مشاوره تغذیه چاقی

متخصص تغذیه برای کبد چرب
متخصص تغذیه برای کبد چرب
2020/09/29
خرما در رژیم کتوژنیک
خرما در رژیم کتوژنیک
2020/10/20
مشاوره تغذیه چاقی

مشاوره تغذیه چاقی

بهترین مشاوره تغذیه چاقی در شرایطی که قصد داشته باشید از چاقی خلاص شده و به تناسب اندام مناسبی برسید، میتواند کمک بسیار زیادی به شما داشته باشد.

اساسا تغذیه و اصول و عادت های غذایی میتواند تاثیر زیادی در تناسب اندام والبته زندگی ای سالم برای هر فرد داشته باشد و امروزه در شرایطی که افراد زندگی سالم خود را نادیده بگیرند و به تغذیه نا درست و اضافه وزن روی بیاورند، قطعا شانسی برای سالم تر زندگی کردن و سلامت جسمی نخواهند داشت.

مشاوره تغذیه چاقی

مشاوره تغذیه چاقی

دنیای امروز، دنیای پر از غذاهای وسوسه کننده و ناسالم است. بسیاری از ماها در هر کوچه و خیابان فست فود ها و رستوران های بسیار زیادی را مشاهده میکنیم که این ها هرکدام به ارائه غذاهایی میپردازند که معمولا در آن ها اصول تغذیه صحیح رعایت نشده و جزو غذاهای پرکالری محسوب میشوند.

این غذاها نه تنها منجر به چاقی شده بلکه منجر به مشکلات دیگری در سلامتی هر فرد میشود. به همین دلیل هم لازم است که حتما برای کاهش وزن خود به تغذیه مناسب و آنچه میخوریم توجه ویژه ای داشته باشیم.

تغذیه ما به عنوان یک راه برای برطرف کردن نیاز گرسنگی ماست. این نیاز در همه انسان ها یکسان است و همه نیاز به تغذیه برای ادامه حیات دارند. اما همان اندازه که تغذیه در حیات هرفرد نقش دارد، تغذیه ناصحیح نیز میتواند در دچار شدن او با مشکلات و بیماری های متعدد نیز نقش داشته باشد.

هدف این مقاله این است که به معرفی اصول صحیح لاغری و تغذیه مناسب بپردازیم و تمامی راه حل های ممکن در این بین را برای شما بازگو کنیم.

همچنین ضمن بررسی ویژگی های بهترین مشاوره تغذیه چاقی، به معرفی آن بپردازیم و به شما بگوییم که:

_تناسب اندام و زیبایی

_راه هایی که تناسب اندام را به ما برمیگرداند

_چرا رسیدن به تناسب اندام برای ما مهم است؟

_چاقی و معایب آن

_ مشکلاتی که چاقی در بیماری های زمینه ای ایجاد میکند

_انواع بیماری های زمینه ای متاثر از چاقی

_بهترین راه مبارزه با چاقی

_ تغذیه یا عمل جراحی؟
_انوع عمل های جراحی برای نبرد با چاقی

_ چرا تغذیه در برطرف کردن چاقی بهتر است؟

_انواع رژیم های غذایی

_بهترین رژیم غذایی

_ نقش ورزش در نبرد با چاقی

_مشاور تغذیه چاقی

_ مشاور تغذیه چاقی چه میکند

_برای دریافت مشاوره تغذیه چاقی به کجا مراجعه کنیم؟

_بهترین مشاور تغذیه چاقی

_هزینه های مشاوره تغذیه برای چاقی

_باید ها و نباید های رژیم چاقی

 

تناسب اندام و زیبایی

ممکن است که در جمعی باشید، معمولا در این مواردی مشابه این، اولین چیزی که درنظر دیگران پدیدار میشود، اندام و میزان زیبایی شماست. اینکه شما تا چه اندازه به این موضوع اهمیت بدهید، میتواند در نگاه دیگران مهم باشد. و این که آن ها چه برداشتی از شما میکنند و شما را چگونه میبینند.

با توجه به این موارد، ممکن است به این فکر باشید که بهتر است برای برطرف کردن مشکلات تناسب اندام و زیبایی بیشتر اندام بدن خود، به انجام ورزش ها و رژیم های های مختلف مربوط به تناسب اندام اقدام کنید. قطعا هنگام دریافت مشاوره از مشاوران تغذیه و پزشکان این زمینه، به این مسئله میرسید که تعداد بالایی از روش های مختلف را بسته به نوع مشکل شما، به شما پیشنهاد میکنند و قطعا دچار سردرگمی میشوید که از کدام روش ها میتوانید نتیجه بهتری بگیرید و هرکدام چه مزایایی دارد.

البته در نهایت، مزیت اصلی این است که شما به هدف خود، یعنی زیبایی بیشتر اندام خود برسید. اما اینکه برای مثال، بخواهید از عمل های دارای بیهوشی یا بی حسی استفاده کنید یا روش هایی که ریسک بالایی برای شما دارند، چندان منطقی و معقولانه نیست.

مخاطب گرامی شما در حال خواندن پست مشاوره تغذیه چاقی هستید.

نقش اندام در سلامت

اندام شما، به عنوان یک بخش بسیار مهم از زیبایی شما،‌ نقش بسیاری در سلامت بدن شما هم دارد. درحقیقت شما با داشتن یک اندام زیبا و تغذیه سالم، از اعتماد بنفس بیشتری برخوردار خواهید بود و این از کمترین نتایج توجه به سلامت بدن میباشد. معمولاً افرادی که توجه بیشتری به سلامت اندام و زیبایی خود میکنند، بیشتر به عنوان یک فرد منظم دیده می‌شوند.

گاها دلایل مختلفی مانند افزایش سن و… باعث میشود که میزان توجه شما به تناسب اندام از بین برود و یا دچار مواردی از این دست بشود. در چنین شرایطی، توجه به تناسب اندام تنها به زیباتر شدن یا جوان تر کردن شما ختم نمیشود.

بلکه اینجا بحث سلامت جسم شما در میان است. بسیاری از عمل هایی که به عنوان عمل های زیبایی انجام میشود و یا تکنیک هایی که برای زیبایی اندام بدن شما انجام میشود، در حقیقت در سلامت جسم شما و رفع و حتی، پیشگیری از بیماری های پوستی هم تاثیر گذار است. این روش ها اگر بصورت ایمن انجام شود، بسیار میتواند برای شما مفید و موثر باشد.

نقش اندام در سلامت

نقش اندام در سلامت

راه هایی که تناسب اندام را به ما برمیگرداند

خب ما میخواهیم که تناسب اندام ما به ما برگردد. قطعا مشکلاتی نظیر چاقی باعث شده است که امروزه ما از اعتماد بنفس کمتر، مشکلات سلامتی بیشتر و بیماری های زمینه ای که هر از گاهی اوت میکنند رنج ببریم.

هدف این است که بدانیم چگونه به این رنج پایان داده و به نبرد با چاقی وارد شویم. این مسئله کمی مشکل است چرا ک همانطور که پیشتر گفتیم، با مراجعه به پزشکان و متخصصان این موضوع روشن میشود که راه هایی که برای کاهش وزن و نبرد با چاقی به شما ارائه میشود اصلا کم نیست!

این راه ها میتوانند از یک تغذیه یا یک رژیم ساده با میزان کالری دریافتی کمتر شروع شود و به انجام تمرینات ورزشی، دوساعت پیاده روی درروز، مراجعه به باشگاه و دریافت برنامه تمرینی، تمرینات هوازی به مدت یک ساعت و حتی عمل های جراحی ختم شود.

مسئله این است که واقعا ما نیاز است که همه این راه ها را برویم؟ آیا نمیشود از همان ابتدا با یک سری روش های آسان و تغییر عادت های زندگی خود به چاقی و معضلات آن پایان بدهیم؟

خواستن توانستن است

قطعا خواستن توانستن است. شما میخواهید به چاقی خود پایان بدهید و میتوانید که این کار را با رعایت یک سری نکات ریز در تغذیه و سبک زندگی به انجام برسانید. خب الان چه چیزی در این بین مانع از عدم پیشرفت شما در فرآیند کاهش وزن میشود؟ معمولا هیچ چیز.

شما تنها با یک رژیم غذایی مناسب، یک برنامه تمرینی هماهنگ، یک وقفه طولانی در حین صرف غذا و درنهایت هم پایبندی به تمامی موارد گفته شده، میتوانید با چاقی نبرد کنید و به این معضل یک بار برای همیشه در طول زندگی خود پایان بدهید.

همه ی کسانی که درگیر مشکل چاقی هستند، به دنبال راه‌ هایی اند که وزن خود را کاهش دهند و به تناسب اندام برسند، چرا که داشتن تناسب اندام برای هرشخصی لذت بخش است و به او اعتماد بنفس می‌دهد.

برای رسیدن به این هدف و داشتن تناسب اندام نخوردن چاره ی کار نیست، بلکه باید با برنامه ریزی درست و صحیح به آن رسید. مسلما نخوردن غذا نمیتواند به تناسب اندام شما کمکی کند چرا که بدن برای رشد و بقا و سالم ماندن نیاز به مواد غذایی دارد.

برای رسیدن به تناسب اندام باید به نکاتی توجه کرد

بنابراین برای رسیدن به تناسب اندام باید به نکاتی توجه کرد. اول اینکه رسیدن به تناسب اندام روش‌های گوناگونی دارد که هرفرد با توجه به فیزیک و وضعیت جسمانی که دارد باید روش خاصی را دنبال کند تا به هدف برسد.

این روش ها میتواند شامل یک برنامه غذایی، یک رژیم غذایی، یک سبک زندگی متفاوت، یک برنامه ورزشی منظم و یا حتی یک عمل لاغری و درنهایت کاهش وزن فوری باشد.

بنابراین نمیتوان گفت که کدام روش بطور قطع اشتباه و کدام صحیح است. راه‌ هایی که وجود دارد همه به نسبت خوب هستنند فقط باید دانست که از هرکدام چگونه درست و اصولی استفاده کرد.

برای رسیدن به تناسب اندام باید به نکاتی توجه کرد

برای رسیدن به تناسب اندام باید به نکاتی توجه کرد

چرا رسیدن به تناسب اندام برای ما مهم است؟

چه کسی میتواند در دنیای امروز بگوید که تناسب اندام مهم نیست؟ واقعا چنین مسئله ای شدنی است که شخصی به تناسب اندام خود حتی یک لحظه در طول حیات خود فکر نکرده باشد؟ آیا کسانی که مشکل چاقی دارند همین اندازه نسبت به اندام خود و تعادل در وزن و سایز خود بی اهمیت اند؟ یقینا خیر!

چنین مسئله ای هرگز امکان ندارد که حتی کسانی که از چاقی مفرط رنج میبرند حتی یک بار با دیدن عکس ها و تصاویر کسانی که اندام آراسته دارند و به شما توصیه میکنند که به تناسب اندام خود توجه کنید فکر نکرده باشند.

حتی یک بار هم نشده است که کسی خودش را جای این افراد تصور نکرده باشد و واکنش اطرافیان را در تصور خود از پیش چشمانش گذر نداده باشد. ما همه این ها را میدانیم اما راه حل چیست و اصلا چرا انقدر تناسب اندام مهم است که همه ما به آن فکر میکنیم؟

ببینید این موضوع تا حدی به انسان و قوانین طبیعت باز میگردد. دیگر ما این موضوع را درک کرده ایم که قوانین طبیعت هم تا حدی در عواطف ما تاثیر گذار است. کسی که به اندام خود توجه میکند در هر جنس و در هر سن وسالی، خودش را ورزیده تر، منظم تر و درنهایت زیباتر از دیگران نشان داده و درحقیقت هم چنین است.

توجه بیشتر به تناسب اندام

به همین دلیل هم این فرد به تناسب اندام خود توجه بیشتری میکند چرا که این توجه باعث کسب توجه اطرافیان میشود. این همان مقوله ای است که ما به آن اعتماد بنفس میگوییم.

اعتماد بنفس در اینگونه افراد فوق العاده بالاست چرا که مدام تحسین و توجه دیگران را به دنبال دارند اما در نقطه مقابل کسانی که به تناسب اندام خود توجه ندارند، دقت کنید نگفتم تناسب اندام ندارند بلکه گفتم توجه ندارد، اعتماد بنفس کمتری نسبت به دسته اول خواهند داشت.

حال ما این توجه چرا برایمان انقدر مهم است؟ به این دلیل که توجه به تناسب اندام اولین و البته مهمترین قدم برای رسیدن به این هدف است که شما هم بتوانید اندامی عالی و ایده آل داشته باشید.

دیگر امروزه عهد زورخانه نیست که شما نتوانید با روش های جدید و امروزی در هر سایز و وزنی خودتان را به شکل ایده آل خود در بیاورید. شما میتوانید با یک سری از روش های آسان و راحت خودتان را به وزن و سایز ایده آل خود برسانید تنها اگر و اگر که به تناسب اندام خود توجه داشته باشید.

توجه بیشتر به تناسب اندام

توجه بیشتر به تناسب اندام

چاقی و معایب آن

چاقی است و معضلات و دردسر های فراوان آن! اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم میکنید همین الان به عنوان بعد بروید چرا که حتم دارم حتما معایب چاقی و عدم تناسب اندام را به خوبی درک میکنید و در زندگی روزمره خود با آن کلنجار میروید.

همه ما از اولین عیب های چاقی، یعنی عدم رضایت فرد از خود و اندام خود آگاهیم. چاقی معضل بزرگی برای اعتماد بنفس و روحیه فرد است و این معضل میتواند تمام دیدگاه های خوبی که فرد نسبت به خودش دارد را تنها با یک نگاه در آینه به کلی تخریب کند.

اما ما هدفمان این است که به این ماجرا پایان بدهیم. اما نکته مهم در این بخش از مقاله آن دسته از افرادی است که هنوز به مرز چاقی مفرط نرسیده و یا با مشکلاتش آنطور که باید رو به رو نشده اند. به همین دلیل هم هیچگونه توجهی به اندام خود نداشته و به کلی این ماجرا را انکار میکنند.

برای این دسته از افراد بهتر است کمی از تغییر سایز لباس ها، عدم رضایت از پوشش، عدم رضایت از اندام و زیبایی خود بگوییم. یا زمانی را برای آن ها به تصویر بکشیم که مجبورند برای معیاب بسیار بیشتر و حادتری که چاقی ایجاد میکند، به سمت عمل های جراحی و روش های پرتهاجم تر برای کاهش وزن خود بروند.

این مشکلات کاملا بدیهی است و قطعا با ادامه روند فعلی شما این مسائل بیشتر پدیدار میشود و روزگاری خواهد رسید که مجبور به کاهش وزن فوری خود از طریق عمل های جراحی کاهش وزن و یا رژیم های بسیار سخت و طاقت فرسا بپردازید.

سابقه بیماری زمینه ای در خانواده

اما بگذارید همین حالا به شما بگویم که اگر شما سابقه بیماری زمینه ای در خانواده خود دارید، باید بیشتر به این مسئله بیاندیشید و این موضوع را جدی تر پیگیری کنید. چاقی برای کسانی که بیماری های زمینه ای دارند میتواند یک سم مهلک باشد که تاثیر بسیاری در سلامت آن ها خواهد داشت و به جرات میتوان گفت که این تاثیر گاها با حیات فرد در ارتباط خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر از این مشکلات برای شما بگوییم تا در انتهای این مقاله روشن شود که آیا هنوز هم حاضر به توجه به تناسب اندام خود نیستید؟

سابقه بیماری زمینه ای در خانواده

سابقه بیماری زمینه ای در خانواده

مشکلاتی که چاقی در بیماری های زمینه ای ایجاد میکند

چاقی یکی از مهمترین عوامل اوت کردن بیماری های زمینه ای است. باورکنید این مورد اصلا با شما شوخی بردار نیست و تحت هیچ شرایطی نمیارزد که سلامتی خود را به این دلیل به خطر بیاندازید.

افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند و یا سیستم ایمنی آن ها درمقابل ویروس ها ضعیف عمل میکند، از جمله اولین قربانیان معضل چاقی هستند. چاقی برای سلامتی افراد بسیار مضر است و این ضرر برای کسانی که بیماری های زمینه ای دارند هم چندین برابر بیشتر است.

بسیاری شاید این موضوع را جدی نگیرند اما اولین کسانی که با معضل چاقی در اوت شدن بیماری های زمینه ای رو به رو میشوند، افرادی هستند که به تناسب اندام خود توجه نکرده اند.

برای مثال، بیمارانی که فشار خون بالایی دارند لازم است که از غذاهای پرنمک خودداری کرده یا رژیم های غذایی مخصوص به خود را استفاده کنند. به همین دلیل هم ما شاهدیم که استفاده از تغذیه مناسب در پیشگیری از بیماری های زمینه ای مهم است.

به همین دلیل هم معمولا پزشکان متخصص قلب و عروق یا دیگر متخصصینی که در زمینه بیماری های زمینه ای فعالیت دارند همواره مراجعه به متخصصین تغذیه برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب و سالم را به عنوان یک موضوع مهم به بیماران گوش زد میکنند.

میتوانید با تغذیه سالم به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنید

شما میتوانید با تغذیه سالم به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنید و این مسئله عجیبی نیست. در گذشته عموم درمان هایی که برای بیماری های مختلف تجویز میشد به وسیله خوراکی ها و یا مواد مقوی بود که میتوانست با ترکیباتی که درخود دارد، بدن فرد را همواره سالم و آماده برای مبارزه با بیماری ها نگهدارد.

واقعیت این است که اکثر بیماری ها و عارضه هایی که ما دچار آن ها میشویم معمولا به وسیله تغذیه مناسب و رژیم غذایی صحیح و کامل برطرف میشود. اما این مسئله کمتر مورد توجه همه ما قرار میگیرد.

بنابراین، اگر فردی هستید که به نوعی با عارضه های ناشی از بیماری های زمینه ای دست و پنجه نرم میکنید ویا به تغذیه خود اهمیت میدهید و میخواهید یک رژیم غذایی مناسب را برای خود انتخاب کنید، به شما توصیه میکنیم برای دریافت نکات مهم بیشتری در رابطه با تغذیه، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

میتوانید با تغذیه سالم به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنید

میتوانید با تغذیه سالم به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنید

انواع بیماری های زمینه ای متاثر از چاقی

بهتر است کمی بیشتر هم با بیماری هایی که چاقی به عنوان یک عامل تشدید کننده در آن ها شناخته میشود صحبت کنیم.

بیماری هایی که عموما با چاقی اوت میکنند معمولا بیماری های مرتبط با قلب و عروق و یا مشکلاتی در خون افراد است.

برای مثال ما بیماری دیابت را داریم که در آن چاقی نه تنها یکی از علائم آن محسوب میشود، بلکه یکی از عوامل موثر در پیشرفت بیماری و اوت کردن آن در فرد و حتی گاها مرگ فرد نیز میباشد.

دیابت را همه ما به عنوان قند خون میشناسیم و میدانیم که رژیم های غذایی مناسب خود را دارد. جدای از اینکه فردی که متبلا به دیابت است باید حتما با متخصص تغذیه برای کنترل بیماری خود در ارتباط باشد، باید برای جلوگیری از اوت شدن بیشتر بیماری خود نیز با متخصص چاقی در ارتباط بوده تا برای کاهش وزن خود نیز فکری بکند.

همه این موارد بهم گره خورده است زمانی که ما به این مسئله دقیق میشویم که بیماران فشار خون نیز لازم است که در رژیم غذایی خود مواردی را رعایت کنند که این موارد عمدتا به کاهش وزن آن ها منجر شده و تغذیه ای سالم برای آن ها فراهم میکند.

چربی خون بالا

در این بین کسانی که چربی خون بالایی دارند هم وجود دارند که عمدتا افراد درگیر با این اختلال، دچار گرفتگی عروق و رگ میشوند و این موضوع به دلیل انباشت چربی خون و یا بالارفتن غلظت خون این افراد است.

خلاصه که بیماری های بسیار دیگری نیز اعم از زمینه ای و یا بیماری های ویروسی وجود دارد که اول از هرچیز افرادی را هدف میگیرد که به تناسب اندام خود اهمیت نداده و درگیر معضلات چاقی هستند. البته بهتر است همینجا تهدید را تمام کنیم و به شما این اطمینان را بدهیم که اگر همین حالا برای رفع این مشکل به دکتر کوهدانی به عنوان بهترین مشاور تغذیه چاقی مراجعه کرده و مبارزه با چاقی را به هرمیزان که است از همین الان شروع کنید.

توجه داشته باشید که روند کاهش وزن در شما و شروع تمرینات ورزشی و رژیم های غذایی به گونه ای اتفاق میوفتد که شما از همین لحظه میتوانید با داشتن یک برنامه صحیح و درست و با کمک مشاوره تغذیه چاقی، شروع به رفع این مشکل کنید.

چربی خون بالا

چربی خون بالا

بهترین راه مبارزه با چاقی

هدف نهایی ما مبارزه با چاقی است. بهترین راه هم معمولا توسط مشاوره تغذیه چاقی مشخص میشود. اما انتخاب بهترین راه برای چاقی چگونه است؟

آیا اینکه تنها در مدت کوتاهی نتیجه بگیریم میتواند به عنوان یک گزینه مناسب برای بهترین راه شناخته شود و یا اینکه راحت ترین راه برای کاهش وزن میتواند بهترین راه باشد؟ اینکه شما بتوانیم سختی های کمتری را در این مسیر تحمل کنید به معنی این است که دارید بهترین مسیر ممکن را میروید؟

پاسخ به همه این ها نیازمند دانستن یک سری نکات در رابطه با کاهش وزن در افراد است.

ممکن است راه رسیدن به کاهش وزن و تناسب اندام برای شما جراحی لاغری و کوچک کردن معده باشد. یا برای یک فرد دیگر انتخاب رژیم غذایی کم کالری بهترین راه شناخته شود.

در این بین کسانی هم باشند که ورزش کردن و فعالیت روزانه سنگین را به عنوان بهترین راه حل میدانند. شاید عجیب نباشد اما ممکن کسانی باشند که استفاده از روش های دارویی و قرص های لاغری را به عنوان بهترین راه حل بدانند.

این همه تفاوت در سلیقه برای انتخاب بهترین راه کاهش وزن امری کاملا طبیعی است.

انتخاب بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام

اول از هر چیز اینکه معمولا انتخاب بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام از بین دسته بندی های گفته شده، کاملا به شرایط شما و فیزیک بدنی شما و مشکلاتی که دارید برمیگردد. شما میتوانید برای کاهش وزن خود اگر دچار چاقی نشده اید، به یک مشاور تغذیه مراجعه کرده و از راهنمایی ها و مشورت های مشاور برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل خود بهره مند شوید.

معمولا در این شرایط مشاوران با فرمول های گفته شده و سنجیدن قد و وزن شما، به شما راهکار بهتر را برای رسیدن به تناسب اندام میگویند. ممکن است با توجه به نوع چربی های بدن شما، اضافه وزن و میزان چاقی و یا سایز شما، روش های مختلفی از رژیم های غذایی تا برنامه های ورزشی و مکمل ها به شما پیشنهاد شود.

همچنین، در موارد بسیار حادتر، پزشکان توصیه به عمل جراحی برای لاغری میکنند که این عمل ها هرکدام انواع مختلفی دارد و بر یک عضو بدن تاثیر گذاشته و درنهایت منجر به کاهش وزن شما میشود.

انتخاب بهترین راه برای تناسب اندام کاملا به شرایط بدنی شما، نوع چربی بدن شما و هدف شما از کاهش وزن بستگی دارد و نمیتوان بطور قطع گفت که کدام راه بهترین راه است. اما حدالامکان روش های طبیعی تر و رژیم های غذایی سالم و تغییر سبک زندگی میتواند مناسب ترین راه برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن مفرط باشد.

انتخاب بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام

انتخاب بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام

تغذیه یا عمل جراحی؟

یک دوراهی بزرگ پیش پای کسانی است که میخواهند همواره بهترین راه برای کاهش وزن را انتخاب کنند. این دوراهی در اصل همان راه انتخاب روش های بلند مدت و یا انتخاب روش های کوتاه مدت است.

باید بدانیم که اصلا این روشها هرکدام به درد چه افرادی میخورد و چه کسانی میتوانند از این روش ها نتیجه خوبی بگیرند. قطعا نتیجه گیری در همه این روش ها برای همه افراد یکسان نخواهد بود و بسیاری از کسانی که به این مدل از تکنیک های کاهش وزن روی میاورند، همواره تحقیق و پرس و جوی کافی در این زمینه داشته اند.

تغذیه برای کسانی که نیاز فوری به عمل جراحی ندارند یا در دسته نیازمندان به کاهش وزن فوری شناخته نمیشوند یکی از بهترین راهکارهاست و بعد از آن هم ورزش به عنوان مکملی بر روش های مبتنی بر رژیم غذایی میتواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

اما توجه کنیم که این مثلث رژیم، ورزش و عمل جراحی  که برای کاهش وزن رایج شده است معمولا به عنوان مکملی برای یکدیگر استفاده میشود. به این معنا که کسانی که به عمل جراحی میپردازند نیازمند رعایت رزیم غذایی درکنار ورزش و… هستند. اما مسئله این است که چه افرادی باید به سمت انتخاب عمل جراحی برای کاهش وزن خود بروند؟

بهتر است به این موضوع توجه داشته باشیم که عمل جراحی لاغری برای تناسب اندام را چه زمانی و در چه شرایطی میتوانیم انجام دهیم. بهتر است قبل از هرچیز بدانیم که عمل کوچک کردن معده از هرروشی برای چه اشخاصی مناسب است و کاندید های این عمل چه کسانی هستند.

انتظارات شما از روند کاهش وزن بعد از عمل

البته این مسئله تا حد زیادی به خود شما برمیگردد و اینکه شما چه انتظاراتی از روند کاهش وزن بعد از عمل دارید. اینکه بخواهید به تدریج وزنتان کاهش پیدا کند و یا به دلایلی مانند مشکلات سلامتی و قلبی بخواهید وزنتان را به سرعت کاهش دهید، از مواردی است که مشخص میکند که شما اساسا کاندید انجام عمل جراحی برای کاهش وزن هستید یا نه.

این عمل جراحی برای همه مردم و همه کسانی که میخواهند کاهش وزن داشته باشند مناسب نیست چرا که برای رسیدن به تناسب اندام، بسیاری از افرادی که اضافه وزن چندان محسوسی ندارند میتوانند از طریق ورزش و رژیم های لاغری و حتی عمل های کمتر تهاجمی تر به وزن ایده آل خود برسند.

اما افرادی هستند که دچار اضافه وزن مفرط شده اند. از طرفی هم بعد از گذشت حدود ۶ ماه از مصرف دارو، کمک پزشک، ورزش بسیار زیاد و حتی استفاده از رژیم های غذایی ساده تا فشرده، همچنان نتوانسته اند کاهش وزن محسوسی را شاهد باشند و با توجه به مضراتی که اضافه وزن دارد، لازم است که فورا در یک بازه کوتاه، وزن خود را کاهش بدهند.

معمولا افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، شاخص توده بدنی به میزان عددی ۴۰ دارند که بسیار بالاتر از حد نرمال است. همچنین اگر دچار بیماری خاصی مانند فشار خون و مشکلات قلبی هستید و از طرفی هم توده بدنی شما به میزان ۳۵ تا ۳۹ است، میتوانید از این عمل برای کاهش وزن سریع استفاده کنید.

البته بهتر است برای آگاهی بیشتر از شرایط خود و الزام به عمل جراحی یا روش رژیم غذایی با دکتر کوهدانی به عنوان متخصص در امر مشاوره تغذیه چاقی در ارتباط باشید.

انتظارات شما از روند کاهش وزن بعد از عمل

انتظارات شما از روند کاهش وزن بعد از عمل

_انوع عمل های جراحی برای نبرد با چاقی

حال ممکن است شما از دسته کسانی باشید که به دنبال انتخاب راه حل سخت تر یعنی عمل جراحی باشید.

میدانیم که عمل جراحی مسئله ای است که ریسک های خود را دارد و شما بنابر اینکه ملزم به استفاده از این روش هستید میخواهید که این روش لاغری را به عنوان بهترین روش برای کاهش وزن انتخاب کنید.

به همین دلیل ما سعی داریم تا توضیح مختصری در رابطه با اینکه چند روش جراحی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی وجود دارد به شما بدهیم.

عمل های جراحی بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد که میتواند با کوچک کردن سایز معده و یا تغییراتی در دستگاه گوارشی، فرآیند نابودی معضل چاقی را تسریع کند و برای کسانی که نیاز به کاهش وزن فوری دارند، این نیاز را بصورت کاملا صحیح و درست برآورده کند.

از جمله این عمل های جراحی میتوان به عمل جراحی اسلیو معده اشاره کرد. این عمل هم درکنار عمل جراحی بای پس معده که تقریبا به هم متشابه هستند از جمله عمل های جراحی محسوب میشود که شانس شما برای کاهش وزن فوری را افزایش میدهد.

اما از جمله مهمترین مسائلی که در این میان وجود دارد این است که آیا این روش ها کم عارضه ترین هستند و بازدهی مناسبی خواهند داشت؟

ببینید این عمل ها در اصل معده شما را با استفاده از تکنیک های جراحی لاغری کوچک تر میکند.

کوچکتر شدن معده

با کوچکتر شدن معده شما، مصرف مواد غذایی کاهش پیدا میکند و به دنبال آن هم شانس شما برای دریافت کالری و چربی های اضافه کاهش پیدا کرده و درنتیجه وزن شما به مرحله ایده آل خود میرسد. به همین دلیل هم میتوان گفت که بازدهی این روشها صد در صدی است. اما در اینکه این روش ها کم عارضه باشد یا نه نمیتوان بطور قطع نظر داد اما آنطور که مشخص است روش اسلیو معده معمولا عملی کم عارضه تر از بای پس معده محسوب میشود.

درکنار این عمل هم روشهای دیگری مانند بالون معده، حلقه معده و… نیز وجود دارد که بدون ایجاد جراحت و تهاجم بالا میتواند در شرایطی کاملا برگشت پذیر به کوچک کردن معده بپردازد.

شاید این روش ها ریسک کمتری برای شما داشته باشد اما توجه داشته باشید که حتی همین روش های کم ریسک هم میتواند عارضه هایی داشته باشد پس بهتر است حتما پیش از آنکه اقدامی کنید با دکتر کوهدانی به عنوان متخصص و مشاور تغذیه چاقی صحبت کنید.

کوچکتر شدن معده

کوچکتر شدن معده

چرا تغذیه در برطرف کردن چاقی بهتر است؟

روش های مختلفی برای رهایی از چاقی و اضافه وزن وجود دارد که هرکدام با استفاده از روش های مخصوص خود فرایند لاغری را رقم میزنند.

رژیم های غذایی یکی از راهای رسیدن به وزن مطلوب است. در این روش با استفاده از تغذیه، کنترل و برنامه برروی آن میتوان وزن فرد را کاهش داد و به وزن ایده آل و مطلوب رسید.

تغذیه و نوع خورد و خوراکی که در طی وعده های غذایی مصرف می‌شود تاثیر زیادی بر کاهش و یا افزایش وزن دارد.

بنابراین شخصی که سلامتی و تناسب اندام برایش اهمیت دارد باید به تغذیه خود اهیمت دهد  چراکه تغذیه در کنترل وزن نقش مهمی دارد.

اگر بخواهیم با استفاده از تغذیه وزن خود را کاهش دهیم باید از رژیم های غذایی گوناگون استفاده کنیم که هرکدام برای هرفرد باتوجه به ویژگی های فیزیکی و محیطی که دارد راهگشا خواهد بود.

از آنجایی که تغذیه امری است که روزانه با آن سروکار داریم باید در وزن ما نیز نقشی پررنگ را ایفا کند.

اگر سعی داشته باشیم تا در رژیم روزانه خود مواد غذایی پرخطر را کاهش دهیم میتوانیم با کنترل رژیم غذایی خود از افزایش وزن بی رویه خود جلوگیری کنیم.

تغذیه نقش مهمی در افزایش وزن دارد

تغذیه نقش مهمی در افزایش وزن دارد بنابراین با اصلاح آن میتوانیم از ابتلا به چاقی مفرط جلوگیری کنیم. حتی اگر وزن زیادی داریم و مبتلا به چاقی هستیم نیز با داشتن یک رژیم غذایی که شامل مواد غذایی با کالری کم هستند میتوانیم به کاهش وزن خود کمک کنیم.

رژیم غذایی یکی از روشهای درمان چاقی و اضافه وزن است. رژیم های غذایی برای کاهش وزن یکی از راهایی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گرفته است و معمولا راهگشا هستند.

بنابر گفته های فوق میتوانیم نقش تغذیه در چاقی و اضافه وزن را بخوبی درک کنیم و بدانیم که این دو معقوله از هم جدا نیستند.

اما پیدا کردن یک راه برای انتخاب تغذیه خوب اهمیت بسیاری دارد. اول اینکه تغذیه خوب انواع مختلفی دارد و ما باید انواع مختلف برنامه های غذایی بشناسیم. همچنین لازم است که این مورد را هم درنظر داشته باشیم که تغذیه خوب نیازمند یک متخصص تغذیه خوب است.

در ادامه به معرفی انواع رژیم های غذایی موثر در چاقی و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام خواهیم پرداخت.

تغذیه نقش مهمی در افزایش وزن دارد

تغذیه نقش مهمی در افزایش وزن دارد

انواع رژیم های غذایی

همانطور که ما انواع عمل های جراحی برای جنگ با چاقی داشتیم، رژیم های غذایی متفاوتی هم داریم که به کاهش وزن و تناسب اندام در هر فرد میپردازد. ما این موضوع را همواره درنظر داریم که کسانی که به کاهش وزن خود ارزش میدهند، لازم است که حتما به این موضوع توجه داشته باشند که کاهش وزن مسئله ای کاملا نسبی است. به این معنا که شما نسبت به شرایط خود و فیزیک بدنی و میزان فعالیت روزانه و کالری که دریافت میکنید به تنظیم یک رژیم غذایی مناسب میپردازید.

حال ممکن است شخصی نیاز به دریافت کالری بیشتری در روز داشته باشد. این شخص لازم است که به افزایش وزن خود بپردازد چرا که ما میدانیم همان اندازه که کاهش وزن مفید است، برای بسیاری هم افزایش وزن به عنوان یک عامل مفید تلقی میشود.

همچنین برخی از رژیم های غذایی هم وجود دارد که برای هدف دیگری برنامه ریزی شده است و این موضوع درنهایت به هدف شخص از ایجاد تغییر در سایز و وزن خود بازمیگردد. اهداف شما اهمیت خیلی زیادی دارد و اگر میخواهید در اهداف خود موفق باشید لازم است که حتما به نوع رژیم غذایی خود و تناسبی که با هدف شما دارد توجه کنید.

رژیم های غذایی مختلفی مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

رژیم های غذایی مختلفی مرتبط با تناسب اندام وجود دارد که به افزایش وزن و کاهش وزن مرتبط است. این موارد مربوط به بیماری های زمینه ای و مربوط به سلامت تناسب اندام فرد باهم میشود.

بسیاری از کسانی که به دلایلی مانند مسابقات ورزشی لازم است تا در وزن خاصی در تعادل باقی بمانند، لازم است که حتما وزن خود را بصورت ثابت نگهدارند و این مسئله باعث میشود که رژیم های غذایی با کالری ثابت انتخاب کنند تا فرد نه افزایش وزن بیش از حد داشته باشد و نه کاهش وزن.

همه این موارد نشان میدهد که رژیم غذایی اهمیت زیادی در زندگی بسیاری از افراد دارد و متخصص تغذیه در این بین امر بسیار مهمی را بر عهده دارند. اگر شما قصد دارید تا بهترین رژیم غذایی را متناسب با شرایط خود داشته باشید لازم است که حتما با مشاور تغذیه چاقی در ارتباط باشید.

اما درکنار این موضوع، ما در ادامه قصد داریم تا بهترین رژیم غذایی را برای شما مشخص کنیم و بگوییم که یک برنامه غذایی خوب از هر نظر، چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

رژیم های غذایی مختلفی مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

رژیم های غذایی مختلفی مرتبط با تناسب اندام وجود دارد

شما در حال خواندن پست مشاوره تغذیه چاقی هستید.

بهترین رژیم غذایی

همانطور که میدانید رژیم غذایی یکی از روش‌هایی است که افراد برای کاهش وزن از آن استفاده می‌کنند.

رژیم های غذایی مناسب و راهگشا دارای اصولی هستند که آنها را از سایر رژیم های بی کیفیت و بی فایده مستثنا میکند. یک رژیم غذایی خوب باید علاوه بر اینکه کاهش تغذیه فرد را در نظر می‌گیرد به مواد غذایی ضروری که باید در وعده های غذایی بگنجد هم توجه کند.

صرفا کم خوردن نمیتواند به کاهش وزن منجر شود بلکه درست خوردن است که این امر را رقم میزند. بنابراین یک رژیم لاغری باید مواد غذایی حیاتی بدن را تامین کند و در عین حال کالری و فاکتورهایی را که باعث افزایش وزن می‌شود نیز در نظر داشته باشد و بتواند تمام نیاز های بدن را رفع کند.

بطور کلی رژیم غذایی خوب رژیمی است که کامل بوده و تمامی جوانب سلامتی و جسمی فرد را درنظر گرفته باشد. نه میتوان گفت رژیم غذایی که عملکرد سریعی داشته باشد رژیم مناسبی است و نه میتوان گفت یک برنامه غذایی خوب برنامه ای است که آسان باشد. مهم این است که اثر گذاری آن کاملا اصولی بوده و تمامی شرایط بدنی فرد را درنظر گرفته باشد.

برای شناخت و دریافت بهترین برنامه رژیمی، لازم است که با مشاور تغذیه چاقی در ارتباط باشید و ما دکتر کوهدانی را به عنوان یکی از بهترین متخصصی تغذیه در زمینه ارائه موثرترین برنامه های غذایی را به شما معرفی میکنیم.

بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی

نقش ورزش در نبرد با چاقی

حال به ضلع مهم دیگری در مثلث کاهش وزن میرسیم که همان ورزش است. پای ورزش که به میان بیاید همه ما به فعالیت بدنی و کاهش وزن و تمرینات هوازی فکر میکنیم. اما ورزش اصول دارد و همینکه شما بخواهید با شروع تایم ورزش خود مدام به دوندگی و پیاده روی بپردازید، قطعا علاوه بر کاهش وزنی که کسب نخواهید کرد! به مشکلات مفصلی نیز دچار میشوید چرا که این دوندگی ها بخصوص زمانی که شما وزن بالایی داشته باشید فشار بسیار زیادی به عضلات پا و زانوها وارد خواهد کرد.

به همین دلیل هم وجود یک مربی که به تنظیم برنامه ورزشی و حرکات صحیح و اصولی آن به شما کمک کند لازم و ضروری است.

اما ما اینجا تنها از تمرینات ورزشی نمیخواهیم صحبت کنیم چرا که ورزش محض به تنهایی نمیتواند هیچ کمکی به پیشرفت شما داشته باشد. بلکه ورزش درکنار تغذیه مناسب میتواند به شما کمک کند.

میزان سوزاندن کالری مهم است اما بهرحال یک میزان مشخصی از کالری در اثر فعالیت های روزانه سوزانده میشود. اینکه شما کالری دریافتی خود را با کالری که ازدست میدهید تنظیم کنید میتواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری در کاهش وزن خود داشته باشید.

ما میخواهیم با معضل چاقی رو به رو شویم و در این بین مشکلات بسیاری هم وجود دارد که باید برطرف شود. اما نمیخواهیم که مشکلی به مشکلات افزوده شود. ورزش کردن مهم است و هیچگاه نمیتوان گفت که ورزش نکردن میتواند برای شما سود آور باشد.

ورزش کردن در افراد چاق و دارای اضافه‌ وزن

ورزش کردن در افراد چاق و دارای اضافه‌ وزن برای رسیدن به رویای لاغری و تناسب اندام راهی ست تدریجی و با انجام آن بطور مداوم و برنامه ریزی شده به تناسب اندام دلخواه خود خواهیم رسید. از طرفی ورزش کردن یک راه طبیعی برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است.

در روش‌های دیگری که برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام استفاده میشود معمولا بصورت مصنوعی  و با استفاده از یک یا چند تکنیک فرد را به وزن دلخواه میرسانند.

ورزش یک عمل است که برای رسیدن به تناسب اندام صورت می‌گیرد این روش برخلاف روش های دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان، طی دوره نقاهت، مصرف دارو ندارد بلکه بدون هیچ یک از این موارد میتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

روش های دیگر درمان چاقی و اضافه وزن معمولا هزینه هایی را به دنبال دارند

روش های دیگر درمان چاقی و اضافه وزن معمولا هزینه هایی را به دنبال دارند که این هزینه ها ممکن است مادی باشند و گاهی نیز جانی هستند.

هرینه های مادی روش های دیگر درمان چاقی و اضافه وزن معمولا زیاد هستند درحالیکه ورزش کردن هیچ یک از این هزینه ها را در پی ندارد و بصورت رایگان میتوان از آن به عنوان یک روش مناسب برای درمان چاقی و اضافه وزن و رسیدن به تناسب اندام بهره برد.

هزینه های جانی روش های دیگر همان عوارضی هستند که این روش ها برجای میگذارند.

معمولا هر درمانی علاوه بر فوایدی که دارد، عوارضی را نیز برجای می‌گذارد در صورتیکه ورزش هیچ عوارض و خطری ندارد و هرفردی می‌تواند با توجه به شرایط خود آن را انجام دهد و از بی خطر بودن آن مطمئن باشد.

روش های دیگر درمان چاقی و اضافه وزن معمولا هزینه هایی را به دنبال دارند

روش های دیگر درمان چاقی و اضافه وزن معمولا هزینه هایی را به دنبال دارند

مشاوره تغذیه چاقی

مشاور تغذیه خوب برای کاهش وزن و چاقی به شما کمک زیادی میکند تا بتوانید صحیح ترین راه را برای کاهش وزن خود انتخاب کنید. ما یک سفر به نام کاهش وزن و مبارزه با چاقی را شروع کردیم و به شما از تک به تک عوامل موثر بر کاهش وزن ازجمله عمل های جراحی، رژیم های غذایی و درنهایت ورزش کردن و تغذیه صحیح درکنار ورزش گفتیم.

اما نکته ای که وجود دارد این است که در این قسمت از سفر لاغری ما، مشاوره تغذیه چاقی نقش بسیار زیادی در موفقیت ما دارد. مشاور تغذیه چاقی به شما به عنوان یک راهنما، بهترین و اصولی ترین راه ها برای کاهش وزن را نشان میدهد. به شما میگوید که از چه زمانی میتوانید به تغذیه امیدوار باشید و در چه شرایطی لازم است که به عمل جراحی فکر کنید.

نقش حیاتی مشاوره تغذیه چاقی

همه این ها به این دلیل است که نقش مشاوره تغذیه چاقی در فرآیند کاهش وزن شما یک نقش حیاتی است و لازم است به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید.

همواره حضور یک مشاور تغذیه میتواند به شما کمک های بسیاری در روند کاهش وزن شما داشته باشد. یک فردی که به کاهش وزن خود فکر میکند، شاید نیازمند یک مربی برای تمرینات ورزشی خود باشد، شاید نیازمند یک متخصص و جراح برای انجام عمل های لاغری خود باشد.

اما درکنار تمام این موارد، حتما نیازمند یک متخصص تغذیه خواهد بود که تا باقی عمر درکنارش باشد و تمامی اصول غذایی صحیح و سبک زندگی سالم را به وی بیاموزد.

شما میتوانید به دکتر کوهدانی برای دریافت مشاوره تغذیه چاقی مراجعه کنید. دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه و مشاور تغذیه چاقی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت بسیاری از افراد در کاهش وزن داشته است و توانسته موفقیت های زیادی را برای بسیاری در این حیطه رقم بزند.

در ادامه ما بیشتر به بررسی نقش مشاوره تغذیه چاقی و ویژگی های انتخاب بهترین مشاور تغذیه چاقی میپردازیم.

نقش حیاتی مشاور تغذیه چاقی

نقش حیاتی مشاور تغذیه چاقی

مشاوره تغذیه چاقی چه میکند

ما بر لزوم مشاوره گرفتن از یک مشاور تغذیه چاقی صحبت کردیم. اما میخواهیم دقیق بدانیم که اساسا یک مشاور تغذیه برای شما چه کاری انجام میدهد؟ چرا لازم است بجای توجه به برنامه ها و رژیم های غذایی موجود در فضای مجازی، از کمک های یک مشاور تغذیه برای درمان چاقی استفاده کنید؟

ما همه سوالات بسیاری در زمینه چاقی و درمان آن در ذهن داریم که این سوالات باید با اصولی ترین پاسخ ها حل شوند. سوالاتی از قبیل اینکه چه بخوریم، چه میزان بخوریم، چه زمانی و اصلا چگونه بخوریم! این سوالات تماما میتوند با برنامه غذایی و رژیم شما مرتبط باشد و لازم است که حتما این موارد را یک به یک مورد توجه قرار بدهید.

مشاوره تغذیه چاقی چه میکند

مشاوره تغذیه چاقی چه میکند

اما سوال بعدی و مهم ما این است که چه کسی به این سوالات پاسخ خواهد داد؟ قطعا متخصص تغذیه شما اولین نفری است که پاسخی اصولی برای این جای خالی ها پیدا خواهد کرد و با شما درمیان خواهد گذاشت.

متخصص تغذیه به شما کمک میکند تا بدانید با توجه به میزان فعالیت که در طول روز انجام میدهید، چه اندازه کالری دریافت کنید و چه اندازه هم کالری بسوزانید.

از کدام ضلع مثلث کاهش وزن استفاده کنید

متخصص تغذیه به شما کمک میکند که از کدام ضلع مثلث کاهش وزن استفاده کنید و به کدام مورد توجه کنید. درصورتی که شما به عمل جراحی پرداخته اید، چه تغذیه ای با عمل شما متناسب است و بعد از انجام عمل و کوچکتر شدن معده، چه بخوریم که مشکلی در تامین نیاز های بدن وجود نداشته باشد.

همچنین رژیم های غذایی مختلف اعم از رژیم کاهش وزن، افزایش وزن، آب درمانی، ورزش و… نیز وجود دارد که هرکدام نیازمند برنامه غذایی ویژه و مخصوص به خود است. به همین دلیل هم حضور متخصص تغذیه میتواند در تعیین یک برنامه غذایی مربوط به نوع رژیم موثر باشد.

بیماری های بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض و مشکلات و ناراحتی های بسیاری برای بدن ایجاد میکنند

بیماری های بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض و مشکلات و ناراحتی های بسیاری برای بدن ایجاد میکنند. این بیماری ها از یک سو باعث میشوند که فرد از زندگی روزمره خود باز بماند و از سوی دیگر هم ممکن است درموارد حاد سلامتی فرد را به خطر بیاندازد.

تصور کنید که فردی دچار مشکل زمینه ای شده باشد و یا با بیماری دیابت دست و پنجه نرم کند. معمولا در این شرایط پزشک اولین توصیه ای که میکند این است که فرد حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کند. م

راجعه به دکتر متخصص تغذیه برای دیابت معمولا از اولین کارهایی است که افراد درگیر با این بیماری انجام میدهند ولی شاید کمتر کسی بداند که این کار به اندازه کنترل دیابت اهمیت دارد چرا که از طریق تغذیه هم میتوان به درمان این بیماری ها پرداخت.

اما مشکل اصلی این است که افراد کمتر به این مورد توجه دارند که شاید تغذیه آن ها منجر به بروز بیماری یا تشدید شدن آن شود و همین اندازه هم تغذیه مناسب میتواند منجر به درمان و یا پیشگیری از بیماری شود.

بیماری های بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض و مشکلات و ناراحتی های بسیاری برای بدن ایجاد میکنند

بیماری های بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض و مشکلات و ناراحتی های بسیاری برای بدن ایجاد میکنند

برای دریافت مشاوره تغذیه چاقی به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت مشاوره چاقی و یا مشاوره در هر زمینه ای مربوط به سلامتی، لازم است بدانیم به کجا مراجعه کنیم و از چه کسانی مشاوره دریافت کنیم.

قطعا دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه سلامتی از کسانی که اطلاعات کافی داشته باشند شرط اصلی برای موفقیت در برنامه کاهش وزن است. هدف نهایی کاهش وزن است و رسیدن به این هدف نیازمند یک برنامه دقیق از تغذیه صحیح، رژیم غذایی مناسب و ورزش اصولی است.

حتی در شرایطی که شما از عمل جراحی برای کاهش وزن خود استفاده میکنید هم نیاز است که یک برنامه مشخص برای کاهش وزن خود داشته باشید.

برای دریافت این برنامه راه های زیادی وجود دارد

برای دریافت این برنامه راه های زیادی وجود دارد. شما میتوانید به راحتی از طریق اینترنت و فضای مجاز هم به دریافت برنامه غذایی بپردازید اما آیا این برنامه میتواند برای شما آنقدر قابل اعتماد باشد که سلامتی خود را بر طبق این برنامه تنظیم کنید؟

قطعا این برنامه ها حتی اگر دقیق هم تنظیم شده باشد، برای هرکس با توجه به شرایط بدنی، بیماری های زمینه ای، نوع روش کاهش وزن و مدت زمانی که ضرورت دارد تا فرد کاهش وزن خود را به انجام برساند بستگی دارد.

از طرفی هم دریافت این برنامه غذایی میتواند در شرایطی که فرد عمل جراحی انجام داده باشد بسیار حساس باشد و این حساسیت دو چندان باعث میشود که شرایط برای بیمار بسیار خطرناک باشد.

به همین دلیل هم همواره توصیه متخصصان و پزشکان بر این بوده است که برای دریافت یک برنامه غذایی مناسب و دقیق و اصولی با توجه به کلیه شرایط جسمی و سلامتی خود، با متخصصان تغذیه و همچنین، بهترین مشاور تغذیه چاقی در ارتباط باشید.

برای دریافت این برنامه راه های زیادی وجود دارد

برای دریافت این برنامه راه های زیادی وجود دارد

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما مشاوره تغذیه چاقی را معرفی کنیم.

بهترین مشاور تغذیه چاقی

تا اینجا گفتیم که بهتر است برای درمان عارضه چاقی خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید. اما اینکه متخصص تغذیه شما تا چه اندازه نسبت به عملکرد خود و همچنین رژیم غذایی که برای شما آماده کرده است آشنایی دارد، میتواند در نتیجه گیری مثبت شما از این برنامه غذایی تاثیر گذار باشد.

توجه کنید که برای انجام کارها بخصوص در حوزه سلامت، لازم است که حتما به متخصص هرکار مراجعه کنید و بحث تغذیه به دلیل اینکه تاثیر زیادی در سلامت بدن شما دارد، لازم است که حتما توسط یک متخصص تغذیه آشنا به اصول رژیم های غذایی و هماهنگی رژیم غذایی با بدن هر فرد انجام شود.

در این بین بهترین متخصص تغذیه میتواند به شما کمک بیشتری کند و رژیم غذایی با عملکرد بهتری برای شما تدوین کند. حال ما قصد داریم به بررسی کامل ویژگی های بهترین دکتر تغذیه برای درمان معضل چاقی بپردازیم.

بهترین مشاور تغذیه چاقی

بهترین مشاور تغذیه چاقی

اولین مسئله در انتخاب بهترین متخصص در امور مرتبط با حوزه سلامت، میزان آشنایی فرد نسبت به علم روز دنیا و به روز بودن دانسته های فرد است. امروزه دنیا بطور روزمره درحال پیشرفت است و علم ما نسبت به مواد غذایی و تاثیر آن ها در بدن و در بیماری های مختلف نیز درحال به روز شدن است. چه خوب است که سعی کنید به سراغ متخصص تغذیه ای بروید که نسبت به این که در علم روز دنیا چه مواد غذایی برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد میشود آگاهی کافی داشته باشد.

علم کافی نسبت به رژیم غذایی

یک متخصص تغذیه خوب علم کافی نسبت به رژیم غذایی خود و نحوه عملکرد آن در فرآیند درمان چاقی و رسیدن به تناسب اندام دارد. به این معنا که با درنظر گرفتن همه جوانب و بخصوص بیماری های زمینه ای که هر فردی ممکن است با آن ها درگیر باشد، رژیم غذایی تدوین میکند که این رژیم هم بر درمان چاقی و اضافه وزن و دیگر عارضه های اینچنین تاثیر گذار است و هم در درمان بیماری های زمینه ای دیگری که فرد ممکن است با آن ها درگیر باشد.

علم کافی نسبت به رژیم غذایی

علم کافی نسبت به رژیم غذایی

 

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن 

مسئله دیگر هم این است که متخصص تغذیه باید نسبت به بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن آشنایی و اطلاعات کافی داشته باشد تا بداند که برای درمان هرکدام از این بیماری ها بهترین تغذیه و رژیم غذایی چیست و چگونه باید این رژیم را با توجه به شرایط قد و وزنی فرد و همچنین، شرایط تحرک روزانه هر فردی پیگیری کرد.

گاهی پیش میاید که مردم برای درمان های مرتبط با تغذیه خود به سراغ متخصصینی میروند که هزینه بیشتری برای ارائه برنامه های غذایی و… دریافت میکنند. اما مسئله این است که ارزش یک رژیم غذایی اول از همه به حفظ سلامت شما و بعد از آن هم به عملکرد مثبت آن در بدن شماست که نه به بدن شما و اندام های داخلی بدن آسیب برساند و نه اینکه عملکرد آن در برطرف کردن عارضه های مربوط به چاقی شما پایین باشد. پس این رژیم غذایی است که نقش تعیین کننده دارد و صرفا هزینه بیشتر نمیتواند تضمین کند که برنامه غذایی میتواند موثر باشد.

با توجه به ویژگی های گفته شده، دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه و همچنین به عنوان بهترین مشاور تغذیه چاقی، میتواند کمک بسیار زیادی در پیشبرد اهداف شما در زمینه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام داشته باشد. شما میتوانید بهترین و به روز ترین برنامه های غذایی و رژیم هایی صد در صد موفق را از ایشان دریافت کنید.

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن 

اطلاعات کافی در مورد بیماری های زمینه ای و عملکرد آن در بدن

هزینه های مشاوره تغذیه برای چاقی

با همه این ها لازم است که اطلاعاتی در زمینه کاهش وزن داشته باشیم اما کاهش وزن نه تنها اطلاعات بلکه هزینه هایی هم برای فرد دارد. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید هزینه هایی را هم برای خود درنظر بگیرند که این هزینه ها توسط پزشکان مختلف در کلینیک های گوناگون با قیمت های متفاوت ارائه میشود. این تفاوت در قیمت ها هم باعث میشود که پزشک متخصص تغذیه نتواند قیمت مشخصی را به بیماران خود ارائه دهند.

البته این قیمت ها با توجه به یک سری فاکتورهای مشخص به بیماران ارائه میشود و هرکدام عوامل مختلف موثر بر خود دارد که این عوامل در تعیین هزینه نهایی رژیم کاهش وزن شما موثر است.

به هرحال فرآیند درمان و سلامت فردی مسئله ای نیست که شما بخواهید بخاطر وجود هزینه درمانی آن را نادیده بگیرید. بسیاری از مردم هستند که با رژیم های غذایی خود را ساده گرفته و یا نادیده میگیرند چرا که از پرداخت هزینه برای این رژیم های غذایی سرباز میزنند.

شما در حال خواندن پست مشاوره تغذیه چاقی هستید.

حتما تغذیه خود را جدی بگیرید

اما این مسئله ضرورت دارد که حتما تغذیه خود را جدی بگیرید مخصوصا زمانی که شما بیماری زمینه ای یا بیماری خاصی دارید و از طرفی هم با سوابق چاقی و اضافه وزن در خانواده خود رو به رو هستید.

این موارد میتواند در آینده باعث اضافه وزن و چاقی مفرط شده و از طرفی هم به دلیل وجود بیماری های زمینه ای، مشکلاتی را در این رابطه برای فرد ایجاد کند که این مشکلات منجر به خطرات بیشتر در آینده میشود.

البته ما در ادامه به معرفی فاکتور ها و عوامل موثر بر قیمت نهایی مشاوره تغذیه چاقی و یک برنامه غذایی میپردازیم اما شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص در زمینه مشاور تغذیه چاقی در ارتباط باشید تا از شرایط و هزینه های نهایی دریافت یک رژیم غذایی اطلاع کسب کنید.

حتما تغذیه خود را جدی بگیرید

حتما تغذیه خود را جدی بگیرید

امیدواریم تا اینجا با خواندن مقاله مشاوره تغذیه چاقی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

باید ها و نباید های رژیم چاقی

یکی از روش های درمان چاقی و کاهش وزن رژیم های غذایی است که  مدت درازی است که افرادی که برای کاهش وزن خود در تلاش هستند، از این روش بهره میبرند.

رژیم های غذایی در انواع گوناگونی وجود دارند که معمولا پزشک متخصص باتوجه به شرایط فرد آن را برای وی تجویز میکند.

باید ها و نباید های رژیم چاقی

باید ها و نباید های رژیم چاقی

یکی از اصولی که در طول یک رژیم غذایی رعایت کنیم این است که به آن پایبند باشیم و در انجام آن مصمم باشیم تا نتایجی که انتظارش را داریم مشاهده کنیم.

برای کاهش وزن بااستفاده از روش‌های تدریجی باید شخص از  اراده ی قوی برخوردار باشد تا بتواند در یک مدت طولانی برای کاهش وزن خود تلاش کند، گرچه برخی از رژیم های سخت میتوانند در مدت زمان کوتاه تری به کاهش وزن منجر شوند اما باز هم اراده فرد در نگهداری خود بسیار مهم است.

بنابراین زمانیکه شخصی تصمیم دارد که با استفاده از رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهد و خود را از شر چربی های اضافی نجات دهد باید اراده خود را در این زمینه تقویت کند و بداند که این کار برای افزایش سطح سلامت خودش است و باید برای آن تلاش کند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مشاوره تخصصی لاغری دیدن کنید.

کاهش وزن از طریق رژیم چون در یک دوره تقریبا طولانی مدت رخ میدهد

معمولا کاهش وزن از طریق رژیم چون در یک دوره تقریبا طولانی مدت رخ میدهد فرد باید بتواند به اصطلاح در خوردن غذا جلوی خود را بگیرد و خود را کنترل کند تا رژیمی که گرفته است هدر نشود و نتایج خود را نشان دهد.

اگر شخص درکنار رژیم خود همچنان مانند گذشته از خوردن غذاهای چرب و با کالری بالا اجتناب نکند مسلما نتیحه ای هم نخواهد گرفت.

شخصی که با استفاده از رژیم غذایی سعی دارد تا وزن خود را کاهش دهد باید بداند که تحت هیچ شرایطی نباید اصول رژیم غذایی خود زیر پا بگذارد و بداند که با نادیده گرفتن این اصول در کاهش وزن موفق نخواهد بود.

از اینکه تا انتهای پست مشاوره تغذیه چاقی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله مشاوره تغذیه چاقی بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید