دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران
بهترین متخصص تغذیه ورزشی در تهران
2020/10/20
مشاور تغذیه سعادت اباد
مشاور تغذیه سعادت اباد
2020/10/22
دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از افراد به دنبال بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی هستند. دلیل این موضوع هم اهمیت بالای مراجعه به دکتر تغذیه و همچنین استفاده از خدمات تغذیه با استفاده از دفترچه بیمه تامین اجتماعی است که باعث شده تا هزینه های مشاوره تغذیه تا حد مناسبی کاهش پیداکند.

به همین منظور هم استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای مشاوره تغذیه و بسیاری از خدمات پزشکی رایج است چرا که میتواند تاثیر بسیاری در کاهش پیدا کردن خدمات پزشکی بگذارد و از طرفی هم فرد از خدمات مهم پزشکی مانند مشاوره تغذیه و… جا نمی ماند.

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

امروزه نمیتوان نقش مهم مشاوره تغذیه و توجه به رژیم های غذایی مناسب را نادیده گرفت. زمانی که شما به مواردی مانند مشاوره تغذیه اهمیت بدهید، شانس بیشتری برای داشتن زندگی سالم و با تغذیه مناسب خواهید داشت. با توجه به این موارد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند که چرا تغذیه اهمیت دارد و چرا باید حتما با بهترین متخصص تغذیه در ارتباط باشیم.

چاقی یکی از معضلات انسان ها

زندگی امروز با توجه به شکل و ماهیتی که دارد، معضلات جدیدی برای انسان ها رقم زده است که یکی از این معضلات هم چاقی است. اضافه وزن شاید مسئله ساده ای باشد اما برای بسیاری از جوامع به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است و به همین دلیل هم ما شاهدیم که بسیاری از افرادی که در جوامع مختلف زندگی میکنند، اهمیت بسیاری به کاهش وزن میدهند و تناسب اندام خود را همواره حفظ میکنند. این مسئله متیواند تاثیر مستقیم در سلامتی جامعه داشته باشد و یک جامعه سالم از هر نظر، میتواند برای داشتن کشوری سالم مفید و موثر باشد.

با همه اینا لازم است که برای رسیدن به تناسب اندام به پزشک و یا متخصص تغذیه مراجعه کنیم که بسیاری از افراد به دلیل نگرانی از بابت هزینه های این مسئله تا حد امکان از انجام آن امتناع میکنند. به همین دلیل هم ما قصد داریم در این مقاله به دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی بپردازیم و به شما بگوییم که:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

_ اهمیت تناسب اندام و زیبایی

_از چه راه هایی میتوانیم به اندامی مناسب برسیم؟

_چرا رسیدن به تناسب اندام مسئله مهمی است؟

_چاقی و معایب آن

_ زنگ خطر چاقی از چه زمانی است؟

_ مشکلاتی که چاقی در بیماری های زمینه ای ایجاد میکند

_انواع بیماری های زمینه ای متاثر از چاقی

_بهترین راه مبارزه با چاقی

_ تغذیه یا عمل جراحی؟
_انوع عمل های جراحی برای کاهش وزن

_ چرا توجه تغذیه در برطرف کردن چاقی بهتر است؟

_انواع رژیم های غذایی

_بهترین رژیم غذایی

_ نقش ورزش در کاهش وزن

_دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

_ مزایای مراجعه به دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

_ دکتر تغذیه چه میکند

_برای دریافت مشاوره تغذیه با بیمه تامین اجتماعی به کجا مراجعه کنیم؟

_بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

_هزینه های دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

_باید ها و نباید های رژیم های غذایی

_ به چه مواردی پس از دریافت برنامه تغذیه خود توجه کنیم.

 

اهمیت تناسب اندام و زیبایی

ما باید بدانیم که چرا تا این اندازه رسیدن به تناسب اندام و زیبایی اندام برای بسیاری از افراد در جوامع مختلف مهم است. این موضوع اهمیت بسیاری دارد که ما زیبایی و تناسب اندام را به عنوان یک اصل مهم در نظر بگیریم و حتما به این اصل توجه داشته باشیم.

بسیاری از افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت میدهند، در اصل به دنبال رسیدن به سلامت جسمی هستند. این سلامت میتواند هم شامل مقاومت در برابر بیماری های زمینه ای باشد، و هم میتواند شامل سلامت بدن بطور کلی باشد.

اهمیت تناسب اندام و زیبایی

اهمیت تناسب اندام و زیبایی

تناسب اندام برای رسیدن به اعتماد به نفس

یک اصل بسیار مهم را هم نباید درنظر بگیریم و آن هم این مسئله است که تناسب اندام نه برای سلامتی که برای رسیدن به اعتماد بنفس و ظاهری ایده آل نیز مهم است. بسیاری از افرادی که به ظاهر خود اهمیت میدهند، سلامت و تناسب اندام خود را هم به عنوان یک اولویت برای رسیدن به ظاهری بهتری درنظر میگیرند. نمیتوان تنها به این موضوع اتکا کرد که ما تناسب اندام را برای داشتن بدنی سالم تر پیگیری میکنیم، بلکه باید بدانیم که رسیدن به تناسب اندام هم از نظر ظاهری، هم از نظر سلامتی و هم از نظر روحی میتواند مزیت های بسیاری برای فرد داشته باشد.

زمانی که شما بدنی داشته باشید که کاملا متناسب با قد شما باشد و از طرفی هم بدن شما فاقد هرگونه شکم و چربی اضافه باشد، در حقیقت شما دارای یک بدن متناسب هستید. اما زمانی که قد و وزن شما با هم هماهنگی نداشته باشد و یا شاخص توده بدنی شما در حد متناسبی نباشد، میگوییم که شما دچار اضافه وزن شده اید. در این شرایط است که باید به دنبال بهترین راه های برای رسیدن به تناسب اندام باشید.

البته رسیدن به تناسب اندام از طریق راه های مختلف نیازمند داشتن یک مشاوره حرفه ای و گفتگو کردن با متخصص تغذیه است. همچنین ما در ادامه قصد داریم تا بیشتر در رابطه با راه های رسیدن به تناسب اندام برای شما بگوییم و درکنار این موارد به بررسی کامل تر راه های مختلف تناسب اندام از جمله مشاوره تغذیه بپردازیم و به شما بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی را به شما معرفی کنیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تناسب اندام برای رسیدن به اعتماد به نفس

تناسب اندام برای رسیدن به اعتماد به نفس

از چه راه هایی میتوانیم به اندامی مناسب برسیم؟

با همه این ها مهمترین مسئله ای که برای ما وجود دارد این است که بدانیم از چه راه هایی میتوانیم به تناسب اندام برسیم. رسیدن به تناسب اندام برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد اما نکته جالب این است که شاید همه افراد به تناسب اندام خود توجه نکنند.

همواره این مسئله وجود دارد که همه ما میدانیم که رسیدن به اندام و وزنی مناسب میتواند کمک بسیار زیادی به سلامتی ما بکند اما همه به دنبال رسیدن به تناسب اندام نخواهیم بود.

رسیدن به تناسب اندام با متد های ساده تر

شاید یکی از مهمترین دلایل این مسئله این باشد که برای رسیدن به تناسب اندام لازم است که روش های سختی مانند ورزش های سخت و یا تغذیه سختگیرانه تر را مدنظر قرار بدهیم. اما این نکته را نیز باید درنظر داشته باشیم که رسیدن به تناسب اندام همیشه نیازمند پیگیری روش های سختگیرانه نیست و گاها میتوان با متد های جدید و البته ساده تر هم به تناسب اندام برسیم.

اما با اینحال روش های مختلفی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که همه آن ها یا یکی از این روش ها یا مکملی از روش های کلی رسیدن به تناسب اندام هستند که شامل ورزش، رژیم های غذایی و عمل های جراحی میشود.

شاید روش های بسیاری به عنوان زیرشاخه یکی از این سه روش وجود داشته باشد و یا شاید تکنیک هیی وجود داشته باشد که این روش ها را به عنوان مکمل با خود به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه شرق تهران دیدن کنید.

ورزش کردن

ورزش کردن باعث میشود که سوخت و ساز بدن شما افزایش بیشتری داشته باشد و به همین دلیل هم بسیاری از افراد از طریق انجام ورزش های مختلف از جمله ورزش های هوازی به کاهش وزن خود میپردازند. البته بسیاری از افراد نیز هستند که از طریق مشاوره و مراجعه به دکتر متخصص تغذیه، اقدام به دریافت رژیم غذایی برای کاش کالری دریافتی روزانه خود و تنظیم مواد غذایی دریافتی در بدن خود میکنند.

دسته دیگری نیز وجود دارند که به دلایل پزشکی و یا عوامل دیگر با اقدام کردن به عمل جراحی، خود را برای کاهش وزن محسوس و در بازه کوتاه مدت آماده میکنند. همه این روش ها میتواند مزایای و معایب خاص خود را داشته باشد اما بهتر است پیش از همه بدانیم که اصلا ما چرا به تناسب اندام خود تا این اندازه اهمیت میدهیم که بخواهیم این روش ها را پیگیری کنیم؟

ورزش کردن

ورزش کردن

چرا رسیدن به تناسب اندام مسئله مهمی است؟

توصیه های بسیاری مبنی بر اهمیت به تناسب اندام شده است. بسیاری از ماها میدانیم که اضافه وزن میتواند هم به سلامت و هم به روح و جسم شما آسیب وارد کند. اما نکته مهم این است که ما بدانیم این آسیب ها تا چه اندازه میتواند جدی باشد و ما چرا لازم است که حتما این موارد را مدنظر قرار بدهیم.

اولین مسئله این است که شما زمانی که به تناسب اندام خود اهمیت ندهید، این است که شما به لحاظ ظاهری دچار مشکل میشوید. تناسب اندام به این معناست که اندام شما کاملا نرمال و طبیعی باشد.

وجود شکم و پهلو در بدن شما میتواند یک مسئله کاملا غیر طبیعی به نظر بیاید

قطعا وجود شکم و پهلو در بدن شما میتواند یک مسئله کاملا غیر طبیعی به نظر بیاید چرا که این موضوع میتواند نشان دهنده افزایش میزان چربی های ذخیره شده در بدن شما باشد. زمانی که چربی های ذخیره شده در بدن شما از حد مجاز بیشتر باشد، عملا نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که بدنی کاملا متناسب و متعادل داشته باشیم.

این موضوع جدای از مشکلات جسمی مانند ایجاد کمر درد و یا زانو درد و مواردی از این دست در بدن شما، میتواند منجر به کاهش اعتماد بنفس شما شود. همه افراد زمانی که به زیبایی ظاهری خود اهمیت بدهند، عملا افرادی با اعتماد بنفس بالا خواهند بود و از طرفی هم در نظر بسیاری از افراد، کسانی که به زیبایی و تناسب اندام خود اهمیت میدهند، افرادی هستند که فعال تر و مثبت تر از دیگران به نظر میرسند. با توجه به همه این تعاریف میدانیم که اهمیت بالای تناسب اندام در مرحله اول تاثیر خود را در روحیات فرد خواهد گذاشت.

نکته مهم بعدی این است که برای رسیدن به تناسب اندام اگر راه هایی مانند داشتن تغذیه مناسب و ورزش کردن را پیگیری کنید، تنها به تناسب اندام و داشتن اندامی زیبا کمک نمیکنید بلکه به این مسئله نیز تاثیر میگذارید که تغذیه ای مفید، تحرکی اصولی و البته بدنی زیبا خواهید داشت.

با توجه به این ها، رسیدن به تناسب اندام میتواند بیشتر از آنچه گفته میشود برای شما مزیت های گوناگون داشته باشد. امروزه این موضوع مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است و به همین دلیل هم بسیاری از بیماران خود را که عمدتا دچار بیماری های زمینه ای هستند تشویق به تناسب اندام میکنند.

وجود شکم و پهلو در بدن شما میتواند یک مسئله کاملا غیر طبیعی به نظر بیاید

وجود شکم و پهلو در بدن شما میتواند یک مسئله کاملا غیر طبیعی به نظر بیاید

چاقی و معایب آن

چاقی از جمله مواردی است که برای بسیاری از افراد در جوامع امروزی ایجاد میشود. چاقی میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد از جمله کم تحرکی و خوردن غیر اصولی. زمانی که شما به خوردن غذا به میزان بسیار زیادی بپردازید، چربی ها و کربوهیدرات و حتی قند نیز در بدن شما بیش از حد مجاز تولید ذخیره میشود. با ذخیره شدن چربی در بدن شما، عملا بدن مجبور به استفاده از این چربی ها در لایه حای زیر پوستی خواهد بود.

به همین دلیل هم نمیتوان انتظار داشت که چربی های دریافتی در بدن جذب شوند بلکه این چربی ها با انباشته شدن، رفته رفته باعث افزایش وزن میشوند که این افزایش وزن اگر به میزان غیر معقولی باشد، به اضافه وزن تبدیل میشود.

با تبدیل شدن این میزان افزایش وزن غیر معمولا به اضافه وزن، عملا تعادل قد و وزن بدن که اصطلاحا به آن شاخص توده بدنی نیز گفته میشود بهم خورده و با برهم خوردن این تعادل گفته میشود که فرد چاق شده و یا درگیر چاقی مفرط شده است. این موضوع شاید در مرحله اول بیشتر به برهم خوردن تناسب اندام فرد مربوط باشد و به نوعی باعث میشود که اندام شخص دچار نا هماهنگی شود.

اولین مشکل در مواجه با چاقی

اما این تنها یکی از پیامد های چاقی است. زمانی که شما درگیر چاقی باشید اولین مشکل اساسی که برای شما ایجاد میشود، بحث برهم خوردن تنفس، ضربان قلب و همچنین ایجاد درد در مفاصل و کمر میشود.

زمانی که شما دچار چاقی شده باشید، وزن شما بالاتر از حد نرمال میرود و در این شرایط معمولا مفاصل شما در نگهداری وزن بالای بدن دچار مشکل میشوند. این مسئله معمولا عارضه هایی مانند زانو درد، پا درد و کمر درد برای شخص ایجاد میکند.

این موضوع در اشخاصی که سن بالا دارند بیشتر خودش را نشان میدهد اما در افرادی که جوان تر هستند هم این مسئله میتواند منجر به چنین مشکلاتی شود. به همین ترتیب، ما شاهد تاثیرات مضر چاقی بر تمامی بخش های بدن خواهیم داشت. چاقی معایب بسیاری برای فرد دارد که این معایب در نهایت منجر به مشکلات بسیار حادی میشود که لازم است بدانیم از چه زمانی برای برطرف کردن معضلات چاقی اقدام کنیم.

اولین مشکل در مواجه با چاقی

اولین مشکل در مواجه با چاقی

زنگ خطر چاقی از چه زمانی است؟

ما گفتیم که چاقی میتواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. این مشکلات در نهایت ممکن است به حدی زیاد شوند که شخص را درگیر بیماری های بسیار زیادی که عموما تشدید شونده نیز هستند کند. با درگیر شدن بدن شخص با این بیماری ها، عملا شانس فرد برای لاغر کردن و چربی سوزی از روش های معمول کاهش پیدا میکند.

در این شرایط شاید شخص لازم باشد که در انجام کار های مربوط به لاغری به سختگیری بپردازد که معمولا شامل انجام تمرینات ورزشی سخت و گرفتن رژیم های غذایی سختگیرانه میشود. این موضوع درنهایت ممکن است برای شخص مشکل باشد بخصوص زمانی که فرد لازم است که از یک رژیم غذایی بخصوص استفاده کند که هماهنگی این مسئله نیازمند مراجعه به متخصص تغذیه خواهد بود.

اما بهتر است که شما بدانید دقیقا از چه زمانی باید برای انجام تمرینات ورزشی و یا رژیم های غذایی اقدام کنید چرا که درصورتی که دیر برای این مسئله اقدام کنید، مشکلات بسیار سخت تری برای شما ایجاد خواهد شد. به همین ترتیب، لازم است که حتما زمانی که احساس تنگی نفس داشتید، به اضافه وزن خود توجه داشته باشید.

تنگی نفس

شاید تنگی نفس دلایل دیگری داشته باشد اما چاقی مفرط میتواند یک عامل باشد برای درگیر شدن بدن با نفس تنگی. همچنین نامنظم شدن ضربان قلب شما یک اعلام به شماست که بدن شما دچار اضافه وزن شده است. زمانی که قلب شما دچار مشکل میشود و کلسترول خون شما از حد معمول بیشتر میشود، شما لازم است که به چربی سوزی بطور جدی فکر کنید چرا که ممکن است مشکلات بسیاری برای شما در آینده ایجاد شود.

همچنین با دردگرفتن مفاصل و معضلات دیگری که در نتیجه چاقی مفرط حاصل میشود، این موضوع جدیت بیشتری پیدا میکند. بطور کلی بدن شما به نسبت قد نیازمند یک وزن متعادل است که نه کمتر از میزان مشخص باشد و نه بیشتر.

به همین ترتیب زمانی که شما نتوانید این تعادل را میان قد و وزن خود برقرار کنید، مشکلات بسیاری برای شما ایجاد خواهد شد که علائم آن ها میتواند زنگ خطری برای شما باشد که حتما برای لاغری و کاهش وزن خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

تنگی نفس

تنگی نفس

مشکلاتی که چاقی در بیماری های زمینه ای ایجاد میکند

چاقی ممکن است مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کند. مواردی که در بالا بارها ذکر کرده ایم میتواند از معایب و مضراتی باشد که چاقی و اضافه وزن مفرط برای شما به همراه دارد. به همین منظور هم ما لازم دانسته ایم که به جنبه دیگری از اضافه وزن توجه داشته باشیم. اضافه وزن میتواند در بیماری های خاص تاثیر مستقیم داشته باشد. امروزه با شیوع بیماری های ویروسی، معمولا بسیاری از پزشکان این توصیه را به بیماران خود میکنند که حتما برای جلوگیری از تشدید بیماری به کاهش وزن خود توجه کنند.

چاقی از جمله مواردی است که میتواند سیستم ایمنی بدن فرد را دچار اختلال کند و یا بر اندام های حیاتی بدن مانند قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد و… تاثیر مستقیم بگذارد که منجر به ضعیف شدن این اندام و ایجاد اختلال در عملکرد میشود.

با ایجاد اختلال در این اندام های حیاتی، ممکن است در مقابل عوامل ویروسی آسیب پذیری بیشتری داشته باشند و درنهایت منجر به حاد شدن بیماری فرد شوند. همچنین بیماری های ارثی و ژنتیکی نیز از جمله بیماری هایی هستند که خطر آن ها متوجه اندام های حساس و حیاتی بدن است.

اندام های حیاتی بدن ممکن است درنتیجه عملکرد ناهماهنگ دچار مشکل شوند

اندام های حیاتی بدن ممکن است درنتیجه عملکرد ناهماهنگ دچار مشکل شوند که خطرات بسیاری از جمله مرگ را نیز در پی خواهد داشت. این اثرات میتواند شامل افزایش قند خون بدن، افزایش کلسترول و غلظت خون و حتی کاهش اکسیژن خون باشد. این موارد درنهایت به قلب، ریه ها و کبد آسیب هایی وارد میکند و یا حتی در برخی مواقع با تجمع چربی ها در عروق اصلی بدن، مشکلاتی از قبیل گرفتگی عروق نیز ایجاد کنند.

گرفتگی عروق برای بدن میتواند خطرات بسیار زیادی به همراه داشته باشد. از این خطرات میتواند عارضه های شدید قلبی، گرفتگی عروق اصلی و حیاتی قلب و… شود که بسیار مهم و حیاتی هستند. بطور کلی چاقی تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی بدن خواهد داشت و درصورتی که به اثرات آن توجه نشود، ممکن است این تاثیرات متوجه سلامت کلی بدن فرد شود.

در این شرایط هم جان فرد در خطر خواهد و به همین دلیل هم ما توصیه میکنیم که اگر شما نیز درگیر بیماری های زمینه ای هستید، با دکتر کوهدانی به عنوان بهترین مشاور تغذیه در ارتباط باشید.

اندام های حیاتی بدن ممکن است درنتیجه عملکرد ناهماهنگ دچار مشکل شوند

اندام های حیاتی بدن ممکن است درنتیجه عملکرد ناهماهنگ دچار مشکل شوند

انواع بیماری های زمینه ای متاثر از چاقی

چاقی تاثیر بسیار زیادی در بیماری های مختلف خواهد داشت. پزشکان همواره این توصیه را به بیماران دارند که درصورتی که به بیماری های زمینه ای دچار شده اند و یا درخانواده خود سابقه چنین بیماری هایی را داشته اند، حتما برای جلوگیری از مشکلات حاد سلامتی، اقدام به توجه به تناسب اندام داشته باشند.

معمولا این موضوع میتواند تاثیر بسیاری در کاهش عوارض بیماری های زمینه ای و یا خطر ابتلا به این بیماری ها در فرد داشته باشد. زمانی که شخص دچار مشکلاتی نظیر افزایش قند خون شده باشد، عملا این مسئله نیز بوجود می آید که با افزایش وزن و درگیر شدن با چاقی مفرط، میزان قند خون بدن شخص نیز افزایش پیدا کند که چنین مشکلی برای افرادی که دچار بیماری های مربوط به دیابت از هرنوع هستند مانند سم خواهد بود.

بصورت روزانه به انجام ورزش بپردازید

اگر به راه های درمان و یا سبک زندگی متناسب با افراد مبتلا به دیابت توجه کنیم، همواره توصیه شده است که بصورت روزانه به انجام ورزش بپردازند و این موضوع خود نشان دهنده نقش مهم چاقی در بیماران دیابت خواهد بود. همچنین رعایت برخی رژیم های غذایی خاص مانند مصرف کمتر چربی و نمک در افراد درگیر با ختلالات فشار خون، نشان دهنده اهمیت توجه به تغذیه و درنهایت توجه به تناسب اندام است.

از این موضوع گذشته، افرادی که دچار عارضه های قلبی هستند باید همواره غلظت خون خود را در حد نرمالی قرار بدهند و به این منظور باید توجه بسیاری هم به ورزش های روزانه داشته باشند و رژیم غذایی کم چرب را پیش بگیرند.

همین مسائل درنهایت میتواند تاثیر چاقی در انواع بیماری های زمینه ای را نشان بدهد.  البته به غیر از بیماری های زمینه، بیماری های دیگری نیز وجود دارند که با چاقی تشدید میشوند و به همین منظور هم همواره توصیه شده است که حتی اگر در گیر بیماری بخصوصی نیستید، باز هم تناسب اندام خود را همواره مورد توجه قرار بدهید. در ادامه بیشتر به مبارزه با چاقی خواهیم پرداخت.

بصورت روزانه به انجام ورزش بپردازید

بصورت روزانه به انجام ورزش بپردازید

بهترین راه مبارزه با چاقی

بهتر است به این موضوع نگاهی داشته باشیم که چگونه بتوانیم جلوی رشد چاقی و اضافه وزن در بدن را بگیریم. هدف ما یک مبارزه با چاقی است. زمانی که ما با این هدف که قرار است با چاقی مبارزه کنیم به تغییر سبک زندگی خود بپردازیم، لازم است که یک برنامه مشخص داشته باشیم.

بسیاری از افراد این برنامه را برپایه ورزش ها و تمرینات ورزشی پیگیری میکنند و بسیاری هم از رژیم های غذایی برای تغییر سبک زندگی خود استفاده میکنند. با توجه به این مسئله ما با راه های بسیاری برای مبارزه با چاقی رو به رو میشویم. انتخاب بهترین راه برای رو به رو شدن با اضافه وزن و چاقی کمی مشکل است و به راحتی نمیتوانیم بهترین راه برای کاهش وزن را پیدا کنیم.

کاهش وزن باید اصولی باشد

اگر بخواهیم بهترین راه برای کاهش وزن را انتخاب کنیم، قطعا در مرحله اول باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این روش تا چه اندازه میتواند اصولی باشد. کاهش وزن باید اصولی باشد به این معنا که شاید راه هایی وجود داشته باشد که به کاهش وزن فوری منجر شود اما با این حال این راه ها چندان هم مطمئن نیست و ممکن است عوارضی داشته باشد که این عوارض عمدتا ناشی از کاهش وزن غیر اصولی است.

درست است که افزایش وزن و اضافه وزن به دلیل استفاده بیش از اندازه کالری و مواد غذایی است اما نباید این  افزایش وزن را با روش هایی که بصورت فوری منجر به کاهش وزن میشوند جبران کرد.

کاهش وزن باید تدریجی باشد چرا که کاهش وزن یکباره میتواند مشکلات و آسیب های بسیاری به بدن وارد کند و به همین منظور هم بهترین راه برای کاهش وزن، کاهش وزن اصولی و تدریجی است. از طرفی هم باید این موضوع را مدنظر قرار بدهیم که از راه هایی برای کاهش وزن استفاده کنیم که بدن توانایی کنترل کردن آن ها را داشته باشد.

زمانی که ما بخواهیم راه هایی مانند استفاده از رژیم های غذایی سختگیرانه را استفاده کنیم، ممکن است به دلیل کمبود مواد لازم برای بدن، مشکلاتی برای سیستم گوارشی ما ایجاد شود. پس لازم است یک تعادل میان استفاده از ورزش و رژیم غذایی اصولی برقرار کنیم تا بهترین راه کاهش وزن حاصل شود.

کاهش وزن باید اصولی باشد

کاهش وزن باید اصولی باشد

تغذیه یا عمل جراحی؟

بسیاری از افراد هستند که در انتخاب بهترین راه برای کاهش وزن دچار مشکل میشوند. دسته ای از افراد به دنبال راه های کاهش وزن فوری و یا سریعتر از استفاده از رژیم های غذایی هستند. دلیل این موضوع کاملا مشخص است. کاهش وزن از طریق تغذیه و با کمک متخصص تغذیه امری تدریجی است که شاید در ابتدای کار انگیزه شما را برای کاهش وزن از بین ببرد، اما استفاده از روش هایی مانند عمل های جراحی میتواند با سرعت بیشتری کاهش وزن را برای شما به همراه داشته باشد.

اما روش هایی مانند عمل های جراحی میتواند گاها مشکلات و عوارضی را هم به همراه داشته باشد که استفاده از این روش را چندان معقولانه به نظر نرساند. البته برای بسیاری از افراد که دچار چاقی مزمن شده و از طرفی هم مشکلاتی مانند بیماری های زمینه ای دارند، روش هایی مانند عمل های جراحی را نمیتوان چندان غیر معمول دانست و معمولا این افراد به دلایل پزشکی لازم است که فورا به فکر راه حلی برای کاهش وزن سریع باشند.

از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

اما در بسیاری از مواقع توصیه میشود که برای داشتن زندگی ای سالم تر و همچنین کاهش وزن اصولی و طبیعی بدون آسیب رسیدن به بدن، از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا با دریافت کردن رژیم غذایی مناسب، بتوانید شانس خود را برای کاهش وزن اصولی افزایش بدهید. با همه این ها، بسیاری به دنبال مقایسه کردن این دو روش هستند و این تفکر که روش هایی مانند تمرینات ورزشی و رژیم های غذایی میتواند با عمل های جراحی مقایسه شود را صحیح میدانند.

با این حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در همه حال استفاده از یک تغذیه صحیح و رژیم غذایی مسئله ای است که برای همیشه در هر شرایطی باید پیگیری کنیم. حتی زامانی که شما بخواهید از عمل های جراحی برای کاهش وزن استفاده کنید، باز هم توجه به تغذیه مناسب میتواند برای شما یک مسئله اصولی باشد که کمک بسیار زیادی به کاهش وزن شما خواهد کرد.

با این وجود، درمیابیم که تغذیه و عمل جراحی در اصل دو روش هستند که به عنوان مکمل برای یکدیگر عمل میکنند.

از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

انوع عمل های جراحی برای کاهش وزن

ما قصد داریم تا چاقی را درمان کنیم و این مسئله میتواند با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر باشد. روش های رسیدن به تناسب اندام را پیشتر توضیح دادیم که شامل چند روش کلی از جمله رژیم های غذایی، ورزش و عمل های جراحی لاغری میشود.

شاید چندان هم مرتبط نباشد که بخواهیم در این مقاله در رابطه با عمل های جراحی لاغری صحبت کنیم اما این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که همواره یکی از افرادی که در لاغری حتی از طریق جراحی به ما کمک میکند، متخصص تغذیه است. زمانی که شما به انجام عمل جراحی برای لاغری میپردازید، حتما لازم است که یک سری رژیم های بخصوص را رعایت کنید.

این رژیم ها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند از جمله زمانی که شما میخواهید جلوی برگشت پذیری عمل جراحی را بگیرید یا زمانی که قصد دارید برای سلامتی سیستم گوارش خود، به رعایت یک رژیم غذایی مناسب افرادی که عمل لاغری انجام میدهند میپردازد.

عمل های لاغری معمولا انواع مختلفی دارند

عمل های لاغری معمولا انواع مختلفی دارند که معرفی و بررسی تک به تک آن ها هم از موضوع مقاله خارج است و هم در این مبحث امکان پذیر نیست. اما بطور کلی ما دو نوع عمل لاغری داریم که شامل دسته برگشت پذیر و برگشت ناپذیر میشود.

عمل های برگشت ناپذیر عمل های جراحی هستند که عموما به کوچک کردن معده و یا ایجاد تغییر در سیستم گوارشی فرد میپردازند. همچنین دسته عمل های برگشت ناپذیر، عمل هایی هستند که تاثیری در کوچک شدن سیستم گوارشی فرد بصورت دائمی ندارند مانند عمل های حلقه معده و بالون معده.

این دسته از عمل ها عموما به کوچک کردن سایز معده و سیستم گوارشی بصورت موقت میپردازند و این عمل به عنوان عمل های برگشت پذیر شناخته میشود چرا که شما میتوانید در هر زمان، اقدام به دراوردن حلقه معده کرده و سیستم گوارشی خود را به حالت قبل برگردانید.

به همین منظور هم لازم است که در شرایطی که برای چنین عمل های اقدام میکنید، حتما با متخصص تغذیه در ارتباط باشید تا رژیم غذایی مخصوص به هر عمل را دریافت کنید. شما میتوانید با دکتر کوهدانی به عنوان بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی مشورت کنید.

عمل های لاغری معمولا انواع مختلفی دارند

عمل های لاغری معمولا انواع مختلفی دارند

چرا توجه تغذیه در برطرف کردن چاقی بهتر است؟

تغذیه نادرست میتواند از عوامل اصلی در افزایش وزن باشد. زمانی که شما دچار اضافه وزن میشوید، این اضافه وزن در اصل در اثر تغذیه نادرست ایجاد میشود و نمیتوان انتظار داشت که برطرف کردن چاقی نیز با روشی غیر از تغذیه اانجام شود. عامل هر بیماری گاها میتواند راهی برای درمان آن باشد. زمانی که شما عامل چاقی را بشناسید، به راه درمان چاقی هم خواهید رسید.

پرهیز کردن از مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی مضر مانند مواد غذایی چرب و یا کربوهیدرات دار و قند دار، میتواند اولین قدم و البته اصلی ترین راه برای رسیدن به درمان معضل چاقی باشد. اگر میخواهید با چاقی مبارزه کنید پس حتما در اولین قدم باید از این موارد دوری کنید و بعد به تناسب اندام و زیبایی اندام برسید.

به همین دلیل هم بسیاری از پزشکان توصیه میکند که اگر دچار چاقی مفرط هستید، جدای از روش های دیگر، همواره تغذیه مناسب را به عنوان یک مکمل بر درمان چاقی مدنظر داشته باشید تا بتوانید با این معضل افسار گسیخته مبارزه کنید.

رژیم غذایی با توجه به شرایط بدنی، میزان اضافه وزن و فعالیت های شما

ما به این منظور، به متخصص تغذیه مراجعه میکنیم و زمانی که به متخصص مراجعه کنید، با توجه به شرایط بدنی، میزان اضافه وزن و فعالیت های شما، به شما یک رژیم غذایی مناسب داده میشود. این رژیم غذایی میتواند در ادامه به اصلاح مصرف مواد غذایی توسط شما منجر شود پس حتما این مسئله را مدنظر داشته باشید که با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به دنبال کاهش وزن باشید و بعد به روش های دیگر از جمله ورزش و یا درصورت نیاز، عمل های لاغری بپردازید.

همچنین این موضوع را هم درنظر بگیرید که ورزش بدون اصلاح الگوی مصرف غذا عملا یک فعالیت بیهوده خواهد بود و همچنین عمل های لاغری هم بدون پیگیری یک رژیم غذایی مفید و مناسب، ممکن است بی نتیجه بوده و حتی ضرر های جبران ناپذیری برای شما در پی داشته باشد.

در ادامه بیشتر به معرفی رژیم های غذایی مختلف میپردازیم.

رژیم غذایی با توجه به شرایط بدنی، میزان اضافه وزن و فعالیت های شما

رژیم غذایی با توجه به شرایط بدنی، میزان اضافه وزن و فعالیت های شما

انواع رژیم های غذایی

رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد. این رژیم ها هرکدام به نوعی کمک به کاهش وزن افراد میکنند و البته ازدیاد رژیم های غذایی و تنوع آن ها هم به همین منظور است. زمانی که شما به استفاده از یک رژیم غذایی بخصوص بپردازید میتوانید چاقی را با توجه به شرایط بدنی خود بصورت حرفه ای درمان کنید. این روش ها معمولا بهترین روش برای درمان چاقی شناخته میشوند چرا که کمک بسیار زیادی به اصلاح الگوی مصرف غذا و همچنین کاهش وزن بر اساس اصول مشخص شده در این زمینه میکنند.

تجویز خودسرانه رژیم غذایی

با این حال ما شاهدیم که رژیم های غذایی بسیاری در فضای مجازی بصورت خودسرانه تجویز میشوند که این رژیم ها هرچند که گفته شده باشد که اصولی هستند و هرچند که واقعا دقیق و درست باشند، باز هم ممکن است با پارامتر های بیشماری که در بدن شما وجود دارد همخوانی نداشته باشند. به همین منظور هم بسیاری از افرادی که در این حیطه فعالیت میکنند توصیه دارند که حتما به استفاده از رژیم غذایی تحت نظر متخصص تغذیه بپردازید.

زمانی که شما درگیر بیماری های زمینه ای باشید، نمیتوان انتظار داشت که از هر رژیم غذایی که زیرنظر متخصص نباشد استفاده کنید چرا که این موارد ممکن است به تشدید بیماری شما و آسیب جدی به سلامت شما منجر شود.

رژیم غذایی مانند مصرف دارو، نیازمند نظارت پزشک و متخصص تغذیه است. زمانی که رژیم غذایی بصورت خودسرانه پیگیری شود، مانند زمانی است که شما یک دارو را بدون تجویز و نسخه پزشک بخواهید استفاده کنید و این موضوع میتواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند و حتی ممکن است آنطور که انتظار میرود هم نتیجه بخش نباشد. بطور کلی لازم است که حتی اگر رژیم غذایی از جایی نامعلوم دریافت میکنید، حتما این برنامه غذایی را با متخصص تغذیه درمیان بگذارید. در ادامه به معرفی بهترین رژیم غذایی و ویژگی های یک رژیم غذایی خوب میپردازیم.

تجویز خودسرانه رژیم غذایی

تجویز خودسرانه رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی

حال نوبت این است که بدانیم بهترین رژیم غذایی چیست، چه ویژگی هایی دارد و اساسا ما به چه رژیمی، یک برنامه غذایی خوب لقب میدهیم. برنامه های غذایی همانطور که گفتیم دسته بندی های بسیاری دارد و به اشکالم ختلفی در فضای مجازی وجود دارند.

اما همه این برنامه ها نمیتوانند برای شما مناسب باشند. البته این موضوع را هم باید درنظر بگیریم که زمانی که شما به چند متخصص تغذیه مراجعه کنید ممکن است که چند رژیم غذایی مختلف را به شما معرفی کنند اما واقعا لازم نیست که از همه این روش ها و برنامه های غذایی برای رسیدن به لاغری و داشتن تغذیه صحیح استفاده کنید.

شناخت بهترین برنامه غذایی

شما با شناخت بهترین برنامه غذایی میتوانید مشکلات بسیاری که ممکن است برخی رژیم های غذایی داشته باشند را بشناسید و همچنین میتوانید ببینید که در یک رژیم غذایی به چه مواردی تمرکز میشود و چه مواردی بیشتر مورد توجه قرار میگیرند.

زمانی که شما بخواهید یک رژیم غذایی مناسب خود را تنظیم کنید، در مرحله اول باید به این مسئله بپردازید که این رژیم تا چه اندازه با برنامه غذایی شما مناسبت دارد به این معنا که هر فرد میزان مشخصی در روز مصرف غذایی دارد و باید دقیقا بدانیم که برنامه غذایی چگونه تنظیم میشود که این مصرف به یکباره کاهش پیدا نکرده و برای فرد مشکلی ایجاد نمیکند.

همچنین یک رژیم غذایی خوب، نیازمند توجه به میزان سوخت و ساز بدن است. زمانی که شما در طول روز فعالیت زیادی داشته باشید، نیازمند دریافت کالری بیشتری هستید و اگر رژیم غذایی شما با میزان کالری که در طول روز میسوزانید هماهنگ نباشد، ممکن است برای بدن شما مضر باشد

رژیم غذایی باید متناسب با شرایط سلامتی بدن شما باشد. به این معنا که اگر شما دچار بیماری زمینه ای یا بیماری خاصی هستید، باید این رژیم غذایی کاملا متناسب با بیماری شما و شرایط سنی و سلامتی شما پایه گذاری شده باشد. به این دلیل هم مراجعه به پزشک متخصص تغذیه میتواند در رعایت این موارد و دریافت مناسب ترین رژیم غذایی برای شما موثر باشد.

شناخت بهترین برنامه غذایی

شناخت بهترین برنامه غذایی

نقش ورزش در کاهش وزن

ورزش از جمله مواردی است که توصیه شده است افراد در همه شرایط آن را جدی بگیرند. ورزش کردن باعث میشود که بدن شما از کم تحرکی خلاص شده و به سمت تحرک بیشتر نیل داشته باشد. زمانی که شما به دنبال راه حلی باشید که به کاهش وزن شما کمک بکند و از طرفی هم سوخت و ساز بدن شما را افزایش بدهد، این راه حل قطعا میتواند ورزش باشد. افرادی که به ورزش اهمیت میدهند در اصل سوخت و سازی متعادل برای بدن خود درنظر میگیرند که این مسئله میتواند تاثیرات فوق العاده ای در مبارزه با اضافه وزن و چاقی مفرط داشته باشد.

ورزش اثرات بی شماری در زندگی بهتر دارد

ورزش البته اثرات بی شماری در زندگی بهتر دارد و تنها تاثیر آن در اضافه وزن نیست که قابل ملاحظه است. بلکه زمانی که شما به ورزش کردن اهمیت میدهید، در اصل به روحیه بهتر و همچنین داشتن سبک زندگی ای سالم تر اهمیت میدهید که این موضوع میتواند جنبه های مثبت و مفید بسیاری در زندگی شما دشاته باشد که یکی از این جنبه ها، تناسب اندام شماست.

همانطور که گفتیم زمانی که کالری دریافتی بدن شما از میزان کالری که برای سوخت و ساز استفاده میشود کمتر شود، بدن شما به استفاده از چربی ها وقند های ذخیره شده میپردازد که منجر به کاهش وزن و کاهش سایز محسوس میشود.

اما همیشه نمیتوان با مصرف کالری کمتر به تنهایی به دنبال کاهش وزن باشیم و البته این موضوع را هم باید درنظر بگیریم که مصرف کالری کمتر به تنهایی ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا به لاغری شما و از بین رفتن اضافه وزن شما منجر شود.

به همین منظور پیشنهاد میشود که از ورزش برای افزایش سوخت و ساز بدن و یا به نوعی افزایش مصرف کالری بدن خود بپردازید تا به نوعی این اختلاف میان کالری دریافتی و کالری مصرفی بیشتر شود. هرچند که انجام ورزش هم به تنهایی نمیتواند منجر به لاغری شود و افرادی که بدون تغییر برنامه غذایی خود و تنها با ورزش و تحرک زیاد به دنبال کاهش وزن هستند، نتیجه محسوسی در لاغری خود دریافت نمیکنند. به همین دلیل هم لازم است ورزش کاران نیز به متخصص تغذیه برای دریافت یک برنامه غذایی مناسب رجوع کنند.

ورزش اثرات بی شماری در زندگی بهتر دارد

ورزش اثرات بی شماری در زندگی بهتر دارد

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از افراد به دنبال دکتر تغذیه هستند و ما نیز تا اینجا بارها به شما تاکید کردیم که حتما برای دریافت یک رژیم غذایی سالم و مناسب، به دکتر تغذیه مراجعه کنید. مراجعه به دکتر تغذیه گاها ممکن است با هزینه هایی همراه باشد.

این هزینه ها در نهایت منجر میشود که بسیاری از افراد از مراجعه به دکتر متخصص تغذیه خودداری کنند. لازم است این موضوع را یادآور شویم که استفاده از خدمات متخصص تغذیه هرچند که هزینه هایی هم به همراه داشته باشد، میتواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه بیشتر به آن ها میپردازیم.

اما این موضوع را هم باید مدنظر قرار بدهیم که مراجعه به متخصص تغذیه حتما نباید لزوما با هزینه های گزافی همراه باشد. بلکه بسیاری از متخصصین تغذیه هستند که با بیمه تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

البته بسیاری از بیمه های دیگر نیز هستند که این متخصصین را طرف قرارداد قرار میدهند و تنها بیمه تامین اجتماعی نیست ولیکن این موضوع به دلیل تحت پوشش بودن بسیاری از افراد در بیمه تامین اجتماعی بیشتر مورد استقبال افراد قرار میگیرد. به همین دلیل هم به دلیل اهمیت بالای مسئله تغذیه و موارد مربوط به آن، بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه تحت پوشش این بیمه قرار میگیرند.

سلامت مسئله ای نیست که بخواهیم بخاطر هزینه های مختلف آن را نادیده بگیریم

بطور کلی سلامت فردی مسئله ای نیست که بخواهیم به دلیل هزینه های مختلفی که ممکن است برای فرد در پی داشته باشد آن را نا دیده بگیریم بلکه لازم است از طریق راه های مختلف از جمله تحت پوشش قرار دادن امور مربوط به متخصصین تغذیه در بیمه تامین اجتماعی، به سلامت غذایی جامعه اهمیت بدهیم. دکتر کوهدانی به عنوان یکی از بهترین متخصصی در زمینه علوم تغذیه همواره آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در زمینه تغذیه است.

اگر شما قصد دارید به  دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید، در ادامه با ما بیشتر همراه باشید تا هم از مزایای استفاده از این روش و هم در رابطه با دکتر کوهدانی و دلیل اینکه ایشان را به عنوان بهترین متخصص علوم تغذیه میشناسیم بیشتر برای شما توضیح بدهیم.

سلامت مسئله ای نیست که بخواهیم بخاطر هزینه های مختلف آن را نادیده بگیریم

سلامت مسئله ای نیست که بخواهیم بخاطر هزینه های مختلف آن را نادیده بگیریم

مزایای مراجعه به دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

همانطور که پیش تر گفتیم، مراجعه به دکتر تغذیه میتواند مزایای بسیاری داشته باشد. بخصوص زمانی که بخواهیم به دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنیم. متخصصین تغذیه با بیمه تامین اجتماعی با هزینه ای به مراتب کمتر به ویزیت شما میپردازند و تخفیفات ارائه شده در دفترچه بیمه تامین اجتماعی شما ثبت میشود. با این حال شما میتوانید به پیگیری موارد مربوط به تغذیه سالم زیر نظر بهترین متخصص تغذیه بپردازید و نگرانی از بابت هزینه های این کار نیز نداشته باشید.

اما مراجعه به متخصص تغذیه میتواند مزایای بیشتری نیز داشته باشد. از جمله مزایای مراجعه به متخصص تغذیه، میتوان به دریافت یک برنامه غذایی کاملا اصولی و صحیح دانست. زمانی که شما یک برنامه غذایی اصولی داشته باشید، قطعا کاهش وزن و همچنین موارد دیگر مربوط به تغذیه مانند زمانی که رژیم غذایی مربوط به بیماری های زمینه ای داشته باشید را به بهترین شکل ممکن برای شما به انجام میرساند.

داشتن یک تغذیه سالم زیر نظر متخصص تغذیه

بطور کلی داشتن یک تغذیه سالم زیرنظر متخصص تغذیه میتواند تاثیر بسیار زیادی در بهتر شدن رژیم و سلامت غذایی شما داشته باشد که این مورد تنها با مراجعه به متخصص تغذیه امکان پذیر است.

بهرحال در زمینه سلامت همواره مراجعه به کسانی که تخصص در زمینه خاصی دارند میتواند برای فرد بسیار مفید باشد و این همواره توصیه متخصصان بوده است که برای مشکلات مربوط به سلامتی خود به متخصص مراجعه کنند. مراجعه به متخصص تغذیه هم از همین موارد است که باید حتما مورد توجه قرار بدهید.

چه شما یک ورزشکار باشید چه شخصی که دچار بیماری های زمینه ای شده و حتی شخصی که مشکلات و معضلات چاقی را پشت سر میگذارد، در همه حال لازم است که حتما به سلامت غذایی خود توجه داشته باشید و این مورد تنها با کمک متخصص تغذیه حاصل خواهد شد. در ادامه بیشتر به متخصص تغذیه و نقش وی در داشتن تغذیه مناسب تر خواهیم پرداخت.

داشتن یک تغذیه سالم زیر نظر متخصص تغذیه

داشتن یک تغذیه سالم زیر نظر متخصص تغذیه

دکتر تغذیه چه میکند

متخصص تغذیه برای شما میتواند تاثیرات بسیار مفیدی داشته باشد. از جمله این اثرات مفید میتوان به این مسئله اشاره کرد که شما دیگر لازم نیست نگران برنامه ها و رژیم های غذایی که از آن ها مطمئن نیستید باشید.

چرا که میتوانید بصورت خیلی اصولی و صحیح، بهترین برنامه را متناسب با شرایط بدنی خودتان دریافت کنید. اولین مسئله اصلی این است که شما ممکن است دچار بیماری های زمینه ای شده باشید.

این مسئله میتواند مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند بخصوص زمانی که بخواهید از برنامه ها و رژیم های غذایی که به آن ها مطمئن نیستید استفاده کنید چرا که شرایط بیماری شما منجر به خاص تر شدن شرایط بدنی شما میشود.

به همین دلیل هم توصیه شده است که حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید بخصوص زمانی که از بیماری های زمینه ای و اثرات رژیم غذایی جدیدتان بر بیماری نگران هستید. متخصص تغذیه در اصل برای شما متناسب با شرایطی که در طول روز دارید به تعیین یک برنامه غذایی میپردازد. شما اگر در طول روز به فعالیت بالا بپردازید باید به میزان متناسب با فعالیت خود کالری دریافت کنید.

محاسبه میزان فعالیت های روزانه و میزان کالری

به همین دلیل هم لازم است که حتما میزان فعالیت های روزانه و میزان کالری که در اثر این فرآِیند ها لازم دارید را محاسبه کنید. همچنین مواد غذایی دریافتی نیز برای بدن شما میزان مشخصی کالری به همراه دارد که باید این کالری با توجه به مواد غذایی مختلفی که در هنگام صرف غذا استفاده میکنید مشخص میشود. پس شما لازم است که محاسبه دقیقی از میزان کالری دریافتی خود در هر وعده غذایی داشته باشید.

از همه مهمتر این است که شما بتوانید تنظیم کنید که چه میزان کالری باید مصرف کنید که وزن شما ثابت بماند. زمانی که به این رقم برسید، میدانید که با مصرف کالری کمتر از این میزان میتوانید وزن خود را کاهش بدهید و بالعکس با افزایش کالری دریافتی، وزن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

همه این ها مواردی است که یک متخصص تغذیه خوب میتواند برای شما مشخص کند و نکته مهم این است که این موارد را بصورت اصولی و با توجه به شرایط بدنی شما و میزان مواد غذایی که بدن شما در شرایط مختلف احتیاج دارد برای شما مشخص خواهد کرد.

محاسبه میزان فعالیت های روزانه و میزان کالری

محاسبه میزان فعالیت های روزانه و میزان کالری

برای دریافت مشاوره تغذیه با بیمه تامین اجتماعی به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از موارد مهمی که همواره بیان میشود این است که ما برای دریافت مشاوره تغذیه لازم است که به کجا مراجعه کنیم. ببینید معمولا مطب ها و کلینیک ها و همچنین مراکزی که با تمرکز بر تناسب اندام و درمان چاقی راه اندازی میشوند از بهترین گزینه ها برای مراجعه جهت درمان چاقی هستند. شما برای دریافت مشاوره تغذیه باید تا حد امکان به نزد بهترین مشاور تغذیه مراجعه کنید.

این موضوع اهمیت بسیاری دارد چرا که درصورتی که مشاور تغذیه شما از اطلاعات کافی و البته به روز در این زمینه برخوردار نباشد، میتواند رژیم غذایی با نتیجه کاملا برعکس برای شما تهیه و تنظیم کند.

همچنین این مشکل نیز معمولا برای افرادی که دچار بیماری های خاص هستند حیاتی تر نیز میباشد چرا که این بیماری ها با سلامت فرد ارتباط مستقیم دارند و با تشدید شدن این بیماری ها و عدم توجه به روش تغذیه اصولی برای هر بیمار و میزان مواد غذایی که شخص باید دریافت کند، میتواند مشکلات بسیاری باری فرد ایجاد کند.

اگر میخواهید برای دریافت مشاوره تغذیه به نزد مشاور تغذیه بروید، توصیه ما این است که تنها به هزینه های ارائه شده متکی نباشید. معمولا هزینه هایی که از سوی مشاور ارائه میشود به تنهایی نمیتواند دلیلی بر میزان تخصص مشاور داشته باشد.

بسیاری از موسسات به ارائه هزینه های بسیاری میپردازند اما نکته مهم این است که این هزینه ها نیست که بیانگر نتیجه برنامه غذایی ارائه شده است بلکه سابقه موفقیت های متخصص تغذیه در درمان چاقی و در بیماران قبلی است که مشخص میکند فرد تا چه اندازه توانسته است در داشتن تغذیه ای مناسب برای دیگران اصولی عمل کرده باشد.  با همه این ها لازم است که به بهترین مشاور تغذیه و معرفی آن بپردازیم که در ادامه بیشتر به این مسئله میپردازیم.

بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

لازم است که بهترین دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی را بشناسیم. چرا که این مسئله میتواند در بدست آوردن یک برنامه غذایی و رژیم غذایی مناسب و اصولی موثر و مفید باشد. با این اوصاف این مسئله را نیز باید درنظر بگیریم که زمانی که شما به نزد بهترین ها مراجعه کنید، خدمات بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

اما همواره در فضای تبلیغات و بخصوص در مواردی مانند مسائل مربوط به سلامت فردی، بسیاری از افراد خود را بهترین در این زمینه میدانند. اما این موضوع به تنهایی نمیتواند مصداق بهترین بودن باشد بلکه لازم است به این مسئله توجه داشته باشیم که ویژگی های بهترین متخصص تغذیه را بشناسیم.

مسئله مهم و اساسی در این بین، توجه به میزان دانش و توانایی متخصص در زمینه علوم تغذیه است. تغذیه یک مسئله مهم است و علم ما بصورت روزانه درحال افزایش پیدا کردن در این زمینه است. به همین دلیل هم به روز بودن دانش و بطور کلی، داشتن دانش تخصصی در این زمینه میتواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب بهترین متخصص تغذیه داشته باشد.

بهترین متخصصین تغذیه، تجربه و سابقه بسیار خوبی دارند

بهترین متخصصین تغذیه، تجربه و سابقه بسیار خوبی دارند. این موضووع به این دلیل مهم است که با داشتن تجربه بالا، متخصص میتواند برنامه غذایی بهتری به شما ارائه دهد. هرچند که برنامه های غذایی مختلف اثرات متفاوتی در افراد خواهد داشت اما روند کاهش وزن و استپ های آن میتواند تقریبا یکسان باشد و این موضوع تنها با داشتن تجربه بدست می آید.

همچنین معمولا متخصصین تغذیه خوب، کیس های موفق بسیاری در کاهش وزن دارند و این موضوع معیار بسیار خوبی برای شناخت بهترین متخصص تغذیه خواهد بود چرا که نشان دهنده سابقه، تجربه و علم بالای فرد در زمینه علوم تغذیه میباشد.

بهترین متخصصین تغذیه، تجربه و سابقه بسیار خوبی دارند

بهترین متخصصین تغذیه، تجربه و سابقه بسیار خوبی دارند

هزینه های دکتر تغذیه با بیمه تامین اجتماعی

با همه این ها، باز هم هزینه میتواند یک فاکتور بسیار مهم برای بسیاری از کسانی باشد که به دنبال دریافت برنامه و رژیم غذایی برای رسیدن به تناسب اندام هستند. بسیاری از موسسات و مراکز لاغری به ارائه هزینه های مختلفی به مشتریان خود میپردازند. اما این مسئله اهمیت دارد که ما بدانیم این هزینه ها بر چه اساس تعیین میشود و چه عواملی میتواند درکاهش یا افزایش یافتن این هزینه ها موثر باشد.

در مرحله اول باید ببینیم که برنامه غذایی شما تا چه اندازه حرفه ای است. بسیاری از ورزشکاران و یا کسانی که بصورت حرفه ای نیازمند دریافت یک برنامه غذایی هستند، در مرحله اول لازم است که با یک متخصص تغذیه در ارتباط باشند.

برنامه های غذایی دقیق و حرفه ای

رژِم های غذایی و برنامه هایی که از سوی متخصص برای این دسته از افراد تجویز میشود، بصورت خیلی حرفه ای و کاملا دقیق نوشته میشود و فرد کاملا تحت نظر متخصص خواهد بود. به همین دلیل هم بسیاری از متخصصین تغذیه برای چنین برنامه هایی هزینه های بیشتری دریافت میکنند چرا که برنامه دقیق تر، حرفه ای تر و البته با نظارت بیشتری نوشته میشود.

طول دوره استفاده از این برنامه غذایی نیز میتواند موثر باشد چرا که شما در طول دوره ای که از رژیم غذایی استفاده میکنید لازم است که چند بار برای مشاوره و چک کردن میزان پیشرفتتان در فرآیند تناسب اندام خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید. این موضوع میتواند برای شما هزینه های بیشتری در پی داشته باشد هرچند که این هزینه ها عموما لازم و ضروری است.

بطور کلی هرچند که هزینه های ارائه شده از سوی بسیاری از متخصصان یکسان نیست، اما عوامل موثر بر هزینه بیشتر شامل حرفه ای تر بودن رژیم غذایی شما، تعداد جلسات مشاوره و همچنین نوع نظارتی است که مشاور بر رژیم غذایی شما خواهد داشت.

برنامه های غذایی دقیق و حرفه ای

برنامه های غذایی دقیق و حرفه ای

_باید ها و نباید های رژیم غذایی

هر رژیم غذایی نیازمند یک سری باید ها و نباید هاست. مواردی که رعایت کردن آن ها میتواند تاثیر زیادی در موفقیت رژیم غذایی شما داشته باشد. زمانی که شما بخواهید برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنید، اولین بایدی که وجود دارد، خواست و اراده شماست.

شما باید تا حد امکان بر این اراده و انگیزه استوار باشید که بتوانید سبک زندگی خود را تغییر بدهید. شاید این موضوع به نظر کار مشکلی نباشد و در حقیقت هم سختی چندانی ندارد اما با همه این ها، بسیاری از افراد بارها از برنامه غذایی خود تخطی میکنند که باعث بی تاثیر شدن برنامه غذایی شما میشود. به همین دلیل هم  درصورت داشتن انگیزه و اراده قوی میتوان از چنین مواردی جلوگیری کرد.

همچنین استفاده از تجربه متخصصین با تجربه تر و همچنین استفاده از خدمات مشاوره بهترین متخصص تغذیه میتواند گزینه بهتری باشد تا استفاده از رژیم های غذایی خودسرانه و بدون تایید متخصصین که مشخص نیست تا چه اندازه با وضعیت سلامت جسمانی شما متناسب و هماهنگ باشد. به همین دلیل هم باید در مرحله اول به این موضوع توجه کنید که باید به متخصص تغذیه برای دریافت مشاوره مراجعه کنید و از هیچ کجا اقدام به دریافت و استفاده از برنامه غذایی نکنید.

درنهایت اینکه باید کلیه موارد مربوط به سلامت خودتان از جمله بیماری های زمینه ای، بیماری های خاص، حساسیت های غذایی و سابقه عمل های جراحی خود و مشکلاتی از این دست را بصورت کامل با متخصص تغذیه خود درمیان بگذارید چرا که این موارد میتواند تاثیر بسیار زیادی در برنامه غذایی شما و میزان موفقیت آن برای شما داشته باشد.

به چه مواردی پس از دریافت برنامه تغذیه خود توجه کنیم.

حال که شما برنامه غذایی خود را از متخصص تغذیه دریافت کرده اید، مهمترین قسمت کار شما آغاز خواهد شد. مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی و توجه به باید ها و نباید های اینکار مسئله مشکلی نیست. بلکه قسمت مهم و اصلی کار زمانی است که شما خودتان باید بر این برنامه پای بند باشید.

پایبند بودن بر روی برنامه غذایی میتواند تعیین کننده میزان موفقیت رژیم غذایی شما باشد و درصورتی که بخواهید حتی یک مورد از رژیم غذایی خود و موارد ممنوعه آن تخطی کنید، ممکن است رژیم غذایی شما دچار مشکل شده و عملا بیهوده باشد.

به چه مواردی پس از دریافت برنامه تغذیه خود توجه کنیم.

به چه مواردی پس از دریافت برنامه تغذیه خود توجه کنیم.

سعی کنید به رژیم غذایی خود اعتماد کنید و به همین منظور هم در مقابل تاثیرات رژیم غذایی، صبور و مطمئن باشید. گاها لاغری از طریق رژیم غذایی میتواند زمان بر باشد و نمیتوان انتظار نتیجه آنی و فوری داشت. به همین دلیل باید صبرکنید تا به مرور زمان رژیم غذایی شما آن تاثیری که لازم است را بر اندام شما بگذارد.

همچنین درصورت بروز هر مشکل مربوط به سلامتی شما از جمله تشدید شدن علائم بیماری های خاص در شما و یا شروع مصرف داروی بخصوص، لازم است که این موارد را حتما به متخصص تغذیه خود گزارش کنید تا در صورت لزوم، تغییر در برنامه غذایی شما صورت بگیرد. این مورد میتواند برای سلامتی شما بسیار موثر باشد و به همین دلیل باید آن را جدی بگیرید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید