هزینه مشاوره تغذیه

غذای سبزیجات رژیمی
غذای سبزیجات رژیمی
2020/11/29
دکتر تغذیه خوب در پاسداران
دکتر تغذیه خوب در پاسداران
2020/11/29
هزینه مشاوره تغذیه

هزینه مشاوره تغذیه

ما در این مقاله قصد داریم به هزینه مشاوره تغذیه بپردازیم. هزینه مشاوره تغذیه یعنی مبلغی که مشاور یا پزشک در قبال ارائه خدماتی از جمله: کاهش وزن، افزایش وزن، درمان بیماری ها از طریق تغذیه، کنترل بدن و… است. هزینه مشاوره تغذیه کاملا متفاوت است و بستگی به نوع خدمات دارد.

هزینه مشاوره تغذیه

هزینه مشاوره تغذیه

در ادامه مقاله پاسخ سوالات زیر را توضیح خواهیم داد:

  • هزینه مشاوره تغذیه چقدر است؟
  • کم یا زیاد شدن هزینه مشاوره تغذیه بستگی به چی دارد؟
  • هزینه مشاوره تغذیه تا چه مقدار مناسب است؟
  • ایا هزینه مشاوره تغذیه رایگان هم می شود؟چرا؟
  • مشاور تغذیه چیست؟
  • در چند زمینه مشاور تغذیه وجود دارد؟
  • وظایف مشاور تغذیه چیست؟
  • چه وقتی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟
  • چرا باید در دوران بارداری به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟
  • فواید زیر نظر مشاور تغذیه بودن از کودکی چیست؟

 

هزینه مشاوره تغذیه چقدر است؟

هزینه مشاوره تغذیه همان ویزیت مشاوره است، ولی در شرایطی که فرد مراجعه کننده خدمات بیشتری نیز بخواهد هزینه افزایش می یابد. هزینه مشاوره تغذیه بستگی به نوع ارائه خدمت در مورد ان هم دارد.

در امروزه بسیاری از ما دچار انواع بیماری هایی هستیم که در ظاهر بی اهمیت و مهم نیستند، ولی همین بیماری های ساده مثل سر درد یا دل درد یا سر گیججه و… باعث زمینه سازی برای بیماری های بزرگ میشود.

پس بهتر است، قبل از ان که صدمه جدی به بدن وارد کند ان را جلوگیری کنیم. هزینه ای که شما برای مشاور تغذیه میکنید بسیار کم و ناچیز در برابر هزینه های بیمارستانی و درمان بیماری های بزرگ است. هزینه مشاوره تغذیه برای چاق یا لاغری کمترین هزینه است.

هزینه مشاوره تغذیه برای درمان بیماری هایی مثل سر درد یا سر گیجه یا حالت تهوع بستگی به میزارن ارائه خدمت دارد، ولی باز هم در برابر مشکلاتی که میتواند به وجود بیاورد بسیار کم و نا چیز است.

هزینه مشاوره تغذیه چقدر است؟

هزینه مشاوره تغذیه چقدر است؟

کم یا زیاد شدن هزینه مشاوره تغذیه بستگی به چه چیزی دارد؟

کم یا زیاد بودن هزینه مشاوره تغذیه همانطور که گفتیم، بستگی به چند نکته دارد:

نکته اول: طبق قانون همه مشاور ها برای ارائه خدمت مربوطه فقط حق ویزیت را از شما دریافت میکنند و اگر بخواهند مبلغی بیشتر از حق ویزیت بگیرند باید با رضایت کامل خودتان باشد.

نکته دوم: شما میتوانید برای موضوع دیگری هم مشاوره بگیرید، اما هزینه ان را باید پرداخت کنید، برای مثال اگر رژیم خاصی میخواهید داشته باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

نکته سوم: مکان مطب یا درمانگاه هم در هزینه مشاوره تغذیه بسیار تاثیر میگذارد.

نکته چهارم: اگر میخواهید مبلغ بالایی برای هزینه مشاوره تغذیه نپردازید میتوانید از مشاوره هایی که به صورت انلاین و تلفنی هستند، استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست مرکز مشاوره لاغری دیدن کنید.

هزینه مشاوره تغذیه تا چه مقدار مناسب است؟

معمولا هزینه مشاوره تغذیه تا جایی که اضافه نشود، مناسب است. یعنی اینکه شما یکبار به مشاوره مراجعه میکنید و یک برنامه غذایی برای کاهش وزن خود دریافت میکنید. وقتی برنامه شما تموم شد اگر تمامی اصول را رعایت کرده باشید، به وزن دلخواه خود میرسید،

ولی اگر برخی نکته ها را رعایت نکرده باشین باعث میشود به وزن دلخواه نرسید. در این صورت دوباره به مشاور مراجعه میکنید و یک هزینه اضافی پرداخت میکنید در این صورت هزینه مشاوره تغذیه زیاد میشود و خیلی ها از این موضوع نا راضی اند. پس اگر میخواهید هزینه مشاوره تغذیه مناسب باشد، تمامی نکته ها را دقت کنید و در برنامه غذایی خود دست نبرید.

هزینه مشاوره تغذیه تا چه مقدار مناسب است؟

هزینه مشاوره تغذیه تا چه مقدار مناسب است؟

ایا هزینه مشاوره تغذیه رایگان هم می شود؟ چرا؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. افرادی که تازه شروع به کار میکنند برای تبلبغ کار خود و شناسایی و جذب مشتری مشاوره تغذیه رایگان میدهند. یا برخی برای اینکه مشتری های بیشتری جذب کنند، از این روش استفاده میکنند و حق ویزیت دریافت نمیکنند فقط در صورتی که برنامه غذایی خاصی بدهند مبلغی دریافت میکنند.

این روش بسیار موثر در جذب مشتری است. در برخی موارد زمانی که یک مطب چند نوع خدمات را ارائه می دهد، یک مشاوره رایگان هم میگذارد به ان دلیل که مراجعه کننده تحت تاثیر مشاوره رایگان قرار میگیرد و وقتی مشاوره را دریافت کرد برای مثال در مشاوره میگویند که اضافه وزن دارد و باید چند کیلویی از وزن خود را کم کند

سپس چند نوع دارو یا رژیم غذایی پیشنهاد میشود و مراجعه کننده ان را خریداری میکند. این یک روش بسیار موثر برای در حرفع کاسبی است که یک جنبه روانی دارد، یعنی شما میتوانید با داشتن کمی هوش و علم روانشناسی مراجعه کننده را تحت تاثیر قرار بدهید.

ایا هزینه مشاوره تغذیه رایگان هم می شود؟ چرا؟

ایا هزینه مشاوره تغذیه رایگان هم می شود؟ چرا؟

مشاور تغذیه چیست؟

تغذیه مناسب یک روش برای زندگی سالم و تندرست است که بسیار واجب و ضروری است. یک مشاور تغذیه با ارزیابی و بررسی رژیم غذایی و ارائه توصیه و نکته های شخصی برای شما می تواند کمک بزرگی در سلامت شما داشته باشد.

براساس هدف های سلامتی یا نیاز های بهداشتی و درمانی شما، مشاور تغذیه می تواند توصیه هایی را انجام بدهد و برنامه های غذایی را در کنار ان برای شما کنترل کند. مشاوران تغذیه در بسیار گوناگونی از زمینه هایی از جمله بیمارستان ها، مدارس، بخش های بهداشتی و اماکن خصوصی میتوانند فعالیت می کنند.

در چند زمینه مشاور تغذیه وجود دارد؟

در زمینه های بسیار مختلف. برای مثال:

۱/ رژیم های چاق و لاغری

۲/ درمان انواع بیماری های که به تغذیه اشتباه بستگی دارد

۳ / کانون های اموزشی

۴/ مدارس

۵/ جلوگیری از بروز بیماری ها

۶/ اطلاع رسانی درباره انچه که روزانه میخورید

۷/ فواید و ضرر های خوراکی های روزمره

در چند زمینه مشاور تغذیه وجود دارد؟

در چند زمینه مشاور تغذیه وجود دارد؟

وظایفه مشاور تغذیه چیست؟

وظیقه مشاور تغذیه رساندن مواد غذایی به بدن به طوری که با تأمین کلیه نیازهای بدن علاوه بر موثر بودن رشد مطلوب از اول تولد، سلامت ویژه و تندرستی جسمی و روحی را در کلیه مقطع های زندگی تأمین نماید و به شما توضیحات کامل دهد.

هر فرد برای رشد، تأمین انرژی، بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده بدن و همچنین پیشگیری از بسیاری بیماری ها نیاز دارد که مصرف غذا متناسب و علم تغذیه از طریقه تأمین صحیح این نیاز را به طور کامل بداند و از ان در زندگی استفاده کند.

و یک مشاور تغذیه، متخصصی است که در زمینه غذا و تغذیه سالم فعالیت میکند.

مشاورین تغذیه به مردم توصیه می کنند و تذکر می دهند که چه نوع غذاهایی بخورند تا بتوانند شیوه ی زندگی سالم را طی یک دوره کوتاه انجام دهند. در سیاست کلیه نظام سلامت تغذیه مناسب بر تغییر سبک زندگی وتغییر وزن افراد در معرض آسیب یا حتی اسیب دیده می باشد

وظایفه مشاور تغذیه چیست؟

وظایفه مشاور تغذیه چیست؟

موارد زیر از وظایف بسیار مهم مشاور تغذیه است:

بررسی و تشخیص نیازهای مراجع کننده

در اختیار گذاشتن برنامه های غذایی متناسب با شرایط مراجعین

دادن توضیحات و نکته هایی که در ارتباط با مسائل مربوط به تغذیه و رژیم غذایی به مراجعه کننده

بررسی اثرات برنامه های غذایی داده شده و چک کردن تغییر وضعیت آنها در صورت لازم بودن

بیشتر ایجاد کردن انگیزه لازم در مراجعه کننده، جهت دنبال کردن و پیگیری برنامه های غذایی

تشخیص مشکلات تغذیه ای که یک فرد میتواند داشته باشد

به اشتراک گذاشتن برنامه ها و دستورالعمل هایی برای افزایش ارزش غذا و مواد خوراکی

موارد زیر از وظایف بسیار مهم مشاور تغذیه است:

موارد زیر از وظایف بسیار مهم مشاور تغذیه است:

چه وقتی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

از آنجا که علم تغذیه مناسب، بیش از هر چیزی که لازم باشد، علم پیشگیري است، نه درمان، پس بسیار ضروری است، در تمام مراحل زندگی شما از بارداری گرفته تا دوران شیردهی، از دوران کودکی تا آغاز بلوغ و در میانسالی تا سالمندی همیشه با مشاور تغذیه خود در خصوص با حفظ سلامت و تأمین نیازهای بدن مشورت کنید.

بر خلاف تصورات اشتباه بعضی ها که می گویند نیاز به مشاور تغذیه در سن های پایین لازم نیست، اما در همه سنین و در همه مراحل زندگی، در بعضی از مقاطع و همچنین برای بعضی از مشکلات، این نیاز اساسی تر و مهم تر است و حتما باید به ان توجه کرد.

در مطالب زیر به شرح چند مورد به عنوان مثال می‌پردازیم:

امروزه مراجعین بیشترین نیاز به مشاور تغذیه در جامعه را در خصوص مشکلات مربوط با کاهش وزن میدانند و از آنجا که ارتباط مستقیم چاقی با بیماری هایی مثل قلب و عروق، دیابت، کبد چرب و فشار خون و افزایش پروفایل های لیپیدی ( چربی های خون) و بسیاری از بیماری های دیگه دارد و امروزه این موضوع کاملا ثابت شده است.

از قدیم سیاست کلی نظام سلامت بر اساس بر تغییر سبک زندگی و کاهش وزن افراد در معرض خطر بوده و به این دلیل آگاهی های زیادی نیز در این زمینه وجود نداشته به همین دلیل امروزه اهمیت زیادی به این موضوع داده می شود.

بر خلاف این اطلاع رسانی های عمومی، افراد بسیار زیادی نیز در این زمینه فعالیت می کنند و به کار رژیم درمانی مشغول هستند.

ولی مشکل بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، سردرگمی و نا اطلاعی جامعه برای تشخیص افرادی که دارای صلاحیت و پیروی از یک دستورالعمل صحیح جهت کنترل وزن هستند، را ندارد.

روش های بسیار زیاد و متفاوت

چراکه امروزه روش های بسیار زیاد و متفاوتی توسط افراد مختلف حتی کارشناسان ( به خصوص در فضای مجازی ) جهت رسیدن به این اهدف پیشنهاد می‌شود که بعضی از انها بر خلاف اینکه به پایین آمدن وزن های بالا منجر می‌شود، ولی به خاطر تجویز نادرست وغلط توسط افراد غیر متخصص و عملی نشدن آن و مشاوره تغذیه، بسیار مضر و آسیب رسان به بدن می باشد و عوارض بسیار زیاد و غیر قابل جبران را در پی خواهد داشت.

روش های بسیار زیاد و متفاوت

روش های بسیار زیاد و متفاوت

امروزه استفاده از برنامه های غیر علمی و نا معتبر، هرچند در زمان کم باعث کاهش وزن مراجعه کننده و رسیدن به اندام مورد پسند می‌شود، ولی به دلیل تنظیم و تشخیص آن توسط افراد غیر متخصص و مشاور در دراز مدت سبب “بیماری های سلولی” شده و عوارضی شدیدی مثل کمبود های شدید ویتامینی، زیاد شدن بار کلیه ها، ریزش موی سر شدید، افزایش حساسیت و تحریک پذیری افرادی که دچار اختلاف شده است، برگشت زود هنگام وزن پس از قطع رژیم و حتی چاقی بیشتر، آسیب به پوست و چروک شدن، مشکلات گوارشی از جمله دردهای معده و دل و بسیاری موارد دیگر می‌باشد.

تنظیم یک رژیم سالم و اصولی

پس در اینجا اهمیت و فایده مشاوره تغذیه در یافتن و تنظیم یک رژیم سالم، کاربردی و اصولی که شامل کلیه گروه های غذایی می باشد و ریز تغذیه مورد نیاز بدن را تأمین می کند، بیش از پیش مشخص می‌شود.

بحث بسیار مهم دیگه ای که باید مورد توجه ویژه قرار بدهیم، تنظیم برنامه غذایی و تجویز انواع مکمل ها توسط مربیان باشگاه های ورزشی، برای ورزشکارانی می باشد که به صورت تخصصی و نیمه تخصصی در باشگاه های مختلف مشغول به ورزش هستند.

اما متاسفانه تعدادی از مربی های باشگاه ها، بدون داشتن علم و تحصیلات مربوطط به رشته و تنها با تکیه بر تجربه شخصی اقدام به تجویز خودسرانه مکمل های سخت و بزرگ و همچنین رژیم های بسیار پر پروتئین و غیرعلمی نموده که باعث به جا گذاشتن اثرات نامطلوب بر روی هر یک از اندام های مختلف بدن از جمله کلیه ها، کبد و بعضی وقتا حتی باعث اختلال در هورمون می شود.

تنظیم یک رژیم سالم و اصولی

تنظیم یک رژیم سالم و اصولی

اطلاع رسانی عمومی مناسب توسط مسئولان

از دلایل این اتفاق ها میتوان به این اشاره نمود که اطلاع رسانی عمومی مناسبی توسط مسئولان و کسانی که متخصص سلامت هستند، صورت نگرفته است، امروزه هم بسیاری از ورزشکاران نسبت به این موضوع آگاهی ندارند که برای دریافت و بررسی برنامه غذایی ورزشی و دریافت مکمل های مورد نیاز خود باید حتما به مشاور تغذیه که به صورت تخصصی در رشته تغذیه ورزشی تحصیل کرده و مدرک دارد، مراجعه کند، نه به مربی ورزشی باشگاه خود.

یک مورد دیگر که امروزه کم ترین آگاهی نسبت به آن وجود دارد، مبحث رشد کودک خود قبل از سن بلوغ توسط مشاور تغذیه است که باید کاملا ان را جدی بگیریم.

اگر شما در جامعه باشید و با نوجوانان و جوانان زیادی برخورد داشته باشید

اگر شما در جامعه باشید و با نوجوانان و جوانان زیادی برخورد داشته باشید، می بینید که چند سال بعد از بلوغ، به دلایل نارضایتی از رشد قد مراجعه می کنند و درخواست اصلاح سبک زندگی و تنظیم برنامه غذایی جهت افزایش رشد قد را دارند که متاسفانه به دلایل اطلاع نداشتن یا دیر مراجعه کردن و به دلیل بسته شدن صفحات رشد انسان، تنظیم برنامه غذایی فقط به کنترل وزن و سلامت آنها کمک کرده و قادر به افزایش رشد قد نمی‌ شود، پس این مورد را کاملا جدی بگیرید، زیرا یک نا اگاهی کوچک باعث یک عمر خسارت های جبران نا پذیر می شود و در روحیه و اعتماد به نفس شما اثر بسیار شدیدی می گذارد.

اگر شما در جامعه باشید و با نوجوانان و جوانان زیادی برخورد داشته باشید

اگر شما در جامعه باشید و با نوجوانان و جوانان زیادی برخورد داشته باشید

یک نکته بسیار مهم وجود دارد که بدانیم ابتدای رشد کودکان از مقطع مهدکودک و پیش دبستان و تشخیص مشاور تغذیه و سلامت جسمی در رابطه با مشکلات رشد، بسیار ضروری جهت پیشگیری از کوتاه قدی های ناشی از تغذیه نا درست کودکان است.

با یک مراجعه اولیه به مشاور تغذیه و در صورتی که نیاز به دریافت برنامه غذایی مناسب برای قد و وزن، به راحتی می‌توان یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در کوتاه قدی را مهار نموده و رشد قد را افزایش دهید.

چرا باید در دوران بارداری به مشاور تغذیه مراجعه کرد؟

در دوران بارداری یکی از مقاطع زندگی است که بسیار لازم و ضروری است که حتما به یک مشاور تغذیه مراجعه کنین و خوردن و اشامیدنتان تحت کنترل یک مشاور تغذیه باشد. دوران بارداری زمانی است که در سیستم بدن شما تحولاتی رخ میدهد که هیچ وقت قبل ان تجربه نکردید.

افزایش وزن شدید یکی از رایج ترین مشکلات است که بسیاری از مراجعه کنندگان دچار ان هستند و برخی هم به دلیل دیر مراجعه کردن دیگر فایده ای ندارد و مشاور تغذیه کاری از دستش بر نمی اید.

چرا باید در دوران بارداری به مشاور تغذیه مراجعه کرد؟

چرا باید در دوران بارداری به مشاور تغذیه مراجعه کرد؟

در هنگام به دنیا امدن نوزاد بیماری به نام زردی نوزاد که تمامی نوزادان هنگام به دنیا امدن دارند، ولی برخی از مادران هنگام بارداری زیر نظر مشاور تغذیه مقدار زردی نوزاد خود را کنترل میکنند و حتی این امر گاهی باعث از بین رفتن کامل زردی می شود. پس اگر می خواهید فرزندتان در هنگام به دنیا امدن نوزاد زردی کم یا اصلا نداشته باشد، تحت نظر مشاور تغذیه ان چه که می خورید و می اشامید را کنترل کنید.

عقیده ی قدیمی

عقیده ی قدیمی وجود دارد که برخی افراد می گویند در زمان بارداری باید وعده ها و مقدار غذا دو برابر شود تا کودک رشد کامل را داشته باشد، اما این نظر کاملا اشتباه است و فقط باعث خطراتی می شود که هم جان مادر و هم جان نوزاد را تهدید می کند. شاید شما اطلاعات کمی داشته باشید، در این مورد پس اصلا این ریسک را نکنید و حتما به مشاور تغذیه مراجعه کنید.

بدن مادر در همه حال میتواند به نوزاد درون شکم خود مواد لازم را برساند یعنی اگر بخواهیم واضح بگوییم اولویت در بدن مادر نوزاد درون شکم است. به همین صورت لازم نیست، شما غذای روزانه خود را چندین برابر کنید.

یک مقدار افزایش غذای کم که مورد تاکید مشاور تغذیه باشد، برای بدن کافی است. در برخی شرایط که مادر سیستم بدن ضعیفی داشته باشد و قادر به انجام برخی هرمون سازی را نداشته باشد، ان هم باز تاکید میکنیم تحت نظر مشاور تغذیه میتوانید تغذیه خود را افزایش دهید.

عقیده ی قدیمی

عقیده ی قدیمی

فواید تحت نظر مشاور تغذیه بودن از کودکی چیست؟

از فواید تحت نظر بودن مشاور تغذیه برای کودک از مثال های زیر می توان نام برد:

۱ ) اولین نکته بسیار مهم مهم مهم کنترل افزایش قد کودک است.

۲ ) کنترل وزن کودک هم در زمان اینده و هم در زمان فعلی.

۳ ) جذب مواد مغذی کامل در وعده های غذایی به طوری که نیاز به مصرف دارو های شیمیایی پیدا نکند.

۴ ) رفع استرس ناشی از به خطر افتادن سلامت کودک بر اثر مصرف برخی غذا ها

۵ ) پیشبینی و کنترل سلامت جسمی

بدن یک نوزاد تازه به دنیا امده به طور کامل از وابستگی های بدن مادر جدا نشده است. یعنی از لحاظ فیزیکی و جسمی جدا می شود، ولی هنوز جذب مواد مغذی در بدن وابسته به مادر است و شیر مادر.

وقتی یک نوزاد تازه به دنیا می اید تمامی اعضای بدن او اماده دریافت انواع ویتامین ها و کلیسیوم ها و بسیاری از مواد مغذی دیگر برای رشد هستند. شاید فکر کنید، بدن موزاد به دلایلی ضعیف است و قادر به جذب مواد نیست که این فرضیه کاملا اشتباه است. بدن انسان در سنین پایین قدرت جذب بالایی دارند و هر چقدر سن افزایش میابد این قدرت نیز کم تر می شود.

فواید تحت نظر مشاور تغذیه بودن از کودکی چیست؟

فواید تحت نظر مشاور تغذیه بودن از کودکی چیست؟

برای اینکه فرزند خود را از کودکی به درستی بزرگ کنید

شما برای اینکه فرزند خود را از کودکی به درستی بزرگ کنید، باید برنامه غذایی یک مشاور تغذیه را داشته باشید. ماه های اول که نوزادتان از شیر طبیعی بدن مادر استفاده میکند باید برای خودتان یک برنامه داشته باشید که زیر نظر مشاور تغذیه باشد، از ان پس که نوزاد را از شیر مادر گرفتید باید برای خود نوزاد برنامه غذایی تهیه کنید. معده کودک بسیار حساس است و بسیاری از انزیم های بالا برایش خطرناک است، پس اگر میخواهید در ماه های اول غذایی بدهید حتما با مشاور تغذیه هماهنگ کنید

قد و وزن در کودکی بسیار مهم است، به طوری که میتوانیم بگوییم اگر تا سن هجده سالگی به اندازه کافی و نرمال قد رشد نکند از ان پس به بعد دیگر امیدی نیست. همانطور هم که میدانید وزن را می شود، تغیر داد و زیاد و کم کرد، ولی قد را هیچ علمی در سن بالا نمی تواند تغییر دهد. پس اگر قد فرزند خود برایتان مهم است، از کودکی تحت نظر مشاور تغذیه باشید تا به صورت روزانه و روتین قد فرزندتان را کنترل کنید

برای اینکه فرزند خود را از کودکی به درستی بزرگ کنید

برای اینکه فرزند خود را از کودکی به درستی بزرگ کنید

مشاور تغذیه و کارشناس تغذیه با توجه به برنامه ریزی و نظارت به رژیم غذایی مراجعه کننده برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و الرژی به مواد غذایی و اختلالات سیستم بدن و….. را تحت کنترل قرار می دهند.

بررسی عادات غذایی و روزانه

مشاورین تغذیه عادات غذایی و روزانه را بررسی می کنند و اصلاحاتی در ان انجام می دهند. تغذیه مناسب در زندگی بسیار مهم است و می توان گفت ۹۰ در صد بیماری ها و مشکلات جسمی با تغذیه مناسب از بین می رود.

متاسفانه امروزه بسیاری از افراد معمولی که هیچ علم و درکی از سلامت و شیوه های تندرستی ندارند، فقط برای سو استفاده از مردم و پول شویی اسم مشاورتغذیه را روی خود گذاشته اند.

این افراد با دادن رژیم های سخت و دشوار باعث اسیب به اعضای بدن می شوند و شاید عوامل خطر ناکی به وجود بیاورند که جبران نا پذیر باشد. پس در انتخاب مشاور تغذیه خود بسیار دقت کنید، زیرا احتمال به خطر افتادن سلامت شما در میان است.

تغذیه را می توانیم این گونه بیان کنیم:

علمی که وظیفه رساندن مواد غذایی به بدن به طوری که با تأمین تمامی نیازهای بدن به علاوه مفید و موثر کردن رشد مناسب از اول تولد، سلامت و تندرستی جسم و روح را در تمامی مقاطع زندگی تأمین کند.

انسان ها برای رشد کامل اعضای بدن خود، تأمین انرژی، بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده کم یا زیاد و همچنین پیشگیری از بسیاری بیماری ها و کمبود های بدن نیازمند مصرف غذا است و علم تغذیه طریق تأمین مناسب این نیاز ها را به ما نشان می‌دهد و اثبات می کند.

مشاور تغذیه به مردم توصیه می کند که چه نوع غذاهایی مصرف کنند تا بتوانند سبک زندگی سالم را داشته باشند. سیاست و علم کلی نظام سلامت تغذیه نا مناسب بر تغییر سبک زندگی وتغییر وزن و قد افراد را در معرض خطر قرار می دهند..

مشاور تغذیه کسی است که به درستی از علم تغذیه آگاهی کامل و جامه را کسب کرده است. او از دانش و مهارت های خود برای کمک کردن به افراد در تصمیم گیری های مناسب درباره سبک زندگی و تغذیه شان استفاده و بهره گیری می کند که اغلب به نتیایج دیدنی دست پیدا می کنند.

تغذیه را می توانیم این گونه بیان کنیم:

تغذیه را می توانیم این گونه بیان کنیم:

همانطور که از اسم ان مشخص است، باید تمامی نکته ها و باید و نباید ها در مورد تغذیه بیان شود.

تغذیه ی سالم

غذای سالم و مغذی و یا به زبان سادهتر و مفهومی تر تغذیه سالم یکی از مهم ترین عوامل و حتی می توان گفت اساسی ترین راه برای رسیدن به سلامت جسم سالم است، حتی علاوه بر تامین نیاز های بدن از قبیل رساندن انواع پروتیین ها، مواد کلسیمی، انرژی و… به بدن و تامین ویتامین ها، خود را از اثرات عوامل بیماری حفظ می کنند.

برای خوشبخت و شاد بودن باید جسمی سالم و روح آرامی داشته باشید و اگر جسم و بدنتان را با خوردن غذا های مفید و موثر و سالم نگه دارید و در نتیجه روحی آرام و سرحال خواهید داشت، زیرا جسم و روح با هم رابطه مستقیمی دارد.

تغذیه ی سالم

تغذیه ی سالم

غذای سالم یا ایمن، غذایی است که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده است. به بیانی دیگر، غذای سالم بدون هیچ یک از مواد زیان بخش و ضرر امیز و متشکل از اجزای مفید برای سلامت جسمی مصرف کنندگان می باشد.

مراحل تهیه غذا و تغذیه مناسب شامل فرآوری، توزیع و مصرف به صورت یک زنجیر به هم پیوسته درهم تنیده شده اند و چنانچه هر یک از این اجزاء دچار نقص یا کمبود بشود، بقیه قسمت ها نیز از آن دچار اختلال خواهد شد و به صورت کلی سلامت نهایی غذا لازمه ی تامین سلامت همه این اجزا است

که باید گفت، البته لازم به ذکر است، ویژگی های دیگری هم برای تهیهیک وعده غذایی سالم در نظر گرفته شده است، از جمله نمونه این که حتی الامکان به حالت طبیعی و کامل بسیار نزدیک تر بوده و تحت بالایی پردازش قرار گرفته شده، مواد مغذی و فیبر موجود در آنها حذف نمی شود و فاقد افزودنی های مضر و خطر ناک است.

تاثیر غذا بر سیستم ایمنی

به طور کلی غذا و تغذیه نقش مهمی در تقویت یا ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن دارد، به طوری که شما مب توانید با جذب کم ترین ویتامین یا مواد مغذی بدن خود را در برابر بزرگ ترین بیماری ها و ویروس ها حفظ کنید. پی به انچه که در طور روز میخورید دقت کنید.

به طور دیگر این که چه می خوریم، چگونه و چه مقدار می خوریم بر سلامت جسم و روان ما تاثیرات زیاد و عجیبی میگذارد که در برخی مواقع خودتان هم متوجه نمی شوید. امروزه ارتباط زیاد خوردن و چاق شدن با بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، انواع سرطان ها، بیماری های مفصلی استخوانی مثل آرتروز، بیماری های دیگری مثل کیسه صفرا، نقرس و غیره کاملا ثابت شده و نگرانی دست اندرکاران سلامت جامعه امروزی، نه بیماری های واگیر و عفونی نیستند،

تاثیر غذا بر سیستم ایمنی

تاثیر غذا بر سیستم ایمنی

بلکه بیماری های غیرواگیر هستند که اکثرا قریب و نفری به اتفاق آنها با عادات غذایی ان ها ارتباط دارد. برای پیشگیری از بیماری های گفته شده سرطان ها، بیماری های قلب و عروق دیابت و در صورت رعایت کردن افزایش طول عمر، تغذیه مناسب در دستور کار سیستم های بهداشتی سلامت کشورها عمری مهم و ضروری قرار گرفته شده است.

از آنجا که آنچه برما می گذرد حاصل واکنش های شیمیایی مضر می باشد که در اثر عملکرد واسطه های شیمیایی مغز به وجود می آیند، غذاها و مکمل هایی وجود دارد که بر این واسطه های شیمیایی مغز و عملکرد ان یا نور و ترانس میتورهای مثل دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین تاثیر بسیاری می گذارند.

اعمال شدن بعضی تغییرات در رژیم غذایی طی چهل سال گذشه

اعمال شدن بعضی تغییرات در رژیم غذایی طی چهل سال گذشه نقش مهمی در افزایش بیماری های جسمی و روحی و حتی روانی داشته است. مهم ترین روشی که در حال حاضر برای تولید غذا ها به کار می رود، تعادل مواد مغذی مهم مورد مصرف را بر خلاف نکته ها و دستورالعمل های گفته شده به هم زده است.

گرایش شدید مردم به مصرف غذاهای حاوی قند و چربی و سرخ کردنی بیشتر و دوری کردن از مصرف مواد غذایی تازه باعث مشکلاتی نظیر افسردگی و مشکلات حافظه و…. می شود.

اعمال شدن بعضی تغییرات در رژیم غذایی طی چهل سال گذشه

اعمال شدن بعضی تغییرات در رژیم غذایی طی چهل سال گذشه

باید به خاطر داشته باشیم که توجه بیشتری به مشکلات سلامت روان بکنیم و با تغییرات در رژیم غذایی گاهی اوقات در مقایسه با مصرف دارو یا مشاوره میتوانیم نتایج بهتری را داشته باشیم.

ایا با رعایت کردن اصول غذایی نمی توان در سلامت کامل زندگی کرد؟

در همه موارد گفته شده بعضی ها می گویند که تمامی نکات برای تغذیه مناسب را رعایت می کنند، ولی بعضی از بیماری ها مثل پوکی استخوان یا دچار درد مفاصل یا….. شده اند. ایا مگر با رعایت کردن اصول غذایی نمی توان در سلامت کامل زندگی کرد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که اگر می خواهید وزن مطلوب و سلامت بدنی را داشته باشید، فقط رعایت کردن نکات غذایی و تغذیه مناسب کافی نیست. تغذیه مناسب تنها ۴۰ در صد سلامت شما را تضمین می کند و ما بقی ۱۵ در صد عوامل دیگر است و ۳۵ در صد ورزش کردن است.

تغذیه مناسب در کنار ورزش مناسب به عمل می اید و تقریبا می توانیم بگوییم که این دو مکل هم دیگر هستند و تا به امروز کسی نتوانسته رابطه بین این دو را درک کند. حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه ورزی مناسب است. همانطور که میدانید ورزش ها به چندین شاخه های مختلف تقسیم می شوند:

ورزش صبحگاهی

اصلی ترین شاخه ورزش ورزش صبحگاهی است که واجب همه روزه برای همه سنین می باشد. ورزش صبحگاهی ساده ترین ورزش است که همه به صورت کامل و یا ابتدایی بلد هستند.

ورزش کردن درصبح زود هنگام، فواید بسیار زیادی دارد، هم برای سلامتی انسان و هم برای برنامه روزانه تان لازم است که در زمان های دیگر روز وجود نخواهد داست ؛ بله، شما باید برای بیدار شدن از خواب منظم و دقیق باشید و باید بر روی ورزش موثر تمرکز بالایی داشته باشید. این کار در صبح زود فقط کمی زمان می گیرد تا بیدار بشوید و تمرین صبحگاهتان بعد از مدتی تبدیل به یک عادت و نیاز دائمی می شود.

بهترین زمان برای ورزش کردن به صورت یاده و روزانه همیشه زمانی است که برای شما موثر است و کار می کند. هر چه باشد، ورزش کردن در ساعت ۸ شب می تواند هربار نتوانید انجام دهید. چون که بدن شما کم کم می خوابد، اما شروع روز با یک عرق کردن خوب مزایای موثر و جدی و سوزاندن مقداری انرژی که نباید در بدن بماند و باید ان را تخلیه کنیم، اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد.

سوزاندن ۴۰۰ کالری در هر روز صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

سوزاندن ۴۰۰ کالری در هر روز صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما بیشتر می خورید، اما این عقیده و تفکر شماست. محققان فهمیده اند و ثابت کرده اند که ورزش کردن در صبح می تواند غذا ها را کم تر جذاب کند و باعث جذب مفید می شود و چاق نمی شوید.

زنانی که ۴۵ دقیقه در صبحگاه ورزش می کردند، نسبت به کسانی که ورزش را ترک کرده بودند و به طور کلی فراموش کرده بودند، کم تر عکس العمل منفی داشتند. به عبارت دیگر یعنی بعد از ورزش صبحگاهی غذا های بیشتری به نسبت افرادی که ورزش نکرده بودند، نمی خوردند و معده ان ها به طور کامل کالری ها را دفع میکرد و میسوزاند.

سوزاندن 400 کالری در هر روز صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

سوزاندن ۴۰۰ کالری در هر روز صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

مطالعه محققان

محققان در مطالعه ای که انجام دادنداز شرکت کنندگان در این مصاحبه درخواست این را داشتند که که به مدت ۲۰ دقیقه در سه زمان مختلف در طور روز ورزش کنند

مرحله اول ۷ صبح، مرحله دوم بعد از ظهر و مرحله اخر ۸ بعد از ظهر که در تمام روز فشار خونشان کاهش یافته بود و حتی بیشتر (تا ۲۳ درصد) را کاهش دادند بیشتر این اتفاقات از حملات قلبی در صبح زود رخ می دهند و نشان داده می شود، بنابراین محققان فکر می کنند که ورزش می تواند به عنوان یک عمل پیشگیرانه از حملات قلبی و ئاکنش های شدید بدن عمل کند.

آیا تا به حال یک کلاس ورزشی ۸ بعد از ظهر را برای خود تعیین کرده اید و احساس کرده اید که بدنتان انرژی لازم را ندارد و بعد از آن از خستگی به خواب می رود. شما اثر ویژه فقط این ارتباط را حتی تصور هم نمی کنید. خواب خوب موثر یکی از فواید بسیار خوب و مفید و موثر صبحگاهی است.

تاثیر تمرینات شبانه

در بنیاد ملی خواب این موضوع ثابت شده است که تمرینات ورزشی در شب می تواند باعث بالت رفتن دمای بدن شده و بدن را تحریک می کند و باعث ازاد سازی انرژی مفید در بدن است که می تواند خوابیدن را برای بدن سخت و دشوار کند، ورزش کردن در صبحگاه می تواند خوابی لذت بخش، طولانی و عمیق تر و با کیفیت تر در هنگامه شب به شما تزریق کند.

تمرینات کششی نرم برای نرم کردن ماهیچه ها و جلوگیری از ورم مفاصل بسیار ورزش مفیدی هستند. آن ها می توانند پویا یا ایستاده باشند

حرکات دینامیک هم مانند کشش به اصتلاح گربه شتر برای انجام تمرین های دیگر صبح بسیار فواید دارد. چنانچه در بخش گذشته ورزش و تناسب اندام نمناک و کم کم را توضیح دادیم پس آن ها، همچنین در زمان های دیگر روز, به ویژه پس از دوره های طولانی که کار غیرفعال شده است, مفید هستند.

حالا چند مدل ورزش به شما اموزش می دهیم:

این مورد برای انعطاف پذیری ستون فقرات بسیار مناسب عالی است و ورزش خوب و مناسبی می باشد.

بر روی چهار دست و پا زانو هایتان را روی زمین بگذارید.

با خمیده کردن کمر خود درست مانند یک شتر شروع کنید و سعی کند تا سرتان نزدیک پا هایتان شود.

این موقعیت مانند یک شتر است.

سپس آن را پایین بیاورید و سر خود را بالا ببرید تا به کمرتان برسانید.

این موقعیت مانند یک گربه است.

این حرکات را به آرامی و به نرمی انجام دهید، به طوری که اصلا عجله در انجام کارتان نداشته باشید.

حدود ۴ تا ۵ بار این کار را به ارامی تکرار کنید. نکته این است که اگر عجله کنید، یا حرکت را نا درست انجام دهید، موجب کشیده شدن عضلات شده و دچار گرفتگی عضله می شوید.

دویدن

مورد بعدی که می خواهیم اموزش دهیم: این کار بهتر است که بیرون از منزل انجام شود تا بتوانید با طبیعت ارتباط موثر برقرار کنید و از طبیعت انرژی مثبت بگیرید، اما دویدن روی تردمیل تقریباً به همان اندازه خوب و مفید است. می توانید خودتان زمان و مکان را انتخاب کنید و همه حرکات دست خودتان است،

اما از ان نظر می گوییم طبیعت بهتر است، زیرا وقتی در طبیعت شروع به دویدن می کنید، گاهی مهو محیط اطراف می شوید و یادتان می رود که سخت در حال دویدن هستید و گذر زمان را احساس نمی کنید و باعث خستگی کم تر ممی شود. همیشه در ورزش کردن اهداف جدیدی برای رسیدن داشته باشید.

اگر می خواهید که از این کار دل سرد نشوید و در روز های اول خوئتان را زیاد خسته نکنید و از بدن خود زیاد انرژی نگیرید با پیاده روی سریع شروع کنید و به دویدن ادامه دهید. من هر روز اول راه می روم، سپس ملایم شروع به دویدن می کنم و زمانی که متوجه می شوم که بدن امادگی دویدن را دارد، سرعتم را بالا می برم.

دویدن

دویدن

ورزش کردن و دویدن فواید سلامتی ای قابل توجه دارد. شما می توانید استخوان های قوی تر بسازید و به حفظ وزن مناسب تان کمک کنید. هم چنین به قلب خود کمک می کنید تا سالم بمانید و فشار خون خود را پایین نگه دارید و از خطر سکته های قلبی دور بمانید.

روش دیگر ورزش صبحگاهی که مناسب بعد از دویدن است، پریدن است

این کار برای سلامت قلبی و عروقی و نیز برای تقویت عضلات به ویژه ساق پا و دلتوئید ها بسیار عالی. مفید هستند و یک ورزش کاملا ضروری برای ورزشکارانی که می خواهند بدن ورزیده و اماده ای داشته باشند، است.

بایستید و پاهایتان را کنار هم جفت کنید، به طوری که صاف و در یک خط باشد.

در زمان پریدن دست ها و پا هایتان را باز کنید و بعد هنگام به زمین امدن به حالت اول خود برگردید! می توانید این کار را برای یک دقیقه انجام دهید و سپس به مرور زمان به اعدادی که با آن ها راحت هستید و میدانید که در یک دقیقه مثلا ۳۰ پرش می توانید داشته باشید، برسید.

هنگام فرود امدن توجه داشته باشید که حتما با پنجه پا فرود بیاورید. اگر با پاشنه پا فرود اورید باعث صدمه به عضلات و رگ های پا می شود.

روش دیگر ورزش صبحگاهی که مناسب بعد از دویدن است، پریدن است

روش دیگر ورزش صبحگاهی که مناسب بعد از دویدن است، پریدن است

روش دیگر ورزش صبحگاهی اسکات پا است:

در این نوع ورزش پاها باسن و زانو در این تمرین درگیر هستند.

کمی دورتر از باسن خود بایستید به حالتی که انگار میخواهید بر روی یک صندلی بنشینید. بازوهایتان را در جلویتان قرار دهید و دست خود را به سمت جلو بکشید.

بعد خود را پایین بیاورید, طوری که انگار می خواهید بر روی همان صندلی بنشینید.

اگر بخواهید می توانید جلوتر بروید که این کار هم سخت تر و هم مفید تر است، سپس به نقطه شروع یعنی همان حالت اولیه برگردید. این کار را مجددا تکرار کنید و حدودا ۱۵ تا این حرکت را بزنید.

از مزایای این تمرین ها میتوانیم اشاره ای کنیم، به کمک به ثبات زانو و می تواند به ماهیچه های پا مانند عضلات چهار سر ران, عضلات عقب ران و ماهیچه کمک کند ان ها را سفت و محکم کند.

حرکت شنا

ورزش بعدی ورزشی است که مورد علاقه تمامی کسانی که به طور مداوم ورزش میکنند است، زیرا انقدر فواید دارد که اگر شما هم بدانید روزانه حتما این ورزش را انجام می دهید. شنا رفتن.

شما باید دراز بکشید طوری که سرتان رو به زمین باشد، (رو به پایین)، اما بدن خود را با دستتان نگه دارید و نگذارید به زمین برخورد کند. دستان شما باید با شانه هایتان هماهنگ باشند و در یه راستا قرار بگیرند

وقتی بدن خود را پایین می آورید، نفس عمیق و محکم بکشید

این ورزش به نظر خیلی آسان است، ؛ در حال حاضر، وقتی نفس خود را به بیرون می دهید، باید به محل شروع برگردید یعنی همان جایی که بدنتان را با دست نگه داشته بودید.

یک نسخه ساده تر برای شروع آن. این که نخواهید برای شروع فشار زیادی به دست هایتان وارد کنید، این است که پاهایتان را به زانو خم کنید تا مجبور نباشید تمام بدن خود را بلند کنید و وزن زیاده به دستانتان وارد شود.

حرکت شنا

حرکت شنا

ممکن است یک ماه طول بکشد تا بتوانید ۱۰۰ بار شنا بزنید

ممکن است، مبتدی ها و کسانی که تازه شروع به ورزش کردند یک ماه طول بکشند تا بتوانند ۱۰۰ بار شنا بزنند، پس باید با تعداد بسیار کمی شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید، در قیر این صورت باز هم می تواند به بدن شما لطمه وارد کند.

این تمرین که بسیار طرفدار دارد، برای تقویت قلب، شانه ها و عضله سه سر عالی و بسیار موثر است. این یک تمرین قوی برای بسیاری از گروه های ماهیچه ای می باشد. در حقیقت، بیشتر ماهیچه ها از انگشتان پا تا شانه ها تحت تاثیر قرار می گیرند و استفاده می شوند. این ورزش را اگر به خوبی انجام دهید، در سریع ترین زمان می توانید نتیجه بگیرید. بسیار سریع باعث تشکیل عضله در ناحیه شکم می شود. چیزی که همه ما ارزویش را داریم.

ورزش دیگر صبحگاه انجام لانگ است که بسیار برای تقویت عضله های پا مفید است و اگر چاقی در ناحیه زیر شکم دارید، ان را از بین می برد.

پاها یتان را به عرض شانه ها از هم فاصله بدهید نه کمتر و نه بیشتر.

دستتانتان را روی باسن خود قرار دهید و به سمت عقب بکشید

دستتانتان را روی باسن خود قرار دهید و به سمت عقب بکشید. یک گام بزرگ را جلو پای راست یا چپ بردارید. مطمئن شوید که زانو زیاد به جلو حرکت نمی کند فقط در حد یک قدم معمولی و کوتاه، یعنی از انگشتان پای شما جلو گذشته است.

زانوی پای چپ تا سطح زمین پایین بیاید، ولی به زمین برخورد نکند. همان طور که ادامه می دهید، به این کار، پاها را جایگزین کنید و جا به جا کنید. سعی کنید، بین ۷ تا ۱۳ بار برای هر پا کار کنید و سعید کنید، هر جا خسته شدید زیاد به پاها فشار نیارید.

مهم است که یک روز بعد انجام دادن این تمرینات را استراحت کنید، بنابراین این تمرین باید یک روز در میان انجام شود تا اسیب به بدن شما نزند، به خصوص اگر از وزنه استفاده می کنید که ان خودش یک فشار بیشتر وارد می کند.

این تمرین برای تقویت کردن و قوی تر کردن عضلات پا شده و برای عضله چهارگوش و عضلات گلوتات ها و همسترینگ عالی است و کاملا باعث قوی شدن عضلات می شود.

حالا وقتش است، برویم سراغ ورزش هایی که برای دست و عضلات دست مفید است.

شما می توانید این کار را به طور روزانه و در هر زمان انجام دهید، یااگر زمان زیادی را در پشت تلفن سپری می کنید و شغلتان یک جای ثابت است، این تمرین خوبی برای انجام دادن است که در حال انجام کار هم کار کنید و هم ورزش..

دمبل های مناسب

دمبل های مناسب و یا یک وسیله خانگی دیگر را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را نگه دارید و بالا و پایین کنید.

با دمبل در دستتانتان بنشینید توجه داشته باشید که اگر فشار زیادی بر پاها وارد می شود، یعنی دمبل شما سنگین است و وزن مناسبی ندارد.

شما باید هنگام انجام دادن این ورزش کمی جلو بایستید تا عضلات سه سرتان به ران شما تکیه کنند و فشار در بدن شما پخش شود و از شما حمایت کنند که اسیب به یک نقطه از بدن نرسد.

سپس بازوی وزنه دار را به طول شانه و سپس دوباره پایین بیاورید این کار را هم به ارامی انجام دهید.

هنگامی که وزن خود را بلند می کنید و به اندازه فرو بردن آن نفس بکشید، زیرا نفس کشیدن باعث قوی شدن عضلات منقبض شده می شود.

سعی کنید، با هر بازو، یک یا دو ست ده بار تکرار کنید و سپس بازوهای خود را عوض کنید، ولی باز هم تکرار می کنیم، اگر احساس سنگینی در وزنه ها کردید وزنه یا دمبل را سبک کنید تا اسیب به بدنتان نزند.

دمبل های مناسب

دمبل های مناسب

این تمرینات برای نرم کردن ماهیچه های دست بسیار خواص دارند و مفید هستند. علاوه بر این، آن ها می توانند ماهیچه های بازو که در ساعد قرار دارند، را تقویت کند و سفت کند.

زمان مناسب ورزش

این چند روش برای ورزش کردن هنگام صبح بود حالا میخواهیم در رابطه با زمان ورزش کردن صحبت کنیم. اولین سوالی که اید برایتان پیس بیاید این است که چه مدت بعد از بیدار شدن باید ورزش کرد؟ قطعا این را می دانیم که زمانی که بیدار می شوید، بدن چند دقیقه ای طول می کشد تا موقعیت فعلی را درک کند.

در بخش قبلی ورزش و تناسب اندام نمناک انجام دادن و شیوه های ورزش صحیح بود حالا در پاسخ به سوال شما که گفتیم که بهترین زمان برای ورزش کردن، زمانی است که دوست دارید و احساس امادگی می کنید، در حالی که برخی افراد ممکن است، کمی احساس خستگی و یا کسلی کنند، زمانی که از خواب بیدار می شوند،

ورزش صبحگاهی می تواند باعث شود، قلب کار خودبهتر از قبل انجام دهد و کمک کند احساس انرژی موضاعف و بیشتری بکنید پس برای شروع ورزشباید انرژی و توان مناسبیدر صبحرا داشته باشید که بسته به عواملی چند نکته کوچک دارد.

اولین نکته و مهم، دقت کردن به دما و حرارت بدن است

اولین نکته و مهم، دقت کردن به دما و حرارت بدن است. توجه به اینکه در زمان ورزش چه احساسی دارید و چگونه ورزش می کنید، بسیار مهم است و به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که آیا هنگام بیدار شدن برایتان خوب است که ورزش کنید، یا در زمان دیگری از روز برای شما مناسب است،

زیرا همان طور که گفته شد بدن در فرد با فرد دیگری متفاوت است، پس در مرحله ی اول حال جسمی تان را برای انتخاب زمان مناسب برای ورزش لحاظ و برسی کنید. این اولین گام برای شروع ورزش کردن است.

در زمان روز بعد از ظهر وقتی که دمای بدن بالاتر است، ورزش کردن کم تر و کارآمدتر می شود، زیرا بدن امادگی قبلی را دارد و ماهیچه ها و عضلات شل هستند و انقباض ندارند. دمای بدن قبل از بیدار شدن در صبح در پایین ترین سطح خود قرار دارد و با پیشروی روز به آرامی افزایش می یابد، به همین دلیل برخی افراد احساس می کند که در هنگام صبحگاه امادگی انجام ورزش را ندارند.

اولین نکته و مهم، دقت کردن به دما و حرارت بدن است

اولین نکته و مهم، دقت کردن به دما و حرارت بدن است

زمان صرف نمودن صبحانه

یک نکته دیگر که لازم به گفتن است، این است که خوردن صبحانه یک تا دو ساعت قبل از ورزش می تواند به شما کمک کند که سوخت کافی برای بهینه سازی کار خود داشته باشید و هنگام ورزش احساس خستگی و کسلی نداشته باشید.

غلظت گلوکز خون ممکن است، پایین باشد، چون بیدار شدن شما به این دلیل است که انرژی باقی مانده در بدن از شام شب قبل معمولاً تا صبح کاهش پیدا می کند. ورزش کردن با شکم خالی باعث می شود که شما احساس ضعف و نا توانی کنید. برخی افراد می توانند بدون احساس ضعف یا تنبلی با شکم خالی ورزش کنند که ان هم دلایل قوی بودن عضلات و بنیه داشتن است. ورزش کردن قبل از غذا می تواند برای کسانی مفید باشد که بتوانند آن را اداره کنند و قدرت کنترل را داشته باشند.

کار کردن روی شکم خالی باعث سوختن کالری بیشتری می شود، ولی با این حال، به خاطر داشته باشید و فراموش نکنید که اگر انرژی خود را از دست بدهید، احتمال بیشتری وجود دارد که ورزش خود را کوتاه کنید و اشتیاق خود را از دست بدهید، زیرا باعث می شود، سختی چندین برابری را تجربه کنید.

و در نهایت، ممکن است، کالری بیشتری نسبت به خوردن یک تکه میوه و یا دیگر غذا های مقوی دریافت کنید.

مهم است، این موضوع را بدانید که اگر یک وعده غذایی بزرگ و چرب را قبل از ورزش خود بخورید، بخشی از خون شما به طور بالقوه ماهیچه هایی را از ورزش منحرف می کند تا به پردازش غذا کمک کند یعنی برخی از اندام های شما نمی توانند به خوبی ورزش کنند و به نوعی با شمل همکاری لازم را نمی کنند و باعث می شود، شما احساس خستگی را داشته باشید.

خون سیستم اکسیژن رسانی بدن شما را بر عهده دارد

چون خون سیستم اکسیژن رسانی بدن شما را بر عهده دارد، به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که اکسیژن کم تر در دسترس ماهیچه های شما قرار بگیرد و باعث ضعف شود که می تواند توانایی های سوختن چربی بدن را هنگام ورزش کاهش دهد و شما نتیجه مطلوبی از ورزشتان را نداشته باشید.

متقابلا، اگر قبل از ورزش غذا نخورید و گرسنه باشید، تاثیر قابل توجهی بر توانایی بدن شما برای سوزاندن چربی ندارد و فقط باعث عضله سازی می شود.

تمرین با شکم پر ممکن است، شما را کمی بیمار و کسل کند، اما ورزش کردن با شکم خالی هم واقعاً شگفت انگیز است که چه اثراتی بر روی ماهیچه های بدن می گذارد.

در نهایت و نتیجه، علم نشان می دهد و ثابت کرده که هیچ مزیت و فایده بزرگ یا قابل توجهی بین کار کردن روی شکم خالی و یا پر در قبل از ورزش وجود ندارد. مهم است که به بدن خود گوش دهید و کاری را که باعث می شود، احساس راحتی بکنید انجام بدهید، زیرا این کار باعث می شود که بدن خود را به خوبی بشناسید و درک کنید.

تاثیرات بر سلامت روح و روان و دیگر فواید ورزش

منظور از ورزش کردن صرفا مربوط به توانایی انجام دادن ورزش هوازی و بزرگ کردن و حجم دادن به اندازه عضلات نیست. در مرحله اول هر شخص باید مطمئن باشد، ورزش می تواند علاوه بر سلامت جسمی و فیزیکی شما به تاثیر مستقیمی بر روی سلامت روح شما نیز دارد.

ورزش زندگی جنسی شما را بهبود میبخشد باعث افرایش قوای جنسی هر فرد می شود، بر روی اندازه و سایز کمر تاثیر دارد و حتی میتواند چندین سال به طول زندگی شما اضافه کند، ولی با کمال تاسف این موضوع برای بیشتر مردم هدف والایی نیست که انگیزه کافی را برای ورزش کردن به افراد بدهد، اما میتوان مشاوره با روانشناس و یا روانپزشک را پیشنهاد کرد، زیرا در سلامت روح و روان به شما کمک شایان و بزرگی می کند.

این موضوع دانستنی است که افرادی که به صورت مرتب ورزش می کنند، این برنامه را به دلیل حس تندرستی و شادابی که به آنها می دهد، انجام می دهند. این افراد در طول روز انرژی بیشتر و مضاعفی نسبت به باقی افراد احساس می کنند، شب ها بهتر به خواب میروند و صبح ها نیز با شادابی بیشتری از خواب بیدار می شوند، خاطرات دقیق تر و شفاف تری به خاطر دارند و نسبت به زندگی خود احساس خوش بینی و آرامش بیشتری دارند. و این یک دارو و پادزهر قدرتمند برای بسیاری از مشکلات روحی و روانی می باشد.

ورزش به شکل منظم

ورزش به شکل منظم دارای اثرات خیلی مناسبی بر روی اضطراب، افسردگی، بیش فعالی، کم توجهی و بسیاری از مورد های دیگر می باشد. لازم است، بدانید که مانند آب روی آتش ریختن استرس را تسکین می دهد، به حافظه بهبود دائمی می بخشد و این کمک را به شما می کند که راحت تر بخوابید و روحیه کلی شما را به نسبت قبل شاد و با طراوت می کند.

باید بدانیم برای اینکه بتوانیم از مزایای ورزش کردن بهره مند شویم، لازم نیست که یک طرفدار و یا یک دنبال کننده پر و پا قرص ورزش بدن سازی یا همان تناسب اندام باشید. تحقیقات برخی از محققان امریکایی نشان می دهد که مقادیر و نسبت متوسط ​​ورزشکاران نیز می تواند تغییر و تحولاتی هم در ذهن و هم در جسم را ایجاد کند. اگر بخواهیم میزان تناسب اندامتان یا سن و سال را فاکتور بگیریم، می توانید به خاطر داشته باشید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند و مفید برای داشتن احساسی بهتر و روحی آرامتر استفاده کنید.

افسردگی و ورزش

مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه ارتباط ورزش با سلامت روح بیان گر این موضوع است که در حقیقت هر نوع ورزشی می تواند افسردگی های خفیف و جزئی به شکل متوسط و با همان میزان تاثیر داروهای ضد افسردگی کنترل و درمان کند، البته مهم است، بدانید بدون عوارض جانبی میتوانید به سلامتی کامل از لحاظ روحی دست پیدا کنید.

برای مثال، میتوان به مطالعه ای که اخیرا توسط دانشجویان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده اشاره کرد، در این مقاله مشخص کرد که پیاده روی به مدت ۶۰ دقیقه و یا دویدن به مدت ۱۵ دقیقه در طی روز درصد خطر ابتلا به افسردگی های ماژور و مضمن را حدودا ۳۰ درصد کاهش می دهد

و همین طور که میدانید علاوه آن بر تسکین و رفع علائم افسردگی نیز تاثیر میگذارد، همچنین مطالعات نشان می دهند که انجام دادن به صورت مداوم و یک پارچه یک برنامه ورزشی که از یک استاد یا مربی ورزشیتان میگیرید می تواند از پیشرفت مجدد بیماری شما به راحتی جلو گیری کند.

ورزش و استرس

آیا تاکنون به این نکته توجه کرده اید که در هنگام استرس چه احساسی دارید و یا چگونه باید خود را کنترل کرد؟ به طور مثال ممکن است، در ماهیچه هایتان یا عضلاتتان به خصوص در ناحیه گردن، صورت و شانه ها احساس گرفتگی و خستگی و یا حتی احساس کردید عضلاتتان سفت شده اند، را قبلا داشته اید و درد پشت پا پشت سر، پشت کتف ها یا سردردهای دردناک را تجربه کرده باشید.

این امکان وجود دارد که نبض کوبنده، احساس سفتی در قفسه سینه یا گرفتگی عضلات داشته باشید، همچنین ممکن است، مشکلاتی از قبیل سوزش سر دل، بی خوابی، اسهال، سوزش معده یا تکرر ادرار را تجربه کنید.

نگرانی ها و ناراحتی ها ناشی از همه این علامت های جسمی نیز از جانب خود می تواند به افزایش استرس منجر شود و ایجاد یک چرخه معیوب در بین ذهن و بدن شما کند. به طور مثال ورزشی که به صورت مستقیم بین روح و جسم شما تعادل را به وجود می آورد میتوانیم از یوگا یاد کنیم، زیرا برخی معتقدند یوگا ورزشی است، بسیار حرفه و برای انجام این ورزش باید در مرحله اول کنترل افکار و کنترل ذهنی را تمرین کنند. به صورت کلی میتوان گفت ورزش کردن یک روش مؤثر برای شکستن مرز و قوانین این چرخه است.

همین طور فعالیت بدنی با آزاد کردن اندروفین ها در بخشی از مغز، به تسکین تنش بدنی و آرامش عضلات کمک بسیاری می کند. و از آنجا که بدن و ذهن با هم در تعامل و تعادل قرار میگیرند به هم نزدیک هستند، هنگامی که بدن شما حس بهتری پیدا می کند، ذهن شما نیز بهتر عمل خواهد کرد.

ورزش کردن دشمن افسردگی

ورزش کردن به دلایل مختلفی و متفاوتی یک دشمن قدرتمند و قوی برای افسردگی هر فرد است. مهمتر از همه باید بگوییم باعث ایجاد انواع تغییرات در بخشی مغز از جمله کاهش التهاب و الگوهای فعالیت و همچنین رشد عصبی جدیدی می شود که احساس آرامش و شادابی در خود را ارتقا می بخشد.

در آخر بحث باید به این نکته اشاره کنیم که ورزش می تواند تاثیر بسیار مهمی به عنوان یک گمراه کننده و پرت کننده ی حواس و فکر و خیال عمل کرده و این نوید را به شما میدهیم که شما این امکان را دارید که با ورزش درست و اصولی میتوانید به روحتان جلا دهید و حالتان را بدون هیچ هرینه ای خوب کنید.

تا ساکت و آرام باشید و بتوانید در آرامش کامل از چرخه افکار منفی محرک هایی که شما را از زندگی واقعی وا میدارند که باعث افسردگی های شدید هم می شوند، خارج شوید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید