هویج پخته برای لاغری

خواص کلم بروکلی برای کودکان
خواص کلم بروکلی برای کودکان
2021/04/29
درمان عفونت با خام گیاه خواری
درمان عفونت با خام گیاه خواری
2021/04/29
هویج پخته برای لاغری

هویج پخته برای لاغری

با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع هویج پخته برای لاغری آشنا شوید.

همه ی افراد دوست دارند تا اندامی ایده آل و متناسب داشته و از مزیت های این روی فرم بودن بدن بهره ببرند. این مورد به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند، زیاد دیده می شود که آن ها همیشه در آرزوی لاغری و بدنی خوش فرم هستند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاغری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

هویج پخته برای لاغری

هویج پخته برای لاغری

برای همین هم همواره به دنبال امتحان کردن روش های مختلف برای رسیدن به لاغری هستند. حال می خواهد این روش یک ورزش جدید که خیلی سر و صدا به پا کرده باشد یا یک قرص لاغری جدید که تعداد زیادی از افراد از آن نتیجه گرفته باشند و یا حتی یک رژیم جدید که هر چند عجیب و غریب هم باشد، باز هم برای لاغر شدن به آن متوسل می شوند. یکی از رژیم هایی که جدیدا برای لاغری بسیار پر بحث شده است، رژیم هویج پخته برای لاغریاست.

در این رژیم، از هویج پخته برای لاغری بهره گرفته می شود

در این رژیم، از هویج پخته برای لاغری بهره گرفته می شود. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ آیا هویج سبب لاغری می شود؟ در ادامه نوشتار هویج پخته برای لاغری، به این خوراکی مفید و حضور آن در رژیم های لاغری می پردازیم و بررسی می کنیم که آیا هویج پخته برای لاغری مناسب و جوابگو بوده و در صورت جوابگو بودن، چگونه می بایست مصرف شود.

اگر شما هم به دنبال امتحان روش های مختلف لاغری هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا یکی دیگر از آن ها را با هم بررسی کنیم. اما خوب است بدانید که بهترین و اصولی ترین راه، مراجعه به یک پزشک تغذیه و دریافت برنامه ی غذایی با توجه به وضعیت بدنی شما است. اگر به دنبال یک پزشک خوب در این زمینه هستید، دکتر کوهدانی بهترین انتخاب ممکن است.

در این رژیم، از هویج پخته برای لاغری بهره گرفته می شود

در این رژیم، از هویج پخته برای لاغری بهره گرفته می شود

آن چه در این مقاله بررسی می شوند:

رژیم هویج چگونه می تواند به لاغری کمک کند؟

انواع رژیم هایی که به مصرف هویج توصیه می کنند، به چه صورت هستند؟

رژیم هویج در کتاب “درمانگر خودت باش از تایلر وایت” چگونه مطرح شده است و جایگزین های خوراکی برای آن، کدام ها هستند؟

استفاده از آب هویج به جای خود هویج در رژیم های لاغری چگونه می تواند کمک کننده باشد؟

مشکل هایی که ممکن است لاغری به وسیله ی رژیم هویج برای فرد به وجود بیاورند، کدام هستند؟

استفاده از رژیم هویج پخته برای لاغری چه مزیت هایی برای فرد رژیم گیرنده به ارمغان می آورد؟

آیا به غیر از موارد ذکر شده، بهره گیری از هویج در رژیم های غذایی مخصوص لاغری ، مزیت های دیگری را نصیب استفاده کنندگان می کند؟

در صورت استفاده از هویج پخته برای لاغری، چه ملاحظاتی را می بایست در نظر داشت؟

مشکل هایی که استفاده از آب هویج و رژیم هویج می تواند برای فرد رژیم گیرنده به وجود بیاورد، کدام هستند؟

هنگام استفاده از رژیم هویج و یا هویج پخته برای لاغری، چه نکته هایی را می بایست مورد توجه قرار داد؟

آیا استفاده از هویج به عنوان تنها ماده ی غذایی موجود در رژیم لاغری می تواند مفید و کمک کننده باشد؟

فیبر موجود در هویج چگونه می تواند در رژیم های لاغری به فرد رژیم گیرنده کمک کند؟

فیبر محلول موجود در هویج چه کاری در خود ساختار هویج انجام می دهد؟

هنگام وارد شدن فیبر محلول موجود در هویج به روده ی فرد، چه پروسه ای اتفاق می افتد که منجر به دیرتر گرسنه شدن فرد می شود؟

در صورتی که به دنبال یک میان وعده ی سالم و مفید هستید که به لاغر شدن و کاهش وزن هم کمک کند، بهترین گزینه ی ممکن چیست؟

ویتامین های گروه ب موجود در هویج یعنی ب۱ ، ب ۳ و ب ۶ چگونه می توانند در رژیم های لاغری به فرد کمک کنند؟

میزان آب بالای موجود  در هویج چگونه می تواند در رژیم های کاهش وزن و لاغری، نقش کمک کننده داشته باشد؟

خاصیت ها، ارزش غذایی و ویتامین های موجود برای هویج پخته شده به چه صورت هستند؟

ماده های مغذی پایه ای که در هویج بخار پز شده یا پخته وجود دارند، به چه شکل هستند؟

ویتامین آ موجود در هویجی که بخارپز شده است، به چه شکل و چه میزان است؟

میزان پتاسیم موجود در هویج پخته چقدر است و چگونه می تواند به سلامتی و لاغری کمک کند؟

ویتامین کا موجود در هویج پخته چه فایده هایی برای بدن دارد و به چه اندازه ای است؟

مواد معدنی موجود در هویج پخته یا بخارپز به چه صورت بوده و چگونه به بدن کمک می کند؟

استفاده از هویج خام در برنامه ی غذایی بهتر است یا بهره گیری از هویج به صورت پخته شده؟

بتاکاروتن موجود در هویج چگونه می تواند در صورت پخته شدن، تاثیر گذاری بهتری داشته باشد؟

چگونه می توان از هویج به صورت پخته شده برای لاغری و کم کردن وزن استفاده نمود؟

نتیجه گیری

 

رژیم هویج چگونه می تواند به لاغری کمک کند؟

یکی از رژیم هایی که جدیدا باب شده و زیاد در مورد آن می شنویم، رژیم هویج برای لاغری است. این ماده ی غذایی خوش رنگ و لعاب از نظر میزان کالری که دارد، بسیار مناسب استفاده در رژیم های لاغری است. چرا که کالری آن بسیار پایین است.

در عین حال هم می توان آن را به عنوان یک ماده ی غذایی سرشار از انواع ویتامین های مختلف و نیز فیبر به شمار آورد. همان طور که می دانید، فیبرها (مقصود مواد غذایی است که دارای فیبر هستند) در رژیم های لاغری نقش مهمی ایفا می کنند.

رژیم هویج چگونه می تواند به لاغری کمک کند؟

رژیم هویج چگونه می تواند به لاغری کمک کند؟

چرا که آن ها به علت دیر هضم بودنشان کمک می کنند تا فرد رژیم گیرنده برای مدت زمان طولانی تر احساس سیری کند و در نتیجه سراغ هله هوله و خوراکی نرود. در برخی از رژیم های لاغری، از هویج در نقش یک وعده ی غذایی اصلی استفاده می کنند و حتی پا را از این فراتر گذاشته و آن را به عنوان روشی تضمینی برای لاغری مطرح می کنند و در کنار آن هم از فایده های این ماده در سلامتی، داد سخن می دهند.

این درست است که هویج یک ماده ی غذایی با ارزش بالا است و حضور آن در برنامه ی غذایی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما هر چیزی اندازه و میزان خود را دارد و افراط و تفریط در آن جایز نیست. لذا هویج نیز می بایست به اندازه مناسب در رژیم غذایی قرار گرفته و به گونه ای نباشد که مصرف آن بیش از حد استاندارد باشد. چرا که سبب بروز مشکل هایی برای فرد خواهد شد.

انواع رژیم هایی که به مصرف هویج توصیه می کنند، به چه صورت هستند؟

معمولا برای رژیم هویج، روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد. برخی از رژیم ها استفاده از هویج خام را در دستورات خود دارند. در حالی که برخی دیگر از هویج پخته برای لاغری بهره می برند. در یکی از انواع این رژیم ها، در برنامه ی غذایی فرد پیش از هر وعده ی غذایی یک عدد هویج کامل وجود دارد. این هویج می بایست پیش از این که وعده ی غذایی مورد نظر شروع شود، میل شود. حتی گاها امکان جایگزینی هویج با سایر سبزیجاتی هم رده ی هویج نیز ممکن است.

به این دسته از سبزیجات مانند هویج و هم خانواده های آن، سبزیجات چلیپایی گفته می شود . اما عموما ترجیح بر این است که از خود هویج بهره گرفته شود. زیرا این ماده ی غذایی از نظر ماده های مغذی موجود بسیار غنی است. یکی از مشخصه های هویج خام این است که هم به علت ترد بودن خوش خوراک است و معمولا اکثر افراد آن را دوست دارند و هم در کنار خوش خوراک بودن، غنی از فیبر است.

فیبرها کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری را در بدن خود داشته باشیم

همان طور که می دانید، فیبرها کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری را در بدن خود داشته باشیم و زود گرسنه نشویم. لذا میزان غذا و مواد غذایی که مصرف می کنیم نیز به این شکل کاهش پیدا می کند.

اگر به دنبال رژیم و برنامه ی غذایی بسیار خوبی می گردید که کاملا بر اساس نیازهای بدن شما طراحی شده است، می بایست در گام نخست به دنبال پزشک متخصص تغذیه ای باشید که رژیم هایی که برای مراجعه کننده های خود ارائه می دهد، به خوبی طراحی کند.

یکی از بهترین متخصصان تغذیه که به همین روش کار می کند و رژیم هایی اصولی و کاملا متناسب با شرایط فرد ارائه می دهد، دکتر کوهدانی است. اثربخشی رژیم های دکتر کوهدانی فوق العاده بوده و توانسته است تا رضایت مراجعه کننده ها را به خوبی کسب کند.

فیبرها کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری را در بدن خود داشته باشیم

فیبرها کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری را در بدن خود داشته باشیم

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه گیاهخواری دیدن کنید.

مطرح شدن رژیم هویج در کتاب “درمانگر خودت باش از تایلر وایت” و ارائه ی جایگزین های خوراکی برای آن

همان طور که گفتیم، هویج ماده ای مغذی و سرشار از فیبر و ویتامین است که علاوه بر مفید بودن، می تواند در رژیم های لاغری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.  استفاده از هویج در کتاب معروف “درمانگر خودت باش از روان درمانگر معروف تایلر وایت” هم مطرح شده است و حتی در این کتاب شاهد ارائه ی گزینه هایی برای جایگزین کردن با هویج نیز هستیم.

بر اساس این کتاب و گفته های آقای وایت، از جمله مواد غذایی و سبزیجاتی که قادر هستیم آن ها را جایگزین هویج کنیم و به جای آن مصرف کنیم، عبارت هستند از: کنگر فرنگی، خیار، کدو سبز و حتی آب میوه ی این سبزیجات ذکر شده. علاوه بر این؛ حتی سوپ این سبزیجات نیز مورد قبول است و استفاده از آن مفید است.

چرا که نویسنده ی این کتاب یعنی آقای تایلر اعتقاد دارد که حتی آشامیدن یک لیوان آب بدون هیچ افزودنی قبل از این که وعده های غذایی را آغاز کنیم، می تواند در به وجود آمدن احساس سیری کمک کرده و در نهایت منجر به لاغری شود.

در حال حاضر یکی از بهترین متخصص های تغذیه در سطح ایران، دکتر کوهدانی است. اگر شما هم قصد لاغری به کمک رژیم را دارید، این پزشک متخصص بهترین انتخاب ممکن برای شما است.

استفاده از آب هویج به جای خود هویج در رژیم های لاغری چگونه می تواند کمک کننده باشد؟

یکی دیگر از نحوه های استفاده از هویج در رژیم هایی که برای لاغری مطرح می شوند، استفاده از آب هویج است. معمولا  آب هویج در رژیم هایی مطرح می شود که به شدت کالری پایینی دارند. گاها حتی این رژیم را در ماه مبارک رمضان و در کنار رژیم های مخصوص روزه داری تجویز می کنند.

چرا که برخی از متخصصان اعتقاد دارند که این رژیم کمک می کند تا علاوه بر کم کردن وزن و لاغر شدن فرد، بدن وی نیز از سموم تصفیه شود و به نوعی یک پاکسازی هم در بدن فرد استفاده کننده از این رژیم صورت می گیرد.

این رژیم عموما برای هفت روز ارائه می شود

این رژیم عموما برای هفت روز ارائه می شود. در طی این هفت روز، از شما خواسته می شود تا به فاصله های زمانی دو الی سه ساعته یک لیوان آب هویج بنوشید. نکته ی مهم این است که این آب هویج می بایست حتما تازه بوده و به هیچ عنوان از آب میوه ی مانده استفاده نکنید.

حتی بنا بر صحبت هایی که در برخی از وب سایت ها مطرح شده است، این رژیم قادر است تا بدن را از سموم پاکسازی کند و حتی برخی از بیماری ها را هم درمان کند. البته که به طور کلی توصیه می شود، هنگامی از رژیم های پاکسازی و سم زدایی استفاده کنید که قصد دارید تا مشکل و یا بیماری که به صورت مزمن در بدنتان وجود دارد را درمان کنید.

به طور کلی بهترین راه برای لاغر شدن، داشتن یک رژیم مناسب است که این رژیم مناسب می بایست حتما به وسیله ی یک پزشک تغذیه و با در نظر گرفتن وضعیت بدن فرد مراجعه کننده برای فرد تجویز شود. در صورتی که به دنبال یک پزشک تغذیه ی حرفه ای و کاربلد می گردید، پیشنهاد ما به شما دکتر کوهدانی است.

این رژیم عموما برای هفت روز ارائه می شود

این رژیم عموما برای هفت روز ارائه می شود

مشکل هایی که ممکن است لاغری به وسیله ی رژیم هویج برای فرد به وجود بیاورند، کدام هستند؟

همان طور که می دانید، میانه روی در هر کار بهترین شیوه ای است که می توانید اتخاذ کنید. افراط و تفریط همواره مطلوب نبوده و در نهایت هم می تواند منجر مشکل هایی را به وجود بیاورد. این امر به خصوص در رژیم، خود را به نمایش گذاشته و در صورتی که در مصرف یک ماده ی غذایی افراط و یا تفریط داشته باشید، می تواند حتی سبب بروز صدمه به بدن و به وجود آمدن مشکل هایی برای آن شود.

رژیم هویج پخته برای لاغری را نمی توان دارای قالب بندی زمانی خاصی به شمار آورد

رژیم هویج پخته برای لاغری را نمی توان دارای قالب بندی زمانی خاصی به شمار آورد. استفاده از سه هویج در طی روز خطری را برای فرد در بر نداشته و در عین حال هم از نظر اقتصادی سبب تحمیل هزینه های گزافی به فرد نخواهد شد.

اما در صورتی که چند روز پس از انجام این رژیم، مشاهده کردید که پوست بدن شما در جاهایی نظیر کف دست، کف پا و یا به طور کلی سرتاسر بدن به رنگ نارنجی درآمده است، این می تواند همانند یک زنگ خطر برای شما عمل کند.

در صورت مشاهده، بهتر است تعداد هویج هایی را که در یک روز استفاده می کنید، کاهش دهید تا این عارضه برطرف شود. معمولا این امر برای استفاده از هویج پخته برای لاغری به وجود نمی آید و بیشتر در زمان مصرف هویج به صورت خام پیش می آید.

نکته ی دیگر این است که اگر از رژیم هویج همراه با رژیم روزه داری بهره می گیرید، بهتر است آن را تنها برای همان یک هفته ای که ذکر شد انجام دهید و از ادامه دادن بیشتر آن پرهیز کنید. چرا که افرادی که این رژیم را بیشتر از یک هفته ادامه داده بودند، دچار برخی مشکلات نظیر مسمومیت و نیز ناراحتی های گوارشی شده بودند.

رژیم هویج پخته برای لاغری را نمی توان دارای قالب بندی زمانی خاصی به شمار آورد

رژیم هویج پخته برای لاغری را نمی توان دارای قالب بندی زمانی خاصی به شمار آورد

استفاده از رژیم هویج پخته برای لاغری چه مزیت هایی برای فرد رژیم گیرنده به ارمغان می آورد؟

همان طور که گفتیم، یکی از روش های رایجی که برای لاغری مطرح می شود، استفاده از سبزیجات به صورت پخته است. یکی از موثرترین این روش ها را می توان رژیم هویج پخته برای لاغری به شمار آورد.

به طور کلی هویج (حال می خواهد خام باشد یا پخته) در رژیم غذایی دارای مزیت هایی برای فرد رژیم گیرنده است که این مزیت ها به شرح زیر هستند:

  1. اگر از هویج به صورت آب گرفته شده استفاده می کنید، خوب است بدانید که هر یک فنجان از آن، تنها چیزی کمتر از پنجاه و سه کالری دارد. پس می بینید که حتی آب میوه ی آن هم از کالری خیلی بالایی برخوردار نبوده و یک انتخاب بسیار مناسب و موثر برای استفاده در رژیم های لاغری به شمار می آید.
  2. این سبزی که در دسته ی سبزیجات چلیپایی قرار می گیرد، غنی از انواع ویتامین ها نظیر ویتامین کا (K)، ویتامین سی (C)، ویتامین ب یک (B1)، ویتامین ب ۳(B3)، ویتامین ب ۶ (B6) و غیره است.
  3. علاوه بر ویتامین های ذکر شده در بالا، این ماده ی غذایی سرشار از مواد معدنی و ماده های مغذی نظیر فیبر خوراکی، پتاسیم، مولیبدن، فسفر، فولات، منیزیم، منگنز و غیره است.
  4. هویج یک منبع غنی از آنتی اکسیدان به شمار می آید و در کنار آن غنی از کلرین و فسفر نیز هست که همه ی این ها در کنار یکدیگر می توانند کمک کنند تا کلیه ی ضایعه های سمی کبد از بین رفته و در نتیجه کبد پاکسازی گردد.
  5. قطعا این را هم شنیده اید که این ماده ی غذایی خوشمزه برای بینایی هم تاثیرات مثبتی دارد.

آیا به غیر از موارد ذکر شده، بهره گیری از هویج در رژیم های غذایی مخصوص لاغری،  مزیت های دیگری را نصیب استفاده کنندگان می کند؟

در قسمت قبلی در مورد برخی مزیت ها و فایده هایی که استفاده از هویج پخته برای لاغری در برنامه ی غذایی یا رژیم غذایی داشت صحبت کردیم. علاوه بر موارد گفته شده، مزیت های دیگری نیز برای بهره گیری از هویج در رژیم های لاغری را برای افراد ذکر می کنند که به شرح زیر هستند:

یکی از مواد معدنی که در هویج وجود دارد، کلسیم است. لذا با استفاده از آن و با توجه به خاصیت هایی که در بدن به وجود می آورد، قادر است تا از ابتلای فرد به سرطان ریه جلوگیری کند. علت این امر هم در مطالعه ها و تحقیقاتی است که در سال هزار و نهصد و نود به وسیله ی محققان علم پزشکی صورت پذیرفت.

پژوهشگران با مطالعه و بررسی، به این موضوع دست پیدا کردند که استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که در ترکیبات خود سرشار از کاروتنوئید ها هستند، کمک می کنند تا از مبتلا شدن فرد به سرطان پیشگیری شود.

کاروتنوئیدها همان موادی هستند که به صورت عمده در هویج موجود است و از اجزای تشکیل دهنده ی ساختار ویتامین آ (A) به شمار می آیند. نکته ی جالب در این مورد این بود که این خاصیت تنها برای هویج بوده و مکمل هایی که دارای ویتامین آ بودند، چنین اثری از خود نشان ندادند.

آیا به غیر از موارد ذکر شده، بهره گیری از هویج در رژیم های غذایی مخصوص لاغری،  مزیت های دیگری را نصیب استفاده کنندگان می کند؟

آیا به غیر از موارد ذکر شده، بهره گیری از هویج در رژیم های غذایی مخصوص لاغری،  مزیت های دیگری را نصیب استفاده کنندگان می کند؟

در صورت استفاده از هویج پخته برای لاغری، چه ملاحظاتی را می بایست در نظر داشت؟

هنگامی که رژیم غذایی می گیرید، می بایست حتما به اندازه های مصرفی دقت ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این، همیشه استفاده از هر ماده ی غذایی ملاحظات مخصوص به خود را داشته و می بایست در هنگام بهره گیری از آن به آن ها دقت کامل داشته باشید. هویج یکی از ماده های غذایی است که دارای ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری است که برای بدن مفید هستند.

اما در هنگام استفاده از هویج پخته برای لاغری، یک سری ملاحظات وجود دارند که حتما باید به آن ها توجه نمود. همان طور که می دانید، هویج یکی از ماده های غذایی است که عموما به علت خاصیت های زیادی که دارد، همواره در رژیم های غذایی به خصوص رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد.

اما برای استفاده از آن حتما می بایست جانب احتیاط رعایت شود. یکی از ملاحظاتی که می بایست در هنگام استفاده از هویج پخته برای لاغری به آن توجه کرد، عدم استفاده ی زیاد و بیش از حد از این ماده ی غذایی است.

این ماده ی غذایی از بتاکاروتن در ساختار خود بهره می برد که آن را می توان از دسته ی کاروتنوئیدها به شمار آورد. این دسته از مواد مغذی در بدن فرد تبدیل به ویتامین آ (A)  می شوند. اگر مقدار ویتامین آ موجود در بدن انسان بیش از حد استاندارد باشد، این مقدار اضافه به شکل چربی در بدن فرد باقی مانده و ذخیره می شود. همین امر سبب می شود که رنگ پوست فرد از رنگ اصلی خود خارج شده و به طیفی از زرد و یا نارنجی تبدیل شود. به این وضعیت به وجود آمده، کاروتنودرما گفته می شود.

مشکل هایی که استفاده از آب هویج و رژیم هویج می تواند برای فرد رژیم گیرنده به وجود بیاورد، کدام هستند؟

در قسمت قبلی، از ملاحظاتی که برای استفاده از هویج پخته برای لاغری وجود داشت گفتیم و برخی از این ملاحظات را بیان کردیم. در این قسمت می خواهیم ببینیم که بهره گیری از رژیم آب هویج چه مشکل ها و ناراحتی هایی می تواند برای فرد رژیم گیرنده به وجود بیاورد. یکی از مهمترین مشکل هایی که بهره گیری از رژیم آب هویج می تواند برای فرد به وجود بیاورد،

بروز احساس خستگی مزمن و نیز احساس کسل بودن و بی حالی است. به طور کلی، این مورد یکی از عارضه های شایع در رژیم هایی است که به صورت تک ماده ی غذایی هستند و یا در آن ها می بایست تنها از یک ماده ی غذایی استفاده کرد.

البته این را در نظر داشته باشید که به طور کلی رژیم هایی که تنها یک ماده ی غذایی موثره دارند و می بایست فقط از یک ماده ی غذایی یا غذا یا میوه در آن ها استفاده کرد، به طور کلی خوب نیستند.

مشکل هایی که استفاده از آب هویج و رژیم هویج می تواند برای فرد رژیم گیرنده به وجود بیاورد، کدام هستند؟

مشکل هایی که استفاده از آب هویج و رژیم هویج می تواند برای فرد رژیم گیرنده به وجود بیاورد، کدام هستند؟

این رژیم ها سختی هایی برای فرد رژیم گیرنده دارد

این رژیم ها علاوه بر سختی هایی که برای فرد رژیم گیرنده دارد، سبب می شود که فرد نتواند برای مدت زمان زیادی آن ها را ادامه دهد. در نتیجه رژیمی هم که نشود آن را برای مدت زمان طولانی ادامه داد و به عنوان لایف استایل آن را مورد استفاده قرار داد، خیلی مناسب نبوده و حتی اثراتی هم که بر روی بدن می گذارد، بلند مدت نبوده و در اولین موقعیت از بین خواهد رفت و فرد دوباره به همان وضعیت سابق باز می گردد.

بهترین روش لاغری، مراجعه به یک پزشک متخصص تغذیه و دریافت رژیمی کاملا مناسب و با در نظر گرفتن وضعیت بدنی فرد است. اگر در جست و جوی یک پزشک متخصص تغذیه ی حرفه ای هستید که رضایت مراجعه کننده های زیادی را کسب کرده است، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات دکتر کوهدانی است.

این رژیم ها سختی هایی برای فرد رژیم گیرنده دارد

این رژیم ها سختی هایی برای فرد رژیم گیرنده دارد

هنگام استفاده از رژیم هویج و یا هویج پخته برای لاغری، چه نکته هایی را می بایست مورد توجه قرار داد؟

هنگامی که رژیم های خاصی را استفاده می کنید، می بایست حتما به نکته های موجود در مورد آن ها دقت داشته باشید. در رژیم هویج یا همان آب هویج؛ فردی که رژیم می گیرد، نباید در برخی ساعت های معین چیزی بخورند و یا بنوشند.

سپس تنها در مواقعی خاص می بایست این آب هویج تازه را بنوشند. به طور کلی اما این نوع از غذا خوردن و رژیم های غذایی مناسب نبوده و باعث می شود تا مواد مغذی در بدن فرد از سطح استاندارد کاهش پیدا کند و بدن فرد با کمبودها و ناراحتی هایی روبرو شود.

همچنین هیچ یافته ی علمی نیست که ثابت کند مصرف هویج می تواند برخی از بیماری ها را درمان کند و یا فرد را از ابتلا به برخی بیماری ها مصون کند. پس بهترین کار این است که پیش از این که تصمیم به اجرایی کردن و استفاده از چنین رژیم هایی بگیرید، در گام اول با متخصص تغذیه ی خود مشورت کنید.

در صورتی که در جست و جوی یک متخصص تغذیه ی خوب و حرفه ای هستید، می توانید از خدمات دکتر کوهدانی استفاده کنید. دکتر کوهدانی یکی از بهترین پزشک های متخصص در زمینه ی تغذیه است که توانسته است با رژیم ها و برنامه های غذایی که ارائه می دهد، رضایت اکثر مراجعه کننده ها را در بر داشته باشد.

آیا استفاده از هویج به عنوان تنها ماده ی غذایی موجود در رژیم لاغری می تواند مفید و کمک کننده باشد؟

حال این سوال پیش می آید که اگر تنها ماده یا بهتر بگوییم، ماده ی غالب موجود در رژیم غذایی یک فرد، هویج باشد، چه اتفاقی می افتد؟ آیا این رژیم، رژیمی مناسب و کارآمد به شمار می آید و کلیه ی نیازهای بدن فرد را تامین می کند یا خیر؟

در پاسخ، باید این طور بگوییم که عموما متخصص های تغذیه، رژیم هایی که بر پایه ی تنها یک ماده ی غذایی باشند را نفی کرده و استفاده از آن ها را تایید نمی کنند. هویج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و رژیمی که تنها بر پایه ی هویج باشد، می تواند برای فرد مشکل هایی به وجود بیاورد.

درست است که خود هویج به تنهایی یک ماده ی بسیار مفید برای استفاده در رژیم غذایی محسوب می شود و می تواند مواد مغذی زیادی را برای بدن فرد تامین کند، اما اگر بنا باشد تا این ماده ی غذایی تنها ماده ی موجود در یک رژیم غذایی باشد، قطعا آن رژیم، رژیم مناسبی به شمار نمی آید.

بهترین کار این است که این ماده ی غذایی مفید و ارزشمند را در رژیم غذایی خود بگنجانید و رژیمی متعادل و حاوی همه ی مواد غذایی را برای خود در اختیار داشته باشید. برای در اختیار داشتن رژیمی متعادل و در عین حال پر بازده می توانید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید و از خدمات ایشان بهره مند شوید.

یکی از بهترین پزشک های سطح کشور در این زمینه را می توان دکتر کوهدانی به شمار آورد که همواره درصد بالایی از مراجعه کنندگان ایشان با رضایت مطب را ترک نموده اند و نتیجه گرفته اند.

فیبر موجود در هویج چگونه می تواند در رژیم های لاغری به فرد رژیم گیرنده کمک کند؟

همان طور که در قسمت های قبلی هم گفتیم، یکی از مواردی که در هویج به وفور یافت می شود، فیبر است. به طور کلی اکثر سبزیجات را می توان منابع غنی از فیبر به شمار آرود و دلیل این که اصرار به استفاده از آن ها در رژیم های لاغری است نیز همین میزان فیبر بالای آن ها می باشد.

پس به طور کلی هویج با در اختیار داشتن نوع خاصی فیبر که می توان گفت تا حدودی منحصر به فرد است و با سایر سبزیجات متفاوت است، به یک گزینه ی بسیار مناسب برای بهره گیری در رژیم ها تبدیل شده است. فیبری که در هویج وجود دارد، به صورت فیبر محلول است و تقریبا چیزی در حدود پنجاه و پنج درصد فیبر آن از نوع فیبر محلول است که تقریبا درصد بالایی به حساب می آید.

به علت همین فیبر محلول هم هست که هویج یک ماده ی غذایی مناسب برای استفاده در رژیم های لاغری به شمار می آید. فیبر محلول فیبری است که در بخش های درونی سلول های گیاهان مختلف وجود دارد و از انواع فیبر مفید به شمار می آید.

فیبر محلول موجود در هویج چه کاری در خود ساختار هویج انجام می دهد؟

در قسمت قبلی در مورد فیبری که در هویج وجود دارد، صحبت کردیم و نوع آن را که از انواع محلول است، معرفی نمودیم. حال می خواهیم ببینیم، این فیبر محلول چگونه عمل می کند و به پروسه ی کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

فیبر محلول موجود در ساختار هر گیاه نظیر هویج  به واسطه ی ساختاری که دارد، آب را به خود جذب می کند. به این وسیله به سلول های گیاه کمک می کند تا یک منبع از ماده های مغذی ارزشمند برای خود گیاه به وجود آورده و در آن ذخیره کند.

هنگامی که این فیبر به واسطه ی استفاده از گیاهان و سبزیجاتی نظیر هویج به بدن وارد شده و راه خود را به سمت روده ی فرد پیدا می کند هم یک پروسه ای تقریبا نزدیک به آن چه که گفته شد، انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

دکتر کوهدانی

اگر شما هم قصد دارید تا برای لاغری و کاهش وزن اقدام کنید و می خواهید این کار را به کمک یک متخصص تغذیه ی خوب و کاربلد انجام دهید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده به مطب دکتر کوهدانی مراجعه کنید. قطعا در همان جلسه ی اول، خودتان متوجه حرفه ای بودن ایشان شده و تمایل پیدا می کنید تا جلسه ها را با اشتیاق بیشتری دنبال کنید و نتیجه را به چشم خود ببینید.

دکتر کوهدانی

دکتر کوهدانی

هنگام وارد شدن فیبر محلول موجود در هویج به روده ی فرد، چه پروسه ای اتفاق می افتد که منجر به دیرتر گرسنه شدن فرد می شود؟

همان طور که گفتیم، در ساختار هویج مقدار زیادی فیبر محلول وجود دارد. حال این سوال پیش می آید که هنگامی که این فیبر وارد روده می شود، چه اتفاقاتی می افتد؟ مواد مایع موجود در روده ی فرد به وسیله ی این فیبر محلول جذب می شود.

همین امر سبب می شود که در روده ی فرد، یک ماده به حالتی ژله مانند ایجاد شود که از ضخامت زیادی برخوردار است. این ژل که ضخامت بالایی دارد، خیلی آهسته در روده ی فرد حرکت می کند و در نتیجه سبب کندتر شدن آهنگ هضم غذا در بدن فرد می شود.

پایین آمدن سرعت هضم مواد غذایی در روده

این پایین آمدن سرعت هضم مواد غذایی در روده باعث می شود تا ویتامین ها و مواد معدنی که در غذای صرف شده موجود بوده، فرصت این را داشته باشند که به صورت تمام و کمال به بدن فرد و روده ی کوچک وی جذب شوند.

با توجه به این کمتر شدن سرعت هضم و گوارش مواد در بدن فرد و این که غذا بلافاصله هضم نمی شود، فرد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا دوباره حس گرسنگی به سراغش بیاید. در نتیجه برای مدت زمان طولانی تری سیر باقی می ماند و دیگر نیازی به دریافت غذا احساس نمی کند. به طور کلی هنگامی که از هویج به عنوان یک میان وعده استفاده می کنید، دیگر تمایل کمتری به خوردن نشان می دهید و برای مدتی سیر باقی خواهید ماند.

پایین آمدن سرعت هضم مواد غذایی در روده

پایین آمدن سرعت هضم مواد غذایی در روده

در صورتی که به دنبال یک میان وعده ی سالم و مفید هستید که به لاغر شدن و کاهش وزن نیز کمک کند، هویج بهترین گزینه است!

اگر شما هم در فکر رژیم گرفتن برای کاهش وزن و لاغری هستید، حتما به دنبال میان وعده های سالم و با ارزش غذایی بالا می گردید. میان وعده ای که در صورت استفاده از آن، علاوه بر این که احساس عذاب وجدان نداشته باشید، در عین حال، هم مفید باشد و هم به پروسه ی لاغری کمک کند. همچنین این میان وعده نباید مقدار زیادی کالری داشته باشد و میزان کالری های دریافتی شما را به صورت روزانه افزایش دهد.

با توجه به این مشخصه ها و ویژگی هایی که گفته شد، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب به عنوان میان وعده چیزی به جز هویج نیست. این ماده ی غذایی علاوه بر این که میزان کالری بسیار پایینی دارد، در عین حال هم هیچ چربی در ساختار خود ندارد.

لذا بدون هیچ عذاب وجدان و نگرانی از بالا رفتن میزان کالری های دریافتی مجاز روزانه می توانید این ماده را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید و علاوه بر لاغری، از سایر مزیت ها و فایده های آن هم بهره مند شوید.

هر هویج بزرگ تنها سی کالری دارد که میزان به شدت پایینی است و در عین حال هم می تواند برای مدت زمان زیادی شما را سیر نگه دارد و کمک کند تا از خوردن هله هوله و مواد غذایی با ارزش غذایی پایین و کالری بالا خودداری کنید.

در صورتی که به دنبال یک میان وعده ی سالم و مفید هستید که به لاغر شدن و کاهش وزن نیز کمک کند، هویج بهترین گزینه است!

در صورتی که به دنبال یک میان وعده ی سالم و مفید هستید که به لاغر شدن و کاهش وزن نیز کمک کند، هویج بهترین گزینه است!

ویتامین های گروه ب موجود در هویج یعنی ب ۱، ب ۳ و ب ۶ چگونه می توانند در رژیم های لاغری به فرد کمک کنند؟

یکی از مواد معدنی و ویتامین هایی که حین رژیم گرفتن به شدت مورد نیاز بدن هستند و کمبود آن ها سبب به وجود آمدن مشکل ها و ناراحتی های زیادی برای بدن می شود، ویتامین های گروه ب هستند.

همیشه متخصص های تغذیه در ارائه ی رژیم های لاغری و کاهش وزن به این نکته دقت ویژه ای می کنند که رژیم مورد نظر و برنامه ی غذایی تعیین شده برای فرد مراجعه کننده، حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه ب باشد.

یکی از ماده های غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را می توان همین هویج به شمار آورد.

یکی از ماده های غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را می توان همین هویج به شمار آورد. هویج در ساختار خود انواع ویتامین های گروه ب نظیر ب ۶، تیامین، فولات، نیاسین و ریبوفلاوین را دارد. به همین علت هم انتخاب بسیار مناسبی برای مورد استفاده قرار گرفتن در رژیم های لاغری به شمار می آید.

به طور کلی، ویتامین های گروه ب همانند یک گروه منسجم و یک تیم عمل می کنند و برای این که بتوانند مواد موجود در بدن نظیر کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را به انرژی مورد نیاز بدن مبدل کنند، به همدیگر وابستگی دارند و این گونه نیست که هر یک مستقلا بتوانند کار خود را انجام دهند.

در صورتی که در برنامه ی غذایی شما به میزان کافی ویتامین های گروه ب وجود داشته باشند، سوخت و ساز بدن شما بهتر خواهد شد و در نتیجه ی آن شما انرژی و نیروی مورد نیاز را برای سپری کردن روز خود به بهترین نحو ممکن در اختیار خواهید داشت.

یکی از ماده های غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را می توان همین هویج به شمار آورد.

یکی از ماده های غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را می توان همین هویج به شمار آورد.

میزان آب بالای موجود در هویج، چگونه می تواند در رژیم های کاهش وزن و لاغری نقش کمک کننده داشته باشد؟

یکی دیگر از موادی که در هویج و ساختار آن به وفور  یافت می شود، آب است. همین حجم بالای آب موجود در ساختار هویج است که هنگامی که آن را میل می کنید، تا مدت زیادی پس از آن دیگر احساس گرسنگی به سراغ شما نخواهد آمد و سیر باقی می مانید.

هنگامی که معده ی شما با مقدار زیادی آب انباشته شود، کمک می کند تا گیرنده های احساس ضعف و گرسنگی عمل نکرده و فرد، مدت زمان بیشتری را در وضعیت سیری به سر ببرد. خوبی این کار این است که بدون دریافت کوهی از کالری، شما سیر خواهید بود و کمتر احساس گرسنگی می کنید.

چیزی در حدود نود درصد از وزن هویج از آب به وجود آمده است. یعنی اگر یک هویج متوسط میل کنید، تقریبا یک چهارم یک فنجان آب به بدن خود وارد کرده اید. به همین دلیل هم هست که عموما توصیه می شود، چنین ماده های غذایی نظیر هویج را حتما پیش از  شروع وعده ی غذایی خود مصرف کنید تا به کاهش وزن خود کمک شایانی کرده باشید.

میزان آب بالای موجود در هویج، چگونه می تواند در رژیم های کاهش وزن و لاغری نقش کمک کننده داشته باشد؟

میزان آب بالای موجود در هویج، چگونه می تواند در رژیم های کاهش وزن و لاغری نقش کمک کننده داشته باشد؟

خاصیت ها، ارزش غذایی و ویتامین های موجود برای هویج پخته شده به چه صورت هستند؟

حال که کمی در مورد هویج و نقش آن در رژیم غذایی لاغری اطلاعاتی به دست آوردیم، قصد داریم تا به صورت ریزتر و با جزئیات بیشتر راجع به ماده های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در هویجی که پخته شده یا بخارپز، صحبت کنیم تا ببینیم چطور می شود که هویج پخته برای لاغری مناسب و مفید است.

در ادامه به بررسی موارد زیر برای یک واحد هویج پخته شده خواهیم پرداخت:

  1. ماده های مغذی اساسی هویج پخته به چه شکل هستند؟
  2. ویتامین آ موجود در هویجی که بخارپز شده است، به چه شکل و چه میزان است؟
  3. میزان پتاسیم موجود در هویج پخته چقدر است و چگونه می تواند به سلامتی و لاغری کمک کند؟
  4. ویتامین کا موجود در هویج پخته چه فایده هایی برای بدن دارد؟
  5. مواد معدنی موجود در هویج پخته یا بخارپز به چه صورت بوده و چگونه به بدن کمک می کند؟

این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف زیاده از حد هر ماده ی غذایی می تواند برای بدن مضر بوده و به آن آسیب برساند. همه  ویتامین و مواد معدنی و ماده های مغذی میزان استاندارد و مجازی دارند که استفاده از آن ها نباید بیش از حد مجاز باشد.

برای این که بهتر بتوانید میزان ماده های مغذی لازم برای بدن خود را مشخص کرده و از آن ها به اندازه بهره ببرید، بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص تغذیه است. یکی از مجرب ترین پزشک های تغذیه در سطح کشور دکتر کوهدانی بوده که شما می توانید از خدمات ایشان بهره مند شوید.

ماده های مغذی پایه ای که در هویج بخار پز شده یا پخته وجود دارند، به چه شکل هستند؟

برای این که بتوانیم از خاصیت های هویج پخته برای لاغری بهره مند شویم، در گام نخست لازم است تا در مورد خاصیت های خود این ماده به صورت پخته شده و به خصوص بخارپز شده اطلاعاتی داشته باشیم.

نخستین موردی که قرار است تا در مورد آن صحبت کنیم، ماده های مغذی اساسی موجود در هویج پخته شده یا بخارپز شده است. در حالی که یک فنجان از هویج خام دارای پنجاه و دو کالری و تنها سی و یک گرم چربی است، یک فنجان از هویج بخارپز شده و یا آبپز شده بدون این که هیچ ماده ی افزودنی نظیر نمک به آن اضافه کنیم، دارای کالری برابر پنجاه و پنج بوده و چربی آن به بیست و هشت گرم کاهش پیدا می کند.

ماده های مغذی پایه ای که در هویج بخار پز شده یا پخته وجود دارند، به چه شکل هستند؟

ماده های مغذی پایه ای که در هویج بخار پز شده یا پخته وجود دارند، به چه شکل هستند؟

لذا کالری که همین میزان از یک هویج می تواند برای بدن شما به ارمغان بیاورد، در صورتی که از رژیم غذایی با میزان کالری برابر دو هزار استفاده می کنید، زیر ۳ درصد است. در حالی که هویج نپخته یک ممیز دو دهم گرم پروتئین، دوازده ممیز سه گرم کربوهیدرات و نیز سه ممیز شش گرم فیبر رژیمی دار هویج پخته از نظر میزان پروتئین با هویج خام برابری می کند. اما کربوهیدرات آن مختصری افزایش پیدا کرده و فیبر آن هم به چهار ممیز هفت دهم گرم افزایش پیدا می کند.

ویتامین آ موجود در هویجی که بخارپز شده است، به چه شکل و چه میزان است؟

از جمله مزیت هایی که می توان برای یک هویج پخته شده و یا بخارپز شده عنوان کرد، میزان ویتامین آ (A ) موجود در آن است. همان طور که در قسمت های قبلی هم به صورت مختصر اشاره کردیم، هویج دارای مقادیر تقریبا بالایی از ماده ای به نام بتاکاروتن است.

این ماده همان ماده ای است که به کمک رنگدانه های نارنجی خود رنگ هویج را به وجود می آورد. هنگامی که هویج، پخته و یا بخارپز می شود، مقدار بتاکاروتن موجود در آن افزایش پیدا کرده و سبب نارنجی تر شدن هویج خواهد شد.

این بتاکاروتن موجود در هویج پخته شده در بدن، تحت پروسه هایی به ویتامین (A ) آن هم از نوع فعال بیولوژیکی بدل می شود. این ویتامین آ به وجود آمده در بدن فرد، فایده های بسیاری دارد.

ویتامین آ موجود در هویجی که بخارپز شده است، به چه شکل و چه میزان است؟

ویتامین آ موجود در هویجی که بخارپز شده است، به چه شکل و چه میزان است؟

برخی از این فایده ها و مزیت های ویتامین آ برای بدن به شرح زیر هستند:

  1. کمک به حفظ و سالم ماندن سیستم دفاعی بدن فرد
  2. کمک به حفظ سلامت چشم ها
  3. کمک به حفظ سلامت پوست و مو
  4. و سایر مواردی از این دست

در هر یک فنجان از هویج پخته شده یا بخارپز شده، چیزی بیش از بیست و یک هزار واحد ویتامین آ موجود است. بر اساس گفته های موسسه ی لاینس پاولینگ، برای آقایان بیشتر از سه هزار واحد ویتامین آ و برای خانم ها چیزی در حدود دو هزار و سیصد و سی و سه واحد ویتامین آ به صورت روزانه برای بدن آن ها لازم است.

برخی از این فایده ها و مزیت های ویتامین آ برای بدن به شرح زیر هستند:

برخی از این فایده ها و مزیت های ویتامین آ برای بدن به شرح زیر هستند:

میزان پتاسیم موجود در هویج پخته چقدر است و چگونه می تواند به سلامتی و لاغری کمک کند؟

یکی دیگر از ماده های غذایی مفید برای بدن انسان که به سلامت ماندن آن کمک می کند و در هویج پخته وجود دارد، پتاسیم است. پتاسیم را می توان در میان سه ماده ی مهم معدنی مورد نیاز برای بدن انسان به شمار آورد که برای به وجود آوردن ایمپالس های عصبی، نقش به سزایی را بازی می کند.

لذا دریافت میزان مناسبی از پتاسیم کمک می کند تا ارتباط های عصبی که در بدن ایجاد می شوند و یا وجود دارند، به خوبی تقویت شده و آسان تر انجام شوند. علاوه بر این، پتاسیم وظیفه ی بسیار مهمی را برای کارایی عضله ها بر عهده دارد. عموما وقتی ماهیچه ها و عضله های بدن دچار ضعف می شوند و یا درد در ناحیه ی شکم به وجود می آید، علت اصلی آن پایین بودن سطح پتاسیم بدن فرد است.

هر فنجان از هویج آبپز شده و یا بخارپز شده، چیزی در حدود چهارصد و ده میلی گرم پتاسیم در خود دارد

هر فنجان از هویج آبپز شده و یا بخارپز شده، چیزی در حدود چهارصد و ده میلی گرم پتاسیم در خود دارد که چیزی در حدود نه درصد از میزان استاندارد برای بدن انسان را شامل می شود. بر اساس آن چه موسسه ی لاینس پاولینگ در این زمینه بیان می کند، بدن انسان ها اعم از مرد و زن به چیزی در حدود چهار هزار و هفتصد میلی گرم پتاسیم لازم دارد تا نیازهای روزانه اش به پتاسیم مرتفع گردند.

در صورتی که به دنبال یک پزشک مجرب متخصص تغذیه هستید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده از خدمات دکتر کوهدانی استفاده کنید. ایشان یکی از بهترین پزشک ها در زمینه ی تغذیه هستند و می توانند شما را برای دریافت رژیم های چاقی و یا لاغری راهنمایی کنند.

هر فنجان از هویج آبپز شده و یا بخارپز شده، چیزی در حدود چهارصد و ده میلی گرم پتاسیم در خود دارد

هر فنجان از هویج آبپز شده و یا بخارپز شده، چیزی در حدود چهارصد و ده میلی گرم پتاسیم در خود دارد

ویتامین کا موجود در هویج پخته چه فایده هایی برای بدن دارد و به چه اندازه ای است؟

همان طور که گفتیم، برای این که متوجه شویم که چرا هویج پخته برای لاغری مناسب و مفید است، در ابتدا باید ببینیم تا ماده های مغذی و ویتامین های موجود در آن به چه صورت هستند. یکی دیگر از ویتامین های موجود در هویج، ویتامین کا (K)  است. لذا استفاده از هویج به صورت پخته شده و یا بحارپز کمک می کند تا مقادیری ویتامین کا به بدن ما جذب شوند. اما این ویتامین چه کاری در بدن انجام می دهد و چه تاثیراتی بر روی آن می گذارد؟

ویتامین کا عموما به نوعی در نقش یک مولکول که وظیفه ی علامت دهی را بر عهده دارد، عمل می کند. اما این یعنی چه؟ هنگامی که زخمی در بدن به وجود می آید و خونریزی می کند، این ویتامین به پلاکت ها اطلاع می دهد و به بیانی همان کار علامت دهی را انجام می دهد تا آن ها در محل زخم حاضر شده و وظیفه ی خود را که لخته کردن خون است، به انجام برسانند.

ویتامین کا

پس هنگامی که جراحتی در بدن شما پدید می آید و دچار خونریزی می شوید، ویتامین کا این وظیفه را دارد که در بدن، سیگنال مولکولی ارسال کند.این سیگنال یا علامت سبب می شود تا یک لخته ی خونی در موضوع مورد نظر ایجاد شده و در نتیجه از خونریزی بیشتر پیشگیری می کند.

در صورتی که میزان ویتامین کا در بدن فرد پایین تر از سطح استاندارد باشد، بدن فرد در هنگام خونریزی نمی تواند لخته ی خون به وجود بیاورد و از خونریزی جلوگیری کند. همین امر سبب بالا رفتن ریسک کبود شدن و یا کم خون شدن فرد خواهد شد.

یک فنجان از هویج بخارپز شده یا آبپز، چیزی نزدیک به هفده میلی گرم ویتامین کا را وارد بدن می کند که این مقدار تقریبا ۱۴ درصد مقداری است که به مردان توصیه شده به صورت روزانه ویتامین کا دریافت کنند. همچنین این میزان ویتامین کا برای خانم ها تقریبا ۱۹ درصد از مقدار دریافتی ویتامین کا لازم است.

ویتامین کا

ویتامین کا

مواد معدنی موجود در هویج پخته یا بخارپز به چه صورت بوده و چگونه به بدن کمک می کند؟

یکی دیگر از مواردی که می تواند کمک کند تا نقش هویج پخته برای لاغری را بهتر درک کنیم، اطلاع از مواد معدنی موجود در آن است. این ماده های معدنی موجود در هویج برای نوع خام و پخته ی آن با یکدیگر متفاوت هستند و گاها بیشتر و برخی اوقات کمتر می شوند.

در برخی موارد نیز تفاوتی میان ماده ی معدنی در حالت پخته و خام هویج وجود ندارد. یکی از این ماده های معدنی، کلسیم است که در یک فنجان هویج خام برابر با چهل و دو میلی گرم بوده، در حالی که پس از آبپز و یا پخته شدن میزان کلسیم همین یک فنجان هویج به چهل و هفت میلی گرم افزایش پیدا می کند.

ماده های معدنی دیگری که در هویج وجود دارند؛ شامل فسفر، منیزیم، آهن هستند که زمانی که هویج بخارپز و یا آب پز می شود، میزان آن ها نیز تا حدودی افزایش پیدا می کند. میزان سدیم موجود در هویج خام و هویج پخته به هر روشی تقریبا برابر با نود میلی گرم است که این میزان چیزی در حدود شش درصد از میزان مورد نیاز بدن به صورت روزانه را تامین خواهد کرد.

بهترین روش لاغری این است که در کنار ورزش کردن، از یک برنامه ی غذایی مناسب با بدن خود استفاده کنید. برای ورزش و دریافت برنامه ی ورزشی، مراجعه به یک مربی متخصص ضروری است. همان طور که برای دریافت برنامه ی غذایی و یا رژیم غذایی برای کاهش وزن، مراجعه به پزشک متخصص تغذیه یک الزام محسوب می شود. اگر در جست و جوی یک پزشک متخصص تغذیه ی مجرب و کارکشته هستید، توصیه ی ما به شما دکتر کوهدانی است.

مواد معدنی موجود در هویج پخته یا بخارپز به چه صورت بوده و چگونه به بدن کمک می کند؟

مواد معدنی موجود در هویج پخته یا بخارپز به چه صورت بوده و چگونه به بدن کمک می کند؟

استفاده از هویج خام در برنامه ی غذایی بهتر است یا بهره گیری از هویج به صورت پخته شده؟

یکی از سوال هایی که همیشه وجود داشته، این است که هویج خام بهتر است یا هویج پخته؟ کدام یک از این دو نوع دارای ماده های مغذی بیشتری در مقایسه با دیگری است؟ حتما شما هم شنیده اید که می گویند استفاده از سبزیجات به صورت خام بهتر است چرا که ماده های مغذی آن با پختن کمتر شده و از بین می روند.

اما به این نکته دقت کنید که این موضوع در مورد همه ی انواع سبزیجات صدق نمی کند. سبزیجاتی نظیر چغندر، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی و غیره از دسته ی سبزیجاتی هستند که وقتی به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرند، ماده های مغذی بیشتری در خود دارند و می توانند به بدن وارد کنند. اما علت آن چیست؟

این دسته از سبزیجات از ویتامین سی در ساختار خود بهره می برند

این دسته از سبزیجات از ویتامین سی در ساختار خود بهره می برند. ویتامین سی یکی از ویتامین هایی است که در صورت حرارت دیدن آسیب دیده و از بین خواهد رفت. لذا کلیه ی سبزیجاتی که در ساختار خود مقادیر بالایی ویتامین سی دارند، مصرف خام آن ها بسیار بهتر و سالم تر است.

حال می رسیم به هویج. معمولا متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که هویج هنگامی که پخته می شود، به خصوص آبپز شده و یا بخارپز، ماده های مغذی موجود در آن افزایش پیدا کرده و دارای فایده های بیشتری در مقایسه با هویج خام است. حتی بر اساس برخی تحقیقات انجام شده، هنگامی که هویج پخته می شود، ماده ی بتا کاروتن موجود در آن حفظ شده و حتی جذب آن در حالت پخته شده بهتر و راحت تر انجام می شود.

بتاکاروتن موجود در هویج، چگونه می تواند در صورت پخته شدن، تاثیر گذاری بهتری داشته باشد؟

همان طور که در قسمت های قبلی هم گفتیم، یکی از مواد مغذی موجود در ساختار هویج، کارتونوئیدها یا همان بتاکاروتن هستند. این ماده به نوعی یک رنگدانه محسوب می شود که سبب بروز رنگ های سبز، نارنجی و قرمز در سبزیجات و میوه های مختلف است. هنگامی که این بتاکاروتن وارد بدن انسان می شود، طی یک سری پروسه ها به ویتامین آ تبدیل می شود.

ویتامین آ خود یکی از مهمترین ویتامین ها و ماده های مغذی است که در سلامت قسمت های مهم بدن نظیر چشم ها، پوست، استخوان ها و حتی بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند. ویتامین آ از انواع ویتامین هایی است که می تواند در چربی حل شود. لذا هنگامی که ماده های غذایی که این ماده را دارند پخته می شوند، اتفاقی برای آن ها نیفتاده و از بین نخواهند رفت.

نکته ی مهم در مورد این ویتامین این است که با توجه به ساختاری که دارد، بدن بیشتر دوست دارد تا میزان اضافه ی آن را که در بدن مورد استفاده قرار نمی گیرد، در بافت هایی نظیر بافت کبد و یا چربی ذخیره کند. به همین علت هم هست که می گویند این ویتامین نیازی نیست به صورت روزانه دریافت گردد و یا حتی مقادیر زیادی از آن را به بدن وارد نمود.

بتاکاروتن موجود در هویج، چگونه می تواند در صورت پخته شدن، تاثیر گذاری بهتری داشته باشد؟

بتاکاروتن موجود در هویج، چگونه می تواند در صورت پخته شدن، تاثیر گذاری بهتری داشته باشد؟

چگونه می توان از هویج به صورت پخته شده برای لاغری و کم کردن وزن استفاده نمود؟

ممکن است شما هم شنیده باشید که اگر هویج را به صورت پخته شده مصرف کنیم، می تواند برای لاغری و کاهش وزن نقش موثری را بر عهده بگیرد. در قسمت قبل به صورت کامل بررسی کردیم که هویج پخته با خام، از نظر ارزش غذایی موجود و ماده های مغذی آن چه تفاوتی دارد و در نهایت هم دیدیم که استفاده از هویج به صورت پخته می تواند ماده های مغذی بیشتری را در اختیار بدن ما قرار دهد.

حال می خواهیم ببینیم، این ماده ی غذایی چگونه قادر است تا به لاغری و نیز کم کردن وزن هم کمک کند؟ به طور کلی خود هویج ماده ی غذایی است که قادر است تا کلیه ی گرفتگی ها و یا در اصطلاح پزشکی انسداد های موجود در بدن را رفع کند.

این بهبود انسدادها به ویژه در ناحیه ی کبد انسان بسیار موثر بوده و سبب کمک زیادی به بدن فرد می شود. علاوه بر این؛ هویج، ماده ای ملین است که همین خاصیت می تواند در لاغری مورد استفاده قرار گرفته  و منجر به کم کردن وزن در شخص شود.

هویج می تواند به عنوان یک ماده ی موثر در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار بگیرد

با توجه به این مشخصه های ذکر شده، هویج می تواند به عنوان یک ماده ی موثر در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار بگیرد و به کم کردن اضافه وزن فرد، کمک شایانی کند. یکی دیگر از مواد موجود در هویج، فیبر موجود در آن است که از نوع محلول می باشد.

همین امر کمک می کند تا فرد در دراز مدت، کمتر احساس گرسنگی کند و در نتیجه غذای کمتری به بدن خود وارد کند. در نهایت هم این امر منجر به کم کردن وزن اضافی و لاغر شدن می شود.

در صورتی که شما هم از اضافه وزن رنج می برید و دوست دارید که لاغر شوید، گام نخست برای این کار پیدا کردن یک متخصص تغذیه ی مجرب و کار درست و مراجعه به آن است. به کمک متخصص تغذیه، شما قادر هستید تا به صورت اصولی و بدون مواجه شدن با کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن، وزن خود را کم کرده و علاوه بر سلامتی، خوش اندام نیز بشوید.

یکی از بهترین پزشک های متخصص تغذیه حال حاضر در ایران، دکتر کوهدانی است که توانسته است با رژیم هایی که برای لاغری ارائه می دهد، رضایت درصد بالایی از مراجعه کنندگان خود را جلب کند.

هویج می تواند به عنوان یک ماده ی موثر در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار بگیرد

هویج می تواند به عنوان یک ماده ی موثر در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار بگیرد

نتیجه گیری

لاغری و رسیدن به اندامی متناسب، همیشه دغدغه های درصد بالایی از افراد جامعه در همه ی شهرها و کشورها است. چرا که این لاغری نه تنها سبب فرم بدنی جذاب و زیبا می شود، بلکه تاثیر مستقیمی هم روی سلامت بدن خواهد داشت. یکی از روش هایی که برای کاهش وزن از آن صحبت می شود، استفاده از هویج پخته برای لاغری است که در این مطلب به طور مفصل به آن پرداختیم.

به طور کلی؛ بهترین راهکار ممکن برای کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی و ورزش در کنار یکدیگر است. برای دریافت رژیم لاغری اصولی می بایست از متخصص تغذیه ی مجرب کمک بگیرید که پیشنهاد ما استفاده از رژیم هایی است که دکتر کوهدانی طراحی می کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید