غذاهای پروتئین دار برای لاغری

بهترین زمان مصرف آبغوره
بهترین زمان مصرف آبغوره
2022/08/06
خواص شیره توت
خواص شیره توت
2022/08/06
غذاهای پروتئین دار برای لاغری

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

در این مقاله به بررسی بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری می پردازیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

بسیاری از افراد با مشکلات چاقی و بیماری های مرتبط با آن رنج می برند. زیرا چاقی صرفا به مبحث اضافه وزن ختم نخواهد شد، بلکه ممکن است انسان را دچار مشکلات مختلف و بیماری های مختلفی کند. بیماری های مرتبط با چاقی عبارتند از:

دیابت نوع ۲، مشکلات فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی و … به همین دلیل بسیاری از افراد درگیر با چاقی، در فکر و تلاش این هستند که بتوانند مشکل چاقی خود را حل نمایند و با کاهش وزن، به وزن ایده آل خود برسند.

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

یکی از روش های بسیار پرتقاضا، لاغری به روش رژیم غذایی می باشد که با کمک پزشکان متخصص، می توان به وزن ایده آل رسید و از بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری نمود.

در این راستا شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با خانم دکتر کوهدانی در تماس باشید. خانم دکتر کوهدانی، بهترین و معتبرترین متخصص تغذیه به شمار می آیند.

ما در این مقاله، به مبحث بسیار مهمی در مورد رژیم های لاغری و غذاهای پروتئین دار برای لاغری که نقش مهمی در سلامت بدن دارند، صحبت خواهیم نمود. با ما بمانید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

کاهش وزن چیست؟

رژیم غذایی چیست؟

رژیم غذایی سالم چیست؟

فواید رژیم غذایی سالم و مناسب چیست؟

نخوردن باعث لاغری می‌شود؛ یک باور اشتباه

غذاهای پروتئین دار برای لاغری کدامند؟

بایدها و نبایدهای دنیای پروتئین ها چیست؟

مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری و کاهش وزن چه مواردی می باشد؟

برنامه سرشار از پروتئین چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

نقش مهم پروتئین ها و غذاهای پروتئین دار در بدن چیست؟

رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری، مناسب چه کسانی می باشد؟

بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری و ورزش های حرفه ای، چه موادی را شامل می شود؟

نتیجه گیری

 

کاهش وزن چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع غذاهای پروتئین دار برای لاغری، ابتدا در مورد کاهش وزن و رژیم های لاغری صحبت خواهیم نمود. وقتی ما از کاهش وزن سخن می گوییم، یعنی این که فرد دچار  مشکلات مختلفی در زمینه چاقی شده است و در تلاش است که بتواند چربی های زائد درون بدن خود را از بین ببرد و در نهایت به کاهش وزن خود برسد. این کاهش وزن، فاکتور و عوامل مختلفی دارد.

یعنی زمانی که شما وارد فرایند کاهش وزن می شوید، تنها چربی های خود را از دست نمی دهید، بلکه قسمت های مختلفی از بدن شما به همراه چربی شروع به کاهش اندازه خواهد کرد.

کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن چیست؟

از جمله آن ها می توان به ماهیچه، استخوان ها، قسمت های مختلف مثل معده، کبد و … اشاره داشت که دچار کاهش اندازه و کاهش وزن خواهد شد. نتیجه تمام این کاهش های صورت گرفته، منجر به کاهش وزن فرد خواهد شد.

تغییر در میزان آب بدن شما

وقتی شما دچار تغییر وزن و کاهش سایز بدن خود می شوید، مهترین عاملی که باعث این گونه تغییرات می شود، تغییر در میزان آب بدن شما و گلیکوژن خون شما می باشد که این امر باعث تغییر در متابولیسم بدن از جمله جذب و دفع بدن خواهد شد.

فاکتور بسیار مهم در کاهش وزن، کالری می باشد که هر چه میزان کالری سوزانده شده در بدن بیشتر باشد، میزان از بین رفتن چربی های بدن بیشتر خواهد شد و این امر توسط رژیم های غذایی مختلف انجام خواهد شد.

پزشکان متخصص تغذیه می توانند در این زمینه کمک حال افراد باشند. یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه خانم دکتر کوهدانی می باشد که می تواند شما را در رسیدن به وزن ایده آل کمک نماید. حال در ادامه مقاله غذاهای پروتئین دار برای لاغری، ابتدا تعریفی از رژیم های غذایی خواهیم داشت.

تغییر در میزان آب بدن شما

تغییر در میزان آب بدن شما

رژیم غذایی چیست؟

با توجه به پیشرفت های روز دنیا و تغییر سبک زندگی افراد، بیشتر افراد به غذاهایی روی آورده اند که همگی باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی خواهند شد. یکی از معضلات بسیاری از افراد، اعتیاد داشتن به غذا می باشد که این عادت مخرب ممکن است صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد نماید.

از طرفی کم تحرکی در زندگی امروزه شایع شده است که این کم تحرکی باعث ایجاد مشکلات متعددی برای افراد شده است. حال، رژیم غذایی لاغری به کمک افراد چاق آمده است که بدون انجام روش های غیر متعارف لاغری، بتوانند وزن خود را کاهش دهند.

مهمترین و اولین کاری که رژیم غذایی لاغری انجام می دهد، کاهش دادن حجم غذای فرد می باشد که این کار باعث می شود تا بدن فرد چاق، دچار چربی سوزی شود و این عمل باعث کاهش وزن خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست نمونه رژیم غذایی پروتئین دیدن کنید.

در رژیم های غذایی برای لاغری، وعده های غذایی فرد از بین نخواهد رفت

نکته قابل ذکر این است که در رژیم های غذایی برای لاغری، وعده های غذایی فرد از بین نخواهد رفت، بلکه در حجم و نوع مصرف مواد غذایی تغییراتی ایجاد خواهد شد. زیرا با گرسنگی، هیچ مشکلی حل نخواهد شد، بلکه باعث بروز مشکلات گوارشی برای فرد خواهد شد.

در رژیم های غذایی لاغری، فرد مورد نظر با مصرف مواد غذایی تجویز شده و تحت کنترل متخصص تغذیه، تلاش می کند که کاهش وزن را در خودش ایجاد نماید.

در برنامه های غذایی لاغری، تمامی موارد از جمله کالری، میزان پروتئین دریافتی و دیگر موارد باید به صورت دقیق توسط پزشک متخصص تغذیه محاسبه شود و در نهایت برنامه غذایی برای فرد تنظیم شود.

نکته قابل توجه این است که هر چه مواد غذایی فرد کالری کمتری داشته باشد، فرد سریعتر به کاهش وزن ایده آل خود خواهد رسید. خانم دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه می تواند مشاور و راهنمای خوبی برای رسیدن به وزن ایده آل شما باشد.

در رژیم های غذایی برای لاغری، وعده های غذایی فرد از بین نخواهد رفت

در رژیم های غذایی برای لاغری، وعده های غذایی فرد از بین نخواهد رفت

رژیم غذایی سالم چیست؟

حال در ادامه مقاله غذاهای پروتئین دار برای لاغری، به سراغ مبحثی خواهیم رفت که منجر به کاهش وزن صحیح و بی خطر برای افراد خواهد شد و آن هم یک رژیم غذایی سالم و مناسب است که فرد بتواند با مقدار معینی مصرف مواد غذایی، کالری مناسب، پروتئین مناسب و به اندازه وارد بدن خود نماید تا هم مواد مورد نیاز بدن به اندازه تامین شود و هم به کاهش وزن فرد منجر شود.

نکته قابل توجه این است که اگر در هر یک از موارد مهمی چون پروتئین، کالری، ویتامین ها و دیگر مواد ضروری بدن در رژیم غذایی دچار کمبود شوید، ممکن است خطرات و صدماتی را دچار شوید که نه تنها باعث سلامتی شما نخواهد بود، بلکه باعث بروز بیماری های دیگر خواهد شد.

پس لازم است که برنامه غذایی تهیه و تنظیم شود که علاوه بر کاهش وزن، مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود تا سلامتی فرد دچار مشکل نشود. یکی از رژیم های غذایی سالم که به افراد زیادی تجویز می شود، غذاهای پروتئین دار برای لاغری می باشد که خانم دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه، اقدام به تجویز آن خواهد کرد.

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم چیست؟

فواید رژیم غذایی سالم و مناسب چیست؟

رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند مزایای متعددی را به همراه خود داشته باشد. لذا توصیه می شود به متخصصین تغذیه مجرب مراجعه نموده و اقدام به دریافت رژیم غذایی نمایید. از جمله آنان، خانم دکتر کوهدانی می باشد. از جمله مزایای رژیم غذایی مناسب به شرح زیر می باشد:

افزایش سیستم ایمنی و دفاعی بدن

افراد چاق مستعد بیماری های مختلفی هستند، زیرا سطح ایمنی و دفاعی بدن آن ها بسیار اندک می باشد که همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات و بیماری های مختلفی خواهد شد. رژیم غذایی مناسب کمک خواهد کرد که فرد به وزن ایده آل خود برسد و باعث افزایش سیستم دفاعی بدن گردد.

جلوگیری از فشار خون

مشکلات فشار خون ناشی از افزایش وزن، یکی از مشکلات رایج افراد چاق می باشد. بیماری فشار خون ممکن است فرد را دچار سکته قلبی و مغزی نماید و باعث مرگ فرد نیز شود. لذا رژیم غذایی می تواند گامی موثر برای پیشگیری و درمان بیماری فشار خون باشد.

افزایش اعتماد به نفس

افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، اکثرا دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. دلیل آن هم این است که به دلیل چاقی، اندام فرد، فرم عادی و طبیعی خود را نخواهد داشت و از طرفی فرد را در انجام مشکلات روزانه خود دچار مشکل خواهد کرد. همین امر باعث می شود تا فرد کمتر در جامعه دیده شود و خودش را ناتوان خواهد دانست.

رژیم لاغری مناسب و استفاده از غذاهای پروتئین دار برای لاغری، می تواند باعث بهبود عملکرد زندگی فرد شود و از طرفی باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور بیشتر در جامعه برای فرد شود. دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی از لحاظ رسیدن به وزن ایده آل و بازگشت اعتماد به نفس به شما باشد.

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس

از دیگر مزایای رژیم لاغری سالم و مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث سلامتی قلب و جلوگیری از سکته قلبی خواهد شد.
  • ابتلا به سرطان را تا حد بسیار زیادی به حداقل می رساند.
  • باعث بهبود عملکرد روحی و روانی فرد خواهد شد.
  • باعث سالم ماندن سیستم گوارشی فرد خواهد شد.
  • یکی از فواید مهم رژیم لاغری مناسب، عملکرد بهتر حافظه خواهد بود.
  • رسیدن به وزن ایده آل و اندام مناسب
  • جلوگیری از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان
از دیگر مزایای رژیم لاغری سالم و مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دیگر مزایای رژیم لاغری سالم و مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نخوردن باعث لاغری می‌شود؛ یک باور اشتباه

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر غذا مصرف نکنند و عملا گرسنگی تحمل کنند، می توانند کاهش وزن را تجربه کنند و به وزن مورد نظر خود برسند. اما این باور کاملا اشتباه می باشد.

زیرا رژیم غذایی مناسب هیچ گونه خللی در وعده های غذایی شما ایجاد نخواهد کرد و تمام وعده های غذایی شما پابرجا خواهد ماند فقط در نوع مصرف مواد غذایی و سبک آن تغییراتی ایجاد خواهد شد.

نخوردن و حذف وعده های غذایی می تواند فرد را دچار مشکلات گوارشی و سوء تغذیه کند و منجر به بیماری های مختلفی شود. لذا توصیه می شود که حتما با پزشکان متخصص تغذیه مشورت نمایید و از آنان برنامه های غذایی مناسب دریافت کنید و از تجویز خودسرانه برنامه لاغری خودداری نمایید. خانم دکتر کوهدانی می تواند برنامه های غذایی مناسبی برای رسیدن به وزن ایده آل برای شما تجویز نماید.

نخوردن باعث لاغری می‌شود؛ یک باور اشتباه

نخوردن باعث لاغری می‌شود؛ یک باور اشتباه

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

یکی از بهترین رژیم های مواد غذایی که می تواند در کاهش وزن افراد کمک زیادی داشته باشد، مصرف غذاهای پروتئین دار می باشد که علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن، می تواند برای لاغری و کاهش وزن، کمک شایانی داشته باشد.

لذا بیشتر پزشکان متخصص بر این باورند که مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری، بهتر و مناسب تر از سایر رژیم ها خواهد بود. مصرف پروتئین برای رژیم لاغری کمک خواهد کرد که سطح کربوهیدرات بدن شما به حداقل برسد که این امر باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

حال این که چه غذاهایی از پروتئین سرشار هستند و چه کمکی بر لاغری افراد دارد را می توانید با پزشکان متخصص حوزه تغذیه از جمله دکتر کوهدانی مشاوره بگیرید.

بایدها و نبایدهای دنیای پروتئین ها

مصرف پروتئین باید به اندازه و به شکل کنترل شده باشد تا بتوانید علاوه بر کاهش وزن، به اندام دلخواه خود برسید و مواد مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

همچنین از آنجایی که ممکن است بعضی از غذاهای پروتئینی دارای چربی های انباشته شده باشند، می توانید از غذاها و مایعات کمکی استفاده نمایید تا چربی آن جذب کبد شما نشود.

مهمترین نکته این است که شما باید در کنار مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری، از مصرف غذاهای مضر از جمله نوشابه و شیرین کننده های مصنوعی خودداری نمایید.

زیرا برای کاهش وزن، فاکتورهای زیادی در کنار مصرف غذای پروتئین دار دخیل خواهد بود. همچنین مصرف مشروبات الکلی، مصرف سیگار و مخدر می تواند سلامتی شما را به خطر اندازد. لذا بهتر است از مصرف آنان خودداری نمایید.

بایدها و نبایدهای دنیای پروتئین ها

بایدها و نبایدهای دنیای پروتئین ها

مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری و کاهش وزن

مواد غذایی پروتئین دار می تواند در فرایند کاهش چربی و وزن کمک شایانی داشته باشد و به دلیل خاصیت عضله سازی سلول های پروتئینی و آمینو اسید، باعث ایجاد عضله برای زیباسازی اندام شما گردد. همچنین در کنار مصرف پروتئین، باید در مصرف مواد کربوهیدارت دار ملاحضات خاصی نمود،

زیرا باعث تولید قند و چربی در بدن شما خواهد شد. لذا توصیه می شود که برای دریافت برنامه مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری، به پزشکان متخصص تغذیه از جمله دکتر کوهدانی مراجعه نموده تا بهترین برنامه لاغری برای شما تنظیم گردد.

مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری و کاهش وزن

مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری و کاهش وزن

برنامه سرشار از پروتئین چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

هنگامی که شما غذاهای پروتئینی مصرف می نمایید، به طور خودکار، درصدی کالری دریافت خواهید نمود که برای بدن ضروری خواهد بود. این امر باعث می شود که با مصرف پروتئین به اندازه، هیچ گونه احساس گرسنگی نکنید و این امر باعث کاهش چربی های بدن و در نتیجه کاهش وزن بدن و رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد شد. بدن انسان به طور خودکار به سه ماده حیاتی نیاز خواهد داشت:

پروتئین، کربوهیدرات و چربی که همه آن ها باید به اندازه کافی و درست مصرف شود تا بدن بتواند روال طبیعی خود را ادامه دهد و از لحاظ جسمی دچار مشکل نشود. زیرا در صورت کمبود مصرف در هر یک از موارد فوق، می تواند باعث بروز مشکلات و بیماری های مختلفی نیز گردد.

رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی باعث خواهد شد که سیستم ایمنی بدن فرد به درستی عمل کند. همین امر باعث خواهد شد که به مرور دچار کاهش وزن شود. منظور اصلی این است که مصرف پروتئین در کنار مواد معدنی مورد نیاز باعث خواهد شد تا نتیجه دلخواه به عمل آید.

مهمترین نکته برای کاهش وزن این است که نباید از مصرف غذاهای کالری ساز جلوگیری کرد، بلکه باید مصرف آن را با تجویز متخصص تغذیه به حداقل رساند تا فرایند چربی سوزی اتفاق بیفتد.

کاهش مصرف کربوهیدرات و مصرف کنترل شده آن

کاهش مصرف کربوهیدرات و مصرف کنترل شده آن باعث خواهد شد که بدن فرد برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی های انباشته شده در بدن فرد استفاده نماید.

این همان چربی سوزی می باشد که در موردش چندین بار صحبت کردیم. به مرور این امر باعث خواهد شد که چربی های بدن از دست برود. از طرفی مواد پروتئینی به انرژی زیادی برای هضم شدن نیاز دارد که انرژی لازم برای هضم پروتئین ها از چربی انباشته بدن تهیه می شود.

زمانی که فرد توسط دکتر کوهدانی برنامه اصلی دریافت می نماید، با مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری، عملا مصرف کربوهیدرات ها محدود و کنترل شده خواهد شد و در نقطه مقابل، میزان پروتئین های سالم و چربی به بیشترین حد خود خواهد رسید.

همین امر باعث خواهد شد که بدن فرد برای تامین انرژی خود از چربی های بدن و چربی های کنترل شده ورودی به بدن استفاده نماید. همین فرایند باعث خواهد شد تا طی مدت زمانی، کاهش وزن در بدن فرد رخ دهد.

به همین دلیل است که به اکثر ورزشکاران حرفه ای در رشته های مختلف از جمله رشته های رزمی یا بدنسازی، توصیه اکید می شود که بیشتر مواد غذایی پروتئینی مصرف کنند.

سرعت بخشیدن به فرآیند عضله سازی

زیرا مصرف آن فرایند عضله سازی را سرعت می بخشد و از طرفی باعث چربی سوزی فرد خواهد شد که این امر باعث خواهد شد تا فرد همیشه در یک وزن ایده آل و متعادل قرار گیرد و در رشته ورزشی خود در اوج باقی بماند.

لزوم داشتن یک فرایند چربی سوزی و بدن ایده آل و همچنین لزوم داشتن عضلات مناسب با مصرف غذاهای پروتئینی دار، منوط به مشاوره و راهنمایی پزشک متخصص تغذیه شما خواهد داشت.

لذا توصیه می شود برای مشاوره و فرایند کاهش وزن خود و رسیدن به اندام ایده آل نزد یکی از بهترین متخصصین تغذیه مراجعه نمایید. خانم دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین این حوزه می باشد.

سرعت بخشیدن به فرآیند عضله سازی

سرعت بخشیدن به فرآیند عضله سازی

نقش مهم پروتئین ها و غذاهای پروتئین دار در بدن

آنتی بادی ها:

تولید آنتی بادی توسط سلول های پروتئینی، موضوعی بسیار موثر برای ایمنی بدن فرد خواهد بود. زیرا اگر فرد دچار بیماری شود، آنتی بادی ها نقش حیاتی در مبارزه با بیماری خواهند داشت. مصرف غذاهای پروتئینی می تواند در عملکرد آنتی بادی های موجود در بدن موثر واقع شود.

هورمون ها:

مصرف پروتئین باعث خواهد شد که هورمون های مختلف بدن که هر یک وظایف خاص خود را دارند، به درستی وظیفه خود را انجام دهند و به صورت هماهنگ، تعادل و پایداری بدن را تشکیل دهند. زیرا برای فعالیت های روزانه و طبیعی خود نیاز است که هورمون های بدن در سطح پایداری باشند.

آنزیم ها:

آنزیم ها نقش مهمی در فرایند سوخت و ساز بدن دارند و واکنش های شیمیایی بدن ارتباط مستقیم با آنزیم های بدن دارند. مصرف پروتئین باعث خواهد شد که آنزیم ها عملکرد بهتری را در بدن داشته باشند.

تا این قسمت از مقاله، از نقش پروتئین برای لاغری بدن و مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری آگاه شدید و متوجه شدید که عدم مصرف مواد پروتئینی تا چه اندازه می تواند در عملکرد بدن فرد مشکل ایجاد نماید. لازم به ذکر است که از شروط اساسی لاغری، مصرف غذاهای پروتئین دار خواهد بود.

آنزیم ها:

آنزیم ها:

رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری مناسب چه کسانی می باشد؟

مهمترین موضوع در این مورد، مناسب بودن غذاهای پروتئینی برای طیف وسیعی از افراد می باشد. تا کنون طبق تحقیقات متعدد دانشمندان و متخصصان حوزه تغذیه، اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می دهد، رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری، برای همه افراد مناسب می باشد

و هیچ گونه مشکل و خللی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد. اما بهتر است قبل از دریافت برنامه رژیم، با متخصص تغذیه خود مشورت های لازم را انجام دهید.

از جمله افرادی که رژیم غذایی پروتئینی می تواند برای آنان مناسب باشد عبارتند از:

افرادی که دچار نارسایی و مشکلات کلیوی نیستند

نکته مهم در مورد رژیم پروتئینی این است که اگر از وضع سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید، می توانید با مصرف مواد پروتئینی گیاهی، اقدام به رژیم لاغری نمایید. اما اگر مثلا مشکل کلیوی دارید، بهتر است قبل از دریافت رژیم پروتئینی، با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و سپس اقدام به دریافت برنامه لاغری نمایید.

کاهش وزن در نوجوانان و جوانان

بسیاری از نوجوانان و جوانان، در سنین کم دچار مشکلات چاقی و اضافه وزن می شوند که ممکن است به مرور زمان دچار مشکلات و بیماری های جدی شوند. این گونه افراد در تلاش هستند که وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل برسند.

بهترین انتخاب برای این افراد، رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری می باشد که می توانند با مشورت پزشکان متخصص خود، اقدام به دریافت رژیم های لاغری نمایند.

شناخت ضرورت مصرف پروتئین

در صورت مصرف نکردن پروتئین به اندازه کافی و مواد غذایی پروتئین دار، دچار مشکلات مختلف و بیماری های گوناگونی خواهید شد. اگر اهل ورزش کردن و ورزش های حرفه ای هستید، در صورت مصرف نکردن پروتئین، دچار کمبود عضلانی و تحلیل عضله خواهید شد که منجر به بیماری های مختلفی خواهد شد.

همچنین در افراد عادی که مصرف پروتئین آنان حداقل باشد، در صورت بروز بیماری یا عمل های جراحی، ممکن است دیرتر بهبودی حاصل شود.

زیرا فرایند سیستم ایمنی بدن به درستی عمل نخواهد کرد. وجود پروتئین در بدن باعث خواهد شد تا سطح پلاکت های خون افزایش یابد و باعث بهبود زخم های بدن شود. به طور کلی می توان گفت که وجود پروتئین نیاز حیاتی و اساسی بدن خواهد بود. در صورت پرهیز از مصرف پروتئین، سلامتی فرد دچار مشکل خواهد شد.

لذا توصیه خواهد شد که برای دریافت برنامه غذایی پروتئینی به منظور لاغری و دیگر موارد، با دکتر کوهدانی که یکی از بهترین متخصصین تغذیه می باشد، مشورت نمایید.

کاهش وزن در بزرگسالان

بهترین روش برای افرادی که سن بالایی دارند و قصد دارند تا وزن خود را کاهش دهند که سلامتی آنان مورد خطر واقع نشود، رژیم غذایی پروتئینی می باشد که با مصرف سبزیجات و میوه ها و همچنین حبوبات می توانند تا حد بسیار زیادی وزن خود را کاهش دهند.

مصرف پروتئین برای افراد سن بالا، می تواند سلامتی آنان را تضمین نماید و بهترین راه حل برای کاهش وزن آنان نیز باشد. لذا توصیه می شود این گونه افراد با مشورت پزشکان متخصص، اقدام به دریافت رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری نمایند.

کاهش وزن در بزرگسالان

کاهش وزن در بزرگسالان

بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری و ورزش حرفه ای

حال که با مفهوم پروتئین و فواید آن برای لاغری و دیگر موارد آشنا شده ایم، قصد داریم تا مواد غذایی پروتئینی که نقش مهمی در رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن دارند را معرفی نماییم.

تمامی مواردی که ذکر خواهد شد، ممکن است برای فردی مناسب نباشد و ممکن است فرد را دچار چاقی کند. لذا توصیه می شود که برای اطلاعات دقیق تر و همچنین دریافت برنامه غذایی، به یکی از بهترین پزشکان و متخصصین تغذیه یعنی خانم دکتر کوهدانی مراجعه نمایید.

لوبیا سیاه

یکی از حبوباتی که سرشار از پروتئین می باشد، لوبیا سیاه نام دارد. این لوبیا زیاد در بین مردم ما کارایی ندارد. اما نکته قابل توجه این است که یکی از منابع مهم سرشار از پروتئین می باشد. لوبیای سیاه برای افرادی که دچار چاقی هستند، توصیه نمی شود اما می توان با نظر پزشک متخصص مشورت کرد. این ماده غذایی بیشتر برای افرادی که ورزش حرفه ای می کنند، پیشنهاد می شود.

ذرت

یکی از مواد غذایی مورد علاقه بسیاری از افراد، ذرت می باشد که این ماده سرشار از فیبر می باشد. اما از پروتئین موجود در ذرت نباید غافل شد.

ذرت دارای درصد قابل توجهی پروتئین، کلسیم و مواد معدنی مختلف می باشد که به ازای هر ۱۰۰ گرم مصرف ذرت، شما می توانید مقدار ۱۶ گرم پروتئین دریافت نمایید.

میزان دریافتی مناسب شما برای پروتئین بستگی به وزن شما و رسیدن به وزن ایده آل دارد که پزشک متخصص باید در این زمینه شما را راهنمایی نماید.

نکته قابل توجه این است که ذرت دارای مقادیر زیادی فیبر می باشد و دارای کربوهیدرات خواهد بود که این امر ممکن است باعث افزایش وزن شود. اما به دلیل وجود ماده معدنی زیاد در این ماده غذایی، باید کربوهیدرات به اندازه کمی مصرف شود و بهتر است با نظر پزشک متخصص، میزان مصرف آن مشخص شود.

ماهی سالمون

ماهی سالمون، جزو مواد غذایی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب و امگا ۳ می باشد. نکته قابل توجه این است که مصرف ماهی سالمون، ممکن است به دلیل وجود چربی، باعث افزایش چربی بدن شود.

اما به دلیل ضروری بودن چربی تا حد مجاز و مواد معدنی موجود در این ماهی، می توانید با نظر پزشک، مقدار مصرف این ماهی را مشخص نمایید. این ماهی به دلیل داشتن پروتئین بالا، باعث خواهد شد تا با خوردن کمی از آن، احساس سیری کنید و همین امر باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

پس اگر می خواهید غذایی مصرف کنید که پروتئین بالا داشته باشد و زود به سیری دست پیدا کنید، ماهی سالمون از بهترین انتخاب های شماست.

میزان پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم ماهی سالمون حدود ۳۰ گرم است که عدد قابل توجهی می باشد. البته لازم به ذکر است که به دلیل دسترسی کم به این ماهی و همچنین قیمت آن، بسیاری از پزشکان در برنامه غذایی تجویز شده، ماهی سالمون تجویز نمی کنند.

سیب زمینی

سیب زمینی از مواد غذایی بسیار پرطرفدار و ارزان در میان افراد می باشد که دارای پروتئین می باشد. البته میزان کربوهیدرات موجود در سیب زمینی بسیار بالاتر از پورتئین است و به کسانی که قصد لاغری دارند، پیشنهاد نمی شود تا زیاد سیب زمینی مصرف نمایند.

این ماده با ارزش بیشتر برای افرادی به کار می رود که ورزش هایی مانند بدنسازی انجام می دهند و قصد دارند که افزایش حجم بگیرند.

اما به دلیل فراوانی سیب زمینی در غذاهای مختلف، افرادی که قصد لاغری دارند، می توانند با مشورت پزشک، مقدار مشخصی را در طول روز مصرف نمایند تا کربوهیدرات لازم به بدنشان برسد.

میزان پروتئین موجود در سیب زمینی پخته شده در هر ۱۰۰ گرم، ۲ گرم می باشد که رقم قابل توجهی نخواهد بود. اما می تواند برای تامین مواد مورد نیاز بدن در زمان رژیم لاغری توسط پزشک مصرف شود.

در برنامه رژیم غذاهای پروتئین دار برای لاغری، رعایت مصرف مواد غذایی توسط فرد ضروری می باشد که بهتر است با یکی از پزشکان خوب و متخصص تغذیه مشورت نمایید که دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی برای رسیدن به وزن ایده آل توسط غذاهای پروتئینی باشد.

کلم بروکلی

یکی از بهترین غذاها و مواد غذایی که می توان برای افرادی که قصد لاغری دارند پیشنهاد کرد، کلم بروکلی می باشد. این ماده با ارزش دارای مقدار خوبی پروتئین می باشد

کلم بروکلی

کلم بروکلی

و همچنین دارای مواد با ارزشی مانند پتاسیم می باشد. همچنین به دلیل داشتن مقدار بسیار کمی کربوهیدرات در کلم بروکلی، انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی می باشد که قصد دارند تا با غذاهای پروتئینی به وزن ایده آل خود برسند. زیرا با مصرف این ماده غذایی، کالری بسیار کمی وارد بدن خواهد شد و از طرفی با داشتن فیبر موجود در کلم بروکلی، فرد خیلی سریع احساس  سیری می کند.

همین امر باعث می شود که حجم کمی از غذا وارد بدن شده و از طرفی با دریافت کم کالری و کربوهیدرات در رسیدن به کاهش وزن می تواند کمک زیادی کند. کلم بروکلی دارای پروتئین با ارزشی می باشد که وجود آن در بدن می تواند مهم باشد. شما می توانید با مشورت پزشک تغذیه خود، مقدار مشخصی از آن را مصرف نمایید.

گل کلم

گل کلم مانند کلم بروکلی از کالری بسیار کم و کربوهیدرات ناچیزی تشکیل شده است و با مقدار مناسبی از پروتئین موجود در مصرف گل کلم، می توانید کمک شایانی برای کاهش وزن خود داشته باشید.

به ازای هر ۱۰۰ گرم مصرف گل کلم، حدود ۲ گرم پروتئین و ۶ گرم کربوهیدرات دریافت نمایید که این رقم کربوهیدرات بسیار اندک می باشد و هیچ گونه ضرری برای کاهش وزن شما نخواهد داشت.

گل کلم

گل کلم

همچنین با مصرف گل کلم، سریعا احساس سیری خواهید کرد. گل کلم از جمله غذاهای پروتئین دار برای لاغری محسوب می شود که مورد علاقه و تجویز بسیاری از پزشکان تغذیه می باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ، ماده غذایی با ارزش و عضو جدا نشدنی سفره های غذایی همه مردم جهان می باشد. به دلیل به صرفه بودن خرید تخم مرغ و ارزش غذایی بالا و آسان و در دسترس بودن آن، تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین غذاها بین افراد می باشد. این ماده غذایی دارای پروتئین با ارزش و قابل قبولی می باشد

و همچنین به دلیل داشتن کربوهیدرات ناچیز، عملا بهترین تجویز برای افرادی که قصد لاغری دارند و می خواهند پروتئین قابل ملاحظه ای دریافت نمایند، مصرف تخم مرغ پیشهاد می شود.

به دلیل داشتن پروتئین بالا و فیبر مناسب، افرادی که تخم مرغ مصرف می کنند، سریعا احساس سیری خواهند کرد و این امر باعث خواهد شد که مواد غذایی کمتری مصرف کنند و در نهایت منجر به کاهش وزن شود. استفاده از سفیده تخم مرغ در بین ورزشکاران بسیار رایج می باشد.

زیرا پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ بسیار بالا می باشد و عملا با حذف زرده تخم مرغ، هیچ گونه چربی وارد بدن نخواهد شد. این یعنی بهترین انتخاب برای افرادی که قصد دارند به وزن ایده آل برسند و در عین حال پروتئین بالا دریافت نمایند.

مقدار مصرف تخم مرغ به صورت روزانه متغیر است و با توجه به شرایط جسمی خود و نظر متخصص، میزان مصرف روزانه آن تجویز خواهد شد. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه برای لاغری می باشد که شما می توانید برای مشاوره و راهنمایی و دریافت برنامه های غذاهای پروتئین دار برای لاغری از جمله مصرف تخم مرغ، با ایشان مشورت های لازم را انجام دهید.

گوشت گاو

گوشت گاو یکی از پرمصرف ترین غذاهای مورد علاقه افراد می باشد که سرشار از پروتئین و مواد معدنی می باشد. جالب است بدانید که کربوهیدرات موجود در گوشت گاو صفر می باشد. یعنی عملا با مصرف گوشت گاو، شما هیچ گونه کربوهیدراتی دریافت نخواهید کرد.

در مقابل با مصرف ۱۰۰ گرم گوشت گاو، حدود ۲۸ گرم پروتئین دریافت خواهید نمود. این نکته مثبت گوشت گاو باعث خواهد شد که افرادی که قصد لاغری دارند، با مقدار مشخصی مصرف گوشت گاو بتوانند در فرایند رسیدن به وزن ایده آل خود کمک شایانی کرده باشند. مصرف گوشت گاو بین ورزشکاران بدنساز بسیار زیاد می باشد. زیرا با داشتن مقدار فراوانی پروتئین، باعث عضله سازی خواهد شد.

سینه مرغ

سینه مرغ مانند گوشت گاو دارای هیچ گونه کربوهیدراتی نمی باشد. به ازای مصرف ۱۰۰ گرم سینه مرغ، حدود ۳۵ گرم پروتئین دریافت خواهید نمود. از طرفی با داشتن مواد معدنی با ارزش دیگر، بعد از صرف مقدار اندکی از آن، سریعا دچار سیری خواهید شد و این امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

از طرفی به دلیل قیمت مناسب و دسترسی فراوان به مرغ و سینه مرغ، به یکی از مورد علاقه ترین غذاها بین افراد از جمله افراد ورزشکار تبدیل شده است.

برای مصرف مقدار مشخصی از آن می توانید با پزشک مورد نظر خود مشورت های لازم را انجام دهید. دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی جهبرایت مصرف سینه مرغ و غذاهای پروتئین دار برای لاغری باشد.

تن ماهی

تن ماهی از غذاهای پرطرفدار بین ایرانیان می باشد و ورزشکاران بسیاری این ماده غذایی با ارزش را مصرف می نمایند. مقدار پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم تن ماهی حدود ۳۰ گرم می باشد که عدد قابل توجهی است.

تن ماهی

تن ماهی

همچنین به دلیل داشتن اسیدهای چرب و امگا ۳، به یکی از مواد غذایی محبوب بین ورزشکاران تبدیل شده است. افرادی که در صدد لاغری می باشند، بهتر است با مشورت پزشک، این ماده غذایی را مصرف نمایند تا دچار مشکل نشوند.

حبوبات

حبوبات از دسته مواد غذایی هستند که پروتئین قابل توجهی درون خود دارند. اما این ماده غذایی به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا، زیاد مورد استفاده افرادی که قصد لاغری دارند، قرار نمی گیرد. حبوبات بیشتر مورد استفاده افرادی می باشد که گیاهخوارند و قصد دارند که افزایش حجم و عضله را تجربه نمایند.

بوقلمون

یکی از مواد غذایی با ارزش پروتئینی بالا و دارای مواد معدنی سرشار، گوشت بوقلمون می باشد که مقدار پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم گوشت بوقلمون، حدود ۳۰ گرم می باشد که عدد قابل توجهی می باشد.

همچنین کربوهیدرات موجود در گوشت بوقلمون حدود ۰٫۱ می باشد که بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند و در عین حال می خواهند مقدار فراوانی از پروتئین را وارد بدن خود کنند. لزوم مصرف این گونه مواد غذایی تحت نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد.

ماست یونانی

یکی از مواد غذایی پرطرفدار که چند سالی است مورد توجه افراد قرار گرفته، ماست یونانی می باشد. به دلیل وجود پروتئین بالا و کربوهیدرات کم آن، می توان به عنوان رژیم لاغری برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه نمود.

نکته بسیار مهمی مه در مصرف آن باید گفت، این است که حتما باید از نوع کم چرب آن مصرف شود که صرفا پروتئین وارد بدن شود و عملا موجب لاغری فرد شود. لزوم مقدار مصرف ماست یونانی تحت نظر پزشک انجام خواهد شد.

ماست یونانی از غذاهای پروتئین دار برای لاغری به شمار می آید که طرفداران بسیاری را به خودش جلب نموده است. دکتر کوهدانی می تواند راهنمای خوبی به منظور مصرف این گونه مواد غذایی برای شما باشد.

بادام

بادام یکی از مواد غذایی پرطرفدار بین افراد به خصوص ورزشکاران می باشد. به دلیل کالری موجود در بادام، بسیار پرطرفدار می باشد. لازم به ذکر است که بادام برای افرادی که قصد لاغری دارند، توصیه نمی شود که به عنوان یکی از وعده های اصلی مصرف شود. اما می توان با تجویز پزشک، مقدار معینی در روز مصرف شود تا کالری مورد نیاز و به اندازه فرد تامین شود.

شیر

شیر یک ماده غذایی با ارزش و دارای پروتئین فراوان می باشد که بسیار مورد استفاده ورزشکاران و البته تعداد اندکی از افرادی که قصد لاغری دارند، می باشد. شما با مصرف حدود یک لیوان شیر کم چرب می توانید حدود ۱۵ گرم پروتئین دریافت نمایید.

مقدار کربوهیدرات دریافتی از شیر به اندازه ای نیست که خللی در لاغری ایجاد نماید. اما ماهیت شیر، ساخت عضله می باشد. شما می توانید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و اقدام به خوردن شیر کنید.

شیر

شیر

عدس

عدس یکی از بهترین حبوبات برای تامین منابع مورد نیاز بدن می باشد که سرشار از پروتئین و فیبر می باشد. شما با مصرف یک فنجان عدس می توانید به مقدار ۱۸ گرم پروتئین دریافت نمایید. همچنین برای افرادی که مشکل گوارشی به ویژه روده دارند، یکی از بهترین مواد غذایی با ارزش که می تواند در سالم ماندن روده شما موثر باشد، مصرف عدس می باشد.

عدس باعث خواهد شد که باکتری های موجود در روده از بین برود و همین امر باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی شما خواهد شد. همچنین عدس باعث بهبود بیماری های عروقی و قلبی خواهد شد و خاصیت رقیق کنندگی خون دارد.

به دلیل داشتن مقدار کمی کربوهیدرات درون این ماده غذایی، باعث شده که بسیاری از متخصصین حوزه تغذیه بر این باور باشند که مصرف عدس می تواند در روند کاهش وزن نتیجه ای موثر داشته باشد و در عین حال می تواند باعث دریافت مقدار بالایی پروتئین و فیبر در بدن انسان باشد.

آوواکادو

آووکادو یکی از میوه هایی می باشد که در رژیم هایی مثل رژیم لاغری کتوژنیک، کاربرد فراوانی دارد. در هر ۱۰۰ گرم آووکادو، ۲ گرم پروتئین و ۹ گرم کربوهیدات قرار دارد. این میوه به خاطر داشتن چربی های غیر اشباع سالم فراوان، به عنوان یک منبع تامین انرژی جایگزین برای کربوهیدرات ها و قندها استفاه می شود.

زمانی که یک فرد از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده می کند، مصرف کربوهیدرات ها را به صورت اصولی کاهش می دهد. در نتیجه بدن به مصرف چربی به جای کربوهیدرات عادت می کند. در نتیجه، با وارد شدن به کتوز، شروع به چربی سوزی نموده و در نهایت هم کاهش وزن اتفاق می افتد.

میوه آووکادو یکی از مواد غذایی با ارزش می باشد که در رژیم های لاغری امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل داشتن پروتئین کافی و کربوهیدرات مناسب در این میوه پرطرفدار، باعث شده تا بسیاری از پزشکان به افرادی که قصد لاغر شدن دارند، این میوه را تجویز نمایند.

در واقع آووکادو یکی از غذاهای پروتئین دار برای لاغری به حساب می آید. مکانیزم کاری آووکادو در بدن بدین گونه است که با مصرف آووکادو، عملا این میوه جای کربوهیدرات های با حجم بالا را خواهد گرفت و این امر باعث خواهد شد که بدن انسان به جای مصرف کربوهیدرات، بیشتر به مصرف چربی عادت نماید.

همین امر باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی خواهد شد و فرد به مرور زمان به وزن دلخواه خود خواهد رسید. لزوم استفاده از این گونه مواد غذایی منوط به تجویز پزشک در مقداری مشخص است. دکتر کوهدانی می تواند در این زمینه کمک شایانی داشته باشد.

اسفناج

گیاه اسفناج که مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص ورزشکاران می باشد، در بسیاری از غذاهای امروزی ما موجود می باشد. اسفناج به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی پروتئین، میان ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است افرادی که قصد لاغری دارند، به هیچ وجه نباید خودسرانه اسفناج مصرف نمایند.

زیرا مصرف خودسرانه آن ممکن است فرد را دچار افزایش وزن نماید. از آنجایی که گیاه اسفناج سرشار از منیزیوم بوده و عملا جزو مواد حیاتی بدن محسوب می شود. بهتر است برای مصرف این گیاه پرطرفدار، با پزشک متخصص خود مشورت نمایند و مقدار مشخصی از اسفناج را مصرف نمایند.

ما در موارد بالا تعدادی از مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری را معرفی نمودیم که بعضی از این موارد، در مورد لاغری ممکن است مناسب نباشد و باید با صلاحدید پزشک مصرف شود.

با توجه به گفته های بالا و مقاله، دریافتیم که افرادی که قصد کاهش وزن دارند و در عین حال مایلند پروتئین مناسبی را دریافت نمایند، بهتر است از پروتئین حیوانی استفاده نمایند تا بهترین نتیجه برای کاهش وزن حاصل شود. به عبارتی دیگر، غذاهای پروتئین دار برای لاغری عمدتا غذاهای حیوانی می باشد تا غذاهای گیاهی.

اسفناج

اسفناج

زیرا غذاهای حیوانی علاوه بر پروتئین، دارای کربوهیدرات بالایی می باشند که این امر موجب افزایش وزن خواهد شد تا کاهش وزن. همچنین تمامی موارد مورد نیاز از نحوه مصرف مواد غذایی پروتئین دار، باید تحت نظر متخصص تغذیه صورت بگیرد.

دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصین حوزه تغذیه می باشد که می توانید فرایند صفر تا صد لاغری خود را توسط رژیم های پروتئین دار به ایشان بسپارید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد رژیم لاغری و مواد غذایی مورد نیاز لاغری صحبت کنیم و از اهمیت پروتئین ها در لاغری و همچنین از فواید آن برای بدن سخن گفتیم.

بسیاری از افرادی که با مشکل چاقی و بیماری های مرتبط آن دست و پنجه نرم می کنند، در تلاش هستند که بتوانند از طریقی، مشکل چاقی و اضافه وزن خود را حل نمایند. داشتن اضافه وزن باعث بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد.

بهترین راه و سالم ترین راه برای کاهش وزن، رژیم لاغری می باشد. روشی که با تخصص پزشک مربوطه می تواند بهترین نتیجه را به وجود آورد. غذاهای پروتئین دار برای لاغری از بهترین روش های لاغری می باشد که در روند لاغری موثر می باشد و در عین حال باعث خواهد شد تا تمامی مواد معدنی مورد نیاز بدن و پروتئین مورد نیاز بدن تامین شود.

توصیه می شود به منظور دریافت برنامه های غذایی برای رژیم لاغری و نحوه استفاده و مصرف مواد غذایی و اصلاح وعده های غذایی خود، نزد پزشکی معتبر و خبره در این زمینه مراجعه نمایید. یکی از بهترین پزشکان حوزه تغذیه، خانم دکتر کوهدانی می باشد که یکی از بهترین متخصصین حوزه لاغری به روش تغذیه می باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید