متخصص تغذیه سالمندان

مشاوره تخصصی لاغری
مشاوره تخصصی لاغری
2020/09/16
متخصص تغذیه وگان
متخصص تغذیه وگان
2020/09/23
متخصص تغذیه سالمندان

متخصص تغذیه سالمندان

در این مقاله قصد داریم به موضوع متخصص تغذیه سالمندان بپردازیم.

متخصص تغذیه سالمندان

متخصص تغذیه سالمندان

متخصص تغذیه سالمندان فردی است که می تواند به سالمندان کمک کند تا برنامه و رژیم غذایی سالم و طبق اصول مشخصی داشته باشند. داشتن برنامه غذایی سالم برای همه افراد جامعه اهمیت دارد، اما برای زنان و مردان سالمند که جزء افراد آسیب پذیر تر جامعه هستند، اهمیت این رژیم سالم غذایی بیشتر از دیگران است.

متخصص های تغذیه با کسب علم و دانش فراوان در این زمینه و تجربه ای که دارند می تواند به بسیاری از افراد کمک کنند که تنها با داشتن یک برنامه غذایی سالم که طبق اصول است و در آن مواد مضر با موادی که بدن به آنها نیاز دارد جایگزین شده است، از بسیاری بیماری ها و مریضی ها که علت بیشتر آنها نداشتن رژیم غذایی مناسب و متعادل است پیشگیری شود.

اگر به متخصص تغذیه مراجعه می کنید، لازم است برنامه های او را به صورت دقیق و منظم اجرا کنید و دقیقا همان کاری را که می گویید را انجام دهید تا نتیجه مثبت بگیرید، همچنین باید در طی بازه های مرتب این کار را انجام دهید. تا بتواند برای شما مفید و موثر واقع شود.

اگر در جامعه های مختلف اهمیت وجود متخصص تغذیه سالمندان و همچنین متخصص های تغذیه سایر گروه های سنی درک شود، قطعا آن جامعه از بسیاری از بیماری ها در امان خواهد بود و به جای درمان بسیاری از بیماری ها از آن ها پیشگیری خواهد کرد.

متخصص تغذیه سالمندان

متخصص تغذیه سالمندان

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ می دهیم.

  1. تاریخچه علم تغذیه چیست؟
  2. مزیت مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان چیست؟
  3. چرا پیشگیری بهتر از درمان است و اهمیت متخصص تغذیه سالمندان چیست؟
  4. علت این که بعضی ها به اشتباه به متخصص تغذیه سالمندان اهمیت نمی دهند چیست؟
  5. اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان چه اثراتی منفی می تواند داشته باشد؟
  6. چه نکاتی را هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر گرفت؟
  7. اهمیت متخصص تغذیه سالمندان برای خانه سالمندان چیست؟
  8. هزینه های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان چگونه است؟

 

تاریخچه علم تغذیه سالمندان

غذا خوردن یکی از اولین نیاز های زندگی بشر بوده است در گذشته به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت منابع غذایی محدود بودند و آن چه که اهمیت داشت غذا خوردن برای سیر شدن بود، اما همه ما میدانیم غذا خوردن به این منظور که فقط سیر شویم و احساس گرسنگی نداشته باشیم می تواند آسیب زا باشد.

با گذشت زمان دیگر فقط غذا خوردن مطرح نبود، بلکه چه چیزی را خوردن نیز مهم شده بود، البته این مسئله برای کسانی به وجود می آمد که امکانات گسترده ای داشتند. پس از این که امکان خوردن غذا های مختلف بین مردم به وجود آمد.

آشپز ها و همین طور پزشک ها به خاصیت غذا های مختلف توجه می کردند و با کسب اطلاعات سعی می کردند هنگامی که فردی بیمار شده با دادن غذا های مفید به درمان بیماری او بپردازند،

تاریخچه علم تغذیه سالمندان

تاریخچه علم تغذیه سالمندان

جلوگیری از بیماری های جسمی

اما این تمام مسئله نبود، بلکه تحقیق ها و دانش علم پزشکی به این نتیجه رسید که با کنترل مواد غذایی دریافتی مختلف توسط انسان ها و داشتن برنامه غذایی سالمی که بتواند تمام مواد غذایی را به میزان نیاز به آنها بدهد، می توان از بسیاری بیماری ها مختلف جسمی جلوگیری کرد و همین طور می توان بیماری هایی را که بر اثر ناپرهیزی غذایی به وجود آمده اند را کنترل کرد. با توجه به این موضوع تخصص هایی به وجود آمدند که به طور ویژه و اختصاصی به کار پژوهش بر روی برنامه غذایی متناسب با هر فرد می پرداختند.

این علم که گستردگی زیادی دارد، امروزه به نام علم تغذیه شناخته می شود که مانند سایر علوم دارای زیر شاخه های مختلفی است تا متخصص ها و پژوهش گر ها بتوانند به طور تخصصی تر به پژوهش بپردازند.

یکی از شاخه هایی که در این عالم وجود دارد تغذیه سالمندان است، یک متخصص تغذیه سالمندان می تواند به افراد سالمند کمک بسیار زیادی بکند تا سلامت زندگی کنند و از مریضی های مانند فشار خون پیشگیری کننند و یا اگر به بیماری خاصی مبتلا هستند آن را تحت کنترل داشته باشند.

مزیت های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان

تغذیه سالم که بر مبنای علم و دانش تغذیه باشد می تواند بسیار در امر پیشگیری از بیماری های مختلف موثر باشد. و همچنین به روند درمان و بهبودی مریضی ها کمک کند. اگر مسن هستید یا از افراد مسن نگهداری می کنید باید توجه کنید داشتن تغذیه مناسب برای افراد آسیب پذیری مانند سالمندان بسیار مهم است، برای این که سالمندان بتوانند تغذیه خوب و برنامه منظمی داشته باشند، می توانند به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کنند، این کار برای آنها مزیت های فراوانی در متن زیر به چند مورد از این مزیت ها اشاره می کنیم.

مزیت های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان

مزیت های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان

پیشگیری از ابتلا به بیماری

یکی از مهم ترین مزیت هایی که مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان دارد این است که می تواند کمک کند آن ها از ابتلا به مریضی های مختلف جسمی پیشگیری کنند. سالمندان از آن جایی که جزء افراد آسیب پذیر محسوب می شوند ممکن است امکان ابتلا به مریضی هایی مانند فشار خون در آن ها بیشتر باشد، به همین جهت بهتر است قبل از این که به این مریضی ها مبتلا شوند به درمان خود بپردازند.

اگر افراد در دوره های جوانی و میانسالی روی رژیم غذایی خود کنترلی نداشته باشند، در دوره سالمندی کنترل این رژیم رعایت برنامه مناسب سخت می شود، اما متخصص های تغذیه می توانند کمک کنند تا افراد سالمند برنامه غذایی قابل اجرا داشته باشند که برای آنها مشکلی ایجاد نکند.

چیدن برنامه با توجه به آزمایش ها

متخصص تغذیه سالمندان با توجه به نتیجه آزمایش ها و چکاپ ها و میزان فعالیت های فرد برای او برنامه مخصوصی می چیند که به سالمندان کمک می کند با دریافت مواد غذایی مورد نیاز مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین به مقدار کافی از بیماری ها مختلفی که از کمبود این مواد ایجاد می شوند پیشگیری کنند.

معمولا برنامه ای که متخصص تغذیه سالمندان می چیند به نحوی است که سالمند میزان کالری کمتری از افراد میانسال دریافت کند، زیرا اکثر سالمندان فعالیت کمی دارند و در نتیجه‌ به میزان کالری کمتری نیز احتیاج پیدا می کنند،

اما این مسئله در مورد همه صادق نیست، زیرا بعضی از سالمندان با این که سن بالایی دارند بسیار فعالیت دارند و ورزش می کنند، پس نیازمند انرژی بیشتری هستند، به همین دلیل ها و تفاوت های فردی است که برنامه های متخصص تغذیه سالمندان برای هر فرد متفاوت است، اما با این وجود واقعا لازم است که به آنها مراجعه کرد تا با داشتن رژیم غذایی درست از بیماری ها مختلف پیشگیری کرد.

چیدن برنامه با توجه به آزمایش ها

چیدن برنامه با توجه به آزمایش ها

کنترل بیماری سالمندان

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان این است که بیماری ها و مریضی های آن ها را کنترل نمود. معمولا افراد پا به سن گذاشته از مریضی های متفاوتی رنج می برند به عنوان مثال ممکن است آن ها به فشار خون، دیابت نوع دو و یا چربی خون مبتلا باشند. اگر فرد سالمندی به این بیماری ها مبتلا باشد، باید حتما تحت نظر متخصص تغذیه سالمندان قرار داشته باشد، زیرا اگر رژیم غذایی او با نظر یک متخصص تنظیم شود، قطعا بیماری در حد غیر قابل جبرانی می تواند پیشرفت کند. پس بهتر است حتما سالمندان تحت مراقبت و نظر متخصص های تغذیه باشد.

متخصص تغذیه بر اساس نتیجه چکاپ ها و آزمایش ها برنامه غذایی خود را می چیند. این برنامه برای مدت طولانی ممکن است یکسان باشد و البته ممکن است پس از مدت کوتاهی تغییر کند از آنجایی که چکاپ های بیمار در مدت های مختلف و بازه های زمانی یکسان با دستور پزشک انجام می شود، برنامه غذایی که با توجه به آن تنظیم می شود نیز ممکن است فرق کند.

معمولا افرادی که با داشتن یک بیماری زمینه ای همچون فشار خون یا دیابت که در وضعیت حادی قرار دارد، به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه می کنند، برنامه غذایی ویژه ای دریافت می کنند اگر سالمندان این برنامه غذایی ویژه را رعایت کنند، می توانند پس از مدتی مطمئن باشند، بیماری آن ها دیگر در شرایط حاد و ویژه ای قرار ندارد، بلکه تقریبا به صورت کنترل شده در می آید، البته این امر مستلزم این است که برنامه غذایی به طور کامل رعایت شود، در غیر این صورت تغییر چشمگیری مشاهده نخواهد شد.

بازیابی توانایی های بدنی سالمندان

یکی دیگر از مزیت ها و حسن های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان این است که سالمندان توانایی هایی را که رو به زوال رفته با مصرف مکمل های غذایی طبق دستور متخصص تغذیه خود با دست می آورند.

اغلب انسان ها مواد غذایی لازم مانند ویتامین های یا مود معدنی ماند کلسیم یا آهن را به میزان کافی دریافت نمی کنند این مسئله بسیار آسیب زا است، اما در دوره جوانی کم تر بروز پیدا می کند و آسیب ها و عارضه هایش نمایان می شود، اما با گذر زمان هر چه عمر میگذرد کمبود اینگونه مواد غذایی می تواند، سبب بروز مشکل های مختلفی شود و توانایی های حرکتی بدن را محدود کند.

بازیابی توانایی های بدنی سالمندان

بازیابی توانایی های بدنی سالمندان

مثالی از بازیابی توانایی سالمندان به کمک متخصص تغذیه سالمندان

به عنوان مثال اغلب زنان از کمبود ماده معدنی کلسیم رنج می برند، این مسئله کمبود کلسیم از سنین جوانی در بعضی زنان به وجود می آید و وقتی زن ها در سن میانسالی قرار دارند، بیشتر شان به کمبود کلسیم دچار هستند. این مسئله در آن سن نمی تواند مشکل با عارضه حادی را به وجود آورد، ممکن است سبب پا درد های گاه گاهی در دوران میانسالی زنان شود،

اما اگر این کمبود کلسیم درمان نشود، در دوران میان سالی می تواند مشکلات و عارضه های حاد ایجاد کند و این پا درد ها به حدی برسد که توانایی های مثل راه رفتن یا از پله بالا رفتن برای زن های مسن محدود شود و آن ها نتواند مانند گذشته این کار ها را انجام دهند اگر آن ها تحت نظر متخصص تغذیه سالمندان قرار بگیرند این مشکل آن ها قابل است،

زیرا متخصص های تغذیه با توجه به کمبود های بدن رژیم غذایی افراد را تنظیم می کند و قرار دادن کلسیم مورد نیاز این زنان می تواند کمک کند تا پا درد های آن ها که ناشی از کمبود کلسیم بود و توانایی راه رفتن آن ها را محدود کرده بود خوب شود این گونه با رعایت رژیم غذایی آن زنان می توانستند توانایی از دست رفته خود را بازیابند.

مثالی از بازیابی توانایی سالمندان به کمک متخصص تغذیه سالمندان

مثالی از بازیابی توانایی سالمندان به کمک متخصص تغذیه سالمندان

تقویت اعصاب سالمندان

یکی از مهم ترین مزیت هایی که مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان دارد این است که آن ها می توانند با تنظیم رژیم غذایی مناسب کمک کنند تا سالمندان اعصابمان تقویت شود. معمولا افرادی که پا به سن گذشته اند و مدت زیادی زندگی کرده اند اعصاب ضعیفی دارند و حوصله انجام کار های مختلف را ندارند و با کوچک ترین سر و صدایی عصبانی می شوند.

این افراد باید در رژیم غذایی خود از غذاهایی استفاده کنند تا به تقویت اعصاب آنها کمک می کند. اگر فرد مسنی که فکر میکنند بی حوصله شده است به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کند و دستور رژیم غذایی را از او بگیرد، می تواند امید داشته باشد تا پس از مدتی اعصاب او تقویت شود و حوصله بیشتری برای مسئله های مختلف داشته باشند.

رژیم غذایی صحیح خیلی می تواند به داشتن اعصاب قوی کنم کند اگر ما مواد غذایی مختلف که برای بدن ضروری است را به میزان مناسب و کافی استفاده نکنیم، قطعا یکی از تاثیر هایی که روی بدن خواهد داشت، این است که اعصابمان ضعیف می شود، اما متخصص تغذیه سالمندان می تواند با تنظیم رژیم غذایی مناسب کمک کند تا اعصاب افراد مسن تقویت شود.

بهبود وضع روحی سالمندان

یکی دیگر از مزیت هایی که مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان دارد این است که به بهبود وضع روحی افراد مسن کمک می کند. بدن سالم باعث می شود تا ما وضعیت روحی خوبی داشته باشیم. اگر بدن سالمندان دارای ضعف باشد و یا به بیماری مبتلا شده باشد، علاوه بر ضرر ها و آسیب های جسمی که وارد می کند، می تواند باعث شود تا آن ها از نظر روحی نیز حال خوبی نداشته باشند.

به همین دلیل است که اگر سالمندان و افراد پا به سن گذاشته دارای ضعف عمومی بدن هستند می توانند به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کنند و با مصرف غذا های مفید و مقوی ضعف عمومی بدن خود را برطرف کنند، در این صورت که بدن آن ها سلامت کاملی داشته باشد از نظر روحی نیز وضعیت خوبی خواهند داشت و امید به زندگی آن ها بیشتر خواهد شد.

اگر مردان یا زنان مسن امید به زندگی داشته باشند و از وضعیت روحی خوبی برخوردار باشند. می توانند در صورت بیمار بودن بهتر با بیماری خود مقابله کنند و در صورتی که بیمار نیستند از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند،

زیرا در صورتی که افراد سالمند روحیه خوبی داشته باشند، سیستم ایمنی آنها ضعیف می شوند و امکان ابتلای افراد در صورتی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است به بیماری های مختلف بیشتر است و اگر به بیماری هم مبتلا شوند سیستم ضعیف ایمنی نمی تواند مقاومت کند و وضعیت فرد مسن حاد می شود.

بهبود وضع روحی سالمندان

بهبود وضع روحی سالمندان

پیشگیری بهتر از درمان

بیمار شدن و مریضی، درد و رنج بسیاری را می تواند برای افراد مختلف به وجود بیاورد، در زمان بیماری های مختلفی که سلامت قسمت های مختلف بدن را تهدید می کنند نه تنها ناراحتی جسمی، بلکه ناراحتی های روحی بسیاری پیش می آید که می تواند بسیار مخرب باشند، همچنین هزینه درمان این بیماری های مختلف که برای انسان ها به وجود می آید بسیار زیاد و وقت گیر است.

این مواردی که گفته شد تنها چند دلیل کوچک بود که به همه ما یادآوری می کرد که بهتر است هیچ وقت بیمار نشویم حتی اگر آن بیماری روند درمان مشخصی داشته باشد، باز هم تا بهبودی کامل جسم و روح خود را به دست بیاوریم باید بسیار صبر و هزینه کنیم و البته در صورت هزینه های بسیار مادی و معنوی باز هم ممکن است سلامت کامل را طی روند درمان به دست بیاوریم.

به همه این دلیل ها به نتیجه ای میرسیم که سال ها نظام سلامت دنیا آن را برای آگاهی بخشی به مردم جهان گوشزد کرده است. جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است را حتما شنیده اید، این یک نتیجه بسیار مهم است که بر اساس تجربه سال ها کار درمانی نظام های سلامت دنیا به دست آمده است. این جمله معروف ارزش فکر کردن و توجه بسیاری دارد. واقعا همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده چه برای مشکل ها و بیماری هایی که سلامت بدن را تهدید می کند و چه برای مشکل ها و خطرات دیگر که در دنیا وجود دارد.

پیشگیری بهتر از درمان

پیشگیری بهتر از درمان

تغذیه سالم یکی از نمونه های کلی پیشگیری

پیشگیری کردن برای بیمار نشدن امور مختلفی را شامل می شود و موضوعی گسترده است. پیشگیری فقط به یک امر کلی و مطلق محدود نمی شود و باید برای این که به معنای کلمه واقعی پیشگیری صورت بگیرد وقت و هزینه صرف کرد. با توجه به گسترده بودن تهدیدات و خطر هایی که سلامت بدن را چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی تهدید می کند پیشگیری کردن از این تهدید ها و بیماری ها نیز امری گسترده است، البته پیشگیری کردن برای بیمار نشدن مانند هر مسئله دیگری می تواند یک سری امور کلی را نیز شامل بشود،

اما می توان گفت برای هر خطر و تهدیدی که بر علیه سلامت بدن افراد مختلف جامعه چه سالمند ها و کودک ها وجود دارد، یک سری امور ویژه ای برای امر پیشگیری به وجود می آید، به عنوان مثال اگر فردی مشکلات ریوی داشته باشد و بنا بر دلیل های مختلفی مانند بیماری زمینه ای اسم ریه های آسیب پذیری داشته باشد، باید در زمان هایی که هوا آلوده است از خانه بیرون نیاید و از آسیب که آلودگی می تواند به ریه های او وارد کند پیشگیری کند.

این پیشگیری با این شرایط به طور ویژه به این گروه اختصاص دارد

این پیشگیری با این شرایط به طور ویژه به این گروه اختصاص دارد، زیرا این سطح از آلودگی می تواند آن را تهدید کند با سایر افراد متفاوت است و ممکن است همان سطح آلودگی برای کس دیگر تهدید نباشد و او بتواند به راحتی از خانه خارج شود پس پیشگیری کردن علاوه بر این که می تواند امور کلی را شامل شود، می تواند در جزئیات این چنینی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد که در جزئیات این مسئله افراد مختلف باید با توجه به توصیه های پزشکی متخصص خود عمل کنند،

اما یکی از موارد کلی در امر پیشگیری کردن برای بیمار نشدن وجود دارد، تغذیه سالم است. در متن زیر درباره اهمیت تغذیه سالم و کمکی می تواند به پیشگیری از بیمار شدن بکند توضیح می دهیم.

این پیشگیری با این شرایط به طور ویژه به این گروه اختصاص دارد

این پیشگیری با این شرایط به طور ویژه به این گروه اختصاص دارد

اهمیت تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری ها

تغذیه سالم و اصولی بسیار اهمیت دارد به نحوی که امروزه علم تغذیه شکل گرفته و متخصص های فراوانی در این عالم وجود دارند که کارشان تحقیق و پژوهش درباره تغذیه و تاثیرات آن بر زندگی و سلامت افراد جامعه است.

تغذیه سالم می تواند سبب شود تا افراد از بسیاری از بیماریهای مختلف در امان بمانند و به بسیاری از بیمار های ناخوشایند در طول زندگی خود مبتلا نشوند. با توجه به گسترش علم و تحقیق ها در بخش های مختلف علم امروزه یکی از شاخه هایی مطالعاتی که بسیاری از محقق ها و دانشمند ها را به خود مشغول کرده است، پژوهش و تحقیق هایی درباره علت بیماری های مختلف چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی است.

کشف علت به وجود آمدن یک مشکل می تواند به بسیاری از افراد کمک کند

اصولا کشف علت به وجود آمدن یک مشکل می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا آن مشکل را حل کنند. این مسئله درباره بیماری هایی که برای بخش های مختلف به وجود می آید نیز صادق است.

به همین جهت بسیار از مطالعه ها و تحقیق ها و پژوهش های علم پزشکی امروزه به دلیل های به وجود آمدن بیماری های مختلف می پردازد. جالب است بدانید در این تحقیق ها و پژوهش هایی که صورت گرفته است بسیاری از متخصص های علم پزشکی به این نتیجه رسیده اند که یکی از ریشه ی بسیاری از بیماری ها و مشکلات مختلف جسمی تغذیه ناسالم و غیر اصولی است،

همچنین پژوهش گرها دریافته اند اگر کسانی که امروز به بیماری های مختلف مبتلا هستند، در گذشته به تغذیه خود و سالم بودن و اصولی بودن آن اهمیت می دادند، امروزه به بیماری های مختلف مبتلا نمی شدند.

به همین جهت بود که پس از این پژوهش ها و تحقیق ها جامعه پزشکی به اهمیت تغذیه و پیشگیری آن در امر درمان پی برد. امروزه می بینیم موجی از چند صد سال قبل آغاز شده است که بسیاری از پزشک ها و متخصص ها سعی می کنند، به بسیاری از مردم اهمیت تغذیه سالم را یاد آوری کنند و با ذکر موارد مختلف به آن ها آموزش دهند که تغذیه سالم تا چه حد می تواندف به پیشگیری و عدم ابتلای آن ها به بیماری های مختلف روحی و جسمی کمک بکند.

کشف علت به وجود آمدن یک مشکل می تواند به بسیاری از افراد کمک کند

کشف علت به وجود آمدن یک مشکل می تواند به بسیاری از افراد کمک کند

اهمیت تغذیه سالمندان

درباره اهمیت تغذیه و نقش کلیدی و مهم آن در پیشگیری کردن از بسیاری بیماری ها سخن گفته شد. همه می دانیم که پیشگیری کردن از این که به بیماری مبتلا نشویم در هر صورتی بهتر از این است که به بیماری مبتلا شویم و بخواهیم آن را درمان کنیم حتی اگر راه های درمان کاملا وجود داشته باشند و مشخص و در دسترس باشند، باز هم بیماری می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را به جسم و یا روح ما وارد کند و مشکلات و عارضه های متفاوتی داشته باشد که تا سال های سال باید با آن ها دست و پنجه نرم کنیم.

یکی از راه های پیشگیری داشتن، تغذیه سالم و اصولی است

با توجه به مطالب گفته شده یکی از راه های پیشگیری داشتن، تغذیه سالم و اصولی است. این مسئله برای همه افراد مختلف در هر سن و هر جایگاهی اهمیت دارد و همه تا حد توان و امکاناتی که دارند باید سعی کنند به مسئله داشتن تغذیه سالم و اصولی اهمیت بدهند، اما این مسئله یعنی تغذیه خوب و سالم که بر مبنای اصول علمی و مشخصی باشد، برای بعضی از افراد و گروه ها اهمیت دو چندان پیدا می کند.

به عنوان مثال انسان وقتی در دوره های جنینی یا نوزادی و کودکی است در سن رشد قرار دارد و به همین دلیل داشتن تغذیه سالم و اصولی برای او اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و والدین کودک باید به این مسئله توجه کنند، همچنین به غیر از کودک ها افراد که به هر دلیل آسیب پذیر تر از دیگر انسان ها هستند، نیز باید به تغذیه خود بیش از سایر افراد و دیگران توجه کنند، زیرا برای آن ها نیز اهمیت داشتن تغذیه سالم و اصولی بسیار بیشتر از افراد غیر آسیب پذیر است.

بعضی افراد به دلیل بیمار ی های مختلف که می تواند در اثر ژنتیک یا مسئله های دیگر به وجود آمده آسیب پذیر اند، اما بعضی افراد هم به دلیل داشتن سن بالا آسیب پذیر می شوند. سالمندان یکی از اقشار آسیب پذیر هستند که اهمیت داشتن تغذیه سالم و طبق اصول برای آن ها خیلی بالا است به نحوی که حتما باید زیر نظر متخصص تغذیه سالمندان باشند.

یکی از راه های پیشگیری داشتن، تغذیه سالم و اصولی است

یکی از راه های پیشگیری داشتن، تغذیه سالم و اصولی است

علت اهمیت متخصص تغذیه سالمندان

در دوران پیری ممکن است تمام عملکرد های بدن کامل و بدون نقص نباشد و مشکل هایی را برای افراد به وجود آورد، به عنوان مثال در سن پیری احتمال ابتلای بیماری هایی مانند سکته های قلبی و مغزی یا فشار خون بالا است، همچنین به غیر از این که امکان ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد، در این سن بسیاری از افراد دچار بیماری های مختلفی هستند که از گذشته و در سنین میانسالی یا جوانی به آن مبتلا شدند، بیماریهایی که ممکن است عارضه های جدیدی در سنین پیری برای افراد به وجود آورد،

به عنوان مثال ممکن است بعضی از انسان ها از سنین میان سالی به دیابت مبتلا شوند، دیابت این افراد بیشتر از نوع ۲ است، همچنین بعضی ها ممکن است در سنین کودکی به دیابت نوع ۱ مبتلا شده باشند، این بیماری عارضه های مختلفی را به وجود می آورد که با گذر زمان این عارضه ها بیشتر و وخیم تر می شوند، کسانی که به دیابت مبتلا هستند اغلب در سنین پیری به مشکل های کلیوی و نارسایی کلیه ها دچار می شوند.

در نتیجه برای کنترل وضع موجود و آسیب پذیر بودن افراد به دلیل مسئله ها که گفته شد داشتن تغذیه سالم برای افراد مسن بسیار اهمیت پیدا می کند، به نحوی که تمام افرادی که پا به سن میگذارند، باید زیر نظر متخصص تغذیه سالمندان باشند،

البته داشتن متخصص تغذیه فقط مربوط به سالمندان نیست، بلکه افراد میانسال و جوان ها و در کل همه انسان ها باید به موضوع تغذیه خود اهمیت بدهند، خیلی از مشکل ها و عارضه ها یا بیماری هایی که در سن پیری برای بسیاری از انسان ها به وجود می آید، ناشی از همین عدم دقت و مراقبت در داشتن تغذیه اصولی و خوب در دوران جوانی است.

علت اهمیت متخصص تغذیه سالمندان

علت اهمیت متخصص تغذیه سالمندان

علت ها و دلیل های اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان

در جامعه های مختلف انسانی فرهنگ ها و نگرش های متفاوتی وجود دارد و همچنین هر جامعه ای حکومت و نظامی دارد که در مورد بسیاری از مسئله ها باید سعی کند سیاست های روشن و شفافی داشته باشد. یکی از مهمترین موضوعاتی که در جامعه های مختلف درباره آن فرهنگ ها و سیاست های مختلفی وجود دارد موضوع تغذیه است.

نحوه غذا خوردن و انواع خوراکی هایی که افراد مصرف می کنند، در هر جامعه متفاوت است

نحوه غذا خوردن و انواع خوراکی هایی که افراد مصرف می کنند، در هر جامعه متفاوت است و تحت تاثیر فرهنگ ها و سیاست های آن جامعه که البته ممکن است عادت های تغذیه افراد در گذر زمان به علت تغییر در سیاست ها و فرهنگ های مختلف تغییر کند.

این عادت های تغذیه باید از اصول و قواعد مشخصی که بر مبنای علم است پیروی کند و بنا بر نظر متخصص های علم تغذیه باشد، همچنین عادت غذایی سالمندان به دلیل آسیب پذیر بودن این افراد بسیار بیشتر اهمیت دارد و افرادی که پا به سن میگذارند بهتر است زیر نظر متخصص تغذیه سالمندان باشند،

اما در بعضی از جامعه ها و یا فرهنگ ها اهمیت داشتن تغذیه سالم و اصولی جدی گرفته نمی شود، در این مسئله سیاست های حکومت ها نیز می تواند تاثیر داشته باشند. این جدی نگرفتن تغذیه سالم و اصولی می تواند علت های مختلف داشته باشد.

این دلیل های بسیار گسترده است، اما باید مورد توجه متخصص های تغذیه و سایر محقق های این علم و علوم پزشکی قرار بگیرد تا بتوانند راه کار هایی بیابند که با این مسئله بی اهمیتی اصول و نحوه تغذیه افراد جامعه و مخصوصا افراد آسیب پذیر جامعه مانند مریض ها و سالمندان مبارزه کنند، یافتن این علت ها و دلیل های بی اهمیت بودن علم تغذیه در جامعه های مختلف می تواند، به متخصص ها تغذیه و پژوهش گر های این علم کمک بکند تا آنها بتوانند مردم را متوجه اهمیت وجود متخصص تغذیه سالمندان و سایر متخصص هایی که درباره علم تغذیه اطلاعات دارند بکنند.

نحوه غذا خوردن و انواع خوراکی هایی که افراد مصرف می کنند، در هر جامعه متفاوت است

نحوه غذا خوردن و انواع خوراکی هایی که افراد مصرف می کنند، در هر جامعه متفاوت است

مثال هایی از دلیل های بی اهمیت بودن متخصص تغذیه سالمندان

در هر جامعه‌ای دلیل این موضوع بی اهمیت بودن اصول تغذیه می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در بعضی از کشور ها به دلیل فقر بیش از حد آن جامعه مواد غذایی به مقدار کافی یافت نمی شود و مردم برای تهیه ابتدایی ترین نیاز های غذایی خود با مشکل مواجه هستند، در این کشور ها که به اصطلاح قحطی زده اند افرادی تا مدت ها هیچ غذایی نمی خورند.

خیلی واضح و مشخص است که در این کشور ها هیچ اهمیت به داشتن متخصص تغذیه سالمندان و سایر متخصص های تغذیه داده نمی شود، زیرا اصولا مشکل آن ها نبود غذا است، وقتی مواد غذایی به صورت حداقلی هم در دسترس نباشد، اولین مسئله ای که اولویت پیدا می کند وجود غذا است. در این جامعه ها مشکل اساسی تر و ریشه ای تر و دردناک تری وجود دارد که سال ها مردم از آن رنج می برند.

البته با توجه به نظریه های علم کشاورزی زمین و آب و خاک هوا این امکان را دارد که بتواند منابع غذایی برای انسان ها تامین کند، حتی بعضی از نظریه ها وجود دارد که می گوید زمین می تواند منابع غذایی برای انسان های بسیار بیشتر از تعداد ساکنین فعلی زمین فراهم کند، اما این مسئله زمانی اتفاق می افتد که کشت محصولات کشاورزی اصولی باشد. در غیر این صورت مانند این سال ها به دلیل مسئله های مختلف و جنگ قدرت و ثروت باید شاهد کشورهایی باشیم که برای تامین مواد اولیه غذایی نیز مشکل دارند.

مثال هایی از دلیل های بی اهمیت بودن متخصص تغذیه سالمندان

مثال هایی از دلیل های بی اهمیت بودن متخصص تغذیه سالمندان

بی اهمیت بودن مسائل علمی

به غیر از این کشور ها که اصلا امكان های اولیه را ندارند و در نتیجه به وجود متخصص تغذیه سالمندان اهمیت نمی دهند، در بعضی جامعه ها و فرهنگ ها این موضوع می تواند علت های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال در بعضی از کشور ها با وجود فراوان بودن مواد غذایی به دلیل عقب ماندگی و پیشرفت نکردن علم، افراد آن جامعه اصولا به مسئله های علمی و تخصصی کمتر بهانه می دهند و ترجیح می دهند تا تمام برنامه های زندگی خود را طبق سنت های گذشتگان خود پیش ببرند،

اصولا تمام سنت ها بد نیستند و ممکن است بسیاری از سنت های غذایی یک جامعه بسیار خوب و مفید باشد، اما به هر حال بهتر است که این گونه مسائل مانند تغذیه طبق اصول علمی و مشخصی پیش برود که متخصص های علم تغذیه به آن دست یافته اند، اما در بعضی فرهنگ ها و جامعه های عقب مانده اصولا کار علمی چندان اهمیت ندارد. و به متخصص تغذیه سالمندان که کارش بر اساس علم و دانش تغذیه است هیچ بهایی داده نمی شود.

سایر نمونه های دلیل بی اهمیتی جامعه ها نسبت به متخصص تغذیه

به غیر از مثال هایی که در بالا گفته شد و دلیل بی اهمیتی جامعه ها نسبت به متخصص تغذیه سالمندان و یا سایر متخصص های علم تغذیه نبود، امکانات اولیه یا بی توجهی به علم بیان شد، این مسئله می تواند دلیل های دیگری نیز داشته باشد.

در بعضی از جامعه های نیمه توسعه یافته بی اهمیتی نسبت به متخصص ها می تواند ناشی از این مسئله باشد که کار متخصص تغذیه را کاری علمی نمی دانند. در این جوامع که کشور ما نیز جزء آنها محسوب می شود. کار علمی و علم اهمیت دارد، اما تعریفی که از علم و کار علمی می شود می تواند از حقیقت فاصله زیادی داشته باشد.

در این مدل جامعه ها و فرهنگ ها به دلیل ظاهر بینی و عمیق نشدن در بعضی از مسئله ها، علم و کار علمی تخصصی به یک سری از امور خاص گفته می شود که عموم مردم تجربه ای در آن داشته باشند، به عنوان مثال در این گونه جوامع جراحی قلب کاری علمی است، زیرا عموم مردم حتی اطلاع اندکی از نحوه انجام این کار ندارند،

اما کاری مانند متخصص تغذیه سالمندان کاری علمی محسوب نمی شود و اصول علم تغذیه جزء علوم محسوب نمی شود، زیرا مردم با خود فکر می کنند همه می دانند که نحوه برنامه غذای آن ها باید چگونه باشد و همه می توانند متخصص تغذیه خود باشند.

سایر نمونه های دلیل بی اهمیتی جامعه ها نسبت به متخصص تغذیه

سایر نمونه های دلیل بی اهمیتی جامعه ها نسبت به متخصص تغذیه

سطحی نگری نسبت به علم تغذیه

این مسئله ناشی از سطحی نگری و نگاه درست نداشتن نسبت به علم تغذیه است و برابر دانستن آن با یک برنامه غذایی ساده که همه می توانند آن را بچینند و تهیه کنند در صورتی که همه ما میدانیم علم تغذیه به هیچ وجه این نیست و متخصص تغذیه سالمندان فقط یک برنامه غذایی را روی کاغذ نمی نویسد که برای اجرا به شما دهد، بلکه متخصص های علم تغذیه مانند متخصص سایر علوم به تحقیق و پژوهش درباره تاثیر های مختلف مواد غذایی اثرات آن روی بدن و اثرات کمبود مواد غذایی روی بدن می پردازند

و همچنین شرایط مختلف مانند وجود بیماری ها یا سن افراد را در نظر می گیرند و بر اساس این علوم که حاصل پژوهش و تحقیق و اطلاعات بسیار گسترده است و همچنین بر اساس تجربه ای که دارند به کار متخصص تغذیه سالمندان مشغول هستند و به سالمندان ها یا سایر افراد کمک می کند تا بتواند تغذیه اصولی و سالمی داشته باشند، همچنین در بعضی دیگر از جوامع دلیل بی اهمیت بودن متخصص تغذیه سالمندان این نیست که کار آن ها را کار علمی ندانند و فکر کنند این متخصص ها به کار بیهوده مشغول هستند،

بلکه به اهمیت کار آن ها و علم که دارند واقف هستند و کار آن ها را مسئله ای کاملا علمی می دانند، اما نسبت به این دانسته خود عمل ندارند و ترجیح می دهند هر طور که می خواهند غذا بخورند و نیازی نباشد تا برنامه غذایی خود را از متخصص های تغذیه بگیرند، این موضوع بیشتر گریبانگیر جامعه های توسعه یافته و مدرن است که می تواند برای آنها آسیب های زیان باری داشته باشد.

سطحی نگری نسبت به علم تغذیه

سطحی نگری نسبت به علم تغذیه

بی اهمیتی نظام سلامت نسبت به متخصص تغذیه سالمندان

به غیر از دلیل های فرهنگی که گفته شد و مسئول بی اهمیت بودن مردم نسبت به علم تغذیه خود آن ها معرفی شده اند، این مسئله می تواند علت های دیگری داشته باشد، در بعضی جوامع مخصوصا جامعه های پیشرفت نکرده نظام سلامت بر مبنای درمان بنا شده است و روند ها و سیاست گذاری های بخش بهداشت و سلامت جامعه فقط بر مبنای درمان است و اصولا، اصل مهم و بسیار کاربردی پیشگیری در آنها اهمیتی ندارد.

در چنین نظام های سلامتی که به اصل پیشگیری کردن از بیماریهای مختلف توجه ایی نمی شود، قطعا به یکی از مهم ترین روش ها و اصول پیشگیری کردن که داشتن تغذیه سالم و اصولی است اهمیت داده نمی شود و زمانی که نظام سلامتی اهمیتی به علم تغذیه ندهد، قطعا به متخصص های مختلف این علم مانند متخصص تغذیه سالمندان نیز اهمیت نمی دهد و از آن ها غافل است.

چنین نظام سلامتی، سیستم ناکارآمد و غیر قابل قبولی است که باید خودش را اصلاح کند. این که نظام سلامت به اصل مهم پیشگیری از بیماری ها و یکی از مهمترین رکن های آن یعنی تغذیه اصولی که بر اساس علم باشد اهمیت نمی دهد، می تواند علت های مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال وجود افراد غیر متخصص به عنوان تصمیم گیر های نظام سلامت می تواند یکی از علت های این موضوع باشد.

تصمیم گیری های غیر متخصص اصولا به امور مهمی به علم تغذیه و متخصص تغذیه سالمندان اهمیتی نمی دهند، همچنین به غیر از افراد غیر متخصص برخی از منافع شخصی می تواند، باعث تصمیم گیری های غلط و ایجاد رویه های اشتباه در نظام سلامت کشور شود که در آن به جای این که اصل بر پیشگیری و بها دادن به علم تغذیه باشد اصل بر درمان است.

اصلاح نظام سلامت

چنین نظام های سلامتی اگر اصلاح شوند می توانند با سیاست گذاری های درست که در این زمینه انجام دهند اصل پیشگیری از بیماری ها را تبدیل به یکی اصل مهم بکنند و به علم تغذیه که یکی از رکن های مهم پیشگیری از بیماری ها است و متخصص تغذیه سالمندان اهمیت بدهند.

حتی اگر در جامعه ای به دلیل های فرهنگی که در پیش گفته شد، مردم به داشتن تغذیه سالم و اصولی اهمیت ندهند اگر سیاستی های نظام سلامت و بهداشت آن کشور ها درست باشد و بر مبنای درست چیده شده باشد می تواند، کمک کند تا با گذر زمان رفتار ها و فرهنگ ها و عادت های غلط مردم اصلاح شود و مردم نیز مانند متخصص های نظام سلامت به اهمیت موضوع داشتن تغذیه صحیح و اصولی پی ببرند. و برای تغذیه خود به متخصص های این علم مراجعه کمند و مخصوصا برای تغذیه افرادی که در دوران پیری هستند از مشاوره ها متخصص تغذیه سالمندان کمک بگیرند.

اصلاح نظام سلامت

اصلاح نظام سلامت

اثر ها و نتیجه های اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان

اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان و همچنین در کل بی اهمیتی نسبت به مسئله علم تغذیه می تواند، نتیجه و اثر های گسترده و جبران ناپذیری روی زندگی افراد جامعه داشته باشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نتیجه هایی که اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان و سایر افراد می تواند داشته باشد این است که بیماری های مختلف در سطح کشور بیشتر می شود.

بیماری هایی مانند فشار خون که علت مرگ بسیاری از افراد است

بیماری هایی مانند فشار خون که علت مرگ بسیاری از افراد است، به راحتی می تواند به کمک داشتن تغذیه اصولی کنترل شود و حتی از به وجود آمدن این بیماری پیشگیری شود، اما متاسفانه شاهد این هستیم در جامعه هایی که به تغذیه خود اهمیت نمی دهند و تغذیه آن ها از اصول خاصی پیروی نمی کند، بیماری ها شایع تر هستند، بیماری هایی مانند فشار خون یا دیابت یا سکته قلبی می توانند، جزء بیماری های زمینه ای محسوب شوند که عارضه های ثانویه و خطرناکی را با گذر زمان و در اثر کنترل نشدن به وجود می آورند.

جامعه ای که به صورت گسترده درگیر با این بیماری ها باشد که ناشی از نداشتن تغذیه اصولی و اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان است مشکل های فراوانی خواهد داشت و باید زیر ساخت های فراوانی را برای درمان شهروندان خود به وجود بیاورد.

هزینه های ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات بیمارستانی برای درمان بسیار بیشتر از هزینه هایی است که یک کشور باید بپردازد تا مردمش تغذیه سالم و اصولی داشته باشند، همچنین یکی دیگر از اثرات این بیماری ها که ناشی از عدم تغذیه صحیح است، وجود افراد بیمار با قدرت کاری کم در جامعه است که نمی توانند به درستی کار انجام دهند و در نتیجه اقتصاد آن جامعه آسیب می بیند،

همچنین به غیر از موارد گفته شده این بیماری های جسمی که بر اثر اهمیت ندان به تغذیه سالم و اصولی به وجود آمده اند، می توانند آسیب ها و اثر های مخرب روحی نیز در جامعه داشته باشند، در متن زیر به این آسیب ها اشاره می کنیم.

بیماری هایی مانند فشار خون که علت مرگ بسیاری از افراد است

بیماری هایی مانند فشار خون که علت مرگ بسیاری از افراد است

اثر ها و نتیجه های روحی اهمیت ندادن به متخصص تغذیه سالمندان

درباره اثر های منفی اقتصادی و جسمی که می تواند بر اثر بیماری های مختلف ایجاد شود صحبت کردیم، بیماری هایی که علت بسیاری از آنها بی توجهی به اصول و قاعده های تغذیه ای است، اما به غیر از این پیامد ها مادی که ناشی از بی توجهی به متخصص تغذیه سالمندان بود، اثر های منفی روحی نیز در جامعه می تواند ایجاد شود که بسیار زیانبار تر و جبران ناپذیر تر از این ضرر های مادی است.

اگر در جامعه ای بیماریهای مختلف زمینه ای در اثر بی توجهی به اصول تغذیه گسترش پیدا کنند و این بیماری بین سالمندان بیشتر باشد و افراد مسن جامعه زیر نظر متخصص تغذیه سالمندان نباشند، امکان مرگ هایی که ناشی از این بیماری ها باشد مخصوصا برای سالمندان بیشتر است.

کم شدن امید به زندگی

اگر در جامعی طول عمر افراد مسن بالا نباشد و میانگین عمر پایین بیاید، امید به زندگی نیز در آن کشور بسیار کم خواهد شد. در چنین جامعه ای که امید به زندگی پایین است، افراد انگیزه کافی برای کار کردن را ندارند و این مسئله می تواند به شدت آسیب زا باشد. به غیر از این بیماری های مختلف که در اثر تغذیه ناسالم به وجود آمدند و عارضه های جسمی برای فرد پیش آوردند، این بیماری ها می تواند عارضه های روحی نیز ایجاد کند.

اغلب این بیماری ها مانند فشار خون که در اثر رعایت نکردن اصول تغذیه به وجود می آیند. فشار خون و یا دیابت بیماری هایی هستند که افراد را تا آخر عمر درگیر می کند، به همین دلیل مراقبت های طولانی که برای کنترل آن ها باید انجام بگیرد، می تواند سبب خستگی روحی افراد بیمار شود.

با توجه به همه این مواردی که گفته شد با در نظر گرفتن اثرات منفی بی شماری که اهمیت ندادن به علم تغذیه و متخصص تغذیه سالمندان می تواند، در پی داشته باشد بهتر است مردم جامعه و مسئولان آن ها بیشتر به متخصص تغذیه مخصوصا متخصص تغذیه سالمندان اهمیت دهند و سعی کنند به کمک آنها تغذیه سالم و اصولی داشته باشند.

کم شدن امید به زندگی

کم شدن امید به زندگی

نکاتی هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر بگیریم

هنگامی که قرار است برای داشتن رژیم غذایی مناسب افراد مسن به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه شود. لازم است نکته هایی را از قبل در نظر بگیریم تا این کار بتواند برای ما اثر بخش و سودمند باشد در غیر این صورت اگر فقط به متخصص مراجعه شود هیچ کدام از این نکته ها انجام نشود ما کار بیهوده ای کرده ایم، در متن زیر به چند نکته که هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر گرفت اشاره می کنیم.

نکاتی هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر بگیریم

نکاتی هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر بگیریم

اجرای کامل برنامه رژیم غذایی

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که اگر به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کردیم، باید برنامه ها و دستورات را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم. اگر برنامه ها و دستورات های پزشک کامل اجرا نشود به هیچ وجه اثربخش نخواهد

به عنوان مثال اگر شما که برای کنترل بیماری حاد خود به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کرده اید، اما دستور های او را کامل اجرا نکنید، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشید که بیماری شما کنترل شود. اگر به صورت دل به خواه قسمتی از دستورات پزشک را حذف و قسمتی از آن را اجرا کنیم، با این وضعیت برنامه رژیم غذایی برای ما سودمند نیست.

این مسئله کامل اجرا کردن دستورات متخصص تغذیه سالمندان نیازمند این است که در این کار جدیت کافی را داشته باشیم و بتوانیم از خوردن مواد غذایی مضر جدا خودداری کنیم و به جای آن مواد غذایی مضر که عادت به خوردن آنها داشتیم غذا های جدید را بخوریم.

اصولا ترک کردن عادت ها کار بسیار سختی است، اما عادت های غذایی اشتباه بسیار زیانبار و آسیب زا است، به نحوی بعضی از آسیب های این عادت بد غذایی هرگز جبران نمی شود. پس اگر به متخصص تغذیه مراجعه می کنید باید بدانید،

در صورتی این کار بر روی سلامتی شما تاثیر مثبت میگذارد که واقعا اقدام به ترک عادت های اشتباه غذایی کنید و به جای این قضیه عادت به انجام کامل برنامه رژیم غذایی که متخصص تغذیه سالمندان تهیه کرده است، بکنید.

اجرای کامل برنامه رژیم غذایی

اجرای کامل برنامه رژیم غذایی

انجام دادن به موقع برنامه رژیم غذایی

یکی دیگر از نکاتی هنگام مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان و پس از آن باید در نظر بگیرید این است که برنامه رژیم غذایی را به باید دقیق و به موقع انجام دهید، زیرا در غیر این صورت برنامه برای شما اثر حداقلی دارد و نمیتواند آن قدر که باید موثر واقع شود. اگر برنامه غذایی ویژه ای داشته باشید بهتر است حتما تمام دستوراتش را مو به مو و به موقع انجام دهید، متخصص های تغذیه با علمی که دارند این برنامه را می چینند.

بعضی از مواد غذایی هستند که با هم تداخل ایجاد می کنند و نباید در کنار هم با فاصله کوتاه از هم خورده شوند، زیرا می توانند به سیستم گوارش شما آسیب بزند، متخصص تغذیه سالمندان با علم به این مسئله مواد غذایی که با هم ممکن است تداخل داشته باشد را به نحوی در برنامه شما می چیند که زمان مصرف آن ها متفاوت باشد و اینگونه مشکلی برای مصرف این مواد غذایی پیش نمی آید،

اما اگر شما بخواهید برنامه غذایی خود را به وقت خود انجام ندهید و مواد غذایی عصر را صبح بخورید یا برعکس، ممکن است برای شما مشکلاتی پیش بیاید و برنامه رژیم غذایی نتیجه اثر بخش برای شما نداشته باشد.

پختن مواد غذایی به شیوه صحیح

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت این است که غذا هایی که در برنامه رژیم غذایی ما وجود دارد، همان گونه آماده خوردن شود که متخصص های تغذیه می گویند به عنوان مثال اگر شما باید مرغ را به صورت بخارپز مصرف کنید، واقعا باید به همین گونه آن را طبخ کنید و اگر به جای بخار پز کردن، مرغ را در روغن سرخ کنید، برنامه رژیم غذایی را دقیق انجام نداده اید و در این صورت نمی توانید نتیجه موثری بگیرید.

مواد اولیه غذایی با کیفیت

این که به متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کنید و برنامه رژیم غذایی متناسب با نیاز های بدن خود دریافت کنید یک طرف مسئله است و این که چگونه و با چه کیفیتی آن برنامه را اجرا کنید یک مسئله دیگر است. اگر شما از مواد اولیه غذایی با کیفیتی استفاده کنید که مرغوبیت بالایی دارند، قطعا سلامت جسم شما بیشتر از حالتی است که از مواد اولیه غذایی بی کیفیت استفاده می کنید. این یکی از نکته های حائز اهمیت بود که برای اثر بخش بودن و تاثیر مثبت بیشتر مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان باید در نظر می گرفتید.

مراجعه مداوم به متخصص تغذیه سالمندان

یکی از مهم ترین نکته هایی که وجود دارد این است که شما نمی توانید فقط یک بار متخصص تغذیه سالمندان مراجعه کنید و بعد طبق همان یک برنامه که به شما داده عمل کنید و تصمیم بگیرد دیگر به متخصص های تغذیه مراجعه نکنید این کار غیر قابل قبولی است، زیرا بدن مدام در حال تغییر است و سطح مواد مختلف مثل چربی ها، قند و یا مواد معدنی و یا ویتامین ها در بدن در حال تغییر است و بر اثر همین تغییرات است که متخصص تغذیه دستور های تازه می نویسد که شما باید آن را اجرا کنید،

در غیر این صورت اگر فقط یک بار مراجعه کنید و برنامه را اجرا کنید ممکن است وضعیت بدن شما دچار تغییر شده باشد و دیگر آن برنامه نه تنها برای شما مفید نبوده، بلکه مضر نیز باشد پس لازم است در بازه های زمانی که متخصص تغذیه سالمندان برای شما مشخص کرده به او مراجعه کنید و با بررسی وضعیت بدن خود برنامه جدید دریافت کنید.

متخصص تغذیه سالمندان برای خانه سالمندان

یکی از مسئله هایی که توجه به آن واقعا لازم و ضروری است این است که مسئولین خانه سالمندان حتما باید از متخصص تغذیه سالمندان کمک بگیرند و برای برنامه و رژیم غذایی افرادی که آنجا سکونت دارند با متخصص های تغذیه مشورت کنند.

این گونه سلامت افراد مسن بیشتر خواهد بود و اگر بیمار باشند مریضی آن ها تحت کنترل قرار خواهد گرفت، به نحوی که خطر جدی برای آن ها ایجاد نکند. با توجه به این نکته همه خانه های سالمندان باید حتما از متخصص تغذیه سالمندان کمک و مشاوره بگیرند.

هزینه متخصص تغذیه سالمندان

مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان مانند هر کار دیگری هزینه های ویژه ی خودش را دارد، اما نباید فکر کنید که این هزینه جزء هزینه های اضافی و غیر ضروری زندگی شما است، هزینه های مختلفی که برای این کار می کنید اتفاقا بسیار لازم و ضروری است.

این ضروری بودن دلیل های مختلفی دارد. یکی از مهم ترین دلایل این که شما برای داشتن تغذیه سالم و اصولی باید هزینه کنید این است که اگر برنامه غذایی سالمی داشته باشید، می توانید از بیمار شدن جلوگیری کنید. همه ما می دانیم که درمان مریضی هزینه ‌بر است و بعضی از مریضی ها در صورتی که به وجود بیایند دائمی و مادم العمر خواهند بود،

به عنوان مثال دیابت نوع ۲ که در میان سالی و در اثر ناپرهیزی های غذایی به وجود می آید، جزء همین بیماری های مادام العمر است که برای درمان باید بسیار هزینه نمود و این هزینه ها دائمی خواهد بود، علاوه بر هزینه های گسترده ای که پروسه درمان مریضی ها دارد، افراد مختلف باید هزینه های روحی زیادی را بپردازند.

هزینه کردن برای داشتن رژیم غذایی اصولی

پس هزینه کردن برای داشتن رژیم غذایی اصولی و مناسب که می تواند از به وجود آمدن بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند، بسیار منطقی تر از این است که فردی بخواهد برای این مسئله هزینه نکند و به مریضی مبتلا شود و برای درمان آن مجبور به هزینه شود.

یکی دیگر از علت هایی که افراد مایل نیستند، برای مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان هزینه کنند این است که سطحی نگرند و به همین سبب نمی توانند اهمیت فوق العاده این موضوع را متوجه شوند. در متن زیر درباره انواع هزینه هایی که برای داشتن رژیم غذایی سالم بکنید توضیح می دهیم.

هزینه کردن برای داشتن رژیم غذایی اصولی

هزینه کردن برای داشتن رژیم غذایی اصولی

هزینه ویزیت متخصص تغذیه سالمندان

یکی از هزینه های معمول این است که شما برای مراجعه به متخصص های هر رشته ای هزینه بپردازید. آن ها سال ها وقت خود را صرف مطالعه و تحقیق پژوهش کرده اند و اطلاعات مفیدی را به دست آوردند که به کمک آن ها می توانند برای افراد مختلف با توجه به شرایط که دارند رژیم غذایی مخصوصی را طراحی کند. هزینه ویزیت و دستمزد متخصص های مختلف بنا بر سابقه و میزان تخصصی که دارند متفاوت است، همچنین در شهر های مختلف قیمت ها شرایط متفاوت دارد.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مشاوره لاغری اینترنتی دیدن کنید.

هزینه آزمایش ها و چکاپ ها

متخصص تغذیه سالمندان نمی تواند همین طور بی حساب برای افراد برنامه رژیم غذایی تنظیم کند، بلکه باید از میزان ویتامین ها یا مواد معدنی ضروری بدن اطلاع داشته باشند، زیرا کمبود این مواد می تواند مشکل ایجاد کند و در صورتی که بعضی از ویتامین ها یا مواد معدنی کم باشند، باید بیشتر از مواد غذایی که منبع آن ماده ها هستند استفاده کرد.

این کمبود ها موادی مثل ویتامین ها یا مواد معدنی فقط از طریق آزمایش و چکاپ مشخص می شود، به همین دلیل یکی از هزینه های مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان را آزمایش ها و چکاپ های مختلف می سازد،

البته این آزمایش ها فقط کمبود ها را نشان نمی دهند، بلکه اضافه بودن بعضی مواد را نشان می دهند، این اضافه بودن در مورد بعضی مواد مانند کلسترول می تواند بسیار آسیب زا باشد و سبب بروز بیماری های مختلف قلب و عروق شود، در این صورت متخصص تغذیه سالمندان به کمک آزمایش ها می تواند متوجه شود و غذا هایی که برای شما مضر هستند را از برنامه رژیم غذایی، حذف کرده تا کمک کند سطح مواد مختلف در بدن شما به وضع نرمال برسد.

هزینه های مواد غذایی مختلف

یکی دیگر از هزینه هایی که مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان دارد این است که ممکن است برای شما مواد غذایی را در برنامه هفتگی بگذارد که شما آن را تهیه نمی کردید و مواد اولیه آن را نداشته اید، در این صورت شما برای تهیه این غذا های مختلف باید هزینه بپردازید، البته متخصص های تغذیه سعی می کنند،

در صورتی که شما محدودیت ها برای این مسئله دارید، برنامه غذایی متناسب با امکانات مالی شما تنظیم کنند، زیرا غذا ها گسترده هستند و می توان آنها را با هم جایگزین نمود، پس اگر به خاطر هزینه های غذا هایی که متخصص تغذیه سالمندان در برنامه رژیم غذایی هفتگی شما قرار می دهد، نگرانی هایی دارید و به همین خاطر به متخصص تغذیه مراجعه می کنید بهتر است نگران نباشید و به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

هزینه های مواد غذایی مختلف

هزینه های مواد غذایی مختلف

نتیجه گیری

مراجعه به متخصص تغذیه سالمندان هر چند هزینه های مختلفی دارد، اما با توجه به مزیت های فراوانی که دارد می تواند بسیار موثر باشد. و به کنترل و یا پیشگیری از بیماری ها کمک کند. تغذیه سالمندان آمریکا تخصصی است که برای داشتن برنامه غذایی مناسب فقط باید به متخصص این کار مراجعه کرد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید