بهترین مکمل برای افزایش وزن

صبحانه برای روده تحریک پذیر
صبحانه برای روده تحریک پذیر
2021/10/13
انواع رژیم های لاغری چند روزه
انواع رژیم های لاغری چند روزه
2021/11/21
بهترین مکمل برای افزایش وزن

بهترین مکمل برای افزایش وزن

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع بهترین مکمل برای افزایش وزن آشنا شوید.

شاید شما از جمله افرادی هستید که بر خلاف کسانی که به هر دری برای لاغر شدن می زنند، به دنبال بهترین مکمل برای افزایش وزن می‌باشید. شاید به شدت لاغر هستید یا دوست دارید از حالت نرمال پرتر باشید و یا در بیشترین حالت ورزشکاری هستید که به دنبال پرورش عضلاتتان می باشید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مکمل برای افزایش وزن با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

قطعا برای این افزایش وزن راه های گوناگونی مانند خوردن کالری بیشتر را امتحان کرده اید اما نتیجه ی دلخواه محقق نشده است و یا توانایی مصرف کالری زیاد برایتان ممکن نیست. به شما پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات مفید درباره چاره ی کارتان با نوشتار بهترین مکمل برای افزایش وزن همراه ما باشید.

بهترین مکمل برای افزایش وزن

بهترین مکمل برای افزایش وزن

در ادامه پس از شرح شرایط و توضیحات تکمیلی، بهترین مکمل برای افزایش وزن را معرفی خواهیم کرد که ضمن افزایش وزن شما، خواص دیگری نیز خواهند داشت.

آن چه در مبحث بهترین مکمل برای افزایش وزن می خوانیم:

رابطه ی افزایش وزن با دریافت کالری چیست؟

برای افزایش وزن چه باید کرد؟ آیا بهترین مکمل برای افزایش وزن مناسب است؟

میزان احتیاج بدن انسان به پروتئین چه مقدار است؟

بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین چیست؟

بهترین مکمل برای افزایش وزن چیست؟

فواید استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن چیست؟

تفاوت میان مکمل افزایش حجم و افزایش عضله

مکمل پروتئین وی whey protein

انواع مکمل افزایش وزن پروتئین وی

مقدار و زمان مصرف مکمل وی

عوارض مصرف مکمل پروتئین وی

مکمل افزایش وزن گینر GAINER

انواع مکمل افزایش وزن گینر

مقدار و زمان مصرف مکمل گینر

عوارض مصرف مکمل افزایش وزن گینر

تفاوت مکمل پروتئین وی و گینر

تفاوت دو مکمل افزایش وزن پروتئین وی و گینر

مکمل پروتئینی کراتین

فواید استفاده از مکمل کراتین

مکمل کراتین و بیماری ها

عوارض مصرف مکمل افزایش وزن کراتین

مکمل افزایش وزن بتا آلانین BETA- ALANINE

فواید مکمل افزایش وزن بتا آلانین

عوارض مکمل افزایش وزن بتا آلانین

میزان و زمان مصرف بتا آلانین

مکمل افزایش وزن اچ ام بی HMB

مزایای مکمل افزایش وزن HMB

میزان و زمان مصرف مکمل اچ ام بی

مکمل افزایش وزن سیترولین L- citrulline

انواع مکمل سیترولین

فواید مکمل افزایش وزن سیترولین

مضرات مکمل افزایش وزن سیترولین

آمینه اسیدهای شاخه دار یا BCAAs

آمینه اسید شاخه دار لوسین

آمینه اسید شاخه دار ایزولوسین

آمینه اسید شاخه ای والین

مکمل افزایش وزن حاوی کافئین

مکمل تقویت کننده ی تستسترون

مکمل افزایش وزن گلوتامین

نکات لازم در زمان خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

تشخیص مکمل اصل از تقلبی

طرز تهیه یک مکمل افزایش وزن خانگی

نکات مهم در خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

نحوه ی نگهداری از بهترین مکمل برای افزایش وزن

قیمت مکمل های افزایش وزن

نتیجه گیری

 

رابطه افزایش وزن با دریافت کالری

قبل از پرداختن به موضوع بهترین مکمل برای افزایش وزن باید ابتدا به رابطه افزایش وزن با دریافت کالری بپردازیم. کالری واحد سنجش میزان انرژی است که ما  از هر ماده ی غذایی دریافت می کنیم. این میزان کالری لازم ممکن است از فردی تا فرد دیگر تغییراتی داشته باشد که ما در ادامه، این موضوع را در مورد افرادی که می خواهند افزایش وزن داشته باشند، بررسی می کنیم.

در بسیاری از افراد میزان دریافت کالری رابطه مستقیمی با افزایش یا کاهش وزن دارد. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که در شرایط سلامت، کالری کمی مصرف می کند، در این شرایط از فرد توقع داریم لاغر باشد اما در مقابل، افزایش کالری لزوما سبب چاقی نمی شود.

رابطه افزایش وزن با دریافت کالری

رابطه افزایش وزن با دریافت کالری

در اینجا ملاک تحرک و میزان سوزاندن کالری نیز مطرح می گردد. افرادی که قصد دارند چاقتر شوند، اولین کاری که می کنند، بالا بردن میزان کالری است که در طول روز دریافت می کنند.

برخی قادر هستند با بالا بردن میزان مواد غذایی پر کالری این کمبود را جبران کنند اما برخی دیگر توانایی مصرف این حجم را ندارند. معمولا متخصصین علم تغذیه یکی از راه های پیش رو را مصرف مکمل های افزایش وزن می دانند. این مکمل ها انواع مختلف دارند که به آن ها خواهیم پرداخت.

برای افزایش وزن چه باید کرد؟ آیا بهترین مکمل برای افزایش وزن موثر است؟

اولین قدم:

دریافت کالری بیشتر است که باید از انواع مواد غذایی پرکالری بهره برد. سعی کنید مواد پرکالری را از موارد سالم انتخاب کنید. این روش بهترین راهی است که بایستی از آن بهره ببرید. دریافت هر چیزی به صورت طبیعی قطعا مفیدتر و بی ضررتر است وگرنه با مصرف مکمل به نتیجه مد نظرتان خواهید رسید. به عنوان مثال پروتئین تخم مرغ یا گوشت مرغ از پروتئین های مصنوعی با کیفیت تر است.

دومین قدم:

طبق فرمولی که در ادامه خواهیم گفت، میزان پروتئین مورد نیازتان را به دست آورید و سعی کنید در رژیم غذایی روزانه تان مقدار لازم را قرار دهید. برای این منظور روی مصرف پروتئین تاکید داریم که هدف ما از افزایش وزن شما چاقی با رشد چربی هایتان نیست. ما سعی داریم به شما کمک کنیم تا با تغذیه مناسب عضلاتتان، به وزن مناسب برسید.

سومین قدم:

در ابتدا سعی کنید از مواد غذایی که در اختیار دارید، تمام مواد مغذی لازم برای بدنتان را دریافت کنید و در صورتی که ممکن نبود، سراغ مکمل های مورد تایید سازمان بهداشت بروید. برای انتخاب مکمل مناسب نمی توانید خودتان به راحتی تصمیم بگیرید، زیرا هر بدنی برای پاسخگویی به مکمل دارای شرایط خاصی است. فقط یک پزشک متخصص یا یک مربی کار آزموده می تواند به شما بگوید کدام نوع مکمل را انتخاب کنید تا بهترین پاسخ ممکن را از آن دریافت کنید.

سومین قدم:

سومین قدم:

قدم چهارم:

ورزش کردن از جمله مواردی است که هم سبب کاهش و هم افزایش وزن می شود. فقط نوع ورزش در دو حالت متفاوت است. طبق تحقیقات، ورزش هایی که با وزنه همراه است، تاثیر بیشتری در افزایش وزن فرد دارد. حال ممکن است منزل یا باشگاه را برای این منظور انتخاب کنید.

قطعا با انجام فعالیت های بدنی از جمله ورزش، شما گرسنه خواهید شد و برای تامین این نیاز خود به مواد غذایی بیشتری روی خواهید آورد. لازم به ذکر است که بدن زود به شرایط عادت می کند. پس در طول مدت افزایش وزن، نوع و زمان ورزشتان را پس از مدتی، مدام تغییر دهید.

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه چاق شویم دیدن کنید.

میزان احتیاج بدن انسان به پروتئین

یک بدن با احتساب وزن و فعالیت روزانه می تواند مشخص کند که چه میزان پروتئین نیاز دارد. بر اساس استانداردهای جهانی برای هر کیلوگرم وزن، ۰٫۸ گرم پروتئین مناسب است. فرض کنید شما دارای شصت کیلوگرم وزن هستید و می خواهید پروتئین مورد نیازتان را بسنجید، کافیست عدد وزن خود را در میزان استاندارد ضرب کنید.

۶۰× ۰٫۸ = ۴۸ گرم پروتئین مورد نیاز روزانتان

پروتئین از جمله ضروریات افزایش وزن و عضله است که باید به صورت روزانه از طریق مواد غذایی یا مکمل ها دریافت گردد. بهترین مکمل برای افزایش وزن نیز در این راستا می توانند به شما کمک کنند.

بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین

پروتئین از جمله مواردی است که به افزایش وزن سالم کمک می کند. بهترین حالت دریافت میزان پروتئین، مواد غذایی است. از جمله این مواد غذایی می توان به ذرت، تخم مرغ، ماهی سالمون، کلم بروکلی، گوشت گاو، سینه مرغ، جو دو سر، ماهی تن، نخود، لوبیا قرمز، بوقلمون، ماست یونانی، بادام، عدس، دانه کدو تنبل، شیر، ماهی ساردین، بادام زمینی، کینوا، میگو، گردو، فندق و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین

بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین

بهترین مکمل برای افزایش وزن

یکی از مواردی که توسط آن می توان به روند افزایش وزن سرعت داد، مکمل است که با خواص و روندی متفاوت، در داروخانه ها و فروشگاه های معتبر قابل خریداری هستند. برای تشخیص بهترین مکمل برای افزایش وزن می توان با پزشک تغذیه یا مربی ورزشی مشورت کرد. در ادامه به چند مورد مکمل و نقاط ضعف و قوت آن ها اشاره خواهیم کرد.

فواید استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن

۱- افزایش صحیح وزن از طریق بالا بردن حجم عضلات و جلوگیری از انباشت چربی

۲- جلوگیری از تحلیل عضلات در زمان هایی که با کمبود تغذیه یا تمرینات سخت رو به رو هستیم

۳- کاهش مدت ریکاوری به دلیل وجود گلیکوژن لازم

۴- سرشار از کالری های لازم و مفید مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی

۵- دارای انواع مختلف با ترکیبات متفاوت هستند و برای کسانی که شرایط خاص یا حساسیت دارند، می توان نوع مناسب را انتخاب کرد.

۶- حاوی برخی ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای بدن می باشند.

فواید استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن

فواید استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن

تفاوت میان مکمل افزایش حجم و افزایش عضله

مکمل های افزایش وزن و افزایش عضله در میزان کالری که در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، با یکدیگر تفاوت دارند. مکمل افزایش وزن معمولا حاوی کربوهیدرات بیشتر است و مکمل های افزایش عضله از پروتئین بیشتری برخوردار است. اما در نهایت هر دو سبب افزایش وزن می شوند. حتی در بسیاری موارد افرادی که عضله پرورش داده اند، وزن بیشتری را نیز تجربه کرده اند.

اصولا میزان چربی، ویتامین ها و مواد مغذی هر مکمل به ترکیبات و درصد کارایی آن بستگی دارد. کالری در بین مکمل های افزایش وزن و عضله می تواند بین ۶۵۰ تا ۱۴۰۰ کیلو کالری، کربوهیدرات بین ۱۰۰ تا ۲۸۰ گرم، پروتئین بالاتر از چهل گرم و چربی ۱ تا سه گرم  باشد.

تفاوت میان مکمل افزایش حجم و افزایش عضله

تفاوت میان مکمل افزایش حجم و افزایش عضله

مکمل پروتئین وی whey protein

یک افزایش خوب و سالم زمانی اتفاق می افتد که بدن، عضله پرورش دهد نه این که چربی اضافه کند. به این ترتیب ضمن حفظ تناسب اندام، شاهد افزایش وزن مفید نیز خواهید بود و زمانی نتیجه به دست آمده کیفیت بهتر و سرعت بیشتر خواهد داشت که از فعالیت های بدنی غافل نشده باشید.

از بهترین مکمل هایی که در این مورد بهترین کارایی را دارد، پروتئین وی است. این مکمل به دلیل ساختاری که از آمینه اسیدهای ضروری دارد، نقش به سزایی در عضله سازی ایفا می کند. برخی آمینه اسیدهای موجود مانند لوسین زنجیره ای هستند و این گزینه باعث سرعت بخشیدن به روند افزایش عضله، ترمیم بافت و جلوگیری از تحلیل عضلات ورزشکاران می شود.

دلیل تاثیرگذاری بالای این پروتئین ترکیب قابل جذب آن است، چرا که این مکمل همان پروتئین آب پنیر بوده که سلول های عضلات بدن به راحتی می توانند آن را برای مصرف در اختیار داشته باشند.

اگر پروتئین مورد نیازتان از طریق مواد غذایی به قدر لازم تامین نمی شود، کافیست از این مکمل به عنوان تکمیل کننده نیاز بدنتان مصرف کنید. لازم به ذکر است، همان طور که مصرف این مکمل ها در افزایش وزن و عضله مفید هستند، ازدیاد در میل کردن آن نیز عواقب بد خود را به همراه خواهد داشت که از جمله آن می توان به بالا رفتن حجم چربی و خطر بروز بیماری های مربوط به چاقی بدن اشاره کرد.

امروزه شاهد سه نوع ترکیب پروتئین وی در داروخانه ها و فروشگاه های مجاز هستیم که تفاوت این سه مورد با هم به میزان فراوری شدن آن ها وابسته است.

مکمل پروتئین وی whey protein

مکمل پروتئین وی whey protein

انواع مکمل افزایش وزن پروتئین وی

مکمل پروتئین وی ایزوله whay Isolates:

به دلیل خلوص بالای این مکمل و دارا بودن نود درصد پروتئین، معمولا گرانتر نیز می باشد. فراوری آن به روش فیلتراسیون بوده و این مورد به دلیل عدم وجود لاکتوز بسیار مناسب افرادی است که به لاکتوز آلرژی دارند. همچنین چون چربی بسیار ناچیزی دارد، از نظر حفظ سلامت نیز مورد تایید است.

مکمل پروتئین وی کنسانتره whey concentrate:

از نظر برخورداری از پروتئین، این نوع حدود هشتاد درصد را به خود اختصاص داده و مابقی آن چربی و کربوهیدرات است. با روش اولترا فیلتراسیون، فراوری گشته و نرخ ارزانتری را به خود اختصاص داده و خرید آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

مقایسه جدولی میان مکمل ایزوله و کنستانتره در صد کالری

ایزولهکنستانترهعناوین
میزان فراوری بیشتر
قیمت محصول
۲۳ گرم۱۸ گرمپروتئین
۱ گرم۳ گرمکربوهیدرات
صفر۲ گرمچربی
یک گرم۳.۵ گرمقند

 

مکمل پروتئین وی هیدرولیز شده: این مکمل را پیش هضم می گویند. چون ساختار آن به گونه ای به واحدهای کوچکتر تقسیم شده است که در سریعترین زمان ممکن تجزیه شده و هضم کوتاه تری دارد. به دلیل تغییر در تولید این مکمل، تاثیر آن نیز بسیار مفیدتر عمل کرده است.

مقدار و زمان مصرف مکمل وی

شاید سوال کنید چگونه تشخیص دهیم مقدار و زمان مناسب برای ما چقدر و چه زمان است؟

با توجه به جنسیت، سن، وزن و میزان فعالیت روزانه می توان مقدار صحیح را به دست آورد. این عمل را می توانید بر اساس فرمول یا تشخیص فرد مجاز به سرانجام برسانید. اما برای این که نتیجه این مصرف موثرتر باشد، کافی است که صبح پس از بیداری و یا شب قبل از خواب میل شود و اگر به فعالیت های ورزشی نیز می پردازید، چهل دقیقه قبل یا بلافاصله بعد تمرین مصرف کنید.

عوارض مصرف مکمل پروتئین وی

۱- در بیشتر افراد، مصرف این مکمل بدون عوارض جانبی بوده است. اما در برخی دیگر ممکن است با سردرد، عطش، گرفتگی عضله ها، تهوع، مشکلات روده و کاهش اشتها همراه باشد.

۲- در دوران بارداری و شیردهی برای مصرف یا عدم آن، نیاز به تشخیص پزشک متخصص تغذیه است.

۳- این مکمل با برخی داروهای مصرفی ممکن است تداخل داشته باشد. پس حتما اگر از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما با متخصص در مورد عدم تداخل مشورت کنید.

۴- اگر هنگام اولین مصرف شاهد بروز مواردی چون تورم در صورت و دست ها، لکه یا دانه و همچنین تنگی نفس شدید، حتما برای مراقبت های پزشکی و کاهش عوارض آلرژی به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

۵- در مورد مصرف افرادی که مشکلات کلیه یا کبد دارند، فقط با مشورت پزشک بلامانع است.

عوارض مصرف مکمل پروتئین وی

عوارض مصرف مکمل پروتئین وی

۶- افرادی که در صورت مصرف شیر شاهد بروز حساسیت هستند، به دنبال پروتئین های غیر شیری باشند.

مکمل افزایش وزن گینر GAINER

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که با اندک غذایی احساس سیری می کنید و در عین حال دوست دارید به یک اضافه وزن سالم نیز دست یابید. در این قسمت به شما پیشنهاد می کنیم از مکمل گینر که حاوی مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات، چربی و پروتئین است، استفاده کنید. این مکمل در عین حال بسیار انرژی زا و با جذب آسان می باشد. این مکمل دارای دو نوع است.

انواع مکمل افزایش وزن گینر

مکمل گینر وزن  WEIGHT GAINER:

این مکمل مورد استفاده اشخاصی است که وزن پایینی دارند و می  خواهند هر چه زودتر به وزن مناسب برسند. این تاثیرگذاری بر وزن افراد به خاطر میزان بالای کربوهیدرات، آمینه اسیدها، ویتامین و مواد معدنی موجود در آن است. برای تامین ۷۰۰ تا هزار کیلو کالری، این مکمل گزینه مناسبی است.

مکمل گینر حجم MASS GAINER:

برای این که مکمل گینر برای ورزشکاران نیز نتایج خوبی بر جای بگذارد، میزان پروتئین این محصول را بیشتر از سایر موارد موجود در آن قرار داده اند. با توجه به این ویژگی، با مصرف مکمل گینر حجم، به جای این که ورزشکار وزن معمولی بگیرد، ماهیچه های او تقویت شده و رشد می یابد.

مکمل گینر حجم MASS GAINER:

مکمل گینر حجم MASS GAINER:

مقدار و زمان مصرف مکمل گینر

بهترین زمان استفاده از این مکمل قبل یا بعد از خواب، حین یا پس از تمرین است. معمولا بر اساس حجم یا وزن مورد نظر می توان مقدار و دفعات مصرفی روزانه را تعیین کرد. اما بهترین زمان مصرف گینر حجم سی دقیقه بعد تمرینات و در مورد گینر وزن، بعد از صبحانه یا قبل از خواب خواهد بود.

در میان مصرف کنندگان مکمل های افزایش وزن، افرادی هستند که با سختی زیاد می توانند به نتیجه دلخواهشان برسند. به این افراد می گویند که باید برای افزایش وزنشان کالری و مکمل بیشتر مصرف کنند و سوختن این میزان کالری را به حداقل برسانید. یعنی یک سری غذاهای سالم اما پر کالری را بردارند و جلوی تلوزیون لم بدهند و با خیال راحت مصرف کنند. اما هرگز خودسرانه مکمل بیشتر میل نکنند. در مصرف مکمل افزون تر، مشورت با پزشک امری ضروری است.

سعی کنید انواع مکمل از جمله گینر را به همراه ورزش پیش ببرید که در غیر این صورت قطعا به جای عضله شاهد بالا رفتن میزان چربی و ایجاد هیکلی بد فرم خواهید بود.

عوارض مصرف مکمل افزایش وزن گینر 

در ابتدا به شما توصیه می کنیم که با انتخاب برند گینر مورد نظرتان از فروشگاه یا داروخانه مورد تایید، از خرید نوع فیک و پر آسیب این محصول جلوگیری کنید. چرا که انتخاب یک محصول تقلبی یا مصرف به میزان غیر استاندارد، سبب بروز مشکلات در کبد، کلیه، مجاری تنفسی، دستگاه گوارش و سایر موارد خواهد بود.

۱- در زنان باردار و شیرده حتما با دستور پزشک مصرف گردد.

۲- در صورت ابتلا به هر بیماری، قبل از مصرف مکمل های گینر حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

۳- مراقب تداخلات دارویی نیز باشید.

در حالت عادی عوارض خاصی برای مصرف مکمل افزایش وزن گینر ثبت نشده است.

تفاوت دو مکمل افزایش وزن پروتئین وی و گینر

قطعا هر مکملی خاصیت های خود را دارد که انتخاب را سخت می کند. دو مکمل گینر و پروتئین وی امروزه مخاطبان بیشتری دارند. اما همین مخاطبان در زمانی که می خواهند مکمل تهیه کنند، دو دل هستند. هدف از این مطلب بررسی این دو گزینه با یکدیگر است.

تفاوت ۱: مقایسه از نظر ترکیبات

پروتئین وی سرشار از آمینه اسیدهای لازم برای بدن است که از پروتئین محلول در آب پنیر حاصل می گردد. در کنار این مورد، مکمل پروتئین وی ارزش بیولوژیک بسیار بالایی دارد.

اما گینرها به دلیل ترکیب های متفاوتی که از کربوهیدرات ها و پروتئین دارد، کربوپروتئین نیز نامیده می شود. همین درصد کربوهیدرات است که مکمل را صرفا برای افزایش حجم یا وزن جدا می کند.

تفاوت دو: مقایسه از نظر کاربرد

از آنجایی که گینر دارای کربوهیدرات است، در نتیجه با مصرف آن کالری بیشتری دریافت می کنید. به همین سبب نقش به سزایی در افزایش وزن خواهد داشت.

تفاوت ۳: مقایسه از نظر مصرف‌:

اگر برای افزایش وزن یا حجم گینر مصرف می کنید، بهترین زمان آن سه ساعت قبل تمرین، یک ساعت پس از تمرین، یک ساعت قبل از صرف شام و ناهار است. اما اگر پروتئین وی را نیم ساعت قبل تمرین مصرف کنید، قطعا به نتایج بهتری خواهید رسید.

مکمل پروتئینی کراتین

کراتین از جمله مکمل های پر آوازه ای است که بیشتر افراد با نام آن آشنا هستند. این مکمل با افزایش قدرت دو عامل کراتین و فسفوکراتین عضله ها، باعث ایجاد حجم و قدرت در آن ها خواهد شد. با توجه به این ویژگی می توانید فشار وارده بر عضلاتتان را بیشتر کرده و در عین حال باعث رشد سریع آن ها نیز باشید. البته زمانی اثر بخشی مکمل کراتین موثر خواهد بود که با فعالیت های ورزشی همراه گردد.

این مکمل نیاز دارد تا در ابتدای مصرف بارگذاری گردد و در نتیجه با مشورت متخصص ابتدا پانزده تا بیست گرم کراتین را به مدت هفت روز مصرف کنید و بعد از یک هفته به میزان لازم آن را افزایش دهید. با توجه به ایجاد برندهای مختلف در بسته بندی کراتین، سعی کنید این محصول را از فروشگاه یا داروخانه های معتبر خریداری کنید.

وقتی ما فراورده های گوشت قرمز یا ماهی مصرف می کنیم، به مقدار موجود در هر یک، پروتئین حاوی کراتین دریافت می کنیم. کراتین پس از تجزیه به کراتین فسفات، کمک می کند تا آدنوزیت تری فسفات ایجاد گردد که علاوه بر تولید انرژی مورد نیاز عضلات، عملکرد آن را نیز افزایش می دهد.

مکمل پروتئینی کراتین

مکمل پروتئینی کراتین

فواید استفاده از مکمل کراتین

۱- به عضلات ضعیف شده قدرت و حجم بیشتری می دهد و از تحلیل بیشتر آن ها جلوگیری می کند.

۲- کاهش مشکلات ناشی از استرس اکسیداتیو

۳- به دلیل تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت مناسب و مفید، برای تمامی افراد از جمله سالمندان کارایی دارد.

۴- کمک به تجزیه پذیری مناسب پروتئین در بدن

۵- افزایش انرژی بدن برای فعالیت در طول روز

۶- در صورت مصرف درست و اصولی برای بدن، مخرب و زیان رسان نمی باشد.

۷- به هورمون هایی که در بدن نقش ساخت عضله را به عهده دارند، کمک می کند تا به بهترین روش عمل کنند.

۸- به سلول ها کمک می کند که علاوه بر دریافت آب مورد نیاز، برای جذب پروتئین به آمادگی کافی برسند.

فواید استفاده از مکمل کراتین

فواید استفاده از مکمل کراتین

مکمل کراتین و بیماری ها

شاید از خودتان بپرسید آیا مکمل ها فقط برای اضافه وزن کاربرد دارند یا کارایی دیگری نیز می توان از آن ها انتظار داشت. در ادامه به چند بیماری که بهبود آ نها با مکمل کراتین رابطه مستقیم دارد اشاره خواهیم کرد.

پارکینسون:

وقتی هورمون دوپامین در بدن انسان کاهش می یابد، به سلول های مغزی آسیب وارد می شود. این معضل سبب بروز اختلالات مربوط به مغز از جمله کندی در یادگیری می شود. پس مکمل کراتین علاوه بر تقویت عضله های بدن و افزایش وزن، سبب بالا رفتن قدرت تفکر و جلوگیری از بیماری های مغزی نیز می گردد.

دیابت:

وقتی مکمل کراتین مصرف می کنیم و در کنار آن به فعالیت های ورزشی نیز می پردازیم، قند حاصل مواد غذایی برای سوخت و ساز ماهیچه ها، با سرعت بیشتری جا به جا می شود و این باعث می گردد قند خون در بهترین حالت نرمال قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که در مصرف هر نوع خوراکی در هنگام بیماری باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

عوارض مصرف مکمل افزایش وزن کراتین

ریزش مو:

در بدن هر انسانی هورمونی تحت عنوان دی تستسترون وجود دارد که با افزایش وزن، ترشح این هورمون نیز حالت صعودی به خود می گیرد. از جمله عوارض این افزایش می تواند ریزش مو در بخش پیشانی، شقیقه یا بخش های عقب تر باشد. مصرف مکمل کراتین سبب ایجاد تغییر در این هورمون و بالا رفتن آن می گردد. البته در استفاده مقدار کم و استاندارد ممکن است این عارضه در سال های دورتر اتفاق بیفتد.

مشکلات کلیه:

از آنجایی که تحقیقات زیادی روی افراد سالم که مکمل کراتین مصرف کرده اند، انجام شده و مشکل خاصی در کلیه ی آن ها مشاهده نشده، می توان گفت که تخریب کلیه توسط این مکمل اثبات نشده است. اما به افرادی که ناراحتی کلیه دارند، پیشنهاد می گردد بدون مشورت با متخصص، در مصرف این مکمل جوانب احتیاط را رعایت بفرمایند.

سعی کنید در صورت دارا بودن هر بیماری، حتما قبل از مصرف کراتین با پزشک متخصص مشورت کرده و به جای مصرف مستمر، این مکمل را به صورت دوره ای مورد استفاده قرار دهید.

مکمل افزایش وزن بتا آلانین BETA- ALANINE

این آمینه اسید غیر ضروری برای پروتئین سازی کاربردی ندارد اما زمانی که با آمینه هیستیدین ترکیب می گردد، کارنوزین تولید می شود که نقش مهمی در استحکام عضلات اسکلتی و کاهش اسید لاکتیک موجود در عضلات از خود نشان می دهد. اگر این مکمل همراه ورزش مصرف گردد، اثر بخشی بهتری دارد.

فواید مکمل افزایش وزن بتا آلانین

* با مصرف این مکمل شما از تحرکاتی که انجام می دهید، دیرتر خسته می شوید و استقامتتان بالا می رود. در مقابل قدرت شما برای وزنه زدن ها نیز بیشتر می گردد.

* این مکمل برای تمام گروه های ورزشی قابل مصرف است.

* این مکمل برای ورزشکارانی که برای رسیدن به مرحله ای خاص مانند مسابقات، وزنه های زیادی مجبورند بزنند، بسیار کارساز است.

* این مکمل در افرادی که ورزشکار نیستند   یا در دسته گیاهخواران قرار دارند، بسیار موثر است.

مکمل بتا آلانین یک آمینه اسید است که در مواجهه با غذا، جذب بهتر و سریعتری خواهد داشت. بهترین دوز روزانه آن نیز دو تا هفت گرم است.

عوارض مکمل افزایش وزن بتا آلانین

* مادرانی که در دوره ی بارداری به سر می برند یا به فرزند خود شیر می دهند، بایستی در مصرف این مکمل حتما مشورت با پزشک را در اولویت قرار دهند.

* حساسیتی که از مصرف زیاد این نوع مکمل  ممکن است به وجود آید، حالت گز گز کردن در نواحی گردن، صورت، سینه و دست هاست.

*  بیماران مبتلا به بیماری های خاص یا نیازمند به درمان های طولانی مدت باید برای مصرف این مکمل با پزشک مشورت نمایند.

عوارض مکمل افزایش وزن بتا آلانین

عوارض مکمل افزایش وزن بتا آلانین

میزان و زمان مصرف بتا آلانین

یکی از مواردی که در مورد مکمل ها لازم به رعایت است، میزان و دوره ی مصرف هر مکمل است. در غیر این صورت ممکن است نتیجه ای حاصل نشود و یا نتایج مخربی در پی داشته باشد. بتا آلانین هم از این شرایط پیروی می کند.

برای این که بتا آلانین بتواند سطح کارنوزین را افزایش دهد، باید متناسب با شرایط بدنی شما بین یک تا شش گرم در روز میل شود. کارنوزین خوراکی در افزایش وزن شما تاثیر چندانی ندارد و این بتا آلانین است که موثر عمل می کند. پس سعی نکنید جای این دو مکمل را با یکدیگر عوض کنید. در مورد زمان مصرف نیز می توانید از مربی یا مشاور تغذیه سوال بفرمایید.

مکمل افزایش وزن اچ ام بی HMB

مکمل اچ ام بی حاصل بررسی های بیشتر روی مکمل لوسین است. فواید بسیار مکمل لوسین دلیل این امر بود و نتیجه آن مکمل اچ ام بی است که اگر در حد کراتین نباشد، فاصله چندانی هم با آن ندارد.

مکمل افزایش وزن اچ ام بی HMB

مکمل افزایش وزن اچ ام بی HMB

مزایای مکمل افزایش وزن HMB

* عضله های بدن را در سریع ترین زمان ممکن پرورش می دهد. این تاثیرگذاری به خاطر این است که این مکمل حاوی پروتئین است و ماهیچه های انسان نیز از پروتئین تغذیه می کنند تا رشد کنند. با رشد عضلات به جای چربی، قطعا اندامتان زیباتر از آن چیزی که انتظار دارید رشد کرده و وزن مناسبی اضافه می کنید.

* قدرت و توانایی بدن را به حدی می رساند که فعالیت های نیمه سنگین و کارهای سخت، دیرتر سبب خستگی گردد.

* در انجام فعالیت های بی هوازی باعث بالا رفتن استقامت فرد می شود. فعالیت های بی هوازی یعنی چی؟ وقتی یک ورزش سبک انجام می دهید، به راحتی از پس میزان اکسیژن لازم برای بدنتان برخواهید آمد. اما وقتی مانند ورزشکاران بدنسازی سعی می کنید با تحرک بیشتر، وزنه سنگینتری بزنید، قطعا اکسیژن مورد نیاز بدنتان هم بالا می رود و کار کمی دشوار می شود. مکمل hmb استقامت شما را در هنگام مواجهه با این نوع تمرینات بالا می برد.

این مکمل از تحلیل عضلات جلوگیری می کند

* این مکمل از تحلیل عضلات جلوگیری می کند. حتی در سخت ترین شرایط نیز به طرز حیرت آوری از عضله ها حمایت می کند و از عضله سوزی پیشگیری می کند. ممکن است روزهایی میل به غذا ندارید و ترجیح می دهید با معده خالی ورزش کنید. خبر خوب اینجاست که فرایند تجزیه پروتئین ماهیچه هایتان با این مکمل به قدری کند می شود که نگرانی برای شما باقی نمی گذارد.

* مدت زمان لازم برای ریکاوری را کاهش می دهد. یک فرد برای ایجاد ریکاوری نیاز دارد استراحت کافی و تغذیه مفید داشته باشد تا به وضعیت مناسب برسد. این ریکاوری به زمان احتیاج دارد. اگر مکمل مناسبی مانند hmb مصرف کنید، در کمترین زمان، بدنتان به حالت آماده باش بر خواهد گشت.

* افرادی که مدام با آسیب عضله و دردهای ناشی از آن مواجه می گردند، با کمک این مکمل می توان با ایجاد قدرت بیشتر در عضلات از این گونه موارد جلوگیری کنند تا علاوه بر آسیب پذیری کمتر، بازدهی بیشتری داشته باشد.

* این مکمل حتی از تحلیل عضلات در پیری نیز جلوگیری می کند.

این مکمل از تحلیل عضلات جلوگیری می کند

این مکمل از تحلیل عضلات جلوگیری می کند

میزان و زمان مصرف مکمل اچ ام بی

چه زمانی برای مصرف این مکمل مناسب است؟ به شما پیشنهاد می کنیم برای کاهش سوخت آن در بدنتان قبل از تمرین یا بعد از وعده غذاییتان میل کنید. هر چه این مکمل با سرعت کمتری بسوزد، بیشتر در بدنتان می ماند و از خواص آن برای زمان بیشتری بهره خواهید برد. از نظر میزان نیز، مصرف یک تا سه گرم در روز کفایت می کند و اگر این مکمل را به شکل کپسول در اختیار دارید، باید با مربی خود با توجه به نوع فعالیت و تمریناتتان در مورد تعداد و زمان مصرف مشورت کنید.

میزان و زمان مصرف مکمل اچ ام بی

میزان و زمان مصرف مکمل اچ ام بی

مکمل افزایش وزن سیترولین L- citrulline

این آمینو اسید غیر ضروری در محصولاتی طبیعی مانند بادام زمینی، سویا و لوبیا یافت می شود. تفاوت آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری در این است که نوع ضروری آن باید حتما توسط غذا یا مکمل ها دریافت شود، در حالی که آمینو اسید غیر ضروری در بدن انسان قابلیت تولید دارد.

ال سیترولین از جمله مواردی است که در حفظ سلامت قلب و عضله و حفظ طبیعی جریان خون نقشی مهم دارد. همچنین کمک می کند که استقامت بدنی بالا رفته و با افزایش حجم عضلات سبب بالا رفتن وزن نیز می گردد. به همین دلیل است که این مکمل از محبوبیت خاصی برخوردار است.

انواع مکمل سیترولین

۱- سیترولین مالات

۲- ال سیترولین

در بسیاری از موارد تفاوت چندانی نمی توان میان این دو قائل شد، به جز در مواقعی که سیترولین به مالیک اسید وصل گردد که سبب تولید انرژی مضاعف می شود. اما از نظر تاثیرات می توان سیترولین مالات را ارجح دانست.

چرا که فوایدی که برای حفظ سلامت و عملکرد بدن دارد، نسبت به ال سیترولین فراوان تر است. کسانی که ورزش نمی کنند یا تحرکات کمی دارند، می توانند سه گرم ال سیترولین و پنج گرم سیترولین مالات مصرف کنند. اما در مواردی که فرد ورزشکار است، قادر خواهد بود بین یک تا سه گرم مازاد به این میزان بیافزاید.

انواع مکمل سیترولین

انواع مکمل سیترولین

فواید مکمل افزایش وزن سیترولین

با ایجاد سطح آرامش و استقامت برای ماهیچه های بدن، می تواند باعث افزایش حجم آن گشته و در نتیجه با بالا رفتن وزن سالم همراه است.

افزایش قدرت انجام فعالیت های بدنی:

افراد زیادی پس از مصرف مقدار مشخصی از مکمل سیترولین اظهار داشته اند که در هنگام تمرینات سخت ورزشی یا فعالیت های سنگین روزانه قدرت کافی را داشته اند و حتی دردهای عضلانی ناشی از این حرکات دشوار را نیز تجربه نکرده اند.

از سلامت قلب محافظت می کند:

وقتی قرار باشد اکسیژن در بدن انسان به حرکت در آید، لازمه آن این است که رگ های خونی حمل کننده آن دائم منقبض و منبسط گردند. زمانی یک فرد با مشکل روبرو می گردد که این رگ ها خاصیت و نرمی خود را از دست بدهند. در این شرایط است که حملات قلبی، سلامت فرد را به خطر می اندازند. نقشی که سیترولین در این میان دارد، حفظ طراوت همین سرخرگ هاست و این کار با پایین آوردن فشار خون و بهبود گردش آن به انجام می رند.

برطرف کننده مشکلات جنسی:

برخی آقایان در رابطه جنسی خود با مشکلاتی از جمله نعوذ برخورد می کنند که به دنبال راهی برای جبران آن هستند. ال سیترولین با افزایش سطح جریان خون می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل کند.

کاهش آسیب به سلول های بدن:

وقتی یک واکنش شیمیایی توسط برخی رادیکال های آزاد شکل می گیرد، برخی سلول های بدن در معرض خطر واقع می شوند که از جمله آن می توان به سرطان، مشکلات قلبی و عروقی یا حتی پیری اشاره کرد. مکمل سیترولین با بالا بردن سیستم دفاعی بدن، از این آسیب ها تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

انرژی که از مصرف سیترولین در بدن ایجاد می گردد، سبب می شود که در حین انجام ورزش یا تحرکات سخت، کمتر خسته و آسیب پذیر شویم.

کاهش آسیب به سلول های بدن:

کاهش آسیب به سلول های بدن:

مضرات مکمل افزایش وزن سیترولین

این مکمل نسبت به فواید بسیاری که دارد، مضرات زیادی ندارد و در صورتی که با برخی داروها تداخل پیدا نکند، منعی برای مصرف ندارد.

آمینه اسیدهای شاخه دار یا BCAAs

پروتئین از سه نوع آمینه اسید ساخته شده است که به خاطر شکل ظاهری آن ها به آمینه اسیدهای شاخه ای معروف شده اند. نام های هر یک لوسین، ایزولوسین و والین است. اگر بخواهیم افزایش وزن و ماهیچه ها را تجربه کنیم، کافیست به هر سه آمینه اسید شاخه دار توجه ویژه ای داشته باشیم.

از ویژگی های مکمل BCAAs افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن آن هاست. در مواد غذایی حاوی پروتئین به مقدار کافی از این مکمل وجود دارد اما اگر به دلایلی توانایی میل این مقدار غذا را ندارید یا به عبارتی از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، می توانید از مکمل BCAAs به عنوان جانشین بهره ببرید.

آمینه اسید شاخه دار لوسین

یکی از آمینو اسیدهای ضروری برای انسان، لوسین است که حتما نام آن را در ترکیبات مکمل های افزایش وزن دیده اید. این آمینو مخصوص بدنسازانی است که می خواهند با پرورش ماهیچه های بدنشان، ضمن زیبایی اندام، از فواید آن نیز استفاده کنند.

بدن انسان قادر نیست این آمینو را بسازد. به همین دلیل یا آن را توسط مواد غذایی و تحت عنوان آمینو اسید طبیعی از جمله ماهی، مرغ و بوقلمون، تخم مرغ، آجیل، لبنیات، سویا و غیره دریافت می کند یا توسط مکمل ها یا همان آمینو اسید مصنوعی به دست می آورد.

آمینه اسید شاخه دار لوسین

آمینه اسید شاخه دار لوسین

فواید استفاده از آمینو اسید لوسین

* قدرت و انرژی فرد را در طول ورزش و استفاده از وزنه بالا می برد.

* برای افزایش وزن و حجم عضله ها مفید است.

* طبق برخی مطالعات، آمینو اسید لوسین بر عملکرد کبد تاثیرات مثبتی بر جای گذاشته است. با تحریک کبد برای فعالیت صحیح، سبب رفع بیماری های آن شده است.

* کمک به سنتز پروتئین در بدن و پیشگیری از تحلیل ماهیچه ها

* کاهش مدت زمان ریکاوری

* کم کردن فشار، درد  و خستگی بعد از انجام فعالیت های سخت ورزشی

مقدار و زمان مناسب برای مصرف لوسین

اگر بعد از خواندن مطلب این بخش، تحریک شدید که از مکمل افزایش وزن و عضله ی لوسین استفاده کنید، قبل از هر اقدامی اولا با متخصص مشورت کنید و دوما  یک ساعت و نیم بعد از صبحانه و ناهار میل بفرمایید تا تاثیرگذاری بهتر آن را مشاهده کنید.

مقدار و زمان مناسب برای مصرف لوسین

مقدار و زمان مناسب برای مصرف لوسین

عوارض جانبی مصرف مکمل افزایش وزن لوسین

چه از طریق مواد غذایی و چه مکمل ها، دریافت این آمینه اسید حد و اندازه دارد و اگر فراتر رود، عوارض سختی را به دنبال خواهد داشت. از جمله کاهش قند خون، بیماری پلاگر، حساسیت های پوستی، مشکلات گوارشی و ریزش مو را می توان نام برد.

آمینو اسید شاخه دار ایزولوسین

این آمینو اسید نیز جزو موارد مهم برای بدن محسوب می گردد که با توجه به عدم توانایی فرد در تولید آن، باید بر اساس تغذیه یا مکمل ها دریافت شود. از جمله ی مواد غذایی حاوی ایزولوسین می توان به نخود، تخم مرغ، بادام، ماهی، عدس، جگر و غیره اشاره کرد.

فواید استفاده از مکمل افزایش وزن ایزولوسین:

* بالا بردن سطح انرژی و نیروی بدن

* افزایش قدرت و توانایی بدنی

* کاهش اختلالات مغزی و روانی

* ترمیم ماهیچه های آسیب دیده یا افت کرده

* کاهش استرس و افزایش تمرکز

* سرعت بخشیدن به ترمیم آسیب های عضلانی بعد از ورزش

آمینه اسید شاخه ای والین

وقتی که ما پروتئین مصرف می کنیم، این آمینه وارد بدنمان می شود. اما در صورتی که بخواهیم از مکمل های افزایش وزن آن را دریافت کنیم، هم به صورت تزریقی و هم خوردنی امکانپذیر است. این آمینو اسید ضروری در تغذیه عضلات نقش مهمی ایفا می کند. این آمینو را می توان از مواد غذایی مانند شیر، سویا، ذرت، حبوبات، گوشت گاو، گوشت مرغ، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، گندم، برنج قهوه ای، آجیل، تخمه کدو تنبل دریافت کرد.

آمینه اسید شاخه ای والین

آمینه اسید شاخه ای والین

فواید مصرف مکمل افزایش وزن والین

* کاهش دردهای مربوط به ماهیچه ها بعد از تمرینات ورزشی

* ایجاد شرایط خستگی کمتر چه در زمانی که ورزش می کنید و چه در زمان بعد از آن

* جلوگیری از تحلیل و کاهش حجم عضلات

* رشد عضلات در جهت صحیح و مفید

* افزایش سطح اشتها در مبتلایان به سوء تغذیه و سرطان

* کاهش علائم انسفالوپاتی مربوط به کبد

* بهبود بخشیدن به عملکرد مغز و حافظه

* بهبود عملکرد کودکان مبتلا به اوتیسم

عوارض مصرف آمینو اسید والین

اگر این آمینو را از طریق مواد غذایی دریافت کنید، عوارضی نخواهد داشت. اما چون در مکمل، مقدار این ماده بالاتر است، احتمالا با تهوع و سردرد همراه خواهید شد. همچنین باید قبل از جراحی یا آزمایش خون حتما به پزشک اطلاع دهید. زیرا این مکمل بر سطح گلوکز خون موثر است.

مکمل افزایش وزن حاوی کافئین

شاید بپرسید که چگونه کافئین سبب افزایش وزن می شود در حالی که ما روزانه چای یا قهوه میل می کنیم اما تغییری در خود احساس نمی کنیم. حرف شما درست است؛ یک چای یا قهوه با توجه به میزان مناسبی از کافئین اما از نظر کالری صفر هستند. ما کافئین را برای این منظور استفاده می کنیم که باعث افزایش انرژی و بهبود عملکردهای ورزشی ما باشد. برای تعیین میزان کافئین کافی، باید ابتدا وزن خود را اندازه گیری کنید. در حالت استاندارد برای هر کیلوگرم وزن دو تا شش گرم کافئین نیاز است.

این نکته حائز اهمیت است که مصرف خودسرانه و بیش از حد مجاز، ممکن است سبب افت وضعیت و توانایی شما گردد و از طرفی بدن شما به حجم بیشتر عادت می کند و به سرعت نیاز خود را برای رسیدن به هدفتان بیشتر می کند، در حالی که میزان نتایج خود را نیز کاهش می دهد.

فرض کنید ۸۰ کیلوگرم وزن دارید و برای دریافت کافئین مورد نیازتان باید در روز چند گرم مصرف کنید؟

۸۰× ۲=۱۶۰

۱۶۰گرم حداقل کافئین مصرفی و

۸۰× ۶=۴۸۰

۴۸۰گرم حداکثر کافئین مصرفی در روز خواهد بود. میانگین این مصرف می تواند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم در روز باشد.

برخی افراد ممکن است با مصرف کافئین دچار حالاتی مانند بی خوابی، اضطراب، تپش قلب، بی قراری و غیره شوند. این افراد باید علاوه بر کاهش میزان مصرف، با پزشک نیز مشورت کنند.

فرض کنید ۸۰ کیلوگرم وزن دارید و برای دریافت کافئین مورد نیازتان باید در روز چند گرم مصرف کنید؟

فرض کنید ۸۰ کیلوگرم وزن دارید و برای دریافت کافئین مورد نیازتان باید در روز چند گرم مصرف کنید؟

مکمل تقویت کننده تستسترون

از جمله هورمون هایی که می توان برای رشد عضلات و افزایش وزن از آن بهره برد، هورمون تستسترون است. امروزه به دلیل سبک های نادرست زندگی، میزان این هورمون در میان مردان دچار کاهش شده است که برای تقویت آن باید از مکمل های تقویت تستوسترون استفاده کرد.

نتیجه استفاده این مکمل ها، تقویت هورمون تستوسترون و هورمون های وابسته است و یا با پیشگیری از تبدیل تستوسترون به استروژن به وظیفه ی خود عمل می کند. راه های زیادی برای افزایش سطح این هورمون وجود دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

۱- دریابید چه مواد غذایی در بالا بردن سطح تستوسترون تاثیر گذار است و از آن ها مصرف کنید.

۲- ویتامین دی کافی را از نور خورشید، مواد غذایی یا قرص های حاوی آن، دریافت کنید. یکی از عوامل افزایش سطح تستوسترون همین ویتامین دی است که امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی از منبع اصلی آن یعنی خورشید دریافت نمی‌کنیم.

۳- مکمل های تقویت سطح تستوسترون مصرف کنید. امروزه مکمل های زیادی با برندهای مختلف و حتی ترکیبات متفاوت وارد بازار شده اند که در ادامه به برخی از این ترکیبات اشاره خواهیم کرد.

شما در حال خواندن پست بهترین مکمل برای افزایش وزن هستید.

تریبولوس ترستریس:

زمانی که یک فرد قصد دارد با ورزش های سخت و وزنه های سنگین، وزن عضله های خود را افزایش دهد، ممکن است برای جبران این فشار وارده روی عضلات و قلب، مکمل های تقویت کننده مصرف کند. عصاره تریبولوس می تواند سطح استرس را کاهش داده و انعطاف پذیری را نیز بالا ببرد.

زینک گلوکونات:

یکی از موادی است که به تنهایی قابلیت افزایش سطح هورمون تستوسترون را دارد.

دی اسپارتیک اسید:

در بیضه مردان سلول هایی تحت عنوان لیدیگ وجود دارد که برای تولید تستوسترون فعال است. آسید آمینه دی اسپارتیک قادر است با تحریک هورمون های فولیکولی و لوتیینی کننده، این سلول ها را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

بور سیترات:

این ماده طبیعی در بسیاری از مکمل های مردانه یافت می شود که علاوه بر تاثیر بر افزایش هورمون تستوسترون، در نگهداری و استقامت ماهیچه ها و بالا بردن انرژی بدن نیز موثر است.

شنبلیله:

این گیاه که به فراوانی در اطراف ما موجود است، تاثیرات زیادی در بهبود تستوسترون دارد و عصاره آن در مکمل ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل:

این گیاه بسیار پر خاصیت نیز از جمله موارد افزایش تستوسترون در بدن است که به صورت عصاره در مکمل ها موجود است.

گیاه جینگ سینگ:

این گیاه به غیر از فواید بی شمار، سطح استرس را تا حد زیادی کاهش داده و با کنترل سطح تستوسترون، سبب افزایش ماهیچه و وزن می گردد.

مکمل هایی که دارای هورمون تستوسترون هستند یا به نوعی ترشح آن را تقویت می کنند، ممکن است در میزان و زمان مصرف، نیاز به بررسی فیزیکی و درونی فرد داشته باشد. این هورمون همان طور که اگر کم باشد مشکل آفرین است، در صورت افزایش مصرف یا بدون مشورت متخصص، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کنند.

گیاه جینگ سینگ:

گیاه جینگ سینگ:

مکمل افزایش وزن گلوتامین

گلوتامین امینه اسیدی است که در عضلات بدن تولید می شود و نقش آن علاوه بر تقویت و افزایش حجم عضلات، نقش به سزایی در عدم تداخل دو عامل اسید و باز در بدن می باشد. این آمینه اسید مهم برای این که در دسترس سایر قسمت های بدن قرار بگیرد، متوصل به گردش خون می شود. این ماده ضروری در بسیاری مواد غذایی و در اندازه های مختلف یافت می شود و حداکثر آن را از مشتقات حیوانی می توان دریافت کرد.

ممکن است از خود بپرسید که اگر بدن به قدر کافی این ماده را از مواد غذایی دریافت می کند، پس چرا باید از مکمل آن نیز استفاده کنیم. در پاسخ می توان گفت که قطعا ما در روز مواد غذایی کافی مصرف می کنیم اما لزوما ویتامین دریافتی ممکن است کمتر از حد استاندارد باشد.

حال اگر یک ورزشکار را در نظر بگیرید که به واسطه ورزش های سخت مقدار بیشتری گلوتامین نیاز دارد و یا حتی فردی که می خواهد افزایش وزن را تجربه کند، به درک موضوع خواهید رسید.

بیان این مطلب حائز اهمیت است که بدن در مواجهه با استرس، آسیب دیدگی، جراحی و حتی بیماری های عفونی با کاهش سطح گلوتامین مواجه می شود و نیاز دارد در کمترین زمان به این ماده دسترسی داشته باشد. پس مکمل گلوتامین کاربردهای فراوانی دارد.

موارد منع مصرف مکمل افزایش وزن گلوتامین

* افراد زیر هجده سال در مصرف این ماده باید جدا پرهیز کنند. زیرا دریافت ۰/۷ گلوتامین به تناسب هر سال سن برای این گروه از طریق مصرف مواد غذایی کفایت می کند.

* بانوان باردار و شیرده مصرف را به دوران پس از این موقعیت خاص قرار دهند.

* مصرف برای مبتلایان به بیماری سیروز ممنوع است.

* حساسیت به این مکمل گزارش اندکی داشته است اما با این وجود در مواجهه با درد سینه، استفراغ، کهیر، تب و لرز، تورم، سرگیجه، خشکی دهان و سایر موارد غیر عادی، مصرف را قطع و برای پیگیری به متخصص مراجعه کنید.

موارد منع مصرف مکمل افزایش وزن گلوتامین

موارد منع مصرف مکمل افزایش وزن گلوتامین

فواید استفاده از مکمل افزایش وزن گلوتامین

۱- کمک به جذب بهتر مواد غذایی و بهبود عملکرد سیستم گوارش

۲- بهبود عضلات در زمانی که دچار آسیب دیدگی می شوند.

۳- تقویت سیستم ایمنی بدن

۴- پیشگیری از برخی التهابات بدن

۵- حفاظت از ماهیچه ها و پیشگیری از تحلیل آن

۶- تسریع در مدت زمان ریکاوری عضلات

زمان و موقعیت مصرف گلوتامین

قبل و پس از خواب، از اوقات بسیار مناسب برای دریافت این مکمل هستند. البته نتایج لازم را نیز می توانید با مصرف آن یک ساعت قبل یا بعد تمرین دریافت کرد. به یاد داشته باشید که حرارت، از بین برنده این مکمل است. پس حتما با نوشیدنی های خنک میل کنید. قطعا در زمان شروع مصرف از مقدار کم آغاز کنید و به ترتیب روزها، مقدار کمی به حجم آن بیافزایید تا به میزان استاندارد برای شما برسد.

نکات لازم در زمان خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

هر چیزی برای خرید و استفاده نیاز دارد که مورد بررسی قرار بگیرد و از تمام جوانب سنجیده شود. از جمله مکمل های افزایش وزن که روی سلامت فرد تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. نکات لازم که برای خرید یک مکمل خوب باید به آن توجه کنید:

* تعیین نوع مکملی که با توجه به شرایط فیزیکی بدنتان به آن احتیاج دارید.

* تعیین برندی که علاوه بر داشتن مجوز از سازمان بهداشت و درمان، شماره پروانه بهداشت خود را برای کنترل در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

* توجه به جنسیت و مکمل انتخابی. برخی مکمل ها فقط مخصوص آقایان و برخی تنها مربوط به بانوان می شود.

* دقت روی بسته بندی مکمل در دسترس و مقایسه آن با نمونه اصلی

* دقت به روش مصرف یا موارد منع مصرف که عموما روی بسته بندی ذکر می شود.

* توجه به مواد تشکیل دهنده و بررسی عدم حساسیت به هر یک از آن ها

* توجه به تاریخ تولید و انقضای مکمل

نکات لازم در زمان خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

نکات لازم در زمان خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

تشخیص مکمل اصل از تقلبی

حتما شنیده اید که امروزه جنس های فیک و تقلبی در تمام عرصه ها وارد بازار شده اند و به گونه ای طراحی می شوند که تشخیص اصل از تقلبی کاری بسیار سخت است. برای تشخیص مکمل های اصل از نوع فیک آن، لازم است که ابتدا مارک مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس اگر می خواهید از داروخانه ها خرید کنید که به سادگی با ورود به یک داروخانه معتبر قطعا جنس اصل دریافت خواهید کرد.

اما اگر می خواهید به طرق دیگر این گونه محصولات را به دست بیاورید، کافیست به سایت برند مورد نظر رفته و برخی گزینه ها مانند نحوه بسته بندی محصول، نحوه چاپ نام و سایر موارد در برچسب آن را با جنسی که در مقابلتان است مقایسه کنید و یا حتی نام مراکزی که توسط شرکت مشخص شده اند را دریافت کرده و به همان مراکز فروش مراجعه کنید. با همین چند کار ساده، می توانید به محصول اصل و مطمئن دست یابید.

طرز تهیه یک مکمل افزایش وزن خانگی

شاید در برخی موارد شرایط تهیه یک برند خوب و قابل اعتماد در زمینه  افزایش وزن برایتان وجود نداشته باشد یا برای دریافت آن مجبور باشید اندکی صبر کنید. برای نجات از این شرایط و مشابه آن، ما به شما طرز تهیه یک مکمل خانگی را آموزش می دهیم.

پودر شیر خشک که قابل تهیه از داروخانه های معتبر است چهارصد گرم

شکر پانصد گرم

پودر جوانه گندم که از عطاری های معتبر قابل تهیه است به میزان چهارصد گرم

پودر سفیده تخم مرغ نیم کیلو گرم

پودر برنج قهوه ای پنج قاشق غذاخوری

تمام موارد بالا به جز شیر خشک و شکر را با هم مخلوط کنید و در نهایت ابتدا شیر خشک و سپس شکر را بیافزایید و با یکدیگر ترکیب کنید.

اگر ورزش می کنید، قبل و بعد تمرین؛ در غیر این صورت بعد از هر وعده غذایی دو یا سه قاشق غذا خوری با شیر یا آب میل کنید.

نکات مهم در خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن

۱- خرید مکمل افزایش وزن در درجه اول به قیمت و وزن آن اهمیت داده نمی شود. یک خرید خوب و عاقلانه، وقتی است که در درجه اول به کیفیت، نحوه تاثیرگذاری و نوع آن توجه گردد.

۲-  مکمل ها از عوامل تاثیرگذار بر سلامت فرد هستند. پس باید استاندارد و بهداشتی باشند. سعی کنید اولا از مکانی معتبر خریداری کنید و دوما حتما در بسته بندی های بهداشتی ارائه شده باشد.

۳- هر مکمل برای مصرف در زمان های مشخصی تولید شده اند. به عنوان مثال اگر روی بروشور مصرف، تاکید شده بعد از تمرین مصرف گردد، حتما استفاده از آن قبل تمرین، موجب بروز تغییرات ناسالم در بدن می گردد.

۴- مصرف بیش از حد یک مکمل دلیلی بر افزایش سرعت تاثیرگذاری و جوابدهی آن نیست. با بالا بردن خودسرانه مصرف، جان خودتان را به خطر نیاندازید.

۵- در نگهداری صحیح از بسته بندی های مکمل کوشا باشید و بسته به موارد ذکر شده روی جعبه یا بروشور کالا، آن ها را از شرایط زیانرسان مانند رطوبت، گرما و نور خورشید حفظ کنید.

نحوه نگهداری از بهترین مکمل برای افزایش وزن

۱- از آنجایی که مکمل ها غالبا به صورت پودری هستند، لازم است در جای خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند.

۲- ترکیبات برخی نیز در مقابل اشعه خورشید خاصیت خود را از دست می دهند، سعی کنید حتما این موضوع را رعایت بفرمایید.

۳- این ترکیبات غالبا دارای موادی هستند که برای کودکان ممنوعیت مصرف دارند، حتما از دسترس آن ها دور نگه دارید.

۴- بسته بندی های محصولات غالبا از درجه کیفیت خوبی برخوردار هستند اما برخی که به صورت بسته های بزرگ نایلونی به فروش می رسند، لازم است از مراقبت بیشتری برخوردار باشند.

۵- در نهایت برای نگهداری مکمل های خریداری شده، مهمترین نکته آن تاریخ انقضاء آن است.

قیمت بهترین مکمل برای افزایش وزن

امروزه شاهد حضور مکمل های فراوانی با خصوصیات، ترکیبات و برندهای متنوع در بازار هستیم. هر مکمل با توجه به ویژگی های خود قیمت گذاری می شود.

عوامل موثر بر قیمت گذاری بهترین مکمل برای افزایش وزن

۱- شکل ظاهری مکمل: مکمل ها در اشکال متنوعی در بازار موجود می باشند. برخی به صورت پودر هستند و روش مصرف آن ها، محلول در مایعات است و برخی دیگر کپسول یا قرص که لازم است به همراه آب قورت داده شود.

۲- ترکیبات مکمل: یک مکمل می تواند از یک تا چند ترکیب ایجاد شده باشد مانند پروتئین، کربوهیدرات، آنزیم های مخصوص برای جذب بهتر، ویتامین ها و غیره که قیمت آن با توجه به نوع و میزان این ترکیبات، بین محصولات مختلف متفاوت است.

۳- برند تولید کننده: شرکت های مطرح فراوانی در این زمینه فعالیت می‌کنند که با توجه به برند آن ها می توان قیمت ها را مشاهده کرد.

۴- نوع بسته بندی: بهترین مکمل برای افزایش وزن ممکن است در بسته بندی یک تا پنج کیلویی به فروش برسند. معمولا بسته بندی های کوچک از قوطی های محکم استفاده می شود و در بزرگتر از نایلون. هر کدام با توجه به نوع، ممکن است در قیمت متفاوت باشند.

۵- مکمل هایی که خاصیت تزریق دارند نیز مانند مکمل های مایع، قیمت های خاص خود را دارند.

نتیجه گیری

خیلی از افرادی که چاق هستند، برای لاغر شدن سختی های بسیاری را تحمل می کنند و غالبا حسرت افرادی را می خورند که لاغر هستند و به دنبال وزن گرفتن. اما بر خلاف تصور این افراد برخی برای افزایش وزن بسیار بیشتر از چاق ها، با این چالش درگیر می شوند. به یاد داشته باشید که فقط تعداد محدودی قادرند با تغذیه به هدفشان برسند. مابقی این دسته باید ورزش، مکمل و تنوع شدید تغذیه را به کار بگیرند تا به وزن مطلوبشان برسند. توصیه ما به شما دوستان عزیز که دوست دارید وزن اضافه کنید، چه از طریق حجم یا وزن،  این است که حتما قبل از هر اقدام با یک متخصص یا مربی حرفه ای مشورت کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید