رژیم لاغری امام رضا

رژیم لاغری با نان جو
رژیم لاغری با نان جو
2022/03/06
رژیم لاغری با رب انار
رژیم لاغری با رب انار
2022/03/06
رژیم لاغری امام رضا

رژیم لاغری امام رضا

در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با قوانین رژیم لاغری امام رضا برای شما بگوییم. اگر شما نیز نیازمند شنیدن این قوانین هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لاغری امام رضا با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

حتما شما نیز می‌دانید که دستور العمل‌ها و راه ‌حل‌های متفاوتی از نظر پزشکان برای لاغری ذکر شده است.

با توجه به این ‌که امروزه چاقی در جامعه ما رو به پیشرفت می‌باشد و همه افراد را درگیر کرده ‌است، ذهن بسیاری از متخصصین نیز روی این ‌موضوع تمرکز دارد تا بتواند از طریق راهکارهای اصولی به لاغری افراد کمک کنند.

رژیم لاغری امام رضا

رژیم لاغری امام رضا

برخی از کارشناسان تغذیه مهم‌ترین نکته برای کاهش وزن بدن و لاغری را حذف وعده‌های شام می‌دانند.این پزشکان اعتقاد بسیاری به مباحث دینی دارند. در روایت بسیار زیادی مشاهده‌ شده است که عدم استفاده از وعده شام می‌تواند در لاغری تاثیرگذار باشد.

نخوردن شام

اما همچنان برخی از روایات دیگر نشان دهنده این است که نخوردن شام سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن و ضعف عصبی و اعصاب عضلانی خواهد شد و می‌تواند یک حالت افسردگی در بدن افراد به وجود بیاورد.

از این ‌رو توصیه‌های مختلفی از نظر امام رضا علیه‌ السلام انجام‌ شده است که به‌ عنوان یک روش کاربردی و اصولی می‌تواند در کنترل وزن و لاغری تاثیرگذار باشد. از نظر امام رضا علیه ‌السلام کسی که قصد داشتن اندامی ایده‌آل و لاغر دارد، باید برخی از نکات را رعایت کند.

به‌ همین‌ منظور از نظر دکتر کوهدانی، روایات امام رضا می‌تواند به افراد در راستای رژیم لاغری کمک کند. پس ادامه این مطلب حتما می‌تواند سطح اطلاعات شما را در زمینه روایات امام رضا افزایش بدهد.

نخوردن شام

نخوردن شام

با ما باشید تا بیشتر در رابطه با رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام  بگوییم تا بتوانید از این توصیه‌های مفید به ‌منظور کاهش وزن استفاده داشته باشید.

مطالبی که در ادامه این مقاله می‌خوانیم، عبارتند از:

چرا رژیم لاغری امام رضا «ع» اهمیت بسیار زیادی دارد؟

اهمیت لاغری و کاهش وزن

امام رضا «ع»  درباره لاغری و کاهش وزن چه روایاتی دارد؟

نظر علم برای کاهش وزن و لاغری

تاثیر مصرف غذاهای دیرهنگام در چاقی

رژیم لاغری امام رضا «ع» از چه قوانینی تبعیت می­کند؟

پیشنهاد حذف شام برای لاغری و کاهش وزن

عدم حذف کامل وعده شام  از نظر امام رضا «ع»

توصیه‌های امام رضا «ع» برای کاهش وزن و لاغری

مصرف دارچین در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف زنجبیل در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف جو در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف آب لیمو ترش در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف گیاهان دارویی در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف هلیله در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف کرفس در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مضرات پرخوری و فواید کم‌خوری غذا از نظر امام رضا «ع» چیست؟

مضرات پرخوری در رژیم لاغری امام رضا «ع»

فواید و ویژگی‌های ظاهری کم خوردن

توصیه های ناب تغذیه‌ای از امام رضا «ع» چه مواردی می­باشد؟

برطرف نمودن مشکلات و آسیب‌های معده

در امان ماندن بیماری بواسیر و درد در روده‌ها

درمان ضعف حافظه و تقویت آن

عدم زیاده ‌روی در خوردن تخم‌ مرغ

در امان ماندن از بیماری سرماخوردگی

عدم گرمازدگی در روزهای تابستان

در امان بودن از بادشکن و سردرد

مواد غذایی مفید برای نشاط بیشتر

عدم بزرگ شدن لوزه های افراد

عدم پوسیدگی دندان‌ها

از بین بردن بوی بد دهان

هضم فوری غذا و عملکرد درست معده

مصرف غذاهای پرانرژی در زمستان

غذاهای مصرفی در تابستان در هنگام رژیم

استفاده از بهترین غذاها در تابستان

چه نکاتی در لاغری طب اسلامی مفید می‌باشد؟

درمان چاقی در طب اسلامی

دستور لاغر شدن به شیوه طب اسلامی شامل چه مواردی خواهد شد؟

مصرف سرکه از نظر امامان

دم‌کرده برگ سنا و گل‌محمدی

مصرف گردو و زنیان

کنترل اشتها در طب اسلامی

حرف آخر

 

چرا رژیم لاغری امام رضا «ع» اهمیت بسیار زیادی دارد؟

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که دلیل اهمیت استفاده از رژیم لاغری امام رضا علیه‌ السلام در چیست؟ برای افزایش سطح اطلاعات شما در این زمینه باید بگوییم از نخستین افرادی که در زمینه علم پزشکی کتاب نوشته‌اند، می‌توان نامه حضرت علی ‌بن‌ موسی‌الرضا علیه ‌السلام را به میان آورد.

امام رضا هنگامی که به سمت طوس حرکت می‌کرده‌اند، در شهر نیشابور در یک مجلس با جمعی از پزشکان و فلاسفه همچون افرادی مثل یوحنا بن‌ ماسویه و جبرئیل ‌بن ‌یخشوع و ابن ‌بهله ‌هندی و افراد بسیار دیگری مذاکره داشته‌اند.

چرا رژیم لاغری امام رضا «ع» اهمیت بسیار زیادی دارد؟

چرا رژیم لاغری امام رضا «ع» اهمیت بسیار زیادی دارد؟

دراین‌ میان سخنان بسیاری از طب بین امام رضا علیه ‌السلام با این افراد گفته ‌شده است. هنگامی‌ که در این ‌باره از امام رضا علیه ‌السلام پرسشی از طریق مامون صورت گرفت، حضرت امام رضا فرمودند که من با گذشت زمان در زمینه علوم پزشکی تجربیاتی کسب کرده‌ام که لازم می‌دانم آن‌ها را برای شما بنویسم.

امام رضا علیه‌ السلام درباره امور پزشکی و مسائل مربوط به ‌سلامتی، کتابی را نوشته ‌است

به ‌همین دلیل امام رضا علیه‌ السلام درباره امور پزشکی و مسائل مربوط به ‌سلامتی، کتابی را نوشته ‌است و برای مأمون فرستاده ‌است. با توجه به این ‌که مامون ارادت خاصی به امام رضا علیه ‌السلام داشته ‌است، دستور داد تا جملات کتاب پزشکی امام رضا علیه ‌السلام را با آب ‌طلا بنویسند.

به‌ همین دلیل است که این کتاب تا به امروز توانسته به دست مخاطبین برای علم پزشکی برسد و با نام رساله ذهیبه شناخته می‌شود. رساله ذهیبه یا طب الرضا کتابی می‌باشد که در زمینه پزشکی از سخنان و تجربیات امام رضا علیه‌ السلام نشئت گرفته ‌است و برخلاف دیگر کتاب‌های مرسوم، توصیه‌های پزشکی را در بین احادیث گرد هم آورده‌ است.

اهمیت بسیار زیادی در این کتاب وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها این است که این کتاب علمی می‌باشد و در زمینه پزشکی اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد؛ اما از جانب دیگر به دلیل این ‌که به واسطه امام رضا علیه ‌السلام تهیه و نوشته شده ‌است، از هر گونه اشتباهات مرسوم و رایج در زمینه علم پزشکی مبرا می‌باشد و قطعا می‌توان به آن اطمینان کرد.

امام رضا علیه‌ السلام درباره امور پزشکی و مسائل مربوط به ‌سلامتی، کتابی را نوشته ‌است

امام رضا علیه‌ السلام درباره امور پزشکی و مسائل مربوط به ‌سلامتی، کتابی را نوشته ‌است

اهمیت لاغری و کاهش وزن

همه ما می‌دانیم که امروزه تعداد کثیری از افراد با معضل اضافه‌ وزن و چاقی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند. این افراد با توجه به این ‌که از رژیم‌های لاغری مختلف استفاده می‌کنند، همچنان نتوانستند نتیجه خوبی برای کاهش وزن بگیرند و حتی بسیاری از آن‌ها در زمینه تبعیت از رژیم‌های لاغری دچار عوارض ناگوار بسیاری شده‌اند.

توصیه‌های پزشکی سنتی به ‌عنوان بهترین راهکار در زمینه لاغری و کاهش وزن می‌باشد. زیرا کنترل تغذیه از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در این راستا اهمیت داشته باشد. به ‌غیر از آن هر شخص نیاز دارد تا از مواد غذایی مفیدی استفاده کند تا بتواند ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن خود را تکمیل کند.

دکتر کوهدانی نیز به طب سنتی و اسلامی علاقه بسیار زیادی دارد و گفته‌های امام رضا علیه ‌السلام را در کتاب پزشکی ایشان تایید می‌کند.

به ‌همین دلیل است که تبعیت از رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به‌ دنبال داشته باشد و در راستای کاهش وزن افراد تأثیر دارد. در زمینه شناخت بیشتر این رژیم می‌توانید از تخصص‌های دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین پزشک تغذیه کمک بگیرید.

اهمیت لاغری و کاهش وزن

اهمیت لاغری و کاهش وزن

امام رضا «ع» درباره لاغری و کاهش وزن چه روایاتی دارد؟

یک‌ سخن از امام رضا  علیه ‌السلام گفته شده ‌است. ایشان می فرمایند: “و من اراد ان یکون صالحا خفیف الجسم و اللحم فلیقلل من عشائه.” یعنی شخصی که قصد دارد بدن سالم، سبک و کم گوشت داشته باشد، باید وعده شام خود را کمتر کند.

یعنی امام رضا علیه ‌السلام  با حذف کامل وعده شام موافق نیست، فقط به افراد توصیه می‌کند که وعده شام خود را کمتر کنند. عضلات و گوشت‌های موجود در بدن ما تا حدود بسیار زیادی در پوشاندن هیکل استخوانی ما نقش دارند.

اما چنان چه بیشتر از آن در بدن شما وجود داشته باشد، ممکن است شما را مبتلا به یک یا چندین نوع بیماری‌های مختلف کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مرض قلب و بیماری‌های مربوط به کلیه می‌باشد. چاقی رابطه‌ای با تنومندی ندارد و کلا متفاوت با آن می‌باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تجربه شخصی رژیم لاغری دیدن کنید.

اگر تمامی اجزا و اعضای بدن در تناسب با یکدیگر رشد کنند، دلیل اصلی آن سلامتی و کمال بدن فرد می‌باشد

اگر تمامی اجزا و اعضای بدن در تناسب با یکدیگر رشد کنند، دلیل اصلی آن سلامتی و کمال بدن فرد می‌باشد. اما در صورتی ‌که فقط یکی از نواحی همچون شکم یا پهلوی شخصی رشد داشته باشد و بی‌تناسب به یکدیگر باشند، قطعا شخص دچار مرض و بیماری‌های مختلفی در کنار چاقی ‌شده است.

البته باید در رابطه با اضافه ‌وزن و چاقی بدانید که این رشد طبیعی و واقعی نمی‌باشد. یعنی چیز زیادی از مواد اصلی در بدن شما به وجود نیامده ‌است؛ بلکه به دلیل عدم نظم کافی در جریان خون و ماهیچه‌ها باعث به وجود آمدن بافت‌های عضلانی بسیاری خواهد شد و باعث می‌شود که مایعات بسیار زیادی در بدن تبخیر شوند و تحلیل بروند.

در نهایت شخص را چاق نشان خواهد داد. البته علامت‌ها و نشانه‌های بسیار زیادی برای چاقی وجود دارد که قطعا در ظاهر افراد مشخص است. در گذشته اگر شخصی دچار لاغری و کمبود وزن بود، حتما پزشکان برای او استفاده از مواد غذایی و خوراکی‌های مقوی را تجویز می‌کردند.

اما وجود نشاسته در مواد غذایی به جز ضعف و مبتلا شدن به مرض‌های مختلف نتیجه دیگری در بر نداشت. در نهایت برای رسیدن به چاقی یا لاغری باید از مواد غذایی مفید استفاده داشت.

اگر تمامی اجزا و اعضای بدن در تناسب با یکدیگر رشد کنند، دلیل اصلی آن سلامتی و کمال بدن فرد می‌باشد

اگر تمامی اجزا و اعضای بدن در تناسب با یکدیگر رشد کنند، دلیل اصلی آن سلامتی و کمال بدن فرد می‌باشد

نظر علم برای کاهش وزن و لاغری

امروزه رژیم‌های معمول بسیار زیادی به افراد پیشنهاد می‌شود که همگی آن‌ها با هدف منع غذا خوردن به افراد توصیه می‌شود. در صورتی ‌که از نظر دکتر کوهدانی و تجارب علمی آن‌ها می‌توان گفت عدم استفاده از مواد غذایی باعث کاهش وزن و چاقی نخواهد شد؛ بلکه افراد باید شناخت خوبی در رابطه با مواد غذایی درست برای کاهش وزن پیدا کنند.

بنابراین رژیم غذایی کاربردی و مفید می‌باشد که بتواند تمامی مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و دیگر مواد بدن فرد را تامین کند و در کنار آن باعث کاهش وزن و لاغری گردد. بدن انسان محتاج به نور و حرارت آفتاب می‌باشد.

با توجه به این‌ که اغلب افراد امروز آپارتمان‌نشین شده‌اند، کمبود نور آفتاب برای این دسته از افراد باعث به وجود آمدن اضافه‌ وزن و چاقی می‌گردد. تمام مواد غذایی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، به ‌عنوان یک مواد سوخت در بدن ما می‌باشد و می‌تواند تمامی ضعف‌های بدن ما را تامین کند.

اما غذاهای شب‌ هنگام کاملاً جذب بدن خواهد شد و برای سوخت ‌و ساز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین در بخشی از بدن رسوب می‌کند. به‌ همین دلیل است که اغلب متخصصان همچون دکتر کوهدانی در مصرف غذاهای شب به شما پیشنهادات بسیاری خواهند داشت.

البته در این ‌راستا امام رضا علیه‌ السلام توصیه‌های بسیار زیادی برای افراد دارد تا بتواند وعده‌های شام خود را بسیار کمتر کنند تا مواد غذایی جذب بدن آن‌ها نشود و در راستای کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

نظر علم برای کاهش وزن و لاغری

نظر علم برای کاهش وزن و لاغری

تاثیر مصرف غذاهای دیرهنگام در چاقی

هنگامی ‌که شخصی در دیرهنگام به ‌عنوان وعده‌های شام مواد غذایی بسیار زیادی مصرف می‌کند، عدم سوخت‌ و ساز بدن باعث می‌شود تا این دسته از مواد غذایی در بدن رسوب کند. وجود این رسوبات باعث از هم گسستگی بافت‌های گوشتی و عضلانی بدن خواهد شد و باعث باد کردن بافت‌های عضلانی می‌گردد.

در این شرایط مایعات اضافی بدن افراد خارج نمی‌شود و سبب چاق نشان‌دادن افراد می‌گردد. همین شرایط باعث می‌شود تا در رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام  تاکید بسیار زیادی به کاهش دادن مصرف شام باشد.

زیرا اگر غذای شب کمتر و فقط به‌ قدر ضرورت مورد استفاده قرار بگیرد، تمامی آن در سوخت‌ و ساز بدن مصرف خواهد شد و هیچ‌گونه رسوبی در بدن باقی نخواهد ماند که به ‌عنوان بافت‌های گوشتی و عضلانی در بدن اضافه شود.

پس قطعا می‌توان گفت که یکی از بهترین رژیم‌ها برای لاغری، تقویت بدن و معتدل نگه‌داشتن آن می‌باشد و این مسئله با غذای شب ‌هنگام ما رابطه مستقیمی خواهد داشت.

هر چه که غذای شب کم و سبک تر باشد، در تعادل و حفظ بدن و وزن تاثیر بسیاری خواهد داشت و برای این‌ که بتوانید از توصیه‌ها و نکات رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام بهره‌مند شوید، اطلاعاتی در ادامه این مطلب برای شما خواهیم داشت. همچنان با استفاده از تخصص‌های دکتر کوهدانی در علم امروز می‌توانید از بهترین رژیم‌های لاغری برخوردار شوید تا به تناسب اندام دست پیدا کنید.

تاثیر مصرف غذاهای دیرهنگام در چاقی

تاثیر مصرف غذاهای دیرهنگام در چاقی

رژیم لاغری امام رضا «ع» از چه قوانینی تبعیت می­کند؟

درست است که چاقی معضلی نگران‌ کننده می‌باشد، به همین دلیل همه افراد برای برطرف نمودن آن دست به راهکارهای غیر اصولی می‌زنند. اما از نظر دکتر کوهدانی نیاز نیست که حتما از رژیم‌های سرسختانه استفاده کرد تا بتوان به کاهش وزن و لاغری دست پیدا کرد.

زیرا اگر فقط بتوانید یک سبک زندگی درست را پیش بگیرید، قطعا می‌توانید در زمینه لاغری موفق باشید. در کنار آن اگر بتوانیم از روش‌های امامان معصوم خود الگو بگیریم و در کنار آن روش‌های دیگری را بهره‌ برداری کنیم، بسیار بی‌نظیرتر و به‌ صرفه تر می‌باشد و قطعا می‌تواند ما را به اهداف خود برای کاهش وزن برساند.

حتما شما نیز به این مبحث پی برده‌اید که تمامی توصیه‌های طب اسلامی که امامان ما در گذشته برای سلامت بدن در مصرف هرکدام از مواد غذایی داشته‌اند، بسیار مفید بود.

امروزه علم ثابت کرده ‌است که تمامی راهکارهای امامان ما در گذشته می‌تواند در سلامت انسان تاثیر گذار باشد.

طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که در رابطه با لاغری و کاهش وزن انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که در طب ائمه، دستورالعمل‌ها و راه‌ حل‌های متعددی برای افزایش وزن و لاغری و کاهش وزن در نظر گرفته شده‌ است و امروزه تعداد بسیاری از متخصصین به مطالعه این دستورالعمل‌ها پرداخته‌اند و ذهن آن‌ها را برای آزمایش کردن و این دستورالعمل‌ها فعال کرده ‌است.

پیشنهاد حذف شام برای لاغری و کاهش وزن

طبق توصیه‌هایی که در گذشته ائمه برای لاغری ذکر می‌کردند، حذف وعده شام مؤثر می‌باشد. به ‌همین دلیل تعداد بسیاری از متخصصین تغذیه برای کاهش وزن بدن مراجعه‌ کنندگان خود به آن‌ها حذف کردن وعده‌ی شام را پیشنهاد خواهند داد.

در بسیاری از روایات این مطلب ذکر شده ‌است که عدم استفاده از شام می‌تواند در ضعف عصبی، ضعف عضلانی و ضعیف شدن بدن نقش داشته باشد. در واقع امکان بروز افسردگی در افراد با حذف وعده شام نیز به وجود خواهد آمد.

پیشنهاد حذف شام برای لاغری و کاهش وزن

پیشنهاد حذف شام برای لاغری و کاهش وزن

عدم حذف کامل وعده شام  از نظر امام رضا «ع»

با توجه به این‌ که کامل حذف کردن وعده شام می‌تواند در بروز افسردگی و مشکلات دیگری همچون ضعیف شدن بدن نقش بسیار زیادی داشته باشد، پیشنهاد امام رضا علیه‌ السلام برای کاهش وزن مسئله دیگری است.

به ‌همین دلیل توصیه‌های امام رضا علیه‌ السلام به ‌عنوان یک راهکار اصولی برای بررسی وزن و کم شدن حجم غذاهای شام می‌باشد و دیگر نیاز نیست که افراد به کل وعده شام را حذف کنند.

زیرا فقط کم کردن این وعده از نظر امام رضا علیه‌ السلام می‌تواند کارساز و مفید باشد. دکتر کوهدانی نیز با این توصیه‌های امام رضا علیه‌ السلام در راستای کاهش وزن و لاغری موافق می‌باشد.

زیرا حذف کردن هر کدام از وعده‌های غذایی نه‌ تنها نمی‌تواند باعث کاهش وزن ‌شود، بلکه امکان دارد نقش بسیاری روی بیماری‌های مختلف در بدن داشته باشد.

بنابراین در ادامه به توصیه‌های امام رضا علیه‌ السلام  و شناخت بیشتر آن‌ها برای لاغری و کاهش وزن خواهیم پرداخت تا بدانید رژیم لاغری امام رضا علیه‌ السلام چگونه می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.

توصیه‌های امام رضا «ع» برای کاهش وزن و لاغری

از نظر امام رضا علیه‌ السلام به ‌غیر از این ‌که کاهش دادن وعده شام می‌تواند نقش بسیار زیادی بر اندام و لاغری داشته باشد، توصیه‌های دیگری در رابطه با رژیم لاغری عنوان کرده است.

ایشان می‌فرمایند چاشنی‌ها و مواد غذایی و مواد گیاهی بسیار زیادی در دنیای روزمره ما وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به ‌غیر از خواص حفظ سلامتی، در کاهش وزن و عملکرد لاغری نقش دارند.

وظیفه اصلی این دسته از گیاهان در بررسی وزن و در حد تعادل نگه ‌داشتن آن می‌باشد. از نظر امام رضا علیه‌ السلام یکی از مهم‌ترین این گیاهان که اغلب ما در غذاهای روزمره‌ خود از آن استفاده داریم، دارچین می‌باشد.

کارشناسان تغذیه ‌ای همچون دکتر کوهدانی به این ‌موضوع اعتقاد دارند که استفاده از مواد طبیعی می‌تواند نقش بسیار زیادی روی کاهش وزن افراد داشته باشد. پس به ‌غیر از راهکارهای اصولی، مصرف غذاهای گیاهی و طب سنتی که از نظر امام رضا علیه‌ السلام پیشنهاد می‌شود، می‌تواند مؤثر واقع شود.

توصیه‌های امام رضا «ع» برای کاهش وزن و لاغری

توصیه‌های امام رضا «ع» برای کاهش وزن و لاغری

مصرف دارچین در رژیم لاغری امام رضا «ع»

یکی از دلایلی که امام رضا علیه‌ السلام تاکید به مصرف دارچین دارد، کمک به نظارت و قند خون می‌باشد. در واقع دارچین می‌تواند سطح قند خون را در حد کنترل ‌شده نگه دارد و به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان برای کنترل وزن و کاهش وزن شناخته می‌شود.

طبق نظر امام رضا علیه‌ السلام و برآوردها و بررسی‌های ابن ‌سینا، دارچین خاصیت گرم کردن کلیه‌ها را دارد و این ویژگی مثبت می‌تواند نقش بسیار زیادی روی عملکردهای مختلف بدن داشته باشد. در نهایت باعث افزایش نیرو در بدن خواهد شد و ضعف‌های موجود در کمر و پا را به‌ مرور زمان از بین خواهد برد.

دارچین می‌تواند در شادابی و آرامش زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

دارچین گیاهی است که به‌ غیر از تمامی مزایا و ویژگی‌های گفته‌ شده، می‌تواند در شادابی و آرامش زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. تا حدی مسئله آرام ‌بخش بودن دارچین گسترده می‌باشد که نه ‌تنها انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند حیوانات را نیز آرام کند.

در بسیاری از مواقع پزشکان از دارچین به ‌عنوان یک تب‌بر و بازکردن راه عروق و رگ‌ها استفاده می‌کنند.

زیرا می‌تواند تاثیر خوبی روی گردش خون بگذارد. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر سبب می‌شود که مصرف دارچین به توصیه امام رضا علیه‌ السلام در طول وعده‌های روزانه افزایش پیدا کند تا بتواند نقش بسیار مهمی را روی لاغری و کاهش وزن داشته باشد.

به ‌غیر از این ‌که دارچین به‌ تنهایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن داشته باشد، در رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام می‌توان نتیجه گرفت که چایی که با عسل یا دارچین میل شود، یکی از دلپذیرترین مواد غذایی برای لاغری و کاهش وزن شمرده می‌شود و به‌ مرور زمان می‌تواند باعث کاهش وزن افراد گردد. بنابراین می‌توانید دارچین را به چای خود اضافه کنید و در طول روزمره از آن بهره کافی ببرید.

دارچین می‌تواند در شادابی و آرامش زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

دارچین می‌تواند در شادابی و آرامش زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

مصرف زنجبیل در رژیم لاغری امام رضا «ع»

به ‌غیر از این ‌که دارچین در رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام از تاثیر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، گیاهان و مواد دیگر طبیعی از نظر امام رضا علیه ‌السلام می‌تواند در لاغری و کاهش وزن تاثیر داشته باشد. یکی دیگر از آن‌ها زنجبیل می‌باشد.

خواص و ویژگی‌های بسیار زیادی در پی استفاده از زنجبیل می‌باشد و به ‌غیر از این ‌که می‌تواند یک مواد طبیعی مؤثر برای کاهش وزن شمرده شود، از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و در برقراری جریان خون نقش بسیار بالایی دارد.

زنجبیل و مصرف روزمره آن باعث می‌شود که سیستم گوارشی پاک‌سازی شود و از ذخیره چربی‌های اضافی در بدن پیشگیری خواهد کرد. به‌ همین دلیل است که تاثیر زنجبیل به ‌مرور زمان در کاهش وزن و لاغری بسیار زیاد می‌باشد.

البته به پیشنهاد امام رضا علیه ‌السلام می‌توانید برای انجام بهتر کارهای روزمره خود و حفظ چابکی، هرروز از زنجبیل استفاده داشته باشید. راهکارهای بسیار مختلفی وجود دارد تا بتوانید زنجبیل را به بدن خود برسانید. می‌توانید آن را به انواع مواد غذایی اضافه کنید یا به ‌صورت دمنوش میل کنید.

مصرف زنجبیل در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف زنجبیل در رژیم لاغری امام رضا «ع»

امام رضا علیه ‌السلام درباره‌ کاهش وزن از طریق زنجبیل می‌فرمایند که اگر قصد دارید فراز فراموشی ذهن شما به کمترین حد ممکن برسد و بتوانید در کارهای روزمره خود موفق باشید، از مصرف مواد غذایی همچون زنجبیل و عسل غافل نشوید.

مصرف جو در رژیم لاغری امام رضا «ع»

همان‌ طور که می‌دانید، مواد غذایی بسیار زیادی در طب اسلامی از طریق امامان و پیشوایان ما توصیه می‌شوند. یکی دیگر از مواد غذائی که از نظر امام رضا علیه ‌السلام می‌تواند در کاهش دادن اشتهای کاذب تاثیرگذار باشد و افراد را به کاهش وزن و لاغری می‌رساند، مصرف جو پخته ‌شده در طول روز می‌باشد.

البته اگر از جو پخته ‌شده در ابتدای صبح و قبل ‌از صبحانه استفاده داشته باشید، قطعا نتیجه بهتری از مصرف آن برای کاهش وزن خواهید گرفت.

اگر بخواهیم به بررسی مزایا و ویژگی‌های مصرف جو بپردازیم، باید بگوییم که مصرف آن تاثیر زیادی روی کاهش فشار خون و کنترل آن، کاهش چربی خون، کاهش کلسترول و کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان خواهد داشت.

زیرا میزان زیادی فیبر در جو وجود دارد که می‌تواند باعث احساس سیری در بدن شود و اشتهای افراد را کمتر خواهد کرد.

با توجه به این ‌که مصرف جو در بدن به ‌آهستگی هضم خواهد شد، در نهایت شخص را برای مدت ‌زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد. افراد با مصرف جو در وعده‌های قبل ‌از صبحانه می‌توانند میل کمتری به استفاده از غذاها داشته باشند و همین‌طور کالری دریافتی جو برای بدن آن‌ها بسیار کمتر از مصرف مواد غذایی دیگر محاسبه خواهد شد.

برای تعریف از این ماده شگفت ‌انگیز، امام رضا علیه ‌السلام می‌فرمایند:”برتر بودن نان جو بر گندم همانند برتر بودن ما بر مردمان دیگر می‌باشد.” بنابراین باید این توصیه را از جانب امام رضا علیه ‌السلام جدی بگیرید.

مصرف جو

دکتر کوهدانی نیز طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌ها عنوان می‌کند که مصرف جو می‌تواند برای کاهش وزن و لاغری تاثیر بسیار بالایی را داشته باشد.

زیرا در گذشته هیچ کدام از امامان و پیامبران مصرف جو را نه ‌تنها منع نکرده‌اند، بلکه مردم را تشویق به استفاده از نان جو می‌کنند. زیرا تمامی پیامبران برای افرادی که نان جو مصرف می‌کنند، دعا می‌کنند و برای آن‌ها برکت و روزی بسیار خواهند داشت.

اما در واقع طبق نظر امام رضا علیه ‌السلام هیچ درمانی از جو وجود ندارد که همه دردها از طریق مصرف آن از بین نرفته باشد. زیرا خوراک تمامی پیامبران و نیکان ما جو می‌باشد. به ‌همین دلیل نباید از مصرف این ماده بی‌نظیر و شگفت‌انگیز برای کاهش وزن و لاغری غافل شوید.

مصرف جو

مصرف جو

مصرف آب لیمو ترش در رژیم لاغری امام رضا «ع»

متخصصین تغذیه همچون دکتر کوهدانی به بیمارانی که قصد کاهش وزن و لاغری را دارند، توصیه می‌کنند که آب لیموترش را قبل ‌از وعده‌های صبحانه خود مصرف کنند.

مصرف آب لیمو ترش قبل‌ از استفاده از صبحانه می‌تواند افراد را با سرعت بالاتری به وزن ایده‌آل خود برساند. به ‌همین دلیل تاکید بر این‌ موضوع بسیار زیاد می‌باشد. به‌ علاوه این ‌که نظر متخصصین در زمینه مصرف آب لیمو ترش نیز بیانگر همین مطلب است.

از نظر امام رضا علیه ‌السلام خواص بسیار زیادی توسط آب لیمو ترش به بدن خواهد رسید و به ‌غیر از کاهش وزن می‌تواند باعث دفع تمامی سموم از بدن شود. همین‌طور عامل مؤثری برای افزایش انرژی در بدن می‌باشد. در واقع از نظر طب اسلامی و پیامبران ما، مرکبات گیاهی ارزش بسیار بالایی خواهند داشت و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند.

پیشوایان دین ما هم چون امامان معصوم، الهامات بسیاری در رابطه با جوامع بشری و ارزش علمی میوه‌ها در اختیار عموم قرار می‌دادند. فرآورده‌های طبیعی به ‌قدری با ارزش هستند که می‌توانند برای هر نوع بیماری کارساز باشند.

مصرف مرکبات قبل از مصرف غذا

بنابراین در کاهش وزن و لاغری تاثیر خواهند داشت. به پیشنهاد امام رضا علیه‌ السلام و دیگر ائمه اطهار، مصرف مرکبات قبل از مصرف غذا در هر وعده بسیار پسندیده و مناسب می‌باشد.

همین علوم باعث شده تا متخصصینی همچون دکتر کوهدانی برای کاهش وزن بیماران خود از آب لیمو ترش در قبل ازهر وعده پیشنهاد کنند. از نظر امام رضا علیه ‌السلام استفاده از این میوه پرارزش می‌تواند در هضم و ربایش غذا کمک بسیار زیادی داشته باشد و باعث جلوگیری از رسوب زدایی خون در رگ‌ها می‌شود.

مزایای بسیار زیادی در پی استفاده از آب لیمو ترش قبل ‌از وعده‌های غذایی موجود می باشد و این امکان وجود دارد که باعث التیام بخشیدن سوخت‌ و ساز بدن خواهد شد و از غلظت خون جلوگیری خواهد کرد. بنابراین از وجود آن در رژیم‌های خود غافل نشوید.

مصرف مرکبات قبل از مصرف غذا

مصرف مرکبات قبل از مصرف غذا

مصرف گیاهان دارویی در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف گیاهان مختلف نیز در طب سنتی و اسلامی توصیه می‌شود. البته که پزشکان و متخصصان تغذیه نیز امروز به درک درستی در رابطه با مصرف گیاهان مختلف برای کاهش وزن رسیده‌اند. زیرا به ‌غیر از این امتیاز مثبت، می‌تواند در سلامتی نقش بسیار مفیدی ایجاد کنند.

با توجه به این‌ که امروزه بیماری‌های مختلفی همچون کووید ۱۹ فراگیر شده ‌است، مصرف گیاه‌های سنتی از نظر پیشوایان و امامان ما می‌تواند برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد. دکتر کوهدانی نیز با نظرات امام بزرگ ما، امام رضا علیه ‌السلام موافق می‌باشد.

زیرا مصرف گیاهانی همچون زیره، زردچوبه، هل، گزنه و هلیله در کاهش وزن بدن و چربی سوزی و لاغر کنندگی نقش بسیار زیادی دارند. به‌ علاوه در پاک‌سازی خون نیز مؤثر و مفید واقع می‌شوند.

هنگامی‌ که سوخت ‌و ساز بهتری در بدن نیز صورت بگیرد، قطعا برای دفع چربی‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. پس بهتر است که از این گیاهان در طول روزمره استفاده داشته باشید و آن ها را به‌ صورت دم‌کرده، دمنوش، داخل غذا و دیگر موارد، پراهمیت بشمارید.

مصرف گیاهان دارویی در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف گیاهان دارویی در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف هلیله در رژیم لاغری امام رضا «ع»

در مطالب بالا گفتیم که گیاهان دارویی مؤثری برای درمان بیماری ها خاصیت دارند و در کنار آن می‌تواند باعث لاغر شدن و کاهش وزن شود. یکی از این گیاهان که در کنار چندین گیاه دیگر می‌تواند نقش چربی سوزی و ضد چاقی را برای بدن ایفا کند و از نظر امام رضا علیه‌ السلام نیز برای درمان چاقی‌ها بسیار توصیه خواهد شد، هلیله می‌باشد.

به‌ غیر از آن موارد دیگری همچون کاسنی زرد، دانه کتان و فلفل سیاه از دسته مواردی می‌باشند که در کنار هلیله می‌توانند در کاهش وزن تاثیر بالایی را در بدن بگذارند. هنگامی ‌که برای کاهش وزن و لاغری به دکتر کوهدانی مراجعه می‌کنید، قطعا مصرف هلیله را در رژیم‌های غذایی شما توصیه خواهد کرد تا با استفاده از این ماده پرفایده بتوانید روند کاهش وزن و لاغری خود را سرعت ببخشید.

مصرف هلیله در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف هلیله در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف کرفس در رژیم لاغری امام رضا «ع»

یکی دیگر از مواد غذایی مهم که از منظر امام رضا علیه ‌السلام می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد، خوردن کرفس یا آب کرفس می‌باشد. در واقع مصرف آب کرفس می‌تواند ولع خوردن شیرینی‌جات و دیگر مواد غذایی را از بین ببرد و باعث کنترل اشتها گردد.

در بیانی دیگر از نظر امام رضا علیه ‌السلام، به ‌جز مصرف مواد غذایی برای چاقی و لاغری، مسئله حمام نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و طبق گفته حضرت رضا علیه ‌السلام، هر فردی که استحمام هر روزه داشته باشد، بیشتر به تناسب اندام خواهد رسید.

زیرا هر روز حمام رفتن پی کلیه‌ها را آب خواهد کرد و برای کاهش وزن بسیار مؤثر می‌باشد. پس این دسته از مسائل را جدی بگیرید تا تحت نظر دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه بتوانید در کاهش وزن براساس رژیم امام رضا علیه ‌السلام موفق باشید.

لاغری مسئله‌ای است که باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهید، بنابراین طبق توصیه‌های دکتر کوهدانی و بیانات و فرمایشات امام رضا علیه ‌السلام می‌توانید به نتیجه خوبی برای کاهش وزن و لاغری برسید.

مصرف کرفس در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مصرف کرفس در رژیم لاغری امام رضا «ع»

مضرات پرخوری و فواید کم‌خوری غذا از نظر امام رضا «ع» چیست؟

فواید بسیار زیادی برای کم‌خوری وجود دارد و می‌تواند در سلامت جسم و روح بسیار تأثیر داشته باشد. در هنگام استفاده از رژیم لاغری، امام رضا علیه ‌السلام بیشتر تاکید روی کنترل مصرف مواد غذایی دارد.

در روایات دیگر معصومین و طب سنتی نیز از فواید کم خوردن بسیار یاد شده است و تاکید بسیار زیادی روی این موضوع شده است. البته منظور از کم خوردن، قطع غذاها در رژیم‌های غذایی نمی‌باشد، بلکه باید حد اعتدال برای تغذیه صورت بگیرد و در صورت نیاز از مواد غذایی استفاده شود.

زیرا پرخوری، مضرات بسیار زیادی خواهد داشت و باعث شکل‌گیری بیماری‌های مختلف خواهد شد. بنابراین با استفاده از کم‌خوری می‌توانید از فواید مفید آن بهره‌ مند شوید و از سلامت جسم و روح برخوردار شوید.

می‌توانید به توصیه‌های امام رضا علیه ‌السلام دراین‌باره گوش فرا دهید و در کنار آن از تخصص‌های دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه برای استفاده از رژیم‌های لاغری استفاده داشته باشید. حال در ادامه از مضرات پرخوری و فواید کم‌خوری بیشتر خواهیم گفت.

مضرات پرخوری و فواید کم‌خوری غذا از نظر امام رضا «ع» چیست؟

مضرات پرخوری و فواید کم‌خوری غذا از نظر امام رضا «ع» چیست؟

مضرات پرخوری در رژیم لاغری امام رضا «ع»

کاملاً پیداست که چاق شدن و پرخوری بسیار می‌تواند احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های مزمن و خطرناک همچون افزایش چربی خون، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، ناراحتی مفاصل، دیابت و دیگر موارد را بیشتر از حد ممکن کند.

به‌ علاوه تمامی این موارد از نظر ظاهر باعث نامتناسب شدن اندام شخص خواهد شد و قطعا می‌تواند از نظر روانی در هنگام حضور فرد در جامعه، اضطراب و ناراحتی را به وجود آورد.

به ‌همین دلیل در اسلام تأکید بسیاری روی عدم پرخوری صورت ‌گرفته است و تمامی ائمه به ‌خصوص امام رضا علیه ‌السلام به افراد توصیه می‌کنند که در حد اعتدال غذا مصرف کنید. برای این منظور احادیث و روایات بسیار زیادی از امامان و شیعیان ما وجود دارد که می‌توانید با بهره‌ گیری از آن‌ها به اهمیت این ‌موضوع پی ببرید.

مقصود از کم‌خوری در این احادیث و روایات، لاغری بیش ‌از اندازه نمی‌باشد

البته مقصود از کم‌خوری در این احادیث و روایات، لاغری بیش ‌از اندازه نمی‌باشد، بلکه فرد باید به ‌قدر نیاز بدن خود از مواد غذایی استفاده داشته باشد تا همیشه در سلامت کافی باشد. زیرا این ‌موضوع نیز مشاهده می‌شود که برخی از افراد جوان با توجه به این‌ که اندام لاغری دارند، همچنان از مواد غذایی کمی استفاده می‌کنند.

این شرایط باعث می‌شود که در آینده به دلیل عدم وجود مواد مغذی، مشکلات جسمی همچون سردرد مزمن، سرگیجه، ضعف، کم خونی و پوکی استخوان در بدن آن‌ها به وجود بیاید.

به ‌همین دلیل اهمیت این دسته از احادیث و روایات بسیار زیاد می‌باشد و می‌توانید با توصیه‌های بهداشتی و سلامتی که از طریق امامان و پیشوایان ما صورت می‌گیرد، پای‌بند باشید و از این طریق میزان زیادی از مشکلات و بیماری‌های مختلف را کاهش دهید.

در صورت مصرف تعادل مواد غذایی، از چاقی ها نیز در امان خواهید بود. در غیر این صورت نیاز به استفاده از رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام و نیز تخصص‌های دکتر کوهدانی برای برطرف نمودن چاقی‌های خود دارید.

اعتدال داشتن در غذا خوردن تاثیر بسیاری روی سلامت جسمانی و روحی خواهد گذاشت. فواید بسیار زیادی در کم‌خوری وجود دارد و می‌تواند تأثیرات روحی و معنوی داشته باشد. البته فواید باطنی کم‌خوری نیز بسیار مشهود می‌باشد که در ادامه این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مقصود از کم‌خوری در این احادیث و روایات، لاغری بیش ‌از اندازه نمی‌باشد

مقصود از کم‌خوری در این احادیث و روایات، لاغری بیش ‌از اندازه نمی‌باشد

فواید و ویژگی‌های ظاهری کم خوردن

در ادامه به توضیح برخی از فواید کم‌خوری از نظر امام رضا علیه ‌السلام خواهیم پرداخت تا بتوانید از این نوع رژیم لاغری بهره‌ مند شوید و به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

سلامت تن و طول عمر بر اثر کم خوری به وجود خواهد آمد. از نظر حضرت رضا علیه ‌السلام، بدن انسان همانند یک زمین آماده و پاک برای شروع کشت و زراعت می‌باشد. بنابراین اگر در آبادانی آن مراقبت کافی صورت بگیرد و شرایط بدن به ‌گونه‌ای باشد که آب مورد نیاز به بدن برسد و هیچ‌گاه اندازه‌ آب بدن کم نشود تا بدن دچار کم آبی و خشکی نشود، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

بنابراین آبادانی بدن استمرار خواهد یافت و خرمی آن افزایش پیدا می‌کند و کشت بدن برکت پیدا می‌کند. به همین دلیل نیاز است تا در مصرف آب لازم، دچار کم‌آبی بدن نشوید. زیرا در صورت غفلت این موضوع، علف‌های هرزی رویش پیدا می‌کند. حکایت بسیار زیادی در بدن وجود دارد که تدبیر اصلی آن در نحوه خوراک و نوشیدن می‌باشد.

با استفاده از درک درست از خوراک و نوشیدن، سامانی و سلامت و عافیت در بدن افراد ریشه می‌افکند

با استفاده از درک درست از خوراک و نوشیدن، سامانی و سلامت و عافیت در بدن افراد ریشه می‌افکند. از نظر حضرت رضا علیه ‌السلام باید بنگرید که کدام یک از مواد غذایی با شما و معده‌ شما سازگار می‌باشد و بدن شما از طریق خوراکی نیرو کسب می‌کند.

با شناخت این‌ که کدام یک از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها برای بدن شما سالم‌تر می‌باشد، می‌توانید همیشه از سلامت کافی برخوردار باشید و این دسته از نکات به ‌عنوان اصلی‌ترین موارد در رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام شناخته می‌شود که از نظر دکتر کوهدانی بسیار مفید می‌باشد. بنابراین نشاط و شادابی بدن از طریق کم‌خوری افزایش پیدا خواهد کرد.

با استفاده از درک درست از خوراک و نوشیدن، سامانی و سلامت و عافیت در بدن افراد ریشه می‌افکند

با استفاده از درک درست از خوراک و نوشیدن، سامانی و سلامت و عافیت در بدن افراد ریشه می‌افکند

توصیه های ناب تغذیه‌ای از امام رضا «ع» چه مواردی می­باشد؟

با توجه به این‌ که تأکید امام رضا علیه‌ السلام روی کاهش یافتن میزان وعده شام می‌باشد، در ادامه در تلاشیم تا برخی از سخنان گران‌بهای حضرت امام رضا علیه ‌السلام را در رابطه با سلامت بدن و نکات بهداشتی برای شما داشته باشیم.

با استفاده از این توصیه‌ها و در کنار استفاده از علوم جدید پزشکی با تخصص‌های دکتر کوهدانی، می‌توانید همیشه از بدنی سالم برخوردار باشید و تمامی بیماری‌های مربوط به افزایش وزن را از خود دور کنید. پس مطالعه این مطالب می‌تواند برای سلامتی شما مفید و مؤثر باشد.

برای برطرف نمودن مشکلات و آسیب‌های معده

یکی از توصیه‌های مهم حضرت رضا علیه ‌السلام در رابطه با عدم آسیب و آزار معده این است که هیچ‌گاه موقع غذا خوردن آب ننوشید. زیرا اغلب افرادی که در طول غذا خوردن آب می‌نوشند، دچار مشکلات گوارشی خواهند شد و دستگاه هاضمه آن‌ها از کار خود باز می‌ماند. در واقع نمی‌تواند فعالیت خود را به ‌خوبی انجام بدهد.

بنابراین این دسته از افراد در نهایت دچار عارضه ضعف دستگاه گوارشی خواهند شد که امکان دارد تداخلات بسیار زیادی در بدن آن‌ها به وجود بیاورد و باعث افزایش وزن نیز گردد.

دلیل اصلی این نکات این است که نوشیدن آب در قبل از هر کدام از وعده‌های غذایی باعث باز شدن حجم معده خواهد شد و همین‌طور می‌تواند سبب عارضه گشادی معده گردد. در نهایت گشاد شدن معده باعث می‌شود که حجم غذای بیشتری برای سیر شدن نیاز باشد، پس قطعا می‌تواند باعث افزایش وزن گردد.

به ‌همین دلیل است که دکتر کوهدانی با نظر حضرت رضا علیه ‌السلام در رابطه با نوشیدن آب در هنگام غذا موافق می‌باشد و به بیماران خود برای کنترل وزن و کاهش لاغری حتما این نکات را توصیه خواهد کرد.

برای برطرف نمودن مشکلات و آسیب‌های معده

برای برطرف نمودن مشکلات و آسیب‌های معده

در امان ماندن بیماری بواسیر و درد در روده‌ها

اگر شخصی درگیر بیماری بواسیر شده ‌است و به ‌غیر از افزایش وزن و چاقی درصدد است تا بتواند از راهکارهای علمی و اصولی رنج‌های روده‌ای و درد در بخش پشت را به کمترین حد ممکن برساند، توصیه امام رضا علیه ‌السلام برای این شخص مصرف هر شب ۱۰ دانه خرمای برشته شده با روغن گاو می‌باشد.

این کار می‌تواند دردهای روده را تسکین ببخشد و باعث دفع راحت‌تر و آسان تر می‌شود. در نهایت تداخلات موجود در دستگاه گوارش برطرف خواهند شد و بیماری بواسیر رفع می‌گردد.

درمان ضعف حافظه و تقویت آن

درست است که معضل چاقی و اضافه ‌وزن تاثیر بسیار زیادی روی زندگی افراد خواهد داشت، اما در کنار آن تقویت حافظه یکی از مهم‌ترین مسائل می‌باشد. اغلب افرادی که دچار ضعف حافظه هستند، به توصیه حضرت امام رضا علیه ‌السلام می‌توانند همه ‌روزه حدوداً ۷ مثقال کشمش سیاه را به‌ صورت ناشتا مصرف کنند.

همین‌طور این افراد بهتر است ۳ تکه انجبین را در عسل بخوابانند تا در مدت طولانی بماند. سپس با کمی خردل در غذای روزانه خود آن ۳ تکه زنجبیل را میل کنند. این کار به‌ غیر از این‌ که در درمان چاقی‌ها و اضافه‌ وزن به دلیل وجود زنجبیل و عسل تاثیر گذار می‌باشد،

بلکه برای درمان ضعف حافظه بسیار مفید است و کمک می‌کند تا نیروی فکری خوب کار کند. البته نباید از خواص و اهمیت‌های ۳ دانه هلیله با نبات کوبیده بی‌بهره بمانید و برای تقویت نیروی فکری خود می‌توانید همه ‌روزه از آن میل کنید.

عدم زیاده‌روی در خوردن تخم‌ مرغ

یکی دیگر از نکات مهمی که از نظر امام رضا علیه ‌السلام در راستای افزایش وزن تاثیر گذار می‌باشد، مصرف بی‌رویه تخم ‌مرغ می‌باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند که تخم‌ مرغ باعث اضافه‌ وزن نخواهد شد. در صورتی‌ که مصرف بی‌اندازه آن نه‌ تنها روی افزایش وزن تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند عملکردهای دیگر بدن را دچار اختلال کند.

مصرف بیش ‌از اندازه تخم‌ مرغ و افراط در آن می‌تواند تنظیم عملکرد کبد را از کار انداخته و بادهای زیان‌بخشی در سر معده به وجود خواهد آورد که می‌تواند افراد را دچار مشکلات مختلف کند.

نه‌ تنها مصرف افراطی تخم ‌مرغ از نظر حضرت رضا علیه ‌السلام در افزایش وزن تاثیرگذار است، بلکه دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه نیز به بیماران خود این نکته را گوشزد می‌کند. البته درست است که پروتئین‌های بسیار زیادی در تخم ‌مرغ نهفته می‌باشد، اما باید در مصرف آن حد تعادل را نگه‌ داشت تا بتوان به کاهش وزن و لاغری دست پیدا کرد.

عدم زیاده‌روی در خوردن تخم‌ مرغ

عدم زیاده‌روی در خوردن تخم‌ مرغ

در امان ماندن از بیماری سرماخوردگی

همه ما می‌دانیم که با آمدن فصل سرما، اغلب افراد به دلیل بنیه‌ ضعیف دچار بیماری سرماخوردگی خواهند شد. در طب اسلامی برای کنترل سرماخوردگی‌های مختلف به دلیل ضعف بدن در هنگام استفاده از رژیم‌های غذایی مختلف در لاغری، افراد نیاز به استفاده از ۳ قاشق عسل در طول روز دارند.

مزایا و ویژگی‌های مصرف عسل بسیار بالا می‌باشد که همین ۳ قاشق روزانه می‌تواند برای افزایش تقویت نیروی جسمانی تاثیرگذار باشد و در هنگام استفاده از رژیم‌های لاغری مفید می‌باشد.

برای شناخت بیشتر عسل‌ها و تشخیص عسل خوب و بد باید بدانید عسل‌هایی که بوی بسیار تندی دارند و در هنگام مصرف یا بو کشیدن آن‌ها دچار عطسه خواهید شد، در دسته‌ بندی عسل‌های مرغوب شناخته نمی‌شوند.

در همین راستا برخی از عسل‌ها زبان انسان را می‌سوزاند و یا فرد را دچار سستی و کسلی خواهد کرد، این دسته از عسل‌ها نیز در دسته‌ بندی عسل‌های نا مرغوب شمرده می‌شوند.

برای این‌ که از بهترین عسل استفاده داشته باشید، توصیه دکتر کوهدانی و همین ‌طور راهکارهای امام رضا علیه ‌السلام شما را وادار به مصرف عسل‌های گیاهی که از دل طبیعت می‌آید، می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها در کاهش وزن و رژیم‌های لاغری موفق باشید.

در امان ماندن از بیماری سرماخوردگی

در امان ماندن از بیماری سرماخوردگی

عدم گرمازدگی در روزهای تابستان

اغلب افرادی که از رژیم‌های لاغری تبعیت می‌کنند، سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند. زیرا تصور می‌کنند باید بسیاری از مواد غذایی را در طول روزمره برای خود حذف کنند.

این دسته از افراد بدن کم تحملی در برابر گرماهای فصل تابستان دارند. به ‌همین دلیل توصیه حضرت رضا علیه ‌السلام برای جلوگیری از گرمازدگی در روزهای تابستان این افراد، مصرف ۱ عدد خیار می‌باشد.

البته که آفتاب فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و در طب اسلامی ذکر شده ‌است که نور آفتاب می‌تواند ویتامین‌های بسیار زیادی به بدن برساند. پس هیچ‌گاه تلاش نکنید که در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از آن فراری باشید. اما برای جلوگیری از گرمازدگی می‌توانید از راهکارهای اصولی که در این مطلب ارائه شد، به توصیه دکتر کوهدانی و حضرت امام رضا استفاده داشته باشید.

در امان بودن از بادشکن و سردرد

اغلب افرادی که در رژیم‌های لاغری به سر می‌برند و قصد کاهش وزن دارند، امکان دارد مواردی همچون سردرد یا باد شکم را در بدن خود بسیار احساس کنند. به توصیه حضرت امام رضا علیه ‌السلام این افراد می‌توانند ماهی تازه بخورند.

اگر مصرف ماهی در اول فصل زمستان و در تابستان صورت بگیرد، می‌تواند آن‌ها را از دردهای سر و باد شکم در امان نگه دارد. به دلیل این‌ که فواید بسیار زیادی در درون ماهی نهفته ‌است که می‌تواند در پیشگیری این دسته از دردها سودمند و مفید باشد. پس، ‌از خوردن آن در رژیم‌های غذایی خود به‌ منظور کاهش وزن و لاغری غافل نشوید و حتما از این ماده پرسود و مفید استفاده داشته باشید.

مواد غذایی مفید برای نشاط بیشتر

اغلب افرادی که دچار افزایش وزن هستند، به دلیل استفاده از رژیم‌های مختلف در طول روز احساس کسلی بیشتری می‌کنند. زیرا مواد غذایی کمتری به بدن آن‌ها می‌رسند. این افراد برای این‌که بانشاط‌تر باشند، بهتر است از وعده‌های شام خود بکاهند و شب‌ها سبک‌بارتر به خواب بروند. این شرایط کمک می‌کند تا با نشاط بیشتری از خواب برخیزند و کسلی دیگر در بدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

البته این نکته­ها به گفته امام رضا علیه ‌السلام به افراد توصیه می‌شود. زیرا طب سنتی پیشوایان ما تخصص بیشتری در زمینه علم پزشکی دارند و می‌توانند با مصرف غذاهای مختلف و نکات مفید، ما را یاری کنند تا همیشه در زندگی خویش سلامت باشیم.

مواد غذایی مفید برای نشاط بیشتر

مواد غذایی مفید برای نشاط بیشتر

عدم بزرگ شدن لوزه های افراد

علم پزشکی و طب سنتی درمان‌های بسیار زیادی را برای اندام‌های مختلف بدن در بر دارد. در این شرایط برای عدم بزرگ شدن لوزه‌های خود باید هر وقت که از شیرینی استفاده دارید، به‌ دنبال آن اندکی سرکه غرغره کنید.

زیرا شیرینی ممکن است تاثیر منفی روی بزرگ شدن لوزه‌ها داشته باشد و به همین دلیل، یکی از عوامل مؤثر برای افزایش وزن نیز شناخته می‌شود. بنابراین از این راهکار حرفه ‌ای می‌توانید استفاده داشته باشید.

عدم پوسیدگی دندان‌ها

اغلب افراد چاق و دارای اضافه ‌وزن، علاقه بسیاری به مصرف شیرینی‌ها دارند و این مسئله امکان دارد روی دندان آن‌ها تاثیرگذار باشد. به توصیه امام رضا علیه ‌السلام، افراد برای ‌این که بتوانند دندان بهتری داشته باشند، قبل ‌از خوردن شیرینی کمی نان میل کنند.

زیرا خرده‌های نان می‌تواند بین دندان‌ها و نیز فضای خالی بین دندان‌ها را پر کند و باعث می‌شودکه  مواد شیرینی که از طریق شیرینی‌ها به دندان آسیب می‌زند، کمتر با آن‌ها تماس داشته باشد. این نکته مهم و ثابت شده به شما کمک می‌کند که در راستای افزایش وزن، دچار مشکلات دندان نشوید.

از بین بردن بوی بد دهان

از نظر امام رضا علیه ‌السلام، افرادی که بوی بد دهان دارند، می‌توانند با استفاده از انجیر این مشکل را برطرف کنند. به ‌غیر از آن انجیر در استحکام دهان و دندان بسیار مفید می‌باشد. زیرا شبیه‌ ترین گیاه به گیاهان بهشتی می‌باشد. به‌ همین دلیل انبیا و امامان ما توصیه بسیاری برای مصرف انجیر دارند.

هضم فوری غذا و عملکرد درست معده

برخی از افراد در راستای استفاده از رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام دچار مشکلات عدم هضم غذا می‌شوند. توصیه امام رضا علیه ‌السلام در این موارد این است که برای این ‌که دستگاه هاضمه در بدن شما بتواند فعالیت خود را به‌ درستی انجام بدهد و غذا در بدن شما زودتر هضم شود، هر وقت که با شکم بسیار سیر به رختخواب می‌روید، به پهلوی راست دراز بکشید و بعد از گذشت مدت ‌زمانی به پهلوی چپ برگردید تا به خواب بروید.

این راهکار باعث می‌شود که غذای شما زودتر از موعد هضم شود و دستگاه هاضمه شما کار خود را به‌ درستی انجام بدهد. بنابراین تاثیر بسیار زیادی در روند استفاده از رژیم‌های لاغری خواهد داشت.

مصرف غذاهای پرانرژی در زمستان

به توصیه امام رضا علیه ‌السلام برای استفاده از رژیم‌های لاغری، باید در زمستان‌ها غذاهای پرانرژی مصرف کنید. البته از این ‌موضوع غافل نشوید که در هنگام استراحت، استخوان‌های خود را با انواع روغن‌های مختلف همچون روغن زیتون، روغن گل سرخ و روغن شب‌ بو ماساژ بدهید.

این کار به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. همین ‌طور به توصیه دکتر کوهدانی می‌توانید در هنگام استفاده از رژیم لاغری امام رضا، هفته ‌ای یک ‌بار سیر بخورید. در برخی مواقع مصرف شیر و تخم‌ مرغ، بدن شما را از بیماری‌های اواخر زمستان و اوایل بهار در امان نگه خواهد داشت؛ بنابراین مصرف آن‌ها را مهم بشمارید.

مصرف غذاهای پرانرژی در زمستان

مصرف غذاهای پرانرژی در زمستان

غذاهای مصرفی در تابستان در هنگام رژیم

اگر در دوره رژیم‌های غذایی به سر می‌برید که نیاز دارید به کاهش وزن برسید، در تابستان‌ها باید دقت بیشتری به مواد مصرفی خود داشته باشید. زیرا به دلیل گرمای بسیار، چربی‌های بدن آب خواهند شد.

بنابراین باید مصرف مناسبی از غذاها داشته باشید تا خود را برای سرمای زمستان مجهز کنید. از نظر امام رضا علیه ‌السلام، میوه‌های مختلفی همچون انگور و انار می‌تواند بدن شما را برای بیماری‌های پیش رو در زمستان مقاوم کند.

همین‌طور نوشیدنی‌های مفید بسیاری در این راستا توصیه می‌شود. استفاده از میوه‌های ترش قبل ‌از غذا و میوه‌های شیرین بعد از غذا می‌تواند عملکرد بدن شما را بهبود ببخشد و تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

استفاده از بهترین غذاها در تابستان

برای کاهش وزن و لاغری نیاز است که در تابستان‌ها از نوشیدنی‌های حلال گیاهی بهره‌مند شوید. البته به توصیه امام رضا استحمام با آب سرد در صبح مفید می‌باشد. زیرا می‌تواند گرمای تابستان را از بدن شما بیرون کند.

مصرف گوشت‌ها در فصل تابستان برای افرادی که در رژیم‌های لاغری به سر می‌برند، مناسب نمی‌باشد. زیرا سموم بدن از طریق عرق دفع نخواهد شد. اما استفاده از ترشی‌ها در این مواقع از نظر طب اسلامی و پیشوایان و امامان توصیه خواهد شد.

استفاده از بهترین غذاها در تابستان

استفاده از بهترین غذاها در تابستان

چه نکاتی در لاغری طب اسلامی مفید می‌باشد؟

گفته‌های امام رضا علیه ‌السلام را در راستای لاغری در این مطلب مطالعه کردید. اگر بتوانید تمامی آن‌ها را طبق گفته‌های امام رضا علیه ‌السلام پیش ببرید، قطعا در راستای لاغری موفق خواهید بود. البته برای دست پیدا کردن به لاغری و کاهش وزن باید از تخصص‌های یک پزشک با مهارت در زمینه تغذیه بهره‌ مند شوید.

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین پزشک در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از رژیم لاغری امام رضا علیه‌ السلام داشته باشید. اما برخی از نکات مربوطه در لاغری طب اسلامی وجود دارد که با رعایت آن‌ها و شناخت بیشتر آن‌ها می‌توانید در این مسئله موفق باشید.

درمان چاقی در طب اسلامی

  • هر روز ناشتا به حمام بروید.
  • قبل ‌از حمام کردن حتما ۳ عدد خرما میل کنید.
  • از خوردن غذاهای رنگارنگ خودداری کنید.
  • غذاهایی همانند دسر، چند مدل غذا، پیش‌غذا، و دیگر موارد را مصرف نکنید.
  • قبل و بعد از غذا حتما ۳ عدد خرما میل کنید.
  • بین وعده‌های غذایی خود ریزه‌ خواری نکنید.
  • صبحانه را حداکثر تا ساعت ۹ صبح میل کنید.
  • صبحانه را همانند سحری ماه رمضان، غذای کامل میل کنید.
  • شام را بعد از نماز عشاء میل کنید.
  • شام خود را سبک و به مقدار کم میل کنید.
  • سر سفره در زمان بسیاری بنشینید.
  • غذای خود را با آهستگی میل کنید.
  • در هنگام مصرف غذا هرگز آب ننوشید.
  • استفاده از آب غوره بسیار توصیه می‌شود.
  • ترک ناهار مهم‌ ترین بخش کاهش وزن است.
  • در صورت ضعف شدید در وعده ناهار، میوه یا جو یا ۵ عدد خرما میل کنید.
درمان چاقی در طب اسلامی

درمان چاقی در طب اسلامی

دستور لاغر شدن به شیوه طب اسلامی شامل چه مواردی خواهد شد؟

در رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام، صبح ناشتا نیاز به مصرف ۲ قاشق غذاخوری سویق جو خشک دارید. زیرا می‌تواند در تقویت قوای جسمانی نقش داشته باشد و توانایی به انسان می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که معده شما سیر شود و در طول روز بدون این ‌که دچار ضعف شدید، از مواد غذایی کمتری استفاده نمایید.

یک نکته مهم دیگر از توصیه‌های طب اسلامی و امامان و پیشوایان ما ترک ناهار می‌باشد و این مسئله نه ‌تنها روی کاهش وزن و لاغری تاثیرگذار است، بلکه باعث ایجاد صدای کمتر در بدن می‌شود.

عدم استفاده از ناهار باعث می‌شود تا فرد با اشتهای بیشتری شام میل کند و در ابعاد و از میزان شام خود بکاهد. این مسئله برای سلامتی انسان بسیار مفید می‌باشد. به همین ترتیب خوردن شام باعث تقویت بدن نیز می‌شود.

البته دراین ‌راستا چندین نکته مهم وجود دارد. فردی که قصد لاغری با رژیم امام رضا علیه ‌السلام را دارد، باید تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه باشد. دکتر کوهدانی در این امر توصیه می‌کند که صبحانه خوب و کامل میل کنید. زیرا عدم استفاده از ناهار در طب اسلامی امکان گرسنگی را برای شما به وجود خواهد آورد و در صورتی‌ که صبحانه خوب و کامل میل کرده باشید، هیچ‌گاه ضعف نخواهید کرد.

دستور لاغر شدن به شیوه طب اسلامی شامل چه مواردی خواهد شد؟

دستور لاغر شدن به شیوه طب اسلامی شامل چه مواردی خواهد شد؟

مصرف سرکه از نظر امامان

گنجاندن مصرف سرکه در برنامه غذایی شما می‌تواند در لاغری تاثیرگذار باشد و در کنار آن چربی‌های مضر دور قلب را از بین خواهد برد.

فواید بسیار زیادی در پی استفاده از سرکه وجود دارد و می‌تواند کرم‌های موجود در بدن را از بین ببرد و باعث تقویت لثه‌ها شود. البته منظور از سرکه‌های اسلامی یا همان سرکه‌های خمری در گذشته می‌باشد. بهترین زمان برای مصرف سرکه بعد از غذا می‌باشد.

در روایات بسیاری ذکر شده که ماهی تازه‌ای که همان روز از آب گرفته شده باشد، می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌های مختلف همچون پارکینسون، رماتیسم، ام‌ اس و دیگر موارد محافظت کند. البته در کنار آن نیاز به مصرف ۷ عدد خرما دارید. با رعایت این نکات رژیم غذایی خود قطعا می‌توانید در کاهش وزن موفق باشید.

مصرف سرکه از نظر امامان

مصرف سرکه از نظر امامان

دم ‌کرده برگ سنا و گل ‌محمدی

برای برطرف‌شدن چربی‌ها به خصوص در نواحی شکمی می‌توانید از دم ‌کرده برگ سنا و گل‌ محمدی هفته‌ ای یک‌ بار استفاده داشته باشید. مصرف این دمنوش‌ها فواید بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت و در روایات امامان ذکر شده ‌است که مصرف سنا می‌تواند مرگ را نیز دفع کند و باعث مسهل شدن شکم می‌گردد.

دم ‌کرده برگ سنا و گل ‌محمدی

دم ‌کرده برگ سنا و گل ‌محمدی

مصرف گردو و زنیان

در دوره‌ کاهش وزن و استفاده از رژیم لاغری امام رضا، یکی دیگر از داروهای گیاهی که از نظر امامان و پیشوایان ما توصیه می‌شود، مصرف و ترکیب کردن گردو با عرق زنیان می‌باشد. زیرا باعث فعال کردن کلیه‌ها می‌شود و می‌تواند رطوبت اضافی بدن را دفع کند. بنابراین حذف رطوبت کمک بسیار شایانی به کاهش وزن می‌کند. افرادی که دارای مزاج خشک هستند، برای مصرف آن باید دقت کنند و زیاده‌ روی نداشته باشند.

کنترل اشتها در طب اسلامی

اگر در هنگام مصرف غذا اشتهای بسیار زیادی دارید، استفاده از سبزی خرفه می‌تواند برای کاهش اشتهایتان مفید باشد. پیامبران و امامان ما دستورات هوشمندانه ‌ای برای لاغری ارائه داده‌اند که تمامی آن‌ها بر اساس روایات صورت‌ گرفته و هیچ کدام از آن‌ها برای بدن عارضه نخواهد داشت.

با استفاده از این دسته راهنمایی‌ها می‌توانید از بهترین لاغری برخوردار شوید. البته که همچنان نیاز به تخصص‌های یک پزشک تغذیه دارید. در این راستا دکتر کوهدانی می‌تواند به شما کمک کند تا به نتایج خوبی از کاهش وزن دست پیدا کنید.

کنترل اشتها در طب اسلامی

کنترل اشتها در طب اسلامی

حرف آخر

با توجه به مطالب ارائه ‌شده در این مطلب، درک درستی از رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام کسب کردید. از گذشته تا به امروز داشتن سلامتی در بدن یکی از مهم‌ترین مسائل شناخته می‌شود. به‌ همین دلیل است که اغلب امامان و پیشوایان ما در رابطه با تناسب اندام، تذکرات مهمی برای انسان‌ها داشته اند.

با توجه به این‌ که اطلاعات پزشکی امام رضا علیه‌ السلام در زمینه‌ های مختلف، بسیار زیاد می‌باشد، لذا توصیه‌های ایشان می‌تواند تاثیر بسیاری روی کاهش وزن داشته باشد. پس در صورتی‌ که قصد رعایت رژیم لاغری امام رضا علیه ‌السلام را دارید، باید تحت نظر یک متخصص تغذیه این کار را به‌ درستی انجام بدهید.

دکتر کوهدانی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا دستورات امام رضا را برای انجام این رژیم لاغری مهم بشمارید و در راستای کاهش وزن به اهداف خود برسید. امیدواریم که این مطلب، درک درستی در رابطه با رژیم لاغری امام رضا برای شما ایجاد کرده باشد.

منبع:

b2n.ir

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید