متخصص تغذیه برای چاق شدن

فست در رژیم کتوژنیک چیست
فست در رژیم کتوژنیک چیست
2020/09/02
رژیم 40 روزه خام گیاه خواری
رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری
2020/09/02
متخصص تغذیه برای چاق شدن

متخصص تغذیه برای چاق شدن

در این مقاله به بررسی موضوع متخصص تغذیه برای چاق شدن خواهیم پرداخت.

امروزه مشکل بسیاری از افراد چاقی و اضافه وزن می باشد. این مشکل به خاطر مصرف غذاهای چرب و فست فود بیش از اندازه به وجود می آید. اکثر افراد به فکر لاغر کردن و کم کردن وزن اضافه خود هستند،

اما هستند، افرادی که برعکس این دسته، از لاغری بیش از حد رنج می برند و به فکر چاق شدن هستند و به دنبال راه هایی برای افزایش وزن خود می باشند. افزایش وزن هم به اندازه کاهش وزن کاری سخت و دشوار می باشد که نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد.

همچنین اگر مایلد تا با دکتر تغذیه خوب آشنا شوید ، به همین لینک مراجعه کنید.

متخصص تغذیه برای چاق شدن

متخصص تغذیه برای چاق شدن

لاغری زیاد

لاغری زیاد علاوه بر تاثیر ناخوشایندی که در ظاهر افراد می گذارد ممکن است، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی افراد شود و یا بعضی مواقع لاغری بیش از اندازه ممکن است، نشان دهنده بیماری داخلی بعضی از افراد باشد.

ضمنا افرادی که دچار لاغری مفرط هستند، به خاطر ضعیف بودن سیستم ایمنی شان اگر دچار بیماری شوند، بهبود آنها بیشتر طول می کشد و زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند. و حتی گاهی این ضعیف بودن سیستم ایمنی باعث مشکلات بیشتری مانند ایجاد عفونت در بدن شخص می شود. پس افرادی که به لاغری مفرط مبتلا هستند، باید به فکر رفع مشکل باشند.

زمانی که یک فرد به فکر چاق شدن و اضافه کردن وزن می افتد، اولین راهی که فکر می کند، بهترین و سریعترین روش است، خوردن زیاد غذا می باشد، اما از نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه این روش به هیچ وجه درست و عاقلانه نیست،

زیرا در اثر پرخوری و مصرف مواد غذایی نامناسب ممکن است، فرد به بیماری های دیگری مانند افزایش چربی خون، افزایش فشار خون، بالا رفتن قند خون و این قبیل مشکلات دچار شود و اضافه وزن نه به خاطر افزایش حجم عضلات که به خاطر افزایش چربیهای غیر مفید بدن باشد.

اگر افزایش وزن به روش درست و صحیح آن انجام شود

اگر افزایش وزن به روش درست و صحیح آن انجام شود، فرد به حجم عضلاتش اضافه می شود و به قولی چاق می شود و این نوع چاق شدن و اضافه وزن بهترین و سالم ترین نوع می باشد.

بنابراین برای جلوگیری از چاق شدن نامناسب و ناسالم و پیشگیری از ابتلای به بیماری های جانبی توصیه می شود، حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و از تجربه های ایشان استفاده کنید. به هیچ وجه سرخود اقدام به چاق شدن و افزایش وزن نکنید که این راه نتیجه ای به جز پشیمانی برایتان نخواهد داشت.

اگر افزایش وزن به روش درست و صحیح آن انجام شود

اگر افزایش وزن به روش درست و صحیح آن انجام شود

افزایش وزن و چاق شدن به معنای رسیدن عضلات به حجم مناسب می باشد

افزایش وزن و چاق شدن به معنای رسیدن عضلات به حجم مناسب و نسبت مناسب عضله به چربی می باشد، نه به معنی افزایش حجم چربیهای بدن که قطعا جز ضرر و بیماری نتیجه ای نخواهد داشت. با مراجعه به یک متخصص تغذیه با برنامه درست و رژیم غذایی سالم می توانید به وزن ایده آل و اندام متناسب برسید.

افراد زیادی بوده اند که فقط با خوردن زیاد و پرخوری تصمیم گرفته اند چاق شوند، اما بعد از مدتی این چاقی به ضررشان تمام شده است و باید به پزشکان زیادی مراجعه می کردند تا بیماری های به وجود آمده را درمان کنند و به روش های مختلف و پرداخت هزینه های زیاد چربی های زائد را از بین ببرند.

پس به هیچ وجه نقش یک متخصص تغذیه خوب و با تجربه را در شکل گیری یک اندام با حجم مناسب و داشتن تغذیه مناسب نا دیده نگیرید. چاقی و لاغری مفرط هیچ کدام برای بدن انسان خوب نیست و برای برطرف کردن این مشکلات باید با یک متخصص تغذیه با تجربه و ماهر مشورت کرد.

در این مقاله قصد داریم به روش های مناسب برای افزایش وزن، عوامل موثر در رفع لاغری، بررسی روش های ناسالم رسیدن به چاقی و اضافه وزن و مضرات استفاده از این روش ها صحبت کنیم و نقش یک متخصص تغذیه خوب را بیان نماییم.

افزایش وزن و چاق شدن به معنای رسیدن عضلات به حجم مناسب می باشد

افزایش وزن و چاق شدن به معنای رسیدن عضلات به حجم مناسب می باشد

در زیر فهرست مطالبی که می خواهیم در خصوص متخصص تغذیه برای چاق شدن به آنها بپردازیم آورده شده است:

  1. بررسی علتهای لاغری مفرط:
  2. روش های درمان موثر و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط چیست؟
  3. روش های درمان لاغری:
  4. یادآوری اشتباهاتی که افراد مبتلا به لاغری مفرط ممکن است، آنها را انجام دهند.
  5. کدام گروه مواد غذایی می تواند به افزایش وزن کمک کند؟
  6. به چه نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به روش موثر با توجه کرد؟

انجام هر کاری باید هدفمند و با روش های اصولی و موثر انجام شود. حتی چاق شدن که از نظر همه کاری راحت می باشد، برای بعضی ها به کابوسی غیر ممکن تبدیل شده است که تنها با پیروی از برنامه و روش های کاربردی قابل انجام است.

بررسی علتهای لاغری مفرط:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص علتهای لاغری مفرط خواهیم پرداخت.

زمانی که یک شخص برای درمان لاغری خود به متخصص تغذیه مراجعه می کند، ابتدا علت لاغری بیمار باید بررسی شود، بنابراین ممکن است، بیمار نیاز باشد، آزمایشاتی را برای مشخص شدن علت لاغری انجام دهد، زیرا ممکن است، لاغری یک شخص به خاطر وجود بیماری های پنهان باشد که در صورت برطرف شدن آن بیماری، لاغری بیمار خود به خود درمان شود و دیگر مشکلی نداشته باشد.

بررسی علتهای لاغری مفرط:

بررسی علتهای لاغری مفرط:

مسائلی که باعث ایجاد لاغری می شود:

  • سوء تغذیه:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص سوء تغذیه خواهیم پرداخت.

یکی از عواملی که ممکن است، باعث ایجاد لاغری مفرط شود، سوء تغذیه می باشد. به عنوان مثال یک جوان ۱۷ یا ۱۸ ساله بر اساس نیازهای بدنش که در این سن در حال رشد و تکمیل استخوان بندی می باشد و طبق نظر متخصص تغذیه، بدن او باید روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم پروتئین جذب کند. در این شرایط اگر این جوان نتواند به میزان مورد نیاز پروتئین مصرف کند در نتیجه دچار سوء تغذیه می شود و رشد او دچار مشکل می شود و استخوان بندی محکم و عضلات پر حجم نخواهد داشت. پس ابتدا باید مشکل سوء تغذیه فرد برطرف شود.

سوء تغذیه:

سوء تغذیه:

  • کم کاری غدد داخلی بدن:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص کم کاری غدد داخلی بدن خواهیم پرداخت.

یکی از عواملی که روی چاقی یا لاغری فرد تاثیر می گذارد، کم کاری یا پر کاری غده تیروئید می باشد. زمانی که غده تیروئید پر کار باشد، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در نتیجه فرد به مرور لاغرتر می شود و عضلاتش تحلیل می رود.

در بعضی افراد این بیماری با علائمی مانند عصبانیت، حساسیت زیاد و تپش قلب همراه است. در افرادی که غده تیروئید کم کار باشد، ممکن است، منجر به چاقی زیاد فرد شود، بنابراین برای رفع لاغری مفرط یا چاقی ناشی از این بیماری، ابتدا باید مشکل کم کاری یا پرکاری غده تیروئید درمان و سپس به جبران وزن از دست رفته پرداخت.

  • ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت خواهیم پرداخت.

اشخاصی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، در صورتی که تحت نظر پزشک قرار نگیرند و آن را کنترل نکنند، در صورت ادامه بیماری به لاغری مفرط مبتلا می شوند. این افراد با وجود مصرف غذا به اندازه کافی، باز هم احساس گرسنگی می کنند و به مرور دچار کاهش وزن شدید می شوند.

علت آن هم عدم جذب قند موجود در مواد غذایی می باشد که عدم جذب قند باعث عدم رسیدن مواد مغذی کافی به سلولها می شود و در نتیجه فرد همیشه احساس گرسنگی می کند و حتی با مصرف غذا به میزان زیاد باز هم مواد مورد نیاز بدن تامین نمی شود و شخص دچار لاغری می شود. از علائم این بیماری پرخوری و مصرف زیاد مایعات می باشد.

  • عوامل روانی و بی اشتهایی عصبی:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص عوامل روانی و بی اشتهایی عصبی خواهیم پرداخت.

مسائل و مشکلات زیادی در زندگی همه انسان ها ممکن است، پیش بیاید و برخی افراد که قادر به مدیریت شرایط و مسائل نیستند دچار بیماری های روانی متعددی می شوند که این بیماری ها روی عملکرد سیستم بدن تاثیر می گذارد. یکی از نتایج دچار شدن به مشکلات روانی، ایجاد اختلال در عملکرد هیپوتالاموس مغز می باشد.

در بعضی افراد مسائل روانی باعث ایجاد اشتهای کاذب می شود و در نتیجه فرد احساس نیاز به غذا خوردن می کند، اما به مرور زمان و با ادامه یافتن این مشکل، اشتهای کاذب از بین می رود و بیمار دچار بی اشتهایی می شود. و این بی اشتهایی لاغری و کاهش وزن را در پی خواهد داشت.

در این شرایط برای برطرف کردن لاغری ابتدا باید مسائلی را که باعث به وجود آمدن مشکل روانی و اختلال در هیپوتالاموس شده است، را برطرف یا مدیریت کرد و سپس به فکر درمان لاغری تحت نظر متخصص تغذیه افتاد.

عوامل روانی و بی اشتهایی عصبی:

عوامل روانی و بی اشتهایی عصبی:

  • بیماری های ناشناخته داخلی:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص بیماری های ناشناخته داخلی خواهیم پرداخت.

گاهی افراد دچار بیماری های یا عارضه ای می شوند که علائم مشخصی ندارد. و تنها از روی کاهش وزن مداوم می توان پی به وجود این بیماری یا عارضه برد. از دیگر علائم این بیماری ها می توان بی حالی، کاهش اشتها، عرق های سرد شبانه را نام برد، بنابراین برای رفع لاغری در این موارد ابتدا باید به یک پزشک داخلی مراجعه و علت این کاهش وزن را پیدا و درمان کرد و سپس با مراجعه به متخصص تغذیه مشکل لاغری را برطرف کرد.

روش های درمان موثر و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط چیست؟

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص روش های درمان موثر و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط خواهیم پرداخت.

زمانی که علت لاغری بیش از حد یک فرد مشخص و سپس درمان شد، فرد بیمار باید تحت نظر یک متخصص تغذیه خوب قرار بگیرد تا بتواند وزن از دست داده را جبران کند و به وزن ایده آلش برسد. باز هم یادآوری می شود، تحت هیچ شرایطی بدون مشورت با متخصص تغذیه اقدام به افزایش وزن نکنید که با این کار ممکن است، بعدا دچار مشکلاتی شوید که جبران ناپذیر و بسیار خطرناک باشد.

روش های درمان موثر و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط چیست؟

روش های درمان موثر و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط چیست؟

در ادامه به توضیحاتی در مورد درمان لاغری مفرط می پردازیم.

روش های درمان لاغری:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص روش های درمان لاغری خواهیم پرداخت.

دست یافتن به وزن ایده آل آرزوی هر فردی می باشد. بعضی ها با کاهش وزن و افرادی هم با افزایش وزن به آرزوی خود دست می یابند.

روش های درمان لاغری شامل سه دسته به شرح زیر می باشند:

  • رژیم غذایی مناسب و سالم
  • انجام ورزش هایی که باعث افزایش حجم عضلات فرد می شود.
  • درمان از طریق مصرف دارو

 

رژیم غذایی مناسب و سالم:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص رژیم غذایی مناسب و سالم خواهیم پرداخت.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف غذاهای مفید برای بدن، تاثیر مستقیم و بسیار موثری بر رفع لاغری و افزایش وزن دارد، اما توجه داشته باشید، اینکه انتظار داشته باشید، با پرخوری و مصرف مقدار زیادی غذا در هر وعده، سریعا به وزن مورد نظر برسید، انتظاری غیرمعقولانه و نادرست است. عجله کردن در این روش به هیچ وجه درست نیست و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

اگر بیمار تحت نظر متخصص تغذیه خوب رژیم غذایی درستی را دریافت کند و مطابق آن و به تدریج وزن اضافه کند، می تواند مطمئن باشد که نگرانی برای عوارض بعدی وجود ندارد و احتمال برگشتن به وضعیت قبلی بسیار کم است و وزنی که با برنامه و رژیم غذایی مفید و تدریجی اضافه کرده اید، به هیچ وجه از بین نمی رود.

رژیم غذایی مناسب و سالم:

رژیم غذایی مناسب و سالم:

انجام ورزش هایی که باعث افزایش حجم عضلات می شود:

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص این موضوع که انجام ورزش هایی که باعث افزایش حجم عضلات می شود خواهیم پرداخت.

کسانی که اهل ورزش و باشگاه رفتن باشند، می دانند حرکت ها و ورزش هایی هستندکه باعث عضله سازی و افزایش حجم عضلات می شوند. در نتیجه با انجام ورزش علاوه بر سلامتی کل بدن می توان به اندازه مطلوب وزن اضافه کرد. افرادی که از لاغری مزمن و کمبود حجم عضلات رنج می برند با مراجعه به باشگاه های بدنسازی و زیر نظر یک مربی خوب می توانند حرکاتی که باعث افزایش حجم می شوند، را انجام دهند و با ادامه آنها به اندام و وزن متناسب برسند،

بنابراین اگر مطمئن هستید که مشکلات تیروئیدی یا بیماری های خاصی که باعث عدم جذب مواد غذایی می شود، ندارید، پس ورزش کردن یکی از بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن و عضله سازی برای شما می باشد. اگر فقط با مصرف غذاهای پرچرب و غیر مفید بخواهید چاق شوید، مطمئنا دچار بیماری های جانبی می شوید، ولی با رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش ها و حرکات اصلاحی می توانید به وزن دلخواه برسید.

انجام ورزش هایی که باعث افزایش حجم عضلات می شود:

انجام ورزش هایی که باعث افزایش حجم عضلات می شود:

پیشنهاد می شود، ۳ تا ۴ روز در هفته به انجام ورزش های غیر هوازی و حرکات عضله سازی بپردازید تا بتوانید به یک راهکار موثر و مفید دست یابید.

درمان از طریق مصرف دارو:

برای درمان لاغری با مصرف دارو، اصلا به طور سرخود دارو مصرف نکنید. حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید. متخصص تغذیه با بررسی علت لاغری مفرط شما، در صورت نیاز مکمل موثر را برای تان تجویز و یا شما را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد. قطعا داروها در درمان بیماری ها و رفع مشکلات بسیار موثر هستند،

اما اگر شخصی بدون تجویز پزشک دارو غیر مجاز که برچسب وزارت بهداشت را ندارد، مصرف کند، مسلما با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. ضمنا اگر بدون مشورت با متخصص تغذیه دارو استفاده کنید، ممکن است، به نتیجه دلخواه نرسید،

زیرا بعضی داروها تنها با رعایت کردن رژیم غذایی خاص موثر هستند و فرد به نتیجه می رسد. پس توصیه می شود، حتما قبل از مصرف هر دارو یا مکملی به یک متخصص تغذیه خوب بروید و از او مشورت بخواهید.

از آنجائی که رژیم غذایی مناسب، موثرترین راه برای برطرف کردن لاغری و افزایش وزن دلخواه می باشد، در ادامه مقاله به توضیحات مفصل تری در مورد رژیم غذایی مفید برای افزایش وزن می پردازیم.

درمان از طریق مصرف دارو:

درمان از طریق مصرف دارو:

برنامه غذایی که توسط یک متخصص تغذیه تنظیم و تجویز می شود

برنامه غذایی که توسط یک متخصص تغذیه تنظیم و تجویز می شود، تاثیر بسیار زیاد و موثری در چاق شدن و اضافه وزن دارد. یک متخصص تغذیه روش های نوین و رژیم های اصولی و سالم را مطابق ذائقه و وضعیت بدنی بیمار برای او تجویز می کند و اگر شما از این برنامه و رژیم به طور منظم و مرتب پیروی کنید، مطمئن باشید که نتیجه دلخواه را به دست خواهید آورد.

یک برنامه و رژیم غذایی اصولی و سالم شامل تمام گروه های غذایی مفید که در وزن گیری هم موثر هستند، می باشد، بنابراین نباید هیچ دسته غذایی را در رژیم خود از قلم بیندازید، بلکه با رعایت رژیم مناسب هم باید مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و هم به میزان مناسب وزن اضافه کنید.

زمانی که برای افزایش وزن و رفع لاغری مفرط به یک متخصص تغذیه مراجعه می کنید، ابتدا با اندازه گیری توده بدنی و بررسی آزمایشات شما مشخص می کند که آیا دچار کمبود وزن هستید، یا خیر و این کمبود وزن ناشی از چه مشکلی می باشد.

اگر شاخص توده بدنی شخصی از ۵/۱۸ کمتر باشد، می توان نتیجه گرفت که آن شخص دچار کمبود وزن می باشد و با مشاهده آزمایشات منشاء این کمبود وزن مشخص می شود، سپس اگر لاغری ناشی از بیماری خاصی باشد، متخصص تغذیه به شما پیشنهاد می کند ابتدا با مراجعه به پزشک متخصص آن بیماری خاص، مشکل اولیه را برطرف کنید و هم زمان برای دریافت برنامه غذایی و رژیم چاقی به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

وقتی که مشکل اولیه را برطرف کردید و هم زمان با درمان، متخصص تغذیه میزان کمبود کالری بدن را بررسی می کند و بر اساس آن برنامه غذایی مناسب شما را برای تان تنظیم می کند تا مطابق آن بتوانید کمبود کالری را تامین کنید.

یادآوری اشتباهاتی که افراد مبتلا به لاغری مفرط ممکن است، آنها را انجام دهند.

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص یادآوری اشتباهاتی که افراد مبتلا به لاغری مفرط ممکن است، آنها را انجام دهند خواهیم پرداخت.

تبعیت از برنامه غذایی شخصی دیگر:

بعضی بیماران فکر می کنند، می توانند از برنامه غذایی یکی از نزدیکانشان که از یک متخصص تغذیه آن را دریافت کرده است، به وزن ایده آل برسد، اما این کار و افزایش وزن مطابق برنامه غذایی که برای یک شخص دیگر تنظیم شده است، اشتباه است

زیرا متخصص تغذیه بر اساس شرایط و وضعیت بدنی و آزمایشات هر شخصی متناسب با او برنامه و رژیم غذایی را تنظیم می کند و هر شخصی هم دارای شرایط خاص خودش می باشد و نیاز به برنامه خاص خودش هم دارد. ممکن است، با انجام برنامه غذایی شخص دیگری که مخصوص همان شخص می باشد، بدن شما با مشکلات بیشتری مواجه شود و نتیجه عکس بگیرید.

رژیم غذایی اشتباه:

برای رسیدن به وزن مناسب باید کمبود کالری بدن با مصرف مواد غذایی پر کالری و پر انرژی تامین شود، اما این جمله به معنی این نیست که هر ماده غذایی را در رژیم خود قرار دهید. بعضی افراد به مصرف فست فودها، نوشیدنی های قند دار، غذاهای پرچرب یا هله هوله ها رو می آورند که بسیار اشتباه و مضر است.

به هیچ وجه کالری مورد نیاز بدنتان را با مصرف این مواد تامین نکنید. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل مواد غذایی پرکالری، اما سالم باشد. مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی از بهترین منابع برای افزایش وزن و رسیدن به اندام ایده آل می باشند.

کدام گروه مواد غذایی می تواند به افزایش وزن کمک کند؟

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص این که کدام گروه مواد غذایی می تواند به افزایش وزن کمک کند خواهیم پرداخت.

مواد غذایی عموما به شش دسته تقسیم می شوند:

  1. دسته کربوهیدرات ها: هر یک گرم کربوهیدرات حدود ۴ کالری انرژی دارد.
  2. دسته پروتئین ها: در مورد پروتئین ها می توان گفت هر یک گرم آن حدود ۴ کالری انرژی تولید می کند.
  3. دسته چربی ها: این دسته بیشتر از سایر گروه ها کالری تولید می کند. هر یک گرم چربی حدود ۹ کالری انرژی در بدن ایجاد می کند.
  4. دسته ویتامین ها: ویتامین ها جزء دسته هایی می باشند که هیچ کالری ندارند. به قولی هر یک گرم ویتامین دارای صفر کالری می باشد.
  5. دسته املاح و مواد معدنی: املاح و مواد معدنی هم نمی توانند هیچ کالری در بدن ایجاد کنند، بنابراین هر یک گرم مواد معدنی دارای صفر کالری است.
  6. آب: آب آخرین دسته از گروه مواد غذایی محسوب می شود. آب هم مانند گروه ۴ و ۵ هیچ کالری ندارد.

اگرچه دسته های ویتامین ها، املاح و مواد معدنی و آب هیچ کالری و انرژی در بدن ایجاد نمی کنند و تاثیر مستقیمی در افزایش وزن ندارند، اما نمی توان گفت این مواد کاملا بی تاثیر هستند، بلکه آنها با افزایش اشتها به افزایش وزن افراد کمک می کنند.

یکی از موارد دیگری که لازم به ذکر است، این است که چون چربی میزان بیشتری کالری در بدن ایجاد می کند، بیشتر افراد تصور می کنند که چربی های بیشتر باعث افزایش وزن می شود. این تصور اشتباه است، زیرا گروه کربوهیدرات ها موثرترین دسته غذایی در افزایش وزن و چاقی می باشند.

یک نکته قابل توجه دیگر این است که با وجودی که گروه پروتئین ها و کربوهیدرات ها هر دو به یک اندازه و به میزان ۴ کالری به ازای هر گرم انرژی تولید می کنند، اما باز هم این کربوهیدرات ها هستند که قدرت چاق کنندگی بیشتری نسبت به پروتئین ها دارند.

به چه نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به روش موثر با توجه کرد؟

در این قسمت از نوشته علمی خود در زمینه ی متخصص تغذیه برای چاق شدن به ذکر نکاتی در خصوص این که به چه نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به روش موثر با توجه کرد خواهیم پرداخت.

در زیر توصیه هایی برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم آورده شده است. لطفا با دقت آنها را بخوانید و حتما رعایت کنید.

  • مصرف روغن های غذایی سالم:

برای اینکه بتوانید به میزان بیشتری اضافه وزن داشته باشید، باید به میزان بیشتری در هر وعده غذایی خود روغن مصرف کنید، اما توجه کنید که منظور مصرف روغن های سالم می باشد. مصرف هر نوع روغنی قطعا نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

یکی از روغن های سالمی که توصیه می شود، حتی افرادی که نمی خواهند وزن اضافه کنند، هم از آن مصرف کنند، روغن زیتون می باشد. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد و به همین دلیل روغن زیتون از سالم ترین انواع روغن ها محسوب می شود. روغن زیتون علاوه بر اینکه باعث افزایش کالری دریافتی مورد نیاز بدنتان می شود، روی پوست، سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش هم تاثیر بسیار مثبتی دارد. پس مصرف روغن زیتون را از یاد نبرید. می توانید روغن زیتون را با افزودن به سالاد، برنج، انواع خورشت ها یا ماکارونی مصرف کنید و از مزایای آن لذت ببرید.

مصرف روغن های غذایی سالم:

مصرف روغن های غذایی سالم:

  • مصرف نان به میزان لازم:

یکی دیگر از مواد مغذی که تاثیر زیادی در افزایش وزن دارد، کربوهیدرات ها می باشد. مصرف کربوهیدرات به میزان لازم در روز می تواند در دریافت کالری مورد نیاز بدن و افزایش وزن مناسب بسیار موثر باشد. یکی از منابع بسیار مفید کربوهیدرات ها، نان می باشد.

شما با مصرف یک برش نان می توانید حدود ۷۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنید. و برای دریافت میزان بیشتری کالری می توانید نان را همراه با مواد دیگری مانند پنیر خامه ای مصرف کنید تا انرژی بیشتری را دریافت کنید، بنابراین یکی از مواد غذایی که لازم است، در رژیم غذایی خود حتما داشته باشید، نان است. از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار مناسبی کربوهیدرات می باشند، می توان غلات و برنج را نیز نام برد.

این مواد هم برای تامین کربوهیدرات های مورد نیاز بدن منابع بسیار خوبی می باشند. برنج از غذاهای مورد علاقه اکثر ایرانی هاست، بنابراین برنج همراه با مواد پروتئینی مانند مرغ یا گوشت یا ماهیچه می تواند یک وعده غذایی خوشمزه باشد که هم کربوهیدرات را تامین می کند و هم پروتئین لازم برای عضله سازی را.

  • مصرف مغزهای مفید و پر کالری:

اگر شما هم جزء افرادی هستید که تمایل زیادی به خوردن تنقلات و هله هوله های غیر مفید دارید، توصیه می شود، مغزها و دانه های مفید را جایگزین تنقلات غیر مفید و مضر کنید. مغزها و دانه های میوه جات دارای اسیدهای چرب غیر اشباع می باشند که این نوع اسیدها از انواع چربیهای مفید برای بدن می باشند،

بنابراین با مصرف انواع مغزها که بسیار خوشمزه هم هستند، می توان هم کالری مورد نیاز بدن را تامین کرد هم از مزه بسیار عالی آنها لذت برد. و به روش مفید و موثر هم به وزن مناسب رسید.

تنقلات سالم و مغزهایی که برای رژیم چاقی توصیه می شوند، به شرح زیر می باشند:

  • بادام
  • گردو
  • بادام زمینی
  • تخمه آفتابگردان
  • تخم کتان
  • تخمه کدو
تنقلات سالم و مغزهایی که برای رژیم چاقی توصیه می شوند، به شرح زیر می باشند:

تنقلات سالم و مغزهایی که برای رژیم چاقی توصیه می شوند، به شرح زیر می باشند:

مصرف غذا در وعده های بیشتر:

همانطور که گفته شد بهترین روش برای افزایش وزن، دریافت میزان بیشتری کالری در روز می باشد، اما نباید دچار اشتباه شوید و بخواهید در هر وعده با مصرف مقدار زیاد غذا کالری بیشتری دریافت کنید، بلکه باید تعداد وعده های غذایی تان را زیادتر، ولی مقدار غذای مصرفی را کمتر کنید.

با این کار هم می توانید کالری دریافتی را افزایش دهید و وزن اضافه کنید و هم به بیماری های جانبی دچار نشوید. وعده های غذایی با حجم زیاد باعث ناراحتی معده می شود و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. پس این نکته را حتما رعایت کنید تا بدون مشکلات به وزن مورد نظر برسید. بهتر است، به جای ۳ وعده غذای پر حجم، در روز ۵ یا ۶ وعده غذا با حجم کم بخورید.

افزایش اشتها به روش های مختلف:

برای اینکه بهتر و با اشتهای زیادتری غذا بخورید باید از غذا خوردن لذت ببرید، بنابراین با روش های مختلف سعی کنید، وعده های غذایی را به ساعات لذت بخش تبدیل کنید. در زیر روش هایی برای این مسئله بیان می کنیم:

پختن غذاهایی که دوست دارید، با سفره آرایی های زیبا سعی کنید، غذا را با اشتها بخورید.

یکی دیگر از روش هایی که باعث افزایش اشتها می شود، خوردن غذا با دوستان یا فامیل و اطرافیان می باشد. تحقیقات نشان داده است که زمانی که اشخاص با اطرافیان و دوستان خود غذا می خورند اشتها و میل آنها به غذا خوردن به میزان ۱۸ درصد از زمان هایی که تنها غذا می خورند بیشتر است.

همچنین خوردن غذا جلوی تلویزیون هم باعث می شود که فرد با اشتها و به میزان بیشتری غذا بخورد. متخصصین تغذیه بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، بیان می کنند که زمانی که افراد جلوی تلویزیون نشسته اند و غذا می خورند اشتهای آنها به میزان ۱۴ درصد نسبت به سایر مواقع افزایش می یابد، بنابراین با این روش ها سعی کنید، اشتهای خود را زیاد کنید.

افزایش اشتها به روش های مختلف:

افزایش اشتها به روش های مختلف:

مصرف غذا در ظروف بزرگ:

گاهی وقت ها ممکن است، احساس کنید که میل ندارید، زیاد غذا بخورید. در این مواقع می توانید غذای خود را در یک بشقاب بزرگ سرو کنید. به این ترتیب مغزتان گول می خورد و فکر می کنید که مقدار غذایی که می خورید کم است، بنابراین می توانید حجم بیشتری غذا میل کنید.

برنامه ریزی زمانی برای وعده های غذایی:

مسلما انسان ها برای رفع گرسنگی شان غذا می خورند، اما نباید این خوردن نامنظم باشد و هر وقت که دلتان خواست غذا بخورید، بلکه باید طبق برنامه منظم غذای تان را میل کنید. این برنامه که می تواند در افزایش وزن مناسب به شما کمک بسیاری کند را از یک متخصص تغذیه با تجربه دریافت کنید و طبق آن عمل کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید. اگر طبق این برنامه تجویز شده توسط متخصص تغذیه عمل کنید، می توانید میزان کالری که برای رسیدن به وزن ایده آل نیاز دارید، را به مقدار مناسب و طبق روال مطلوب دریافت کنید.

صبحانه را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید:

صبحانه از وعده های غذایی است که باید در برنامه غذایی گنجانده شود. صبحانه اصلی ترین وعده غذایی محسوب می شود. صرف صبحانه باعث می شود که سوخت و ساز بدن بیشتر شود و در نتیجه اشتهای فرد برای خوردن غذا نیز افزایش می یابد. اگر صبحانه خوردن را ترک کنید، مطمئنا تمایل کمتری هم برای خوردن سایر وعده های غذایی خواهید داشت، بنابراین نمی توانید وعده ناهار و شام را با اشتها میل کنید.

مصرف کمتر فیبر:

مصرف مواد غذایی که دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، معمولا در رژیم غذایی افرادی که می خواهند لاغر شوند، گنجانده می شود، زیرا فیبر جزء مواد مغذی می باشد که احساس سیری زیاد تری به فرد می دهد و فرد حس کمتری به غذا دارد. فیبر موجب می شود که غذاهای صرف شده دیرتر هضم شوند، در نتیجه فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند،

بنابراین کسی که می خواهد چاق شود و وزن اضافه کند بهتر است، غذاهایی که حاوی فیبر است، را به میزان کمتری مصرف کند و در رژیم غذایی خود کمتر قرار دهد، البته منظور این نیست که مواد غذایی حاوی فیبر را کلا از برنامه غذایی تان حذف کنید، بلکه فقط باید به میزان کمتری از این گونه مواد غذایی مصرف کنید. مواد غذایی حاوی سبزیجات میزان بالایی فیبر دارند. پس سبزیجات را به مقدار کمتری در رژیم غذایی تان قرار دهید.

مصرف نوشیدنی های پر کالری:

بعضی نوشیدنی ها مانند اسموتی و میلک شیک ها و آبمیوه ها هستند که دارای مقدار زیادی کالری می باشند. مصرف این نوشیدنی برای بالا رفتن وزن اثر دارد. می توانید این نوشیدنی ها را ما بین وعده های غذایی خود به عنوان میان وعده میل کنید، هم از طعم بی نظیر آنها لذت ببرید هم به افزایش وزن خود کمک کنید، البته نباید بیش از حد از این نوشیدنی ها مصرف کنید.

می توانید از متخصص تغذیه خود در مورد میزان مصرف و تعداد وعده های مناسب برای مصرف این نوشیدنی ها راهنمایی بگیرید. متخصص تغذیه می تواند به شما بگوید که با افزودن چه مواد غذایی دیگری به این نوشیدنی ها میزان کالری بیشتری را جذب کنید. و همچنین متخصص تغذیه شما را در مورد اینکه این نوشیدنی ها را در چه تعداد وعده می توانید صرف کنید، راهنمایی می کند.

مصرف نوشیدنی های پر کالری:

مصرف نوشیدنی های پر کالری:

مصرف داروهای گیاهی ضد نفخ:

بعضی از غذاها باعث ایجاد نفخ معده می شوند که این نفخ هضم غذا را با مشکل مواجه می کند و همچنین باعث می شود، فرد کمتر تمایل به خوردن غذا داشته باشد، بنابراین برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود، در وعده های غذایی خود از چاشنی ها و داروهای های گیاهی ضد نفخ استفاده کنید تا هم مشکل نفخ معده از بین برود هم غذا طعم بهتری پیدا کند و در نتیجه شما تمایل بیشتری به خوردن غذا داشته باشید.

مصرف داروهای گیاهی ضد نفخ باعث می شود که هضم غذا بهتر انجام شود و این کار از طریق تحریک کیسه صفرا برای ترشح آنزیم هضم چربی ها انجام می شود. به عنوان مثال می توان از گل سرخ در غذاها استفاده کرد که این ماده هم مقوی بوده و هم با تحریک سیستم گوارشی باعث ترشح آنزیم های مورد نیاز برای هضم غذا می شود، بنابراین از فواید چاشنی ها و گیاهان دارویی و طعم دهنده در مواد غذایی غافل نباشید.

حتما حتما ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید:

اگر برنامه ورزشی منظمی داشته باشید، اینکار به عضله سازی بدن کمک زیادی می کند. علاوه بر آن ورزش کردن باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن و مصرف بیشتر انرژی می شود. در نتیجه فرد بیشتر احساس گرسنگی می کند و تمایل بیشتری به خوردن غذا دارد. ورزش کردن باعث افزایش ترشح هورمون های مفید بدن هم می شود.

اگر ورزش کردن را به طور مرتب و زیر نظر یک مربی با تجربه در برنامه روزانه خود قرار دهید و به درست انجام دادن حرکات ورزشی اهمیت بسیاری دهید، این کار همراه مشاوره گرفتن از یک متخصص تغذیه خوب قطعا شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه یاری خواهد کرد و سرعت شما در رسیدن به هدف بیشتر خواهد شد.

به هیچ وجه تاثیر ورزش را در افزایش وزن اصولی و ایده آل دست کم نگیرید. ورزش کردن مخصوصا برای کسانی که قصد دارند، حجم عضله را در ناحیه خاصی از بدن افزایش دهند، بسیار مفید می باشد. با انجام ورزش های قدرتی و عضلانی و وزنه زدن می توان حجم ماهیچه های بازو، ران، قفسه سینه را افزایش داد. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات، البته طبق نظر متخصص تغذیه بعد از انجام ورزش های بدنسازی و وزنه زدن می تواند تاثیر بسیار زیادی در خوش اندام شدن و تناسب اندام ایده آل داشته باشد.

محدود کردن نوشابه های مضر:

در مطالب فوق گفته شد که حتما از نوشیدنی های مفید و مقوی در برنامه غذایی خود استفاده کنید، اما منظور از نوشیدنی ها، نوشابه های گاز دار یا نوشابه های انرژی زا نبود. نوشابه های گازدار با ایجاد نفخ و به دلیل قند بالا، اشتهای شما را کم می کند و مانع خوردن غذا به میزان مطلوب می شود. علاوه بر این گاهی مواقع حتی خوردن آب هم بهتر است، ترک شود.

حتما شنیده اید که برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، گفته می شود، حدود نیم تا یک ساعت قبل از غذا آب بخورند. اینکار موجب پر شدن معده و احساس سیری در فرد می شود، بنابراین برای کسانی که می خواهند وزن زیاد کنند، پیشنهاد می شود، نیم ساعت قبل از غذا خوردن هیچ نوشیدنی، حتی آب هم نخورند. نوشابه های انرژی زا هم بهتر است، کمتر مصرف شود، زیرا مصرف این نوشیدنی ها باعث کاهش اشتها و احساس سیری در فرد می شود.

مصرف مکمل های موثر:

در بعضی افراد تشخیص داده می شود که بدن دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی می باشد و این مسئله علت لاغری مفرط شناخته می شود. برای این افراد مکمل های مفید و موثر در چاقی تجویز می شود که با مصرف این داروها، اشتهای فرد بیشتر می شود و در نتیجه تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا می کند. از جمله مکمل ها و داروهایی که باعث افزایش اشتها می شود، زینک، تیامین و روغن ماهی یا امگا۳ می باشد. اگر بدن دچار کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی باشد، انرژی شخص کم می شود و فرد احساس سیری می کند و کمتر غذا می خورد، در نتیجه دچار کاهش وزن می شود.

نوشتن مواد غذایی مصرفی:

اگر لیست مواد غذایی مصرفی و غذاهایی که دوست دارید، میل کنید، را بنویسید و به متخصص تغذیه بدهید، متخصص تغذیه بر اساس ذائقه شما می تواند برنامه و رژیم غذایی بهتر که باب میل شما هم باشد، برایتان تنظیم می کند.

علاوه بر این با نوشتن مواد غذایی که در هر وعده مصرف می کنید، می توانید متوجه شوید که در هر وعده غذایی چه مقدار کالری جذب می کنید و به این ترتیب با تغییر مقدار یا نوع غذاهای مصرفی بهتر و سریع تر می توان به میزان کالری مورد نیاز و همچنین غذاهای لازم برای رسیدن به این میزان کالری دست یافت. این کار شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه یاری می کند و می توانید سریعتر این مسیر را طی کنید.

نوشتن مواد غذایی مصرفی:

نوشتن مواد غذایی مصرفی:

اندازه گیری وزن در پایان هر هفته:

زمانی که از برنامه غذایی موثر و سالم استفاده می کنید، حتما در پایان هفته وزن خود را اندازه بگیرید. نباید انتظار داشته باشید که ۴ یا ۵ کیلوگرم در هفته وزن اضافه کنید. افزایش حدود نیم کیلوگرم تا یک کیلوگرم در هفته بسیار مناسب می باشد و روند خوبی محسوب می شود.

اگر افزایش وزن تان ۴ تا ۵ کیلوگرم در هفته باشد، نشانه خوبی نیست، زیرا این مسئله نشان می دهد که شما فقط دارید، چربی اضافه می کنید، نه عضله. افزایش توده های چربی در اطراف اعضای داخلی بدن اصلا خوب نیست و حتی خطرناک می باشد،

بنابراین برنامه و رژیم غذایی تان باید طوری باشد که حداکثر یک کیلو و نیم در هفته وزن اضافه کنید تا افزایش وزن مطلوب و مفیدی داشته باشید. به این ترتیب می توان مطمئن شوید که افزایش حجم عضله موجب بالا رفتن وزن شما شده است، نه افزایش توده های چربی. زمانی که بدن شما عضله های بیشتری داشته باشد و افزایش وزن تان به خاطر افزایش حجم عضله باشد، بدن سفت تری خواهید داشت که شما را بسیار خوش هیکل می کند.

اگر افزایش وزن تان به خاطر افزایش توده چربی باشد، بدن شما دارای انبوهی از چربی می شود که علاوه بر اینکه ظاهر نازیبایی به هیکل شما می دهد، هیکل شما بسیار شل و وارفته دیده می شود که اصلا خوشایند نیست.

اگرچه ممکن است، افزایش نیم کیلوگرم یا یک کیلوگرم در هفته کم به نظر برسد، اما وقتی در ماه سنجیده شود، ملاحظه می کنید که می شود، حدود ۴ کیلوگرم در ماه که بسیار میزان خوب و معقولی می باشد. طبق گفته های فوق می توانید اهمیت اندازه گیری وزن در پایان هفته را درک کنید.

تغییر رژیم غذایی بعد از ثابت شدن افزایش وزن:

از دیگر مزیت های اندازه گیری وزن در پایان هفته این است که اگر به ثبات وزن رسیدید متوجه آن خواهید شد. گاهی مواقع مشاهده می شود که با رعایت کردن رژیم غذایی فرد به ثبات وزن می رسد و دیگر وزن اضافه نمی کند. اگر فرد هر هفته وزن خود را اندازه بگیرد و بعد از دو هفته مشاهده کند که وزنش اضافه نشده است، دچار ثبات وزن شده است،

بنابراین باید به متخصص تغذیه مراجعه کند تا بنابر شرایط و وضعیت بدنی فرد رژیم و برنامه غذایی جدیدی به او داده شود و بر اساس آن دوباره بتواند وزن اضافه کند. لطفا در چنین شرایطی سرخود مقدار مواد غذایی تان را افزایش ندهید. حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید تا علت ثبات وزن تشخیص داده شود و در صورت عدم وجود مشکلی خاص، رژیم غذایی تغییر داده شود.

تغییر رژیم غذایی بعد از ثابت شدن افزایش وزن:

تغییر رژیم غذایی بعد از ثابت شدن افزایش وزن:

مصرف آب به مقدار مورد نیاز:

یکی از موادی که باعث افزایش وزن می شود، مصرف آب به میزان حدود ۲ لیتر یا ۸ لیوان در روز می باشد. از آنجایی که بیشتر وزن انسان ها از آب تشکیل شده است، مصرف آب به میزان مورد نیاز علاوه بر اینکه باعث سلامتی پوست و دستگاه گوارش می شود، افزایش وزن را هم در پی خواهد داشت.

اگرچه نوشیدن آب به طور مستقیم باعث افزایش وزن نمی شود، اما با بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش می تواند موجب بالا رفتن اشتها شود و در نتیجه به بالا رفتن وزن کمک کند، البته به یاد داشته باشید که از خوردن آب نیم ساعت قبل از غذا حتما اجتناب کنید.

استراحت کردن و خوابیدن:

یکی از عواملی که باعث کاهش وزن می شود، کم خوابی و عدم استراحت کافی است، بنابراین باید به اندازه کافی و حدود ۸ ساعت بخوابید تا دچار کاهش وزن نشوید و به میزان لازم وزن اضافه کنید.

استراحت کردن و خوابیدن:

استراحت کردن و خوابیدن:

ترک عادت های غلط غذایی:

بعضی مواقع رفتارها و عادت های غلط در مصرف مواد غذایی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود، بنابراین حتما به رفتارها و عادات خود حین غذا خوردن توجه کنید و آنها را با متخصص تغذیه مطرح کنید تا درست یا غلط بودن عادت ها و رفتارهای غذایی تان توسط متخصص تغذیه تشخیص داده و در صورت لزوم عادات و رفتارهای غلط ترک یا اصلاح شوند.

ناامید نشدن و ادامه دادن به رژیم غذایی:

مهمترین نکته ای که باید در انتها یادآور شد این است که هرگز از ادامه راه و پیروی از رژیم و برنامه غذایی خود ناامید نشوید. همیشه برای رسیدن به نتیجه مطلوب امیدوار باشید و مطمئن باشید که می توانید به وزن ایده آل تان و اندام متناسب دست پیدا کنید، تنها اگر پیوسته و مداوم بر اساس برنامه غذایی تان پیش بروید و مرحله به مرحله پیشرفت کارتان را به متخصص تغذیه تان گزارش دهید تا اگر از پیشرفت در مرحله ای ناراضی بودید با نظر متخصص تغذیه بتوانید آن مرحله را تغییر دهید، یا برنامه غذایی بهتر و مفید تری را دریافت کنید.

به هیچ وجه منتظر رسیدن به نتیجه در کوتاه مدت نباشید. توقع نداشته باشید که در مدت مثلا یک هفته بتوانید اندامی با عضلات حجیم و سفت داشته باشید. مطمئن باشید، اگر چنین توقعی داشته باشید، با نرسیدن یک هفته ای به این نتیجه ناامید می شوید و از ادامه راه صرفنظر می کنید، بنابراین باید هدف بلند مدت داشته باشید و سعی کنید، مثلا طی یکسال با رعایت برنامه غذایی و انجام ورزش های موثر به آن اندام متناسب برسید.

چاق شدن صورت و افزایش گونه ها

یکی از علایق خانم ها در چاقی، چاق شدن صورت و افزایش گونه ها می باشد. با رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش های مخصوص عضلات صورت می توان به این هدف رسید. از جمله ورزش هایی که برای حجیم شدن گونه ها و پر شدن صورت بسیار موثر و مفید می باشد، یوگا است. با انجام یوگا می توان خون رسانی به ماهیچه های گونه و صورت را بالا برد و در نتیجه با مواد غذایی موثر باعث افزایش حجم گونه ها و پر شدن صورت شد.

چاق شدن صورت و افزایش گونه ها

چاق شدن صورت و افزایش گونه ها

در بالا مطالبی برای موفقیت بیشتر در رسیدن به وزن و اندام ایده آل بیان شد. اگر مراحل فوق را با دقت بسیار و به طور مرتب و روزانه انجام دهید و نکات لازم را رعایت کنید، حتما به نتیجه خوبی خواهید رسید، اما به یاد داشته باشید، در تمام مراحل با متخصص تغذیه با تجربه مشورت کنید و اگر به مشکلی برخوردید حتما از او راهنمایی بگیرید. یک متخصص تغذیه خوب می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بوده اند افرادی که با تصور اینکه می توانند خودشان بدون کمک و مشورت متخصص تغذیه به وزن مورد نظرشان برسند، اما به دلیل عدم توجه به نقش تعیین کننده و موثر متخصص تغذیه نه تنها به نتیجه دلخواه نرسیده اند، بلکه دچار مشکلات بسیاری هم شده اند. تجربه نشان داده است که رفتن این راه بدون مشورت با متخصص تغذیه خوب و باتجربه پایان خوبی نخواهد داشت.

آیا در خصوص برنامه های غذایی مخصوص چاق شدن اطلاعاتی دارید؟

 

اگر یک برنامه ی غذایی ویژه ی چاق شدن از سوی یک فرد متخصص ارائه شود، ایشان سعی می کند از همه ی گروه های غذایی مفید در این رژیم قرار دهد تا فرد بعد از مدتی با کسری و کمبود در برخی از مواد، ویتامین ها و املاح گوناگون در بدن خویش مواجه نشود.

نکته ای که در این جا می توان به آن اشاره نمود این می باشد که متخصص تذیه برای چاق شدن شما، همان پارامتر بی ام آی را که در قسمت های قبلی به آن اشاره داشتیم را مورد بررسی قرار داده و بر اساس عددی که در فاکتور بی ام آی وجود دارد، میزان کالری روزانه ای که بدن شما نیاز دارد، را مورد سنجش و تشخیص قرار می دهد و بر اساس آن، یک برنامه ی مناسب تغذیه را برای شما تنظیم می نماید.

نکته ی دیگری نیز در این جا حائز بیان می باشد که شما نباید از برنامه های غذایی سایر افراد و نزدیکان خود تبعیت نمایید.

در واقع برنامه غذایی ایشان برای خود آن ها تنظیم شده است. چون یک فرد متخصص ایشان را مورد بررسی و معاینات علمی قرار داده و بر اساس شرایط جسمی و پارامتر بی ام آی، آن برنامه را تنظیم و به ایشان ارائه نماوده است.

مطمئنا شرایط بدنی و وضعیت سلامتی همه ی افراد مانند هم نمی باشد، لذا شما مجاز نیستید طبق برنامه و رژیم غذایی دیگر افراد و آشنایان خود عمل نمایید. چوندر این صورت ممکن است، نه تنها به نتیجه وزنی دلخواه نرسید، بلکه مشکلاتی نیز برای شما پیش بیاید.

پس بهتر است، شما نیز به یک متخصص تغذیه برای چاق شدن خود مراجعه نمایید و یک برنامه ی مناسب غذایی را از ایشان دریافت نمایید.

باز هم به شما پیشنهاد می کنیم که به عنوان یکی از بهترین متخصص های تغذیه برای چاق شدن و افزایش وزن به جناب دکتر کوهدانی مراجعه فرمایید. ایشان در خصوص برنامه های تغذیه که مناسب چاق شدن و وزن گیری می باشند، دارای تخصص، تجربه و سابقه های بسیار خوبی می باشند.

در این جا مقاله ی علمی و پزشکی ما در خصوص متخصص تغذیه برای چاق شدن به پایان رسید. امید وار هستیم مطالب بیان شده ی فوق برای شما عزیزان خواننده مفید بوده باشند و نهایت استفاده را از آن ها برده باشید.

هم اکنون به انتهای مقاله ی متخصص تغذیه برای چاق شدن رسیدیم و امید داریم که مطالب های بیان شده در مورد متخصص تغذیه برای چاق شدن برای شما مفید بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید