نمونه رژیم آنابولیک

پیاز پخته برای دیابت
پیاز پخته برای دیابت
2021/01/24
دکتر تغذیه خوب در محدوده پیروزی
دکتر تغذیه خوب در محدوده پیروزی
2021/01/24
نمونه رژیم آنابولیک

نمونه رژیم آنابولیک

در زیر به نمونه رژیم آنابولیک اشاره کرده ایم همراه ما باشید.

در این مقاله سعی داریم که در مورد نمونه رژیم آنابولیک و تمامی سوالاتی که ممکن است پیش بیاید مانند مزیت های این رژیم، برنامه غذایی رژیم آنابولیک، مواد غذایی مورد استفاده در رژیم آنابولیک و همچنین مواد غذایی که نباید بخوریم و خیلی از سوالات دیگر را به طور کامل برای شما عنوان نمایم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم آنابولیک با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

نمونه رژیم آنابولیک

نمونه رژیم آنابولیک

رژیم آنابولیک چیست؟

رژیم آنابولیک چگونه کار میکند؟

مزایا رژیم آنابولیک را نام ببرید؟

چه چیزهایی در طول رژیم آنابولیک باید مصرف نمایم ذکر کنید؟

از چه موادغذایی باید در طول رژیم غذایی آنابولیک خودداری نمایم؟

برنامه غذایی رژیم آنابولیک چگونه است؟

به چه مقدار چربی در رژیم آنابولیک نیاز داریم؟

چه کسانی کاندیدای رژیم غذایی آنابولیک هستند توضیح دهید؟

چند وعده غذایی در این رژیم وجود دارد؟

رژیم آنابولیک دارای چند مرحله است؟

مراحل رژیم آنابولیک را نام ببرید؟

رژیم آنابولیک بر چه اساسی است توضیح دهید؟

چربی سوزی و عضله سازی آنابولیک چیست؟

عملکرد رژیم غذایی آنابولیک بر چه مبنای است؟

چربی های مورد استفاده در رژیم غذایی آنابولیک را نام ببرید؟

چه مواد غذایی مخصوص رژیم غذایی آنابولیک است شرح دهید؟

یکی از نمونه های رژیم غذایی آنابولیک مخصوص روزهای هفته را نام ببرید؟

نمونه ی از رژیم غذایی آنابولیک مخصوص روزهای پایانی هفته را نیز ذکر کنید؟

رژیم آنابولیک به چند دوره زمانی تقسیم بندی می شود توضیح دهید؟

روزهای کاری کم کربوهیدرات شامل چه روزهای میشود و میزان کربوهیدرات مورد نیاز به چه میزان است؟

روزهای پایانی هفته، فرد به چه میزان می تواند کربوهیدرات مصرف نماید و شامل چه روزهای است؟

رژیم کتوژنیک چرخشی CDs چیست؟

بهترین استروئیدهای آنابولیک در دوره حجم شامل چه ویژگی های است نام ببرید؟

مطلوب ترین استروئیدهای آنابولیک برای افزایش حجم عضله شامل چه داروهای شیمیایی می شود نام ببرید؟

مزیت های هورمون تستوسترون در عضله سازی رژیم آنابولیکی را نام ببرید؟

 

رژیم آنابولیک

امروزه برخی از مردم دچار چاقی و اضافه وزن بالا هستند و بیشتر آنها به دنبال یک رژیم خوب و بسیار عالی به منظور کاهش وزن سریع هستند. به همین منظور متخصصین تغذیه یکی از انواع رژیم های خیلی خوب و مناسب را رژیم آنابولیک معرفی می نمایند که در این مقاله به شما خواهیم گفت که این رژیم چیست و چه کارایی دارد. بهتر است بدانید که رژیم آنابولیک تقریباً و تا حدودی شبیه رژیم کتوژنیک است.

رژیم آنابولیک

رژیم آنابولیک

رژیم آنابولیک یک نوع رژیم غذایی است که باید در آن از کربوهیدرات کم و محدوده کننده استفاده کرده و چربی ها را جایگزین کربوهیدرات ها نماید. رژیم فوق کمک به عضله سازی میکند و چربی را کاهش میدهد و برای کسانی ابداع شده است که میخواهند چربی بدن را کم و عضله سازی را در بدنشان بیشتر نمایند

و باید به شما بگویم که در این روش چربی به سرعت از بدن شما خارج میشود یا به عبارتی دیگر چربی سوزی در این رژیم خیلی زیاد است. بهتر است بدانید که این روش به صورت مرحله ای صورت می گیرد.

رژیم آنابولیک چگونه کار میکند

در این رژیم با جایگزین کردن چربی به جای قند ها میتوانید چربی بدنتان را کم کرده و عضله سازی نماید و اصلا نگران این نباشید که عضلاتتان از طریق این رژیم آب میشود و یا اینکه از بین میرود، این رژیم علاوه بر اینکه نه تنها چربی های شما را آب میکند بلکه در عضله سازی هم نیز به شما کمک بسزایی می نماید.

اگر ورزشکار هستید توصیه می کنیم که رژیم های معمولی را استفاده نکنید چون علاوه بر اینکه ماهیچه و چربی هایتان آب میشود بلکه عضله های شما هم از بین میرود و آب میشود ولی با رژیم آنابولیک علاوه بر چربی سوزی در بدنتان عضله سازی هم صورت میگیرد و چربی سوزی به سرعت بالایی اتفاق می افتد تا جایی که متخصصین تغذیه این رژیم را به ماشین چربی سوزی تشبیه کردند.

رژیم آنابولیک چگونه کار میکند

رژیم آنابولیک چگونه کار میکند

مزیت های رژیم آنابولیک

  •   یکی از مهم ترین و بهترین مزایا این رژیم این است که محدودیتی به منظور دریافت کالری مورد نیاز وجود ندارد و فرد را محدود نمیکند که تا حدی که مجاز است کالری مصرف نماید و به گونه ایی که مجبور نشوید خودتان را محدود کنید که مواد غذایی کمتری را مصرف نماید.
  •   یکی دیگر از مزیت های رژیم آنابولیک را میتوان به تسریع چربی سوزی در بدن اشاره کرد که این امر سبب می شود فرد به آسانی بتواند عضله سازی نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست نمونه رژیم غذایی پروتئین دیدن کنید.

مواد غذایی مورد نیاز در رژیم غذایی آنابولیک

شما میتوانید در طول هفته ای که محدود هستید از مواد غذایی کم کربوهیدرات مصرف نمایید و بیشتر مواد غذایی را انتخاب کنید که سرشار از چربی و همچنین پروتئین هستند و علاوه براین باید توجه داشته باشید که پروتئین خیلی زیاد مورد مصرف شما قرار نگیرد چرا که مصرف پروتئین زیاد تبدیل به گلوکز در بدن میشود و باعث سردرد و سرگیجه در فرد نیز میشود.

میتوان از درشت مغذی ها به عنوان بهترین گزینه اشاره کرد ولی باید متذکر شد که در مصرف آنها زیاده روی نداشته باشیم. متخصصین تغذیه توصیه می کنند که از لبنیات های پرچرب مانند خامه، شیر، کره هم نیز در رژیم آنابولیک استفاده نمایید زیرا مصرف آنها سبب بیشتر شدن عضلات در فرد میشود.

در رژیم فوق از هرگوشتی که دوست دارید نیز میتوانید استفاده نماید. در تمامی مواد غذایی ذکر شده و همچنین ادویه هایی که در غذا هایتان میریزید و میل می نمایید به کربوهیدرات های آنها بسیار توجه کنید و همچنین تا جایی که امکان دارد سعی نماید که از ادویه و چاشنی هایی استفاده کنید که دارای چربی بالای نیز هستند.

خوردن نوشابه های رژیمی هم مجاز است و و برای فرد محدودیت ندارد. علاوه بر این خوراکی و غذا های دیگر که از کربوهیدرات اندکی تهیه شده اند مانند تخم مرغ که سرشار از پروتئین است و به ساخت عضله کمک بسیاری میکند،

روغن مغز ها مانند روغن آفتابگردان، روغن تخم کتان، روغن زیتون و همچنین سایر روغن های دیگر، کره مغزها مانند کره بادام زمینی و علاوه براین سبزیجاتی که دارای فیبر هستند مانند کاهو، کلم، کلم بروکلی، کرفس و سبزیجات دیگری که دارای فیبر هستند در رژیم آنابولیک فرد مجاز به مصرف آن است.

منع مواد غذایی در رژیم غذایی آنابولیک

با توجه به نکات بالا همانگونه که گفتیم در این رژیم خوراکی و غذاهایی که دارای کربوهیدرات هستند از جمله برنج که دارای کربوهیدرات زیادی است و غلات های دیگر مانند نان سفید نباید مصرف نماییم و یا اینکه در صورت مصرف به میزان خیلی کم آنها را میل نمایم.

برنامه غذایی نمونه رژیم آنابولیک چگونه است

به عنوان نمونه رژیم آنابولیک یکی از برنامه غذایی را به شما میگوییم که در روز های هفته چه مقدار کالری ،چربی، پروتئین و همچنین کربوهیدرات ها را مجاز به مصرف هستید.

–       میزان کالری که شما باید استفاده نمایید دو هزار و سیصد کالری است.

–       میزان چربی که باید در این طول دوره رژیم آنابولیک نیز استفاده نمایید بین شصت تا شصت و پنج درصد است.

–       میزان پروتئین مصرفی در این رژیم غذایی نیز بین سی تا سی و پنج درصد است.

–       میزان کربوهیدرات مورد استفاده در این رژیم نیز بین پنج تا ده درصد است.

برنامه غذایی نمونه رژیم آنابولیک چگونه است

برنامه غذایی نمونه رژیم آنابولیک چگونه است

برنامه غذایی

صبحانه : سه عدد تخم مرغ همراه به همراه گرم پنیر چدار و همچنین دو تا سه قطعه کوچک گوشت به علاوه سوسیس بوقلمون + یک قاشق روغن زیتون

از آنجایی که صبحانه اصلی ترین وعده غذایی محسوب می شود و باید یک صبحانه مقوی میل نمایم تا کمتر احساس گرسنگی کنیم در این رژیم این صبحانه گزینه بسیار خوبی است چون می تواند ساعت ها ما را سیر نگه دارد ولی حواستان باشد سعی کنید در ساعت هایی که در ادامه در اختیار شما گذاشته شده میل نمایید

چون اگر دیر بخورید مجبور هستید که ناهارتان را دیرتر سرو کرده که این امر سبب میل نکردن میان وعده هایتان نیز میشود. در ادامه به شما نمونه رژیم آنابولیک کالری، پروتئین، چربی،کربوهیدرات این صبحانه مقوی را بیان خواهیم کرد.

کالری این صبحانه پانصد و یازده گرم، چربی چهل و سه گرم، پروتئین بیست و هشت گرم و همچنین کربوهیدرات موجود در آنها نیز یک و نیم گرم است. با توجه به کالری این صبحانه و مقوی بودنش می توان نتیجه گرفت که این صبحانه بسیار سالم و مفید بوده و از انرژی بالایی نیز برخوردار است.

میان وعده : یک قاشق کره بادام زمینی، صد و بیست و هشت گرم پنیرکاتیج، یک قاشق تخم کتان آسیاب و ساییده شده به همراه یک قاشق غذا خوری روغن گیاهی

کالری این میان وعده چهارصد و ده، چربی بیست و هشت گرم، پروتئین نیز بیست و هشت گرم که چربی و پروتئین هم اندازه و مساوی است و کربوهیدرات آن یازده گرم است.

ناهار:

بیست و هشت گرم مرغ آب پز شده، یک عدد تخم مرغ آب پز شده ، بین ده تا پانزده برگ کاهو تازه ، یک قاشق غذاخوری سرکه + یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا کنجد

کالری این ناهار پانصد و ده گرم، سی و پنج گرم چربی، چهل و دو گرم پروتئین و همچنین چهار گرم کربوهیدرات است.

میان وعده: صد و بیست و هشت گرم گوشت چرخ کرده همراه با دو قاشق غذا خوری کره بادام زمینی و صد و بیست و هشت گرم پنیر چدار

کالری این وعده غذایی پانصد و سیزده، چربی سی و دو گرم، پروتئین پنجاه گرم و شش و نیم گرم کربوهیدرات است.

شام :

صد و بیست و هشت گرم مرغ ، ده تا پانزده برگ کاهو ، نصف قاشق غذاخوری سرکه + یک قاشق غذا خوری هم روغن

کالری این شام سیصد و پنجاه و دو گرم، چربی بیست گرم، پروتئین سی و هشت گرم ، نزدیک به شش گرم کربوهیدرات نیز است.

شام :

شام :

چربی مورد نیاز در رژیم آنابولیک

همانطور که مشاهده کردید بدن شما در رژیم آنابولیک به چربی زیادی نیاز دارد و بهتر است در روز بین شصت تا شصت و پنج درصد چربی نیز استفاده نمایید.چربی ها در تولید تستوسترون و همچنین آندروژن  تاثیرات مثبت میگذارد و تولیدشان را منظم میکند در مطالب فوق یک نمونه از برنامه رژیمی را برای شما بازگو کردیم که میتوانید از آن ایده های خوبی بگیرید

و تا جایی که امکان دارد سعی کنید که از چربی ها استفاده کنید ولی نه زیاد از حد یا به عبارتی دیگر پرخوری در روغن ها و چربی ها نکنید بهترین گزینه ها به منظور چربی ها مورد نیاز روغن های نظیر روغن آفتابگردان، روغن زیتون، روغن کتان، مغز ها و آجیل ها همچون پسته، گردو، بادام، فندق نیز اشاره کرد.

چه افرادی کاندیدای رژیم آنابولیک نیستند

قبل از اینکه بخواهید این رژیم را بگیرید باید به این توجه داشته باشید که محدودیت ها و قانون های ایجاد شده در این رژیم با ذائقه ما سازگار است یا خیر؟

این رژیم برای ورزشکارانی که بدنساز هستند و میخواهند هیکلی حجیم و همچنین ورزشکاری نیز داشته باشند مناسب است ولی برای ورزشکاران که در مسابقات شرکت میکنند و نیاز به کربوهیدرات دارند مناسب نیست چون در این رژیم باید اندکی کربوهیدرات مصرف شود. همچنین اگر میخواهید کاهش وزن داشته باشید این رژیم مناسب شما نیست چون اگر بخواهید کاهش وزن داشته باشید باید برای تعیین و ثابت ماندن وزن مان رژیم فوق را داشته باشید اما باید متذکر شد که این رژیم مناسب نبوده و شما میتوانید از یک رژیم معمولی به منظور کاهش وزن سریع نیز استفاده نماید.

برای اینکه مطمئن شوید که چه رژیمی مناسب شما است بهتر است با یک پزشک متخصص تغذیه مجرب و متبحر مشورت نماید یا از طریق برنامه های لاغری تلفن همراه کمک بگیرید که برمبنای سن، قد، وزن و همچنین بیماری هایی که دارید به شما بهترین رژیم غذایی را توصیه می نمایند.

چه افرادی کاندیدای رژیم آنابولیک نیستند

چه افرادی کاندیدای رژیم آنابولیک نیستند

وعده های غذایی رژیم آنابولیک

در رژیم فوق پنج وعده غذایی وجود دارد که شما میتوانید با تشخیص پزشک متخصص تغذیه آن را بیشتر کنید اما وعده های غذایی را نیز به مراتب کمتر نماید. ولی اصلاً به هیچ عنوان توصیه نمی شود که در روز  کمتر از پنج وعده غذایی مصرف کنید. همانطور که می دانید اصلی ترین و همچنین مهم ترین وعده غذایی صبحانه است.

بهتر است که در نمونه رژیم آنابولیک صبحانه را بین ساعت هشت تا هشت و نیم سعی کنید که سرو نماید بعد از آن میان وعده است که بهترین زمان بین ده تا ده و نیم صبح است و سپس ناهار که ساعت دوازده و نیم تا یک سعی کنید میل نمایید و پس از آن میان وعده است که بهترین ساعت بین پنج و نیم تا شش است و آخرین وعده که شام است سعی کنید زود میل نمایید معمولا بین ساعت هشت تا هشت و نیم شب سرو نمایید.

مراحل رژیم غذایی آنابولیک

این رژیم دارای سه مرحله است که شامل:

۱) مرحله انگیزشی ، ۲) مرحله افزایش حجم ۳) مرحله کات

مرحله انگیزشی

در این مرحله چون بدن شما به کربوهیدرات کم عادت ندارد و اگر ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع کنید بدن شما دچار صدمه و آسیب جدی نیز می شود. باید بدانید که این مرحله بین هفته اول تا هفته چهارم صورت می گیرد که به این ترتیب مصرف کالری مورد نیاز را این گونه به دست می آورید که وزنتان در هجده ضرب می کنید یا به عبارتی دیگر هجده برابر وزنتان کالری در طی روز مصرف می نماید.

مرحله انگیزشی

مرحله انگیزشی

مرحله افزایش حجم

این مرحله پس از مرحله انگیزشی اتفاق می افتد که در این مرحله برای رسیدن به وزن مطلوب خود تلاش میکنید. باید گفت که این مرحله زمان مشخص و معینی ندارد و شما تا زمانی که به وزن مطلوب خود برسید باید آن را ادامه دهید یا میتوانید برای تعیین وزن خود پوند را با پانزده درصد جمع کنید.

نکته در مورد واحد پوند

بهتر است بدانید که پوند واحد وزنی برابر با چهارصد و پنجاه و چهار گرم است.

مرحله نهایی

در این مرحله باید کالری را کم کنید یا به عبارتی مرحله رقابتی است مخصوصا ورزشکاران این رشته را به خوبی می شناسند که در طول ماه هفته سال مصرف کالری را زیاد و هنگامی که به مرحله رقابتی نزدیک میشوند مصرف کالری را بتدریج کم کنند تا از این طریق چربی ها کم شود و چربی سوزی صورت بگیرد.

مقایسه رژیم آنابولیک با سایر رژیم ها

همانطور که مشاهده کردید رژیم کتوژنیک با رژیم آنابولیک تقریبا مشابه هم هستند که به طور کامل در مورد هریک برای شما توضیح می دهیم.

در رژیم کتوژنیک با کاهش دادن کربوهیدرات و مصرف چربی دقیقا مشابه رژیم آنابولیک انجام میشود ولی تفاوت آن در این است که در رژیم آنابولیک باید پروتئین هم در کنار چربی ها مصرف نمایید اما در رژیم کتوژنیک نباید این مواد غذایی را مصرف نمایید در ادامه با رژیم های دیگر هم آشنا می شوید.

رژیم سوئدی: رژیم سوئدی هم تقریبا شباهت با رژیم کتوژنیک است.

در این رژیم مصرف کربوهیدرات را به شدت پایین آورده و چربی را به مراتب افزایش میدهد ولی این رژیم و رژیم کتوژنیک را بهتر است که بیشتر از سه ماه ادامه ندهید. در این رژیم ابتدا روزهای اول با لاغری و چربی سوزی بیشتری مواجه می شوید و امکان دارد که در روزهای کوتاهی که دو تا سه روز است با مشکلاتی که نظیر بیماری آنفولانزا نیز مواجه شویم که در این رژیم غذایی امری طبیعی است.

رژیم وگان: در رژیم وگان چیزی مانند گیاه خوار باید بشوید و همه مواد لبنی مانند گوشت ها و تخم مرغ و چیزهایی که از ژلاتین تهیه شده اند و همچنین بیشتر چیز ها را از رژیم غذایی تان حذف نماید.

میتوانید در این رژیم از میوه ها، غلات، همه نوع سبزیجات، حبوبات ، آجیل ها و دانه ها نیز مصرف نمایید.

رژیم فوق دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

–       یکی از مهمترین مزیت های این رژیم را میتوان به کاهش بیماری سرطان تا پانزده سال اشاره کرد.

–       خطر مبتلا شدن به آلزایمر را به شدت کاهش میدهد که یکی دیگر از مزیت های رژیم وگان است.

–       سبب کاهش درد و همچنین ورم مفاصل میشود و درد ناشی از مفاصل را به مراتب کاهش میدهد.

موارد ذکر شده از رژیم وگان  است که متخصصین تغذیه به افرادی که مایل به پیروی از این رژیم غذایی هستند توصیه می نماید.

رژیم دوکان: در این رژیم هیچ غذایی برای شما محدود می شود و می تواند هر غذایی را میل نمایید ولی باید غذاهایی مصرف نمایید که چربی نداشته باشد و همچنین دارای پروتئین نیز باشد. این رژیم دو مرحله دارد که شامل مرحله یک: کاهش وزن ، مرحله دو : تثبیت وزن است. نکته حائز اهمیت این است که در این رژیم چربی سوزی به سرعت زیادی کاهش میابد.

رژیم ویت واچرز:

این رژیم سالم خوری را آموزش میدهد و با مصرف اندکی قند، چربی اشباع و همچنی پروتئین بالا وزنتان را به مراتب کاهش میدهد و چربی سوزی را نیز افزایش میدهد.

رژیم نوردیک: در این رژیم هماهنگ با هر فصلی وعده غذایی میل میکنید و غذا خوردنتان نیز محدود نمیشود. در ابتدای این رژیم وزن بسیار زیادی کم می کنید و بدنتان چربی سوزیش زیاد میشود ولی در انتها یعنی پس از مدت طولانی مانند یک تا چهار سال وزنی که کم کرده اید دوباره بر می گردد.

رژیم زون:

این رژیم بیشتر برای درمان مشکلات و بیماری ها صورت می گیرد مانند بیماریهایی: کاهش التهاب های گوارشی، سرطان، مشکلات معده مانند هضم نکردن غذا است.

رژیم فود مت:

اگر میخواهید این رژیم را بگیرید باید با متخصص تغذیه حتما مشورت نمایید که آیا مناسب شما است یا خیر چون باید غذاهایی مصرف نمایید که از کربوهیدراتهای قابل تخمیر نیز هستند.

این رژیم مناسب افرادی سالم نیست و مناسب افرادی که سندروم تحریک روده دارند مناسب است و مشکلات گوارشی شان هم برطرف میشود.

رژیم بنتینگ

این رژیم  شباهت بسیار زیادی به رژیم کتوژنیک و آنابولیک دارد به این صورت که بهتر است مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و اندک مصرف کنید. همچنین با یک تفاوت در رژیم کتوژنیک در رژیم بنتینگ باید از رژیم کتوژنیک پروتئین بیشتری مصرف نمایید. در این رژیم محدودیت غذایی نیز وجود دارد.

اصول رژیم آنابولیک

امروزه داشتن یک رژیم غذایی مناسب به منظور سوزاندن چربی و همچنین ساخت عضله کاری سخت و دشوار شده است زیرا رژیم های غذایی متعددی برای این موارد طراحی شده است.

اما در این بین یکی از پرطرفدارترین و همچنین معروف ترین رژیم غذایی که تمامی افراد خواستار پیروی از این رژیم غذایی هستند میتوان به « رژیم آنابولیک » اشاره کرد. بهتر است بدانید که در ابتدای سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی « دكتر دی پاسکواله» توانست این رژیم را ابداع و تنظیم نماید و در اختیار افراد علاقمند به این رژیم غذایی قرار دهد. همانطور که توضیح دادیم این رژیم بر مبنای کم کردن چربی و تبدیل آنها به عضله است.

اصول رژیم آنابولیک

اصول رژیم آنابولیک

رژیم فوق بیشتر برای افرادی مناسب است که خواستار داشتن یک اندام ایده آل و مناسبی هستند

برهمین اساس رژیم فوق بیشتر برای افرادی مناسب است که خواستار داشتن یک اندام ایده آل و مناسبی هستند که در عین حال سلامتی بدن را نیز حفظ می نمایند. دکتر دی پاسکواله در زمان تنظیم رژیم آنابولیک توانست با تغییر در مقدار درشت مغذی ها و علاوه بر این با تغییر در بعضی از مواد غذایی خاص که مرتبط با این رژیم است توانست تغییراتی را بر روی سیستم غدد درون ریز افرادی که به دنبال این رژیم و ساختار بدن هستند ایجاد نماید.

بطور کلی افرادی که به دنبال این رژیم هستند با پیروی از رژیم فوق میتوانند عملکرد غدد را به مراتب افزایش دهند. طبق مطالعات انجام شده و بررسی و ارزیابی های لازم به این نتیجه میرسیم که اصول رژیم آنابولیک شباهت بسیار زیادی به رژیم غذایی کتوژنیک دارد.

باید بدانید که سایر رژیم های که به منظور چربی سوزی و همچنین عضله سازی صورت می گیرد در یک بازه زمانی مشخص انجام می گیرد که این در حالی است که رژیم فوق در سه گام برای افراد علاقمند برنامه ریزی و طراحی می شود.

چربی سوزی و عضله سازی آنابولیک

با تحقیقات انجام شده بر روی رژیم ذکر شده باید گفت که این رژیم غذایی دارای مصرف کربوهیدرات های بسیار کمی است که بر مبنای تغییرات پی در پی مواد غذایی که دارای کربوهیدرات های کم و یا اینکه زیاد هستند را در برنامه غذایی استفاده کرد.

امروزه بیشتر متخصصین تغذیه در اکثر رژیم های چربی سوز تلاش می کنند که میزان کالری دریافتی فرد در طی روز را به مراتب کاهش دهند این در صورتی است که در رژیم غذایی آنابولیک فرد به منظور عضله سازی به کالری بیشتری نیاز دارد.

برهمین مبنا رژیم فوق کالری مصرفی در طی روز را کاهش نمی دهد بلکه همانطور که توضیح  دادیم مصرف آنها به شکل پی در پی تغییر می کند که این امر منجر می شود هم چربی سوزی و هم اینکه عضله سازی به صورت همزمان انجام گیرد.

نکته در خصوص مواد غذایی مورد استفاده در آنابولیک

همانطور که توضیح دادیم این رژیم یک رژیم محدوده کننده در کربوهیدارت هاست که شخص باید کربوهیدرات کمتری را در طی روز مصرف نماید. یکی از مواد غذایی مورد استفاده در این رژیم اختصاص به چربی های اشباع شده است که به منظور بالا بردن سوخت و ساز بدن بسیار مطلوب است

به همین منظور میتوان از روغن های نظیر کانولا، نارگیل و همچنین بادام زمینی و علاوه براین مواد غذایی دارای فیبر مثل کاهو نیز در برنامه غذایی رژیم ذکر شده استفاده کرد. بهتر است بدانید مصرف تخم مرغ، لبنیات پرچرب نظیر خامه و شیر، چربی گوشت قرمز نیز از موادغذایی هستند که در این رژیم حائز اهمیت است.

نکته در خصوص مواد غذایی مورد استفاده در آنابولیک

نکته در خصوص مواد غذایی مورد استفاده در آنابولیک

عملکرد رژیم غذایی آنابولیک

طبق نظر دکتر دی پاسکواله جذب پی در پی کربوهیدرات ها سبب شده که بدن فرد از چربی های موجود در بدن شخص اقدام به سوخت وساز کرده و به مراتب اقدام به سوزاندن آنها نماید که این امر منجر شده توده های عضلانی در بدن این گروه از افراد حفظ گردد. باید بدانید که در سایر رژیم های غذایی معمولی چربی، کربوهیدرات ها و پروتئین که هر سه به عنوان درشت مغذی ها شناخته شده اند مورد استفاده قرار می گیرند.

وزنه برداران، ورزشکاران و همچنین بدنسازان که از این رژیم ها پیروی می نمایند باید بدانند که پیروی از این مراحل کمی سخت و دشوار است مخصوصاً زمانی که علاوه بر کاهش وزن ورزشکاران باید توده های عضلانی را در بدن حفظ نمایند. یکی از فواید این رژیم را میتوان به این مورد اشاره کرد که میزان کالری های دریافتی در روز را برای این افراد محدود نمی کند و به هر میزان که نیاز داشته باشند میتوانند آنها را مصرف نمایند

زیرا بدن به منظور نگهداری توده های عضلانی نیاز به کالری دارد به همین دلیل است که کاهش میزان کالری دریافتی سبب حذف توده های چربی در بدن افراد می شود. بهتر است بدانید که پیروی از این رژیم متابولیسم بدن را بیشتر متوجه چربیها می نماید که این امر به تدریج سبب شده که فرد با مصرف کالری مورد نیاز بتواند درصد چربی بدن را نیز به مراتب کاهش دهد.

عملکرد رژیم غذایی آنابولیک

عملکرد رژیم غذایی آنابولیک

چربی مورد نیاز در رژیم غذایی آنابولیک

باید بدانید که مصرف بالای چربی های اشباع شده این رژیم برای آندروژن و همچنین تستسترون تاثیر مثبتی را می گذارد و علاوه بر این تولید این دو هورمون بدن را به مراتب منظم تر می نماید. میزان تغییرات ایجاد شده در ابتدا بسیار کم بوده است که در صورت مصرف متناوب چربی های اشباع شده به منظور تولید این دو هورمون امری مهم و ضروری است. دکتر دی پاسکواله برای روزهای نخست مصرف مواد غذایی زیر مانند:

۱)    تخم مرغ کامل ۲) روغن ها ۳) مغزها ۴) تکه های پرچرب گوشت قرمز ۵) کره مغزها نظیر کره بادام زمینی ۶) لبنیات پرچرب کره، خامه و پنیر

را در برنامه غذایی رژیم فوق الذکر توصیه می نمایند. چربی های اشباع شده نسبت به چربی های غیراشباع نشده سبب بالا رفتن میزان کلسترول و همچنین تری گلیسیرید خون می شوند که ممکن است سبب بروز بیماریهای قلبی و عروقی در افراد به مراتب افزایش دهد که بهتر است ورزشکاران در صورت مصرف آنها را با انجام حرکات ورزشی مربوط به عضله تبدیل نمایند.

نکته در مورد رژیم غذایی آنابولیک

این رژیم مناسب برای افرادی است که تمایل دارند به حداکثر تناسب اندام برسند بسیار مطلوب و مفید بوده است  اما برای ورزشکاران رقابتی که کربوهیدرات های زیادی را برای انجام تمرینات خود نیاز دارند توصیه نمی گردد.

به دلیل اینکه در این رژیم مواد مغذی به شدت کاهش می یابد بهتر است که در یک بازه زمانی کوتاه که به منظور رسیدن به هدف مشخصی مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که به دنبال رژیم های کاهش وزن هستند بهتر است که از رژیم های غذایی دیگر به منظور کاهش وزن سریع خود استفاده نمایند زیرا تحمل رژیم های دیگر به مراتب راحت تر، سالم تر و همچنین آسانتر از رژیم فوق است.

نکته در مورد رژیم غذایی آنابولیک

نکته در مورد رژیم غذایی آنابولیک

مواد غذایی مخصوص آنابولیک

مواد غذایی زیر از بهترین و همچنین ارزشمندترین مواد غذایی برای بدنساز ها به حساب می آید که باید به صورت ثابت در برنامه رژیم غذایی خود از آنها استفاده نمایند تا در کنار تمرینات منظم ورزشی با عضله سازی بیشتری نیز همراه شوند. به این ترتیب این مواد غذایی شامل:

ماهی سالمون

یکی از ماهی های که درصد چربی آن به مراتب نسبت به سایر ماهی های دیگر بیشتر است را میتوان به ماهی سالمون اشاره کرد که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا سه ضروری برای بدن است که دارای فواید مختلفی نیز است. از مزیت های مصرف ماهی های چرب می توان به :

۱)    تقویت سلامت سیستم عروق قلب ۲) بالا بردن میزان ارزیابی مفاصل به دنبال انجام تمرینات سخت ۳) کاهش تمایل بدن به منظور ذخیره سازی چربی ۴) تقویت ذخیره سازی گلیکوژن در عضلات

اشاره کرد البته باید متذکر شده که تمامی ماهی ها منبع غنی از پروتئین ها به حساب می آیند که برای سلامتی فرد مفید است. میزان مصرف ماهی سالمون در برنامه غذایی آنالوگ به این صورت است که:

صد و هشتاد گرم از این ماهی را به همراه یکی دیگر از ماهی های چرب صد و بیست دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی میل نماید زیرا از نظر ارزش غذایی دارای دوازده گرم چربی و همچنین چهل گرم پروتئین با کیفیت برای بدن است که با انجام حرکات ورزشی میتوان به عضله تبدیل کرد.

گریپ فروت

گریپ فروت جزء میوه های است که در رژیم غذایی آنابولیک برای افرادی که به دنبال بیرون کشیدن تکه های شکم هستند مناسب است زیرا این میوه سبب سوخت و ساز ذخایر چربی در بدن می شود.

طبق مطالعات انجام شده مصرف نیمی از این میوه و یا اینکه دویست و پنجاه سی سی آب گریپ فروت سه بار در روز به عنوان میان وعده سبب می شود که افراد به طور میانگین تقریباً با دو کیلوگرم کاهش وزن نیز همراه شوند. البته در بعضی از افراد مشاهده شده است که مصرف این آب میوه سه بار در روز سبب شده که تا پنج کیلوگرم نیز فرد با کاهش وزن همراه شوند.

کاهش میزان گلوکز

یکی از دلایل کاهش وزن را میتوان به اثرگذاری این میوه برای کاهش میزان گلوکز و همچنین انسولین خون اشاره کرد. ترکیبی در گریپ فروت بنام « نارینجنین» وجود دارد که سبب چربی سوزی بدن و همچنین کند شدن عملکرد متابولیسمی داروهای متعدد در بدن نیز می شود.

بهتر است متذکر شد افرادی که از داروهای کاهنده کلسترول، آنتی هیستامین، داروهای آرام بخش و یا اینکه سایر داروهای دیگر استفاده می نمایند بهتر است که قبل از مصرف این میوه با پزشک متخصص خود گفت و گو نمایند. به این ترتیب مقدار مصرف گریپ فروت برای افرادی که از رژیم غذایی آنابولیک پیروی می نمایند به این صورت است که:

یک عدد گریپ فروت را به سه قسمت تقسیم کرده و در طی روز یک تکه از آن را میل نمایند. این مقدار گریپ فروت حاوی صد و سی میلی گرم نارنجین، بیست گرم کربوهیدرات، نود میلی گرم ویتامین C،  نود میلی گرم انرژی ، دو گرم پروتئین و همچنین بالای دو گرم فیبرکه از این مقدار یک گرم آن اختصاص به پکتین دارد.

شایان ذکر است که به دلیل تاثیرگذاری مثبت این میوه بر روی میزان کاهش سطح گلوکز خون بهتر است که تا دو ساعت بعد از تمرینات ورزشی از خوردن این میوه نیز خودداری نمایم.

ماست

بهتر است بدانید که باکتری های زنده موجود در این لبنیات با تقویت کردن بیشتر سلامتی دستگاه گوارش بدن سبب می شود که شرایط آنابولیک به شکل ثابت و دائمی در بدن افرادی که از این رژیم پیروی می نمایند تقویت شود.

به این ترتیب با تقویت مفید باکتری های موجود در دستگاه گوارش سبب عملکرد بهتر سیستم گوارش شده و از این طریق جذب پروتئین را نیز به مراتب بهبود می بخشد و علاوه بر این سبب تقویت سیستم ایمنی بدن هم نیز می شود.

ماست به دلیل اینکه منبع عالی برای کلسیم به حساب می آید برای چربی سوزی نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا از تولید هورمون های که نقش ذخیره سازی چربی در بدن را برعهده دارند نیز جلوگیری می نمایند. برهمین اساس افرادی که از رژیم غذایی آنابولیک استفاده می نمایند میتوانند مقدار مناسبی که از این لبنیات را استفاده نمایند به این ترتیب که:

یکی از میان وعده های مناسب

یکی از میان وعده های مناسب در این رژیم غذایی را میتوان به ماست اشاره کرد البته افراد باید قبل و یا اینکه بعد از تمرینات ورزشی از خوردن این ماده غذایی نیز خودداری نمایند. بهتر است بدانید که یک فنجان ماست کم چربی که افراد رژیم فوق در برنامه غذایی خود استفاده می نمایند حاوی صد و پنجاه و شش کالری انرژی، چهار گرم چربی، پانصد میلی گرم کلسیم، سیزده گرم پروتئین، یک گرم آمینواسیدهای شاخه دار و همچنین گلوتامین بیش از یک گرم نیز است.

علاوه بر مواد غذایی ذکر شده چای سبز، قهوه، کلم بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی، هندوانه، سیر، پیاز، تخم آفتابگردان، جعفری و همچنین زغال اخته از ارزشمندترین مواد غذایی هستند که در رژیم غذایی آنابولیک افراد می توانند به میزان مناسب از آن استفاده نمایند

زیرا این مواد غذایی دارای ریز مغذی های مفیدی هستند که در هیچ مکملی وجود ندارد به همین دلیل متخصصین تغذیه مصرف آنها را در برنامه غذایی افراد متذکر می شوند تا از مزیت های این مواد غذایی برخوردار شوند.

یکی از میان وعده های مناسب

یکی از میان وعده های مناسب

نمونه رژیم آنابولیک برای روزهای هفته

یکی دیگر از نمونه های رژیم غذایی آنابولیک که مناسب برای روزهای کاری هفته است و دارای دو هزار و هشتصد کالری است شامل:

(باید متذکر شویم که این رژیم دارای پنج وعده غذایی است)

نمونه رژیم آنابولیک برای روزهای هفته

نمونه رژیم آنابولیک برای روزهای هفته

وعده اول

سه وعده تخم مرغ کامل به همراه پنیر پیرجک پخته شده یک انس و یک قاشق چای خوری روغن

دو عدد سوسیس بوقلمون، ده گرم کره بادام زمینی

که تمامی این وعده غذایی شامل سی و شش گرم چربی، دو و نیم گرم کربوهیدرات، پانصد و سی کالری، سی و شش و نیم گرم پروتئین است.

وعده دوم

چهار اونس گوشت چرخ کرده، یک و نیم پیمانه سالاد فصل و همچنین یک عدد سوسیس

که این وعده غذایی شامل سه گرم کربوهیدرات، سی و دو گرم چربی، چهارصد و هفتاد کالری و همچنین سی و هشت گرم پروتئین است.

وعده سوم

یک اونس پنیر پیرجک به همراه چهار انس گوشت گاو چرخ کرده، سی و دو گرم کره بادام زمینی، یک عدد سوسیس بوقلمون

این ترکیبات غذایی شامل سه گرم کربوهیدرات، چهل و نیم گرم پروتئین، پانصد و سی گرم کالری و علاوه براین سی و چهار و نیم گرم چربی نیز است.

وعده سوم

وعده سوم

وعده چهارم

یک عدد سوسیس بوقلمون، بیست و یک گرم کره بادام زمینی، پنج انس سینه مرغ پخته شده به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همچنین یک و نیم پیمانه سالاد فصل که در آن از یک قاشق غذاخوری تخم کتان هم نیز میتوان استفاده کرد.

این وعده رژیم غذایی آنابولیک دارای سی گرم چربی، پنج و بیست و پنج گرم کربوهیدرات، پانصد کالری و همچنین چهل و نیم گرم پروتئین است.

وعده پایانی

افرادی که از رژیم غذایی آنابولیک پیروی می نمایند در وعده پنجم غذایی خود می توانند از پانزده گرم کره بادام زمینی، یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی، نصف اسکوپ پروتئین وی و همچنین شش انس پنیر کاتیج یک درصد نیز استفاده نمایند. این ترکیب غذایی شامل بیست و هفت گرم چربی، نه و نیم گرم کربوهیدرات، چهارصد و بیست کالری و همچنین بیست و هفت گرم چربی نیز تشکیل شده است.

وعده پایانی

وعده پایانی

همانطور که مشاهده می کنید این پنج وعده غذایی نمونه رژیم آنابولیک افرادی است که از این برنامه غذایی پیروی می نمایند. در مجموع اطلاعات غذایی این رژیم شامل:

۱)     دوهزار و هشتصد و چهل کالری  ۲) دویست و شصت و پنج گرم پروتئین ۳) صد و شصت و پنج گرم چربی که تقریباً حدود چهل درصد چربی های اشباع شده است. ۴) سی گرم کربوهیدرات

هستند که این ورزشکاران باید قبل از تمرین یک و نیم اسکوپ پروتئین وی را نیز میل نمایند و همچنین بعد از تمرینات ورزشی نیز دو اسکوپ پروتئین وی نیز مصرف نمایند که مصرف این مواد غذایی قبل و بعد از تمرینات دارای سیصد و شصت کالری، هشت گرم کربوهیدرات، پنج گرم چربی و همچنین هفتاد و هشت گرم پروتئین نیز تشکیل شده است.

طبق نظر دکتر دی پاسکواله برای روزهای آخر هفته بهتر است که از کربوهیدرات های بیشتری برای ساعات انتهای روز نیز استفاده نمایم که این برنامه دلخواهی است و اجباری به مصرف آن نیست.

یکی دیگر از نمونه رژیم آنابولیک به منظور روزهای پایانی هفته

این برنامه غذایی آنابولیک شامل:

وعده نخست: املت سفیده تخم مرغ، میوه تازه به همراه پنکیک

وعده دوم: سینه مرغ و نان سیر، پاستا به همراه سس گوجه فرنگی

وعده سوم: سینه بوقلمون، بیگل به همراه پنیر کم چرب

وعده چهارم: یک همبرگر که از گوشت چرخ کرده گاو تهیه شده باشد با چربی بسیار کم به همراه سیب زمینی شیرین

وعده پنجم: برنج، لوبیا به همراه میگو

وعده های ذکر شده از نمونه رژیم آنابولیک است که افراد می توانند آن را برای روزهای پایانی هفته استفاده نمایند البته باید متذکر شد که هر وعده غذایی ذکر شده باید متناسب با میزان کالری دریافتی فرد از این رژیم غذایی باشد که برای هر شخص متغیر بوده است. به این ترتیب تا زمانی که فرد بتواند در پایان روز از تمامی درشت مغذی ها و همچنین کالری مورد نیاز خود استفاده نمایند دیگر نیازی به مصرف مواد غذایی ویژه برای چربی سوزی دارند.

یکی دیگر از نمونه رژیم آنابولیک به منظور روزهای پایانی هفته

یکی دیگر از نمونه رژیم آنابولیک به منظور روزهای پایانی هفته

مصرف دوره ای درشت مغذی در رژیم غذایی آنابولیک

همانطور که میدانید در هر مرحله از رژیم فوق میزان دریافت کالری مورد نیاز به منظور هر هدفی متغیر است که در کلیه مراحل این تجزیه بندی درشت مغذی ها تغییر نکرده و ثابت می مانند. دکتر دی پاسکواله طراح این رژیم غذایی، رژیم آنابولیک را به دو دوره زمانی متعدد تقسیم بندی کرده است که شامل: ۱) روزهای کاری کم کربوهیدرات ۲) آخر هفته های که دارای کربوهیدرات های بالای است.

روزهای کاری کم کربوهیدرات

در این برنامه رژیم غذایی در روزهای نخستین ابتدایی هفته یعنی از شنبه تا چهارشنبه میزان مصرف کربوهیدرات های دریافتی این گروه از افراد باید کمتر از سی گرم در روز باشد و باید این افراد کالری دریافتی مورد نیاز خود در طی روز را از پروتئین ها و همچنین چربی ها فراهم نمایند. یا به عبارت دیگر تجزیه بندی درشت مغذی های در اوایل هفته باید به شکل سی تا سی و پنج درصد پروتئین، شصت تا شصت و پنج درصد چربی و مابقی درشت مغذی های دیگر نیز از طریق کربوهیدرات ها دریافت شود.

روزهای پایانی هفته با مصرف کربوهیدرات های بیشتر

پنجشنبه و جمعه که جزء روزهای آخرهفته محسوب می شوند این گروه از افراد میتوانند ذخیره های گلیکوژن خود را مورد ارزیابی قرار داده و همچنین با مصرف کربوهیدرات های مناسب از نظر هوس های غذایی و یا اینکه وضعیت روحی خود مواد غذایی مورد نیاز را مصرف نمایند. در این روزهای پایانی هفته مصرف کربوهیدرات های بالا برخلاف روزهای نخست هفته است به این ترتیب که فرد میتواند:

بین ده تا بیست درصد پروتئین، شصت تا هشتاد درصد کربوهیدرات و همچنین ده تا بیست درصد پروتئین نیز مصرف نماید.

روزهای پایانی هفته با مصرف کربوهیدرات های بیشتر

روزهای پایانی هفته با مصرف کربوهیدرات های بیشتر

رژیم کتوژنیک چرخشی CKDs

کتوژنیک چرخشی رژیم های غذایی هستند که مرکزیت آنها بر روی رژیم های غذایی دوره ای با مصرف کربوهیدرات های محدود و به تدریج وارد یک بازه زمانی کوتاه که شامل مصرف کربوهیدرات های بالاست برای بازیابی بیشتر انباشته های گلیکوژن مورد استفاده قرار می گیرد. رژیم فوق معمولاً دارای کربوهیدرات های محدود که تقریباً کمتر از ده درصد درشت مغذی ها هستند و همچنین چربی بالا و پروتئین را شامل می شوند.

به این ترتیب در این رژیم انباشته های گلیکوژن بدن به تدریج از دست میرود و بدن به منظور تامین انرژی از ذخایر چربی استفاده می نمایند. رژیم کتوژنیک چرخشی بیشتر برای بالا بردن سلامتی بدن و همچنین به منظور اهداف فیتنسی مورد استفاده قرار می گیرد. باید متذکر شد که از رژیم ذکر شده نیز میتوان به صورت دارویی به منظور درمان « اپی لپسی» نیز استفاده نمود.

بهترین استروئیدهای آنابولیک در دوره حجم

زمانی که گفتگو در مورد مصرف استروئیدها به منظور افزایش حجم عنوان می گردد، باید یک دوره حجم دهی در رژیم آنابولیک را که از سه ویژگی کلی برخوردار است را توضیح داد که شامل:

۱)  ترکیبات آنابولیکی مناسب در نمونه رژیم آنابولیک

۲)  رژیم غذایی مناسب

۳)  پیروی از یک برنامه تمرینی مناسب

زمانی که فرد مایل است برای حجم دهی بدن از شیوه استروئیدهای آنابولیک استفاده نماید امری ضروری است که شما از استروئیدهای مناسب به روش درست نیز استفاده نماید.

بهترین استروئیدهای آنابولیک در دوره حجم

بهترین استروئیدهای آنابولیک در دوره حجم

مطلوب ترین استروئیدهای آنابولیک به منظور افزایش حجم

بهتر است بدانید که استروئیدهای آنابولیک جزء مواد شیمیایی دارویی هستند که به عنوان هورمون های طبیعی بدن عمل می نمایند. به این ترتیب به دلیل وجود شبه مانند هورمونی این استروئیدهای آنابولیک این قابلیت را دارد که در اثر مصرف آن در کنار نمونه رژیم آنابولیک سبب افزایش حجم و همچنین قدرت بسیار قابل توجهی در فرد شود.

به همین منظور استروئید های مناسب آنابولیک که به منظور بالا رفتن حجم بدن مورد نیاز است در افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند میتوان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

مطلوب ترین استروئیدهای آنابولیک به منظور افزایش حجم

مطلوب ترین استروئیدهای آنابولیک به منظور افزایش حجم

دیانابول

متاندروستنولون که بنام دیانابول ها شناخته می شوند به عنوان یکی از داروهای شیمیایی استروئید آنابولیک هستند که به دو صورت تزریقی و داروی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند میتوانند از این دارو به منظور عضله سازی و حجم دهی بدن نیز استفاده نمایند.

اکثر بدنسازان و ورزشکاران که از نمونه رژیم آنابولیکی پیروی می نمایند از فرم قرصی این دارو برای حجیم کردن بدن استفاده می نمایند. باید بدانید که این دارو در اوایل دهه پنجاه میلادی توسط شرکت سیبا سوسیسی تولید و در اختیار افراد قرار گرفت.

یکی از پرطرفدارترین استروئیدهای آنابولیکی که امروزه بیشتر بدنسازان برای فرم دهی بدن استفاده می نمایند« دیانابول» است که دلیل معروفیت این داروی شیمیایی بیشتر به خاطر عامل های متعدد شرکت دارویی است که در ترکیبات آن بکار برده شده است.

این دارو با دوزهای متعدد ده میلی گرمی، پنج میلی گرمی و همچنین پنجاه میلی گرمی در طول یک بازه زمانی کوتاه شش هفته ی مورد استفاده قرار می گیرد که باید متذکر شد نسبت به سایر استروئیدهای آنابولیک نیز مقرون به صرفه تر است.

یکی از مزیت های بارز این دارو را میتوان به قدرت زیاد در کوتاهترین زمان و همچنین افزایش حجم دهی بدن اشاره کرد. افراد با پیروی از مواد غذایی رژیم آنابولیک با مصرف معین قرص دیانابول می توان حجم زیادی را در بخش های مختلف بدن ایجاد نمایند.

دکا دورابولین

یکی دیگر از داروهای که به حجم دهی بدن در رژیم غذایی آنابولیک تاثیرگذار است « دکادورابولین» است که با نام تجاری هورمون « ناندرولون دکانوات» شهرت دارد که از دهه شصت میلادی وارد بازار شد و مورد استفاده افراد علاقمند به این رژیم غذایی قرار گرفت. این داروی هم نیز مانند دیانابول ها سبب حجم دهی عضله های میشود که بدنسازان زیادی از این دارو شیمیایی استقبال کرده اند.

این دارو مانند پروژسترون عمل می نماید که این امر سبب حجم دهی ماهیچه ها، ترمیم مفاصل و همچنین قدرت دهی بدن می شود که افراد می توانند از این دارو در کنار نمونه رژیم آنابولیک نیز استفاده نمایند و به زیبایی تناسب اندام خود کمک بسزایی کنند.

مصرف دکادورابولین به این صورت است که ورزشکاران و یا بدنسازها در یک دوره دوازده تا شانزده هفته ای می توانند از دوز چهارصد میلی گرمی در دوره رژیم غذایی آنابولیک نیز استفاده نمایند.

آنادرول

آنادرول پنجاه نام تجاری هورمون اکسی متولون « آنادرول» است که به عنوان یکی از موثرترین استروئیدهای آنابولیک به حساب می آید. از مزیت های این داروی شیمیایی میتوان به وزن سریع، افزایش قدرت و همچنین افزایش حجم نیز اشاره کرد بصورتی که بعد از چهار الی شش هفته مصرف آنادرول فرد با یک افزایش وزن بیست الی سی پوندی نیز همراه می شود.

همانطور که توضیح دادیم این داروی حجم دهنده عضله ها یکی از موثرترین و در عین حال قویترین استروئیدهای آنابولیک است که افراد می توانند در کنار نمونه رژیم آنابولیک از آن استفاده نمایند

البته باید در یک دوره مناسب که ذکر کردیم مصرف شود. ورزشکاران و یا بدنسازهای که از این دارو برای عضله سازی خود استفاده می نمایند باید به این نکته توجه نمایند که مصرف بیش از این سبب اختلال در سلامتی فرد می شود. نکته حائز اهمیت در خصوص این دارو باید گفت که سبب افزایش فشارخون، احتباس آب بدن و همچنین افتادگی سینه در آقایان می شود بر همین اساس متخصصین این امر توصیه می نمایند که همراه با مصرف این داروی استروئیدی از آروماتاز به عنوان یک مهارکننده با کیفیت نیز استفاده نمایند.

آنادرول

آنادرول

تستوسترون

بهتر است بدانید که اولین استروئید آنابولیکی ساخته شده « تستوسترون» است که این استروئید از هورمون های مصنوعی جنسی مردانه که بصورت طبیعی در بدن تولید می شود ساخته می شود. این هورمون به منظور سلامتی و همچنین تندرستی بدن مهم و ضروری است که افرادی که از نمونه رژیم آنابولیک پیروی می نمایند میتوانند از این هورمون برای حجیم کردن عضله ها استفاده نمایند. این هورمون دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

یکی از مزیت های هورمون تستوسترون را میتوان بالا رفتن سلولهای قرمز خون اشاره کرد که سبب افزایش استقامت بدن نیز می شود.

پیشگیری از تجمع چربی های انباشته و همچنین تجزیه ماهیچه ها نیز از مزیت های دیگر هورمون تستوسترون است.

تسریع بهبود دوره نقاهت نیز از مزیت های این هورمون عضله ساز است.

سبب بهبود عملیات سنتز پروتئینی که در نهایت منجر به بهبود عضله سازی در رژیم آنابولیکی نیز میشود.

کلیه موارد ذکر شده از مزیت های هورمون تستوسترون است که به عنوان یک پیش ماده حیاتی به منظور بالا بردن قدرت و همچنین حجم ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برهمین اساس بیشتر استروئیدهای آنابولیکی تولید شده بخشی از هورمون های درون ریز بدن هستند که برای سلامتی فرد هم نیز مهم و ضروری است.

ترنبولون

یکی دیگر از استروئیدهای آنابولیک اثربخش و در عین حال کارآمد که از مشتقات استروئید دکا دورابولین ها هستند میتوان به « ترنبولون» ها اشاره کرد که افراد می توانند در کنار نمونه رژیم آنابولیک از این حجیم کننده عضله ساز آنابولیکی نیز استفاده نمایند.

این هورمون نسبت به تستوسترون، هورمون سبک تری به حساب می آید. یا به عبارت دیگر باید گفت که این هورمون به مراتب پنج برابر قویتر از تستوسترون در ویژگی آنابولیک و همچنین آندروژنیک ها است.

به دلیل اینکه این هورمون در بدن سبب احتباس آب نمی شود بسیار پرطرفدار و محبوب بوده است و بیشتر ورزشکاران و یا بدنساز ها از این هورمون استروئیدی به منظور حجیم کردن عضله ها نیز استفاده می نمایند زیرا فرد با مصرف منظم آن از ماهیچه های برجسته، تفکیک شده و همچنین سفت نیز برخوردار است.

ترنبولون ها در سه فرم قابل تنظیم هستند که شامل هگزاهیدروبنزیل کربنات، استات، انانتات هستند که هر یک از آنها دارای نیمه عمر های متعددی نیز هستند. همانطور که توضیح دادیم این هورمون قدرت بالای داشته و سبب عضله سازی سریع در فرد می شود که میتوان آن را به همراه دیانابول و یا اینکه دکا نیز استفاده نمود.

نمونه رژیم آنابولیک

یکی از نمونه های برنامه رژیم غذایی آنابولیکی روزانه به این شرح است که:

وعده اول

پنج عدد سفیده تخم مرغ، دو عدد تخم مرغ کامل به همراه صد گرم نان جو دو سر و همچنین یک عدد سیب متوسط

وعده دوم

یک عدد سینه مرغ به همراه یک لیوان جوی دو سر یا اینکه ذرت و یا اینکه مصرف آجیل خام و یا میوه

وعده سوم

یک عدد تن ماهی، چهار تکه نان یا برنج کته به همراه ماست+ سالاد فصل+ سبزیجات

وعده چهارم

دکستروز چهل و پنج گرم، پروتئین وی نیز چهل و پنج گرم

وعده پنجم

یک عدد سیب زمینی بزرگ، دو عدد برگر سینه مرغ به همراه نان جو دوسر

وعده ششم

دویست گرم ماهی، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا آفتابگردان اشباع شده، یک عدد سیب زمینی بزرگ به همراه ماست + سبزیجات

تمامی موارد ذکر شده از نمونه رژیم آنابولیک است که افراد می توانند در کنار رژیم غذایی خود از آن طبق تشخیص پزشک متخصص به میزان کالری مورد نیاز بدن در طی روز مصرف نمایند. زیرا هدف از این برنامه غذایی داشتن یک بدن سالم بر مبنای اصول و همچنین کامل شده است که با توجه به اینکه در کنار رژیم غذایی آنابولیک باید برای حجیم کردن عضله های بدن از بهترین استروئیدهای آنابولیک به منظور بالابردن حجم بدنی نیز استفاده کرد.

سوالات رایج در مورد نمونه رژیم آنابولیک

رژیم آنابولیک چیست؟

بهتر است بدانید که این رژیم غذایی به شکل مرحله ای صورت می گیرد که باید گفت هر یک از این مراحل به منظور افزایش حجم عضلانی و یا اینکه کاهش وزن و همچنین اهداف تثبیت و انگیزش تنظیم و طراحی می گردد.

مرحله تثبیت و انگیزش

این فاز در هفته های اول تا چهارم صورت می گیرد دریافت کالری متناسب با هجده برابر وزن بدن شخص برمبنای پوند است ( پوند= واحد وزنی برابر با چهارصد و پنجاه و چهار گرم است). هدف کلی از طراحی این فاز از رژیم این است که بدن شخص در روزهای نخست رژیم غذایی آنابولیک به کربوهیدرات های محدود و کم عادت می نماید که به صورت تثبیتی در تمام رژیم آنابولیکی باید از آن استفاده کرد.

مرحله افزایش حجم

بعد از فاز اول وارد فاز دوم رژیم یعنی افزایش حجم می شویم که هدف اصلی رسیدن به وزن ایده آل و مطلوب است که مدت زمان این مرحله تعیین نشده است و باید متذکر شد که تمامی افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند باید تا زمانی این فاز از رژیم غذایی را ادامه دهند که به مرحله دستیابی به افزایش وزن دلخواه برسند. با توجه به اینکه با مصرف کالری دریافتی کم باید در پی بالا رفتن حجم بدن نیز باشیم دستیابی بیشتر به وزن ایده آل سبب شده که کاهش چربی بعد از آن به مراتب راحت تر و آسانتر صورت بگیرد.

مرحله افزایش حجم

مرحله افزایش حجم

مرحله کاهش کالری

فاز نهایی این رژیم اختصاص به کاهش کالری دارد که در این برنامه غذایی با کاهش وزن کم کربوهیدراتی نیز همراه است. به همین منظور متخصصین تغذیه به افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند توصیه می کنند که در این فاز از رژیم آنابولیک نسبت به فاز انگیزش فرد باید در حدود پانصد تا هزار کالری مواد غذایی را کاهش دهد تا از این طریق به درصد چربی مطلوب و ایده آل بدن دست پیدا نماید.

مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی آنابولیک را نام ببرید؟

همانطور که توضیح دادیم این رژیم به عنوان یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شناخته شده است که مناسب برای افرادی است که از این رژیم غذایی به منظور عضله سازی ماهیچه ها استفاده می نمایند. این رژیم بر مبنای استفاده از چربی اشباع شده است که به منظور سوخت و ساز بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین منظور متخصصین تغذیه به منظور تنظیم این رژیم از روغن های نظیر کانولا، نارگیل و همچنین کره بادام زمینی و علاوه بر این مواد غذایی فیبردار همچون کاهو را نیز طراحی کرده اند.

از مواد غذایی دیگری که در برنامه این رژیم غذایی مورد استفاده است میتوان به تخم مرغ و همچنین چربی گوشت قرمز نیز اشاره کرد. متخصصین تغذیه به این گروه از افراد توصیه می کنند که از لبنیات پرچرب نظیر خامه، شیر، ماست نیز در رژیم غذایی آنابولیکی خود نیز استفاده نمایند.

آیا مصرف مکمل ها سبب کاهش وزن می شوند؟

استروئیدهای آنابولیک غیرمجاز، تقویت کننده های تستوسترون و همچنین استروئیدهای آنابولیک غیرمجاز  از مکمل های تستوسترون هستند که ورزشکاران در رشته بدنسازی با پیروی از رژیم غذایی آنابولیک با مصرف این داروها به عضله سازی چربی بدن و همچنین حجیم کردن بدن خود نیز کمک بسزایی می نمایند.

باید متذکر شد که افرادی که دارای اضافه وزن بالا هستند اگر برای کاهش وزن خود در مصرف این داروی شیمیای زیاده روی نمایند این هورمون در طولانی مدت به عضلانی کردن بدن کمک نکرده بلکه به مرور سبب چربی در بدن میشود.

آیا مصرف مکمل ها سبب کاهش وزن می شوند؟

آیا مصرف مکمل ها سبب کاهش وزن می شوند؟

نتیجه گیری

رژیم آنابولیک یک رژیم غذایی است که فرد در آن باید مصرف کربوهیدرات ها را به مراتب کاهش داده و از چربی های اشباع شده مانند چربی گوشت قرمز، کره بادام زمینی، لبنیات چرب مانند خامه نیز در برنامه غذایی رژیم آنابولیک نیز استفاده نمایند. این رژیم در دو دوره زمانی روزهای کالری کم کربوهیدرات ها و همچنین آخر هفته های با مصرف کربوهیدرات های زیاد دسته بندی می شود که افراد باید از آن پیروی نمایند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید