متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

مشاور تغذیه سعادت اباد
مشاور تغذیه سعادت اباد
2020/10/22
مرکز مشاوره لاغری
مرکز مشاوره لاغری
2020/10/22
متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع متخصص تغذیه خوب در شرق تهران برای شما بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در راستای این موضوع برای شما به همراه داشته باشیم.

متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

یکی از مهم‌ترین معضلات روز دنیا کم شدن و افزوده شدن وزن بسیاری افراد می باشد و همین امر توانسته دل‌ مشغولی ‌های بسیاری را برای افراد به همراه داشته باشد. دلایل متفاوتی پشت افزایش وزنی وجود دارد که می ‌توان به مهم‌ترین آن‌ ها یعنی کم‌تحرکی و افزایش مصرف غذا های چرب اشاره کرد. همین ‌طور در بسیاری از مواقع دیده شده که به واسطه اختلالات روانی و بیماری ‌های جسمی وزن افراد کاهش یافته است.

این ۲ عامل توانسته مشکلات متعددی را برای افراد به همراه داشته باشد. حال برای این‌که افراد بتوانند به وزن ایده‌آل مورد نظر خود برسند، ایده‌آل‌ترین راه که استفاده از آن بدون خطر می باشد و به سادگی می ‌توانند هدف خود را تعیین کنند، مراجعه کردن به متخصصین تغذیه می باشد.

متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

متخصص تغذیه خوب در شرق تهران

هر متخصصی نمی ‌تواند عملکرد مفیدی برای شما داشته باشد

بهتر است بدانید که هر متخصصی نمی ‌تواند عملکرد مفیدی برای شما داشته باشد. حال برای این‌که در رابطه با این موضوع بهتر بدانیم در تلاشیم تا در ادامه این مطلب در رابطه با متخصص تغذیه خوب که بتواند عملکرد مناسبی را در راستای کاهش و یا افزایش وزن شما به همراه داشته باشد و تمامی شرایط شما را درک کند، اطلاعاتی داشته باشیم.

اگر شما نیز از دسته از افرادی هستید که از مشکلات کاهش وزن یا اضافه وزن رنج می ‌برید و در تلاشید با استفاده از تخصص ‌های یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران اقدام به برطرف شدن مشکلات خود کنید، در ادامه این مطلب می ‌توانید با ما همراه باشید.

در ادامه این مطلب در رابطه با عنوان های زیر بیشتر می خوانید:

  1. متخصص تغذیه کیست و چه خدماتی را برای افراد دارد؟
  2. وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟
  3. چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟
  4. چرا باید به متخصصین تغذیه مراجعه کنیم؟
  5. متخصص تغذیه چگونه به مراجعه‌کنندگان کمک می کند؟
  6. رژیم چیست؟
  7. انواع رژیم غذایی به چه صورت است؟
  8. ویژگی‌ های مشاوره تغذیه خوب چیست؟
  9. نقش یک متخصص تغذیه چیست؟
  10. سخن نهایی

متخصص تغذیه کیست و چه خدماتی را برای افراد دارد؟

برای این‌که بتوانید آشنایی کاملی با متخصص تغذیه داشته باشید، بهتر است که یک تعریف ساده از متخصص تغذیه برای شما داشته باشیم. به طور کلی تغذیه معنی این را می‌ دهد که بتوان با در نظر گرفتن علم تأمین مواد غذایی به بدن را به‌ همراه داشت و لازم است که با در نظر گرفتن تأمین همه نیازهای روزانه بتوان رشد مطلوبی را از هنگام تولد افراد به ‌همراه داشت و در طی آن به واسطه تغذیه سلامت و تندرستی جسم و روح همه افراد را در نظر گرفت.

انسان‌ ها برای این‌که بتوانند در طول زندگی خود رشد کنند، نیاز است که تامین انرژی مفیدی داشته باشند و از این طریق بازسازی و ترمیم بافت ‌های آسیب ‌دیده را به ‌همراه داشته باشند.

این امر می ‌تواند برای پیشگیری بسیاری از بیماری ‌ها مفید واقع شود. علم تغذیه می‌ تواند به صورت صحیح به افراد نشان دهد که چگونه می ‌توانند با استفاده از مواد غذایی مناسب از روند بیماری‌ ها پیشگیری کنند. حال بهتر است بدانید که یک متخصص تغذیه شخصی است که می‌ تواند در زمینه غذا و تغذیه فعالیت منحصر به ‌فردی برای افراد داشته باشد.

حال با در نظر گرفتن تخصص‌ ها، متخصصین تغذیه می ‌توانند توصیه ‌ها و پیشنهادات مناسبی را برای مردم داشته باشند و از این طریق تشخیص دهند که افراد می ‌توانند چه غذا هایی بخورند تا سبک زندگی سالمی را پیش رو داشته باشند. به طور کلی پزشک متخصصین تغذیه می‌ توانند گام مؤثری بر روی تغییر سبک زندگی افراد بردارند و از این طریق تغییر وزن افرادی که در معرض آسیب دیدن می باشد را به همراه داشته باشند.

وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

ممکن است در بسیاری از موارد نیز شما سوال داشته باشید که از مهم‌ترین وظایف یک متخصص تغذیه چه می باشد. در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع برای شما صحبت می‌کنیم.

از جمله وظایفی که یک متخصص تغذیه برعهده دارد شامل موارد زیر می ‌شود:

  • ارزیابی و تشخیص نیاز های مراجعین
  • ارائه برنامه‌ های غذایی متناسب با شرایط افراد
  • ارائه توضیحاتی در رابطه با مسائل مربوط به تغذیه و رژیم درمانی به مراجعه‌کننده
  • ارزیابی اثرات برنامه های غذایی داده شده و تغییرات آن‌ ها در مواقع لازم
  • به وجود آوردن انگیزه برای مراجعه‌کنندگان خود در جهت دنبال کردن برنامه‌های رژیم
  • تشخیص مشکلات تغذیه موجود
  • ارائه برنامه و دستورالعمل هایی برای افزودن ارزش غذایی مواد خوراکی
وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه برای کبد چرب دیدن کنید.

چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

به طور کلی بهتر است بدانید که در نظر گرفتن یک تغذیه مناسب علم پیشگیری می باشد و مانند درمان عمل نمی‌کند. به همین جهت لازم است که رژیم ‌های غذایی را در تمامی مراحل اعم از بارداری تا دوران شیردهی کودکی تا بلوغ میان‌سالی تا سالمندی داشته باشیم و در هر زمان ممکن از تخصص ‌های متخصصین تغذیه برای حفظ سلامت و برطرف نمودن نیاز های بدن استفاده کنیم.

اما با در نظر گرفتن تمامی این موارد ممکن است که در همه سنین و در همه مراحل در برخی از مواقع نیاز به متخصصین تغذیه در افراد بیشتر و اساسی‌تر باشد که در ادامه لازم می‌دانیم در رابطه با موارد مهم برای شما صحبت کنیم.

  • کاهش وزن

امروز در نظر گرفتن متخصصین تغذیه اغلب برای کاهش وزن و تناسب اندام می باشد. به دلیل این‌که چاقی یک معضل بسیار خطرناک می ‌باشد و می ‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد و سبب بیماری‌ هایی همانند قلب و عروق، دیابت، کبد چرب، فشار خون، افزایش چربی‌ های خون و دیگر بیماری‌ ها شود.

به‌ طورکلی مهم‌ترین نکته‌ای که برای تغییر سبک زندگی افراد در نظر گرفته می شود، کاهش وزن افرادی است که آسیب ‌های بسیاری به دلیل افزایش وزن دارند و لازم است که آگاهی ‌های بسیاری در این زمینه برای افراد داده شود. اطلاع‌رسانی عمومی برای این افراد می‌ تواند فعالیت ‌های متعددی را برای رژیم درمانی متخصصان تغذیه در نظر بگیرد.

مهم ترین نکته منفی

اما مهم‌ ترین نکته منفی که در این رابطه وجود دارد این است که برخی از افراد جامعه به دلیل این‌که صلاحیت و پیروی از دستورالعمل ‌های درست را برای کنترل کردن وزن ندارند، تشخیص آن را به ‌درستی صورت نمی ‌دهند.

به دلیل این‌که بسیار روش ‌های متعددی به واسطه افراد مختلف علی ‌الخصوص در فضاهایی غیر از فضاهای معتبر همانند فضای مجازی دیده می شود که توانسته‌اند با دلایل متعدد منجر به کاهش وزن افراد شوند. اما امکان دارد که روش این افراد غیر غیرعلمی باشد و با در نظر گرفتن تجویزهایی به دست افراد غیرمتخصص سبب عوارض متعدد و آسیب ‌های بسیاری برای افراد شوند.

اگر از برنامه‌های غیرعلمی در راستای کاهش وزن و رسیدن به تناسب دلخواه افراد استفاده شود، این برنامه‌ریزی می‌ تواند در طولانی‌ مدت سبب گرسنگی سلولی شود و عوارض متعددی با خود به‌ همراه داشته باشد.

عوارض این امر همانند کمبود های شدید ویتامین، ریزش موی شدید، تحریک‌پذیری افراد و دیگر موارد می ‌شوند. همین طور دیده شده که بسیاری از افراد از مشکلات گوارشی و درد های معده رنج برده اند. به همین جهت است که اهمیت متخصصین تغذیه بسیار زیاد می باشد. به دلیل این‌که متخصصین تغذیه با در نظر گرفتن تمامی شرایط لازم می‌ توانند در راستای تهیه رژیم صحیح و اصولی که تمامی گروه ‌های غذایی و ریز مغذی‌ ها را در بدن شما تامین کند و روند رژیم شما را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند.

مهم ترین نکته منفی

مهم ترین نکته منفی

  • برنامه غذایی به دست افراد ناآگاه در این زمینه

موضوع دیگری که در این راستا لازم است به آن اهمیت داد این است که برخی از افراد برنامه‌ های غذاا را ممکن است با در نظر گرفتن مکمل ‌ها به واسطه با مربیان باشگاه‌های ورزشی داشته باشند که این امری موفق نمی ‌باشد.

به دلیل این‌که بسیاری از مربیان بدون این‌که در این زمینه تحصیلات مربوطه داشته باشند با تجربیات شخصی خود به صورت خودسرانه اقدام به تجویز مکمل‌ ها و رژیم‌ های متعدد برای افراد می کنند. همین امر می ‌تواند اثرات نامطلوبی را بر روی تمامی اندام‌ های متفاوت بدن افراد داشته باشد. در برخی موارد دیده شده که کلیه ‌ها کبد ها و اختلالات هورمونی به واسطه تشخیص نادرست این افراد دچار مشکلاتی شده اند.

اما به دلیل این‌که در این راستا اطلاع‌رسانی ‌های عمومی صورت نگرفته است، بسیاری از ورزشکاران نیز به اشتباه از مربیان باشگاه‌ها تقاضای برنامه‌های غذایی ورزشی دارند. به دلیل این‌که ورزشکاران نسبت به این امر آگاهی کافی ندارند. در این راستا لازم است بگوییم که متخصصین تغذیه می ‌توانند عملکرد مناسبی به نسبت تمامی موارد ذکرشده داشته باشند و مربیان ورزشی در این امر تخصص کافی ندارند.

  • برنامه غذایی سن بلوغ

بخش دیگری که در این زمینه آگاهی کمی برای افراد صورت گرفته این است که قبل از سن بلوغ لازم است که کودکان به واسطه متخصصین تغذیه مشاوره شود. به دلیل این‌که در این سن  نوجوانان نیاز به رشد قد دارند و باید از سبک زندگی درستی پیروی کنند و برنامه غذایی آن ‌ها به جهت رشد قدی آن ‌ها تنظیم شود. اگر این افراد به متخصصین تغذیه مراجعه کنند آگاهی کافی در این زمینه کسب می‌کنند و می ‌توانند در راستای بهبود و تنظیم برنامه غذایی خود مؤثر واقع شوند.

حال اگر افراد آگاهی کافی در این زمینه نداشته باشند، به دلیل مراجعه نکردن به متخصصین تغذیه ممکن است که رشد صحیح قدی برای آن ‌ها صورت نگیرد و بعد ها از این موضوع به وجود آمده نارضایتی داشته باشند.

پس در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم می باشد که پایش رشد کودکان از مقطع مهدکودک و پیش‌دبستان به ‌صورت درست تشخیص داده شود و به‌جهت پیش‌گیری ‌های کوتاهی قدی و سوءتغذیه های متعدد کودکان تحت نظارت متخصصین تغذیه باشند. با مراجعه کردن به متخصصین تغذیه می‌توانید به راحتی از این امر پیشگیری کنید و رشد قد کودک خود را بهبود ببخشید.

برنامه غذایی سن بلوغ

برنامه غذایی سن بلوغ

  • اگر این علائم را دارید به متخصص تغذیه مراجعه کنید

بهتر است بداند که متخصصین تغذیه فقط برای کاهش وزن و ارائه دادن رژیم ‌های لاغری نمی‌ باشند، متخصص تغذیه که در این زمینه مهارت کافی داشته باشد می ‌تواند آگاهی ‌های لازم را برای شما داشته باشد و برای درمان برخی از مشکلات متعدد روحی و جسمی کمک کند. به دلیل این‌که رژیم‌ های متعددی برای درمان‌ های بیماری ‌ها وجود دارد که در ادامه به برخی از این مشکلات می ‌پردازیم. حال بهتر است اگر شما این علائم که در ادامه این مطلب عنوان می‌کنیم را دارید، حتماً به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

زمانی که مشخص شود دارای کلسترول بالا هستید

هنگامی ممکن است مشخص شود که با در نظر گرفتن آزمایش خون شما به کلسترول بالا مبتلا شده اید. در این راستا لازم است که حتماً به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. عملکرد متخصص تغذیه در این راستا به گونه‌ای است که می ‌تواند انتخاب غذا های متعدد را برای سلامتی شما در نظر بگیرد و از این طریق سبب شود که کاهش کلسترول شما اتفاق بیفتد. متخصص تغذیه می‌ تواند راهنمای مناسبی برای استفاده از انواع غذا هایی که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند، مؤثر واقع شود.

حتماً می ‌دانید هنگامی که کلسترول بالا باشد سبب به وجود آمدن بیماری‌ های قلبی و در آخر ممکن است سبب حملات قلبی شود. به همین جهت است که نیاز است به محض دیدن  چنین علائمی موضوع را جدی بگیرید و برای سلامتی حفظ سلامتی خود به متخصصین تغذیه مراجعه کنید. در این راستا دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران شناخته ‌شده است و می ‌توانید از تخصص ‌های دکتر کوهدانی در این زمینه استفاده کنید.

اگر تمامی روش های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید، ولی موفق نبودید

در ادامه این مطلب بهتر است بگوییم منظور ما از کاهش وزن استفاده از رژیم‌ های خودسرانه و یا کوتاه‌ مدت نمی ‌باشد. بلکه مقصود ما این است که شما توانایی لازم را برای از دست دادن وزن نداشته اید. به دلیل این‌که در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی رژیم ‌های لاغری اصولی، فعالیت های بدنی مؤثر و خواب مناسب داشته اند.

اما هیچ‌گاه به واسطه متخصصین تغذیه نتوانستند تغییراتی برای کاهش وزن داشته باشند. این افراد ممکن است از بسیاری از مشکلات آگاهی کافی نداشته باشند. متخصصین تغذیه با در نظر گرفتن تمامی شرایط مدنظر افراد می ‌تواند درمان مناسبی برای کاهش وزن آن‌ ها در نظر بگیرند.

اگر تمامی روش های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید، ولی موفق نبودید

اگر تمامی روش های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید، ولی موفق نبودید

قصد بچه‌دار شدن دارید

از دیگر عوامل مؤثری که نیاز است حتماً در این زمینه به متخصص تغذیه مراجعه کنید و از سبک و تغییر سبک زندگی غذایی داشته باشید، بارداری می باشد. هنگامی‌که قصد دارید اقدام به بچه‌ دار شدن کنید،یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران در این زمینه بامهارت بسیار اطلاعات بسیاری دارد و می ‌تواند شما را برای این‌که یک بدن سالم در زمان بارداری خود داشته باشید، راهنمایی کند.

همین طور یک متخصص تغذیه می تواند تمامی مواد غذایی که کودک شما به آن نیاز دارد را در برنامه غذایی شما بگنجاند تا بتوانید به سلامت شما کمک کند. در این راستا متخصص تغذیه می تواند سلامت مادر و کودک را با در نظر گرفتن برنامه غذایی مناسب حفظ کند.

سوزش سر دل و یا رفلاکس معده دارید

اگر از مشکلاتی همانند رفلاکس معده یا سوزش سر دل رنج می ‌بردید، نیاز است که حتماً از کمک ‌های یک متخصص تغذیه استفاده کنید تا بتوانید مشکلات به‌ وجود آمده را به حداقل برسانید.

پزشک متخصصین تغذیه به غیر از این‌که می ‌تواند برنامه غذایی مناسبی را با در نظر گرفتن شرایط موجود شما داشته باشد، از مواد غذایی که سبب تحریک شدن معده شما می شود اطلاعات کافی دارند و شما را از استفاده آن ‌ها منع می کنند. پزشک متخصص تغذیه با توانایی‌ های منحصر به فرد خود مواد غذایی که سبب مشکلات به‌ وجود آمده در بدن شما می ‌شوند را از برنامه ‌های غذایی شما حذف می کند.

سوزش سر دل و یا رفلاکس معده دارید

سوزش سر دل و یا رفلاکس معده دارید

اگر مکانیسم گوارشی شما بی‌نظم است

بهتر است بدانید بی ‌نظم بودن مکانیسم گوارش یکی از معضلاتی است که سلامت شما را با مشکل مواجه می‌کند. با در نظر گرفتن مهارت ‌های دکتر کوهدانی در امر تخصص تغذیه لازم است بدانید در طول روز ۲ بار حرکات روده شما اتفاق بیفتد. حال اگر در طول روز نتوانید اجابت مزاج داشته باشید، سبب به وجود آمدن مشکل یبوست در شما می ‌شود.

به همین جهت اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول روز دفع ندارید، بهتر است که به متخصص تغذیه مراجعه کنید. دکتر کوهدانی با تخصص‌ های خود در این زمینه می ‌تواند به واسطه برنامه غذایی مؤثر برای شما مشکلات گوارشی به ‌وجود آمده را به حداقل برساند.

زمانی که لبنیات مصرف می‌کنید، دچار شکم درد می شوید

ممکن است سبب مشکلات متعددی اعم از درد، اسهال، التهاب، نفخ برای شما به وجود بیاید. اما شما دلایل به وجود آمدن هیچکدام از این مشکلات را ندانید. اما بهتر است بدانید هنگامی‌که نفخ دارید و درد های ناگهانی شکمی برای شما اتفاق می ‌افتد،این درد ها مربوط به مصرف لبنیات شما در طول روز می باشد.

همچنین به دلیل این‌که بدن شما قادر به نگهداری و تحمل لاکتوز نمی ‌باشد دچار این مشکلات می شوید. با در نظر گرفتن تخصص ‌های متخصصین تغذیه هنگامی که افراد نمی‌ توانند تحمل لاکتوز را در بدن خود نگه داشتند، به دوز مصرفی لاکتوز ارتباط دارد.

به ‌عنوان نمونه این مهم می باشد که شما چند قاشق ماست یا بستنی در طول روز میل می‌کنید و ممکن است که تا این حدود دچار مشکلی نشوید. اما اگر میزان بیشتری استفاده کنید، امکان دارد که تمامی مشکلات و ناراحتی ‌های اعم از نفخ و درد را تجربه کنید.

حال بهترین متخصص تغذیه می ‌تواند با در نظر گرفتن تخصص ‌های خود مدیریت لبنیاتی که به آن حساسیت دارید را در برنامه غذایی شما در دست بگیرد و تشخیص دهد که کدامیک از مواد غذایی می توانند در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند تا دچار این مشکلات نشوید.

متخصص تغذیه با در نظر گرفتن این موارد کمک بهینه‌ای برای استفاده تمامی مواد مغذی موجود در لبنیات برای شما می باشد و ممکن است در برخی موارد به واسطه مکمل ‌ها برای شما استفاده از این نوع مواد مغذی را در نظر بگیرد.در این راستا دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه شناخته شده است و می تواند در راستای مشکلات به وجود آمده برای شما موفق باشد.

زمانی که لبنیات مصرف می‌کنید، دچار شکم درد می شوید

زمانی که لبنیات مصرف می‌کنید، دچار شکم درد می شوید

چرا باید به متخصصین تغذیه مراجعه کنیم؟

قبل از این‌که در رابطه با موضوع ویژگی ‌های یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران برای شما صحبتی داشته باشیم، نیاز است که اول به این موضوع بپردازیم که به چه دلیل نیاز است از تخصص‌ های متخصصین تغذیه استفاده کنیم. برای درک بهتر موضوع لازم است بدانید هنگامی که یک شخصی قصد دارد از رژیم ‌های لاغری و چاقی استفاده کند، نیاز است که در نظر گرفتن و مصرف بسیاری از مواد خوراکی را افزایش و یا کاهش دهد.

اغلب در رژیم ‌های لاغری توصیه می ‌شود که استفاده از کربوهیدرات ‌ها یا چربی‌ ها کمتر و محدود تر شود و همین امر در رابطه با رژیم چاقی ها به صورت برعکس عملکرد دارد و به این‌گونه است که نیاز است مصرف کربوهیدرات‌ ها و چربی‌ ها بیشتر شود.

حال اگر این امر به روش های اصولی انجام نشود، سبب به وجود آمدن عوارض جانبی و مشکلات متعددی می شود. متأسفانه بسیاری از افراد در رابطه با عواقب استفاده غلط از این رژیم ‌ها آگاهی کامل ندارند. به همین جهت اول لازم می ‌دانیم در رابطه با برخی از عوارض جانبی که به واسطه رژیم‌ های غیراصولی به وجود می‌آیند، برای شما مطالبی داشته باشیم تا در رابطه با این موضوع آگاه شوید.

ممکن است ماهیچه بسوزانید

یکی از مهم ‌ترین دلایلی که ممکن است شما با در نظر گرفتن روش ‌های غیر اصولی سبب کاهش وزن شوید، این است که امکان دارد به جای سوزاندن چربی‌ ها در راستای سوزاندن ماهیچه های خود فعالیت داشته باشید. در نظر گرفتن این موضوع بسیار مهم می باشد که اگر ماهیچه ‌ها از دست بروند جبران کردن آن بسیار دشوار و سخت می باشد. به همین جهت لازم است که حتماً از روش‌ های اصولی برای کاهش وزن استفاده کرد.

کاهش سوخت و ساز

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به واسطه غیراصولی و غلط بودن کاهش وزن اتفاق بیفتد و سبب افت شدید متابولیسم یا سوخت‌ و ساز بدن می باشد، هنگامی‌که این حالت برای بدن افراد رخ دهد، افراد استرس بسیاری را تحمل می ‌کنند و با سوزاندن ماهیچه‌ ها که یکی از مهم ‌ترین منابع اصلی کالری سوزی در بدن می باشد آن را از بین می ‌برند. همین امر سبب می ‌شود که هورمون ‌های کنترل‌کننده سوخت‌ و ساز همانند هورمون تیروئید کمتر ترشح شود و در بدن کاهش می ‌یابد.

هنگامی که این هورمون کمتر می‌ شود، بدن افراد می ‌تواند میزان انرژی کمتری را در حالت عادی استفاده کند و برای این‌که بتواند کاهش وزن بیشتری را داشته باشد، نیاز است که کمتر غذا خورده شود و گرسنگی بکشد و همین امر می تواند سبب به وجود آمدن خطر سوءتغذیه باشد.

کاهش سوخت و ساز

کاهش سوخت و ساز

از دیگر عوارض آن می ‌توان موترد زیر را نام برد:

  • برهم خوردن تعادل یون ‌ها و کم ‌آبی بدن
  • به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا
  • سوءتغذیه
  • خستگی، بی ‌قراری، سردرد، سرگیجه
  • قاعدگی‌ های نامنظم
  • یبوست
  • ریزش مو

حال برای این‌که بتوانید از تمامی موارد ذکر شده جلوگیری کنید، لازم است که حتماً به یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران مراجعه کنید. ما در این راستا به شما دکتر کوهدانی را به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه معرفی می‌کنیم. به دلیل این‌که دکتر کوهدانی با در نظر گرفتن شرایط جسمانی شما می تواند، بهترین روند رژیم را برای شما در نظر بگیرد و از تمامی عوارض جانبی رژیم ‌های لاغری برای شما جلوگیری می کند.

از دیگر عوارض آن می ‌توان موترد زیر را نام برد:

از دیگر عوارض آن می ‌توان موترد زیر را نام برد:

متخصص تغذیه چگونه به مراجعه‌کنندگان کمک می کند؟

هنگامی‌که افراد به متخصصین تغذیه مراجعه می کنند، در اولین جلسه برخورد مراجعه‌کننده با پزشک لازم است که متخصص سوالات متعددی در راستای تغذیه‌ای فرد مورد نظر داشته باشد. همین طور برای این‌که اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات و سبک زندگی افراد داشته باشد، لازم است که میزان فعالیت و تحرک بدنی آن ‌ها را بسنجند.

شما در حال خواندن پست متخصص تغذیه خوب در شرق تهران هستید.

آشنایی با سبک زندگی شما

به ‌طورکلی پزشک در جلسه اول لازم است که آشنایی کاملی با سبک زندگی روزانه شما داشته باشد و اطلاعات متعددی در این زمینه کسب کند. این اطلاعات می ‌توانند در راستای برنامه ‌ریزی غذایی شما و برنامه روزانه شما مفید واقع شوند و پزشک را در این راستا یاری کنند.

همین طور در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که متخصص تغذیه آزمایشات متعددی را برای افراد در نظر بگیرد تا با استفاده از این آزمایشات تشخیص دقیق‌تری برای برنامه غذایی افراد بدهد. این آزمایشات در جلسات بعدی به دست پزشک می ‌رسند تا بتوانند نتایج هماتولوژی و بیوشیمیایی بیمار را بسنجد.

بعد از این‌که تمامی اطلاعات مورد نظر از بیمار به دست پزشک رسید، سپس پزشک موظف است که توصیه‌ های متعددی که برای برنامه ‌های غذایی افراد دارد را به صورت مکتوب شده در اختیار آن ‌ها قرار دهند تا بتوانند در منزل تمامی برنامه غذایی را رعایت کنند. در جلسات بعدی هنگامی‌که به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید، ویزیت هایی برای روند پیشرفت شما در سبک زندگی‌تان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

سپس متخصص تغذیه با در نظر داشتن نتایج به ‌دست‌ آمده می ‌تواند در راستای ادامه رژیم شما و بهبود سلامتی شما تصمیم ‌های مناسبی را بگیرد. به طور کلی هدف اصلی از استفاده تخصص ‌های متخصص تغذیه این است که این افراد با در نظر داشتن دانش و اندوخته ‌های خود بتوانند سبک زندگی افراد را تغییر دهند و بهترین تصمیم‌گیری را بر راستای سبک روزانه افراد داشته باشند.

مدرن شدن زندگی

امروزه به دلیل این ‌که زندگی بسیار مدرن شده است این‌که بتوان از برنامه غذایی سالمی پیروی کرد تا در جامعه سلامت افراد تضمین شود، نکته بسیار مهمی شمرده می شود. به دلیل این‌که امروزه آمار نشان داده به این صورت است که تمامی افراد از مواد غذایی مضری همانند چربی‌ها، نمک، قند و دیگر موارد استفاده می‌کنند و استفاده افراد به نسبت استاندارد های جهانی بسیار بیشتر شده است.

همان ‌طور که می ‌دانید ممکن است استفاده از این دسته از مواد غذایی مضر سبب به وجود آمدن ناراحتی‌ هایی همچون چاقی فشارخون و دیگر موارد شود. به همین جهت داشتن یک وزن ایده‌آل می ‌تواند تمامی بیماری ‌های متعدد را از افراد دور کند.

در همین راستا ممکن است که سوالات متعددی برای شما در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه یک متخصص تغذیه می ‌تواند ارزیابی‌ های دقیقی برای تغذیه و مشاوره ‌های مناسبی برای حفظ سلامت افراد به همراه داشته باشد. بهتر است بگوییم در راستای متخصصین تغذیه دکتر کوهدانی به ‌عنوان یکی از بهترین متخصصین شناخته شده است و توانسته با در نظر داشتن مهارت ‌ها و ایده‌ های مناسب سبک زندگی جدیدی را برای افراد رقم بزند.

مدرن شدن زندگی

مدرن شدن زندگی

رژیم چیست؟

اصولاً برای درک رژیم بهتر است بگوییم که مجموعه غذا هایی که یک شخص در طول روز نیاز است آن‌ ها را با صلاح‌دید متخصص تغذیه خود مصرف کند، رژیم گفته می شود. هر شخصی با در نظر گرفتن شرایط شخصی خود می ‌تواند یک رژیم منحصر به ‌فرد داشته باشد. به دلیل این‌که در نظر گرفتن رژیم ‌ها بر اساس بیماری سن و شرایط هر فردی مختلف است.

در نظر گرفتن تفاوت‌ های متعدد بین رژیم های مختلف افراد به واسطه پزشک مدنظر تعبیه می‌گردد تا از این طریق بتواند سبک و عادات زندگی افراد را به بهترین حالت ممکن تغییر دهد. به این کار رژیم درمانی گفته می شود.

اغلب افراد برای چاق شدن و یا لاغر شدن از رژیم‌ های خاص متعددی پیروی می کنند. حال برای این‌که تشخیص دهید که شخصی مستعد رژیم گرفتن می باشد و لازم است از چه رژیمی استفاده کند، تشخیص آن بر عهده متخصص تغذیه می باشد.

به دلیل این‌که بسیاری از رژیم ‌ها برای برخی از افراد با در نظر گرفتن شرایط آن ‌ها ضروری می باشد. اما ممکن است همان رژیم برای دیگر افراد خطرناک به نظر برسد حال متخصص تغذیه می ‌تواند با شرایط هر فرد برنامه غذایی مناسب مناسب او را تشخیص دهد. متخصص تغذیه با در نظر داشتن ارزش های مواد غذایی لازم است که در طول روز برای افراد انواع ویتامین ‌ها املاح و دیگر مواد مفید خوراکی را در نظر بگیرد و از این طریق افراد را برای رسیدن به هدف دلخواه شان یاری کند.

انواع رژیم غذایی به چه صورت است؟

یک متخصص تغذیه موظف است که برای تمامی گروه‌ های متعدد اعم از کودکان و نوجوان، میان‌سالان و سالمندان، بانوان باردار، بیماران با شرایط مناسب آن‌ ها یک برنامه غذایی متناسب را در نظر بگیرد. متخصص تغذیه وظیفه دارد برای رژیم درمانی افراد تعیین کند که نیاز است در طول روز چه میزان از چه مواد غذایی در نظر گرفته شود. متخصص تغذیه می ‌تواند انواع رژیم‌ های متعدد اعم از موارد زیر را برای افراد به همراه داشته باشد.

انواع رژیم غذایی به چه صورت است؟

انواع رژیم غذایی به چه صورت است؟

رژیم های کنترل وزن

رژیم لاغری (کاهش وزن)

رژیم چاقی (افزایش وزن)

رژیم تثبیت برای نگه داشتن وزن

رژیم غذایی برای مراحل مختلف زندگی شامل:

رژیم غذایی مخصوص کودکان

رژیم غذایی مخصوص دوران حامگی (بارداری)

رژیم غذایی متناسب دوران شیر دهی

رژیم غذایی مخصوص سالمندان

رژیم غذایی در شرایط و بیماری های گوناگون مانند:

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت یا قند خون بالا

رژیم غذایی برای بیماران قلبی و عروقی

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان و روماتیسمی

رژیم غذایی کبد چرب

رژیم غذایی در بیماریهای گوارشی مثل زخم معده ، سوءهاضمه و ترش کردن، یبوست و روده تحریک پذیر

رژیم غذایی برای بیماریهای کلیوی

رژیم غذایی برای چربی خون بالا و فشار خون بالا

رژیم غذایی برای انواع حساسیت و آلرژی

رژیم غذایی برای ورزشکاران

رژیم غذایی برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا رادیو تراپی هستند

ویژگی‌ های مشاوره تغذیه خوب چیست؟

در راستای مطالب بالا بهتر است بدانید که متخصصین تغذیه دارای ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی هستند که به واسطه این تخصص می ‌توانند عملکرد مناسبی را برای افراد به همراه داشته باشند. در ادامه بیشتر در رابطه با ویژگی ‌هایی مشاوره تغذیه خوب می‌گوییم.

تخصص در علم تغذیه

یکی از مهم‌ ترین خصوصیاتی که نیاز است یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران داشته باشد، این است که لازم است در زمینه تغذیه تخصص خود اطلاعات منحصر به فردی داشته باشد. به طور کلی برای این‌که بتوان از رژیم غذایی افراد استفاده کرد ۲ گروه می ‌توانند برنامه‌ های غذایی علمی و اصولی را برای افراد به همراه داشته باشند. این ۲ گروه عبارت‌اند از:

پزشک متخصص تغذیه

فعالیت این دسته افراد به گونه ایست که تحصیلات متعددی در رابطه با تغذیه دارند. این گروه با تمام کردن دوره خود می ‌توانند در مقطع پزشکی عمومی و بعد از چند سال به ‌عنوان یک متخصص تغذیه خوبدر شرق تهران فعالیت داشته باشند.

پزشک متخصص تغذیه با توانایی‌ هایی که دارد، می ‌تواند مشکلات غذایی افراد را برطرف کند و برای مشکلات به ‌وجود آمده دارو هایی نیز تجویز کند. دکتر کوهدانی نیز از دسته متخصصین با مهارتی است که نام خود را به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه ثبت کرده است.

مشاوران تغذیه

این دسته از افراد گروهی هستند که در مؤسسات آموزش عالی دانشگاه تحصیلاتی در رابطه با رشته تغذیه داشته اند و اصولاً نام این دسته از افراد را تکنسین تغذیه می‌گذارند. مشاوران تغذیه نیز می ‌توانند اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با نیاز های تغذیه ‌ای بدن و فیزیولوژی بدن به همراه داشته باشند.

همین طور مشاوران تغذیه با در نظر داشتن تکنیک ‌های متعدد می‌ توانند برای افزایش وزن و کاهش وزن روش های اصولی و علمی را عنوان کنند. از مهم‌ ترین تفاوت‌ هایی که میان پزشکان متخصص تغذیه است، این است که مشاوران تغذیه توانایی این‌که بتواند دارو را برای افراد تجویز کنند، ندارند. اما متخصص تغذیه با در نظر گرفتن تحصیلات مربوطه خود می‌ تواند دارو برای افراد به جهت کاهش یا افزایش وزن تجویز کند.

مشاوران تغذیه

مشاوران تغذیه

چرا تخصص مهم است؟

ممکن است سوالات متعددی در رابطه با آنکه چرا تخصص‌ های متخصصین تغذیه مهم شمرده می ‌شود، در ذهن شما شکل بگیرد.

  • به دلیل این‌که بدن هر یک از افراد با یکدیگر متفاوت است

از مهم ‌ترین دلایلی که سبب می شود تخصص متخصصین تغذیه مهم شمرده شود، این است که تمامی افراد شرایط مشابه بدنی ندارند و نیاز های بدن هر یک با دیگری متفاوت می باشد. هر شخصی با در نظر گرفتن وضعیت خود می ‌تواند نقاط ضعف و نقاط قوت خاصی برای خود داشته باشد. به‌ همین دلیل است که نیاز است پزشک تغذیه با در نظر گرفتن تخصص های خود اقدام به استفاده از انواع رژیم غذایی برای افراد کند.

به دلیل این‌که امکان دارد یک سری از برنامه‌ های غذایی برای برخی از افراد بسیار مطلوب و خوب باشد. اما همان برنامه برای شخص دیگری سبب به وجود آمدن عوارضی همچون ریزش مو و دیگر موارد گردد. حال هنگامی‌که  متخصص تغذیه راهنمایی مناسبی در این امر برای افراد به همراه دارد، می ‌تواند با در نظر گرفتن شرایط شخصی هر فرد اقدام به برنامه‌ریزی غذایی مختص همان فرد کند و همین امر می ‌تواند از به وجود آمدن عوارض متعدد جلوگیری کند و روند رژیم افراد به بهترین نحو ممکن پیش برود.

  • مشاوره متخصص اهمیت پایش را می‌داند

نکته حائز اهمیت دیگری که لازم است در رژیم ها و دستورالعمل های علمی غذایی حتماً در نظر گرفته شوند، پایش فردی که قصد رژیم گرفتن را دارد، در هنگام دوره رژیم او می باشد. از دیگر ویژگی ‌هایی که یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران باید داشته باشد، این است که اهمیت بسیاری به پایش فرد بدهد و فقط به صرف این‌که رژیم غذائی برای او تعیین کرد او را به امان خدا رها نکند. مشاور و متخصص خوب تغذیه به گونه‌ای رفتار می‌کند که در هنگام بروز مشکلات متعدد توجه بسیاری افراد رژیم گیرنده داشته باشد و بتواند در راستای برطرف نمودن مشکلات به ‌وجود آمده برای افراد بکوشد.

  • متخصص تغذیه عوارض بلند مدت را می ‌شناسد

در ابتدای این مطالب در رابطه با عوارض جانبی که ذکر کردیم بیشتر دانستید، متخصصین تغذیه در رابطه با عوارضی که به واسطه رژیم ‌های غذایی غیراصولی به وجود می‌آیند، اطلاعات بسیار مفیدی دارند. به دلیل این‌که امکان دارد در کوتاه‌ مدت شما به دلیل استفاده از رژیم ‌های غذایی دچار مشکلاتی نشوید، اما اگر از این رژیم ‌ها پیروی کنید، در سالیان سال بعد از تمام شدن رژیم آسیب ‌های متعددی که از این امر برای شما وارد شده است، خود را نشان می دهد.

از مهم ‌ترین این آسیب ‌ها می ‌توان به مواردی همانند پوکی استخوان، کمردرد و تحلیل رفتن عضلات و اجزای ساختمانی مفصل ‌ها اشاره کرد و از عوارض عوارض بلندمدت می باشد. حال متخصصین تغذیه شناخت خوبی از این عوارض دارند و با در نظر گرفتن علم خود می ‌توانند رژیم‌ های غذائی را جوری برای افراد در نظر بگیرند که هیچ کدام از افراد دچار عوارض ‌های کوتاه ‌مدت و یا بلند مدت نشوند.

در این راستا بهتر است نام دکتر کوهدانی را به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران ببریم. به دلیلی که دکتر کوهدانی با علم تغذیه آشنایی کامل دارد و می ‌تواند در به حداقل رسیدن عوارض جانبی رژیم ‌ها بسیار مفید واقع شود.

متخصص تغذیه عوارض بلند مدت را می ‌شناسد

متخصص تغذیه عوارض بلند مدت را می ‌شناسد

  1. مشاور خوب آموزگار خوبی است

از مهم ‌ترین خصوصیات متخصصین تغذیه خوب این است که بتوانند هدف رژیم غذایی شما را مهم بشمارند و آن را درک کنند. یک متخصص تغذیه در اولین رتبه وظیفه دارد که عادات غذایی شما را تصحیح کند و هنگامی‌که عادات غذایی شما صحیح می شوند، همین امر می ‌تواند سبب کاهش یا افزایش وزن پایدار شما گردد.

این‌که بتوانید در وزن ایده‌آل خود پایدار باقی بمانید، از رسیدن به آن بسیار مهم‌تر و دشوارتر می باشد. به دلیل این‌که اغلب چاق و لاغر شدن ها بیشتر به سبب استرس اتفاق می ‌افتد و همین امر می تواند آسیب بسیاری برای افراد به همراه داشته باشد. به همین جهت است که متخصصین تغذیه‌ای که بهترین روند عملکرد را برای مراجعه‌کنندگان خود دارند، لازم است که رژیمی را برای افراد در نظر بگیرند که هیچ گونه آسیب مخربی برای بدن افراد به همراه نداشته باشد.

همین طور متخصص تغذیه تا به هنگام رسیدنشان به وزن ایده‌آل باید صبر کند تا بتواند افراد را در وزن ایده‌آل خود حفظ نگه دارد .حال برای این‌که بتواند وزن ایده‌آل را حفظ کند، نیاز است در طول دوران رژیم از مشاوره ای که متخصص تغذیه برای شما آموزش می دهد، غافل نشوید. متخصصین تغذیه می ‌توانند عادات غذایی ناسالم شما را حذف کنند و جایگزین آن ‌ها عادات غذایی سالم را داشته باشند.

در این راستا بهتر است بدانید که دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه خود در شرق تهران شناخته شده‌ است و با عملکرد های مفیدی که در این راستا برای افراد داشته است، توانسته نام خود را در میان تمامی متخصصین تغذیه به‌ عنوان بهترین ثبت کند.

مشاور خوب آموزگار خوبی است

مشاور خوب آموزگار خوبی است

  1. مشاور تغذیه خوب وعده‌های بی‌اساس نمی‌دهد

بهتر است بدانید از دیگر ویژگی‌ های یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران این است که این وعده هایی که در رابطه با رژیم ‌های غذایی وجود دارند و جنبه تبلیغاتی و بازارگرمی را دارند، پیشنهاد نمی ‌دهد. حتماً می ‌دانید که هیچ کدام از متخصصین تغذیه نمی ‌توانند تضمین بدهند و قول بدهند که در طول زمان مشخص شده ای مثلاً در زمان ۳ هفته می‌ توانید چه مقدار وزن کم یا زیاد کنید. به دلیل این‌که در نظر گرفتن کاهش وزن و افزایش وزن یک فرآیندی است که باید به آهستگی پیش برود و مسیر آن لازم است فرایند تدریجی خود را پله به پله و با همراهی و مشورت های متخصص تغذیه طی کند.

  1. مشاور تغذیه خوب با تغییرات هماهنگ می‌شود

همان ‌طور که می ‌دانید بدن تمامی افراد در طول روز دچار تغییرات متفاوتی می شود. به ‌عنوان نمونه امکان دارد که در هفته اول با یک برنامه غذایی افراد به سادگی بتوانند میزان قابل توجهی وزن همانند ۲ کیلوگرم را کم کنند و این امر بسیار سبب خشنودی و خوشحالی افراد می شود. اما بعد از گذشته ۳ هفته ممکن است با در نظر گرفتن همان برنامه غذایی کاهش وزن نداشته باشد و برای کم کردن نیم کیلوگرم سختی ‌های بسیاری تجربه کنند.

به دلیل این‌که بدن می ‌تواند با در نظر گرفتن متابولیسم عادات غذایی داشته باشد و همین امر فعالیت ‌های فیزیکی و و بافت‌ های چربی عضلانی را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. به دلیل این‌که از مهم‌ ترین عوامل تعیین‌کننده و مؤثر بر روی رژیم غذایی بافت‌ های چربی و عضلانی بدن و فعالیت های فیزیکی می باشند. در هنگام دوره رژیم تمامی این موارد می‌تواند تغییرات متعددی داشته باشند. به ‌عنوان نمونه ممکن است در اوایل رژیم شما متابولیسم بدن شما بالا باشد.

اما بعد از چندین هفته با در نظر گرفتن رژیم کاهش بیابد. حال یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران می ‌تواند با در نظر گرفتن شرایط مدنظر شما کمک مناسبی در این زمان برای شما داشته باشد و راه‌ حل‌ های کاربردی در اختیار شما قرار دهد تا بتواند راهنمای مؤثری در راستای تناسب اندام شما باشد. در این راستا می ‌توانیم نام دکتر کوهدانی را به ‌عنوان یکی از متخصصین باتجربه در امر رژیم ‌های غذایی برای شما عنوان کنیم.

مشاور تغذیه خوب با تغییرات هماهنگ می‌شود

مشاور تغذیه خوب با تغییرات هماهنگ می‌شود

  1. یک متخصص تغذیه خوب انعطاف‌پذیر می‌باشد

یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات متخصصین تغذیه این است که لازم است انعطاف پذیر داشته باشند. به ‌عنوان نمونه ممکن است که شما از افرادی باشید که حدود ۴۰ سال است از یکسری مواد غذایی استفاده نکرده‌اید و علاقه ای به کدو ندارید. انعطاف‌پذیر بودن متخصص تغذیه شما سبب می ‌شود که به یک‌باره این غذاها به عنوان غذا های اصلی و وعده‌های شما تبدیل نشوند. یک متخصص با تجربه تغذیه می‌ تواند عادات غذایی افراد را کم کم و پیوسته صورت بدهد.

حتماً تا به حال شما با این موارد برخورد داشته ای که در اغلب کلینیک ‌های تغذیه بعد از این‌که مدت طولانی در انتظار ایستاده اید، پزشک مشاور فقط چند دقیقه با شما فرصت گفت‌ و گو دارد و سپس بدون در نظر گرفتن علایق شما یک ورق پرینت شده برای شما در نظر می‌گیرد که در آن برنامه غذایی شما در طی یک هفته می باشد که لازم است در تمامی ماه بر این روال انجام شود.

بهتر است بدانید در نظر گرفتن این اتفاق برای رژیم‌ های غذایی مناسب نمی ‌باشد. بهترین متخصص تغذیه کسی است که بتواند برنامه غذایی رژیم شما را در حد متعادل با عادات غذایی شما همخوانی دهد. در غیر این ‌صورت شما نمی ‌توانید از این رژیم پیروی کنید و احتمال شکست آن بسیار زیاد می ‌باشد.

یک متخصص تغذیه خوب انعطاف‌پذیر می‌باشد

یک متخصص تغذیه خوب انعطاف‌پذیر می‌باشد

  1. یک متخصص خوب از سختی‌های راه ما مطلع است

حتماً در هنگام انجام رژیم غذائی شما با موانع متعددی رو به رو خواهید شد و ممکن است در این راه احساساتی همچون ناامیدی، دلسردی، عصبی بودن، احساس گرسنگی، عصبی خواری و دیگر موارد از این دست را تجربه کنید. متخصص تغذیه با مهارت به بهترین نحو ممکن می ‌تواند برنامه غذایی شما را مدیریت کند و راه کار های مناسبی برای رهایی شما از این سختی ‌ها داشته باشد. از مهم ‌ترین مواردی که بهترین متخصص تغذیه نیاز است داشته باشد تا بتواند شما را از دست این تله ‌ها رها کند شامل موارد زیر می شود:

  • پشتیبانی

بهترین متخصص تغذیه لازم است که پشتیبانی مراجعه‌کنندگان خود را مهم بشمارد و برای صحبت کردن با آن ‌ها زمان مناسبی را در نظر داشته باشد. برای این امر مهم بهترین متخصص تغذیه لازم است که با افراد گفتگو کند و از شرایط و نگرانی ‌های آن ها را اطلاع پیدا کند. از مهم‌ ترین وظیفه مشاور این است که به دنبال علت این‌که برنامه غذایی نمی ‌تواند جواب مؤثری برای افراد داشته باشد بگردد و بهتر است بداند که چه مواردی شما را مانع از پیروی از رژیم می کند.

پشتیبانی

پشتیبانی

  • ارائه راهکارهای مؤثر

بهترین متخصص تغذیه به دلیل این‌که تجربه بسیار زیادی در راستای مشاوره دارد، برای این‌که بتوانید از موانع به‌ وجودآمده رهایی پیدا کنید راه کارهای متعددی را نیز آگاه است. اگر شما تصور می‌کنید که راه کار های متعددی که متخصص تغذیه برای شما در نظر می‌گیرد کاربردی نمی ‌باشد به ۲ دلیل است. ممکن است که شما از توصیه‌ های متخصص تغذیه خود پیروی نمی ‌کنید و یا این‌که متخصص تغذیه شما تجربه و مهارت کافی در این امر ندارد.

  • به وجود آوردن انگیزه

برای این‌که بسیاری از افراد بتوانند در روند برنامه‌ های غذایی مناسب و رژیم متعدد به جهت چاق شدن و یا لاغر شدن موفق باشند، لازم است که از طرف بسیاری از افراد انگیزه‌های متعددی به آن‌ ها داده شود تا از این طریق بتوانند با هیجانات و انگیزه‌ های متعدد مسیر رو به رو را با قدرت بیشتری سپری کنند. در این راستا دیده شده که برخی از متخصصین تغذیه یک رفتار جدی و خشک دارند و تنها تمرکز آن‌ ها بر روی مسائل تکنیکی شغلشان می باشد.

اما دیده شده که بسیاری دیگر از متخصصان تغذیه خوش مشرب هستند و  شما را دوست خود می ‌نامند و هنگامی‌که یک پله به سمت هدف خود می ‌روید از شما تعریف و تمجید های متعددی می‌کنند. این دسته از متخصصین متوجه پیشرفت شما هستند و برای روحیه بخشی مثبت به شما تلاش می کنند.

بهتر است بدانید اصولاً متخصصینی که که این رفتار را دارند، می ‌توانند در حیطه فعالیت شغلی خود موفق‌تر واقع شوند و مراجعه‌کنندگانی که به این متخصصین مراجعه می کنند، نتیجه بهتری دریافت می‌کنند. در این راستا دکتر کوهدانی نیز به ‌عنوان بهترین دکتر متخصص تغذیه شناخته شده ‌است و با بهترین عملکرد توانسته نتیجه اثربخشی برای مراجعه‌کنندگان خود داشته باشد.

به وجود آوردن انگیزه

به وجود آوردن انگیزه

  1. هیچ متخصص تغذیه‌ای محصولات متعدد نمی ‌فروشد

از دیگر ویژگی‌ های یک متخصص تغذیه این است که تمرکز او فقط بر روی در نظر گرفتن برنامه‌ های غذایی می باشد و از این طریق می ‌تواند تناسب اندام شما را به‌ همراه داشته باشد. اگر هر گونه از متخصصین و یا مشاورین تغذیه تلاش داشت تا بتواند مواد غذایی مثل پروتئین ‌ها یا مکمل ‌های رژیمی را در برنامه غذایی شما بفروشد، بهتر است که از تخصص ‌های یک متخصص تغذیه دیگر برای رسیدن به اهداف خود کمک بگیرید.

هیچ متخصص تغذیه‌ای محصولات متعدد نمی ‌فروشد

هیچ متخصص تغذیه‌ای محصولات متعدد نمی ‌فروشد

  1. مربیان باشگاه متخصصین تغذیه نیستند

بهتر است بدانید که مربیان باشگاه در راستایی رشته ‌های تربیت ‌بدنی اطلاعات متعددی دارند و می ‌توانند در راستای بدن انسان و تغذیه نیز اطلاعاتی داشته باشند. اما هیچ‌گاه مربیان بدن‌سازی نمی ‌توانند به جای متخصصین تغذیه برنامه غذایی خوبی برای رژیم شما در نظر بگیرند.

مگر این‌که مربیان بدن‌سازی در کنار این امر است تخصص رشته تغذیه نیز برخوردار باشند. برای این‌که بتوانید نتیجه مسرت‌بخشی داشته باشید، بهتر است برای برنامه ‌های غذایی خود از یک متخصص تغذیه با مهارت کمک بگیرید. در این راستا ما به شما دکتر کوهدانی را به ‌عنوان بهترین متخصص تاکید کرد معرفی می کنیم.

مربیان باشگاه متخصصین تغذیه نیستند

مربیان باشگاه متخصصین تغذیه نیستند

نقش یک متخصص تغذیه چیست؟

همان ‌طور که تا به این‌جای مطالب ذکر می‌کردیم تغذیه مناسب برای سلامت انسان بسیار مفید می باشند و نیاز است که افراد حتماً در طول زندگی خود سبک درستی از مصرف تغذیه داشته باشند.

حال یک متخصص تغذیه با در نظر گرفتن و بررسی‌ های مورد نظر بر روی انواع رژیم ‌های غذایی می ‌تواند توصیه ‌های شخصی برای افراد داشته باشد. تمامی توصیه‌ های در نظر گرفته شده می ‌توانند در راستای زندگی افراد مؤثر و تأثیرگذار باشند.

حال متخصص تغذیه با در نظر داشتن اهداف شما برای تغذیه می‌ تواند توصیه ‌های متعددی در نظر بگیرد و برنامه غذایی مناسبی را در کنار یکدیگر بگذارد. متخصصین تغذیه در مکان ‌هایی همانند بیمارستان‌ ها، مدارس، بخش ‌های بهداشتی و اماکن خصوصی فعالیت می‌کنند و می ‌توانند در این موارد مفید واقع شوند.

  • عملکردهای تغذیه‌ای

این که بتوان از آخرین روند رژیم غذایی آگاهی کامل پیدا کرد دشوار می باشد. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که در تلاشید تا کاهش وزن داشته باشید و با در نظر گرفتن عادات غذایی سالم سبک زندگی خود را عوض کنید، یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران می‌ تواند برای این‌که بتوانید با روش ‌های مطمئن و ایمن هدف خود را دنبال کنید و به آن برسید، راهنمای بسیار مناسبی برای شما باشد. همان‌ طور که ذکر کردیم متخصصین تغذیه می ‌توانند با در نظر داشتن برنامه‌ های غذایی مؤثر کنترل میزان غذائی شما را برعهده بگیرند.

متخصصین صلاحیت این امر را دارند تا بتوانند رژیم ‌های غذایی خاصی را برای شما در نظر بگیرند. پیشنهاد دادن این رژیم‌ ها می ‌تواند برای درمان و یا پیشگیری بسیاری از بیماری‌ ها همانند دیابت و بیماری‌ های قلبی مفید باشد و متخصصین تغذیه در این امر بسیار تلاش می‌کنند.

عملکردهای تغذیه‌ای

عملکردهای تغذیه‌ای

  • متخصصان تغذیه بالینی

متخصصین در مراکز پزشکی و بهداشتی همانند بیمارستان‌ ها، کلینیک ها، مطب پزشکان فعالیت ‌های منحصر به‌ فردی دارند که به‌ عنوان متخصصین تغذیه بالینی شناخته می شوند.

این دسته از متخصصین وظیفه ارائه دادن رژیم درمانی را برای افراد دارند و با در نظر گرفتن تخصص تغذیه خود می توانند روش ‌های درمان بیماری ‌ها را داشته باشند و به همین جهت با تخصیص دادن رژیم خاصی برای درمان بیماری مدنظر مفید واقع شوند.

متخصصان تغذیه بالینی با توجه به این که دارای شرایط پزشکی منحصر به‌ فردی می ‌باشند، می ‌توانند در این زمین با دیگر متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی همکاری خوبی داشته باشند تا از این طریق یک برنامه غذایی مؤثر و مفید را برای درمان بیماری ‌ها با استفاده از مقدار مناسب مواد مغذی به همراه داشته باشند.

از دیگر وظایف متخصصین تغذیه بالینی می توان تهیه وعده‌ های غذایی باشد. همین طور این دسته از افراد در تلاشند تا با برگزاری کلاس‌ های آموزشی تغذیه که شرایط پزشکی را دارا هستند، سطح اطلاعات بیماران را بالاتر ببرند و کمک مناسبی برای درمان بیماری‌ های آن ‌ها به واسطه برگزاری کلاس ‌های آموزشی باشند.

  • متخصصان تغذیه

عموماً متخصصان تغذیه در مراکز بزرگ همانند سایر مراکز غذایی، رستوران‌ ها فعالیت های متعددی دارند. اما به دلیل این‌که پیروی کردن از راه کار ها و سیاست ‌های آن‌ ها یک مؤلفه مهم برای موقعیت کاری این دسته از افراد می باشد و همین طور متخصصین تغذیه می‌ توانند در رابطه با اندازه متعدد غذا ها و گروه ‌های غذایی در این راستا مفید واقع شوند، در این مکان ها افراد با در نظر داشتن شرایط خاص متخصصین تغذیه می‌ توانند دستورالعمل ‌های خاصی را دنبال کنند و از این طریق میزان عملکرد خود را بالاتر ببرند. هنگامی‌که بازرسی ‌های معمول برای رستوران ‌ها، کافه ‌های مدرسه و دیگر مراکز صورت می‌گیرد،

به دلیل این‌که تحت نظارت یک متخصص تغذیه صورت گرفته است، بازرسان می توانند اطمینان حاصل کنند که مدیران آشپزخانه ‌ها با استاندارد های متعددی درحال فعالیت هستند. همین طور متخصصین تغذیه خدمات غذایی می ‌توانند توصیه‌ های متعددی در رابطه با انواع آلرژی‌ های غذایی و رژیم های متعدد افراد ارائه دهند و از این طریق نیز مفید و کاربردی باشند.

  • متخصصان تغذیه ورزشی

متخصصی که در زمینه تغذیه ورزشی فعالیت دارد می‌ تواند با ارائه دادن عملکرد بیشتر برای ورزش و ورزشکاران مؤثر واقع شود و همکاری منحصر به فردی در زمینه تغذیه ورزشی با مربیان داشته باشد و با در نظر گرفتن نیازهای فردی هر ورزشکار برنامه غذایی او را تعیین کند.

همین طور بهترین متخصص تغذیه ورزشی هنگامی می‌ تواند کارآمد و مفید باشد که با در نظر گرفتن برنامه غذایی مفید در پیشگیری از آسیب‌ دیدگی‌ های یک ورزشکار موفق باشد. همین‌طور با در نظر گرفتن مواد غذائی مفید و کمک برای بهبودی ورزشکاران یا مربیان ورزش صدمه دیده داشته باشد و از این طریق با آن ‌ها همکاری کند.

در نظر گرفتن زمان‌ بندی برای مصرف مواد مغذی و مکمل ‌ها برعهده متخصصان تغذیه ورزشی می باشد و از مهم‌ترین مواردی است که لازم است برای تمرینات و جلسات تمرین و بازی ها آن را جدی بگیرند.

اصولاً متخصصان تغذیه ورزشی در دانشگاه‌ ها، سازمان‌های حرفه‌ای، دبیرستان ‌ها فعالیت‌ های منحصر به ‌فردی دارند. همین طور ممکن است که ورزشکاران به صورت انفرادی در ایام تعطیلات از متخصصان تغذیه ورزشی استفاده کنند تا بتوانند روند برنامه‌ریزی زندگی خود را رو به اصول جلو ببرند.

متخصصان تغذیه ورزشی

متخصصان تغذیه ورزشی

  • انتخاب یک متخصص تغذیه واجدالشرایط

بهتر است بدانید فقط در نظر گرفتن واژه و اصطلاح متخصص تغذیه نمی ‌تواند این ضمانت را برای شما داشته باشد که حتماً این متخصص دارای اعتبار بسیار و مجوزهایی می باشد. ممکن است که تمامی اشخاص متعددی مدعی شوند که متخصص تغذیه هستند،

اما هیچ‌گونه تجربه و مهارتی در رابطه با این امر نداشته باشند. حتی ممکن است تحصیلاتی در راستای این تخصص نداشته باشند. اگر قصد دارید از تخصص ‌های یک متخصص تغذیه واجدالشرایط استفاده کنید، لازم است که حتماً شخصی را برای این امر در نظر بگیرید که مدرک متخصص تغذیه داشته باشد.

اغلب متخصصان حداقل دارای مدرک لیسانس هستند که با واسطه دانشکده رژیم غذایی و تغذیه تایید شده اند و توانستند دوره‌های تکمیلی در آن را بگذراند. تمامی متخصصین تغذیه برنامه تمرین نظارت شده‌ای را به اتمام رسانده اند و امتحانات ورودی ملی را به خوبی پشت سر گذاشته اند.

نام تمامی متخصصان رژیم های غذایی ثبت شده اند و فقط به‌اصطلاح نمی ‌توانند از واژه متخصص تغذیه استفاده کنند. اما دیده شده که بسیاری از افراد بدون این‌که صلاحیتی در این امر داشته باشند ، نام خود را به ‌عنوان متخصص تغذیه ثبت کرده اند.

برای این‌که بتوانید از بهترین شرایط متخصصین تغذیه استفاده کنید، لازم است که کد نظام پزشکی آن ‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در این راستا می‌ توانیم به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه دکتر کوهدانی را برای شما نام ببریم تا بتوانید با در نظر داشتن مهارت ‌ها و تخصص‌های او برنامه غذایی منحصر به ‌فردی را برای خود تهیه کنید.

  • مهارت و دانش مورد نیاز متخصصین تغذیه

نیاز است که متخصصین تغذیه دانش ‌های مورد نیاز در رابطه با موارد زیر را داشته باشند:

  • داشتن علاقه بسیار به تغذیه و سلامت همه افراد
  • داشتن دانش کافی در رابطه با انواع رژیم‌های غذایی متفاوت و تاثیر آن ‌ها بر روی سلامتی
  • داشتن مهارت ‌های ارتباطی مناسب
  • توانایی توضیح دادن و آموزش تمامی مبحث‌های متعدد برای افراد در تمامی سطوح
  • صبر و توانایی و ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر سبک زندگی خود و دنبال کردن از رژیم‌های غذایی
  • داشتن انعطاف کاری تا بتوان با همه افراد شرایط و وضعیت ها برخورد مناسبی داشته باشد
  • داشتن طرز تفکر بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری
  • آشنایی نسبی با علم روان‌شناسی افراد
  • داشتن حس مسئولیت پذیری تا برای تغذیه با سلامت جسم و روح افراد
نیاز است که متخصصین تغذیه دانش ‌های مورد نیاز در رابطه با موارد زیر را داشته باشند:

نیاز است که متخصصین تغذیه دانش ‌های مورد نیاز در رابطه با موارد زیر را داشته باشند:

سخن نهایی

همان ‌طور که در این مقاله مطالعه گردید در تلاش بودیم تا در رابطه با موضوع متخصص تغذیه خوب در شرق تهران اطلاعات منحصر به ‌فردی برای شما داشته باشیم. در این راستا در تلاش کردیم تمامی ویژگی ‌های یک متخصص تغذیه خوب در شرق تهران را ذکر کنیم.

اما به غیر از موارد ذکر شده بهتر است بدانید که متخصصین تغذیه علم و تجربه کافی در این امر دارند. اما امکان دارد که تکنیک ‌های درمانی که یک متخصص در نظر دارد با سلیقه شخصی شما متفاوت باشد. در این صورت نگران نباشید. می ‌توانید از تجربیات متخصصین دیگری در این امر استفاده کنید.

بهتر است بدانید لازم است تحقیقات متعددی در راستای متخصص تغذیه‌ای که انتخاب کرده‌اید داشته باشید و حتماً نام او را در اینترنت جستجو کنید و از افرادی که تحت نظارت او رژیم های غذائی ، پرسش و پاسخ ‌هایی داشته باشید. تمامی متخصصان تغذیه کارشناسان تغذیه نیز هستند که دارای کد های نظام‌پزشکی نیز می باشند.

می توانید به واسطه سایت نظام پزشکی اسم و فامیل پزشک مدنظر خود را مورد بررسی قرار دهید. ما می توانیم دکتر کوهدانی را به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای شما ذکرکنیم تا بتوانید با در نظر داشتن تخصص های او به اهداف خود در زمینه تغذیه دست پیدا کنید.

از اینکه تا پایان مقاله متخصص تغذیه خوب در شرق تهران با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست متخصص تغذیه خوب در شرق تهران بهره لازم را کسب کرده باشید

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید