بهترین زمان مصرف آبغوره

خواص آبغوره چیست
خواص آبغوره چیست
2022/08/06
غذاهای پروتئین دار برای لاغری
غذاهای پروتئین دار برای لاغری
2022/08/06
بهترین زمان مصرف آبغوره

بهترین زمان مصرف آبغوره

در این مقاله به بررسی موضوع بهترین زمان مصرف آبغوره خواهیم پرداخت.

بسیاری از افراد به دلایل بسیار متعددی، دچار اضافه وزن و چاقی خواهند شد که این امر باعث به وجود آمدن معضلاتی چون اضافه وزن شدید، بیماری های مرتبط با چاقی از جمله دیابت نوع ۲، کبد چرب، مشکلات قلبی و عروقی و … خواهند شد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

بدین منظور، افرادی که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، تلاش دارند که بتوانند با بهترین روش اقدام به کاهش وزن و یا از بین بردن بیماری های مرتبط با آن نمایند. یکی از بهترین روش ها طبیعتا روش رژیم غذایی و مصرف مواد خوراکی می باشد که کمک به لاغری و کاهش وزن آنان نماید.

از آنجایی که متد و روش های متعددی در این زمینه وجود دارد، بهتر است افراد نزد بهترین متخصصین تغذیه مراجعه نمایند که دکتر کوهدانی می تواند یکی از بهترین متخصصین این حوزه باشد.

بهترین زمان مصرف آبغوره

بهترین زمان مصرف آبغوره

از آنجایی که مواد خوراکی متعددی برای درمان چاقی و درمان بیماری های مرتبط با آن وجود دارد، یکی از پرطرفدارترین و کارآمدترین نوشیدنی ها و خوراکی هایی که در اکثر برنامه های غذایی وجود دارد، مصرف آبغوره می باشد.

آبغوره به دلیل داشتن خواص فراوانی که در خود دارد، به یکی از محبوب ترین مواد غذایی برای لاغر شدن و از بین بردن بیماری های مرتبط به چاقی تبدیل شده است.

ما در این مقاله قصد داریم تا ابتدا در مورد چاقی و لاغری و موارد آن صحبت نماییم و در نهایت در باره آبغوره و مزایای استفاده  ازآن صحبت نماییم و بگوییم که بهترین زمان مصرف آبغوره، چه زمان هایی می باشد. در این راستا از تجربیات دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه نیز بهره مند خواهیم شد.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  • چاقی چیست؟
  • علت چاقی چیست؟
  • لاغری چیست و چه مزایایی دارد؟
  • خواص مصرف آبغوره و موارد مصرف آن چه می باشد؟
  • طبع آبغوره چگونه است؟
  • خواص مهم مصرف آبغوره چیست؟
  • مصارف غیر خوراکی آبغوره چیست؟
  • خواص مهم آبغوره در طب سنتی چه مواردی می باشد؟
  • آبغوره و تاثیر آن روی لاغری فرد چگونه است؟
  • میزان تاثیرگذاری آبغوره برای کاهش وزن و لاغری تا چه اندازه می باشد؟
  • آبغوره های صنعتی بهتر است یا آبغوره های خانگی؟
  • بهترین زمان مصرف آبغوره چه زمانی می باشد؟
  • نکات مهم در مورد مصرف آبغوره برای لاغری چیست؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه آبغوره چیست؟
  • نتیجه گیری

 

چاقی چیست؟

از آنجایی که موضوع اصلی مقاله مرتبط به لاغری می باشد، ابتدا به تعاریفی از چاقی و معضلات آن خواهیم پرداخت.

کم تحرکی، وزن بالا، غذاهای ناسالم و دیگر موارد خطرناک، از معضلات چاقی به حساب می آید. زمانی که ما مواد غذایی نامناسب مصرف می کنیم، کالری دریافت شده از این گونه مواد غذایی، در راه درستی در بدن مصرف نمی شود و باعث بروز مشکلاتی از جمله افزایش چربی بدن، افزایش کلسترول و دیگر موارد می شود.

در نتیجه تمامی این فرایندهای رخ داده در بدن، باعث به وجود آمدن اضافه وزن و چاقی خواهد شد. اضافه وزن و چاقی که طی سالیان اخیر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است، باعث شده تا سلامتی عمومی افراد به خطر بیفتد و باعث بروز مشکلات عدیده ای شود. امروزه یکی از عمده دلایل مرگ و میر بین افراد، چاقی و بیماری های زمینه ای مرتبط با آن شده است.

اگر چه که اضافه وزن قابل پیشگیری و درمان است، اما برخی افراد سهل انگاری های متعددی در این زمینه انجام می دهند که خوشایند نیست.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر کوهدانی دیدن کنید.

چاقی و بیماری چاقی یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افراد می باشد

چاقی و بیماری چاقی یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افراد می باشد که بر اثر عواملی چون مشکلات ژنتیکی، غذاهای نامناسب و دیگر موارد به وجود می آید. از آنجایی که چاقی مشکلات متعددی را ایجاد می کند، برای درمان آن باید هزینه های متعددی را تحمل کرد تا بتوان به وزن درست و ایده آل خود رسید.

حال مسئله این است که چگونه می توان از راه مختلفی اقدام به لاغری کرد؟ پاسخ سوال این است که با استفاده از رژیم های لاغری و مصرف مواد غذایی مناسب و طبق اصول و برنامه تعیین شده می توان به حل معضل این مشکل پرداخت.

یکی از روش های درمان چاقی استفاده از نوشیدنی های لاغری طبق تجویز پزشک می باشد که یکی از این نوشیدنی ها می تواند آبغوره باشد. لازم به ذکر است که نحوه مصرف و تجویز این گونه نوشیدنی ها باید تحت نظر متخصص تغذیه انجام شود. دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی برای مصرف مواد غذایی مناسب برای شما عزیزان باشد.

چاقی و بیماری چاقی یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افراد می باشد

چاقی و بیماری چاقی یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افراد می باشد

شما در حال مطالعه بهترین زمان مصرف آبغوره می باشید.

علت چاقی چیست؟

علت چاقی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. علاوه بر مسائل ژنتیکی که عملا برای انسان ناخواسته رخ می دهد، عادت های بد غذایی و تجمع چربی ها در بدن باعث افزایش وزن بی رویه خواهد شد. همچنین افرادی که می دانند ممکن است دچار چاقی شوند، از مصرف نوشیدنی و غذاهایی که می تواند روند چاقی را کندتر نماید، خودداری می کنند.

از آنجایی که مشکلات ناشی از چاقی می تواند صدمات جبران ناپذیری به انسان بزند. توصیه می شود که کمترین میزان کالری را وارد بدن خود کنید، زیرا میزان افزایش کالری با میزان انباشته شدن چربی رابطه برعکس دارد.

یعنی هر چه میزان کالری بدن شما افزایش یابد، بدن قادر نخواهد بود برای نگه داشتن انرژی خود چربی مصرف کند و همین امر باعث انباشته شدن چربی و چاقی خواهد شد.

این گونه مواقع بهتر است از مواد غذایی و نوشیدنی هایی از جمله آبغوره استفاده کرد که کمترین میزان کالری وارد بدن شده و از طرفی باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود.

این که چگونه می توان با مصرف نوشیدنی هایی از جمله آبغوره اقدام به کاهش وزن کرد، بستگی به عواملی چون بهترین زمان مصرف آبغوره دارد که بهترین پزشکان متخصص تغذیه همچون دکتر کوهدانی، در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. دکتر کوهدانی به عنوان معتبرترین متخصص تغذیه می تواند در این زمینه راهنمای خوبی برای شما باشد.

علت چاقی چیست؟

علت چاقی چیست؟

خطرات مرتبط با بیماری چاقی

چاقی همراه با مشکلات و بیماری های متعدد، یکی از معضلات اساسی جامعه امروزی است. چاقی می تواند باعث بروز بیماری هایی همچون دیابت نوع ۲، ابتلا به سرطان های مختلف، مشکلات فشار خون، سکته های قلبی و مغزی، و … شود.

حال در مبحث بهترین زمان مصرف آبغوره، به سراغ لاغری و تعاریفی از آن خواهیم رفت.

خطرات مرتبط با بیماری چاقی

خطرات مرتبط با بیماری چاقی

لاغری چیست و چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که آرزوی افرادی که دچار چاقی شدید هستند، لاغر شدن است، نکته مهم این است که لاغر شدن برای افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند، تا حدی مجاز و درست می باشد.

در جامعه ما لاغر بودن تعاریف گوناگونی دارد. برای مثال وقتی فردی زیاد به سرگیجه و ضعف مبتلا می شود و کمی از بقیه کم وزنتر است، لاغر به حساب می آید.

لاغر بودن و مناسب بودن اندام فرد از نظر لاغری دارای شاخص و معیارهای خاصی می باشد که مهمترین شاخص آن، شاخص توده بدنی می باشد که اگر فرد میزان شاخصش از ۱۸ کمتر شود، یعنی فرد لاغر می باشد.

از طرفی این درجه بندی نباید از میزان و درجه بندی استاندارد خودش خارج شود. زیرا هر چه شاخص توده بدنی رو به پایین باشد، فرد دچار لاغری شدید و مشکلات مربوط به آن خواهد شد.

مشورت با پزشکان متخصص تغذیه

بهتر است در این گونه موارد با پزشکان متخصص تغذیه بحث و مشورت کرد که فرد بتواند با رسیدن به وزن ایده آل زندگی مناسب و راحت تری را تجربه نماید. اگر فرد چاق، اقدام به لاغری نماید و به اندازه درست و مناسب لاغری بر اساس شاخص ها برسد، می تواند به بهترین شکل ممکن از مزایای لاغری استفاده کافی را ببرد.

لازم به ذکر است که لاغر شدن به اندازه می تواند برای بدن موثر باشد ولی اگر دچار لاغری شدید شوید، ممکن است دچار مشکلات عدیده ای شوید. پس نکته قابل ذکر این است که از مصرف خودسرانه مواد غذایی لاغر کننده و نوشیدنی های لاغری جدا خودداری کنید، زیرا مصرف نوشیدنی های مرتبط با لاغری، از جمله آبغوره باید تحت نظر پزشک باشد.

زیرا بهترین زمان مصرف آبغوره زمانی است که دکتر برای شما تجویز خواهد کرد. سرکار خانم دکتر کوهدانی، یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه و لاغری به روش های رژیم غذایی می باشد که شما می توانید با کمک از ایشان، اقدام به مصرف مواد غذایی لاغری نمایید.

از جمله مزایای لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا رفتن انرژی

هر چه میزان وزن بدن به اندازه ایده آل و درست خود برسد، فرد دچار انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های خود خواهد شد. زیرا چاقی و چربی های انباشه شده آن باعث کم تحرکی در فرد می شود و حتی در انجام فعالیت های عادی خود عاجز خواهد بود.

بهبود حافظه

طبق نظریه محققان و کارشناسان متعددی که تحقیقات زیادی در مورد حافظه و چاقی کرده اند، به این نتیجه رسیده اند که کسانی که از وزن ایده آل بهره می برند، از هوش و حافظه بهتری نسبت به افراد چاق برخوردار هستند.

زیرا با کاهش وزن، باعث خواهد شد که سلول های خونی در رگ های مغز سریع تر و راحت جریان پیدا کند. همین امر باعث خواهد شد که قدرت حافظه فرد به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

مهمترین نکته در مورد چاقی و حافظه این است که افرادی که چربی و کالری بیشتری دریافت می کنند، از قدرت ذهنی کمتری برخوردارند زیرا بیشترین فعالیت بدن در قسمت سلول های چربی می باشد تا سلول های مغزی.

بهبود روابط

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل و درست، می تواند باعث تقویت رابطه با شریک زندگی تان شود. زیرا طبق تحقیقات به عمل آمده در مورد رابطه های زناشویی، به این نتیجه رسیده اند که کسانی که از چاقی رنج می برند، دچار مشکلات زناشویی و اختلافات زیادی شده اند و از طرفی چاقی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می شود،

همین امر باعث خواهد شد که همسر فرد هم دچار مشکلات متعددی شود. از آنجایی که چاقی باعث تغییر خلق و خوی فرد به مرور زمان می شود، باعث به وجود آمدن اختلافات نیز خواهد شد.

حال با مصرف درست مواد غذایی با نظر پزشک، می توان به وزن ایده آل رسید و در نهایت این امر باعث بهبود روابط در زندگی شخصی خود خواهد شد. لازم به ذکر است، بسیاری از افراد به خصوص افراد متاهل، همسرشان اقدام به تجویز خودسرانه مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف لاغری می کنند که این امر کاملا اشتباه است و بهتر است تحت نظر پزشک متخصص اقدام به لاغری نمایند. دکتر کوهدانی می تواند در این زمینه کمک حال شما باشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

داشتن اضافه وزن شدید می تواند باعث به وجود آمدن تومورهای سرطانی در بخش های مختلفی از بدن شود. زیرا اضافه وزن باعث التهاب بدن و از طرفی تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. افرادی که قصد لاغری دارند، می توانند تنها با ۱۰ درصد کاهش وزن خود، از ابتلا به سرطان های متعدد جلوگیری نمایند.

لازم به ذکر است که مصرف آبغوره می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش دهد که ما در ادامه مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می توان با مصرف آن و بهترین زمان مصرف آبغوره، از ابتلا به سرطان جلوگیری نمود.

درمان افسردگی و بهبود حالات روحی

چاقی و اضافه وزن، باعث کمبود اعتماد به نفس شده و همچنین احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. زیرا افرادی که چاق هستند، به دلیل محدودیت در انجام برخی فعالیت ها، احساس خوشحالی ندارند و همین امر باعث افسردگی های مزمن در فرد خواهد شد. با اقدام به مصرف مواد غذایی لاغر کننده، می توان تا حد زیادی از وزن خود را کاهش داد و در نهایت، در بهبود حالات روحی کمک نمود.

تغییر طعم غذاها

افرادی که دچار چاقی هستند و از اضافه وزن رنج می برند، اکثر این افراد دچار مشکلات چشایی هستند که طعم و ذائقه غذاها برایشان ملموس و واقعی نخواهد بود.

دلیل اصلی آن هم به دلیل تغییرات هورمونی به دلیل چاقی می باشد. طبق تحقیقات متعدد، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که کاهش وزن را تجربه می کنند و به وزن درست و معمول می رسند، دچار تغییر چشایی شدند و طعم غذاها را واقعی تر و ملموس تر حس می کنند. همین امر باعث خواهد شد که افراد ترغیب به نگهداری وزن خود در حد نرمال باشند.

جالب است بدانید که مصرف آبغوره باعث خواهد شد که طعم غذاهای مختلف به طرز چشمگیری، ملموس برای افراد بیاید. لذا توصیه می شود که با تجویز پزشک تغذیه در مورد نحوه مصرف آن مشورت نمایید. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین این حوزه می باشد.

لذت از ورزش

کاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب، باعث تناسب اندام خواهد شد و همین امر باعث بهبود فعالیت های ورزشی و روزانه خواهد شد. به همین ترتیب عملا ورزش جزو عادت روزانه فرد خواهد شد و باعث خواهد شد که همیشه بدن فرد در فرم ایده آل و مناسب خود قرار بگیرد.

از طرفی با افزایش فعالیت های بدنی، میزان قدرت دفاعی بدن به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. پیاده روی یکی از بهترین ورزش های مورد استفاده برای این گونه افراد می باشد.

کاهش علائم آرتروز

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، به دلیل فشار بر عضلات و مفصل های استخوانی دچار مشکلات و بیماری های مختلفی از جمله آرتروز خواهند شد. حال با کاهش وزن اصولی و درست، می توان این فشار را از روی استخوان ها برداشت و عملا بیماری آتروز، پیشگیری یا درمان خواهد شد.

کاهش هزینه ها

افرادی که چاق هستند و غذای زیادی مصرف می کنند، باعث می شود که دچار هزینه های سنگینی شوند. زیرا این گونه افراد هیچ گونه سیری در مقابل غذا نخواهند داشت و همین امر باعث افزایش هزینه می شود.

حال اگر با روش های اصولی رژیم غذایی اقدام به لاغری کنید، طی مدت زمانی وعده های اضافی و غذاهای مضر از سبد غذایی شما حذف خواهد شد که همین امر باعث خواهد شد که در هزینه ها صرفه جویی به عمل آید.

از طرفی به دلیل هزینه های سنگین درمانی بابت بیماری های مرتبط  با چاقی، عملا فردی که اقدام به لاغری می کند، از بیماری های چاقی و هزینه های مربوط به درمان آن جلوگیری کرده است.

شما می توانید با مشورت و کمک از سرکار خانم دکتر کوهدانی در زمینه تغذیه، اقدام به لاغری و کاهش هزینه ها کنید. شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف آبغوره هستید.

درمان بیماری ها

همان طور که بارها گفته شد، چاقی معضلات و بیماری های متعددی را به همراه خود دارد. حال افرادی که اقدام به لاغری به روش رژیم های غذایی و نوشیدنی های مربوط به آن از جمله آبغوره می کنند، عملا از ابتلا به بیماری های مختلف چاقی پیشگیری یا درمان خواهند کرد.

از طرفی مصرف آبغوره علاوه بر لاغری، خواص درمانی برای درمان کبد چرب، فشار خون و دیگر موارد خواهد داشت که عملا این گونه بیماری ها مرتبط با اضافه وزن می باشد. حال این که چگونه می توان این گونه نوشیدنی ها را مصرف نمود، بستگی به نظر پزشک و طریقه مصرف آن دارد.

بهبود خواب

افرادی که دارای وزن درست هستند، عموما خواب منظم و بهتری را تجربه می کنند.

زیرا کاهش وزن و نداشتن چاقی، باعث بهبود در سیستم تنفسی و عروقی خواهد شد که این موارد می تواند به صورت مستقیم روی خواب و استراحت فرد تاثیر بگذارد.

عملا لاغری مناسب و داشتن رژیم غذایی متعادل، باعث تغییر سبک زندگی و بهتر شدن کیفیت زندگی خواهد شد.

تا این بخش از مقاله در مورد چاقی و لاغری و موارد مختلف که ارتباط مستقیم با مبحث مقاله دارد، صحبت کردیم.

حال به سراغ مبحث اصلی مقاله یعنی آبغوره و مزایای آن خواهیم رفت و در می یابیم که بهترین زمان مصرف آبغوره برای رسیدن به نتیجه ایده آل در زمینه لاغری و درمان بسیاری از بیماری ها، چه زمانی است؟

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد مصرف این نوع نوشیدنی ها با سرکار خانم دکتر کوهدانی که یکی از بهترین متخصصین تغذیه می باشد، تماس حاصل فرمایید.

بهبود خواب

بهبود خواب

خواص مصرف آبغوره و موارد مصرف آن

آبغوره که تشکیل شده از میوه ای سبز رنگ و با طعم ترش می باشد، یکی از نوشیدنی های پرطرفدار میان افراد مختلف به خصوص ایرانیان می باشد. میوه اصلی آن غوره نام دارد که طی فرایندی، می توان آبغوره از آن تهیه کرد.

آبغوره دارای خواص بسیار فراوانی از جمله: اسید سوکسینیک، اسید مالیک، اسید گلیکولیک، اسید فرمیک، اسید اگزالیک و قند می باشد که سرشار از ویتامین C می باشد.

این نوشیدنی باعث کنترل وزن، بهبود جریان خون و دیگر موارد خواهد شد که به مرور در مورد آن توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

جالب است بدانید که آبغوره علاوه بر خواص درمانی که دارد، باعث خواهد شد که در زمان گرما، احساس تشنگی کمتری را تجربه کنید.

طبع آبغوره

طبع آبغوره از نوع طبع سرد می باشد که عملا جزو طب سنتی محسوب می شود که افرادی که قصد دارند این موارد غذایی را برای لاغری یا دیگر موارد استفاده کنند، باید طبع گرم داشته باشند و برای افراد سرد مزاج توصیه نمی شود. در مورد این مسئله باید با متخصص تغذیه خود مشورت های لازم را انجام دهید.

طبع آبغوره

طبع آبغوره

خواص مهم مصرف آبغوره

حفظ سلامت سیستم گوارش بدن

آبغوره به دلیل خاصیت ترش بودن، باعث خواهد شد که فرد اشتهای بیشتری داشته باشد و از طرفی زود هضم می باشد که این امر باعث خواهد شد که اگر فردی دچار اختلالات گوارشی می باشد، با مصرف آبغوره این اختلالات رفع خواهد شد.

از طرفی به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن باعث ضد عفونی شدن روده از باکتری ها و میکروب ها خواهد شد. مصرف آبغوره باید طبق نظر پزشک با توجه به شرایط شما تجویز شود و بهترین زمان مصرف آبغوره برای شما معین شود.

پیشگیری از سرطان ها

یکی از بارزترین خصوصیات آبغوره، این است که این نوشیدنی سرشار از ویتامین C می باشد. همان طور که می دانید، این ویتامین یکی از بهترین مواد معدنی و با ارزش در بدن می باشد که عملکرد آن در بدن باعث خواهد شد که فرد کمتر دچار بیماری های مهلک سرطانی شوند. زیرا ویتامین C ارتباط مستقیم با سیستم ایمنی بدن دارد.

مبارزه با تومورهای سرطانی

بسیاری از پزشکان برای بیمارانی که درگیر سرطان و تومور می باشند، آبغوره تجویز می کنند. زیرا علاوه بر داشتن ویتامین C در داخل این نوشیدنی، خاصیت اسیدی بودن آن باعث خواهد شد که بدن به صورت مداوم ضد عفونی شود و از سلول های سرطانی پاکسازی شود.

همین امر دلیل بر خاصیت درمانی بودن آبغوره دارد و اگر شما در بهترین زمان مصرف آبغوره با توجه به شرایط خود مصرف کنید، بهترین نتیجه را از آن دریافت خواهید کرد.

کاهش فشار خون

همان طور که می دانید، آبغوره از نوشیدنی های ترش مزه می باشد و به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن باعث ضد عفونی کردن خون نیز خواهد شد. از این رو باعث خواهد شد که کسانی که از آبغوره استفاده می کنند، کمتر دچار افزایش فشار خون شوند.

آبغوره عملا برای افرادی که مشکل فشار خون دارند و فشار خون آنان رو به بالا است، پیشنهاد بسیار خوبی می باشد که با مصرف آبغوره به اندازه معین و در بهترین زمان ممکن، از خاصیت دارویی آن بهره ببرند.

کاهش کلسترول بد

آبغوره و مصرف آن به مقدار مشخصی که تعیین می شود، باعث خواهد شد که کلسیم موجود در خون از بین برود و همین امر باعث خواهد شد تا افرادی که کلسترول بد دارند، به مرور زمان این مشکل برایشان رفع شود.

درمان درد سیاتیک و کمردرد

به دلیل داشتن مقدار خوبی پتاسیم درون آبغوره، افرادی که دچار دردهای عضلانی و کمر درد و سیاتیک هستند، می توانند با مصرف آبغوره، کمک زیادی برای درمان این گونه عارضه ها به خود داشته باشند.

قابل ذکر است که مصرف آبغوره به صورت خودسرانه به افرادی که دچار بیماری هستند، توصیه نمی شود و بهتر است با یک پزشک تغذیه مشورت نمایند و بهترین زمان مصرف آبغوره برای آنان تجویز شود. یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه که می تواند در این امور کمک حال شما باشد، سرکار خانم دکتر کوهدانی می باشد.

درمان کم خونی

جالب است بدانید که آبغوره به دلیل خاصیتی که دارد، برای درمان کم خونی مفید است و می توان از آن به عنوان یکی از درمان های کم خونی استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که تا حدودی اثر خواهد داشت و باید بقیه مراحل درمان کم خونی شما با داروهای مخصوص به آن انجام شود. استفاده از آبغوره به دلیل رقیق سازی خون باعث ایجاد گردش خون بیشتر در رگ ها خواهد شد.

عامل هضم راحت تر غذا

همان طور که بارها گفته شد، آبغوره به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، باعث خواهد شد که غذا زودتر از حالت عادی هضم شود و باعث حل شدن غذاهای چرب در آبغوره خواهد شد که همین امر باعث خواهد شد که مشکلات گوارشی به خصوص در معده برای فرد ایجاد نشود.

کاهش وزن

همان طور که مشخص است، آبغوره به دلیل اسیدی بودن آن باعث خواهد شد که به مقدار زیادی، چربی های درون بدن انسان تجزیه شود و همین امر باعث خواهد شد که وزن بدن به مرور کمتر شود.

البته لازم به ذکر است که مصرف آبغوره به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست، بلکه باید همراه با رژیم غذایی متنوع و ورزش مصرف شود. به همین دلیل بهتر است با متخصصین تغذیه در این باره مشورت شود. سرکار خانم دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین در این حوزه می باشد.

ما در انتهای مقاله به طور مفصل در مورد آبغوره و نحوه کاهش وزن با آن صحبت خواهیم نمود و در نهایت در مورد بهترین زمان مصرف آبغوره سخن خواهیم گفت.

از بین برنده باکتری های معده و روده

آبغوره به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن، خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز خواهد داشت که باعث پاکسازی باکتری ها و میکروب های معده خواهد شد. البته در این گونه موارد باید با صلاحدید پزشک، مقدار معینی نیز مصرف شود.

درمان بواسیر

استفاده از آبغوره می تواند به صورت موضعی هم باشد. افرادی که در دفع مدفوع دچار مشکل هستند، می توانند از آبغوره استفاده نمایند. نحوه کار به این صورت است که بعد از دفع، مقداری آبغوره را با آب ترکیب کرد و بعد از انجام شست و شوی ناحیه مورد نظر، این ماده ترکیب شده را آغشته نمود.

لازم به ذکر است که انجام این گونه درمان ها باید با تشخیص پزشک متخصص باشد و لذا بهتر است قبل از انجام هر کاری، نظرات پزشک متخصص خود را جویا شوید و بعد با مشورت دکتر اقدام به چنین درمانی نمایید.

خاصیت قاعده آوری

جالب است بدانید که مصرف آبغوره باعث خواهد شد که زنانی که دچار مشکل قاعدگی هستند، مشکل آنان رفع گردد. مصرف آبغوره در دختران باعث به جلو افتادن دوران بلوغ و قاعدگی نیز خواهد شد.

خواص آبغوره برای پوست

آبغوره به عنوان منبعی طبیعی برای دریافت خواص مختلف برای پوست استفاده می شود. به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، باعث خواهد شد که با استفاده از آن بافت های پوست ترمیم و اکسیژن رسانی به بافت های پوستی شدت یابد.

از طرفی به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن باعث خواهد شد که اگر صورت شما جوش های متعددی دارد، می توانید با مقداری آب حل کنید و سپس به عنوان یک ماسک صورت، آن را به صورت خود بمالید و این امر باعث ضد عفونی شدن پوست شما و تنظیم PH پوست خواهد شد.

از طرفی به دلیل داشتن مقدار فراوانی ویتامین C باعث خواهد شد که جوش های صورت شما به مرور زمان از بین برود.

درمان دیابت

مصرف به اندازه آبغوره و تجویز آن در بهترین زمان مصرف آبغوره، باعث خواهد شد که افرادی که مبتلا به دیابت هستند، درمان شوند.

خواص آبغوره برای خانم های باردار

آبغوره حفظ کننده جنین است. در دوران بارداری بهتر است کمی آبغوره همراه با غذای روزانه مصرف شود. زیاده روی در مصرف آبغوره توصیه نمی شود زیرا غوره مدر است و ممکن است باعث سقط جنین شود.

فواید آبغوره برای کبد چرب

آبغوره خاصیت سرد مزاجی دارد و از طرفی کبد انسان خاصیت گرم بودن دارند. با خوردن آبغوره برای فردی که کبد چرب دارد، این تناقض ایجاد شده باعث خواهد شد تا چربی های اطراف کبد شروع به تجزیه شدن کنند و عملا خاصیت چربی سوزی آبغوره در بدن فرد ایجاد خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که برای کسانی که دچار چنین مشکلاتی هستند، بهتر است با تشخیص پزشک متخصص، اقدام به مصرف چنین مواد غذایی نمایند و از مصرف خودسرانه آن جلوگیری نمایند.

بهبود تب

کسانی که دچار مشکلاتی از جمله تب و عطش فراوان می شوند، بهترین نوشیدنی، آبغوره می باشد که بسیار از لحاظ کاهش درجه حرارت بدن و تشنگی موثر خواهد بود.

جهت کسب اطلاع بیشتر در مورد مصرف نوشیدنی های لاغری از جمله آبغوره و اطلاعات در مورد بهترین زمان مصرف آبغوره، با دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه تماس حاصل فرمایید.

بهبود تب

بهبود تب

مصارف غیر خوراکی آبغوره

آبغوره علاوه بر خاصیت خوراکی، خاصیت غیر خوراکی نیز دارد و از موارد مورد استفاده غیر خوراکی می توان به خاصیت درمانی بواسیر اشاره کرد و همچنین برای افرادی که دچار تورم گلو و گلو درد می باشند، می توانند با غرغره نمودن آن، تورم و التهاب گلو را کاهش دهند. همچنین به دلیل اسیدی بودن آن برای ضد عفونی زخم های جزئی بدن نیز می توان استفاده کرد.

درمان عفونت و چرک های درون گوش انسان

به دلیل خاصیت ضد عفونی بودن آبغوره، کسانی که دچار مشکل شنوایی و گوش هستند، می توانند چند قطره آبغوره در گوش خود بچکانند و به مرور زمان چرک گوش از بین خواهد رفت. البته در این خصوص، باید حتما با دکتر کوهدانی مشورت نمایید.

درمان عفونت و چرک های درون گوش انسان

درمان عفونت و چرک های درون گوش انسان

بایدها و نبایدهای استفاده از آبغوره

  • زنان باردار بهتر است از مصرف آبغوره خودداری نمایند یا تا حد امکان، مقدار بسیار کمی مصرف نمایند زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.
  • افرادی که دچار زخم معده هستند، بهتر است از مصرف آبغوره خودداری نمایند زیرا باعث تشدید بیماری خواهد شد.
  • زیاده روی در مصرف آبغوره می تواند باعث ضعیف شدن قوای جنسی شود.
بایدها و نبایدهای استفاده از آبغوره

بایدها و نبایدهای استفاده از آبغوره

خواص مهم آبغوره در طب سنتی

  • از بین برنده تورم و التهاب گلو با غرغره کردن آبغوره
  • از بین بردن چاقی و اضافه وزن زیاد.
  • درمان سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود ویتامین C در آبغوره.
  • ضد عفونی کردن سیستم گوارشی بدن از باکتری ها و بیماری های عفونی مختلف
  • باعث از بین رفتن کبد چرب و تقویت سلول های کبدی خواهد شد.
  • درمان زردی بدن با مصرف آبغوره به مقدار مشخص
  • تنظیم قاعدگی در زنان و کسانی که مشکلات قاعدگی دارند.
  • افزایش جذب غذا و افزایش اشتها
  • از بین بردن اسهال و استفراغ با خاصیت ضد عفونی کنندگی آبغوره.
  • درمان و ضد عفونی زخم های جزئی و کوچک با آغشته کردن آبغوره به محل زخم.
  • دفع سموم بدن و ادرار آور برای افرادی که مشکل کلیوی دارند.

از آنجایی که بیشترین مبحث این مقاله در مورد لاغری و رژیم های لاغری می باشد، به سراغ فواید آبغوره برای لاغری و بهترین زمان مصرف آبغوره برای نتیجه بخش بودن آن خواهیم رفت. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت رژیم غذایی مناسب برای لاغری می توانید با سرکار خانم دکتر کوهدانی در تماس باشید.

خواص مهم آبغوره در طب سنتی

خواص مهم آبغوره در طب سنتی

آبغوره و تاثیر آن روی لاغری فرد

همان طور که به طور خلاصه در مباحث قبلی گفته شد، آبغوره به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C و همچنین خاصیت اسیدی بودن و ضد عفونی بودن آن، با مصرف آن می توان تا حد چشمگیری باعث از بین رفتن کلسترول خون و فشار خون شد.

از طرفی مصرف آبغوره باعث بهبود جریان گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواهد شد. مهمترین نکته و خاصیت آبغوره برای افرادی که قصد دارند مقدار زیادی کاهش وزن داشته باشند و به وزن ایده آل دست بیابند، این است که به دلیل اسیدی بودن آبغوره، خاصیت چربی سوزی فراوانی دارد که همین امر باعث از بین رفتن توده های چربی خواهد شد.

البته مصرف خودسرانه آبغوره می تواند صدماتی برای فرد وارد نماید و بهتر است در مورد مصرف آن برای لاغری و دیگر موارد با پزشکی متخصص در زمینه تغذیه از جمله سرکار خانم دکتر کوهدانی مشورت شود و بهترین زمان مصرف آبغوره و مقدار مصرف آن برای شما به منظور رسیدن به وزن ایده آل مشخص شود.

یکی دیگر از دلایل اثر گذاری آبغوره در لاغری این است که به دلیل داشتن کالری کم درون آبغوره، باعث خواهد شد که افراد چاق برای دریافت انرژی خود از چربی های درون بدن خود استفاده کنند و عملا فرایند چربی سوزی رخ خواهد داد. بهتر است آبغوره همراه با غذاهایی مانند سالاد مصرف شود تا خاصیت کم کالری بودن آن به چشم بیاید.

آبغوره و تاثیر آن روی لاغری فرد

آبغوره و تاثیر آن روی لاغری فرد

میزان تاثیرگذاری آبغوره برای کاهش وزن و لاغری تا چه اندازه می باشد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که برای کاهش وزن، آبغوره را ناشتا مصرف کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود. اما نکته این است که در صورت ادامه دار بودن مصرف آن به صورت ناشتا، باعث ایجاد مشکلات گوارشی و زخم معده خواهد شد.

شما می توانید با برنامه ریزی درست تر و تغییر سبک غذایی خود همراه با استفاده از آبغوره به صورت مخلوط یا ترکیب در مواد غذایی، اقدام به استفاده نمایید و نتیجه خوبی دریافت نمایید. از آنجایی که آبغوره دارای کالری کم می باشد، می تواند به همراه رژیم غذایی درست در کنترل وزن خود کمک زیادی کرده باشد.

لزوم اثر گذاری آبغوره و مواد غذایی دیگر بر کاهش وزن، همگی به صلاحدید پزشک تغذیه بستگی دارد و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی در مورد مقدار مصرف آن و بهترین زمان مصرف آبغوره، متخصص تغذیه شما خواهد بود.

دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه در حوزه درمانی چاقی می باشد که شما می توانید امور لاغری و رژیم غذایی خود را به ایشان بسپارید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

میزان تاثیرگذاری آبغوره برای کاهش وزن و لاغری تا چه اندازه می باشد؟

میزان تاثیرگذاری آبغوره برای کاهش وزن و لاغری تا چه اندازه می باشد؟

مصرف آبغوره تا حد معمولی می تواند باعث کاهش فشار خون شود و به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن باعث ضد عفونی شدن سلول های خونی خواهد شد. اما لازم به ذکر است که استفاده از آن به جای دارو امری اشتباه است. آبغوره صرفا کمک کننده این قضیه خواهد بود و بهتر است ابتدا تحت نظر پزشکی متخصص اقدام به درمان نمایید و با نظر پزشک آبغوره مصرف نمایید.

آبغوره های صنعتی بهتر است یا آبغوره های خانگی؟  

آبغوره های صنعتی که در کارخانجات تولید می شوند، عموما به دلیل پشت سر گذاشتن مراحل بهداشتی و استانداردهای مختلفی، مشکلی در مصرف آن وجود نخواهد داشت.

برای آبغوره های خانگی به دلیل طبیعی بودن و نداشتن مواد نگهدارنده بهتر است مواردی رعایت شود تا دچار فاسد شدن یا از بین رفتن خاصیت آن نشود. از شستن دقیق غوره ها و تمیز کردن آن نباید غافل شد.

همچنین باید تمام هسته های آن بعد از آبگیری جدا شود تا به مزه تلخی نزند. در مورد زمان مصرف آن ها می توان گفت که بلافاصله بعد از تهیه شدن آبغوره طبیعی و خانگی می توان آن را به راحتی مصرف نمود. از  طرف دیگر در مورد نگهداری آنان باید گفت که نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد.

به دلیل گازدار بودن آبغوره، احتمال ترکیدگی شیشه و یا بطری وجود دارد. از طرفی زمانی که آبغوره آماده شد، باید در محفظه ای نگهداری شود که در بطری آن به حالت نیمه باز باشد تا دچار ترکیدگی نشود. سپس بعد از چند روز می توان آبغوره را در یخچال و با در بسته نگهداری کرد و زمان مصرف آن بستگی به تجویز پزشک و همچنین عوامل دیگر بستگی دارد.

مصرف آبغوره های صنعتی یا خانگی، هیچ گونه تفاوتی در عملکرد آن نخواهد گذاشت

به طور کلی مصرف آبغوره های صنعتی یا خانگی، هیچ گونه تفاوتی در عملکرد آن نخواهد گذاشت و بستگی به شرایط شما و میزان استفاده شما و در صورت تجویز پزشک با نظر پزشک می توانید مصرف نمایید.

در مورد بهترین زمان مصرف آبغوره که در مبحث بعدی به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهد شد، می توان گفت که زمان مصرف آبغوره بهتر است در میان غذا و یا با شکم پر باشد. زیرا با شکم خالی و ناشتا به مرور زمان دچار مشکلات مختلف گوارشی خواهید شد.

لازم به ذکر است، نظر نهایی و نحوه مصرف چنین نوشیدنی هایی، منوط به نظر پزشک تغذیه می باشد. زیرا پزشک بر اساس شرایط بدنی شما اقدام به نوشتن برنامه غذایی خواهد کرد و این که در کدام قسمت برنامه، آبغوره جا خواهد داشت، با صلاحدید پزشک مربوطه خواهد بود. سرکار خانم دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه در این زمینه می باشد. حال به سراغ مبحث اصلی مقاله یعنی بهترین زمان مصرف آبغوره خواهیم رفت.

مصرف آبغوره های صنعتی یا خانگی، هیچ گونه تفاوتی در عملکرد آن نخواهد گذاشت

مصرف آبغوره های صنعتی یا خانگی، هیچ گونه تفاوتی در عملکرد آن نخواهد گذاشت

بهترین زمان مصرف آبغوره

آبغوره به دلیل خاصیت ترش مزگی بودن آن همیشه مورد استفاده خانواده ها بوده است که هم به دلیل خاصیت درمانی و هم به عنوان چاشنی غذا و سالاد، محبوبیت بالایی را دارد. اما این که در چه زمان هایی باید مصرف شود، بستگی به شرایط و عوامل مختلفی خواهد داشت که ما در موارد زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت:

بهترین زمان مصرف آبغوره برای کاهش چربی

از آنجایی که آبغوره دارای خاصیت اسیدی بوده و دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C می باشد، باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن خواهد شد. از طرف دیگر، می توان آبغوره را با مواد غذایی مختلفی ترکیب کرد و صرف نمود که این امر باعث افزایش اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن و زود هضم شدن غذا خواهد شد.

بهترین زمان مصرف آبغوره برای از بین بردن چربی ها این است که همراه با غذا مصرف شود تا مقدار کالری درون غذا کاهش یابد تا بدن بتواند برای دریافت انرژی، اقدام به سوختن چربی های درون بدن نماید.

از مصرف آبغوره به صورت ناشتا خودداری شود زیرا ممکن است اثر معکوس داشته باشد و باعث دیر هضم شدن غذا شود و همین امر باعث بروز چربی و دیگر موارد خواهد شد.

موارد خوردن آبغوره به صورت ناشتا

یکی از موارد مصرف آبغوره که البته توصیه چندانی نمی شود، مصرف آن قبل از صرف صبحانه است که باعث چربی سوزی و لاغری خواهد شد. البته در طولانی مدت باعث ایجاد زخم معده خواهد شد. بهتر است مقدار مصرف آن  در زمان ناشتا با مشورت پزشک مربوطه انجام شود.

خوردن آبغوره همراه با غذا

بهترین زمان مصرف آبغوره، مصرف آن همراه با وعده های غذایی می باشد که خاصیت بیشتر و تاثیر گذاری بیشتری بر بدن خواهد داشت که باعث خواهد شد فرایند چربی سوزی و آب شدن شکم و پهلو صورت بگیرد.

این روش زمان مصرف نه تنها به معده و سیستم گوارش آسیبی نمی زند، بلکه باعث می شود تمامی مواد میکروبی و باکتری بدن توسط آبغوره از بین برود و باعث بهبود عملکرد هضم و جذب غذا شود.

از آنجایی که کبد نقش حیاتی در بدن ایفا می کند، مصرف آبغوره به همراه وعده های غذایی باعث خواهد شد که چربی کمتری جذب کبد انسان شود و عملا سیستم بدن با نظم خاصی کار خود را انجام خواهد داد.

خوردن آبغوره همراه با غذا

خوردن آبغوره همراه با غذا

نکات مهم در مورد مصرف آبغوره برای لاغری

اکنون در مورد بهترین زمان مصرف آبغوره برای لاغری گفتیم، نکات زیر می تواند کمک کننده شما باشد:

  • تاکید می شود که افرادی که دارای مزاج سرد هستند، از مصرف آن خودداری کنند. زیرا دچار ضعف عضلانی و اعصاب خواهید شد.
  • افرادی که سن بالایی دارند، بهتر است در مصرف آبغوره دقت نمایند. زیرا آبغوره به دلیل اسیدی بودن آن خاصیت حل شدگی مواد معدنی و ویتامین ها را دارد و ممکن است ویتامین کافی به بدن افراد سالمند نرسد.
  • برای مصرف آبغوره در زمان های متعدد باید با نظر پزشک خود اقدام به مصرف نمایید و خودسرانه دست به مصرف آن نزنید. دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی در این زمینه برای شما باشد.
  • اگر هنگام مصرف آبغوره دچار معده درد شدید، می توانید به آن زیره سیاه اضافه نمایید تا از درد معده کاسته شود.
نکات مهم در مورد مصرف آبغوره برای لاغری

نکات مهم در مورد مصرف آبغوره برای لاغری

عوارض مصرف بیش از اندازه آبغوره

ما در این مقاله در مورد فواید و بایدها و نبایدهای آن صحبت کردیم. اما لازم است بدانید زیاده روی در هر موردی باعث ایجاد مشکل برای انسان خواهد شد. از عوارض زیاده روی در مصرف آبغوره می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • مصرف نامتعارف آبغوره برای بانوان باردار، خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت.
  • مصرف بیش از اندازه آبغوره باعث تضعیف قوای جنسی نیز خواهد شد.
  • سرد مزاج ها به هیچ وجه نباید آبغوره مصرف نمایند.
  • افرادی که دچار مشکلات زمینه ای گوارشی از جمله زخم معده و ناراحتی روده هستند، بهتر است از مصرف آبغوره خودداری نمایند و با مشورت پزشک تغذیه، مواد غذایی دیگری مصرف نمایند.
  • اگر در مصرف آن زیاده روی نمایید، باعث ایجاد دل درد و دل پیچه و درد معده خواهید شد.
عوارض مصرف بیش از اندازه آبغوره

عوارض مصرف بیش از اندازه آبغوره

نتیجه گیری

ما در این مقاله، در مورد یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در میان خانواده های ایرانی صحبت کردیم که آبغوره نام دارد. آبغوره به مانند هر مواد غذایی دیگر دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد.

از این رو باید گفت که مصرف آبغوره می تواند تا حد زیادی از بیماری های مختلف جلوگیری کند و تاثیر شایانی در از بین بردن چاقی و به دست آوردن وزن دلخواه در بدن داشته باشد. در این مورد که بهترین زمان مصرف آبغوره چه زمانی می باشد، باید گفت بهتر است در حین مصرف غذا از آن استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

اما مهمترین فاکتور در مصرف آبغوره و دیگر مواد غذایی، نظر پزشک تغذیه می باشد. یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه که می تواند تاثیر مهمی در فرایند لاغری برای شما داشته باشد، سرکار خانم دکتر کوهدانی می باشد که می تواند راهنما و پزشک بسیار مناسبی برای شما به منظور مصرف مواد غذایی و آبغوره باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید