دمنوش برای شیمی درمانی

کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن
کیا با خام گیاه خواری لاغر شدن
2021/05/04
رژیم لاغری با سوپ چربی سوز
رژیم لاغری با سوپ چربی سوز
2021/05/14
دمنوش برای شیمی درمانی

دمنوش برای شیمی درمانی

در این نوشتار علمی پزشکی قصد داریم تا موضوع دمنوش برای شیمی درمانی را به شکلی مفصل و کامل مورد بیان قرار دهیم و مهم ترین موارد مرتبط با دمنوش برای شیمی درمانی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از شما همراهان گرامی درخواست می شود تا انتهای این مقاله ی کاربردی با ما همراه باشید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دمنوش برای شیمی درمانی با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

همان طور که اطلاع دارید، امروزه برخی از افراد با بیماری و امراضی گوناگون دست و پنجه نرم می کنند. هر یک از این افراد برای رهایی از بیماری خود به دنبال راه چاره ای می باشند و دوست دارند تا هر چه زودتر بهبودی کامل پیدا کرده و درمان شوند.

دمنوش برای شیمی درمانی

دمنوش برای شیمی درمانی

یکی از این بیماری ها که امروزه در نقاط مختلف دنیا و کشورهای گوناگون پخش شده است، بیماری سرطان می باشد. سرطان یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در طی سال های اخیر بوده است.

بیماران سرطانی برای رهایی از این عارضه به افراد متخصص و دکترهایی که در این حوزه تبحر و تخصص دارند، مراجعه می نمایند. هر فردی ممکن است در مرحله ی خاصی از بیماری سرطان قرار داشته باشد. لذا برای درمان از شیوه های خاصی استفاده می شود.

در حقیقت باید گفت که شیوه ی درمانی که برای سرطان در افراد مختلف مورد انتخاب قرار می گیرد، به این موضوع بستگی دارد که فرد مورد درمان در چه سطحی از بیماری سرطان قرار داشته باشد.

یکی از شیوه های مرسوم برای درمان سرطان، روش شیمی درمانی می باشد

یکی از شیوه های مرسوم برای درمان سرطان، روش شیمی درمانی می باشد. امروزه در سطح کشورهای مختلف و همچنین کشور خودمان شاهد افراد سرطانی بسیاری هستیم که در حال درمان با شیوه ی شیمی درمانی می باشند.

ما در مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی، مهم ترین نکته های تغذیه ی مربوط به قبل و بعد از شیمی درمانی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و به ویژه شرایط و تاثیرات برخی از دمنوش ها را بر روی این شیوه ی درمانی بررسی خواهیم کرد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از شیوه های مرسوم برای درمان سرطان، روش شیمی درمانی می باشد

یکی از شیوه های مرسوم برای درمان سرطان، روش شیمی درمانی می باشد

در همین قسمت های ابتدایی نوشتار خود باید حضور شما عزیزان خواننده عرض کنیم که برای دریافت برنامه های غذایی مربوط به شیمی درمانی و تجویز انواع دمنوش هایی که بعد از شیمی درمانی مفید می باشند، بهتر است به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمایید که در این حوزه از تجربه و سابقه ی بسیار خوبی برخوردار باشد.

دکتر کوهدانی

توصیه ی ما به شما عزیزان این است که برای مشاوره در زمینه ی موضوعات تغذیه ی مرتبط با شیمی درمانی به خانم دکتر کوهدانی مراجعه نمایید و با ایشان مشورت کنید. ایشان در حوزه ی انواع دمنوش ها برای شیمی درمانی و ارائه بهترین برنامه ها و رژیم های غذایی بسیار با تجربه هستند و سالیان سال است که در این شاخه ی علمی پزشکی فعالیت می نمایند. در حال حاضر خانم دکتر کوهدانی یکی از برترین متخصص های تغذیه در سطح کشور می باشد.

دکتر کوهدانی

دکتر کوهدانی

در ادامه و برای این که موضوع دمنوش برای شیمی درمانی را به خوبی مورد بسط قرار دهیم، اصلی ترین موردهای مربوط به دمنوش برای شیمی درمانی را در قالب چند تیتر و  سوال بیان می کنیم و در هر یک از بخش های نوشتار خود، آن ها را به صورت مجزا تشریح خواهیم کرد. خواهشمند است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصلی ترین و مهم ترین تیترهای مرتبط با مقاله دمنوش برای شیمی درمانی به شرح ذیل می باشند:

آیا در زمینه ی اصول کلی تغذیه مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی قبل از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی بهترین رژیم های غذایی مربوط به روزهای بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی اسهال مربوط به دوره ی شیمی درمانی و برنامه ی غذایی مربوط به آن اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی مناسب یبوست مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟ آیا مصرف دمنوش ها هم می تواند در این دوران موثر باشد؟

آیا با بهترین برنامه های غذایی و مناسب ترین دمنوش های مربوط به حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی آشنایی دارید؟

موارد نامناسب غذایی برای حالت تهوع دوره ی شیمی درمانی

آیا با نکات تغذیه ای مهم برای رفع درد دهان در دوره ی شیمی درمانی آشنایی دارید؟ آیا دمنوش ها در این مواقع مفید می باشند؟

آیا در زمینه ی نکته های مهم تغذیه ای برای کاهش درد دندان در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین دمنوش هایی که در دوره ی شیمی درمانی و دوره های درمانی مربوط به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

دمنوش نعناع

دمنوش گیاه بابونه

دمنوش گیاه زنجبیل

دیگر دمنوش ها

آیا در زمینه ی برنامه های غذایی مناسب کم اشتهایی در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

سخن پایانی

 

آیا در زمینه ی اصول کلی تغذیه مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

در همین بخش ابتدایی از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی لازم است تا حدودی با شیمی درمانی و اصول اولیه ی مربوط به تغذیه ی مرتبط با شیمی درمانی آشنا شویم. از شما درخواست می نماییم در این قسمت با ما همراه باشید.

همان گونه که در بخش های مقدماتی همین مقاله خدمت شما عرض شد، شیمی درمانی از شیوه های درمانی برای بیماری سرطان می باشد. خوشبختانه برای مدیریت مناسب علائم و عارضه های جانبی این شیوه ی درمانی روش های خوبی موجود می باشد. همه ی این روش ها می توانند در بهبودی و یا درمان کامل سرطان موثر باشند.

آیا در زمینه ی اصول کلی تغذیه مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی اصول کلی تغذیه مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

افراد می توانند برای سوخت رسانی مفید و مناسب به اعضای بدن خود، التیام بهتر بیماری و درمان کامل این عارضه ترکیبی از دستورالعمل های تخصصی پزشکی و برنامه های غذایی مناسب را به کار بگیرند.

مهم ترین تاثیراتی که داشتن یک تغذیه ی خوب بعد از انجام شیمی درمانی دارد، بر روی موارد ذیل می باشد:

کاهش خستگی فرد بعد از انجام شیمی درمانی

کاهش میزان درد بعد از اقدام به شیمی درمانی

کم شدن میزان تب

و …

بهتر است برنامه های مناسب غذایی در دوره های شیمی درمانی و همچنین بعد از اتمام آن ادامه داشته باشند تا فرد مورد نظر هر چه زودتر شرایط بازیابی قوای جسمی خود را پیدا نماید و به بهبودی کامل دست یابد.

مهم ترین هدف هایی که با برنامه های غذایی همزمان و یا بعد از شیمی درمانی به دنبال آن ها می باشیم

مهم ترین هدف هایی که با برنامه های غذایی همزمان و یا بعد از شیمی درمانی به دنبال آن ها می باشیم، مبارزه بهتر با نشانه ها و علائم بیماری توأم با نگه داشتن رژیم غذایی کافی و مناسب بعد از شیمی درمانی می باشد.

بهتر است در این خصوص به یک دکتر متخصص مراجعه نمایید و طبق برنامه و دستوارتی که ایشان ارائه می نمایند، عمل نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای گرفتن برنامه ی غذایی مناسب مربوط به دوره های شیمی درمانی به سرکار خانم دکتر کوهدانی مراجعه و با ایشان مشاوره نمایید. ایشان می تواند بهترین برنامه های غذایی مربوط به شیمی درمانی را در اختیار شما قرار دهند.

از شما همراهان گرامی درخواست می شود تا در بخش های بعدی مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی نیز با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی قبل از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که مشاهده فرمودید، در بخش قبلی از متن دمنوش برای شیمی درمانی با اصول کلی و هدف های مربوط به تغذیه ی مرتبط با شیمی درمانی آشنا شدیم. در این قسمت از مقاله ی خود قصد داریم تا برنامه های غذایی که بهتر است افراد قبل از اقدام به شیمی درمانی مورد رعایت قرار دهند را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دهیم. خواهشمند است در این قسمت ما را همراهی نمایید.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی قبل از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی قبل از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

معمولا در انواع امراض و بیماری ها، یکی از بهترین موارد تغذیه ای، همان غذاهای سالم و بدون افزودنی های شیمیایی می باشند.

بهترین مثال ها برای این غذاهای سالم، موارد ذیل می باشند:

ماست ساده یا میوه ای

میوه ی تازه

تخم مرغ و نان برشته

نان شیرینی با مقدار کمی از کره بادام زمینی

سوپ

و موارد دیگر

بهتر است در زمانی که در حال شیمی درمانی هستید، یک میان وعده ی سبک و البته بدون مزه را با خود به همراه داشته باشید. شما برای این منظور می توانید از غذاهایی که در بالا نام بردیم، استفاده نمایید. بهتر است که از میان وعده هایی مصرف نمایید که حالت اسیدی کم تری را داشته باشند.

مثلا می توانید از این موارد به کار ببرید:

سیب

انگور

موز

ماست  مایع

و …

می توانید از یک بطری آب که درون آن را با نوشیدنی مورد علاقه خود پر نموده اید، استفاده نمایید.

می توانید از یک بطری آب که درون آن را با نوشیدنی مورد علاقه خود پر نموده اید، استفاده نمایید. البته بهتر است تا نوشیدنی که در اینجا استفاده می کنید، حاوی غذاهای اسیدی که برای سیستم گوارش مضر هستند، نباشد.

بهتر است برای دریافت مشاوره ی مربوط به برنامه ی غذایی حین شیمی درمانی با افراد متخصص که در حوزه ی تغذیه و رژیم های غذایی دارای سابقه و تجربه ی مناسبی می باشند، مشورت نمایید و از نظرات کارشناسی شده ی ایشان استفاده نمایید. بهترین متخصص تغذیه برای این امر خانم دکتر کوهدانی می باشد که در حال حاضر به عنوان برترین متخصص تغذیه در سطح کشور شناخته می شود. بهتر است در اسرع وقت با ایشان ملاقات و مشورت نمایید.

از شما درخواست می نماییم تا در قسمت های بعدی نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در قسمت قبلی از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی مهم ترین مواد غذایی که می توانید قبل از اقدام به شیمی درمانی میل نمایید را مورد بیان قرار دادیم. در ادامه و قسمت دیگری از این متن، تصمیم داریم که برنامه غذایی مناسب برای روزهای بعد از شیمی درمانی را مورد تشریح قرار دهیم. از شما عزیزان دعوت می نماییم تا در این بخش نیز با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

افرادی که دچار سرطان می باشند و در حال حاضر دوره های مربوط به شیمی درمانی را پشت سر می گذارند، از نظر سیستم ایمنی بدن خود، وضعیت ضعیف تری را نسبت به دیگر افراد دارند. لذا بهتر است، این افراد از آب میوه های طبیعی استفاده نمایند. چون هر گونه میکروب و آلودگی که در انواع آب میوه های کارخانه ای موجود است، می تواند برای سلامت این افراد خطرناک باشد.

این افراد بهتر است به جای این که غلات را به شکل تصفیه شده استفاده نمایند، از غلات کامل و دارای سبوس مصرف نمایند. همچنین بهتر است از مصرف آرد سفید خودداری نمایند و آردهای سبوس دار را در برنامه ی غذایی خویش لحاظ نمایند.

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه شیمی درمانی دیدن کنید.

بهترین مواد غذایی که این افراد می توانند برای روزهای بعد از انجام شیمی درمانی انتخاب نمایند، به شح ذیل می باشند:

انواع میوه ها و ِ آب میوه های طبیعی

دمنوش هایی که از میوه های خشک شده ی طبیعی به دست می آیند.

انواع دمنوش های مربوط به گیاهان مختلف

سبزی هایی که رنگ تیره تری دارند و به قرمز، سبز تیره، نارنجی یا حتی سیاه نزدیک تر هستند.

و …

برای مصرف انواع دمنوش ها و یا دیگر مواد خوراکی طبیعی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید

که البته ایشان باید برای مصرف انواع دمنوش ها و یا دیگر مواد خوراکی طبیعی با یک پزشک متخصص مشورت نمایند و برنامه های غذایی را بدون مشورت پیگیری نکنند. به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم، برای مشورت در زمینه ی مصرف انواع میوه ها، آب میوه های طبیعی و انواع دمنوش های موثر در دوران شیمی درمانی به دکتر کوهدانی که یکی از برترین پزشک های متخصص تغذیه در این حوزه می باشد، مراجعه نمایید. ایشان بهترین برنامه های روزانه را برای روزهای بعد از شیمی درمانی به شما ارائه می کنند.

برای مصرف انواع دمنوش ها و یا دیگر مواد خوراکی طبیعی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید

برای مصرف انواع دمنوش ها و یا دیگر مواد خوراکی طبیعی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید

شما خواننده گرامی در حال مطالعه ی مقاله ای علمی پزشکی با عنوان دمنوش برای شیمی درمانی هستید. از شما درخواست می شود تا بخش های بعدی این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید. در ادامه می خواهیم موضوعات جالب دیگری که در ارتباط با دمنوش برای شیمی درمانی هستند را برای شما توضیح دهیم.

آیا در زمینه ی بهترین رژیم های غذایی مربوط به روزهای بعد از شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

همان طور که مشاهده فرمودید، در قسمت قبلی از متن دمنوش برای شیمی درمانی برخی از مواد طبیعی که برای روزهای بعد از شیمی درمانی مفید هستند را نام بردیم. در ادامه ی مقاله ی خود قصد داریم تا مناسب ترین برنامه های غذایی و رژیم های مربوط به روزهای بعد از شیمی درمانی را با جزئیات بیشتری برای شما عزیزان توضیح دهیم. از شما همراهان گرامی درخواست می شود که در این بخش نیز با ما همراه باشید.

در این خصوص بهتر است ۵۰ درصد از مواد غذایی تشکیل دهنده وعده ها و میان وعده های غذایی تان را از انواع میوه ها و سبزی های تازه و سالم مورد انتخاب قرار دهید.

همچنین بهتر است دست کم ۳ مورد از وعده های غذایی خود را با سبزی های برگ سبز تیره سپری نمایید. چون که این موضوع می تواند مقداری از آهن و کلسیم  مورد نیاز بدن شما را تامین نماید.

کلم بروکسل

یکی از مواد خوراکی و گیاهی که برای روزهای بعد از انجام شیمی درمانی بسیار مفید می باشد، کلم بروکسل است. بهتر است در این دوران از انواع سبزی هایی که دارای برگ تیره ای هستند، استفاده نمایید.

کلم بروکسل

کلم بروکسل

مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشند:

اسفناج، کاهو و انواع سبزی هایی که درون سبزی خوردن هستند.

بهتر است از بین گوشت های قرمز و گوشت های سفید، انواع گوشت ماهی ها و یا گوشت پرندگانی که هضم راحت تری دارند را مورد انتخاب قرار دهید و آن ها را مصرف نمایید. این نمونه از گوشت ها دارای پروتئین مرغوب تری بوده و از چربی کمتری نیز برخوردار می باشند. لذا این مواد غذایی برای دوره ی بعد از انجام شیمی درمانی از فواید بیشتری برخوردار هستند.

میل نمودن زیادتر از حد از انواع گوشت های کبابی و یا پر چربی

به این نکته توجه داشته باشید که میل نمودن زیادتر از حد از انواع گوشت های کبابی و یا پر چربی می تواند دوره ی زمانی مربوط به درمان بیمارهای سرطانی را کندتر نماید و این دوره برای این افراد بیشتر طول بکشد.

بهتر است برای بالا رفتن میزان قدرت سیستم ایمنی بدنتان از انواع میوه هایی که حاوی ویتامین سی هستند، استفاده نمایید. این میوه های سرشار از ویتامین سی به شرح ذیل می باشند:

مرکبات، هلو، انبه، آووکادو، انجیر، گوجه فرنگی، پیاز  خام، فلفل دلمه ای، کیوی و …

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که شما می توانید از میوه هایی که به صورت طبیعی خشک شده اند نیز استفاده نمایید و از آن ها دمنوش هایی خانگی تهیه و مورد مصرف قرار دهید. این دمنوش ها در عین حالی که دارای ویتامین های مختلف درون گیاه مورد نظر می باشند، می توانند به آبرسانی بهتر به بدن شما و آرامش روحی و روانی شما نیز کمک نمایند.

بهتر است که در خصوص برنامه ها و رژیم های غذایی با دکتر متخصص تغذیه مشورت نمایید

بهتر است که در خصوص برنامه ها و رژیم های غذایی که مناسب افراد سرطانی و دوره های شیمی درمانی می باشند، با دکتر متخصص تغذیه مشورت نمایید. در این خصوص مناسب تر این است که به یک پزشک متخصص تعذیه که دارای سابقه های مناسبی در ارائه برنامه های غذایی برای دوران شیمی درمانی می باشد، مراجعه و با ایشان مشورت نمایید.

همچون دیگر بخش های این مقاله، پیشنهاد و توصیه ی ما به شما عزیزان، مراجعه به خانم دکتر کوهدانی می باشد  که در حال حاضر یکی از حاذق ترین پزشک های تغذیه در سطح ایران می باشد. ایشان برای دوره های درمانی مربوط به سرطان و دوره های شیمی درمانی، بهترین برنامه های غذایی و مناسب ترین دمنوش ها را به افراد متقاضی ارائه می نمایند. دکتر کوهدانی سالیان سال است که در حوزه ی تغذیه و برنامه های غذایی مربوط به دوران شیمی درمانی فعالیت می نمایند و در این حوزه از تجربه ی بسیار خوبی برخوردار می باشند.

از شما مخاطبین گرامی درخواست می شود که قسمت های بعدی نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی را از دست ندهید. چون در بخش های بعدی، قصد داریم تا موارد کاربردی دیگری در ارتباط با دمنوش برای شیمی درمانی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

بهتر است که در خصوص برنامه ها و رژیم های غذایی با دکتر متخصص تغذیه مشورت نمایید

بهتر است که در خصوص برنامه ها و رژیم های غذایی با دکتر متخصص تغذیه مشورت نمایید

آیا در زمینه ی اسهال مربوط به دوره ی شیمی درمانی و برنامه ی غذایی مربوط به آن اطلاعاتی دارید؟

در قسمت قبل از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی، برخی از برنامه های غذایی که افراد باید بعد از اقدام به شیمی درمانی مورد مراعات قرار دهند را برای شما عزیزان توضیح دادیم. در ادامه ی این مقاله بنا داریم تا بهترین مواد خوراکی و غذایی که در زمان پیش آمدن اسهال دوره ی شیمی درمانی مفید و مثمر ثمر می باشند را برای شما همراهان گرامی تشریح نماییم. خواهشمند است در این قسمت با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی اسهال مربوط به دوره ی شیمی درمانی و برنامه ی غذایی مربوط به آن اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی اسهال مربوط به دوره ی شیمی درمانی و برنامه ی غذایی مربوط به آن اطلاعاتی دارید؟

یکی از عارضه هایی که در دوره ی درمان سرطان و دوره های شیمی درمانی برای افراد مختلف پیش می آید، مشکل اسهال در این دوره ی درمانی می باشد.

مهم ترین مواد غذایی و اقدام های اساسی که برای این دوران مناسب می باشند، عبارت هستند از:

در طول روز وعده های غذایی کم و متعددی را میل نمایید.

چربی کم تری را استفاده نمایید.

آب  سیب و  آب انگور گزینه هایی مناسب هستند.

نکتار میوه

سوپ با نمک کم

ژلاتین

انواع دمنوش ها مانند: دمنوش  زنجبیل و دمنوش  نعناع را مصرف کنید.

و …

این ها مهم ترین مواردی هستند که افراد باید در دوره ی شیمی درمانی و به خصوص زمانی که با عارضه اسهال در این دوره مواجه می شوند، آن ها را رعایت نمایند.

بهتر است در مورد برنامه ی غذایی که مخصوص اسهال شیمی درمانی می باشد، با دکتر متخصص تغذیه مشورت نمایید. به شما همراهان گرامی توصیه می کنیم به یک متخصص تغذیه ماهر و با تجربه مراجعه و جزئیات مربوط به برنامه های غذایی مناسب را از ایشان دریافت کنید. پیشنهاد ما مشورت با خانم دکتر کوهدانی می باشد که دارای تجارب فراوانی در حوزه ی برنامه های غذایی ویژه ی دوره ی شیمی درمانی می باشند.

خواهشمند است در بخش های بعدی این مقاله با عنوان دمنوش برای شیمی درمانی همراه ما باشید.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی مناسب یبوست مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟ آیا مصرف دمنوش ها هم می تواند در این دوران موثر باشد؟

در قسمت قبلی از نوشتار علمی پزشکی خود با عنوان دمنوش برای شیمی درمانی به ارائه ی توضیحاتی در زمینه ی برنامه ی غذایی مربوط به اسهال در دوره ی شیمی درمانی پرداختیم. حال در بخش دیگری از نوشتار کاربردی خود می خواهیم تا برای افرادی که در دوره ی درمان سرطان خود و دوره ی شیمی درمانی با یبوست مواجه می شوند، مناسب ترین مواد غذایی و بهترین رژیم های تغذیه را ارائه نماییم. لطفا تا انتهای این قسمت ما را همراهی نمایید.

اگر پزشک متخصص شما مصرف نمودن انواع غذاها و یا داروهای ملین را برای شما تجویز می نمایند، بهتر است بر اساس دستورالعملی که ایشان می دهند، عمل نمایید. به این نکته نیز توجه نمایید که بهتر است از رخداد یبوست خودداری نمایید تا این که به آن دچار شده و سپس به دنبال راه هایی برای کنترل و درمان آن باشید.

بهتر است در این دوران از انواع مواد غذایی که دارای فیبر بالایی می باشند، استفاده نمایید. مصرف تنقلات و انواع مغزها نیز در این شرایط مفید است.

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی مناسب یبوست مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟ آیا مصرف دمنوش ها هم می تواند در این دوران موثر باشد؟

آیا در زمینه ی برنامه ی غذایی مناسب یبوست مربوط به شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟ آیا مصرف دمنوش ها هم می تواند در این دوران موثر باشد؟

بهترین منابع غذایی که دارای فیبر بالایی می باشند، به شرح ذیل هستند:

غلات سبوس دار  و خود سبوس

آرد جو

بلغور جو دو سر

برنج قهوه ای

انواع میوه ها

لوبیا، نخود فرنگی، عدس  و دیگر دانه ها

به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف آب فراوان و دیگر نوشیدنی های طبیعی در این دوره ی زمانی مفید و موثر می باشند. یکی از بهترین نوشیدنی ها در این دوران، انواع دمنوش های طبیعی می باشند که بهتر است برای تهیه و دریافت برنامه مصرف آن ها با یک متخصص تغذیه ماهر و با تجربه مشورت نمایید.

یکی از بهترین دکترهای متخصص تغذیه دکتر کوهدانی می باشد که دارای تجربه های بسیار ارزنده ای در این حوزه می باشد. پس بهتر است با ایشان مشورت نمایید و طبق نظر ایشان عمل کنید.

نوشیدن آب

یکی از موارد مهمی که در این دوران نباید فراموش شود، نوشیدن آب، نوشیدنی های طبیعی و یا انواع دمنوش های تجویز شده به میزان حداقل ۸ فنجان در هر روز می باشد.

بهتر است بعد از این که انواع غذاهای دارای فیبر، نوشیدنی ها، دمنوش ها را میل نمودید، برای مشورت و دریافت راهنمایی های بهتر به متخصص تغذیه ی خود مراجعه و یا با ایشان تماس حاصل نمایید.

دکتر کوهدانی یکی از بهترین پزشک های تغذیه در سطح کشور می باشد که می توانید برای گرفتن راهنمایی های دقیق با ایشان مشورت نمایید.

لطفا بخش های باقیمانده از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی را از دست ندهید. در دیگر قسمت های این متن تصمیم داریم تا موضوعات جالب دیگری را برای شما بیان نماییم.

نوشیدن آب

نوشیدن آب

آیا با بهترین برنامه های غذایی و مناسب ترین دمنوش های مربوط به حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی آشنایی دارید؟

در قسمت پیشین از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی به بیان برخی از مواد غذایی که برای دوران یبوست مربوط به شیمی درمانی مناسب می باشند، پرداختیم. در بخش دیگری از متن خود بنا داریم تا برخی از مواد خوراکی و یا دمنوش هایی که برای حالت تهوع این دوره یعنی دوره ی شیمی درمانی مفید می باشند را مورد تشریح و توضیح قرار دهیم. از شما همراهان عزیز درخواست داریم تا انتهای این بخش نیز با ما همراه باشید.

در صورتی که دارای حالت استفراغ می باشید، این یک وضعیت طبیعی پزشکی می باشد و می توان آن را با دارو مورد بررسی و کنترل قرار داد. اما در صورتی که مقداری حالت تهوع دارید، چه این حالت با استفراغ کم همراه باشد و یا اصولا دارای استفراغ نباشد، بهتر است از برخی از غذاهای مناسب مربوط به این دوران استفاده نمایید. البته لازم است که این برنامه های غذایی را از فرد متخصص تغذیه دریافت و بر طبق دستوراتی که ایشان به شما می دهد، آن ها را مورد مصرف قرار دهید.

بهترین برنامه های غذایی برای رفع حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی موارد ذیل می باشند:

بهتر است  هر روز پنج تا شش وعده غذا میل نمایید.

بهتر است از  خالی بودن کامل شکم، خودداری کنید.

بهتر است  تا می توانید از مواد غذایی  طبیعی مصرف کنید. مانند: نوشیدنی با دمنوش چای زنجبیل که می تواند به حالت تهوع  بسیار کمک کند.

بهترین برنامه های غذایی برای رفع حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی موارد ذیل می باشند:

بهترین برنامه های غذایی برای رفع حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی موارد ذیل می باشند:

مناسب تر این است که  غذاهای سرد و سبک را در نظر بگیرید: از مصرف انواع غذاهای چرب و روغنی خودداری کنید.

مایعات را در میان غذای خود مصرف کنید.

از بو کردن و استشمام بوهای مختلف موجود در مواد غذایی پرهیز کنید.

در صورتی که می توانید، در طول آماده سازی غذا، در بیرون از  آشپزخانه حضور داشته باشید.

میل نمودن  دمنوش  یا گیاه خشک و تازه ی نعناع در طول دوره ی مربوط به شیمی درمانی هم می تواند حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی را کمتر نماید و یا آن را به کلی از بین ببرد.

موارد نامناسب غذایی برای حالت تهوع دوره ی شیمی درمانی

همچنین در دوره ی شیمی درمانی در صورتی که دارای حالت تهوع می باشید، بهتر است که از میل نمودن غذاها و مواد خوراکی زیر پرهیز نمایید:

انواع غذاهای داغ

انواع غذاهای خیلی تند و تند (به عنوان مثال؛  فلفل تند، کاری)

غذاهایی که فیبر  خیلی بالا دارند (به عنوان مثال؛ میوه و سبزیجات خام و …)

انواع غذاهایی که چرب، روغنی و سرخ شده می باشند.

انواع  دسرها

انواع  آجیل، دانه ها و یا میوه های خشک

انواع محصولات لبنی با احتیاط مصرف شود.

انواع غذاهای شیرین و قندی

وعده های سنگین که می توانند به دستگاه گوارش افراد فشار زیادی وارد نمایند.

غذاهایی با بوی قوی: البته غذاهایی که گرم هستند، عموما دارای بوی قوی تری می باشند.

خوردن یا نوشیدن سریع

دراز کشیدن های بعد از  میل نمودن غذا

از مصرف تخم مرغ خام یا خوراکی هایی که دارای تخم مرغ خام هستند، خودارای نمایید

از مصرف تخم مرغ خام یا خوراکی هایی که دارای تخم مرغ خام هستند، خودارای نمایید. علت این موضوع  ورود سالمونلا به بدن می باشد که دارای خطرات و مضراتی می باشد.

تمام گوشت ها را قبل از مصرف، کاملا بپزید.

از میل نمودن انواع گوشت های کبابی، استیکی یا آبدار خودداری نمایید.

قبل از مصرف هر نوع  مکمل غذایی  برای بالا بردن قوای عمومی بدن خود، واجب است تا با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

در دوره ی  شیمی درمانی، مصرف  چای سبز و سفید را محدود نمایید.

علت این موضوع این است که  برخی از آنتی اکسیدان های موجود در این نوع از چای ها، سبب به وجود آمدن تداخل در کارکرد داروهای شیمی درمانی می شوند.

بهتر است در زمینه ی  مصرف سویا با پزشک خود مشورت کنید.

به این علت که  در بعضی از  سرطان ها، می بایست  مصرف  سویا  را به علت ترکیب های ویژه ی موجود در آن و احتمال  به وجود آمدن اختلال در روند درمان، محدود و کمتر نمود.

در مورد دمنوش ها و مواد غذایی که برای دوره ی شیمی درمانی و حالت تهوع مربوط به آن مفید و موثر می باشند

در مورد دمنوش ها و مواد غذایی که برای دوره ی شیمی درمانی و حالت تهوع مربوط به آن مفید و موثر می باشند و یا دریافت اطلاعات دقیق تری در زمینه ی مواد غذایی مضر برای حالت تهوع شیمی درمانی، می بایست با یک متخصص تغذیه ی حاذق که در این زمینه تجربه ی مناسبی را دارد مشورت نمایید.

پیشنهاد ما در این قسمت نیز مراجعه به سرکار خانم دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه ی کشور می باشد که در حوزه ی برنامه های غذایی دوره ی شیمی درمانی و درمان های مرتبط با انواع سرطان ها دارای سابقه ی بسیار خوبی می باشند. در اسرع وقت به ایشان مراجعه و یا با خانم دکتر کوهدانی مشورت نمایید.

از شما همراهان گرامی درخواست می شود که در قسمت های باقیمانده از مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی با ما همراه باشید.

در مورد دمنوش ها و مواد غذایی که برای دوره ی شیمی درمانی و حالت تهوع مربوط به آن مفید و موثر می باشند

در مورد دمنوش ها و مواد غذایی که برای دوره ی شیمی درمانی و حالت تهوع مربوط به آن مفید و موثر می باشند

آیا با نکات تغذیه ای مهم برای رفع درد دهان در دوره ی شیمی درمانی آشنایی دارید؟ آیا دمنوش ها در این مواقع مفید می باشند؟

 

همان طور که مشاهده فرمودید در بخش قبلی از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی، برخی از مواد غذایی مفید و همچنین مواد خوراکی مضر در زمانی که افراد دارای حالت تهوع در دوره ی شیمی درمانی می باشند را مورد بررسی قرار دادیم.

اینک و در قسمت دیگری از مقاله ی خود، قرار است تا برخی از نکته ها و موضوع هایی که مربوط به عوارض ناشی از شیمی درمانی می باشند را برای شما همراهان گرامی مورد تشریح قرار دهیم. خواهشمند است در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید.

برخی از عوارض بدنی که ممکن است در دوره ی شیمی درمانی برای افراد مختلف پیش بیایند، به شرح ذیل می باشند:

ممکن است فرد دچار اسهال شود.

امکان دارد که فرد، تحت شیمی درمانی با یبوست مواجه شود.

دهان و گلوی ایشان خشک شده و یا ممکن است ایشان در دهان و گلوی خود احساس درد داشته باشند.

داشتن احساس درد در دندان ها

کم اشتها شدن فرد مورد درمان

که ما در این قسمت برخی از موارد مهم تغذیه ای که برای دردناکی دهان و گلو مفید می باشند را مورد توضیح قرار می دهیم.

این موارد به شرح ذیل می باشند:

بهتر است که از انواع غذاهای نرم استفاده نمایید. مانند موارد ذیل:

اسموتی

سوپ گرم

بلغور جو دو سر

ماست

تخم مرغ

پودینگ

پوره سیب زمینی و میوه کنسرو شده

نوشیدن انواع دمنوش های گرم

نوشیدن انواع دمنوش های گرم نیز در این حالت بسیار موثر می باشند که بهتر است در انتخاب این موارد با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

می توانید برای رفع درد در ناحیه دهان و گلوی خود از انگور یخ زده استفاده نمایید و یا این که هندوانه و طالبی را امتحان نمایید.

بهتر است برای کم شدن درد در این شرایط، از مواد اسیدی مانند انواع مرکبات، قهوه ی داغ، مواد خوراکی که دارای دانه های ریزی می باشند، اجتناب فرمایید.

در مجموع؛ بهتر است تا اقدام های لازم در مورد برنامه های غذایی برای رفع خشکی و درد در ناحیه ی گلو و دهان را با پزشک متخصص تغذیه هماهنگ نمایید. بهتر است در این مورد به خانم دکتر کوهدانی که یکی از برترین متخصص های تغذیه می باشد، مراجعه کرده و یا به صورت غیر حضوری با ایشان تماس برقرار نمایید.

لطفا بخش های باقیمانده از مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی را از دست ندهید. در قسمت های بعدی، موارد کاربردی دیگری را مورد تشریح قرار خواهیم داد.

نوشیدن انواع دمنوش های گرم

نوشیدن انواع دمنوش های گرم

آیا در زمینه ی نکته های مهم تغذیه ای برای کاهش درد دندان در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

در قسمت قبلی از متن دمنوش برای شیمی درمانی، لیستی از مهم ترین موارد تغذیه برای کم شدن خشکی و درد دهان و گلودردی که در دوران شیمی درمانی حس می شوند را برای شما عزیزان بیان نمودیم. در ادامه، قصد داریم تا بهترین گزینه های غذایی در زمان درد دندان مربوط به شیمی درمانی را مورد بررسی قرار دهیم. از شما عزیزان درخواست می کنیم که در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

برای این که بتوانید به بهترین شکل از دندان های خویش مراقبت نمایید، بهتر است تا یک برنامه ی غذایی مناسب را تعقیب نمایید. این موضوع در زمانی که در دوره ی شیمی درمانی و یا بعد از آن هستید، از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.

یکی از مهم ترین اقدام ها برای رفع دندان درد در دوره ی شیمی درمانی این می باشد که با کمک نمک، جوش شیرین و مقداری آب، محلولی را درست نموده  و در دهان خود قرقره نمایید. بهتر است این کار را به صورت ۴ الی ۵ مرتبه و در طول روز انجام دهید.

بهتر است در این دوره، محصولات بهداشتی که سبب خشک شدن ناحیه ی دهان می شوند را مورد مصرف خود قرار ندهید. مثلا برخی از محصولات بهداشتی که دارای الکل و یا پروکسید می باشند.

در این دوره استفاده از بزاق مصنوعی نیز کارساز می باشد

در این دوره استفاده از بزاق مصنوعی نیز کارساز می باشد و افراد می توانند فضای دهان خویش را با بزاق مصنوعی پر نمایند.

یکی دیگر از اقدام های مناسب در این دوره، قورت دادن روغن زیتون و یا دیگر روغن های گیاهی مانند روغن کنجد می باشد. تاثیر این اقدام به این صورت می باشد که برای دست کم ۱۵ دقیقه فضای دهان و مری افراد، نرم و ملین می ماند. البته تحمل این موضوع برای همه ی اشخاص امکان پذیر نمی باشد.

برخی از دمنوش ها نیز برای رفع درد موجود در دندان و در دوره ی شیمی درمانی مفید و موثر می باشند که البته پیشنهاد ما این است که شما این دمنوش ها را بر اساس موارد تجویز شده از سوی پزشک متخصص تغذیه تهیه و مصرف نمایید. بهتر است در این زمینه به هر پزشکی مراجعه و به ایشان اعتماد نکنید.

پیدا کردن پزشک حاذق

این یک موضوع مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. مناسب ترین کار این است که ابتدا پزشک حاذقی را که در حوزه ی تغذیه و به خصوص تغذیه ی دوره ی شیمی درمانی تبحر کامل را دارد، پیدا نمایید و با ایشان مشورت کنید.

پیشنها ما در این قسمت همچون دیگر بخش های مقاله، مراجعه به خانم دکتر کوهدانی می باشد. شما می توانید به دکتر کوهدانی مراجعه نموده و از مجموعه علم؛ تخصص و سابقه ی ایشان نهایت استفاده را ببرید.

در حال حاضر ایشان یکی از متبحرترین پزشک های متخصص حوزه ی تغذیه در کشور می باشند.

از شما تقاضا داریم تا در بخش های بعدی مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی، با ما همراه باشید.

پیدا کردن پزشک حاذق

پیدا کردن پزشک حاذق

آیا در زمینه ی مهم ترین دم نوش هایی که در دوره ی شیمی درمانی و دوره های درمانی مربوط به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که مطالعه فرمودید در بخش قبلی از مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی، برخی از مواد غذایی که برای درد دندان در دوره های شیمی درمانی مورد کاربرد قرار می گیرند را برای شما عزیزان توضیح دادیم. در ادامه قصد داریم تا بهترین و مناسب ترین دمنوش هایی که در این دوران یعنی زمان شیمی درمانی، بعد از شیمی درمانی، دوران پرتو درمانی و دیگر شیوه های درمانی برای بیماری سرطان مورد مصرف واقع می شوند و برای سلامتی فرد مفید می باشند را مورد تشریح قرار دهیم. از شما درخواست می شود، با ما همراه باشید.

آیا در زمینه ی مهم ترین دم نوش هایی که در دوره ی شیمی درمانی و دوره های درمانی مربوط به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین دم نوش هایی که در دوره ی شیمی درمانی و دوره های درمانی مربوط به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

مهم ترین دمنوش های مناسب برای دوره ی شیمی درمانی را در ادامه و به صورت تیتر وار بیان می کنیم و هر یک از آن ها را به صورت مختصر توضیح می دهیم:

دمنوش نعناع:

سالیان بسیار زیادی است که به منظور از میان بردن گاز موجود در دستگاه گوارش، باز کردن گرفتگی ها و اسپاسم های عضلانی و درمان اسهال از نعناع و یا دمنوش آن استفاده می شود. از مهم ترین موارد استفاده از نعناع و دمنوش های حاصل از آن در مواردی همچون: در آرام نمودن اسپاسم های عضلانی، آرام شدن عضله های دستگاه گوارش، بهتر شدن جریان صفرا می باشد.

در افرادی که دارای گلو درد هستند، می توان از دم کرده ی برگ های گیاه نعناع استفاده نمود. در این صورت این گیاه می تواند نقش یک مسکن آرام بخش را داشته باشد.

و اما در حوزه ی درمانی های مرتبط با شیمی درمانی از جمله در شیوه ی پرتو درمانی می توانیم از دمنوش نعناع استفاده نماییم و مهم ترین خاصیت این دمنوش،  در از میان بردن زخم های دردناکی است که در دوره ی پرتو درمانی ایجاد می شوند.

دمنوش نعناع:

دمنوش نعناع:

دمنوش گیاه بابونه:

یکی از دمنوش های دیگر که در اینجا مورد بحث قرار می دهیم، دمنوش گیاه بابونه می باشد. این گیاه مزیت های دارویی فراوانی را دارا می باشد. این دمنوش می تواند برخی از مشکلات بی خوابی که در دوره ی شیمی درمانی و پرتو درمانی به سراغ فرد می آیند را برطرف نماید.

همچنین افراد تحت درمان با شیمی درمانی و یا پرتو درمانی می توانند از دهان شویه های تولید شده با گیاه بابونه نیز استفاده نمایند. در این صورت مهم ترین خاصیت این دهان شویه ها، پیشگیری از ایجاد زخم ها در ناحیه ی دهان و یا از بین بردن این زخم ها می باشد.

همچنین افراد می توانند این دهان شویه ها را در دهان و یا ناحیه ی گلوی خود قرقره نمایند و یا این که دهان و گلوی خود را مورد شست و شو قرار دهند. در این صورت زخم های دهان و گلوی ایشان نیز مورد بهبود و التیام قرار می گیرند.

یکی از موارد کاربرد دمنوش سر گیاه بابونه برای بر طرف نمودن ناراحتی های گوارشی از جمله گرفتگی ماهیچه های معده می باشد.

دمنوش گیاه بابونه:

دمنوش گیاه بابونه:

دمنوش گیاه زنجبیل:

این ادویه در غذاهای ما بسیار پر کاربرد می باشد. عمدتا از آن برای درمان سرماخوردگی و رفع علائم مربوط به این بیماری استفاده می شود. یکی از مهم ترین موارد مصرف گیاه زنجبیل و یا دمنوش های حاصل از آن، برای رفع حالت تهوع می باشد.

دمنوش گیاه زنجبیل:

دمنوش گیاه زنجبیل:

همان گونه که در جریان هستید و اطلاع دارید، به طور معمول انواع داروهای شیمیایی و به ویژه آن هایی که در شیوه های شیمی درمانی و پرتو درمانی مورد کاربرد قرار می گیرند، تهوع آور می باشند. لذا افراد می توانند برای کم شدن این حالت، از زنجبیل استفاده نمایند. البته این موضوع مشروط به این است که پزشک مربوطه و یا یک پزشک متخصص تغذیه این مسئله را مورد تایید قرار دهد.

افراد می توانند از زنجبیل تازه در برخی از غذاها و یا شیرینی ها نیز استفاده نمایند.

شما می توانید مقداری زنجبیل تازه را به پودر زنجبیل اضافه نمایید و آن ها را به صورت ترکیبی میل نمایید. در این صورت شما یک پد زنجبیل با طعم و عطر بهتر و خاص را دارید.

دیگر دمنوش ها:

در ادامه باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که برخی از دمنوش ها حتی می توانند جایگزین های مناسبی برای اقدام های شیمی درمانی باشند. البته این اقدام های درمانی که به واسطه ی دمنوش ها صورت می گیرند، معمولا به زمان بیشتری برای پاسخ دهی کامل نیاز دارند.

دیگر دمنوش ها:

دیگر دمنوش ها:

در این مورد افراد می توانند از عصاره گیاهی موجود در چای نیز استفاده نمایند. این عصاره ها دارای اثرات بسیار مفیدی می باشند.

برخی از دمنوش ها به طور کامل از هر گونه کافئین و مواد مشابه آن عاری می باشند. مثلا می توانیم دمنوش هایی مانند: چای زنجیل، دمنوش نعناع، دمنوش دارچین، دمنوش قاصدک و انواع چای های گیاهی چینی را نام ببریم که با توجه به خاصیت های زیادی که دارا می باشند، به سلامتی ناحیه ی روده کمک کرده و التهاب های آن قسمت را نیز برطرف می نمایند.

بهتر است برای مصرف انواع دمنوش ها با یک پزشک متخصص تغذیه ی ماهر و با تجربه مشورت نمایید

بهتر است برای مصرف انواع دمنوش ها به ویژه در زمانی که در دوره های درمانی شیمی درمانی، پرتو درمانی و دیگر روش های درمانی بیماری سرطان هستید، با یک پزشک متخصص تغذیه ی ماهر و با تجربه مشورت نمایید. همچون دیگر  قسمت های این مقاله، پیشنهاد ما مراجعه به دکتر کوهدانی می باشد.

خانم دکتر کوهدانی در حال حاضر بهترین دکتر متخصص تغذیه در ایران هستند که در حوزه ی مصرف انواع دمنوش های مفید برای دوره های شیمی درمانی و پرتو درمانی از تجربه و سابقه ی بسیار خوبی برخوردار می باشند و می توانند بیماران مراجعه کننده را به خوبی و بهترین نحو مورد راهنمایی قرار دهند. ایشان برای افرادی که برای گرفتن برنامه های غذایی مناسب دوره ی شیمی درمانی مراجعه می نمایند، بهترین برنامه ها و رژیم های غذایی را ارائه می کنند.

شما عزیزان خواننده در حال خواندن متنی علمی پزشکی با موضوع دمنوش برای شیمی درمانی هستید. خواهشمند است بخش های دیگر این نوشتار را از دست ندهید.

بهتر است برای مصرف انواع دمنوش ها با یک پزشک متخصص تغذیه ی ماهر و با تجربه مشورت نمایید

بهتر است برای مصرف انواع دمنوش ها با یک پزشک متخصص تغذیه ی ماهر و با تجربه مشورت نمایید

آیا در زمینه ی برنامه های غذایی مناسب کم اشتهایی در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که مشاهده فرمودید در قسمت قبلی از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی، برخی از مفیدترین دمنوش ها که در دوره های درمانی مربوط به سرطان (شیمی درمانی و پرتو درمانی) مناسب و مفید می باشند را مورد بیان قرار  دادیم. در ادامه ی مقاله ی خود قصد داریم تا برنامه ای غذایی که برای حالت کم اشتهایی در دوره ی شیمی درمانی مفید می باشد را خدمت شما عزیزان خواننده ارائه نماییم. از شما دعوت می کنیم که در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

زمانی که افراد، دوره ی شیمی درمانی را طی می نمایند، با حالت کم اشتهایی و یا بی اشتهایی مواجه می شوند که البته این موضوع در همه ی اشخاص رخ نمی دهد. اما در هر شکل این عارضه سبب می شود تا این افراد، مواد خوراکی و غذاهایی که برای سرطان مناسب می باشند را میل نکنند و نسبت به خوردن انواع غذاهای مفید، بی اشتها و یا کم اشتها باشند.

آیا در زمینه ی برنامه های غذایی مناسب کم اشتهایی در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی برنامه های غذایی مناسب کم اشتهایی در دوره ی شیمی درمانی اطلاعاتی دارید؟

در صورتی که فردی در دوره ی درمان سرطان خود و زمانی که شیمی درمانی را طی می نماید، دارای بی اشتهایی یا کم اشتهایی است، می تواند از برنامه ی غذایی و دستورات تغذیه ای زیر استفاده نماید:

بهتر است این افراد تعداد وعده های غذایی را در هر روز به ۵ الی ۶ وعده برسانند

بهتر است این افراد تعداد وعده های غذایی را در هر روز به ۵ الی ۶ وعده برسانند و در هر کدام از این وعده ها، مقادیر کوچکی غذا میل نمایند. پس نباید در یکی از وعده ها زیاده روی کرد و خود را سیر نمود. در صورتی که افراد در برخی از وعده ها، مقادیر سنگینی را میل نمایند، ممکن است به سیستم دستگاه گوارش ایشان فشار وارد آید.

بهتر است همواره تنقلات و آجیل ها را دم دست خود داشته باشید تا هر از گاهی از آن ها میل نمایید.

این موارد نیز می توانند کمک کننده باشند:

انواع میوه ها

آجیل

ماست

پودینگ

چوب شور

تخم مرغ آب پز

انواع میوه های  کنسرو شده و …

شما می توانید در هر کدام از وعده های غذایی روزانه ی خویش، بهترین غذایی که علاقه دارید را مورد مصرف قرار دهید.

در مورد میزان مصرف مواد غذایی دارای فیبر بالا و چگونگی مصرف آن ها، بهتر است که با یک فرد متخصص مشورت نمایید

در مورد میزان مصرف مواد غذایی دارای فیبر بالا و چگونگی مصرف آن ها، بهتر است که با یک فرد متخصص مشورت نمایید. چون این مواد غذایی می توانند حالت سیری به افراد بدهند.

این موارد نیز در این دوران بسیار مفید می باشند:

شیر بدون چربی و یا شیر کم چرب

انواع آب میوه و یا اسموتی

و …

بهتر است در این شرایط، مصرف قهوه و یا انواع چای را کنار بگذارید تا شرایط کم اشتهایی شما بهبود پیدا نماید.

برای این که اشتهای شما بیشتر شود، بهتر است که قبل از آغاز غذا خوردن، موارد ذیل را انجام دهید:

یک فنجان آب مرکبات میل نمایید. آب انگور و آب هویج نیز در این شرایط گزینه های مناسبی می باشند.

بهتر است از غذاهایی میل نمایید که کم حجم بوده و از طرفی دارای کالری مناسبی برای بدن باشند.

از این قبیل خوراکی ها می توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

شیره انگور

انواع مغزها و دانه های خام

انواع حبوبات پوست کنده

آووکادو

انواع غلات بو داده

و موارد مابه دیگر

در این صورت می توانید میزان کالری مناسبی را به بدن خویش برسانید تا موفق شوید که دوره های درمان مربوط به سرطان را با قدرت هر چه تمام تر طی نمایید.

بهتر است در غذاهای خود از نواع چاشنی های مناسب استفاده نمایید. بهترین انواع این چاشنی ها به شرح ذیل می باشند:

لیمو ترش

گلپر

پودر لیمو عمانی

رب یا سس گوجه فرنگی

رب انار  یا رب آلو

و دیگر موارد

در این صورت به غذای خود طعم بهتری را خواهید بخشید. همچنین برخی از افراد بر اثر بد طعمی دهان خود دچار بی اشتهایی می شوند. لذا این چاشنی ها برای این نوع از بی اشتهایی نیز بسیار مفید می باشند.

سخن پایانی

در اینجا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی دمنوش برای شیمی درمانی به پایان رسید.

امیدوار هستیم مطالبی که در مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی خدمت شما عزیزان توضیح دادیم، مفید و مثمر ثمر بوده باشند و به خوبی با انواع دمنوش برای شیمی درمانی و چگونگی مصرف آن ها آشنا شده باشید.

همان گونه که ملاحظه فرمودید در بخش های مختلفی از نوشتار دمنوش برای شیمی درمانی، به شما عزیزان توصیه نمودیم که برنامه های غذایی خود را از روی دیگر افراد کپی برداری نفرمایید.

سخن پایانی

سخن پایانی

تجویز دو نسخه شبیه به هم برای دو نفر

یک پزشک متخصص تغذیه که دارای تجربه و سابقه ی بسیار مناسبی می باشد، هیچ گاه دو نسخه ی مانند هم را برای افراد دارای شرایط متفاوت تجویز نمی نماید.

لذا شما نیز نباید برنامه های غذایی دیگر افراد را دنبال نمایید. بهتر است که در این باره با یک متخصص تغذیه ی حاذق و ماهر مشورت نمایید. ایشان بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه می نماید.

همچون بخش های گوناگون مقاله ی دمنوش برای شیمی درمانی، مجددا به شما همراهان گرامی توصیه می کنیم که برای مشاوره و دریافت بهترین رژیم های تغذیه و آشنایی با انواع دمنوش هایی که مناسب دوره های شیمی درمانی و یا پرتو درمانی می باشند، به سرکار خانم دکتر کوهدانی یکی از برترین متخصص های تغذیه کشور مراجعه نمایید و با ایشان مشورت کنید.

خانم دکتر کوهدانی بر اساس شرایطی که فرد مراجعه کننده دارد و با تکیه بر تخصص، علم، تجربه و سابقه ی فراوان خویش، بهترین برنامه های غذایی را مورد تنظیم قرار داده و به فرد مورد نظر ارائه می نماید. در اولین فرصت برای دریافت بهترین مشاوره ها، با ایشان تماس حاصل نمایید و از اطلاعات تخصصی ایشان نهایت استفاده را ببرید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید