متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

نمونه رژیم حجم خشک
نمونه رژیم حجم خشک
2021/01/24
پیاز پخته برای دیابت
پیاز پخته برای دیابت
2021/01/24
متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

همراه ما باشید تا بیشتر با متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم درمورد متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در مورد متخصص تغذیه، وظایف و ویژگی های که یک متخصص تغذیه مجرب برای دوران بارداری باید دارا باشد اطلاعات کاملی را برای شما عنوان می کنیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

آیا مراجعه بانوان باردار به متخصص تغذیه بارداری امری مهم و ضروری است؟

متخصص تغذیه کیست؟

بیشترین مراجعه کنندگان به متخصص تغذیه چه افرادی هستند؟

بانوان باردار به چه مراقبت های نیاز دارند توضیح دهید؟

مادران باردار باید از چه رژیم غذایی در این دوران استفاده نمایند؟

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری به منظور بالا بردن هوش جنین چه موادی هستند نام ببرید؟

سبزیجات و مرکبات مناسب برای دوران بارداری که برای هوش و زیبایی جنین موثر است را نام ببرید؟

اسید فولیک در رشد جنین چه تاثیری دارد؟

میوه های که برای هوش و زیبایی جنین در دوران بارداری مصرف آن ضروری است را نام ببرید؟

متخصص تغذیه مصرف چه موادغذایی نامناسبی را در دوران بارداری برای بانوان منع می نمایند؟

تغذیه در دوران بارداری چه اهمیتی دارد؟

وظایف یک متخصص تغذیه مجرب را نام ببرید؟

ویژگی های که یک متخصص تغذیه باید دارا باشد را نیز ذکر کنید؟

ارتباط بین متخصص تغذیه و رژیم غذایی را بیان کنید؟

چه افرادی صلاحیت تجویز یک برنامه غذایی سالم و مناسب را دارند توضیح دهید؟

متخصصین تغذیه مصرف چه موادغذایی را برای رشد مغز جنین ضروری می دانند نام ببرید؟

نکات مهمی را متخصصین تغذیه به بانوان باردار توصیه می کنند را شرح دهید؟

 

متخصص تغذیه بارداری

امروزه متخصصین تغذیه بارداری مناسب ترین و همچنین بهترین برنامه غذایی را برای دوران بارداری به منظور زیبایی و هوش جنین برای بانوان باردار تجویز می نمایند. پیروی از رژیم غذایی مناسب در طول دوران زندگی نقش بسزایی در بهبود وضعیت جسمی افراد دارد.

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین یک رژیم غذایی مناسب برای دوران بارداری و همچنین قبل و بعد از بارداری( دوران شیردهی) نیز برای بانوان تجویز می نماید زیرا این دوران دارای اهمیت بسزایی است که بانوان باید به آن توجه داشته باشند.

متخصص تغذیه بارداری

متخصص تغذیه بارداری

تغذیه این دوران سبب سلامتی رشد جنین و همچنین زایمان راحت تر برای بانوان باردار می شود به همین دلیل است که بیشتر متخصصین زنان و زایمان مراجعه به متخصص تغذیه را در این دوران امری مهم و ضروری می دانند. منظور از تغذیه آگاهی و همچنین داشتن علم در خصوص مواد غذایی سالم برای بدن و علاوه بر این میزان مناسب آن در طی روز برای تامین نیازهای مهم و اساسی بدن است.

در حال حاضر متخصصین تغذیه از دوران بارداری به منظور رشد مغزی و استخوانها در جنین تا دوران میانسالی برای داشتن یک وزن ایده آل و جلوگیری از بیماری های متعدد به بیماران کمک بسزایی می نمایند.

یکی از دلایلی که سبب شده امروزه بیشتر بانوان از متخصص تغذیه برای دوران بارداری استفاده نمایند داشتن حفظ تناسب اندام و همچنین جلوگیری از بروز دیابت دوران بارداری است که امروزه بسیار رایج شده است. علاوه بر این رعایت تغذیه سالم و مغذی برای بانوان باردار امری مهم و ضروری است زیرا در سلامتی جنین و همچنین بارداری بدون دردسر تاثیرگذار است.

متخصص تغذیه

متخصص تغذیه شخصی است که در حیطه تغذیه اصول و قوانین مواد غذایی مرتبط با رژیم های غذایی هر رده سنی را تحصیل کرده و همچنین برای ارائه یک برنامه غذایی مناسب تسلط کافی را دارد.

متخصص تغذیه با داشتن علم و آگاهی به تمامی افراد به منظور انتخاب کردن بهترین و سالم ترین برنامه غذایی که متناسب با وضعیت جسمی بیماران و همچنین شیوه زندگی آنها باشد را برای بیماران ارائه می دهد.

متخصص تغذیه موظف است که اشتباهات غذایی که سبب اضافه وزن بالا در بیماران شده است و همچنین بانوان بارداری که به دنبال یک رژیم غذایی مناسب برای هوش و زیبایی جنین هستند را به بیماران ارائه دهند. متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین بهترین مواد غذایی سالم و مغذی را به بانوان باردار ارائه می دهند تا از این طریق این دوران را به راحتی پشت سر گذاشته و یک فرزند زیبا و باهوشی را به دنیا آورند.

متخصص تغذیه

متخصص تغذیه

بیشترین مراجعه کنندگان به متخصص تغذیه

طبق مطالعات انجام شده بیشترین مراجعه کنندگان به متخصصین تغذیه در خصوص کنترل و همچنین کاهش وزن است و علاوه براین بانوان باردار نیز به دلیل حائز اهمیت بودن این دوران و پیروی از یک تغذیه مناسب به متخصصین تغذیه مراجعه می نمایند. همانطور که میدانید افزایش وزن سبب بروز مشکلات متعددی مانند کبد چرب، دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و عروقی می شود

بیشترین مراجعه کنندگان به متخصص تغذیه

بیشترین مراجعه کنندگان به متخصص تغذیه

به همین دلیل مصرف مناسب مواد غذایی براساس کالری مورد نیاز در طول روز بهتر است که تحت نظر بهترین و مجرب ترین متخصص تغذیه انجام گیرد. دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به بانوان باردار پیروی از یک رژیم غذایی مناسب را توصیه می نمایند تا از این طریق از اضافه وزن بالا و همچنین دیابت بارداری در این دوران جلوگیری نمایند تا از این طریق مادران باردار بتوانند یک فرزند سالم و زیبایی را به دنیا آورند.

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه بارداری دیدن کنید.

مراقبت های دوران بارداری

همانطور که میدانید وضعیت جسمی سلامتی مادران باردار از لحاظ تغذیه و همچنین جسمی قبل از دوران بارداری در سلامتی جنین نقش بسزایی دارد. به همین دلیل کلیه بانوان باردار به منظور داشتن یک بارداری سالم باید در این دوران تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه قرار بگیرند تا براساس نیاز بدن کالری دریافت نمایند.

طبق تحقیقات انجام شده بیشتر بیماری های که کودکان در دوران کودکی به آن مبتلا می شوند مرتبط با اختلال دوران بارداری است به همین دلیل است داشتن یک بارداری سالم و خوب تضمین کننده سلامتی کودک در آینده است.

بیماری های متعددی بر روی شرایط بارداری اثرگذار است مانند بیماری های قلبی، فشارخون بالا، تیروئید، دیابت نوع دو، کم خونی هستند به همین دلیل متخصصین زنان و زایمان به منظور جلوگیری از بروز این بیماری ها توصیه می کنند که بانوان در این دوره از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرند

زیرا مراقبت های بارداری یکی از امور مهم و ضروری برای سلامتی مادر و جنین است. مراقبت های دوران بارداری تحت نظر متخصص تغذیه سبب می شود بانوان یک بارداری سالمی را پشت سربگذارند،

البته باید متذکر شد که مراقبت های قبل و بعد از بارداری کاملاً با هم متغیر است و هر دوره مراقبت های خاص خود را نیز می طلبد که در این راستا دکتر کوهدانی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری

رژیم غذایی مادران باردار

یکی از مهمترین نکاتی که مادران باردار در دوران بارداری به منظور بالا بردن هوش جنین و همچنین زیبایی باید به آن اهمیت بسزایی دهند « رژیم غذایی » در این دوران است. زیرا از نظر متخصصین زنان و زایمان تغذیه دوران بارداری یکی از امور مهم و ضروری در رشد جنین است.

ویتامین های مغذی که متخصصین در دوران بارداری به مادران باردار تجویز می نمایند علاوه بر اینکه برای یک رژیم غذایی سالم و مناسب تاثیرگذار است برای بهبود وضعیت جسمی سلامت جنین و مادر نیز تاثیر بسزایی دارد.

ویتامین های مخصوص این دوران بخش وسیعی از مواد معدنی حیاتی و همچنین ویتامین های مورد نیاز به منظور سلامت جنین است که باید مادران باردار طبق تشخیص پزشک متخصص آنها را به صورت منظم مصرف نمایند زیرا در این دوران بدن مادر به ویتامین و همچنین مواد مغذی بیشتری نسبت به قبل از بارداری نیاز دارد.

به طور کلی یک رژیم غذایی سالم و مناسب در طی نه ماه بارداری سلامت جسمی و همچنین هوش کودک را ضمانت می نمایند. بنابراین بهترین رژیم غذایی مناسب که مادران باردار باید در این دوران مصرف نمایند شامل:

۱)پروتئین ۲) کربوهیدرات ها ۳) چربی های سالم ۴) ویتامین ۵) مواد معدنی

هستند که دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به مادران باردار توصیه می کنند که در طی روز سیصد کالری بیشتر نسبت به قبل از بارداری می توانند مواد غذایی مصرف نمایند و همچنین متذکر می شوند که از رژیم گرفتن و یا اینکه تلاش به منظور جلوگیری از اضافه وزن در این دوران نیز خودداری نمایند. مادران باردار میتوانند تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه بهترین مواد غذایی تاثیرگذار در این دوران را استفاده نمایند و از اضافه وزن بالا که سبب بروز بیماری دیابت بارداری میشود نیز جلوگیری نمایند.

رژیم غذایی مادران باردار

رژیم غذایی مادران باردار

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری به منظور بالا بردن هوش جنین

دکتر کوهدانی بهترین مواد غذایی مفید و سالم که برای افزایش هوش جنین تاثیرگذار است را به بانوان باردار توصیه می کنند که عبارتند از:

ماهی

یکی از مواد غذایی مناسب در دوران بارداری که سرشار از امگا سه است « ماهی » است که اسیدهای چرب موجود در این ماده غذایی سبب رشد نورون های مغزی می شود. اما باید متذکر شد که مصرف ماهی های نظیر کوسه، شمشیر ماهی و همچنین تن ماهی که دارای مقادیر زیادی جیوه هستند از خوردن آنها در دوران بارداری خودداری نمایم.

بهتر است که از ماهی های همچون سالمون و یا اینکه تیلاپیا که درصد جیوه ی آنها به مراتب نسبت به ماهی های ذکر شده کمتر است استفاده نمایم. به همین دلیل است که متخصصین تغذیه توصیه می کنند که بانوان در این دوران حتما به دلیل رشد مغزی جنین هفته ی دو بار از این ماده غذایی سرشار از امگا سه استفاده نمایند.

بادام

امگا سه، امگا شش، امگا نه و همچنین آهن از ترکیبات موجود در بادام است. علاوه براین بادام از مواد غذایی دیگری نظیر پروتئین، منیزیم و همچنین ویتامین E نیز تشکیل شده است. به همین دلیل است که دکتر کوهدانی به تمامی بانوان باردار روزی ده عدد بادام را به منظور داشتن فرزندان باهوش و ذکاوت را توصیه

می نماید. همچنین متخصصین متذکر می شوند که به منظور زیبایی بیشتر نوزادان بدو تولد مادران باردار نیز در برنامه غذایی خود بادام مصرف نمایند. مصرف بادام شیرین در دوران بارداری علاوه بر باهوش شدن نوزادان به روشن شدن و همچنین زیبایی پوست صورت هم نیز کمک بسزایی می نماید. بهتر است که بادام را به صورت حریره و یا اینکه شیره ی آن را با شیر ترکیب کرده و به نوزادان در بین روز به عنوان یک میان وعده مقوی و مناسب دهیم.

تخم مرغ

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب به منظور افزایش هوش جنین تخم مرغ است که حاوی آهن، اسیدهای چرب امگا و همچنین امگا شش است که جزء مواد غذایی است که برای این دوران بسیار حائز اهمیت است.

بانوان باردار باید از خوردن زرده خام و یا اینکه عسلی تخم مرغ که بطور کامل پخته نشده است خودداری نمایند زیرا مصرف تخم مرغ به این شکل حاوی باکتری های بیماری زا است که برای زنان باردار و جنین بسیار خطرناک است.

بنابراین بهتر است که بانوان باردار قبل از مصرف تخم مرغ آن را به طور کامل بپزند و بعد آن را مصرف نمایند. بهتر است بدانید که مصرف تخم مرغ در نود روز دوم بارداری سبب شفافیت رنگ پوست جنین و همچنین زیبایی بیشتر نوزادان نیز می شود که متخصصین مصرف آن را به بانوان باردار یک روز درمیان توصیه می کنند.

سبزیجات و میوه ها

از مواد غذایی مناسب برای هوش جنین در دوران بارداری میتوان به سبزیجات و همچنین میوه ها اشاره کرد. طبق مطالعات انجام شده مصرف سبزیجات و همچنین اسفناج به منظور حفاظت از مغز کودک امری مهم و ضروری در برابر آسیب بافت های مغزی جنین است که باید بانوان باردار در این دوره مصرف نمایند.

یکی از نکات مهمی که برای پخت سبزیجات نظیر اسفناج باید به آن توجه کنیم این است که این سبزی را به مدت پنج دقیقه با حرارت متوسط طبخ نمایم زیرا حرارت بالا سبب شده که مواد مغذی موجود در اسفناج خاصیت خود را از دست بدهند و تاثیر زیادی برای جنین و مادر نداشته باشند علاوه بر این از آب پز کردن اسفناج هم نیز باید خودداری نمایم. دکتر کوهدانی سبزیجات مناسبی که برای دوران بارداری بانوان توصیه می نمایند شامل:

۱)    کلم بروکلی ۲) هویج ۳) نخودفرنگی ۴) کاهو ۵) شنبلیله ۶) ریحان است.

همچنین میوه های که در طی بارداری برای بانوان بسیار اثربخش و مناسب است شامل:

۱)    انجیر ۲) خربزه ۳) انار۴) گیلاس ۵) آلبالو ۶) توت فرنگی ۷) تمشک

هستند که برای افزایش هوش جنین نیز بسیار تاثیرگذار و مفید است. دکتر کوهدانی به مادران بارداری که از رژیم غذایی خاصی پیروی می نمایند مصرف سبزیجات و میوه های ذکر شده را در برنامه غذایی توصیه می نمایند.

همچنین میوه های که در طی بارداری برای بانوان بسیار اثربخش و مناسب است شامل:

همچنین میوه های که در طی بارداری برای بانوان بسیار اثربخش و مناسب است شامل:

گردو

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب که حاوی اسیدهای چرب و همچنین آهن است و در دوران بارداری سبب افزایش هوش جنین می شود گردو است. متخصصین تغذیه به بانوان باردار مصرف روزی سه الی چهار عدد گردو را در برنامه غذایی توصیه می نمایند. علاوه برگرد و سایر خشکبار های دیگر نظیر:

کشمش، بادام هندی، پسته، بادام زمینی را به منظور رشد مغز جنین نیز توصیه می نمایند.

زغال اخته

طبق تحقیقات انجام شده زغال اخته به دلیل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان برای بهبود حافظه جنین بسیار تاثیرگذار است. زغال اخته از طریق آسیب رسیدن به رادیکالهای آزاد با سلولهای مغزی مبارزه می کنند به همین دلیل است که دکتر کوهدانی مصرف این میوه را در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت می داند.

نارگیل

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای افزایش هوش جنین را میتوان به نارگیل اشاره کرد زیرا این ماده غذایی حاوی چربی های مفید بنام تری گلیسیرید است. علاوه بر این مصرف آب نارگیل در دوران بارداری به دلیل هیدراته نگه داشتن بدن بسیار حائز اهمیت است. نارگیل به عنوان یکی از میوه های خوشمزه و مقوی شناخته شده است که تقویت کننده مغز جنین و سبب بالا رفتن انرژی در افراد به خصوص بانوان باردار می شود.

لبنیات

موادغذایی که سرشار از پروتئین هستند مصرف آنها به منظور فرم دهی سلولهای عصبی جنین در رحم مادران باردار امری مهم و ضروری است. به همین منظور دکتر کوهدانی بهترین گزینه به منظور استفاده از کلسیم در رژیم غذایی مادران باردار را مصرف لبنیات های پروبیوتیک برای رشد استخوانهای کودک معرفی می نماید. بطور کلی یکی از ویتامین های که به منظور رشد شناختی در کودکان بسیار ضروری است اختصاص به ویتامین D دارد که بیشتر این ویتامین ها در لبنیات موجود است.

طبق تحقیقات انجام شده کودکان به دنیا آمده از مادرانی که با کمبود ویتامین D همراه بوده اند از نظر ضریب هوشی نسبت به سایر کودکان دیگر در سطح پایین تری قرار دارند. به همین منظور متخصصین تغذیه به تمامی افراد به خصوص مادران باردار توصیه می کنند که حتماً در برنامه غذایی خود از لبنیات غنی شده نیز استفاده نمایند.

دکتر کوهدانی یکی از موادغذایی که سرشار از ویتامین D است را مصرف شیر در طی روز معرفی می کند زیرا شیر تازه برای زیبایی و همچنین رشد جنین بسیار حائز اهمیت است. البته بانوان بارداری که نمی توانند شیر را به تنهایی میل نمایند می توانند آن را با نارگیل ترکیب کرده و بصورت شیرنارگیل آن را مصرف نمایند که مصرف آن سبب زیبایی و همچنین سلامتی جنین نیز می شود.

تخم کدو

یکی دیگر از مواد غذایی اثر بخش برای بالا بردن ضریب هوشی جنین که سرشار از روی است اختصاص به تخم کدو دارد. همانطور که میدانید روی ماده معدنی است که سبب رشد ساختار مغز می گردد به همین دلیل است که متخصصین در دوران بارداری به تمام بانوان مصرف تخم کدو را در طی روز توصیه می نمایند. تخم کدو یکی از مواد غذایی مغذی است که سرشار از آنتی اکسیدان است که مصرف آن علاوه بر بانوان باردار برای تمامی افراد دیگر نیز مفید است.

حبوبات

متخصصین تغذیه مصرف آهن را به منظور جابجایی اکسیژن به سلولهای عصبی مغز جنین بسیار حائز اهمیت می دانند. یکی از مواد غذایی که حاوی مقادیر زیادی آهن است و مصرف آن برای بانوان باردار توصیه می شود اختصاص به حبوبات دارد که بهتر است برای سلامتی مغز جنین از آنها در برنامه غذایی خود استفاده نمایم.

علاوه بر حبوبات که سرشار از آهن است مواد غذایی دیگری نظیر کشمش، مرغ، اسفناج و همچنین انجیر نیز حاوی آهن هستند که بانوان باردار می توانند در برنامه غذایی خود از آنها استفاده نمایند. دکتر کوهدانی به بیماران متذکر می شود که به منظور جلوگیری از بالا رفتن میزان قندخون از خوردن بیش از حد کشمش در طی روز نیز خودداری نمایند.

کلیه موارد ذکر شده از مواد غذایی هستند که دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین مصرف آنها را به بانوان باردار توصیه می نمایند.

تاثیر اسید فولیک در رشد جنین

متخصصین تغذیه از همان دوران نخست بارداری مصرف اسید فولیک را به صورت منظم برای بانوان باردار توصیه می نمایند زیرا این مکمل غذایی اثرگذاری بسزایی در زیبایی مو و همچنین پوست جنین دارد.

علاوه بر مصرف دارویی، اسید فولیک در سبزیجاتی که دارای برگ تیره نظیر اسفناج نیز موجود هستند یافت می شود. از سایر مواد غذایی که دارای اسید فولیک هستند میتوان به جوانه حبوبات، عدس، غلات و همچنین مرکبات اشاره کرد. بهتر است بدانید که امروزه متخصصین برای پرپشت شدن موی جنین در زمان بارداری به بانوان مصرف اسید فولیک را تجویز می نمایند.

تاثیر اسید فولیک در رشد جنین

تاثیر اسید فولیک در رشد جنین

تاثیر زعفران در زیبایی جنین

بانوانی که به زیبایی فرزندان خود اهمیت بسزایی می دهند میتوانند با تجویز پزشک متخصص به میزان کافی در یک دوره مشخص بارداری از زعفران به منظور زیبایی جنین استفاده نمایند. همانطور که می دانید زعفران دارای طعم خاص و همچنین بو و عطر ویژه ای است که در زمان بارداری میتواند سبب زیبایی چهره و همچنین آرامش جنین شود.

دکتر کوهدانی متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین متذکر می شود که بانوان باردار در این دوره به منظور زیبایی جنین باید در مصرف زعفران زیاده روی نمایند زیرا مصرف بیش از حد آن در این دوران سبب انقباضات رحمی، زایمان زودتر از موعد و همچنین سقط جنین نیز می گردد.

به همین منظور متخصص زنان و زایمان مصرف آن را در ماههای نخست (سه ماهه اول بارداری) توصیه نمی کنند و اجازه مصرف آن را از سه ماهه سوم به بعد به بانوان توصیه می نمایند.

مصرف کره

یکی دیگر از مواد غذایی که دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به بانوان باردار توصیه می نمایند مصرف کره به منظور زیبایی و همچنین براق شدن پوست جنین است که تاثیر این ماده غذایی بیشتر روی زیبایی جنین است.

طبق تحقیقاتی که متخصصین تغذیه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که بانوان بارداری که در این دوران از کره در برنامه غذایی خود استفاده می نمایند دارای فرزندانی هستند که از لحاظ رنگ پوست صورت و بدن آنها به مراتب نسبت به بانوان بارداری که از این ماده غذایی مفید استفاده نکرده اند زیباتر، شفاف و همچنین روشن تر نیز هستند. البته بهتر است که بانوان باردار که به زیبایی پوست جنین اهمیت بسزایی می دهند از کره های حیوانی در این دوران استفاده نمایند.

مصرف انگور و یا آب انگور

یکی از مواد غذایی که دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین در دوران بارداری توصیه می نماید مصرف انگور و یا آب انگور تازه و همچنین طبیعی است زیرا این میوه سرشار از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA ) است.

تاثیر این ماده غذایی برای رشد و همچنین زیبایی جنین بسیار بوده و علاوه بر این سبب بالا رفتن مقاومت جنین در برابر بیماریهای متعدد دوران بارداری نیز میشود. بانوان بارداری که به زیبایی فرزند خود اهمیت زیادی می دهند و به دنبال بهترین میوه های هستند که در زیبایی جنین نقش بسزایی دارد میتوانند از انگور تازه در این دوران نیز استفاده نمایند.

مصرف پرتقال

مصرف یکی از مرکبات که به زیبایی و همچنین آرامش جنین کمک بسزایی می نماید اختصاص به مصرف پرتقال در برنامه غذایی دارد. بانوان بارداری که در دوران بارداری از این مرکبات به میزان کافی و با توجه به کالری مورد نیاز در طی روز استفاده می نمایند دارای نوزادانی آرام و در حین حال زیبا و سالمی نیز هستند. پرتقال که در گروه مرکبات دسته بندی می شود حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که علاوه بر سلامت پوست نوزادان بر روی رشد جنین در رحم نیز تاثیر بسزایی می گذارد.

مصرف پرتقال

مصرف پرتقال

مصرف آناناس

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین مصرف آناناس را در دوران بارداری سبب زیبایی بیشتر جنین می دانند. طبق مطالعاتی که هندی ها بر روی این میوه در دوران بارداری بانوان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مصرف آناناس سبب روشن و همچنین شفاف شدن بیشتر رنگ پوست جنین می شود. متخصصین تغذیه مصرف این میوه را هفته ی یکبار به صورت آب آناناس و یا اینکه میوه آن را به بانوان باردار به منظور زیبایی و همچنین سلامت جنین توصیه می نمایند.

مصرف به

یکی دیگر از مواد غذایی موثر و اثربخش در زیبایی جنین را میتوان به مصرف به در دوران بارداری اشاره کرد. دکتر کوهدانی با قرار دادن این میوه خوشبو در برنامه رژیم غذایی بانوان باردار متذکر می شود که به در زیبایی جنین بسیار تاثیرگذار است و همچنین سبب جلوگیری از سقط جنین نیز میشود. این میوه مخصوص فصول سرد سال است به همین دلیل بانوان می توانند بصورت دمنوش و یا برگه این میوه برای دیگر فصول سال هم نیز استفاده نمایند.

مصرف انار

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به بانوان باردار توصیه می کنند که حتما در این دوران از انار و یا آب انار به منظور زیبایی بیشتر جنین نیز استفاده نمایند. بهتر است که بانوان از آب انار طبیعی به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود استفاده نماید.

همچنین دکتر کوهدانی متذکر می شوند که درصورتیکه بانوان با لکه بینی و یا خونریزی در این دوران همراه شدند که بر اثر رقیق شدن خون در اثر مصرف بیش از اندازه انار ایجاد شده است، مصرف آن را محدود کرده و حداقل هفته ی یکبار آن را میل نمایند.

مصرف انار

مصرف انار

مصرف خربزه در بارداری

متخصصین تغذیه به بانوان بارداری که دوست دارند نوزاد آرام، زیبا و همچنین خوش اخلاقی داشته باشند توصیه می کنند که در برنامه غذایی خود از خربزه نیز استفاده نمایند البته دکتر کوهدانی به مادران بارداری که در این دوران به دیابت بارداری مبتلا شده اند توصیه می کنند که این میوه به دلیل قند بالای که دارد در مصرف آن زیاده روی نکنند.

مصرف گلابی در زیبایی کودک

یکی دیگر از میوه های که در زیبایی جنین بسیار تاثیرگذار است مصرف گلابی در برنامه غذایی بانوان باردار است که متخصصین تغذیه مصرف آن را در رژیم غذایی بانوان توصیه می نمایند. دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به بانوان باردار توصیه می کنند که در ماه دوم بارداری که اعضاء صورت جنین شروع به تشکیل می شود بهتر است که حتماً از این میوه برای زیبایی بیشتر جنین نیز استفاده نماید.

این میوه علاوه بر زیبایی بر روی جنین برای جلوگیری از یبوست هم نیز در دوران بارداری بسیار اثر بخش است. علاوه بر گلابی دکتر کوهدانی مصرف هلو و همچنین توت فرنگی را که در شفافیت و شادابی پوست و علاوه بر این بر زیبایی جنین بسیار حائز اهمیت است را در برنامه غذایی مادران باردار توصیه می نمایند و مصرف آنها را در ماههای مناسب بارداری که برای مادر و جنین مناسب است را متذکر می شوند.

بانوان باردار حتماً باید روزانه هشت لیوان آب معادل دو لیتر آب را نیز در طی روز مصرف نمایند

بانوان باردار حتماً باید روزانه هشت لیوان آب معادل دو لیتر آب را نیز در طی روز مصرف نمایند زیرا مصرف این نوشیدنی سالم به سلامتی کلی بدن مادر و همچنین سلامتی جنین و زیبایی آنها نیز تاثیرگذار است.

نکته در مورد کدو حلوایی

بهتر است بدانید که مصرف کدو حلوایی به دلیل وجود ویتامین های C ، E و همچنین بتاکاروتن در زیبایی و همچنین شفافیت پوست جنین بسیار اثربخش است. به همین منظور متخصصین تغذیه مصرف این میوه را به منظور رسیدن ویتامین های لازم به بدن مادر و جنین در وعده های غذایی توصیه می نمایند.

منع عادت های غلط غذایی در دوران بارداری

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به منظور داشتن فرزند زیبا و همچنین سالم به بانوان باردار مصرف بعضی از مواد غذایی که هیچ خاصیتی برای این دوره ندارد و ممکن است برای جنین هم نیز خطرناک باشد متذکر می شود. منع عادت های غذایی و شیوه های غلط زندگی در دوران بارداری عبارتند از:

بهتر است که بانوان باردار در این دوره از مصرف سیگار و همچنین قلیان نیز خودداری نمایند.

مصرف الکل در دوران بارداری ممنوع است زیرا بر روی سلولهای مغزی جنین تاثیر منفی به جای می گذارد.

بهتر است که در این مدت از مایعات و همچنین آب فراوان نیز استفاده نماید.

بانوان باردار باید از پرخوری در این دوره به دلیل اضافه وزن بالا و همچنین ابتلا به بیماری دیابت بارداری نیز خودداری نمایند.

یکی دیگر از مواد غذایی ناسالم که در این دوران بانوان باید از مصرف آن خودداری نمایند مصرف غذاهای چرب و همچنین سرخ کردنی است.

بهتر است که از غذاهای تند، ترش و همچنین شور به شدت خودداری نمایند زیرا سبب ورم در این دوران می شود.

منع عادت های غلط غذایی در دوران بارداری

منع عادت های غلط غذایی در دوران بارداری

نوشیدنی های حاوی مقادیر زیاد کافئین

از نوشیدنی های که در آنها حاوی مقادیر زیادی کافئین است نظیر قهوه، نسکافه و همچنین چای نیز خودداری نماید.

از مصرف مواد غذایی فست فودی و همچنین نوشابه های گازدار به دلیل افزایش وزن نیز خودداری نمایند و غذاهای سالم که در طبخ آنها از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، کنجد و همچنین روغن ماهی تشکیل شده است نیز استفاده کنند.

بهتر است بدانید که یکی دیگر از میوه های که بانوان در دوران بارداری اجازه مصرف آن را ندارند موز است زیرا این میوه در بعضی از بانوان باردار حساسیت زا بوده است و علاوه بر این بانوانی که به دیابت بارداری نیز مبتلا هستند با خوردن این میوه سبب تشدید میزان گلوکز خون می شوند که برای مادر و جنین بسیار خطرناک است.

تمامی موارد ذکر شده از مواد غذایی ناسالم هستند که بانوان باید از خوردن آنها در این دوران خودداری نمایند. دکتر کوهدانی تحرک در بارداری را بهترین اصل در یک زایمان آسان و راحت برای بانوان می داند و به آنها توصیه می کند که از ورزش های مخصوص بارداری و همچنین یوگا که برای جنین و مادر آرامش را به ارمغان می آورد در این دوره استفاده نمایند.

اهمیت تغذیه در دوران بارداری

بطور کلی یکی از اساسی ترین و مهمترین وظایف بانوان در این دوره استفاده از تغذیه صحیح و همچنین اصولی برای حفظ سلامتی بیشتر جنین و مادر است زیرا داشتن یک تغذیه سالم به رشد بهتر جنین کمک بسزایی می نماید.

دکتر کوهدانی به بانوان باردار متذکر می شوند که به منظور دریافت مواد غذایی سالم نباید هیچ کدام از میوه ها و یا مواد غذایی را از برنامه رژیم غذایی خود حذف نمایند. در مجموع یک متخصص تغذیه خوب برای دوران بارداری رژیم مناسب برای این دوران را شش تا یازده واحد نان و یا اینکه غلات در روز برای بانوان توصیه می کند

و همچنین دو تا چهار واحد سبزیجات و میوه، دو تا چهار واحد لبنیات، سه واحد پروتئین و علاوه براین به مقدار خیلی کم لبنیات و چربی را در برنامه غذایی بانوان باردار قرار می دهد. یک متخصص تغذیه مجرب در دوران بارداری مواد غذایی که دارای فیبر بالای هستند نظیر میوه، سبزیجات سالم و تازه، نان سبوس دار، ماکارونی، غلات و همچنین برنج را توصیه می نمایند.

وظایف متخصص تغذیه

یک متخصص تغذیه مجرب و متبحر باید برمبنای وضعیت بیماران نظیر رده های سنی بزرگسالان، کودکان، رده سنی میانسالان و همچنین بانوان باردار نوع تغذیه و همچنین میزان کالری مورد نیاز بدن در طی روز را برای بیماران تعیین نمایند.

در بعضی از موارد ممکن است که بیماران دارای مشکلات متعددی مانند بیماری سرطان، کلیوی، دیابت و یا اینکه دیابت بارداری باشند که در این مواقع پزشک تغذیه موظف است براساس حساسیت و همچنین خاص بودن بیمار یک برنامه غذایی مناسب را برای بیماران تعیین نمایند.

از وظایف یک متخصص تغذیه خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

تشخیص و همچنین رسیدگی به نیازهای بیماران یکی از وظایف متخصص تغذیه است.

یکی از مهمترین وظیفه متخصص تغذیه را میتوان به ارائه بهترین برنامه غذایی مناسب براساس شرایط جسمی بیمار اشاره کرد.

متخصص تغذیه موظف است که در خصوص مسائل مرتبط با تغذیه و همچنین رژیم های درمانی به بیماران اطلاعات کامل را ارائه دهد.

ارزیابی و رسیدگی در خصوص تاثیرگذاری برنامه رژیم غذایی و همچنین تغییر در برنامه غذایی در مواقع نیاز یکی دیگر از وظایف یک متخصص تغذیه است.

ایجاد انگیزه برای بیماران

یکی دیگر از وظایف متخصص تغذیه ایجاد انگیزه برای بیماران به منظور پیروی کردن از یک رژیم غذایی مناسب است.

از مهمترین وظیفه متخصص تغذیه را میتوان به تشخیص دقیق مشکلات تغذیه ای بیماران اشاره کرد.

ارائه بهترین برنامه و همچنین راهکارها به منظور بالا بردن ارزش غذایی در بیماران به خصوص بانوان باردار که در یک دوره حساس از زندگی به سر می برند یکی دیگر از وظایف متخصص تغذیه محسوب می شود.

کلیه موارد ذکر شده از وظایف یک متخصص تغذیه مجرب و باتجربه است که در داشتن بهترین و مناسب ترین تغذیه به بیماران کمک بسزایی می نماید.

ویژگی های متخصص تغذیه

متخصص تغذیه به منظور ارائه بهترین دستورالعمل های غذایی باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد که عبارتند از:

متخصص تغذیه باید در این مسیر صبور و همچنین با حوصله باشد و علاوه براین باید به تمامی مشکلات بیماران نیز توجه داشته باشد.

یکی از ویژگی های یک متخصص تغذیه مجرب داشتن رفتار مناسب و همچنین خوش اخلاقی وی با بیماران است.

یک متخصص تغذیه نباید فقط به فکر منابع مالی خود باشد بلکه باید سلامتی بیماران را اولویت کاری خود قرار دهد.

از علم و دانش کافی در خصوص تمامی مواد غذایی، میوه ها، مرکبات و همچنین سایر خوراکی ها نیز برخوردار باشد.

سبک زندگی

متخصص تغذیه علاوه بر سلامتی جسمی بیماران باید به سبک زندگی و همچنین سلامتی روح و روان بیماران نیز توجه زیادی داشته باشد که از ویژگی های بارز یک متخصص تغذیه خوب است.

در مورد تمامی رژیم های غذایی به خصوص رژیم غذایی دوران بارداری و همچنین دیابت بارداری که باید بانوان باردار از یک رژیم غذایی مناسب پیروی نمایند از یک دانش کافی نیز برخوردار باشد.

یکی دیگر از ویژگی های متخصص تغذیه به روز کردن اطلاعات خود در خصوص مواد غذایی است.

در نظر گرفتن شرایط بیمار در زمان تجویز یک برنامه غذایی مناسب نیز یکی دیگر از ویژگی های یک متخصص تغذیه مجرب است.

کلیه موارد ذکر شده از ویژگی های یک متخصص تغذیه متبحر و با سابقه است که می توانند در راستای ارائه بهترین رژیم غذایی به بیماران کمک بسزایی نماید.

سبک زندگی

سبک زندگی

ارتباط متخصص تغذیه و رژیم غذایی

رژیم غذایی عبارت است از مدلهای مختلف و همچنین اقسام غذاهای که یک شخص در طی روز به آن نیاز دارد را « رژیم غذایی» می گویند. در مجموع مهمترین وظیفه ی یک متخصص تغذیه تعیین رژیم غذایی مناسب بر مبنای شرایط و وضعیت جسمی بیماران است. یک متخصص تغذیه موظف است که:

۱)  میزان کالری دریافتی ۲) ارزش غذایی ۳) ویتامینهای مورد نیاز ۴) املاح موجود در خوراکی ها

را برای هر بیمار به خصوص بانوان باردار که در شرایط خاص و ویژه ای هستند را تعیین نماید و بیماران را در این راستا به منظور رسیدن به یک وزن ایده آل و مناسب همراهی نماید.

لیستی از برنامه غذایی مصرفی روزانه

در اولین اقدام متخصص تغذیه از بیمار می خواهد که یک لیستی از برنامه غذایی مصرفی روزانه خود به پزشک مربوطه ارائه دهد سپس متخصص تغذیه برمبنای همان شیوه ی عادات غذایی بهترین رژیم مناسب با شرایط بیمار را برای وی تنظیم می نماید.

متخصص تغذیه باید در بانوان بارداری که به دنبال هوش و زیبایی جنین هستند باید انگیزه ایجاد نماید تا آنها بتوانند بهتر از موادغذایی و میوه های سالم برای جنین در برنامه غذایی خود استفاده نمایند.

علاوه براین متخصص تغذیه باید برای بانوان بارداری که در این دوره به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های غذایی به دیابت دوران بارداری مبتلا شده اند نیز بهترین و مناسب ترین رژیم غذایی را برای بیماران توصیه نمایند تا بتوانند در این دوران سلامتی مادر و جنین را نیز تضمین نمایند.

افراد صلاحیت تجویز برنامه غذایی

بطور کلی افرادی صلاحیت تجویز برنامه غذایی و همچنین رژیم درمانی مناسب را دارند که دانش آموختگان رشته تغذیه در مقطع کارشناسی باشند و بعد از سپری کردن بیست و چهار ماه دوره طرح و همچنین دریافت شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی کشور این اجازه را دارند که در مقام یک مشاوره متخصص تغذیه در این راستا به بیماران خود مساعدت و همکاری نمایند. دانش آموختگان فارغ التحصیل مقاطع ارشد و همچنین دکترا می توانند به صورت تخصصی در زمینه های متعدد نظیر:

۱)    تغذیه ورزشکاران حرفه ای ۲) بیماران مبتلا به سرطان ۳) بیماران نیازمند به پیوند کلیه

و علاوه بر این مشکلات دیگر مانند کاهش رشد کودکان، کبد چرب، پیش دیابت و یا دیابت بارداری، مشکلات گوارشی و از همه مهمتر رژیم غذایی دوران بارداری و شیردهی نیز فعالیت نمایند و بهترین راهکارها و دستورالعمل های غذایی را در اختیار بیماران به منظور بهبود وضعیت جسمی بیمار ارائه دهند.

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین که فارغ التحصیل رشته تغذیه است میتواند در این راستا به بانوانی که به دنبال زیبایی و هوش بیشتر جنین در دوره بارداری هستند کمک بسزایی نماید.

مواد غذایی ضروری به منظور رشد مغز جنین

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین مواد غذایی مورد نیاز در دوران بارداری را که برای رشد مغز جنین بسیار حائز اهمیت است را شامل:

پروتئین

یکی از مواد غذایی مناسب برای رشد جنین پروتئین است که در گوشت قرمز، آجیل ها، سویا، حبوبات، گوشت سفید، تخم مرغ ها، لبنیات یافت می شود.

روی

یکی از مواد ضروری برای رشد مغز جنین که متخصصین تغذیه مصرف آن را در آجیل ها، ماهی، حبوبات، گوشت و همچنین سبزیجات معرفی می نمایند که دارای مقادیر زیادی آهن هستند و مصرف آنها به میزان کافی در برنامه غذایی برای رشد مغز جنین بسیار مهم است.

کولین

یکی از مواد مغذی بسیار مهم که در این دوره بانوان باردار باید در برنامه غذایی خود حتماً از آن استفاده نمایند کولین ها هستند زیرا برای رشد مغز و همچنین نخاع جنین بسیار مهم و ضروری است. متخصصین تغذیه روزانه مصرف چهارصد و پنجاه میلی گرم کولین را که در مواد غذایی نظیر لبنیات، تخم مرغ و همچنین گوشت قرمز موجود است را به بانوان باردار توصیه می نمایند.

اسید فولیک

اسید فولیک یکی دیگر از مواد مغذی برای رشد مغز جنین است که بیشتر در جگر و همچنین اسفناج یافت می شود.

ید

منبع عالی ید را میتوان به جلبک دریایی اشاره کرد اما به منظور رشد مغز جنین ید را در نمک های یددار، لبنیات و همچنین غذاهای دریایی می توان یافت کرد.

ویتامین A

یکی دیگر از ویتامین های ضروری به منظور رشد مغز جنین که متخصصین تغذیه مصرف آن را به بانوان باردار توصیه می نمایند « ویتامین A » است که در مواد غذایی نظیر اسفناج، هویج و جگر یافت می شود.

ویتامین D

متخصصین تغذیه به بانوان باردار بهترین روش رسیدن به این ویتامین را قرار گرفتن در معرض نور خورشید می دانند. البته با قرار دادن ماهی سالمون در برنامه غذایی آنها و همچنین مصرف شیر به عنوان میان وعده در رژیم غذایی دوران بارداری، بهترین شیوه دستیابی به مصرف ویتامین D معرفی می نمایند.

ویتامین D

ویتامین D

ویتامین B6

گوشت قرمز، سبزیجات نشاسته دار، جگر، سیب زمینی و همچنین ماهی به عنوان بهترین منبع ویتامین B6 است که متخصصین آن را در برنامه غذایی بانوان باردار به منظور رشد مغز جنین توصیه می نمایند.

ویتامین B12

متخصصین یکی دیگر از مواد غذایی ضروری به منظور رشد مغز جنین را مصرف ویتامین B12 معرفی می کنند. علاوه براین با قرار دادن مواد غذایی نظیر تخم مرغ، لبنیات، گوشت قرمز و همچنین مصرف ماهی به میزان لازم در برنامه غذایی بانوان باردار می توانند در رسیدن این ویتامین مورد نیاز در این دوره به بیماران خود کمک بسزایی نمایند.

تمامی موارد ذکر شده از موادغذایی هستند که برای رشد مغز جنین بسیار مهم و ضروری هستند که متخصصین تغذیه برای سلامتی جنین و مادر به بیماران تجویز می نمایند. بانوان باردار بهتر است که از مواد غذایی سالم و تازه در این دوره استفاده نمایند و از خوردن مواد غذایی فرآوری شده نظیر شیرینی جات، کالباس، سوسیس نیز خودداری نمایند.

نکات مهم متخصص تغذیه در دوران بارداری

دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین نکات مهمی را به بانوان باردار در این دوره حساس به منظور سلامتی جنین و مادر متذکر می شوند که عبارتند از:

متعادل نگه داشتن رژیم غذایی

بطور کلی تمامی بانوان باردار در این دوره نسبت به گذشته به مقدار بیشتری از ویتامین، مواد معدنی و همچنین پروتئین ها نیاز دارند تا از این طریق انرژی لازم برای بدن را تامین نمایند. یکی از نکات مهمی که متخصصین تغذیه به تمامی بانوان باردار توصیه می کنند محدود کردن مواد غذایی آماده است زیرا این مواد غذایی به مراتب دارای کالری بیشتری بوده و فاقد هرگونه ارزش غذایی نیز هستند.

همچنین متخصصین متذکر می شوند که در این دوره بانوان به سیصد کالری بیشتر در طی روز نیاز دارند که با مصرف صحیح میوه ها و مواد غذایی می توانند این مقدار را به راحتی تامین نمایند.

متعادل نگه داشتن رژیم غذایی

متعادل نگه داشتن رژیم غذایی

پرهیز از مصرف گوشت، ماهی خام، پنیرهای نرم

یکی از نکات مهم وحائزاهمیت در دوران بارداری که متخصصین تغذیه مصرف آن را برای بانوان باردار منع می کنند مصرف غذاهای دریایی خام مانند صدف و همچنین سوشی خام است. علاوه براین مصرف شیر پاستوریزه نشده، پنیرهای نرم نظیر فتا و همچنین کامبرت و از همه مهمتر گوشتهای که پخت آنها کمتر است را باید از برنامه غذایی بانوان باردار نیز حذف کرد.

متخصصین به بانوان باردار مصرف ماهی های که حاوی جیوه هستند به دلیل آسیب رسیدن به مغز جنین را در این دوره نیز منع کرده اند و سایر ماهی های دیگر مانند ماهی تن و یا اینکه انواع کنسرو ماهی های دیگر را به منظور رسیدن پروتئین لازم به بدن نیز به میزان سیصد و چهل گرم در هفته توصیه کرده اند.

مهمترین نکاتی که متخصصین به بانوان باردار توصیه می کنند پرهیز از الکل در این دوره است زیرا مصرف آن سبب بروز مشکلات احساسی ، اختلالات یادگیری و همچنین آسیب های فیزیکی نیز در جنین می شود.

تحت نظر متخصص تغذیه قرار گرفتن

بطور کلی تحت نظر متخصص تغذیه قرار گرفتن برای این دوران در ماههای نخست بارداری کمی سخت و دشوار است اما به مرور مادران باردار به این شیوه تغذیه سالم و مفید عادت می نمایند و می توانند یک زایمان راحت و یک نوزاد زیبا و باهوشی را به دنیا آورند.

طبق تحقیقات انجام شده متخصصین به این نتیجه رسیده اند که مصرف چهار فنجان قهوه در طی روز سبب سقط جنین، مرده زائی و یا اینکه کم وزنی نوزاد می شود به همین دلیل است که متخصصین تغذیه مصرف آن را از برنامه غذایی مادران باردار حذف می نمایند و به آنها دمنوشی های مناسب مخصوص این دوران مانند دمنوش به یا گل محمدی که خاصیت آرام بخش را برای جنین و مادر به همراه دارد را توصیه می نمایند.

همچنین متذکر می شوند شیر کم چرب، آبمیوه های طبیعی و خالص و یا اینکه یک لیوان آب را به همراه چند قطره لیمو تازه را جایگزین کاکائو، شکلات، نوشابه های گازدار نمایند تا از اضافه وزن بالا و یا اینکه عوارضی که ممکن است برای مادر و جنین ایجاد شود نیز خودداری نمایند.

تحت نظر متخصص تغذیه قرار گرفتن

تحت نظر متخصص تغذیه قرار گرفتن

مصرف مواد معدنی و قرص های ویتامین

همانطور که میدانید تمامی بانوان باردار با تهوع صبحگاهی و همچنین ویارهای شدید در این دوره نیزهمراه هستند که با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب توسط بهترین متخصص تغذیه میتواند این مشکل را برطرف کرده و به آسانی این دوره را سپری نمایند.

اما متخصصین زنان و زایمان به منظور رفع این عارضه برای تمامی بانوان باردار مصرف قرص های ویتامین و همچنین مواد معدنی را ضمانت کننده رسیدن تمامی مواد غذایی و مکمل های مورد نیاز دوران بارداری می دانند.

مصرف مواد معدنی و قرص های ویتامین

مصرف مواد معدنی و قرص های ویتامین

متخصصین به دلیل اینکه کمبود فولیک اسید سبب آسیب رسیدن به لوله های عصبی جنین نظیر اسپاینا بیفیدا می شود، مصرف ششصد تا هشتصد میکروگرم اسید فولیک را در طی روز برای بانوان باردار تجویز می نمایند.

در دوره دوم بارداری مادران باردار به منظور بهبود سلامتی بیشتر جنین ویتامین های مانند اسیدهای چرب، کلسیم، آهن و همچنین ویتامین A را تجویز می نمایند تا از این طریق مکمل های مورد نیاز بدن جنین به طور کامل تامین شود.

یکی از وظایفی که برعهده متخصص تغذیه در دوران بارداری است مختص بیماری های خاصی است که مادران باردار با آن همراه هستند نظیر دیابت بارداری، سابقه تولد نوزادان کم وزن، کم خونی، دیابت نوع دو، که پزشک متخصص با توجه به علم و آگاهی که در رشته تغذیه دارد بهترین و مناسب ترین ویتامین ها و همچنین مواد معدنی مورد نیاز این دوران را با توجه به وضعیت جسمی بیماران تجویز می نمایند.

افزایش وزن تدریجی بانوان باردار

متخصصین تغذیه به بانوانی که دارای وزن نرمالی هستند اضافه وزن دوره بارداری را بین یازده تا پانزده کیلو توصیه می نمایند که با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب میتوانند از بروز اضافه وزن نیز در این دوره جلوگیری نمایند.

اما در بانوانی که قبل از بارداری هم با اضافه وزن بالا همراه بوده اند متخصصین تغذیه فقط بین پنج تا هفت کیلو اجازه اضافه وزن را می دهند در غیر این صورت به دلیل داشتن اضافه وزن بالا ممکن است که بانوان به دیابت بارداری نیز در این دوره مبتلا شوند.

متخصصین تغذیه به بانوان باردار متذکر می شوند که در سه ماهه اول فقط اجازه دارند بین نهصد تا دو کیلوگرم وزن اضافه نمایند. باید گفت که بانوان باردار در نود روز آخر بارداری به دلیل رشد بیشتر جنین نیز میتوانند در هر هفته حدود چهارصد و پنجاه گرم وزن نیز اضافه نمایند. نکات ذکر شده از مواردی است که متخصص تغذیه به بانوان باردار برای افزایش وزن تدریجی در دوره بارداری متذکر می شوند.

افزایش وزن تدریجی بانوان باردار

افزایش وزن تدریجی بانوان باردار

مصرف مواد غذایی کم حجم هر چهار ساعت یکبار

یکی از نکات مهمی که دکتر کوهدانی به تمامی بانوان باردار توصیه می نماید مصرف موادغذایی کم حجم و کم کالری هر چهار ساعت یکبار در طول روز است زیرا ممکن است که مادر در این ساعات سیر باشد اما جنین در این مدت دچار گرسنگی می شود

به همین دلیل است که متخصصین در رژیم غذایی مادران باردار یک میان وعده مناسب را برای بیماران توصیه می کنند. متخصصین تغذیه به بانوانی که با تهوع و یا اینکه ویار شدید همراه هستند وعده های دریافتی مواد غذایی را بین پنج تا شش وعده در روز توصیه می کنند

البته در حجم بسیار کم که هضم آنها نیز برای بانوان راحت تر باشد. دکتر کوهدانی به تمامی بانوان باردار متذکر می شود که هیچ وعده غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنند زیرا جنین به صورت مداوم به مواد غذایی مناسب و مفید برای رشد بهتر نیاز دارد.

تمامی موارد ذکر شده از نکات مهمی است که دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین به تمامی بانوان باردار متذکر می شوند تا یک زایمان راحت تر و همچنین فرزند باهوش و زیباتری نیز به دنیا آورند.

مصرف مواد غذایی کم حجم هر چهار ساعت یکبار

مصرف مواد غذایی کم حجم هر چهار ساعت یکبار

سوالات رایج در مورد متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین

یکی از سوالات رایج که تمامی بانوان باردار از متخصصین تغذیه می پرسند درباره این است که آیا مصرف کندر سبب زیاد شدن و همچنین تقویت هوش جنین می شود یا خیر؟

متخصصین در پاسخ به این سوال به بانوان متذکر می شوند که بالا بردن هوش جنین از نظر علمی با خوردن کندر در طی روز هنوز به اثبات نرسیده است. اما متخصصین طب سنتی که بر روی کندر تحقیقات کاملی را انجام داده اند به بانوان باردار طبق تجویز پزشک متخصص زنان مصرف آن را در یک دوره مشخص برای بالا بردن هوش جنین به مادران باردار توصیه می نمایند.

همانطور که میدانید طبع همه افراد با هم متغیر است  به همین دلیل بهتر است که مصرف کندر را با تشخیص پزشک متخصص و طبع مزاج مادران باردار تجویز کرد. نکته حائز اهمیت این است که مصرف کندر به شکل خودسرانه و همچنین با مقادیر زیاد از سوی مادران باردار برای جنین اختلالاتی نظیر خشکی پوست، بیش فعالی کودک و همچنین زردی را به همراه می آورد.

مواد غذایی مناسب و همچنین مهم به منظور رشد مغز جنین را نام ببرید؟

مواد غذایی لازم به منظور تقویت هوش جنین را میتوان به مصرف:

۱)    پروتئین ها ۲) روی ۳) آهن ۴) کولین ها ۵) ید ۶) اسیدفولیک ها اشاره کرد.

میوه ها مورد نیاز دوران بارداری که سبب افزایش هوش جنین می شود را نام ببرید؟

همانطور که میدانید میوه های مناسب و مفید در رژیم غذایی بانوان و همچنین تغذیه نیز نقش بسزایی دارد به همین منظور از میوه های که سبب تقویت هوش در دوران بارداری میشود را میتوان به :

۱)    انجیر ۲) خربزه ۳انار ۴) پرتغال ۵) گیلاس ۶) آلبالو۷) توت فرنگی ۸) تمشک که برای رشد جنین هم نیز بسیار اثربخش است اشاره کرد.

متخصص تغذیه چه کسی است؟

دانش آموختگانی که علم و دانش کاملی در زمینه علم تغذیه دارند را متخصص تغذیه می گویند. همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین نیازهای بشر خوراک است که دانش و علم تغذیه به فرد کمک می کنند که با توجه به میزان کالری مورد نیاز در بدن از یک برنامه غذایی مناسب و در عین حال مشخص نیز استفاده نماید.

نیاز انسان به متخصص تغذیه زمانی اتفاق می افتد که تمامی مردم جامعه به مصرف مواد غذایی و همچنین تغذیه سالم اهمیت بسزایی دهند زیرا مصرف صحیح و درست مواد غذایی در طول عمر و اثرگذاری آن بر روی وضعیت سلامتی جسم و همچنین روح انسان نیز امری ضروری است.

متخصص تغذیه مصرف چه مواد غذایی را برای بانوان باردار منع می نمایند؟

۱) بانوان در دوران بارداری باید از مصرف سیگار به دلیل اختلالات مادرزادی و همچنین کم وزنی نوزاد در زمان تولد نیز خودداری نمایند.

۲) یکی از موارد مهمی که متخصصین تغذیه مصرف آن را برای بانوان باردار منع کرده اند مصرف نوشیدنی های الکلی است زیرا مصرف الکل در دوران بارداری سبب مبتلا شدن نوزاد به (FAS ) سندرم جنینی الکل، به مراتب بیشتر از بانوان باردار دیگر می شود.

۳) یکی دیگر از مواد غذایی که بانوان باردار باید از خوردن آن پرهیز نمایند مصرف گوشت و ماهی خام است.

۴) پرهیز از مواد غذایی آماده و همچنین مواد غذایی فست فودی از برنامه غذایی یکی دیگر از مواردی است که متخصصین تغذیه مصرف آنها را برای بانوان باردار منع می نمایند.

۵) پرهیز از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه در برنامه غذایی زیرا این مواد غذایی حاوی باکتری لیستریا است که در صورت مصرف بانوان باردار سبب سقط جنین و یا اینکه مرده زائی در بانوان می شود.

۶) پرهیز از نوشیدنی های که حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند مانند قهوه و چای، که بانوان باردار باید از خوردن آنها در این دوران خودداری نمایند.

تمامی موارد ذکر شده از موادغذایی هستند که متخصصین تغذیه مصرف آنها را برای بانوان باردار منع می نمایند همچنین متخصصین به بیماران توصیه می کنند که از مراجعه به دندانپزشک در این دوره نیز خودداری نمایند زیرا تمیز کردن دهان و دندان سبب گسترش یافتن باکتری و همچنین بروز عفونت در بانوان باردار شود.

یکی از رایج ترین سوالاتی که بانوان قبل از بارداری از پزشک متخصص خود می پرسند در مورد متخصص تغذیه پیش از بارداری است که آیا در رشد جنین تاثیرگذار است یا خیر؟

بهتر است بدانید که رعایت یک تغذیه درست و مناسب در دوران بارداری و همچنین پیش از بارداری به منظور سلامتی رشد جنین در رحم مادر بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال کمبود ویتامین های موجود در بدن مادر سبب می شود که جنین با اختلالات مغزی همراه شود به همین دلیل زمانی که مادر تحت نظر یک متخصص تغذیه قرار می گیرد و ویتامین ها و مواد غذایی را قبل از بارداری مصرف می نماید می تواند یک جنین سالم و بارداری راحت و آسانی را تجربه نماید.

بانوان باردار قبل از بارداری با مراجعه به بهترین متخصص تغذیه می توانند مشکلات خود را پیش از بارداری رفع نمایند و آمادگی لازم را برای بارداری انجام دهند. بانوان میتوانند با شناسایی نقاط ضعف بدنی و درمان آنها با کمک یک تغذیه سالم و مغذی به بارداری خود کمک بسزایی نمایند. متخصصین تغذیه رژیم غذایی که برای بانوان تجویز می نمایند شامل مواد غذایی سالم و همچنین مقوی مانند میوه های طبیعی، جگر، گوشت است.

بطور کلی یکی از مزیت های مراجعه به متخصص تغذیه قبل از بارداری را میتوان به آشنایی به مواد غذایی سالم و همچنین پیروی کردن از غذاهای سالم قبل از بارداری اشاره کرد زیرا بزرگترین مشکلاتی که در بارداری برای بانوان ایجاد می شود مصرف نادرست مواد غذایی است که شما با مراجعه به مجرب ترین متخصص تغذیه قبل از بارداری می توانید اطلاعات کامل و جامعی را در این راستا بدست آورید.

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت علم در زمینه پزشکی بانوان باردار تمایل دارند که فرزندان زیبا و باهوشی را به دنیا آورند. مراجعه بانوان به متخصص تغذیه برای هوش و زیبایی جنین در دوران بارداری امری مهم و ضروری است زیرا بانوان میتوانند از طریق یک برنامه غذایی مناسب و مفید مواد غذایی سالمی که برای این دوره مناسب است را مصرف نمایند و از بروز بیماریهای متعدد مانند دیابت بارداری نیز جلوگیری نمایند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید