رژیم لاغری با عدسی

رژیم شوک 9 روزه
رژیم شوک ۹ روزه
2022/03/06
علائم بالا بودن پرولاکتین در زنان مجرد
علائم بالا بودن پرولاکتین در زنان مجرد
2022/04/09
رژیم لاغری با عدسی

رژیم لاغری با عدسی

در این مقاله موضوع رژیم لاغری با عدسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما بمانید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لاغری با عدسی با ما در تماس باشید.

۰۲۱۴۲۱۹۸۶۱۴

رژیم لاغری با عدسی یکی از انواع رژیم های لاغری پر بحث و پرطرفدار امروزی است. این رژیم لاغری نتیجه گیری نسبتا سریعی دارد و اضافه وزن با استفاده از آن در مدت کوتاه، نسبتا زیاد است. این رژیم را می توان به صورت رژیم های تک خوری نیز استفاده کرد.

رژیم عدسی برای بعضی افراد علاوه بر کاهش وزن و لاغری، برای درمان بیماری نیز استفاده می شود. البته در خصوص هر رژیمی باید به متخصص تغذیه مراجعه نمود. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه، راهکارهای مناسبی را در این راستا ارائه می نمایند.

رژیم لاغری با عدسی

رژیم لاغری با عدسی

در این مقاله قصد صحبت در مورد رژیم لاغری با عدسی را داریم و با پاسخ به سوالات زیر به طور مفصل در مورد رژیم لاغری با عدسی و چگونگی اجرای آن بدون بروز مشکل صحبت خواهیم کرد. همراه شما هستیم.

عناوین مقاله:

رژیم لاغری چیست؟

چرا افراد از رژیم لاغری استفاده می کنند؟

مزایای رژیم لاغری نسبت به سایر روش های کاهش وزن چیست؟

رژیم لاغری چند نوع دارد؟

رژیم لاغری با عدسی چیست و جزو کدام گروه از رژیم های لاغری قرار می گیرد؟

میزان کاهش وزن در رژیم لاغری با عدسی چقدر است؟

چه افرادی شانس نتیجه گیری بیشتری از رژیم لاغری با عدسی را دارند؟

تقسیم وعده های غذایی در رژیم لاغری با عدسی باید به چه صورت باشد؟

رژیم لاغری با عدسی چه مزایایی دارد؟

معایب رژیم لاغری با عدسی چیست؟

خواص عدس و عدسی چیست؟

رژیم لاغری با عدسی به چند شکل قابل اجرا می باشد؟

رژیم عدسی هر چند وقت یک بار قابل اجرا می باشد؟

چه افرادی نباید از رژیم لاغری با عدس استفاده کنند؟

عدسی برای رژیم لاغری مخصوص، به چه صورت باید تهیه شود؟

در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی، چه مواد غذایی قابل مصرف می باشند؟

مصرف کدام گروه از غذاها در رژیم لاغری ممنوع می باشد؟

احتمال استپ وزنی در طول رژیم لاغری با عدسی چه میزان است؟

چه روش هایی در کنار رژیم لاغری با عدسی باعث کاهش وزن بیشتر می شوند؟

آیا در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی، نیاز به مصرف دارو نیز می باشد؟

در صورت بروز مشکل در رژیم لاغری با عدسی چه باید کرد؟

بهترین رژیم لاغری جایگزین رژیم عدسی چیست؟

آیا رژیم لاغری با عدسی یا رژیم های مشابه، برای تثبیت وزن هم مناسب هستند؟

بهترین روش برای دریافت رژیم غذایی مناسب چیست؟

 

رژیم لاغری چیست؟

وزن انسان مجموعه ای از عضلات، استخوان ها و چربی های بدن است که در هر فرد متفاوت است. در حالت عادی، وزن سالم و متناسب به میزان استخوان ها و عضلات است. اما در بعضی افراد چربی ها به میزان وزن افراد اضافه می کند.

رژیم لاغری چیست؟

رژیم لاغری چیست؟

در واقع در حالت نرمال، چربی ها تنها در بخش هایی مانند اندام های جنسی، بینی، گوش و … قرار دارند اما در بعضی افراد، سایر نقاط بدن مانند شکم، پهلو و … نیز محل تجمع چربی هاست که در این شرایط به فرد، چاق گفته می شود و برای درمان وزن اضافه نیاز به روش هایی مانند رژیم برای کاهش وزن است.

رژیم لاغری

انسان ها برای زنده ماندن و حفظ سلامتی بدن به طور روزانه نیاز به مصرف غذا دارند. غذا انرژی بدن را تامین می کند و برای توانایی بدن به منظور انجام فعالیت ها و … اهمیت دارد.

مقدار غذایی که از ابتدای صبح و بعد از بیداری تا انتهای شب و قبل از خواب استفاده می شود، رژیم غذایی روزانه فرد را تشکیل می دهد. زمانی که فرد به چاقی و اضافه وزن مبتلا باشد، باید برای کاهش وزن اضافه خود رژیم غذایی را تغییر دهد که در این حالت به آن رژیم لاغری گفته می شود.

در واقع رژیم لاغری یکی از انواع رژیم های غذایی است که با هدف تغییر وزن فرد و کاهش آن اجرا می شود و نوع غذاهای مصرفی در آن به گونه ای تعیین می شود که فرد با وجود مصرف مقدار غذای مورد نیاز روزانه، کاهش وزن داشته باشد.

کاهش وزن در رژیم لاغری ممکن است در اثر کاهش حجم غذاهای مصرفی، تغییر نوع غذاها از غذاهای پرکالری و چاق کننده به غذاهای سالم و کم کالری یا بالا بردن سوخت و ساز بدن برای مصرف حجم بیشتری از غذای مصرفی باعث لاغری و کاهش وزن شود.

انواع مختلف رژیم لاغری را می توانید از پزشکان تغذیه با تجربه دریافت کنید. یکی از بهترین پزشکان در این حوزه دکتر کوهدانی می باشند.

چرا افراد از رژیم لاغری استفاده می کنند؟

انجام رژیم لاغری و کاهش وزن از این طریق اجباری نیست. معمولا اولین مرحله از چاقی اضافه وزن است که آسیب زیادی به بدن وارد نمی کند و با تغییراتی اندک در برنامه غذایی و بدون اجرای دقیق یک رژیم نیز می توان آن را کاهش داد.

اما گاهی اوقات افراد به دلایل مختلف، تغییرات برنامه غذایی خود را با هدف اجرای یک رژیم لاغری ایجاد می کنند که ممکن است به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت، باشد.

چرا افراد از رژیم لاغری استفاده می کنند؟

چرا افراد از رژیم لاغری استفاده می کنند؟

البته باید دقت کرد هر تغییری منجر به طراحی یک رژیم لاغری نمی شود و رژیم لاغری اصولی تنها توسط متخصص تغذیه، به خصوص متخصصین خوب مانند دکتر کوهدانی قابل دریافت می باشد.

کاهش وزن

یکی از دلایل استفاده از رژیم لاغری، کاهش وزن است. زمانی که فرد به اضافه وزن و چاقی مبتلا می شود، به خصوص اضافه وزن به مقدار زیاد برای لاغری نیاز به تغییر اساسی در برنامه غذایی است که در چنین شرایطی داشتن یک رژیم لاغری کمک زیادی به ایجاد ساده تر تغییرات در روند مصرف غذا می کند.

درمان بیماری های ناشی از چاقی

دیگر دلیلی که افراد از رژیم های لاغری استفاده می کنند، درمان بیماری هایی است که در اثر چاقی ایجاد شده اند. چاقی و اضافه وزن، مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می کند که یکی از آن ها بیماری های مختلف است.

مشکلات مفصلی در اثر فشار به مفاصل و غضروف بین آن ها، نقرس، بعضی از انواع سرطان، فشار خون، مشکلات خواب و … از جمله مسائلی هستند که چاقی باعث آن هاست و برای درمان آن ها استفاده از رژیم لاغری یکی از بهترین هاست.

بهبود اعتماد به نفس به دلیل چاقی

زمانی که افراد دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، تغییرات زیادی در ظاهر آن ها ایجاد می شود. تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن باعث ایجاد ظاهر نامناسب در آن ها می شود، لباس مناسب و با سایز ایده آل برای آن ها پیدا نمی شود و بسیاری مشکلات دیگر؛ در چنین شرایطی افراد برای درمان مشکلات خود، بهبود اعتماد به نفس و تغییرات ظاهری می توانند از رژیم لاغری استفاده کنند.

مزایای رژیم لاغری نسبت به سایر روش های کاهش وزن چیست؟

افرادی که نیاز به لاغری و کاهش وزن دارند، از روش های مختلفی می توانند برای دستیابی به این هدف اقدام کنند که یکی از بهترین های آن رژیم لاغری است.

این روش نسبت به تمام روش های کاهش وزن مانند جراحی، استفاده از داروهای لاغری و … برتری دارد تا جایی که حتی در روشی مانند جراحی نیز تغییر رژیم غذایی و اجرای یک رژیم لاغری برای کاهش وزن الزامی می باشد.

مزایای رژیم لاغری نسبت به سایر روش های کاهش وزن چیست؟

مزایای رژیم لاغری نسبت به سایر روش های کاهش وزن چیست؟

قابل انجام برای همه

مصرف داروهای لاغری، انجام جراحی و بسیاری از روش هایی که برای کاهش وزن استفاده می شوند، محدودیت سنی و شرایط فرد را دارند.

مثلا داروهای لاغری برای مبتلایان به بیماری های معده قابل استفاده نیستند یا جراحی لاغری دارای محدودیت سنی است و کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی، قادر به انجام آن نیستند. در حالی که رژیم برای تمام افراد قابل اجراست و تنها کافی است که رژیم را متناسب با شرایط فرد تنظیم کرد.

دسترسی ساده

دیگر مزیت رژیم لاغری نسبت به سایر روش های کاهش وزن، دسترسی ساده به آن است. دیگر روش ها نیاز به آمادگی قبلی، بعدی و اقدامات مختلفی حین اجرای روش دارند که انجام آن را سخت می کند. در حالیک ه رژیم لاغری در هر شرایطی قابل اجرا می باشد. این روش را حتی می توانید در طول یک سفر تفریحی یا کاری نیز استفاده کنید و نیازی به توقف آن نیست.

کم هزینه

هزینه رژیم لاغری نسبت به بسیاری از روش های کاهش وزن پایین تر است. این روش تنها با تغییراتی جزئی در برنامه غذایی روزانه نیز قابل اجرا می باشد و حتی نیازی به خرید مواد غذایی عجیب و غریب و هزینه بالا برای اجرای آن نیست.

ماندگاری نتیجه

رژیم لاغری برخلاف دیگر روش ها ماندگاری بالایی دارد. افرادی که از این طریق به وزن دلخواه خود می رسند، می توانند با اجرای یک رژیم تثبیت وزن خود را حفظ کرده و از اضافه وزن مجدد جلوگیری کنند. به خصوص که در طول نتیجه گیری از رژیم لاغری، حجم معده نیز کاهش پیدا می کند که این مسئله نیز در پایداری نتیجه رژیم تاثیرگذار است.

کم عارضه

رژیم لاغری کم عارضه است. این روش آسیبی به هیچ کدام از ارگان های بدن وارد نمی کند و با توجه به نحوه نتیجه گیری از آن که به مرور و کم کم است، حتی باعث درمان بسیاری از بیماری ها نیز می شود.

بهترین رژیم لاغری، با تمام مزایای گفته شده رژیمی است که از یک متخصص مجرب تغذیه مانند دکتر کوهدانی دریافت شده باشد.

رژیم لاغری چند نوع دارد؟

یکی از مزایای استفاده از رژیم نسبت به سایر روش های کاهش وزن، تنوع بالای این روش است. با توجه به شرایط و وضعیت فرد، رژیم های لاغری انواع مختلفی دارند که می توان از آن ها استفاده کرد. برخی از انواع رژیم های لاغری به شرح زیر می باشند.

رژیم لاغری چند نوع دارد؟

رژیم لاغری چند نوع دارد؟

رژیم کالری شماری

رژیم کالری شماری یکی از رایج ترین انواع رژیم های غذایی است که توسط بیشتر پزشکان تغذیه برای تنظیم برنامه بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. در این رژیم غذایی، مقدار مناسب کاهش وزنی که بیمار باید در طول یک هفته داشته باشد، در نظر گرفته شده و براساس آن کالری دریافتی مناسب و کالری مصرفی او مخشص می شود.

بیمار در طول روز مجاز به مصرف غذاهای مشخص شده در رژیم لاغری به اندازه کالری مشخص است و در صورت مصرف مقدار کالری بیشتر، کاهش وزن اتفاق نمی افتد.

رژیم کالری شماری

رژیم کالری شماری

رژیم پروتئین

یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری، رژیم لاغری پروتئین است. در این رژیم، اصلی ترین واحد غذایی دریافتی توسط بیمار، پروتئین است. پروتئین برای تامین انرژی بدن بسیار ضروری است. از طرفی سوخت ساده ای برای سلول ها نمی باشد.

سلول ها در زمانی که رژیم بیمار سرشار از پروتئین باشد، ناچارند که انرژی بیشتری صرف سوزاندن آن کنند که این انرژی از چربی ها تامین شده و در نتیجه بیمار کاهش وزن خواهد داشت.

رژیم مونو

رژیم مونو یا تک خوری از دیگر انواع رژیم های لاغری است که معمولا به عنوان رژیم های شوک و کوتاه مدت استفاده می شوند. در این گونه رژیم ها، بیمار در یک بازه زمانی مشخص تنها از یک یا دو ماده غذایی در تمام وعده ها استفاده می کند و مصرف سایر گروه ها برای او ممنوع می باشد.

این مسئله باعث چربی سوزی و لاغری می شود. از انواع رژیم های مونو می توان رژیم لاغری با عدسی را نام برد که در ادامه به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست تجربه شخصی رژیم لاغری دیدن کنید.

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم کم کربوهیدرات دیگر رژیمی است که برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود. در این رژیم لاغری، کربوهیدرات که یکی از سوخت های اصلی برای سلول های بدن است و معمولا به صورت گلوکز تبدیل شده و نیاز بدن به قند را نیز تامین می کند، به حداقل رسیده یا حذف می شود و پروتئین و چربی جایگزین آن می شوند. در این شرایط بدن ناچار است که برای تامین انرژی و زنده ماندن، از سایر مواد معدنی موجود استفاده کند.

رژیم فست

دیگر رژیمی که برای لاغری می توان از آن استفاده کرد، رژیم فست است. این رژیم که به رژیم روزه داری نیز معروف است، به این شکل قابل اجراست که فرد در بیشتر ساعات شبانه روز، ۱۴-۱۶ ساعت همانند زمان روزه هیچ ماده غذایی جز آب مصرف نمی کند و سپس در فاصله ۴-۵ ساعت به مقدار مناسب از گروه های غذایی استفاده می کند و این روند تا مدتی تکرار می شود.

هرچند این رژیم ها را با کمی تحقیق در اینترنت نیز می توان پیدا و اجرا کرد، اما نتیجه گیری از آن ها زمانی ممکن می شود که زیر نظر پزشکی مجرب دریافت و اجرا شود. از بهترین پزشکان برای دریافت انواع رژیم های لاغری مانند رژیم لاغری با عدسی، می توان دکتر کوهدانی را معرفی کرد.

رژیم لاغری با عدسی چیست و جزو کدام گروه از رژیم های لاغری قرار می گیرد؟

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستید و برای پیدا کردن رژیمی مناسب به جست و جو در اینترنت پرداخته باشید، احتمالا با لیستی از رژیم های مختلف مواجه شده اید که یکی از آن ها رژیم لاغری با عدسی است.

رژیم لاغری با عدسی چیست و جزو کدام گروه از رژیم های لاغری قرار می گیرد؟

رژیم لاغری با عدسی چیست و جزو کدام گروه از رژیم های لاغری قرار می گیرد؟

همان طور که از اسم این رژیم پیداست، در رژیم لاغری با عدسی، هدف کاهش وزن با مصرف عدسی در بیشتر زمان رژیم است و باید مصرف سایر مواد غذایی را به حداقل رساند. در ادامه مقاله در مورد جزئیات این رژیم، نوع پخت عدسی در آن و … صحبت خواهیم کرد.

رژیم لاغری با عدسی چیست؟

یکی از انواع رژیم هایی که می توان از آن برای کاهش وزن و لاغری استفاده کرد، رژیم لاغری با عدسی است. در این رژیم غذای اصلی که در طول روز باید مصرف شود، عدسی است. مزیت این غذا قابل استفاده بودن برای تمام وعده هاست. عدسی را هم برای صبحانه، هم برای ناهار و هم برای شام استفاده می کنند و در تمامی وعده ها، غذایی سبک و مناسب است.

این غذا از نظر مواد معدنی مختلف مانند کربوهیدرات، فیبر و … نیز غنی می باشد. بنابراین علاوه بر لاغری، انتخابی مناسب برای افرادی است که از نظر مواد گفته شده دچار فقر یا کمبود می باشند. عدس منبعی غنی از آهن و پتاسیم نیز می باشد. بنابراین برای جبران کمبود این مواد در بدن در طول رژیم لاغری کمک می کند.

رژیم لاغری با عدسی، از انواع رژیم های تک خوری

رژیم عدسی یکی از انواع رژیم های تک خوری است. رژیم های تک خوری یا مونو انواع مختلفی دارند که در بخش های بعدی در مورد آن ها به طور مفصل صحبت خواهد شد. در صورتی که رژیم لاغری بر پایه مصرف حداکثری عدسی باشد، در بیشتر روزهای رژیم از این غذا در وعده های مختلف استفاده می شود.

رژیم لاغری با عدسی، از انواع رژیم های تک خوری

رژیم لاغری با عدسی، از انواع رژیم های تک خوری

اما در صورتی که رژیم صرفا از عدسی باشد، بیمار در تمامی وعده ها ملزم به مصرف عدسی است مگر در شرایطی که به دلیل مصرف دارو یا عدم توانایی بدن برای هضم عدس، نیاز به مصرف ماده ای دیگر نیز باشد که در این صورت خوراکی دوم از مواد کم کالری یا بدون کالری خواهد بود.

رژیم لاغری با عدسی یکی از رژیم های مورد توجه امروزی است اما بهتر است به جای آن از یک رژیم اصولی و مناسب که توسط متخصصی مجرب مانند دکتر کوهدانی تنظیم و طراحی شده باشد، استفاده کرد.

میزان کاهش وزن در رژیم لاغری با عدسی چقدر است؟

چه در رژیم لاغری با عدسی و چه در سایر رژیم های غذایی، مهم ترین مسئله میزان کاهش وزن است. این پرسش سوال متداول تمام بیمارانی است که با هدف کاهش وزن به متخصص تغذیه مراجعه کرده و از یک رژیم لاغری پیروی می کنند. برای پاسخ به این سوال، مسائل زیادی باید در نظر گرفته شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

میزان کاهش وزن در رژیم لاغری با عدسی چقدر است؟

میزان کاهش وزن در رژیم لاغری با عدسی چقدر است؟

مسائل موثر در میزان کاهش وزن افراد

مسائل مختلفی در میزان کاهش وزن تاثیرگذار هستند که باعث می شوند تا میزان کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت باشد. از جمله این مسائل می توان به مقدار وزن اولیه اشاره کرد. معمولا افرادی که وزن اولیه و شروع رژیم آن ها بیشتر است، در ابتدای رژیم لاغری وزن بیشتری از دست می دهند و سرعت کاهش وزن در آن ها بالاتر است.

همچنین افرادی که در کنار رژیم لاغری فعالیت بدنی نیز دارند، بیشتر از سایرین کاهش وزن را تجربه می کنند. در این افراد معمولا بخشی از کالری دریافتی و روزانه آن ها صرف تامین انرژی بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی می شود.

سلامتی بدن و داروهای مصرفی، قد، ژنتیک خانواده، سلامت غدد و تعادل هورمون های بدن از دیگر مسائلی است که میزان کاهش وزن در افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث اختلاف میزان کاهش وزن در افراد مختلف می شود.

میزان کاهش وزن رژیم لاغری با عدسی

در مورد رژیم لاغری با عدسی نیز موارد گفته شده در بالا تاثیر زیادی در میزان کاهش وزن دارند، بنابراین نمی توان مقدار دقیقی را برای کاهش وزن با رژیم عدسی مشخص کرد. اما بیشتر افرادی که از این رژیم لاغری استفاده می کنند، در یک دوره گرفتن رژیم چیزی حدود ۳-۵ کیلوگرم از وزن اضافه خود را از دست می دهند که در بعضی افراد این مقدار ممکن است بیشتر نیز باشد.

به طور کلی در یک دوره رژیم های تک خوری یا مونو، معمولا میزان کاهش وزن بیشتر از سایر انواع رژیم هاست چون بدن برای جبران موادی که غذاهای آن را استفاده نمی کند، ناچار به استفاده از چربی و منابع ذخیره شده در بدن می باشد.

برای دریافت بهترین نتیجه گیری از یک رژیم لاغری، قرار گرفتن زیر نظر پزشکی مجرب مانند دکتر کوهدانی اهمیت زیادی دارد.

چه افرادی شانس نتیجه گیری بیشتری از رژیم لاغری با عدسی را دارند؟

همان طور که گفته شد، تمام افراد از یک رژیم یکسان، کاهش وزن مشابه و به یک میزان ثابت ندارند و رژیم لاغری ممکن است برای یک فرد بیشتر از فرد دیگر نتیجه داشته باشد. در این بخش، در مورد مسائلی صحبت خواهیم کرد که شانس نتیجه گیری از رژیم لاغری با عدسی را افزایش می دهند.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که این رژیم یک رژیم موقتی است و نباید به صورت دائم از آن استفاده کرد. به عبارت دیگر بعد از یک دوره نتیجه گیری، صرف نظر از میزان کاهش وزن، باید اجرای آن را متوقف کرد. زیرا ممکن است عوارضی برای بدن داشته باشد.

چه افرادی شانس نتیجه گیری بیشتری از رژیم لاغری با عدسی را دارند؟

چه افرادی شانس نتیجه گیری بیشتری از رژیم لاغری با عدسی را دارند؟

افراد با سبک زندگی منظم

افرادی که سبک زندگی منظم دارند، شانس بیشتری در نتیجه گیری از رژیم لاغری با عدسی دارند. به خصوص خواب اهمیت زیادی در اجرای یک رژیم لاغری دارد و زمانی که فرد خواب منظم شبانه داشته باشد، تعادل تمام اندام های بدن بیشتر بوده و اندام ها بهترین عملکرد خود را خواهند داشت که باعث کاهش وزن راحت تر آن ها می شود.

پزشکان به بیمارانی که به دنبال کاهش وزن هستند، توصیه می کنند که در درجه اول، سبک زندگی خود را تغییر دهند. خواب شبانه به موقع و کافی، مصرف وعده های غذایی در زمان مناسب و … از مسائلی هستند که شانس نتیجه گیری از رژیم را بیشتر می کنند.

افراد با سلامت کامل بدنی

سلامت کامل بدنی دیگر موردی است که در افزایش نتیجه گیری از رژیم لاغری تاثیرگذار است. معمولا افرادی که دارای مشکل و اختلال در عملکرد یکی از اندام ها هستند، در روند درمان هایی مانند کاهش وزن دچار مشکل می شوند.

با توجه به اهمیت این مسئله در نتیجه گیری از رژیم غذایی، پزشکان معمولا به بیمارانی که قصد دریافت رژیم لاغری را دارند، توصیه می کنند که پیش از دریافت رژیم، آزمایشاتی انجام دهند تا وضعیت اندام های آن ها را برای پزشک مشخص کند.

علاوه بر این، فعالیت بدنی نیز می تواند در روند نتیجه گیری از رژیم غذایی موثر باشد و افرادی که فعالیت بدنی مناسب تری دارند، بیشتر از سایرین کاهش وزن دارند.

با توجه به اهمیت سلامتی، تعادل هورمون ها و سبک زندگی در نتیجه گیری از رژیم های لاغری، بهتر است اجرای رژیم را زیر نظر یک پزشک متخصص خوب انجام داد تا در صورت وجود مشکل در هرکدام از این بخش ها، اقدامات اصلاحی را به موقع برای بیمار انجام دهد. از پزشکان خوب در زمینه تغذیه و رژیم لاغری، می توان دکتر کوهدانی را نام برد.

تقسیم وعده های غذایی در رژیم لاغری با عدسی باید به چه صورت باشد؟

همان طور که گفته شد، اصلی ترین علت نتیجه گیری از رژیم لاغری، محدود کردن میزان و انواع غذاهای مصرفی به گروه های خاص است. در رژیم های معمول مانند رژیم کالری شماری، انواع مواد غذایی در برنامه روزانه فرد قرار می گیرند

اما در رژیم عدسی، محدودیت غذایی بیشتر خواهد بود که همین مسئله باعث کاهش وزن بیشتر بیماران در این رژیم و چنین رژیم هایی می شود. تقسیم بندی وعده های رژیم لاغری با عدسی به شرح زیر می باشند.

تقسیم وعده های غذایی در رژیم لاغری با عدسی باید به چه صورت باشد؟

تقسیم وعده های غذایی در رژیم لاغری با عدسی باید به چه صورت باشد؟

رژیم عدسی با حذف کامل نشاسته و مصرف عدسی در تمام وعده ها

در ابتدای شروع این رژیم غذایی توصیه می شود که کربوهیدرات به طور کامل حذف شده یا به حداقل برسد. به این صورت که برای آماده کردن عدسی هم نباید از موادی مانند سیب زمینی در آن استفاده کرد.

بهتر است در روزهای ابتدایی، عدسی به سالم ترین شکل ممکن یعنی با ترکیب عدس، پیاز، ادویه جات و سبزیجاتی مانند کدو و … آماده شود.

همچنین در شروع رژیم لاغری با عدسی، باید به شکل تک خوری صرفا یک غذا در طول رژیم استفاده شود که آن غذا عدسی می باشد. به عبارت دیگر، بیمار در تمام وعده های صبحانه، ناهار و شام ملزم به مصرف عدسی است.

افزایش تدریجی نشاسته و حذف عدسی

مصرف دائمی یک غذا در تمام وعده ها خیلی زود باعث خستگی بیمار و عدم توانایی او برای ادامه رژیم غذایی می شود. همچنین بدن نیز به روال رژیم عادت کرده و کاهش وزن متوقف می شود. برای جلوگیری از این موضوع بعد از چند روز، سایر گروه های غذایی مانند نشاسته به مرور به رژیم اضافه می شوند.

مثلا در وعده ناهار یا صبحانه همراه با عدسی، نان مصرف شود یا در یکی از وعده ها عدسی با سیب زمینی پخته می شود. به مرور برای پایان دادن به این رژیم، سایر گروه های غذایی مانند پروتئین ها و … به برنامه غذایی اضافه می شوند، تا جایی که فرد بتواند مانند شرایط قبل از رژیم، از غذاها استفاده کند.

رژیم لاغری با عدسی چه مزایایی دارد؟

رژیم لاغری با عدسی مزایای زیادی دارد. مزایای این رژیم مشابه با سایر رژیم های تک خوری یا مونو می باشد که یکی از مهم ترین آن ها نتیجه گیری سریع تر نسبت به بسیاری از روش های کاهش وزن و لاغری می باشد.

البته باید توجه کرد که این رژیم و سایر رژیم های مشابه به طور کامل باعث کاهش وزن بیمار نمی شوند.

به عبارت دیگر تمام مقدار وزن اضافه با این رژیم ها از بین نمی رود اما می توانند در شروع روند لاغری مانند یک شوک به کاهش چند کیلو از وزن اضافه کمک کنند و فرد را برای ادامه رژیم به شکل رژیمی سالم، آماده کنند. البته به شرط تایید توسط پزشکانی مانند دکتر کوهدانی که از متخصصین تغذیه با تجربه می باشند.

رژیم لاغری با عدسی چه مزایایی دارد؟

رژیم لاغری با عدسی چه مزایایی دارد؟

سادگی

یکی از مزایای رژیم لاغری با عدسی، سادگی این نوع رژیم است. برخلاف بسیاری از رژیم ها که برای آماده کردن هر وعده غذایی، فرد باید تلاش زیادی کند،

در این رژیم به خصوص در روزهای ابتدایی که عمده غذای مصرفی عدسی است، نیازی به آماده سازی غذاهای خاص نیست و هر وعده به سادگی آماده شده و قابل استفاده می باشد. همچنین اجرای آن نیز کار سختی نبوده و احتمال فراموشی یکی از بخش های رژیم در آن وجود ندارد.

عدم نیاز به کالری شماری

رژیم لاغری با عدسی نیازی به کالری شماری ندارد، چون بیمار تنها قادر به مصرف موادی است که در رژیم مشخص شده اند و نمی تواند از سایر مواد در هیچ مقداری استفاده کند. این مورد یکی از مزایای بسیار مهم در رژیم های لاغری است. شمارش کالری ها برای بیشتر بیماران، از دغدغه های اساسی رژیم های لاغری می باشد.

عدم کمبود انرژی

با توجه به این که عدس منبعی سرشار از بسیاری مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن و … است، افرادی که از این رژیم استفاده می کنند، معمولا دچار کمبود انرژی نمی شوند. بنابراین یکی از مزایای مهم در این نوع رژیم غذایی، برقراری انرژی در طول اجرای رژیم است.

کاهش هوس و میل مصرف مواد غذایی

در رژیم هایی مانند رژیم لاغری با عدسی که مصرف سایر گروه های غذایی محدود می شود، میل و هوس بیمار به مصرف سایر غذاها کم می شود. معمولا زمانی که بدن یک ماده غذایی را در طولانی مدت استفاده نکرده و احساس سیری کامل داشته باشد، دیگر نیازی به آن ماده نخواهد داشت. به خصوص مصرف شیرینی جات با این رژیم به خوبی کنترل می شود.

معایب رژیم لاغری با عدسی چیست؟

نه فقط رژیم های لاغری، بلکه تمام روش هایی که برای کاهش وزن استفاده می شوند، مزایا و معایبی دارند. تنها در زمان انتخاب و استفاده از روش باید دقت کرد که راه انتخابی مزایای بیشتری دارد یا معایب بیشتر که البته این مسئله در افراد مختلف نیز متفاوت است.

معایب رژیم لاغری با عدسی چیست؟

معایب رژیم لاغری با عدسی چیست؟

به عنوان مثال یک روش ممکن است در بیماری بدون هیچ عارضه ای نتیجه بخش بوده و در بیمار دیگر عوارض مختلف داشته باشد.

محدودیت بیش از اندازه

یکی از معایب رژیم لاغری با عدسی، محدودیت بیش از اندازه این رژیم در تنوع غذاهای مصرفی است. همان طور که گفته شد، در ابتدای این رژیم بیمار تنها قادر به استفاده از عدسی می باشد و نباید از هیچ ماده دیگری استفاده کند و افزودن سایر مواد نیز باید به مرور اتفاق بیفتد.

این مسئله باعث می شود تا بعضی از گروه های غذایی که در سلامت بدن موثر هستند، به مقدار کافی به فرد نرسند و بعد از مدتی، بدن دچار یکنواختی شود. توصیه می شود که برای جلوگیری از این مشکل تا حد امکان از رژیم های یکنواخت استفاده نشود.

مشکلات معده

مشکلات معده دیگر عارضه ای است که در اثر اجرای رژیم لاغری با عدسی یا رژیم های اینچنینی برای بیماران ایجاد می شود. مصرف غذای یکنواخت باعث کاهش عملکرد معده و تنبلی آن می شود. این عارضه مشکلاتی مانند یبوست و … را ایجاد می کند که برای افراد خطرناک می باشد.

عدم امکان استفاده در دراز مدت

این رژیم ها به هیچ عنوان انتخاب خوبی برای اجرا در دراز مدت نیستند. برخلاف بسیاری از رژیم های لاغری که بیمار می تواند آن ها را سال ها استفاده کرده و تا زمان رسیدن به وزن ایده آل بدن همکاری لازم با برنامه را داشته باشد، رژیم های اینچنینی علاوه بر مشکلات داخلی، بعد از مدتی کاهش وزن را متوقف می کنند. بنابراین توسط پزشکان توصیه نمی شوند. البته برای یک دوره کوتاه مدت و وارد کردن شوک به بدن می توان از آن ها استفاده کرد.

خستگی

آخرین مشکلی که رژیم های یکنواخت مانند رژیم لاغری با عدسی دارند، خستگی بیمار بعد از گذشت مدتی از اجرای رژیم است. گاهی اوقات بیماران از اجرای این گونه رژیم ها تا حدی خسته می شوند که حتی مایلند هیچ ماده غذایی مصرف نکنند،

اما دیگر از غذاهای گفته شده در رژیم نیز استفاده نکنند. پزشکانی مانند دکتر کوهدانی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، دریافت رژیم های اختصاصی و دقیقا مطابق با وضعیت بیمار را به افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند، توصیه می کنند.

خواص عدس و عدسی چیست؟

عدس یکی از حبوباتی است که خواص زیادی دارد. به علاوه انواع مختلف آن باعث می شود که در غذاهای مختلف، قابل استفاده باشد و این خواص در غذاهایی که با عدس تهیه می شوند نیز وجود داشته باشد. در میان تمام غذاهایی که ماده اصلی آن ها عدس است، عدسی بیشترین خواص این ماده را دارد. بنابراین در بیشتر رژیم های غذایی به مصرف آن توصیه می شود. برخی از خواص عدسی به شرح زیر می باشد.

خواص عدس و عدسی چیست؟

خواص عدس و عدسی چیست؟

کاهش کلسترول

یکی از خواص مهم عدس و عدسی، کاهش کلسترول خون است. عدس یکی از حبوبات سرشار از فیبر است که این خاصیت آن باعث کاهش کلسترول خون می شود. بیمارانی که در آزمایش آن ها کلسترول بد خون مشاهده می شود، می توانند با استفاده از این ماده از بیماری هایی مانند سفت شدن دیواره رگ ها جلوگیری کنند.

پیشگیری از دیابت

دیگر خاصیت عدس، حفظ میزان قند خون و پیشگیری از بیماری دیابت است. گلوکز در عدس بسیار پایین است. بنابراین بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند، می توانند با خیال راحت از عدسی و سایر غذاهایی که با عدس تهیه می شوند، استفاده کنند. به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، عدس به دلیل دارا بودن فیبر و تاثیر در کاهش جذب قند از سایر مواد غذایی مفید می باشد.

جلوگیری از یبوست

یکی دیگر از خواص عدس، جلوگیری از ابتلا به یبوست و کمک به درمان سریع تر آن در افرادی است که دچار این مشکل هستند. یکی از دلایل یبوست، کمبود فیبر در بدن است که با توجه به غنی بودن عدس از این ماده، تا حد زیادی این مشکل برطرف می شود.

مناسب برای دوران بارداری

در دوران بارداری به علت تغذیه جنین از بدن مادر، بدن دچار کمبود بسیاری از مواد می شود که عدس منبعی خوب برای جبران و جایگزینی بسیاری از آن هاست. استفاده از عدس در زنان باردار به دلیل وجود اسید فولیک توصیه می شود. داشتن آهن، فیبر و پتاسیم برای زنانی که در دوران بارداری هستند نیز باعث تاکید این ماده برای مصرف می شود.

کاهش خطرات مشکلات قلبی

با مصرف عدس، کلسترول بد خون کاهش یافته و با وجود آهن در آن، مشکلات قلبی کنترل می شوند و مسائلی مانند فشار خون و … نیز برطرف می شود. با توجه به بهبود عملکرد قلب در اثر مصرف عدس، با استفاده از این ماده مشکلاتی مانند کم خونی نیز برطرف می شوند.

رژیم لاغری با عدسی به چند شکل قابل اجرا می باشد؟

اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده اید و به اجرای رژیم لاغری با عدسی علاقه دارید، بد نیست بدانید که این رژیم به دو شکل کلی قابل اجرا می باشد. در هر دو صورت بهتر است عدسی به سالم ترین شکل ممکن پخته شود و از نشاسته هایی مانند سیب زمینی یا برنج در آن استفاده نشده و ترجیحا بدون نان مصرف شود. دو حالت مصرف عدسی در رژیم لاغری با عدسی به شرح زیر می باشد.

رژیم لاغری با عدسی به چند شکل قابل اجرا می باشد؟

رژیم لاغری با عدسی به چند شکل قابل اجرا می باشد؟

رژیم صرفا با عدسی

در این رژیم، بیمار صرفاً باید از عدسی استفاده کند. به عبارت دیگر، در تمام وعده های یک روز، غذای مجاز مصرف عدسی است و تنها در صورتی که اضافه وزن بیمار شدید نباشد، می تواند در یک وعده از سبزیجات مانند سالاد نیز استفاده کنند. بهتر است عدسی را برای این نوع از رژیم لاغری با عدسی به شکل های متنوع تهیه کرد.

به عنوان مثال برای یک وعده ،عدسی را با گوجه یا کدو و برای وعده های دیگر عدسی را با هویج درست کرد. همان طور که گفته شد، مصرف نشاسته جات مانند سیب زمینی یا نان بهتر است در طول این رژیم به حداقل برسد تا بیمار بهترین نتیجه را از رژیم غذایی دریافت کند.

رژیم با استفاده از عدسی روزانه

دیگر حالت اجرای رژیم لاغری با عدسی، استفاده روزانه از عدسی در یکی از وعده هاست. در این حالت بیمار باید در وعده صبحانه یا ناهار از عدسی استفاده کند و مجاز به مصرف هیچ غذای دیگری در طول مدت رژیم نیست. به دلیل برخورداری از پروتئین عدس، استفاده از این رژیم به طور موقت خطرناک نیست و چون این ماده کالری کمی دارد، تا حد زیادی باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

هرچند رژیم لاغری با عدسی توسط پزشکان توصیه نشده و بیشتر متخصصین، رژیم های شخصی سازی شده را به بیماران توصیه می کنند، اما برای اجرای این رژیم، بهتر است تا زیر نظر پزشک متخصص تغذیه قرار گرفت تا در صورت بروز مشکل، اقدام لازم به موقع انجام شود. دکتر کوهدانی را می توان به عنوان یکی از بهترین پزشکان برای دریافت انواع رژیم های غذایی معرفی کرد.

رژیم عدسی هر چند وقت یک بار قابل اجرا می باشد؟

یکی از سوالاتی که بیماران در مورد رژیم های غذایی دارند، مدت زمانی است که می توانند از رژیم لاغری استفاده کنند. برخی از رژیم ها مناسب استفاده طولانی مدت نیستند و در صورتی که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده شود، برای بیمار مشکلاتی مانند آسیب به معده را ایجاد می کنند.

این رژیم ها بیشتر برای افرادی مناسب است که در یک بازه زمانی کوتاه قصد کاهش مقداری از وزن خود را دارند و در دراز مدت از یک رژیم سالم پیروی خواهند کرد.

رژیم عدسی هر چند وقت یک بار قابل اجرا می باشد؟

رژیم عدسی هر چند وقت یک بار قابل اجرا می باشد؟

تکرار رژیم عدسی

رژیم هایی مانند رژیم عدسی را بهتر است در هر فصل یک بار انجام داد. با توجه به اینک ه در طول مدت اجرای این رژیم ها به جز غذای اصلی که رژیم از آن تشکیل می شود، از سایر مواد به طور کامل استفاده نشده یا مصرف آن ها به حداقل می رسد، در طول مدت اجرای آن ها، پاکسازی خوبی در بدن اتفاق می افتد.

به طور کلی در اثر استفاده از بسیاری مواد مانند چربی ها، قند اضافه، کربوهیدرات و … مواد زائدی در بدن باقی می ماند که در حالت رژیم عادی و روزمره به دلیل تکرار مصرف این مواد، حجم آن ها کم نشده و در بدن باقی می مانند.

اما در طول رژیم عدسی، بسیاری از این مواد در فرآیند دفع روزهای ابتدایی از بدن خارج شده و اندام های داخلی مانند معده، از مواد زائد پاکسازی می شوند.

با توجه به این موضوع، نه فقط به دلیل کاهش وزن، بلکه برای پاکسازی بدن نیز می توان هرچند وقت یک بار این رژیم را تکرار کرد و بهترین زمان برای تکرار این رژیم هر ۳ تا ۴ ماه یک بار است.

بهتر است این رژیم را برای یک هفته تا ۱۰ روز ادامه داد. البته حتی در کوتاه ترین مدت نیز بهتر است بیمار زیر نظر یک متخصص تغذیه قرار گیرد. از بهترین پزشکان در این زمینه دکتر کوهدانی می باشند.

چه افرادی نباید از رژیم لاغری با عدس استفاده کنند؟

هرچند عدس سرشار از ویتامین است و مطابق اطلاعاتی که تا اینجا گفته شد، به دلیل غنی بودن از ویتامین ب، آهن، کلسیم، فیبر و پروتئین مصرف آن می تواند کمبود بسیاری از مواد را جبران کند، اما طبق توصیه متخصصین طب سنتی و پزشکان تغذیه، بعضی افراد نباید از این ماده استفاده کنند یا باید مصرف آن را به حداقل برسانند که به شرح زیر می باشند.

چه افرادی نباید از رژیم لاغری با عدس استفاده کنند؟

چه افرادی نباید از رژیم لاغری با عدس استفاده کنند؟

عدس برای چه افرادی ممنوع است؟

هرچند طبع عدس به گونه ای است که در افراد سالم ابتلا به بسیاری از بیماری ها را به تعویق انداخته و از مشکلاتی مانند سرطان پیشگیری می کند، اما در صورت ابتلای فرد به چنین بیماری هایی، بهتر است این ماده مصرف نشود.

در بیشتر بیماران مبتلا به سرطان، غلبه به سودا وجود دارد بنابراین پزشکان بیمار را از مصرف غذاهایی که سودازا هستند، منع می کنند. یکی از مواد غذایی سودازا عدس است و مصرف آن به خصوص به شکل عدسی، بیشتر باعث این مشکل می شود. در نتیجه توصیه می شود که از مصرف آن ها جلوگیری شود.

عدس برای چه افرادی ممنوع است؟

عدس برای چه افرادی ممنوع است؟

همچنین در بیمارانی که به نقرس مبتلا هستند نیز مصرف این ماده ممنوع است. اما رژیم لاغری با عدسی و مصرف عدس به عنوان تنها ماده غذایی در وعده های مختلف با هدف لاغری و کاهش وزن برای بعضی افراد ممنوع می باشد که از جمله آن ها می توان به زنان باردار اشاره کرد.

زنان باردار یا شیرده به تمام گروه های غذایی نیاز دارند و اجرای رژیمی یکنواخت که تنوع غذاها در آن پایین باشد، باعث بروز مشکل در آن ها می شود. همچنین بیمارانی که داروهای خاص مصرف می کنند نیز نباید از رژیم های اینچنینی استفاده کنند چون بدن آن ها به تمام مواد غذایی نیاز دارد.

اگر در هر کدام از گروه های گفته شده هستید و نیاز به رژیم لاغری دارید، بهتر است به یک متخصص مجرب تغذیه مانند دکتر کوهدانی مراجعه کنید تا برنامه ای کاملا متناسب با شرایط خود دریافت کنید.

عدسی برای رژیم لاغری مخصوص، به چه صورت باید تهیه شود؟

یکی از بهترین و سالم ترین غذاهایی که در رژیم های لاغری می توان از آن استفاده کرد، عدسی است. به طور کلی عدس به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین های مختلف، انتخابی مناسب در رژیم روزمره است و در رژیم های لاغری نیز می تواند از مشکلاتی مانند ریزش مو، ضعیف شدن ناخن ها و … جلوگیری کند.

به خصوص بیمارانی که مصرف برنج برای آن ها ممنوع می شود، می توانند با استفاده از عدس تا حد زیادی کمبود ویتامین های دریافتی از برنج را در بدن خود کاهش دهند. اما نتیجه بخشی رژیم و کاهش وزن در رژیم لاغری با عدسی زمانی بیشتر می شود که نوع رژیمی این غذا طبخ و استفاده شود.

عدسی برای رژیم لاغری مخصوص، به چه صورت باید تهیه شود؟

عدسی برای رژیم لاغری مخصوص، به چه صورت باید تهیه شود؟

پخت عدسی مناسب برای رژیم

بیشتر افراد عدسی را با عدس، پیاز، آرد، سیب زمینی یا برنج آماده می کنند. آرد، سیب زمینی و برنج همگی برای لعاب عدسی است و می توان آن ها را جایگزین هم کرد اما همگی دارای نشاسته بوده و مصرف آن ها در رژیم های لاغری ممنوع می باشد.

برای پخت عدسی در رژیم لاغری، بهتر است نوع رژیمی آن تهیه شود. در  حالت رژیمی برای پخت عدسی بهتر است که به جای سیب زمینی یا آرد، از کدو سبز و هویج برای لعاب غذا استفاده شود.

همچنین بهتر است ادویه هایی که مصرف آن باعث چاقی و اضافه وزن می شود، تا حد زیادی کاهش پیدا کنند. برای پخت یک غذای رژیمی، بهتر است تا حد لزوم از مواد طبیعی استفاده کرد، به عنوان مثال به جای رب، از گوجه فرنگی استفاده کرد.

معمولا با مراجعه به متخصصین تغذیه خوب و با تجربه مانند دکتر کوهدانی، دستور پخت تمام غذاها به صورت رژیمی به بیماران گفته می شود تا در طول اجرای رژیم، بیشترین میزان کاهش وزن را داشته باشند.

در طول اجرای رژیم لاغری با عدس، چه مواد غذایی قابل مصرف می باشند؟

به طور کلی در طول یک رژیم لاغری، بهتر است که کالری دریافتی به حداقل رسیده و در مقابل، کالری بیشتری استفاده شود. در این حالت بدن ناچار است که برای تامین انرژی از ذخایر خود استفاده کرده و چون چربی راحت ترین منبع برای تامین انرژی بدن است، سلول ها از چربی استفاده می کنند.

به منظور کاهش میزان کالری بدن، بهتر است که مصرف غذاهای کم کالری را به میزان بیشتری در برنامه قرار داد. برخی از غذاهای کم کالری که در نوعی از رژیم لاغری با عدسی قابل استفاده هستند، به شرح زیر می باشند.

در طول اجرای رژیم لاغری با عدس، چه مواد غذایی قابل مصرف می باشند؟

در طول اجرای رژیم لاغری با عدس، چه مواد غذایی قابل مصرف می باشند؟

مواد غذایی کم کالری

سیب، مارچوبه، چغندر، کلم بروکلی، گل کلم، رازیانه، سیر و کاهو از مواد غذایی کم کالری و پر خاصیت هستند که می توان در رژیم های غذایی از آن ها استفاده کرد.

سبزیجات گفته شده را می توان به عنوان سالاد در کنار غذا استفاده کرد یا داخل غذا برای لعاب آن مورد استفاده قرار داد. همچنین مصرف موادی مانند خیار و سبزی خوردن نیز در بیشتر رژیم های لاغری به عنوان یک غذای کم کالری مناسب است.

ویژگی مهم این غذاها پر کردن معده است. به عبارت دیگر با مصرف آن ها، معده زودتر پر شده و فرد احساس سیری بیشتری می کند. از طرفی گرسنگی دیرتر اتفاق می افتد و در نتیجه مصرف غذا کاهش پیدا می کند.

البته در طول رژیم لاغری با عدسی بهتر است که به مقدار کافی آب نیز مصرف شود. آب هم به تنهایی می تواند در پر کردن معده برای چند دقیقه موثر باشد.

مصرف کدام گروه از غذاها در رژیم لاغری ممنوع می باشد؟

بعضی غذاها را نیز نباید در رژیم لاغری استفاده کرد. این غذاها معمولا ارزش غذایی پایینی دارند و احساس سیری کمتری ایجاد می کنند اما کالری بالایی داشته و میزان چربی ذخیره شده از آن ها بسیار زیاد است که این مسئله موجب بالا رفتن کالری دریافتی و در نتیجه چاقی بیمار می شود. گروه های غذایی که در رژیم لاغری با عدسی باید حذف شده یا کمتر مصرف شوند، به شرح زیر می باشند.

غذاهای ممنوع در رژیم لاغری

در رژیم های لاغری، مصرف غذاهای پرکالری ممنوع است. به طور کلی این غذاها را باید محدود کرد یا به میزان کمتری مورد استفاده قرار داد. غذاهای پرکالری مانند انواع سس ها، آبمیوه های صنعتی، قند و شکر، نان، ماکارونی، پاستا و شیرینی و شکلات را باید به میزان کمتری مصرف کرد.

البته با توجه به این که بدن به این غذاها به خصوص قند و شکر یا چربی نیاز دارند، باید این مواد غذایی را به میزان کمتری استفاده کرد. البته در رژیم لاغری با عدسی بهتر است این مواد به طور کلی استفاده نشوند

اما در صورت کمبود بدن، باید آن ها را مطابق با نظر متخصص تغذیه به برنامه اضافه کرد. پزشکان خوبی مانند دکتر کوهدانی، بهترین وضعیت را برای مصرف مواد غذایی مختلف بیمار مشخص می کنند.

احتمال استپ وزنی در طول رژیم لاغری با عدسی چه میزان است؟

یکی از مشکلاتی که در طول رژیم لاغری اتفاق می افتد، استپ وزنی است. استپ وزنی به معنی توقف روند کاهش وزن بوده و فرد در آخرین وزنی که کاهش پیدا کرده، باقی می ماند.

گاهی اوقات استپ تنها از کاهش وزن بیشتر جلوگیری کرده و گاهی اوقات موجب افزایش مجدد وزن می شود که این مسئله در بیماران مختلف، متفاوت می باشد.

البته در رژیم هایی مانند رژیم لاغری با عدسی، احتمال استپ وزنی کمتر است. این رژیم ها مدت زمان کوتاهی دارند و یک روش موقتی برای کاهش وزن محسوب می شوند. بنابراین در طول رژیم، بدن به روند رژیم عادت نکرده و چربی ها مصرف می شوند.

استپ وزنی معمولا مشکلی است که در رژیم های طولانی مدت اتفاق می افتد و برای جبران و خروج از آن، بیمار باید اقداماتی انجام دهد. تغییر در برنامه غذایی یکی از روش هایی است که بدن را از استپ وزنی خارج می کند.

مصرف بیشتر مایعات به خصوص آب، مصرف کالری بیش از اندازه در یک بازه زمانی کوتاه و انجام فعالیت های ورزشی به منظور افزایش سوزاندن کالری ها می تواند بدن را از استپ وزنی خارج کند. برای خروج راحت تر و سریع تر از استپ وزنی حتما باید زیر نظر یک پزشک قرار گرفت.

خروج بدون مشورت با پزشک از استپ وزنی، هم زمان بیشتری نیاز داشته و هم در موارد زیادی موجب افزایش وزن مجدد می شود، تا جایی که کل وزن کاهش یافته فرد مجددا افزایش پیدا می کند. یکی از پزشکان خوبی که در این زمینه می توان به ایشان مراجعه کرد، دکتر کوهدانی می باشند.

چه روش هایی در کنار رژیم لاغری با عدسی باعث کاهش وزن بیشتر می شوند؟

یکی از نکاتی که افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن در رژیم لاغری به دنبال آن هستند، کاهش وزن سریع تر است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیمار به اندازه کالری دریافتی یا بیشتر از آن، سوزاندن و مصرف کالری داشته باشد.

به عبارت دیگر به جای دریافت کالری و جذب انرژی، انرژی مصرف کند. این کار در ابتدای رژیم دشوار است اما در طول آن و با عادت کردن بدن به روند رژیم لاغری و انرژی دریافتی و سوزانده شده، بیشتر می شود. برای افزایش کاهش وزن در طول رژیم لاغری با عدسی می توان ورزش کرد.

فعالیت های ورزشی علاوه بر سوزاندن مقدار انرژی بیشتر باعث تقویت عضلات نیز می شوند و از تحلیل آن ها جلوگیری می کنند. در واقع بدن به جای استفاده از عضلات برای تامین انرژی خود چربی مصرف می کند که این مسئله باعث کاهش سایز و وزن می شود.

بعضی از افراد با مصرف دارو در طول رژیم، سرعت کاهش وزن را افزایش می دهند که این افراد نیز باید داروها را زیر نظر پزشک و مطابق با دستور ایشان مصرف کنند.

چه روش هایی در کنار رژیم لاغری با عدسی باعث کاهش وزن بیشتر می شوند؟

چه روش هایی در کنار رژیم لاغری با عدسی باعث کاهش وزن بیشتر می شوند؟

استفاده خودسرانه از دارو مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می کند. داروهایی که پزشکان برای سرعت گیری روند کاهش وزن استفاده می کنند، معمولا داروهای کاهنده اشتها هستند.

آیا در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی، نیاز به مصرف دارو نیز می باشد؟

در بخش قبل گفته شد که بعضی بیماران برای سرعت گیری روند کاهش وزن، دارو استفاده می کنند. اما به طور کلی در یک رژیم لاغری نیز پزشک با توجه به شرایط بیمار، داروهایی تجویز می کند که مصرف آن ها کاهش وزن را سرعت داده یا به روند اجرای ساده تر آن کمک می کند.

البته در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی معمولا نیازی به مصرف دارو نیست. چون این رژیم کوتاه مدت است و در اجرای آن مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی شود.

آیا در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی، نیاز به مصرف دارو نیز می باشد؟

آیا در طول اجرای رژیم لاغری با عدسی، نیاز به مصرف دارو نیز می باشد؟

اما در رژیم های بلند مدت که احتمال بروز مشکلاتی مانند ریزش مو، ضعف و کمبود انرژی و … برای بیمار وجود دارد، پزشکان داروهایی مانند مولتی ویتامین و … را برای بیمار تجویز می کنند که از بروز مشکل برای آن ها جلوگیری می کند.

همچنین برخی از داروهای گیاهی کاهنده اشتها یا کاهنده جذب کالری از مواد غذایی هستند که استفاده از این مواد نیز می تواند در رژیم های طولانی مدت مفید بوده و به نتیجه گیری سریع تر و راحت تر از رژیم های لاغری کمک کند.

هیچ کدام از این داروها حتی در صورت فروش آزاد توسط داروخانه ها نباید به طور خودسرانه تهیه و مصرف شوند و تنها پزشک متخصص تغذیه می تواند نوع و مقدار مجاز مصرف دارو را برای بیمار مشخص کند.

در صورت بروز مشکل در رژیم لاغری با عدسی چه باید کرد؟

در بخش های قبلی مقاله رژیم لاغری با عدسی، در مورد عوارضی که این رژیم و سایر رژیم های مشابه برای بیمار ایجاد می کنند، صحبت شد و همان طور که گفته شد، این عوارض گاهی می توانند بسیار جدی باشند.

به عنوان مثال در صورت کمبود انرژی بدن، فرد دچار ضعف های شدید شده و این ضعف ها به بروز مشکلاتی برای او منجر شوند. در این شرایط برای جلوگیری از آسیب های جدی باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

البته در صورتی که بیمار، رژیم را از یک متخصص تغذیه دریافت کرده باشد و زیر نظر ایشان به اجرای رژیم بپردازد، بروز مشکلات و عوارض کمتر شده و در صورتی که مشکل خاصی برای بیمار ایجاد شود نیز اقدامات درمانی و کمک به بیمار به موقع انجام می شود.

اما در صورتی که به طور خودسرانه از یک رژیم لاغری استفاده می کنید، به محض مشاهده مشکلات جدی بهتر است که ابتدا به پزشکی عمومی مراجعه کنید.

در صورتی که تشخیص پزشک، عوارض رژیم باشد، باید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و ادامه رژیم خود را زیر نظر ایشان پیگیری کنید. پزشکان زیادی در زمینه تغذیه تخصص و تبحر دارند که می توانید با مراجعه به ایشان بهترین نتیجه را دریافت کنید.

یکی از بهترین پزشکان در این زمینه دکتر کوهدانی هستند که در زمینه طراحی و ارائه انواع رژیم های لاغری تخصص داشته و به وضعیت بیماران کمک و رسیدگی می کنند.

بهترین رژیم لاغری جایگزین رژیم عدسی چیست؟

اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده باشید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که چه رژیمی را می توان جایگزین رژیم لاغری با عدسی کرد تا برای مدت زمان طولانی، قادر به اجرای آن بود و کاهش وزن زیادی را تجربه کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین کار برای دریافت چنین رژیمی مراجعه به متخصص تغذیه است.

پزشک بعد از بررسی وضعیت شما بهترین رژیمی که وضعیت بدن شما با آن مطابقت داشته و نتیجه خوبی دریافت می کنید را به شما معرفی می کند. بنابراین بهترین رژیم برای جایگزینی با رژیم لاغری عدس، رژیمی است که به طور شخصی سازی شده برای بیمار طراحی شده باشد.

این رژیم ها معمولا از دسته رژیم های کالری شماری هستند و در آن با محدود کردن میزان کالری مصرفی بیمار، به کاهش وزن او کمک می کنند. برای دریافت بهترین رژیم شخصی سازی شده و مطابق با وضعیت خود می توانید به دکتر کوهدانی مراجعه کنید.

بهترین رژیم لاغری جایگزین رژیم عدسی چیست؟

بهترین رژیم لاغری جایگزین رژیم عدسی چیست؟

آیا رژیم لاغری با عدسی یا رژیم های مشابه، برای تثبیت وزن هم مناسب هستند؟

از دیگر دغدغه های بیماران در یک رژیم لاغری، ثابت ماندن وزن بعد از رسیدن به وزن ایده آل است. این دغدغه در واقع بزرگ ترین مشکل و نگرانی بیماران است. در بسیاری از روش هایی که کاهش وزن سریع دارند، برگشت وزن نیز با سرعت اتفاق می افتد اما برای کنترل این موضوع می توان از رژیم تثبیت وزن استفاده کرد.

این رژیم، وزن بیمار را در محدوده سالم نگه می دارد و از اضافه وزن مجدد آن جلوگیری می کند. برای ورود به رژیم تثیبت وزن می توان از رژیم های کوتاه مدت مانند رژیم لاغری با عدسی استفاده کرد. این رژیم ها وزن بیمار را به محدوده مناسب رسانده و بیمار را برای ورود به رژیم عادی آماده می کنند که از افزایش وزن مجدد او جلوگیری می کند.

آیا رژیم لاغری با عدسی یا رژیم های مشابه، برای تثبیت وزن هم مناسب هستند؟

آیا رژیم لاغری با عدسی یا رژیم های مشابه، برای تثبیت وزن هم مناسب هستند؟

بهترین روش برای دریافت رژیم غذایی مناسب چیست؟

برای دریافت یک رژیم غذایی مناسب و سالم، ابتدا باید وضعیت بیمار بررسی شود. مسائلی مانند ویتامین ها و وضعیت مواد داخلی در بدن و … باید بررسی شده و رژیم با توجه به آن ها برای بیمار طراحی شود.

بهترین روش برای دریافت رژیم غذایی مناسب چیست؟

بهترین روش برای دریافت رژیم غذایی مناسب چیست؟

بررسی چنین مسائلی کاملا علمی و تخصصی است و تنها توسط پزشکان متخصص در این زمینه امکانپذیر است. پزشک سپس با توجه به وضعیت بیمار، بهترین رژیم را برای او طراحی می کند. این رژیم کمبود ویتامین ها و … را جبران کرده و به کاهش وزن بیمار نیز منجر می شود. از پزشکان خوب در این زمینه می توان دکتر کوهدانی را معرفی کرد.

منبع:

cutt.ly

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید