسیار محدود بوده و این عدم تنوع باعث میشود تا این رژیم برای شخص بسیار خسته کننده باشد. علاوه بر این تعدادی از افراد هستند که به خوردن غذاهای سرد عادت ندارند و این امر برایشان مطلوب نیست.

یکی دیگر از مشکل هایی که در رابطه با رژیم خام گیاه خواری وجود دارد، هزینه های زیاد آن است، چرا که مواد غذایی ارگانیک و طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند و برخی اشخاص ممکن است، نتوانند به این میزان هزینه کنند.

مشکل های خام گیاه خواری

مشکل های خام گیاه خواری

شرح مختصری بر رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص شرح مختصری بر رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

یکی از معروف ترین رژیم هایی که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده است، رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری است. هدف اصلی از گرفتن این رژیم را می توان به نوعی اصلاح الگوی زندگی و نیز نحوه ی غذا خوردن دانست، چرا که در دهه های اخیر استفاده از تنقلات مضر و غذاهای فست فود با چربی های مضر، قندهای مضر و غیره بسیار زیاد شده است و همین امر سبب چاق تر شدن افراد در گذر زمان و به طبع آن افزایش ابتلا به انواع بیماری های مختلف اعم از بیماری های قلبی، اعصاب، دیابت و غیره شده است.

در حال حاضر شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی پیشگیری از چاقی و داشتن اندام ایده آل و تناسب اندام است. شاید بتوان یکی از نجات دهنده های افراد از این دغدغه را رژیم خام گیاه خواری دانست. خوب است، بدانید در سال هزار سیصد و پنجاه و نه در ایران تعداد افراد چاق در حدود دو میلیون نفر بوده که همین آمار برای سال هزار و سیصد و نود و چهار به تعداد یازده میلیون نفر رسید.

این آمار نشان دهنده ی رشد پنج و نیم برابری افراد چاق در جامعه است. با نگاهی به این آمار می شود، گفت که با زیاد شدن جمعیت علاوه بر اینکه الگوی زندگی مردم عوض شده است، نحوه ی خورد و خوراک آنها نیز دچار تغییراتی شده است. و در نهایت به علت این تغییر ها افراد علاوه بر اینکه دچار انواع بیماری ها و مشکلات شده اند، از نظر سلامتی بدن و زیبایی نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

نکته هایی که در رژیم خام گیاه خواری باید رعایت شوند

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در خصوص نکته هایی که در رژیم خام گیاه خواری باید رعایت شوند خواهیم پرداخت.

هنگامی که شخصی روی به رژیم خام گیاه خواری می آورد و می خواهد آن را شروع کند در ابتدا این مشکل را دارد که نمی داند دقیقا چه چیزی باید بخورد. وجود این مشکل سبب میشود تا شخص همواره این دغدغه را داشته باشد که آیا میزان مواد غذایی که من دریافت میکنم به حد کافی است، یا خیر؟ آیا این مواد تمام نیازهای بدن مرا تامین می کند یا خیر؟ خوب است، بدانید که اگر برنامه ای اصولی داشته باشید، قطعا تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن شما تامین خواهند شد.

شما همواره میتوانید با تماس با مشاوران ما برنامه هایی دقیق و کامل که برای شخص شما و مطابق وضعیت سلامتی تان تنظیم می شوند را در اختیار داشته باشید. در ادامه یک نمونه از رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری برای شما آورده شده است، اما پیش از این که به سراغ این برنامه ی غذایی برویم لازم است، تعدادی نکته ی مهم را یادآور شویم.

نکته هایی که در رژیم خام گیاه خواری باید رعایت شوند

نکته هایی که در رژیم خام گیاه خواری باید رعایت شوند

نکات مهم در خام گیاه خواری

در این قسمت از مقاله ی رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری به بررسی و ذکر مواردی در نکات مهم در خام گیاه خواری خواهیم پرداخت.

در ابتدای امر که این نوع از رژیم را شروع میکنید به احتمال خیلی زیاد دلتان برای غذاهای پخته به شدت پر می کشد و مدام دوست دارید که غذای پخته میل کنید، اما خوب است، بدانید که این میل و هوس به مفهوم وجود مشکل در رژیم خام گیاه خواری نبوده و تنها نشان دهنده ی مقاومت طبیعی بدن و فکر شما در مقابل ترک یک عادت قدیمی است. به نوعی این حالت را می توان به ترک اعتیاد به غذاهای پختنی عنوان کرد.

دقت کنید که حتما در رژیم خود از میوه ها و سبزیجات تازه و متنوع بهره بگیرید و از مغزها به عنوان وعده های ثانویه بهره ببرید، همچنین حتما در وعده ی صبحانه از میوه های تازه ای استفاده کنید که آبدار باشند.

همواره بین وعده های غذایی که مصرف میکنید دست کم یک ساعت و نیم فاصله بیاندازید، همچنین خوب است، در هر وعده ای که در رژیم خود میوه دارید، تنها از یک مدل میوه میل کنید، اما در مقابل سالاد صیفی جاتی را که در برنامه تان در اختیار دارید، حتما به صورت مخلوطی از سبزیجات مختلف درست کنید و از آب لیمو ترش تازه و طبیعی در کنار روغن زیتون طبیعی و فرابکر به عنوان سس سالاد تان بهره بگیرید. هر کدام از غذاهایی که در رژیم شما هست و علاقه ای به آن ندارید را با غذاهای دیگر موجود در رژیم که آن ها را دوست دارید، جایگزین کنید.

نکات مثبت خام گیاه خواری

نکته ی مهم و مثبت در رژیم خام گیاه خواری این است که میزان مواد غذایی که مجاز به دریافت آنها هستید، کاملا بر اساس میل و اشتهای شما بوده و اگر می توانید مقدار زیادی از هر غذا را میل کنید، در صورتی که تعادل رژیم به هم نریزد کاملا بلامانع است.

اگر سم زدایی بدن تان برایتان مهم است، خوب است، به واکنش های طبیعی بدنتان از جمله سردرد یا اسهال و غیره به دید سم زدایی نگاه کنید و بدانید که به زودی این واکنش ها از بین خواهند رفت.

اگر عادت دارید، صبح ها بخوابید و دیر وقت از خواب بیدار شوید، بهتر است که میان وعده ی صبح خود را از برنامه ی غذایی تان حذف کنید، چرا که این میان وعده عموما برای اشخاصی است که صبح بسیار زود برای مثال ۷ صبح و حتی پیش تر از آن از خواب بیدار می شوند و در بدترین حالت شب ها ساعت ۱۱ به خواب می روند.

برنامه ای که در ادامه آورده می شود، یک نمونه از رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری است که شما می توانید از آن به عنوان یک راهنما بهره ببرید. اگر در انجام رژیم خام گیاه خواری مصمم هستید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و برنامه ی مناسب خود را دریافت کنید.

نکات مثبت خام گیاه خواری

نکات مثبت خام گیاه خواری

نمونه ای از رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری

در ادامه قصد داریم تا یک نمونه از رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری را برای ایده گرفتن شما مطرح کنیم. برای رژیم های متنوع تر و اطلاعات تکمیلی شما می توانید در صورت تمایل با مشاوران ما تماس بگیرید و پس از انجام مشاوره های لازم رژیم مورد نیاز خود را مطابق با شرایط خودتان دریافت کنید. این رژیم به شرح زیر است:

روز اول:

برای صبحانه می توانید از یک شربت ولرم که مخلوطی از عسل و آب لیمو ترش است، میل کنید. ناهار شما می تواند، یک کاسه از سالاد فصل باشد که به عنوان سس می توانید از آب لیمو ترش و روغن زیتون استفاده کنید. برای عصرانه نیز می توانید از یک عدد میوه ی فصل به دلخواه خود استفاده کنید. وعده ی شام روز اول شامل سالاد فصل همراه با آب لیمو ترش و روغن زیتون است و برای وعده ی نهایی پیش از خواب نیز یک عدد سیب متوسط میل کنید.

شما در طی یک روز سه میان وعده دارید که شامل این مواد غذایی هستند: ۱٫ یک عدد میوه ی فصل مورد علاقه، ۲٫ آبمیوه ی طبیعی مخلوط سیب و هویج همراه با ۳ عدد خرما و ۳٫ یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان.

روز دوم:

برای صبحانه از یک میوه ی فصل به انتخاب خودتان استفاده کنید. در وعده ی نهار سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیمو ترش میل کرده و برای وعده ی عصرانه نیز می توانید یک میوه ی دلخواه داشته باشید. برای شام نیز یک کاسه سالاد فصل به همراه سس روغن زیتون و آب لیمو ترش میل کنید. برای پیش از خواب نیز یک لیوان آب سیب طبیعی بنوشید. سه میان وعده ای که در طول روز در اختیار دارید تا بخورید عبارت هستند، از: شربت عسل و آب لیمو ترش، آب هویج طبیعی همراه با ۳ عدد خرما و یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان.

روز دوم:

روز دوم:

روز سوم:

صبحانه ی روز سوم شما عبارت است، از یک لیوان آب هویج طبیعی همراه با عسل. برای ناهار یک وعده سالاد فصل همراه با روغن زیتون و آب لیمو ترش به علاوه ی دو عدد گردوی کامل میل کنید. عصرانه و وعده ی پیش از خواب نیز از میوه ی فصل استفاده کنید. شام نیز سالاد فصل همراه با سس روغن زیتون و آب لیمو ترش است. سه میان وعده عبارت هستند، از: میوه ی فصل مورد علاقه، یک عدد موز متوسط و باز هم میوه ی فصل به انتخاب خودتان.

روز چهارم:

برای صبحانه ی این روز یک عدد میوه به انتخاب خودتان دارید. برای ناهار سالاد همراه با سس لیمو ترش و روغن زیتون به علاوه ی یک قاشق خمیر جوانه ی گندم میل کنید. در وعده ی عصرانه معجونی ترکیب شده از موز و عسل و خرما و آب و لیمو ترش می توانید داشته باشد. برای شام هم یک کاسه سالاد همراه با آب لیمو ترش و روغن زیتون و پیش از خواب نیز یک میوه به دلخواه میل کنید. ۳ میان وعده ای که برای این روز در نظر گرفته شده عبارت هستند، از: آب میوه ی طبیعی همراه با ۳ عدد خرما، میوه ی مورد علاقه و تعدادی خرما.

روز پنجم:

سه میان وعده ی این روز شامل خرما و گردو و دو عدد میوه به انتخاب خودتان است. برای صبحانه نیز یک عدد میوه می توانید میل کنید و نهارتان هم شامل خمیری تشکیل شده از ۲ قاشق غذاخوری جوانه ی گندم همراه با یک کاسه سالاد فصل با سس آب لیمو ترش و روغن زیتون می باشد. برای عصرانه می توانید چند عدد خیار تناول کنید و شام شما هم مانند روزهای قبل یک کاسه سالاد فصل به همراه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو است. برای پیش از خواب هم چند عدد خرما در اختیار دارید.

روز ششم:

صبحانه ی روز ششم شما ترکیبی از یک لیوان آب سیب طبیعی به همراه یک دانه خرما است. یک کاسه سالاد با سس آب لیمو ترش و روغن زیتون به همراه دو عدد گردوی کامل هم نهار تان را تشکیل می دهد. در وعده ی عصرانه شما مجاز به استفاده از یک لیوان آب میوه ی طبیعی دلخواه هستید و وعده ی شام هم سالاد با روغن زیتون و آب لیمو ترش در اختیار شما است. میان وعده های این روز نیز شامل دو عدد میوه به انتخاب خودتان و یک لیوان آب میوه ی تازه و طبیعی است. در آخر نیز پیش از خواب یک میوه ی فصل به انتخاب خودتان در اختیار دارید.

روز ششم:

روز ششم:

روز هفتم:

برای صبحانه ی این روز یک عدد میوه به انتخاب خود میتوانید داشته باشید. ناهار مطابق معمول سالاد همراه با آب لیمو ترش و روغن زیتون و عصرانه نیز یک عدد میوه است. برای وعده ی شام هم یک کاسه سالاد به همراه آب لیمو ترش و روغن زیتون در اختیار دارید. برای وعده ی پیش از خواب نیز یک عدد سیب میل کنید. ۳ میان وعده برای روز هفتم عبارت هستند، از: چند عدد گردو، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم و آب میوه ی تازه و طبیعی.

روز هشتم:

صبحانه ی این روز شامل شربت ولرم عسل و آب لیمو ترش می شود. نهار مثل هر روز یک کاسه سالاد با سسی ترکیب شده از روغن زیتون و آب لیمو ترش و عصرانه نیز یک میوه ی فصل به انتخاب خودتان است. برای شام هم مانند نهار یک کاسه سالاد با چاشنی روغن زیتون و آب لیمو ترش در اختیار دارید. میان وعده های این روز شامل این مواد خوراکی هستند: میوه ی فصل به میل خودتان و نیز ۲ عدد گردو به همراه یک خرما. پیش از خواب نیز می بایست یک عدد سیب متوسط میل کنید.

روز نهم:

برای صبحانه میوه به انتخاب خودتان، نهار سالاد همراه با لیمو ترش و روغن زیتون، عصرانه ۳ عدد گردو و شام هم یک کاسه سالاد با آبلیمو و روغن زیتون در اختیار دارید. میان وعده ها شامل آب هویج به علاوه ی ۳ عدد خرما و نیز یک میوه ی فصل هستند. قبل از خواب هم یک لیوان آب هویج طبیعی میل کنید.

روز دهم:

برای صبحانه یک لیوان آب هویج طبیعی به همراه عسل میل کنید. ناهارتان شامل سالاد فصل با آب لیمو ترش و روغن زیتون بوده و شام نیز مشابه نهار است. برای عصرانه یک عدد موز متوسط و برای قبل از خواب هم یک عدد میوه مطابق با میل خودتان تناول کنید. میان وعده های روز دهم دو عدد میوه به انتخاب خودتان می باشند.

روز دهم:

روز دهم:

روز یازدهم:

صبحانه: میوه به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه فصل به دلخواه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد خرما، تعدادی گردو

روز دوازدهم:

صبحانه: میوه فصل دلخواه

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: آب میوه طبیعی به همراه خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: تعدادی خرما

میان وعده ها: دو عدد میوه به انتخاب خودتان

روز سیزدهم:

صبحانه: آب هویج طبیعی همراه با چند عدد خرما

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه به دلخواه

روز چهاردهم:

صبحانه: میوه به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه فصل به دلخواه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد گردو، یک قاشق غذاخوری جوانه ی گندم

روز چهاردهم:

روز چهاردهم:

روز پانزدهم:

صبحانه: شربت ولرم آب لیمو ترش همراه با عسل طبیعی

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه فصل به دلخواه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد سیب

میان وعده ها: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان، ۲ عدد گردو همراه با خرما

روز شانزدهم:

صبحانه: میوه به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: سه عدد گردو

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک لیوان آب هویج طبیعی و تازه

میان وعده ها: آب هویج طبیعی همراه با ۳ عدد خرما، میوه ی فصل به انتخاب خودتان

روز هفدهم:

صبحانه: آب هویج طبیعی همراه با عسل

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون به علاوه ۲ عدد گردو

عصرانه: یک عدد موز

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز هجدهم:

صبحانه: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد خرما و چند عدد گردو

روز هجدهم:

روز هجدهم:

روز نوزدهم:

صبحانه: یک عدد میوه آبدار به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: آب میوه طبیعی به همراه چند عدد خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: چند دانه خرما

میان وعده ها: دو عدد میوه به انتخاب خودتان

روز بیستم:

صبحانه: آب هویج طبیعی به علاوه ی خرما

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون همراه با دو عدد گردو

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی و تازه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به میل خودتان

روز بیست و یکم:

صبحانه: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد گردو، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم

روز بیست و دوم:

صبحانه: شربت ولرم آب لیمو ترش و عسل طبیعی

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد سیب

میان وعده ها: یک عدد میوه به دلخواه، شربت ترکیبی از بادام و خرما

روز بیست و دوم:

روز بیست و دوم:

روز بیست و سوم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: معجون خشک با ترکیبات جوانه گندم، چهار مغز، عسل طبیعی

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک لیوان آب هویج طبیعی

میان وعده ها: آب هویج تازه به همراه خرما، یک عدد میوه ی فصل طبق میل خودتان

روز بیست و چهارم:

صبحانه: آب هویج طبیعی همراه با عسل

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون به همراه دو عدد گردو

عصرانه: معجون با ترکیبات موز، خرما، گردو

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به دلخواه

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به میل خودتان

روز بیست و پنجم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: معجون خشک با ترکیبات جوانه گندم، چهار مغز، عسل طبیعی

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد گردو، یک واحد معجون به دلخواه

روز بیست و ششم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل آبدار

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه طبیعی همراه با خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: چند دانه خرما

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز بیست و ششم:

روز بیست و ششم:

روز بیست و هفتم:

صبحانه: آب هویج طبیعی همراه با خرما

ناهار: سالاد به همراه سس آب لیمو ترش و روغن زیتون به همراه دو عدد گردو

عصرانه: شیر بادام همراه با خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز بیست و هشتم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد به همراه سس بادام

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز بیست و هشتم:

روز بیست و هشتم:

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: چند عدد گردو، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم

روز بیست و نهم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل

ناهار: سالاد فصل به همراه سس سبزیجات و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی همراه با خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و سس چهارمغز

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه به انتخاب خودتان

میان وعده ها: نان مخصوص خام گیاه خواری، یک عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز سی ام:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: نان مخصوص خام گیاه خواری و آب میوه ی طبیعی و تازه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و سس گردو

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: آب هویج تازه به همراه ۳ عدد خرما، یک عدد میوه ی فصلی طبق میل خودتان

روز سی و یکم:

صبحانه: یک لیوان آب هویج تازه همراه با عسل طبیعی

ناهار: سالاد فصل به همراه سس گردو و روغن زیتون

عصرانه: نان مخصوص خام گیاه خواری

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و سس بادام

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز سی و دوم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس چهار مغز و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیمو ترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: آب میوه ی طبیعی به انتخاب خودتان، نان خام گیاه خواری همراه با یک لیوان آب میوه ی طبیعی و تازه

روز سی و سوم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل آبدار به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی و تازه به همراه چند دانه خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: نان مخصوص خام گیاه خواری همراه با یک لیوان آبمیوه طبیعی، یک عدد میوه ی فصل طبق میل خودتان

روز سی و چهارم:

صبحانه: آب هویج طبیعی همراه با خرما

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: شیر بادام همراه با خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیمو ترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: دو عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز سی و پنجم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام

عصرانه: یک عدد میوه به دلخواه

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: آب میوه ی طبیعی همراه با نان مخصوص خام گیاه خواری، آبمیوه ی طبیعی همراه با چند عدد خرما

روز سی و پنجم:

روز سی و پنجم:

روز سی و ششم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل آبدار به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: چهار مغز خیسانده

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: نان مخصوص خام گیاه خواری همراه با آب میوه ی طبیعی، یک عدد میوه ی فصل طبق میل خودتان

روز سی و هفتم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل آبدار به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: نان مخصوص خام گیاه خواری

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: آبمیوه ی طبیعی به همراه چند عدد خرما، یک عدد میوه ی فصل طبق میل خودتان

روز سی و هشتم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی و تازه همراه با خرما

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیموترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: نانی که ویژه ی خام گیاه خواری می باشد توام با آبمیوه و مغزهای ۴ گانه

روز سی و نهم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: آبمیوه ی طبیعی و تازه همراه با عسل

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و سس بادام

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: نان مخصوص خام گیاه خواری همراه با یک لیوان آبمیوه ی طبیعی و تازه، یک عدد میوه ی فصل به دلخواه

روز سی و نهم:

روز سی و نهم:

روز چهلم:

صبحانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

ناهار: سالاد فصل به همراه سس بادام و روغن زیتون

عصرانه: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

شام: یک کاسه سالاد همراه با روغن زیتون و آب لیمو ترش

وعده ی پیش از خواب: یک عدد میوه ی فصل به انتخاب خودتان

میان وعده ها: آب میوه تازه به همراه چند عدد خرما، یک عدد میوه ی فصل طبق میل خودتان

در هر قسمت از رژیم که به مشکل برخوردید و یا سوالی در هر مورد اعم از مقدار ماده ی غذایی یا نحوه ی درست کردن مواد خاص داشتید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

نحوه ی درست کردن سس بادام

برای درست کردن سس بادام به مواد زیر احتیاج دارید:

بادام درختی ۶ تا آب تهیه شده از لیمو ترشی که تازه باشد، روغن زیتون، دو حبه سیر، سبزی های خشک شده دارای عطر و بو و مقداری نمک

طرز تهیه: در گام اول بادام ها را در آب به مدت چند ساعت بخیسانید تا بتوانید به راحتی پوست قهوه ای روی آنها را بگیرید، سپس آنها را به همراه ۲ لیوان آب درون یک مخلوط کن بریزید تا به خوبی با هم ترکیب شوند، سپس یک لیمو ترش را به آن اضافه کنید.

در ادامه سیر را له کرده و به مخلوط شیر بادام و آب لیمو ترش اضافه کنید. در آخر هم سبزیجات معطر خشک شده را به مخلوط بیفزایید و سس را برای حدودا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از طی این مدت از یخچال بیرون آورده و به خوبی هم بزنید و سپس نمک و روغن زیتون را هم به سس بادام اضافه کنید. سس بادام را روی سالاد خود ریخته و از آن لذت ببرید.

نحوه ی درست کردن سس بادام

نحوه ی درست کردن سس بادام

فایده های گیاه خواری

استفاده از سبزیجات و صیفی جات در برنامه ی غذایی سبب می شود تا رژیم سالم تری داشته باشید. خوب است، بدانید با خوردن تنها چهارصد الی هشتصد گرم از میوه ها و سبزیجات تازه در هر روز می توانید، نیاز بدن به مواد مغذی موجود در این مواد را تامین کنید.

طبق تحقیقات به دست آمده از دانشمندان در حوزه ی تولید گوشت و اثر آن بر محیط زیست، تولید گوشت سبب می شود، گازهای گلخانه ای موجود در جو بالغ بر بیست درصد بیشتر شود. پس اگر شما یکی از طرفداران حفاظت از محیط زیست هستید، بهتر است، با تماس با مشاوران ما و دریافت رژیم ۴۰ روزه ی گیاه خواری به این امر کمک کنید.

از جمله مزیت های گیاه خواری می توان به کاهش ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، گرفتگی عروق، کاهش کلسترول و اوره ی خون اشاره کرد. فیبری که در مواد گیاهی وجود دارد، به زنجیره ی اسیدهای چرب ورود میکند و سبب کوتاه تر شدن این زنجیره ها می شود. به همین علت مواد گیاهی سبب کاهش سطح کلسترول خون شده و از دیابت و چاقی پیشگیری می کنند. در ادامه به برخی از مزیت های خام گیاه خواری می پردازیم:

مقاوم شدن بدن در مقابل سرطان:

کسانی که استفاده از مواد غذایی گیاهی را در برنامه ی خود می گنجانند، باعث بالا بردن مقاومت بدن خود در برابر تومورهای مغزی می شوند. یکی از خاصیت های مواد گیاهی دتاکس کردن یا سم زدایی بدن است که این درست نقطه ی مقابل گوشت ها و غذاهای دریایی هستند که باعث وارد کردن برخی مواد مضر به بدن می شوند. برای نمونه در گوشت و غذاهای دریایی ترکیباتی مضر برای بدن انسان موجود هستند که استفاده ی زیاد و طولانی مدت از این مواد غذایی باعث میشوند تا افراد دارای زمینه برای مبتلا شدن به بیماری های لاعلاج مانند سرطان شوند.

کاهش وزن و متناسب شدن بدن:

افرادی که سبک زندگی گیاهخواری دارند، خیلی کمتر از سایر افراد به چاقی و اضافه وزن مبتلا می شوند. این امر به علت وجود فیبر در مواد گیاهی است که کمک می کند تا شخص خیلی زود سیر شده و غذای کمتری مصرف کند. علاوه بر این دارا بودن آنتی اکسیدان و نیز فاقد چربی های مضر بودن مواد غذایی گیاهی به لاغری و حفظ خوشتیپ بودن بسیار کمک می کند.

گیاهخواری و مزیت های آن در دوران یائسگی: یکی از راه هایی که به کاهش دردهای مختلف موجود در دوران یائسگی کمک می کند، کنترل کردن بالا و پایین شدن هورمون ها است.

از جمله مواد غذایی گیاهی که به این امر کمک می کند موادی هستند که سرشار از فیتواستروژن ها می باشند که شامل حبوبات، ریزدانه ها و غیره هستند. به شکل کلی می توان گفت که خانم هایی که گیاهخواری را در برنامه ی غذایی خود قرار داده باشند، در زمان یائسگی مشکلاتی اعم از گرمازدگی، بالا و پایین های خلق و خویی، چاقی، افسردگی، خستگی و کاهش میل جنسی را یا اصلا ندارند و یا در ابعاد کوچکتر خواهند داشت.

استخوان های سالم و مقاوم:

یکی از موثرترین ماده های غذایی برای مقابله با پوکی استخوان کلسیم است. مصرف رژیم های غذایی حاوی پروتئین زیاد با سطح کلسیم موجود در بدن رابطه ی عکس دارد. هر گاه پروتئین بیشتری به بدن خود وارد کنید، سبب شده اید تا کلسیم بیشتری به وسیله ی کلیه های  بدنتان دفع شود و در مقابل اگر میزان پروتئین دریافتی تان مناسب باشد، بدن به خوبی منابع کلسیم موجود در مواد غذایی را جذب می کند.

مغزهایی مانند بادام و سبزیجاتی مثل کلم از منابع خیلی مهم در تامین کلسیم خام گیاهخواران هستند که سبب بالا بردن ذخیره های کلسیمی در بدن می شود. پس برای عدم ابتلا به پوکی استخوان بهتر است، رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری را امتحان کنید. برای شروع می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مضرات خام گیاه خواری

خام گیاه خواری دارای سه ضرر بسیار مهم برای بدن است که به همین دلیل استفاده از آن در طولانی مدت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این مشکلات عبارت هستند، از:

مضرات خام گیاه خواری

مضرات خام گیاه خواری

به خطر انداختن سلامتی غده ی تیروئید:

اکثرا سبزیجاتی که در گروه چلیپایی ها قرار می گیرند، اعم از کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم برکسل و غیره دارای ماده ای به نام گواتروژن هستند. این ماده ی طبیعی که در سبزیجات موجود است، باعث اختلال در کارکرد غده ی تیروئید شده و باعث کم کاری تیروئید و مبتلا شدن اشخاص به گواتر می شود. اگر شخصی دارای مشکل در کارکرد تیروئید خود باشد، گواتروژن سبب تشدید این مشکل شده و تیروئید قادر نیست، هورمون های لازم را برای بدن تولید کند.

یکی از عامل هایی که کمک میکند تا گواتروژن موجود در مواد غذایی از بین برود حرارت است. در نتیجه پختن این نوع از سبزیجات سبب می شود، این ماده ی مضر از بین رفته و افراد دارای اختلال تیروئید بتوانند از آن استفاده کنند. به همین علت است که رژیم خام گیاه خواری به هیچ عنوان برای این دسته از اشخاص مفید نبوده و نباید اقدام به انجام آن کنند.

به خطر انداختن سلامت گوارش:

استفاده از سبزیجات باعث می شود تا دستگاه گوارش شما برای هضم آنها به زحمت بیفتند. سبزیجات و میوه ها دارای ماده ای به نام سلولز و واحدهای فیبروزی هستند که معده را به شدت درگیر می کند.

معده ی انسان همانند سایر حیوانات گیاه خوار مانند گاو و گوسفند توانایی هضم راحت گیاهان را ندارد. چون حیوانات دارای دو معده هستند که به هضم الیاف سلولزی کمک شایانی می کند، اما انسان که دارای تنها یک معده است، در هضم سبزیجات و میوه ها دچار سختی می شود. این امر زمانی خود را نشان می دهد که شخص به صورت پیوسته از مواد غذایی سلولزی یعنی میوه و سبزیجات خام استفاده کند.

در این وضعیت بدن کم کم توانایی های خود را از دست می دهد و دچار مشکلات گوارشی می شود. این ضعف در سیستم گوارش باعث می شود تا به بیماری های متعددی همچون نفخ، سوء هاضمه، یبوست و اسهال، زیاد شدن وزن، سوء تغذیه، حساسیت به غذا، کاهش قدرت سامانه ی ایمنی بدن و غیره دچار شوید. سیستم گوارش یکی از مهم ترین سیستم های موجود در بدن انسان است که باید حتما از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کرد.

جذب ماده های مغذی:

علاوه بر محرومیت فرد از استفاده از همه گروه های غذایی اگر بدن نتواند به خوبی غذایی که به آن وارد شده را هضم کند قادر نخواهد بود تا مواد مغذی که در غذاها موجود است را جذب کند. خوب است، بدانید مواد مغذی موجود در سبزی ها و میوه ها عموما در بخش های فیبر سخت آنها قرار گرفته اند. بهتر است، در حالتی از سبزیجات بهره بگیریم که پیش از آن خودمان نسبت به تجزیه ی فیبر آنها اقدام کرده باشیم.

چون بدن نمی تواند به خوبی از پس انجام این کار برآید. پختن عملی است که سبب تجزیه ی فیبر موجود در سبزیجات می شود، البته که استفاده ی به اندازه از سبزیجات خام برای بدن ایجاد اشکال نمی کند، بلکه این استفاده ی بیش از حد این مواد غذایی است که سبب بروز مشکل می شود.

جذب ماده های مغذی:

جذب ماده های مغذی:

نتیجه گیری

مواد غذایی تازه و طبیعی که به صورت خام مصرف می شوند، یکی از مهم ترین قسمت های یک رژیم غذایی مناسب هستند، اما همان گونه که در همه چیز رعایت تعادل بسیار مهم است، در رژیم نیز این تعادل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از این مواد غذایی خام به میزان معین استفاده کرد و این مواد نباید جایگزین سایر مواد غذایی شوند.

علاوه بر این یکی از روش هایی که کمک می کند تا مواد غذایی در بدن انسان بهتر جذب شود، همین پختن آنها است، همچنین استفاده از مواد غذایی خام سبب می شود، بدن در تامین مواد مغذی مورد نیاز خود دچار مشکل شود.

استفاده از رژیم خام گیاه خواری برای کوتاه مدت در برخی افراد ممکن است بسیار مفید بوده و به پاکسازی بدن و کاهش وزن کمک کند. گفته می شود، اگر یک کار را به مدت ۴۰ روز انجام دهید، در وجود شما نهادینه می شود و به صورت یک عادت در می آید، لذا انجام رژیم ۴۰ روزه ی خام گیاه خواری موجب می شود عدم استفاده از غذاهای ناسالم مانند فست فودها و غذاهای حاوی افزودنی های ناسالم تبدل به یک عادت مفید برای شما شود و سبک زندگی تان تا حدودی تغییر کند.

در این جا به انتهای نوشتار رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری می رسیم. امید است موارد مطرح شده در خصوص رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری برای شما سودمند بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید