انواع رژیم های لاغری چند روزه

بهترین مکمل برای افزایش وزن
بهترین مکمل برای افزایش وزن
2021/10/21
رژیم لاغری پایین تنه
رژیم لاغری پایین تنه
2021/11/24
انواع رژیم های لاغری چند روزه

انواع رژیم های لاغری چند روزه

در این مقاله قصد داریم تا انواع رژیم های لاغری چند روزه را بررسی نماییم تا بعد از ارزیابی، مناسب ترین رژیم را انتخاب کنیم. همراه شما هستیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم های لاغری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

سلامتی و زیبایی اندام حق افرادی است که اراده قوی دارند. اگر شما هم برای رسیدن به وزن ایده آل تصمیم جدی گرفته اید، در این مقاله با ما همراه باشید. برای کاهش وزن و لاغری باید از راه های اصولی و سالم پیش بروید. گاهی فرد بنا به دلایل مختلفی نظیر بروز بیماری های چاقی نیاز دارد تا در مدت زمان کوتاهی چربی های زیادی را بسوزاند.

انواع رژیم های لاغری چند روزه

انواع رژیم های لاغری چند روزه

امروزه آگهی های زیادی را در زمینه های مختلف مشاهده می کنیم که ادعا دارند با برنامه های رژیمی خاص یا قرص های لاغری در مدت زمان کوتاه چند روزه، شما را به وزن ایده آل تان خواهند رساند. افرادی که فریب این گونه آگهی ها را خورده اند، می گویند که نه تنها به نتیجه مطلوب نرسیده اند، بلکه به عوارضی مبتلا شده اند. یک برنامه رژیم لاغری ایده آل برنامه ای است که توسط متخصص تغذیه طراحی شده باشد.

دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه در ایران، انواع رژیم های لاغری چند روزه را طراحی کرده است. برنامه های رژیمی دکتر کوهدانی با تاثیر بر کاهش اشتها، سبب کاهش وزن سریع خواهند شد در حالی که کمترین ضرر به بدن افراد وارد شود. در این مقاله به بررسی انواع رژیم های لاغری چند روزه و تاثیرات آن ها بر کاهش وزن خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

علت چاقی چیست؟

درمان چاقی با رژیم درمانی

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی دارد؟

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم جنرال موتورز چیست؟

رژیم لاغری ۳ روزه با سوپ

رژیم لاغری ۳ روزه

رژیم فستینگ چیست؟

چگونه رژیم فستینگ موفقی داشته باشیم؟

رژیم چند روزه تخم مرغی چیست؟

انواع راه های کاهش وزن را بیان کنید.

تاثیر برخی نوشیدنی ها در کاهش وزن

ویژگی های رژیم غذایی دکتر کوهدانی

سخن پایانی

 

علت چاقی

قبل از بررسی انواع رژیم های لاغری چند روزه، ابتدا باید علل بروز چاقی را بررسی کنیم. گاهی با شناسایی علت بروز چاقی و جلوگیری از آن می توان تا حدودی جلوی افزایش وزن را گرفت. به طور مثال زنان هنگام بارداری و شیردادن، با افزایش وزن قابل توجهی روبرو می شوند.

تصور اغلب زنان از بارداری این است که باید کالری بسیار زیادی را وارد بدن کنند تا جنین تغذیه شود. اما حقیقت این است که برای تامین نیاز جنین، لازم است که تنها ۵۰۰ کالری غذا بیشتر دریافت کنید. علت های بروز چاقی عبارتند از:

  • دریافت کالری بیش از اندازه
  • سابقه خانوادگی
  • سبک زندگی اشتباه
  • وجود بیماری ها و مصرف دارو
  • بارداری و زایمان
  • ترک کردن سیگار
  • خواب ناکافی
  • عوامل محیطی و فشارهای روانی

درمان چاقی با رژیم درمانی

امروزه متخصصان تغذیه در تلاش هستند تا رژیم های غذایی را جایگزین قرص های لاغری و مواد شیمیایی مضر نمایند. عمده ی اهداف متخصصان تغذیه برای ارائه یک برنامه رژیمی خاص بر اساس فاکتورهای زیر می باشد:

رژیم غذایی گرسنگی:

در این نوع رژیم، میزان کالری دریافتی برای بدن ۳۰۰ کیلوکالری می باشد.

رژیم غذایی بسیار کم کالری:

این نوع رژیم غذایی اغلب به صورت مایع بوده و میزان کالری آن تقریبا ۵۰۰ کیلوکالری می باشد. همچنین مصرف ۵۰ گرم پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا در برنامه غذایی گنجانده می شود.

رژیم غذایی کم کالری:

در این نوع برنامه روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوکالری برای فرد در نظر گرفته می شود.

رژیم غذایی با کاهش معینی کالری:

در این برنامه ۵۰۰ کیلو کالری روزانه کمتر از نیاز بدن در نظر گرفته شده است.

رژیم غذایی پر پروتئین:

در این نوع رژیم، بیش از ۴۰ درصد از کالری دریافتی برای بدن، پروتئین در نظر گرفته می شود.

رژیم غذایی کم کربوهیدارت:

میزان کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش خواهد یافت.

رژیم غذایی کانادایی:

میزان کالری دریافتی در رژیم کانادایی روزانه ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری می باشد. گروه غذایی نان و غلات در این نوع رژیم بسیار محدود است و در اکثر روزها اصولا غلات وجود ندارد. رژیم کانادایی اغلب با نام رژیم ۱۵ روزه نیز شناخته می شود. میزان مصرف میوه در آن کمتر است و خبری از تنوع غذایی در آن نمی باشد. این رژیم اما عوارض زیادی را به وجود می آورد. بنابراین متخصصان تغذیه این رژیم را توصیه نمی کنند.

رژیم غذایی کانادایی:

رژیم غذایی کانادایی:

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی دارد؟

انواع رژیم های لاغری چند روزه دکتر کوهدانی بر پایه ی قانون های مشخصی طراحی شده اند. این رژیم ها بر اساس معیارهای مشخصی برای هر فرد در نظر گرفته می شود. رژِیم غذایی سالم، رژیمی است که تمام گروه های غذایی را شامل باشد تا بدن دچار کمبود ویتامین های مورد نیاز نگردد.

رژیم های غذایی معتبر در کنار کاهش وزن، سبک زندگی افراد را نیز باید تغییر دهد. تنوع در انواع رژیم های لاغری چند روزه بسیار مهم است تا فرد خسته نشود. در ادامه، ویژگی های یک برنامه رژیم لاغری را بیان نموده ایم.

پیشنهاد می کنیم از پست تجربه شخصی رژیم لاغری دیدن کنید.

عدم شباهت برنامه های رژیم لاغری

یک رژیم لاغری معتبر باید بر اساس ویژگی های فرد شامل سن، جنسیت، وزن و فعالیت های بدنی طراحی شود. همه ی رژیم های لاغری معتبر شبیه به هم نیستند و پزشک متخصص برای هر فرد باید رژیم مخصوص به او را در نظر بگیرد.

به طور مثال فردی که قد بلندتری دارد، باید کالری بیشتری در روز نسبت به افراد با قد متوسط دریافت نماید. بسیاری از رژیم های لاغری نامعتبر و رایگان این شاخصه ها را در نظر نمی گیرند. در نتیجه به بدن افرادی که مایل به کاهش وزن هستند، آسیب می رسانند.

داشتن تمام گروه های غذایی

در بسیاری از برنامه های رژیمی نامعتبر، خوردن برخی از غذاهای سالم محدود می شود و فرد اجازه خوردن آن غذاها را ندارد. در این صورت کنترل وسوسه بسیار سخت خواهد شد. از طرفی بدن برای تامین انرژی به انواع مواد مغذی موجود در سبزیجات و گوشت ها نیاز دارد.

برخی از متخصصان، مصرف کربوهیدرات را به صورت کلی ممنوع می کنند. در صورتی که بدن به کربوهیدرات به اندازه کافی نیاز دارد. بنابراین یک برنامه غذایی خوب برنامه ای است که انواع گروه های غذایی را داشته باشد.

داشتن تمام گروه های غذایی

داشتن تمام گروه های غذایی

عدم حذف وعده های غذایی

برخی افراد تصور می کنند که با حذف وعده های اصلی می توانند چربی های زیادی را آب کنند. اغلب افراد شام را از برنامه غذایی خود حذف می کنند. در این صورت بدن با کمبود انرژی بسیار شدید مواجه شده و عضلات دچار ضعف خواهند شد.

یک برنامه رژیم لاغری اصولی هر سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام را داراست. با حذف هر یک از این ۳ وعده به زودی از رژیم گرفتن خسته شده و به صورت دائم احساس گرسنگی می کنید. احساس گرسنگی به صورت طولانی، خود عوارضی را در بر خواهد داشت. به همین دلیل در انواع رژیم های لاغری چند روزه ۳ وعده ی اصلی به علاوه میان وعده ها وجود دارد.

عدم احساس گرسنگی

در برنامه های رژیم لاغری بر خلاف تصور مردم، سعی می شود تا احساس گرسنگی در فرد از بین برود. در صورتی که برنامه های رژیمی کم کالری یا محدود را دنبال کنید، در طی روز دائم گرسنه هستید. این کار سبب می شود که خیلی زود خسته شده و برنامه را رها کنید.

یک فرد چاق در صورتی به کاهش وزن می رسد که میزان کالری دریافتی در روز از میزان کالری مورد نیاز بدن وی کمتر باشد. در برنامه های رژیمی معتبر سعی می شود تا بدن، کالری کمتری دریافت کند.

اما کم بودن این میزان کالری به ازای گرسنگی کشیدن نمی باشد. در این برنامه ها سعی بر کاهش اشتها و رفع گرسنگی می باشد. دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه در خصوص کاهش اشتها برای شما راهکارهایی را ارائه خواهد داد.

به صرفه بودن برنامه رژیمی لاغری

برنامه های رژیم غذایی باید به صرفه باشند و متخصص نباید غذاها و خوراکی های گران را توصیه کند. برخی از متخصصان حتی توصیه می کنند تا در کنار رژیم غذایی، از داروها و قرص های لاغری استفاده شود. این کار علاوه بر صرف هزینه های زیاد، سبب آسیب جدی به بدن نیز می شود. شما باید از برنامه هایی پیروی کنید که در عین سالم بودن، کم هزنیه باشد. یعنی هزینه های آن از هزینه های روزمره قبلی شما بیشتر نباشد.

مطابق میل بودن برنامه رژیم غذایی

یک برنامه ی رژیم غذایی خوب باید با زندگی شما عجین شود. برخی افراد ممکن است به غذاها و خوراکی های موجود در برنامه ی خود علاقه ای نداشته باشند. بنابراین خیلی زود آن را کنار خواهند گذاشت.

در صورتی که به غذا یا خوراکی خاصی در برنامه خود علاقه ندارید، باید به متخصص اطلاع دهید تا متخصص برای آن چیزی جایگزین کند. برنامه ای که به غذاهای آن علاقه مند باشید، سبب تقویت اراده تان خواهد شد. با انتخاب یک پزشک معتبر و ماهر، خیالتان راحت است که پزشک از برنامه شما پشتیبانی می کند و به صورت دائم برنامه شما را چک می کند تا کاهش وزن، اصولی باشد.

مطابق میل بودن برنامه رژیم غذایی

مطابق میل بودن برنامه رژیم غذایی

پیشنهاد ما به شما، دکتر کوهدانی به عنران بهترین متخصص تغذیه می باشد.

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم لاغری نظامی رژیمی محدود کننده است که به نام رژیم غذایی ۳ روزه نیز شناخته می شود. این رژیم در هر هفته به دو مرحله ۳ روز محدودیت کالری و ۴ روز غذای سالم تقسیم می شود.

رژیم غذایی نظامی را رژیم ارتشی و رژیم دریایی نیز می نامند. این رژیم باید تا زمانی که به وزن ایده آل برسید، ادامه داشته باشد. با این حال استفاده از قوانین این رژیم بیش از ۱ ماه توصیه نمی شود. گفته می شود که این رژیم را متخصصان آمریکایی برای تناسب اندام سربازان طراحی کرده اند. اما باید گفت که این رژیم وابسته به هیچ سازمانی نیست.

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم لاغری نظامی چیست؟

نحوه عملکرد رژیم نظامی چگونه است؟

این برنامه رژیمی به دو مرحله در طول هفته تقسیم می شود. طبق این برنامه در ۳ روز اول هفته باید غذاهای کم کالری مصرف نمایید. وعده های اصلی باید میل شود و میان وعده ها حذف گردد. میزان کالری دریافتی روزانه باید بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلو باشد.

در ۴ روز بعدی، فرد باید غذاهای سالم مصرف کرده تا بدن تمام گروه های غذایی را دریافت نماید. اما در عین حال باید غذاها کم کالری باشند. فردی که بخواهد وزن کم کند، باید این چرخه را در هر هفته تکرار کند تا به نتیجه مطلوب برسد. در زیر به یک نمونه از برنامه رژیم غذایی نظامی اشاره خواهیم داشت:

روز اول رژیم لاغری نظامی

صبحانه:

  • ۱ عدد نان تست
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • نصف گریپ فروت
  • ۱ فنجان چای یا قهوه

ناهار:

  • نصف فنجان ماهی تن
  • ۱ عدد نان تست
  • ۱ فنجان قهوه یا چای کافئین دار

شام:

  • ۸۵  گرم گوشت (هر نوع گوشتی)
  • ۱ فنجان لوبیا سبز
  • نصف موز
  • ۱ فنجان بستنی وانیلی
  • ۱ عدد سیب کوچک

روز دوم رژیم لاغری نظامی

صبحانه:

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ عدد نان تست
  • نصف موز

 

ناهار:

  • ۱ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۱ فنجان پنیر
  • ۵ عدد ترقه شور

شام:

  • ۲ عدد هات داگ بدون نان
  • ۱ فنجان کلم بروکلی
  • نصف فنجان هویج
  • نصف موز
  • نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوم رژیم لاغری نظامی

صبحانه :

  • ۵ عدد ترقه شور
  • ۱ برش پنیر چدار
  • ۱ عدد سیب کوچک

ناهار:

  • ۱ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۱ عدد نان تست

شام:

  • ۱ فنجان ماهی تن
  • نصف موز
  • ۱ فنجان بستنی وانیلی

غذاهای مجاز در برنامه لاغری نظامی

افرادی که تمایلی به خوردن غذاهای بیان شده در این برنامه ندارند، می توانند غذاهای دیگری را جایگزین کنند. برای این کار باید میزان کالری غذاها را شناسایی کنید و با غذای مورد نظر تطابق دهید. به طور مثال ممکن است فردی به کره بادام زمینی حساسیت داشته باشد.

در این صورت می تواند کره بادام را جایگزین نماید. همان طور که در بخش های قبلی اشاره شد، برای کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی از میزان کالری مورد نیاز بدن کمتر باشد. مواد غذایی که در برنامه لاغری نظامی وجود دارد، میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

در نتیجه بدن شروع به چربی سوزی می کند. اما باید گفت  که شواهد علمی برای اثبات این برنامه وجود ندارد. اما به توجه به نتایج خوب و عدم آسیب به بدن، مورد توجه بسیاری از افراد در دنیا قرار گرفته است.

غذاهای مجاز در برنامه لاغری نظامی

غذاهای مجاز در برنامه لاغری نظامی

رژیم جنرال موتورز چیست؟

یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری چند روزه، رژیم جنرال موتورز نام دارد. این رژیم برپایه سبزیجات و میوه ها است و مناسب فصل تابستان می باشد. طی این برنامه ی رژیمی، فرد باید مقدار زیادی میوه مصرف نماید. برخی افراد می گویند که این برنامه مخصوص کارکنان شرکت جنرال موتورز می باشد. اما این حرف صحت نداشته و دلیل نامگذاری آن نیز هنوز مشخص نمی باشد.

این برنامه رژیمی لاغری چرخه ی ۷ روزه دارد. یعنی طراح آن برای ۷ روز رژیم لاغری در نظر گرفته است که بعد از آن فرد در صورت تمایل می تواند این چرخه را ادامه دهد. این رژیم دوام زیادی ندارد. در واقع مخصوص افرادی است که می خواهند در بازه زمانی خاصی لاغر بشوند.

به طور مثال فردی قصد دارد تا برای مراسم عروسی خود وزن کم کند. این رژیم چند روزه برای چنین افرادی مناسب می باشد. رسیدن به وزن ایده آل در ۷ روز با این رژیم امکانپذیر است اما نباید انتظار داشت تا وزن بعد از این مدت ثابت بماند. مگر این که رژیم ادامه دار باشد.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

رژیم جنرال موتورز چیست؟

قوانین رژیم لاغری جنرال موتورز

  • فرد باید روزانه ۸ الی ۱۲ لیوان آب بخورد.
  • در ۳ روز اول آغازین رژیم، ورزش کردن ممنوع می باشد و بعد از آن اختیاری است.
  • مصرف نوشیدنی های گازدار و پر کالری ممنوع می باشد.
  • مصرف انواع لوبیا ممنوع است.
  • روزانه باید سوپ مخصوص این رژیم را میل نمایید.

سوپ مخصوص برنامه لاغری جنرال موتورز

پخت این نوع سوپ بسیار راحت است. مواد اولیه را به مقدار متناسبی در آب ریخته و می گذاریم بپزد. از آب لیمو و آب نارنج برای مزه دار کردن می توانید استفاده کنید. مواد لازم این نوع سوپ شامل موارد زیر می باشد:

  • پیاز
  • کلم
  • فلفل دلمه ای
  • ساقه کرفس
  • جعفری
  • نمک

روز اول برنامه لاغری جنرال موتورز

  • در روز اول فقط باید میوه بخورید.
  • مجاز به مصرف هر نوع میوه ای به جز موز هستید. (موز دارای مقدار زیادی نشاسته است)
  • توصیه می شود تا از میوه های آبدار استفاده کنید تا کاهش وزن سریع تر اتفاق بیفتد.

روز دوم برنامه لاغری جنرال موتورز

  • روز دوم باید تنها از سبزیجات استفاده کنید.
  • مجاز به مصرف تمام سبزیجات به جز سیب زمینی می باشید.
  • فرقی نمی کند که سبزیجات به صورت خام یا پخته مصرف شوند.
  • برای مصرف سبزیجات محدودیتی وجود ندارد و تا زمانی که سیر می شوید، می توانید سبزیجات بخورید.

روز سوم برنامه لاغری جنرال موتورز

  • روز سوم باید میوه و سبزیجات میل نمایید.
  • میزان مصرف میوه و سبزیجات محدودیتی ندارد.
  • موز و سیب زمینی را از برنامه خود حذف کنید.

روز چهارم برنامه لاغری جنرال موتورز

در این روز باید شیر و موز میل کنید. شما مجاز به مصرف ۵ الی ۶ عدد موز و ۳ الی ۴ لیتر شیر هستید. خوراکی یا غذای دیگری به هیچ وجه میل نکنید.

روز پنجم برنامه لاغری جنرال موتورز

  • در روز پنجم، گوشت به برنامه غذایی اضافه خواهد شد. شما باید ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم گوشت قرمز یا سفید در طول روز مصرف کنید.
  • در این روز باید آب بیشتری مصرف نمایید تا اسید اوریک حاصل از مصرف گوشت از بدن خارج گردد.
  • افراد گیاهخوار می توانند به جای گوشت از برنج قهوه ای یا لبنیات کم چرب استفاده نمایند.

شما در حال مطالعه مقاله “انواع رژیم های لاغری چند روزه” می باشید.

روز ششم برنامه لاغری جنرال موتورز

  • برنامه غذایی روز ششم مانند روز پنجم می باشد.
  • برای تنوع می توانید از روز پنجم گوشت سفید و در روز ششم گوشت قرمز میل کنید.
  • مصرف آب در این روز مانند روز پنجم باید بیشتر شود.

روز هفتم برنامه لاغری جنرال موتورز

  • در این روز باید مقدار کمی برنج و سبزیجات میل نمایید.
  • به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید. زیرا این برنج کربوهیدرات کمتری دارد.
  • مصرف سیب زمینی همچنان ممنوع است.

فواید رژیم جنرال موتورز چیست؟

جنرال موتورز در انواع رژیم های لاغری چند روزه ای قرار دارد که تاکید آن بر مصرف میوه و سبزیجات می باشد. از این رو می تواند مفید واقع شود. اما به عنوان یک رژیم همیشگی توصیه نمی شود. زیرا ممکن است به جای سوخت چربی، عضلات تحلیل رفته و کاهش وزن صورت بگیرد. استفاده از این رژیم کوتاه مدت مزایای زیر را در بر دارد:

  • با توجه به دریافت کمترین میزان کالری، لاغری به سرعت اتفاق می افتد.
  • بدن انواع ویتامین ها را دریافت می کند. بنابراین نیاز او رفع خواهد شد.
  • رژیم جنرال موتورز سبب پاکسازی بدن شده و سموم را دفع می کند. این پاکسازی به دلیل مصرف زیاد آب و مصرف میوه و سبزیجات می باشد.
  • برای رژیم ۱ هفته ای یا چند روزه مناسب است.
  • فیبر دریافتی در این رژیم بالا است. بنابراین امکان بروز یبوست وجود ندارد.
  • این رژیم عملکرد سیستم گوارش را نیز بهبود می بخشد.
فواید رژیم جنرال موتورز چیست؟

فواید رژیم جنرال موتورز چیست؟

آیا متخصصان تغذیه، رژیم لاغری جنرال موتورز را تایید می کنند؟

متاسفانه متخصصان تغذیه برای این رژیم تضمین خوبی نمی دهند و هیچ گونه تحقیقاتی نیز در رابطه با این رژیم وجود ندارد. البته باید گفت که علم پزشکی با حذف کوتاه مدت یا بلند مدت گروه های غذایی موافق نیست و معتقدند که به بدن آسیب های جدی وارد می شود.

با این حال بررسی ها نشان می دهد افرادی که برنامه رژیم لاغریشان سرشار از سبزیجات کم کربوهیدرات است، تعادل و ثبات وزنی بیشتری دارند. توصیه می شود از این رژیم به صورت موقتی و فقط برای رسیدن به وزن ایده آل در زمان مورد نظر استفاده گردد. همان طور که بیان شد، استفاده طولانی مدت از این رژیم آسیب های جدی به بدن وارد خواهد کرد.

رژیم لاغری ۳ روزه با سوپ

یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری چند روزه، رژیم لاغری ۳ روزه با سوپ می باشد. سوپ، غذایی کم کالری است و به عنوان یک ماده غذایی کم حجم در اکثر برنامه های رژیم غذایی حضور دارد. آماده کردن سوپ بسیار راحت است و شما به آسانی می توانید یک سوپ خانگی مقوی و پر خاصیت آماده کنید.

متخصصان تغذیه معتقدند افرادی که در برنامه های غذایی خود سوپ مصرف می کنند، شانس بیشتری برای کاهش وزن دارند. همچنین ثابت نگه داشتن وزن با مصرف سوپ در وعده های شام راحت می باشد. اغلب سوپ ها مقادیر زیادی فیبر و پروتئین دارند. از این رو در کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری موثر عمل می کنند.

رژیم غذایی ۳ روزه در کاهش وزن اثر خوبی دارد. متخصصان این رژیم را تایید کرده اند و توصیه نموده اند که باید به طور دقیق برنامه ۳ روزه رژیم رعایت شود. این برنامه با دقت زیادی طراحی شده است و نابید چیزی بیشتر یا کمتر از آن مصرف گردد.

رژیم لاغری سریع با سوپ جو

جو سرشار از فیبر می باشد. بنابراین گزینه ی خوبی برای لاغری می باشد. فیبر حجم معده را پر می کند. همچنین عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. جو مواد مغذی زیادی دارد. بنابراین علاوه بر کاهش وزن، برای سلامتی نیز مفید می باشد و موارد مورد نیاز بدن را تامین می کند.

رژیم لاغری سریع با سوپ جو

رژیم لاغری سریع با سوپ جو

رژیم لاغری سریع با سوپ مرغ

سوپ مرغ نیز در کاهش وزن سریع موثر است و باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی را از دست بدهید. سوپ مرغ، پروتئین زیادی دارد. پروتئین نیز سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شود. این نوع سوپ موارد مورد نیاز بدن را تامین می کند. بنابراین هنگام رژیم گرفتن هیچ آسیبی به بدن وارد نخواهد شد.

رژیم لاغری سریع با سوپ پیاز

سوپ پیاز یک نوع سوپ رژیمی بوده و برای کاهش وزن بسیار موثر عمل می کند. سوپ جو بسیار خوشمزه است و طبع گرمی دارد. از این رو برای افراد سرد مزاج نیز گزینه ی خوبی می باشد. برای تهیه این سوپ چند عدد پیاز را رنده کرده و در قابلمه پر آب بریزید. می توانید کمی سبزیجات تازه و رب گوجه به آن اضافه کنید.

طرز تهیه یک نوع سوپ رژیمی

مواد لازم:

  • ۳ عدد هویج
  • آب به میزان کافی
  • ۲ عدد پیاز
  • ۲ عدد کدو سبز
  • ۱ عدد فلفل دلمه
  • دو حبه سیر
  • ۱۰۰ گرم گل کلم
  • یک پیمانه آب مرغ
  • مقداری کرفس
  • یک عدد گوجه

طرز تهیه

همه ی سبزیجات را در یک قابلمه پر آب ریخته و نمک و ادویه به آن ها اضافه نمایید. سوپ باید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بجوشد تا مواد آن به طور کامل بپزد. در طی روز هر زمان که گرسنه شدید، از این سوپ میل نمایید. این سوپ علاوه بر لاغری و کاهش وزن، سبب پاکسازی دستگاه گوارش نیز می گردد.

رژیم لاغری ۳ روزه

در انواع رژیم های لاغری چند روزه، در این بخش به معرفی نوعی رژیم لاغری ۳ روزه خواهیم پرداخت. این برنامه کمک شایانی به کاهش وزن سریع خواهد کرد. نکته بسیار مهم این است که این برنامه باید دقیق اجرا شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

بیشتر از آن چه که در این برنامه توصیه شده است، نباید مصرف گردد. در غیر این صورت نتیجه مورد انتظار اتفاق نخواهد افتاد. همچنین افراد نباید از میزان تعیین شده کمتر غذا بخورند. در این برنامه رژیمی صحبتی از ورزش و فعالیت بدنی نمی باشد. در این رژیم، فرد باید حتما روزانه بیش از ۴ لیوان نوشیدنی فاقد کالری مصرف نماید.

رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری ۳ روزه

روز اوّل رژیم لاغری ۳ روزه

صبحانه :
یک فنجان قهوه یا چای به همراه ۱ یا ۲ عدد شیرینی کوچک
نصف گریپ فروت یا آب آن
۱ تکه نان تست و ۱ قاشق سوپ خوری کره ی بادام زمینی

ناهار :
نصف یک تن ماهی
۱ تکه نان برشته
یک فنجان قهوه یا چای به همراه ۱ یا ۲ عدد شیرینی کوچک

شام:
حدوداً ۹۰ گرم گوشت قرمز یا سفید
۱ فنجان لوبیا
۱ فنجان هویج
۱ عدد سیب
۱ فنجان بستنی وانیلی

روز اوّل رژیم لاغری 3 روزه

روز اوّل رژیم لاغری ۳ روزه

روز دوّم رژیم لاغری ۳ روزه

صبحانه :
۱ فنجان قهوه یا چای به همراه ۱ یا ۲ عدد شیرینی کوچک
۱ عدد تخم مرغ
نصف یک موز
۱ تکه نان برشته

ناهار :

۱ قالب پنیر خانگی یا ۱ عدد تن ماهی
۸ عدد کلوچه

شام :
۲ ورق کالباس گوشت
۱ فنجان بروکلی یا کلم
نصف فنجان هویج
نصف ۱ عدد موز
نصف فنجان بستنی وانیلی

شما در حال مطالعه مقاله “انواع رژیم های لاغری چند روزه” می باشید.

روز سوّم رژیم لاغری ۳ روزه

صبحانه :
۱ فنجان قهوه یا چای به همراه ۱ یا ۲ عدد شیرینی کوچک

۵ عدد کلوچه
حدود ۳۰ گرم پنیر خانگی
۱ عدد سیب

ناهار :
قهوه سیاه یا چای به همراه ۱ یا ۲ عدد شیرینی کوچک
۱ عدد تخم مرغ آب پز
۱ تکه نان برشته

شام :
۱ عدد تن ماهی
۱ فنجان هویج
۱ فنجان گل کلم
۱ فنجان خربزه یا هندوانه
نصف فنجان بستنی وانیلی

نحوه عملکرد رژیم لاغری ۳ روزه چگونه است؟

ترکیب غذایی موجود در این برنامه سبب می شود تا میزان سوخت و ساز در بدن افزایش یابد. در نتیجه کاهش وزن سریعی اتفاق خواهد افتاد. این برنامه همچنین تمام گروه های غذایی را دارا می باشد. از این رو بدن تمام انرژی مورد نیاز خود را در مدت رژیم دریافت خواهد کرد. دوره ی این رژیم ۳ روزه است اما افراد می توانند آن را در چرخه های ۱ ماهه ادامه دهند.

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم فستینگ یکی دیگر از انوع رژیم های لاغری چند روزه می باشد. در این برنامه، وعده های غذایی دارای بیشترین مقدار مواد مغذی می باشند. این نوع رژیم بر پایه ی روزه داری سنتی طراحی شده است.

رژیم فستینگ همان طور که از اسمش پیداست، سرعتی تر از دیگر انواع رژیم های لاغری چند روزه عمل می کند و سبب کاهش وزن زیادی می گردد. در این رژیم مانند روزه داری ممکن است لازم باشد چند ساعت یا یک روز کامل هیچ ماده غذایی مصرف نکنید.

برخی از متخصصین تغذیه معتقدند که رژیم فستینگ متناوب علاوه بر کاهش وزن سبب افزایش طول عمر و سلامتی نیز می گردد. برخی از افرادی که برنامه های رژیم فستینگ را دنبال می کنند، بر این باورند که این رژیم نسبت به رژیم های غذایی سنتی راحت تر می باشد. رژیم فستینگ سبک های مختلفی دارد که برای هر فردی سبکی خاص انتخاب می گردد.

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم فستینگ چیست؟

از جمله سبک های رژیم فستینگ می توان به سبک های زیر اشاره کرد:

فستینگ ۱۲ ساعته

در این نوع رژیم فرد باید به مدت ۱۲ ساعت در روز هیچ گونه غذا و خوراکی نخورد. طبق مطالعات انجام شده افرادی که روزه می گیرند و به مدت ۱۰ الی ۱۲ ساعت چیزی نمی خورند، ذخایر چربی بدنشان به انرژی تبدیل خواهد شد. این رژیم بیشتر مناسب افراد تازه کار است. این افراد می توانند این ۱۲ ساعت رژیم در طی روز را در خواب بگذرانند. به طور مثال فرد می تواند از ۷ شب تا ۷ صبح روزه بگیرد. یعنی قبل از ساعت ۷ شب شام خورده و تا ۷ صبح روز بعد چیزی نخورد.

رژیم فستینگ ۱۶ – ۸

در این نوع رژیم باید به مدت ۱۶ ساعت چیزی نخورید تا کاهش وزن اتفاق بیفتد. شما در ۸ ساعت باقیمانده از روز می توانید میزان کالری مورد نیاز بدن را مصرف نمایید. قانون این رژیم اما برای زنان متفاوت است. زنان باید ۱۴ ساعت از خوردن غذا خودداری کنند. این رژیم علاوه بر سوزاندن چربی اضافی از بروز بیماری های کبد جلوگیری خواهد کرد. در این رژیم افراد می توانند از ۸ شب تا ساعت ۱۲ روز بعد رژیم بگیرند.

رژیم فستینگ ۲٫۵ به مدت ۲ روز در هفته

در این نوع رژیم افراد باید ۵ روز از هفته را غذای سالم با کالری استاندارد دریافت نمایند و ۲ روز باقیمانده را رژیم بگیرند. در این نوع رژیم مردان در ۲ روز باید تنها ۶۰۰ کالری و زنان ۵۰۰ کالری در روز دریافت کنند.

این ۲ روز نباید پشت سر هم باشد و حداقل ۱ روز فاصله بینشان بیفتد. تحیقات زیادی روی این نوع رژیم صورت گرفته است. به طور مثال با تحقیق روی ۱۰۷ زن چاق و محدود کردن کالری ۲ روز در هفته، نتایج خوبی حاصل شد. رژیم فستینگ ۲٫۵ سبب کاهش مداوم انسولین اضافی بدن شده و مقاوت بدن نسبت به آن بهبود می یابد.

رژیم لاغری فستینگ یک روز در میان

این نوع رژیم را متخصص تغذیه برای هر فردی به سبکی خاصی تجویز می کند. یعنی برای همه افراد میزان دریافت کالری نباید یکسان باشد. این میزان دریافت کالری بر اساس وضعیت بدنی و سیستم متابولیسم در نظر گرفته می شود. به طور مثال برای برخی از افراد فقط مواد غذایی جامد حذف می گردد در حالی که برای برخی دیگر تنها دریافت ۵۰۰ کالری تجویز می گردد.

در روز های آزاد افراد می توانند به میزان دلخواه غذا میل نمایند. طبق مطالعات انجام شده، رژیم فستینگ یک روز در میان علاوه بر کاهش وزن، سبب سلامت قلب نیز خواهد شد. طی آزمایشات صورت گرفته روی ۳۲ فردی که از برنامه این رژیم پیروی کردند، این افراد در ۱۲ هفته به طور میانگین ۵٫۲ کیلوگرم وزن کم کردند. این نوع رژیم برای افرادی که مشکلات مختلف جسمانی دارند، مناسب نمی باشد و برای رژیم های دراز مدت توصیه نمی گردد.

رژیم لاغری فستینگ یک روز در میان

رژیم لاغری فستینگ یک روز در میان

شما مقاله انواع رژیم های لاغری چند روزه را مطالعه می فرمایید.

رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

در این رژیم، فرد باید به مدت ۲۴ ساعت هیچ گونه کالری دریافت نکند و فقط مجاز به نوشیدن مایعات بدون کالری است. از این رژیم در طی هفته ۱ الی ۲ بار باید پیروی شود تا نتایج مطلوب حاصل گردد. افراد می توانند از صبحانه امروز تا صبحانه فردا یا از ناهار امروز تا ناهار فردا یا از شام امروز تا شام فردا رژیم بگیرند. این افراد می توانند چای یا نوشیدنی های دیگری که کالری نداشته باشد را مصرف نمایند.

افراد باید در دیگر روزهای هفته که رژیم نیستند، به صورت عادی غذا بخورند. این نوع رژیم تاثیر خوبی در کاهش وزن خواهد داشت. فرد در طی این رژیم ممکن است با عوارضی نظیر سردرد، خستگی یا کج خلقی مواجه شود. این عوارض با گذشت زمان و تنظیم بدن با شرایط جدید بهبود خواهد یافت.

رژیم فستینگ نخوردن وعده های غذایی در صورت سیر بودن

صرف نظر کردن از مصرف وعده های غذایی روش خوبی برای افراد مبتدی می باشد تا بدن را با شرایط کالری کمتر عادت دهد. در این روش افراد در صورتی که در وعده های اصلی سیر هستند و احساس گرسنگی ندارند، باید از خوردن غذا صرف نظر کنند.

در صورتی هم که میل به غذا دارند، از غذاهای سالم استفاده کنند. زمانی که فرد روی نیازهای بدن برای دریافت کالری تمرکز بیشتری داشته باشد، از ایجاد چربی های اضافه در بدن جلوگیری می کند. در بسیاری از خانه ها همین که سفره پهن شود، همه افراد خانواده حتی آن هایی که سیر هستند نیز به سر سفره می آیند. این نوع رژیم، ساده ترین رژیمی است که یک فرد می تواند داشته باشد.

رژیم فستینگ جنگجو

از این رژیم به عنوان سخت ترین رژیم ها می توان یاد کرد. در رژیم جنگجو، فرد باید به مدت ۲۰ ساعت در روز خود را با میوه ها و سبزیجات خام سیر نگه دارد و در وعده ی شام، غذای مفصلی بخورد. فرد تنها در ۴ ساعت از شبانه روز فرصت دارد تا به طور کامل غذا بخورد.

رژیم فستینگ جنگجو

رژیم فستینگ جنگجو

چگونه رژیم فستینگ موفقی داشته باشیم؟

مطالعات نشان داده که استرس ناشی از محدود کردن کالری دریافتی برای بدن در رژیم های فستینگ، سبب می شود که سیستم ایمنی بدن واکنش نشان دهد. با واکنش سیستم ایمنی در بدن اتفاقاتی نظیر ترمیم سلول ها، کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بد، کاهش فشار خون، کاهش وزن و کاهش قند خون رخ خواهد داد.

متخصصان تغذیه همچون دکتر کوهدانی معتقدند که رژیم های متناوب فستینگ یا روزه داری از رژیم های مفید و موثر برای لاغری می باشد. اما برای رسیدن به وزن ایده آل با استفاده از رژیم فستینگ، لازم است مواردی را رعایت کنید تا میزان موفقیتتان بیشتر شود.

هیدراته ماندن بدن:

برای این کار مقدار زیادی آب و نوشیدنی های بدون کالری بنوشید. هیدراته ماندن بدن در کاهش اشتها نیز موثر است.

اجتناب از وسواس غذایی:

دلیل چاقی بسیاری از افراد وسوسه زیاد به غذاها می باشد. سعی کنید در طول رژیم، خود را با چیزی سرگرم کنید تا غذاهای خوشمزه کمتر به ذهنتان بیاید.

استراحت و آرامش:

در روزهایی که رژیم هستید یا به اصطلاح روزه گرفته اید، از انجام فعالیت های شدید مثل ورزش خودداری کنید. اما ورزش یوگا برای کاهش وزن و حفظ آرامش مفید است.

آشنایی با کالری غذاها:

اگر رژیمی را که انتخاب کرده اید نیاز به دریافت میزان مشخصی کالری دارد، پس شما باید با مقدار کالری غذاها آشنا شوید و در وعده های غذایی آن ها را محاسبه کنید.

انتخاب غذاهای سالم:

غذاهایی را در وعده های آزاد انتخاب کنید که سالم باشند. لوبیا، عدس، تخم مرغ، ماهی، آجیل و آووکادو غذاهایی هستند که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی می باشند.

مصرف غذاهای پرحجم:

غذاهایی را انتخاب کنید که در عینی که کم کالری هستند، حجم معده را پر کنند. سبزیجات و انواع میوه ها گزینه های خوبی برای این کار می باشند.

استفاده از ادویه جات:

ادویه هایی مانند فلفل نقش چربی سوزی را در بدن ایفا می کنند. در غذاها از سیر و انواع ادویه جات استفاده کنید. این ادویه ها در کاهش احساس گرسنگی موثر می باشند.

رژیم چند روزه تخم مرغی چیست؟

رژیم تخم مرغی یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری چند روزه می باشد. این نوع رژیم موقت با هدف کاهش وزن سریع در افراد چاق مورد استفاده قرار می گیرد. رژیم تخم مرغی اغلب برای ۳ الی ۵ روز دنبال خواهد شد و بعد از این مدت دیگر به صلاح نیست که ادامه داشته باشد. با این وجود برخی از افراد، این رژیم را تا ۱ هفته ادامه می دهند.

رژیم چند روزه تخم مرغی چیست؟

رژیم چند روزه تخم مرغی چیست؟

در زیر به یک نمونه از رژیم تخم مرغی چند روزه اشاره خواهیم داشت:

روز اول رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه:

  • ۲ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ فنجان چای سبز بدون قند

ناهار:

  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱۲۰ گرم ماهی آب پز شده
  • ۱ لیوان چای سبز
  • ۱ عدد سیب در میان وعده

شام

  • هویج بخار پز شده
  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • لوبیا سبز
  • نخود فرنگی
  • یک فنجان چای سبز

روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه :

  • ۲ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۱ عدد موز
  • ۱ فنجان چای سبز

ناهار:

  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ آب پز
  • ۱۲۰ گرم مرغ آب پز بدون پوست
  • یک لیوان چای سبز
روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ

روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ

شام:

  • ۱ تکه نان سوخاری همراه با تخم مرغ
  • ۱۲۰ گرم پنیر لور
  • ۱ فنجان شیر کم چرب

روز سوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه:

  • ۲ عدد تخم مرغ آب پز
  • ۱ لیوان آب گوجه فرنگی

ناهار:

  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱۳۰ گرم گوشت قرمز پخته شده
  • ۱ فنجان چای سبز

شام:

  • ۲ عدد سیب زمینی پخته شده
  • کاهو و یک لیوان چای سبز

انواع راه های کاهش وزن

راهکارهایی که به کاهش وزن کمک زیادی می نماید عبارتند از:

افزایش میزان پروتئین دریافتی

در انوع رژیم های لاغری چند روزه، مصرف پروتئین در اولویت قرار داده می شود. بدن برای هضم و جذب پروتئین کالری می سوزاند. بنابراین وجود پروتئین کافی می تواند روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ کالری چربی بسوزاند. پروتئین در کاهش اشتها نیز موثر است و سبب می شود که شما دیرتر احساس گرسنگی کنید.

دکتر کوهدانی معتقد است که افزایش میزان پروتئین در غذای مصرفی روزانه حجم غذا را بیشتر می کند. در مقابل کالری کمتری وارد بدن می شود.  تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به عنوان یک صبحانه مغذی برای افراد چاق بهترین گزینه می باشد.

مصرف غذای کامل

منظور از مصرف غذای کامل این است که در هنگام آشپزی از محصولات منفرد استفاده کنید. به این معنی که هنگام طبخ غذا به جای استفاده از ناگت منجمد یا کنسرو سبزیجات، از مرغ تازه یا سبزیجات و حبوبات استفاده نمایید.

مواد غذایی آماده، کالری و قند پنهان زیادی دارند. با مصرف این مواد غذایی، شما به صورت کامل سیر نخواهید شد. در حالی که میزان زیادی کالری دریافت کرده اید. غذاهای کامل علاوه بر تضمین سلامت بدن، سبب می شود تا زودتر احساس سیری کنید و اشتهای کاذبتان تحریک نشود.

عدم مصرف غذاهای آماده

در غذاهای آماده میزان زیادی قند، روغن و کالری اضافی وجود دارد که بدن هیچگونه نیازی به این کالری اضافه ندارد. در نتیجه انرژی اضافی به صورت چربی در مناطق مختلف بدن ذخیره می شود. متخصصان تغذیه همواره افراد چاق را برای خوردن غذاهای خانگی نصیحت می کنند.

مصرف میان وعده های سالم

میان وعده های سالم را جایگزین تنقلاتی مانند نوشابه، پفک و بستنی کنید. مصرف خوراکی هایی مانند گردو، میوه، سبزیجات و تخم مرغ آب پز به عنوان میان وعده، علاوه بر تضمین سلامتی، در کاهش اشتها نیز موثر هستند.

مصرف میان وعده های سالم

مصرف میان وعده های سالم

عدم مصرف شکر مخفی

شکر اضافی موجود در مواد غذایی مختلف علاوه بر افزایش وزن سبب، بروز سرطان، دیابت و بیماری های قلبی خواهد شد. باید مواد غذایی که شکر مخفی دارند را شناسایی کنیم و آن ها را از برنامه رژیم غذایی خود حذف نماییم.

برخی از مواد غذایی مانند نوشابه، سس و غذاهای رستورانی، مقدار زیادی شکر پنهان دارند. بهتر است برای جلوگیری از مصرف شکر پنهان، غذاهای خانگی مصرف نماییم. همچنین دوغ و آب را جایگزین نوشابه کنیم. روی جلد برخی از مواد غذایی، میزان شکر موجود در آن با نام قند طبیعی، قند میوه و فروکتوز قید شده است.

شما در حال مطالعه مقاله انواع رژیم های لاغری چند روزه می باشید.

مصرف آب

آب یکی از موارد مهم در انواع رژیم های لاغری چند روزه می باشد. بسیاری از تحقیقات و مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد آب به کاهش وزن و تناسب اندام بسیار کمک می کند.

مصرف زیاد آب در کاهش اشتها موثر است و میزان غذای مصرفی را به خصوص در افراد بالای ۳۰ سال کاهش می دهد. پس بهتر است همین امروز مصرف نوشابه را قطع کرده و آب را جایگزین آن نمایید. مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز را همه ی متخصصان تغذیه به ویژه دکتر کوهدانی توصیه می کنند.

مصرف قهوه تلخ

قهوه میزان انرژی بدن را افزایش داده و کالری زیادی را در بدن می سوزاند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و علاوه بر مزایای بی نظیرش برای بدن، در کاهش وزن نیز موثر می باشد. مصرف به اندازه قهوه تا میزان زیادی در کاهش اشتها نیز موثر می باشد. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف قهوه با معده خالی سبب می شود تا دلتان یک چیز شیرین بخواهد. این نوشیدنی محبوب خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

عدم مصرف کالری مایع

متخصصان تغذیه در انواع رژیم های لاغری چند روزه مصرف نوشیدنی های پر کالری را حذف کرده و آب را جایگزین آن می کنند. نوشیدنی هایی مانند نوشابه، ماء الشعیر، آب میوه، دوغ و نوشیدنی های الکلی، میزان زیادی کالری دارند که حذف آن ها از برنامه غذایی تاثیر خوبی روی عدم افزایش وزن دارد. مصرف نوشیدنی های پر کالری بسیار راحت تر از غذاهای جامد می باشد. بنابراین مغز قادر نیست تا کالری دریافتی به صورت مایع را تشخیص دهد.

در نتیجه بدون دادن هشدار مغز، فرد می تواند میزان زیادی کالری به صورت مایع به بدن منتقل کند. به صورت مثال نوشابه حاوی مقدار زیادی قند و کالری می باشد. بسیاری از افراد بعد از صرف غذا و بعد از این که کاملا سیر شدند، می توانند یک الی دو لیوان نوشابه بنوشند. در نتیجه مهم است که در رژیم غذایی مصرف این نوشیدنی ها را حذف کنید تا کالری اضافه ای جذب بدن نگردد.

عدم مصرف آرد سفید

آرد سفید و محصولات حاصل از آن در دسته مواد غذایی پر کالری و بی ارزش قرار دارد. هضم آرد سفید بسیار راحت است. بنابراین به سرعت تبدیل به چربی می شود. مواد غذایی مانند نان سفید، برنج سفید، اسنک ها و صبحانه های آماده از آرد سفید ساخته شده اند که روی افزایش وزن تاثیر زیادی می گذارند. خمیر پیتزاهای آماده نیز از آرد سفید تهیه شده است. به همین دلیل پیتزاهای آماده از پرکالری ترین غذاها شناخته شده است.

عدم مصرف آرد سفید

عدم مصرف آرد سفید

مصرف چای سبز

چای سبز نیز مانند قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و در بدن به چربی سوزی می پردازد. شما می توانید در برنامه روزانه خود چای سبز را جایگزین چای سیاه نمایید. این نوشیدنی به تنهایی سبب کاهش وزن نمی گردد اما به عنوان کمک کننده در برنامه رژیمی غذایی می توانید از آن استفاده نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله “انواع رژیم های لاغری چند روزه” می باشید.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشند. این گروه غذایی ارزش غذایی بالایی دارند و میزان کالری آن ها کمتر است. در انواع رژیم های لاغری چند روزه، میوه ها و سبزیجات نقش پر رنگی را ایفا می کنند.

بررسی کالری خوراکی ها و غذاها

دانستن این که هر ماده غذایی و هر خوراکی چه میزان کالری دارد، در روند کاهش وزن بسیار کمک کننده است. در انواع رژیم های لاغری چند روزه، لازم است تا میزان معینی کالری دریافت نمایید. با دانستن میزان کالری مواد غذایی می توانید به راحتی غذاها را جایگزین و جا به جا کنید.

به طور مثال اگر تکه ای شکلات خوردید، باید بدانید که در وعده ناهار چه میزان کالری لازم است دریافت کنید تا برنامه دریافت کالری شما حفظ شود. دانستن میزان کالری هر ماده غذایی سبب می شود که در انتخاب میان وعده ها نیز نهایت دقت را داشته باشید.

استفاده از ظرف های کوچک تر

بسیاری از ظرف های بزرگ، گول زننده هستند و فرد تصور می کند که در وعده غذایی خود باید تمام بشقاب پر باشد. استفاده از بشقاب کوچک تر سبب می شود تا آگاهانه تر غذا میل کنید. همچنین استفاده از قاشق کوچک، سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد. غذا خوردن با سرعت کم خود تاثیر شایانی در فرایند کاهش وزن دارد.

آهسته غذا خوردن

سریع غذا خوردن سبب می شود تا مغز پیام سیر شدن را دیرتر دریافت کند. بنابراین شما قبل از دریافت پیام سیری مقدار زیادی کالری اضافی وارد بدن می کنید. آهسته غذا خوردن و خوب جویدن غذا باعث می شود که زودتر احساس سیری کنید و دیرتر گرسنه شوید.

در حین غذا خوردن هر زمانی که احساس سیری کردید، دست از غذا خوردن بردارید. مهم نیست که هنوز در بشقابتان غذا مانده است. غذای اضافی را در وعده های بعدی می شود میل کرد اما کالری اضافی را نمی توان به راحتی به انرژی تبدیل کرد.

آهسته غذا خوردن

آهسته غذا خوردن

استفاده از روغن های سالم

اگر دقت کرده باشید، میزان کالری برنج و نان یکی است. اما در صورتی که برنج مصرف کنید، کالری بیشتری دریافت خواهید کرد. این به دلیل اضافه کردن روغن به برنج می باشد. روغن کالری زیادی دارد و جذب آن به بدن به راحتی صورت می گیرد. میزان کالری روغن های ناسالم بسیار بیشتر است. درنتیجه سعی کنید در غذاها از روغن زیتون یا کنجد استفاده نمایید تا سلامتیتان نیز حفظ شود.

مصرف تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به عنوان یک غذای معده پر کن در انواع رژیم های لاغری چند روزه وجود دارد. میزان کم کالری موجود در تخم مرغ  و وجود میزان زیاد پروتئین در آن سبب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد. تخم مرغ آب پز گزینه ی خوبی برای میان وعده یا وعده صبحانه می باشد. برخی افراد در کنار وعده اصلیشان نیز تخم مرغ آب پز میل می کنند تا اشتهایشان کمتر شود.

استفاده از ادویه ها

برخی از ادویه ها مانند فلفل در سیستم متابولیسم تاثیر خواهند گذاشت و سبب کاهش وزن خواهند شد. این نوع ادویه در کاهش اشتها نیز موثر می باشد.

پروبیوتیک ها

مصرف غذاهایی که پروبیوتیک دارند، علاوه بر تضمین سلامتی، سبب کاهش وزن خواهند شد. این نوع باکتری جلوی جذب برخی از چربی ها را خواهد گرفت و سلامتی و کاهش وزن را به افراد هدیه می دهد.

خواب کافی

به هم خوردن برنامه خواب سبب افزایش وزن خواهد شد. افرادی که برنامه خواب منظم و کافی دارند، راحت تر می توانند از یک برنامه رژیمی نتایج مطلوب را به دست آورند. با کم خوابی هورمون های بدن دچار اختلال خواهند شد. همین امر سبب افزایش وزن خواهد شد. مادرانی که فرزند نوزاد دارند و در طی شب بیدار هستند و خواب با کیفیتی ندارند، بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.

مصرف فیبر

افزایش مصرف فیبر در انواع رژیم های لاغری چند روزه از راهکارهای اصلی متخصصان تغذیه می باشد. فیبر، کالری بسیاری کمی دارد و حجم معده را اشغال می کند. بنابراین شما زودتر احساس سیری می کنید، در حالی که میزان کالری مورد نیاز بدن هنوز تامین نشده است. در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد.

مصرف فیبر

مصرف فیبر

مسواک زدن

مسواک زدن برای کاهش وزن بیشتر جنبه ی روانی و افزایش اراده دارد. بعد از مسواک، تمایل شما برای خوردن تنقلات کمتر خواهد شد. به خصوص اگر مسواک شب را خیلی زودتر از رفتن به بستر بزنید، دیگر تمایلی به خوردن خوراکی و کثیف شدن مجدد دندان ها نخواهید داشت.

شما در حال مطالعه مقاله “انواع رژیم های لاغری چند روزه” می باشید.

ورزش هوازی

بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند در کنار رژیم غذایی حتما ورزش هوازی انجام دهید. برای انجام ورزش هوازی برنامه ریزی داشته باشید یا در یک باشگاه ثبت نام کنید. فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، طناب زنی، پیاده روی سریع، شنا و … تاثیر مهمی در آب کردن چربی ها دارند. ورزش های هوازی علاوه بر کاهش وزن، سلامت بدن نظیر قلب و عروق را نیز تضمین می کنند.

رژیم غذایی تخصصی

دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه، برنامه های رژیمی خوبی را مطابق با سیستم متابولیسم بدن در اختیارتان می گذارد. وقتی طبق یک برنامه رژیمی خاص غذا میل می کنید، کمتر به خوردن غذاهای پرکالری و ناسالم وسوسه می شوید. رژیم غذایی دکتر کوهدانی برخلاف بسیاری از رژیم های تکراری، بسیار متنوع است.

بنابراین شما می توانید در زمان تعیین شده غذای دلخواهتان را مصرف نمایید. مصرف غذاهای سالم موجود در برنامه ی رژیمی دکتر کوهدانی از افزایش دوباره وزن جلوگیری خواهد کرد. در اغلب برنامه های رژیمی، یک روز وعده آزاد یا تقلب در هفته در نظر گرفته می شود تا فرد دچار خستگی نگردد. در یک ماه ۴ روز مصرف غذای فست فود یا آماده بهتر است از مصرف ۳۰ روزه ی آن.

تهیه یک دفترچه غذایی

غذاها و خوراکی هایی را که در طی یک روز خورده اید، یادداشت نمایید و در آخر ماه همه ی آن ها را بررسی کنید. بسیاری از پژوهش های رژیمی نشان داده است که تهیه یک دفترچه یادداشت، در ایجاد انگیزه و اراده برای لاغری بسیار موثر عمل می کند.

بدون داشتن دفترچه شما بسیاری از غذاها و خوراکی های پر کالری را که مصرف کرده اید، فراموش خواهید کرد. همین خوراکی های کوچک پر کالری سبب انبار شدن کالری ها و ایجاد چربی ها می گردد. امروزه اپلیکیشن های زیادی به جای دفترچه یادداشت به وجود آمده اند که می توانید از آن ها برای ثبت مواد غذایی و میزان کالری ها آن ها استفاده کنید.

تغییر وعده های غذایی

روی خوراکی های آماده میزان کالری و انرژی آن ها ثبت شده است. می توانیم با استفاده از این اطلاعات، کالری دریافتی را به نفع خود تغییر دهیم. به طور مثال در یک بشقاب پاستای سبزیجات مقدار زیادی پاستا و کمی سبزیجات وجود دارد که میزان کالری آن طبعا زیاد است.

می توانید این ظرف غذا را تبدیل به مقدار زیادی سبزیجات با مقدار کمی پاستا نمایید. دراین صورت مقدار زیادی کالری را از بشقاب خود حذف کرده اید. این ایده می تواند برای ارضای وسوسه ی خوردن غذاهای خوشمزه ی پر کالری موثر باشد.

تغییر وعده های غذایی

تغییر وعده های غذایی

قبل از رفتن به مهمانی چیزی بخورید

قبل از رفتن به مهمانی، در منزل میان وعده ای میل کنید تا در آن مهمانی خیلی گرسنه نباشید. حضور در جمع دوستان اشتها را بیشتر می کند. همچنین در صورت گرسنگی بیش از حد، رژیم غذایی خود را فراموش می کنید. بنابراین قبل از خروج از منزل حدود ۱۰۰ کالری میان وعده با فیبر بالا مصرف نمایید. این کار سبب کنترل اشتها و وسوسه در مهمانی می گردد.

شما در حال مطالعه مقاله “انواع رژیم های لاغری چند روزه” می باشید.

مصرف میان وعده سالم

یکی از دلایل چاقی، زیاده روی در مصرف میان وعده ها بدون توجه به میزان کالری آن می باشد. انتخاب میان وعده هایی سالم با کالری کمتر در کاهش وزن شما بسیار موثر می باشد. میان وعده برای کاهش وزن باید هوشمندانه انتخاب شود.

میان وعده هایی که فیبر و پروتئین دارند، بهترین گزینه برای افراد چاق می باشد. این نوع میان وعده ها در عینی که سیرکننده هستند، به تثبیت قند خون نیز کمک خواهند کرد. ماست ساده، سیب، کرده بادام زمینی، پسته و … گزینه های خوبی برای میان وعده می باشند.

برنامه ریزی برای میان وعده ها

بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، دائم سوال می کنند که وعده های غذایی را در چه ساعتی و هر چند ساعت باید میل کنند؟ بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که پرهیز از مصرف غذا در ساعت های مشخص و یا پیروی از برنامه رژیمی در ساعات خاص به کاهش وزن کمک می کند.

دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه در ایران در برنامه های رژیمی که برای متقاضیان تجویز می کند، ساعت های مصرف وعده ها و میان وعده ها را نیز بیان خواهد کرد. ساعت مصرف غذا در عدم افزایش وزن بسیار مهم است. به همین دلیل باید به این نکته بسیار توجه داشته باشید.

برنامه ریزی برای میان وعده ها

برنامه ریزی برای میان وعده ها

تاثیر برخی نوشیدنی ها در کاهش وزن

در انواع رژیم های لاغری چند روزه با مصرف برخی از نوشیدنی ها به کاهش وزن کمک خواهید کرد. در ادامه، این نوشیدنی ها را معرفی و تاثیرات هر یک را نیز بیان کرده ایم. توجه داشته باشید که در مصرف این نوشیدنی ها نباید زیاده روی کرد و حد اعتدال را رعایت نمود.

قبل از خواب شیر بنوشید

طبق گفته ی مورفی، مصرف یک لیوان شیر قبل از خواب شبانه به شما کمک می کند که خواب با کیفیت تری داشته باشید. خواب راحت سبب می شود تا هوس های غذاییتان در روز بعد کاهش یابد که این به کاهش وزن کمک خواهد کرد. شیر سرشار از پروتئین است که باعث تقویت عضله ها خواهد شد. پروتئین موجود در شیر دیرتر هضم می شود و این یعنی افزایش متابولیسم و کاهش وزن.

قبل از خواب آب انگور بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب انگور قبل از خواب به شما کمک می کند که راحت تر بخوابید و در خواب چربی بسوزانید. هنگامی که شما یک لیوان آب انگور میل می کنید، زمان خواب میزان بیشتری انسولین ترشح می شود که این انسولین سبب جذب بیشتر قند به خون می گردد. از این رو کاهش وزن رخ خواهد داد.

قبل از خواب چای بابونه بنوشید

نوشیدن یک لیوان چای بابونه قبل از خواب، سطوح گلیسین بدن را افزایش می دهد که در نتیجه خواب راحت و با کیفتی خواهید داشت. این نوشیدنی بی نظیر درجه حرارت بدن را افزایش می دهد. در این صورت بدن سعی دارد تاخودش را خنک کند. از این رو شما خواب راحتی خواهید داشت. چای بابونه سبب کنترل قند خون و کاهش وزن می شود.

قبل از خواب چای بابونه بنوشید

قبل از خواب چای بابونه بنوشید

ویژگی های رژیم غذایی دکتر کوهدانی

در بخش های قبلی، ویژگی های یک برنامه رژیمی خوب را بیان کردیم. در این بخش، ویژگی برنامه های رژیمی دکتر کوهدانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دکتر کوهدانی برای هر فرد، رژیم مخصوص به او را بر اساس فاکتورهایی مانند وزن، قد، سن، جنسیت و سیستم متابولیسم در نظر می گیرد. دکتر کوهدانی طی جلسات مشاوره ای، سبک صحیح غذا خوردن را که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد، آموزش خواهد داد.

برای کاهش وزن و ثبات آن لازم است برنامه رژیم غذایی تدریجی پیش برود که دکتر کوهدانی این را در برنامه ها رعایت کرده است. در برنامه های رژیمی دکتر کوهدانی، غذاهای سختی وجود ندارد که لازم باشد شما برای هر وعده به خرید مواد غذایی جدید بروید.

از این رو این برنامه ها بسیار به صرفه تر از برنامه های نامعتبر هستند. به راحتی می توانید غذاهایی را که دوست دارید با دکتر هماهنگ کرده و در صورت تایید در برنامه جایگزین کنید. به راحتی می توانید به دکتر دسترسی داشته باشید و در بروز هر گونه مشکل، با پشتیبانی تماس بگیرید.

میان وعده های موجود در این برنامه ها بسیار هوشمندانه انتخاب شده اند تا با دریافت کمترین کالری، بیشترین فیبر را مصرف کرده باشید. دکتر کوهدانی بعد از رژیم و کاهش وزن، شما را تنها نخواهد گذاشت و با تجویز یک سبک جدید تغذیه و ورزش، به تثبیت وزنتان کمک خواهد کرد. دکتر کوهدانی سعی کرده است تا بنای برنامه ها را طوری طراحی کند که متقاضی کمترین میزان گرسنگی را احساس کند.

با کاهش و حذف احساس گرسنگی، فرد انگیزه و اراده ی بیشتری برای ادامه دادن مسیر خواهد داشت. در برنامه های رژیمی دکتر کوهدانی، انواع گروه های غذایی برای تامین نیاز بدن وجود دارد. بنابراین کمترین آسیبی به بافت های داخلی بدن نخواهد رسید.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع رژیم های لاغری چند روزه اشاره داشتیم. همچنین چند نمونه رژیم چند روزه را عنوان کردیم تا افرادی که در کاهش وزن عجله دارند، به نتایج مطلوبی برسند. توصیه می شود که این رژیم های موقت را فقط در دوره ی زمانی که برای هر یک بیان شده است، دنبال کنید. در غیر این صورت با آسیب های جدی بدن از جمله کمبود انواع مواد مغذی مواجه خواهید شد. در صورتی می توانید این رژیم ها را ادامه دهید که خود برنامه، آن را مجاز اعلام کند.

منبع:

u81651

سخن پایانی

سخن پایانی

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید