کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

درمان دیابت نوع 1 با خام گیاهخواری
درمان دیابت نوع ۱ با خام گیاهخواری
2021/04/30
دمنوش برای شیمی درمانی
دمنوش برای شیمی درمانی
2021/05/05
کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

در این مقاله در مورد کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن صحبت خواهیم کرد. همراه شما هستیم.

لاغر شدن با روش خام گیاه خواری جزو روش های ساده و اصولی برای کاهش وزن های اضافی است. علت بیشتر چاقی ها به نحوه تغذیه، رژیم غذایی روزانه و سبک زندگی افراد بر می گردد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خام گیاه خواری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

بنابراین اگر بتوانیم یکی از این موارد را اصلاح کنیم، به احتمال قوی می توانیم جلوی چاقی را بگیریم و از شر چربی های اضافی و اضافه وزن خلاص شویم. معمولاً برای راه های لاغری مختلف، تبلیغات گوناگونی در رسانه های مختلف مثل تلویزیون، اینترنت و غیره می بینیم. اما شما باید دقت کنید که کدام یک از این تبلیغات، واقعی و کدام یک، غیر واقعی هستند.

رژیم خام گیاه خواری حدود دهه پیش مطرح شد و مورد توجه مردم قرار گرفت

رژیم خام گیاه خواری حدود دهه پیش مطرح شد و مورد توجه مردم قرار گرفت و طی سال های اخیر، محبوبیت زیادی را پیدا کرده و طرفداران خاص خود را دارد. بیشتر طرفداران رژیم خام گیاه خواری، وگان هستند که عقیده آن ها بر این است که غذاهای گیاهی باید در حالت طبیعی خود که به صورت خام و فرآوری نشده باشد، استفاده شود. چرا که آنزیم های طبیعی در غذاهای زنده مزیت های زیادی را برای بدن انسان دارد.

در این مقاله به روش خام گیاه خواری که روش لاغر شدن به وسیله عوض کردن عادات غذایی ناسالم با غذاهای سالم است را توضیح می دهیم و در این مقاله در مورد سؤال کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن بحث خواهیم کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با این روش لاغری بهتر آشنا شوید و به جواب سؤال کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن برسید.

در ادامه به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

رژیم خام گیاه خواری چیست؟

چگونه می ‌توان یک رژیم خام گیاه خواری را دنبال کرد؟

مزایای رژیم خام گیاه خواری چیست؟

در رژیم خام گیاه خواری، چه چیزهایی را می توانیم بخوریم؟

در رژیم خام گیاه خواری، چه چیزهایی را نمی توانیم بخوریم؟

نقش مکمل ها در رژیم خام گیاه خواری چیست؟

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

بهترین متخصص تغذیه برای کاهش وزن

نتیجه گیری

 

رژیم خام گیاه خواری چیست؟

ابتدا برای تعریف رژیم غذایی خام گیاه خواری باید بگوییم که این رژیم نوعی از رژیم گیاه خواری یا همان وجترین است. اما تقریباً قوانین سخت تری نسبت به آن دارد. چرا که در این رژیم علاوه بر این که از خوردن غذاها و فرآورده های گوشتی پرهیز می کنید، بلکه از خوردن دیگر محصولاتی که در ساخت آن ها از منشأ حیوانی استفاده شده است نظیر غذاهایی مانند لبنیات، تخم مرغ، عسل، کره و دیگر موارد مشابه این غذاها نیز باید خودداری کنید.

نوعی از عقیده و فلسفه در این رژیم وجود دارد که علاوه بر این که از محصولات کاملاً گوشتی باید صرف نظر کنید، بلکه از تمامی محصولاتی که به وسیله حیوانات به دست می آیند نیز باید دوری کنید.

رژیم غذایی خام وگان یا خام گیاه خواری جزو رژیم های جدید نیست اما احتمالاً در نظر بعضی از افراد، این رژیم جدید به نظر برسد و قصد داشته باشند تا از مزایای این رژیم برای اهداف خود استفاده کنند. البته این رژیم مزایای خاص خودش را دارد که در ادامه این مقاله در این مورد نیز توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

رژیم خام گیاه خواری چیست؟

رژیم خام گیاه خواری چیست؟

چگونه می‌توان یک رژیم خام گیاه خواری را دنبال کرد؟

برای این که رژیم خام گیاه خواری را رعایت کنید، باید حداقل هفتاد و پنج درصد از غذاهای مصرفی تان به صورت خام باشد. اغلب رژیم های غذایی خام خواری از انواع سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها تشکیل می شود.

در این نوع رژیم ها از غلات و حبوبات نیز استفاده نمی شود. اما قبل از مصرف کردن آن ها باید مواد غذایی را در آب بخیسانید تا جوانه بزنند. همچنین توصیه می کنیم، برای گرفتن هر نوع رژیمی از جمله رژیم خام گیاه خواری بهتر است این کار را تحت نظر متخصص تغذیه انجام دهید تا هم آگاهی بالایی از رژیمی که گرفته اید داشته باشید و هم دوران رژیم خوبی را سپری کرده و دچار مشکلات احتمالی نشوید.

یکی از بهترین متخصص های تغذیه که می توانید از کمک ایشان در این باره استفاده کنید، دکتر فریبا کوهدانی هستند. دکتر کوهدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، همچنین استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی هستند و با تجربه و دانش بالا در این زمینه می توانند به حل مشکلات تغذیه و مشکلات مربوط به وزن شما کمک به سزایی را بکنند.

چگونه می‌توان یک رژیم خام گیاه خواری را دنبال کرد؟

چگونه می‌توان یک رژیم خام گیاه خواری را دنبال کرد؟

مزایای رژیم خام گیاه خواری چیست؟

اصلی ترین و بهترین مزیت رژیم خام گیاه خواری این است که در این رژیم از میوه و سبزیجات زیادی استفاده می کنید. در اصل به این معنی است که فیبر و آنتی اکسیدان زیادی به بدنتان می رسد و مصرف ماده های غذایی مضری مثل قند، شکر و چربی را پایین می آورید. پختن بعضی سبزیجات باعث از بین رفتن ویتامین سی موجود در آن ها می شود.

برای مثال؛ پختن اسفناج، هویج و بعضی سبزیجات دیگر بسته به نوع آن ها باعث از بین رفتن ویتامین و خاصیت آن ها می شود. در این رژیم دچار پرخوری نمی شوید. به همین خاطر برای کاهش وزن و یا ثابت نگه داشتن وزن، راه عالی و مناسبی است.

همچنین درست کردن غذاها بدون این که لازم به پختن آن ها باشد، احتیاج به امکانات خاصی ندارد و در وقت شما نیز صرفه جویی می کند. رژیم های گیاهی مثل رژیم خام وگان یا همان رژیم خام گیاه خواری سرشار از غذاهای گیاهی با ماده های مغذی و مفیدی هستند که بر روی سلامت بدن بسیار تأثیر می گذارند.

به همین دلیل، طبیعتاً این نوع غذاهای گیاهی و سالم که با سالم بودن بدن رابطه مستقیمی دارد، باعث می شود این رژیم، رژیم سالم و مناسبی باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم خام خواری ۱۵ روزه دیدن کنید.

از مزیت های این رژیم بر روی بهبود یا درمان بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ریسک سرطان: رژیم های گیاه خواری ۱۵ درصد ریسک سرطان یا مرگ ناشی از سرطان را کاهش می دهند.
  • ورم مفاصل: رژیم های گیاه خواری به خصوص در کاهش علائم آرتروز مثل درد، تورم مفاصل و سستی آن ها مؤثر هستند.
  • عملکرد کلیه: افراد دیابتی که به جای مصرف گوشت، غذاهای گیاهی را جایگزین می کنند، خطر مبتلا شدن به عملکرد ضعیف کلیه در آن ها کاهش می یابد.
  • بیماری آلزایمر: مطالعات در این زمینه نشان می دهد که رژیم های گیاه خواری خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.
  • احتمال بالا رفتن سلامتی قلب فرد
  • کاهش ریسک مبتلا شدن به بیماری دیابت
  • کمک به کاهش وزن
  • احتمال بهبود گوارش
از مزیت های این رژیم بر روی بهبود یا درمان بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از مزیت های این رژیم بر روی بهبود یا درمان بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در رژیم خام گیاه خواری، چه چیزهایی را می توانیم بخوریم؟

این رژیم کاملاً از غذاهای خام تشکیل می شود. از این نوع غذاها می توان به انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها، غلات و حبوبات که به صورت خیس خورده و جوانه زده هستند و همچنین جلبک دریایی اشاره کرد.

غذاهایی خام محسوب می شوند که تحت دمای بالاتر از ۱۱۵ درجه فارنهایت قرار نگرفته باشد. در رژیم های خام گیاه خواری، از راه های آب گیری، خشک کردن، خیساندن و جوانه زدن استفاده می شود. از جمله غذاهایی را که می توانید در این رژیم استفاده کنید، در ادامه برایتان توضیح داده ایم. این ماده های غذایی عبارتند از:

سویا و گندم:

این ماده های غذایی جایگزین پروتئین های گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت ماهی، گوشت مرغ و تخم مرغ هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بنشن ها:

ماده های غذایی مثل لوبیا، نخود و عدس جزو بنشن ها محسوب می شوند. این ماده های غذایی بسیار مقوی و مغذی هستند و جزو ترکیب های گیاهی بسیار مفید هستند. پخت و پز مناسب این ماده های غذایی می تواند باعث زیاد شدن جذب ماده های غذایی نیز شود.

آجیل:

آجیل ها به ویژه از نوع سرخ نشده آن ها بهترین منابع برای آهن، منیزیم، فیبر، روی، سلنیوم و ویتامین ها هستند. با این ماده های غذایی می توانید نیاز بدن به این ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین کنید.

بذرها:

به خصوص شاهدانه، چیا و بذر کتان دارای مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

کلسیم:

گیاهخوران و کسانی که تحت رژیم های غذایی گیاهی هستند نیز لازم است کلسیم مورد نیاز بدن شان را تأمین کنند و ویتامین ب ۱۲ و ویتامین دی مصرف کنند.

مخمر غذایی:

روشی راحت برای زیاد کردن مقدار پروتئین غذاهای گیاهی و اضافه کردن مزه جالب و پنیر است. بهتر است نوع ویتامین ب ۱۲ را انتخاب کنید.

غلات سبوس دار، مواد مغذی:

این نوع ماده های غذایی دارای کربوهیدارت بالایی هستند. همچنین دارای آهن، فیبر و ویتامین ب و مواد معدنی هستند. از بین تمامی این نوع ماده های غذایی، گندم آلمانی، غلات تاج خروس، تف و کینوا دارای بیشترین پروتئین در نوع خود هستند.

میوه ها و سبزیجات:

هر دو این ماده های غذایی بسیار سالم و مفید هستند و مواد مغذی بدن را تأمین می کنند. سبزیجاتی مثل آب تره، اسفناج، بروکلی، کلم پیچ، دانه خردل دارای آهن و کلسیم بالایی هستند و می توانید از این ماده های غذایی در رژیم غذایی خود بهره مند شوید.

در رژیم خام گیاه خواری، چه چیزهایی را نمی توانیم بخوریم؟

در رژیم خام گیاه خواری نباید از گوشت، لبنیات، غذاهای دریایی یا هر گونه ماده های گیاهی که در درجه بالاتر از ۱۱۵ درجه فارنهایت حرارت دیده است، استفاده کنید. اما برخی از مردم در این رژیم از تخم مرغ و لبنیات استفاده می کنند.

دیگر افرادی که اکثریت این رژیم را تشکیل می دهند، وگان هستند و هیچ گونه ماده دیگری را به جز ماده های غذایی گیاهی را مصرف نمی کنند. در این نوع رژیم، غذاهایی که از حالت خام درآمده اند و با هر نوع دیگری پخته یا حرارت دیده اند را نباید مصرف کنید.

بیشتر افرادی که رژیم خام گیاه خواری را رعایت می کنند، استفاده کردن از شکر تصفیه شده و قهوه را نیز کنار می گذارند. چرا که به عقیده آن ها غذاها باید در حالت اصلی خود مصرف شوند و وقتی که از حالت خود خارج شده و دچار تغییراتی شدند، نباید آن ها را مصرف کنند.

غذاهایی که در این رژیم نباید بخورید:

  • انواع میوه ها، سبزیجات، گوشت و غلات به صورت پخته شده
  • غذاهای حرارت دیده و پخته شده در هر نوعی
  • مغزها و دانه ها و آجیل برشته شده
  • روغن های نباتی و تصفیه شده
  • نمک خوراکی
  • قند، شکر، شیرینی و آرد تصفیه شده
  • آب میوه های صنعتی و لبنیات تصفیه‌شده
  • قهوه و چای
  • نوشیدنی های الکلی
  • انواع پاستا
  • انواع مختلف شیرینی‌
  • چیپس، پفک و دیگر تنقلات و خوراکی های مشابه
  • دیگر ماده های غذایی و خوردنی های فرآوری شده
غذاهایی که در این رژیم نباید بخورید:

غذاهایی که در این رژیم نباید بخورید:

نقش مکمل ها در رژیم خام گیاه خواری چیست؟

بعضی از گیاهخواران ممکن است به اندازه کافی و مناسب نتوانند ماده های مغذی و ویتامین ها را در رژیم های غذایی روزانه خود اضافه کنند. در این موارد استفاده کردن از مکمل های زیر می تواند برای آن ها مفید باشد. این مکمل ها عبارتند از:

  • ویتامین ب ۱۲: ویتامین ب ۱۲ در شکل های سیانوکبالامبن برای بیشتر افراد مناسب است و نتایج خوبی دارد.
  • ویتامین دی D: در بین ویتامین های مختلف دی، ویتامین دی ۲ یا دی ۳ می تواند بهتر باشد.
  • منبع روغن جلبک: بهترین منبع برای این نوع روغن EPA و  DHA است.
  • آهن: فقط در صورتی ‌که طی آزمایش ها معلوم شود که دچار کمبود آهن هستید، باید از مکمل های آهن استفاده کنید. استفاده کردن غیر ضروری یا استفاده زیاد و سرخود مکمل آهن می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی برای بدن شود و جلوی جذب شدن ماده های مغذی دیگر را برای بدن بگیرد. بنابراین فقط در صورت لزوم و تحت نظر پزشک از این مکمل استفاده کنید.
  • ید: برای تأمین کردن ید بدنتان حدود یک قاشق چای خوری یا نصف قاشق چای خوری نمک ید دار را در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.
  • کلسیم: کلسیم هنگام مصرف در دوزهای ۵۰۰ میلی گرم یا کمتر از آن جذب می شود. همچنین مصرف کردن مکمل کلسیم به صورت همزمان با مصرف مکمل آهن یا روی باعث کاهش جذب این مکمل می شود.
  • روی: روی را می توانید به صورت گلوکنیک یا سیترات روی مصرف کنید. همچنین نباید به صورت همزمان با مکمل کلسیم مصرف شود.

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

اگر برای شما هم سؤال است که کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن باید بگوییم که این رژیم مزایای زیادی را دارد و بسیاری از افراد با گرفتن این رژیم توانسته اند به وزن سلامت و هدف خود برسند.

طبق گفته و تجربه افرادی که این رژیم را گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن محسوس و قابل توجه با این رژیم، حتی پوست این افراد نیز نسبت به قبل بهتر شده و تأثیرات مثبتی روی طراوت پوست و روشنی پوست آن ها گذاشته است. همچنین طبق تجربه، افراد مختلف با این که وزن زیادی را با این رژیم از دست داده بودند، اما تأثیرات منفی روی پوست صورت و بدن آن ها نداشته است.

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن

این رژیم غذایی بر اساس گفته های افرادی که تحت این رژیم بودند، باعث کاهش استرس و اضطراب در آن ها شده و آرامش بیشتری را تجربه کرده اند. در نهایت؛ ما به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید از مزیت های این رژیم بهره ببرید، می توانید مدتی این رژیم را امتحان کنید و اگر نتایج دلخواه خود را نگرفتید، می توانید آن را کنار بگذارید.

اما برای این که بتوانید این رژیم را اصولی رعایت کنید، نیاز به کمک و راهنمایی های یک متخصص در کنار خود دارید. بنابراین توصیه می کنیم برای بهترین نتیجه و امن بودن روند رژیم خود، از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. توصیه ما به شما در این مورد خانم دکتر فریبا کوهدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی است.

بهترین متخصص تغذیه برای کاهش وزن

افراد زیادی مایل به کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های اضافه خود هستند. بیشتر این افراد به طور خود جوش و سرخود انواع رژیم های غذایی و راه های لاغری را امتحان می کنند و در اکثر موارد به نتیجه نمی رسند یا آن نتیجه دلخواه خود را نمی گیرند و فقط موفق به کاهش چند کیلو از وزن های اضافی شان می شوند.

در این گونه موارد بهتر است به جای امتحان کردن راه های مختلف و شاید ناسالم و غیر مناسب، بهترین و سالم ترین روش ها و رژیم های لاغری را با کمک متخصص های تغذیه امتحان کنید و نه تنها با روش سالم و ایمنی وزن تان را کاهش دهید، بلکه بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بدون داشتن عوارض خاص بگیرید.

یکی از بهترین متخصص های تغذیه که می توانند در این راه به شما کمک کنند، خانم دکتر فریبا کوهدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی است. دکتر کوهدانی دارای دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی هستند.

بهترین متخصص تغذیه برای کاهش وزن

بهترین متخصص تغذیه برای کاهش وزن

همچنین ایشان استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو انجمن مرکز تحقیقات دیابت و پژوهشگاه علوم غدد و انجمن علمی تغذیه ایران هستند. دکتر کوهدانی با دانش بسیار بالا و تجربه زیاد در زمینه تخصص خود می توانند در راه رسیدن به کاهش وزن سالم و اصولی به شما کمک کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به رژیم خام گیاه خواری، مزیت های این رژیم، غذاهایی که در این رژیم مجاز به خوردن آن ها هستیم، غذاهایی که در این رژیم مجاز به خوردن آن ها نیستیم، نقش مکمل ها در این رژیم و معرفی بهترین متخصص تغذیه (خانم دکتر کوهدانی) و بررسی سؤال کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن پرداختیم.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در نهایت برای جمع بندی باید بگوییم که هر رژیم غذایی و هر روش لاغری مزایا و معایب خود را دارند که برای فهمیدن بهترین آن ها و رژیم غذایی که کمترین عوارض جانبی را داشته باشد یا کاملاً بدون عوارض باشد و مناسب بدن شما باشد، توصیه می کنیم نزد متخصص های تغذیه با تجربه و ماهری مثل دکتر فریبا کوهدانی مراجعه کنید تا بتوانید با راهنمایی و مشورت آن ها کاهش وزن اصولی و سالمی را تجربه کنید. از این که در این مقاله ما را همراهی کردید، متشکر و قدردان هستیم. امیدواریم، توانسته باشیم تا سؤالات شما در زمینه رژیم خام گیاه خواری را پاسخ داده باشیم.

از اینکه تا انتهای پست کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن با ما همراه بودید متشکریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید