متخصص تغذیه گیاهخواری

مشاوره پزشکی چاقی
مشاوره پزشکی چاقی
2020/09/28
مشاوره درمان لاغری
مشاوره درمان لاغری
2020/09/29
متخصص تغذیه گیاهخواری

متخصص تغذیه گیاهخواری

در این مقاله قصد داریم در رابطه با متخصص تغذیه گیاهخواری بیشتر صحبت کنیم.

برخی از افراد در جامعه تمایل استفاده از انواع گوشت را ندارند و ترجیح می ‌دهند که از گیاهان در طول شبانه ‌روز استفاده کنند. این دسته از افراد از استفاده ای گوشت و سایر گروه‌های غذایی پرهیز می‌کنند. یکی از سبک ‌های پرطرف‌دار در دنیای امروزی نیز گیاه‌خواری و رژیم آن می باشد.

ممکن است برخی از افراد از مواد غذایی هم همانند عسل،پنیر یا تخم‌مرغ استفاده کنند، اما همچنان افرادی گیاه‌خوار باشند. به دلیل این‌که بسیاری از بیماری ‌ها با استفاده نکردن از گوشت قرمز و لبنیات درمان می ‌شود و می ‌توانند کاهش بیابند. به عنوان نمونه ممکن است تصور کنید که افرادی که گیاه‌خوار هستند، به جهت کلاس کاری که در این روش زندگی وجود دارد، از این شیوه استفاده می کنند،

متخصص تغذیه گیاهخواری

متخصص تغذیه گیاهخواری

اما بهتر است بدانید برخی از افراد به دلیل بیماری ‌های متعددی که دارند، ترجیح می‌ دهند که گیاه‌خوار شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به‌ طور کامل در رابطه با گیاه‌ خواری برای شما صحبت کنیم و در رابطه با موضوع اصلی متخصص تغذیه گیاهخواری بیشتر برای شما بگوییم. در این راستا برای این‌که بتوانید از رژیم گیاهی مناسب استفاده کنید،

دکتر کوهدانی می‌تواند مشاور و کارشناس مناسبی برای شما باشد. به دلیل این‌که دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در نظر گرفته شده ‌است و می ‌تواند برای تمامی رژیم ‌های متعدد راهکارهای مناسبی در اختیار شما قرار دهد. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که تمایل دارید، بیشتر در رابطه با این موضوع بدانید می‌توانید، در ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

عنوان ‌هایی که در ادامه این مطلب بیشتر به آن ‌ها می ‌پردازیم عبارت‌اند از:

  1. گیاه‌خواری چیست؟
  2. آیا باید گیاه‌خوار شویم؟
  3. انواع رژیم گیاه‌خواری به چه صورت می باشد؟
  4. فواید رژیم گیاه خواری برای سلامتی چیست؟
  5. آیا رژیم گیاه‌خواری خطرناک می باشد؟
  6. چطور رژیم گیاه‌خواری را شروع کنیم؟
  7. سوالات متداول درباره رژیم گیاه‌خواری چیست؟
  8. تغذیه گیاه‌خواران در بیرون از خانه به چه صورت می باشد؟
  9. ۱۰ نکته مهم برای ورود به دنیای غذاهای گیاهی چیست؟
  10. جمع‌ بندی مطالب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

گیاه‌خواری چیست؟

شخصی که گیاه‌خوار است، مواد غذایی که از بافت حیوانات می باشند مصرف نمی‌کند. به جای آن در طول روز از مواد غذایی استفاده می‌کنند که به واسطه حیوانات تولید شده باشد.

گیاه‌خواری چیست؟

گیاه‌خواری چیست؟

این مواد غذایی می ‌توانند همانند لبنیات و تخم‌مرغ باشند. به برخی دیگر از گیاه‌خواران تخم خوار و شیرخوار نیز گفته می‌شود. برخی دیگر از گیاه‌خواران مواد غذائی که در آن‌ها ژلاتین وجود دارد نیز، مصرف نمی‌کنند. به دلیل این‌که ژلاتین از بدن حیوانات تهیه شده است و آن‌ ها رژیم گیاه‌خواری دارند.

به ‌طورکلی انواع متولی متعددی از گیاه‌خواری وجود دارد. برخی از افراد گیاه‌خواری را فقط در نخوردن گوشت موجودات دیگر نمی ‌دانند و از مواد غذایی که حاصل آن ‌ها می باشد، استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر نیز از همه محصولات جانوری اعمال لباس ‌های چرم، ابریشم و خز نیز استفاده نمی‌کنند.

در دنیای امروز در تمامی کشور ها افرادی وجود دارند که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند. اغلب در کشورهایی مثل هند گیاه‌خواری بیشتر ریشه دارد و با در نظر گرفتن تاریخ و مذهب، آیین و رسومات آن ‌ها پای‌بندی بیشتری در افراد مردم هند برای گیاه‌خواری وجود دارد. همان‌طور که ذکر کردیم در نظر گرفتن رژیم گیاه‌خواری به روش های متعددی ممکن است، اما تمامی این روش‌ها یک وجه مشترک دارند و آن هم استفاده نکردن از گوشت حیوانات خون‌گرم می باشد.

تا اینجا با مبحث گیاه‌خواری چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

آیا باید گیاه‌خوار شویم؟

اگر شما نیز در رابطه با این موضوع تردید دارید، لازم است قبل از این‌که تصمیم درستی در رابطه با گیاه‌خوار شدن بگیرید، به این مسئله فکر کنید که قصد دارید چه نوع گیاه‌خواری باشید؟ هنگامی‌که تصمیم قاطعی در رابطه با نوع گیاه‌خوار بودن خود گرفتید، بهتر است که رژیم غذایی آن را در این باره رعایت کنید و با برنامه‌ریزی مواد غذایی لازم را با در نظر گرفتن نوع گیاه‌خواری خود مصرف کنید.

آیا باید گیاه‌خوار شویم؟

آیا باید گیاه‌خوار شویم؟

البته در این راستا لازم است که از تمامی مواد غذائی استفاده کنید تا بتوانید ویتامین ‌ها و مواد غذایی که برای بدن مفید می باشد، را تامین کنید. در این راستا دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه برای انواع رژیم گیاه‌خواری در نظر گرفته شده است.

اگر قصد دارید در رابطه با انواع گیاه‌خواری بیشتر بدانید و توصیه ‌های یک متخصص تغذیه را جدی بگیرید. می‌توانید از دکتر کوهدانی و مشورت ‌های او در این زمینه استفاده مؤثری داشته باشید.

آیا باید گیاه‌خوار شویم؟

آیا باید گیاه‌خوار شویم؟

تا اینجا با مبحث آیا باید گیاه‌خوار شویم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

انواع رژیم گیاه‌خواری به چه صورت می باشد؟

همان‌ طور که در مطالب بالا ذکر کردیم انواع متفاوتی از رژیم گیاه‌خواری وجود دارد که قصد داریم در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با انواع رژیم ‌های گیاه‌خواری صحبت کنیم.

گیاه‌خواری

اگر شما فردی هستید که از رژیم گیاه‌خواری تبعیت می‌کنید، حتماً از هیچ‌گونه مواد غذایی گوشت، مرغ یا ماهی استفاده ندارید و در برنامه غذایی خود آن ‌ها را در نظر نگرفته‌اید. افرادی که محصولات حیوانی مصرف می‌کنند و دارای رژیم گیاه‌خواری هستند به طبقه‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می شوند که در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با آن‌ها صحبت می کنیم.

گیاه‌خواران لاکتو اوو: افرادی که گیاه‌خواران لاکتو اوو هستند، از هر دو محصول تخم‌مرغ و محصولات لبنی در وعده‌های غذایی خود استفاده می‌ کنند.

گیاه‌خواران لاکتو: این گیاه‌خواران از تخم ‌مرغ استفاده ندارند، اما محصولات لبنی را در برنامه‌ های غذایی خود می‌گنجانند.

گیاه‌خواران اوو: گیاه‌خواران اوو از محصولات لبنی استفاده ندارند، ولی تخم مرغ در برنامه غذایی آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

شما در حال مشاهده پست متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

وگان

وگان یکی دیگر از انواع رژیم ‌های گیاه‌خواری می باشد. اگر شما شخصی هستید که از این نوع رژیم استفاده دارید، حتماً در برنامه غذایی شما گوشت، مرغ و ماهی در نظر گرفته نشده است. همین طور افرادی که از رژیم گیاه‌خواری وگان استفاده می کنند، انواع محصولات لبنی و تخم مرغ را نیز مصرف نمی‌کنند. برخی دیگر از این افراد محصولات حیوانی همانند عسل یا ژلاتین را در برنامه غذایی خود حذف کرده اند.

نیمه گیاه‌خواران

برخی دیگر از افراد رژیم نیمه گیاه‌خواری دارند، این افراد در برنامه غذایی خود از گوشت استفاده ندارند. اما گاهی اوقات برخی از غذاهای حیوانی را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند. این غذاهای حیوانی عبارت‌اند از:

ماهی خواران: از انواع ماهی‌ها در وعده‌های غذایی خود استفاده دارند، اما گوشت دیگر حیوانات را استفاده نمی‌کنند.

مرغ: برخی از گیاه‌خواران نیز مرغ استفاده می‌کنند، اما از انواع گوشت دیگر همانند ماهی‌ها استفاده ندارند.

شما در حال مشاهده مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

انعطاف‌پذیران

برخی از افراد نیز ممکن است از رژیم انعطاف‌پذیری استفاده کنند. دنبال کردن این نوع رژیم به گونه‌ای می‌باشد که به آن شبه گیاه‌خواری و انعطاف‌پذیری گفته می شود. اشخاصی که از این نوع رژیم استفاده خاصی دارند، اغلب غذاهایی در برنامه غذایی خود می‌گنجانند که برگرفته از گیاهان باشد. اما در برخی موارد امکان این‌که از انواع گوشت، لبنیات، تخم مرغ، مرغ و ماهی استفاده بسیار کمی داشته باشند، نیز دیده شده است.

برای این‌که بتوانید از انواع گیاه‌خواری اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که چگونه لازم است برای هر گونه از انواع متفاوت گیاه‌خواری مواد غذایی را در طول روز مصرف کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن تخصص دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه استفاده کاربردی داشته باشید و در این زمینه از  مشاوره‌های مفیدی که دکتر کوهدانی برای شما در نظر می‌گیرد، استفاده کاربردی کنید.

انعطاف‌پذیران

انعطاف‌پذیران

تا اینجا با مبحث انواع رژیم گیاه‌خواری آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

فواید رژیم گیاه خواری برای سلامتی چیست؟

بهتر است بدانید که استفاده از رژیم گیاه‌خواری دارای فواید بسیاری برای سلامتی می باشد. اما فواید آن در صورتی قابل ‌قبول است که رژیم گیاه ‌خواری شما به درستی اجرا شود. اگر شما فردی هستید که به دلیل داشتن رژیم گیاه‌خواری از گوشت استفاده ندارید،

اما فقط از نان‌های فراوری شده، شکر زیاد و پاستا استفاده می‌کنید و سبزیجات و میوه‌ ها در برنامه غذایی شما جایگاهی ندارند، از فایده‌هایی که رژیم گیاه‌خواری برای سلامتی دارد، بهره کامل را نخواهید برد. به همین طریق لازم است که حتماً با نحوه درست رژیم گیاه‌خواری آشنا شوید. از مهم‌ترین فواید رژیم گیاه‌خواری برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک به لاغری

امروزه تمامی افراد به دنبال راه کارهای بسیاری برای لاغر شدن و کاهش وزن می باشند و از این طریق در تلاشند تا بتواند با از دست دادن چربی‌ های اضافه به اندام ایده‌آل خود برسند. یکی از مهم ‌ترین راه کارها برای رسیدن به هدف این افراد رژیم گیاه‌خواری می باشد.

طبق مطالعات نشان داده شده اشخاصی که از رژیم غذائی های متعددی استفاده می‌کنند و رژیم گیاه‌خواری را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند، شاخص توده بدنی مناسبی دارند. به دلیل این‌که در رژیم گیاه‌خواری فیبر بسیاری وجود دارد، زودتر از مواقع دیگر افراد احساس سیری می‌کنند و همین امر ممکن است سبب کاهش وزن برای افراد گردد.

مناسب برای سلامتی قلب

افرادی که از رژیم گیاه‌خواری تبعیت می‌کنند، به نسبت افرادی که رژیم ‌های روزمره دارند و تمامی مواد غذایی را استفاده می‌کند، تا ۳/۱ احتمال کاهش بیماری‌ های قلبی برای آن‌ ها وجود دارد. با در نظر گرفتن تحقیقات نشان داده شده افرادی که گیاه‌خوار هستند، در اثر بیماری ‌های قلبی در بیمارستان بستری و یا فوت نمی‌کنند. البته لازم به ذکر است بدانید که در نظر گرفتن نوع غذا بسیار مهم شمرده می ‌شود.

در این راستا گیاه‌خوار بودن یا نبودن اهمیت بسیاری ندارد، شما باید بدانید از چه مواد غذایی در طول روز برای سلامت خود استفاده مفید داشته باشید. اگر قصد دارید که سلامت قلب خود را تضمین کنید،

شما در حال مشاهده پست متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

لازم است از مواردی که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم، استفاده بیشتری داشته باشید:

  • غلات کامل با فیبر بالا
  • حبوبات
  • آجیل
  • میوه‌ ها و سبزیجات ها
  • غذا های کم شکر

اغلب پزشکان تغذیه و دکتران که تغذیه گیاه‌خواری ارائه می دهند، همانند دکتر کوهدانی پیشنهاد می‌دهند که از غذا های پرفیبر استفاده بسیاری داشته باشید. لازم است غذاهایی استفاده کنید تا بتواند میزان قند خون شما را ثابت کند. با استفاده از این مواد کلسترول خون شما کمتر می ‌شود و از این طریق خطر حملات قلبی به حداقل می‌رسد. در راستای استفاده از انواع رژیم گیاه‌خواری دکتر کوهدایی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه شناخته ‌شده است و با در نظر گرفتن تخصص ‌های لازم می‌ تواند مشاور و راهنمای خوبی برای اجرای انواع رژیم‌ ها باشد.

لازم است از مواردی که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم، استفاده بیشتری داشته باشید:

لازم است از مواردی که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم، استفاده بیشتری داشته باشید:

کاهش خطر سکته و چاقی

افرادی که از رژیم گیاه‌خواری تبعیت می‌کنند، به هنگام انتخاب مواد غذایی خود بسیار عاقلانه‌تر رفتار می‌کنند. این افراد عموماً در مصرف مواد غذایی در طول شبانه‌ روز زیاده ‌روی نمی‌کنند و هنگامی که قصد انتخاب غذا را دارند، با در نظر گرفتن احساسات خود اقدام به انتخاب غذا نمی‌کنند.

به همین جهت از مهم ‌ترین موارد مؤثری که می ‌تواند رژیم گیاه‌خواری را مهم جلوه دهد، تمرین‌های رژیم لاغری می باشد. به‌ همین جهت در بیمارستانی در دانشگاه بلژیک در نظر گرفته شده است که رژیم وگان گیاه‌خواری یک روش و شیوه مؤثر برای کم کردن خطر سکته و چاقی می باشد و از این طریق می ‌تواند سلامت بدن را تضمین کند.

کاهش خطر سکته و چاقی

کاهش خطر سکته و چاقی

کاهش افسردگی

با در نظر گرفتن تحقیقات متعدد نشان داده شده است، افرادی که از رژیم ‌های گیاه‌خواری تبعیت می‌کند، به نسبت افرادی که غیر گیاه‌خوار هستند افراد شادتری می باشند و در زندگی خود انرژی ‌های مضاعفی دارند.

به همین طریق کارشناسان در مقایسه با افرادی که از رژیم وگان گیاه‌خواری استفاده می‌کنند و افرادی که از ماهی و گوشت استفاده می کنند، دریافتند افرادی که رژیم‌ های گیاه‌خواری دارند در آزمون‌های افسردگی امتیازات بالاتری داشته‌اند و افرادی که از گوشت و ماهی استفاده می‌کنند، افسرده‌تر می باشند.

از مهم‌ترین دلایلی که می ‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد، این است که در رژیم غذایی گیاه‌خواری مواد ارگانیک تهیه شده می ‌توانند برای کاهش افسردگی بسیار اثر داشته باشند و از همین طریق افراد زندگی شادتری خواهند داشت.

با در نظر گرفتن تمامی مطالب گفته شده رژیم های گیاه‌خواری می‌ توانند نقش مؤثری برای داشتن افکار مثبت و پاک‌سازی ذهن داشته باشند و از این طریق در سلامت بدن نیز تاثیرگذار است.

کاهش افسردگی

کاهش افسردگی

شما در حال مشاهده پست متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

کاهش خطر سرطان

شاید با در نظر گرفتن تحقیقات متعدد درمی‌یابید که گیاه‌خواری تاثیر بسیاری در سرطان ندارد، اما افراد گیاه‌خواری مشاهده شده‌اند که کمتر به سرطان مبتلا شده اند. یک تحقیق در تلاش بود تا بتواند ثابت کند که جمعیت ‌های کم‌خطر افرادی هستند که از رژیم گیاه‌خواری استفاده می‌کنند.

کاهش خطر سرطان

کاهش خطر سرطان

زیرا از این طریق می ‌تواند خطر مبتلا شدن به سرطان را بسیار کمتر کنند. همین تحقیق در نظر دارد که انواع متعددی از رژیم ‌های غیر حیوانی نیز می توانند برای کمتر شدن خطر سرطان مفید باشند. این رژیم‌ ها عبارت‌اند از:

  • یک رژیم وگان می تواند برای مبتلا شدن به سرطان به نسبت دیگر رژیم ‌ها بسیار مؤثر باشد و آن را کاهش دهد.
  • یک رژیم وگان محافظت بسیار مناسبی برای بدن در رابطه با انواع سرطان ‌های مخصوص خانم‌ ها می ‌باشد.
  • یک رژیم لاکتوز در برابر سرطان‌های معده و روده بیشترین محافظت را دارد.

اما در یک تحقیق دیگر نشان داده شده ‌است که گیاه‌خواری می‌ تواند تاثیر بسیار کمی در رابطه با خطر مبتلا شدن به سرطان روده داشته باشد. اما در این راستا اغلب کارشناسان تغذیه مدعی هستند که استفاده از رژیمی که دارای میوه ها و سبزیجات بسیاری است، برای بدن مفید واقع می ‌شود و می ‌تواند یک نکته کلیدی در زندگی باشد. وقتی که شما گیاه‌خوار هستید، میزان ۵ وعده غذایی درطول روز بسیار برای شما آسان ‌تر خواهد بود.

استفاده از رژیم وگان ضرورت ندارد، اما شما اگر قصد دارید از گیاه‌خواری استفاده کنید، لازم است که حتماً در آن به مصرف میوه و سبزیجات دقت بالایی داشته باشید. به دلیل این‌که استفاده از سبزیجات و میوه‌ها بسیار برای سلامتی مفید است.

جلوگیری از دیابت نوع ۲

اگر رژیم گیاه‌خواری به صورت سالم در وعده ‌های غذایی صورت بگیرد، همین امر سبب پیشگیری از دیابت نوع ۲و در برخی مواقع درمان دیابت نوع ۲ نیز می ‌شود و می ‌تواند در رابطه با مشکلات متعددی که با در نظر گرفتن این بیماری برای افراد رخ می دهد، بسیار مفید و مؤثر باشد.

در نظر گرفتن کاهش دیابت نوع ۲ با استفاده از مواد غذائی کم‌شکر همانند غلات کامل، آجیل‌ها، حبوبات، سبب کنترل کردن قند خون می ‌باشد و می ‌تواند سطح آن را ثابت نگه دارد. در یک تحقیق دیگر نشان داده شده که گیاه‌ خواران هنگامی که در مقایسه با افراد عادی قرار می‌گیرند، کمتر در معرض مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ می باشند.

جلوگیری از دیابت نوع ۲

جلوگیری از دیابت نوع ۲

فشارخون پایین‌تر

کارشناسان متعددی دریافته‌اند، افرادی که از گوشت‌ها استفاده ندارند فشار خون کمتری خواهند داشت. طبق تحقیقات نشان داده شده گیاه‌خواران به نسبت افرادی که از گوشت‌ ها استفاده دارند، دارای فشارخون پایین‌تری می‌باشند. به دلیل این‌که غذاهای گیاهی کلسترول سدیم و چربی بسیار ناچیزی دارند و همین امر می‌ تواند نکته بسیار مثبتی برای فشار خون باشد و سبب کاهش فشارخون در افرادی که از بالا بودن فشار خون رنج می‌برند، باشند. سبزیجات و میوه‌ ها یک۱ منبع بسیار از پتاسیم می باشند و همین امر نیز می ‌تواند برای کاهش فشار خون بسیار مؤثر باشد.

فشارخون پایین‌تر

فشارخون پایین‌تر

کاهش علائم آسم

متخصصین تغذیه با در نظر گرفتن یک تحقیق قدیمی سوئدی توانستند دریابند که رژیم ‌های گیاهی علی‌الخصوص رژیم وگان می تواند سبب کاهش علائم آسم در افرادی که از این بیماری رنج می ‌برند، باشد.

همان‌ طور که ذکر کردیم با در نظر گرفتن تحقیق انجام ‌شده حدود ۲۲ نفر از ۲۴ نفری که تحت رژیم گیاه‌خواری وگان بوده‌اند، توانسته‌اند علائم آسم را کاهش دهند و میزان داروی خود را کمتر کرده اند. به دلیل این‌که برخی از غذاهای حیوانی سبب به وجود آمدن آلرژی و یا التهابات زیادی برای افراد می‌گردد. حال تصور کنید که با در نظر گرفتن رژیم گیاه‌خواری تمامی غذاهای حیوانی حذف می‌شوند و از همین طریق رژیم گیاه‌خواری می ‌تواند میزان علائم آسم را کاهش دهد و در روند سلامتی افراد بسیار مؤثر باشد.

کاهش علائم آسم

کاهش علائم آسم

بهبودی سلامت استخوان ها

در کشورهایی که اغلب مردم از رژیم ‌های گیاه‌خواری استفاده می کنند، میزان پوکی استخوان بسیار کمتر مشاهده شده است. به دلیل این که هنگامی‌که افراد از محصولات حیوانی استفاده می کنند، سبب خارج شدن کلسیم از بدن می‌شود و همین امر می ‌تواند عامل مخربی برای سلامت استخوان ها و در نتیجه بیماری پوکی استخوان باشد. حال اگر افراد رژیم های گیاه‌خواری داشته باشند، می‌توانند با حذف محصولات حیوانی استخوان‌ ها را بهبود ببخشند.

در یک تحقیق در نظر گرفته شده افرادی که حدوداً ۲۰ سال از رژیم گیاه‌خواری لاکتوز و استفاده کرده اند، در سنین بالا میزان ۱۸ درصد مواد استخوانی کمتری به نسبت دیگر هم ‌سن و سالان خود داشته اند. اما افرادی که گوشت‌خوار هستند در این تحقیق در همان سن حدوداً ۳۵ درصد کاهش مواد معدنی در بدن آن‌ ها وجود داشته است. به همین سبب لازم است که بدانید گیاه‌خواری می ‌تواند سلامت استخوان‌ ها را نیز بهبود ببخشد.

بهبودی سلامت استخوان ها

بهبودی سلامت استخوان ها

بهبود عملکرد سوخت ‌و ساز بدن

بهتر است بدانید غذاهای گیاهی هضم راحتی دارند و از همین طریق می‌ توانند عملکردهای سوخت ‌و ساز در بدن را مدیریت کنند و آن ‌ها را در حالت خوبی نگه دارند. به دلیل این که میزان سوخت ‌و ساز بدن در همه چیز خوران به نسبت گیاه‌ خواران در حال استراحت بسیار کمتر می باشد. بهتر است بدانید هرچه که میزان سوخت ‌و ساز بدن بالاتر باشد می تواند سرعت سوختن چربی ‌ها را نیز در بدن بیشتر می شود. گیاه‌خواری یک راهکار مناسب برای بالا بردن سوخت ‌و ساز بدن می باشد.

کاهش خطر آب‌ مروارید

با در نظر گرفتن تحقیقات انجام‌ شده به واسطه دانشگاه آکسفورد محققان دریافته‌اند که رابطه تنگاتنگی بین رژیم‌ های غذایی و آب مروارید برای چشم می باشد. با در نظر گرفتن تحقیقات مؤثر این پژوهشگران افراد غیر گیاه‌خوار یا گوشت‌خوار بیشتر در خطر مبتلا به آب ‌مروارید می ‌باشند.

کاهش خطر آب‌ مروارید

کاهش خطر آب‌ مروارید

سالم نگه داشتن پوست

سالم نگه داشتن پوست از مهم‌ترین مواردی است که اغلب افراد توجه ویژه‌ای به آن دارند. اگر شما نیز در تلاشید تا همواره پوستی صاف و سالم داشته باشید، لازم است که در رژیم غذایی خود از ویتامین ‌ها و مواد معدنی استفاده زیادی داشته باشید. همواره استفاده از آب می ‌تواند برای بهبود پوست مؤثر باشد. همان‌طور که گفتیم گیاه‌خواران از سبزیجات و میوه‌ها استفاده بسیاری دارند.

به دلیل این‌که در انواع سبزیجات و میوه ‌ها مواد معدنی و ویتامین‌ ها و آنتی اکسیدان ها یافت می ‌شود، می‌تواند سبب سالم نگه داشتن پوست شوند. تمامی مواد غذایی که گیاه‌خواران مصرف می‌کنند، پایه‌ای براساس آب دارد و استفاده از آن‌ ها می‌ تواند برای دریافت و جذب مواد مغذی به بدن بسیار مفید واقع شود.آنتی اکسیدان بسیار زیادی که در مواد غذایی گیاه‌خواران وجود دارد، می‌تواند برای در امان نگه داشتن افراد از بیماری‌های پوستی مؤثر واقع شود و سبب سلامت پوست می‌گردد.

همان ‌طور که ذکر کردیم برای دفع و هضم غذاهای گیاه‌خواری دستگاه گوارش بسیار عملکرد آسان‌تری دارد. همین طور در زمان اندکی می تواند پخت غذاهای گیاه‌خواری را به همراه داشت. به همین جهت این غذاها سالم‌تر هستند و هزینه کمتری بابت تهیه آن ‌ها در نظر گرفته می شود. افرادی که از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می کنند، زندگی سالم تری به نسبت دیگر افراد دارند و برای حفظ محیط زیست نقش مؤثری دارند.

سالم نگه داشتن پوست

سالم نگه داشتن پوست

تا اینجا با مبحث فواید رژیم گیاه خواری آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

آیا رژیم گیاه‌خواری خطرناک می باشد؟

ممکن است برخی از افراد رژیم گیاه‌خواری را یک رژیم خطرناک بدانند. بهتر است بدانید اگر مشکلی در رابطه با رژیم گیاه‌خواری وجود داشته باشد، در رابطه با کمبود برخی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی می باشد. به دلیل این‌که در رژیم های گیاه‌خواری اسید های چرب امگا ۳، مواد معدنی مانند ویتامین ب ۱۲ وجود ندارند، ممکن است در بدن مشکلاتی مواجه کند.

اما اگر شما در انتخاب مواد مغذی برای رژیم خدود تفاوت‌هایی در نظر بگیرید، می‌توانید گیاه‌خواری باشید که بتوانید اسید های چرب امگا ۳ را نیز به بدن خود برسانید. مواد غذایی همانند چیپس سیب‌زمینی، میلک شیک، کیک و غیره لازم است در مواد غذایی شما کمتر باشند. زیرا اگر از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده کنید، سلامتی شما ممکن است به خطر بیفتد.

در این راستا دکتر کوهدانی با در نظر گرفتن برنامه غذایی مناسب برای رژیم گیاه ‌خواری شما می ‌تواند مانع از به وجود آمدن مشکلاتی برای شما شود. به همین دلیل است که دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه شناخته ‌شده است و می ‌تواند با در نظر گرفتن شرایط جسمانی شما بهترین رژیم گیاه‌خواری را در اختیارتان قرار دهد.

آیا رژیم گیاه‌خواری خطرناک می باشد؟

آیا رژیم گیاه‌خواری خطرناک می باشد؟

تا اینجا با مبحث آیا رژیم گیاه‌خواری خطرناک می باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

چطور رژیم گیاه‌خواری را شروع کنیم؟

ممکن است برخی از افراد در رابطه با شروع رژیم گیاه‌خواری سوالات متعددی داشته باشند. برخی از افراد تصمیم بگیرند که به یک‌باره رژیم گیاه‌خواری خود را آغاز کنند و برخی دیگر از افراد ترجیح می دهد که کم کم مصرف گوشت‌های حیوانی را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

انتخاب هرکدام از این روش ‌ها  به سلیقه شما بستگی دارد. می ‌توانید اگر وابستگی بسیار زیادی به گوشت‌ های حیوانی دارید، به صورت ماهانه روزهای مشخصی را تعیین کنید که از رژیم گیاه‌خواری استفاده کنید. در برخی موارد نیز افراد تصمیم می‌گیرند که به صورت قدم به قدم به سمت رژیم گیاه‌خواری بروند.

حتماً در مرحله اول حذف انواع گوشت قرمز یک پوئن مثبت به حساب می‌ آید و به مرور می توانید حذف مرغ و ماهی را نیز به‌ همراه داشته باشید. اما برخی از افراد به یک‌ باره تصمیم می‌گیرند که همه محدودیت ‌ها را در نظر بگیرند و از هیچ‌گونه محصولات حیوانی استفاده نکند

در برخی موارد نیز مشاهده شده که افراد برای این‌که بتوانند به گیاه‌خواری روی بیاورند، یک روز از هفته را انتخاب می‌کنند. به ‌عنوان نمونه شنبه را برای یک روز بدون محصولات حیوانی در نظر می‌گیرند و سپس هنگامی که بدن آن ‌ها به این رژیم عادت کرد، به مرور در روزهای دیگر هفته می‌توانند از رژیم گیاه‌خواری استفاده کند.

در برابر وسوسه‌ها مقاوم باشید

همان‌ طور که ذکر کردیم انواع متعددی از رژیم گیاه‌خواری می‌توان در نظر گرفت. بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن موقعیت افراد از رژیم های گیاه‌خواری استفاده کنید. ممکن است دلایل متعددی برای دوری از غذاهای خاصی داشته باشید.

اما در این راستا لازم است که یک جایگزین خوب برای غذای مدنظر خود در نظر بگیرید. به ‌عنوان نمونه اگر از گوشت بسیار و برگر های گوشتی استفاده می‌کردید، از این ‌پس می‌ توانید از برگرهای سبزیجات و ناگت مرغ استفاده کنید و آن ‌ها را جایگزین مواد غذایی قبلی کنید. حتماً در این راستا در نظر داشته باشید که غذاهای فرآوری شده انتخاب خوبی برای سیر شدن همیشگی نمی ‌باشند.

در این راستا بهتر است بر روی غذاهایی که برای گیاه‌خواری مناسب می باشند، تمرکز کنید و از فکر کردن به غذاهایی که در راستای رژیم گیاه‌خواری نمی‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید، پرهیز کنید. برای این‌که بتوانید تنوع غذایی بسیاری در گیاه‌خواری تجربه کنید، می‌توانید روش‌های آشپزی جدید را جایگزین روش‌ های آشپزی با گوشت کنید و از این طریق طعم‌ های متفاوتی از غذاها را تجربه کنید. ممکن است برخی اوقات شما از علاقه خود به یک مواد غذایی آگاهی کامل نداشته باشید، اما با امتحان طعم‌های جدید می ‌توانید به این موضوع پی ببرید.

مواد موجود در غذاها را تغییر دهید

در راستای رژیم گیاه‌خواری می توانید از انواع غذاهای مورد علاقه خود استفاده داشته باشید. اما به این صورت که به جای محصولات حیوانی جایگزین ‌های مناسبی برای سبک رژیم گیاه‌خواری داشته باشید.

مواد موجود در غذاها را تغییر دهید

مواد موجود در غذاها را تغییر دهید

از مهم‌ترین مواردی که لازم است برای تغییر در غذاها به آن بپردازید، این است که پروتئین را به‌ عنوان یک منبع گیاهی حتماً در نظر بگیرید. به ‌عنوان نمونه ممکن است دستور غذایی شما شامل آبگوشت با گوشت حیوانی باشد. اما می‌توانید با مواد غذایی دیگر آن را به آبگوشت سبزیجات تغییر دهید. در راستای رژیم گیاه‌خواری می ‌توان از شیر های غیر لبنی مثل شیر بادام یا شیر سویا مصرف کنید. در ادامه این موضوع چندین جایگزین مناسب برای انواع مواد غذایی برای شما در نظر می‌گیریم.

جایگزین ‌های مناسب مواد غذایی عبارت‌اند از:

گوشت قرمز، مرغ و ماهی: حبوبات، پروتئین‌های گیاهی، قارچ، تفو

پنیر: بادام هندی، انواع آجیل‌ها، مخمر خوراکی، سویا

خورش و یا آبگوشت گوشت گوساله یا مرغ: آبگوشت یا خورش سبزیجات

شیر: شیر بادام، شیر نارگیل، شیر برنج، شیر کتان، شیر سویا

به برچسب مواد غذایی دقت کنید

ممکن است در برخی مواقع هنگامی‌که به فروشگاه مراجعه می‌کنید، مواد غذایی خریداری کرده باشید که حیوانی باشد. به همین سبب لازم است که برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و در رابطه با تمامی مواردی که در آن استفاده شده است، اطلاعات لازم را داشته باشید. برخی از منابع مخفی محصولات حیوانی می توانند مانند موارد زیر باشند.

چند نمونه از منابع مخفی محصولات حیوانی عبارت‌اند از:

ژلاتین: به دلیل این‌که کلاژن از حیوان استخراج می ‌شود و در تمامی غذاهای فرآوری شده استفاده دارد، ژلاتین برای گیاه‌خواران مناسب نمی ‌باشد و انواع مواد غذایی همانند اسنک میوه‌ ها، مارشامل و ژله برای گیاه‌خواران مناسب نیستند.

عسل:  همان‌طور که می‌دانید عسل به واسطه زنبور تولید می‌گردد. افرادی که رژیم غذایی وگان دارند، از عسل نیز استفاده نمی‌کنند. در محصولات زیبایی، غذاهای پخته ‌شده، چای ‌های طعم‌دار عسل وجود دارد که لازم است برای خرید مواد غذایی که دارای عسل هستند، دقت لازم را به خرج دهید .

کاستین: بهتر است بدانید نوعی پروتئین که از شیر گاو یا گوسفند استخراج می‌گردد کاستین نام دارد. ممکن است در برخی از پنیرهای گیاه‌خواری و محصولات غیر لبنی همانند پنیر سویا و کرم قهوه کاستین وجود داشته باشد.

آب پنیر: از فرآورده‌های جانبی که برای تولید پنیر در نظر گرفته می شود، آب پنیر است. در برخی مواد غذایی همانند شکلات ‌ها و نان ‌ها از آب پنیر استفاده شده است.

منابع پروتئین غیر گوشتی

همان ‌طور که می‌دانید پروتئین برای بدن بسیار لازم می باشد و برای که بتوانید ماهیچه ‌های سالم و وزن مناسبی داشته باشید، لازم است که پروتئین به بدن برسد تا تمامی بافت ‌های اتصالی بدن سلامت باشند.

منابع پروتئین غیر گوشتی

منابع پروتئین غیر گوشتی

همین طور پروتئین می‌ تواند برای ساختن آنتی ‌بادی‌ها و آنزیم ها نقش مهمی ایفا کند. ممکن است برخی از افراد پروتئین را فقط در گوشت بدانند. اما بهتر است بدانید که منابع گیاهی متعددی در رابطه با پروتئین نیز وجود دارد که می ‌تواند در رژیم گیاه‌خواری میزان پروتئین بدن شما را تامین کند.

مقدار پروتئین به گرم

  • ماست یونانی: ۱۷ گرم در هر ۱۶۰ گرم
  • پنیر دلمه شده: ۱۴ گرم در نصف پیمانه
  • حبوبات پخته: ۱۲ گرم در نصف پیمانه
  • لوبیای پخته: ۸ گرم در نصف پیمانه
  • شیر: ۸ گرم در ۱ پیمانه
  • پاستای پخته شده: ۸ گرم در ۱ پیمانه
  • انواع آجیل‌ ها: علی‌الخصوص بادام ۷ گرم در ۴/۱ پیمانه
  • تخم ‌مرغ: ۶ گرم در ۱ تخم‌مرغ

همان‌طور که گفتیم گیاه‌خواران وگان لاکتو تخم‌مرغ استفاده نمی‌کنند. اما نیمه گیاه‌خواران و گیاه‌خواران لاکتو اوو از تخم‌مرغ استفاده دارند.

لیست غذاهایی که نباید استفاده کنید

لازم است برای در نظر گرفتن انواع رژیم‌ های گیاه‌خواری هر نوع غذایی که با استفاده از گوشت حیوانات تهیه شده است، پرهیز شود. البته در نظر گرفتن غذاهایی که در فرآورده‌های حیوانی نیز دارند، برای افراد گیاه‌ خوار توصیه نمی‌شود. انواع غذاهایی که نباید گیاه‌خواران استفاده کنند، شامل موارد زیر می‌ شود:

لیست غذاهایی که نباید استفاده کنید

لیست غذاهایی که نباید استفاده کنید

  • انواع گوشت و مرغیجات
  • انواع ماهی
  • انواع غذاهای دریایی
  • انواع محصولات لبنی
  • تخم‌مرغ
  • فرآورده‌های زنبور عسل
  • همه فرآورده‌های حیوانی
  • لیست غذاهایی که باید بخورید

برای در نظر گرفتن رژیم گیاه‌خواری افراد می‌ توانند مواد غذایی متعددی را جایگزین گوشت کنند. بهتر می دانیم در رابطه با این لیست غذای بیشتر برای شما بگوییم.

لیست غذاهایی که نباید استفاده کنید

لیست غذاهایی که نباید استفاده کنید

مواد غذایی که می توانید در گیاه رژیم گیاه‌خواری مصرف کنید، عبارت‌اند از:

  • سویا، فرآورده‌های گیاهی، تفو
  • انواع مختلف حبوبات
  • کره‌ های گیاهی
  • انواع آجیل
  • جلبک
  • مکمل‌های کلسیم و ویتامین
  • دانه‌های کامل غلات
  • میوه
  • سبزیجات
  • میان وعده گیاه‌خواران

گیاه‌خواران می‌توانند هنگامی‌که دچار گرسنگی شدند از میان وعده‌های متعددی استفاده کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با میان وعده گیاه‌خواران بیشتر برای شما بگوییم.

مواد غذایی که می توانید در گیاه رژیم گیاه‌خواری مصرف کنید، عبارت‌اند از:

مواد غذایی که می توانید در گیاه رژیم گیاه‌خواری مصرف کنید، عبارت‌اند از:

انواع میان وعده گیاه‌خواران عبارت‌اند از:

  • هرمز و سبزیجات
  • نخود سرخ‌شده
  • انواع آجیل
  • پودینگ چیا
  • مافین های خانگی
  • میوه‌های خشک‌شده
  • میوه تازه برش خورده

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین و متخصص تغذیه و رژیم گیاه‌خواری می ‌تواند برای در نظر گرفتن برنامه غذایی گیاه‌خواری شما بسیار مؤثر واقع شود و با اطلاعات بسیاری که برای شما دارد، می‌تواند در راستای سلامت شما مؤثر واقع شود. به همین سبب دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه شناخته شده است.

انواع میان وعده گیاه‌خواران عبارت‌اند از:

انواع میان وعده گیاه‌خواران عبارت‌اند از:

تا اینجا با مبحث چطور رژیم گیاه‌خواری را شروع کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

سوالات متداول درباره رژیم گیاه‌خواری چیست؟

ممکن است آگاهی کامل رابطه با رژیم گیاه ‌خواری نداشته باشید. به همین سبب لازم می‌ دانیم در ادامه این مطلب در رابطه با سوالات متعددی که برای اغلب افراد در راستای رژیم گیاه‌خواری به وجود می‌آید، بیشتر برای شما بگوییم.

  • در دوران بارداری برای کودکان و مادر اوضاع به چه صورت می باشد؟

به دلیل این‌که زنان باردار و شیرده نیاز دارند، میزان زیادی درطول روز مواد مغذی مصرف کنند و از این طریق تغذیه کودک خود را به همراه داشته باشند، می‌توانند از رژیم ‌های گیاه‌خواری نیز استفاده مفید داشته باشد.

در همین راستا برای کودکان نیز می توان از رژیم ‌های گیاه‌خواری استفاده کرد. اگر شما فردی هستید که با در نظر گرفتن رژیم وگان قصد باردار شدن دارید و یا فرزند شیرخوار دارید، لازم است که انواع مکمل‌ها و ویتامین ‌های متعدد اعم از ویتامین ب ۱۲ استفاده کنید.

امگا ۳ یکی از مواد مقوی برای بانوان باردار و شیرده می باشد و لازم است که آهن اضافی و فولیک اسید به بدن آن‌ ها به مقدار معینی برسد. به همین سبب افراد گیاه‌خوار در مقایسه با افرادی که گوشت می‌خورند فولیک اسید بیشتری دریافت خواهند کرد.

لازم است که با مشاوره‌ های یک پزشک تغذیه از رژیم وگان گیاه‌خواری اطلاعات بیشتری بدانید. دکتر کوهدانی در این زمین می ‌تواند به عنوان بهترین متخصص تغذیه در نظر گرفته شود و با مشاوره‌های متعددی که برای شما به همراه دارد، اطلاعات لازم در رابطه با رژیم وگان و دیگر انواع رژیم ‌های گیاه‌خواری را در اختیار شما قرار می دهد.

در دوران بارداری برای کودکان و مادر اوضاع به چه صورت می باشد؟

در دوران بارداری برای کودکان و مادر اوضاع به چه صورت می باشد؟

  • آیا رژیم گیاه‌خواری برای بانوانی که کمبود آهن دارند، هم مناسب است؟

ممکن است این سوال در ذهن شما رخ دهد. اما بهتر است بدانید همه بانوان در ماه حدوداً یک هفته میزان بسیاری از خون بدن خود را از دست می‌دهند. عادت ماهانه سبب خارج شدن میزان زیادی از خون می شود. اما نکته اینجاست که آیا با خارج شدن این ‌همه خون افراد دچار کم‌ خونی و فقر آهن می شوند؟

پاسخ دکتر کوهدانی در رابطه با این موضوع این است که در وهله اول لازم است بفهمید که نگرانی شما در رابطه با کم‌خونی و فقر آهن از کجا سرچشمه گرفته است؟ ممکن است در برخی موارد از سوی افرادی که آگاهی کافی در این زمینه نداشته‌اند، اطلاعات غلطی  شنیده اید.

در همین راستا ممکن است تبلیغات نادرستی به گوش شما رسیده باشد. اما با در نظر گرفتن تحقیقات متعدد نشان داده شده است بیمارانی بوده‌اند که حدود ۲۰ سال است رژیم گیاه‌خواری استفاده کرده اند و در طول این مدت هیچ‌گاه دچار فقر آهن نشده‌اند و بلکه توانسته است سلامتی جسمی بیشتری داشته باشند.

البته لازم است بدانید که گیاه‌خواری یک روش اصولی دارد و باید از آن به درستی استفاده کرد. اگر اطلاعات کافی در رابطه با برنامه ‌ریزی ‌های رژیم گیاه‌خواری ندارید، می‌توانید با تخصص دکتر کوهدانی از یک رژیم گیاه خواری که شامل میوه‌ ها، مغزها، سبزی‌ها، دانه‌های خام، غلات و حبوبات می باشد، استفاده کنید تا بتوانید سلامت بدن خود را حفظ کنید.

تا اینجا با مبحث آیا رژیم گیاه‌خواری برای بانوانی که کمبود آهن دارند، هم مناسب است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

  • در رژیم گیاه‌خواری چقدر پروتئین نیاز است؟

دکتر کوهدانی پیشنهاد می دهد، برای رژیم گیاه‌خواری نیاز است که در طول در طول روز به ‌ازای هر ۱ کیلوگرم از وزن خود ۱۰ گرم پروتئین دریافت کنید. به ‌عنوان نمونه اگر فردی ۶۰ کیلو وزن داشته باشد، لازم است که حدوداً ۴۸ گرم پروتئین استفاده کند. البته با در نظر گرفتن میزان فعالیت ‌های شما در طول روز و سن شما ممکن است میزان پروتئین بیشتر یا کمتر شود.

  • ویتامین ب ۱۲ را چگونه دریافت کنیم؟

یک ماده حیاتی برای بدن ویتامین ب ۱۲ می باشد. مواد غذایی بسیاری هستند که سرشار از ویتامین ب ۱۲ هستند و می ‌توانید از آن‌ ها در رژیم گیاه‌خواری استفاده کنید. این مواد غذایی همانند لبنیات و تخم مرغ می باشند. اگر شما یک رژیم گیاه‌خواری دارید امکان دارد استفاده از لبنیات و تخم‌مرغ برای شما دشوار به نظر برسد. به همین سبب لازم است که از مکمل ‌ها و غذا های تقویت شده استفاده مفیدی داشته باشید تا بتوانید ویتامین ب ۱۲ بدن خود را تامین کنید.

همان‌ طور که ذکر کردیم ویتامین ب ۱۲ در = اغلب غذاهای گیاهی در نظر گرفته نشده است و از همین رو که برخی از افراد بر این معتقدند که مواد غذایی حیوانی می توانند برای محافظت در رابطه با کمبود این ماده بسیار مؤثر واقع شوند.

منابع غیر گوشتی ویتامین ب ۱۲ عبارت‌اند از:

  • شیر
  • پنیر
  • نوشیدنی‌ های مقوی
  • موادی همانند برنج، جو، بادام سویا
  • تخم مرغ

تا اینجا با مبحث ویتامین ب ۱۲ را چگونه دریافت کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

چه مقدار به ۱۲ برای گیاه‌خواران نیاز است؟

ادکتر کوهدانی توصیه می ‌کند برای رژیم غذایی گیاه‌خواری لازم است که در طول شبانه ‌روز حدود ۴/۲ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ برای بزرگسالان در نظر گرفته شود. این عدد با در نظر گرفتن سن افراد در مرحله کودکی و نوجوانی می تواند بین ۹ تا ۴/۲ میکروگرم باشد البته زنان باردار و شیرده لازم است که در طول روز حدوداً ۶/۲ یا ۸/۲ میکروگرم از ویتامین ب ۱۲ استفاده کنند.

تا اینجا با مبحث چه مقدار به ۱۲ برای گیاه‌خواران نیاز است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

چطور امگا ۳ دریافت کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید امگا ۳  اسید چرب بسیار مؤثر برای بدن است و ممکن است. هنگامی‌که به رژیم غذایی گیاه‌خواری روی می‌آورید، استفاده این مواد بسیار کاهش بیابد. امگا ۳ می تواند برای کنترل شرایطی همانند بیماری ‌های قلبی و مشکلات ایمان ایمنی بدن بسیار مؤثر واقع شود. اغلب افراد با استفاده از غذاهای دریایی ویتامین مورد نظر در امگا ۳ را دریافت می‌کنند. اما به دلیل این‌که افراد رژیم گیاه‌خواری دارند، می‌توانند از مواد دیگر جایگزینی برای دریافت امگا ۳ استفاده مفید داشته باشند.

منابع گیاهی امگا ۳ عبارت‌اند از:

  • روغن تخم کتان
  • دانه چیا
  • پودر تخم کتان
  • دانه شاه‌دانه
  • روغن تخم منداب
  • گردو

 

چقدر اسید چرب امگا ۳ برای بدن نیاز است؟

پزشکان تغذیه پیشنهاد می‌کنند در انواع رژیم های غذایی علی‌الخصوص رژیم گیاه‌خواری لازم است که حدود ۲ تا ۷ گرم برای هر بزرگسال اسید چرب در نظر گرفته شود. زنان باردار یا شیرده می‌توانند بین ۴ تا ۵ گرم در طول روز از اسید های چرب استفاده داشته باشند. اما در این راستا کودکان نیز با در نظر گرفتن سن و شرایط خود می ‌توانند به ۱ گرم اسید چرب امگا ۳ در طول روز دریافت کنند.

چقدر اسید چرب امگا ۳ برای بدن نیاز است؟

چقدر اسید چرب امگا ۳ برای بدن نیاز است؟

تا اینجا با مبحث چقدر اسید چرب امگا ۳ برای بدن نیاز است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

تغذیه گیاه‌خواران در بیرون از خانه به چه صورت می باشد؟

ممکن است بسیاری از افراد مشکلات متعددی برای رژیم گیاه‌خواری در خارج از منزل داشته باشند. بهتر است بدانید برخی از رستوران ‌ها در منوی غذایی خود گزینه گیاه‌خواری یا وگان دارند و با در نظر گرفتن حال گیاه‌خواران می‌توانند، بسیار مفید واقع شوند. برخی از رستوران‌ها نیز توانایی تغییر دادن انواع غذاها را به صورت گیاه‌خواری دارند و می‌ تواند مواد در نظر گرفته شده در غذاها را به گونه‌ای تغییر دهند که برای رژیم ‌های گیاه‌خواران مناسب باشد.

به ‌عنوان نمونه اگر در سالادها و یا املت خود از گوشت استفاده می‌کنند، می ‌توانند مواد دیگری که باب سلیقه و ذائقه شما باشد را جایگزین آن کنند و یا اگر در بشقاب صبحانه گوشت وجود دارد، می‌تواند از سبزیجات تازه و دیگر مواد غذایی مناسب رژیم شما استفاده مفیدی داشته باشند.

نکات مهمی در راستای رعایت رژیم گیاه‌خواران در بیرون از خانه وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • اغلب رستوران‌ ها در منوی غذایی خود برای افراد گیاه‌خوار غذاهای متعددی در نظر گرفته‌اند که می ‌توانید با انتخاب آن ‌ها در بیرون از خانه نیز به رژیم خود پایدار باشید.
  • ممکن است در برخی موارد گزینه ‌های متعدد گیاه‌خواران در منو واضح نباشد، می ‌توانید از گارسون و یا مدیریت رستوران در رابطه با داشتن غذاهای گیاهی سوال بپرسید. ممکن است در برخی موارد غذاهای رستوران ها میزان بسیار کمی از غذاهای حیوانی داشته باشند که می ‌توانید شما نیز از این مواد غذایی استفاده داشته باشید. همانند شیر، عسل، تخم مرغ
  • اگر درحال مسافر هستید

لازم می ‌دانیم بگوییم اگر قصد مسافرت دارید و رژیم گیاه‌خواری دارید، بهتر است که غذاهایی که برای رژیم غذایی شما مناسب می باشد را آماده کنید. به دلیل این‌که ممکن است در بین راه و مسافرت یافتن رستورانی که بتواند غذاهای سالم گیاه‌خواری داشته باشد، میزان کمی دشوار به نظر برسد.

اگر به مهمانی می‌روید

اگر قصد دارید که شبی را در خانه اقوام بگذرانی و مهمان کسی باشید، لازم است که آگاهی لازم را در رابطه با وضعیت رژیم گیاه‌خواری خود برای میزبان داشته باشید تا او از این طریق بتواند غذا هایی که برای رژیم غذای شما مناسب می باشد را در اختیارتان قرار دهید. حتی در برخی موارد می ‌توانید توصیه کنید که غذای مورد نیاز خود را به همراه می‌برید.

تا اینجا با مبحث تغذیه گیاه‌خواران در بیرون از خانه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

۱۰ نکته مهم برای ورود به دنیای غذاهای گیاهی چیست؟

برای این‌که بتوان از رژیم گیاه‌خواری استفاده کنید، لازم است که نکات متعددی را رعایت کنید. به همین جهت همان ‌طور که ذکر کردیم می‌توانید به صورت آهسته غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. در رابطه با رژیم گیاه‌خواری دانستن چندین نکته از اهمیت ویژه‌ای برقرار است و می ‌تواند سطح اطلاعات و آگاهی شما را بالاتر ببرد. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با این نکات برای شما می‌گوییم.

  • سخت نگیرید

ممکن است برخی از اشخاص یک ‌باره تصمیم بگیرند که روند زندگی خود را به گیاه‌خواری تغییر دهد. اما برخی دیگر از افراد نیز دوست دارند، به آهستگی این تغییر را در زندگی خود انجام دهند و از این طریق پایداری آن در زندگی خود حفظ کنند. ممکن است برای برخی از افراد در نظر گرفتن رژیم گیاه‌خواری در ابتدای امر ترسناک و دلهره آفرین باشد. اما اگر بتوان رژیم گیاه‌خواری را به آهستگی و با قدم ‌های کوچک آغاز کرد، می ‌توان از آن نیز لذت برد.

همان‌طور که ذکر کردیم می ‌توان به ‌عنوان نمونه در طول یک هفته سک وعده از غذاهای گیاهی استفاده کرد. در همین راستا می‌توانید یکی از وعده‌های غذایی روزه خود را بدون گوشت در نظر بگیرید. به همین سبب هنگامی‌که برای شروع رژیم گیاه‌خواری سخت نگیرید، این آسانی سبب می‌شود که رژیم گیاه‌خواری شما پایدارتر باشد.

  • تکالیف خود را انجام دهید

مواد گیاهی یک غذای مناسب هستند و لازم است که در برنامه غذایی هفتگی شما جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. اما به ‌عنوان نمونه برای این‌که به ویتامین ‌های موجود خود را با استفاده از رژیم گیاه‌خواری تامین کنید، می‌توانید در ابتدای امر از غلات و حبوبات که میزان فرآوردگی آن‌ ها بالا می باشد، شروع کنید.

ممکن است شروع هر چیزی در رژیم غذائی در وهله اول ترسناک به نظر برسد. شروع رژیم گیاه‌خواری نیز از همین قانون تبعیت می‌کند. به همین جهت هنگامی‌که قصد دارید رژیم گیاه‌خواری آغاز کنید، لازم است که با مواد مغذی گیاهان کاملاً آشنا باشید. می ‌توانید با در نظر گرفتن کتاب ‌های تغذیه و گیاه‌خواری اطلاعات مفیدی در رابطه با تمامی مواد گیاه‌خواری کسب کنید.

در برخی موارد ممکن است بخواهید بدانید که ویتامین ها پروتئین ها آهن و یا کلسیمی که در دوره گیاه‌خواری برای بدن نیاز می باشد را از چه مواد غذایی تامین کنید. همان‌طور که ذکر کردیم می ‌توانید با در نظر داشتن و جایگزین کردن مواد غذایی مناسب همانند حبوبات مناسب مواد پروتئینی را نیز در رژیم گیاه‌خواری خود در نظر بگیرید.

تکالیف خود را انجام دهید

تکالیف خود را انجام دهید

  • با غذاهای شروع کنید که بیشتر دوست دارید

گیاه‌خواری می‌تواند به میزان ذائقه افراد را بسیار وسیع تر کند. به دلیل این‌که فرهنگ ‌های متفاوت از غذاهای متنوعی در رژیم گیاه‌خواری استفاده می کنند. به عنوان نمونه خیلی از افراد قبل از این‌که رژیم گیاه‌خواری را شروع کنند، به قفسه ادویه‌ها و مواد غذایی دیگر اهمیتی نمی‌دادند.

اما هنگامی‌که به رژیم گیاه‌خواری روی آوردند، با تغییر سبک زندگی مهارت‌ های آشپزی آن‌ها نیز بیشتر شد. بهتر است بدانید استفاده از غذاهای گیاه‌خواری نیاز به مهارت خاصی ندارد. بهتر است در ابتدای امر غذاهایی در نظر بگیرید که علاقه بیشتری به آن ‌ها دارید. همین نکته می‌ تواند انگیزه شما را برای ادامه دادن رژیم گیاه‌خواری بیشتر کند.

همان‌طور که می ‌دانید رژیم گیاه‌خواری به این معنی است که تمامی گوشت حیوانات از رژیم غذایی شما حذف کرده‌اند. به ‌عنوان نمونه می ‌توانید برای شروع در هنگام صبحانه پنیر را حذف کنید و از پنیر بادام زمینی استفاده کنید تا از این طریق پروتئین اصلی بدن شما با استفاده از سبزیجات مغذی مانند قارچ در رژیم غذایی گیاه‌خواری نیز تامین گردد.

  • ماجراجو باشید

اغلب افراد قبل از این‌که رژیم گیاه‌خواری را آغاز کنند، هیچ‌وقت از رشته چینی، مخمرهای خوراکی، شاه توت یا گندم سیاه به‌ عنوان وعده‌های اصلی غذا استفاده نکرده بودند. به همین جهت گیاه‌خواری می‌تواند یک راهکار بسیار مؤثر برای یافتن غذاهای متنوع باشد و از همین طریق می ‌تواند غذاهای جهانی بسیار زیادی را برای افراد معرفی کند. زیرا اغلب کشور های دنیا از این رژیم پیروی می‌کند و سنت های متفاوتی دارند.

می‌توان با در نظر گرفتن مواد غذایی کشور های دیگر که اغلب بر پایه گیاهان در نظر گرفته شده‌اند، رژیم گیاه‌خواری را یک رژیم ارزشمند و هیجان‌انگیز دانست. اما ممکن است شما فردی تازه‌کار در زمینه پخت غذاهابا شید.

در این راستا می ‌توانید با استفاده از اینترنت و کتاب ‌های متعدد به فرهنگ است کشورهایی همانند هند، اتیوپی، خاورمیانه سر زد و مزه‌ های جدیدی را برای رژیم گیاه‌شناسی تجربه کرده. هنگامی که تنوع غذایی شما در رژیم غذایی گیاه‌شناسی بیشتر می شود، علاقه شما به پای‌بند بودن در این رژیم نیز بسیار زیاد می شود.

  • درباره تغییر وعده‌های غذایی خود خلاقانه بیندیشید

ممکن است اغلب افراد تصور اشتباهی از رژیم گیاه‌خواری داشته باشند و تصور کنند، هنگامی‌که گوشت و مرغ حذف می شود، نیاز است که گوشت و مرغ مصنوعی به مواد غذایی اضافه شوند و در وعده‌های غذایی نیاز است که استفاده شوند.

اما بهتر است بدانید که استفاده از سویا سنتی به شکل طبیعی می ‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزین کردن گوشت در وعده‌های غذایی باشند. اگر در راستای پخت ‌و پز برای رژیم گیاه‌شناسان کمی خلاقانه‌تر باشید، می‌توانید بدون در نظر گرفتن گوشت ‌های حیوانی انواع غذاهای متعدد را فراهم کنید.

عدس یکی دیگر از مواد غذایی است که می‌تواند در این راستا بسیار مفید و کاربردی باشد. ماست موز و بادام زمینی لبنیات متفاوتی هستند که اغلب افراد در رژیم های گیاه‌خواری از آن‌ها استفاده می‌کنند و می ‌تواند جایگزین مناسبی باشند.

  • برای خود جانشین لبنیات درست کنید

برخی از افراد اصلاً نمی ‌توانند روز خود را بدون گوشت سپری کنند و ممکن است این محال به نظر برسد. اما در رابطه با پنیر این موضوع متفاوت‌تر از همیشه هست. همیشه اغلب افراد در رابطه با گیاه‌خوار شدن صحبت می‌کنند، اما هیچ گاه نمی‌توانند که دست از پنیر بردارند و آن را حتماً برای وعده صبحانه استفاده می‌کنند. درست است که دست کشیدن از لبنیات به صورت روزانه کار دشواری است.

به خصوص وقتی که در رستوران مایلید غذا میل کنید، اما می‌توانید جایگزین مناسبی برای غذاهای خود علی‌الخصوص لبنیات پیدا کنید. به همین سبب پنیر سویا و بادام می‌تواند کمک کند. در برخی موارد نیز برخی از افراد از ماست سویا و شیر خشک به جای پنیر استفاده می‌کردند. اما مهم‌ترین پنیری که توانسته توجه بسیاری از گیاه‌خواران را به خود جلب کند، پنیر بادام زمینی می باشد.

پنیر بادام زمینی می‌تواند بافت دقیق همانند پنیر بز داشته باشد و از همین طریق جایگزین مناسبی برای پنیر می باشد. همین طور پخت شیر گردو با در نظر گرفتن رژیم گیاه‌خواری شما می‌تواند به‌ عنوان فرنی خامه ای شکل در نظر گرفته شود و به جای استفاده از لبنیات موجود در فروشگاه از این مواد استفاده کرد.

هنگامی که مدت زمانی از رژیم گیاه‌خواری شما می‌گذرد ،می‌توانید از پنیر سفید تفو، ماست بادام زمینی، پنیر توفو نیز استفاده کنید و این مواد غذایی را نیز تست کنید. جایگزین کردن خانگی انواع لبنیات بسیار به صرفه می ‌باشد و می ‌توانید به‌ جای این‌که در فروشگاه‌ها به دنبال مواد لبنیات برای رژیم گیاه‌خواری خود بگردید از خلاقیت ‌های مناسب خود استفاده کنید.

مخاطب گرامی شما در حال مطالعه مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

  • یاد بگیرید چطور با تفو و تمپه معجزه کنید

بهتر است که از تفو تمپه به دلیل این‌که طعم گوشتی دارند، برای تامین کردن میزان پروتئین در غذاهای گیاه‌خواری استفاده لازم را داشته باشید. در نظر گرفتن و تهیه هر ۲ نوع این مواد بستگی به شما دارد.

اگر یاد بگیرید که چگونه از این ۲ مواد استفاده کاربردی داشته باشید، می ‌توانید غذاهای خارق‌العاده ای تهیه کنید. همین امر می ‌تواند در راستای غذاهای یکنواخت و خسته‌کننده نیز مؤثر واقع شود و یک مزه جدید را امتحان کنید.

پیشنهاد می‌ کنیم تا هنگامی که به مزه تفو تطبیق داده نشدید آن را به صورت فشرده استفاده کنید. همین امر سبب می‌شود که تفو لذیذتر و خوشمزه‌تر شود. برای این‌که بهترین تمپه آماده کنید لازم است که از آب نمک و سرکه با طعم بسیار قوی برای سس این مواد استفاده لازم کنید. ممکن است در برخی موارد مزه تلخی داشته باشد که می ‌توانید قبل از آنکه آن را در آب نمک و سرکه بخوابانید، بخارپز کنید.

شما در حال خواندن پست متخصص تغذیه گیاهخواری هستید.

  • از محصولات گیاهی فرار نکنید

اغلب افرادی که از رژیم گیاه‌خواری استفاده می‌کنند، ترجیح می ‌دهند از تمامی مواد غذایی که در آشپزخانه خود دارند، استفاده مفیدی داشته باشند .اما با در نظر گرفتن سلیقه شخصی افراد ممکن است ترجیح دهند که محصولات گیاهی را جایگزین لبنیات کنند.

از همین طریق یک ملاقه عدس می ‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای به‌ جای گوشت ‌های مصنوعی باشد. لازم است بدانید از محصولات گیاه خواری دوری نکنید و باید بتوانید با آن‌ها احساس خوبی برقرار کنید. هنگامی‌که شما در حال تغییر سبک رژیم زندگی خود از رژیم گوشتی به گیاه‌خواری هستید، روش‌های متعدد آشپزی گیاهی را یاد می‌گیرید

و همین امر یک روش جدید و هیجان‌انگیز برای زندگی شان به نظر می ‌رسد. ممکن است از یک غذا فقط سک دستور پخت بلد باشید، اما در گیاه‌خواری می توانید با ۱۰ مدل دستور پخت از غذاها آشنا شوید.

همین طور می‌توانید از پنیر بادام زمینی استفاده کنید. روغن نارگیل نیز به عنوان کره گیاهی بسیار مفید و پرخاصیت می ‌باشد. همان‌طور که ذکر کردیم محصولات جایگزین گیاه‌خواری بسیار مفید هستند و می‌ توانید از این طریق مواد غذایی لازم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله متخصص تغذیه گیاهی دیدن کنید.

  • برای همه غذای گیاهی درست کنید

یک نکته بسیار جالب در راستای رژیم گیاهی می ‌تواند این باشد که بعد از گذشت چندین مدت خانواده شما نیز علاقمند به استفاده از غذاهای بدون گوشت می‌ شوند و هنگامی که طعم و تجربه غذاهای گیاهی شما را می‌چشند به گیاه‌خواری علاقه‌مند می‌شود. به همین جهت نیاز است که یاد بگیرید با در نظر گرفتن ذائقه خانواده خود اقدام به پخت غذای مناسب تر کنید. به‌ عنوان نمونه اگر فردی در خانواده شما عاشق غذاهای ترد می باشد، می توانید از سالاد کلم، تفو، جوانه غلات و دیگر موارد استفاده کاربردی داشته باشید.

به همین سبب به‌ عنوان یک نماینده گیاه‌خوار بهتر است بدانید که چه نوع غذاهایی را طبخ کنید که بتواند با ذائقه خاص همه افراد تطابق داشته باشد. به عنوان نمونه غذایی مثل لازانیا طرف‌دار بسیاری دارد، حال می‌توانید به جای استفاده از گوشت از لازانیای گیاهی استفاده کنید و ایده مناسبی برای تهیه لازانیا داشته باشید.

برخی از گیاه‌خواران فقط سالاد استفاده می کند، نیاز است که به این افراد ثابت کنید که رژیم گیاه‌خواری فقط مصرف سالاد نمی ‌باشد، بلکه می ‌توانید از تمامی غذاهایی که به آن ‌ها علاقه دارید، به شیوه جدیدی استفاده کنید و احساس لذت و راحتی نیز داشته باشید.

برای همه غذای گیاهی درست کنید

برای همه غذای گیاهی درست کنید

امیدواریم تا اینجا از مطالعه اپست متخصص تغذیه گیاهخواری اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

  • به اجتماع گیاه‌خواران بپیوندید

تغییر سبک زندگی ممکن است به یک ‌باره اندکی نگران‌کننده و دلهره آفرین باشد. اما اگر در این راستا یک همراه خوب داشته باشید، می توانید بر استرس و ترس خود غلبه کنید. ممکن است خانواده و اقوام شما علاقه چندانی به گیاه‌خوار شدن نداشته باشند. در این راستا می‌توانید یک جمع منحصر به ‌فرد پیدا کنید که همگی شما از رژیم گیاه‌خواری تبعیت کنید. در پیام گذارهای اجتماعی و فضای مجازی می‌ توانید به دنبال افرادی که گیاه‌خوار هستند، باشید و یا اگر شخصی علاقمند به طبخ غذاهای گیاهی می باشد، می‌توانید او را نیز همراه خود کنید.

با در نظر گرفتن مطالعات هنگامی افراد موفق می شوند که رژیم گیاه‌خواری خود را ادامه دهند که با شخصی همراه باشند و اگر به ‌تنهایی تصمیم بگیرند که گیاه‌خوار شوند، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

به همین سبب لازم است که با اشتراک گذاشتن رژیم غذایی خود بتوانید افرادی که برای شما در زندگی مهم می‌باشند را به سمت گیاه‌خواری سوق دهید و از این طریق سلامت آن‌ ها را به همراه داشته باشید. در این راستا برای این‌که بتوانید از رژیم گیاهی مناسب استفاده کنید، دکتر کوهدانی می ‌تواند مشاور و کارشناس مناسبی برای شما باشد. به دلیل این‌که دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در نظر گرفته شده ‌است و می ‌تواند برای تمامی رژیم ‌های متعدد راهکار های مناسبی در اختیار شما قرار دهد.

تا اینجا با مبحث ۱۰ نکته مهم برای ورود به دنیای غذاهای گیاهی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه باشید.

جمع‌ بندی مطالب

در تمامی مطالب بالا در تلاش بودیم اطلاعات بسیار جامع و کاربردی در راستای تغذیه گیاه‌خواری در اختیار شما قرار دهیم. در این راستا متخصص تغذیه گیاهخواری می ‌تواند بسیار مفید واقع شود و شما را برای داشتن یک رژیم غذایی گیاه‌خواری مناسب راهنمایی کند.

اگر قصد دارید که میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات را در طول روز دریافت کنید و از این طریق سبب سلامت جسمی و روحی خود شوید، رژیم گیاه‌خواری که بر پایه اصول باشد می ‌تواند کمک بسیار زیادی برای شما به ‌همراه داشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم که آن را امتحان کنید. گاهی لازم است در زندگی برخی افراد تغییرات متعددی رخ دهد که از این طریق سبک زندگی آن‌ ها بهتر شود. لازم است برای تغییر این سبک حتماً با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

دکتر کوهدانی در این راستا می ‌تواند مشاور خوبی برای در نظر گرفتن انواع رژیم ‌ها اعم از رژیم گیاه‌خواری و دیگر موارد باشد. اگر نگران دریافت مواد غذائی برای رژیم گیاه‌خواری هستید، می توانید پیشنهاد ما برای شما این است که می‌توانید با در نظر گرفتن تخصص دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه نگرانی‌های خود را در این مورد برطرف کنید. در آخر امیدواریم که با استفاده از مطالب بالا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

جمع‌ بندی مطالب

جمع‌ بندی مطالب

از اینکه تا پایان مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله متخصص تغذیه گیاهخواری بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید