مشاوره لاغری اینترنتی

متخصص تغذیه بارداری
متخصص تغذیه بارداری
2020/09/10
مشاوره تخصصی لاغری
مشاوره تخصصی لاغری
2020/09/16
مشاوره لاغری اینترنتی

مشاوره لاغری اینترنتی

امروز با موضوع مشاوره لاغری اینترنتی در خدمت شما هستیم.

برای رسیدن به یک وزن ایده آل فاکتورهای بسیار زیادی لازم است تا به درستی رعایت شده و نتیجه دلخواه حاصل شود. این روزها افراد به سمت و سوی روش هایی می روند که نه تنها فایده ای برای آنها نداشته بلکه سلامتیشان را نیز به خطر می اندازد.

مشاوره لاغری اینترنتی

مشاوره لاغری اینترنتی

اما مشاوره لاغری اینترنتی به شما کمک میکند تا در هر لحظه و هر جا با مشاور خود در ارتباط بوده و از دستورالعمل های اصولی آنها استفاده کنید.

در این مطلب علاوه بر معرفی بهترین مشاوره لاغری اینترنتی ، انواع غذاهای چاق کننده، روش های نادرست لاغری، رژیم غذایی نادرست، مشورت نکردن با افراد با تجربه و مشاورین لاغری و … صحبت خواهد شد.

مشاوره لاغری اینترنتی

مشاوره لاغری اینترنتی

مشکل چاقی و اضافه وزن این روزها به نوع خود یکی از مشکلاتی است که افراد را درگیر خود کرده است و یکی از دلایل آن بی تحرکی افراد و پیشرفت تکنولوژی می باشد که کار را برای بسیاری از افراد راحتتر کرده است. عدم داشتن وزن مناسب و متعادل باعث می شود کارهای روزانه هم به سختی انجام شوند و از اصلی ترین مشکلات آن عدم اعتماد به نفس و حضور در اجتماع است که مشکلات روحی زیادی به بار می آورد.

روش های بسیار متفاوتی برای لاغری وجود دارد

روش های بسیار متفاوتی برای لاغری وجود دارد که ممکن است بیشتر آنها به وسیله افراد غیر متخصص و یا اطرافیان پیشنهاد شود که حتی در صورت صحیح بودن ممکن است بر روی افراد بسیار مثبت عمل نکند و باعث بروز ناراحتی هایی در آنها شود.

لذا پیشنهاد می شود حتما از کسانی که در این زمینه تخصص دارند و جزء مشاورین لاغری هستند کمک بگیرید. در این روزهای پیدایش ویروس که بیشتر افراد در قرنطینه به سر می برند انجام کارها به صورت اینترنتی بسیار بیشتر از قبل رونق گرفته است و همین باعث شده که افراد دغدغه ای در مورد بیرون رفتن از منزل را نداشته باشند.

روش های بسیار متفاوتی برای لاغری وجود دارد

روش های بسیار متفاوتی برای لاغری وجود دارد

مشاوره لاغری اینترنتی از این لحاظ بسیار عالی است

مشاوره لاغری اینترنتی از این لحاظ بسیار عالی است چرا که شما به صورت آنلاین با متخصص و مشاوره لاغری خود در ارتباط هستید و در هر زمانی که بخواهید می توانید ارتباط خود را برقرار کنید و هیچ ضرورتی ندارد که بخواهید برای گرفتن رژیم غذایی و برنامه ورزشی به صورت حضوری مراجعه کنید.

در این مطلب قصد داریم سخنانی از زبان مشاورین لاغری آنلاین بگوییم که به شما کمک میکند پیش زمینه درستی از لاغری داشته باشید و از انجام کارهای اشتباه و یا اصول غذایی بسیار سخت برای لاغری اجتناب کنید.

با کمک مشاوره تغذیه برای لاغری می توانید به بهترین وزن خود برسید و جواب سوالاتی که در رابطه با کاهش وزن ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد را بدانید:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

توصیه های کلی مشاورین لاغری آنلاین چیست؟

آیا می توان کربوهیدارت ها را حذف کرد؟

چطور می توان وزن خود را همیشه ثابت نگه داشت؟

چه میوه هایی قندی هستند و چه میوه هایی برای لاغری مناسب است؟

چه داروهایی بر روی کاهش وزن اثر منفی میگذارد؟

مشکل چاقی و عوارض آن کدام اند؟

لاغری خودسرانه چه عوارضی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره لاغری اینترنتی با ما همراه باشید.

توصیه کلی که متخصصان تغذیه از همان ابتدا برای داشتن وزنی همیشه متعادل و سلامت بدن به دیگران ارائه می دهند تقریبا می توان گفت یکی است مگر اینکه افراد با مشکلات ژنتیکی به چاقی و اضافه وزن های شدید مبتلا شده باشند که با کمک روش های جراحی لاغری می توانند به وزن مناسب خود برسند.

مشاورین درمان چاقی توصیه هایی که میکنند برای هر فرد منحصر به فرد و صرفا اطلاعاتی که در این مطلب قرار داده شده بدین منظور است که بدانید رعایت نکردن اصول غذایی باعث می شود علاوه بر چاقی مشکلات زیادتری نیز گریبان گیر شما شود.

پس اگر دچار اضافه وزن هستید حتما زیر نظر متخصص، مشاوره تغذیه کاهش وزن خود را انجام دهید و قطعا تاکید می شود برای سهولت انجام کار با مشاورین لاغری آنلاین در ارتباط باشید.

در این میان پیشنهاد می کنیم از مشاوره خانم دکتر کوهدانی استفاده کنید تا بتوانید رژیم لاغری استانداردی را پشت سر بگذراید.

رعایت رژیم غذایی کم شکر و کم کالری

برای اینکه بتوانید وزن خود را با سرعت بیشتری کم کنید و از یک متخصص تغذیه لاغری کمک گرفته اید قطعا به شما خواهد گفت که مصرف شکر و نشاسته خود را کاهش دهید. در غذاهایی مانند: نان، سیب زمینی، پاستا نشاسته زیادی وجود دارد لذا مشاوره تغذیه به شما پیشنهاد می کند که از این مواد غذایی به مقدار بسیار کم مصرف شود.

رعایت رژیم غذایی کم شکر و کم کالری

رعایت رژیم غذایی کم شکر و کم کالری

آیا می توان کربوهیدارت ها را حذف کرد؟

یکی از فوایدی که رژیم کربوهیدارت ها دارد این است که به مرور باعث می شود فرد کمتر از این مواد غذایی استفاده کند و البته بهتر است بدانید که قند و نشاسته هر چقدر بیشتر مصرف شوند به فرد احساس گرسنگی بیشتری نیز می دهند.

اما در مقابل اگر حدو مرز آن رعایت شود باعث می شود که فرد در دراز مدت گرسنگی کمتری را احساس کند و برای اینکه بتوانید با رژیم کربوهیدارت ها به وزن مناسبی برسید لازم نیست هر روز مقدار کربوهیدارت را بشمارید شما با کم کردن مقدار مناسب و همیشگی کربوهیدارت ها کاهش وزن را تجربه خواهید کرد حتی اگر در حال استراحت باشید.

کربوهیدرات ها را با دقت بیشتری مصرف کنید

مشاوره تغذیه به شما خواهد گفت که نباید با کم کردن کربوهیدرات ها چربی را هم کاملا حذف کنید و به اصطلاح از چربی ها بترسید، در حالی که این باور اشتباه بوده است که باید کربوهیدرات ها و چربی ها را کاملا حذف کنید به دلیل اینکه چربی ها و قندها دو منبع اصلی برای انرژی بدن هستند و نیاز به آنها همیشه احساس می شود اما مقدار مصرف آنها به دستور مشاوره تغذیه آنلاین است که بگوید چه میزان مصرف کنید تا همیشه انرژی بدن شما تامین شود.

بدون کمک گرفتن از مشاوره تغذیه و اقدام خودسرانه به لاغری باعث می شود نتوانید نه تنها وزن دلخواه را تجربه کنید بلکه مشکلات دیگری را نیز برای خود به وجود بیاورید. کمک نگرفتن از مشاوره لاغری آنلاین و یا پیروی کردن از یک اصول تغذیه ای باعث می شود شما دچار ریزش مو، خشکی پوست، مشکلات گوارشی، مشکلات عصبی، ضعف و بی حالی و ده ها مشکل دیگر را تجربه کنید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله رژیم ۴۰ روزه خام گیاه خواری دیدن کنید.

اجتناب کردن از خوردن چربی ها

اجتناب کردن از خوردن چربی ها باعث می شود که شما گرسنگی و خستگی را تجربه کنید و مشاوره تغذیه و لاغری این پیشنهاد را به شما می دهد که به جای استفاده از روغن های صنعتی از روغن های طبیعی مانند: کره حیوانی، روغن زیتون، روغن کنجد  استفاده کنید که البته زیاده روی در مصرف این روغن ها هم توصیه نمی شود.

متخصصان تغذیه می گویند همیشه باید به اندازه کافی غذا خورد نه آنقدر کم که بارها و بارها  احساس گرسنگی کرد و نه آنقدر زیاد که به اضافه وزن دچار شوند.

بهتر است همیشه طوری غذا خورده شود مخصوصا در زمانی که کاهش وزن در حال انجام ست و با رژیم غذایی کربوهیدرات حتی سوخت و ساز بدن نیز به درستی انجام می شود و این به علت آن است که مقدار چربی و هورمون انسولین کاهش پیدا میکند و وزن بدون اینکه به فرد احساس گرسنگی زیادی بدهد کم می شود.

خوردن مواد غذایی سالم و طبیعی

رژیم غذایی به این معنی نیست که شما به صورت آماده غذاهای کم کالری و کم کربوهیدرات دریافت کنید بلکه به این معناست که شما مواد غذایی واقعی و با طبخ درست را مصرف کنید این نکته بسیار مهمی است که مشاورین لاغری همیشه به افرادی که قصد لاغری دارند گوشزد میکنند.

غذاهای واقعی مانند: تخم مرغ، ماهی، گوشت، روغن های طبیعی، آجیل ها، میوه ها و سبزیجات هستند که شما می توانید با رعایت مقدار مصرف در هریک از آنها همیشه بدنی سالم و وزنی متعادل داشته باشید.

یک مشاوره تغذیه با تجربه به شما قطعا خواهد گفت که نباید از محصولاتی که همیشه با شعار اینکه: کم کربوهیدارت هستند اما سرشار از کربوهیدرات می باشند استفاده کنید چرا که این موضوع کمی شک برانگیز است، چطور می تواند غذایی هم کم کالری باشد و هم اینکه سرشار از مواد مغذی و کربوهیدارت باشد؟؟؟

محصولاتی مانند: کلوچه های رژیمی، بستنی های رژیمی بازار بسیار داغی این روزها پیدا کرده اند که البته نمی توان همیشه به صورت صد در صدی تعیین کرد عملکرد آنها درست و اصولی باشد.

غذا خوردن در زمان گرسنگی و مصرف میان وعده ها

مطمئنا اگر از یک مشاوره تغذیه آنلاین کمک بگیرید هیچ گاه به شما نخواهد گفت که فقط صبحانه، نهار، شام!

بلکه با دستور یک رژیم غذایی درست مصرف تمامی مواد غذایی سالم را در برنامه شما جای خواهد داد. به عنوان مثال: شما اگر از یک مشاوره لاغری با برنامه غذایی کمک بگیرید به شما خواهد گفت که با رعایت اصول غذایی یا رژیم کربوهیدارت ها فقط در زمانی که احساس گرسنگی شدید می کنید غذا بخورید که البته با کمک گرفتن از مشاورین تغذیه و لاغری این اتفاق به ندرت خواهد افتاد چرا که این افراد به شما اجازه این را خواهند داد که از میان وعده های سالم مانند: میوه، سالادها، آجیل ها استفاده کنید تا در هنگام مصرف وعده های غذایی سالم به پرخوری دچار نشوید.

کاهش وزن خود را دنبال کنید اما نه سختگیرانه!

برخی افراد هستند که در زمان شروع کاهش وزن مرتب وزن خود را بر روی ترازو اندازه میگیرند و البته این موضوع میتواند باعث سردرگمی افراد شود.

اینکه بخواهید تمام فکر و ذکر خود را بر روی عدد ترازو بگذارید باعث می شود از نظر روحی به اضطراب دچار شده و همین روند کم کردن وزن شما را کاهش دهد و همین موضوع باعث می شود که وزن خود را به آهستگی کم کرده و یا حتی انگیزه خود را به طور کامل از دست بدهید.

به توصیه هایی که مشاورین لاغری به شما می دهند گوش داده و بر روی برنامه غذایی خود تمرکز کنید تا اضطراب و استرس باعث پرخوری شما نشود.

بهتر است هر زمانی که مشاور به شما میگوید وزن خود را اندازه بگیرید و البته اندازه گرفتن دور کمر هم باعث می شود که بتوانید انگیزه بیشتری برای کاهش وزن پیدا کنید.

اندازه گیری وزن و دور کمر در فواصل تعیین شده یکی از نکات کاهش وزن با مشاوره لاغری اینترنتی است که خود نوعی انگیزه درونی را در شما ایجاد میکند.

کاهش وزن خود را دنبال کنید اما نه سختگیرانه!

کاهش وزن خود را دنبال کنید اما نه سختگیرانه!

داشتن اراده و پشتکار برای کاهش وزن

یکی از مزایایی که مشاوره لاغری آنلاین دارد این است که مدتی را به گفتگو با شما می پردازد و همین امر سبب می شود که شما از لحاظ روحی نیز آمادگی این تغییر بزرگ را پیش از پیش داشته باشید. معمولا زمان تقریبا زیادی طول میکشد تا کاهش وزن اصولی را داشته باشید و البته که این موضوع با کمک مشاور سریعتر هم انجام خواهد شد.

داشتن اراده و پشتکار برای کاهش وزن

داشتن اراده و پشتکار برای کاهش وزن

راههای زیادی که در فضاهای مختلف با آن روبه رو می شوید شما را ممکن است وسوسه کند که کاهش وزن خود را در سه ماه هم تجربه کنید که البته بهتر است بدانید این ترفند ها ممکن است شما را با مشکلات زیادی روبه رو کند.

تلاش کردن برای کاهش وزن نیازمند صبر است چرا که شما میخواهید فقط از شر چربی های بدن خود خلاص شوید و قصد این را ندارید که علاوه بر مشکل چاقی، مشکلات دیگری مانند: بهم ریختن عملکرد دستگاه کوارش، مشکلات پوست، مو وناخن، مشکلات عصبی و زودرنجی را اضافه کنید. پس هر کاری که قرار است انجام شود نیازمند زمان و صبر است که البته اراده قوی برای آن لازم است.

ثابت نگه داشتن وزن ایده آل در مدت زمان طولانی

کاهش وزن همیشه ثابت نمی ماند و اینطور نیست که بگویید فقط برای چندماه وزن خود را کاهش میدهم!

اگر میخواهید کاهش وزنی اصولی را همیشه تجربه کنید بهتر است به طور کلی و برای همیشه برنامه غذایی خود را تغییر داده و عادت های غلط غذایی را کنار بگذارید. مسلما اگر مدتی کاهش وزن را تجربه کردید و به خیال اینکه مجددا چاق نخواهید شد رژیم خود را ترک نکنید چون قطعا به چاقی دچار می شوید.

کاهش وزن هم در دراز مدت انجام می شود و هم اینکه صربالایی را می طلبد و اگر شما تحمل این دو مورد را ندارید و از طرفی هم می خواهید وزن خود را کاهش دهید بهتر است بدانید که قطعا علاقه دارید تا از روشی سریع و پرخطر استفاده کنید که آن هم بسته به انتخاب خودتان است و هیچ یک از مشاورین لاغری آن را به شما پیشنهاد نخواهند داد.

طبیعتا تغییر دادن برخی عادت ها برای افراد سخت است و باعث می شود که از این راه خسته شده و رژیم خود را رها کنند اما مطمئنا این عادت ها برای یکی دو هفته اول سخت است و کم کم بدن خود را برای این تغییرات آماده می سازد.

ثابت نگه داشتن وزن ایده آل در مدت زمان طولانی

ثابت نگه داشتن وزن ایده آل در مدت زمان طولانی

چه میوه هایی قندی هستند و چه میوه هایی برای لاغری مناسب است؟

بحث های زیادی در رابطه با میوه ها وجود دارد که در این میان اختلاف نظرهایی هم وجود دارد و تقریبا افراد زیادی را با سردرگمی مواجه کرده است. بهتر است نگاه کلی به میوه های قندی و کم قند داشته باشیم:

  • انواع میوه ها با قند پایین
    • توت ها: معمولا میوه های خشک شده از قند کمتری برخوردار هستند و البته به همان نسبت انرژی بیشتر و مواد مغذی بالاتری را دارا می باشند.
    • میوه های تابستانی: زردآلو، هلو، نارنگی، طالبی هم جزء میوه ها با قند پایین می باشند.
    • میوه های زمستانی: پرتقال، سیب، گلابی، قند متوسطی دارند.
    • میوه های خشک:
      • توت ها: معمولا میوه های خشک شده از قند کمتری برخوردار هستند و البته به همان نسبت انرژی بیشتر و مواد مغذی بالاتری را دارا می باشند.
    • انواع میوه ها با قند بالا
      • آناناس، گلابی، موز، هندوانه، سیب، انار، گیلاس، انبه، انگور، کشمش، خرما، انجیر جزء میوه هایی هستند که قند بالایی دارند.

قند میوه ها باعث می شود که سوخت وساز چربی ها در بدن با روند کندتری انجام شود و باعث شود و گرسنگی را در فرد افزایش دهد.

پرهیز از نوشیدنی های الکلی، نوشابه ها، نوشیدنی های انرژی زا و قندی

قطعا مشاوره کاهش وزن در این مورد با شما صحبت بسیار جدی خواهد کرد که به هیچ عنوان نباید از نوشابه، نوشیدنی های قندی و انرژی زا استفاده کنید به دلیل اینکه مقدار شکر در این نوع نوشیدنی ها بالا می باشد و کاهش وزن شما را با مشکل مواجه می کند.

نوشیدنی های الکلی احساس سرخوشی و شادی به افراد میدهد که البته عوارض جبران ناپذیر زیادی نیز دارند و قطعا اگر اعتیاد به این گونه موارد را دارید مشاوره لاغری اینترنتی از شما می خواهد که به ترک ان اقدام کنید تا بتوانید کاهش وزن خود را به دست آورید.

مصرف الکل باعث ایجاد کالری میکند و در مقابل هم نمی تواند ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن تامین کند به مروز زمان مشکلاتی را برای بدن به وجود می آورد. در زمانی که بدن نتواند غذاهای سالم دریافت کند و جای خود را با غذاهای بی ارزش و بدون مواد مغذی پر کند چاقی فرد صورت میگیرد که البته به طور کلی الکل باعث می شود سلولهای کبد بسوزند  و این عضو از بدن نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

کار کبد این است که چربی های بدن را بسوزاند

کار کبد این است که چربی های بدن را بسوزاند و در زمانی که الکل مصرف می شود و چربی ها نمی سوزند، چربی در کبد جمع شده و یا وارد خون می شود. در نهایت چربی های مضرر بدن در دستگاه گردش خون نیز وجود دارد که آسیب کبدی را دو برابر می کند. الکل باعث می شود که فشار خون بالا رود و به عضلات قلب هم آسیب وارد کند. همچنین باعث بروز سرطان هایی مانند: سرطان دهن، حلق و مری را به وجود می آورد.

همچنین الکل به دیواره معده و روده ها آسیب وارد میکند و جذب غذا به راحتی انجام نمی شود. یکی از مضررات مهم الکل برای بدن به چشم ها است که بر بینایی تاثیر میگذارد و ویتامین A که باعث می شود قدرت بینایی بیشتر شود با مصرف الکل این ویتامین از بین رفته و مشکل تاری دید را به وجود می آورد. به طور کلی با مصرف الکل ویتامین های بسیار زیادی از بدن دقع می شود که ضعف کلی بدن را به همراه دارد و در دراز مدت باعث می شود حتی احساس سرخوشی نیز به فرد دست ندهد.

اجتناب از مصرف شیرین کننده های مصنوعی

وقتی مشاوره لاغری به شما می گوید که نباید از قند و شکر استفاده کند پس قطعا نباید از شیرین های مصنوعی که ضرری دو برابر قند و شکر دارند هم استفاده کنید.

خیلی از افراد به این موضوع اعتقاد دارند که با مصرف شیرین کننده های مصنوعی می توانند به کاهش وزن خود کمک کنند اما تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته این موضوع را تایید نمیکند و مصرف این موارد باعث چاقی نیز می شوند.

این شیرین کننده های مصنوعی باعث می شود که اشتها افزایش پید کنند و میل را برای غذای شیرین بیشتر هم میکنند یکی از راههای که باعث می شود کمتر به سمت شیرینی ها بروید این است که آب بیشتری مصرف کنید.

احساس نیاز به مواد شیرین به دلیل این است که انسولین در بدن کاهش پیدا میکند و بدن احساس به قند و مواد شیرین دارد که برای کاهش قند خون و گرسنگی بهتر است مواد سالم را استفاده کرد.

اجتناب از مصرف شیرین کننده های مصنوعی

اجتناب از مصرف شیرین کننده های مصنوعی

چه داروهایی بر روی کاهش وزن اثر منفی میگذارد؟

داروهای زیادی وجود دارند که باعث می شوند در صورت مصرف کاهش وزن افراد اتفاق نیفتد و برخی از این داروها شامل:

  • انسولین ها: مصرف انسولین در بیماران دیابتی یکی از بدترین موانع برای کاهش وزن است.
  • داروهای ضد روان پریشی باعث افزایش وزن می شوند.
  • داروهای جلوگیری از بارداری
  • داروهای فشارخون
  • داروهای صرع
  • آنتی بیوتیک ها باعث افزایش وزن می شوند

استرس کمتر: کاهش وزن سریعتر

هر فردی در طول زندگی خود با موانعی روبه رو شده است که باعث شده دوره کوتاهی به افسردگی یا استرس مبتلا شود اما همین که شما حتی در رابطه با کاهش وزن خود هم استرس زیادی داشته باشید باعث می شود به مشکلات زیادی برخورد کرده و عملکرد کلی بدن را با مشکل مواجه کنید.

در زمانی که استرس به میزان بالایی باشد باعث می شود که هورمونی به نام کورتیزول در بدن افزایش پیدا کند و این باعث افزایش گرسنگی و در نهایت اضافه وزن خواهد شد که البته تعداد افرادی که در زمان استرس دچار پرخوری عصبی می شوند کم نیسند و این موضوع به کمک یک مشاوره لاغری آنلاین و همیشه در دسترس حل خواهد شد.

خواب کافی برای کمک به کاهش وزن

تلاش برای اینکه هرشب در ساعت معینی خوابیده و ساعات خواب خود را تکمیل کنید یکی از نکات مهمی است که باعث می شود شما به وزن دلخواه خود برسید.

افرادی که شبها دیر می خوابند و تا ساعاتی از روز نیز در رختخواب هستند بیشتر به چاقی مبتلا می شوند و یا در مقابل افرادی که با دیر خوابیدن و صبح زود بیدار شدن استراحت کافی به بدن نمی دهند و همین سبب می شود که به وزن بالایی برسند.

همچنین خواب کافی باعث می شود که بتوانید بر استرس ها غلبه کرده و روزی با نشاط را شروع کنید. نداشتن خواب کافی باعث می شود شما در طول روز انرژی موردنظر را نداشته و همین سبب می شود که به مواد مغذی یا شیرینی ها روی بیاورید تا انرژی از دست رفته خود را جبران کنید.

خواب کافی برای کمک به کاهش وزن

خواب کافی برای کمک به کاهش وزن

رعایت نکات زیر به خودی خود بسیار به کاهش وزن کمک میکند:

  • سعی کنید ساعات بیدار شدن و خوابیدن خود را منظم کنید.
  • در طول روز مخصوصا از تایم ظهر به بعد از خوردن قهوه پرهیز کنید. البته این موضوع به توصیه مشاوره لاغری اینترنتی است که بهترین زمان مصرف قهوه و کافئین در صبح می باشد.
  • بهتر است در برنامه خود ورزش را هم جایگزین کرده تا فعالیت فیزیکی نیز داشته باشید.
  • از نور خورشید غافل نشوید و ویتامین دی بدن خود را بدین وسیله تامین کنید.
رعایت نکات زیر به خودی خود بسیار به کاهش وزن کمک میکند:

رعایت نکات زیر به خودی خود بسیار به کاهش وزن کمک میکند:

در مصرف لبنیات و آجیل ها زیاده روی نکنید

آیا این موضوع را درست میدانید که هر چقدر غذاهای سالم بخورید و انتظار چاق شدن هم نداشته باشید؟؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که غذاهای سالم، میوه ها، آجیل ها را هر جقدر بخواهند می توانند استفاده کنند و این اعتقاد را دارند که پس این مواد غذایی سالم هستند و چاق کننده نمی باشند!!!

البته که غذاهای سالم مفید هستند برای بدن اما زیاده روی در آنها هم هیچ گاه به وسیله هیچ مشاوره لاغری توصیه نمی شود.

محصولات لبنیاتی مقدار زیادی لاکتوز دارند و پروتئینی که در این شیر وجود دارد باعث می شود انسولین کاهش پیدا کند که در نهایت می تواند به کاهش وزن فرد کمک کند.

اما زیاده روی در مصرف لبنیات مانند: ماست های پرچرب، خامه و شیرهای پرچرب باعث چاقی شده و بر خلاف باور شما اضافه وزن را برای شما به همراه دارد.

مصرف ویتامین ها و مکمل ها

زمانی که با یک مشاوره لاغری یا یک دکتر تغذیه صحبت میکنید قطعا تعدادی ویتامین و مکمل های غذایی نیز به شما ارائه می دهد تا آنها را تهیه کنید.

به دلیل اینکه در اثر کاهش وزن ممکن است مقداری از ویتامین ها و مکمل ها را در بدن از دست بدهید و دچار ضعف کلی بدن یا مشکلاتی از این قبیل شوید که همراه رژیم غذایی شما مکمل های غذایی و ویتامین ها نیز تجویز می شود که حتما باید مصرف کنید.

مصرف ویتامین ها و مکمل ها

مصرف ویتامین ها و مکمل ها

انجام فعالیت های فیزیکی مانند ورزش کردن

هیچ گاه تصور نکنید که بدون ورزش کردن می توانید وزن کم کنید و تمام تلاش خود را حتی با وجود مشغله های زیاد به کار بگیرید و روزانه حداقل دو ساعت برنامه ورزشی را در فعالیت های خود جای دهید.

البته با تاثیرگرفتن از مشاورین لاغری اینترنتی می توانید برنامه ورزشی را زیر نظر بهترین مربیان ورزشی دریافت کنید و ورزش را در منزل نیز انجام دهید و تاثیر کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

انجام فعالیت های فیزیکی دیگر مانند: پیاده روی کردن می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و موجب لاغری شوند. البته باید این نکته نیز مدنظر قرار بگیرد که بعد از انجام فعالیت های لاغری به توصیه مشاوره فقط و فقط مواد غذایی که به شما گفته است را مصرف کنید تا بتوانید انرژی از دست رفته خود را جبران کرده و بتوانید فعالیت های دیگر خود را انجام دهید.

مشکل چاقی و عوارض آن کدام اند؟

چاقی اگر درمان نشود ابتلا به بسیاری از بیماری ها در افراد افزایش می دهد و روند کلی یک زندگی طبیعی را از فرد سلب می کند.

افراد زیادی هستند که از سریع ترین روش های لاغری استفاده میکنند و همین موضوع باعث می شود که علاوه بر مشکلات به موارد دیگری نیز مبتلا شوند که در برخی مواقع حتی جبران ناپذیر است.

مشکل چاقی و عوارض آن کدام اند؟

مشکل چاقی و عوارض آن کدام اند؟

از جمله مشکلاتی که فرد در صورت داشتن اضافه وزن به آن مبتلا می شود عبارتند از:

فشار خون بالا

  • دیابت نوع ۲ ، دیابت بارداری، فشار خون در بارداری
  • بیماریهای قلبی و عروقی
  • خطر سکته
  • برخی از انواع سرطان ها
  • مشکلات تنفسی مخصوصا در خواب
  • استئوآرتریت
  • بیماریهای کبد چرب
  • بیماری های کلیوی

در ادامه مطلب به بررسی مهمترین بیماری هایی که در اثر چاقی به وجود می آیند پرداخته می شوند:

بیماریهای قلبی

این بیماری باعث اختلالات بسیار زیادی در عملکرد کلی قلب می شود و یکی از شایع ترین آنها، گرفتگی عروق کرونری است. این عروق وظیفه دارند که خون را به بافت قلب برسانند و تغذیه سلولهای عضلانی قلب را انجام دهند.

چنانچه در این مسیر گرفتگی ایجاد شود خونرسانی کاهش پیدا میکند و مشکلات ایست قلبی، نارسایی قلبی، آنژین یا همان درد قفسه سینه یا آریتمی های قلبی (ضربان های غیرعادی قلب) به وجود می آید که مشکل گرفتگی عروق کرونری از جمله علت مرگ و میر در ایران است.

کاهش وزن باعث می شود که ۵ تا ۱۰ درصد از وزن  بدن کم شود و این خود بسیار کمک کننده است که خطر بیماری ها را نیز کم کرده و عملکرد اندام های بدن با خوبی انجام شود.

سکته مغزی بر اثر چاقی

سکته مغزی در زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قسمتی از مغز متوقف شود و سلول های مغزی از بین بروند. یکی از رایج ترین مشکلات مغزی، سکته که در آن لخته های خونی باعث می شود عروق مغزی از بین بروند و یا پاره شدن عروق مغزی انجام شود که سکته مغزی را به همراه دارد.

بروز برخی از سرطان ها بر اثر چاقی

در زمانی که سلول های قسمتی از بدن به صورت غیرعادی رشد میکنند و تقسیم می شوند باعث تشکیل تومور شده که اگر به قسمت های دیگر بدن بروند در نهایت منجر به سرطان می شوند. که این سرطان ها شامل:

  • سرطان سینه
  • سرطان راست روده و روده ی بزرگ
  • سرطان آندومتر
  • سرطان کیسه صفرا
  • سرطان کلیه

چرب شدن کبد بر اثر چاقی

کبد چرب غیر الکلی یا استئاتوهپاتیت غیر الکلی از جمله مشکلاتی بر اثر چاقی است که می تواند به کبد آسیب رسانده و یا حتی آن را از کار بندازد که تجمع چربی ها در بدن باعث آسیب به این اندام می شود.

 

لاغری خودسرانه چه عوارضی دارد؟

اگر تا به حال به دنبال رژیم لاغری بوده اید با شعارهای بسیار زیادی نیز روبه رو شده اید که:

  • کاهش وزن در یک ماه!
  • در ۱۵ روز ۵ کیلو وزن کم کنید!
  • کاهش وزن در سریعترین زمان ممکن
  • کاهش وزن بدون برنامه غذایی
  • و…

همگی این شعارها متاسفانه فقط گول زننده هستند و فقط افراد را به سمت گمراهی میکشانند حال یا هدف این است که فقط محصول خود را مانند قرص های لاغری مضرر را بفروش برسانند و یا اینکه برنامه های  غذایی غلط و غیر اصولی را به افراد پیشنهاد دهند.

افراد همیشه دوست دارند کاهش وزن سریعی را تجربه را کنند

افراد در واقع همیشه دوست دارند کاهش وزن سریعی را تجربه را کنند و به عواقب بعد از آن نیز توجهی ندارند در حالیکه روش درست این است با کمک یک مشاوره لاغری در این زمینه مشورت کرده و بهترین راهنمایی ها دریافت شود.

بهتر است بدانید که کاهش وزنی بی خطر است که تا نیم یا یک کیلوگرم در هفته انجام شود و بنابراین تمامی ادعاهای خلاف آن از سوی افراد سودجو بی معنا می باشد و مشکلاتی را برای فرد قطعا به وجود می آورد.

لازم به ذکر است که هیچ متخصص تغذیه و مشاوره لاغری این را به شما پیشنهاد نمی دهد که با نخوردن و نیاشامیدن به سرعت لاغر می شود بلکه بالعکس اگر از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه کمک بگیرید می توانید از تمام خوراکی های لذت بخشی که همیشه استفاده میکردید، مجددا استفاده کرده و به لاغری برسید.

اگر شما بخواهید سریعا به وزن دلخواه خود برسید بعد از مدت زمان کوتاهی به وزن قبلی خود برگشته و اضافه وزن خود را دوباره تجربه خواهید کرد.

طی مطالعاتی که انجام شده است حدود دوسوم افرادی که به وزن قبلی خود برگشته اند از روش های لاغری خیلی سریع استفاده کرده اند که اغلب جوابگو نیز نمی باشد.

عوارض کاهش وزن سریع

در صحبت های پایانی از این مطلب به این موضوع پرداخته می شود که کاهش وزن سریع چه عوارضی را در پی دارد؟

کاهش سرعت سوخت و ساز بدن

طبیعتا زمانی که به سرعت کاهش وزن را تجربه می کنید بدن به شدت کمبود کالری را احساس میکند و مثلا فردی که ۳۰۰۰ کالری دریافت کرده و بخواهد آن را به ۱۲۰۰ کالری در روز کاهش دهد بدن سریعا واکنش نشان داده و آن را محدودیت غذایی می داند و خود را به حالت قحطی می برد.

در این زمان سرعت سوخت و ساز پایین می آید و به دلیل این است که بدن احساس می کند انرژی کم دارد پس باید از انرژی که درون خود دارد ذخیره کرده و بیشتر هم تمایل دارد که چربی ها را در بدن ذخیره کند.

افرادی که از رژیم های غذایی خیلی سریع استفاده میکنند تا هر میزانی که وزن شان کمتر باشد سرعت سوخت و ساز بدن نیز پایین می آید و در نهایت این کندی سرعت سوخت و ساز بدن باعث برگشت وزن می شود.

مشکلات گوارشی بر اثر لاغری سریع

از جمله عوارض جدی رژیم های خیلی سریع این است که یا کالری ندارند و یا میزان کالری آنها بسیار پایین است و همین باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل: اسهال، یبوست می شود که اگر فردی با رژیم های غیر اصولی و سریع بخواهد وزن را کم کند عملکرد کلی دستگاه گوارش را با تغییرات بدی همراه می سازد، مثلا اگر فردی با برنامه غذایی کم کالری بخواهد مصرف گوشت را افزایش دهد با یبوست مواجه می شود که به دلیل دریافت نکردن فیبر لازم برای بدن است.

با رعایت کردن اصول غذایی درست زیر نظر مشاورین لاغری می توانید فرآیند دستگاه گوارش را به خوبی انجام دهید و آن به توصیه مشاوره لاغری اینترنتی است که در برنامه غذایی شما فیبر به میزان لازم و سبزیجات و سالاد ها را قرار میدهد. همچنین مصرف آب و نوشیدنی های رژیمی هم به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک زیادی میکند و قطعا در برنامه غذایی شما جای داده خواهد شد.

حذف مواد مغذی و مشکلات آن برای بدن

در مقابل افرادی هستند که می خواهند مواد غذایی مانند: لبنیات یا کربوهیدارت ها، پروتئین ها را به طور کامل تا رسیدن به وزن دلخواه از برنامه غذایی حذف کنند که این مشکلاتی مانند: کاهش انرژی، موهای نازک، ریزش مو، ناخن های شکننده، کاهش سیستم ایمنی بدن، ضعیف شدن بافت استخوان ها و … می شود.

کاهش سریع وزن برابر با سوزاندن عضله ها به جای چربی

در صورت کاهش وزن سریع بافت عضلات بدن آسیب می بینند و رژیم های غذایی کم کالری در بدن باعث می شود که برای تامین انرژی بدن به سمت عضلات رفته و آنها را بسوزاند.

در نهایت سوزاندن عضلات باعث می شود که بدن فرم نازیبایی به خود بگیرد و این از دست دادن باعث می شود که بدن کالری کمتری ار دریافت کرده که بهتر است برای رسیدن به وزن دلخواه از یک روش مطمئن پیروی کنید تا عضله ها محفوظ بمانند و به شما در سوخت و ساز بدن کمک کنند.

کم آبی بدن با رژیم غذایی لاغری ناصحیح

رژیم های غیر اصولی که به شما امید می دهند وزن زیادی از شما کمک کنند در مدت زمان اولیه همان یکی دو هفته اول سبب می شوند که شما آب بدن زیادی را از دست بدهید و همین موضوع به شما این احساس را می دهد که وزن کم کرده اید. مخصوصا در رژیم هایی که کربوهیدارت پایینی دارند یا اصلا بدون کربوهیدارت هستند. اما از دست دادن آب بدن باعث می شود که یبوست، سردرد، گرفتگی عضلات و بی انرژی بودن را تجربه کنید.

گرسنگی های زیاد بر اثر کاهش شدید وزن سریع

در زمانی که شما برنامه های کم کالری را دریافت میکنید مقدار هورمون لپتین یا هورومون های کنترل سیری و گرسنگی با نوساناتی همراه هستند که این نوسانات زمانی اتفاق نمی افتد که سطح هورمون لپتین طبیعی باشد و به مغز دستور می دهد که چه زمانی بدن به انرژی نیاز دارد یا ندارد.

اگر رژیم غذایی شما کم کالری باشد میزان این هورمون نیز بالا پایین دارد و به شما هوس های غذایی غلط را هشدار می دهد و فرد احساس گرسنگی کاذب دارد و باعث پرخوری می شود.

امیدواریم تا اینجا از خواندن پست مشاوره لاغری اینترنتی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

سردرد ناشی از کاهش وزن سریع

در زمانی این سردردها به وجود می آیند که بر اثر دریافت کربوهیدارت های بسیار کم، گلیکوژن در بدن نیز کم می شود و وقتی این اتفاق می افتد بدن بافت عضلانی را شکسته تا گلیکوژن ذخیره شده را برای مغز ارسال کند. مغز تنها از گلیکوژن برای سوخت خود استفاده میکند و اگر این ذخایر با کمبود مواجه شوند بدن سعی می کند که چربی های ذخیره شده را بگیرد و چیزی مانند گلوکز را درست کرده که مغز بتواند از آن استفاده کند. در اثر این کنش و واکنش ها سردرد شکل میگیرد.

بازگشت وزن با کم کردن سریع وزن

تحقیقاتی که بر روی افرادی که با رژیم غذایی درست انجام شده نشان دهنده این است که توانسته اند به مدت یکسال وزن خود را ثابت نگه دارند و مشکل کم کردن سریع وزن این است که در طولانی مدت دوامی ندارد و کمک بسیار زیادی به بدن نمیکند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله مشاوره لاغری اینترنتی هستید.

مشکلات پوستی به دلیل کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع باعث می شود که پوست حالت چروک شده و افتاده به خود بگیرد که بعد از رژیم های غذایی سریع و بسیار سخت این اتفاق بر روی پوست می افتد و به دلیل کم شدن بافت های زیر پوست ایجاد می شود.

با دریافت یک برنامه غذایی از مشاوره لاغری آنلاین می توانید این مشکل را برطرف کنید چرا که افراد متخصص در این زمینه به خوبی می دانند که چه مواد غذایی را در برنامه شما جای دهند که به سلامت شما و هیچ یک از اعضای بدن آسیب وارد نکند.

شما در حال خواندن پست مشاوره لاغری اینترنتی هستید.

کاهش وزن سریع و ایجاد سنگ کیسه صفرا

ممکن است با کاهش وزن سریع کیسه صفرا سنگ تولید کند و این به دلیل همین اتفاق است که در بدن می افتد. کیسه صفرا دارای مایعی است که کبد آن را می سازد و این کیسه صفرا را در روده کوچک آزاد می کند تا مولکول های چربی را در آن بشکند، لاغری سریع خطر شکل گیری سنگ های کوچک در کیسه صفرا را افزایش می دهد این سنگ ها به دلیل دردهای که در بدن افراد ایجاد میکنند حتما باید تحت عمل جراحی قرار گرفته و خارج شوند.

کاهش وزن سریع و ایجاد سنگ کیسه صفرا

کاهش وزن سریع و ایجاد سنگ کیسه صفرا

کاهش وزن همیشگی با کمک مشاوره لاغری اینترنتی

اگر می خواهید وزن شما بعد از کم شدن نیز در حد متعادل خود بماند و استرس این را نداشته باشید که به حالت اولیه برگردد بهتر است از یک مشاوره لاغری و با گرفتن برنامه غذایی درست این کار را انجام دهید.

در این مطلب به عوارض چاقی و روش های لاغری خوسرانه اشاره شد و همین دلیل محکمی است که هر کاری را با کمک گرفتن از یک فرد متخصص انجام دهید که عوارضی را برای سلامت شما ایجاد نکند.

از اینکه تا انتهای پست مشاوره لاغری اینترنتی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست مشاوره لاغری اینترنتی بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید