چگونه چاق شویم

رژیم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای
2021/08/23
غذاهای مناسب زخم معده
غذاهای مناسب زخم معده
2021/08/29
چگونه چاق شویم

چگونه چاق شویم

در این مقاله، قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چگونه چاق شویم . با ما بمانید.

امروزه بسیاری ازمردم به دنبال روش های کاهش وزن هستند. اما کم نیستند افرادی مثل ما که دغدغه ی هر روزمان این است که چگونه چاق شویم ؟ همان طور که کم کردن وزن و رسیدن به لاغری دشوار است، افزایش وزن و رسیدن به یک وزن نرمال نیز کار راحتی نیست.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی چاق شدن با ما در تماس باشید.

۰۲۱۴۲۱۹۸۶۱۴

چگونه چاق شویم

چگونه چاق شویم

بعضی از افراد برای اضافه کردن وزن و عضلات خود به مشکلاتی بر می خورند. برای رسیدن به یک وزن ایده آل، باید خوراکی های خاصی را به رژِیم غذایی خود اضافه کنیم تا مسیر رسیدن به وزنی ایده آل را هموار تر کنیم. در مقاله چگونه چاق شویم با ما همراه باشید تا یک رژِیم غذایی مناسب را برای افزایش وزن بررسی کنیم و همچنین دلایل لاغری برخی افراد و ثابت ماندن وزن آن ها را نیز ارزیابی کنیم.

آن چه در نوشتار چگونه چاق شویم مورد ارزیابی قرار می گیرد:

چگونه چاق شویم ؟

برنامه غذایی برای افزایش وزن

کدام غذاها را بخوریم تا چاق شویم؟

برنامه چاقی برای کل بدن

برای افزایش اشتها چه کنیم؟

ترفندهای خانگی برای چاقی

قانون هایی برای چاق شدن

آیا قرص های چاقی کارساز هستند؟

روش های جادوئی چاق شدن صورت

چه غذاهایی برای چاق شدن صورت مناسبند؟

نکاتی برای چاقی صورت

آیا ورزش هایی برای افزایش وزن وجود دارند؟

دلایل لاغری چیست؟

آیا دیابت سبب لاغری می شود؟

آیا پرکاری تیروئید سبب لاغری می شود؟

سخن پایانی

 

چگونه چاق شویم ؟

بدن انسان به ازای هر ۱ کیلوگرم نیاز دارد که روزانه ۳۰ کالری دریافت کند. در نتیجه اگر به ازای هر ۱ کیلوگرم از وزن خود، ۳۰ کالری دریافت کنیم، مقدار سوخت و ساز آن روزمان را تامین کرده ایم و در نتیجه وزنمان نه کاهش می یابد نه افزایش.

اما اگر این میزان کالری افزایش یابد و بیشتر از ۳۰ شود، کالری دریافتی در بدنمان تبدیل به چربی می شود و اگر میزان کالری دریافتی به ازای هر ۱ کیلوگرم کمتر از ۳۰ باشد، بدن برای تامین سوخت خود از بافت های دیگر استفاده می کند که این منجر به لاغری بدن می گردد.

غذاهایی که در آن ها مقدار قابل توجهی کربوهیدرات وجود دارد، نقش مهمی را در افزایش وزن ایفا می کنند. به طور مثال  ۱۰۰ کالری خرما یا بادام، بیشتر از ۱۰۰ کالری مرغ سبب افزایش وزن می شود زیرا میزان کربوهیدارت موجود در خرما و بادام بیشتر است.

برنامه غذایی برای افزایش وزن

برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب به منظور بالا بردن وزن، باید ابتدا گروه های غذایی را بشناسید و از خواص و میزان کالری آن ها مطلع شوید. گروه های غذایی به ۶ دسته متفاوت تقسیم می شوند. در ادامه مبحث چگونه چاق شویم به معرفی این گروه ها و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  1. کربوهیدرات ها: هر گرم از کربوهیدرات ها دارای ۴ کالری می باشند.
  2. پروتئین: هر گرم از پروتئین ها دارای ۴ کالری می باشند.
  3. چربی: هر گرم از چربی ها دارای ۹ کالری می باشند.
  4. پروتئین ها: هر گرم از پروتئین ها دارای ۰ کالری می باشند.
  5. املاح و مواد معدنی: هر گرم از مواد معدنی دارای ۰ کالری می باشد.
  6. آب: هر گرم از آب دارای ۰ کالری است.
برنامه غذایی برای افزایش وزن

برنامه غذایی برای افزایش وزن

وجود مواد غذایی شامل آب، املاح معدنی و پروتئین ها برای بدن الزامی است

وجود مواد غذایی شامل آب، املاح معدنی و پروتئین ها برای بدن الزامی است. اما با توجه به میزان کالری آن ها که درواقع هیچ کالری ندارند، خاصیت چاق کنندگی ندارند و با مصرف آن ها هچگونه چربی به بدن اضافه نمی شود.

بسیاری از افرادی که به دنبال اضافه وزن هستند، تصور می کنند که بیشترین کالری را در کربوهیدرات و پروتئین ها می توانند یافت کنند. بعضا بسیاری از افراد به دنبال مولتی ویتامین ها و شربت های گران قیمت هستند تا با دریافت این مواد چاق شوند. اما در نهایت هیچ نتیجه ای را دریافت نخواهند کرد. این تصور اشتباه است و در واقع این کربوهیدرات ها هستند که سبب چاق شدن می شوند.

شاید تصور کنید که به دلیل مساوی بودن میزان کالری کربوهیدرات و پروتئین، هر دو باعث چاقی می شوند اما باید گفت که قدرت چاق کنندگی پروتئین ها نسبت به کربوهیدرات ها کمتر است. به طور مثال تغذیه اسکیموها ۷۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین را دارا است و از کربوهیدرات ها استفاده نمی کنند. اما این افراد از لاغرترین گروه ها هستند. پس از کربوهیدرات ها برای اضافه کردن وزن بیشتر استفاده کنید.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست چگونه چاق شویم هستید.

کدام غذاها را بخوریم تا چاق شویم؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه چاق شویم باید انواع خوراکی های چاق کننده را بشناسیم. در ادامه مبحث چگونه چاق شویم برخی از این مواد را بیان می کنیم.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ حاوی ۷۰ کالری، ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهدرات می باشد. تخم مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار ورزشکاران می باشد. تخم مرغ با میزان پروتئینی که دارد، در ساخت عضله بدن بسیار موثر است.

میزان چربی موجود در تخم مرغ، انرژی لازم را برای بدن تامین می کند و تستوسترون را افزایش می دهد. میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ در تخم مرغ، به سلامت سلول های بدن و منعطف شدن مفاصل کمک شایانی می کند.

چربی موجود در زرده تخم مرغ سرشار از چربی است که ممکن است خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. در زرده تخم مرغ، عنصری به نام کولین وجود دارد که سبب کاهش ایجاد چربی در قلب می گردد و سلول ها را بازسازی می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه چاقی دیدن کنید.

کره بادام زمینی

در هر قاشق از کره بادام زمینی، ۹۴ واحد کالری موجود است. همچنین دارای ۴ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و ۸ گرم چربی می باشد. کره بادام زمینی را می توان در غذاها مخلوط کرد و میل نمود.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

گوشت های دارای چربی

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، در برنامه غذایی خود گوشت های بدون چربی مانند سینه مرغ، گوشت ماهی و گوشت راسته را استفاده می کنند. اما گوشت هایی که دارای میزانی چربی می باشند، برای افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند، گزینه ی مناسب تری است. چربی موجود در گوشت به خصوص گوشت گوسفند، سرشار از پروتئین است و میزان تستوسترون را در بدن افزایش می دهد. تستوسترون هورمونی است در بدن مردان که برای عضله سازی تولید می شود. تستوسترون همچنین بافت چربی را در بدن کاهش می دهد.

لوبیاها

لوبیاها انواع مختلفی دارند مانند لوبیا چیتی، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی. لوبیاها تقریبا تمام مواد غذایی مناسب و مورد نیاز بدن را دارا هستند. یک فنجان لوبیا، دارای ۲۲۵ واحد کالری می باشد. در انواع لوبیا، ۱۵ گرم پروتئین، ۴۰ گرم کربوهیدرات و مقادیر بسیار زیادی فیبر وجود دارد. برای دریافت پروتئین و کالری بیشتر می توانید لوبیاها را در کنار کره بادام زمینی استفاده نمایید.

سبزیجات نشاسته دار

سبزیجاتی که دارای نشاسته می باشند مانند سیب زمینی، نخود فرنگی و ذرت دارای مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان، نشاسته و کربوهیدرات می باشند. در این سبزیجات هیچ چربی و پروتئینی موجود نیست. این سبزیجات دارای مقادیر زیادی مواد مغذی می باشند که علاوه بر افزایش وزن، برای اعضای بدن مفید و ضروری هستند.

میوه ها

برخی از میوه ها کالری زیادی دارند و پزشکان تغذیه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، توصیه می کنند که میزان مصرف میوه ها را در طول روز کاهش دهند. یک سیب به طور متوسط دارای ۵۰ واحد کالری می باشد در حالی که یک فنجان خرما خرد شده ۴۹۰ کالری دارد. در نتیجه میوه هایی که دارای کالری زیادی می باشند، به عنوان میان وعده گزینه ی مناسبی برای افزایش وزن هستند.

میوه ها

میوه ها

میوه های خشک

میوه های خشک دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ریز مغذی هستند که به عنوان میان وعده در افزایش وزن موثرند. میزان قند موجود در میوه های خشک زیاد است. از این رو گزینه ی مناسبی برای رژیم های لاغری نمی باشند اما حجم کم و کالری زیاد آن ها برای چاقی گزینه ی خوبی است. اغلب مردم فکر می کنند که وقتی میوه ها خشک می شوند، خاصیت خود را از دست می دهند. اما باید گفت که میوه ها حتی بعد از خشک شدن نیز فیبرها و مواد مغذی خود را به همراه دارند.

غلات

میزان زیاد کربوهیدرات موجود در گندم، آن را به یکی از گزینه های خوب برای افزایش وزن تبدیل کرده است. غلات کالری بالایی دارند اما میزان پروتئین و چربی در آن ها پایین است. گندم غلاتی است که دارای میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی می باشد. از جمله غلات کاملی که کربوهیدرات زیادی دارند و برای افزایش وزن گزینه مناسبی هستند، می توان به نان سبوس دار، ماکارونی، جو و برنج قهوه ای اشاره کرد.

غلاتی را که از پوسته ی خود جدا نشده و سبوس دارند را غلات کامل می نامند. غلات کامل کربوهیدرات بیشتری دارند. برای تصفیه غلات، پوسته ی آن ها را جدا می کنند و شیره ذرت و شکر به آن اضافه می کنند. غذاهایی مانند برنج سفید و نان سفید جزء غلات تصفیه شده می باشند که برای بدن مضر است و منجر به ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی در فرد می گردد.

غلات

غلات

 نان سبوس دار

نان های سبوس دار سرشار از کربوهیدرات ها هستند که در افزایش وزن نقش موثری دارند. می توانید نان را به همراه مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر مصرف نمایید تا میزان کالری بیشتری را وارد بدن کنید. در هنگام خرید نان باید توجه داشت که نان سبوس دار و پخته شده با آرد کامل خریداری شود.

روغن های سالم

روغن های سالم شامل روغن یتون، روغن نارگیل، روغن کانولا، روغن بادام و روغن دانه کتان می باشند. یک قاشق چای خوری این روغن ها ۱۲۰ کالری و ۱۵ گرم چربی را دارا است. از نظر ارزش غذایی تمام این روغن ها مشابه هم هستند.

میزان چربی اشباع شده در روغن های سالم بسیار کم است. به همین دلیل موجب افزایش وزن می شوند و میزان کلسترول را نیز در بدن کاهش می دهند. این روغن ها را بهتر است خالی میل نکنید و با غذا مخلوط کنید اما باید حواستان باشد که به عنوان سرخ کردنی استفاده نشود.

شیر و شیر شکلات

در یک لیوان شیر مقادیر ۱۵۰ کالری، ۱۳ گرم چربی، ۸ گرم پروتئین و ۱۳ گرم کربوهیدرات موجود می باشد. شیر یکی از بهترین خوراکی های دنیا است زیرا دارای مقدار زیادی مواد مغذی است. پروتئین موجود در شیر به عضله سازی کمک می کند و چربی های اشباع موجود در آن سبب تولید تستوسترون و کاهش چربی می گردند.

از آن جایی که شیر یک غذای سبک است، به راحتی در برنامه غذایی روزانه جا می گیرد. همچنین شیر شکلات دارای مقدار زیادی کالری می باشد که برای افزایش وزن بسیار گزینه ی خوبی است.

این نوشیدنی همچنین برای ورزشکاران مفید می باشد و در ریکاوری مورد استفاده قرار می گیرد. میزان کلسیم در شیر شکلات نسبت به شیر کمتر می باشد اما پروتئین موجود در آن برای عضله سازی بسیار مناسب است. بهتر است برای افزایش وزن، شیر قبل از ورزش و شیر شکلات بعد از ورزش استفاده شود. هر دوی این شیرها دارای نوعی هورمون به نام IGF-1 می باشند که باعث عضله سازی در بدن می گردد.

آجیل

در تمامی آجیل ها کالری نسبتا بالایی موجود است و دارای مقادیر زیادی مواد مغذی هستند. در یک فنجان بادام، میزان ۵۲۹ کالری ، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۲۰ گرم پروتئین و ۴۵ گرم چربی موجود می باشد. علاوه بر این ها دارای میزان زیادی منیزیم، میتامین E و کلسیم نیز می باشند.

انواع اسموتی ها

اسموتی ها سرشار از پروتئین و کالری هستند که مصرف آن ها راهی سریع برای افزایش وزن می باشد. بهتر است اسموتی ها در منزل درست شوند زیرا نمونه ی تولیدی آن ها قند بالایی دارد و از مواد مغذی کمتری برخوردار هستند. می توانید برای درست کردن اسموتی ها از دستورهای زیر استفاده نمایید تا درکنار دریافت انواع مواد مغذی، افزایش وزن را نیز تجربه کنید.

شیک شکلات موزی: یک عدد موز، یک قاشق غذاخوری ترکیب آجیل و یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ یا شکلات سفید

شیک شکلات فندقی: ترکیب ۲ لیوان شیر شکلات و فندق

شیک وانیل و توت: ترکیب یک فنجان توت تازه، یک فنجان ماست و یک قاشق وانیل

شیک سیب کارامل: ترکیب یک برش سیب با ماست و یک قاشق غذاخوری شکر

انواع اسموتی ها

انواع اسموتی ها

برنج

برنج غذایی است سرشار از کربوهیدرات که در افزایش وزن و چاقی نقش بسیار مهم و پررنگی را ایفا می کند. برنج باید یکی از اصلی ترین مواد غذایی در برنامه غذایی شما باشد. در یک فنجان برنج پخته شده، میزان ۱۹۰ کالری و ۴۳ گرم کربوهیدرات نهفته شده است.

برنج همچنین دارای مقداری چربی نیز می باشد. برنج برای افرادی که اشتهای زیادی ندارند، گزینه ی مناسبی است زیرا حتی با خوردن اندکی از آن کالری زیادی جذب بدن می شود. با این حال باید توجه داشت که برنج دارای مقادیری آرسنیک و اسید فیتیک نیز می باشد که مصرف زیاد آن برای بدن مضر است. آرسنیک موجب مسمومیت و فیتیک موجب کاهش جذب زینک و آهن می گردد.

شکلات تلخ

در شکلات تلخ مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود است که برای بدن مفید می باشد. شکلات تلخ سرشار از چربی است که بر خلاف ظاهر کوچکش مقدار زیادی کالری دارد. در هر ۱۰۰ گرم از شکلات تلخ، حدود ۶۰۰ واحد کالری موجود است و دارای ترکیبات مفیدی از جمله درشت مغذی ها، فیبر و منیزیم می باشد.

ماست پرچرب

ماست پر چرب از میان وعده های سالمی است که برای افزایش وزن و چاقی گزینه ی مناسبی می باشد. ماست پر چرب دارای مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات و چربی می باشد. با ماست پر چرب می توانید میان وعده ها و غذاهای متنوعی تهیه و میل نمایید. به طور مثال در اسموتی ها  یا غذاهایی مانند تهچین مرغ می توان از ماست پر چرب استفاده نمود.

پنیر

پنیر مانند شکلات تلخ سرشار از کالری و چربی و پروتئین می باشد. پنیر را می توان در انواع مختلف استفاده کرد. همچنین می توان از آن در اغلب غذاها استفاده نمود و صد ها کالری را وارد بدن کرد.

در قسمت بعدی مطلب “چگونه چاق شویم”، برنامه چاقی کلی بدن را بررسی می کنیم. همراه ما باشید.

برنامه چاقی برای کل بدن

بهترین و آسان ترین راه برای افزایش وزن و چاق شدن، بیشتر غذا خوردن و مصرف غذای سالم می باشد. عواملی مانند استفاده داروهای خاص، کمبود مواد مغذی، بیماری و بی میلی به غذا سبب کاهش اشتها و لاغر ماندن می شود. شما می توانید احساس گرسنگی را در خود تقویت کنید.

این کار را با استفاده از تغییر عادات غذایی، روش های جدید پخت غذا و روش های اجتماعی و مکانی می توانید عملی کنید. اگر نمی دانید که به چه علت بی اشتها هستید، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا دلیل آن بررسی شود.

برای افزایش اشتها چه کنیم؟

برای دانستن این موضوع که چگونه چاق شویم علاوه بر نوع تغذیه، به اشتهای خوب نیز نیاز داریم. سیستم عصبی مرکزی، افزایش یا کاهش اشتها را تعیین می کند. در نتیجه پرهیز از غذاهای خاصی می تواند در بهبود تحریک سیستم عصبی تاثیر بگذارد.

برخی از غذاها به دلیل اسیدی بودن می توانند منجر به کاهش سرعت هضم شوند مانند لیمو، هویج و گوجه فرنگی که اسید بالایی دارند. همچنین وجود پروتئین در معده باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که سرعت هضم غذا را کاهش می دهند. وجود سدیم و فیبر در معده نیز سبب کاهش سرعت هضم غذا می شوند. در ادامه نوشتار چگونه چاق شویم به معرفی ترفندهایی برای افزایش اشتها می پردازیم.

غذاهای اشتها آور

برخی مواد غذایی باعث تحریک اشتها و افزایش وزن می شوند. به طور مثال یک لیوان شیر موز علاوه بر این که دارای کالری زیادی می باشد، در زیاد کردن اشتها نیز موثر است. همچنین موادی مانند بادام، مخلوطی از زنجبیل و آب لیمو و نمک نیز در افزایش اشتها موثر می باشند. برخی از میوه ها نیز در تحریک و افزایش اشتها موثرند. برخی از این میوه ها شامل انگور، هلو و زرد آلو می باشند. مواد غذایی مانند خرما و انجیر نیز در افزایش اشتها موثرند.

افزایش اشتها به صورت فیزیکی

اگر دچار کمبود اشتها هستید، در روز اندکی ورزش کنید تا اشتهایتان تحریک شود. اگرهر روز به میزان ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، همین تحرک و فعالیت کم نیز می تواند اشتهایتان را افزایش دهد. اگر مصرف برخی داروها روی اشتهایتان تاثیر گذاشته است، حتما به پزشک اطلاع دهید. ممکن است داروهایی وجود داشته باشد که تاثیرشان روی اشتها کمتر است و پزشک آن ها را جایگزین داروی فعلی تان بکند.

داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای شیمی درمانی و انواع مسکن ها در کاهش اشتها تاثیر دارند. برای افزایش اشتها می توانید از مکمل هایی مانند زینک و مولتی ویتامین نیز کمک بگیرید که البته باید زیر نظر پزشک مصرف گردند.

افزایش اشتها به صورت فیزیکی

افزایش اشتها به صورت فیزیکی

حضور در جمع دوستان هنگام غذا خوردن

تنها غذا خوردن حس خوبی را به انسان القا نمی کند. در چنین شرایطی فرد سعی می کند تا زودتر غذای خود را تمام کند و انگیزه و اشتهایی برای غذا خوردن ندارد. در چنین شرایطی فرد سعی می کند تا فقط خود را سیر کند.

در نتیجه برای بالا رفتن اشتهایتان با دوستان و خانواده غذا را میل نمایید. در مورد انواع غذاها و دستور پخت آن ها با هم صحبت کنید. همچنین برای افزایش اشتها می توانید با یک مشاور صحبت کنید تا با برنامه ریزی و تشویق باعث شود که میلتان به غذا بیشتر شود.

وعده های کوچک اما دفعات زیاد

کسانی که لاغر هستند و می خواهند چاق شوند، مقدار هر وعده غذایی خود را زیاد در نظر می گیرند تا زیاد بخورند و چاق شوند اما در نهایت نمی توانند آن را تمام کنند. بهتر است حجم غذا را کم کنید و در عوض تعداد وعده ها را در روز افزایش دهید.

در طول روز می توانید ۶ الی ۷ مرتبه غذا بخورید و در هر وعده از غذاهای با کالری بالا مانند کره بادام زمینی، آجیل ها، انواع میوه ها و بسیاری از مواد مغذی دیگر استفاده کنید. این روش میزان کالری دریافتی را در روز افزایش می دهد. گاهی ممکن است اشتهایتان به دلیل علاقه نداشتن به غذایی کاهش بیابد. در نتیجه سعی کنید تا غذاهایی را انتخاب نمایید که به آن علاقه دارید.

با مقاله چگونه چاق شویم همراه شما هستیم.

وعده های کوچک اما دفعات زیاد

وعده های کوچک اما دفعات زیاد

استفاده از ترفندهای آشپزی

تغییر در نوع غذای مصرفی در هر روز می تواند روی اشتهایتان تاثیر بگذارد. استفاده از غذاهای مشابه و تکراری می تواند روی اشتهایتان تاثیر منفی بگذارد. پس در انتخاب نوع غذا، متنوع عمل کنید و لیستی از غذاها و طرز تهیه آن ها را در دفترچه ای برای خود یادداشت کنید. می توانید از کتاب یا مجله آشپزی نیز استفاده نمایید. به غذاهای خود ادویه های مخصوص و پیاز و سیر اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کنند و هوس انگیز شوند.

می توانید با اضافه کردن آب مرکبات مانند لیمو به سبزیجات و گوشت ها، طعم آن ها را لذت بخش کنید. از موادی که از طعمشان لذت می برید، در غذاها بیشتر استفاده کنید. مثلا اگر پنیر پیتزا دوست دارید، می توانید آن را به غذاهایی مانند پیتزا، ماکارونی، سمبوسه، پیراشکی و سیب زمینی سرخ شده اضافه کنید یا لیستی از غذاهایی که در آن از پنیر پیتزا می شود استفاده کرد را تهیه نمایید و برای درست کردن آن دست به کار شوید.

استفاده از ترفندهای آشپزی

استفاده از ترفندهای آشپزی

 مصرف غذاهای کالری دار

اگر با انجام کارهایی که در بالا توصیه کردیم باز هم اشتها و میلتان به غذا بیشتر نشد، از غذاهای با کالری بالا استفاده نمایید. غذاهایی که با کمترین حجم، بیشترین میزان کالری را به بدن می دهد، آخرین گزینه برای افراد کم اشتها می باشد.

برای افزایش کالری برخی از غذاها می توانید از مواد کمکی استفاده کنید. به طور مثال به خوراک ها و سوپ های خود شیر خشک و روغن زیتون اضافه کنید. در طول روز میان وعده مصرف نمایید. به جای میوه از میوه خشک استفاده کنید که کالری بیشتری دارد. در طول روز به جای آب از آب میوه های طبیعی استفاده نمایید. خلاصه از ترفندهای مختلفی برای دریافت کالری بیشتر کمک بگیرید. برای افزایش وزن در روز، ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از قبل غذا میل کنید.

غذا را جذاب کنید

اگر به دلیل آن که شکل و رنگ غذاها تکراری است اشتها ندارید، باید به فکر جذاب کردن غذاها باشید. مدل و طرح بشقاب خود را رنگارنگ انتخاب کنید. غذاها را متنوع درست کنید. به طورمثال میوه ها را ترکیب کنید و به شکل سالاد میل کنید. یا در ماکارونی کلم بروکلی و فلفل دلمه های رنگی اضافه کنید. با این تکنیک های ساده می توانید به زیاد شدن اشتهایتان کمک کنید.

همچنین برای افزایش اشتها به برنامه غذایی خود غذاهای جدید اضافه کنید. برای این کار از کتاب های آشپزی کمک بگیرید یا برنامه های تلویزیونی را دنبال کنید. امروزه در فضاهای مجازی نیز کانال های آشپزی زیادی یافت می شود که غذاهای متنوع و جدید را معرفی می کنند.

بوی غذا نیز نقش موثری در افزایش اشتها دارد. با بالارفتن سن، بوی برخی از غذاها کسل کننده است. بنابراین برای جذاب کردن بوی غذا، به آن سبزیجات معطر و ادویه های جدید اضافه کنید. چاشنی هایی مانند خردل و سرکه و آب لیمو نیز در جذاب کردن بوی غذا موثرند.

ساده کردن مصرف غذا

خوردن هر وعده غذایی را ساده کنید. برخی افراد به دلیل به هم ریختگی زیاد آشپزخانه یا آوردن و بردن غذا، حوصله نمی کنند که غذا بخورند. هر طور که فکرمی کنید راحت هستید، غذا بخورید. فاصله ی میان مکان صرف غذا و آشپزخانه را کوتاه کنید. در همان مکان آشپزخانه یا در اتاق خود غذا را میل کنید. همچنین یخچال را با غذاهای متنوع و میوه ها پر کنید. به این ترتیب، همیشه چیزی برای خوردن دارید.

مصرف به موقع مایعات

در وعده های اصلی، شکم خود را با مایعات پرنکنید. حداقل نیم ساعت قبل از غذا مایعات را مصرف کنید. مصرف مایعات نزدیک به وعده ی اصلی، سبب کاهش اشتها می شود. همچنین از خوردن نوشیدنی ها در طول غذا خوردن خودداری کنید. ابتدا غذا را تمام کنید و بعد از غذا، نوشیدنی های خود را میل نمایید. بعد از اتمام غذا اگر نوشیدنی میل می کنید، باید حواستان باشد که نوع نوشیدنی نباید مانع جذب مواد مغذی شود.

مصرف به موقع مایعات

مصرف به موقع مایعات

 کمک گرفتن از پزشک

اگر نمی توانید برای خود یک برنامه غذایی منظم که سرشار از مواد مغذی و کالری باشد، تهیه نمایید، از پزشک متخصص تغذیه کمک بگیرید. پزشک با توجه به متابولیسم بدن شما برنامه ریزی دقیقی را انجام می دهد تا علاوه بر مقابله با بی اشتهایی، کالری زیادی را وارد بدن خود کنید.

ترفندهای خانگی برای چاقی

  • راز افزایش وزن در داشتن رژِیمی متعادل و سالم است. رژِیمی که در آن پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها حضور دو چندان داشته باشند.
  • روی غذاهای سرشار از کالری و پروتئین تمرکز کنید. لازم نیست که برای افزایش وزن از غذاهای پر چرب و شیرین استفاده نمایید تا سلامتی شما به خطر بیفتد.
  • حتما سه وعده اصلی غذا شامل صبحانه، ناهار و شام را میل نمایید.
  • بعد از صرف غذا حتما چند عدد خرما یا یک چیز شیرین میل نمایید.
  • مصرف نوشیدنی ها و آب قبل از غذا و میان آن باعث ایجاد احساس سیری می شود. پس نوشیدنی ها را نیم ساعت قبل و ۱ ساعت بعد از غذا بنوشید.
  • برای مصرف آب میوه ها ترکیبی از آب میوه ها را تهیه نمایید تا میزان کالری آن افزایش یابد.
  • تحت نظر یک مربی ورزش کنید. از ورزش هایی که کالری زیادی را می سوزاند، اجتناب کنید.
  • در هر روز در یک وعده غذایی خود از کربوهیدرات ها مانند سیب زمینی و برنج و نان استفاده نمایید.
ترفندهای خانگی برای چاقی

ترفندهای خانگی برای چاقی

قانون هایی برای چاق شدن

در این بخش از مبحث چگونه چاق شویم قوانین کلی برای چاق شدن را توضیح می دهیم.

شناخت بدن

قبل از شروع هر اقدامی برای چاق شدن، باید سیستم متابولیسم بدنتان را شناسایی کنید. این که چرا لاغر هستید و قادر به افزایش وزن نمی باشید. باید دلایل لاغر بودن خود را شناسایی کنید. به همین منظور با متخصص تغذیه مشورت نمایید تا جوانب مختلف بررسی و علت پیدا شود.

افزایش وزن سالم

برخی افرادی که لاغر هستند و چاق نمی شوند، بر این باورند که می توانند همه چیز و هر قدر که دوست دارند، بخورند. زیرا هیچ چیز چاقشان نمی کند. این باور اشتباه است و در هر حالتی باید غذای مفید و سالم مصرف نمود تا سلامت بدن تضمین شود. همچنین افزایش وزن باید دائمی و سالم باشد. برای افزایش وزن باید به طور میانگین میزان ۵۰۰ کالری بیشتر در روز مصرف گردد. با این میزان کالری و در شرایط عادی می توانید ۰٫۵ کیلو در هر هفته افزایش وزن داشته باشید. این میزان کالری بر اساس جنسیت، وزن و قد شما متفاوت است.

افزایش وزن سالم

افزایش وزن سالم

ورزش

اشتباهی که یک فرد لاغر می تواند مرتکب شود این است که تصورمی کند هیچ غذایی بر بدن او تاثیر نخواهد گذاشت و همیشه لاغر می ماند. این در حالی است که بعد از مدتی چربی زیرپوستی در شکم افزایش می یابد و فرد با شکمی بزرگ مواجه می شود. در صورت افزایش وزن ناگهانی، ماهیچه ها نیز ضعیف می شوند. در نتیجه انجام ورزش های متفاوت در هر شرایطی از بدن، ضامن سلامتی شماست. حتی اگر لاغر هستید، ورزش هایی مانند تمرینات هوازی را فراموش نکنید.

رژِیم غذایی سالم

امروزه مکمل های غذایی زیادی در بازار وجود دارند که بسیاری از افراد تصور می کنند که موجب افزایش وزن در کوتاه ترین زمان می شوند. این مکمل ها دارای مقادیر زیادی مواد مغذی مصنوعی می باشند که باعث افزایش وزن موقت می شوند. اما بعد از مدتی وزن دوباره کاهش می یابد و موادی که در آن وجود دارد، سلامت شما را به خطر می اندازد.

بنابراین قبل از مصرف این مکمل ها با پزشک مشورت نمایید. برخی مکمل هایی وجود دارند که برای افزایش وزن و دریافت مواد مغذی مفید می باشند که پزشک باید آن را تجویز کند و از مراکز معتبر خریداری شود. اما بهتر است که این مواد مغذی را از انواع آجیل ها و مواد غذایی دریافت کنید. زیرا همان طور که گفته شد، مواد مغذی مکمل ها مصنوعی می باشد.

قلب سالم و اضافه وزن

یک اشتباه رایج در اضافه کردن وزن این است که فرد لاغر تصور می کند می تواند تمام مواد غذایی را هر قدر که بخواهد بخورد. اما خبر ندارد که این کار باعث آسیب به اعضای بدن به خصوص قلب می شود. برای چاق شدن، به چربی های سالم نیاز داریم و مصرف چربی های غیر سالم، سلامت ما را تهدید می کند. بنابراین مهم است که در برنامه غذایی افزایش وزن، خوراکی ها و غذاهای سالم حضور داشته باشند.

قلب سالم و اضافه وزن

قلب سالم و اضافه وزن

کمتر بخورید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در افزایش وزن این است که باید حجم غذا را در هر وعده افزایش داد. بهترین راه برای افزایش وزن این است که وعده ها را به قطعات کوچک تر تقسیم کنیم اما در مقابل، تعداد وعده را افزایش دهیم تا از مصرف کالری های نامناسب و غیر ضرور جلوگیری شود. پزشکان تغذیه بر این باورند که مصرف غذاهای کم ارزش در حجم های زیاد تحت تاثیر چاقی قرار نمی گیرند و این روش بیشتر برای کاهش وزن مناسب است.

انتخاب راه درست

در مسیر افزایش وزن یا کاهش آن با نظرات زیادی مواجه می شویم و بسیاری از دوستان و اقوام، توصیه های مختلفی را پیشنهاد می کنند. اغلب افراد برای افزایش وزن توصیه می کنند که حجم غذای خود را افزایش دهید. باید گفت که این کار نه تنها چربی اطراف اندام ها را افزایش می دهد،

بلکه منجر به عدم جذب مواد مغذی در بدن می گردد. این نوع تغذیه، چربی را در اندام  های مختلف افزایش می دهد. در صورتی که دیگر اندام ها هنوز لاغر هستند. برای چاق شدن، همه ی اندام های بدن به صورت یکنواخت باید چاق شوند. برای این کار باید تحت نظر یک پزشک تغذیه و طبق برنامه پیشنهادی او عمل کرد تا نتیجه ی مورد نظر حاصل گردد.

با ادامه مقاله چگونه چاق شویم ما را همراهی نمایید.

غذاهایی سرشار از سبزیجات و گوشت

گوشت و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی پروتئین، مواد معدنی و فیبر می باشند. اگر شما به دنبال افزایش وزن هستید، دریافت این مواد برای بدن ضروری است و کمک می کنند تا از وعده ها و غذاهای نا سالم به دور باشید. شما باید پروتئین کافی را برای بدن خود تامین کنید.

غذاهایی سرشار از سبزیجات و گوشت

غذاهایی سرشار از سبزیجات و گوشت

چربی های سالم

بهترین غذاهای دارای چربی سالم شامل زرده تخم مرغ، گوشت، چربی های حیوانی و روغن نارگیل و زیتون می باشند. همچنین میوه هایی مانند موز نیز دارای میزانی چربی سالم است. در مصرف چربی ها حتی چربی های سالم باید حد اعتدال را رعایت نمود.

غذاهای غنی از کالری

غذاها به ۲ دسته ی کالری خالی و کالری سالم دسته بندی می شوند. کالری خالی غذاهایی مانند آب و غذاهای فرآوری شده می باشند و کالری سالم غذاهای طبیعی مانند انواع سبزیجات و میوه ها و گوشت ها می باشند.

غذاهای طبیعی سبب می شوند که شما با روش سالم چاق شوید. شما باید مواد غذایی سرشار از چربی سالم استفاده نمایید. چرا که وجود چربی برای بدن الزامی است. غذاهایی مانند انواع ماهی، آب میوه های طبیعی، نان گندم سبوس دار، غذاهای طبیعی هستند که در آن ها چربی سالم نیز یافت می شود.

نکات روزانه

برای این که بدانید تا چگونه چاق شویم توصیه می شود که به برخی از اصول مانند زیر پایبند باشد.

به طور مثال وعده های غذایی خود را با شکلات و آب میوه های آماده پر نکنید. اضافه کردن غذاهایی با کالری سالم مانند ماست پرچرب به شما کمک می کند که به تدریج وزن اضافه کنید.

استفاده از میوه ها و سبزیجات ۳ الی ۴ بار در روز کمک می کند که گرسنگی شما در قبال غذاهای ناسالم حذف شود. همچنین مواد مغذی لازم را برای بدن دریافت می کنید.

هضم غذا

برای کمک به بهبود هضم غذا باید غذا خوب جویده شود. الکل و کافئین سبب عدم به موقع جذب مواد مغذی می گردند. پس باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

عادت های ناسالم

برخی عادت های غذایی نادرست برای افزایش وزن ممکن است سلامت فرد را تهدید کند. این عادت های بد شامل:

  • حذف کردن صبحانه از وعده های اصلی
  • خوردن وعده های غذایی بی موقع
  • حذف رژیم غذایی
  • مصرف زیاد هله و هوله ها
  • خواب ناکافی؛ می باشد.

 

آیا قرص های چاقی کارساز هستند؟

قرص های زیادی که در بازار موجود است، برای چاق شدن کارساز نمی باشند و برای بدن خطرات زیادی را به دنبال دارند. این قرص ها ترکیبات شیمیایی مضری دارند که برای سلامتی مضر است. اگر می خواهید وزنتان افزایش یابد و اشتها و میل چندانی به غذا خوردن زیاد ندارید، به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه ی قرص های چاقی اجتناب کنید.

 

روش های جادوئی چاق شدن صورت

در این قسمت از مقاله چگونه چاق شویم به طور مفصل به موضوع چاقی صورت می پردازیم.

با ما بمانید.

چاق شدن صورت با ورزش صورت

ورزش صورت را یوگای صورت نیز می نامند که این ورزش، عضلات صورت را فرم می دهد و چهره را سرحال و شاداب می کند.

چاق شدن صورت با ورزش صورت

چاق شدن صورت با ورزش صورت

تمرین های یوگای صورت

  • طوری که لب ها را روی هم گذاشته اید، لبخند بزنید و عضلات گونه را بالا ببرید. سپس انگشت ها را در دو طرف دهان قرار دهید و گونه ها را به سمت بالا به مدت ۲۰ ثانیه هدایت کنید.
  • دهان را بسته نگه دارید و لپ را تا جایی که می توانید پر کنید. این کار را ۴۵ ثانیه انجام دهید.
  • دهان را همانند شکل O باز بزارید به طوری که لب ها روی دندان ها قرار بگیرند. در این حال لبخند بزنید سپس گونه ها را به مدت ۳۰ ثانیه بالا و پایین بکشید.

چاقی صورت با ماساژ گونه ها

ماساژ دادن گونه ها سبب می شود تا پوست، برجسته و روشن گردد. گونه ها را با استفاده از نوک انگشتان با حرکات نرم و دورانی ماساژ دهید و بچرخانید. پوست حتما باید به سمت بالا و خارج حرکت داده شود.

از هدایت گونه ها به سمت پایین خودداری کنید زیرا باعث افتادگی پوست می شود. گونه های خود را به آرامی ماساژ دهید تا جایی که به طور طبیعی قرمز شود. باید گونه ها را به آرامی و هر گونه را حدود ۱۰ بار فشار دهید. این فشار دادن، خون بیشتری را در گونه ها به جریان می اندازد.

چاق شدن صورت با استفاده از روغن

برای مرطوب و سالم نگه داشتن پوست، پوست را با استفاده از روغن ها ماساژ دهید تا گونه ها را نیز پرتر نشان دهد. روغن ها دارای خواص زیادی می باشند. به طورمثال روغن بادام دارای خاصیت نرم کنندگی و اسکلروزانت می باشد و رنگ پوست را شفاف و زیبا می کند.

روغن آووکادو مناسب پوست های خشک می باشد و برای تقویت و نرم کنندگی پوست موثر است. روغن نارگیل از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. روغن درخت قلم دارای خواص آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد زیرا دارای مقادیر زیادتری ترپن، توکوفرول، استرول و فنل می باشد.

چاق شدن صورت با استفاده از گلیسیرین

قبل از خواب ترکیب مساوی گلیسیرین وگلاب را روی پوست بمالید تا پوستی زیبا و مرطوب و شاداب  داشته باشید.

در ادامه نوشتار چگونه چاق شویم انواع غذاهایی که برای چاقی صورت مورد استفاده قرار می گیرند را بیان می کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله، ما را همراهی نمایید.

چه غذاهایی برای چاق شدن صورت مناسبند؟

اگر تصمیم به افزایش وزن گرفته اید، باید به چاق شدن صورت نیز توجه داشته باشید. علاوه بر اقداماتی که بیان کردیم، غذاهای مناسب نیز در چاقی صورت موثر می باشند. رژیم های بدون چربی و بدون پروتئین باعث شل شدگی پوست بدن می شود.

در نتیجه برای داشتن پوستی شاداب و زیبا به یک رژیم و برنامه غذایی متعادل که تمام گروه های غذایی در آن باشند، نیاز دارید. برای داشتن صورتی چاق و زیبا از مواد غذایی مانند سیب، هویج، شیر، آجیل، جودوسر و چربی های سالم مانند تخم مرغ، شکلات تلخ و آووکادو در برنامه غذایی خود استفاده کنید تا در کنار افزایش وزن، گونه هایی چاق و زیبا داشته باشید.

چه غذاهایی برای چاق شدن صورت مناسبند؟

چه غذاهایی برای چاق شدن صورت مناسبند؟

چاقی صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامینE  و Cمی باشد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان معتقدند که آلوئه ورا قابلیت ضد پیری و ضد چروک برای پوست صورت دارد. همچنین آلوئه ورا برای پوست قابلیت ارتجاعی ایجاد می کند و گونه ها را پر نشان می دهد. قبل از استفاده از آلوئه ورا بهتر است آن را تست نمایید زیرا برخی افراد به آن حساسیت دارند.

چاقی صورت با استفاده از آووکادو

آووکادو از میوه های سالمی است که در چاق کردن صورت بسیار موثر است. آووکادو دارای مقادیر زیادی چربی، فیبر، مواد معدنی و ویتامین است که کالری بالایی نیز دارد. می توان آووکادو را به ساندویچ یا املت اضافه کرد و میل نمود.

چاقی صورت با استفاده از آووکادو

چاقی صورت با استفاده از آووکادو

چاقی صورت با سیب

سیب به سبب داشتن آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها از آسیب های پوستی جلوگیری می کند. موادی مانند کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان در سیب وجود دارند که سبب نرمی پوست می شوند و صورت را چاق نشان می دهند. می توانید سیب را به صورت ماسک استفاده نمایید. یک عدد سیب را رنده کرده و روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس صورت را بشویید.

چاقی صورت با عسل

عسل به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریایی در جوانسازی پوست صورت بسیار موثر است و گونه ها را چاق می کند. عسل را نیز می توانید به صورت ماسک مصرف نمایید تا اثر بخشی خود را نشان دهد. برای این کار میزان مساوی عسل و میوه پاپایا را ترکیب کرده و روی پوست صورت بمالید. این ماسک باید ۱۰ دقیقه روی صورت باشد و پس از آن با آب ولرم بشویید.

چاقی صورت با نوشیدن شیر

شیر سبب پاکسازی و آبرسانی پوست می شود. زیرا دارای مقادیر زیادی آب، مواد مغذی، پروتئین و چربی می باشد که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. برای استفاده از مواد مغذی موجود در شیر و چاق شدن صورت، روزانه ۳ لیوان شیر مصرف نمایید.

چاقی صورت با آجیل

پزشکان معتقدند که چربی موجود در آجیل ها و تخمه برای پوست بسیار مفید است. آجیل ها دارای مقادیر زیادی ویتامین، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشند که به چاقی و پر شدن صورت و گونه ها کمک می کنند. از جمله آجیل هایی که برای چاق شدن صورت موثرند، می توان به بادام کوهی، پسته و بادام هندی اشاره نمود.

چاقی صورت با کربوهیدرات و شیرینی

برای داشتن صورتی چاق و زیبا باید مصرف کربوهیدرات ها را افزایش دهید و در برنامه غذایی خود هر روز از آن استفاده کنید. شیرینی جات حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند که برای افزایش وزن و چاقی صورت، گزینه ی مناسبی می باشند. اما باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت نمود، چرا که مصرف زیاد آن سلامت انسان را به خطر می اندازد. بسیاری از غذاها هستند که دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات می باشند و شما می توانید در برنامه غذایی خود هر روز از آن ها استفاده کنید. مانند برنج، سیب زمینی، نان سبوس دار و ماکارونی.

چاقی صورت با کربوهیدرات و شیرینی

چاقی صورت با کربوهیدرات و شیرینی

با ادامه بررسی موضوع چگونه چاق شویم همراه شما هستیم.

چاقی صورت با اسموتی ها

مصرف اسموتی ها علاوه بر افزایش وزن، در چاق شدن صورت نیز موثر می باشند و راه سالمی برای ایجاد چربی در صورت است. در یک لیوان از اسموتی ها و مکمل های پروتئینی، حدود ۶۰۰  کالری موجود است.

چاقی صورت با ماکارونی

استفاده ی منظم از ماکارونی و پاستاها در چاق و پر شدن صورت و بدن موثر هستند. زیرا ماکارونی سرشار از کربوهیدرات می باشد. استفاده ی ماکارونی به همراه پنیر، کالری بیشتری را به بدن منتقل می کند. یک لیوان ماکارونی پخته شده ۲۰۰ واحد کالری دارد.

چاقی صورت با میوه خشک

مصرف میوه های خشک، یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش وزن و چاقی صورت می باشد. در میوه های خشک مقدار زیادی قند و مواد مغذی وجود دارد که علاوه بر سلامتی، در چاق شدن بدن و صورت نیز موثر است.

چاقی صورت با برنج

برنج به دلیل کالری بالایی که دارد، در افزایش وزن و چاقی صورت کمک بسیاری می کند. در یک فنجان برنج پخته مقدار ۱۹۰ واحد کالری موجود است. مصرف برنج با سایر وعده های غذایی، مواد مغذی زیادی به بدن منتقل می کند و راهی سالم برای افزایش وزن و چاقی بدن و صورت می باشد.

چاقی صورت با گوشت قرمز

گوشت قرمز برای ساخت و تقویت عضلات بهترین گزینه است. گوشت قرمز کالری زیادی دارد و به افزایش وزن بدن و چاقی صورت کمک می کند.

چاقی صورت با سیب زمینی

سیب زمینی منبع غنی از نشاسته می باشد و به عنوان راهی آسان برای افزایش وزن بدن شناخته شده است. کربوهیدرات و نشاسته موجود در سیب زمینی به چاق شدن صورت نیز کمک می کند.

در بخش بعدی از مطلب چگونه چاق شویم نکات دیگری در خصوص چاقی صورت را عنوان می کنیم. با ما باشید.

چاقی صورت با سیب زمینی

چاقی صورت با سیب زمینی

نکاتی برای چاقی صورت

  • در برابر آفتاب از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. کرم های ضد آفتاب راه نفوذ نور خورشید را به پوست صورت می بندند تا از آسیب دیدگی پوست و لاغر شدن آن جلوگیری شود.
  • استفاده از لوازم آرایشی را محدود کنید تا پوست نفس بکشد و جوان بماند.
  • همیشه قبل از خواب، صورت خود را خوب بشویید تا میکروب هایی که در طول روز روی پوست می نشینند، از بین بروند.
  • مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی باعث پیری زودرس پوست می شوند و صورت را نیز لاغر نشان می دهند.
  • به میزان کافی در طول روز آب مصرف نمایید زیرا باعث آبرسانی به پوست شده و پوست را جوان و شاداب می کند.

دنبال کردن یک برنامه غذایی متعادل و استفاده از ورزش های صورت

دنبال کردن یک برنامه غذایی متعادل و استفاده از ورزش های صورت و برخی ماسک های خانگی، مشکل پوست چروک و لاغر شما را حل می کند و صورتی جذاب و زیبا را تحویل شما می دهد. همه ی افراد دوست دارند تا صورتی پر با گونه های برجسته داشته باشند.

می توان برای داشتن چنین صورتی از جراحی های زیبایی نیز استفاده کرد. اما چه چیزی بهتر از روش های طبیعی و دائمی؟ استفاده از روش های طبیعی برای چاقی صورت، گزینه ی بهتری است و عوارضی را برای فرد به دنبال ندارد.

با استفاده از روش های چاق شدن صورت که در ادامه موضوع چگونه چاق شویم به آن می پردازیم، نه تنها می توانید صورتی چاق و شاداب داشته باشید، بلکه به تناسب اندام و وزنی ایده آل نیز می رسید.

آیا ورزش هایی برای افزایش وزن وجود دارند؟

همان طور که ورزش کردن به افراد چاق برای کاهش وزن کمک می کند، به کمک افراد لاغر نیز برای چاق شدن می آید. ورزش منظم و پی در پی یکی از مهم ترین گام ها برای افزایش بدن و حجیم کردن عضلات می باشد. در ادامه به معرفی ورزش هایی که به افزایش وزن کمک می کنند، خواهیم پرداخت.

حرکات شنا

ورزش شنا دارای حرکاتی ساده است و باعث ساخت عضله در قسمت بازو و شانه می شود. انجام این حرکت برای خانم ها و آقایان فرق می کند. برای انجام این حرکت به روش زیر عمل کنید:

کف دست ها را روی زمین قرار دهید. بازوها خارج از بدن قرار گیرند و دست ها به اندازه عرض شانه باز شوند. کمر و پاها باید صاف باشند به طوری که فقط پنجه ی پا روی زمین باشد. به آرامی خود را تا نوک بینی پایین بیاورید و زانوها را به سمت بیرون هدایت کنید. به هر اندازه که می توانید این حرکت را در طی روز انجام دهید. حرکت شنا اما در خانم ها فرق می کند. برای خانم ها زانو باید روی زمین قرار بگیرد.

حرکات شنا

حرکات شنا

حرکات بارفیکس

حرکات بارفیکس نیز برای عضله سازی قسمت بازو و شانه مناسب است و موجب حجم دهی این مناطق می گردد. می توانید برای انجام بارفیکس به روش زیر عمل نمایید:

با دو دست خود میله بارفیکس را بگیرید به طوری که کف دست ها رو به جلو باشد. سپس دست ها را به اندازه عرض شانه روی بارفیکس تنظیم کنید. خود را بالا بکشید طوری که پاها از زمین جدا شوند. به قدری باید بالا بروید که چانه به بالای بارفیکس برسد. به آرامی خود را پایین بیاورید طوری که دست ها صاف شوند. هر چقدر که می توانید این حرکت را در روز تکرار کنید. ممکن است در روزهای اول نتوانید به خوبی این حرکت را انجام دهید اما با تمرین کردن به مرور از پس آن بر خواهید آمد.

حرکات اسکات

حرکات اسکات به ساخت عضله و حجم دهی در قسمت باسن و پاها کمک می کند. برای انجام حرکات اسکات به روش زیر عمل کنید:

صاف بایستید و پاها را به اندازه ران ها باز نگه دارید. سپس دست ها را بر روی ران قرار دهید و عضلات شکم را منقبض کنید. با استفاده از پاها خود را پایین بیاورید طوری که انگار می خواهید بنشینید. بلند شوید و مجدد این کار را تکرار کنید. بالاتنه را باید بی حرکت نگه دارید. هر چند بار که می توانید این کار را در طی روز انجام دهید.

از چه ورزش هایی برای افزایش وزن بپرهیزیم؟

ورزش هایی مانند ایروبیک و کاردیو سبب چربی سوزی در بدن می شوند. در نتیجه افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، باید از انجام چنین ورزش هایی اجتناب کنند.

از چه ورزش هایی برای افزایش وزن بپرهیزیم؟

از چه ورزش هایی برای افزایش وزن بپرهیزیم؟

دلایل لاغری چیست؟

برای دانستن این که چگونه چاق شویم می بایست در خصوص دلایل لاغری نیز اطلاعات داشته باشیم. یک فرد لاغر قبل از این که برای چاق شدن اقدام کند، باید دلیل لاغر بودن خود را بررسی کند.

انرژِی لازم برای تامین نیازهای بدن انسان و فعالیت ها، از مواد غذایی دریافت می شود. اگر انرژی دریافتی از مواد غذایی اندازه انرژی مورد نیاز بدن باشد، وزن بدن ثابت می ماند اما اگر میزان کالری و انرژی دریافتی از مواد غذایی کم باشد، بدن برای تامین انرژِی مجبور است از بافت های عضلانی استفاده کند. در نتیجه فرد لاغر می شود. برای چاق شدن باید میزان انرژی دریافتی از مواد غذایی را افزایش دهیم تا میزان چربی ها در بدن افزایش یابد.

مهمترین دلایل لاغری عبارتند از:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب، هیجان و افسردگی
  • اشکال در هضم غذا
  • اشکال در جذب غذا
  • وجود برخی بیماری های مزمن
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی
  • عوامل آب و هوایی

انجام ورزش های هوازی از علل لاغری است

انجام ورزش های هوازی سلامت کل بدن را تضمین می کند وانجام آن ها اشکالی که ندارد هیچ، بسیار نیز مفید است. اما انجام برخی از حرکات هوازی روی عضلات تاثیر منفی می گذارد و حجم عضلات را کاهش می دهد.

بنابراین اگر تصمیم دارید که عضلاتتان وزن اضافه کنند، ورزش های هوازی را کمتر انجام دهید و برای مدتی این ورزش ها را حذف کنید. در بخش قبلی، ورزش هایی را که برای اضافه کردن وزن و عضله مناسب هستند را بیان نمودیم.

ورزش هایی مانند شنا و اسکات را جایگزین حرکات هوازی نمایید. همچنین برای حفظ سلامتی در هفته ۱ الی ۲ بار به مدت ۴۰  دقیقه پیاده روی داشته باشید. این کار سبب افزایش اشتها و چاق شدن نیز می شود.

انجام ورزش های هوازی از علل لاغری است

انجام ورزش های هوازی از علل لاغری است

ورزش سخت و طولانی از علل لاغری است

به جای آن که در ورزش از حرکات سخت و طولانی استفاده کنید، حرکات هوشمندانه ای را برای چاقی به کار ببرید. ورزش کردن در باشگاه ها آن هم به گونه ای خسته کننده و طولانی، پیامی نادرست را به بدن منتقل می کند.

ورزش سنگین و اضافی روی هورمون استرس و دیگر هورمون ها تاثیر منفی می گذارد. همچنین ورزش های سنگین میزان تستوسترون را تا حدود ۳۰ درصد از حد طبیعی پایین می آورد. سعی کنید ورزش های سنگین را بیشتر از ۵۰ دقیقه انجام ندهید و باید تعداد آن را نیز کمتر و به هفته ای ۴ بار محدود کنید.

خوردن غذای کم، از علل لاغری است

اولین و مهم ترین قانون چاق شدن و اضافه وزن این است بکه اید بیشتر از آن چه در طول روز انرژی مصرف می کنید، غذا بخورید. برخی از افراد، سیستم متابولیسم قوی تر دارند و بیشتر کالری می سوزانند. حتی زمان خواب و استراحت، کالری زیادی مصرف می کنند. در نتیجه شما هم اگر چاق نمی شوید، دلیلش این است که سیستم متابولیسمتان قوی است و کالری زیادی را در روز هدر می دهید.

برای این کار بهتر است میزان کالری دریافتی خود را در طول روز اندازه گیری کنید تا ببینید میزان مصرف بدنتان چقدراست. همچنین میزان فعالیت ها و ورزش هایی که انجام می دهید را یادداشت کنید تا برآوردی از میزان کالری سوخت شده به دست آید.

این کار را به مدت ۱ هفته انجام دهید. اگر دیدید وزنتان اضافه نشد، باید میزان کالری دریافتی را افزایش و کالری سوخت شده را کاهش دهید تا در ۱ هفته میزان ۰٫۵ کیلو به وزنتان اضافه شود. هر نوع فعالیت و ورزش هوازی و سنگین را کنار بگذارید. برخی افراد با پیاده روی در سطح ناهموار نیز سبب هدر دادن میزان زیادی کالری می شوند.

عدم مصرف درشت مغذی ها از علل لاغری است

چاقی همیشه بر اثر زیاد خوردن و تمرینات سخت حاصل نمی شود. باید مواد مغذی را به درستی دریافت کنید. باید غذای سالم را در وقت مناسب بخورید. هنگامی که میزان کالری دریافتی برای چاق شدن بدنتان را متوجه شدید، باید برای مصرف درشت مغذی ها اقدام کنید. مصرف درشت مغذی ها بر اساس وزن نیز تخمین زده می شود. مصرف درشت مغذی ها را بر اساس اندازه های زیر باید مصرف کرد:

پروتئین: به ازای هر نیم کیلو از وزنتان ۱ گرم پروتئین در روز مصرف کنید. به طور مثال اگر برای رسیدن به وزن ۶۰ کیلو در تلاشید، باید ۱۲۰ گرم پروتئین دریافت کنید.

چربی: به ازای هر نیم کیلو از وزن ۰٫۳ تا ۰٫۶ گرم چربی باید دریافت کنید. به طور مثال اگر وزن هدفتان ۸۰ کیلو باشد، باید در روز بین ۴۸ تا ۹۶ گرم چربی مصرف نمایید.

کربوهیدرات: بقیه کالری دریافتی مورد نیاز برای چاقی باید از کربوهیدرات ها دریافت شود. تمام کالری های دریافتی و درشت مغذی هایی که دریافت می کنید را یادداشت کنید. بر اساس میزان کالری دریافتی، می توانید ورزش خود را برنامه ریزی کنید تا کالری اضافه نسوزانید.

عدم مصرف درشت مغذی ها از علل لاغری است

عدم مصرف درشت مغذی ها از علل لاغری است

فعالیت بیش از حد، از علل لاغری است

برخی از افراد مانند کشاورزان، کارگران معدن و کارگران ساختمانی نیازمند مصرف انرژی بالایی هستند. میزان سوخت و ساز در این افراد بالا است. در نتیجه باید میزان کالری دریافتی را در روز افزایش دهند تا چاق شوند.

اضطراب، از دیگر علل لاغری است

از مهم ترین دلایل چاقی می توان به اضطراب، هیجان و افسردگی اشاره کرد. این عوامل با کم کردن اشتها در فرد، سبب لاغری می شوند.

اشکال در هضم غذا، از دلایل دیگر لاغری است

گاهی ممکن است بر اثر مشکلات دستگاه گوارش و عملکرد نادرست آن، غذا به خوبی هضم نشود و مواد غذایی و کالری جذب بدن نگردد. در نتیجه مواد غذایی بلااستفاده شده و دفع می گردند. عواملی مانند کولیت و اسهال و نفخ، سبب کاهش اشتها و در نتیجه لاغری می شود.

اشکال در هضم غذا، از دلایل دیگر لاغری است

اشکال در هضم غذا، از دلایل دیگر لاغری است

کولیت روده

اگر مبتلا به کولیت روده می باشید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • دوری از هیجانات و عصبانیت و استراحت مداوم روح و بدن
  • پرهیز از مصرف الکل و نوشیدنی های گازدار
  • حذف کردن موادی مانند چای پر رنگ، قهوه، سبزی خام و ادویه جات
  • پرهیز از غذاهای چرب

بیماری های مزمن نیز از دلایل لاغری است

وجود بیماری هایی مانند سل و سرطان های بدخیم منجر به کاهش وزن می شوند و اشتهای فرد بیمار را کاهش می دهند.

کم خونی از دلایل مهم لاغری است

افرادی که کم خونی دارند، معمولا اشتها و میل کمی نیز به غذاها دارند. در برخی از افرادی که دچار کم خونی هستند، میل به خوردن خاک و یخ و گچ زیاد می شود و این امر سبب کاهش اشتها و در نتیجه لاغری می گردد.

اختلالات هورمونی از علل لاغری است

وجود اختلالاتی در عملکرد هورمون ها نیز سبب کاهش وزن و لاغری می شود. مانند پرکاری تیروئید و بیماری قند

آب و هوا از علل لاغری می باشد

اغلب آب و هوای سرد اشتها را افزایش می دهد و آب و هوای گرم منجر به کاهش اشتها می گردد. همچنین سیستم متابولیسم در افراد نواحی گرمسیر، ۱۰ درصد کمتر از دیگر نواحی می باشد. همچنین هوای سرد و گرم روی فعالیت ها و ورزش ها نیز تاثیر گذار است.

در بخش های باقیمانده مقاله چگونه چاق شویم نیز با ما باشید.

آیا دیابت سبب لاغری می شود؟

بیماری دیابت در بدن افراد سبب لاغری ناگهانی می شود. زیرا کاهش انسولین در این بیماران سبب سوخت بافت های چربی می گردد. در نتیجه به مرور زمان، فرد لاغر می شود. البته برای افراد دیابتی لاغر بودن بهتر است و سلامت او را تضمین می کند. افراد دیابتی برای دریافت رژیم مناسب باید به پزشک تغذیه مراجعه کنند تا برنامه ای طبق بیماری او تنظیم گردد.

آیا دیابت سبب لاغری می شود؟

آیا دیابت سبب لاغری می شود؟

آیا پرکاری تیروئید سبب لاغری می شود؟

در افرادی که تیروئیدشان پرکار است، کاهش وزن رخ می دهد. هورمون تیروکسین که از غده تیروئید تولید می شود، وظیفه سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. پرکاری تیروئید سبب افزایش تولید این هورمون می شود و درنتیجه تیروکسین شروع به سوزاندن بافت های چربی در بدن می کند.

اگر بیمار قرص های تیروئید خود را منظم مصرف نماید، می تواند فعالیت این غده را کنترل کند. همچنین فرد بیمار باید مرتب آزمایش تیروئید بدهد و از ترک خودسرانه قرص ها بپرهیزد. افراد مبتلا به پرکاری تیروئید می توانند با کنترل عملکرد این غده و دریافت یک برنامه غذایی مناسب از پزشک تغذیه، شروع به افزایش وزن و چاقی کنند.

شما در حال خواندن پست چگونه چاق شویم هستید.

سخن پایانی

به انتهای مطلب چگونه چاق شویم رسیدیم. در این مقاله تمام نکات و رژیم های تغذیه ای مناسب را برای افزایش وزن و چاق شدن بیان نمودیم. چاق شدن مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و منظم می باشد.

همچینین اراده قوی نیز برای افزایش وزن و به دست آوردن وزن مورد نظر و رسیدن به اندامی زیبا، موثر است. می توانید برای دریافت یک برنامه غذایی سالم و سرشار از ریز مغذی ها و درشت مغذی ها، به پزشک تغذیه مراجعه کنید تا بر اساس وزن فعلی شما و سیستم متابولیسم بدنتان، یک برنامه دقیق و منظم طراحی کند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید