مشاوره پزشکی چاقی

شماره مشاوره لاغری
شماره مشاوره لاغری
2020/09/25
متخصص تغذیه گیاهخواری
متخصص تغذیه گیاهخواری
2020/09/28
مشاوره پزشکی چاقی

مشاوره پزشکی چاقی

مشاوره پزشکی چاقی می تواند در درمان این مشکل کمک زیادی کند. با توجه به فراگیری چاقی و مشکلاتی که این بیماری برای افراد دارد درمان و برطرف کردن آن به یکی از دغدغه های اصلی در دنیای امروز تبدیل شده است.

مشاوره پزشکی چاقی

مشاوره پزشکی چاقی

افراد برای درمان چاقی از هر روشی استفاده می کنند که گاهی اوقات این روش ها به جای درمان چاقی باعث بروز مشکلات دیگری در بدن می شود. بنابراین کاهش وزن و حل مشکل چاقی را تنها باید با مشورت با یک پزشک متخصص و مجرب انجام داد.

در این مقاله به بررسی فواید و فرآیند مشاوره پزشکی چاقی پرداخته ایم و هم چنین در مورد ویژگی هایی که یک پزشک خوب باید دارا باشد تا بهترین مشاوره پزشکی چاقی اتفاق بیفتد نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. در صورتی که به دنبال راهی برای درمان چاقی و اطلاع از مزایای مشاوره پزشکی چاقی هستید با این مقاله همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

چاقی چیست؟

چاقی بیماری است یا عارضه؟

دلایل ابتلا به چاقی چه چیزهایی هستند؟

چاقی می تواند چه بیماری هایی را در فرد به وجود آورد؟

دید اجتماع در تمایل به کاهش وزن چه نقشی دارد؟

برای لاغری چه روش هایی وجود دارد؟

آمار جهانی چاقی به چه صورت است؟

چه موانعی برای کاهش وزن وجود دارد؟

روانشناسی در لاغری چه تاثیری دارد؟

برای چه افرادی لاغری از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

مشاور پزشکی چاقی چه وظایفی دارد؟

رژیم غذایی چیست؟

مزیت مشاوره پزشکی چاقی برای درمان این مشکل چیست؟

رژیم غذایی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

اصول برنامه ریزی رژیم غذایی به چه صورت است؟

چه زمانی نیاز است جهت مشاوره پزشکی چاقی به پزشک مراجعه کرد؟

چه نکاتی می توانند در گرفتن نتیجه بهتر از مشاوره پزشکی چاقی کمک کننده باشند؟

انواع رژیم غذایی کدام است؟

ویژگی های پزشک خوب جهت بهترین مشاوره پزشکی چاقی چیست؟

چاقی چیست؟

یکی از معضلاتی که امروزه تمام جهان، به خصوص کشورهای پیشرفته و صنعتی با آن درگیر هستند چاقی می باشد. این مشکل به یکی از اصلی ترین دغدغه ها تبدیل شده که برای حل آن راه حل های مختلفی به وجود آمده و کماکان پیشنهاد می شود.

چاقی چیست؟

چاقی چیست؟

تعریف چاقی

چاقی در لغت به معنای فربگی است. هم چنین داشتن وزن اضافه را نیز چاقی می نامند. در بعضی از لغت نامه ها همچنین واژه چاقی به پرگوشتی معنی شده است. از نظر علمی اما چاقی به معنای انباشته شدن توده های چربی در قسمت های مختلف بدن است، به طوری که آن قسمت برآمده و بزرگ تر از سایر بخش ها دیده می شود. این حالت در واقع همین ذخیره چربی در بدن به جای صرف آن برای تولید انرژی و سوخت و ساز است که چربی زیر پوست جمع شده و این تجمع کم کم با افزایش پیدا کردن باعث چاق شدن فرد می شود.

پیشنهاد میکنیم از مقاله مشاوره لاغری اینترنتی دیدن کنید.

تشخیص چاقی

مرسوم ترین روش برای تشخیص چاقی مشاهده و اندازه گیری تغییر وزن است افراد معمولا با استفاده از متر و اندازه گیری قسمت های مختلف بدن یا بررسی لباس ها و گشاد یا تنگ شدن آن ها چاقی خود را بررسی می کنند. به طور معمول در صورتی که فرد افزایش وزن پیدا کند به معنی چاق شدن است. اما گاهی اوقات به خصوص در ورزشکاران این افزایش وزن ناشی از عضله سازی در بدن است و به دلیل انباشته شدن توده چربی نیست در نتیجه بدن تغییر سایز چندانی نخواهد داشت به همین دلیل روش علمی تری برای محاسبه چاقی به وجود آمده است.

این روش که محاسبه شاخص توده بدنی است با استفاده از تقسیم قد و وزن به دست می آید. رنج نرمال وزن و حالت نرمال بدن یک عدد خاص دارد. در صورتی که عدد به دست آمده از این تقسیم از رنج نرمال بالاتر باشد فرد مبتلا به اضافه وزن و در اختلافات زیاد مبتلا به چاقی است و در صورتی که عدد از رنج نرمال پایین تر باشد فرد مبتلا به کاهش وزن زیاد و تا حدی سوء تغذیه است. تشخیص چاقی و میزان آن توسط پزشک متخصص انجام می گیرد.به عنوان یکی از متخصصین خوب درمان و تشخیص نوع و میزان چاقی می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

تشخیص چاقی

تشخیص چاقی

چاقی بیماری است یا عارضه؟

یکی از پرسش های اصلی هنگام صحبت در مورد چاقی این است که چاقی یک عارضه است یا یک بیماری؟ برای پاسخ به این پرسش تحقیقات زیادی انجام شده است که هر کدام از دلایلی که می توانند چاقی را یک بیماری یا عارضه تعریف کننده در این تحقیقات بررسی شده اند.

دلایل بیماری بودن چاقی

به دلایل زیادی می توان چاقی را یک بیماری دانست. چاقی باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی مانند بیماری های قلبی عروقی در بدن می شود. هم چنین چاقی می تواند دیابت را در افراد عادی و دیابت حاملگی را در زنان باردار افزایش دهد. تغییراتی که چاقی در بدن به وجود می آورد نه تنها به بیماری های جسمی بلکه به بیماری های روحی روانی نیز اثر گذار است. به عنوان مثال بیماری افسردگی یکی از بیماری هایی است که چاقی می تواند زمینه ساز آن باشد یا باعث تشدید آن شود

بیماری افسردگی ناشی از چاقی معمولا باعث گوشه گیری فرد شده و از روابط اجتماعی و ارتباط با دیگران باز می ماند. بیماری های مختلف دیگری نیز در اثر چاقی می تواند به وجود آید. هم چنین در صورت چاقی بدن ضعیف تر شده و مقاومت خود نسبت به بسیاری از بیماری ها را از دست می دهد. از این رو می توان با این دلایل چاقی را یک بیماری دانست.

دلایل عارضه دانستن چاقی

هم چنین چاقی را به دلایل مختلفی می توان عارضه دانست. از جمله این دلایل می توان به تغییر در سبک زندگی اشاره کرد. معمولا افرادی که دچار چاقی هستند نسبت به سایر افراد که این عارضه را ندارند توانایی کمتری در انجام کارها داشته و زود خسته می شوند که این مسئله در راندمان کاری این افراد تاثیر می گذارد.

هم چنین مشکلاتی که این عارضه در ظاهر افراد به وجود می آورد باعث اضطراب و عدم تمایل به حضور فرد در اجتماع شده و باعث تنهایی فرد می شود. افراد چاق معمولا تمایل کمتری به حضور در بیرون از منزل نشان داده و در انجام فعالیت هایی که به آن ها محول می شود زمان بیشتری نیاز ندارند.

حتی در مورد خواب نیز چاقی می تواند اثر گذار باشد و افراد چاق نسبت به سایرین کیفیت خواب نامناسب تری دارند. به همین جهت درمان چاقی باید در اولویت تمامی افراد دارای اضافه وزن باشد. دکتر کوهدانی که یکی از بهترین متخصصین تغذیه می باشند می توانند راهنمایی لازم در زمینه درمان چاقی را به شما ارائه دهند.

دلایل عارضه دانستن چاقی

دلایل عارضه دانستن چاقی

دلایل ابتلا به چاقی چه چیزهایی هستند؟

در ابتلا به چاقی دلایل مختلفی می توانند دخیل باشند. این دلایل ممکن است در سبک زندگی فرد، محیط زندگی، ژنتیک و… وجود داشته باشند. بررسی و شناخت دلایل اولین گام برای متخصصین تغذیه است که در لاغری بهتر و سریع تر فرد نیز موثر می باشد.

پرخوری و بد غذا خوردن

از گذشته تا به حال اصلی ترین علت ایجاد این بیماری یا عارضه پرخوری یا درست نخوردن غذاست. پرخوری که همانطور که از نامش پیداست به معنی خوردن غذای بیش از حد نیاز بدن می باشد. اما درست نخوردن غذا به معنی عدم رعایت اصول تغذیه می باشد.

این اصول شامل خوردن وعده های غذایی در بازه های زمانی مشخص، تقسیم وعده ها به وعده های بیشتر با حجم کمتر برای جلوگیری از احساس گرسنگی در طول روز، خوردن غذاهای ناهماهنگ با یکدیگر و… . با این حال خوردن تنها دلیل ابتلا به چاقی نیست و خیلی از مسائل دیگر می توانند در به وجود آمدن این مشکل موثر باشند.

کم تحرکی

بدن برای سوخت و ساز بدن نیاز به انرژی و فعالیت دارد. معمولا با ورزش و تحرک انرژی سلول ها برای سوخت و ساز بالاتر می رود و در نتیجه کاهش وزن سریع تر اتفاق می افتد. افرادی که بیشتر ساعات شبانه روز به استراحت می پردازند و ورزش و فعالیت بدنی در آن ها کم است کمتر از سایرین کاهش وزن پیدا می کنند. هضم غذا در این افراد دیرتر اتفاق می افتد در نتیجه غذا از یک وعده تا وعده بعدی در معده باقی می ماند و این تجمع در نهایت باعث ذخیره چربی و چاقی می شود.

ژنتیک

از جمله دلایل عمومی برای ابتلا به چاقی ژنتیک است. هنگامی که این مشکل زمینه ژنتیکی پیدا می کند ممکن است چند عضو خانواده را درگیر خود کند. افرادی که در خانواده های با ژنتیک چاقی زندگی می کنند در صورت وجود هر کدام از عوامل بالا مانند پرخوری و کم تحرکی احتمال ابتلا به چاقی را دارند.

مشکلات زنانه در ابتلا به چاقی

اولین تاثیر مشکلات زنانه معمولا بر ترشح هورمون هاست و هورمون ها نیز بر سوخت و ساز و فعالیت های داخلی بدن تاثیر می گذارند. در اثر بسیاری از بیماری های زنانه سوخت و ساز کاهش پیدا کرده و تمایل به غذا خوردن بیشتر می شود. . به عنوان مثال در زنان مشکلات هورمونی و مشکل در تخمدان ها نظیر تخمدان پلی کیستیک می تواند باعث بروز چاقی شود، به ویژه در زنان جوان این عارضه بیشتر وجود دارد.

در چاقی در اثر این مشکل توده های چربی بیشتر در کمر و پهلوها جمع می شوند و باقی قسمت های بدن حالت نرمال یا نزدیک به نرمال خود را حفظ می کنند. از دیگر مسائلی که می توانند در زنان منجر به چاقی شوند یائسگی است. یائسگی باعث تغییر در روند ترشح هورمون های بدن می شود و متابولیسم بدن را کاهش می دهد.

تاثیر ساعت خواب در چاقی

به هم خوردن زمان خواب علی رغم این که شاید غیرعادی به نظر برسد در ابتلا به چاقی موثر است. در به هم خوردن زمان خواب فرد ساعاتی از شبانه روز که سایر خانواده خواب هستند را بیدار بوده و برای سرگرم شدن یا بیدار ماندن به غذا خوردن رو می آورد. این شرایط به دلیل این که تحرک در شب کمتر بوده و معمولا بعد از انجام کار برخلاف سایر ساعات روز فرد به خواب می رود منجر به چاقی می شود.

تاثیر ساعت خواب در چاقی

تاثیر ساعت خواب در چاقی

چاقی می تواند چه بیماری هایی را در فرد به وجود آورد؟

مشکلات و معضلات چاقی بسیار زیاد است، از کم کردن سلامتی تا کاهش طول عمر و مرگ ناگهانی از جمله مشکلاتی هستند که در اثر جاقی فرد در بدن به وجود می آیند.

دردهای مفصلی

مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی در میان تمام افراد دارای اضافه وزن مشترک نیست و بسته به میزان چاقی و زمینه های ارثی نوع بیماری بروز کرده متفاوت است. بیشتر افرادی که مبتلا به چاقی هستند از بیماری های مفاصل رنج می برند، وزن زیاد فشار بالایی به کمر و زانو ها وارد می کند و افراد دارای اضافه وزن معمولا میزان مختلفی از درد را در این نقاط احساس می کنند هر چقدر اضافه وزن و چاقی بیشتر باشد فشار وارد شده به مهره ها نیز بیشتر شده و فرد درد بیشتری را احساس می کند.

مشکلات قلبی، عروقی

در بسیاری از افراد مبتلا به چاقی خطر بیماری قلبی و سکته وجود دارد، عدم خون رسانی صحیح به اندام های مختلف به خصوص قلب و مغز و به دنبال آن اختلال در روند اکسیژن رسانی به سلول های بدن باعث بروز سکته های قلبی و مغزی در بیشتر افراد دارای اضافه وزن می شود.

از دیگر بیماری هایی که ناشی از چاقی هستند می توان به فشار خون بالا اشاره کرد، فشار خون افراد چاق عموما بیشتر از فشار خون افراد هم سن خود با وزن نرمال است که در صورت عدم کنترل وزن و فشار خون فرد دچار سکته قلبی و در نهایت مرگ می شود

مشکلات تنفسی

دیگر مشکل مهم که بیشتر افراد دارای اضافه وزن به آن دچار هستند مشکلات تنفسی در هنگام خواب یا بیداریست، افراد چاق معمولا بعد از طی مسافتی یا بالا رفتن از یک شیب به نفس نفس افتاده و دچار مشکل می شوند با این حال ابتلا به این مشکل آنقدر خطرناک نیست که در هنگام خواب باید به آن توجه شود، در زمان خواب وقتی فرد دچار تنگی نفس می شود در صورت متوجه نشدن و عدم کنترل آن اکسیژن به مغز نرسیده و سکته مغزی اتفاق می افتد. مشکلات و بیماری هایی که در اثر چاقی به وجود می آیند باید جدی گرفته شوند و درمان آن ها بلافاصله همزمان با درمان چاقی و کاهش وزن آغاز شود.

در بیشتر موارد درمان چاقی می تواند بیماری های زمینه ای ناشی از آن را درمان کند. به جهت درمان مطمئن چاقی اولین قدم دریافت مشاوره پزشکی چاقی است. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه در زمینه کسب اطلاعات و مشاوره برای درمان چاقی می باشند.

مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی

دید اجتماع در تمایل به کاهش وزن چه نقشی دارد؟

چاقی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و برای درمان آن و لاغری نیاز به انگیزه است. انگیزه لاغری می تواند موارد مختلفی باشد و در هر فرد بسته به شرایط موارد زیادی وجود دارند که می توانند انگیزه لاغر شدن شوند. اما یکی از اصلی ترین دلایل برای کاهش وزن بیشتر افراد است دید عمومی و جامعه به چاقی است.

چاقی در گذشته

چیزی حدود یک سده قبل چاقی به عنوان نمادی از سلامت و شادابی تلقی می شد و الگوی زیبایی در بسیاری از زنان و مردان اضافه وزن بود. دید جامعه در آن زمان به این شکل بود که زنان چاق تر بهتر می توانند جنین را در بطن خود نگه داشته و فرزندان سالمتری به دنیا می آروند. هم چنین هر چه وزن زن بیشتر باشد قدرت باروری وی افزایش پیدا می کند. در مورد چاقی در مردان نیز دید گذشتگان به این صورت است که افراد چاق تر زور و توانمندی بیشتری داشته و برای بیشتر کارها مناسب تر از افراد لاغر که بنیه کار کردن ندارند می باشند.

اما با گذشت زمان و اثبات مسائل علمی که نشان دهنده خلاف این موضوع بود باعث تغییر نگرش مردم شد و لاغری دلیل زیبایی و الگوی رایج علی الخصوص در میان جوانان تبدیل شد. به عبارت دیگر کم کم چاقی به عنوان یک الگو ارزش خود را از دست داده و لاغری ارزشمند شد.

بسیاری از فعالان در عرصه مد به استفاده از افراد لاغر در نمایش لباس ها و تولیدات خود رو آورده و بیشتر تبلیغات با افراد لاغر انجام گرفت، با توجه به این مسائل افراد برای بهتر دیده شدن و افزایش اعتماد به نفس رو به کاهش وزن آورده و به دنبال روش های لاغری رفتند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که مسائل پزشکی کشف شده امروز نیز در تمایل بشر به لاغری بی تاثیر نیست.

چاقی در دنیای امروز

امروزه اما به چاقی به عنوان یک ارزش نگاه نمی شود. هم چنین در جوامع امروزی تمام افراد برای پیشرفت در کارها و روابط بهتر در زندگی نیاز به دیده شدن دارند که افراد چاق به دلیل کمبود اعتماد به نفس و دید نامناسبی که جامعه به چاقی دارد کمتر در جوامع حضور پیدا کرده و در نتیجه نادیده گرفته می شوند و احساس سرخوردگی می کنند. مسئله لاغری و تناسب اندام هم در مورد زنان و هم در مورد مردان اهمیت دارد و تنها به زیبایی معطوف نیست.

در مردان نیز تنها در صورتی اضافه وزن قابل قبول است که به دلیل وجود عضله باشد و در غیر اینصورت لاغری برای هر دو جنسیت به یک اندازه دغدغه ای ضروریست، امروزه در بسیاری از مشاغل برای جلب مشتری یا چهره زیباتر شرکت یا محل کار از زنان و مردان دارای تناسب اندام استفاده می شود، این امر علی الخصوص در شغل بازاریابی و فروش بیشتر دیده می شود و لاغری را به یک معضل اجتماعی تبدیل کرده است.

چاقی در دنیای امروز

چاقی در دنیای امروز

آمار جهانی چاقی به چه صورت است؟

تا این جا در مورد چاقی و مشکلاتی که این بیماری در بدن به وجود می آورد صحبت شد. در این بخش از مقاله قصد داریم به آمار چاقی در جهان بپردازیم. چاقی یکی از معضلات اساسی در جهان امروز است و رشد این مشکل نیز به گونه ای است که بیشتر جوامع و دولت ها از سلامت نسل آینده نگران هستند.

چاقی در جهان

دنیای امروز در عصر تکنولوژی به دنبال ساده کردن کارهاست و بیشتر کارها به صورت ماشینی انجام می شوند. هم چنین تجمع افراد در شهرها و ساخت آپارتمان ها باعث شده که فضای خانه ها کوچک تر شده و تحرک افراد کم تر شود.

هم چنین شغل بسیاری از مردم به گونه ای است که باید ساعات زیادی از روز را پشت میز نشسته و با کم ترین تحرکی فعالیت های خود را انجام  دهند. تمام این مسائل در کنار به وجود آمدن غذاهای فست فودی که به دلیل صرفه جویی در وقت و زمان آماده سازی مورد علاقه بسیاری از افراد است باعث چاقی و گسترش این مشکل در جهان شده است.

رشد نگران کننده چاقی باعث به فکر افتادن بسیاری از جوامع شده است. به عنوان مثال در بیشتر مدارس کشورهای چین و ژاپن برای دانش آموزان محدوده وزن مشخص تعیین شده و در صورت رد شدن از این محدوده دانش آموز جریمه می شود. هم چنین در کشورهای اروپایی برای کارمندان باشگاه رایگان یا تشویق در صورت لاغری به منظور تلاش افراد برای کاهش وزن فراهم شده است.

چاقی در ایران

روند رشد چاقی در ایران نیز آمار خطرناکی را نشان می دهد. چاقی امروز در ایران نسبت به سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته که این آمار به خصوص در کودکان و جوانان بیشتر دیده می شود. هم چنین دختران به دلیل امکان کمتر فعالیت در بیرون از منزل به صورت ورزش یا بازی بیشتر در معرض چاقی هستند. رشد خطرناک چاقی در ایران مانند سایر جوامع باعث شده که بسیاری از مدارس به کنترل وزن دانش آموزان در مدارس روی بیاورند.

چاقی در ایران

چاقی در ایران

چه موانعی برای کاهش وزن وجود دارد؟

علی رغم فوایدی که لاغری و کاهش وزن برای افراد دارد این کار چندان ساده نیست و برای بسیاری از افراد لاغری و کم کردن وزن یکی از مشکلات اصلی است. بسیاری از افراد توانایی به اتمام رساندن رژیم غذایی و رسیدن به وزن ایده آل را ندارند و در صورت شروع یک رژیم نیز حتی آن را نیمه کاره رها می کنند. دلیل این مشکل موانع کاهش وزن است که در این بخش به بررسی این موانع خواهیم پرداخت.

اشتباهات تغذیه

همان طور که گفته شد تغذیه نامناسب اولین عامل برای چاق شدن است. تغذیه حتی می تواند مانعی برای کاهش وزن نیز باشد. تغذیه سالم به معنی خوردن به موقع و متناسب مواد غذایی است. در صورت تغذیه سالم بدن توانایی هضم و سوخت و ساز مواد دریافتی از غذاها را دارد در غیر این صورت مواد اضافی که تا وعده غذایی بعدی جذب سلول ها نشده اند به صورت چربی ذخیره می شوند.

تصور بسیاری از افراد در تغذیه این است که باید حجم و تعداد وعده های غذایی کم شود و برخی افراد حتی وعده های اصلی غذایی را حذف می کنند که به شدت اشتباه است و سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

در واقع بدن با هر بار مصرف غذا سوخت و ساز را آغاز می کند بنابراین توصیه بیشتر متخصصین تغذیه خوردن حجم مناسب غذا در وعده های بیشتر برای جلوگیری از گرسنگی و افزایش سوخت و ساز است. از دیگر نکاتی که در تغذیه اشتباه مانع لاغری می شود نخوردن آب است.

آب می تواند معده را پر کند و تا حد زیادی مانع اشتها و گرسنگی شود هم چنین ذهن پیغام تشنگی را گاهی اوقات با گرسنگی اشتباه گرفته و فرد به جای غذا خوردن نیاز به نوشیدن آب دارد. بنابراین با نوشیدن آب می توان یکی از موانع کاهش وزن را حذف کرد.

تغییرات در سبک زندگی

در بخش قبلی به اثراتی که ماشینی شدن زندگی بر چاقی داشت صحبت شد. این مشکل می تواند علاوه بر چاقی مانعی برای لاغری نیز باشد. بیشتر افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند به جای تهیه غذاهای تازه از غذاهای نیمه آماده یا یخ زده به دلیل ساده بودن و زودتر آماده شدن استفاده می کنند که مواد استفاده شده در این گونه غذاها به منظور ماندگاری تا حد زیادی مانع کاهش وزن می شود.

تنظیم نبودن زمان خواب

زمان خواب از دیگر موانعی است که می تواند باعث عدم کاهش وزن شود. چه خواب بیش از حد و چه خواب کم هر دو برای ابتلا به چاقی موثر می باشند. هم چنین خواب نامنظم نیز تاثیر زیادی در عدم کاهش وزن دارد.

تغییرات خواب ابتدا در ترشح هورمون ها تغییراتی را ایجاد می کند که باعث کنترل اشتها و گشنگی فرد در زمان هایی می شود که امکان آماده سازی  غذا نیست و فرد ناچار است از غذاهای مضر یا تنقلات استفاده کند.

بیماری ها

البته همیشه موانع لاغری مسائلی از این دست نیستند و بیماری نیز گاهی اوقات باعث می شود فرد وزن اضافه خود را از دست ندهد. از جمله بیماری هایی که فرد را به چاقی دچار می کند و مانع کاهش وزن می شود می توان به کم کاری تیروئید اشاره کرد.

غده تیروئید مسئول متابولیسم در بدن است و با کم کار شدن باعث ترشح کمتر هورمون ها و در نتیجه کاهش سوخت و ساز سلول ها می شود و باعث ناموفق ماندن رژیم غذایی می شود. هم چنین بیماری هایی نظیر یائسگی نیز می توانند در زنان ایجاد تغییر کرده و مانع کاهش وزن سریع در فرد شوند.

در صورتی که روند لاغری زیر نظر پزشکی مجرب پیگیری شود کاهش وزن به سادگی اتفاق می افتد. از پزشکان خوب برای مشاوره پزشکی چاقی و کاهش وزن می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

بیماری ها

بیماری ها

روانشناسی در لاغری چه تاثیری دارد؟

مشکلات روحی و روانی در بسیاری از افراد مانع اصلی برای کاهش وزن می باشند. با مشکلات روحی فرد توانایی انجام صحیح رژیم غذایی خود را نداشته و حتی گاهی اوقات برخلاف رژیم مصرف مواد غذایی را افزایش می دهد. مشکلات روحی مختلفی می توانند باعث عدم لاغری و کاهش وزن شوند که در این جا به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

استرس

بسیاری از افراد در شرایط استرس و ناراحتی رو به غذا خوردن می آورند. خوردن غذا می تواند برای ساعاتی افراد را از شرایط استرس دور نگه داشته و در اصطلاح فرد را سرگرم کند. به همین دلیل استرس می تواند یکی از مشکلات روحی باشد که مانع لاغری افراد می شود. در شرایط استرس هم چنین کنترل غذا خوردن سخت می شود و در بیشتر مواقع غذای مصرفی بیشتر از حد نرمال است.

هنگامی که استرس به یک بیماری مدت دار تبدیل شود نوع غذا خوردن در زمان استرس تبدیل به عادت شده و در نتیجه چاقی افزایش پیدا می کند. استرس هم به تنهایی هم با تاثیر در ساعت خواب می تواند زمینه ساز چاقی باشد.

خستگی و افسردگی

خستگی از دیگر مشکلات روحی است که می تواند باعث چاقی و عدم کاهش وزن شود. بسیاری از افراد برای استراحت بعد از یک روز سخت کاری غذا خوردن را انتخاب می کنند. هم چنین بعضی افراد خستگی ناشی از کم خوابی یا تحرک زیاد را با خوردن مواد غذایی نا سالم جبران می کنند که باعث چاقی می شود. افسردگی نیز می تواند در ابتلا به چاقی تاثیرگذار باشد.

افرادی که به افسردگی دچار هستند معمولا داروهایی را مصرف می کنند که باعث تغییر در هورمون سازی و اثرگذاری هورمون های بدن می شود در نتیجه چاقی اتفاق می افتد. هم چنین چون بیشتر افرادی که به افسردگی دچار هستند فعالیت بدنی کمتری دارند و در صورت مصرف دارو بیشتر ساعات روز را خواب هستند لاغری و کاهش وزن در آن ها کمتر رخ می دهد.

فواید روانشناسی

البته آشنایی با علم روانشناسی برای لاغری تنها در مورد نکات منفی نیست و می تواند در کاهش وزن نیز تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال متخصصینی که با علم روانشناسی آشنایی دارند می توانند در مشاوره های خود از نکات انگیزشی برای کمک به بیمار استفاده کنند و روند کاهش وزن را ساده تر و سریع تر کنند. هم چنین با اطلاع از این علم و شخصیت شناسی بیمار می توانند راهنمایی بیشتری در زمینه روش های کاهش وزن و ایجاد تلاش برای لاغری به بیمار خود ارائه دهند.

فواید روانشناسی

فواید روانشناسی

برای چه افرادی لاغری از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

تناسب اندام و لاغری علاوه بر ساختن ظاهر زیبا برای ساخت سلامت نیز موثر هستند. افرادی که دچار چاقی مفرط می شوند، به دنبال چاقی مشکلات و بیماری های زیادی را نیز خواهند داشت. به همین دلیل لاغری برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. البته در بعضی گروه های خاص داشتن رژیم لاغری مهم تر است.

مبتلایان به بیماری های مختلف

بیماران، اولین گروهی هستند که باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و در صورت داشتن چاقی باید فورا آن را درمان کنند. به عنوان مثال بیماران دیابتی در صورت چاقی ممکن است دچار مشکلاتی مانند کما، یا تنگی نفس در خواب شوند یا افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند و همزمان به چاقی نیز مبتلا هستند مشکلات مختلفی مانند مشکلات عروقی، فشار خون و چربی نیز خواهند داشت.

عمل های جراحی

گاهی اوقات برای انجام بعضی از عمل های جراحی به دلیل جاقی و اضافه وزن زیاد مشکلاتی به وجود می آید. در این شرایط معمولا پزشک ابتدا به بیمار کاهش تمام یا مقداری از وزن خود را توصیه می کند تا عمل در شرایط کم خطر تر انجام شود. بعضی از افراد چاق در زمان بیهوشی عمل جراحی مشکلاتی مانند کما یا بیهوشی طولانی مدت و خونریزی زیاد پیدا می کنند.

افرادی که چاقی در زندگی آن ها تاثیرات منفی داشته است

چاقی برای بسیاری از افراد مشکلاتی مانند افسردگی را به وجود می آورد. این افراد معمولا برای حل مشکلات روحی خود نیاز به کاهش وزن دارند. چاقی همچنین در برخی از افراد باعث عدم توانایی ارتباط با افراد می شود و روابط اجتماعی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به این دلیل نیز لاغری برای این گروه خاص اهمیت زیادی دارد.

کودکان و میانسالان

دو گروه مهم دیگر که لاغری برای آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است کودکان و سالمندان هستند. کودکان به دلیل این که چاقی می تواند مانع رشد آن ها باشد و هم چنین ارتباط آن ها با هم سن و سالانشان را تحت تاثیر قرار دهد و افراد میانسال به دلیل مشکلاتی که چاقی در سلامتی آن ها مانند مشکلات مفصلی و قلبی و عروقی به وجود می آورد بیشتر از سایرین نیازمند کاهش وزن می باشد.

زنان باردار

چاقی در زنان باردار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. از مهم ترین این مشکلات می توان به دیابت حاملگی اشاره کرد که خطرناک ترین اثر آن سقط جنین است. از این رو زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند نیز باید زیر نظر یک متخصص خوب اقدام به کاهش وزن اضافه نمایند. از پزشکان خوب در زمینه کاهش وزن می توان دکتر کوهدانی را نام برد.

زنان باردار

زنان باردار

مشاور پزشکی چاقی چه وظایفی دارد؟

مشاوره پزشکی چاقی به منظور کاهش وزن و حل این مشکل صورت می گیرد. در مشاوره پزشکی چاقی معمولا متخصص تغذیه با استفاده از اطلاعاتی که از بیمار کسب می کند مناسب ترین برنامه برای سلامتی بیمار را در اختیار وی قرار می دهد.

بررسی نیازهای شخص و ارائه برنامه متناسب با نیازها

به عنوان اولین گام متخصص تغذیه باید به بررسی نیازهای مراجعه کننده خود بپردازد. هر فرد به سن، جنسیت و شرایط بدنی نیازهای مختلفی دارد و باید بر اساس نیازهای خود کنترل وزن را انجام دهد.

به عنوان مثال ورزشکارانی که قصد کاهش وزن دارند باید این کار را در کنار حفظ انرژی برای فعالیت های بدنی خود انجام دهند. هم چنین نیازهای بدن کودکان با بزرگسالان متفاوت است و هر گروه برای سلامت بدن نیاز به سبک خاصی از غذاها دارند. به همین جهت در درجه اول باید تمام نیازهای فرد بر اساس شرایط خاص وی بررسی شود و بر اساس آن ها برنامه مناسب ارائه شود.

مشاوره پزشکی چاقی

درمان چاقی تنها با دریافت رژیم غذایی اتفاق نمی افتد. بلکه افراد نیاز به کسب اطلاعات در مورد نحوه انجام رژیم، غذاهای مصرفی، غذاهای آزاد، مشکلاتی که در اثر رژیم ممکن است رخ دهد و… نیاز دارند. این مسائل را می توان به وسیله مشاوره پزشکی چاقی برطرف کرد. در جلسه مشاوره معمولا متخصص تغذیه تمام نکات لازم برای استفاده و اجرای درست برنامه را در اختیار بیمار خود می گذارد.

هم چنین در مورد غذاهایی که می توان در کنار برنامه برای ساعات مختلف روز استفاده کرد نیز نکات لازم را گفته و به سوالات بیمار پاسخ می دهد. با توجه به این که تمام بیماران برای ادامه مسیر کاهش وزن به خصوص در زمان های ویژه مانند استپ وزنی به انگیزه نیاز دارند متخصص تغذیه این انگیزه را در اختیار بیمار گذاشته و بیمار را برای ادامه مسیر تشویق و همراهی می کند.

مشاوره پزشکی چاقی

مشاوره پزشکی چاقی

رژیم غذایی چیست؟

به دلایل زیادی بدن به غذا نیاز دارد. سوخت و ساز سلول ها، کسب انرژی برای انجام فعالیت ها، رشد بدن، عملکرد صحیح سیستم های مختلف بدن و… توسط غذا خوردن اتفاق می افتد. تغذیه اگر درست و اصولی باشد این مسائل در بهترین حالت خود و بدون هیچ مشکلی اتفاق می افتند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع تمام چیزی است که به طور روزانه در وعده های غذایی یا میان وعده ها مصرف می شود. چه خوردنی و چه آشامیدنی همه به عنوان رژیم غذایی شناخته می شوند. رژیم غذایی نوعی از برنامه ریزی نیز محسوب می شود. رژیم برنامه ریزی برای نوع غذای مصرفی و میزان غذای مصرفی است.

رژیم غذایی را می توان به روش های مختلفی پیدا دریافت کرد. بسیاری از افراد در قدم اول برای برخورداری و انجام یک رژیم غذایی به سراغ اینترنت می روند. هر چند در نگاه اول و در روزهای ابتدایی رژیم های دریافتی از اینترنت به خوبی جواب می دهند اما در گذر زمان به دلیل غیراصولی بودن ادامه آن ها دشوار شده یا حتی به بروز مشکلات و بیماری های مختلف نیز می انجامند. رژیم غذایی خوب و اصولی را تنها باید از متخصصین تغذیه دریافت کرد.

اهمیت استفاده از رژیم غذایی

رژیم غذایی به غذا خوردن نظم درستی می دهد و با مشخص کردن نوع غذاهای مصرفی فرد را برای هر وعده غذایی خود آماده می کند. یکی از مشکلات بزرگ نداشتن برنامه ریزی این است که امکان تصمیم گیری به موقع برای آماده سازی غذا وجود ندارد و فرد برای سیر کردن خود ناچار به استفاده از غذاهای آماده می شود که به چاقی منتهی می گردد.

در صورتی که رژیم غذایی این مشکل را حل کرده و به فرد برنامه ای روزانه و دقیق برای هر وعده می دهد. رژیم غذایی مناسب رژیمی است که توسط یک متخصص مجرب تهیه شود. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه در زمینه مشاوره پزشکی چاقی و درمان آن می باشند.

اهمیت استفاده از رژیم غذایی

اهمیت استفاده از رژیم غذایی

مزیت مشاوره پزشکی چاقی برای درمان این مشکل چیست؟

بهترین راه برای شروع درمان چاقی، مشاوره پزشکی چاقی می باشد. در مشاوره پزشکی چاقی اطلاعات کامل فرد بررسی می شود و بر اساس اطلاعات دریافتی از بیمار، متخصص اقدام به راهنمایی وی می کند. گاهی اوقات مشکلاتی که باعث چاقی می شوند به تغذیه بیمار ارتباطی نداشته و به سبک زندگی وی ارتباط دارند که هر کدام از این مسائل با مشاوره پزشکی چاقی حل شده و لاغری و کاهش وزن اتفاق می افتد.

داشتن برنامه دقیق

یکی از مشکلاتی که افراد با رژیم های خودسرانه یا دریافتی از اینترنت دارند دقیق نبودن برنامه و متناسب نبودن آن با شرایط فرد است. در واقع رژیم هایی که برای تمام افراد یکسان باشد یا در آن وضعیت غذا و میزان آن مشخص نباشد به سادگی امکان گرفتن ندارند. از جمله مزایای مشاوره پزشکی چاقی زیر نظر یک متخصص تغذیه خوب دریافت برنامه ای دقیق و اصولی است که روند کاهش وزن را به ساده ترین شکل ممکن رقم می زند.

در برنامه دریافتی از یک متخصص خوب، حجم غذا مشخص می شود و حتی طرز تهیه غذا در موارد خاص نیز آموزش داده می شود. به عنوان مثال بیماران قلبی که نیاز به چربی کمتر دارند می توانند علاوه بر برنامه مناسب، آماده سازی مناسب غذاهای خود را نیز از مشاور آموزش ببینند.

حل به موقع مشکلات

مشکلات در طول اجرای رژیم غذایی اجتناب ناپذیر است و تمام افرادی که رژیم می گیرند حداقل یک بار در طول برنامه غذایی خود دچار مشکلات مختلف می باشند. شایع ترین مشکل افراد زمانی است که فرد به مهمانی رفته یا قصد سفر دارد. در این شرایط معمولا توانایی انجام رژیم به صورت روتین وجود ندارد از این رو بیمار با مشکل مواجه می شود. از دیگر مزایای مشاوره پزشکی چاقی حل و  درمان این گونه مشکلات است که به انجام صحیح رژیم غذایی توسط بیمار کمک می کند.

انگیزه برای ادامه

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث ناتمام ماندن رژیم غذایی می شود نداشتن انگیزه برای ادامه مسیر است. بی انگیزگی ممکن است ناشی از خستگی طولانی شدن رژیم یا حتی سختی رژیم باشد. در صورتی که فرد برنامه خود را از یک متخصص تغذیه خوب دریافت کند در زمان های بی انگیزگی یا خستگی از رژیم غذایی می تواند با مشورت با پزشک خود انگیزه لازم برای ادامه را پیدا کرده و رژیم را با موفقیت به اتمام برساند. از جمله متخصصین خوب تغذیه در زمینه مشاوره پزشکی چاقی می توان به دکتر کوهدانی اشاره کرد.

انگیزه برای ادامه

انگیزه برای ادامه

رژیم غذایی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد برای کاهش وزن به سراغ آن ها می روند. ورزش کردن، استفاده از داروهای لاغری یا گن های لاغری و… از جمله روش هایی هستند که افراد برای کاهش وزن خود انتخاب کرده و انجام می دهند. با این حال محبوب ترین روش هنوز هم رژیم غذایی است. البته رژیم خوب ویژگی هایی دارد که در این بخش در مورد آن ها مختصری توضیح خواهیم داد.

شامل شدن گروه های غذایی به طور کامل

در یک رژیم غذایی خوب، تمامی گروه های غذایی وجود دارند. برای سلامت بدن استفاده از تمام گروه های غذایی حائز اهمیت است و در صورت حذف کامل یک گروه مشکلات زیادی به وجود می آید. به عنوان مثال افرادی که گروه لبنیات را از برنامه خود حذف می کنند مشکلاتی مانند ریزش مو، یا شکستن ناخن ها را به علت کمبود کلسیم پیدا می کنند.

وجود سبزی و میوه به مقدار زیاد

میوه و سبزی دارای فیبر زیادی هستند. فیبر زیاد باعث می شود که این مواد مدت بیشتری را برای تجزیه و هضم نیاز داشته باشند و در نتیجه بیشتر در معده باقی می مانند. این عامل باعث احساس سیری طولانی مدت تری می شود و نیاز به غذا خوردن را تا حد زیادی کم می کند.

هم چنین افرادی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات به مقدار بیشتری استفاده می کنند معده آن ها زودتر پر شده و کم تر سراغ غذاهای ناسالم می روند. به علاوه میوه ها و سبزیجات بخش زیادی از ویتامین های بدن را تامین می کنند از این رو وجود آن ها در رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت است.

محروم نکردن بیمار از هیچ ماده غذایی

محرومیت از یک ماده غذایی کشش و تمایل مصرف آن ماده را افزایش می دهد. به عنوان مثال افرادی که دیابت دارند تمایل بیشتری به خوردن مواد قندی و شیرینی جات دارند. این مشکل در مورد رژیم غذایی نیز وجود دارد. هنگامی که یک رژیم فرد را از خوردن غذاهای خاص، به عنوان مثال یا برنج محروم می کند تمایل به استفاده بیشتر شده و فرد در اولین فرصت از این مواد غذایی استفاده می کند.

قابلیت جابجایی در وعده ها و انعطاف پذیری

به دلایل زیادی ممکن است فرد توانایی انجام یک یا چند روز از رژیم غذایی را نداشته باشد. در این شرایط معمولا در صورت عدم انعطاف رژیم و عدم وجود جایگزین ها حتی ممکن است فرد رژیم خود را رها کرده و به جای کاهش وزن دچار افزایش وزن بیشتر از زمان شروع می شود. رژیم غذایی باید قابل انعطاف باشد. در واقع فرد بتواند روزهای مختلف رژیم را با هم جا به جا کرده یا وعده شام و ناهار را جایگزین یکدیگر کند. چنین رژیمی که تمام نکات در آن رعایت شده باشد تنها توسط یک متخصص حرفه ای ارائه می شود. از متخصصین خوب در زمینه تنظیم رژیم غذایی مناسب و مشاوره پزشکی چاقی می توان از  دکتر کوهدانی نام برد.

قابلیت جابجایی در وعده ها و انعطاف پذیری

قابلیت جابجایی در وعده ها و انعطاف پذیری

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

نمی توان یک رژیم غذایی را به عنوان بهترین رژیم معرفی کرد. چون برای هر فرد بسته به نیازها و شرایط بدنی رژیم غذایی خوب متفاوت است. اما بهترین رژیم رژیمی است که تمام موارد در آن لحاظ شده باشد. در واقع در مورد وضعیت بیمار، نیازها و سبک زندگی وی در رژیم غذایی نکات مختلف در نظر گرفته شده باشد. هم چنین با توجه به این که در هر منطقه و هر فصل مواد غذایی مختلفی در دسترس هستند این نکته نیز باید در ژیم غذایی لحاظ شود تا انجام آن به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

هم چنین بهترین رژیم غذایی، رژیمی است که اقتصادی باشد و تهیه آن نیاز به صرف هزینه زیادی نداشته باشد. بعضی از متخصصین در کنار رژیم خود هزینه های مختلفی را برای خرید مکمل و دارو به بیمار تحمیل می کنند که گاهی باعث می شود بیمار از ادامه رژیم سر باز زند. بنابراین بهترین رژیم غذایی رژیمی است که از تمام جهات مطابق با شرایط بیمار تنظیم و ارائه شده باشد.

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

اصول برنامه ریزی رژیم غذایی به چه صورت است؟

اصول مختلفی در تهیه و برنامه ریزی برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب وجود دارد که بر پایه نکاتی در جلسه مشاوره پزشکی چاقی، توسط متخصص دریافت می شوند باید رعایت شوند.

تناسب برنامه غذایی

اولین اصل در تهیه یک برنامه غذایی اصولی، در نظر گرفتن شرایط بدنی بیمار است. هر فرد بسته به میزان سلامتی و آمادگی بدن خود نیازهای متفاوتی دارد که در برنامه ریزی برای رژیم وی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال افرادی که به تیروئید مبتلا هستند برنامه ای متفاوت با افراد عادی نیاز دارند. یا افرادی که به بیماری نقرس مبتلا هستند نیازمند گوشت کمتر در وعده ها و رژیم غذایی خود می باشند.

تناسب برنامه با میزان فعالیت بیمار

طبیعی است که افرادی که فعالیت بدنی بالاتری دارند سوخت و ساز بیشتری نیز خواهند داشت. از این رو اصل بعدی در رژیم غذایی در نظر گرفتن فعالیت های بدنی بیمار است. به عنوان مثال ورزشکاران برای حفظ انرژی به موادی نیاز دارند که علاوه بر سیر کردن آن ها انرژی لازم برای فعالیت آن ها را نیز تامین کند.

در دسترس بودن

رژیم غذایی اصولی باید به گونه ای باشد که امکان فراهم کردن آن به طور کامل ممکن باشد. به عبارت دیگر غذاهای موجود در رژیم غذایی باید به گونه ای باشند که جز غذاهای روزمره باشند و از نظر دسترسی مواد و طرز تهیه امکان فراهم آوری آن ها به ساده ترین شکل میسر باشد.

در دسترس بودن

در دسترس بودن

چه زمانی نیاز است جهت مشاوره پزشکی چاقی به پزشک مراجعه کرد؟

هرچند برای انجام درست برنامه غذایی باید به طور منظم به متخصص تغذیه مراجعه کرد با این حال در بعضی شرایط مراجعه به پزشک خارج از نوبت های مشخص شده ضروری می باشد. گاهی اوقات مشکلاتی در طول رژیم به وجود می آیند که بیمار برای برطرف کردن آن ها نیاز به مراجعه به پزشک دارد. به عنوان مثال در صورت ضعف و بیماری های بیمار مانند سرگیجه و سردرد نیاز به بررسی مشکل و درمان آن است که باید به جهت آن به پزشک مراجعه شود.

از دیگر زمان هایی که نیاز به مراجعه به پزشک جهت مشاوره پزشکی چاقی است زمانی است که فرد به استپ وزنی می رسد. در این شرایط نیاز است که فرد برای حل این مشکل به متخصص تغذیه مراجعه کند. به عنوان یکی از متخصصین تغذیه خوب برای حل مشکلات چاقی می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

چه زمانی نیاز است جهت مشاوره پزشکی چاقی به پزشک مراجعه کرد؟

چه زمانی نیاز است جهت مشاوره پزشکی چاقی به پزشک مراجعه کرد؟

چه نکاتی می توانند در گرفتن نتیجه بهتر از مشاوره پزشکی چاقی کمک کننده باشند؟

به جهت نتیجه گرفتن از مشاوره پزشکی چاقی و برنامه غذایی دریافتی از متخصص انجام برخی نکات کمک کننده می باشد.

رعایت دقیق رژیم

از جمله نکات موثر، در نتیجه بخشی رژیم غذایی، رعایت کامل و دقیق رژیم است. در صورتی که رژیم کاملا مطابق با برنامه دریافتی از متخصص انجام شود زودتر نتیجه داده و این نتیجه دائمی می شود. انجام دقیق رژیم به این معناست که هیچ کدام از وعده ها یا موادی که در رژیم وارد شده اند به دلخواه فرد و بدون مشورت و دستور متخصص تغذیه حذف نشده و هیچ ماده ای زیاد یا جایگزین نشود.

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

بیمار باید پیگیری داشته باشد و دائما وضعیت خود را با متخصص چک کند. این نکته به این معناست که بیمار باید در زمان های مشخص به متخصص مراجعه کرده و هم چنین در انجام رژیم غذایی مداومت داشته باشد. بیمارانی که به طور مقطعی رژیم های مختلف را گرفته و رها می کنند بیشتر از سایرین دچار بازگشت وزن شده و مشکلات کاهش وزن مانند افتادگی پوست و… بیشتر در آن ها مشاهده می شود.

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

انواع رژیم غذایی کدام است؟

رژیم غذایی انواع مختلفی دارد. هر نوع از رژیم متناسب با نیازهای افراد مختلف طراحی شده و هنوز هم رژیم های زیادی در حال طراحی توسط متخصصین می باشد. از جمله رژیم های غذایی می توان به رژیم گیاه خواری اشاره کرد.

این رژیم که مواد غذای موجود در آن تماما بر پایه گیاهان است برای افرادی تهیه شده که به دلیل بیماری یا سلیقه شخصی تمایلی به استفاده از گوشت و فرآورده های حیوانی ندارند. از دیگر انواع رژیم های غذایی می توان به رژیم کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات اشاره کرد. در این گونه رژیم ها سوخت و ساز معمولا بر اساس عدم مصرف کربوهیدرات رخ می دهد.

رژیم ها هم چنین بسته به بیماری های افراد انواع متفاوتی پیدا می کنند به عنوان مثال رژیم افراد دیابتی با افرادی که به نقرس مبتلا هستند متفاوت می باشد.

انواع رژیم غذایی کدام است؟

انواع رژیم غذایی کدام است؟

ویژگی های پزشک خوب جهت بهترین مشاوره پزشکی چاقی چیست؟

ویژگی خوب برای متخصص تغذیه در زمینه مشاوره پزشکی چاقی به طور نسبی برای هر فرد تفاوت دارد. اما به طور کل، پزشکی را می توان برای مشاوره پزشکی چاقی مناسب دانست که در درجه اول اطلاعات کامل و به روز در مورد چاقی  و لاغری و روش های این کار داشته باشد. هم چنین پزشک باید با مشکلاتی که در اثر اضافه وزن یا کاهش وزن ممکن است برای فرد به وجود بیاید نیز آشنایی داشته باشد.

از دیگر مواردی که در مورد ویژگی های متخصص تغذیه خوب حائز اهیمت است توانایی برقراری ارتباط با بیمار و مراجعه کننده است. معمولا متخصصینی که ارتباط بهتری با بیمار خود برقرار می کنند در ارائه مشاوره و راهنمایی بیمار موفق تر عمل می کنند. از جمله متخصصین خوب در زمینه مشاوره پزشکی چاقی و درمان چاقی می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

ویژگی های پزشک خوب جهت بهترین مشاوره پزشکی چاقی چیست؟

ویژگی های پزشک خوب جهت بهترین مشاوره پزشکی چاقی چیست؟

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید