رژیم سم زدایی چهل روزه

رژیم 1200 کالری در روز
رژیم ۱۲۰۰ کالری در روز
2020/12/30
رژیم پروتئین 7 روزه
رژیم پروتئین ۷ روزه
2021/01/22
رژیم سم زدایی چهل روزه

رژیم سم زدایی چهل روزه

امروز با موضوع رژیم سم زدایی چهل روزه در خدمت شما هستیم.

امروزه به دلیل ماشینی شدن اکثر کار ها و همچنین عدم انجام ورزش و استفاده از فست فود ها و غذا های پر کالری، پدیده ی چاقی در جامعه افزایش چشم گیری داشته است. به همین دلیل بسیاری از افراد در جامعه به رعایت رژیم های غذایی روی آورده اند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم سم زدایی چهل روزه با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

رژیم سم زدایی چهل روزه

رژیم سم زدایی چهل روزه

اما رژیم های غذایی نادرست می تواند آسیب های زیادی را به بدن افراد وارد کند. داشتن برنامه ی غذایی و رعایت یک رژیم غذایی مناسب می تواند به افراد کمک کند کند تا بدون تحمل آسیب ها، وزن خود را  به خوبی کاهش دهند.

انواع مختلفی از رژیم های غذایی وجود دارند. دکتر کوهدانی از بهترین مشاوران تغذیه ی کشور می باشد که به شما در انتخاب رژیم غذایی مطلوب با بدن خود کمک می کند. در این مطلب قصد داریم رژیم سم زدایی چهل روزه را به شما معرفی کنیم.

در ادامه به مطالب زیر پاسخ خواهیم داد:

رژیم غذایی

کالری

داشتن رژیم غذایی مناسب چه اهمیتی دارد؟

یک رژیم غذایی مناسب شامل چه غذا هایی می شود؟

رژیم سم زدایی چهل روزه چیست؟

رژیم سم زدایی چهل روزه بیشتر شامل چه چیز هایی می شود؟

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه واقعا مواد سمی را از بین می برد؟

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه بر کاهش وزن نیز تأثیر دارد؟

سموم از چه طریقی وارد بدن می شوند؟

برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

رژیم سم زدایی چهل روزه ممکن است برای چه افرادی خطرناک باشد؟

انجام ورزش در رژیم سم زدایی چهل روزه چه اهمیتی دارد؟

چه مواد غذایی خاصیت سم زدایی دارند؟

چطور بفهمیم بدن در حالت سم زدایی است؟

رژیم سم زدایی چهل روزه در چه مواردی مفید می باشد؟

از چه طریقی بفهمیم به سم زدایی نیاز داریم؟

 

رژیم غذایی

رژیم غذایی به مواد غذایی گفته می شود که یک شخص در طول روز می خورد یا می نوشد. بعضی افراد برای کاهش وزن خود تصمیم می گیرند که رژیم غذایی خود را بدون مشاوره با متخصص تغذیه محدود کنند و از این طریق لاغر شوند.

اما باید توجه کنید که رژیم غذایی هر فرد باید متناسب با خود او باشد و این رژیم غذایی باید در طور روز موادی را شامل شود که برای بدن لازم و ضروری هستند. فقدان یا کمبود یک ماده ی غذایی مانند یک ویتامین، می تواند آسیب های زیادی را به سلامت افراد وارد کند.

در نتیجه برای رعایت یک رژیم غذایی مناسب با هدف کاهش وزن باید به مقدار کالری مناسب برای بدن خود در روز توجه کنید. دکتر کوهدانی یکی از بهترین مشاوران تغذیه می باشد که به شما کمک می کند بهترین رژیم های غذایی را انتخاب کنید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی

دکتر کوهدانی به بهترین مشاور تغذیه

دکتر کوهدانی به بهترین مشاور تغذیه برای نوشتن برنامه ی غذایی مناسب برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد. همانطور که گفتیم برای اینکه یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید باید با میزان کالری مورد نیاز بدن خود آشنایی داشته باشید. در ادامه شما را با کالری آشنا می کنیم.

همه ی مواد غذایی که مصرف می کنیم دارای یک میزان کالری مشخص و معین می باشند. در واقع کالری به معنی میزان انرژی ذخیره شده در یک ماده ی غذایی می باشد. هر شخص در روز بسته به فعالیت هایی که در روز انجام می دهد، به مقدار متفاوتی کالری غذای نیاز دارد. اما به صورت میانگین می توان گفت حداقل میزان کالری مورد نیاز برای بدن با انجام فعالیت های عادی روزانه، ۲۰۰۰ کالری می باشد.

هر شخص باید از مواد غذایی مناسب این میزان کالری مورد نیاز بدنش را تأمین کند

هر شخص باید از مواد غذایی مناسب این میزان کالری مورد نیاز بدنش را تأمین کند. البته افراد باید توجه کنند که فقط میزان کلری مورد نیاز بدن مهم نیست، بلکه باید به نوع ماده ی غذایی نیز توجه کرد. به طور مثال یک فرد می تواند در یک روز فقط با استفاده از شیرینی میزان کالری مورد نیاز بدنش را تأمین کند. اما مواد غذایی لازم برای بدن، مانند انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، فیبر ها و … را برای بدنش تأمین نکرده است.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم پروتئین ۱۴ روزه دیدن کنید.

میزان کالری مورد نیاز هر فرد با توجه به فعالیت هایی که در روز انجام می دهد متفاوت است

همانطور که گفتیم میزان کالری مورد نیاز هر فرد با توجه به فعالیت هایی که در روز انجام می دهد متفاوت است. به طور مثال کالری مورد نیاز برای بدن شخصی که هر روز ورزش می کند بیشتر از شخصی است که در طول روز تحرک زیادی انجام نمی دهد. برای رعایت رژیم غذایی باید توجه کرد که غذا های کم ارزش را حذف کرد و مواد غذایی دارای ارزش غذایی بالا را اضافه کرد.

همچنین میزان کالری مورد نیاز برای هر فرد بسته به وزن، سن، جنسیت و ژنتیک فرد متفاوت می باشد.به طور مثال افرادی که وزن زیادی دارند برای انجام فعالیت های روزانه ی خود نیز باید کالری بیشتری را مصرف کنند. به طور کلی مردان در روز به کالری بیشتری نیاز دارند.

میزان کالری مورد نیاز هر فرد با توجه به فعالیت هایی که در روز انجام می دهد متفاوت است

میزان کالری مورد نیاز هر فرد با توجه به فعالیت هایی که در روز انجام می دهد متفاوت است

در زیر محدوده ی برخی از کالری ها برای افراد مختلف را نام می بریم.

  • کودکان در سن ۲ تا ۷ سال معمولا در روز بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری را برای بدن خود نیاز دارند.
  • کودکان ۸ تا ۱۴ سال به طور متوسط ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند. البته به این نکته توجه کنید که زنان به مقدار کم تری کالری نیاز دارند.
  • مردان در سن ۱۵ تا ۳۰ سال به طور متوسط به ۲۷۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری در روز نیاز دارند که این مقدار برای خانم ها مقداری کم تر است.

داشتن رژیم غذایی مناسب چه اهمیتی دارد؟

تمامی اعضای بدن و بافت های مختلف برای انجام وظیفه ی خود به درستی، مواد غذایی مناسب و مشخصی را نیاز دارند. به طور مثال می دانیم که عضلات و ماهیچه های بدن برای انجام وظیفه ی خود یعنی انقباض عضلات و همچنین عضله سازی، به پروتئین نیاز دارند.

داشتن رژیم غذایی مناسب چه اهمیتی دارد؟

داشتن رژیم غذایی مناسب چه اهمیتی دارد؟

همچنین دستگاه گوارش افراد برای انجام کار های خود به برخی از ویتامین ها نیاز دارند. به طور کلی بدن برای عضله سازی، سوخت و ساز عادی بدن، ایمنی بدن، فعالیت های گوارشی و … به مواد غذایی غنی از ویتامین و پروتئین و سایر مواد مغذی با ارزش ، نیاز دارد.

در صورتی که مواد غذایی مورد نیاز بدن در دسترس بدن قرار نگیرد و میزان این مواد غذایی ضروری در بدن کاهش یابد، بدن در پتانسیل ابتلا به برخی از بیماری ها، عفونت ها، ضعف ها و … را پیدا می کند. همانطور که می دانیم کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند و یا رژیم غذایی نادرست و نا سالمی را داشته اند، دارای مشکلات زیادی از جمله مشکلات رشدی و کاهش رشد تحصیلی و .. می شود.

همانقدر که کمبود یا عدم وجود یک ماده ی غذایی در بدن می تواند برای بدن مشکل ساز باشد، افزایش بیش از حد این مواد نیز می تواند برای بدن شما دردسر باشد. به طور مثال افزایش چربی و قند در بدن باعث افزایش وزن و چاقی می شود. رژیم غذایی نا سالم می تواند به بیماری هایی مانند، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، سکته ی مغزی، سرطان، فشار خون بالا و … بیانجامد.

در زیر برخی از اهمیت های داشتن رژیم غذایی مناسب را نام برده ایم.

  • با رژیم غذایی سالم و مناسب میزان ایمنی بدن شما تا حدود زیادی تقویت می شود.
  • رژیم غذایی سالم به کاهش وزن و داشتن ظاهر ایده آل شما کمک می کند.
  • رژیم غذایی مناسب بر میزان خواب شما تأثیر گذار است و خوابتان را تنظیم می کند.
  • رژیم غذایی مناسب باعث کاهش احساس خستگی در طول روز می شود.
  • رژِیم های غذایی سالم به جلوگیری ز ابتلا به بسیاری از بیماری های رایج کمک می کنند.
  • رژیم غذایی مناسب ویتامین های مورد نیاز بدن را تأمین می کند و به هضم بهتر غذا ها کمک می کند.
  • داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی از ریزش مو و ضعف ناخن های شما تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

برخی از افراد ممکن است تصور کنند که رژیم غذایی فقط به معنای حذف برخی از وعده های غذایی و کاهش مواد غذایی مصرفی می باشد. اما باید توجه داشت رعایت اینگونه رژیم ها برای بدن می تواند بسیار مضر باشد. در ادامه برخی از نکات مهم در باره ی رژیم سم زدایی چهل روزه را به شما معرفی می کنیم.

یک رژیم غذایی مناسب شامل چه غذا هایی می شود؟

همانطور که می دانیم برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم باید برنامه ی غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که ویتامین ها ، پروتئین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات های لازم و … برای بدن تأمین شوند و هم چنین این مواد غذایی کم ترین میزان قند و چربی را شامل شوند. در زیر برخی از مواد غذایی را که باید حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید را به شما معرفی می کنیم.

یک رژیم غذایی مناسب شامل چه غذا هایی می شود؟

یک رژیم غذایی مناسب شامل چه غذا هایی می شود؟

 

  • سبزیجات

سبزیجات از منابع اصلی مواد معدنی و همچنین ویتامین ها می باشند و همچنین سبزیجات میزان بسیار زیادی فیبر یا سلولز دارند. سبزیجات به دلیل داشتن فیبر به دستگاه گوارش و به خصوص روده باریک کمک می کند که تا مواد غذایی را بهتر هضم ککند و همچنین کار دستگاه گوارش را تسهیل می کند. برای افرادی که مشکلات گوارشی مانند یبوسط دارند مصرف روزانه ی انواع سبزیجات پیشنهاد می شود. از جمله سبزیجات بسیار مناسب می توان به کاهو، اسفناج، سبزی خوردن، کلم بروکلی و انواع کلم و .. اشاره کرد.

  • میوه

میوه

میوه

میوه ها از بهترین میان وعده هایی است که می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید. میوه ها منابع سرشار ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند. می توان گفت که همه ی میوه ها دارای خواص مخصوص به خود هستند.

در رژیم غذایی خود سعی کنید انواع میوه ها را قرار دهید. مصرف میوه ها به صورت تازه می تواند برای سلامتی انسان بسیار مفید باشد. این موضوع درست است که میوه ها دارای قند می باشند اما به دلیل طبیعی بودن این قند ها نسبت به سایر مواد غذایی شیرین انتخاب های بسیار مفیدی می باشند. البته افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند باید توجه کنند که کم تر از میوه های شیرین استفاده کنند.

  • پروتئین

پروتئین ها که از تجمع و اتصال زنجیره های آمینواسید ها تشکیل شده اند، برای بدن بسیار مفید و ضروری هستند. بدن برای ساخت عضلات، گلبول های خون و … به پروتئین ها نیاز دارد. از سایر وظایف پروتئین ها در بدن می توان به تأمین انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت آنزیم ها و … اشاره کرد.

از جمله مواد غذایی سرشار از پروتئین می توان به تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر، کره ی بادام زمینی، لوبیا و … اشاره کرد. در رژیم غذایی شما باید پروتئین ها به طور معقول و با توجه نیاز های بدنتان وجود داشته باشد. برای جذب بهتر پروتئین ها بهتر است از گوشت های کم چرب مانند ماهی و مرغ استفاده کنید.

پروتئین

پروتئین

 

  • روغن

روغن ها که دارای چربی ها و تری گلیسرید ها می باشند بهتر است کم تر استفاده شوند و همچنین باید از روغن های سالم تری استفاده کنید. به طور مثال روغن زیتون و روغن کنجد نسبت به روغن های آفتابگردان سالم تر هستند و استفاده از این روغن ها بهتر است. باید دقت کنید که در رژیم غذایی خود کم تر از غذا های سرخ شده استفاده کنید.

روغن

روغن

  • لبنیات

شیر و سایر لبنیات منابع مهم پروتئین می باشند. همچنین محصولات لبنی به دلیل دارا بودن کلسیم و ویتامین D باعث استحکام استخوان ها و دندان ها می شود. مصرف یک لیوان شیر در روز برای افراد بالغ بسیار توصیه می شود. لبنیات منابع سرشاری از ویتامین ها می باشند که برای بدن بسیار مناسب می باشند. نکته ی قابل توجه این است که در استفاده از محصولا لبنی، بهتر است از نوع کم چرب آن ها استفاده کنید.

لبنیات

لبنیات

رژیم سم زدایی چهل روزه

رژیم سم زدایی چهل روزه  یکی از بهترین رژیم های غذایی می باشد که اخیرا محبوبیت زیادی را به دست آورده است. دکتر کوهدانی از بهترین مشاوران و متخصصان برای ارائه ی رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد که علاقه مندان زیادی امروزه به دکتر کوهدانی مراجعه می کنند.

رژیم سم زدایی چهل روزه

رژیم سم زدایی چهل روزه

رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باعث پاکسازی و تصفیه ی خون شما شده و مواد سمی مضر بدن شما را از بین می برد. روش های زیادی برای رژیم های سم زدایی وجود دارند اما یکی از بهترین و کارامد ترین رژیم های سم زدای این رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد. این رژیم سم زدایی در این مدت زمان کم طی فرآیند های خاص و پیچیده ای سموم مضر را از بدن شما خارج می کنند.

بسیاری از افراد پس از رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه بیان می کنند که تمرکز زیادتری را دارند و سطح انرژی بدن آن ها بالا رفته است. برای آشنایی شما با رژیم سم زدایی چهل روزه در ادامه به تعریف این نوع رژیم ها می پردازیم و نکات قابل توجه در آن ها را به شما معرفی می کنیم.

رژیم سم زدایی چهل روزه چیست؟

رژیم های سم زدایی به طور اختصاصی برای از بین بردن و تخلیه ی مواد سمی از بدن افراد طراحی شده اند. این رژیم های سم زدایی اغلب در دوره های کوتاه مدتی به افراد ارائه می شوند. این اشخاص پس از رعایت این رژیم های سم زدایی پس از دوره ی کوتاه مدتی با تأثیرات باورنکردنی آن مواجه می شوند. رژیم های سم زدایی اغلب شمال برنامه های غذایی محدود به انواع آب میوه ها و سبزیجات و سایر گیاهان مفید می شوند.

در رژیم های سم زدایی از دمنوش ها و سایر گیاهان به صورت مکمل استفاده می شود. اشخاص با رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه و مصرف این مواد دستگاه گوارش و سایر اعضای بدن خود را از سموم مضر برای بدن پاک سازی می کنند.

نکته ی قابل توجه در رژیم سم زدایی چهل روزه این است که در عین تأمین تمامی مواد مغذی لازم برای بدن، به پاکسازی سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از رژیم های غذایی ممکن است به دلیل عدم وجود یک ماده ی لازم برای بدن، به سلامتی افراد آسیب بزنند. اما در رژیم سم زدایی چهل روزه دکتر کوهدانی علاوه بر اینکه تمامی ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن شما به خوبی تأمین می شود، بدن شما به طور کامل سم زدایی خواهد شد.

رژیم سم زدایی چهل روزه چیست؟

رژیم سم زدایی چهل روزه چیست؟

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم در رژیم سم زدایی چهل روزه

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم در رژیم سم زدایی چهل روزه این است که دستگاه گوارش افراد به خصوص روده به سم زدایی می پردازد. همانطور که می دانیم رژیم غذایی عادی امروز جامعه مواد غذایی چرب و پر کالری را شامل می شود و بیشتر غذا های مصرفی توسط افراد، غذا های سرخ شده می باشند.

این غذا های سرخ شده و همچنین مواد غذایی دارای قند بالا باعث اختلال در کار روده می شوند و همچنین در روده مقدار زیادی چربی را انباشته می کنند. با رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه افراد می توانند به روده ی خود کمک کنند که این سموم جمع شده طی سالیان زیاد را دفع کند و به روده ی خود استراحت می دهند. همچنین افراد پس از رعایت این رژیم های سم زدایی بیان کرده اند که دستگاه گوارش آن ها بهتر فعالیت خود را انجام می داد و راحت تر غذا های سنگین را هضم می کرد.

رژیم سم زدایی چهل روزه به شما کمک می کند تا به مقابله با مشکلات مختلف بدن خود بپردازید

رژیم سم زدایی چهل روزه به شما کمک می کند تا به مقابله با مشکلات مختلف بدن خود از جمله چاقی، مشکلات گوارشی و … بپردازید. هم چنین بر اساس آزمایشات انجام شده این رژیم ها می تواند در کاهش احتمال ابتلا به بیماری های خود ایمنی، انواع آلرژی ها، التهاب ها و .. نقش داشته باشد. برخی از افراد بیان می کنند که رژیم سم زدایی چهل روزه با افزایش سطح انرژی آن ها، خستگی مزمن را در آن ها درمان می کند.

رژیم سم زدایی چهل روزه به دلیل اینکه یک روش جدید برای سم زدایی بدن می باشد هنوز آزمایشات زیادی بر روی آن انجام نشده تا مضرات این رژیم مشخص شود. اما بر طبق نتیجه ی حاصل از افرادی که رژیم سم زدایی چهل روزه را رعایت کرده اند، نتایج مثبت و موثری مشاهده شده و هنوز موردی که از دچار اسیب شده باشد مشاهده نشده است.

رژیم سم زدایی چهل روزه به شما کمک می کند تا به مقابله با مشکلات مختلف بدن خود بپردازید

رژیم سم زدایی چهل روزه به شما کمک می کند تا به مقابله با مشکلات مختلف بدن خود بپردازید

رژیم سم زدایی چهل روزه بیشتر شامل چه چیز هایی می شود؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم ممکن است روش ها و راه های زیادی برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه موجود باشد اما به طور کلی باید نکات خاصی در آن رعایت شود. برخی از نکات قابل توجه در این رژیم سم زدایی چهل روزه را در زیر آورده ایم.

  • در این رژیم سم زدایی نوشیدن آب میوه و هم چنین اسفاده از سبزیجات بسیار مهم و اساسی است.
  • ممکن است که در رژیم سم زدایی چهل روزه لازم باشد که گاهی اوقات مایعاتی مانند آب نمک یا آب لیمو مصرف شود.
  • در رژیم سم زدایی چهل روزه به شدت توصیه می شود که افراد از مصرف مشروبات الکلی و سیگار پرهیز کنند.
  • ممکن است برای برخی افراد رژیم سم زدایی به ورزش های مداوم روزانه نیز نیاز داشته باشد.
  • در این رژیم سم زدایی چهل روزه معمولا افراد با مصرف ملین ها و مسهل ها به پاکسازی سریع تر روده ی خود کمک می کنند.
  • نوشیدن مایعات خاصی مانند انواع دمنوش ها و چای ها ممکن است در رژیم سم زدایی چهل روزه توصیه شود.
رژیم سم زدایی چهل روزه بیشتر شامل چه چیز هایی می شود؟

رژیم سم زدایی چهل روزه بیشتر شامل چه چیز هایی می شود؟

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه واقعا مواد سمی را از بین می برد؟

بسیاری از افراد با شنیدن نام رژیم سم زدایی چهل روزه این سوال برایشان پیش می آید که آیا واقعا این رژیم باعث دفع سموم از بدن می شود؟

در رژیم سم زدایی چهل روزه به دنبال از بین بردن یک نوع سم خاص از بدن نمی باشد. بلکه هدف این رژیم کاهش طیف زیادی از سموم و همچنین دفع بسیاری از سموم انباشته شده در بدن می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که بدن به صورت اتوماتیک توسط ارگان های خاصی در بدن به سم زدایی می پردازد.

کبد و کلیه از مهم ترین اعضای سم زدای بدن فرد می باشند. اما نکته ی قابل توجه این است که ما با عدم رعایت رژیم غذایی سالم در طول سالیان دراز به اندازه ای سموم را در بدن خود انباشته کرده ایم که ممکن است کبد و کلیه در بسیاری از مواقع برای دفع سموم با مشکل مواجه شوند.

مهم ترین نکته در رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه

مهم ترین نکته در رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه این است که در این دوره افراد مواد غذایی که کار سم زدایی بدن را مشکل می کنند را مصرف نمی کند. به این ترتیب در این مدت مقدار بسیار کم تری سموم وارد بدن می شود و بدن خود می تواند بسیار راحت تر به دفع سموم پیشین بپردازد.

همچنین در این رژیم سم زدایی چهل روزه افراد با مصرف مواد عذایی سالمی که به سم زدایی بدن کمک می کنند، فرایند دفع سموم را در بدن تسریع می کنند. برخی از مواد سمی که ما در حالت عادی با مصرف مواد غذایی خود به بدن وارد می کنیم به سادگی توسط بدن قابل سم زدایی نیستند.

به طور مثال برخی از غذا هایی که مصرف می کنیم ممکن است شامل فلزات سنگین، آلاینده های آلی و سایر سموم پیچیده باشند که کبد و کلیه ی ما به راحتی توان دفع آن ها را ندارد.

ما با مصرف مواد غذایی نا سالمی که در رژیم غذایی روزانه یمان قرار دارند، سمومی را وارد بدن می کنیم که این سموم در بافت چربی و یا خون انباشته می شوند. با ادامه ی مصرف این مواد نا سالم و انباشته کردن آن ها در بدن خود کار کبد و کلیه بسیار سخت می شود. به این ترتیب با رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه از ورود سموم اضافی به بدن خود و همچنین با مصرف مواد غذایی مفید برای سم زدایی به بدن خود کمک می کنید به راحتی سموم انباشته شده را از بدن دفع نماید.

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه بر کاهش وزن نیز تأثیر دارد؟

بر اساس تجربه ی افرادی که رژیم سم زدایی چهل روزه را رعایت کرده اند، در بیشتر آن ها کاهش وزن چشم گیری مشاهده شده است. بعضی از افرادی که این رژیم را رعایت می کنند ممکن است در این مدت کوتا مقدار زیادی از اضافه وزن خود را از دست بدهند.

اما این افراد باید توجه کنند که این کاهش وزن سریع، همانقدر که سریع اتفاق افتاده است ممکن است به حالت اول خود برگردد. در نتیجه افراد پس از کاهش وزن خود با این روش باید به انجام ورزش های مناسب بپردازند و از بازگشت وزن خود جلوگیری کنند.

این کاهش وزن معمولا در اثر کاهش ذخایر کربوهیدرات بدن فرد اتفاق می افتد. در آخرین تحقیقاتی که بر روی رژیم سم زدایی چهل روزه انجام شده است، این رژیم در افراد با اضافه وزن زیاد باعث کاهش وزن، کاهش BMI ، کاهش توده ی چربی بدن، کاهش اندازه ی دور کمر و پهلو شده است.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم این رژیم سم زدایی چهل روزه با توجه به توده بدنی شما و متناسب با بدن شما، به صورت اختصاصی برای شما نوشته می شود. دکتر کوهدانی از بهترین مشاوران برای ارائه ی رژیم های غذایی و  رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد که بر اساس توده ی بدنی شما به صورت اختصاصی یک برنامه ی غذایی را به شما ارائه می کند.

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه بر کاهش وزن نیز تأثیر دارد؟

آیا رژیم سم زدایی چهل روزه بر کاهش وزن نیز تأثیر دارد؟

سموم از چه طریقی وارد بدن می شوند؟

بدن به صورت اتوماتیک سم زدایی را انجام می دهد اما گاهی اوقات به دلیل تجمع بیش از حد سموم قادر به سم زدایی کامل نمی باشد و نیاز به کمک خود افراد دارد. سموم انواع مختلفی دارند و می توانند از راه های مختلفی به بدن شما وارد شوند. سموم به مواد مضری گفته می شود که از طریق راه های مختلفی وارد بدن می شود. ممکن است که سموم در بدن تجمع یابند و تا مدت ها بعد هیچگونه علائمی را از خود بروز ندهند.

اما برخی از علائم می باشند که می تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم با تجمع سموم در بدن ارتباط داشته باشند. در زیر برخی از روش های ورود سموم به بدن را به شما معرفی می کنیم.

  • سموم محیطی

هوای محیط زندگی ما معمولا دارای سطوح مختلفی از آلاینده ها و آلودگی ها می باشد. بسته به اینکه در محیط زندگی ما تا چه اندازه مکان های صنعتی، خودرو، حشره کش ها، آفت ها و … وجود داشته باشد، میزان متفاوتی سموم از طریق هوای تنفسی وارد بدن ما می شود.

  • سبک زندگی

سبک زندگی یک عامل بسیار مهم در میزان ورود سموم به بدن می باشد. سبک زندگی شامل غذا هایی که می خوریم و میزان فعالیتی که در طول روز انجام می دهیم می باشد. در صورتی که افراد از موادی مانند الکل، توتون، قند، داروها و .. به میزان زیادی استفاده کنند، میزان سموم بدن آن ها نیز به میزان زیادی افزایش می یابد.

  • واکنش های عادی بدن

در بدن انسان واکنش های متابولیک مختلفی انجام می شود. این واکنش ها شامل تجزیه ی مواد غذایی مانند قند و پروتئین می باشد. در این واکنش های متابولیک به صورت عادی برهی از سموم ایجاد می شوند که توسط کبد و کلیه می توانند به راحتی دفع شوند.

برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید که رژیم سم زدایی چهل روزه را امتحان کنید باید به برخی از نکات مهم توجه کنید. نکاتی که در ادامه به شما ارائه می دهیم نکات کلی در باره ی رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد. اگر تصمیم دارید که بدن خود را از سموم مضر پاک سازی کنید بهتر است با مشاوره با دکتر کوهدانی ، یک رژیم سم زدایی متناسب با توده ی بدنی خود را رعایت کنید.

سم زدایی با استفاده از میوه ها می تواند یک راه مناسب برای کاهش مقدار زیادی از سموم مضر بدن شما باشد. در این روش رژیم غذایی شما به خوردن انواع میوه ها محدود می شود. به این ترتیب با تأمین انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف برای بدن خود، به بدنتان برای سم زدایی سریع تر کمک می کنید. مصرف انواع میوه ها باعث افزایش انرژی شما شده و از خستگی های مزمن در طول روز جلو گیری می کند.

یکی از فواید این رژیم این است که می توانید از انواع بسیار زیادی از میوه ها استفاده کنید. به این ترتیب این رژیم سم زدایی برای تمامی سلیقه ها می تواند مفید باشد. البته توجه کنید که رژیم غذایی محدود به مصرف میوه ها نباید زیاد ادامه پیدا کند.

برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اطلاع از اینکه برای شما رعایت چند روزه ی این رژیم مناسب است، بهتر است با متخصصین تغذیه مشورت کنید. مصرف میوه هایی مانند پرتقال و لیمو در روند سم زدایی بدن بسیار حائز اهمیت هستند. همچنین مصرف انگور سیاه یا سفید می تواند احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها را در بدن کاهش دهد.

استفاده از مایعات مختلف

یکی دیگر از نکات قابل توجه برای رژیم سم زدایی چهل روزه استفاده از مایعات مختلف است. استفاده از مایعاتی مانند آب میوه، دمنوش ها، چای سبز، چای، نوشیدنی های پروتئینی و .. می تواند برای سم زدایی بدن مفید باشد. استفاده از مایعات باعث افزایش سرعت سم زدایی شده و همچنین به روند کاهش وزن نیز کمک زیادی می کنند.

برای اینکه مواد مغذی لازم برای بدن تأمین شود باید آب میوه ها و سبزیجات مختلفی را استفاده کرد. حتما توحه کنید که آب میوه هایی که تهیه می کنید باید طبیعی بوده از آبیموه های حاوی مواد شیمیایی نگه دارنده و مواد قندی اضافی استفاده نکنید.

یکی از نکات بسیار مهم در رژیم غذایی امروز جامعه این است که، محصولاتی که مصرف می کنیم به صورت کامل طبیعی نیستند و با استفاده از کود های شیمیایی و یا حشره کش ها پرورش داده شده اند.

همانطور که می دانیم این محصولات حاوی برخی از سموم مضر می باشند که استفاده از آن ها می تواند آسیب های جدی را به بدن برساند. بنابراین در رژیم سم زدایی چهل روزه توجه کنید که بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید. استفاده از محصولات ارگانیک گزینه ی مناسبی برای این امر می باشد.

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید در روز به اندازه نیاز آب را برای بدنتان تأمین کنید

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید در روز به اندازه نیاز آب را برای بدنتان تأمین کنید. زیرا آب یکی از مهم ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن می باشد. باید توجه داشته باشید که ارگان های دفع کننده ی سموم بدن مانند کلیه، برای انجام وظیفه ی خود به آب نیاز دارند. بنابراین مصرف آب مورد نیاز در طول روز بسیار حائز اهمیت می باشد. از توصیه های مهمی که به همه ی افراد می شود، این است که در طول روز ۸ لیوان آب بنوشند.

مصرف اب لیمو یا آب پرتقال بهبدن شما کمک می کند که راحت تر توده ی چربی را کاهش دهد. زیرا این مواد دارای اسید سیتریک هستند و این اسید در سوخت و ساز چربی ها موثر است.

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید از مصرف مشروبات الکلی و سیگار پرهیز کنید.

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید از مصرف مشروبات الکلی و سیگار پرهیز کنید. مصرف مشروبات الکلی عامل بسیار مهمی در ابتلا به انواع بیماری ها مانند چاقی، دیابت و انواع سرطان ها می باشد. همانطور که می دانیم مصرف زیاد مشروبات الکلی برای کبد بسیار مضر است. کبد یکی از مهم ترین ارگان های دفع کننده ی سموم بدن می باشد، به این ترتیب مصرف الکل می تواند به صورت مستقیم باعث اختلال در سم زدایی بدن شود.

همچنین افراد سیگار همراه با دود سیگار مقدار بسیار زیادی از مواد شیمیایی مضر را وارد بدن خود می کنند. همراه با دود سیگار بسیاری از مواد شیمایی و سموم به داخل بدن فرد وارد می شوند. به این ترتیب در رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه مصرف سیگار بسیار مضر است و باعث کاهش نتیجه و حتی بی نتیجه شدن رژیم می شود.

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید از مصرف مشروبات الکلی و سیگار پرهیز کنید.

در رژیم سم زدایی چهل روزه باید از مصرف مشروبات الکلی و سیگار پرهیز کنید.

یکی از مهم ترین رعایت های رژیم غذایی سم زدایی کاهش مصرف شکر و مواد قندی می باشد

یکی از مهم ترین رعایت های رژیم غذایی سم زدایی کاهش مصرف شکر و مواد قندی می باشد. همانطور که می دانیم مصرف شکر و مواد غذایی شیرین باعث افزایش قندخون شده و مصرف زیاد این مواد غذایی به ابتلا به دیابت می انجامد. همچنین مصرف شکر به طور غیر مستقیم با ابتلای افراد به مشکلاتقلبی و عروقی، برخی از سرطان ها، فشار خون بالا و برخی دیگر از بیماری های مضر در ارتباط است.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا برای افرادی که رژیم سم زدایی چهل روزه را رعایت می کنند بسیار مضر است. زیرا این افراد با رعایت رژیم های سفت و سخت به دفع سموم مضر بدن خود می پردازند. اما با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بار دیگر مقداری از سموم مضر را به بدن خود وارد می کنند. از جمله آلودگی های بسیار مضر موجود در هوا می توان به منوکسید کربن، آزبست، رادون، نیتروژن مونوکسید، سولفات کربن و … اشاره کرد.

برای کمک بهتر به سم زدایی بدن خود می توانید ورزش های سبک هوازی را انجام دهید. از جمله ورزش های مناسب برای رژیم سم زدایی چهل روزه می توان شنا، یوگا و پیاده روی سریع را نام برد.

انجام ماساژ نقاط گوناگون بدن می تواند به شما کمک کند.

انجام ماساژ نقاط گوناگون بدن می تواند به شما کمک کند. ماساژ باعث کاهش خستگی و همچنین کاهش اسپاسم های عضلانی می شود. می توانید خودتان بخش های گوناگون بدنتان را ماساژ دهید و یا از یک ماساژور حرفه ای استفاده کنید.

یکی از نکات بسیار مهم در غذا خوردن که معمولا اغلب افراد رعایت نمی کنند، آرام غذا خوردن می باشد. اغلب افراد معمولا غذای خود را با عجله می خورند و به این نکته توجه نمی کنند که هر چه سرعت غذا خوردن کم تر باشد و همچنین مقدار جویدن لقمه بیشتر باشد، کار دستگاه گوارش آسان تر می شود. به این ترتیب با بهتر جویدن لقمه و افزایش زمان غذا خوردن به دستگاه گوارش خود کمک می کنید که مواد غذایی را به راحتی هضم کرده و مواد مغذی موجود در آن را جذب نماید.

انجام ماساژ نقاط گوناگون بدن می تواند به شما کمک کند.

انجام ماساژ نقاط گوناگون بدن می تواند به شما کمک کند.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید. به این دلیل که ممکن است در صورت رعایت نکردن اصولی این رژیم غذایی ، فشار خون یا قند شما کاهش یابد و حالتان بد شود.

به همین دلیل باید برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه به متخصص تغذیه مراجعه کرده و با توجه به توده ی بدنی خود یک برنامه ی غذایی مناسب را دریافت کنید. دکتر کوهدانی از بهترین مشاوران تغذیه برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد که با توجه به خصوصیات افراد برنامه ی غذایی مناسبی را به شما ارائه می دهد که در آن تمامی مواد غذایی مورد نیاز شما نیز تأمین می شود.

ضعف و بد حالی

در صورتی که در رژیم سم زدایی چهل روزه با ضعف و بد حالی مواجه شدید، سریعا با خوردن یک ماده ی غذایی مناسب قند خون خود را بالا ببرید.

برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه بهتر است به گفته ی افراد غیر متخصص اکتفا نکنید و به طور مستقیم با متخصص تغذیه مشورت کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

در مدت رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه ممکن است بیش از اندازه به دفع ادرار نیاز داشته باشید. در این صورت نگران نباشید کلیه های شما در این هنگام در حال دفع سموم هستند و با ادرار می سموم را از بدن خارج می نمایند.

در این رژیم بهتر است که گرسنه نمانید. در صورت احساس گرسنگی باید مواد غذایی که به شما توصیه شده است را مصرف کنید تا گرسنگی شما رفع شود.

ضعف و بد حالی

ضعف و بد حالی

رژیم سم زدایی چهل روزه ممکن است برای چه افرادی خطرناک باشد؟

همانطور که می دانیم انجام هر کاری بدون توجه به نکات پزشکی و بر اساس گفته ی افراد غیر متخصص می تواند برای ما دردسر ساز باشد. در بیشتر رژیم های غذایی موجود در صورتی که به توده ی بدنی افراد و مواد غذایی مورد نیاز بدن آن ها توجه نشود ممکن است به این افراد آسیب هایی را وارد کند.

رژیم سم زدایی چهل روزه از این قاعده مستثنی نمی باشد. برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باید حتما به متخصص تغذیه مراجعه نمایید تا با توجه به بدن شما و مواد غذایی و کالری مورد نیاز شما، یک رژیم غذایی مناسب ارائه شود.

دکتر کوهدانی از بهترین مشاورین تغذیه برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد که با توجه به ژنتیک بدن هر فرد و میزان کالری مورد نیاز افراد برنامه ی غذایی مناسبی را به شما ارائه می دهد.

به طور کلی برخی از افراد نباید به هیچ وجه بدون توصیه و نسخه ی پزشک متخصص رژیم های غذایی را رعایت کنند. از جمله این افراد می توان سالمندان، خانم های باردار، کودکان و نوجوانان، خانم های شیر ده، افراد مبتلا به دیابت، افراد دچار سوء تغذیه را نام برد.

در رژیم سم زدایی چهل روزه مصرف کافئین به چه صورت است؟

یکی از نکات قابل توجه در رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه این می باشد که باید مصرف نوشیدنی هایی که دارای کافئین زیادی هستند را محدود کرد و یا اصلا استفاده نکرد. به طور مثال در رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه نباید قهوه مصرف کنید. مصرف انواع دمنوش ها مانند چای زنجبیل و … می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای قهوه باشد. برخی از متخصصین مصرف تخم شربتی و خاکشیر را بسیار توصیه می کنند.

در رژیم سم زدایی چهل روزه مصرف کافئین به چه صورت است؟

در رژیم سم زدایی چهل روزه مصرف کافئین به چه صورت است؟

انجام ورزش در رژیم سم زدایی چهل روزه چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیش تر نیز گفتیم در رژیم سم زدایی چهل روزه شما به بدنتان کمک می کنید که سموم بیشتری را از بدن دفع کنند. همانطور که میدانیم راه های مختلفی برای دفع سموم از بدن وجود دارد که یکی از آن ها تعریق می باشد. بدن انسان به همراه دفع عرق از بدن، بسیاری از سموم را نیز خارج می کند.

به این ترتیب در رژیم غذایی سم زدایی انجام ورزش برای دفع بیشتر و سریع تر سموم و همچنین رساندن اکسیژن به بافت های مختلف بدن بسیار مهم می باشد. الزاما  ورزشی که انجام می دهید نباید ورزش های سنگین باشد.

شما می توانید با انجام حرکات کششی در طول روز به مدت نیم ساعت مقدار زیادی انرژی را کسب کنید و به دلیل رساندن اکسیژن به بافت های مختلف بدن، احساس تازگی و سرزندگی می کنید.

شنا کردن و پیاده روی سریع از ورزش های بسیار مناسب برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشند. شما با انجام این ورزش ها تعریق می کنید و در این هنگام مقدار زیادی از سموم بدن همراه با عرق از بدن شما خارج می شود. اگر انرژی کافی برای اننجام ورزش را ندارید می توانید از سونای بخار برای افزایش تعریق بدن خود استفاده کنید.

انجام ورزش در رژیم سم زدایی چهل روزه چه اهمیتی دارد؟

انجام ورزش در رژیم سم زدایی چهل روزه چه اهمیتی دارد؟

چه مواد غذایی خاصیت سم زدایی دارند؟

مواد غذایی زیادی وجود دارند که خاصیت سم زدایی دارند. بیشتر این مواد غذایی از میوه ها و سبزیجات می باشند که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها می باشند و همچنین مقدار زیادی سلولز و فیبر دارند. در ادامه برخی از این مواد غذایی سم زدا را به شما معرفی می کنیم.

  • چغندر

چغندر که در دسته ی صیفی جات ها قرار دارد یک ماده ی بسیار پر انرژی بوده که بسیار به پاک سازی خون و تصفیه ی آن کمک می کند. چغندر جزو یکی از موادی است که برای سم زدایی بدن بسیار موثر می باشد. مصرف چغندر در فصول زمستان بسیار بسیار توصیه می شود زیرا در این فصل سبزیجات تازه موجود نمی باشد. چغندر دارای مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم، سلولز و منگنز می باشد. به این ترتیب مصرف چغندر می تواند به دفع سموم مضر بدن کمک کند.

  • رازیانه

در برخی از کشور های آسیایی بعد از مصرف وعده ی غذایی، رازیانه مصرف می کنند. رازیانه برای بدن خواص زیادی را به همراه دارد. به طور مثال مصرف رازیانه در دراز مدت به افزایش قدرت دستگاه ایمنی افراد کمک می کند. از جمله سایر خواص رازیانه می توان به کمک به دفع سموم بدن اشاره کرد. مصرف رازیانه به صورت جوشانده، خام و یا در چای ستفاده می شود. همچنین رازیانه دارای ویتامین C بوده که به تقویت دستگاه ایمنی کمک می کند.

  • مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و لیمو ترش به دلیل اینکه دارای اسید می باشند، در فرایند دفع سموم به کبد و کلیه ها کمک می کندد. همچنین مرکبات باعث تقویت دستگاه گوارش نیز می شوند. برای اینکه به نتیجه ی مطلوب خود در سم زدایی برسید، بهتر است در روز یک لیوان آب پرتقال یا آب لیمو ترش را استفاده کنید.

  • دانه ی چیا

دانه ی چیا یک مواد مغذی می باشد که سرشار از سلولز و فیبر می باشد. با مصرف مقدار بسیار کمی از دانه ی چیا می توانید تا حدود بسیار زیادی نیاز روزانه ی خود به فیبر را تأمین کنید. همانطور که می دانیم سلولز برای هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش بسیار کمک می کند. می توان دانه های چیا را همراه با سایر مواد غذایی مصرف کرد.

  • سبزیجات خام

همانطور که پیش تر نیز گفتیم سبزیجات برای بدن بسیار مفید می باشند. از جمله سایر سبزیجات مفید برای سم زدایی بدن می توان به هویج، کلم، تربچه، زردچوبه و … اشاره کرد. سبزیجات منابع سرشار سلولز و مواد معدنی می باشد.

  • آجیل ها

در رژیم سم زدایی چهل روزه سعی کنید که از آجیل ها و دانه های خوراکی مختلفی استفاده کنید. به طور مثال گردو و بادام از بهترین آجیل ها در این دوره ی چهل روزه می باشند که مصرف این آجیل ها به صورت میان وعده پیشنهاد می شود. همچنین از جمله دانه ی خوراکی مناسب برای این رژیم می توان به بذر کتان، تخم کدو، شاهدانه، دانه آفتابگردان و … استفاده کرد.

  • سیر

یکی از قوی ترین مواد غذایی سم زدا برای بدن سیر می باشد. افراد با مصرف سیر در طول روز به بدن خود کمک می کنند تا در بدن آنزیم های لازم برای سم زدایی توسط کبد تولید شوند. یکی از مزایای سیر این است که می توانیم از سیر به عنوان طعم دهنده برای اغلب غذا ها استفاده کنیم.

همانطور که در ابتدای کار نیز گفتیم رژیم های زیادی برای سم زدایی بدن وجود دارد اما رژیم سم زدایی چهل روزه از بهترین رژیم های سم زدایی می باشد که توسط دکتر کوهدانی برای افراد تجویز می شود. در ادامه این مطلب به برخی از رژیم های سم زدایی دیگر اشاره می کنیم و تا حدودی با آن ها آشنا خواهیم شد.

  • رژیم سم زدایی ۳ روزه

در رژیم سم زدایی ۳ روزه نیز مانند رژیم سم زدایی چهل روزه افراد باید از مایعات و میوه ها و سبزیجات به گستردگی استفاده کنند. در این رژیم به افراد توصیه می شود تا در طول روز از چای های مختلف و همچنین اسموتی های با طعم متفاوت به سم زدایی بدن خود بپردازند. در این رژیم سم زدایی سه روزه افراد به دلیل مصرف مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها ( در بسیاری از میوه ها وجود دارد) میزان سطح ایمنی بدن خود را افزایش می دهند.

  • رژیم سم زدایی ۵ روزه

یکی دیگر از انواع رژیم های سم زدایی، رژیم سم زدایی ۵ روزه می باشد که در آن متخصص تغذیه به افراد توصیه می کند در این مدت مصرف قند را در این مدت قطع کنند. در این رژیم سم زدایی نیز مصرف میوه ها و سبزیجات افراد بالا می رود و به این ترتیب سم زدایی بدن تقویت می شود.

البته در این نوع از رژیم سم زدایی افراد تشویق می شوند تا مدت زمان معینی را در روز به انجام ورزش هایی مانند پیاده روی و … بپردازند. در روز های اخر رژیم افراد دریافت کالری از طریق مصرف انواع اسموتی ها را کاهش دهند.

  • رژیم سم زدایی ۱۰ روزه

در رژیم سم زدایی ۱۰ روزه تمرکز بر روی مصرف سبزیجات و میوه های تازه قرار دارد. افراد با مصرف این میوه ها و سبزیجات با جذب آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در این میوه ها و سبزی ها، میزان ویتامین های مختلف بدن خود را تأمین می کنند.

همچنین به دلیل وجود فیبر زیاد در سبزیجات کارایی دستگاه گوارش خود را افزایش می دهند. یکی از نکات جالب در مورد این نوع رژیم سم زدایی این است که متخصصین تغذیه ادعا می کنند که در این دوره بدن شما از حالت توقف وزنی خارج می شود.

برخی از افراد مشاهده می کنند که پس از یک ماه ورزش زیاد و رژیم های خاص، وزن آن ها هیچ تغییری نکرده است. متخصصین تغذیه توصیه می کنند که این نوع از رژیم غذایی بدن را از این حالت توقف وزنی خارج می کند.

چطور بفهمیم بدن در حالت سم زدایی است؟

معمولا با رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه پس از گذشت چند روز اتفاقات خاصی در بدن روی می دهد. ممکن است پس از گذشت چند روز در اثر کاهش قند خون و یا کاهش فشار احساس بی حالی داشته باشید. در این نوع از رژیم سم زدایی مدتی طول می کشد تا بدن شما به رژیم غذایی جدید عادت کند.

در رژیم سم زدایی چهل روزه ممکن است در طول روز چندین بار هوس کنید که چیز های شیرینی مانند کیک و باقلوا را مصرف کنید. متخصصین تغذیه بیان می کنند که در این هنگام است که بدن شما به سم زدایی مشغول است.

دلیل این امر این است که رژیم غذایی سم زدایی باعث می شود که در این مدت قند خون شما کاهش یابد و بدن برای مقابله با این کاهش قند خون می خواهد از غذا های شیرینی استفاده کند تا قند خون را به حالت اولیه برگرداند.

رژیم سم زدایی چهل روزه در چه مواردی مفید می باشد؟

همانطور که پیش تر نیز گفتیم رژیم سم زدایی چهل روزه به دلیل سم زدایی بدن می تواند تأثیرات مثبتی را بر بدن بگذارد. اما اکنون تصمیم داریم که به برخی از تأثیرات اختصاصی این رژیم بر بعضی از مشکلات بدن بپردازیم.

برخی از متخصصین تغذیه بیان می کنند که در صورتی که افراد احساس می کنند که حافظه ی آن ها ضعیف شده و همچنین از اختلال تمرکز برخوردار هستند، زمان مناسبی برای رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه برای بدن آن ها می باشد. سموم موجود در بدن می توانند در صورت تجمع بر حافظه ی افراد تأثیرات منفی زیادی بگذارند. در نتیجه با انجام سم زدایی با این مشکل مقابله خواهید کرد.

رژیم سم زدایی چهل روزه در چه مواردی مفید می باشد؟

رژیم سم زدایی چهل روزه در چه مواردی مفید می باشد؟

در هنگام میان سالی ممکن است بسیاری از افراد در ناحیه ی مفاصل خود احساس درد داشته باشند

در هنگام میان سالی ممکن است بسیاری از افراد در ناحیه ی مفاصل خود احساس درد داشته باشند. این درد مفاصل می تواند به دلیل انجام ورزش های سنگین و یا تجمع سموم مضر در بدن باشد. متخصصین تغذیه به این افراد رژیم های سم زدایی مختلفی را توصیه می کنند.

در بسیاری از افراد مشاهده شده است که پس از رعایت رژیم سم زدایی از تمرکز بهتر و همچنین استرس کم تری برخوردار شده اند. استرس می تواند برای بدن بسیار مضر باشد و زمینه ی ابتلا به برخی از بیماری ها را برای بدن فراهم کند. رژیم سم زدایی به شما کمک می کند تا از لحاظ روحی روانی سلامت بهتری را بدست بیاورید و استرس های خود را کاهش دهید.

رژیم سم زدایی چهل روزه به افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف می باشند و زود زود دچار سرماخوردگی و انواع بیماری ها می شوند، بسیار توصیه می شود. در رژیم سم زدایی چهل روزه همانطور که گفتیم عمده ی مواد غذایی مصرفی به بدن کمک می کند تا سطح ایمنی افزایش یابد. به این ترتیب بدن توانایی مقابله بیشتری با بیماری ها خواهد داشت.

در هنگام میان سالی ممکن است بسیاری از افراد در ناحیه ی مفاصل خود احساس درد داشته باشند

در هنگام میان سالی ممکن است بسیاری از افراد در ناحیه ی مفاصل خود احساس درد داشته باشند

از چه طریقی بفهمیم به سم زدایی نیاز داریم؟

راه های مختلفی برای پی بردن به این نکته وجود دارد. سموم با تجمع در بدن علائمی را بروز می دهند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

در صورتی که دارای اضافه وزن زیادی هستید و با وجود رعایت برخی از رژیم ها نیز وزن شما بالا رفته است، بهتر است سم زدایی را شروع کنید. برخی از سموم وجود دارند که به طور اختصاصی در چربی های بدن ذخیره می شوند.به این ترتیب با افزایش توده ی چربی بدن احتمال افزایش سموم نیز افزایش می یابد.

در صورتی که در شبانه روز ساعت خواب کافی دارید اما در طول روز احساس خستگی می کنید، بهتر است سم زدایی بدن خود را شروع کنید. افزایش تجمع سموم مضر در بدن باعث احساس خستگی مفرط در طول روز می شوند.

از جمله سایر علائم تجمع سموم در بدن بی خوابی می باشد. برخی از سموم موجود در بدن ممکن است که بر سطح کوتیزول موجود در بدن تأثیر بگذاریند که با هوشیاری افراد در ارتباط هستند.

در صورتی که احساس می کنید حرکات روده ی شما کم شده است، ممکن است علت مربوط به تجمع سموم در بدن باشند. در بسیاری از ااوقات تجمع سموم در بدن منجر به یبوسط افراد می شوند. با رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه که در آن مقدار آب زیاد و همچنین مواد غذایی دارای فیبر زیادی مصرف می شود، به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا بهتر مواد غذایی را ههضم کند و حرکات روده افزایش یابد.

یکی از علائم تجمع سموم در بدن، درد عضلات می باشد

یکی از علائم تجمع سموم در بدن، درد عضلات می باشد. ممکن است عضلات شما درد کند و هیچ دلیلی برای آن چیدا نکنید. در این هنگام باید به تجمع سموم در بدن فکر کنید. سمم می توانند که باعث اسپاسم های عضلانی شوند و گیرنده های درد را در عضلات تحریک کنند.

اگر سردرد های مداوم دارید و راه های زیادی را برای درمان آن رفته اید و بی نتیجه مانده است، بهتر است که سم زدایی را امتحان کنید. در صورت تجمع بیش از حد سموم در بدن مانند آسپارتام و مونو سدیم گلو تامات می تواند در بدن سردرد های مضمنی صورت گیرد.

یکی از علائم تجمع سموم در بدن، درد عضلات می باشد

یکی از علائم تجمع سموم در بدن، درد عضلات می باشد

پوست از راه تعریق بسیاری از سموم بدن را دفع می کند

پوست از راه تعریق بسیاری از سموم بدن را دفع می کند. بعضی اوقات ممکن ست با خارج شدن سموم از بدن برخی از ناحیه های پوست دچار آسیب هایی مانند اگزما، آکنه، جوش، درماتو گرافیا و سایر عوارض پوستی می شوند.

یکی دیگر از علائم تجمع سموم در بدن وجود اختلالات روحی و رفتاری می باشد. این اختلالات ممکن است که در اثرعدم تعادل برخی هورمون ها در بدن رخ دهد. این عدم تعادل هورمون ها می تواند به دلیل وجود سموم مختلفی در بدن باشد.

نکته ی قابل توجه در این زمینه، این است که در صورتی که افراد هر کدام از علائم بالا را داشته باشند الزاما به این معنی نیست ه در بدن آن ها سموم مختلف و زیادی تجمع پیدا کرده اند. بلکه تجمع سموم در بدن می تواند یکی از دلیل های ایجاد علائم بالا باشد. در صورتی که از تجمع سموم در بدن خود شک دارید بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا به مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد. دکتر کوهدانی از بهترین مشاوران تغذیه برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی رژیم سم زدایی چهل روزه پرداخیتم. در ابتدای مطلب به اهمیت رعایت رژیم های غذایی و همچنین نکات مهمی در رعایت عادت های غذایی را برای شما تشریح کردیم. رعایت رژیم سم زدایی چهل روزه باعث پاکسازی و تصفیه ی خون شما شده و مواد سمی مضر بدن شما را از بین می برد.

همانطور که گفتیم روش های بسیار متفاوتی برای سم زدایی بدن وجود دارد اما رژیم سم زدایی چهل روزه یکی از بهترین روش های سم زدایی برای بدن می باشد. دکتر کوهدانی از جمله بهترین مشاوران تغذیه برای رژیم سم زدایی چهل روزه می باشد که با توجه به سن، ژنتیک، سبک زندگی و .. برای افراد برنامه های غذایی متناسبی را ارائه می دهد.

جمع بندی

جمع بندی

دانستیم که این رژیم به دنبال از بین بردن یک نوع سم خاص از بدن نمی باشد، بلکه هدف این رژیم کاهش طیف زیادی از سموم و همچنین دفع بسیاری از سموم انباشته شده در بدن می باشد. در این مطلب انواع تأثیرات منفی سموم بر بدن را تشریح کنیم و هم چنین مواد غذایی سم زدا را به شما معرفی کردیم.

از جمله مواد غذایی با خاصیت سم زدایی می توان به انواع میو ها، سبزیجات، مرکبات، سیر، دانه ی چیا و … می توان اشاره کرد. در این مطلب به علائم تجمع سموم در بدن اشاره ردیم که در صورتی این علائم را دارید، بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برای شما یک برنامه ی غذایی سم زدایی ارائه شود. امیدواریم که از این مطلب استفاده ی کافی برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید