لاغری با مشاوره

متخصص تغذیه چاقی صورت
متخصص تغذیه چاقی صورت
2020/11/29
غذای سبزیجات رژیمی
غذای سبزیجات رژیمی
2020/11/29
لاغری با مشاوره

لاغری با مشاوره

سوال خیلی از افراد این است که آیا مشاوره می تواند به کاهش وزن کمک کند و آیا لاغری با مشاوره امکان پذیر است؟ در این خصوص باید گفت که کار با یک متخصص تغذیه برای کاهش وزن در رفتار درمانی می تواند محرک اصلی در کمک به شما برای تعیین اهداف شخصی برای یک سبک زندگی سالم باشد. همچنین می تواند به افزایش آگاهی از افکار منفی که باعث رفتارهای ناسالم می شوند، کمک کند.

علاوه بر آن رویکرد رفتاری شناختی برای کاهش وزن نیز می تواند مناسب باشد. به این شکل که درمان شناختی رفتاری، که بر تغییر نحوه تفکر در مورد خود، نحوه عملکرد و شرایطی که پیرامون نحوه عمل شما متمرکز است، یک درمان موثر برای طیف وسیعی از مشکلات، از جمله کاهش وزن است. نکته اصلی در آن تمرکز بر ایجاد تغییرات و پایبندی به آنها است.

لاغری با مشاوره

لاغری با مشاوره

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مشاوره تغذیه چیست؟

لاغری با مشاوره ی تغذیه ای چگونه امکان پذیر است؟

۵ مورد از مهم ترین های مزایای مشاوره تغذیه برای لاغری:

اهداف لاغری با مشاوره:

چه کسی می تواند از مشاوره ی تغذیه بهره مند شود:

چند دلیل مهم دیگر برای مراجعه به یک مشاور تغذیه:

لاغر شدن با مراجعه به مشاور تغذیه:

روش های مورد استفاده در درمان لاغری با مشاوره:

چرا بهتر است لاغری با مشاوره را انتخاب کنیم؟

مشاوره کاهش وزن چیست؟

خوردن عاطفی چیست؟

 

مشاوره تغذیه چیست؟

یک جلسه مشاوره تغذیه ممکن است هرگز مانند ماساژ گرفتن نباشد، اما لازم نیست شکنجه هم باشد. یک مشاوره خوب تغذیه با هدف لاغری با مشاوره نباید به عنوان سخنرانی در مورد آنچه باید انجام دهید احساس شود و همچنین نباید احساس کنید که در مورد عادت های غذایی خود مورد سرزنش قرار می گیرید یا قضاوت می شوید.

در عوض، ما وقت می گذاریم تا از نزدیک گوش فرا دهیم و بفهمیم که اکنون از نظر سبک زندگی و رژیم غذایی کجا هستید و برای دستیابی به اهداف خود با شما همکاری می کنیم. مشاوره تغذیه می تواند توسط یک مشاور تغذیه معتبر یا یک متخصص تغذیه ثبت شده انجام شود. که واجد شرایط برای ایجاد برنامه های عملیاتی فردی برای کمک به شما در اتخاذ یک سبک زندگی سالم هستند.

به دلایل بسیاری، افراد زیادی می توانند از همکاری با یک متخصص تغذیه بهره مند شوند، خواه شما نیاز به یک اصلاح اساسی در رژیم غذایی و ورزشی دارید، به دنبال کنترل یک بیماری هستید، می خواهید گزینه های غذایی خود را تنظیم کنید، یا از دستور العمل های جدید و سالم الهام بگیرید.

این مراجعه می تواند به شما اطلاع مفیدی بدهد

این مراجعه می تواند به شما اطلاع مفیدی بدهد که آیا شرایط خاصی دارید که می تواند با تغذیه برطرف شود، مانند افزایش قند خون یا کلسترول یا فشار خون و لاغری با مشاوره.

این مراجعه می تواند به شما اطلاع مفیدی بدهد

این مراجعه می تواند به شما اطلاع مفیدی بدهد

در حالی که برخی از بیماران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تأثیر انتخاب مواد غذایی بر سلامتی آنها برای مشاوره تغذیه مراجعه می کنند، برخی دیگر به پیشنهاد پزشک خود تحت مراقبت مشاوران تغذیه قرار می گیرند.

مشاوران تغذیه ای از همه زمینه ها خدمات مهمی را برای بیماران، مراقبان و جامعه فراهم می کنند. کار آنها به پیشگیری و کاهش رنج ناشی از بیماری کمک می کند. بهبود کیفیت زندگی و حتی طول عمر بیماران را افزایش می دهد. مشاوره تغذیه ای نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند چاقی، بیماری های قلبی و دیابت دارد که در حال حاضر ۷۵٪ هزینه های مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهند.

تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که رژیم های خاص حتی در صورت پایبندی بیماران به این برنامه می توانند به برگشت این بیماری ها و چاقی منجر شود. این امر اهمیت مشاوران تغذیه را در کمک به جمعیت بیماران و افراد چاق در مواجهه با شرایط آنها تأکید می کند.

لاغری با مشاوره ی تغذیه ای چگونه امکان پذیر است؟

تقریباً جمعیت زیادی وجود دارند که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. با افزایش تعداد افراد دارای اضافه وزن هر ساله در این کشور، این مسئله آشکارتر می شود که مسیرهای سنتی کاهش وزن (رژیم های غذایی، ورزش و غیره) باعث کاهش این وزن اضافی نمی شوند. اما مسئله اضافه وزن فقط از نظر شکل و اندازه بدن و دیدگاه نسبت به زیبایی نیست.

لاغری با مشاوره ی تغذیه ای چگونه امکان پذیر است؟

لاغری با مشاوره ی تغذیه ای چگونه امکان پذیر است؟

اضافه وزن می تواند یک خطر جدی برای سلامتی افراد محسوب شود. به این دلیل که می تواند منجر به سایر مشکلات پزشکی مانند دیابت، فشار خون بالا، آپنه خواب، بیماری کلیوی، انواع خاصی از سرطان و موارد دیگر شود. نه تنها اضافه وزن خطر مشکلات پزشکی و جسمی را افزایش می دهد، بلکه مشکلات روانی را نیز به همراه دارد. به طور کلی، افرادی که اضافه وزن دارند، گاهی اعتماد به نفس پایین، افزایش اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم کنند.

در نتیجه واضح است که اضافه وزن می تواند به طور قابل توجهی بر زندگی فرد تأثیر بگذارد. در نهایت فرد را ترغیب کند که به دنبال یک رویکرد غیر سنتی برای کاهش وزن باشد که می تواند رمز موفقیت آنها باشد.

۵ مورد از مهم ترین های مزایای مشاوره تغذیه برای لاغری:

مشاوره تغذیه و به نوعی لاغری با مشاوره، نوعی ارزیابی یا مشاوره است که نیازهای مختلف بهداشتی در رابطه با رژیم غذایی و ورزش را تحلیل می کند. یک مشاور تغذیه ی خوب می تواند به شما در تعیین اهداف مهم و مدنظر شما و البته قابل دستیابی کمک کند و روش های مختلفی برای حفظ این اهداف در طول زندگی را به شما آموزش می دهد.

چنین ارزیابی برای طیف گسترده ای از افراد مفید است و می تواند به کسانی که اختلالات بی شماری دارند کمک کند. در طول این ارزیابی و مشاوره، مشاور تغذیه اطلاعاتی را بر اساس وضعیت فعلی فرد ارائه می دهد و به بهبود سلامت کلی کمک می کند. مشاوره تغذیه مزایای بسیاری را به همراه دارد که در اینجا پنج مورد برتر آن آورده شده است:

5 مورد از مهم ترین های مزایای مشاوره تغذیه برای لاغری:

5 مورد از مهم ترین های مزایای مشاوره تغذیه برای لاغری:

یک سبک زندگی سالم:

تغذیه بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. بدون تغذیه مناسب، انرژی کافی برای گذراندن روز ندارید. همچنین، سلامتی شما می تواند بدون تغذیه مناسب کاهش یابد و یا به خطر افتد، و شما را در معرض بیماری و ناراحتی های دیگر قرار دهد. در نتیجه یک سبک زندگی سالم، یک واقعیت شناخته شده است، چرا که امروزه بسیاری از بیماری ها ناشی از یک رژیم غذایی ناسالم است.

خواه به این دلیل باشد که مقدار چربی و کالری منجر به چاقی، کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای یک سیستم ایمنی قوی و سالم یا مقدار مواد شیمیایی و چربی های ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده می شود، خوردن ناسالم می تواند منجر به مشکلات عمده سلامتی شود. مشاوره تغذیه معمولاً در کلینیک های درمان، این مشاوره ها را ارائه می کنند، اما بسیاری از مراکز بهداشتی و تناسب اندام نیز این خدمات ارزشمند را ارائه می دهند.

سریع تر لاغر شدن (پروسه ی رسیدن به هدف)

بسیاری از مشاوران تغذیه برنامه های تناسب اندام و مکمل های غذایی را توصیه می کنند. با مراجعه به یک مشاور تغذیه به جای جستجوی فردی خود شما در خصوص محصولات مختلف و برنامه های تناسب اندام، در وقت صرفه جویی می کنید. از طریق مشاوره تغذیه ای، نیازهای اساسی شما برآورده می شود و اطلاعات تخصصی متناسب با سبک زندگی فردی و شخصی شما ارائه می شود. اگر برای یادگیری در مورد تغذیه به کمک نیاز دارید، خدمات ما می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

سریع تر لاغر شدن (پروسه ی رسیدن به هدف)

سریع تر لاغر شدن (پروسه ی رسیدن به هدف)

غذاهای مقوی و در عین حال خوشمزه:

خوردن غذاهای غنی در تغذیه ی فردی شما به معنای خوردن کاهو و پنیر و … تا آخر عمر نیست. ماهی، سینه مرغ، کره بادام زمینی طبیعی، تخم مرغ، ماکارونی سبوس دار، برنج قهوه ای و البته انواع میوه ها و سبزیجات که اینها همه منابع فوق العاده ای برای تغذیه عالی هستند و البته همه فوق العاده خوشمزه هستند.

مشاوره تغذیه عمیق می شود:

در مشاوره تغذیه ای و لاغری با مشاوره، هدف این است که به جای ریشه کن کردن علائم، به ریشه اصلی نگرانی های سلامتی شما پرداخته شود. وقتی همه چیز را با کمک یک مشاور پیدا کردید، ظاهر بهتری خواهید داشت، سطح انرژی شما افزایش می یابد، می توانید وزن خود را کنترل کنید و دیگر نیازی به آزمایش آخرین رژیم ارائه شده نخواهید داشت.

علاوه بر این، به دلیل افزایش سطح انرژی، روحیه شما بالا می رود و باعث افزایش تمرکز و حافظه می شوید. و یک چیز دیگر که خواهید فهمید این است که دیگر بیماری و ناراحتی های ناشی از اضافه وزن کمتری دارید.

برخی از مزایای بیشتر لاغری با مشاوره:

همچنین یادگیری و تمرین در مورد تغذیه مناسب می تواند به بهبود شرایطی مانند خستگی و حالت مختلف بدن، نوسانات خلقی، مشکلات ناشی از اضافه وزن، بیماری های پوستی، مشکلات هضم، آرتروز، یائسگی، فشار خون و میگرن و سردرد کمک کند.

برخی از مزایای بیشتر لاغری با مشاوره:

برخی از مزایای بیشتر لاغری با مشاوره:

اهداف لاغری با مشاوره:

در اینجا لیستی از برنامه هایی وجود دارد که ممکن است براساس اهداف لاغری با مشاوره به آنها دست یابید:

تصفیه – همچنین به عنوان سم زدایی یا پاکسازی شناخته می شود، حتی اگر بعد از مدتی از رژیم خود خارج شوید، می تواند بدن شما را دوباره تنظیم کند.

تغذیه ی ورزشی – ورزشکاران نیازهای غذایی ویژه ای دارند. یک مشاور تغذیه ی خوب می تواند به شما در درک و مدیریت آنها کمک کند.

مدیریت وزن – کاهش وزن نبردی نیست که باید به تنهایی انجام دهید. بگذارید مشاور تغذیه، با توصیه ها و راهکارهای رژیم غذایی برای کاهش و حفظ وزن به شما کمک کند.

مدیریت استرس – استرس یکی از دلایل عمده درد در بدن است. حذف آن باعث می شود که از نظر ذهنی و جسمی احساس بهتری داشته باشید.

مدیریت انرژی – داشتن انرژی کافی برای ورزش کردن و گذراندن روز کاری، بسیار مهم است. مشاوره ی تغذیه ی برای لاغری، می تواند با تغذیه و مکمل ها به شما در افزایش سطح انرژی بدن شما کمک کند.

اهداف لاغری با مشاوره:

اهداف لاغری با مشاوره:

چه کسی می تواند از مشاوره ی تغذیه بهره مند شود:

افرادی که علاقه مند به دستیابی به سلامتی مطلوب بدن خود هستند. قطعاً لازم نیست قبل از شروع مراجعه به متخصص تغذیه یا رژیم درمانی، بیماری خاصی داشته باشید. در حقیقت، برای دستیابی به سلامتی مطلوب، توصیه می شود افراد در حالی که هنوز بیماری ندارند برای جلوگیری از بیماری ها، به ویژه بیماری هایی که تهدید کننده ای مانند سرطان هستند، با یک مشاور مشورت کنند.

مشاوران تغذیه ای می توانند در برنامه ریزی وعده های غذایی، انتخاب انواع مواد غذایی مناسب برای متابولیسم خاص بدن شما و یا سابقه پزشکی به شما کمک کرده و روند پیشرفت شما را کنترل کنند.

مبارزه با مشکل وزن

مبارزه با مشکل وزن یکی از مهم ترین عواملی است که لاغری با مشاوره را افزایش داده است. به عبارت دیگر وقتی وزنی بیش از وزن ایده آل و استاندارد دارید، هم می تواند مسئله زیبایی باشد و هم مشکل جدی سلامتی، که در این حالت بهترین راه حل برای شما مراجعه به یک مشاوره ی تغذیه ی خوب است.

چاقی با بیماری های قلبی عروقی، عدم تعادل هورمونی، دیابت و حتی انواع خاصی از سرطان ها در ارتباط است. مشاوران تغذیه می توانند با معرفی رژیم های غذایی پایدار و نظارت دقیق بر پیشرفت برنامه ها ی مختلف، به شما در از دست دادن وزن اضافی با خیال راحت کمک کنند.

مبارزه با مشکل وزن

مبارزه با مشکل وزن

کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری ها هستند

کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری ها هستند. بعضي افراد به عنوان مثال، مستعد ابتلا به ديابت نوع ۲ يا بيماري هاي قلبي عروقي هستند، زيرا پدر و مادرشان نيز با همين مسئله تشخيص داده شده اند. خطر ابتلا به همان شرایط پزشکی را می توان با مشاوره سریع و منظم تغذیه کاهش داد.

همچنین افرادی که شرایط پزشکی مختلفی دارند. حقیقت این است که با تغذیه مناسب می توان در اکثر شرایط، سلامتی را بهبود بخشید. گرچه ممکن است تغذیه به تنهایی کافی نباشد و بیماری را درمان نکند، اما ممکن است در کاهش علائم، به تأخیر انداختن پیشرفت بیماری یا افزایش پاسخ بیمار به درمان مفید باشد.

کسانی که از آلرژی رنج می برند. افراد زیادی وجود دارند که به نوعی حساسیت غذایی دارند. در حالی که علائم ممکن است خفیف باشد، اما به دلیل شوک آنافیلاکتیک می تواند کشنده نیز باشد.

کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری ها هستند

کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری ها هستند

چند دلیل مهم دیگر برای مراجعه به یک مشاور تغذیه:

زندگی سالم:

به زبان ساده تر، تغذیه، بخشی حیاتی از یک سبک زندگی سالم است. بدون تغذیه مناسب، انرژی لازم برای سپری کردن روز را نخواهید داشت. بدون تغذیه مناسب، سلامتی شما کاهش یافته و شما را در معرض بیماری و بیماری قرار می دهد.

عادت های سالم را پایدار نگه دارید:

وقتی با یک مشاور تغذیه همراه شوید، ابزارهایی به دست می آورید و عادت هایی را یاد می گیرید که برای مدت طولانی ادامه دارد. وقتی درباره تغذیه مناسب و نحوه استفاده از آن در برنامه روزانه سلامتی خود یاد گرفتید، دانش لازم برای انتخاب بهتر را خواهید داشت. هنگامی که تغییرات شدیدی در رژیم غذایی ایجاد می کنید، می تواند به موفقیت کوتاه مدت منجر شود، اما نه تغییرات مادام العمر. مشاوران تغذیه توصیه های تخصصی خود را برای تغییرات منطقی و مثبتی که باعث ایجاد تغییر واقعی در زندگی و سلامتی شما می شود، ارائه می دهند.

غذاهای جدید را کشف می کنید:

غالباً، وقتی مردم تصور می کنند که دستیابی به سلامتی بهتر از طریق غذای مقوی به معنای زندگی روی سبزیجات و دانه ها است. حقیقت این است که غذاهای خوشمزه بسیاری وجود دارند که منبع مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و برای سالم ماندن به آنها نیاز داریم.

مشاوره تغذیه ای می تواند به شما کمک کند غذاهای سالم و دستورالعمل هایی را جذب کنید که حتی برخی از ریزترین گیرنده های چشایی را مجذوب خود می کنند و به شما کمک می کند یاد بگیرید که کدام غذاها به شما کمک می کنند تا بیشتر سیر بمانید و همچنین اختلالات غذایی و پر خوری را که باعث افزایش وزن می شوند، کاهش دهید.

غذاهای جدید را کشف می کنید:

غذاهای جدید را کشف می کنید:

کمک به کاهش وزن:

مشاوره تغذیه ای گزینه شگفت انگیزی برای افرادی است که می خواهند با موفقیت دوره ی کاهش وزن خود را داشته باشند. با راهنمایی یک مشاور تغذیه، شما ایده بهتری در مورد چگونگی واکنش بدن به غذاهایی که می خورید و همچنین ایجاد یک برنامه غذایی که باعث بهبود سلامتی و کاهش وزن می شود، خواهید داشت. افرادی که ترجیح می دهند به مشاوره تغذیه مراجعه کنند، در مقایسه با افرادی که به مشاور تغذیه مراجعه نمی کنند، وزن بیشتری کاهش می دهند و یک برنامه و عادت های طولانی مدت دارند.

سطح تناسب اندام خود را بهبود ببخشید:

آنچه شما برای خوردن انتخاب می کنید بسیاری از جنبه های سلامتی را تحت تأثیر قرار می دهد، که یکی از اینها شامل تناسب اندام است. مشاور تغذیه به شما کمک می کند تا یک برنامه غذایی مغذی تنظیم کنید که می تواند به بهبود قدرت، افزایش توده عضلانی، استقامت، بهبود قدرت و تناسب کلی بدن کمک کند.

وقتی می دانید بدن شما دقیقاً به چه مواردی برای رسیدن به اهداف تناسب اندام شما نیاز دارد، می توانید از آزمایش و خطای ناامیدکننده آزمایش اجزای مختلف رژیم غذایی و مکمل ها صرف نظر کنید. مشاوران تغذیه همچنین می توانند برنامه های مناسب تناسب اندام را برای کمک به تحقق اهداف مورد نظر توصیه کنند. مکمل ها بعضاً به بیمارانی توصیه می شود که ممکن است در تهیه مواد مغذی مورد نیاز از غذا مشکل داشته باشند.

سطح تناسب اندام خود را بهبود ببخشید:

سطح تناسب اندام خود را بهبود ببخشید:

بهبود کلی سلامتی: مشاوران تغذیه با هدف بهبود سلامتی شما، به عنوان یک فرد، کاملا بر شما تمرکز می کنند. با کمک یک مشاور تغذیه می توانید از تغذیه برای افزایش انرژی، بهبود کیفیت خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت روحیه و افزایش تمرکز استفاده کنید.

لاغر شدن با مراجعه به مشاور تغذیه:

مشاوره تغذیه ای، ارزیابی سلامتی است که توسط پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر انجام می شود، که نیازهای بهداشتی فردی بیمار را در رابطه با برنامه غذایی و برنامه ورزشی وی یا به عبارت بهتر فقدان آن تجزیه و تحلیل می کند. مشاوره تغذیه ای در بین متخصصانی مانند پزشکان و متخصصان جراحی در حال افزایش است زیرا ثابت شده است که کمک بزرگی به طیف وسیعی از بیماران با تعداد زیادی از مشکلات بهداشتی مانند چاقی، سرطان، HIV، مشکلات عضلانی، آرتروز، میگرن و بیماری های قلب می کند.

افرادی که مشاوره تغذیه ای دریافت می کنند، از مزایای مختلف مانند افزایش امید به زندگی، افزایش تمرکز و عادت های بهتر خواب تا پیشگیری یا کاهش احتمال ابتلا یا ابتلا به بیماری های خاص را تجربه می کنند. با این حال، برای بیماران کایروپراکتیک مزایای آن بیشتر مربوط به سیستم اسکلتی – عضلانی و مشکلات مرتبط با آن است.

لاغر شدن با مراجعه به مشاور تغذیه:

لاغر شدن با مراجعه به مشاور تغذیه:

مشاوره تغذیه ای توسط متخصص تغذیه می تواند به بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند آرتروز، چاقی، کشیدگی عضلات یا ضعف ها کمک کند، این است که افراد می توانند پس از آن درک کنند که چگونه رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد.

کمک مشاوره تغذیه به بیمار

مشاوره تغذیه ای می تواند به بیماران کمک کند تا درک کنند که غذاهایی که می خورند و میزان تحرک و ورزشی که در روز انجام می دهند مستقیماً بر توانایی بدن در محافظت و بهبود خود تأثیر می گذارد.

مشاوره تغذیه ای به بیماران کمک می کند تا درک کنند که چگونه یک رژیم غذایی خوب، یک سبک زندگی فعال و ویتامین های روزانه می توانند به کنترل درد و پاسخ التهاب بدن، بهبود تحرک و عملکردهای مفصلی، کمک به درمان و جلوگیری از مواردی مانند آرتریت روماتوئید و سایر مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود.

احتمالاً بزرگترین مقصر مشکلات اسکلتی – عضلانی امروز چاقی است. بخش قابل توجهی از جمعیت در این کشور به طور قابل توجهی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. حتی کودکان از بیماری های ناشی از چاقی کودکان رنج می برند.

خطرات چاقی و تأثیرات آن بر روی بدن انسان تقریباً بی حد و حصر است. چاقی می تواند مشکلات زیادی را از میگرن گرفته تا بیماری های قلبی و بسیاری از بیماری های شایع مانند آرتروز، کشیدگی عضلات و یا مشکلات آلی در سیستم اسکلتی ایجاد کند.

کمک مشاوره تغذیه به بیمار

کمک مشاوره تغذیه به بیمار

اینها ممکن است با استرس ناشی از اضافه وزن، که ایجاد شوند، بدتر می شوند

اینها ممکن است با استرس ناشی از اضافه وزن، که ایجاد شوند، بدتر می شوند. مقادیر زیاد اضافه وزن بر عضلات، استخوان ها، رباط ها و اندام های داخلی، به ویژه قلب فشار می آورد. علاوه بر آن اثرات چاقی طولانی مدت است، به خصوص با افزایش سن این مشکلات رو به پیشرفت می کند.

همچنین گنجاندن مشاوره تغذیه ای در درمان بیماران کایروپراکتیک که چاق هستند می تواند به طور چشمگیری به آنها در نبرد برای کنترل وزن کمک کند. همچنین به آنها کمک می کند تا میزان دردی را که تجربه می کنند، زمان بهبودی از آسیب دیدگی و تأثیرات پایدار آسیب بر روی آنها را کنترل کنند.

واقعیت امر این است که هرچه فرد سالم تر باشد، توانایی بهبودی در برابر مشکلات سلامتی را دارد. مشاوره تغذیه ای همچنین می تواند به مراجعه کنندگان کمک کند تا درک کنند که ایجاد عادت های غذایی و ورزشی مناسب برای کودکانشان از اهمیت بیشتری برخوردار است. اکنون مشاوره تغذیه ای مناسب می تواند نسل های آینده را از تسلیم شدن در برابر آسیب هایی که به دلیل سبک زندگی در رژیم های غذایی نامناسب و عادات ورزشی تشدید می شوند، نجات دهد.

اینها ممکن است با استرس ناشی از اضافه وزن، که ایجاد شوند، بدتر می شوند

اینها ممکن است با استرس ناشی از اضافه وزن، که ایجاد شوند، بدتر می شوند

در نتیجه این که آیا بیماران تحت درمان فعال هستند، دوره نقاهت خود را از درمان می گذرانند، یا در حال بهبودی هستند و سعی در جلوگیری از عود مجدد دارند، مزیت مصرف بهینه کالری و مواد مغذی به خوبی ثبت شده است.

اهداف تغذیه درمانی انجام موارد زیر است:

از کمبود مواد مغذی جلوگیری کرده یا برای جذب آنها به شما کرد.

بدن بدون چربی خود را حفظ کنید.

به بیماران کمک می کند تا درمان ها را بهتر تحمل کنند.

عوارض جانبی مربوط به تغذیه را به حداقل می رساند.

قدرت و انرژی خود را حفظ می کنید.

از عملکرد ایمنی بدن محافظت کرده و خطر عفونت را کاهش می دهد.

کمک به بهبودی و سلامتی بدن شما می کند.

کیفیت زندگی را به حداکثر می رساند.

اهداف تغذیه درمانی انجام موارد زیر است:

اهداف تغذیه درمانی انجام موارد زیر است:

 

روش های مورد استفاده در درمان لاغری با مشاوره:

در جلسه اولیه با یک مشاور تغذیه ی متخصص در کاهش وزن، احتمالاً آنها ارزیابی می کنند. این ارزیابی معمولاً شامل سوالاتی در مورد سابقه سلامت جسمی و روانی، ارتباط با غذا و انتخاب سبک زندگی است.

اهداف بلند مدت برای کاهش وزن مربوط به برنامه های غذایی و ورزشی نیز در جلسه اولیه تعیین خواهد شد. در جلسات بعدی، اهداف بلند مدت به مراحل کوچکتر تقسیم می شوند تا یک نوع برنامه عملی در مورد چگونگی دستیابی به اهداف ایجاد کنند.

از طریق یکسری تغییراتی در سبک زندگی از جمله برنامه ریزی غذا (که به تنهایی متناسب با فرد مراجعه کننده و متابولیسم بدن او و اهداف خاص اوست) و پیروی از یک برنامه ورزشی، می توان به کاهش وزن دست یافت.

علاوه بر تغییر در شیوه زندگی، کار با یک مشاور متخصص در کاهش وزن می تواند به افزایش درک فرد در مورد ارتباط او با غذا کمک کند و موارد اساسی را که ممکن است به افزایش وزن، پرخوری، تصویر منفی بدن و غیره کمک کند، شناسایی کند. اگرچه همه مشاوران متفاوت هستند، اما برنامه ای مثل CBT نیز می تواند برای لاغری با مشاوره مفید واقع شود.

روش های مورد استفاده در درمان لاغری با مشاوره:

روش های مورد استفاده در درمان لاغری با مشاوره:

لاغری درمانی، نوعی رفتار درمانی شناختی (CBT) است

لاغری درمانی، نوعی رفتار درمانی شناختی (CBT) است که رویکردی برای روان درمانی است که برای درمان بسیاری از مسائل استفاده می شود. درمان شناختی – رفتاری به افراد کمک می کند تا شناخت (یا افکار) منفی را که اغلب رفتارهای ناسالم را پیش می برند، افزایش داده و در نهایت به چالش و تغییر بکشند. CBT همچنین می تواند به افراد کمک کند تا به هسته اصلی این مسئله برسند، زیرا رابطه با غذا اغلب یک مسئله عمیق تر است.

اخیراً، جوامع علمی و پزشکی شروع به ستایش از CBT برای مزایای کاهش وزن کرده اند. چندین مطالعه در مورد مشخصات، اثربخشی درمان شناختی رفتاری را به عنوان مکمل رژیم غذایی و ورزش سنتی توضیح داده است.

مطالعات نشان داده است که بیمارانی که علاوه بر رژیم غذایی و ورزشی از CBT استفاده می کنند، نسبت به بیمارانی که فقط از رژیم غذایی و ورزشی یا فقط از طریق رفتار درمانی شناختی استفاده می کردند، تغییرات کلی و چشمگیری در ترکیب کلی بدن خود نشان دادند.

لاغری درمانی، نوعی رفتار درمانی شناختی (CBT) است

لاغری درمانی، نوعی رفتار درمانی شناختی (CBT) است

اگرچه CBT می تواند کمک بزرگی به کاهش وزن فرد باشد، اما لزوماً جایگزین تصمیمات مربوط به سبک زندگی سالم مانند انجام مقادیر مناسب ورزش یا انتخاب غذاهایی نمی شود که از اهداف کاهش وزن حمایت می کنند.

CBT برای کاهش وزن معمولاً شامل یک یا چند روش یا استراتژی زیر است:

تعیین هدف

نظارت بر خود

بازخورد و تقویت

افزایش انگیزه شخصی و اعتقاد به خود

مشوق ها

با دستیابی به اهداف کاهش وزن و ترکیب بدن، مشاور تغذیه ممکن است همچنان شما را در مورد انتخاب سبک زندگی سالم و ابزارها و مهارت هایی برای کمک به نگهداری راهنمایی کند.

چرا بهتر است لاغری با مشاوره را انتخاب کنیم؟

بسیاری از کسانی که با اضافه وزن یا چاقی دست و پنجه نرم می کنند، اضافه وزن قابل توجهی دارند و احتمالاً چندین روش را امتحان می کنند، مانند برنامه های مختلف لاغری و پیروی از رژیم و برنامه ورزشی. تلاش برای کاهش وزن می تواند یک روند ناامید کننده و طاقت فرسا باشد، اما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. درخواست حمایت از یک مشاور تغذیه ی متخصص در کاهش وزن ممکن است گام بعدی باشد.

در نتیجه یافتن یک مشاور تغذیه خوب و واجد شرایط می تواند به شما در پاسخگویی و در دستیابی به اهداف شما کمک کند.

چرا بهتر است لاغری با مشاوره را انتخاب کنیم؟

چرا بهتر است لاغری با مشاوره را انتخاب کنیم؟

علاوه بر این، اگر با مشکلات بدن یا رابطه خود با غذا دست و پنجه نرم می کنید، لاغری با مشاوره بسیار حیاتی است. مسائلی مانند غذا خوردن احساسی به سختی برطرف می شود. افراد عاطفی ممکن است به دلایل مختلفی از غذا، استفاده کنند تا راهی برای کنار آمدن با احساسات دشوار باشد و یا ممکن است از غذا به عنوان راهی برای تنبیه خود، استفاده نمایند.

افرادی که اختلالات خوردن مانند پر خوری، خواه تشخیص دهند یا نه، از غذا برای رفع برخی از مسائل عاطفی ریشه دار استفاده می کنند و اساساً گرسنگی عاطفی خود را به جای نیازهای گرسنگی جسمی تغذیه می کنند. متأسفانه، در نهایت بسیاری از این قبیل افراد، احساس ناتوانی نسبت به غذا می کنند و بنابراین، ایجاد هرگونه تغییر بدون کمک خارجی تقریباً غیر ممکن است.

مشاوره کاهش وزن چیست؟

مشاوره کاهش وزن، دکتر متخصصی است که می توانید در مبارزه با وزن اضافی، از او مشاوره بگیرید. ما اعتقاد داریم مهم است که به ما بگویید چگونه رابطه شما با غذا و غذا خوردن احساس شما را ایجاد می کند، در نتیجه بهتر است که افکار و اقدامات روزانه خود را در تلاش برای کاهش وزن با ما در میان بگذارید.

مشاوره کاهش وزن ما همچنین راه حل های عملی، نکات و مهارت هایی برای حمایت از شما در تغییر رفتار خوردن به شما ارائه می دهد. ترک عادت ها، ایجاد و طراحی مسیرهای رفتاری جدید و به روزرسانی تفکر های قدیمی و یا شاید ناسالم، همه مواردی است که باید مورد مشاوره قرار گیرد و برای لاغری با مشاوره می تواند مهم تلقی شود.

مشاوره کاهش وزن چیست؟

مشاوره کاهش وزن چیست؟

هنگام یافتن یک مشاور تغذیه باید به دنبال چه چیزی باشید؟ در پاسخ باید اینگونه گفت که هنگام جستجوی یک مشاور تغذیه، مهم است که به دنبال یک متخصص مناسب برای نیازهای خود بگردید. اگر بیش از یک مشاور تغذیه در منطقه شما وجود دارد، با آنها ملاقات کنید و یکی از آنها را که با او احساس راحتی دارید را انتخاب کنید و دی نهایت فکر می کنید بزرگترین سرمایه در کاهش وزن شما باشد. پس اولین گام برای یافتن یک مشاور تغذیه برای کاهش وزن در نزدیکی خود باید جستجو کنید.

ما با استفاده از برنامه های مفید غذایی و ورزشی، بر میزان غذا خوردن شما نظارت خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تا در تعادل غذا خوردن به تعادل برسید تا احساس سیری کنید و دیگر هوس خوردن بیش از اندازه نداشته باشید.

مشاوره کاهش وزن:

چه بیماران امیدوار به لاغر شدن باشند، چه قصد دارند که یک بیماری مزمن را کنترل و مدیریت کنند، عادات غذایی آنها می تواند تفاوت بین شکست و موفقیت باشد. مشاوران تغذیه، متخصص تغییر رفتار و دانش تغذیه ای هستند. آنها با تدوین طرحی که باعث تغذیه سالم می شود ضمن تقویت انگیزه فرد مراجعه کننده، او را به سمت اهداف خود راهنمایی می کنند.

مشاوره کاهش وزن:

مشاوره کاهش وزن:

در اینجا برخی از موارد اصلی است که مشاوره کاهش وزن شما ارائه می دهد:

استراتژی های خارج شدن از دام رژیم های غذایی و ورزشی قدیمی شما

فضایی برای شنیدن و درک شدن

یاد بگیرید چگونه احساسات را از غذا خوردن جدا کنید

تفکر قدیمی و عادت های ناسالم خود را اصلاح کنید

راه های جدیدی برای تسکین احساسات خود پیدا کنید

یاد بگیرید چگونه عادت های پر خوری را ترک کنید

گفتگوی منفی درونی را به چالش بکشید

ایجاد ارزش و اعتماد به نفس

در اینجا برخی از موارد اصلی است که مشاوره کاهش وزن شما ارائه می دهد:

در اینجا برخی از موارد اصلی است که مشاوره کاهش وزن شما ارائه می دهد:

آیا کاهش وزن برای من توصیه می شود یا خیر

شاید در ادامه از خود بپرسید که آیا کاهش وزن برای من توصیه می شود یا خیر. در این خصوص باید عنوان کرد که کاهش وزن، رژیم غذایی و ورزشی قدیمی و ناکارآمد، داشتن افزایش وزن بیش از حد و خوردن احساسی همه از مواردی هستند که گزینه ی لاغری با مشاوره برای شما فعال می شود و به شما توصیه می شود که به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید. این مراجعه تأثیر زیادی در ارزشمندی شخصی، سلامتی بدن و سبک درست زندگی شما دارد.

آیا شما هر رژیمی که فکر می کرده اید می تواند مفید باشد را داشته اید؟ آیا پس از رعایت این برنامه های غذایی و یا ورزشی، لاغر شده اید، یا اضافه وزن پیدا کرده اید و یا محکوم به داشتن یک زندگی با اضافه وزن هستید. آیا از چاق بودن احساس شرم می کنید؟ آیا از اینکه نمی توانید وزن کم کنید احساس ناامیدی و درماندگی می کنید. آیا احساس شکست می کنید؟

با گذشت زمان اعتماد به نفس ما از بین می رود و ما در طول عمر خود در کاهش وزن تمرکز می کنیم، فضای کمی در ذهن ما باقی می ماند تا به کارهایی که می توانیم انجام دهیم برای تغییر وضعیت خود متمرکز شویم. اگر اینها به نظر داستان شما و زندگی شما است، پس مشاوره کاهش وزن برای شما مناسب است.

آیا کاهش وزن برای من توصیه می شود یا خیر

آیا کاهش وزن برای من توصیه می شود یا خیر

مشاور تغذیه خوب برای لاغری:

لاغری با مشاوره، فرایندی است که طی آن یک مشاور تغذیه با آموزش های ویژه در زمینه تغذیه به افراد کمک می کند تا غذاهای سالم را انتخاب کرده و عادات غذایی سالم ایجاد کنند.

نقش مشاور تغذیه را می توان تغییر رفتار و دانش تغذیه ای افراد دانست. به این صورت که آنها با تدوین طرحی که باعث تغذیه سالم می شود ضمن تقویت انگیزه فرد مراجعه کننده، آنها را به سمت اهداف خود راهنمایی می کنند.

مشاوره تغذیه یک روند مداوم است که در آن یک مشاور تغذیه، با یک فرد کار می کند تا رژیم غذایی معمول خود را ارزیابی کند و مناطقی را که نیاز به تغییر دارد شناسایی کند. مشاور تغذیه برای کاهش وزن در ابتدا اطلاعات، مطالب آموزشی، پشتیبانی و پیگیری را برای کمک به فرد در ایجاد و حفظ تغییرات غذایی برای داشتن یک وزن ایده آل و لازم فراهم می کند.

مشاور تغذیه خوب برای لاغری:

مشاور تغذیه خوب برای لاغری:

هدف از مشاوره تغذیه کمک به فرد در ایجاد و حفظ تغییرات رژیم غذایی برای لاغری است. برای یک فرد مبتلا به اختلال روانی، ممکن است برای تقویت تغذیه سالم، اتخاذ یک رژیم درمانی یا جلوگیری از تداخلات مواد مغذی و دارویی، تغییر رژیم غذایی لازم باشد.

مشاوره تغذیه بخشی جدایی ناپذیر در درمان افراد مبتلا به اختلالات خوردن یا وابستگی شیمیایی است

مشاوره تغذیه بخشی جدایی ناپذیر در درمان افراد مبتلا به اختلالات خوردن یا وابستگی شیمیایی است. افرادی که داروهای خاصی مانند مهارکننده های مونوآمین اکسیداز را که برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی استفاده می شود، استفاده می کنند، برای جلوگیری از تداخل رژیم غذایی با داروهای خود  باید رژیم کنترل شده توسط تیرامین را دنبال کنند. بسیاری از داروهایی که برای درمان اختلالات روانی استفاده می شوند می توانند باعث افزایش یا کاهش وزن شوند، بنابراین افرادی که این داروها را مصرف می کنند نیز بهتر است از مشاوره تغذیه بهره مند شوند.

مشاور تغذیه و فرد با هم کار می کنند تا الگوی غذایی فعلی را ارزیابی کنند و مناطقی را که نیاز به تغییر دارد را شناسایی کنند. مشاوران تغذیه برای لاغری، استانداردهای تحصیلی و تجربی خاصی را رعایت کرده اند و واجد شرایط لازم برای ارائه مشاوره تغذیه هستند، اما پزشکان و مربیان بهداشت نیز می توانند به صورت محدود مشاوره تغذیه را ارائه دهند.

ارزیابی عادات غذایی

ارزیابی عادات غذایی، اولین موردی است که در راه لاغری با مشاوره با آن مواجه می شوید. مشاوره تغذیه معمولاً با یک مصاحبه آغاز می شود که در آن مشاور سوالاتی راجع به مصرف غذای معمول فرد می پرسد. مشاوران تغذیه از روش های مختلفی برای ارزیابی مصرف معمول مواد غذایی برای کاهش وزن فرد استفاده می کنند.

ارزیابی عادات غذایی

ارزیابی عادات غذایی

روش فراخوان ۲۴ ساعته، لیستی از تمام غذاها و نوشیدنی هایی است که فرد در دوره ۲۴ ساعته قبلی مصرف کرده است. یک مشاور تغذیه ی خوب ممکن است از شخص بخواهد اولین چیزی را که صبح قبل خورده یا نوشیده است به خاطر بیاورد.

سپس مشاور مقدار تخمینی تمام غذاها و نوشیدنی هایی را که فرد در بقیه روز مصرف کرده است، ثبت می کند. از فراخوان ۲۴ ساعته غذا می توان برای برآورد انرژی و مواد مغذی دریافتی استفاده کرد. با این حال، افراد تمایل به مصرف بیش از حد و یا دست کم گرفتن برخی از غذاها دارند و ممکن است مصرف غذا در یک روز به طور دقیق مصرف معمول غذا را نشان ندهد.

این پرسشنامه ی فرکانس غذا گاهی اوقات می تواند تصویر دقیق تری از الگوی غذایی معمول فرد ارائه دهد.

این پرسشنامه ی فرکانس غذا گاهی اوقات می تواند تصویر دقیق تری از الگوی غذایی معمول فرد ارائه دهد. مشاور تغذیه ممکن است از فرد مراجعه کننده بپرسد که چند بار گروه های غذایی خاصی را مصرف می کند. به عنوان مثال، مشاور ممکن است از شخصی سوال کند که در یک روز، هفته یا ماه معمولی چند وعده لبنیات، میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات، گوشت یا غذاهای چرب مصرف می کند.

نظارت بر خود شامل بررسی منظم عادات غذایی نسبت به اهداف مورد نظر و پیگیری رفتارهای غذایی است. نگه داشتن دفترچه یادداشت غذایی به صورت روزانه یا دوره ای به فرد کمک می کند تا از رفتارهای غذایی خود آگاهی بیشتری داشته باشد و ابزاری آماده برای تجزیه و تحلیل عادات غذایی فراهم می کند. بعضی اوقات ممکن است از چک لیست ساده برای اطمینان از مصرف کافی گروه های مختلف غذایی استفاده شود.

به این صورت سوابق غذایی روزانه نیز در ارزیابی میزان مصرف غذا مفید است. یک فرد سابقه کتبی مربوط به مقدار تمام غذاها و نوشیدنی های مصرف شده در یک بازه زمانی مشخص را ثبت می کند. سپس مشاور تغذیه می تواند از سوابق غذایی برای تجزیه و تحلیل واقعی انرژی و میزان مصرف مواد مغذی استفاده کند. سوابق غذای سه روزه که طی دو روز هفته و یک روز آخر هفته نگهداری می شود اغلب استفاده می شود.

این پرسشنامه ی فرکانس غذا گاهی اوقات می تواند تصویر دقیق تری از الگوی غذایی معمول فرد ارائه دهد.

این پرسشنامه ی فرکانس غذا گاهی اوقات می تواند تصویر دقیق تری از الگوی غذایی معمول فرد ارائه دهد.

ارزیابی وزن بدن:

مشاوران تغذیه ممکن است با مقایسه وزن او با جداول مختلف وزن برای قد و وزن بدن، فرد را ارزیابی کنند. یک قاعده کلی برای تعیین وزن ایده آل بدن یک فرد استاندارهایی موجود است که طبق آن می توان این اندازه گیری ها را به طور دقیق اعمال کرد.

شاخص توده بدن یا BMI، شاخص دیگری است که برای ارزیابی وزن بدن استفاده می شود. BMI به صورت وزن بر حسب کیلوگرم تقسیم بر قد بر متر مربع محاسبه می شود.  BMIبا مقادیر بین ۲۰ تا ۲۵ به عنوان وزن طبیعی، BMI کمتر از ۲۰ به عنوان کم وزن و BMI بیشتر از ۲۵ به عنوان اضافه وزن در نظر گرفته می شود. لاغری با مشاوره در صورت داشتن اضافه وزن طبق این استاندارد اعمال می شود.

شناسایی تغییرات مورد نیاز:

ارزیابی و مصاحبه اولیه مشاور تغذیه برای رژیم غذایی مرتبط با لاغری، زمینه را برای شناسایی رفتارهایی که باید تغییر کنند فراهم می کند. گاهی اوقات شخص فکر خوبی درباره تغییرات لازم در رژیم غذایی دارد، اما ممکن است برای انجام تغییرات به کمک نیاز داشته باشد. در مواقع دیگر مشاور تغذیه برای کاهش وزن می تواند به فرد کمک کند تا در مورد اثرات سلامتی گزینه های مختلف رژیم غذایی به او آموزش دهد.

مشاور تغذیه و فرد مراجعه کننده با هم همکاری می کنند تا مناطقی را که نیاز به تغییر است شناسایی کنند، سپس این تغییرات را در اولویت قرار دهند و نحوه ایجاد تغییرات را برنامه ریزی کنند تا فرد به اهداف لاغری خود دست یابد.

شناسایی تغییرات مورد نیاز:

شناسایی تغییرات مورد نیاز:

با این حال ایجاد تغییر در رژیم غذایی یک روند تدریجی است

با این حال ایجاد تغییر در رژیم غذایی یک روند تدریجی است. ممکن است یک فرد در هفته های اول با یک یا دو تغییر راحت تر در رژیم غذایی شروع کند و به تدریج در طی چند هفته یا چند ماه تغییرات اضافی یا دشوارتری ایجاد کند. به عنوان مثال، تغییر آسان برای یک فرد ممکن است تغییر دادن شیوه ی خوردن خود را به شیر بدون چربی در صبح به جای حذف صبحانه باشد. تغییرات دشوارتر ممکن است یادگیری جایگزینی گزینه های گوشت پرچرب با گزینه های لاغرتر یا شامل وعده های روزانه سبزیجات بیشتر باشد که به لاغری فرد کمک می کند.

در ایجاد تغییرات غذایی، وضعیت و پیشینه هر فرد باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. عواملی که بر تصمیمات غذایی تأثیر می گذارند شامل زمینه های اخلاقی فردی، مذهب، وابستگی گروهی، وضعیت اقتصادی اجتماعی و مقدار اضافه وزنی که فرد دارد، است.

شناسایی موانع تغییر برای لاغری با مشاوره:

پس از شناسایی تغییرات مورد نیاز، این افراد و مشاور تغذیه مشکلات احتمالی پیش آمده را بررسی می کنند. به عنوان مثال، تغییر رفتارهای غذایی ممکن است به معنای درگیر کردن دیگران، خرید غذاهای مختلف، برنامه ریزی قبلی برای رویدادهای اجتماعی یا آوردن غذاهای خاص به محل کار باشد.

شناسایی موانع تغییر برای لاغری با مشاوره:

شناسایی موانع تغییر برای لاغری با مشاوره:

برخی از موانع معمول تغییر عادت های غذایی عبارتند از:

ناراحتی

مشکلات اجتماعی

تنظیمات غذایی

کمبود دانش یا وقت

هزینه.

مشاور تغذیه و فرد اهداف رفتار محور را با هم تنظیم می کنند. اهداف باید بر رفتارهای مورد نیاز برای دستیابی به تغییر در رژیم غذایی مورد نظر متمرکز باشد، نه بر مقدار مطلق، مانند دستیابی به وزن بدن خاص. مثلاً برای شخصی که برای جلوگیری از افزایش وزن همراه با برخی داروها تلاش می کند، ممکن است اهداف وی افزایش مقدار میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار هر روز باشد. چنین تغییراتی ضمن تأکید بر رفتارهای مورد نیاز بیش از وزن واقعی، از افزایش وزن جلوگیری می کند.

مشاوره از دست دادن وزن چگونه می تواند به من کمک کند؟

مشاوره کاهش وزن به شما کمک می کند تاریخچه رژیم خود را کنار بگذارید برنامه طولانی مدت سالمی را دنبال کنید. این فرصتی است که با یک برنامه و تفکر جدید و سالم شروع می کنید و یاد می گیرید چگونه به طور صحیح و به مقدار درستی غذا بخورید.

ممکن است در حال جستجو برای تکنیک های کاهش وزن باشید. رژیم های غذایی مختلف و قرص های معجزه آسا هرگز در طولانی مدت مفید نیستند، به عبارتی ممکن است رژیم و ورزش ممکن است به تنهایی کافی نباشد. راه حل نهایی چیست؟ در این خصوص باید گفت که لاغری با مشاوره می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.

مشاوره از دست دادن وزن چگونه می تواند به من کمک کند؟

مشاوره از دست دادن وزن چگونه می تواند به من کمک کند؟

تیم ما به شما کمک می کند با شروع کاهش وزن و برقراری تعادل در زندگی، آزادانه باشید تا خوب غذا بخورید، به درستی غذا بخورید و احساس خوشبختی کنید. وقت آن رسیده است که از گفتگوی منفی درونی، رفتارهای خودشکنی و کم ارزش بودن خود دست بکشید. مشاوره تغذیه ی کاهش وزن به شما کمک می کند زندگی خود را متحول کنید و بار دیگر خوشبختی را پیدا کنید.

چگونه یک درمانگر در نزدیکی خود پیدا کنیم

وقتی شروع به جستجوی مشاور تغذیه ی خوب در اطراف خود کردید، مطمئن شوید که با یک مرکز مشاوره که در جامعه مورد احترام است همکاری می کند. ما به خاطر تعهد به مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای با کیفیت، از اعتبار طولانی مدت در مناطقی که خدمت می کنیم برخوردار هستیم. شما همچنین باید به دنبال یک مشاور تغذیه باشید که بتواند با بیمه شما کار کند.

سرانجام، شما باید کسی را پیدا کنید که در نوع درمان شما مانند درمان اضطراب یا درمان اختلال خوردن تخصص داشته باشد. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از همان ابتدا مراقبت های لازم را دریافت می کنید.

چگونه یک درمانگر در نزدیکی خود پیدا کنیم

چگونه یک درمانگر در نزدیکی خود پیدا کنیم

پیام های متناقض در مورد تغذیه و سلامتی می تواند دانستن چگونگی روش و برنامه ی سالم برای سلامتی را بسیار دشوار کند. اما یادگیری در مورد تغذیه مناسب می تواند در بهبود خستگی، خلق و خو و شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا تفاوت ایجاد کند. متخصصان مجاز تغذیه برای تهیه برنامه های تغذیه ای عمیق برای کمک به شما در ایجاد تغییرات مثبت در سلامتی خود که باعث ایجاد تغییر در زندگی شما می شود، با فرد همکاری می کنند و به او در پروسه ی لاغری با مشاوره، کمک بزرگی ارائه می دهند.

مشاوره تغذیه بخشی اساسی از برنامه جامع سلامتی ما است

مشاوره تغذیه بخشی اساسی از برنامه جامع سلامتی ما است. متخصص تغذیه ما نگاهی عمیق به شما در مورد تغذیه و سبک زندگی فعلی شما فراهم می کند و برنامه ای برای ایجاد تغییرات مثبت در سلامتی و لاغری شما می اندازد. در بسیاری از موارد، غذا می تواند به پیشگیری، درمان و حتی معکوس کردن بیماری کمک کند تا سلامت کلی شما را تغییر دهد.

لاغری با مشاوره شامل مجموعه ای از گفتگوها و اهداف با یک مشاور تغذیه است. مکالمات اولیه ممکن است تاریخچه سبک زندگی شما و همچنین اهداف مربوط به وزن آینده را در بر بگیرد. در جلسات بعدی، شما و مشاور خود اهدافی را تعیین خواهید کرد و همچنین مراحل عملیاتی را که به شما در دستیابی به آنها کمک می کند، مشخص می کند. با گذشت زمان، کار با درمانگر شما منجر به کاهش وزن می شود که ممکن است به تنهایی امکان پذیر نباشد.

مشاوره تغذیه بخشی اساسی از برنامه جامع سلامتی ما است

مشاوره تغذیه بخشی اساسی از برنامه جامع سلامتی ما است

مشاور تغذیه به شما کمک می کند انتظارات معقولی را تعیین کنید، درک کنید که چقدر پیشرفت کرده اید و از وزنی که در مدتی کاهش داده اید، که البته برای آن خیلی زحمت کشیده اید قدردانی کنید. هنگام جستجوی یک مشاور تغذیه ای خوب، مهم است که به دنبال بهترین مشاور باشید که متناسب با نیازهای شما باشد و با بیش از یک درمانگر ملاقات کنید و یکی از مواردی را که از آن راضی تر هستید و معتقدید بزرگترین سرمایه در کاهش وزن شما خواهد بود، انتخاب کنید.

برخی از سوالاتی که در خصوص لاغری با مشاوره مطرح می شوند:

در اولین قرار ملاقات با مشاور تغذیه، چه انتظاری باید داشته باشم؟

بیشتر مشاوران تغذیه، در مورد اهداف دلایل شما برای لاغری صحبت خواهند کرد. همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی خواهند کرد، از جمله داروها و مکمل هایی که در حال حاضر مصرف می کنید. سپس به درک سبک زندگی شما خواهند پرداخت تا از میزان استرس، الگوی خواب، سطح انرژی، ورزش و عملکرد دستگاه گوارش مطلع شوند.

برای شما مفید خواهد بود که هر آنچه را که در ۲۴ ساعت قبل از قرار ملاقات خورده اید، بنویسید (یا بهتر از آن، یک دفترچه یادداشت غذایی با ارزش وعده های غذایی و میان وعده هایی به مدت دو تا سه روز). با استفاده از این راهنمایی و یادداشت های ایجاد شده، مشاوران تغذیه می توانند درباره تنظیمات رژیم غذایی و عادات آشپزی شما بحث کنند و نقاط ضعف و مشکل، مانند حذف صبحانه یا میان وعده در شب را شناسایی کنیم.

چند قرار ملاقات لازم خواهم داشت؟

بیشتر بیماران طی دو تا سه جلسه مراجعه می کنند. اگر آماده یادگیری و وارد کردن برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی خود برای کاهش وزن هستید، این زمان اغلب برای تنظیم مسیر مناسب کافی است.

اما برخی از افراد مسئولیت تنظیم مشاوره های ماهانه را دوست دارند تا زمانی که احساس كنترل عادت های جدید خود را كنند و با آن راحت باشند. غیر معمول نیست که بیماران یک یا دو سال پس از مشاوره اولیه برای بررسی اهداف خود و یا کمک به بازگشت به مسیر، برای لاغر کردن برنامه ریزی کنند.

چند قرار ملاقات لازم خواهم داشت؟

چند قرار ملاقات لازم خواهم داشت؟

چقدر هزینه دارد؟

بیشتر اوقات، این خدمات تحت پوشش بیمه درمانی نیستند، اما ارزش آن را دارد که با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مشاوره تغذیه فایده ای در برنامه شما دارد یا خیر. مشاوره تغذیه می تواند یک سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه برای سلامتی طولانی مدت شما باشد. اگر تغذیه بهتر شما را قادر می سازد فشار خون یا کلسترول خود را پایین بیاورید یا وزن خود را کنترل کنید، به طور بالقوه می تواند مبلغ زیادی را در داروها و سایر مراقبت های در آینده شما را مصون کند.

آیا مجبور خواهم شد که از خوردن هر آنچه دوست دارم جلوگیری کنم؟

قطعا نه. مشاوره تغذیه برای کاهش وزن، مشارکتی است. متخصصان تغذیه فقط به شما نمی گویند که برای لاغری خود چه کاری باید انجام دهید. ما همچنین می توانیم در تعیین و دستیابی به اهداف سلامتی به شما کمک کنیم. همچنین با انعطاف پذیری کار می کنیم، و با تغییراتی که بیشترین تأثیر را خواهند داشت شروع می کنیم و از تاکتیک هایی استفاده می کنیم که بیشترین معنا و اثر را برای سبک زندگی شما و رسیدن به اهداف لاغری شما دارند.

لاغر شدن با کمک مشاور تغذیه:

مشخص کنید که در وهله اول چه عواملی باعث افزایش وزن شما شده است. آیا این اضافه وزنی که دارید ارثی است، یا عناصری از سبک زندگی شما وجود دارد که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد؟

به دنبال مسائلی باشید که ممکن است باعث شده است اضافه وزن پیدا کرده اید مانند عواملی مثل استرس، اضطراب، افسردگی و غیره. همچنین نحوه خوردن غذا، برنامه های ورزشی و سایر جنبه های کاهش وزن خود را تغییر دهید.

لاغر شدن با کمک مشاور تغذیه:

لاغر شدن با کمک مشاور تغذیه:

مکانیسم های مقابله سالم برای استرس، غم و عصبانیت را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر از غذا به عنوان آرامش استفاده می کنید، می توانید گزینه های دیگری پیدا کنید که همان لذت را بدون افزایش وزن فراهم کنند. در همه ی این موارد مشاور تغذیه می تواند عوامل بیرونی را که شما را مستعد افزایش وزن می کند، مانند عادت های بد خواب یا برنامه غذایی متناقض، را به درستی مشخص کنند و شما را برای لاغری با مشاوره آماده نماید.

به شما کمک می کند نحوه دیدن بدن خود را تغییر دهید تا اثرات بدشکلی بدن (بزرگتر یا کوچکتر دیدن واقعی بودن) را معکوس کند. این فرایند کاملاً شخصی سازی شده است تا متناسب با نیازها و اهداف شما باشد. درمان لاغری با مشاوره، ممکن است باعث کاهش وزن به خودی خود نشود، اما می تواند تأثیرات رژیم و ورزش را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

هر درمانی می تواند به درمان لاغری تبدیل شود؟

نیازی نیست که به طور خاص در یک برنامه درمانی لاغری شرکت کنید. تقریباً هر نوع درمانی می تواند به درمان لاغری تبدیل شود. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که شما از افسردگی رنج می برید. با گذراندن دوره درمان افسردگی، استرس را بهتر کنترل خواهید کرد، بیشتر می خوابید، بدن و ذهن خود را به صورت روزمره در می آورید و در کل احساس بهتری خواهید داشت. این به طور طبیعی به لاغر شدن شما کمک می کند زیرا شما رفتار بهتری با بدن خود دارید.

اگر فکر می کنید افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات دارید، یک مشاور تغذیه ی خوب پیدا کنید که به او اعتماد کنید. کار بر روی این شرایط زمینه ای، به شما در کاهش وزن کمک می کند، حتی اگر این هدف اصلی فرایند نباشد.

هر درمانی می تواند به درمان لاغری تبدیل شود؟

هر درمانی می تواند به درمان لاغری تبدیل شود؟

پبشنهاد می کنیم از پست مرکز مشاوره لاغری دیدن کنید.

مدیریت بهتر شرایط با لاغری با مشاوره:

شرایط مختلفی می تواند از مشاوره تغذیه بهره مند شود، از جمله دیابت نوع ۲، کلسترول بالا و مقاومت به انسولین که همه ی اینها می توان اثرات چاقی باشند. غذاهایی که می خورید در سلامتی شما تأثیر دارد، بنابراین یادگیری نحوه انتخاب غذاهای مغذی می تواند به شما در کنترل بهتر کمک کند و در بعضی موارد می تواند این شرایط را کاملاً معکوس کند.

مشاوره تغذیه برای مشتریانی مفید است که بدون موفقیت سعی در کاهش وزن خود داشته اند. با راهنمایی یک مشاور تغذیه، شما ایده روشنی در مورد چگونگی پاسخ بدن به غذاهایی که می خورید و همچنین ایجاد یک برنامه غذایی که باعث بهبود سلامتی و کاهش وزن می شود، خواهید داشت.

یک مشاور تغذیه ی خوب با دقت عادات غذایی شما را ارزیابی می کند تا طرحی تهیه کند که به شما کمک کند تغییرات مثبت و البته پایدار ایجاد کنید و لاغری مداوم داشته باشید. مشتریانی که تصمیم می گیرند از مشاوره تغذیه استفاده کنند، در مقایسه با افرادی که به مشاور تغذیه مراجعه نمی کنند، وزن بیشتری کاهش می دهند و قادر خواهند بود که آن را برای مدت طولانی متوقف کنند.

عادت های سالم که پایدار هستند. مشتریانی که با یک مشاور تغذیه شریک هستند، به احتمال زیاد ابزارهایی را به دست می آورند و عاداتی را یاد می گیرند که طولانی مدت است. هنگامی که در مورد تغذیه مناسب و نحوه استفاده از آن در برنامه روزانه سلامتی خود اطلاعات کسب کردید، دانش لازم برای انتخاب بهتر را خواهید داشت.

مدیریت بهتر شرایط با لاغری با مشاوره:

مدیریت بهتر شرایط با لاغری با مشاوره:

موفقیت کوتاه مدت

اگرچه تغییرات شدید در رژیم غذایی می تواند به موفقیت کوتاه مدت منجر شود، اما بعید به نظر می رسد که منجر به تغییر پایدار شود. اما مشاوران تغذیه توصیه های تخصصی خود را برای تغییرات معقول و مثبتی که باعث ایجاد تغییر واقعی در زندگی و سلامتی شما می شود، ارائه می دهند.

در نتیجه علاوه بر لاغری، منجر به بهبود کلی سلامتی بدن شما می شود. مشاوران تغذیه روی بدن شما تمرکز می کنند. این در حالی است که این اهداف، اهداف عمیق تری از کاهش وزن است. هدف از تغذیه خوب، بهبود سلامت شما و سبک درست زندگی است. با کمک یک مشاور تغذیه می توانید از تغذیه برای افزایش انرژی، بهبود کیفیت خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت روحیه، افزایش تمرکز و کاهش علائم بیماری استفاده کنید.

که تناسب اندام بهتر شما را نیز به باعث می شود. آنچه می خورید بسیاری از جنبه های سلامتی از جمله تناسب اندام را تحت تأثیر قرار می دهد. مشاور تغذیه شما می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه غذایی مغذی برای افزایش توده عضلانی، ایجاد استقامت، بهبود قدرت و تقویت تناسب اندام کلی تنظیم کنید.

با دانستن اینکه بدن شما برای رسیدن به اهداف تناسب اندام شما دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارد، می توانید از آزمایش و خطای ناامیدکننده آزمایش اجزای مختلف رژیم غذایی و مکمل ها صرف نظر کنید. مشاوران تغذیه همچنین می توانند برنامه های مناسب تناسب اندام را برای کمک به تحقق اهداف شما پیشنهاد دهند.

خوردن عاطفی چیست؟

برای توضیح کارایی لاغری با مشاوره و درمان چاقی به طور بلند مدت، مهم است که ابتدا درک درستی از غذا خوردن احساسی داشته باشیم. افرادی که احساسات آنها در خوردن دخیل هستند احتمالاً احساس کنترل و استرس ندارند.

آنها اغلب از اعتماد به نفس پایین رنج می برند و احساس بی ارزشی می کنند. گاهی اوقات آنها از غذا به عنوان راحتی استفاده می کنند، و گاهی اوقات از غذا همان آرامش یا رضایت را دارد که پاداش می گیرد. در حالی که غذا می خورند، افراد عاطفی ممکن است احساس کسل کننده ای را تجربه کنند. با این حال، این تسکین کوتاه مدت است و آنها اغلب پس از استفاده از غذا به عنوان تسکین موقتی احساس گناه می کنند.

خوردن عاطفی چیست؟

خوردن عاطفی چیست؟

مشاوره ی تغذیه، جایگزین تصمیمات مناسب در مورد سبک زندگی، مانند داشتن مقدار مناسب ورزش یا محدود کردن مصرف کالری است، با این حال اغلب به عنوان یک روش مکمل برای کمک به بیماران در تغییر شیوه زندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید