بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

خرما در رژیم کتوژنیک
خرما در رژیم کتوژنیک
2020/10/20
دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی
دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی
2020/10/21
بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران برای شما صحبت کنیم و در رابطه با تخصص ‌های یک متخصص تغذیه ورزشی بیشتر برای شما بگوییم. به طور کلی هدف تعیین و مشخص شده‌ای که یک متخصص تغذیه ورزشی بر عهده دارد، این است که بتواند بهترین رژیم غذایی را با در نظر گرفتن نوع نیاز افراد و متناسب با سلیقه آن ‌ها در نظر بگیرد.

به طور کلی هدف مشخص شده ‌ای که برای یک متخصص تغذیه ورزشی تعیین می گردد، این است که بتواند عملکرد ورزشی ورزشکاران را به حداکثر برسانند و در این راستا برنامه ‌های مناسبی برای رژیم آن ‌ها در نظر بگیرند.

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

یکی از موارد بسیار مهمی که ورزشکاران به آن توجه ویژه‌ای دارند، رژیم غذائی آن‌ ها می باشد. علی ‌الخصوص اگر ورزشکاران به صورت تخصصی ورزش می‌کنند و در رشته خاصی فعالیت دارند، لازم است که حتماً رژیم غذایی مناسبی استفاده کنند. به دلیل این‌که در کنار ورزش ‌های ارائه ‌شده یک دکتر لازم است که حتماً از رژیم های متعدد استفاده شود.

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران

بهترین متخصص تغذیه برای ورزشکاران

بهترین متخصص تغذیه برای ورزشکاران شخصی است که بتواند با در نظر گرفتن معیار های آن ‌ها همانند وزن، زمان مناسب برای ورزش، شدت ورزش، نوع ورزش و دیگر می‌ توان رژیم غذایی مناسبی برای ورزشکاران با ابعاد در نظر گرفته و تخصص ‌های خود به همراه داشته باشد.

حال در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با موضوع بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران بیشتر صحبت کنیم و نکات مهمی که یک ورزشکار لازم است، در هنگام تغذیه خود بیشتر آن ‌ها را مورد توجه قرار دهد، را برای شما در نظر بگیریم.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به دنبال مشخصات بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران هستید می‌ توانید با مطالعه این مطلب آگاهی بسیاری در این زمینه کسب کنید.

در این زمینه بهتر است بدانید که دکتر کوهدانی با در نظر گرفتن تخصص ‌های لازم تغذیه ورزشی برای ورزشکاران توانسته نام خود را به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ثبت کند و از این لحاظ است که تخصص ‌های دکتر کوهستانی برای تغذیه ورزشی بسیار مهم شمرده می شوند.

عنوان ‌های مورد نظر در رابطه با موضوع بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران عبارت‌اند از:

  1. متخصص تغذیه ورزشی چه شخصی است؟
  2. الگوی عمومی متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت است؟
  3. دریافت کالری به چه صورت می باشد؟
  4. زمان بعدی و تعداد وعده‌های غذائی در رژیم ورزشکاران به چه صورت است؟
  5. برنامه غذایی بدن‌سازی به چه صورت می باشد؟
  6. اصول تناسب اندام و فیتنس به چه صورت است؟
  7. تغذیه ورزشی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟
  8. یک فیزیولوژیست ورزشی چه کاری انجام می‌دهد؟
  9. محل کار متخصصین تغذیه ورزشی کجاست؟
  10. متخصص تغذیه ورزشی را بهتر بشناسید
  11. متخصص تغذیه ورزشی چه خدماتی را ارائه می دهد؟
  12. وظیفه یک متخصص تغذیه ورزشی چیست؟
  13. رژیم ورزشی تحت نظارت دکتر متخصص تغذیه به چه صورت می باشد؟
  14. جمع بندی مطالب

متخصص تغذیه ورزشی چه شخصی است؟

شخصی که در زمینه تغذیه ورزشی تخصص بسیاری داشته باشد و در تلاش است که با استفاده از یک برنامه تغذیه ورزشی با در نظر گرفتن اندام افراد مورد نظر کمک کند تا اشخاص بتوانند تناسب اندامی داشته باشند، را متخصص تغذیه ورزشی می گوییم. عموماً افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، متخصصین تغذیه ورزشی هستند که در این زمینه اطلاعات بسیار منحصر به‌ فردی دارند.

حال یکی از مهم ‌ترین دلایلی که می ‌تواند سبب تناسب اندام برای افراد ورزشکار شود، این است که متخصصین تغذیه بتوانند فعالیت های فیزیکی و ورزش‌ های مناسبی را با در نظر گرفتن شرایط افراد در کنار تغذیه و رژیم غذایی آن‌ ها به همراه داشته باشند.

به دلیل این‌که از عوامل اصلی که سبب رو به افزایش رفتن متابولیسم بدن می ‌شود، ورزش ‌ها و فعالیت ‌های روزانه در کنار تغذیه مناسب به واسطه تشخیص متخصصین تغذیه ورزشی می باشد.

همین طور در نظر گرفتن این عوامل می ‌تواند برنامه غذایی و کارایی آن را حدوداً ۵۰ درصد افزایش دهد. زیرا متخصصین تغذیه در این امر مهارت بسیاری دارند و می ‌توانند تناسب اندام را به واسطه رژیم‌ های مناسب و ورزش برای افراد همراه داشته باشند. در این راستا دکتر کوهدانی تخصص بسیاری برای در نظر گرفتن رژیم تغذیه ورزشی برای افراد دارد. به ‌همین سبب است که به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران نام گرفته شده است.

حتماً می‌دانید که رژیم‌ های غذایی سخت بدون در نظر گرفتن ورزش می ‌تواند آسیب ‌های بسیاری را برای افراد به همراه داشته باشد. اما هنگامی که در کنار ورزش خود از تغذیه مناسبی که بهترین متخصص تغذیه دکتر کوهدانی برای شما در نظر می‌گیرد، استفاده کاربردی و لازم را داشته باشید و می ‌توانید به ایده‌آل ‌های خود و تناسب موردنظر برسید.

اهداف روند تغذیه ورزشی

حتماً می‌ دانید هنگامی که یک فرد چاق قصد کاهش وزن داشته باشد، هدف اصلی او از کاهش وزن این است که بتواند چربی ‌های موردنظر را در بدن خود نیز کاهش دهد.  برای این‌که بتواند به این هدف دست پیدا کند، لازم است که فعالیت‌ های فیزیکی و ورزش را با تمرکز بیشتر و دقت بسیاری انجام دهد و می ‌تواند بر روی ورزش های هوازی تمرکز کند. سپس متخصص تغذیه ورزشی در این راستا با در نظر گرفتن برنامه‌ های مناسب غذایی می ‌تواند راهنمای خوبی برای این دسته از افراد باشد.

حال بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران لازم است برای افرادی که در هنگام ورزش عضله ‌های صورت خود را از دست داده‌اند و یا ممکن است که دچار آسیب‌ های جسمی و ضعف بدنی باشند، کمک مناسبی داشته باشد و از این طریق برنامه غذایی این ورزشکاران را به بهترین نحو ممکن برنامه‌ریزی کند.

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه شرق تهران دیدن کنید.

افرادی که ورزش های متعدد می کنند، از کمبود وزن بسیار رنج می ‌برند

همین طور در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که ورزش های متعدد می کنند، از کمبود وزن بسیار رنج می ‌برند و یا در بسیاری از موارد ممکن است که دچار ضعف بدنی شوند. حال این افراد نیز لازم است برای این‌که بتوانند به بهترین نحو ممکن افزایش وزن داشته باشند، با در نظر گرفتن ورزش مناسب و هدف تعیین ‌شده برای ورزش ‌های عضلانی همانند تحمل وزن خود را در نظر بگیرند.

حال بهترین متخصص تغذیه لازم است که برای این دسته از افراد نیز که هدف افزایش وزن دارند و قصد ندارند که میزان چربی‌ های خود را افزایش دهند، برنامه غذایی مناسبی مطابق با تناسب اندام آن‌ ها در نظر بگیرد.

به همین دلیل است که فعالیت ‌های یک متخصص با مهارت های برای تغذیه ورزشی افراد بسیار مهم شمرده می شود. به همین سبب تناسب اندام برای افراد در نظر گرفته می شود تا بتوانند از سبک زندگی سالمی پیروی کنند و برنامه غذایی آن ‌ها دارای یک الگوی اصولی باشد و همین طور ورزش را در زندگی خود جدی بگیرند.

البته لازم به ذکر است بگوییم که در این راستا حتماً لازم است از بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران استفاده کنند تا این پزشک با در نظر گرفتن تمامی شرایط مورد نیاز شما بتواند بهترین تغذیه ورزشی را برای شما در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است بدانید که در این راستا دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران نیز نام برده شده است و توانسته در این راستا تناسب اندام را برای بسیاری از افراد به همراه داشته باشد.

افرادی که ورزش های متعدد می کنند، از کمبود وزن بسیار رنج می ‌برند

افرادی که ورزش های متعدد می کنند، از کمبود وزن بسیار رنج می ‌برند

الگوی عمومی متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت است؟

ممکن است این پرسش در ذهن شما شکل بگیرد که نقش مؤثر متخصص تغذیه ورزشی برای تناسب اندام چه می باشد؟ لازم به ذکر است بدانید که در حال حاضر متخصصین تغذیه ورزشی می ‌توانند به ۲ دسته از افراد همانند تیم ‌های ورزشی و ورزشکاران مشاوره‌های تغذیه‌ای ارائه بدهند. اشخاص اولی که می توانند ارائه رژیم غذایی برای ورزشکاران داشته باشند کارشناسان و متخصصین تغذیه هستند که در این زمینه تحصیلات دارند و با گذراندن دوره ‌های تکمیلی تغذیه توانسته اند کاربرد لازم را در این زمینه داشته باشند.

الگوی عمومی متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت است؟

الگوی عمومی متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت است؟

اما دیگر افراد پزشکان ورزشی هستند که با در نظر داشتن دوره‌ های تکمیلی و تخصصی از لحاظ علمی می‌ توانند گرایش مهمی برای این امر داشته باشند. حال در ادامه این مقاله لازم است بگوییم که الگوی عمومی متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت می باشد.

به دلیل این‌که هر یک از متخصصین مشاوره‌ های مناسبی را برای تغذیه افراد ورزشکار و عنوان می‌ کنند که در ادامه به طور خلاصه برای شما می‌گوییم.

  • ارزیابی تغذیه‌های ورزشکاران
  • معاینه و ارزیابی پیکرشناسی ورزشکاران
  • تکمیل فرم ثبت عادات تمرینی و برنامه مسابقات
  • برنامه‌ریزی غذایی
  • برنامه‌ریزی غذایی روزانه ویژه تمرینات
  • برنامه‌ریزی غذایی روزانه ویژه مسابقات
  • برنامه‌ریزی‌های مدیریت وزن
  • برنامه‌ریزی غذایی برای کاهش وزن ورزشکاران مبتلا به اضافه‌وزن
  • برنامه‌ریزی غذایی برای افزایش وزن در ورزشکاران مبتلا به کمبود وزن
  • مراحل عملی مشاوره تغذیه

در نظر داشتن این ‌همه موارد لازم می ‌شود که متخصص تغذیه ورزشی چندین گام مهم عملی را در این راستا بردارد.

ارتباط مؤثر با ورزشکار

در نظر گرفتن این ارتباط ما بین متخصص تغذیه ورزشی و ورزشکار بسیار مهم شمرده می شود. به دلیل این‌که هر شخصی هنگامی‌که به یک متخصص تغذیه ورزشی به جهت مشاوره مراجعه می کند نیاز است که بتواند اعتماد خاصی به متخصص تغذیه ورزشی داشته باشد و متخصص موظف است تا بتواند اعتماد فرد موردنظر را جلب کند. به همین جهت لازم است متخصص تغذیه ورزشی برای شناخت و اعتماد بیشتر ورزشکار وقت بسیاری برای او در نظر بگیرد و در این راستا تلاش کند تا بتواند بیشتر او را بشناسند یا نپذیرفتند.

وجود داشتن این اعتماد می ‌تواند نتیجه مسرت‌بخشی را به ‌همراه داشته باشد. برای این‌که متخصص تغذیه ورزشی بتواند یک الگوی مناسب برای ورزشکار فراهم کند، یک ابزار دقیق برای تغییر رفتار او نیاز دارد. ورزشکاران به دلیل انگیزه بسیاری که برای ورزش خود دارند، نیازمند کسب اطلاعات جدید در رابطه با عادات غذایی غلط از مشاورین تغذیه هستند.

به همین جهت متخصصین تغذیه می ‌توانند با در نظر داشتن اطلاعات دقیقی در راستای ارائه موارد غلط و درست برای این افراد به همراه داشته باشند. متخصص تغذیه لازم است در نظر داشته باشد که هیچ‌گاه نمی ‌تواند به دلیل رفتار های تغذیه نامناسب افراد و ورزشکار را سرزنش کند. بلکه باید با در نظر داشتن رفتارهای صحیح آن‌ها را جایگزین رفتارهای غلط ورزشکار کند.

این‌که بتوان سلامت عملکرد ورزشکاران را به‌ همراه داشت یک موضوع بسیار مهم می باشد. به همین جهت لازم است که در حفظ سلامت تفکر فرد کوشا بود تا بتوان آن را به سطح بالاتری نیز هدایت کرد. در راستای تمامی مطالب متخصص تغذیه می ‌تواند به ورزشکار بیاموزد که اگر سلامتی خود را در این راستا فراموش کند، عملکردهای ورزشی او نیز می ‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند.

ارزیابی موانع موجود در برابر تغییرات رفتاری

وجود موانع بسیار زیاد سبب می‌ شود که ورزشکار نتواند تغییری در درون رژیم غذایی خود ایجاد کند. به همین جهت لازم است که متخصصین تغذیه در این زمان واقع‌گرا باشند و به صورت دقیق تمامی موارد ذکرشده را برای او ذکر کنند شرح بدهند و راه‌حل مناسبی را پیش پای او بگذارند.

در این راستا ورزشکار متعهد است که اراده مؤثری داشته باشد و تغییرات متعددی را در راستای سبک زندگی خود انجام دهد تا بتواند به موفقیت بسیاری برسد. این‌که متخصص تغذیه ورزشی بتواند ورزشکار را در برنامه‌ریزی غذایی مشارکت دهد، می ‌تواند مسئولیت ورزشکار را بیشتر کند.

همین امر سبب می شود، ورزشکار در این کار ناموفق نباشد و با استفاده از تمامی تجربیات در نظر گرفته و راهکارهای مناسب برای امر تغذیه موردنظر بتواند بهترین راه را انتخاب کند.

طراحی یک برنامه اصلاح عادات و رفتارها

هنگامی‌که یک ورزشکار قصد تعیین برنامه رژیم غذایی دارد، نیاز است که آماده تغییر سبک زندگی خود باشد و متخصص تغذیه ورزشی با در نظر گرفتن اهداف کوچک و کوتاه‌مدت می ‌تواند اهداف بزرگ ورزشکار را برای او تعیین کند. در نظر گرفتن این برنامه‌ریزی مناسب سبب می ‌شود تا افراد بتوانند تغییرات را مثبت بشمارند و در آن موفق باشند.

طراحی یک برنامه اصلاح عادات و رفتارها

طراحی یک برنامه اصلاح عادات و رفتارها

دریافت کالری به چه صورت می باشد؟

حال برای این‌که بتوان تشخیص داد دریافت کالری برای ورزشکاران به چه صورت است، بهتر است در این رابطه بدانید که با در نظر گرفتن نیاز بدن ورزشکاران و رژیم‌ های متفاوتی که برای آن ‌ها صورت می دهد، لازم است که دریافت کالری برای آن‌ ها انجام شود.

اغلب رژیم ‌هایی که برای افراد بدن‌ سازان در نظر گرفته می ‌شود به گونه‌ای است که مکمل‌ های غذایی و پودر های پروتئین جایگاه بسیار ویژه‌ای در رژیم غذایی این افراد داشته اند. به طور کلی مهم‌ ترین تأکیدی که در رژیم های تغذیه ورزشی و بدن‌سازی افراد رخ می‌ دهد این است که رژیم غذایی آن‌ ها سالم باشد و اغلب ساختن ظاهر بدن را بسیار مهم می‌ شمارند و لازم است که تغذیه آن‌ ها نیز بر این ساختار جلو برود.

حال برای این‌که افراد بدن‌ساز و ورزشی بتوانند به هدف خود که داشتن بهترین اندام ورزشی و بدن‌سازی و بزرگ‌ترین اندام می باشد، برسند لارم است از مواد غذایی و مکمل‌های مناسب و داروهای متعدد در این راستا استفاده کنند. یک متخصص تغذیه ورزشی که مهارت بسیاری در زمینه فعالیت خود دارد، می ‌تواند تمامی این موارد را برای افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند، به همراه داشته باشد.

تمرینات و رژیم ‌های غذایی برای هیچ ۲ نفر شبیه به یکدیگر نمی ‌باشد

به طور کلی هنگامی که افراد قصد تمرینات ورزشی و رژیم‌ های غذایی متعدد را دارند، تمرینات و رژیم ‌های غذایی برای هیچ ۲ نفر شبیه به یکدیگر نمی ‌باشد و ممکن است روند آن در تناسب اندام برای هر فردی متفاوت باشد. به همین جهت است که لازم ایت هر شخصی با در نظر گرفتن شرایط مناسب خود از متخصصین تغذیه ورزشی کمک بگیرند و تغییر برنامه غذایی مشخص شده‌ای را برای خود به همراه داشته باشند.

هنگامی که یک متخصص تغذیه ورزشی نظارت‌ های کافی را بر روی بدن سازان داشته باشد و می تواند رژیم های غذایی آن‌ ها را برای بیشتر کند و حجم عضلات و قدرت آن‌ ها به همراه داشته باشد و از این طریق سبب رسیدن افراد به اهدافشان می باشد.

در این راستا ممکن است که متخصصین تغذیه ورزشی استفاده از مکمل ‌های غذائی را مناسب بدانند. البته در نظر گرفتن این موضوع با تخصص‌ های پزشکی مدنظر شما ارائه می شود و بهتر است بدانید که لازم است در هنگام استفاده از پودرهای پروتئینی زیاده ‌روی نکنید و جانب احتیاط را رعایت کنید. در نظر گرفتن میزان معین شده پروتئین می‌ تواند از بیماری ‌های متعددی مانند نارسایی کلیوی و کم‌آبی بدن در ورزشکاران جلوگیری کند.

تمرینات و رژیم ‌های غذایی برای هیچ ۲ نفر شبیه به یکدیگر نمی ‌باشد

تمرینات و رژیم ‌های غذایی برای هیچ ۲ نفر شبیه به یکدیگر نمی ‌باشد

استفاده از مکمل های غذایی

لازم است که حتماً ورزشکاران در هنگام استفاده از انواع مکمل ‌ها در رژیم غذایی خود مشاوره‌ های مناسبی به جهت رشد هورمون‌ های انسانی و تستسترون داشته باشند. متخصص تغذیه ورزشی که ورزشکاران تحت نظارت او می‌ توانند به مصرف مکمل‌ها ادامه بدهند، بسیار مهم شمرده می شود. به دلیل این‌که این افراد با تخصص‌ های لازم در زمینه کاری خود می ‌توانند میزان معین شده ای از این مکمل ‌ها را برای شما در نظر بگیرند. همین طور بهتر است بدانید که استفاده از این نوع دارو ها فقط با تجویز متخصص تغذیه ورزشی صورت بگیرد و از استفاده خودسرانه آن ‌ها برای تناسب اندام خودداری شود.

در نظر گرفتن تمامی تمرینات ورزشی

حتماً می ‌دانید که در نظر گرفتن تمامی تمرینات ورزشی یکی از مؤلفه ‌های مهم و اصلی برای رعایت رژیم های غذایی می ‌باشد و برای افرادی که به بیماری ‌هایی همچون آرتروز ستون فقرات، آرتروز زانو و بیماری ‌های مفصلی دیگر مبتلا هستند، بسیار مناسب می باشد و حتماً این افراد لازم است قبل از این‌که بتوانند تمرینات ورزشی را آغاز کنند، در رابطه با نوع ورزش خود و رژیم‌ های غذایی مناسب با بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران مشورت داشته باشند. در این راستا دکتر کوهدانی می ‌تواند راهنمای مناسبی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران برای این دسته از افراد باشد.

به جهت این‌که این افراد در تلاشند تا بتوانند با تغییرات مهم و جدی در رژیم غذایی خود یک گام مؤثر در زندگی خود بردارند و به صورت تدریجی سیستم بدنی خود را تقویت کنند. این افراد لازم است که با رژیم ‌های غذائی وقف داده شوند و هماهنگی مناسبی برای آن‌ ها صورت بگیرد.

به همین سبب زیاد شدن و یا کم شدن ناگهانی دریافت کالری ها برای این دسته از افراد ممکن است که بدن آن‌ها را مجبور به ذخیره‌ سازی چربی ‌ها کند. به همین جهت برای این‌که بتوانید از تناسب اندام خوبی برخوردار باشید، دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

در نظر گرفتن تمامی تمرینات ورزشی

در نظر گرفتن تمامی تمرینات ورزشی

عملکرد برنامه غذایی بدن‌سازی

به طورکلی هدف از این که بدن سازان قصد تهیه برنامه غذایی داشته باشند، این است که بتوانند کاهش چربی را به همراه داشته باشند و به جای چربی های در نظر گرفته شده میزان حجم عضلات آن‌ ها بیشتر شود. به همین سبب در نظر گرفتن رژیم غذایی به واسطه متخصصان تغذیه ورزشی فقط برای کم کردن وزن نمی ‌باشد و اغلب بدن‌سازان و ورزشکاران مورد نظر در نظر دارند تا بتوانند از این طریق افزایش وزن خود را نیز به واسطه حجم عضلات داشته باشند.

حال متخصصین تغذیه ورزشی با در نظر گرفتن تخصص خود و همین طور عضله ‌های مورد نظر مواد خامی که می ‌تواند انرژی مورد نظر به ورزشکاران و بدنسازان را تامین کند را برای آن ها در نظر می‌گیرند.

این مواد خام نیز می ‌تواند سبب افزایش نیرو، رشد و تقویت عضلات افراد شود و از این طریق بسیار مفید واقع می ‌شود و می ‌تواند بدنسازان را به هدف اصلی خود برساند. حالا برای این‌که بتوانید در رابطه با این موضوع بیشتر بدانید بهتر است بگوییم که مزایای مهمی پشت استفاده از این نوع رژیم های غذائی وجود دارد.

یکی از مهم‌ ترین مزایای در نظر گرفته‌ شده برای رژیم غذایی ورزشکاران این است که بسیار سالم می باشد و می‌تواند زیباسازی ظاهر بدن آن‌ ها را به‌ همراه داشته باشد. همین طور در نظر گرفتن برنامه‌ریزی و تغذیه ورزشی مناسب برای آن ‌ها می‌ تواند میزان سوخت ‌و ساز بدن آن ‌ها را بالاتر ببرد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد بهتر است که از بهترین متخصص تغذیه ورزشی استفاده کنید.

در این این‌جا می توانیم نام دکتر کوهدانی را به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران برای شما داشته باشیم و می‌ توانید از تخصص ‌های دکتر کوهدانی در این زمینه استفاده کنید.

عملکرد برنامه غذایی بدن‌سازی

عملکرد برنامه غذایی بدن‌سازی

زمان بعدی و تعداد وعده‌های غذائی در رژیم ورزشکاران به چه صورت است؟

در راستای ادامه این موضوع مطلب بسیار مهمی که لازم است بیشتر در رابطه با آن بدانید این است که میزان وعده‌ های غذایی و زمان ‌بندی غذا خوردن برای ورزشکاران در رژیم های غذایی ورزشی به چه صورت می باشد.

عموماً بدنسازان در این راستا اطلاعات کافی دارند و می ‌دانند که هرچه میزان وعده ‌های غذایی آن ‌ها کمتر و کوچک‌تر باشد، می ‌تواند مؤثرتر واقع شود تا در مقایسه با وعده ‌های غذایی حجیم و بزرگ مؤثرتر می باشد.

به دلیل این‌که استفاده از وعده ‌های غذائی بسیار در طول شبانه ‌روز و در وعده ‌ها در اندازه‌ های بسیار کمتر سبب می ‌شود که عضلات در ورزشکاران بهتر حفظ شوند. حال برای این‌که ورزشکاران بتوانند از یک رژیم غذایی خوب پیروی کنند، لازم است که برای ساختن عضلات برای خوردن، بعد از تمرینات ورزشی خود چندین ساعت صبر کنند.سپس از مواد غذائی استفاده کنند و غذا بخورند.

وجود اسید های آمینه برای بدن ضروری و لازم هستند

در این راستا بهترین متخصص تغذیه نیز می تواند تمامی این موارد را برای ورزشکاران گوشزد کند. به دلیل این‌که وجود اسید های آمینه که برای بدن ضروری و لازم هستند می توانند پروتئین و قند را تحریک کند و همین امر بعد از انجام تمرینات ورزشی جلوگیری می کند.

به همین جهت اغلب پزشکان و متخصصین تغذیه ورزشی ترجیح می دهند که ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات‌ها قبل و بعد از ورزش‌ های سنگین صورت نگیرد و به دلیل این‌که می ‌تواند انسولین را تحریک کند. همان ‌طور که می‌دانید انسولین بسیار در بدن مهم می باشد. به دلیل این‌که می‌تواند به هنگام تمرینات ورزشی شکست پروتئین را بعد از وزنه‌برداری کمتر کند.

به هر حال با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده بهتر است بدانید که نباید بلافاصله بعد از این‌که تمرینات ورزشی را انجام دادید از نوشیدنی‌ های محرک انسولین استفاده کنید.

متخصص تغذیه در تغذیه ورزش در این رابطه توصیه می‌کنند که این نوشیدنی‌ ها بعد از این‌که تمرینات سنگین داشته اید، نباید به صورت یک‌باره بعد از تمام شدن تمرین نوشیده شوند و همین طور برای مصرف این نوع نوشیدنی‌ ها می توانید ۱ بار حدود ۲ ساعت بعد از تمرین نیز از آن‌ ها استفاده کنید.

در راستای تمامی موارد ذکرشده بهتر است بدانید که دکتر کوهدانی با در نظر گرفتن تخصص ‌های لازم خود در زمینه تغذیه توانسته به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی نام برده شود.

وجود اسید های آمینه برای بدن ضروری و لازم هستند

وجود اسید های آمینه برای بدن ضروری و لازم هستند

برنامه غذایی بدن‌سازی به چه صورت می باشد؟

از مهم ‌ترین بخش ‌هایی که حتماً نیاز است در تغذیه ورزشکاران در نظر گرفته شود، به ‌عنوان تغذیه و مکمل‌ های غذایی در برنامه آن ‌ها نام برده می‌شود. از مهم ترین مواردی که می ‌تواند نتیجه تمرینات ورزشی افراد را به دنبال داشته باشد، این است که بتوانند از تغذیه غذایی مناسبی به واسطه یک متخصص تغذیه ورزشی و مکمل های مورد نظر بهره کافی را ببرد.

حال در نظر داشته باشید که استفاده از مکمل ‌ها و برنامه‌ های غذایی نیاز است که به واسطه یک متخصص تغذیه ورزشی و بر اساس نتیجه آزمایشات خون هر فرد تقسیم ‌بندی و برنامه‌ ریزی شوند.

همان‌طور که ذکر کردیم بهتر است بدانید که در نظر گرفتن برنامه غذایی ورزشی برای هر یک از بدنسازان و ۲ نفر مشترک نمی ‌باشد و با در نظر گرفتن شرایط بدنی آن‌ ها برنامه تمرینی مشترکی برای آن‌ ها وجود ندارد.

به دلیلی که ممکن است یکی از افراد قصد کاهش وزن داشته باشد و دیگری قصد افزایش وزن داشته باشد و اگر ۲ فرد از ۱ برنامه غذائی یکسان استفاده کنند، نتیجه حاصل شده برای آن‌ ها مفید نخواهد بود و به نوعی تغذیه آن‌ ها دچار مختل می شود.

در نظر گرفتن نوع متابولیسم بدن

حال دانستن این نکته بسیار مهم است که نیاز است با در نظر گرفتن نوع متابولیسم بدن آن ‌ها و میزان مواد معدنی که در بدن بدنسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی تغذیه‌ های مفید و مضر برای یک ورزشکار مشخص شود.

در نظر گرفتن این موارد به واسطه متخصص تغذیه ورزشی صورت می‌گیرد. اگر تعیین هیچ کدام از غذاهای مفید و مضر برای ورزشکاران از صورت نگیرد، یک ورزشکار فقط زمان خود را برای انجام تمرینات متعدد از بین می ‌برد و نمی ‌تواند نتیجه درستی از ورزش ‌های خود کسب کند.

به همین دلیل است که متخصصین تغذیه ورزشی در این موارد به کمک بدن سازان می‌آیند و می ‌توانند با در نظر گرفتن یک برنامه مناسب روند بدن‌سازی آن‌ها را بهبود ببخشند. در این راستا دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی شناخته شده است و می ‌تواند در تغذیه ورزشکاران بسیار مفید واقع شود.

در نظر گرفتن نوع متابولیسم بدن

در نظر گرفتن نوع متابولیسم بدن

اصول تناسب اندام و فیتنس به چه صورت است؟

حدوداً ۵۰ درصد نکته مهمی که می‌ تواند سبب تناسب اندام می شود، داشتن سبک زندگی مفید و سالم می باشد. به همین جهت لازم است که سبک زندگی مفیدی را برای خود در نظر بگیرید. لازم به ذکر است بدانید مهم‌ترین عواملی که می‌ توانند سبب داشتن زندگی سالم باشند، تنظیم ساعت خواب و بیداری و سبک غذا های مصرفی شما می باشد.

در تمامی اشخاص رشد تمامی اندام‌ها هنگامی در نظر گرفته می‌شود که فرد در حال استراحت می باشد. به طور کلی این زمان را از جهت علمی حالت ریکاوری می‌گویند. به دلیل این‌که در این زمان ساعت خواب افراد تنظیم می گردد و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در نظر گرفتن ساعت شروع خواب نیز مهم جلوه داده می شود.

اصول تناسب اندام و فیتنس به چه صورت است؟

اصول تناسب اندام و فیتنس به چه صورت است؟

از دیگر اصول داشتن تناسب اندام و فیتنس عبارت اند از:

تاثیر خواب بر تناسب اندام

بهتر است بدانید که میزان خواب شما برای تناسب اندام به واسطه تشخیص متخصصین تغذیه نیز مهم می باشد. هورمون مفیدی در بدن مؤثر است و می ‌تواند برای سلامت و رشد بدن نقش مؤثری داشته باشد. همین هورمون نیز می ‌تواند سبب رشد عضلات و کم شدن میزان چربی ‌ها در بدن شود.

این هورمون به نام هورمون رشد نام گرفته شده است. همین‌طور وظیفه رشد و افزایش قد در کودکان و نوجوانان را به همراه دارد. به ‌طورکلی این هورمون در زمان هایی می تواند ترشح شود که ساعات غروب و طلوع خورشید می باشد و ترشح آن بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ نیمه‌شب می ‌باشد.

به همین دلیل است که تاثیر خواب مناسب می تواند برای تناسب اندام بسیار مفید واقع شود. هنگامی‌که به پزشک متخصص تغذیه ورزش مراجعه می‌کنید، در این راستا نیز می ‌تواند نکات مهمی را برای شما یادآوری کند.

تاثیر خواب بر تناسب اندام

تاثیر خواب بر تناسب اندام

بهترین زمان نوشیدن آب

به‌ طورکلی این‌ که بتوان در طول روز زمان‌ های مناسبی را برای نوشیدن آب در نظر گرفت، مهم شمرده می ‌شود. به دلیل این‌که این امر یکی از راه کار های مناسب برای افزایش میزان سوخت‌ و ساز بدن می باشد و لازم است که نوشیدن آب در این زمان‌ ها اتفاق بیفتد. به‌ طورکلی بازه زمانی که برای نوشیدن آب در نظر گرفته می شود ۳۰ دقیقه قبل از غذا تا یک ساعت و نیم بعد از غذا می باشد و در این زمان نمی‌توانید از آب و مایعات زیادی استفاده کنید.

مقابله با چاقی شکم

از دیگر راه کار های مناسبی که سبب می شود افزایش سوخت ‌و ساز بدن صورت بگیرد، این است که میزان وعده‌ های غذایی شما بیشتر و اندازه غذای شما کمتر شود. تعداد وعده ها بهتر است از ۳ وعده به ۶ وعده افزایش بیابد. هنگامی‌که اندازه وعده ها در هر وعده کمتر شود، از این جهت تمامی مواد غذایی در یک وعده به اندام‌های مناسب می ‌رسند و همین امر می‌ تواند سبب جلوگیری از چاقی شکمی گردد.

مقابله با چاقی شکم

مقابله با چاقی شکم

برنامه غذایی تناسب اندام

نیاز است که متخصص تغذیه ورزشی با در نظر گرفتن تناسب و وضعیت همه افراد میزان غذا های آن ‌ها را انتخاب کنند. به‌ عنوان نمونه با در نظر گرفتن تخصص‌های متخصص تغذیه ورزشی نیاز است فردی که دارای علائم دیابت می باشد، بتواند از گروه نان و غلات غلات هایی که سبوس‌دار دارند را در نظر بگیرد. به‌ عنوان نمونه تخصص ‌های متخصص تغذیه می‌ تواند فردی که از مشکلات قلبی عروقی رنج می ‌برد را به استفاده از گوشت ‌های سفید و ماهی توصیه کند.

تناسب اندام با ورزش

حال با در نظر گرفتن تمامی موارد برای این‌که بتواند متخصص تغذیه ورزشی تناسب اندام را برای شما به‌ همراه داشته باشد، لازم است که فعالیت ‌های فیزیکی و ورزشی را یکی از مهم‌ترین اصول تناسب اندام به صورت منظم بدانید. به همین جهت با در نظر گرفتن برنامه‌ ریزی‌ های متخصص تغذیه بدنسازی می ‌توانید از ورزش ‌های مناسب در کنار رژیم غذایی خود بهترین کاربرد را داشته باشید. در این راستا دکتر کوهدانی می ‌تواند بهترین راهنما برای در نظر گرفتن بهترین تغذیه برای شما باشد.

تناسب اندام با ورزش

تناسب اندام با ورزش

تغذیه ورزشی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟

شخصی که خود را فیزیولوژلیست ورزشی یا به طور کلی متخصص تغذیه ورزشی در نظر می‌گیرد، فعالیتش به گونه ای است که در رابطه با تمامی فیزیولوژی بدن انسان در هنگام ورزش و فعالیت ‌های بدنی اطلاعاتی دارد. متخصص تغذیه ورزشی به واسطه ابزارهای متعددی می ‌تواند به سیستم بدن و چگونگی پاسخ آن‌ ها به محرک های ورزشی آگاه باشد. در نظر گرفتن این عملکرد به متخصص تغذیه ورزشی کمک می‌کند و از این طریق می‌تواند اطلاعات مورد نیاز در رابطه با ورزشکار موردنظر را کسب کند.

محیط‌ های متفاوتی برای فعالیت ‌های یک متخصص تغذیه ورزشی در نظر گرفته می شود تا از این طریق این افراد به‌ درستی بتوانند بر روی ورزش و تمامی آثار بر روی بدن‌ های انسان اطلاعات مهمی داشته باشند. این افراد با در نظر گرفتن ابزارهای متعدد می ‌توانند از لحاظ ورزش بدن انسان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا به واسطه کاربرد آن بتوانند تغییرات مهمی در آن ایجاد کنند.

تغذیه ورزشی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟

تغذیه ورزشی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟

یک فیزیولوژیست ورزشی چه کاری انجام می‌دهد؟

به‌ طورکلی فعالیت ‌های یک متخصص تغذیه ورزشی به این‌گونه است که با در نظر گرفتن مطالعات متعددی که در رابطه با بدن انسان دارد، باید بتواند پاسخ فیزیولوژیکی برای نسبت بدن به ورزش داشته باشد و از این طریق این مطلب را ارزیابی کند. به دلیل این‌که همان طور که اغلب شما می ‌دانید در طول ورزش ممکن است افراد استرس‌های بسیاری را تجربه کنند و همین امر می ‌تواند تغییرات بدن را در هنگام ورزش به همراه داشته باشد.

فیزیولوژیست ورزشی باید بتواند از طریق تحلیل های فیزیولوژیکی درمان ورزشکاران و بیماران را به همراه داشته باشد. این افراد لازم است که آگاهی کاملی در رابطه با پاسخ بدن به هنگام وجود استرس در ورزش و فعالیت های جسمی داشته باشند و از این طریق راهنمایی‌ های مؤثر و مفیدی را برای ورزشکاران و بیماران ناتوان داشته باشند.

همین طور متخصصین تغذیه ورزشی می‌ توانند نیاز های درمانی و توان‌بخشی را برای افراد و بیماری‌ های متعدد به همراه داشته باشند. به طور کلی فعالیت اصلی متخصصین تغذیه ورزشی به این‌گونه است که سر و کار بسیاری با ورزشکاران دارند و در تلاشند تا بتوانند شرایط عملکرد های لازم را برای فعالیت ‌های ورزشی ورزشکاران به همراه داشته باشند.

به طور کلی وظیفه و نوع فعالیت فیزیوژلیست ورزشی با سلامت ورزشکاران و انسان‌ ها سروکار دارد و می ‌تواند به واسطه تخصص‌ های کافی در تغذیه کمک کند تا افراد تناسب اندام خوبی را تجربه کنند. رشته ‌های متعددی در رابطه با متخصصین تغذیه ورزشی وجود دارد که می ‌توانند در تمامی این رشته ‌ها مفید باشند.

فیزیولوژیست های ورزشی می‌ توانند در رشته‌های زیر کارآمد باشند:

  • برنامه ‌های ورزشی و سلامت
  • تحقیق
  • تکنولوژی ورزشی
  • مربیان قدرتی برای تیم ها و دانشگاه‌ها
  • کارشناسان ورزشی در کلینیک‌های قلب و عروق و ناتوانی
  • مربیان تناسب اندام دوومیدانی
  • تکنسین الکتروفیزیولوژی
فیزیولوژیست های ورزشی می‌ توانند در رشته‌های زیر کارآمد باشند:

فیزیولوژیست های ورزشی می‌ توانند در رشته‌های زیر کارآمد باشند:

محل کار متخصصین تغذیه ورزشی کجاست؟

با در نظر گرفتن نوع فعالیت های متخصصین تغذیه ورزشی، ممکن است محل کار متفاوتی داشته باشند. دکتر کوهدانی نیز یکی از متخصصین باتجربه و با مهارتی است که به عنوان بهترین دکتر تغذیه شناخته شده است. ممکن است که متخصصین تغذیه در مکان‌هایی همانند مکان‌های زیر فعالیت داشته باشند:

  • بیمارستان
  • مطب پزشکان
  • کلینیک‌های پزشکی ورزشی
  • کلینیک‌های درمانی فیزیکی
  • برنامه‌های ورزشی دانشگاه

در نظر داشتن این‌که متخصصین تغذیه ورزشی می تواند انتخاب متعددی در راستای بیمارستان باشگاه مراکز توان‌بخشی مطب داشته باشد نیز بسیار می باشد. در این راستا با در نظر گرفتن نوع نیاز متخصصین ورزش ممکن است فعالیت‌ هایی در تمام محیط را تجربه کنند.

محل کار متخصصین تغذیه ورزشی کجاست؟

محل کار متخصصین تغذیه ورزشی کجاست؟

متخصص تغذیه ورزشی را بهتر بشناسید

به طورکلی هدف اصلی یک متخصص تغذیه ورزشی این است تا بتواند با در نظر گرفتن شرایط افراد و بهترین رژیم غذایی را با توجه به نیاز های ورزشی آن‌ ها به همراه داشته باشد. در حالتی دیگر از اهداف کلی متخصص تغذیه ورزشی این است که بتواند میزان عملکرد های ورزشی ورزشکاران را به واسطه یک تغذیه مناسب بالاتر ببرد و به همین جهت است که متخصص تغذیه ورزشی می تواند تمرکز ویژه‌ای بر روی موارد ذکرشده داشته باشد.

این موارد عبارت‌اند از:

  • سلامت عمومی و سیستم بدنی
  • سطح انرژی
  • تمرکز
  • بازیابی بدن
  • رشد و ترکیب بدن

در راستای رشد و ترکیب بدن هنگامی که اجتماع بافت چربی ها و بافت غیر چربی ها و مواد معدنی استخوانی ترکیب می شوند اتفاق می افتد.

متخصص تغذیه ورزشی را بهتر بشناسید

متخصص تغذیه ورزشی را بهتر بشناسید

متخصص تغذیه ورزشی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

حال اگر بخواهیم در رابطه با خدمات ارائه ‌شده به واسطه متخصص تغذیه ورزشی صحبت کنیم، بهتر است بگوییم که به‌ طور کلی متخصص تغذیه ورزشی می ‌تواند مشاوره ‌های تغذیه‌ای برای ورزشکاران بهترین حالت ممکن را برعهده داشته باشد. موارد متعددی از مسئولیت‌ های مهم متخصص تغذیه شمرده می‌ شود که لازم است در این خصوص مشاوره‌ های درست و به جایی را برای ورزشکاران به همراه داشته باشد.

به‌ عنوان نمونه می ‌توان به دکتر کوهدانی به‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی اشاره کرد و نام ایشان را برای مشاوره‌ های مناسب ورزشکاران ذکر کرد. دکتر کوهدانی نیز در رابطه با تحلیل محتوای غذایی لازم است که اطلاعاتی در اختیار ورزشکاران قرار دهد.

تحلیل‌ های محتوا های غذایی می ‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • کیفیت تغذیه‌ای که شامل کنترل میزان چربی پروتئین کربوهیدرات می شود.
  • کنترل مواد غذایی ریز مغزها همانند کلسیم، روی، ویتامین سی، حجم آنتی اکسیدان مهم شمرده می شود.
  • ارائه دادن برنامه تغذیه قبل و بعد از تمرین ‌های ورزشی از دیگر وظایف متخصصین تغذیه ورزشی می باشد.
  • متخصصین تغذیه ورزشی زمان‌بندی مصرف کربوهیدرات و پروتئین در مراحل مختلف تمرین را برعهده دارند.
  • بررسی تنوع غذایی برعهده متخصصین تغذیه ورزشی می باشد.
  • تشخیص و رسیدگی به بیماری ‌هایی همچون بیماری کم‌خونی، دیابت و اختلالات تغذیه‌ای و آلرژی ‌ها به موادهای خاص نیز برعهده متخصصین تغذیه ورزشی می باشد.
تحلیل‌ های محتوا های غذایی می ‌توانند شامل موارد زیر باشند:

تحلیل‌ های محتوا های غذایی می ‌توانند شامل موارد زیر باشند:

وظیفه یک متخصص تغذیه ورزشی چیست؟

به غیر از کاربردها و خدمات ارائه ‌شده به واسطه متخصصین تغذیه ورزشی که در مطالب بالا برای شما ذکر کردیم، متخصصین تغذیه ورزشی وظایف متعددی برای کنترل وزن افراد دارند که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

مدیریت وزن

متخصصین تغذیه با مهارت و با تخصص لازم است که مدیریت وزن ورزشکاران و افراد تحت پوشش خود را با مشاوره‌ های متعددی به همراه داشته باشند و از این طریق راه کارهای مناسبی را در رژیم های غذایی آن‌ها تعبیه کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن بدون تحت تاثیر قرار دادن دیگر عوامل بدن آن ‌ها کاهش و یا افزایش وزن داشته باشند و بتوانند به تناسب اندام دلخواه خود برسند. در این راستا برای مدیریت وزن متخصص تغذیه ورزشی لازم است که به موارد زیر دقت کند:

  • ارائه راه کار هایی برای کاهش چین ‌و چروک پوست
  • روان‌شناسی تغذیه
مدیریت وزن

مدیریت وزن

افزایش توده عضلانی

در نظر داشته باشید که از دیگر وظایف متخصصین تغذیه ورزشی این است که بتواند برای افرادی که خواهان افزایش حجم عضلات بدن خود هستند راه کار های مناسبی داشته باشند. به دلیل این‌که اغلب افراد قصد دارند، در مناطقی از بدن خود افزایش وزن داشته باشند. راه کار های ارائه ‌شده به واسطه متخصص تغذیه ورزشی برای افزایش توده عضلانی می تواند، شامل موارد زیر شود:

  • ارائه برنامه تغذیه جهت افزایش توده عضلانی مناسب با اهداف ورزشی
  • تجویز مکمل‌ های خوراکی

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی

یکی دیگر از وظایف اصلی متخصصین تغذیه ورزشی به این صورت است که بتوانند برنامه‌ریزی وعده ‌های غذایی را برای ورزشکاران در نظر بگیرند و از این طریق ارائه دهنده انواع ایده‌ های غذایی مناسب برای آن‌ ها در طول دوره باشند. از مهم ‌ترین برنامه‌ ریزی ‌های وعده‌ های غذایی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه ایده ‌های غذایی
  • زمان ‌بندی مصرف انواع مواد غذایی

ارائه برنامه غذایی در زمان مسابقه

از دیگر وظایف مهم متخصصین تغذیه ورزشی این می ‌باشد که در زمان مسابقات بتوانند برنامه غذائی مؤثر و مفیدی را برای ورزشکاران در نظر بگیرند و لازم است که حتماً نکات مهمی را در این راستا رعایت کنند. در نظر داشتن ارائه برنامه غذایی در زمان مسابقات به واسطه متخصصین تغذیه ورزشی شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه رژیم غذایی پیش از مسابقه همانند چگونه بارگیری کربوهیدرات و آب‌رسانی به بدن
  • ارائه رژیم غذایی متناسب با مسابقات یک‌روزه ای چند روز
ارائه برنامه غذایی در زمان مسابقه

ارائه برنامه غذایی در زمان مسابقه

کنترل آب‌رسانی به بدن

از مهم‌ترین مواردی که در رژیم اصولی نیاز است حتماً رعایت شود، این است که متخصصین تغذیه ورزشی بتوانند کنترل آب‌رسانی به بدن را برای ورزشکاران و افراد به همراه داشته باشند. در این راستا متخصصین تغذیه ورزشی لازم است که موارد زیر را در هنگام کنترل آب‌رسانی به بدن در نظر داشته باشند:

  • تعیین میزان آب و مایعات مورد نیاز متناسب با اندازه بدن
  • مشاوره دادن در رابطه با موضوع خوردن انواع نوشیدنی‌ ها و مایعات همانند نوشیدنی‌ های ورزشی، آب، قهوه، آب‌میوه، شیر، چای و نوشیدنی‌ های نیروزا
  • آگاهی دادن در رابطه با تاثیر تمامی نوشیدنی‌ های موجود در هنگام تغذیه ورزشی

اندازه‌گیری

متخصصین تغذیه ورزشی نیز لازم است که اندازه‌گیری ‌های تمامی نقاط بدن ورزشکاران را به همراه داشته باشند و از این طریق بتوانند به تناسب دلخواه آن‌ ها کمک کنند. این موارد اندازه‌گیری این موارد مهم شمرده می شوند:

  • اندازه‌گیری قد و وزن
  • اندازه‌گیری نسبت دور کمر به باسن
  • سنجیدن شاخص توده بدنی
  • سنجیدن میزان چین‌ و چروک پوست بدن
  • اندازه ‌گیری قطر شکم

دیگر خدمات

از دیگر خدمات ارائه‌ شده به واسطه متخصصین تغذیه پزشکی می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • اجرای برنامه غذایی
  • ارائه مکمل غذایی
  • ارائه راه کار های ریکاوری
  • پشتیبانی غذایی برای اردوهای تیمی
  • آگاهی‌ بخشی در خصوص مواد غذایی و خواص آن ‌ها
  • برگزاری کلاس ‌های آموزشی
  • برگزاری کلاس ‌های آشپزی
  • آموزش فنون خرید مواد غذایی
  • سنجش میزان آب ‌رسانی به بدن
  • حضور در محل تمرین ورزشکاران

با در نظر گرفتن تمامی مطالب بالا توانستیم وظایف بهترین متخصص تغذیه ورزشی را برای شما ذکر کنیم. حال اگر بخواهید بدانید که بهترین متخصص تغذیه ورزشی کیست؟ ما می توانیم نام دکتر کوهدانی را به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی برای شما در نظر بگیریم. به دلیل این‌که دکتر کوهدانی با در نظر گرفتن تمامی موارد و مهارت ‌های خود می ‌تواند تناسب اندام دلخواه را برای افراد به همراه داشته باشد.

دیگر خدمات

دیگر خدمات

رژیم ورزشی تحت نظارت دکتر متخصص تغذیه به چه صورت می باشد؟

همان‌ طور که در تمامی مطالب بالا ذکر کردیم یکی از مهم ‌ترین مواردی که ورزشکاران به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند تا بتوانند در رشته تناسب اندام فعالیت منحصر به ‌فردی داشته باشند، انواع رژیم غذایی ورزشکاران می باشد که این رژیم ‌ها به واسطه متخصصین تغذیه ورزشی ارائه می شود و به همین جهت است که ورزشکاران لازم می‌دانند که در رابطه با تغذیه خود برای این ورزش از یک دکتر تغذیه و متخصص خوب استفاده کنند.

حال اگر متخصص تغذیه بتواند با در نظر گرفتن معیار های متفاوتی همانند شدت ورزش، زمان ورزش، وزن ورزشکار، نوع ورزش و دیگر موارد اقدامات لازم را برای در نظر داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای ورزشکار می‌کنند.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران مورد توجه قرار می‌گیرد:

از مهم‌ترین نکاتی که لازم است متخصصین تغذیه ورزشی در رژیم غذایی ورزشکاران آن را مهم بشمارند یک مورد ثابت می باشد. آن هم در نظر گرفتن و  بیشتر کردن میزان دفعات وعده های غذا و کم کردن حجم غذاست. در نظر گرفتن این امر سبب می ‌شود که عضلات کم کم سوخت و مواد غذائی را دریافت کنند.

دکتر متخصص تغذیه‌ای که در این امر از مهارت کافی برخوردار باشد، برای در نظر گرفتن رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی میزان پروتئین ‌ها و کربوهیدرات‌ های بسیاری را در نظر می‌گیرد. به جهت این‌که در برنامه رژیم غذایی ورزشکاران لازم است که این ۲ ماده مغذی یعنی پروتئین و کربوهیدرات‌ها بسیار باشند تا ذخایر گلیکوژن و آمینو اسیدها را در ورزشکار بیشتر شوند. همین امر می‌تواند میزان سوخت بدن ورزشکار را بیشتر تامین کند و در هنگام آسیب ‌دیدگی بهبود زودتری برای فرد به همراه داشته باشد.

همان‌طور که ذکر کردیم این نکته حائز اهمیت بسیاری است که متخصصین رژیم ورزشی لازم است برای در نظر گرفتن رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی حدوداً ۵ الی ۶ وعده غذایی در نظر بگیرند. به طورکلی اغلب پزشکان در این راستا صلاح می‌دانند که یکی از وعده‌ های در طول روز آن‌ ها قبل از تمرین استفاده شود.

به دلیل این‌که در هنگام تمرین ورزشکاران نیازمند کسب پروتئین زیاد و همین طور کربوهیدرات ‌ها هستند. البته در نظر گرفتن میزان استانداردسازی این ۲ نوع ماده کربوهیدرات و پروتئین ۱ به ۲ می باشد. یعنی همیشه متخصص تغذیه ورزشی پیشنهاد می‌کند که میزان کربوهیدرات‌ ها به نسبت پروتئین ها بیشتر باشد.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران مورد توجه قرار می‌گیرد:

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران مورد توجه قرار می‌گیرد:

رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی قبل از آغاز تمرین

قبل از این‌که بتوان نوع غذا و رژیم قبل از آغاز تمرین برای بدن سازان را در نظر گرفت، لازم است این نکته را مهم شمرد که با در نظر گرفتن فیزیک بدن افراد و نوع فعالیت و ورزش در نظر گرفته آن ‌ها به طور حتم رژیم ‌های متعددی برای آن ‌ها وجود خواهد داشت.

اما در نظر گرفتن مطالبی که در ادامه این موضوع برای شما ذکر می‌کنیم به‌ صورت جمع‌بندی هستند و باید این موضوع را بدانید که تنظیم رژیم غذایی به واسطه متخصص تغذیه ورزشی شما یعنی دکتر کوهدانی که به ‌عنوان بهترین متخصص دکتر ورزشی شناخته شده است، به‌ صورت انفرادی و فقط برای شخص شما تعیین می گردد. حال در ادامه این مطلب در رابطه با کلیات رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی قبل از آغاز تمرین بیشتر برای شما می‌گوییم.

از مهم‌ترین سوخت هایی که برای زمان تمرین و ورزش مهم شمرده می شوند

از مهم‌ترین سوخت هایی که برای زمان تمرین و ورزش مهم شمرده می شوند کربوهیدرات می باشد. به همین جهت اغلب پزشکان تغذیه که در این امر تخصص بسیاری دارند و لازم می ‌دانند که از کربوهیدرات ‌ها برای رژیم غذایی ورزشی و بدن‌سازی شما استفاده بسیاری کنند. حال اگر قصد پرورش عضلات را دارید، نیاز است که قبل از این‌که ورزش و تمرینات بدنی خود را شروع کنید، مایعات زیادی استفاده کنید.

در نظر گرفتن این مایعات در هنگام تمرین سبب می‌ شود تا سوخت‌ و ساز بدن شما کنترل شود و همین طور استفاده از آب باعث می ‌شود تا در هنگام انجام تمرینات آب بدن شما تامین شود و هنگامی‌که ورزش های متعدد انجام می دهید، به دلیل سوخت‌ و ساز بسیار بدن سوخت مورد نظر بدن شما کاهش پیدا نکند و عضلات شما دچار خستگی نشود.

از دیگر نکاتی که متخصصین تغذیه ورزشی در رژیم غذایی برای ورزشکاران بدن‌سازی آن را مهم می‌ شمارند، این است که قبل از آغاز تمرین نیاز است از چربی ‌ها استفاده مناسبی داشته باشند.

چربی‌ هایی که هضم آن‌ها آسان می باشند، در این راستا بیشتر توصیه می ‌شود. به دلیل این‌که معده ورزشکاران دیگر درگیر هضم مواد چربی نمی ‌شود. حال اگر به این مورد توجه نکنید، امکان این‌که درد های شکمی برای شما صورت بگیرد، بسیار زیاد می ‌باشد.

رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی در حین تمرین

یکی از نکات مهمی که لازم است ورزشکاران ازرژیم غذایی در حین تمرین از آن استفاده کنند، نوشیدن بسیار زیاد آب می باشد. به دلیل این‌که آب می ‌تواند از خستگی عضلات جلوگیری کند و تمامی متخصصین تغذیه ورزشی پیشنهاد می‌کنند که در هنگام تمرین آب بنوشید. عموماً ممکن است برخی از ورزش ‌ها و تمرین ‌ها وجود داشته باشد که زمان در نظر گرفته برای آن ‌ها بیشتر از ۱ الی ۵/۱ ساعت می باشد.

به همین جهت در بین تمرین نیز استفاده از ۵۰ الی ۶۰ گرم کربوهیدرات به توصیه متخصص تغذیه ورزشی موردنظر شما صورت می گیرد. همین طور در این راستا پیشنهاد می ‌شود که فواصل زمانی بین استفاده از کربوهیدرات ‌ها در حین تمرین ۱۵ دقیقه باشد و حدوداً هر ۱۵ دقیقه یک ‌بار کربوهیدرات به بدن برسد.

لازم است در نظر بگیرید که کربوهیدرات به صورت ساده باشد و اگر ترکیبی از گلوکز و فروکتوز باشد که با آب مخلوط شده باشد بسیار مناسب‌تر می باشد و از این طریق می‌ تواند نوشیدنی مناسبی را برای تمرین شما در نظر بگیرد.

البته لازم به ذکر است که در نظر گرفتن این نوشیدنی با توجه به شدت ورزش و نوع ورزش شما می تواند بین ۴ تا ۸ درصد باشد تا بتواند در هنگام انجام تمرینات ورزشی مشکلات متعدد گوارشی را برای شما به وجود نیاورد. اما در این راستا لازم به ذکر است بدانید که هیچ کدام از متخصصین رژیم ‌های ورزشی در هنگام تمرین استفاده از پروتئین ‌ها را توصیه نمی‌ کنند.

رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی در حین تمرین

رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی در حین تمرین

رژیم غذایی ورزشکاران بدنسازی بدن‌سازی بعد از تمرین

برای در نظر گرفتن رژیم غذایی ورزشکاران بعد از تمرین اغلب پزشکان و متخصصین تغذیه ورزشی توصیه می‌کنند، اگر تمرین ورزشی ورزشکاران بیشتر از ۱ ساعت به طول می ‌انجامد، لازم است که بعد از آن حتماً از آب، کربوهیدرات و پروتئین استفاده کنند.

همان ‌طور که ذکر کردیم استفاده از کربوهیدرات‌ ها بعد از ورزش سبب می ‌شود تا میزان ذخایر گلیکوژن بدن افراد تامین گردد و افزایش بیابد. همین امر می‌ تواند سبب شود که افراد بدن‌ساز بعد از تمرینات ورزشی خود سبب حجم گرفتن بدن و عضلات شوند.

در حالت کلی بعد از انجام ورزش پزشکان توصیه می‌کنند که از مواد غذایی همچون ماکارونی، سیب‌زمینی و برنج استفاده خاصی داشته باشید. در نظر گرفتن این نکته یک باور نادرست است که افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند و ورزش می کنند، تصور دارند که تا حدود ۱ الی ۲ ساعت بعد از ورزش نباید هیچ‌گونه مواد غذایی در نظر استفاده کنند. با استفاده از تخصص‌ های متخصصین تغذیه ورزشی این امر اشتباه در نظر گرفته شده است.

پزشکان توصیه می‌کنند که در زمان طلایی بعد از انجام تمرینات ورزشی کربوهیدرات‌ ها استفاده نکنند

به دلیل این‌که حدوداً نیم ساعت بعد از زمان ورزش یک زمان مؤثر و طلایی برای بارگیری گلیکوژن کبد می باشد. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که اگر در زمان طلایی بعد از انجام تمرینات ورزشی کربوهیدرات‌ ها استفاده نشوند، کیفیت بارگیری در زمان ‌های بعد مناسب می ‌باشد و اگر ورزشکار بخواهد در نوبت ‌های بعدی ورزش کند، دچار خستگی بیش از حدی می شود. به طور کلی بدن او در هنگام ورزش کردن کم می آورد.

همان‌طور که می ‌دانید حدود ۷۰ درصد از حجم ماهیچه‌ ها را آب تشکیل می‌ دهد. به همین سبب بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده از مایعات بسیار پیشنهاد می شود و همین امر می ‌تواند سبب حجم عضلات گردد.

اگر افراد بعد از ورزش دچار آسیب شده باشند

پزشکان متخصص تغذیه ورزشی نیز در رابطه با استفاده پروتئین ‌ها بعد از ورزش نکات مهمی را عنوان می‌کنند. اگر افراد بعد از ورزش دچار آسیب شده باشند، استفاده از پروتئین ‌ها می ‌تواند ترمیم عضلات آن ‌ها را به ‌همراه داشته باشد. البته در نظر گرفتن میزان پروتئین مصرفی با مشخصاتی همچون وزن ورزشکار و مدت و شدت ورزش او بسیار متغیر می باشد. دکتر کوهدانی با در نظر داشتن عوامل مؤثر می‌ تواند میزان پروتئین را برای ورزشکاران در نظر بگیرد.

همان‌طور که ذکر کردیم متخصصان تغذیه ورزشی در نظر دارند که استفاده از کربوهیدرات‌ ها و پروتئین ‌ها در کنار یکدیگر بعد از انجام تمرینات ورزشی می ‌تواند سوخت مناسب بدن را تأمین کند. استفاده از مواد غذایی مانند شیر کاکائو، سیب‌زمینی پخته شده، فیله مرغ، نان سبوس‌دار، سفیده تخم‌مرغ می ‌تواند سبب افزایش مواد مغذی بدن بعد از تمرینات ورزشی گردد.

در این راستا دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی شناخته شده است و با در نظر داشتن شرایط شخصی شما می تواند بهترین رژیم غذایی را در اختیار شما بگذارد.

نقش میان وعده در رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی

به عنوان متخصصان تغذیه ورزشی میان وعده را پراهمیت در رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی می دانند و ذکر می‌کنند که به ‌عنوان میان وعده می ‌توانند از غذا های پر پروتئین استفاده کنند. اما همین طور لازم است که در میان وعده‌ های رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی از مواد غذایی کم چرب استفاده شود.

میوه‌ ها نیز در این راستا مهم شمرده می شوند. استفاده از مواد غذایی همانند پنیر کم‌ چرب، شیر به همراه میوه ‌هایی مانند موز می‌ تواند یک میان وعده مفید و کاربردی برای ورزشکاران باشد. البته بسیاری از متخصصین تغذیه ورزشی ذکر می‌کنند که برای میان وعده می توان ماست یونانی به همراه گردو، تخم‌مرغ آب‌پز یا انگور مصرف کرد.

نکاتی در خصوص رژیم غذایی ورزشکاران بدن‌سازی

همان‌ طور که در نظر داشتید تا به این ‌جای مطالب ذکر کردیم نیاز است بد‌ساز ها برای این‌که بتوانند روند ورزشی خود را کنترل کنند، حتماً تحت نظارت یک متخصص تغذیه ورزشی باشند تا بتوانند از این طریق به یکسری از اصول خاص پایبند باشند. نکات مهمی در ادامه این مطلب برای شما در رابطه با اصول خاص رژیم های غذایی ورزشی عنوان می‌کنیم.

در نظر گرفتن تخم‌مرغ در رژیم غذایی سبب می ‌شود تا کالری مناسبی به واسطه پروتئین برای بدن حاصل گردد. عموماً اغلب پزشکان و متخصصین توصیه می‌کنند که می ‌توان سفیده تخم‌مرغ را به همراه جوانه جو بعد از ورزش استفاده کرد.

همین طور بعد از تمرین برای این‌که بتوان میزان گلیکوژن ذخیره را جبران کرد، می توان از سیب ‌زمینی پخت استفاده کاربردی داشت. به دلیل این‌که هنگامی‌که سیب‌زمینی پخته در بدن افراد وارد می ‌شود، می ‌تواند سریعاً جذب بدن شود.

رژیم ‌های غذایی که برای ورزشکاران بدنسازی به واسطه متخصصین رژیم و ارزشی در نظر گرفته می شود

عموماً رژیم ‌های غذایی که برای ورزشکاران بدنسازی به واسطه متخصصین رژیم و ارزشی در نظر گرفته می شود، به این‌گونه است که استفاده از پاستا، برنج، نان سبوس‌دار و عدس بسیار پیشنهاد می شود. همین طور در نظر گرفتن این مواد غذایی می ‌تواند قبل از تمرین سوخت‌ و ساز بدن را در هنگام تمرین تامین کند.

ممکن است بسیاری از افراد در نظر داشته باشند تا به واسطه رژیم‌ های غذائی متخصصین تغذیه کاهش وزن داشته باشند و لاغر شوند. ممکن است ترجیح دهند که با شکم خالی ورزش کنند.

بهتر است بدانید که این امر می ‌تواند سبب شود پروتئین‌ هایی که در بدن شما وجود دارد، به صورت مستقیم استفاده شود و هیچ‌گاه حجم عضلات و ماهیچه‌ها را تا میزان زیادی کم نمی‌کند. پس این نکته بسیار مهم شمرده می ‌شود که هیچ ‌وقت در حالت ناشتا ورزش و تحرک نداشته باشید.

در این راستا بهتر است بدانید تمامی مطالبی که برای شما عنوان کردیم برای انواع ورزش‌ های متفاوت با شرایط جسمانی متفاوت لازم است که با در نظر داشتن تشخیص متخصص موردنظر شما صورت بگیرد و بهتر است که از تخصص‌ های متخصص تغذیه ورزشی و مشاوره‌ های او استفاده منحصر به‌ فردی داشته باشید. در این راستا دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین دکتر تغذیه ورزشی شناخته شده ‌است و می ‌تواند برای شما با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و ورزش موردنظر شما رژیم مناسبی را به‌ همراه داشته باشد.

رژیم ‌های غذایی که برای ورزشکاران بدنسازی به واسطه متخصصین رژیم و ارزشی در نظر گرفته می شود

رژیم ‌های غذایی که برای ورزشکاران بدنسازی به واسطه متخصصین رژیم و ارزشی در نظر گرفته می شود

جمع بندی مطالب

در نظر داشتیم در مطالب بالا در رابطه با موضوع بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران اطلاعات مؤثری داشته باشیم. در این راستا به نکاتی همچون خصوصیات متخصص تغذیه ورزشی اشاره کردیم. همین طور ذکر کنیم که دریافت کالری برای ورزشکاران در هنگام مراجعه به متخصص تغذیه ورزشی به چه صورت می باشد.

در همین راستا متخصصان موظف‌اند برنامه غذایی برای بدنسازان در نظر بگیرند تا از این طریق بتواند اصول تناسب اندام ها و فیتنس را برای آن‌ ها به همراه داشته باشند. متخصصین تغذیه آماده خدمات‌رسانی منحصر به ‌فرد ورزشکاران هستند و در این راستا وظایف خود را جدی می‌گیرند.

در این راستا به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران می‌توان به دکتر کوهدانی اشاره کرد و فعالیت‌های موردنظر او را برای انجام رژیم ‌های غذایی ورزشی مؤثر دانست. امیدواریم که با استفاده از مطالب بالا شما توانسته باشید از تخصص های دکتر کوهدانی در این زمینه استفاده کاربردی داشته باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید