متخصص تغذیه وگان

متخصص تغذیه سالمندان
متخصص تغذیه سالمندان
2020/09/16
متخصص تغذیه گیاهی
متخصص تغذیه گیاهی
2020/09/23
متخصص تغذیه وگان

متخصص تغذیه وگان

اگر به دنبال دکتر متخصص تغذیه وگان هستید، این مطلب را با ما دنبال کنید تا بیشتر در رابطه با تغذیه های مربوط به وگان و راه و روش های مختلف این رژیم آشنا شوید.

میدانیم که راه های درمانی بسیاری برای بیماریها وجود دارد. بسیاری از افراد به دنبال راه حل های درمانی سریعتر و البته قطعی تر هستند، اما چنین راه حل هایی تا چه اندازه میتواند جوابگو باشد؟

متخصص تغذیه وگان

متخصص تغذیه وگان

نمیتوان گفت که تغذیه میتواند درمان قطعی برای هر بیماری یا هر مشکلی داشته باشد، اما میتواند به عنوان یک مکمل در فرآیند درمان به صورت موازی کمک بسیار زیادی به روند بهبودی یا همان درمان سریع و قطعی که بیماران برای مشکلات خود به دنبال آن میگردند کند.

متخصص تغذیه وگان

متخصص تغذیه وگان

تغذیه سالم

تغذیه سالم چندین حُسن دارد که نمیتوان تنها به موارد درمانی آن اشاره کرد. اینکه شما تغذیه سالم داشته باشید، در مرحله اول کمک به پیشگیری از مشکلات و بیماری های مختلف به خصوص بیماری های زمینه ای میکند.

حتما توجه کرده اید که بسیاری از کسانی که دچار بیماری های زمینه ای هستند، عموما در تغذیه خود موارد بسیاری را رعایت نکرده اند و یا رژیم های غذایی غیر استاندارد که معمولا به صورت خودسرانه تنظیم میشوند را پیگیری کرده اند.

همه این موارد نشان میدهد که تغذی سالم میتواند شانس بهبودی فرد را در بیماری های مختلف افزایش بدهد، همچنین یک رژیم غذایی سالم که زیر نظر متخصص تغذیه وگان باشد، میتواند به زندگی سالم و خوراک سالم و در نهایت هم تناسب اندام شخص کمک بسیاری کند.

شاید رژیم های غذایی بسیار متنوعی که امروزه وجود دارد، برای داشتن یک زندگی سالم کافی باشد، اما بسیاری هستند که به دنبال رژیم هایی بسیار سالم تر نیز هستند.

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی یک رژیم غذایی خوب و سالم بپردازیم و همچنین به بررسی کامل رژیم غذایی وگان زیر نظر متخصص تغذیه بپردازیم.

تغذیه سالم

تغذیه سالم

همچنین قصد داریم به شما بگوییم که:

  1. _نقش تغذیه مناسب در سلامت
  2. _نقش تغذیه در بیماری های زمینه ای
  3. _آیا تمام رژیم های غذایی برای کاهش وزن است؟
  4. _چرا توصیه میشود که به رژیم غذایی توجه کنیم؟
  5. _در صورت عدم توجه به رژیم غذایی چه مشکلاتی ایجاد میشود؟
  6. _انواع رژیم های غذایی
  7. _بهترین رژیم غذایی کدام است؟
  8. _ متخصص تغذیه چه میکند؟
  9. _ویژگی های بهترین متخصص تغذیه وگان
  10. _رژیم وگان چیست
  11. _مزایای استفاده از رژیم وگان
  12. _ رژیم وگان شامل چه مواد غذایی میشود؟
  13. _رژیم وگان آری یا نه
  14. +اهمیت راهنمایی گرفتن از متخصص تغذیه در رژیم وگان
  15. +هزینه متخصص تغذیه وگان
  16. +برای ویزیت متخصص تغذیه وگان به کجا مراجعه کنیم؟
  17. +محصولات رژیم وگان را از کجا خریداری کنیم؟

 

نقش تغذیه مناسب در سلامت

کمتری کسی امروزه میتواند مدعی باشد که تغذیه در سلامت فرد تاثیری ندارد. تغذیه مهمترین عامل در رشد و سلامت فرد محسوب میشود. همواره از گذشته تا به امروز یکی از مهمترین نیازهای هر انسان تغذیه بوده است. انسان ها برای بقای خود نیازهای بسیاری داشتند، اما آنچه برای حیات خود بیش از هرچیز لازم داشتند هوا و تغذیه مناسب بود، نکته اینجاست که فردی که اقدام به پیگیری تغذیه خود بر اساس توجه به سلامت فردی خود میکند، شانس بیشتری برای داستن جسم و روحی سالم خواهد داشت، به نسبت فردی که به سلامت خود آنطور که باید توجه نمیکند.

جوامع امروزی رشد بسیاری داشته است و این رشد باعث شده است که انسان به تمام جنبه های زندگی خود نیز به همان تناسب رشد بدهد و تغذیه نیز یکی از جنبه های مهم زندگی فرد است که با انسان و تکنولوژی های روز دنیا رشد کرده است.

دیگر مانند گذشته غذاها سرو نمیشود و زمانی که قصد خرید یک مواد غذایی دارید، به فاکتورهای بیشتری نسبت به گذشته توجه میکنید. شاید روزگاری تنها مورد علاقه بودن و سالم بودن غذا ملاک بود، ولی امروزه توجه به تمامی خواص یک غذا و توجه به میزان کالری که برای بدن فرد دارد، موثر است و این موضوع بیانگر حساسیت افراد جامعه امروزی به تغذیه خود است.

نقش تغذیه مناسب در سلامت فرد

با همه این اوصاف درمی یابیم که تغذیه مناسب میتواند حتما نقش مهمی در سلامت فرد داشته باشد. در نظر بگیرید که امروزه بسیاری از بیماریهای زمینه ای و یا بیماری های دیگر به دلیل تغذیه نامناسب فرد در بدن او عود میکند.

با همه گیری ویروس کرونا این موضوع بیشتر اثبات شد، چرا که بیشتر افرادی که با این ویروس به شکل حاد دست و پنجه نرم میکنند از معضل چاقی رنج میبرند و در نقطه مقابل پزشکان توصیه های بسیاری برای مصرف مواد مختلف غذایی برای افزایش ایمنی بدن میکنند.

این موضوع خود نشان میدهد که تغذیه فرد تا چه اندازه میتواند در مرگ و زندگی وی نقش داشته باشد.

به همین دلیل هم علوم تغذیه ایجاد شد تا به مشاوره و راهنمایی افراد در زمینه تغذیه مناسب بپردازد. این رشته علاوه بر اینکه بر تغذیه مناسب افراد تمرکز میکند، رژیم های غذایی مناسب با توجه به شرایط بدنی و بیماری های زمینه ای در هر فرد را نیز به وی گوشزد میکند.

امروزه این علم رشد بسیاری داشته است و همین مسئله باعث شده است که نسبت به آینده علوم تغذیه و به خصوص در زمینه رژیم غذایی وگان امیدوار تر باشیم.

نقش تغذیه مناسب در سلامت فرد

نقش تغذیه مناسب در سلامت فرد

نقش تغذیه در بیماری های زمینه ای

تغذیه نقش مهمی در بیماری های زمینه ای دارد. اولا بسیاری از بیماری های زمینه ای است که اساسا با تغذیه مناسب درمان شده و یا از حاد شدن آن پیشگیری میشود. مانند بیماری دیابت یا بیمارانی که چربی خون بالایی دارند، یا بیماری هایی مربوط به فشار خون.

برای مثال بیماران مبتلا به دیابت نباید از موادی که باعث افزایش قند خون آن ها میشود استفاده کنند، یا باید رژیم خاص دیگری را در این رابطه پیگیری کنند. از طرفی غذاهای پرچرب برای بیماران قلبی و عروقی که چربی خون بالا دارند، به شدت مضر است که ممکن است، موجب گرفتگی عروق شود.

همچنین بیمارانی که فشار خون بالایی دارند، هم به همین ترتیب لازم است که از غذاهای پرنمک پیشگیری کرده یا رژیم های غذایی مخصوص به خود را استفاده کنند. به همین دلیل هم ما شاهدیم که استفاده از تغذیه مناسب در پیشگیری از بیماری های زمینه ای مهم است.

نقش تغذیه در بیماری های زمینه ای

نقش تغذیه در بیماری های زمینه ای

به همین دلیل هم معمولا پزشکان متخصص قلب و عروق یا دیگر متخصصینی که در زمینه بیماری های زمینه ای فعالیت دارند، همواره مراجعه به متخصصین تغذیه برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب و سالم را به عنوان یک موضوع مهم به بیماران گوش زد میکنند.

شما میتوانید با تغذیه سالم به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنید و این مسئله عجیبی نیست. در گذشته عموم درمان هایی که برای بیماری های مختلف تجویز میشد به وسیله خوراکی ها و یا مواد مقوی بود که میتوانست با ترکیباتی که در خود دارد، بدن فرد را همواره سالم و آماده برای مبارزه با بیماری ها نگه دارد.

تغذیه سالم هم تقریبا به همین مسئله تکیه دارد

تغذیه سالم هم تقریبا به همین مسئله تکیه دارد، با این اصل که توصیه میکند با تنظیم کالری دریافتی و فعالیت روزانه خود تا حد امکان اضافه وزن های خود را نیز کاهش بدهید. این مسئله تنها در مواردی مانند سنگ کلیه و بیماری های کلیوی کاربرد ندارد، بلکه میتواند شما را در مقابل بسیاری از اختلالات و عارضه های مرتبط با سلامتیتان حفظ کند.

واقعیت این است که اکثر بیماری ها و عارضه هایی که ما دچار آن ها میشویم معمولا به وسیله تغذیه مناسب و رژیم غذایی صحیح و کامل برطرف میشود، اما این مسئله کمتر مورد توجه همه ما قرار میگیرد.

بسیاری از افراد هم خود به تنهایی اقدام به حل مشکلات و عارضه های مرتبط با سلامتی خود میکنند، درحالی که بسیاری از رژیم های غذایی که به صورت خودسرانه تجویز میشود، در نهایت یا اثرگذاری لازم را نداشته یا فرد را بیشتر درگیر مشکلات و عارضه های مختلف میکند.

بنابراین، اگر فردی هستید که به نوعی با عارضه های ناشی از بیماری های زمینه ای دست و پنجه نرم میکنید و یا به تغذیه خود اهمیت میدهید و میخواهید یک رژیم غذایی مناسب مانند رژیم غذایی وگان را برای خود انتخاب کنید، به شما توصیه میکنیم برای دریافت نکات مهم بیشتری در رابطه با تغذیه، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تغذیه سالم هم تقریبا به همین مسئله تکیه دارد

تغذیه سالم هم تقریبا به همین مسئله تکیه دارد

آیا تمام رژیم های غذایی برای کاهش وزن است؟

ما گفتیم که تغذیه تا چه اندازه در سلامت فرد تاثیر گذار است. این موضوع معمولا به کاهش وزن مربوط میشود، چرا که اضافه وزن و چاقی میتواند مشکلات بسیاری برای بیمار ایجاد کند. این مشکلات در نهایت منجر به عود کردن بیماری زمینه ای شخص میشود.

اما باید بدانیم که تغذیه تنها به کاهش وزن مربوط میشود یا میتواند به عنوان یک راه برای داشتن زندگی سالم تر مورد استفاده قرار بگیرد.

اول اینکه بسیاری از ورزشکاران هستند که با استفاده از رژیم های غذایی به دنبال به تعادل رساندن وزن خود و کم یا زیاد کردن آن هستند. این مسئله باعث میشود که ما به این مسئله برسیم که رژیم های غذایی عموما برای کاهش وزن نیست.

ببینید رژیم غذایی در اصل یک نوع برنامه غذایی است که به شما داده شده تا برای رسیدن به یک هدف مشخص از آن پیروی کنید. غذاها یا میزان کالری که در آن قید شده است، را مصرف کرده و هرآنچه در این رژیم غذایی منع شده است، را استفاده نکنیم. به همین دلیل هم نمیتوان گفت که رژیم های غذایی تنها برای لاغری یا تنها برای سلامت و تناسب اندام استفاده میشود، بلکه بسیاری از رژیم های لاغری هستند که تنها به عنوان تغذیه سالم برای فرد در نظر گرفته میشوند و البته تاثیراتی هم در لاغری و کاهش وزن و بهبود شرایط تناسب اندام فرد نیز دارند.

استفاده از این رژیم های غذایی کاملا بی خطر بوده یا مواد غذایی که ممکن است، برای فرد خطر آفرین باشد، به شکل حداقلی در آن به کار رفته است.

رژیم های غذایی بیشماری در دنیا وجود دارد

رژیم های غذایی بیشماری در دنیا وجود دارد که فرد میتواند از آن ها به عنوان برنامه غذایی خود استفاده کند، اما نکته این است که بدانیم رژیم غذایی شما تا چه اندازه کامل است. به همین منظور هم معمولا برای دریافت برنامه های غذایی به متخصصان مراجعه کرده و برنامه غذایی خود را زیر نظر متخصص تغذیه پیگیری میکنند. در این بین هم برنامه های غذایی گوناگونی وجود دارد که امروزه به نوعی به سبک زندگی تبدیل شده است. این برنامه ها مانند برنامه غذایی وگان و یا برنامه های غذایی بر پایه لبنیات یا میوه جات و… میباشد.

البته مواد غذایی که در هر برنامه به کار میرود لازم است که حتما تحت نظر متخصص باشد، چرا که معمولا هرکدام از مواد غذایی خواصی دارند که بخشی از مایحتاج بدن ما را تشکیل میدهند و همین مسئله باعث میشود که به برنامه غذایی خود به صورت حرفه ای تر نگاه کنیم و هرآنچه بدن به آن احتیاج دارد، را دریافته و هر آنچه مضر است، را استفاده نکنیم.

به همین دلیل، وجود یک متخصص در کنار فردی که قصد دارد، رژیم غذایی خود را پیگیری کند اهمیت حیاتی دارد.

رژیم های غذایی بیشماری در دنیا وجود دارد

رژیم های غذایی بیشماری در دنیا وجود دارد

چرا توصیه میشود که به رژیم غذایی توجه کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد امروزه به تغذیه خود توجه نمیکنند. شاید این موضوع با گذشت زمان رشد بسیاری داشته و فرهنگ سازی های خوبی در این زمینه صورت گرفته باشد، اما باز هم تغذیه در بسیاری از موارد نادیده گرفته میشود و افراد به دنبال تغذیه نامناسب خواهند بود.

این مسئله به خصوص با ظهور غذاهای آماده و فست فود ها رشد بیشتری داشته است. غذاهای آماده و فست فود ها به دلیل طعم خوب و سرعت در آماده شدن، باعث میشوند که فرد برای مدتی هم که شده رژیم غذایی خود را نادیده گرفته و به دنبال استفاده از این مواد غذایی باشد.

ما نمیتوانیم بگوییم که فست فود ها در همه مواقع مضر هستند، بلکه مصرف به اندازه آن ها میتواند مناسب باشد و مصرف بی رویه آن ها هم ضرر های جبران ناپذیری برای فرد درپی خواهد داشت.

این موضوع همواره مورد توجه متخصصین بوده است و به همین دلیل هم بسیاری از متخصصین تغذیه این موضوع را در نظر گرفته و برنامه غذایی فرد را به گونه ای تنظیم میکنند که حداقل چند نوبت در ماه بتواند به مواد غذایی مانند تولیدات فست فود ها و رستوران ها بپردازد.

اما این موضوع معمولا به صورت محدود در برنامه غذایی افراد گنجانده میشود و همچنین وضعیت سلامتی فرد از نظر بیماری های زمینه ای نیز مورد بررسی قرار میگیرد.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مشاوره تخصصی لاغری دیدن کنید.

کسانی که به برنامه غذایی خود و رژیمی که گرفته اند توجه نمیکنند

با این اوصاف، کسانی که به برنامه غذایی خود و رژیمی که گرفته اند توجه نمیکنند، قطعا در دراز مدت مشکلات مختلفی از جمله عود کردن بیماری های زمینه ای و ارثی و همچنین افزایش وزن مفرط را شاهد هستند.

این موارد میتواند در دراز مدت برای فرد مشکلات بسیاری به وجود بیاورد که این مشکلات میتواند باعث افزایش چربی خون، فشار خون و آسیب به بخش استخوانی بدن مانند زانو ها و کمر بشود.

به همین دلیل لازم است که حتما تمامی افراد به برنامه غذایی و رژیم های غذایی سالم مانند رژیم غذایی وگان توجه کنند و حتما در تغذیه خود تناسب و سلامت را رعایت کنند.

در این بین نقش متخصص تغذیه حیاتی است. متخصص تغذیه باید روحیات بیمار را بشناسد، باید بداند که وی تا چه اندازه میتواند به رژیم غذایی خود پای بند باشد. بسیاری از افراد ممکن است، پای بندی کمتری به رژیم غذایی خود داشته باشند که معمولا رژیم هایی ساده تر و با تاثیر درازمدت برای آن ها تنظیم میشود تا کم کم با سبک زندگی جدید خود خو بگیرند.

اما دسته ای از افراد نیز هستند که رژیم غذایی خود را باید به صورت جدی پیگیری کنند. این افراد به دلایلی که گفته شد لازم است که فورا به کاهش وزن خود اقدام کنند و به همین سبب هم باید تحت نظر متخصص تغذیه نسبت به کلیه مواد غذایی که مصرف میکنند توجه داشته باشند.

کسانی که به برنامه غذایی خود و رژیمی که گرفته اند توجه نمیکنند

کسانی که به برنامه غذایی خود و رژیمی که گرفته اند توجه نمیکنند

در صورت عدم توجه به رژیم غذایی چه مشکلاتی ایجاد میشود؟

همانطور که گفتیم، لازم است که فرد حتما نسبت به برنامه غذایی خود حساسیت بالایی داشته باشد و رژیم غذایی خود را با حساسیت جدی دنبال کند. این موضوع در افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند، بیشتر حائز اهمیت است.

در حقیقت این برنامه غذایی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، ممکن است، در دراز مدت مشکلاتی ایجاد کند، اما برای افرادی که لازم است، در کوتاه مدت به کاهش وزن خود بپردازند یا در کنار کاهش وزن، عمل های لاغری مختلفی نیز انجام داده اند، لازم است که حتما به رژیم لاغری خود پایبند باشند.

نکته مهم این است که بسیاری از افرادی که بدون توجه به رژیم لاغری اقدام به طی کردن دوران نقاهت عمل لاغری خود میکنند، ممکن است، مشکلات بسیاری را برای خود ایجاد کنند. برای مثال کسانی که عمل لاغری برای کوچک کردن معده انجام داده اند، لازم است که حتما به دستوارت پزشک و برنامه غذایی که متخصص تغذیه برایشان مشخص کرده است، پایبند باشند. در صورت عدم پای بندی میتواند معده فرد را دچار مشکلات بسیاری کند که گاها این مشکلات برای شخص خطر آفرین نیز خواهد بود.

کسانی که دچار مشکلاتی مانند دیابت هستند

کسانی که دچار مشکلاتی مانند دیابت هستند، به خودی خود در سبک زندگی که دارند، باید رژیم غذایی خاص خود را در هر لحظه رعایت کنند و برای مصرف هر محصول به میزان قند آن توجه داشته باشند.

حال تصور کنید که چنین افرادی نسبت به رژیم غذایی خود برای یک لحظه هم شده غفلت کنند. این موضوع میتواند به قیمت جان افراد تمام شود، یا بیماری دیابت آن ها به مرحله حاد عود کند و حتی فرد را راهی بیمارستان کند.

به همین دلیل هم بسیاری از پزشکان همواره توصیه داشته اند که به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید تا سلامت شما حتی با وجود بیماری های زمینه ای نظیر فشار خون و دیابت حفظ شود.

این بیماری ها ارتباط مستقیمی با تغذیه فرد دارند

این بیماری ها ارتباط مستقیمی با تغذیه فرد دارند و رژیم غذایی هم مشخص کننده نوع تغذیه فرد است. به همین دلیل هم میتوان انتظار داشت که رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشک در درمان یا عود شدن بیماری شخص تاثیر بسیار مهمی داشته باشد.

این موضوع اهمیت زیادی دارد که فردی که دچار یک بیماری زمینه ای است و یا قصد دارد تا تغذیه سالمی را در پیش بگیرد، باید به تغییر سبک زندگی خود و رژیم غذایی که دنبال میکند عادت کند. فرد باید این موضوع را با خود حل کند که سبک زندگی وی تغییر کرده و لازم است که برای کاهش خطرات بیماری خود، به رژیم غذایی که برای وی تجویز شده است، پای بند باشد.

این موضوع نه فقط در بیماران، بلکه در تمام کسانی که میخواهند تغذیه سالم داشته باشند و حتی کسانی که به دنبال رژیم غذایی وگان هستند، هم باید طبق نظر متخصص تغذیه وگان، به برنامه غذایی خود بپردازند و به آن پای بند باشند.

این بیماری ها ارتباط مستقیمی با تغذیه فرد دارند

این بیماری ها ارتباط مستقیمی با تغذیه فرد دارند

انواع رژیم های غذایی

ما امروزه شاهد انواع مختلفی از رژیم های غذایی هستیم که هرکدام در دنیا برای یک نوع بیماری یا برای هدف خاصی به افراد ارائه میشود. این موضوع که هدف شما از رژیم گرفتن چه باشد، میتواند تا ۸۰ درصد در تعیین نوع رژیم غذایی شما موثر باشد.

البته مسائلی مانند توانایی فرد و همچنین شرایط بدنی و بیماری های احتمالی را نیز باید در این میان در نظر گرفت.

پس از این موارد است که ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که یک رژیم غذایی خوب عمل کند. به طور کلی رژیم های غذایی که در دنیای امروز استفاده میشود از انواع مختلفی هستند، از جمله رژیم های لاغری، افزایش وزن، تعادل وزن، رژیم های مخصوص بیماری های زمینه ای و دیگر بیماری ها نظیر بیماری های کلیوی و گوارشی، رژیم غذایی وگان و….

بخشی از این رژیم های غذایی به طور کامل به سبک زندگی فرد مرتبط بوده و منجر به تغییر نوع سبک زندگی فرد میشوند. اینکه سبک زندگی یک شخص با توجه به رژیم غذایی که دنبال میکند تغییر کند مسئله عجیبی نیست.

امروزه بسیاری از عمل های لاغری هستند که نه تنها نیازمند یک رژیم لاغری برای جلوگیری از برگشت پذیری و افزایش وزن خود هستند، بلکه نیازمند یک رژیم لاغری متناسب با شرایط معده و دستگاه گوارشی خود بعد از عمل هستند که هم برای آن ها مفید باشد و هم فشار زیادی به دستگاه گوارشی فرد وارد نکند.

رژیم های غذایی مختلفی هم مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

رژیم های غذایی مختلفی هم مرتبط با تناسب اندام وجود دارد که به افزایش وزن و کاهش وزن مرتبط است. این موارد مربوط به بیماری های زمینه ای و مربوط به سلامت تناسب اندام فرد با هم میشود.

بسیاری از کسانی که به دلایلی مانند مسابقات ورزشی لازم است تا در وزن خاصی در تعادل باقی بمانند، لازم است که حتما وزن خود را به صورت ثابت نگه دارند و این مسئله باعث میشود که رژیم های غذایی با کالری ثابت انتخاب کنند تا فرد نه افزایش وزن بیش از حد داشته باشد و نه کاهش وزن.

همه این موارد نشان میدهد که رژیم غذایی اهمیت زیادی در زندگی بسیاری از افراد دارد و متخصص تغذیه در این بین امر بسیار مهمی را بر عهده دارند.

در ادامه قصد داریم تا بهترین رژیم غذایی را برای شما مشخص کنیم و بگوییم که یک برنامه غذایی خوب از هر نظر، چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

رژیم های غذایی مختلفی هم مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

رژیم های غذایی مختلفی هم مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

مهم است که بدانیم با وجود این همه رژیم غذایی مختلفی که وجود دارد، کدام نوع از همه بهتر است و میتوان بهترین عملکرد را از آن شاهد بود.

مسئله این است که رژیم غذایی شما با هر هدفی که دنبال میشود، نتیجه مورد نظر شما را بدهد. اگر قصد شما افزایش وزن است، بتواند رژیم شما در بازه زمانی مشخص شده افزایش وزن دلخواه شما را ایجاد کند.

یا اگر هدف شما کاهش وزن است، بتوانید به وزن ایده آل خود در بازه زمانی مشخصی برسید.

همچنین در مواردی که فرد به دنبال این است که رژیم غذایی برای جلوگیری از عود کردن یا به طور کلی پیشگیری از بیماری های زمینه ای دنبال کند، به این هدف مهم دست یافته و زندگی سالم تری را تجربه کند.

همچنین بسیاری هم که به دنبال تغییر سبک زندگی خود هستند، مانند کسانی که از رژیم غذایی وگان استفاده میکنند هم بتوانند به هرآنچه انتظار دارند، برسند.

نکته مهم برای رسیدن به موفقیت در تمام این رژیم ها

نکته مهم برای رسیدن به موفقیت در تمام این رژیم ها این است که بدن شما آنچه لازم دارد، را گرفته و موادی که وجود آن ها درون بدن حیاتی است، را از دست ندهد.

در حقیقت بهترین نوع رژیم غذایی، آن رژیمی است که همه چیز از جمله میزان کالری دریافتی آن کاملا متناسب با شرایط جسمی و فعالیت های شما تنظیم شده باشد. اینکه کالری دریافتی یک رژیم غذایی کمتر از میزان فعالیت شما باشد، مشکلات بسیاری برای شما ایجاد میکند یا اگر کالری دریافتی برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، بیشتر باشد، نه تنها کاهش وزن آن ها ممکن نخواهد بود، بلکه منجر به افزایش وزن و مشکلاتی از قبیل ناامیدی و… میشود.

به همین دلیل هم یک رژیم غذایی باید کاملا متناسب با شرایط فرد تنظیم شده باشد و همه جوانب برنامه روزانه فرد را اعم از فعالیت ها و مواد غذایی که مصرف میکند را در نظر گرفته باشد.

نوع غذا در رژیم غذایی

نکته مهم، نوع مواد غذایی است که در رژیم فرد استفاده میشود. بسیاری از مواد غذایی امروزه باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد میشوند. برای مثال ممکن است، فردی برای دریافت ۲ هزار کالری در روز برنامه ریزی کرده باشد. اینکه تمام این میزان کالری را از طریق فست فود و یا غذاهای ناسالم دریافت کند مسئله ای است که شاید به لحاظ تنظیم کالری درست باشد، اما به لحاظ اینکه فرد را دچار عارضه های مختلف میکند مسئله صحیحی نیست.

به همین ترتیب هم دیگر موارد وجود دارد که باید در رژیم غذایی رعایت شود. رژیم غذایی وگان یک رژیم غذایی بسیار کامل برای کسانی است که میخواهند یک زندگی سالم داشته باشند و بدن خود را از مواد غذایی و مقوی نیز محروم نکنند. این رژیم امروزه در ایران رشد بسیاری داشته و افراد به موثر بودن آن در سلامت تغذیه فردی پی برده اند.

اما همه این موارد لازم است که تحت نظر متخصص تغذیه انجام شده باشد تا بتوان آن را به عنوان بهترین نوع رژیم غذایی در نظر گرفت.

نوع غذا در رژیم غذایی

نوع غذا در رژیم غذایی

متخصص تغذیه چه میکند؟

متخصص تغذیه میتواند تاثیر زیادی در پیشبرد رژیم غذایی داشته باشد. به همین دلیل همواره توصیه شده است که از یک متخصص تغذیه برای پیشبرد رژیم غذایی خود استفاده کنید. متخصصین تغذیه به طور دقیق به شما میگویند که چه رژیمی را برای رسیدن به هدف نهایی خود با توجه به شرایط قد، وزن و فعالیت روزانه و بیماری های زمینه ای احتمالی باید استفاده کنید.

همچنین بررسی مواد غذایی مصرفی و میزان خواص هرکدام هم از جمله مواردی است که متخصصین تغذیه به آن توجه ویژه ای خواهند داشت.

وجود یک فرد متخصص در کنار افراد، به خصوص افرادی که بیماری های زمینه دارند، میتواند تا حد زیادی به فرد کمک کند تا از رژیم های غذایی صحیح و کامل برای درمان بیماری خود استفاده کند.

متخصص تغذیه معمولا آشنایی کافی نسبت به تکنیک های مختلف کاهش وزن در شرایطی که فرد دچار مشکلات زمینه ای و بیماری های ارثی است، دارد. به همین دلیل هم ضروری است که حتما یک متخصص تغذیه در درمان مشکلات و بیماری های شما، همراهتان باشد.

بسیاری از فرایند های درمانی امروزه با کمک تغذیه سالم پیش میرود

بسیاری از فرایند های درمانی امروزه با کمک تغذیه سالم پیش میرود و دلیل آن هم میتواند کم کردن عوارض جانبی درمان و همچنین، کمک به بهبودی سریعتر فرد و آشنایی با سبک جدید زندگی هر شخص باشد.

معمولا پزشکان توصیه میکنند که افرادی که بیماری های زمینه ای دارند تا حد امکان به تغذیه خود بیش از دیگران اهمیت بدهند، چرا که تغذیه نامناسب در مواردی مانند بیماری های قلبی، عروقی، فشار خون و بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه میتواند تاثیر بسیار زیادی گذاشته و حتی در مواردی فرد را درگیر مشکلات حاد تری کند.

امروزه افرادی که رژیم های غذایی مانند رژیم وگان استفاده میکنند، لازم است که حتما نزد یک متخصص تغذیه وگان اقدام به تهیه برنامه غذایی مناسب خود کنند، اما لازم است که در این زمینه، بهترین متخصص تغذیه وگان را بشناسیم.

در ادامه بیشتر با ما همراه باشید تا در رابطه با رژیم وگان و متخصص تغذیه وگان بیشتر به شما بگوییم.

بسیاری از فرایند های درمانی امروزه با کمک تغذیه سالم پیش میرود

بسیاری از فرایند های درمانی امروزه با کمک تغذیه سالم پیش میرود

ویژگی های بهترین متخصص تغذیه وگان

توجه کنید که برای انجام کارها به خصوص در حوزه سلامت، لازم است که حتما به متخصص هرکار مراجعه کنید و بحث تغذیه به دلیل اینکه تاثیر زیادی در سلامت بدن شما دارد، لازم است که حتما توسط یک متخصص تغذیه آشنا به اصول رژیم های غذایی و هماهنگی رژیم غذایی با بدن هر فرد انجام شود.

در این بین بهترین متخصص تغذیه میتواند به شما کمک بیشتری کند و رژیم غذایی با عملکرد بهتری برای شما تدوین کند. حال ما قصد داریم به بررسی کامل ویژگی های بهترین دکتر تغذیه برای درمان سنگ کلیه بپردازیم.

اولین مسئله در انتخاب بهترین متخصص در امور مرتبط با حوزه سلامت، میزان آشنایی فرد نسبت به علم روز دنیا و به روز بودن دانسته های فرد است. امروزه دنیا به طور روزمره در حال پیشرفت است و علم ما نسبت به مواد غذایی و تاثیر آن ها در بدن و در بیماری های مختلف نیز در حال به روز شدن است. چه خوب است که سعی کنید، به سراغ متخصص تغذیه ای بروید که نسبت به این که در علم روز دنیا چه مواد غذایی برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد میشود آگاهی کافی داشته باشد.

آشنایی با مواد غذایی

متخصص تغذیه وگان باید نسبت به این رژیم و مواد غذایی که این رژیم برای بدن فرد تامین میکند آشنایی کافی و کامل داشته باشند. بسیاری از متخصصین تغذیه که به ارائه رژیم های غذایی در زمینه وگان میپردازند، ممکن است، آشنایی کافی به تمام زوایای این رژیم و همچنین مواد غذایی که بدن فرد تحت این رژیم به آن نیاز دارد، را ندارند. به همین دلیل هم بهترین متخصص تغذیه وگان لازم است که حتما آشنایی کافی نسبت به این موضوع داشته باشد.

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن

مسئله دیگر هم این است که متخصص تغذیه باید نسبت به بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن آشنایی و اطلاعات کافی داشته باشد تا بداند که در این شرایط برای شروع یک رژیم غذایی مبتنی بر وگان برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، باید چه نکاتی را در نظر داشته باشد تا این رژیم با رژیم غذایی مربوط به بیماری زمینه ای فرد تداخل نداشته و یا مشکلاتی برای فرد ایجاد نکند.

بعضی اوقات اتفاق می افتد که مردم جهت درمان های مربوط به تغذیه خود به دنبال متخصص هایی میروند که مخارج بیشتری برای ارائه رژیم های غذایی و… دریافت میکنند، اما مسئله این است که ارزش یک رژیم غذایی اول از همه به حفظ سلامت شما و بعد از آن هم به عملکرد مثبت آن در بدن شماست که نه به بدن شما و اندام های داخلی بدن آسیب برساند و نه اینکه عملکرد آن در ایجاد یک تغذیه سالم و زندگی ای متناسب با سلامت فردی شما مشکلی ایجاد کرده باشد. پس این رژیم غذایی است که نقش تعیین کننده دارد و صرفا هزینه بیشتر نمیتواند تضمین کند که برنامه غذایی میتواند موثر باشد.

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن

رژیم وگان چیست

پیش از این ما مطالب بسیاری بیان کردیم که در آن از ویژگی های رژیم وگان گفتیم و همچنین اهمیت داشتن رژیم غذایی در زندگی و تغذیه ای کاملا سالم و با تناسب اندام را برای شما بیان کردیم.

حال قصد داریم به بررسی کامل تر رژیم غذایی وگان بپردازیم و ببینیم که این رژیم چیست و چه مزایایی برای فرد دارد.

ابتدا وگان به عنوان یک سبک زندگی و همچنین به عنوان یک جنبش اخلاقی مطرح شده بود. بسیاری از افراد به دلایل محیط زیستی به دنبال استفاده از این رژیم برای پیشبرد آرمان های خود بودند. این رژیم در اصل مبتنی بر یک اصل است که در آن از خوردن فرآورده های حیوانی خودداری میکنند. فرآورده هایی که در این رژیم معمولا مصرف نمیشود شامل گوشت، تخم مرغ و همچنین دیگر فرآورده ها مانند محصولات لبنی است.

رژیم گیاه خوار

به همین دلیل هم گاها به پیروان این رژیم گیاه خوار هم گفته میشود، اما در اصل رژیم وگان از یک جنبش دوست دار محیط زیستی بیرون آمده است و با آرمان ها و اهداف مختلفی دنبال میشود، اما امروزه بسیاری از افراد به چشم یک رژیم برای کنترل قند خون و یا برای کاهش وزن و مواردی از این دست که برای کنترل بیماری های زمینه ای و تناسب اندام نیز مناسب است، نگاه میکنند و از آن در این زمینه ها استفاده های بسیاری میشود.

انواع مختلفی از این رژیم وجود دارد که در آن یا رژیم کاملا گیاهی خواهد بود که در آن بیشتر به مصرف سبزیجات، حبوبات و آجیل و دانه ها روی میاورند. یا اینکه شخص به استفاده از گیاهان خام مانند میوه ها و دانه ها و کلا مواد گیاهی که در دمای پایین پخته شده باشد، میپردازد.

همچنین شیوه های مختلف دیگری از این رژیم غذایی مانند شیوه، ده ده ده، نشاسته، خام تا چهار میباشد.

معمولا این رژیم غذایی به صورت کاملا سالم است که افراد در آن به صورتی که نیاز های بدن نیز فراهم شود، فرد به مصرف غذاهای گیاهی میپردازد.

رژیم گیاه خوار

رژیم گیاه خوار

مزایای استفاده از رژیم وگان

رژیم غذایی وگان، مزایای بسیاری دارد، اما رسیدن به این مزایا مستلزم این است که این رژیم غذایی به صورت صحیح و درست انتخاب شده و برنامه غذایی آن نیز مبتنی بر نیازهای بدن تنظیم شده باشد. تنظیم تمامی این موارد معمولا توسط متخصص تغذیه وگان باید انجام شود و نه هر متخصص تغذیه ای. شخصی که به صورت تخصصی به رژیم وگان پرداخته باشد، میتواند با توجه به شرایطی که فرد دارد، بهترین تغذیه ممکن را برایش انتخاب کند و در این صورت است که ما میتوانیم شاهد مزایای بیشمار این رژیم غذایی باشیم.

اولین مزیت رژیم غذایی وگان که کاملا بر پایه این مزیت بنا نهاده شده است، حفاظت از محیط زیست بیان شده و افرادی که در جنبش های این چنینی فعالیت دارند، بر این مورد تاکید بسیاری داشته اند.

کمک به کاهش وزن افراد

اما مزایای بسیاری هم این رژیم برای بدن فرد دارد. از جمله این مزایا میتوان به کمک به کاهش وزن افراد اشاره کرد. رژیم غذایی وگان شاید به عنوان یک رژیم غذایی مخصوص لاغری شناخته نشود، اما این مورد که تمایل کسانی که دارای رژیم وگان هستند، به پایین بودن توده بدنی آن ها میباشد میتواند اثبات کند که این رژیم در کاهش وزن تاثیر بسیاری داشته است.

از طرفی هم استفاده از غذاهای گیاهی به دلیل عدم وجود چربی های مضر و برخلاف آن، وجود چربی هایی کاملا سالم و با کیفیت، میتواند برای کسانی که نمیخواهند میزان چربی که در غذای مصرفی خود استفاده میکنند بالا باشد، موثر واقع شود.

همچنین وجود فیبر بالا در سبزیجات و مواد غذایی مورد استفاده در رژیم گیاهی، باعث میشود که فرد زودتر به احساس سیری دست پیدا کند و در نتیجه، کاهش وزن فرد بیشتر از پیش شود.

این رژیم غذایی برای کنترل قند خون و موارد مرتب با دیابت نیز مناسب است، چرا که باعث میشود قند خون فرد کاهش پیدا کند و سبزیجات به دلیل دارا نبودن مواد قندی و یا داشتن قند های طبیعی، میتوانند برای افراد دیابتی نیز به عنوان یک رژیم غذایی مناسب عمل کنند.

به طور کلی این رژیم غذایی برای افرادی که بیماری های قلبی، کلیوی، فشار خون، چربی خون، آلزایمر و بیماری های مربوط به مفاصل دارند، بسیار مفید است و اگر تحت نظر یک متخصص تغذیه وگان، رژیم غذایی تنظیم شده باشد، هم میتواند به سلامت فرد کمک بسیار زیادی کند.

کمک به کاهش وزن افراد

کمک به کاهش وزن افراد

رژیم وگان شامل چه مواد غذایی میشود؟

مواد غذایی بسیاری در این رژیم غذایی وجود دارد. این مواد میتواند شامل سبزیجات و میوه جات، دانه ها و حبوبات شود، البته بخشی از کسانی که از رژیم غذایی وگان استفاده میکنند، هم معتقد به استفاده از تخم مرغ و فراورده های لبنی هستند، اما بسیاری از پیروان این رژیم غذایی عادت به استفاده کامل از سبزیجات به دور از تمامی فرآورده های حیوانی دارند.

معمولا در این رژیم از سویا به عنوان منبع پروتئین جایگزین گوشت استفاده میشود. سویا معمولا در غذاهای مختلف به کار میرود و بسیاری هم به عنوان جایگزینی برای گوشت مرغ و گوسفند و… از سویا استفاده میکنند.

همچنین دانه هایی مثل عدس، لوبیا و همچنین مواد مغذی نیز شامل این مواد غذایی مناسب این رژیم غذایی میشوند.

افرادی که به این رژیم میپردازند لازم است که از ویتامین های سری ب ۱۲ استفاده کنند، به این دلیل که این ویتامین ها در تامین کلسیم مورد نیاز بدن و همچنین در تامین مخمر های غذایی استفاده میشود.

میوه و سبزیجات از جمله مهمترین اجزای این رژیم غذایی میباشد که در آن میتوان بسیاری از مواد مورد نیاز بدن از کلسیم گرفته تا انواع ویتامین ها و آهن را از آن تامین کرد.

شناخت مواد غذایی و خواصی که برای بدن دارند

به طور کلی، شناخت مواد غذایی و خواصی که برای بدن دارند، میتواند یک رژیم غذایی سالم و البته مقوی را برای شما در پی داشته باشد و به همین دلیل هم مشورت با یک متخصص تغذیه وگان از ملزومات این رژیم غذایی میباشد، چرا که این متخصص میتواند به شما بگوید که برای تک تک نیاز های بدن خود چه مواد غذایی را باید انتخاب کنید.

با توجه به همه مزایا و فوایدی که این رژیم دارد، اما همچنان بسیاری از افراد تمایلی به این رژیم غذایی نداشته و یا به هر دلیل احساس میکنند که این رژیم غذایی برای آن ها مناسب نیست.

هر چند افرادی که از این رژیم غذایی استفاده میکنند، میگویند که کلیه نیاز های بدن آن ها از مواد غذایی گیاهی تامین میشود، اما باز هم تغییر سبک زندگی برای افرادی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی وگان دارند، مسئله ای مهم محسوب میشود.

شناخت مواد غذایی و خواصی که برای بدن دارند

شناخت مواد غذایی و خواصی که برای بدن دارند

رژیم وگان آری یا نه

حال میرسیم به این موضوع که اساسا استفاده از رژیم غذایی وگان توصیه میشود یا خیر. آیا متخصص تغذیه وگان در همه شرایط و برای همه افراد این رژیم غذایی را توصیه میکند؟ آیا همه میتوانند از این رژیم غذایی استفاده کنند؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به شرایط خود فرد بستگی دارد. بسیاری از کسانی که به رژیم وگان میپیوندند، معتقدند که این رژیم غذایی درکنار یک زندگی سالم و تغذیه ای مناسب، یک جنبش اخلاقی است و باید شرایط خود را با توجه به آرمان هایی که در این رژیم غذایی وجود دارد، تطبیق داد.

بسیاری احساس میکنند که رژیم غذایی وگان برای آن ها مشکلات و خطراتی به همراه دارد، اما نکته این است که رژیم غذایی وگان خطری برای شخص در پی ندارد تا زمانی که شخص با یک برنامه صحیح غذایی و زیر نظر متخصص تغذیه وگان جلو برود.

نبود مواد غذایی مقوی و مغذی

معمولا بیشترین خطری که فرد را ممکن است، تهدید کند، نبود مواد غذایی مقوی و مغذی است. معمولا این مورد باعث مبتلا شدن فرد به عوارضی مانند کم خونی خواهد شد و ویتامین هایی مانند ب ۱۲، د، امگا ۳ و مواد معدنی مهم مانند کلسیم، ید و آهن در بدن شخص رو به کاهش میرود.

به همین دلیل هم نگرانی بسیاری از این بابت وجود دارد.

اما افرادی که با رژیم غذایی وگان زندگی میکنند معتقدند که میتوان با شناخت گیاهانی که این مواد را به فرد میدهند و مصرف کردن آن ها، کلیه مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز را به بدن رساند و مشکلاتی از این قبیل معمولا در بدن فرد ایجاد نخواهد شد.

همچنین بسیاری از فروشگاه های عرضه محصولات مرتبط با وگان نیز وجود دارند که به ارائه غذاهایی با میزان مواد مغذی بالا و همچنین، همراه داشتن مواد معدنی مورد نیاز بدن میپردازند.

به هر حال لازم است که در کنار رژیم غذایی خود، از یک متخصص تغذیه وگان نیز کمک بگیرید تا شما را در طول استفاده از رژیم غذاییتان راهنمایی کرده و دستور العمل پخت غذاهای مرتبط با رژیم وگان را به خوبی به شما توضیح بدهد.

نبود مواد غذایی مقوی و مغذی

نبود مواد غذایی مقوی و مغذی

اهمیت راهنمایی گرفتن از متخصص تغذیه در رژیم وگان

استفاده از رژیم های غذایی مختلف نیازمند ویزیت توسط متخصص تغذیه است. اینکه شخصی بخواهد به صورت سرخود و یا از روی رژیم های غذایی مختلفی که در فضای مجازی به آن پرداخته میشود و عموما هم تحت نظر پزشک متخصص نبوده و مورد تایید پزشک نیست، برای تغذیه خود برنامه ریزی کند ممکن است، مشکلات و مسائل مختلفی برای فرد ایجاد شود.

همه میدانیم که تغذیه مسئله مهمی در زندگی افراد است و با توجه به بررسی هایی که در عناوین قبلی بر روی تناسب اندام و بیماری ها و ارتباط آن ها با تغذیه داشته ایم، به این نتیجه رسیدیم که تغذیه سالم میتواند برای فرد بیمار بسیار مهم و مفید باشد و برای افراد دیگر هم میتواند یک زندگی سالم و عاری از بیماری های مختلف را رقم بزند.

اجداد ما این موضوع را دریافته اند که با خوراکی ها و تغذیه سالم و طبیعی، میتوان با بسیاری از امراض مبارزه کرد و از بسیاری دیگر نیز تا حد امکان پیشگیری کرد، اما دلیل اینکه این موضوع تا این اندازه مورد توجه بوده است، چیست؟

دلیل آن مشخصا به نقش مهم تغذیه در بدن فرد مرتبط میشود. به همین دلیل هم تاکید بسیاری بر انجام رژیم های غذایی اعم از وگان یا دیگر رژیم های سالم و حتی رژیم های لاغری تحت نظر پزشک متخصص تغذیه بوده است.

تاثیرگذاری تغذیه در فرآیند بهبودی فرد

دلیل این تاکید کردن مشخصا مربوط به تاثیرگذاری تغذیه در فرآیند بهبودی فرد و سلامت زندگی بیمار میشود.

نکته مهم و اساسی که در این بین وجود دارد، این است که افرادی که قصد دارند، از رژیم های غذایی مختلف استفاده کنند، چرا ملزم به ویزیت متخصص تغذیه هستند. ببینید دلیل این موضوع به این برمیگردد که شخص دارای چه بیماری های زمینه ای باشد، چه عادت های غذایی داشته و چه میزان فعالیت روزانه دارد. همه این ها مشخص میکند که اولا فرد باید چه مواد غذایی را بیشتر و چه موادی را کمتر مصرف کند.

دوما اینکه فرد باید چه میزان کالری در طول روز دریافت کند که هم به فعالیت های روزانه خود برسد و هم به رژیم غذایی خود توجه داشته باشد. ما نمیتوانیم در طول روز میزان مواد غذایی یا کالری دریافتی خود را کاهش بدهیم و از طرفی هم با بالا بردن سوخت و ساز بدن، فعالیت خود را هم بالا ببریم.

این موضوع باعث میشود که عارضه های بدتر از چاقی برای فرد ایجاد شود و مشکلاتی مانند ضعف کردن، ریزش مو و بسیاری از مشکلات دیگر برای بدن ایجاد شود و که گاها باعث آسیب های جدی به ارگان های درونی بدن میشود.

تحت نظر پزشک متخصص تغذیه

اما اگر فرد تمامی این موارد را تحت نظر پزشک متخصص تغذیه به انجام برساند، قطعا یک رژیم غذایی متناسب با زندگی فردی خود دریافت خواهد کرد. کالری روزانه را به میزان مناسب و فعالیت های کاری خود را هم به خوبی به انجام میرساند.

تحت نظر پزشک متخصص تغذیه

تحت نظر پزشک متخصص تغذیه

از طرفی اگر شما نسبت به غذای خاصی حساسیت داشته باشید و یا بیماری زمینه ای داشته باشید که این بیماری باعث شود که هر مواد غذایی را نتوانید در رژیم خود استفاده کنید، با راهنمایی و مشاوره گرفتن از متخصص تغذیه این مشکل به کلی برطرف خواهد شد.

به هر حال لزوم استفاده از پزشک برای تمامی امور مربوط به سلامت فردی بسیار حیاتی است و معمولا افرادی که سرخود و یا با راهنمایی کسانی که تخصص کافی در زمینه ای ندارند، اقدام به مصرف مواد غذایی و همچنین، گرفتن رژیم های غذایی میکنند، ممکن است، در معرض آسیب های جدی باشند.

مهم این نیست که شما غذای سالم بخورید مهم این است که غذایی که میخورید بتواند با سوخت و ساز بدن شما سازگاری داشته باشد. حال این موضوع با هدف لاغری انجام شود و یا صرفا برای داشتن تغذیه و زندگی سالم تر.

رژیم غذایی وگان که ما تاکید داریم حتما تحت نظر متخصص تغذیه وگان انجام شود، هم از جمله این رژیم های غذایی است که در صورتی که تحت نظر متخصص تغذیه وگان باشد، میتواند تاثیر بسیار بیشتری در هدف نهایی شما از انتخاب چنین رژیم غذایی داشته باشد.

هزینه متخصص تغذیه وگان

بسیاری ممکن است، به هزینه های رژیم های غذایی فکرکنند. مشکل این است که امروزه دریافت رژیم های غذایی منوط به پرداخت هزینه های بالا میباشد، اما واقعیت این است که نمیتوان به قطعیت گفت که رژیم غذایی مشخصی که برای فرد تجویز میشود و همچنین، نوع مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی و هزینه هایی که بابت ویزیت پزشک پرداخت میشود چه میزان است، چرا که عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارد که بر قیمت نهایی یک رژیم غذایی تاثیر گذار است.

ما قصد داریم در این بخش با شناخت این فاکتور ها و عوامل، به یک قیمت حدودی در پرداخت هزینه ویزیت متخصص تغذیه وگان برسیم و از جنبه های مختلف نیز رژیم غذایی وگان را به لحاظ هزینه مورد بررسی قرار بدهیم.

هزینه متخصص تغذیه وگان

هزینه متخصص تغذیه وگان

به هر حال هزینه هایی که یک فرد برای تغذیه خود و رژیم غذایی خود میکند میتواند برای وی اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

بسیاری از ورزشکاران هستند که با پرداخت هزینه های بالا برای مکمل های غذایی و همچنین دریافت رژیم غذایی و حتی پرداخت هزینه برای مواد غذایی مختلف، اقدام به حفظ تناسب اندام و سلامت تغذیه خود میکنند.

هدف نهایی شما از رژیم غذایی

اما این موارد برای همه یکسان نیست و نباید فکر کنیم که همه افرادی که میخواهند به رژیم غذایی مناسب خود بپردازند، باید هزینه های سنگینی برای آن پرداخت کنند. اول اینکه این موضوع تا حدی به هدف نهایی شما از رژیم غذایی باز میگردد.

اینکه بخواهید یک رژیم غذایی برای کاهش وزن انتخاب کنید، یا افزایش و یا حتی برای ثبات وزن فعلی بدن خود تا حدی میتواند در قیمت رژیم غذایی شما موثر باشد، اما این مسئله همچنان قطعی نیست، چرا که بسیاری از متخصصین تغذیه بابت این موضوع هزینه ای از فرد دریافت نمیکنند.

معمولا رژیم های غذایی که با هدف داشتن تغذیه سالم تر انتخاب میشوند مانند رژیم غذایی وگان، بیشتر به نوعی مشاوره و راهنمایی گرفتن از متخصص تغذیه وگان مربوط میشود و شاید در همه موارد نیاز به تعیین برنامه غذایی وجود نداشته باشد، مگر اینکه شخص بنا به صلاحدید پزشک لازم باشد تا با یک برنامه غذایی مشخص این رژیم را پیش ببرد.

توجه به مدت زمان و دوره ی رژیم غذایی

دوم اینکه به میزان دوره ای که رژیم غذایی خود را میخواهید استفاده کنید، هم باید توجه داشته باشید. بسیاری هستند که به دنبال رژیم های غذایی مختلف برای دوره های کوتاه مدت تا میان مدت و بلند مدت هستند.

توجه به مدت زمان و دوره ی رژیم غذایی

توجه به مدت زمان و دوره ی رژیم غذایی

به همین دلیل هم معمولا برنامه های غذایی مختلفی از متخصص تغذیه وگان دریافت میکنند، اما این برنامه های غذایی هرچه دوره رژیم شما بلند مدت تر باشد، به مراتب بیشتر خواهد بود و میتواند تا حدی هم بر هزینه های انجام ویزیت متاثر باشد.

به هر حال شیوه کاری متخصص تغذیه وگان شما نیز در این میان موثر است. بسیاری از متخصصین تغذیه هستند که به این مورد توجه زیادی دارند و بسیاری هم برای برنامه های مختلف با توجه به بازه زمانی آن ها هزنیه بیشتر یا کمتری دریافت نمیکنند.

میزان تخصص و آشنایی و علم متخصص نسبت به علوم تغذیه

میزان تخصص و آشنایی و علم متخصص نسبت به علوم تغذیه میتواند گاها بر هزینه نهایی رژیم غذایی شما موثر باشد. بسیاری از متخصصین هستند که اطلاعات جامع و به روزی نسبت به رژیم های غذایی دارند و از طرفی هم خدمات خوبی نسبت به بیماران خود ارائه داده و مشاوره های مختلفی برای آن ها تعیین میکنند. معمولا این متخصصان هزینه های بیشتری به نسبت کیفیت بالای خدمات خود دریافت میکنند، اما بسیاری از مشتریان هم نسبت به این هزینه ها گلایه ای ندارند، چرا که هدف رسیدن به کیفیت مدنظر است.

نوع مواد غذایی مصرفی هم میتواند در هزینه رژیم غذایی شما موثر باشد، اما نکته این است که رژیم غذایی وگان معمولا از جمله رژیم های غذایی مناسب به لحاظ هزینه محسوب میشود و معمولا مواد غذایی که در این رژیم به کار میرود، هزینه بسیار کمتری میطلبد، به نسبت مواد غذایی که در رژیم های غذایی دیگر کاربرد دارد.

میزان تخصص و آشنایی و علم متخصص نسبت به علوم تغذیه

میزان تخصص و آشنایی و علم متخصص نسبت به علوم تغذیه

برای ویزیت متخصص تغذیه وگان به کجا مراجعه کنیم؟

حتما این سوال برای شما ایجاد میشود که برای ویزیت متخصص تغذیه وگان خوب به کجا مراجعه کنید.

خب ما از اهمیت مراجعه و ویزیت متخصصین تغذیه گفتیم و اینکه چرا شما باید حتما رژیم غذایی خود را زیرنظر متخصص تغذیه بگذرانید. همچنین به شما گفتیم که متخصص تغذیه خوب چه ویژگی هایی دارد.

قطعا برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای ویزیت متخصص تغذیه وگان باید به دنبال بهترین متخصص تغذیه باشید.

این موضوع اهمیت بسیاری دارد. متاسفانه امروزه افراد بسیاری هستند که مدعی آشنایی با رژیم غذایی وگان هستند و به ارائه برنامه های غذایی در این زمینه میپردازند. مسئله این نیست که تمام این افراد نسبت به رژیم غذایی وگان آشنایی ندارند، بلکه مسئله این است که عده ای در این بین هستند که به سودجویی و سوء استفاده کردن از این موضوع میپردازند.

رژیم نوپای وگان در ایران

رژیم غذایی وگان یک مسئله نو پا در ایران است. شاید در گذشته ها در دنیا این موضوع در جوامع پیشرفته تر مورد توجه بسیاری قرار گرفته باشد، اما در کشور ما این مسئله چند سالی است که رشد بالایی داشته است. این مسئله دلایل بسیاری داشته که از جمله این دلایل، آشنایی بیشتر افراد نسبت به رژیم های غذایی مختلف است و از طرفی هم شناخت بیشتری نسبت به سلامت و تاثیر تغذیه در سلامت فردی پیدا کرده اند.

رژیم نوپای وگان در ایران

رژیم نوپای وگان در ایران

حال با توجه به این مسئله میبینیم که رسیدن به رژیم غذایی مناسب نیازمند این موضوع است که فرد حتما با یک مشاور تغذیه و متخصصی که در این زمینه فعالیت کرده و علم کافی به تغذیه وگان دارد، داشته باشد.

طبق گفته پزشکان این موضوع بسیار حائز اهمیت است که فردی که از رژیم غذایی وگان پیروی میکند، نسبت به تمامی مواد دریافتی بدن خود آشنایی کافی داشته باشد و رژیم غذایی به گونه ای تنظیم شده باشد که تمامی این موارد را در خود جای داده باشد.

در ارتباط بودن با متخصص تغذیه

به همین منظور هم توصیه شده است که افرادی که برای رژیم غذایی وگان اقدام میکنند، حتما با متخصص تغذیه در ارتباط بوده تا رژیم غذایی خود را زیر نظر متخصص تغذیه وگان تنظیم کرده تا این رژیم منجر به بروز مشکلات سلامتی در فرد نشود.

به طور کلی سعی داشته باشید تا با پرس و جو از کسانی که سابقا با یک متخصص تغذیه وگان همکاری داشته اند، در ارتباط بوده و از نتایج رژیم غذایی پزشک متخصص بر فرد آگاهی پیدا کنید.

این موضوع باعث میشود که بتوانید نسبت به خوب یا بد بودن رژیم غذایی دریافت شده توسط یک متخصص تغذیه وگان، علم و آشنایی کافی داشته باشید.

همچنین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از برنامه های غذایی که در فضای مجازی و بدون تایید پزشک متخصص تغذیه وگان ارائه میشود خودداری کرده و در صورت استفاده حتما این موضوع را با متخصص تغذیه در میان بگذارید.

در ارتباط بودن با متخصص تغذیه

در ارتباط بودن با متخصص تغذیه

محصولات رژیم وگان را از کجا خریداری کنیم؟

این موضوع همواره یکی از دغدغه های کسانی بوده است که به رژیم وگان روی آورده اند. افرادی که به دنبال استفاده از رژیم غذایی وگان هستند، این مسئله که از کجا میتوانند بهترین و استاندارد ترین مواد غذایی مرتبط با رژیم خود را بیابند برایشان اهمیت بالایی دارد.

خوشبختانه امروزه با رشد استفاده از این رژیم غذایی، رستوران ها و کافی شاپ ها و بسیاری از تولید کنندگان صنایع غذایی نسبت به این سبک زندگی اهمیت بسیاری قائل هستند و به همین دلیل هم در منوی آن ها و درتولیدات خود، رژیم غذایی و مواد غذایی مرتبط با رژیم وگان را در نظر گرفته و به ارائه محصولات خود برپایه این سبک زندگی میپردازند.

اما لازم است که بدانید اولا مکانی که قرار است، به آن مراجعه کنید تا از محصولات آن جا استفاده کنید، حتما نسبت به ضوابط بهداشتی و غذا و دارو توجه داشته باشند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که قیمت محصولات مختلف را از طریق فروشگاه های مختلف پیگیری کرده تا بهترین و مناسب ترین قیمت را پیدا کنید. امروزه بسیاری از فروشگاه ها هستند که اقدام به فروش این محصولات با قیمتی چند برابری میکنند که لازم است، این مورد را حتما مدنظر قرار بدهید.

همچنین میتوانید از پزشک متخصص تغذیه وگان خود بخواهید تا بهترین فروشگاه برای دریافت محصولات غذایی مرتبط با رژیم خود را به شما معرفی کرده تا با تاییدیه متخصص تغذیه اقدام به تهیه این مواد غذایی برای خود کنید.

محصولات رژیم وگان را از کجا خریداری کنیم؟

محصولات رژیم وگان را از کجا خریداری کنیم؟

راهنمایی گرفتن از کسانی که به صورت مداوم از یک مکان خرید میکنند

همچنین راهنمایی گرفتن از کسانی که به صورت مداوم از یک مکان خرید میکنند هم میتواند در انتخاب بهترین فروشگاه عرضه محصولات مرتبط با رژیم وگان موثر باشد، چرا که معمولا مشتریانی که از محصول و فروشگاه خاصی رضایت داشته باشند، به صورت مداوم به این مکان مراجعه میکنند.

به طور کلی، رستوران ها و کافی شاپ هایی که در منوی خود رژیم وگان را در نظر گرفته اند را بیابید و با پرس و جو کردن از مشتریانی که به این رستوران ها مراجعه میکنند، از کیفیت و تنوع محصولاتی که با توجه به این رژیم غذایی تولید میکنند اطلاعات کافی کسب کنید.

توجه داشته باشید که عدم اهمیت دادن به موارد فوق در برخی مواقع میتواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند که این مشکلات ممکن است، به سلامت جسمی آسیب هایی وارد کند.

همواره در نظر داشته باشید که کلیه فروشندگان محصولات مرتبط با صنایع غذایی باید استانداردهای لازم برای تولید و عرضه محصولات را به لحاظ بهداشتی و سالم بودن مواد اولیه رعایت کرده باشند و این موضوع از جمله مهمترین اصول اولیه این کار محسوب میشود.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید