نمونه رژيم لوكرب

متخصص تغذیه دیابت
متخصص تغذیه دیابت
2020/11/30
رژیم غذایی کبد چرب گرید 1
رژیم غذایی کبد چرب گرید ۱
2020/12/24
نمونه رژيم لوكرب

نمونه رژيم لوكرب

امروز با موضوع نمونه رژيم لوكرب در خدمت شما هستیم.

چاقی معضلی است که بسیاری از جوانان امروزی به آن دچار هستند و از انواع گوناگونی از رژیم های مختلف برای درمان چاقی استفاده می کنند. نمونه رژيم لوكرب یکی از رژیم های موثر و مفید برای درمان چاقی می باشد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژيم لوكرب با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

نمونه رژيم لوكرب

نمونه رژيم لوكرب

این رژیم نوعی رژیم سالم و مفید است که بسیاری از افراد چاق می توانند با رعایت آن، به وزن ایده آل خود برسند بدون اینکه مشکل جسمی خاصی برای آنان پیش بیاید. از محبوبیت این رژیم زمان زیادی نمی گذرد. اخیرأ افراد به شدت به این رژیم غذایی علاقمند شدند.

ما در مقاله نمونه رژیم لوکروب، قصد داریم به طور مفصل در مورد این رژیم غذایی و پاسخ سوالات زیر صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

  • رژیم لوکرب چیست؟!
  • اصول انجام رژیم لوکرب چیست؟!
  • چه کسانی نمی توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند؟!
  • چه نوشیدنی هایی در رژیم غذایی لوکرب مورد استفاده قرار می گیرند؟!

 

رژیم لوکرب چیست؟!

مدت زیادی است که رژیم غذایی لوکرب به یکی از رژیم های غذایی پرطرفدار در بین مردم تبدیل شده است. در گذشته ای نه چندان دور، بحث بر سر این نوع رژیم غذایی زیاد بو ، اما امروزه به یکی از رژیم های غذایی پر طرفدار در بین مردم تبدیل شده است. رژیم لوکروب در واق نوعی رژیم با کربوهیدرات پایین می باشد.

امروزه بررسی ها مشخص کرده اند که رژیم های کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم های کم چربی، کم شدن وزن بیشتری را در مدد زمان کوتاه تر، برای افراد چاق به دنبال دارد. این رژیم غذایی به گونه ای تنظیم شده است که بسیاری از پارامتر های مربوط به سلامت قلب و سلامت بدن را، مثل تری گلیسرید خون، HDL، قند خون و فشار خون را به شکل موثری بهبود می بخشد.

از قدیم الایام همیشه به ما گوشزد کردند که چربی عامل مضری برای سلامت بدن است. در عین حال رژیم غذایی حاوی مواد کم چرب، حاوی شکر و مواد موجود در سوپر مارکت ها می باشد که خود این عوامل چربی مضر هستند.

چربی های طبیعی برای بدن ضرری ندارد

اما امروزه و با پیشرفت علم پزشکی و گسترش تحقیقات، این نتیجه حاصل شده است که چربی های طبیعی برای بدن ضرری ندارد. اما مصرف قند و نشاسته باید به حداقل برسد چرا که این مواد به مراتب خطرناک تر از چربی های طبیعی برای بدن می باشند.

وقتی که از مصرف قند و نشاسته پرهیز شود، میزان قند خون ثابت می ماند و سطح انسولین ذخیره در سلول های چربی کاهش می یابد. همین عامل زمینه افزایش چربی سوزی در بدن می شود. در اثر این عوامل فرد احساس سیری می کند و به طور طبیعی، مصرف مواد غذایی توسط فرد کاهش می یابد. از این رو نمونه رژیم لوکروب یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن می باشد.

چربی های طبیعی برای بدن ضرری ندارد

چربی های طبیعی برای بدن ضرری ندارد

در نوونه رژیم لوکروب مصرف کربوهیدرات هایی مثل انواع ماکارونی، برنج، پاستا و نان محدود می شود. این نمونه رژیم غذایی بدون و یا با کربوهیدرات کم، دارای پروتئین و سبزیجات بالایی می باشد. این نوع رژیم غذایی کم کربوهیدرات انواع گوناگونی دارد که در ادامه مقاله نمونه رژيم لوكرب به طور مفصل در مورد انواع این رژیم غذایی صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

اصول انجام رژیم لوکروب چیست؟!

همان طور که گفتیم نمونه رژیم لوکروب نوعی رژیم غذایی کم کربوهیدرات ، مناسب برای کاهش وزن افراد می باشد. این رژیم غذایی نیز مانند بسیاری از رژیم های غذایی، دارای اصولی است که فرد با رعایت این اصول و مصرف مواد غذایی که در این رژیم توصیه می شود، می توانند به وزن ایده آل خود برسند. در ادامه به اصول اصلی و اولیه نمونه رژيم لوكرب اشاره می کنیم.

خوردنی هایی که در این رژیم غذایی قابل مصرف می باشند، شامل گوشت، تخم مرغ، ماهی، سبزیجات و چربی های طبیعی مثل کره حیوانی می باشد. دقت داشته باشید این رژیم غذایی نوعی رژیم غذایی کم کربوهیدرات می باشد، از این رو مصرف مواد غذایی نشاسته ای و قندی مثل ماکارونی، برنج، نان، غلات، سیب زمینی در این رژیم غذایی محدود است.

در این رژیم غذایی اصل بر این است که فرد وقتی گرسنه می شود غذا می خورد و وقتی که سیر شد از غذا خوردن دست می کشد. نیازی نیست کالری مواد غذایی که توسط فرد خورده می شود محاسبه شود. حتی نیاز به مصرف مواد غذایی کم چرب نیز در این رژیم غذایی نمی باشد.

اصول انجام رژیم لوکروب چیست؟!

اصول انجام رژیم لوکروب چیست؟!

نمونه رژیم لوکروب نوعی رژیم غذایی مناسب می باشد چرا که اکثر مواد غذایی را پوشش می دهد، فقط مصرف مواد کرهیدراتی را محدود می کند، تا شما سریع تر به وزن ایده آل خود برسید و هیچ گونه عارضه جدی نیز برای شما رخ دهد.

موادی که در این رژیم غذایی استفاده می شود

اما موادی که در این رژیم غذایی استفاده می شود شامل انواع گوشت های گاو، گوشت گوسفند، گوشت مرغ و ماهی می باشد. تخم نیز به سبب داشتن امگا ۳  در این رژیم غذایی توصیه می شود. سبزیجاتی مثل اسفناج، بروکلی، گل کلم، هویج و …نیز در این رژیم استفاده می شود. میوه های تازه نیز مثل سیب، پرتقال، گلابی، ذغال اخته، توت فرنگی و … نیز در این رژیم غذایی استفاده می شود.

آجیل و مغزیجاتی مثل بادام ، گردو، تخمه آفتاب گردان و … نیز در این رژیم غذایی توصیه می شود.لبنیات با چربی بالا هم مانند انواع پنیر، کره و خامه نیز در این رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم شما می توانید در این رژیم غذایی از چربی های طبیعی مثل روغن نارگیل، کره، روغن زیتون نیز می توانید استفاده کنید.

اما از آن جایی که این رژیم غذایی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می باشد پس نوشیدنی هایی که  نیز باید در این رژیم غذایی مصرف شود دارای کربوهیدرات پایین باشد. از جمله این نوشیدنی ها می توان به چای، قهوه و آب اشاره کرد.بهتر است مواد افزودنی شیرین کننده به این نوشیدنی ها افزوده نشود.

موادی که در این رژیم غذایی استفاده می شود

موادی که در این رژیم غذایی استفاده می شود

امید واریم تا اینجای مقاله نمونه رژیم لوکروب  برای شما مفید واقع شده باشد. ما در ادامع این مقاله قصد داریم در مورد منع موارد مصرف این نمونه رژیم غذایی و انواع گوناگون رژیم غذایی لوکروب صحبت کنیم، پس لطفا ما را دنبال کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست مرکز مشاوره لاغری دیدن کنید.

چه کسانی نمی توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند؟!

شاید تصور بسیاری از افراد بر این باشد که این رژیم غذایی نیز مانند بسیاری از رژیم های غذایی دیگر، نیاز به وجود برخی از شرایط را برای اجرا می باشد. به عنوان مثال فرد دیابتی است و از انسولین استفاده می کنند و یا فرد از دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنند و یا مادری است که به نوزادش شیر می دهد، حتما باید برای اجرای ایم رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند. زیرا همان طور که گفتیم نمونه رژیم لوکروب اگر چه دارای مزایا و فواید بسیاری می باشد.

اما هنوز بحث بر سر آن زیاد است. پس اگر شما به یک بیماری زمینه ای مبتلا هستید و یا از یک داروی خاص استفاده می کنید، باید قبل از اجرای این رژیم غذایی، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و اجازه ندارید، بدون اجازه پزشک و سر خود از این رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید. چرا که ممکن است برای شما خطرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

چه کسانی نمی توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند؟!

چه کسانی نمی توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند؟!

شما در حال مطالعه مقاله نمونه رژيم لوكرب هستید.

چه نوشیدنی هایی در رژیم غذایی لوکرب مورد استفاده قرار می گیرند؟!

نمونه رژيم لوكرب نوعی رژیم کم کربوهیدرات است. از این رو تمامی مواد غذایی این رژیم غذایی باید حاوی مواد کم کربوهیدرات باشد. اما نوشیدنی های کم کربوهیدرات چه نوشیدنی هایی می باشند؟ معمولا نوشیدنی هایی مثل آب، قهوه و چای از نوشیدنی های با کربوهیدرات پایین هستند.

آب نوعی نوشیدنی کامل است و قهوه و چای نیز معمولا نوشیدنی کامل و مناسبی می باشند به شرط اینکه از شیرین کننده ها برای شیرین کردن قهوه و چای استفاده نشود. وجود مقدار کافی شیر و یا خامه در قهوه و چای اشکالی ندارد، فقط مراقب کافئین خون خود باشید، چرا که بالا رفتن کافئین در خون ممکن است برای افراد مشکل ساز باشد.

چه نوشیدنی هایی در رژیم غذایی لوکرب مورد استفاده قرار می گیرند؟!

چه نوشیدنی هایی در رژیم غذایی لوکرب مورد استفاده قرار می گیرند؟!

نمونه رژيم لوكرب که نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین می باشد، انواع گوناگونی دارد که هر کدام حاوی رژیم غذایی خاصی برای افراد با شرایط خاص می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به انواع نمونه رژیم لوکروب اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع رژیم غذایی لوکروب

  • رژیم لوکروب معمولی
  • رژیم غذایی کتوژنیک
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات پر چرب یا LCHF
  • رژیم غذایی لوکرب پالئو
  • رژیم غذایی اتکینز
  • رژیم غذایی اکو اتکینز
  • رژیم غذایی کربوهیدرات صفر
  • رژیم غذایی لوکروب مدیترانه ای

در ادامه مقاله نمونه رژیم لوکروب به طور مفصل به شرح کامل، هر یک از این رژیم های غذایی خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

رژیم لوکرب معمولی

رژیم لوکرب معمولی نوعی رژیم کم کربوهیدرات است که تعریف معینی ندارد. این رژیم معمولاً به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شناخته می شود. این رژیم غذایی دارای مواد حاوی کربوهیدرات کم می باشد ولی پروتئین بیشتری نسبت به رژیم غذایی معمولی دارد. این رژیم غذایی معمول سرشار از مواد پروتئینی مثل گوشت، ماهی، آجیل، تخم مرغ، میوه ها و دانه ها می باشد.

در واقع افراد در این رژیم غذایی قصد دارند از مصرف مواد با کربوهیدرات بالا جلوگیری کند و در عوض مواد پروتئینی مصرف کنند. در واقع میزان مصرف کربوهیدرات در روز به اهداف شما در مصرفی رژیم دارد

محدوده معمولی مصرف در این رژیم غذایی به نحو زیر می باشد.

  • صد تا صد و پنجاه گرم؛ این دامنه برای حفظ وزن با ورزش مداوم و شدید توصیه می شود. این حجم شما اجازه مصرف میوه زیاد و برخی از مواد نشاسته ای مثل سیب زمینی را می دهد.
  • ۱۰ تا ۵۰ گرم؛ این محدود معمولاً برای افرادی که قصد کاهش وزن آرام و پایدار دارند توصیه می شود. در این محدوده می توانید میوه و سبزیجات بسیاری مصرف کنید.
  • زیر ۵۰ گرم؛ این محدود محدوده ای است که باعث کاهش وزن سریع در افراد می شود و در این محدوده میزان مصرف سبزیجات بالاست اما در مصرف میوه باید دقت کرد چرا که میوه ها قند طبیعی دارند.

رژیم غذای کتو ژنیک نوعی دیگر از رژیم لوکرب

رژیم غذایی کتوژنیک نوع رژیم و کم کربوهیدرات و کم چربی می باشد. هدف از رژیم کتوژنیک این است که مصرف کربوهیدرات به قدری کم شود که بدن وارد فاز متابولیکی کتوز شود. در این فاز معمولاً سطح انسولین بدن کاهش می یابد و بدن به دنبال این عامل میزان زیادی از اسیدهای چربی بدن را آزاد می‌ کند، بسیاری از این اسیدهای چرب کبد منتقل می شوند و کبد این اسیدهای چرب را به کتون تبدیل می کنند.

کتاب آنها در واقع مولکولی محلول در آب هستند که انرژی مغز شما را تامین می کنند. از این رو مغز شما به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع انرژی از کتاب ها به عنوان منبع انرژی استفاده می‌ کند. بدن نیز مقدار کمی از گلوکز مورد نیاز مغز را از طریق فرآیند گلو کو نئو ژنز فراهم می کند.

بعضی از نسخه های این نوع از نمونه رژيم لوكرب اندازه پروتئین را نیز محدود می کند

بعضی از نسخه های این نوع از نمونه رژيم لوكرب اندازه پروتئین را نیز محدود می کند. چراکه زیاد از حد می تواند میزان کتون را کاهش دهد. این رژیم معمولاً به طور سنتی برای درمان صرع مقاوم به دارو در کودکان نیز توصیه می شود. این نوع رژیمی به دلایلی که گفتیم معمولا برای اختلالات عصبی نیز مفید می باشد.

این رژیم عامل موثری برای از بین بردن چربی ها در بدن سازمان می باشد زیرا این رژیم غذایی اشتها را کم می کند. این رژیم شاید غذاهای غنی از پروتئین و پر چربی را شامل شود. کربوهیدرات ها معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ گرم در رژیم های متفاوت مصرف می شود.

بعضی از نسخه های این نوع از نمونه رژيم لوكرب اندازه پروتئین را نیز محدود می کند

بعضی از نسخه های این نوع از نمونه رژيم لوكرب اندازه پروتئین را نیز محدود می کند

اما گاهی تغییرات استراتژیک در این رژیم غذایی به کار گرفته می شود،

از جمله این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • رژیم کتوژنیک هدفمند: در این نسخه مقداری کمی از کربوهیدرات را به این رژیم غذایی اضافه می‌ کنند.
  • رژیم کتوژنیک حرفه ای: در این نوع رژیم غذایی باید عصر روز ها از رژیم کتوژنیک استفاده کردند اما دو روز در هفته از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات استفاده شود.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات پرچرب یا LCHF

LCHF در واقع مخفف لوکارب پرچرب است. رژیم غذایی نوع رژیم غذایی کم کربوهیدرات استاندارد اما تاکید زیادتر و مصرف غذاهای کامل و غیر فرآوری شده می باشد. بیشترین تمرکز آن نیز بر روی مصرف گوشت ماهی، تخم مرغ، صدف، چربی های سالم، سبزیجات، لبنیات و آجیل می باشد. میزان مصرف کربوهیدرات در این رژیم معمولاً بین ۲۰ تا ۱۰۰ گرم در روز می باشد.

رژیم غذای لوکرب پالئو

رژیم از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیم غذایی در بین مردم جهان می باشد. رژیم غذایی برای سرطان را به استفاده از غذاهای دوران قبل از انقلاب کشاورزی و صنعتی تشویق می‌ کند. طرفداران این رژیم معتقد است که استفاده از این مواد غذایی می تواند ضامن سلامتی و کاهش وزن افراد شود. زیرا انسان با مصرف این غذاها تکامل یافته است، از این رو مصرف دوباره این مواد می تواند منجر به کاهش وزن، کاهش قند خون و بهبود عملکرد قلب در انسان شود.

رژیم غذایی لوکرب پالئو با تعریف رژیم لوکرب یکی نیست اما در عمل مانند آن است. در این رژیم غذایی معمولاً از گوشت، ماهی، غذای دریایی، تخم مرغ، سبزیجات، آجیل و دانه ها استفاده می شود.  این رژیم غذایی مصرف غذا های فر آوری شده، شکر، غلات حبوبات و لنیات را منع می کند.

رژیم غذای لوکرب پالئو

رژیم غذای لوکرب پالئو

رژیم غذایی اتکینز نوعی رژیم لوکرب

بهترین و مناسب ترین نمون رژیم لو کرب این رژیم غذایی می باشد. در این رژیم تمامی مواد با کربوهیدرات بالا کاهش یافته و در عوض میزان مصرف پروتئین و چربی به دلخواه افراد می باشد. رژیم غذایی به چهار مرحله تقسیم می شود.

  • مرحله اول؛ رعایت رژیم به مدت ۲ هفته و در هر روز کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف شود.
  • مرحله دوم؛ تعادل، کمکم آجیل سبزیجات مواد کم چرب میوه‌ها به رژیم غذایی اضافه شود.
  • مرحله سوم؛ تنظیم دقیق، وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک شدید کربوهیدرات را بیشتر مصرف کنید تا میزان کاهش وزن بدن شما کاهش یابد.
  • مرحله چهارم؛ مراقبت، به اندازه کربوهیدرات سالم بخورید که به بدنتان بدون افزایش وزن که کم کرده اید انرژی خود را تامین کند.

در اوایل استفاده از این رژیم غذایی انرژی مورد انتقاد  قرار گرفت اما هنوز تحقیقات بسیاری نشان داده اند که تا زمانی که بدن میزان کافی از فیلم را دریافت کند این رژیم غذایی ضرری برای فرد نخواهد داشت. این رژیم غذایی تقریبا ۴۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

رژیم غذای اکو اتکینز نوع دیگری از نمونه رژيم لوكرب

این نمونه رژيم لوكرب نوع دیگری از رژیم اتکینز می باشد . رژیم غذایی شامل مواد گیاهی و مواد غنی از پروتئین یا چربی مثل گلوتن یا سویا و روغن های گیاهی می باشد. حدود ۲۵ درصد از انرژی این رژیم از کربوهیدرات و ۳۰% از پروتئین و ۴۵ درصد انرژی ایم رژیم از چربی ها تامین می شود. از کربوهیدراتی رژیم غذایی بالاتر از رژیم اتکینز معمولی می باشد. ایریم طولانی مدت باعث کاهش وزن و بهبود عکس در بیماری ها و ریسک فاکتورهای قبلی می‌ شود.

رژیم غذایی کربوهیدرات صفر

اما همانطور که تا اینجای انواع نمونه رژيم لوكرب صحبت کردیم متوجه شدید که این رژیم ها میزن کمی از کربوهیدرات را در خود جای داده‌اند اما برخی از افراد معمولا به دنبال استفاده از رژیم غذایی هستند که اصلا کربوهیدرات نداشته باشد.

بنابراین به این رژیم های غذایی رژیم کربوهیدرات صفر می گویند. این رژیم معمولاً فقط حاوی غذاهای حیوانی است، افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می کند از غذاهایی مثل گوشت، ماهی، تخم مرغ و چربی های حیوانی استفاده می شود.

البته برخی از این افراد از ترشیجات هم استفاده می‌کنند و این رژیم غذایی معمولاً فاقد مواد مهمی مثل ویتامین c و فیبر است. از این رو توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی رژیم غذایی ایمن به حساب نمی آید.

رژیم غذایی کربوهیدرات صفر

رژیم غذایی کربوهیدرات صفر

رژیم لوکرب مدیترانه‌ ای

این رژیم غذایی معمولاً در بین متخصصان بهداشت بسیار محبوب و پرطرفدار است. همانطور که از نام این رژیم پیداست این رژیم غذایی از غذاهای سنتی کشورهای مدیترانه استفاده می کند.

اما در این رژیم مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های بالا  مثل غلات محدود می شود. بر خلاف نمونه رژيم لوكرب معمولی ای رژیم غذایی به جای مصرف گوشت قرمز در مصرف گوشت ماهی و روغن های طبیعی تاکید دارد. این نوع رژیم غذایی معمولاً نسبت به انواع دیگر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی مناسب تر می باشد.

انواع رژیم هایی که گفته شد چند نوع مختلف با رژیم های مختلف برای افراد با  شرایط گوناگون می باشد. اما این رژیم ها هرکدام فواید و مزایای خاص خود را دارند که در ادامه مقاله نمونه رژيم لوكرب به فواید انرژی می پردازیم، با ما همراه باشید.

فواید و مزایای نمونه رژيم لوكرب

کاهش وزن؛ بیشتر افراد برای کاهش وزن شروع به انجام این رژیم می کنند. چرا که این رژیم همان طور که قبلا اشاره کردیم فاقد مواد کربوهیدراتی و یا مواد با کربوهیدرات پایین می باشد.از این رو می تواند با کم کردن اشتها و کاهش گرسنگی به کاهش وزن افراد کمک شایانی کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات موجب سوزاندن کالری بیشتری در افراد می شود.

درمان دیابت نوع دو

درمان دیابت نوع دو؛ نمونه رژيم لوكرب پسر کربوهیدرات پایینی که دارد می تواند به کاهش و یا به تعادل رسیدن میزان قند خون در درمان دیابت نوع دو کمک کند.

بهبود مشکلات گوارشی

بهبود مشکلات گوارشی؛ کاهش کربوهیدرات معمولاً به درمان مشکلات گوارشی کمک می کند و علایم سندرم روده تحریک پذیر را مثل نفخ، گاز، اسهال، گرفتگی و درد را کاهش می دهد. برای برخی از افراد این اتفاق در هفته های اول شروع رژیم غذایی شروع می شود.

کاهش میل به مصرف قند و شکر؛ وقتی رژیم لوکرب حاوی مواد با کربوهیدرات پایین باشد خود به خود و به تدریج میل به مصرف قند و شکر در فرد باعث چشمگیری می‌ یابد، از این رو به کاهش وزن کمک موثری می کند.

بهبود مشکلات گوارشی

بهبود مشکلات گوارشی

کاهش چشمگیر تری گلیسرید و کلسترول

کاهش چشمگیر تری گلیسرید و کلسترول؛ این دومین از عواملی هستند که اگر کنترل نشود عوارض و بیماری های قوی خطرناکی را برای فرد به دنبال دارند. از آنجایی که افراد چاق تری گلیسرید و کلسترول بالایی دارند با انجام این رژیم می تواند میزان کلسترول و تری گلیسرید خون خود را کاهش دهند.

پایین آمدن فشار خون بالا؛ فشار خون بالا از ریسک فاکتور های بیماری های قلبی و کلیوی می باشد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات نقش موثری در افت فشارخون در این افراد دارد.

سندروم متابولیک

سندروم متابولیک؛ سندروم متابولیک نوعی سندروم گسترده با علائم بیماری قلبی و دیابت می باشد. این سرما دارای چندین علائم می باشد برخی از این علائم شامل چاقی شکم، فشار خون بالا، قند خون ناشتا بالا و تری گلیسرید می باشد. نمونه رژيم لوكرب نقش باورنکردنی در درمان این ۵ نشانه و در نتیجه بهبود سندروم متابولیک دارد.

درمان اختلالات ذهنی با اجرای رژیم کتوژنیک

درمان اختلالات ذهنی با اجرای رژیم کتوژنیک؛ همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک نوع رژیم لوکرب می باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم اگر کربوهیدرات در اختیار سلول های بدن نباشد بخش اعظمی از انرژی سلول های مغز توسط کتون ها تأمین می شود. رژیم سالیان دور برای درمان کودکانی که اختلالات ذهنی و صرع مقاوم دارو دارند استفاده می شد. تحقیقات اخیر هم نشان داده است که اکثر افراد نیز با انجام این رژیم از اختلالات مغزی خود رهایی می یابند.

درمان اختلالات ذهنی با اجرای رژیم کتوژنیک

درمان اختلالات ذهنی با اجرای رژیم کتوژنیک

همانطور که دیدید نمونه رژيم لوكرب و رژیم لوکرب جزو مهمترین و بهترین رژیم های غذایی برای کاهش اضافه وزن و کمک به سلامتی بدن می باشد. اما در ادامه مقاله نمونه رژیم لوکرب برای یک هفته از این رژیم غذایی را مثال می زنیم.

شنبه

  • صبحانه؛ املت با سبزیجات تازه
  • ناهار؛ ماست با انواع توت ها
  • شام؛ کباب با سبزیجات

یکشنبه

  • صبحانه؛ بیکن و تخم مرغ
  • ناهار؛ شربت با شیر نارگیل و خامه چرب
  • شام؛ بال مرغ کبابی با اسفناج خام

دوشنبه

  • صبحانه؛ املت با سبزیجات مختلف
  • ناهار؛ ماست با زغال اخته و یک مشت بادام
  • شام ؛ چیز برگر با سبزی

این فقط مثالی برای سه روز هفته می باشد شما می توانید با توجه به این سه روز و نیز سلیقه خود این رژیم غذایی را برای دو هفته انجام دهید.

تاکنون فقط در مورد نمونه رژیم لوکرب به عنوان یک رژیم غذایی موثر در درمان چاقی صحبت کردیم، حال قصد داریم به معرفی  ویژگی های یک رژیم غذایی و انواع رژیم های غذایی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک رژیم غذایی خوب چیست؟!

یک رژیم غذایی حال با هر ترکیبی که باشد یکسری ویژگی ها دارد که در نتیجه و تاثیرگذاری آن کاملا موثر می باشد. امروزه روشهای گوناگونی برای لاغری و کاهش وزن افراد وجود دارد اما همه آنها برای سلامت انسان مفید نمی باشند و گاه تو باعث آسیب به سلامت بدن می‌ شوند.

اما اگر شما قصد انتخاب یک رژیم غذایی دارید باید عمل به ویژگی‌های آلرژی دقت کنید چرا که رژیم نقش موثری در لاغری شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه مقاله نمونه رژیم لوکرب غذایی به معرفی ویژگی‌های یک رژیم غذایی خوب و مناسب بپردازیم. اما این ویژگی ها کدامند؟!

یک رژیم غذایی خوب و مناسب رژیمی است که تمامی گروه های غذایی را شامل می شود؛ اگر شما از رژیم تک غذایی استفاده کنید، در ابتدا وزن خیلی خوب و سریع کاهش می یابد اما بعد از گذشت مدتی چون بدن شما از این مواد غذایی استفاده نمی کند دچار ضعف و بیحالی می‌ شود پس به دنبال غذا های مختلف می روید. در این صورت اصلاً مهم نیست چه می خورید فقط مهم است که این ضعف بدنی رفع شود. بهترین برنامه غذایی برنامه ای است که تمامی مواد شامل کربوهیدرات ها یا پروتئین و چربی را شامل شود.

یک رژیم غذایی خوب باید شامل میوه ها و سبزیجات مختلف باشد

یک رژیم غذایی خوب باید شامل میوه ها و سبزیجات مختلف باشد؛ یک رژیم غذایی باید حاوی میوه ها و سبزیجات زیادی باشد چرا که این مواد دارای فیبر بالایی می باشند که باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌ شوند. چراکه باعث می شود حجم زیادی از معده پر شود و دیگر فقط به سراغ غذا های آسان برای سیر کردن خودش نرود دقت کنید که در یک رژیم غذایی باید انواع میوه ها و سبزیجات مختلف وجود داشته باشد

یک رژیم غذایی خوب باید شامل میوه ها و سبزیجات مختلف باشد

یک رژیم غذایی خوب باید شامل میوه ها و سبزیجات مختلف باشد

یک رژیم غذایی محدودیت و محرومیت غذایی ندارد

یک رژیم غذایی محدودیت و محرومیت غذایی ندارد؛ برخی از افراد با شروع رژیم غذایی خود به یک می کنند که دیگر نمی توانند غذای مورد علاقه خود را بخورند اما باید بگویم که یک رژیم مناسب، رژیمی است که شما را از خوردن هیچ غذایی محروم نکند فقط در خوردن همه مواد غذایی کمی محدودیت ایجاد می کند تا شما به وزن ایده آل خود برسید.

هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شود! یکی دیگر از ویژگی های های یک رژیم غذایی این است که در آن هیچ یک از وعده های غذایی حذف نشود. چرا که وقتی یکی از وعده ها حذف شود همین عامل باعث افزایش چربی دور شکم و خطر مقاومت به انسولین در فرد می شود. از این رو سیستم ایمنی فرد تزیین می شود که همین عامل می تواند زمینه ایجاد بیماری های خطرناک را در فرد ایجاد کند. پس هیچ یک از وعده های غذایی در رژیم غذایی نباید حذف شود.

در دسترس بودن مواد غذایی در وقت گرسنگی

در دسترس بودن مواد غذایی در وقت گرسنگی؛ بهترین رژیم غذایی رژیمی است که در آن احساس گرسنگی نکنید و همیشه غذایی برای خوردن در مواقع گرسنگی داشته باشید فقط میزان این غذا نباید بالا باشد و یا کالری زیادی داشته باشد.

صرفه اقتصادی

صرفه اقتصادی؛ علاوه بر تمام این موارد گفته شده یک رژیم غذایی خوب و مناسب باید صرفه اقتصادی داشته باشد تا فرد مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای کاهش وزن و لاغر شدن نباشد. مثلاً رژیم باید فرد را مجبور به خرید دمنوش های لاغری یا قرص برای لاغری کند.

شما در حال مطالعه مقاله نمونه رژیم لوکرب هستید، امیدوارم تا اینجای این مقاله از خواندن مطالب آن لذت کافی را برده باشید با ما همراه باشید تا در مورد انواع رژیم های غذایی با شما صحبت کنیم.

همان طور که دیدید تایم جای مقاله فقط در مورد انواع رژیم های لوکرب با شما صحبت کردیم، اما حتماً می دانید که رژیم های غذایی مختلفی برای کاهش وزن و لاغری در افراد وجود دارد که در ادامه به انواع رژیم های غذایی مناسب برای لاغری صحبت خواهیم کرد.

انواع رژیم غذایی

رژیم غذایی یک روز در میان؛ در این رژیم دو نوع برنامه موجود است یکی روزهای معمولی و دیگری روزهای سبز که در روزهای سرد شما مجاز به خوردن هر مواد غذایی به هر میزان می باشید. در روزهای عادی هم باید پروتئین بیشتری مصرف کنید فقط دقت کنید باید بین روزهای سبز و عادی تعادل برقرار شود تا وزن بدن ایده آل خود برسد. این رژیم غذایی به سبب داشتن مواد کم چرب و تشویق خوردن میوه و سبزیجات از رژیم های غذایی خوب و مناسب می باشد.

رژیم نمایه گلایسمی

رژیم نمایه گلایسمی؛ دراین رژیم مواد کربوهیدراتی در اساسی این که با چه سرعتی قند خون را بالا می برند انواع گوناگونی دارند. غذاهایی با شاخص گلوکز پایین باعث ایجاد احساس سیری طولانی تر در فرد می شود.

از این رو وزن فرد در مدت کوتاهی کم می شود و همچنین سطح قند و فشار خون نیز در فرد به حد تعادل می‌ رسد. این رژیم غذایی از مناسبترین و بهترین رژیم های غذایی برای فرد می باشد که فرد می تواند بدون هیچ مشکلی تا مدت ها از این رژیم غذایی استفاده کند.

رژیم نمایه گلایسمی

رژیم نمایه گلایسمی

رژیم سم زدایی

رژیم سم زدایی؛ این رژیم بر پایه این مطلب استوار است که بدن دائم و سموم مختلف مثل مواد افزودنی و آفت کش ها مواجه است، پس باید این سموم از بدن دفع شود. طول مدت این رژیم متفاوت است، و گروه های غذایی مختلفی را نیز شامل می شود و غذاهایی که در این رژیم استفاده می‌ شوند جزو مواد کم کالری محسوب می شوند. در اثر استفاده از رژیم کاهش وزن خیلی سریع اتفاق می افتد اما احتمال نفخ به سبب مصرف مواد با فیبر بالا در این رژیم غذایی وجود دارد.

رژیم پایش وزن

رژیم پایش وزن؛ این رژیم معمولاً بر اساس سیستم امتیازی می باشد. یعنی به هر غذایی بر اساس مقدار کالری و ارزش غذایی که دارد امتیاز داده می شود و هر کس بر اساس مقدار وزنی که قصد دارد کم کند میزان مشخصی از غذا را دریافت می کند. این رژیم جزو رژیم های مناسب برای لاغری می باشد.

رژیم غذایی کم چرب

رژیم غذایی کم چرب؛ از آنجایی که مواد چربی کالری بالایی دارند از این رو در این یکی از رژیم ها میزان مصرف چربی کاهش می یابد. انرژی برای کاهش وزن سریع و سلامت بدن کاملا مناسب می باشد.

همان طور که دیدید و انواع رژیم های غذایی مختلفی برای کاهش اضافه وزن و رسیدن به وزن ایده آل وجود دارد. از تنها نمی توان فقط به رژیم های لوکرب تکیه کرد. در واقع هر فردی بر اساس ویژگی ها و شرایط جسمانی که دارد می تواند با مشورت با پزشک از هر کدام از این روش های گفته شده برای کاهش اضافه وزن خود استفاده کند.

کلام آخر

رژیم لوکرب نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم می باشد که امروزه و در سالیانه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. نمونه رژیم لوکرب در واقع نوعی رژیم با کربوهیدرات کم می باشد که همین رژیم غذایی انواع گوناگونی دارد که هر کدام به نحوی موجب کاهش وزن و درمان چاقی در افراد چاق می شود.

کلام آخر

کلام آخر

اگر شما اضافه وزن دارید و قصد استفاده از این رژیم غذایی برای کم کردن اضافی خود دارید، باید بگوییم که نمونه رژیم لوکرب یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن می باشد چراکه این رژیم غذایی تمام مواد غذایی را شامل می شود و فقط از مواد کربوهیدرات و نوشیدنیهای با کربوهیدرات کم مثل آبی یا قهوه و چای برای رژیم غذایی افراد استفاده می شود. سالیان اخیر این رژیم درمانی مورد توجه همگان قرار گرفته است

اما این رژیم مناسب هر فردی نمی باشد. اگر فردی بیماری زمینه ای داشته باشد و یا از انسولین و برخی داروهای خاص استفاده کند برای استفاده از این رژیم غذایی باید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و با وی مشورت کند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید