تجربه شخصی رژیم لاغری

رژیم غذایی برای بیماران فشار خونی
رژیم غذایی برای بیماران فشار خونی
2021/01/22
متخصص تغذیه جردن
متخصص تغذیه جردن
2021/01/24
تجربه شخصی رژیم لاغری

تجربه شخصی رژیم لاغری

در این مطلب می خواهیم به تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد بپردازیم تا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار بدهیم. تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد مختلف، به شما این امکان را می دهد تا از تجربه ی این افراد قبل از رژیم گرفتن با خبر شوید و آگاهانه تر تصمیم بگیرید. این خود باعث قوت قلب شما می شود تا با انرژی بیشتری شروع به رژیم گرفتن کنید و استارت قوی تری بزنید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لاغری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

تجربه شخصی رژیم لاغری

تجربه شخصی رژیم لاغری

امروزه افراد برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام از رژیم های لاغری متعددی استفاده می کنند که هر کدام، با توجه به اضافه وزن و چاقی افراد متفاوت هستند. هر کسی که شروع به گرفتن رژیم لاغری می کند، به دلیل این که می خواهد یک تغییر در بدن خود ایجاد کند؛ پس بدیهی است که بدن نسبت به این تغییر مقاومت کند و در شروع این رژیم لاغری، فرد دچار سختی هایی شود. اما بعد از گذشت مدتی برای فرد آسان تر می شود.

زیرا بدن خود را با شرایط جدید وفق می دهد و به شرایط جدید عادت می کند. پس نباید زود جا بزنید و نا امید شوید. داشتن اراده ی قوی برای شروع رژیم لاغری خیلی مهم است. در نتیجه فردی که می خواهد رژیم لاغری بگیرد، در مرحله اول باید از لحاظ روحی و اراده، اول خود را کاملا آماده کند.

در مرحله ی دوم باید به یک پزشک تغذیه مراجعه کند تا توصیه های لازم را دریافت کند. پزشکان مشاور با توجه به شرایط فرد و وزن اضافی که دارد، رژیم مخصوص به آن فرد را در اختیار او قرار می دهد.

در ادامه مقاله تجربه ی شخصی رژیم لاغری، می خواهیم در مورد موضوعات زیر توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

. اهمیت تناسب اندام

. عوارض اضافه وزن برای بدن

. راه های رسیدن به تناسب اندام

. انواع روش های لاغری

. انواع رژیم های لاغری

. بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام

. آیا رژیم های لاغری برای بدن مضر هستند؟

. نقش رژیم های غذایی در رسیدن به تناسب اندام

. تجربیات لاغری با ورزش کردن

. تجربیات لاغری با گرفتن رژیم غذایی

. نقش متخصص تغذیه

. بهترین متخصص تغذیه در فرایند لاغری

. استپ وزنی

. راه های برطرف کردن استپ وزنی

 

اهمیت تناسب اندام:

قبل از پرداختن به موضوع تجربه ی شخصی رژیم لاغری، اهمیت تناسب اندام را بررسی می کنیم. داشتن اندامی زیبا در زندگی افراد دارای اهمیت زیادی است، ممکن است که شما در جمع های متفاوتی حضور پیدا کنید.

اولین چیزی که در نگاه دیگران پدیدار می شود، اندام و زیبایی شماست و این که شما به چه میزان به اندام و زیبایی خود اهمیت می دهید، می تواند برای دیگران مهم باشد و در برداشت های اولیه آن ها از شما تاثیر گذار باشد.

اهمیت تناسب اندام:

اهمیت تناسب اندام:

حتی برای خود شخص داشتن تناسب اندام نقش زیادی می تواند در زندگی وی داشته باشد. اصولا آدم هایی که تناسب اندام دارند، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بقیه دارند و در کار و زندگی شخصی خود انسان های موفق تری نسبت به سایرین هستند.

داشتن اندام زیبا و بدن سالم به فرد این امکان را می دهد که با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری در جمع ها حضور پیدا کند و عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته باشند. وقتی فردی از بدن خود راضی و خود را قبول داشته باشد، قطعا زندگی شادتری دارد و با انرژی بیشتری به کار و زندگی خود ادامه می دهد.

داشتن تناسب اندام و بدنی سالم در زندگی افراد جزو دارایی های یک فرد محسوب می شود

داشتن تناسب اندام و بدنی سالم در زندگی افراد جزو دارایی های یک فرد محسوب می شود. دارایی فقط به مال و اموال انسان ختم نمی شود، بلکه داشتن بدن سالم نیز یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شخص است.

داشتن تناسب اندام به معنی لاغر بودن شخص نیست، بلکه داشتن بدنی سالم و بدون چربی های اضافی و ماهیچه های قوی است. اکثرا تناسب اندام را با لاغری اشتباه می گیرند. انسان های لاغری وجود دارند که بدن آن ها عاری از هر گونه چربی است،

اما عضله ها و بنیه بدنی ضعیفی دارند که در مواجهه با کوچک ترین بیماری ها ضعف زیادی از خود نشان می دهند. پس حتی افراد لاغر نیاز به تناسب اندام دارند و با رژیم های غذایی و ورزش های مربوطه می توانند به تناسب اندام برسند.

ساده از کنار تناسب اندام رد نشوید

بنابراین ساده از کنار تناسب اندام رد نشوید و بیشتر به بدن و سلامتی خود اهمیت بدهید تا شاد باشید و رضایت بیشتری در زندگی داشته باشید. اکثر آدم هایی که در زندگی دارای اضافه وزن هستند، از بیشتر علایق خود دست می کشند.

زیرا به خاطر شرایط بدنی که دارند، نمی توانند کارهایی که در زندگی به آن ها علاقه دارند را انجام دهند و همین موضوع باعث افسرگی فرد می شود و گوشه گیری فرد از جامعه و زندگی اش می شود.

ساده از کنار تناسب اندام رد نشوید

ساده از کنار تناسب اندام رد نشوید

اضافه وزن و چربی های اضافی باعث انواع بیماری ها( اختلال در خواب، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کلیوی، دیابت، کبد چرب، دردهای مفصلی و … که در ادامه به توضیحات بیشتری در موردشان می پردازیم.)می شود که فرد را از کار و زندگی او دور می کند و کل تمرکز فرد را روی بیماری اش جمع می کند.

برای رسیدن به تناسب اندام، روش های متفاوتی وجود دارد که هر کس با توجه به شرایطی که دارد، یکی از این روش ها را انتخاب می کند. پس اگر دچار اضافه وزن و چربی های اضافی هستید و می خواهید به تناسب اندام برسید و قصد دارید که از میان روش های متفاوت برای رسیدن به تناسب اندام رژیم لاغری را انتخاب کنید، می توانید در مرحله ی اول از تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد پرس و جو کنید و از تجربه ی شخصی رژیم لاغری این افراد در این زمینه استفاده کنید. تجربه این افراد به شما خیلی کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست لاغری با مشاوره دیدن کنید.

عوارض اضافه وزن برای بدن:

در ادامه مبحث تجربه ی شخصی رژیم لاغری در می یابیم که هر چه وزن شما بیشتر شود، بافت های چربی در بدن شما هم بیشتر می شود و این بافت ها در بدن، دور اندام های اصلی بدن تجمع می کنند که باعث اختلال در عملکرد آن ها می شود. این اختلال باعث انواعی از بیماری ها می شود که در ادامه به مهم ترین بیماری ها اشاره می کنیم.

عوارض اضافه وزن برای بدن:

عوارض اضافه وزن برای بدن:

فشار خون بالا:

وقتی وزن ما بالا می رود، بافت های چربی در بدن ما نیز بیشتر می شود و این بافت ها برای زیستن به اکسیژن نیاز دارند. این اکسیژن توسط خون تامین می شود، وقتی نیاز بدن به اکسیژن بیشتر شود، جریان خون هم بیشتر می شود، در نتیجه باعث فشار خون بالا می شود.

همچنین هر چه وزن بالا تر رود، فشار بر روی قلب برای خون رسانی به بدن هم بیشتر می شود. در نتیجه قلب برای خون رسانی به بدن سخت تر کار می کند که این موضوع باعث پرفشاری می شود.

دیابت:

وزن بالا رابطه ی مستقیمی با دیابت دارد. در افرادی که اضافه وزن دارند، بیماری های دیابت بیشتر مشاهده می شود. چربی های زیاد بدن باعث اختلال در عملکرد انسولین می شود. وظیفه ی اصلی انسولین حمل قند خون است که این امر موجب می شود که قند در خون باقی بماند و قند خون فرد چاق افزایش پیدا کند و فرد دچار دیابت نوع دو شود.

بیماری های کلیوی:

تجمع چربی های اضافی بدن در اطراف کلیه، مشکلات جدی را به دنبال دارد که در بدترین وضعیت آن، بیمار ناچار است که پیوند کلیه انجام دهد. مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ی کلیه، دفع سموم از بدن است.

وقتی چربی های اضافی بدن اطراف  کلیه تجمع کنند، فشار زیادی به مویرگ های کلیه وارد می شود. این امر موجب فشار برای تصفیه حجم زیاد مایعات توسط کلیه می شود و به مرور باعث از کار افتادن و نارسایی کلیه می شود و کلیه دیگر قادر به دفع سموم از بدن نخواهد بود.

تجمع سموم در بدن حتی بر روی اندام های دیگر بدن نیز تاثیر می گذارد و باعث از کار افتادن آن ها و در نتیجه مرگ شخص خواهد شد. در اکثر موارد، فرد مجبور به انجام دیالیز یا مصرف دارو و یا دریافت کلیه جدید می شود.

کبد چرب:

اگر افراد رژیم غذایی مناسبی نداشته باشند و همواره غذاهای چرب مصرف کنند و در عین حال فعالیت فیزیکی نداشته باشند، به کبد چرب مبتلا می شوند. در صورتی که کالری زیادی مصرف کنیم و میزان کالری و چربی ها به بدن زیاد باشد، همه در بدن انباشته می شوند و زمینه را برای مبتلا شدن به کبد چرب فراهم می کند.

بیماری کبد چرب در افرادی که استعداد چاقی و یا قند بالایی دارند، بیشتر مشاهده شده است. البته وجود چربی در کبد امری طبیعی است .اما اگر کبد بین ۵ تا ۱۰ درصد چربی داشته باشد، آن موقع است که می گوییم فرد به کبد چرب مبتلا شده است.

بیماری های مفصلی:

افراد چاق به دلیل وزن زیادی که دارند، فشار زیادی به مفصل های آن ها وارد می شود و این فشار به مرور زمان باعث سایش مفاصل آن ها می شود و به آرتروز مبتلا می شوند.

مشکلات گوارشی:

چاقی؛ مشکلات گوارشی زیادی از جمله رفلاکس معده، زخم معده، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و … را به همراه دارد. مشخصا افراد چاق به دلیل مصرف مواد غذایی زیاد، دچار ناراحتی های معده می شوند. از جمله غذاهای چرب، نداشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد غذایی که ارزش غذایی پایینی دارند، باعث بروز مشکلات گوارشی می شود.

مشکلات گوارشی:

مشکلات گوارشی:

انواع سرطان ها:

عادت های غذایی نا سالم و نداشتن فعالیت بدنی و کم تحرکی باعث انواع بیماری ها می شود. از جمله سبب انواع سرطان ها مثلا سرطان رحم، سرطان کلیه، سرطان کیسه صفرا، سرطان پستان و غیره می شود.

این ها تعدادی از بیماری هایی بود که چاقی و اضافه وزن با تجمع چربی های اضافی در بدن در آن نقش دارد. ما می توانیم با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب از این بیماری ها جلوگیری کنیم و قبل از گرفتن رژیم می توانیم از تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد کمک بگیریم.

در ادامه مقاله تجربه ی شخصی رژیم لاغری، راه های رسیدن به تناسب اندام را بررسی می کنیم. با ما باشید.

انواع سرطان ها:

انواع سرطان ها:

راه های رسیدن به تناسب اندام:

لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهایی است که افراد چاق دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس با مطالعه تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد و بهترین روش های لاغری و رسیدن به تناسب اندام بیشتر آشنا شوید. افراد برای لاغر شدن، اکثرا رژیم های گوناگون لاغری می گیرند. بعضی از این افراد، رژیم کم شکر و کالری می گیرند. مصرف زیاد قند و شکر یکی از عواملی است که باعث چاقی می شود.

پس اگر می خواهید لاغر شوید، شکر و کالری را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای آن مواد غذایی را مصرف کنید که قند طبیعی دارند مانند آب میوه های طبیعی و از خوردن آب میوه های مصنوعی و آماده اجتناب کنید

و همچنین در خوردن مواد غذایی که دارای قندهای پنهان هستند، بیشتر دقت کنید و مصرف آن ها را کم تر کنید. زیرا قند و نشاسته باعث افزایش گرسنگی می شود و اشتهای شما را زیاد می کند. اگر مصرف این ماده را محدود کنید، میل و اشتهای شما نیز کم می شود.

در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید. افراد چاق به دلیل وزن زیاد بدن آن ها به انرژی زیادی برای سوخت و ساز  نیاز دارد و این انرژی از طریق کربوهیدرات ها تامین می شود. پس در نتیجه این اشتباه  را نکنید که این منبع انرژی را از رژیم خود حذف کنید یا خیلی محدود کنید. فقط در مصرف آن بیشتر دقت کنید و به اندازه ای که بدن شما به آن نیاز دارد، استفاده کنید که میزان آن را می توانید از پزشکان مشاور در این زمینه دریافت کنید.

آن ها با توجه به قد و وزن شما اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند.  پزشکان به این نتیجه رسیده اند که اگر بدن کربوهیدرات کمی دریافت کند، احساس گرسنگی و خستگی در بدن بیشتر می شود. افرادی که کربوهیدرات خیلی کمی مصرف می کنند، به دلیل گرسنگی و خستگی زیاد زود خسته می شوند و این رژیم را رها می کنند.

در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

از چربی های طبیعی استفاده کنید

اگر می خواهید از طریق کنترل کربوهیدرات ها به نتیجه برسید، از چربی های طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون را جایگزین دیگر روغن ها کنید، از کره های طبیعی استفاده کنید، تخم مرغ و ماهی نیز دارای چربی های طبیعی هستند.

از مواد غذایی طبیعی بیشتر استفاده کنید. اکثر خوراکی های موجود در بازار دارای مواد نگهدارنده هستند که برای بدن مضرند. پس تا می توانید از مواد خوراکی آماده و بسته بندی شده کمتر استفاده کنید. اشتباه رایج افراد برای داشتن رژیم کم کالری این است که از فروشگاه ها، این مواد غذایی کم کالری را تهیه می کنند و این موضوع را فراموش می کنند که مواد غذایی کم کالری که مصرف می کنند، باید تا حد امکان طبیعی و فاقد مواد نگهدارنده باشد.

شما مقاله تجربه ی شخصی رژیم لاغری را مطالعه می کنید. تا انتهای مقاله تجربه ی شخصی رژیم لاغری، همراه شما هستیم.

از تنبلی فاصله بگیرید

از تنبلی فاصله بگیرید. کم تحرکی باعث چاقی می شود. ورزش کردن را جزو عادت های روزانه خود قرار دهید. حتما نباید فعالیت های فیزیکی سنگین یا ورزش سخت انجام دهید. حتی اگر شده پیاده روی کنید و این کار را متناوب انجام دهید. تناوب در انجام فعالیت های فیزیکی دارای اهمیت ویژه ای است.

عادت های بد خود از جمله خوردن نوشیدنی های الکلی و سیگار کشیدن را ترک کنید. کشیدن سیگار در دراز مدت باعث چاقی می شود. افراد چاق بیشتر دچار چاقی می شوند. همچنین اگر دقت کنید، افرادی که نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند، چاق هستند. زیرا مشروبات الکلی دارای کربوهیدرات می باشند که باعث چاقی می شود.

از استرس فاصله بگیرید. داشتن استرس در زندگی مضر است. افرادی که استرس دارند، دچار کمبود خواب هستند که عوارضی برای بدن از جمله چاقی دارد. پس، از محیط های استرس زا فاصله بگیرید. خواب کافی برای بدن مفید است و بدن به استراحت و خواب کافی نیاز دارد. انسان روزانه به ۷ الی ۸ ساعت خواب مفید نیاز دارد تا در طول روز احساس خستگی نکند.

در این قسمت از نوشتار تجربه ی شخصی رژیم لاغری، انواع روش های لاغری را معرفی می کنیم.

انواع روش های لاغری:

انواع روش های متفاوت لاغری وجود دارد. اما نباید از هیچ کدام انتظار معجره داشته باشید. این که شما چقدر با این روش ها وزن کم کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد و این که شما چقدر به رژیم ها و کارهایی که باید برای لاغر شدن انجام دهید، پایبند باشید، مهم است.

انواع روش های لاغری:

انواع روش های لاغری:

روش اول: ورزش کردن

برای کم کردن وزن با ورزش کردن، حتما باید روزانه زمانی را به آن اختصاص دهید و قبل از شروع به ورزش کردن، حتما باید خود را وزن کنید و دور کمر و باسنتان را اندازه بگیرید. زیرا در اوایل شروع ورزش کردن احتمالا کمی وزن اضافه می کنید چون بدن در حال عضله سازی است و این کاملا عادی است. اگر شما وزنتان اضافه شد، اما دور کمر و باسنتان کمتر شده بود، نگران نباشید. زیرا در اثر ورزش کردن روزانه، چربی های بدن از بین می روند و به جای آن بدن شروع به عضله سازی می کند و این امری است عادی.

ترکیب کردن تمرین های قدرتی با تمرین های هوازی برای سلامتی بدن بسیار مفید است

ترکیب کردن تمرین های قدرتی با تمرین های هوازی برای سلامتی بدن بسیار مفید است. تمرین های هوازی یکی از روش های لاغری است که به شما این امکان را می دهد تا در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید.

در حالی که انجام تمرینات قدرتی باعث لاغری شما در مدت زمان کوتاهی نمی شود. برای کسب بهترین نتیجه باید در کنار تمرینات قدرتی حتما نرمش های هوازی را نیز انجام دهید. به عنوان مثال پیاده روی تند، دوچرخه سواری، شنا کردن که نه تنها به لاغری شما کمک می کنند، بلکه برای سلامت قلب شما نیز بسیار اهمیت دارند.

تنوع در انجام حرکات ورزشی به افزایش سلامتی و حفظ انگیزه ی شما خیلی کمک می کند. اگر یک تمرین را به مدت طولانی و روزانه انجام دهید، احتمال این که خسته شوید و انگیزه ی خود را از دست دهید، زیاد است. همچنین به این نکته دقت کنید که تمریناتی را برای لاغری انتخاب کنید که تمام اندام های شما را درگیر کنند.

روش دوم: تغذیه ی مناسب

شمارش کالری یکی دیگر از روش های لاغری است. این که بدانید تا بدن شما به چه میزان کالری نیاز دارد و بیشتر از آن کالری مصرف نکنید، خیلی در فرایند لاغری تاثیر می گذارد. میزان کالری مصرفی هر شخص با شخص دیگر فرق می کند و بستگی به قد، وزن، سن و جنسیت و همچنین به میزان فعالیت های هر شخص در طول روز دارد. شما می توانید با برنامه های موجود در این زمینه، به راحتی کالری هایی را که در طول روز مصرف می کنید را اندازه گیری کنید.

. این نکته را فراموش نکنید که بدن شما در روز حداقل به ۱۲۰۰ کالری نیاز دارد، بدون مشورت پزشک این میزان کالری را کاهش ندهید.

. یک برنامه غذایی تهیه کنید، در برنامه ی غذایی خود حتما باید از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و گوشت های بدون چربی استفاده کنید، داشتن برنامه غذایی به شما این امکان را می دهد که حساب شده و طبق برنامه پیش بروید.

غذاهایی بخورید که تا ساعت ها شما را سیر نگه دارند

غذاهایی بخورید که تا ساعت ها شما را سیر نگه دارند. علاوه بر این که مواد غذایی کم کالری به شما برای کاهش وزن کمک می کند، خوردن مواد غذایی که شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارند و اشتهای شما را سرکوب می کنند نیز به شما در فرایند لاغری کمک می کنند. از جمله: گریپ فروت، بلغور جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی، شکلات تلخ و … . شما می توانید با یک جست و جوی ساده، لیست این مواد غذایی را در اینترنت پیدا کنید.

البته بر خی از افراد هستند که برای لاغر شدن راه های سریع تری انتخاب می کنند و به انواع عمل های لاغری روی می آورند از جمله عمل اسلیو معده یا عمل بای پس معده و غیره. البته افرادی که برای لاغر شدن به عمل های لاغری روی می آورند، طبق گفته های پزشک از رژیم های غذایی استفاده می کنند و همچنین ورزش می کنند.

غذاهایی بخورید که تا ساعت ها شما را سیر نگه دارند

غذاهایی بخورید که تا ساعت ها شما را سیر نگه دارند

شما را به ادامه مطالعه تجربه ی شخصی رژیم لاغری، دعوت می کنیم.همراه ما باشید.

انواع رژیم های لاغری:

رژیم های لاغری انواع مختلفی دارند که بسیاری از آن ها بر کمتر کردن اشتهای شخص یا بر کاهش میزان کالری و کربوهیدرات ها و بعضی دیگر بر میزان چربی هایی که بدن شخص دریافت می کند تمرکز دارند .

اما نکته مهم در مورد همه رژیم های لاغری این موضوع است که تمامی رژیم ها ادعا می کنند که بهترین نوع رژیم غذایی هستند و آن موضوعی که در واقعیت وجود دارد، این است که هیچ رژیم غذایی را بهترین رژیم غذایی نمی نامند و این امکان وجود دارد که رژیم غذایی که بر روی یک فرد تاثیر مفید داشته است و شخص از آن نتیجه گرفته است، برای شخص دیگری هیچ گونه تاثیر و کارایی خاصی نداشته باشد.

انواع رژیم های لاغری:

انواع رژیم های لاغری:

اما شما می توانید همواره از تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد گوناگون برای نتیجه بهتر، چگونگی عملکرد، مزیت های آن و در پاره ای از مواقع معایب آن بهره ببرید. بررسی تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد نشان می دهد که انواع متفاوتی از رژیم ها وجود دارد که در ادامه بررسی تجربه ی شخصی رژیم لاغری، به برخی از این رژیم های غذایی اشاره می کنیم.

رژیم پالئو:

کسانی که طرفدار رژیم غذایی پالئو هستند، این اعتقاد را دارند که کسانی که به دنبال کاهش وزن و رژیم می باشند، باید غذا هایی را که در گذشته اجداد ما پیش از کشف کشاورزی و محصولات مرتبط با آن شکار می کردند را مصرف کنند.

همچنین طرفداران این رژیم غذایی معتقدند که بسیاری از بیماری هایی که امروزه دامنگیر بشریت می باشند، با انواع رژیم های غذایی غربی به خصوص رژیم هایی که به مصرف انواع حبوبات و لبنیات و غذاهایی که فرآوری شده سفارش شده اند، در ارتباط می باشند. برخی بر این اعتقاد هستند که رژیم غذایی پالئو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند.

رژیم غذایی پالئو بر مصرف کردن انواع مواد غذایی به صورت کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، مغز ها، دانه ها، تاکید دارد و همچنین مصرف مواد غذایی فراوری شده، شکر،انواع فرآورده های لبنی از جمله شیر، ماست، پنیر و … غلات و حبوبات را ممنوع می داند، اما بعضی از انواع انعطعاف پذیر تر از رژیم غذایی پالئو وجود دارد که در آن می توان بسیاری از محصولات لبنی مانند کره و همچنین بسیاری از سبزیجات غده ای برای مثال سیب زمینی را می توان مصرف کرد.

یکی از مهم ترین مزیت های این رژیم غذایی در پایین آوردن و کاهش عواملی که باعث خطر بیماری های قلبی مانند میزان سطح کلسترول، میزان قند خون، تری گلیسرید خون و فشار خون موثر است. در کل این رژیم، مصرف هر گونه غلات، حبوبات و لبنیات را ممنوع می کند.

رژیم وگان:

در رژیم وگان به دلایلی از جمله زیست محیطی، سلامتی و اخلاقی مصرف محصولات حیوانی را منع می کند. طرفداران این رژیم معتقدند که استفاده از محصولات حیوانی بی رحمی نسبت به آن هاست.

این رژیم یکی یکی از سخت ترین انواع رژیم هاست و سخت ترین شکل گیاه خواری است. افراد در این رژیم علاوه بر گوشت، محصولات لبنی، تخم مرغ و تمامی محصولاتی که از حیوانات به دست می آیند مثل عسل و ژلاتین و آلبومین مصرف نمی کنند و خیلی به این رژیم پایبندند. حتی مواد غذایی فراوری شده که در آن ها آب پنیر یا پروتئین شیر دارند نیز مصرف نمی کنند.

رژیم وگان:

رژیم وگان:

در رژیم غذایی وگان نیازی نیست که افراد کالری مصرفی روزانه خود را بشمارند. زیرا این رژیم دارای چربی خیلی کم و سرشار از فیبر است که به مدت طولانی فرد را سیر نگه می دارد که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. کاهش وزن در این رژیم بیشتر بر اساس کاهش مصرف کالری است.

رژیم دوکان:

در این رژیم بیشتر بر پایه پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین است که دارای ۴ مرحله است. در این مراحل، ۲ مرحله اول کاهش وزن است و دو مرحله ی بعدی برای ثابت نگه داشتن وزن جدید است. زمان این چهار مرحله به شما بستگی دارد که می خواهید چقدر وزن کم کنید.

در رژیم غذایی دوکان مرحله ی کاهش وزن بر اساس مصرف نا محدود پروتئین و مصرف سبوس جو دوسر است و بقیه مراحل آن بر اساس اضافه کردن سبزیجات که فاقد نشاسته اند و بعد از آن مقداری کربوهیدرات و چربی است و برای ثابت نگه داشتن وزن جدید باید طی روزهایی که تعداد آن ها به مرور کم می شود، پروتئین  خالص مصرف کنند.

چند رژیم دیگر نیز وجود دارند. از جمله رژیم های کم کربوهیدرات، رژیم اتکینز، رژیم hcg یا گنادوتروپین انسانی و رژیم زون که از سایر رژیم ها پر طرفدارترند.

شما مقاله تجربه ی شخصی رژیم لاغری را مطالعه می کنید. با ادامه نوشتار تجربه ی شخصی رژیم لاغری، همراه شما هستیم.

رژیم دوکان:

رژیم دوکان:

بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام

برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری، روش های زیادی وجود دارد. از رژیم ها و ورزش ها گرفته تا عمل های جرای مثل عمل اسلیو معده یا بای پس معده. این به فرد و این که چقدر وزن می خواهد کم کند بستگی دارد که کدام روش را برای لاغری و تناسب اندام انتخاب کند.

بعضی از این افراد به خاطر بیماری و شرایطی که دارند، نیاز به کاهش وزن سریع دارند. از عمل های جراحی انتخاب می کنند که بعد از جراحی باید نکات مهمی را رعایت کنند تا به تناسب اندام ایده آل خود برسند. بعضی از افراد نیز از رژیم های غذایی استفاده می کنند که انواع گوناگونی دارند، که فرد در هر یک از این رژیم ها یکی از عواملی که باعث چاقی می شوند را از رژیم های غذایی خود حذف یا محدود می کنند.

برای کسی که قصد لاغر کردن یا کاهش وزن دارند، در مرحله ی اول باید به یک پزشک مراجعه کنند تا بر اساس وزن و قد و میزان چربی و همچنین هدفی که شما از رسیدن به تناسب اندام دارید، به آن ها مشاوره بدهد تا بدانند که کدام روش بیشتر مناسب آن هاست و در مرحله ی بعد، از چند نفر که به تناسب اندام از طریق رژیم غذایی یا ورزش کردن و یا حتی عمل های جراحی رسیده اند، جویا شوند و از تجارب آن ها در این زمینه استفاده کنند.

تجربه ی شخصی رژیم لاغری به افراد خیلی کمک می کند

تجربه ی شخصی رژیم لاغری به افراد خیلی کمک می کند تا از اشتباهات رایجی که آن ها داشته اند، اجتناب کنند و در مرحله ی آخر با تحقیقاتی که در تجربه ی شخصی رژیم لاغری کرده اند، به نتیجه خوبی برسند.

این که در مراحل کاهش وزن بر اساس یکی از روش هایی که انتخاب کرده اید و مناسب شماست، پیشرفت خود را اندازه بگیرید، داریی اهمیت ویژه ای است. در کنار کاهش وزنی که دارید، میزان چربی هایی که از بدن شما کم می شود، با اندازه گیری دور کمر خود و اندازه گیری وزن خود می توانید به خود انگیزه تزریق کنید. نگه داشتن روحیه در طی کاهش وزن به شما خیلی کمک می کند.

در میان همه ی روش های لاغری، این را به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این روش ها معجزه نمی کند. حتی بعد از کاهش وزن نباید خوش خیال باشید و خیالتان راحت باشد. بعد از کاهش وزن، ثابت نگه داشتن تناسب اندامتان خیلی مهم است.

تجربه ی شخصی رژیم لاغری به افراد خیلی کمک می کند

تجربه ی شخصی رژیم لاغری به افراد خیلی کمک می کند

آیا رژیم های لاغری برای بدن مضر هستند

اولین چیزی که بعد از کاهش وزن به ذهنمان می رسد، کاهش سریع اضافه وزن است و اصلا به مضرات آن نمی اندیشیم. با نگاهی به تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد، می بینم که کاهش وزن سریع با گرفتن رژیم های لاغری در طولانی مدت خطرات جدی را به دنبال دارد.

یکی از عوارضی که بعد از کاهش وزن سریع مشاهده می شود، این است که افرادی که وزن خود را سریع کاهش می دهند، نمی توانند وزن جدید خود را حفظ کنند. پژوهش ها نشان می دهند که دو سوم این افراد به وزن سابق خود بر می گردند و حتی مشاهده شده، به وزن اولیه آن ها نیز اضافه شده است. به بعضی از عوارضی که در اثر رژیم های لاغری مشاهده می شود، می پردازیم .

آیا رژیم های لاغری برای بدن مضر هستند

آیا رژیم های لاغری برای بدن مضر هستند

رژیم های لاغری و کاهش وزن باعث می شود تا شخص مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست بدهد و در هفته های اول رژیم لاغری، کاهش وزن شدیدی داشته باشند. در برخی از رژیم ها مانند رژیم های کم کربوهیدرات، بدن ةآب زیادی را از دست می دهد و این امر موجب بیماری هایی از جمله یبوست، سر درد، بی انرژی بودن و گرفتگی عضلات را به دنبال دارد. حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی در کاهش وزن دارای اهمیت ویژه ای است اما به یاد داشته باشید که استفاده از مایعات برای سلامتی بدن بسیار با اهمیت است.

باعث تغییر در سیستم گوارشی می شود. با گرفتن رژیم های کم کالری و محدود کردن کالری باعث تغییر در رژیم غذایی می شوید. اگر رژیم کم کالری بگیرید و مصرف گوشت را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، احتمال این که یبوست بگیرید زیاد است. زیرا میزان فیبر دریافتی بدن به شدت کم می شود.

کاهش میزان قند خون:

کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های لاغری باعث پایین آمدن سطح خون می شود. چون در رژیم های لاغری، فرد مصرف قند خود را کاهش می دهد و این موضوع را فراموش می کنند که از قندهای طبیعی بیشتر مصرف کنند. این  موضوع باعث می شود تا قند کمتری یا حتی گاهی هیچ قندی به بدن نرسد و سبب پایین آمدن قند خون می شود.

پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد که وقتی سطح قند خون و کربوهیدرات در بدن کم شود، سطح هورمون سروتونین (این هورمون به هورمون شادی معروف است) نیز کم می شود. کم شدن این هورمون در بدن سبب افسردگی فرد می شود.

ریزش مو

در بعضی از افراد که رژیم می گیرند، حتی ریزش مو نیز اتفاق افتاده، به دلیل این که موهای ما برای مقاومت و رشد نیاز به مواد مغذی دارند که رژیم های غلط باعث می شود تا بدن مواد مغذی را از دست بدهند.

پس اگر می خواهید از رژیم های غذایی برای کاهش وزن استفاده کنید، قبل از شروع هر چیزی با پزشک مشاور تغذیه مشورت کنید و راهنمایی بگیرید تا از مضرات کاهش وزن بر اثر رژیم های غذایی در امان باشید.

بدون هیچ اطلاعاتی در زمینه مواد غذایی که بدن به آن ها نیاز دارد، نمی توانید یک رژیم غذایی موفق داشته باشید. حتی تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد نیز می توانند به شما کمک کنند تا از کجا و چه طور شروع کنید و چه نکاتی را باید رعایت کنید.

ریزش مو

ریزش مو

نقش رژیم های غذایی در رسیدن به تناسب اندام

افرادی که از چاقی رنج می برند، اولین راه حلی که به فکرشان می رسد، ورزش کردن است. در صورتی که این موضوع را فراموش می کنند که تغذیه نقش مهمی را در کاهش و افزایش وزن دارد. شما در صورتی به تناسب اندام ایده آل خود می رسید که در کنار یک رژیم غذایی خوب و صحیح و طبق اصول و برنامه ریزی شده پیش بروید.

تمام مواد غذایی که ما در طی روز مصرف می کنیم، حاوی کربوهیدرات ها، کالری ها، قندها، فیبر ها و دیگر مواد معدنی و مواد مغذی هستند که استفاده و مصرف نادرست و همچنین زیاده روی در آن ها باعث چاقی و اضافه وزن می شوند. اگر بتوانیم به صورت درست و صحیح این مواد را مصرف کنیم، هم از چاقی فاصله می گیریم و هم به تناسب اندام می رسیم.

پس داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای تمامی افراد از جمله افرادی که دارای اضافه وزن هستند، خیلی اهمیت دارد. حتی برای افرادی که اضافه وزن ندارند نیز اهمیت دارد زیرا افرادی که اضافه وزن ندارند، باید وزن ایده آل خود را ثابت نگه دارند. پس در مصرف مواد غذایی روزانه خود و رژیم غذایی خود بسیار دقت کنند.

بسیاری از رژیم های غذایی نمی توانند انرژی مورد نیاز بدن را برای انجام فعالیت های روزانه تامین کنند

بسیاری از رژیم های غذایی نمی توانند انرژی مورد نیاز بدن را برای انجام فعالیت های روزانه تامین کنند و موجب خستگی و پایین آمدن کارایی و باعث به خطر افتادن سلامتی شما می شوند. بنابراین رژیم غذایی نقش بسزایی در رسیدن به تناسب اندام دارد.

بررسی تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد مختلف، نشان می دهد که برای آن که به تناسب اندام برسید، باید در مصرف تمامی مواد غذایی روزانه خود دقت کنید و  میزان کالری و قند آن ها را بسنجید.

تمام کالری ها و قندهای پنهان در مواد غذایی را بیشتر بشناسید

تمام کالری ها و قندهای پنهان در مواد غذایی را بیشتر بشناسید و در مورد آن ها تحقیق کنید و عادات غذایی نادرست را از رژیم غذایی خود حذف کنید. از جمله: خوردن غذاهای فست فودی، خوردن غذاهای چرب، نوشیدنی های مصنوعی، غذا خوردن هنگام تماشا کردن تلویزیون و برخی دیگر از عادات بد غذایی که شما را تحریک می کنند تا بیشتر بخورید.

غذاهای فراوری شده را باید از رژیم های غذایی خود حذف کنیم. امروزه مردم به دلیل مشغله های زیادی که دارند، به غذاهای فراوری شده و آماده روی می آورند. این مواد دارای مقدار زیادی مواد نگهدارنده و رنگ های خوراکی مصنوعی هستند و نمک و شکر این مواد زیاد است و مواد مغذی و فیبر کمتری دارند که باعث چاقی و اضافه وزن می شوند. پس باید تا حد امکان مواد غذایی فراوری شده را از رژیم خود حذف کنیم و رژیم غذایی طبیعی را جایگزین کنیم.

رعایت همه ی نکاتی که باید در مورد رژیم های غذایی درست بدانید، به شما در رسیدن به تناسب اندام و اندام ایده آلتان کمک می کند.

تجربیات لاغری با ورزش کردن

با جمع آوری تجربه ی شخصی رژیم لاغری، با ورزش کردن افراد شما می توانید بهتر به آن نتیجه ای که می خواهید برسید و از اشتباهات رایجی که بقیه در این زمینه می کنند فاصله بگیرید. این که شما بدانید، آن ها در طی کاهش وزن با ورزش کردن احساس نا امیدی و دل شکستگی داشته اند،

ولی با این وجود نا امید نشده اند و به راه خود ادامه داده اند و شما تنها این احساسات را تجربه نمی کنید؛ این در واقع باعث دلگرمی شما می شود.  همچنین آن ها یاد گرفته اند که چگونه عقربه های ترازو را جا به جا کنند و همچنین یاد گرفته اند که چگونه یک زندگی با سبک نوین و سالم و همراه با ثبات وزنی داشته باشند.

بعضی از ما فکر می کنیم که برای رسیدن به تناسب اندام، مجبور هستیم ساعت ها بدویم و باید حتما ورزش های سنگین انجام دهیم. ولی در حالی که افرادی که با ورزش کردن به تناسب اندام رسیده اند، از تجربیات خود می گویند؛ به این نتیجه می رسیم که حتما نیازی نیست شما ساعت ها بدوید یا حتما باید ورزش های سنگین انجام دهید تا به تناسب اندام برسید.

انجام دادن ورزش های هوازی

این افراد می گویند که حتی با انجام دادن ورزش های هوازی شما می توانید به تناسب اندام برسید. حتما نباید ورزش های قدرتی سخت انجام دهید. همچنین داشتن یک برنامه ورزشی متنوع به شما این امکان را می دهد که از انجام دادن ورزش هایی که برای تناسب اندام وجود دارد، زود خسته و نا امید نشوید.

بعضی دیگر از افراد وقتی در مورد تجربیات خود درباره ی ورزش کردن می گویند، ما برای رسیدن به تناسب اندام و وزن کم کردن ورزش هایی که به ما احساس لذت می داد، بیشتر انجام می دادیم تا انگیزه ی خود را حفظ کنیم و بیشتر ورزش هایی را که به آن ها علاقه داشتیم، انجام می دادیم و این مسئله علاوه بر این که باعث کاهش وزن می شد، باعث علاقه مند شدن ما به ورزش نیز می گردید.

انجام دادن ورزش های قدرتی نیز تاثیر فراوانی در کاهش وزن دارند

البته نا گفته نماند که انجام دادن ورزش های قدرتی نیز تاثیر فراوانی در کاهش وزن دارند، اما از همان ابتدای کار نباید با شوع کردن ورزش های قدرتی خود را خسته کنید و قدم به قدم جلو بروید تا بدن از انجام دادن این حرکات خسته نشود و به آن ها عادت کند.

همه ی ما می دانیم که سخت ترین مرحله در لاغر شدن، چربی های شکم و پهلو است. از نظر افرادی که در این زمینه تجربه دارند، بهترین ورزش هایی که باعث نتیجه ی بهتر می شوند و شما را از شر این چربی ها رها می سازند، ترکیبی از تمرینات هوازی، قدرتی و متمرکز بر عضلات شکم و پهلو است.

اگر شما تمرینات قدرتی را برای کاهش وزن انجام می دهید، باید به یاد داشته باشید که اگر با وزنه کار می کنید، باید به مرور و در طی فاصله زمانی به مقدار وزنه هایتان اضافه کنید و حتما باید بین تمرینات ورزشی خود زمانی را برای استراحت کردن در نظر بگیرید تا بدن شما برای ادامه ی انجام حرکات شما انرژی خود را به دست آورد.

تجربیات لاغری با گرفتن رژیم غذایی

نمونه های موفق از رژیم های لاغری این امکان را به شما می دهد تا از تجربه ی شخصی رژیم لاغری افراد استفاده کنید. یک قانون وجود دارد که پیروی از افراد موفق، احتمال موفقیت شما را هم به شدت افزایش می دهد. هر فردی برای رسیدن به تناسب اندام، یکی از رژیم های لاغری را انتخاب می کنند که هدف همه ی این رژیم ها لاغر کردن است. پس به چند راهکار تجربه شده ی افراد از رژیم های غذایی می پردازیم.

داشتن یک میان وعده ی سالم به شما در فرایند لاغری کمک می کند. شما همواره نباید میان وعده را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بلکه باید از مواد غذایی سالم و مفید برای مثال سبزیجات، میوه جات و پروتئین که برای بدن مفیدند، استفاده کنید. شما حتی گاهی می توانید یک تکه ای از کیک که هوس کرده اید را میل کنید.

قبل از خوردن کیک، بهتر است با مواد غذایی سالم و مفید خود را سیر کرده باشید

اما باید توجه داشته باشید که قبل از خوردن کیک، بهتر است با مواد غذایی سالم و مفید خود را سیر کرده باشید تا جایی برای خوردن بیش از حد کیک نداشته باشید. با این ترفند شما می توانید اشتهای خود را کنترل کنید.

برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام و وزن دلخواه، حتما نیاز نیست تا شما رژیم های سخت و طاقت فرسا بگیرید. شما همواره می توانید با رژیم های معمولی که سرشار از فیبر و پروتئین هستند و همچنین با جایگزین کردن مواد طبیعی و ویتامین ها به جای مواد غذایی آماده که کالری و چربی بالایی دارند، مقداری از وزن خود را کاهش دهید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که رژیم غذایی خاص را از پزشک مشاور غذایی و تحت نظر دکتر دریافت کنید تا بدن شما دچار اسیب های جدی نشود.

زمانی که شخص تصمیم به کاهش وزن می گیرد، چیزهای وسوسه کننده ی زیادی سر راه او قرار می گیرد

زمانی که شخص تصمیم به کاهش وزن می گیرد، چیزهای وسوسه کننده ی زیادی سر راه او قرار می گیرد که خود را در برابر آن ها باید حفظ کنید. از جمله مهمانی ها و دور همی ها شما را از رژیم غذایی تان دور می سازد.

شما باید همواره رژیم غذایی خود را هوشمندانه مدیریت کنید و بهتر است تا در چنین شرایطی قبل از حضور پیدا کردن در این جمع ها خود را با میوه ها و سبزیجات سیر کنید تا میلتان کمتر شود و جایی برای پر خوری کردن نداشته باشید.

زمانی که شخص تصمیم به کاهش وزن با گرفتن رژیم های غذایی می گیرد، بهتر است که در تهیه غذای خود خلاقیت به خرج دهد. برای مثال می توان از سیب زمینی های شیرین، برنج قهوه ای در وعده های غذایی خود استفاده کند. تنوع در مواد غذایی سالم به شما این امکان را می دهد تا از غذاهای سالم جدید تر و خوش طعم تر و مناسب برای اشخاصی که رژیم می گیرند تا وزن خود را کم کنند، اسفاده کنید و از خوردن غذاهای تکراری خسته نشوید.

همچنین مصرف ادویه در رژیم های لاغری باعث کالری سوزی می شود. از جمله فلفل که در فرایند لاغری به شما کمک می کنند. افرادی که با رژیم گرفتن به لاغری رسیده اند، این موضوع را تایید کرده اند. پس به یاد داشته باشید که تجربه ی شخصی رژیم لاغری بقیه افراد به شما در فرایند لاغری کمک می کند.

زمانی که شخص تصمیم به کاهش وزن می گیرد، چیزهای وسوسه کننده ی زیادی سر راه او قرار می گیرد

زمانی که شخص تصمیم به کاهش وزن می گیرد، چیزهای وسوسه کننده ی زیادی سر راه او قرار می گیرد

نقش متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه وظیفه دارند تا متناسب ترین برنامه ریزی را انجام دهند و نظارت بر رژیم غذایی فرد داشته باشند. در برنامه ریزی باید شرایط جسمی و پزشکی شخص در نظر گرفته شود. به خصوص باید توجه شود که فرد، بیماری هایی مانند دیابت، آلرژی غذایی، اختلالات گوارشی و روده نداشته باشد.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید یک متخصص خوب در نظر بگیرد، اصلاح عادت های غذایی نا مناسب و ایجاد عادت های غذایی مفید و متناسب با شرایط فرد است. برای این امر متخصصان تغذیه باید سبک زندگی و سن افراد را هم مد نظر داشته باشند.

در بیشتر مواقع، متخصصان تغذیه نمی توانند برای افرادی که بیماری هایی مانند سلیاک، دیابت، و … دارند برنامه ریزی داشته باشند. اما با این حال با توصیه در مورد سلامتی و انتخاب درست مواد غذایی به آن ها یاری می رسانند تا سلامت بیشتری را کسب کنند.

در واقع متخصصان تغذیه زمانی که به چنین مخاطبانی بر می خورند، به آن ها کمک می کنند تا سبک کلی زندگی از جمله، ورزش، عادات خواب خود را اصلاح کنند و برای آن ها زندگی واقع بینانه تری ترسیم می کنند تا بتوانند طرحی برای رفع نیازهای خود تدوین کنند.

گروهی از متخصصان بالینی که در مراکز پزشکی فعالیت دارند

گروهی از متخصصان بالینی که در مراکز پزشکی فعالیت دارند، از جمله بیمارستان ها و کلنیک ها، وظیفه ارائه رژیم درمانی را دارند تا به کمک آن روشی مناسب برای درمان بیماران اختصاص داده شود.

متخصصان تغذیه بالینی با توجه به شرایط پزشکی فرد با پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی همکاری و مشورت می کنند تا بتوانند برنامه غذایی تهیه کنند که مقدار مناسبی از پروتئین ها، ویتامین ها، و سایر مواد غذایی مغذی و مورد نیاز بدن در آن رعایت شده باشد. یکی از راهکارهای این امر برگزاری کلاس های آموزش تغذیه برای بیماران می باشد.

متخصصان تغذیه ورزشی زیر مجموعه دیگری از متخصصان تغذیه هستند که وظیفه اصلی آن ها کسب اطمینان از عملکرد بهتر ورزشی در ورزشکاران و مربیان است. این متخصصان بر اساس نیازهای جسمی و نوع ورزشی که ورزشکاران انجام می دهند، برنامه ای مناسب تهیه می کنند تا از این طریق بتوانند از آسیب دیدگی های ورزشکاران پیشگیری کنند و یا به بهبودی هر چه بهتر و سریع تر ورزشکارن کمک کنند. این موضوع برای ورزشکاران حرفه ای همواره مورد توجه بوده است. به طوری که حتی در زمان تعطیلات هم ورزشکاران و مربیان به دنبال استخدام متخصصان تغذیه ورزشی هستند.

بهترین متخصص تغذیه در فرایند لاغری

امروزه با توجه به شکل زندگی جوامع و سبک زندگی کردن انسان ها، چاق شدن و اضافه وزن تبدیل به امری رایج در بین بسیاری از افراد شده است. این خود یکی از پیامدهای اصلی عصر صنعتی است و البته برای حل این مشکل راهکارهایی ارائه شده است. برای مثال انواع رژیم های لاغری در جهت تاثیر بهتر در کاهش وزن، قرص های لاغری و همچنین لاغری موضعی با کمک دستگاه های مختلف موجود در بازار و …

یکی از مهم ترین پیامدها و آسیب های عصر صنعتی، کم شدن تحرک در بین افراد و علاقه زیاد به مصرف کردن غذاهای فست فودی و غذاهای چرب است. این موضوع به تنهایی عامل اصلی چاقی محسوب می شود.

متاسفانه امروزه شاهد هستیم که این موضوع نه تنها در بین بزرگسالان و نوجوانان، بلکه در بین کودکان نیز رواج پیدا کرده است. یکی از مهم ترین آسیب های چاقی، کاهش اعتماد به نفس و تغییر در ظاهر بسیاری از افراد است. برای رفع این مشکلات، هر شخص می تواند با توجه به نیاز خود به دنبال پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه باشد.

یک متخصص تغذیه خوب در مرحله اول تاریخچه پزشکی بیمار را به دست می آورد

یک متخصص تغذیه خوب در مرحله اول تاریخچه پزشکی بیمار را به دست می آورد و در مورد عادت های غذایی و سبک زندگی سوال هایی می پرسد و با توجه به پاسخ بیمار، سن، جنسیت، وزن فعلی فرد، میزان اضافه وزن و عامل های دیگر از جمله روحیه و توانایی جسمانی بدن بهترین برنامه را برای کاهش وزن و رژیم گرفتن در اختیار بیمار قرار می دهد.

البته همواره باید به این موضوع توجه داشت که برای رسیدن به وزن ایده آل بهتر است در کنار کمک گرفتن از متخصص تغذیه برای استفاده از برنامه تغذیه مناسب، حتما ورزش کردن را هم در دستور کار خود قرار دهید. قطعا بهترین روش برای لاغری و کاهش وزن، داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن در کنار هم است.

برای این که یک متخصص تغذیه خوب را بیابید، شما می توانید از افرادی که قبلا به متخصص تغذیه مراجعه کرده اند، اطلاعات جمع آوری کنید و یک لیست برای خود تهیه کنید تا بین آن ها متخصصی که از سایرین با تجربه تر و بهتر است را انتخاب کنید. برای اطمینان هر چه بیشتر از انتخاب متخصص تغذیه مناسب، می توان به میزان رضایت بیمارانی که به آن دکتر مراجعه کرده اند، رجوع کرد و از تجربیات آن ها استفاده کرد.

به طور کلی یک متخصص خوب باید ویژگی های خاصی هم داشته باشد

به طور کلی یک متخصص خوب باید ویژگی های خاصی هم داشته باشد. برای مثال می توان به میزان صبر و حوصله ای که متخصص تغذیه در مواجهه با بیمار از خود نشان می دهد، اشاره کرد. همچنین باید به این موضوع توجه کنید که یک متخصص خوب نباید تنها به فکر منافع خود باشد، بلکه باید بیمار خود را در اولویت قرار دهد و با توجه به شرایط هر بیمار، برای او بهترین رژیم و برنامه را در نظر بگیرد.

برای تهیه برنامه مناسب ابتدا قبل از هر تصمیمی باید میزان فعالیت هایی که یک فرد در طول شبانه روز انجام می دهد را بررسی کند و سپس به سبک زندگی، قد، میزان اضافه وزن، و … توجه کند.

استفاده از آزمایشات

همچنین برای اطمینان هر چه بیشتر یک متخصص تغذیه خوب می تواند از آزمایشات نیز استفاده کند. امروزه با توجه به میزان پیشرفت علم، حتی اشخاصی که مشغله کاری به آن ها اجازه حضور در مطب متخصصان را نمی دهد هم می توانند با کمک گرفتن از اینترنت به وب سایت های مربوطه مراجعه کنند و فرم رژیم غذایی آنلاین را پر کرده و اقدام به دریافت رژیم اینترنتی کنند.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشند که در هنگام پر کردن فرم مربوطه، حتما تمامی اطلاعات و پیشینه جسمی و پزشکی خود را به طور کامل و صحیح در اختیار متخصص تغذیه قرار دهند. به خصوص در مورد افرادی که حساسیت های غذایی و آلرژی به نوع خاصی از مواد غذایی دارند باید حتما این موضوع را با متخصص خود در میان بگذارند تا او با توجه به این شرایط، بهترین برنامه را برای کاهش وزن و رژیم شخص انتخاب کند.

استفاده از آزمایشات

استفاده از آزمایشات

استپ وزنی

استپ وزن زمانی رخ می دهد که یک ماه پس از وزن کشی، همچنان وزن شخص ثابت بماند و هیچ گونه تغییری نداشته باشد. به طور کلی استپ وزنی به دوره ای می گویند که شخص تمامی موارد مربوط به برنامه و رژیمی که انتخاب کرده است و یا از متخصص تغذیه گرفته است را به صورت کامل و دقیق انجام داده باشد. اما نه وزن و نه سایز شخص در این دوره تغییری نکرده باشد.

استپ وزنی شامل دو دسته است. دسته اول استپ وزنی کاذب و دروغین است که روند کاهش وزن فرد به دلایل مختلف کند شده باشد. این امر به صورت موقتی و کاذب است و به زودی این استپ وزنی با بر طرف شدن عوامل مختلف خود به خود بر طرف می شود و جای هیچ گونه نگرانی برای شخص وجود ندارد.

اما در مقابل این استپ وزنی، استپ وزنی واقعی است که دسته دوم را شامل می شود. این استپ وزنی بیشتر در زمانی رخ می دهد که بدن شخص مواد مغذی به اندازه نیازش دریافت نکند.

به شکل خاصی با کاهش میزان سوخت و ساز، کالری های از دست رفته را جبران می کند و مانع کمبود کالری در بدن می شود. همچنین در زمانی که کالری در بدن محدود باشد، بدن شخص برای حفاظت از کالری های موجود به صورت هوشمندانه ای فعالیت های خالص و غیر ارادی فرد را کاهش می دهد.

استپ وزنی

استپ وزنی

راه های برطرف کردن استپ وزنی

برای خروج از استپ وزنی، راه های مختلفی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

کنترل کردن استرس توسط خود فرد

می دانیم که استرس یکی از دلایل اصلی جمع شدن چربی در شکم شخص است. این موضوع به خصوص در بین بانوان نسبت به آقایان بسیار بیشتر مشاهده شده است. بنابراین هر چه استرس شخص بالاتر باشد، کاهش وزن با مشکل مواجه می شود.

استفاده از مواد غذایی پروتئین دار را در مرکز توجه خود قرار دهید.

یکی از خاصیت های ویژه مواد غذایی پروتئین دار، ایجاد سیری زودرس در بدن شخص است. این خود دلیلی است که در طی شبانه روز کالری بسیار کمتری مصرف کنید. برای این امر در نظر داشته باشید که صبحانه بهترین وعده غذایی برای دریافت پروتئین است.

در واقع صبحانه سرشار از پروتئین های مورد نیاز بدن می باشد. این خود از دلایلی است که فرد علاقه کمتری به استفاده از مواد غذایی غیر مغذی از خود نشان دهد. در نتیجه در طی شدن روند رژیم غذایی و از بین رفتن یا به وجود نیامدن استپ وزنی کمک می کند.

استفاده از مواد غذایی پروتئین دار را در مرکز توجه خود قرار دهید.

استفاده از مواد غذایی پروتئین دار را در مرکز توجه خود قرار دهید.

افزایش فعالیت

افزایش فعالیت یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی بر استپ وزنی و روند آن دارد، به خصوص انجام دادن ورزش های قدرتی می تواند کمک شایانی به کاهش وزن و میزان سوخت و ساز هر چه بیشتر چربی ها و کالری های اضافی در بدن شخص کند.

فیبر بیشتری میل کنید

فیبرها به خصوص از نوع فیبر محلول، باعث حرکت بهتر غذا در سیستم گوارش می شوند و با توجه به این که سرعت حرکت مواد غذایی را در لوله های گوارشی کاهش می دهد، سبب می شود که شخص احساس سیری زودرس داشته باشد.

از مهمترین مواد غذایی که منابع فیبر در آن ها وجود دارد، می توان میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، انواع توت، سیب، انواع لوبیا، آجیل و دانه ها را نام برد. به یاد داشته باشید که هر چقدر میزان استفاده از فیبر در برنامه غذایی شخص بیشتر باشد، درصد ایجاد استپ وزنی کاهش می یابد.

شوک دادن به بدن

برخی از مواقع این امکان وجود دارد که بدن شخص به استفاده از مواد غذایی به میزان و زمانی خاصی عادت کرده است. در چنین حالتی فرد می تواند با استراحت دادن به بدن در یکی از وعده های غذایی به نوعی شوک به بدن وارد کند. اما باید توجه داشته باشید که در تمام دوره رژیم، این کار فقط و فقط برای یک بار و آن هم تنها در یک وعده غذایی مجاز می باشد.

توجه به سایز

یکی از مهمترین اشتباهاتی که بعضی افراد در هنگام رژیم گرفتن انجام می دهند، اعتماد کردن بیش از حد به ترازو است و تنها معیار خود برای اندازه گیری را ترازو می دانند. در چنین مواقعی این امکان وجود دارد که عدد بر روی ترازو در دوره ای خاص و طی چند مرحله اندازه گیری ثابت باشد، اما سایز شخص دچار تغییر شده باشد.

آب، قهوه و چای سبز

نوشیدن آب به تنهایی باعث افزایش متابولیسم می شود که کاهش وزن را به دنبال دارد. علاوه بر آب، چای سبز و قهوه نیز، به خاطر داشتن آنتی اکسیدان ها، باعث چربی سوزی در بدن شخص  می شود. به خاطر داشته باشید که نوشیدن این موارد در کنار ورزش کردن، می تواند عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری در مهار کردن استپ وزنی باشد.

خواب کافی

بد خوابیدن و خواب بی کیفیت یکی از عواملی است که باعث ایجاد استپ وزنی در بدن شخص می شود. در واقع کم خوابی یا بی خوابی با کاهش دادن میزان متابولیسم و ایجاد تغییرات در سطح هورمون ها موجب افزایش علاقه فرد به مصرف مواد غذایی می شود و میزان تمایل و اشتهای فرد را به مواد غذایی مختلف زیاد می کند که خود از دلایل استپ وزنی می باشد.

با رعایت کردن همه ی این نکات، می توانید به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسید و همواره این نکته را به یاد داشته باشید که با استفاده کردن از تجربه ی شخصی لاغری افرادی که به تناسب اندام رسیده اند، می توانید کمک بگیرید تا لاغر شوید و به وزن مورد نظر خود برسید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید