چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

دکتر تغذیه برای رشد قد
دکتر تغذیه برای رشد قد
2021/03/30
با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم
با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم
2021/04/08
چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

امروز با موضوع چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم در خدمت شما هستیم.

ممکن است به ‌تازگی واژه رژیم کتوژنیک به ‌جهت کاهش وزن به گوش شما رسیده باشد و سؤالات ذهنی بسیاری در ذهن شما شکل‌گرفته باشد و قصد دارید از این روش پرکاربرد استفاده کنید و کاهش وزن را تجربه کنید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

اما قبل ‌از این‌ که از کاهش وزن به واسطه رژیم کتوژنیک استفاده کنید، بهتر است کاملاً با شرایط انجام آن آشنا شوید. برای این‌که بهتر آن را بشناسید لازم است بگوییم رژیم کتوژنیک ممکن است با نام رژیم کتو نیز شناخته شود که در راستای استفاده از کربوهیدرات کم می ‌باشد و استفاده از پروتئین بسیار و چربی بسیاری را به ‌دنبال دارد و ادعا می‌کند که به‌ جهت کاهش وزن یک راهکار مؤثر و مفید شناخته می ‌شود.

حال ممکن است اطلاعات درستی در رابطه با کربوهیدرات ‌ها نداشته باشید. برای درک بهتر این ‌موضوع لازم است بدانید که بخش عمده‌ای از کربوهیدرات‌ ها می ‌توانند غذای روزمره افراد را شامل شوند. مواد غذایی همانند برنج، نان، انواع شیرینی‌جات ها، سبزیجات نشاسته‌ای و دیگر موارد جزو کربوهیدرات ‌ها به حساب می ‌آیند و می ‌توانند منبع اصلی تامین انرژی یا سوخت بدن را صورت بدهند.

میزان کربوهیدرات‌ ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می ‌باش

با توجه به این‌که میزان کربوهیدرات‌ ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می ‌باشد، هدف رژیم کتوژنیک این است که بتواند کاهش کربوهیدرات را به‌ دنبال داشته باشد و آن را به روزانه ۵ درصد برساند. این در حالتی اتفاق می ‌افتد که استفاده از مواد چربی در طول روز طبق معمول انجام می‌گیرد.

ممکن است این عملکرد در ذهن شما اندکی عجیب به ‌نظر برسد که چگونه رژیم کتوژنیک چگونه می ‌تواند با چربی ‌های بالا که شامل چربی ‌های سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و دیگر موارد می ‌شود، سبب کاهش وزن باشد.

این یک باور غلط است که در ذهن افراد شکل‌گرفته که برای کاهش وزن نباید از چربی‌ ها استفاده کنند. حال برای این‌ که بتوان متوجه شد چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و عملکرد آن به چه صورت می ‌باشد، لازم است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم تا بتوانیم کاهش وزن مفید را تجربه کنیم.

میزان کربوهیدرات‌ ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می ‌باش

میزان کربوهیدرات‌ ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می ‌باش

در ادامه این مبحث سوالات متعددی پاسخ خواهیم داد که عبارت ‌اند از:

منظور از رژیم کتوژنیک چه می‌ باشد؟

پیشینه رژیم کتوژنیک

معنی کتوزیس

انواع رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): مناسب برای افراد تازه کار

رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای (CKD): مناسب برای ورزشکاران

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): مناسب برای افراد بدنساز

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: برای اشخاصی که فعالیت بدنی بسیار دارند

کدامیک از انواع رژیم کتوژنیک می ‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

استفاده از رژیم کتوژنیک چه فوایدی و مزایایی را به‌ دنبال دارد؟

رژیم کتوژنیک برای افراد با تشخیص پزشک

چه غذا هایی در رژیم کتوژنیک غیرمجاز شناخته می‌ شوند؟

انواع نوشیدنی ‌های غیرمجاز در رژیم کتوژنیک

چه غذا هایی در رژیم کتوژنیک مجاز شناخته شده‌اند؟

نوشیدنی‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

میان وعده‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

آیا استفاده از رژیم‌های کتوژنیک می ‌تواند در کاهش وزن تاثیر بسیاری بگذارد؟

طرف‌داری افراد معروف از رژیم کتوژنیک

مخالفت افراد معروف از رژیم کتوژنیک

یک نمونه از برنامه هفتگی رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

میان وعده‌ های سالم کتوژنیک

نکات مؤثر برای حفظ رژیم کتوژنیک در رستوران ‌ها

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و راه‌ های کم کردن آن

چه مکمل‌ های تغذیه‌ای در رژیم کتوژنیک لازم است، استفاده شوند؟

رژیم کتوژنیک چه تأثیری بر روی دیابت و پیش دیابت می‌گذارد؟

سوالات رایج در رابطه با رژیم کتونیک چه می ‌باشد؟

جمع بندی مطالب

 

منظور از رژیم کتوژنیک چه می‌ باشد؟

با توجه به این‌که لازم است بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم اما قبل ‌از پرداختن به این‌ موضوع باید درک بهتری از این رژیم داشته باشید. برای این‌که با این مبحث بیشتر آشنا شوید، نیاز به ذکر کردن یک مثال می ‌باشد.

توجه کنید یک ماشین دارای دو منبع می ‌باشد و از دو سوخت استفاده می‌کند و می تواند از طریق گاز و از طریق بنزین فعالیت داشته باشد. همان‌طور که می‌ دانید این ماشین در طول روزمره اغلب با بنزین فعالیت داشته ‌است هنگامی‌که بنزین آن رو به اتمام می ‌رسد و خاموش می‌ شود، لازم است از سوخت جایگزین آن استفاده کرد و دکمه گاز در ماشین می ‌تواند سوخت جایگزین و در یک ماشین به وجود بیاورد و سبب حرکت آن شود.

همچنین ممکن است با استفاده از آن فواید بسیاری برای شما صورت بگیرد. هدف ما از ذکر کردن این مثال بر این بود که بگوییم بدن همانند ماشین می ‌باشد و دارای دو سوخت متعدد می ‌باشد کربوهیدرات‌ ها و چربی ‌ها مهم‌ترین سوخت هایی هستند که در طول روز نیاز است به بدن برسد.

حال هنگامی‌که در راستای رژیم کتوژنیک کربوهیدرات‌ ها به حداقل رسانده می ‌شوند و در بسیاری از موارد استفاده نمی‌ شوند، لازم است از سوخت جایگزین استفاده کرد. به دلیل این‌که مسلماً بدن انسان نیاز دارد که انرژی خود را از مواد غذایی دریافت کند.

حال به جای استفاده از کربوهیدرات ‌ها می ‌تواند از چربی ‌ها استفاده کند. در بسیاری از مواقع مشاهده‌ شده که بدن از طریق دریافت مواد چربی می ‌تواند فعالیت و عملکرد بهتری را پشت سر بگذارد.

منظور از رژیم کتوژنیک چه می‌ باشد؟

منظور از رژیم کتوژنیک چه می‌ باشد؟

پیشینه رژیم کتوژنیک

لازم است پیشینه‌ای از این رژیم برای شما داشته‌ باشیم. اولین ‌بار استفاده از این دسته رژیم برای اشخاصی که دچار بیماری صرع بوده‌اند، عملکرد داشت. اما هنگامی‌که توانست نتیجه منحصر به ‌فردی بگیرد و کاهش وزن افراد را به دنبال داشته باشد، امروزه به ‌عنوان یکی از رایج ‌ترین راهکارها و رژیم ‌های غذایی برای کاهش وزن شناخته ‌شده است.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این رژیم رعایت می‌گردد، کاهش یافتن میزان مصرف کربوهیدرات‌ ها در طول روز می ‌باشد و حداکثر استفاده از کربوهیدرات‌ ها به ۵ درصد می ‌رسد و جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات‌ ها در نظر گرفته می ‌شود که بتواند میزان انرژی بدن را تامین کند.

این جایگزین چربی‌ ها می ‌باشد. هنگامی‌که میزان کربوهیدرات ‌ها کاهش می ‌یابد و میزان مصرف چربی ‌ها در بدن بالاتر می ‌رود، بدن در شرایط کتوزیس قرار می‌گیرد که این عملکرد در نهایت کاهش وزن افراد را به دنبال دارد.

معنی کتوزیس

معنی کتوزیس این است که برای ‌اینکه بدن بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند کربوهیدرات‌ ها که شامل قند یا گلوکز می‌ شوند، در این رژیم وجود ندارد و مهم‌ ترین عملکرد بدن این است که از طریق چربی‌ ها می ‌تواند منابع تامین انرژی خود را کسب کند.

حال به‌ غیر از این‌که این رژیم با نام رژیم کتوژنیک شناخته می‌ شود، اسم علمی‌ای که برای این تغییر وضعیت در بدن افراد صورت می‌گیرد و حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی تغییر می‌گردد، کتوزیس شناخته می ‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما ذکر کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

معنی کتوزیس

معنی کتوزیس

انواع رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

در راستای این‌که بتوان متوجه شد چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم لازم است از انواع آن نیز اطلاعاتی کسب کنیم. به ‌طورکلی ۴ دسته ‌بندی برای این نوع رژیم در نظر گرفته ‌شده است که شامل موارد زیر است:

  • رژیم کتوژنیک استاندارد
  • رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره‌ای
  • رژیم کتوژنیک هدفمند
  • رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

در ادامه در تلاشیم در رابطه با انواع رژیم کتوژنیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم. نقاط مهمی که در ادامه این مطلب قصد داریم به آن ‌ها بپردازیم در رابطه با درشت مغذی ‌ها می ‌باشد که اطلاعات بسیاری در این موارد در اختیار شما قرار می ‌دهیم. به ‌طورکلی به ‌صورت روزانه میزان مواد غذایی بسیاری مصرف می‌گردد که شامل ۲ دسته هستند و با عنوان ‌های زیر شناخته می شوند:

انواع رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

انواع رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

ریز مغذی ‌ها:

ویتامین ‌ها، املاح معدنی

درشت مغذی ‌ها:

چربی، پروتئین، کربوهیدرات

با ما همراه باشید تا در ادامه از انواع رژیم کتوژنیک بیشتر بگوییم و ذکر کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

پیشنهاد می کنیم از پست فست در رژیم کتوژنیک چیست دیدن کنید.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): مناسب برای افراد تازه کار

اگر بخواهیم اطلاعات بیشتری در رابطه با رژیم کتوژنیک استاندارد بگوییم بهتر است بگوییم این رژیم می ‌تواند تا ۵ ۱۰ درصد کربوهیدرات، ۷۵ درصد چربی و ۲۰ درصد پروتئین را در طول روز برای افراد به دنبال داشته باشد. یعنی همان ‌طور که مشاهده می ‌شود، میزان چربی استفاده‌ شده در این رژیم بیشتر از موارد دیگر می ‌باشد.

استانداردهایی که برای وعده های اصلی رژیم کتوژنیک استاندارد در نظر گرفته می‌ شود، بدین‌گونه می‌ باشد که همه وعده ‌های اصلی به ‌علاوه میان وعده‌ ها لازم است بر اساس چربی ‌های مفید برنامه‌ریزی شوند.

این دسته از چربی‌ ها می ‌توانند همانند کره، آووکادو، روغن ‌های سالم، ماهی ‌های چرب، روغن زیتون، زیتون پرورده، گوشت ‌ها و دیگر موارد باشند و در برنامه غذایی افراد گنجانده شود. به ‌طورکلی میزان چربی که به‌ صورت روزانه می ‌توان در این رژیم از آن استفاده کرد، معادل سه ‌چهارم فنجان روغن زیتون در نظر گرفته‌ شده است.

اگر بخواهیم در رابطه با سبزیجات و میوه‌ های مصرفی در حین انجام رژیم کتوژنیک استاندارد اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم، استفاده از سبزیجات غیر نشاسته ‌ای همانند اسفناج، کلم بروکلی، هویج مؤثر می ‌باشد.

همین‌طور میوه‌ هایی که دارای کربوهیدرات کمی هستند، همانند توت و ملون در این رژیم مؤثر می ‌باشند. مقدار پروتئین مصرفی به ‌صورت متوسط برای این نوع رژیم در نظر گرفته‌ شده است که می ‌تواند تا ۱۱۲ گرم گوشت را مجاز بداند و در هر وعده می ‌توان از این مقدار گوشت ماهی یا مرغ استفاده کرد.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): مناسب برای افراد تازه کار

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): مناسب برای افراد تازه کار

رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای (CKD): مناسب برای ورزشکاران

برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی‌ ها شامل: ۷۵ درصد چربی است/ میزان پروتئین مصرفی این رژیم ۱۵ تا ۲۰ درصد است. همین‌طور برای استفاده از کربوهیدرات ‌ها در روزهایی کتوژنیک از ۵ ‌تا  ۱۰‌درصد در نظر گرفته شود و در کنار آن می ‌توان ۲۵ درصد چربی نیز استفاده کرد. در برخی موارد موارد دیگر ممکن است ۲۵ درصد پروتئین به ‌همراه ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزادی که رژیم کتوژنیک در نظر گرفته نمی ‌شود، مورد مصرف ورزشکاران صورت بگیرد.

مهم‌ترین عملکردی که این نوع از رژیم کتوژنیککه به عنوان دوره‌ای شناخته می ‌شود، این است که بتواند راهکار ساده‌ای برای افزودن میزان چربی ‌ها به برنامه ‌های غذایی افراد به دنبال داشته باشد و این عملکرد سبب می ‌شود که هنگامی‌که روزهای آزاد رژیم صورت می‌گیرد، بدن افراد در حالت متعادل ‌تری قرار بگیرد و از یک رژیم منحصر به ‌فرد استفاده کنند.

رژیم کتوژنیک به ‌صورت دوره‌ای خود شامل چندین نوع رژیمی شود

رژیم کتوژنیک به ‌صورت دوره‌ای خود شامل چندین نوع رژیمی شود که یکی از انواع آن به ‌گونه‌ای است که می ‌توان ۵ روز از رژیم کتوژنیک به‌ صورت استاندارد استفاده کرد و ۲ روز از ایام هفته به‌ صورت رژیم غیر کتوژنیک استفاده کرد.

البته ممکن است ترجیح برخی از افراد بر این باشد که روزهای آزاد خود را براساس مناسبت‌ های خاص در نظر بگیرند و در ایام تعطیل، مراسمات و دیگر موارد از رژیم روزهای آزاد خود استفاده کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که می ‌توانیم به ‌عنوان یک پیشنهاد برای انجام رژیم کتوژنیک دوره‌ای برای افراد ذکر کنیم، این است که هنگامی نتیجه این رژیم بهتر و مفیدتر می ‌شود که بتوان در روزهای آزاد کربوهیدرات‌های سالمی استفاده کرد. مواد غذایی همانند میوه‌ها، سبزیجات نشاسته‌ای، لبنیات و غلات کامل که جزو غلات فرآوری شده یا شیرین نیستند، می‌ توانند در این روزها مورد استفاده قرار بگیرند.

رژیم کتوژنیک به ‌صورت دوره‌ای خود شامل چندین نوع رژیمی شود

رژیم کتوژنیک به ‌صورت دوره‌ای خود شامل چندین نوع رژیمی شود

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): مناسب برای افراد بدنساز

برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی‌ ها شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، همین‌ طور ۲۰ درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات ‌ها می ‌باشد.

اغلب از رژیم کتوژنیک هدفمند ورزشکاران استفاده می‌کنند و اشخاصی که فعالیت‌ های بدنی دارند، همانند ورزشکاران می ‌تواند نتیجه‌ای منحصر به ‌فردی از این رژیم بگیرند. به دلیل این‌که این دسته از افراد نیاز دارند تا کربوهیدرات بیشتری دریافت کنند،

اما این رژیم برای افراد به‌گونه‌ای در نظر گرفته می‌ شود که بعد از ورزش بتواند حدوداً ۲۰ تا ۳۰ درصد از کربوهیدرات روزانه خود را استفاده کند تا در حین هنگام ورزش فعالیت‌ های بدنی آن ‌ها رو به ‌افزایش برود. به ‌طورکلی این دسته از افراد در رژیم کتوژنیک هدفمند به ‌صورت روزانه می‌توانند میزان ۷۰ تا ۸۰ گرم کربوهیدرات استفاده کنند.

بهترین منابعی که می ‌توانند کربوهیدرات‌ها را از آن ‌ها دریافت کنند، مواد غذایی همچون لبنیات ها، غذاهایی که بر پایه غلات هستند و میوه‌ها می‌ باشند. مهم‌ترین نکته منحصر به ‌فردی که برای این رژیم وجود دارد، این است که کربوهیدراتی که در این رژیم مورد استفاده قرار می ‌گیرد به ‌راحتی سوزانده می‌ شود و نمی ‌تواند به‌ عنوان چربی در بدن جای بگیرد.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): مناسب برای افراد بدنساز

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): مناسب برای افراد بدنساز

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: برای اشخاصی که فعالیت بدنی بسیار دارند

برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی ‌ها شامل ۳۰ درصد پروتئین به‌ همراه ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی و میانگین ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در نظر گرفته ‌شده است.

مهم‌ترین لازمه انجام رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا بر این است که بتوان روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین را به بدن رساند. این ۱۲۰ گرم پروتئین می ‌تواند در ۴ وعده غذایی که دارای ۱۱۵ گرم از گوشت قرمز، ماهی یا مرغ باشندو  به بدن برسد.

به‌ طورکلی در حالت مجموع می ‌توان ۱۳۰ گرم چربی به بدن رساند. همچنان در این رژیم میزان مصرف کربوهیدرات ‌ها بسیار اندک می ‌باشد و میزان ۱۰ درصد از کالری ‌های مصرفی روزانه را به خود اختصاص می‌دهند و نباید از این حد تجاوز کند.

ممکن است با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک اغلب افراد از این رژیم استقبال بیشتری بکند

ممکن است با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک اغلب افراد از این رژیم استقبال بیشتری بکند. به دلیل این‌که به نسبت رژیم ‌های کتوژنیک استاندارد میزان پروتئین مصرفی افراد بیشتر و چربی کمتری صورت می‌گیرد. البته در برخی مواقع امکان این‌که استفاده از این رژیم سبب کتو نشود.

به دلیل این‌که پروتئین‌ها همانند کربوهیدرات ‌ها می ‌توانند تبدیل به گلوکز و سوخت برای بدن شوند. اما این رژیم در نهایت می ‌تواند کاهش وزن برای افراد را به دنبال داشته باشد و روش بهینه‌ تری شناخته شود. البته با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک این‌که کدام یک از این راهکارها برای شرایط بدنی افراد مناسب می‌ باشد، توسط تشخیص پزشک مدنظر شما صورت می‌ گیرد.

به دلیل این‌که شرایط موجود شما می‌ تواند تعیین کند که کدام یک از انواع رژیمی که ژنیک برای بدن اشخاص منحصر به ‌فرد می ‌باشد. حال با توجه به این‌که انواع رژیم کتوژنیک را ذکر کردیم و اطلاعاتی از آن‌ ها برای شما داشتیم، در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم.

ممکن است با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک اغلب افراد از این رژیم استقبال بیشتری بکند

ممکن است با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک اغلب افراد از این رژیم استقبال بیشتری بکند

کدامیک از انواع رژیم کتوژنیک می ‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

با توجه به ذکر کردن انواع رژیم کتوژنیک بهتر است بدانید این‌که کدام یک از آن ‌ها می ‌توانند برای افرراد مناسب باشند، رابطه مستقیمی با اهداف موردنظر افراد دارد. اما به‌ طورکلی رایج‌ترین انواع رژیمی کتوژنیک، رژیم کتوژنیک استاندارد شناخته می‌ شود و برای افراد تازه‌کار با نتیجه و عملکرد بهتری همراه است. البته لازم به ذکر است بدانید برای رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران نیز می ‌تواند با عملکرد بالایی رو به ‌رو باشد.

اما اگر بدن‌ساز ها رژیم ‌های دوره‌ای کتوژنیک را بگیرند، می ‌توانند نتیجه بهتری از این عملکرد بگیرند. لازم به ذکر است بدانید رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برای اشخاصی می ‌تواند عملکرد و نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد که دارای فعالیت ‌های بدنی شدید هستند.

به ‌عنوان نمونه اگر در یک رژیم استاندارد میزان کالری مصرفی افراد ۲۰ درصد پروتئین در نظر گرفته می ‌شود، در رژیم کتوژنیک پروتئین بالا میزان پروتئین مصرفی افراد در طول روز به ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. حال با توجه به این عملکرد این‌که بتوان کدام یک از  انواع رژیم ‌های کتوژنیک را استفاده کرد و بهتر شمرد، رابطه مستقیمی با شرایط موجود و حال و احوالات شما دارد.

کدامیک از انواع رژیم کتوژنیک می ‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

کدامیک از انواع رژیم کتوژنیک می ‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

استفاده از رژیم کتوژنیک چه فوایدی و مزایایی را به‌ دنبال دارد؟

لازم به ذکر است قبل از این که بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم از مزایا و فوایدی که می ‌توان از طریق رژیم کتوژنیک دریافت کرد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. به ‌طورکلی فواید بسیاری از رژیم کتوژنیک ذکر می‌ گردد که اگر افراد اقدام به استفاده از آن کنند، می ‌توانند در حیطه ‌های زیر موفق باشند.

  • میزان احساس گرسنگی افراد کمتر احساس می‌ شود.
  • بهبود یافتن عملکرد هورمون ‌ها صورت می ‌گیرد.
  • وضعیت پوستی افراد بهبود می ‌یابد و می ‌تواند سبب جوان‌سازی افراد گردد.
  • میزان سوزاندن کالری ‌های چربی در این رژیم بسیار استو
  • بافت ‌های عضلانی در هنگام انجام رژیم کتوژنیک حفظ می‌گردند.
  • میزان هوشیاری و تمرکز ذهن در هنگام این رژیم بالاتر می ‌رود.

به ‌غیر از ذکر کردن این دسته از فواید و مزایا رژیم کتوژنیک دارای مزایای گسترده ‌تری دیگری می ‌باشد که در ادامه به توضیح آن ‌ها خواهیم پرداخت. سپس عنوان می‌ کنیم که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

استفاده از رژیم کتوژنیک چه فوایدی و مزایایی را به‌ دنبال دارد؟

استفاده از رژیم کتوژنیک چه فوایدی و مزایایی را به‌ دنبال دارد؟

کمک کردن به کاهش وزن

مهم‌ ترین عملکرد و فایده‌ای که رژیم کتوژنیک می‌ تواند برای افراد به دنبال داشته باشد، کاهش وزن می ‌باشد. تحقیقاتی که بر روی عملکرد رژیم کتوژنیک صورت ‌گرفته است این است که می‌ تواند برای رژیم‌ های کم‌چرب مورد استفاده قرار بگیرد و بدون نیاز به کالری شماری به‌ راحتی می توان میزان زیادی کاهش وزن را تجربه کرد.

افرادی که از این رژیم استفاده کرده‌اند نشان‌ داده ‌شده که رژیم کتوژنیک برای آن ‌ها ۲ برابر بیشتر از افرادی است که از رژیم ‌های کم‌چرب و کم‌کالری استفاده کرده‌اند. این دسته از افراد توانستند به نتیجه بهتری در این زمینه برسند، یک نکته حائز اهمیت دیگر در راستای انجام رژیم کتوژنیک این است که به ‌غیر از این‌که افراد کاهش وزن را تجربه کرده‌اند، میزان سطح چربی خون و کلسترول بد آن‌ ها بهبود یافته و کنترل ‌شده می ‌باشد.

تحقیقات متعددی بر روی انجام رژیم کتوژنیک صورت داده ‌شده است که نشان داده اشخاصی که از این رژیم استفاده کرده‌اند، سه ‌برابر بیشتر از افرادی که از رژیم ‌های دیابت تبعیت کرده‌اند، کاهش وزن داشته‌اند. حال با توجه به این ‌موضوع لازم است بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

کاهش دادن میزان گرسنگی افراد

استفاده از روش کتوژنیک برای کاهش دادن میزان اشتها عملکردی بسیار مفید است. با استفاده از رژیم ‌های غذایی استانداردی که دارای کربوهیدرات بسیار می ‌باشند، می ‌تواند در نهایت نوسانات شدید قند خون را به‌ دنبال داشته باشد و این امر میزان گرسنگی افراد را بسیار زیادتر از حد معمول می‌کند.

اما هنگامی‌که از راهکار کتوژنیک استفاده می‌کنید، برای این‌که میزان چربی مدنظر بدن انسان تأمین می‌گردد، قند خون در شرایط نرمال باقی می ‌ماند و سالم شناخته می‌ شود. حال هنگامی‌که چربی ‌های سالم بخش کبد افراد می ‌رسد به کتون تبدیل می‌گردد و این عملکرد سبب از بین رفتن اشتها و گرسنگی افراد می‌ شود.

هنگامی‌که راجع ب گرسنگی ‌های بسیار صحبت می‌کنیم، هورمون گرلین در آن بخش بسیار در آن نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به این‌که هورمون گرلین به ‌عنوان هورمون اشتها و افزایش گرسنگی شناخته می ‌شود، هنگامی‌که غذا استفاده می‌ شود سطح میزان هورمون گرلین کاهش می ‌یابد.

اگر شخصی دچار اضافه‌ وزن باشد با استفاده از میزان غذاها میزان گرسنگی افراد کنترل نمی ‌شود

حال اگر شخصی دچار اضافه‌ وزن باشد با استفاده از میزان غذاها میزان گرسنگی افراد کنترل نمی ‌شود و هورمون گرلین به‌ حدی پائین نمی ‌رود که بتواند برطرف‌کننده گرسنگی افراد باشد. حال توجه کنید هنگامی‌که از رژیم غیر کتوژنیک استفاده می‌کنید، کاهش وزن در بدن شما صورت می‌گیرد.

اما ممکن است بدن احساس کند که قحطی مواد غذایی را دارد و این عملکرد سبب تولید بیشتر هورمون گرلین در بدن می‌شود. در نهایت استفاده از این رژیم می ‌تواند شکست ‌هایی را به دنبال داشته باشد. اما استفاده از برنامه ‌های غذایی و رژیم کتوژنیک با این اتفاق صورت می‌گیرد که کاهش وزن سبب افزایش یافتن سطح گرلین بدن نمی‌ شود.

استفاده از برنامه ‌های غذایی همان رژیم‌ های معمولی، اغلب بر روی کربوهیدرات‌ها تمرکز دارند، می ‌باشد. اما هنگامی‌که یک برنامه غذایی تمامی منابع غذایی همانند پروتئین‌ ها، چربی‌ ها و کربوهیدرات ‌ها را به ‌صورت متعادل در کنار یکدیگر صورت بدهد، کاهش وزن به‌ خوبی صورت می‌گیرد. با توجه به این عملکرد انجام رژیم کتوژنیک کاهش گرسنگی را به‌ دنبال دارد. حال با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

اگر شخصی دچار اضافه‌ وزن باشد با استفاده از میزان غذاها میزان گرسنگی افراد کنترل نمی ‌شود

اگر شخصی دچار اضافه‌ وزن باشد با استفاده از میزان غذاها میزان گرسنگی افراد کنترل نمی ‌شود

کاهش التهاب و احساس سیری بیشتر

چربی‌ های سالمی همانند روغن زیتون، کره، روغن نارگیل، به ‌عنوان چربی‌ های مفیدی به حساب می ‌آیند که در هنگام انجام رژیم کتوژنیک می ‌توان از آن‌ ها استفاده کرد. این‌ دست از موارد می ‌توانند سرعت جذب دیگر مواد غذائی را کمتر کنند.

در نهایت این عملکرد به افراد کمک می‌کند تا در مدت ‌زمان بیشتری احساس سیری در بدن افراد وجود داشته باشد و اگر شخصی قصد داشته باشد بلافاصله بعد از خوردن غذا احساس سیری برای او اتفاق بیفتد، استفاده از پروتئین ‌ها در بدن او می‌ تواند نکته مهمی شمرده شود.

البته در نظر داشته باشید محدودیت ‌های خاصی در راستای مصرف پروتئین در رژیم کتوژنیک صورت‌گرفته می‌ شود و استفاده از پروتئین ‌ها در این رژیم بدان گونه نمی ‌باشد که می ‌توانید هر اندازه از پروتئین‌ ها استفاده کنید و مجاز به استفاده بیش‌از اندازه آن ‌ها هستید.

افزایش یافتن میزان سوخت‌ و ساز بدن

در مطالب بالا ذکر کردیم که در برنامه‌ های غذایی که برای رژیمی کتوژنیک صورت می‌گیرد، کالری شماری نیاز نمی ‌باشد و این عملکرد می‌ تواند روش رژیم شما را بسیار ساده‌تر جلوه دهد. شما موظف هستید از غذاهای مجاز تا جایی‌که معده شما احساس سیری کند، استفاده کنید. اما باید به تمامی قوانینی که در رابطه با رژیم کتوژنیک صورت ‌گرفته می ‌شود، پای‌بند باشید.

کاهش هوس‌ های غذایی

ثبات قند خون در هنگام سوزاندن چربی ‌ها در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر می ‌باشد. در نهایت وقتی‌که قند خون در بدن ثبات داشته باشد، هوس ‌های خوردن قند و کربوهیدرات ‌ها در بدن افراد بسیار کمتر از حد معمول می ‌شود و این نکته جالبی به شمار می‌ آید که اشخاصی که از رژیم کتوژنیک استفاده کرده‌اند، در هنگام برنامه ‌های غذایی خود به نسبت دیگر افراد کمتر دچار هوس ‌های غذایی شده‌اند.

کاهش هوس‌ های غذایی

کاهش هوس‌ های غذایی

جلوگیری از دیابت و بهبود یافتن میزان انسولین

یک مزایای منحصر به ‌فرد دیگر که برای کتوژنیک ذکر می ‌شود این است که می ‌تواند چربی ‌های اضافی بدن را از بین ببرد. حتما می ‌دانید که ارتباط بسیار نزدیکی ما بین چربی ‌ها، دیابت نوع ۲ و پیش دیابت وجود دارد. در نهایت هنگامی‌که چربی ‌ها از بین می ‌رود، می ‌تواند نتیجه منحصر به ‌فردی برای افراد دیابتی صورت بگیرد.

سندرم متابولیک نیز به ‌عنوان مجموعه‌ای از عوامل خطر زا به شمار می‌آیند و می ‌توانند میزان فشارخون بالا، افزایش سطح  انسولین و چربی ‌های اضافی در اطراف شکم را به وجود بیاورند و در نهایت سبب افزایش چربی خون می‌گردد و در استفاده از این دسته از موارد می ‌تواند در نهایت منجر به بیماری ‌های قلبی، دیابت و سکته شود.

میزان حساسیت انسولین در این رژیم رو به ‌افزایش می ‌رود

طبق مطالعاتی که بر روی افراد دیابتی در جهت انجام رژیم کتوژنیک صورت ‌گرفته است، نشان داده که میزان حساسیت انسولین در این رژیم رو به ‌افزایش می ‌رود. در هنگام انجام این تحقیق ۱۲ شرکت‌کننده وجود داشتند که ۷ نفر از آن‌ ها بعد از استفاده از رژیم کتوژنیک به ‌صورت دائم دارو های دیابت خود را حذف کرده‌اند.

طبق تحقیق دیگری نشان داده که گروهی از افرادی که رژیم کتوژنیک داشته‌اند، توانسته‌اند ۱۱ کیلوگرم به‌ صورت گروهی با استفاده از رژیم کربوهیدرات ‌های بالا انجام بدهند و میزان ۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

با انجام این دسته از آزمایشات نتیجه‌ حاصل ‌شده بر روی رژیم کتوژنیک به این صورت می ‌باشد که به ‌غیر از این‌که می ‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، در کنترل کردن دیابت تاثیرگذار می ‌باشد. اما این‌که بتوان تشخیص داد چگونه این عملکرد اتفاق می ‌افتد، نیاز به اطلاعات بسیاری دارد که در مطلب‌ های آینده برای شما به آن به توضیح آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا در ادامه بگوییم با توجه به فواید و مزایای این رژیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم.

میزان حساسیت انسولین در این رژیم رو به ‌افزایش می ‌رود

میزان حساسیت انسولین در این رژیم رو به ‌افزایش می ‌رود

جلوگیری از بیماری ‌های قلبی

در مطالب بالا اشاره گردید که استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک می ‌تواند بر روی عوامل خطرناکی که می تواند به بدن انسان آسیب بزنند همانند چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون، قند خون، سندرم متابولیک و دیگر موارد را کنترل کند و سبب بهبودی بیماری ‌های قلبی می‌گردد.

اما نکته حائز اهمیت دیگر این است که هنگامی‌که سطح کلسترول در رژیم کتوژنیک مثبت پیش می ‌رود، در نهایت سلامت قلب و سلامت متابولیک را به ‌دنبال خواهد داشت. به ‌طورکلی افزایش سطح کلسترول در بدن صورت می‌گیرد که کلسترول ‌های خوب در بدن می ‌باشند. در نهایت علائم ناخوشایندی که از طریق سندروم متابولیک همراه هستند، برطرف می‌گردند و از بیماری ‌های قلبی جلوگیری می‌گردد.

شما در حال مطالعه مزایا و ویژگی ‌های رژیم کتوژنیک هستید. برای‌اینکه بدانید چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پس ‌از پرداختن به موضوع فواید و ویژگی‌ های رژیم کتوژنیک ذکر کنیم که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

پیشگیری از پیشرفت سرطان

سلول‌ های سرطانی این خصوصیت را دارند که از طریق کربوهیدرات‌ ها یا قند خون و رشد و تکثیر می‌ یابند و هنگامی‌که شخص تغذیه نامناسبی داشته باشد، روند سرطان برای او بیشتر می‌ شود. حال هنگامی‌که شخصی از رژیم کتوژنیک استفاده می‌کند، به دلیل این‌که میزان کربوهیدرات‌ ها سبب کاهش یافتن قند خون بدن می‌گردد، سلول‌های سرطانی گرسنگی می ‌کشند که در نهایت سبب می ‌شود سلول‌ های سرطانی تغذیه نشوند و رشد نکنند و این می ‌تواند در به حداقل رساندن احتمال پیشرفت تومورها بسیار مؤثر واقع شود و در نهایت سبب جلوگیری از پیشرفت سرطان گردد.

پیشگیری از پیشرفت سرطان

پیشگیری از پیشرفت سرطان

بهبود یافتن اختلالات سیستم عصبی

در پیشینه رژیم کتوژنیک ذکر کردیم که در ابتدا این رژیم برای اشخاصی که دچار صرع بودند، صورت می‌گرفت. علی‌الخصوص کودکانی که صرع غیرقابل‌کنترل با دارو را دارند، می‌توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند. به دلیل این‌که این بیماری می‌ تواند مانع مناسبی برای پیشرفت اختلالات سیستم ‌های عصبی در بدن باشد و مواردی همچون پارکینسون و آلزایمر بهبود می ‌یابد. اما ممکن است علت دقیقی برای این مسئله صورت نگیرد. به‌ طورکلی میزان کتون هایی که در بدن به‌ جای گلوکز سوزانده می‌ شوند، در نهایت می ‌تواند سبب محافظت از سلول ‌های مغز گردد.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک با توجه به افزایش سطح انسولین بدن اتفاق می ‌افتد و هنگامی‌که میزان انسولین در بدن بیشتر از حد معمول می‌ شود، می ‌تواند تخمدان را بیشتر از حد معمول بزرگ‌تر کند و سبب به وجود آمدن کیست هایی در اطراف آن گردد. با توجه به این‌که رژیم کتوژنیک می ‌تواند در کاهش سطح انسولین خون مؤثر واقع شود و به دلیل کم کردن میزان کربوهیدرات ‌ها در نهایت میزان سطح قند خون پایین می‌آید، نقش مهمی در رابطه با بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

راهکار مناسب برای درمان کبد چرب

با توجه به این‌که انسولین و نقش کربوهیدرات ‌ها در راستای پیشرفته شدن بیماری کبد چرب تاثیرگذار می‌ باشد، هنگامی‌که رژیم کتوژنیک استفاده می‌ شود، میزان کربوهیدرات ‌ها در بدن افراد تامین نمی‌گردد. در نهایت به بدن برای این‌که بتواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند از چربی ‌ها استفاده می‌کند و طبق بررسیکه محققان بر روی این عملکرد صورت داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این رژیم به ‌غیر از این‌که می ‌تواند کاهش وزن را به ‌دنبال داشته باشد، در راستای برطرف کردن بیماری ‌های کبدی نیز مؤثر واقع می ‌شود.

هنگامی‌که ۶ ماه این دسته از افراد تحت نظارت رژیم کتوژنیک بوده‌اند، توانستند میزان ۱۴ کیلو از وزن خود را کاهش بدهند و این عملکرد به‌ غیر از کاهش وزن میزان التهابات وارد شده بر روی کبد را رو به بهبودی برد. اشخاصی که دچار بیماری کبد چرب گرید ۱ گرید ۲ هستند، می ‌توانند از راهکار رژیم کتوژنیک استفاده کنند. اما ممکن است این عملکرد برای اشخاصی که دچار کبد چرب گرید ۳ هستند، کاربرد نداشته باشد.

ضد آکنه و جوش

به دلیل این ‌که از طریق رژیم کتوژنیک به مصرف کربوهیدرات ‌ها در بدن افراد به حداقل رسیده می ‌شود، در نهایت مصرف قند و شکر کاهش می ‌یابد و نمی ‌تواند در برطرف‌شدن آکنه و جوش مؤثر واقع شود. به ‌جهت این‌که دلیل اصلی وجود آکنه و جوش ‌ها شیرینی‌جات می ‌باشند و این عملکرد از طریق رژیم کتوژنیک می‌ تواند میزان کربوهیدرات ‌های بدن به حداقل برساند. در نهایت میزان سطح انسولین خون کاهش می‌ یابد و هورمون ‌هایی که سبب رشد آکنه و جوش می ‌شوند و از کار می ‌افتند.

در تمامی مطالب بالا در تلاش بودیم ویژگی ‌ها، خصوصیات و فوایدی که می ‌تواند در راستای استفاده از رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار بگیرد و بهبود افراد را به ‌دنبال داشته باشد، ذکر کنیم تا با جزئیات آن آشنایی کامل داشته باشید و با درک بهتر این‌ موضوع اقدامات لازم را برای انجام رژیم کتوژنیک بگیرید. حال برای این‌که متوجه شوید چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم لازم است با ما همراه باشید تا در ادامه عملکردهای مورد نیاز برای این رژیم را عنوان کنیم.

رژیم کتوژنیک برای افراد با تشخیص پزشک

تصور برخی از افراد بر این است که اگر یک رژیم دارای فواید بسیاری می ‌باشد، می ‌تواند برای تمامی افراد عملکرد مفیدی را به ‌جا بگذارد. اما این تصور باوری غلط است. به دلیل این‌که با توجه به فواید و مزایای بسیاری که رژیم کتوژنیک دارد، امکان دارد برای برخی از افراد مفید واقع نشود.

قبل ‌از این‌که اقدامات لازم را به‌ جهت انجام رژیم کتوژنیک صورت بدهید، لازم است با پزشک مدنظر خود در این رابطه صحبت کنید و راهنمایی ‌هایی در رابطه با اینکه این رژیم می ‌تواند برای شما عملکرد مناسبی را به دنبال داشته باشد یا خیر، اطلاعاتی کسب کنید.

رژیم کتوژنیک برای افراد با تشخیص پزشک

رژیم کتوژنیک برای افراد با تشخیص پزشک

چه غذا هایی در رژیم کتوژنیک غیرمجاز شناخته می‌ شوند؟

برای این‌که ذکر کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم لازم است غذاهای غیرمجاز که در این رژیم که نباید از آن‌ ها استفاده کرد را بهتر بشناسیم. مصرف برخی از غذاها و میوه‌ها در این رژیم غیرمجاز شناخته می‌ شود. به ‌طورکلی هنگامی‌که نام خوراکی ‌های غیرمجاز به میان می ‌آید، منظور مواد غذایی هستند که کربوهیدرات بسیار بالایی دارند.

حال در ادامه لیستی از مواد خوراکی که کربوهیدرات بسیار بالایی دارند و در راستای رژیم کتوژنیک نباید از آن‌ها استفاده کرد را عنوان خواهیم کرد.

  • انواع غذاهای شیرین: انواع بستنی ‌ها، انواع کیک‌ ها، آب‌نبات ‌ها و دیگر موارد
  • نشاسته: گندم، ماکارونی، برنج، غلات و غیره
  • انواع حبوبات: لوبیا، عدس، نخود، نخودفرنگی و غیره
  • غذا های رژیمی و کم‌چرب: غذاهای فرآوری شده که دارای کربوهیدرات بسیاری می ‌باشند.
  • انواع چاشنی ‌ها: چاشنی ‌هایی که با شکر و چربی‌ های ناسالم بسیاری همراه هستند.
  • چربی ‌های ناسالم: روغن‌ های گیاهی فرآوری شده، سس مایونز
  • اغلب میوه ‌ها به‌ غیراز بخشی از توت‌ ها

با توجه به این‌که میوه‌ ها کربوهیدرات بسیاری دارند، می ‌توان نشان داد که برخی است تمشک ‌ها و توت ‌فرنگی‌ها از کربوهیدرات پایینی برخوردار هستند. اما دیگر میوه ‌ها دارای کربوهیدرات بالایی هستند. به‌ همین دلیل ممکن است در راستای انجام رژیم کتوژنیک از بسیاری از میوه ‌ها استفاده نشود.

انواع نوشیدنی ‌های غیرمجاز در رژیم کتوژنیک

به ‌غیر از ذکر کردن غذاهای غیرمجاز در رژیم کتوژنیک، لازم است نوشیدنی‌ هایی را که در این رژیم مورد نباید مورد استفاده قرار بگیرند را مهم بشماریم. این دسته از نوشیدنی ‌ها دارای کربوهیدرات بسیار بالایی هستند که شامل موارد زیر می‌ شوند.

  • آب‌ میوه
  • نوشابه
  • شیر نارگیل
  • آب‌جو
  • اسموتی
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا
  • میلک شیک
  • شیر سویا
  • چای سرد یا آیس تی
  • اسموتی
  • چای کامبوچا
انواع نوشیدنی ‌های غیرمجاز در رژیم کتوژنیک

انواع نوشیدنی ‌های غیرمجاز در رژیم کتوژنیک

چه غذا هایی در رژیم کتوژنیک مجاز شناخته شده‌اند؟

با توجه به این‌که در راستای این‌که بتوانیم بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم غذا های غیرمهم را ذکر کردیم، لازم است غذاهای غیر مجازی که در این عملکرد نقش مهمی می‌گذارند را نیز عنوان کنیم. دسته‌بندی ‌های موردنظر که برای رژیمی کتوژنیک و مصرف غذایی آن صورت‌گرفته می ‌شود، عبارت‌اند از:

  • انواع گوشت: گوشت مرغ، گوشت قرمز، استیک، سوسیس، بوقلمون، استیک
  • انواع ماهی: تن ماهی، ماهی خال‌مخالی، ماهی قزل‌آلا
  • انواع دانه ‌ها: تخمه کدو تنبل تخمه کتان
  • انواع پنیرهای فرآوری‌نشده
  • انواع تخم ‌مرغ
  • استفاده از کره و خامه
  • ادویه‌جات: فلفل، نمک، پودر سیر، پاپریکا، پودر کاری، زرجوب، پودر زنجبیل، دارچین، نعناع، آویشن
  • سبزیجات با درصد کربوهیدرات کم: گوجه‌فرنگی، پیاز، فلفل سبز، سبزیجات سبز
  • انواع روغن ‌های سالم: روغن نارگیل، کره، روغن زیتون، روغن آواکادو

در بخشی که در رابطه با مواد غذایی غیرمجاز در رابطه با رژیم کتوژنیک صحبت کردیم میوه‌ هایی را ذکر کردیم که به دلیل این‌که دارای کربوهیدرات بسیار زیادی بودند، قابلیت استفاده در رژیم کتوژنیک را نداشتند. اما نکته حائز اهمیت و مفیدی که برای این رژیم در نظر گرفته می ‌شود این است که سبزیجات بسیاری هستند که دارای کربوهیدرات اندکی هستند و انواع این دسته از سبزیجات در رژیم غذایی کتوژنیک می ‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

نوشیدنی‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

  • چای
  • آب
  • قهوه
  • نوشابه‌ های رژیمی
نوشیدنی‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

نوشیدنی‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

میان وعده‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

استفاده از خوراکی ‌هایی که دارای کربوهیدرات کمی باشند، همانند تخم‌مرغ، آواکادو، پنیر در میان وعده برای افرادی که در رژیم‌ هایی کتوژنیک قرار دارند مؤثر و مفید واقع می ‌شود. البته در نظر داشته باشید که باید از پنیرهای فراوری نشده استفاده شود.

البته استفاده از آجیل‌ ها می ‌تواند برای میان وعده افراد گزینی مؤثر و مفیدی باشد. اما نکته‌ای که برای آن ‌ها ذکر می‌ شود، این است که هیچ کدام از آجیل ‌ها دارای کربوهیدرات اندکی نیستند. به ‌همین دلیل زیاده ‌روی در استفاده از آن ممکن است در برهم زدن رژیم کتوژنیک تاثیرگذار باشد. به ‌عنوان نمونه می ‌توانید چند دانه از بادام‌زمینی، فندق یا بادام و گردو استفاده کنید. اما در مصرف آن بیش‌از اندازه تجاوز نکنید.

در مطالب بالا عنوان کردیم در راستای این‌که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم باید از چه غذاها، نوشیدنی ‌ها و میان وعده ‌های مجازی استفاده کنیم تا روند کاهش وزن برای افراد به‌ درستی صورت بگیرد و در نهایت فواید و مزایایی که از طریق رژیم کتوژنیک در بدن افراد اتفاق می ‌افتد، در بهترین حالت ممکن صورت بگیرد.

میان وعده‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

میان وعده‌ های مجاز در رژیم کتوژنیک

آیا استفاده از رژیم‌های کتوژنیک می ‌تواند در کاهش وزن تاثیر بسیاری بگذارد؟

ممکن است اغلب افراد در راستای این‌که بخواهند بدانند چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم درصدی شک در رابطه با تاثیرگذاری این رژیم داشته باشند. باید بگوییم کاهش وزن و از استفاده از رژیم کتوژنیک در کاهش یافتن بیماری‌ های خطرزا عملکرد بسیار زیادی به دنبال دارد. تحقیقاتی که در طی انجام رژیم کتوژنیک صورت‌ گرفته است نشان داده این رژیم می ‌تواند کارائی بهتری به نسبت رژیم ‌های توصیه‌ شده کم ‌چربی به دنبال داشته باشد.

به دلیل این‌که میزان سیر شدن افراد در رژیم کتوژنیک بیشتر از دیگر رژیم‌ ها می ‌باشد و بدون نیاز به وسواس در رابطه با غذاهای استفاده‌ شده و کالری شماری، افراد می ‌توانند به ‌سادگی کاهش وزن را به‌ دنبال داشته باشند.

برتری‌هایی که برای رژیم کتوژنیک به نسبت دیگر رژیم‌ های کم‌ چربی صورت‌گرفته می ‌شود، این است که میزان پروتئین مصرفی در بدن افراد افزایش می ‌یابد و این در نهایت می‌ تواند فواید متعددی بر روی سلامتی جسمانی افراد به دنبال داشته باشد. هنگامی‌که کتون ها افزایش می ‌یابند، در نهایت بهبود حساسیت به انسولین و قند خون حاصل می‌گردد و این رژیم می ‌تواند نقش کلیدی برای برطرف نمودن این دسته از بیماری‌ ها به دنبال داشته باشد.

طرف‌داری افراد معروف از رژیم کتوژنیک

با توجه به این‌که رژیم کتوژنیک تأثیرات بسیار مثبتی در روند کاهش بیماری‌ ها و کاهش وزن افراد به دنبال داشته است، میزان رضایت افراد معروف و مشهور از این رژیم بسیار زیاد بوده ‌است و توانسته طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کند.

برخی از افراد معروف همانند هلی بری، کورتنی کارداشیان، ونسا هاجنز، کیم کارداشیان، جنا جیمسون و آل راکر برخلاف نظرات عده‌ای از افراد این مسئله را ذکر کرده‌اند که استفاده از رژیم کتو به نسبت رژیم حذف چربی‌ ها فوق‌العاده‌تر عمل کرده است. به همین دلیل این رژیم توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین افراد معروف برای خود باز کند.

مخالفت افراد معروف از رژیم کتوژنیک

البته لازم به ذکر است بدانید در راستای این‌که بسیاری از افراد موافق استفاده از این راهکار به ‌جهت کاهش وزن و بهبود بیماری‌ ها هستند، برخی دیگر نظریه مثبتی در رابطه با انجام رژیم کتوژنیک ندارند.

افراد معروف و پرطرف‌داری همانند کلی ریپا که هنرپیشه ایالت متحده می ‌باشد اعتقاد بر این دارد که محدود کردن انسان ‌ها به هرگونه غذایی عملکرد مناسبی نیست. این شخص اعتقاد دارد هر فردی باید بتواند تمامی غذاهایی که دوست دارد را مصرف کند، اما ورزش را نکته‌ای مهم در کنار آن بشمارد و با توجه به این ‌موضوع ممکن است روند رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد مناسب نباشد.

مخالفت افراد معروف از رژیم کتوژنیک

مخالفت افراد معروف از رژیم کتوژنیک

شما در حال مطالعه مقاله چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم هستید.

یک نمونه از برنامه هفتگی رژیم کتوژنیک به چه صورت می ‌باشد؟

برای این‌که بتوانیم بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم بهتر است نمونه‌ای از برنامه هفتگی این رژیم را در دسترس شما قرار بدهیم تا با استفاده از آن اطلاعات منحصر به‌ فردی در رابطه با چگونگی روش رژیم کتوژنیک داشته باشید. حال در ادامه این رژیم را بر طبق روزهای هفته برای شما دسته‌بندی می‌کنیم.

شنبه

صبحانه: پنیر، املت گوشت، سبزیجات

ناهار: همبرگر بدون استفاده از نان، برش ‌هایی از پنیر، چند مغز

شام: تخم ‌مرغ، اسفناج به ‌همراه روغن نارگیل، ماهی سفید

یکشنبه

صبحانه: و گوشت به‌همراه قارچ، تخم‌مرغ

ناهار: سس سالسا به همراه همبرگر، مقداری سس مقداری پنیر و آواکادو

شام: تخم‌ مرغ به ‌همراه سالاد دور چین در کنار استیک

دوشنبه

صبحانه: گوجه‌ فرنگی به ‌همراه تخم‌مرغ در کنار گوشت

ناهار: استفاده از سالاد مرغ در کنار روغن زیتون و پنیر فتا

شام: ماهی سالمون با مارچوبه در کره طبخ ‌شده باشد

سه‌شنبه

صبحانه: املت پنیر به‌ علاوه ریحان، تخم‌مرغ، گوجه ‌فرنگی

ناهار: میلک شیک، پودر کاکائو در کنار شیر بادام و کره بادام ‌زمینی

شام: یک عدد کوفته قلقلی به ‌همراه سبزیجات و پنیر چدار

چهارشنبه

صبحانه: میلک شیک بادام ‌زمینی یا میلک شیک توت ‌فرنگی

ناهار: آواکادو در کنار سالاد میگو به‌ همراه روغن زیتون

شام: پنیر پارمازان در کنار گوشت گوساله به ‌همراه کلم بروکلی و سالاد

پنجشنبه

صبحانه: املت به‌ همراه آواکادو، فلفل، پیاز، ادویه‌جات، سس سالسا

ناهار: خوردن یک مشت آجیل در کنار کرفس، سس سالسا، آواکادو

شام: مرغی که با سس پستو طبخ ‌شده باشد در کنار سبزیجات و پنیر خامه‌ای

جمعه

صبحانه: پودر کاکائو در کنار ماست و کره بادام ‌زمینی

ناهار: سرخ شدن گوشت گوساله در روغن نارگیل در کنار سبزیجات

شام: کباب کوبیده یا همبرگر بدون استفاده از هیچ‌گونه برنج و نان در کنار تخم‌ مرغ و پنیر

در مطالب بالا یک نمونه از برنامه‌ی هفتگی رژیم کتوژنیک را برای شما ذکر کردیم، البته بهتر است در طولانی ‌مدت میزان انواع گوشت ‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود متنوع انتخاب کنید. به دلیل این‌که تمامی غذاها با تنوعات مختلف می‌ توانند فواید و خواص مختلفی برای بدن به دنبال داشته باشند.

جمعه

جمعه

میان وعده‌ های سالم کتوژنیک

پزشک مدنظر تشخیص می ‌دهد که فرد لازم است در بین وعده‌ های غذایی خود از میان وعده ‌ها استفاده کند. حال هنگامی‌که احساس گرسنگی کردید میان وعده ‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، می ‌توانند مناسب باشند و در روند رژیم کتوژنیک استفاده شنوند و سبب کاهش وزن گردند.

  • استفاده از پنیر به‌ همراه زیتون
  • استفاده از یک مشت آجیل در کنار دانه‌ ها
  • استفاده از گوشت یا ماهی چرب
  • استفاده از پنیر
  • میزان ۱ یا ۲ تخم ‌مرغ آب ‌پز درمیان وعده
  • استفاده از شکلات‌ های تلخ ۹۰ درصد
  • موادی همچون کرفس آواکادو و سس سالسا
  • استفاده از غذاهایی که از وعده‌ی قبل شما باقی‌ مانده است
  • توت ‌فرنگی در کنار خامه
  • خوردن ماست پرچرب در کنار کره بادام ‌زمینی و پودر کاکائو
  • استفاده از میلک شیک های شیر بادام کره بادام‌ زمینی و پودر کاکائو
میان وعده‌ های سالم کتوژنیک

میان وعده‌ های سالم کتوژنیک

نکات مؤثر برای حفظ رژیم کتوژنیک در رستوران ‌ها

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که استفاده از رژیم کتوژنیک در هنگامی‌که به مسافرت می ‌روند و ممکن است وعده‌های غذایی خود را در رستوران و یا در محیط دیگری به ‌جز خانه‌ی خود مصرف کنند، امری بسیار دشوار می ‌باشد و از این اتفاق سبب می ‌شود که این دسته از افراد به رژیم کتوژنیک پای‌بند نباشد.

اما برای این‌که اطلاعات بهتری در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم، لازم است بگوییم در منوی بسیاری از رستوران ‌ها گزینه ماهی یا گوشت وجود دارد و اغلب آن ‌ها این غذاها را طبخ می‌کنند.

در این موارد می ‌توانید غذاهایی را سفارش بدهید که محتوای زیادی کربوهیدرات ندارند و سبزیجات را جایگزین مناسبی برای آن‌ ها بشمارید. حال به ‌غیر از این موارد اگر در منزل میهمان هستید، غذاهایی که دارای تخم‌مرغ می ‌باشند، گزینه ‌های مناسبی برای میان وعده‌ها و یا صبحانه شما در نظر گرفته می ‌شوند. مواردی همچون املت، تخم‌مرغ در کنار گوشت می‌ توانند در این موارد برای شما مورد استفاده قرار بگیرد.

غذای دیگری که بسیار راحت طبخ می ‌شود و در مواردی که در منزل شخصی خود نیستید، مورد استفاده قرار می‌گیرند همبرگر می ‌باشد. همین‌طور می ‌توانید از کباب بدون نان و یا بدون برنج استفاده کنید. استفاده از سیب ‌زمینی سرخ ‌شده جایگزین مناسبی برای برنج و نان می ‌باشد و در کنار سبزیجات می ‌توانید آن‌ ها را استفاده کنید. استفاده از مواردی همچون آووکادو، پنیر، گوشت و تخم‌مرغ در وعده ‌های غذایی شما مهم شمرده می ‌شود.

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و راه‌ های کم کردن آن

به‌ طور معمول استفاده از رژیم کتوژنیک نمی تواند سبب به وجود آمدن عوارض و مشکلاتی برای افراد سالم گردد. اما امکان دارد در شرایطی تا بدن بتواند به این نوع رژیم عادت پیدا کند، برخی از موارد برای افراد به وجود بیاید. یکی از عوارضی که برای این رژیم در نظر گرفته می ‌شود نفولانزای کِتو شناخته می ‌شود و بعد از چند روز از اولین شروع این رژیم صورت می‌گیرد.

این عملکرد در نهایت می‌ تواند کاهش انرژی بدنی و افزایش گرسنگی را به دنبال داشته باشد. در نهایت ممکن است مشکلات خواب، حالت تهوع و اختلالات گوارشی در حین عملکرد های ورزشی برای افراد اتفاق بیفتد.

نکته حائز اهمیتی که پزشکان توصیه می‌کنند برای کاهش دادن این دسته از عوارض از در راستای رژیم کتوژنیک استفاده شود این است که چند هفته استفاده از این رژیم می‌تواند بدن شما را به آن عادت بدهد و یاد می‌گیرد، چگونه بتواند میزان چربی ‌های بیشتری بسوزاند و بعد از آن می ‌توانید میزان کربوهیدرات ‌های مورد نیاز را از رژیم‌های غذایی خود حذف کنید.

در برخی مواقع امکان دارد تعادل مواد معدنی بدن در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک برهم بخورد

در برخی مواقع امکان دارد تعادل مواد معدنی بدن در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک برهم بخورد. با توجه به این موضوع استفاده از اندکی نمک در وعده ‌های غذایی شما می تواند مکمل مناسبی برای غذایی مدنظر شما شناخته شود، اگر روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم استفاده شود، می ‌تواند میزان عوارض به ‌وجود آمده از رژیم کتوژنیک را بسیار کاهش بدهد.

نکته حائز اهمیت در راستای شروع رژیم کتوژنیک این است که تا میزان غذایی استفاده کنید که سیر شوید و اندازه مصرفی غذا و کالری خود را کمتر نکنید. به‌ طورکلی این رژیم در حالت عادی کاهش وزن بسیاری به‌ دنبال دارد و نیاز نیست که به محدودیت خاصی در کالری ‌های دریافتی شما صورت بگیرد.

شما در حال مطالعه مقاله چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم هستید.

در برخی مواقع امکان دارد تعادل مواد معدنی بدن در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک برهم بخورد

در برخی مواقع امکان دارد تعادل مواد معدنی بدن در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک برهم بخورد

چه مکمل‌ های تغذیه‌ای در رژیم کتوژنیک لازم است، استفاده شوند؟

به‌ طورکلی پزشکان استفاده از مکمل ‌ها را برای رژیم کتوژنیک امری ضروری نمی ‌دانند. اما برای این‌که میزان زیادی از غذاها ممکن است از طریق این رژیم محدود یا حذف گردد، برای این‌که شخص کمبود مواد مغذی و یا فقر آهن در بدن خود احساس نکند، از پزشک مدنظر برای او مکمل ‌های مناسبی را در نظر می‌گیرد که این دسته از مکمل‌ها در تمرین ‌های ورزشی می ‌تواند عملکرد های او را بهبود ببخشد.

مکمل ‌های متعددی که در این راستا مهم شمرده می ‌شوند، منیزیم، روغن MCT، اسید چرب امگا ۳ ، ویتامین دی، آنزیم ‌های گوارشی و مکمل ‌هایی هستند که می ‌توانند عملکرد های ورزشی تقویت کنند. هر چند که استفاده از این مکمل ‌ها امر ضروری شناخته نمی‌ شود، اما در نهایت می ‌تواند در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن تاثیرگذار باشد.

روغن MCT

این روغن دارای تری گلیسیرید با زنجیره غذایی متوسط می ‌باشد. استفاده از این روغن در نوشیدنی‌ ها و ماست می‌ تواند میزان ویتامین ‌های موجود بدن افراد را تامین کند و در نهایت میزان انرژی افراد را در هنگام استفاده از رژیم کتوژنیک افزایش می‌دهد.

مواد معدنی

هنگامی‌که اشخاص به ‌تازگی استارت کتوژنیک را زده است، امکان دارد به دلیل این‌که بدن آن ‌ها شوک می‌ شود، تعادلات بدنی آن‌ ها تغییر داده شود که این عملکرد سبب می ‌شود افزایش نمک و دیگر مواد معدنی در بدن آن‌ ها مهم شمرده شود.

مواد معدنی

مواد معدنی

کافئین

افزایش انرژی از طریق کافئین می ‌تواند میزان انرژی ‌هایی را که در هنگام کاهش چربی در بدن افراد از طریق رژیم کتوژنیک اتفاق می‌ افتد، بهبود ببخشد و عملکرد افراد بهینه‌تر باشد.

کتون های خارجی

استفاده از این دسته مکمل ‌ها می ‌توانند میزان کتون های بدن فرد را افزایش دهد و انرژی از دست ‌رفته او را بازگرداند.

کراتین

کراتین فواید و مزایای بسیاری در راستای سلامتی افراد دارد و اگر در کنار رژیم کتوژنیک از ورزش استفاده می‌کنید استفاده از مکمل کراتین می‌ تواند برای بدن شما مفید باشد.

پروتئین آب پنیر

برای این‌که پروتئین بدن تأمین گردد، استفاده از نصف ملاقه آب پنیر در هنگام نوشیدن میلک شیک ها یا ماست و مؤثر واقع شود و مصرف پروتئین روزانه بدن را تامین می‌کند.

با توجه به این‌که استفاده از مکمل ‌ها امری ضروری شناخته نمی ‌شود، اما اگر نیاز باشد می ‌توانید از مکمل ‌هایی که ذکر کردیم استفاده کنید و از این طریق با این ‌موضوع آشنا می‌ شوید که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر

رژیم کتوژنیک چه تأثیری بر روی دیابت و پیش دیابت می‌گذارد؟

با توجه به این‌که سوخت ‌و ساز بدن در راستای وجود دیابت تغییرات بسیاری دارد، افزایش قند خون می‌ تواند سبب به وجود آمدن اختلالاتی در راستای عملکرد انسولین گردد. حال به دلیل این‌که رژیم کتوژنیک در کاهش چربی ‌های اضافه اثر بسیاری می‌گذارد، هنگامی‌که این چربی ‌ها در بدن دفع می‌گردند، دیابت نوع ۲ ، پیش دیابت و سندرم متابولیک ممکن است صورت بگیرد.

حال نتایج صورت‌گرفته این است که، استفاده از رژیم کتوژنیک می‌توانند میزان مقاومت به انسولین را تا حدود ۷۵ درصد بیشتر کند. با توجه به تحقیقات و مطالعه‌ای که بر روی مبتلایان به دیابت در راستای انجام رژیم کتوژنیک صورت‌ گرفته شده، اشخاصی که این بیماری را داشته بعد از رژیم غذایی داروهای خود را قطع کرده اند.

این دسته از افراد رژیم غذایی با کربوهیدرات بالایی داشته‌اند و توانستند کاهش وزن بسیاری به ‌دنبال داشته باشند. به ‌همین دلیل رژیم کتوژنیک بر روی دیابت و پیش دیابت بسیار مؤثر است و می ‌تواند آن را بهبود ببخشد.

رژیم کتوژنیک چه تأثیری بر روی دیابت و پیش دیابت می‌گذارد؟

رژیم کتوژنیک چه تأثیری بر روی دیابت و پیش دیابت می‌گذارد؟

سوالات رایج در رابطه با رژیم کتونیک چه می ‌باشد؟

در تمامی مواردی که در مطالب بالا گفته‌ایم به این ‌موضوع پی بردیم که چگونه رژیمی کتوژنیک بگیریم. اما ممکن است سوالات برخی از افراد پاسخ داده نشده باشد. در ادامه این مبحث به توضیح بیشتر در رابطه با سوالات افراد خواهیم پرداخت.

آیا می ‌توان مجدداً از کربوهیدرات ‌ها استفاده کرد؟

بعد از این‌که ان دوره رژیم کربوهیدرات ‌ها به پایان رسید ۲ تا ۳ ماه بعد از آن در موقعیت ‌های متعدد می‌ توانید استفاده از کربوهیدرات‌ ها را داشته باشید. اما مجدداً لازم است فرآیند رژیم خود را رعایت کنید.

آیا استفاده از رژیم کتوژنیک سبب از بین رفتن عضلات می ‌گردد؟

در هر یک از رژیم ‌های غذایی این‌که عضلات کاهش بیابند، ممکن است اتفاق بیفتد. اما با توجه به این‌که میزان پروتئین و چربی این رژیم بالا می ‌باشد، سبب بالاتر رفتن سطح کتون می‌ شود و کاهش یافتن عضلات را به حداقل می ‌رساند. علی‌الخصوص اگر شخصی هستید که ورزش ‌های پی ‌در پی می‌کنید و با وزنه ‌ها فعالیت دارید، این اتفاق برای شما صورت نمی‌گیرد.

از طریق رژیم کتوژنیک می‌توان عضله ‌سازی کرد؟

نکته حائز اهمیت این است که از طریق کتوژنیک می‌ توان عضله‌سازی را صورت داد. اما امکان دارد عملکرد های آن کیفیت لازم در راستای رژیم‌ های با کربوهیدرات متوسط نداشته باشد.

آیا استفاده از خوراکی‌ های کربوهیدراتی در برخی از روزها امری ضروری می ‌باشد؟

خیر استفاده از کربوهیدرات‌ها در رژیم کتوژنیک ضروری نمی ‌باشد. اما لازم است در حد تعادل خود در رژیم غذایی شما رعایت گردد.

آیا استفاده از خوراکی‌ های کربوهیدراتی در برخی از روزها امری ضروری می ‌باشد؟

آیا استفاده از خوراکی‌ های کربوهیدراتی در برخی از روزها امری ضروری می ‌باشد؟

از طریق رژیم کتوژنیک می ‌توان چه میزان پروتئین را استفاده کرد؟

استفاده از پروتئین در این رژیم در حالت متوسط می ‌باشد. به دلیل این‌که اگر پروتئین زیاد مصرف شود، سطح انسولین و افزایش پیدا می ‌شود و کاهش کتون ها را به دنبال خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که ۳۵ درصد از کل مواد غذایی مصرفی در طول روز از پروتئین ‌ها باشد.

احساس ضعف و خستگی مداوم در رژیم چطور کتوژنیک چه عملکردی به ‌دنبال دارد؟

اگر ار انجام رژیم کتوژنیک دائماً احساس خستگی و ضعف می‌کنید، به این دلیل است که بدن شما وارد حالت که کتوز نشده‌ است و استفاده‌ی بدن از چربی ‌ها و کتون ها  به ‌خوبی صورت نمی‌گیرد. در این موارد لازم است میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را به حداقل برسانید و نکات متعددی که در مطالب بالا ذکر کردیم را مهم بشمارید. مکمل‌هایی که در این مطلب ذکر کردیم می ‌تواند خارج شدن از این حالت را برای شما به دنبال داشته باشد.

چرا در راستای رژیم کتوژنیک ادرار بوی میوه می ‌دهد؟

نیاز نیست نگران این ‌موضوع باشید. این عملکرد از طریق محصولات حاصل کتوز صورت می‌گیرد.

در رژیم کتوژنیک چرا نفس بوی بدی می‌دهد؟

ممکن است یکی از عوارض جانبی معدودی رژیم کتوژنیک بدبو شدن نفس افراد باشد. برای این‌که بتوان با این عملکرد مقابله کرد، می ‌توانید از آدامس ‌های بدون شکر استفاده کنید.

در رژیم کتوژنیک چرا نفس بوی بدی می‌دهد؟

در رژیم کتوژنیک چرا نفس بوی بدی می‌دهد؟

آیا کتوژنیک خطرهایی برای بدن به دنبال دارد؟

امکان دارد واژه‌ کتوز با واژه‌ای کتواسیدوز اشتباه گرفته شود. عملکرد کتوز می ‌باشد، اما عملکرد کتواسیدوز در هنگام دیابت صورت می ‌دهد که عملکردی خطرناک به حساب می ‌آید. اما شرایطی که کتوز در رژیم کتو ژنیک امری نرمال می‌باشد و برای سلامتی افراد مشکلاتی به وجود نمی ‌آورد.

در هنگام اختلال در هضم و اسهال چه کاری باید انجام داد؟

ممکن است افراد در راستای انجام رژیم کتو عوارضی همچون اسهال و اختلالات هضم را تجربه کنند. این دسته از عوارض بعد از گذشت ۳ ‌تا ۴ هفته کاملاً برطرف می ‌شود. اما اگر وضعیت ادامه‌دار بود بهتر است میزان استفاده از خوراکی ‌های حاوی فیبر بالا را بیشتر کرد. مکمل‌ های منیزیم نیز برای درمان یبوست می ‌تواند مؤثر و مفید واقع شوند.

در هنگام اختلال در هضم و اسهال چه کاری باید انجام داد؟

در هنگام اختلال در هضم و اسهال چه کاری باید انجام داد؟

شما در حال مطالعه مقاله چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم هستید.

جمع بندی مطالب

در راستای تمامی موارد ذکر شده ممکن است شما نیز به استفاده از رژیم کتوژنیک علاقه پیدا کرده باشید و تصمیم گرفته باشید که برای کاهش وزن خود از این عملکرد استفاده کنید. با توجه به این‌که لازم است اول از همه بدانید چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

سپس بهتر است بدانید این رژیم برای مدت کوتاهی می ‌تواند عملکرد داشته باشد. به دلیل این‌که تمامی گروه ‌های غذایی حتی کربوهیدرات‌ ها در بدن مهم شمرده می ‌شوند و اگر بیماری خاصی ندارید، توصیه ما بر این است که از رژیمی استفاده کنید که سبب به وجود آمدن محدودیت ‌های غذایی در بدن شما نباشد.

استفاده از رژیم کتوژنیک برای اشخاصی که افزایش وزن بسیاری دارند و به دیابت و دیگر موارد مبتلا هستند، مهم شمرده می‌ شود و اشخاصی که از این طریق تلاش دارند میزان متابولیک به بدن خود را در حد تعادل بگذارند، استفاده از رژیم کتوژنیک برای آن‌ها مؤثر و مفید واقع می ‌شود. این رژیم برای ورزشکاران حرفه‌ای و اشخاصی که قصد عضله‌ سازی و بالا بردن حجم عضلات خود را دارند ممکن است مناسب در نظر گرفته نشود.

این رژیم نیز همانند دیگر رژیم ‌هایی که برای کاهش وزن صورت‌گرفته می ‌شود، امکان دارد در برخی از زمان ممکن است اثر نداشته باشد. اما برای این‌که به نتیجه برسید لازم است آن را در مدت طولانی دنبال کنید. با توجه به تمامی مطالب ذکر شده عنوان کردیم که چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم امیدواریم که استفاده از این ‌دست از مطالب برای شما مفید بوده باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید