پودر جینسینگ

طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم
طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم
2022/08/06
عرق زیره برای لاغری
عرق زیره برای لاغری
2022/09/08
پودر جینسینگ

پودر جینسینگ

در این نوشتار قصد داریم به ارزیابی پودر جینسینگ بپردازیم و خواص آن را بررسی کنیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

طی سال های اخیر، مصرف پودر جینسینگ به دلیل آگاهی بیشتر مردم نسبت به ویژگی ها و خواص داروهای گیاهی افزایش یافته است. نکته مهم در خصوص مصرف پودر جینسینگ این است که این گیاه چه خواص و معایبی دارد؟ و این که آیا تمام افراد می توانند از مزایای آن بهره ببرند؟

پودر جینسینگ

پودر جینسینگ

در این مقاله به بررسی کامل این گیاه می پردازیم و ویژگی های آن را بیان می کنیم. پودر جینسینگ ماده ای است که در اثر استفاده نادرست ممکن است آسیب های جدی وارد کند.

بنابراین برای مصرف آن باید حتما از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. در این راستا می توانید با دکتر کوهدانی در ارتباط باشید. دکتر کوهدانی، یکی از بهترین متخصصان تغذیه در این مسیر است که می تواند شما را راهنمایی کرده و بهترین زمان مصرف این گیاه را به شما معرفی خواهد کرد.

در این مقاله می خوانیم:

پودر جینسینگ (Panax) چیست؟

ترکیبات جینسینگ چیست؟

انواع جینسینگ

جینسینگ به چه شکل هایی مصرف می شود؟

خواص جینسینگ چیست؟

تاثیر جینسینگ بر دردهای قاعدگی

رابطه جینسینگ و لاغری

جینسینگ چگونه سبب کاهش وزن می شود؟

رابطه جینسینگ با چاقی

کدام روش مصرف جینسینگ چاق کننده است؟

چه کنیم که با جینسینگ لاغر نشویم؟

عوارض جانبی جینسینگ

موارد منع مصرف جینسینگ

تداخلات دارویی پودر جینسینگ

آلرژی به جینسینگ

میزان مصرف جینسینگ

جینسینگ را از کجا تهیه کنیم؟

سخن پایانی

 

پودر جینسینگ (Panax) چیست؟

پودر جینسینگ یک گیاه دارویی است که دارای خواص بی نظیری می باشد و برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو در واقع ریشه ی یک گیاه به نام جینسینگ می باشد. این گیاه از خانواده عشقه می باشد و علاوه بر ریشه، یک قسمت گوشتی نیز دارد.

پودر جینسینگ (Panax) چیست؟

پودر جینسینگ (Panax) چیست؟

جینسینگ محبوبیت جهانی دارد و تقریبا در همه جای دنیا به دلیل داشتن خواص بی نظیر شناخته شده است. پودر جینسینگ که بومی کشورهای آسیای شرقی است، سال هاست که در طب سنتی به عنوان یک داروی شفا بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بدانید که پودر جینسینگ انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در بخش های بعدی، خواص معجزه آسای پودر جینسینگ را بیان خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر کوهدانی دیدن کنید.

تاریخچه جینسینگ

در اکثر کشورهای جهان پودر جینسینگ را به عنوان یک گیاه انرژی زا می شناسند و به جوانی و نوشدارو بودن شهرت دارد. جینسینگ در معنا ریشه در عبارت چینی “ریشه های مرد” دارد.

به احتمال زیاد چینی ها به دلیل شباهت ریشه جینسینگ به پاهای انسان چنین نامی را برای او انتخاب کرده اند. کلمه جینسینگ ریشه در لغت های عربی “جنسه” و “جنسا” دارد. اما در کشورهای انگیس و فرانسه با نام های Ginseng ،Asiatic ginseng hinese ginseng می شناسند.

تاریخچه جینسینگ

تاریخچه جینسینگ

این گیاه هزاران سال پیش در کشورهای آسیای شرقی کشف شد و از آن زمان به عنوان یک داروی شفابخش مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های پیش جینسینگ در کشورهایی چون چین، منچوری، ویتنام، تایلند و کره کشت و استفاده می شد.

اما به تدریج این گیاه در کشورهای بیشتری کشت و مورد مصرف قرار گرفت. به طوری که امروزه آمریکا یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان این گیاه می باشد.

ارزش گیاه جینسینگ به قدری بود که فقط امپراتورها می توانستند آن را کشت و نگهداری کنند

ارزش گیاه جینسینگ به قدری بود که فقط امپراتورها می توانستند آن را کشت و نگهداری کنند. با توجه به این که گیاه جینسینگ به عنوان اکسیر جوانی و افزایش قوای جسمانی شناخته می شد، درباریان به صورت روزانه از آن استفاده می کردند و مردم عادی در حسرت خوردن آن می ماندند.

بعد از آن به مرور جینسینگ بیشتر کشت و نگهداری شد، به طوری که به شهرت جهانی رسید و در ساخت مواد بهداشتی مانند صابون و لوسیون مورد استفاده قرار گرفت. اما جینسینگ خواص بسیار بیشتری داشت.

از این رو کشت و نگهداری آن در کشورهای مختلف جهان بیشتر شد. امروزه بسیاری از کشورهای جهان جینسینگ را در قالب پودر جینسینگ یا قرص جینسینگ صادر می کنند به طوری که ۳۵ کشور در جهان در حال تولید و عرضه گیاه جینسینگ هستند.

می توان گفت کشورهایی نظیر کره جنوبی، چین، آمریکا و کانادا از بزرگ ترین تولید کنندگان گیاه جینسینگ می باشند. در میان کشورها، کره جنوبی بزرگ ترین تولید کننده جینسینگ است و چین بزرگ ترین مصرف کننده این گیاه معجزه آسا می باشد.

ترکیبات جینسینگ چیست؟

بخش زیادی از گیاه جینسینگ را جینسنوزیدها تشکیل داده اند و می توان گفت که جینسنوزیدها ترکیب اصلی جینسینگ هستند. با این حال وجود ترکیبات دیگری سبب شده است پودر جینسینگ سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده باشد.

طبق تحقیقات گسترده روی پودر جینسینگ مشخص شده است که این گیاه تاثیر مثبتی روی غده های هیپوتالاموس، هیپوفیز و آدرنال نیز دارد و سبب بهبود عملکرد این اجزا می شود.

جینسنوزیدها در واقع همان ساپونین های تری ترپن هستند که جزء متابولیت های ثانویه محسوب می شوند این متابولیت ها در بسیاری از گیاهان یافت می شوند.

در جینسینگ علاوه بر ساپونین، متابولیت های ثانویه ی دیگری نظیر پلی ساکاریدها، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه یافت می شود که هر یک برای بدن بسیار مفید می باشند. اطلاعات تکمیلی را از دکتر کوهدانی کسب نمایید.

ترکیبات جینسینگ چیست؟

ترکیبات جینسینگ چیست؟

انواع جینسینگ

جینسینگ با توجه به منطقه کشت آن در انواع مختلفی دسته بندی می شود. با این حال می توان گفت که خواص تمام آن ها مشابه است. اما در برخی از ویژگی ها تفاوت هایی دارند که آن ها را بیان خواهیم کرد:

جینسینگ آسیایی:

بهترین نوع گیاه جینسینگ مربوط به جینسینگ آسیایی است که آن را با نام جینسینگ چینی نیز می شناسیم. اکثر متخصصان و گیاه شناسان، نوع آسیایی جینسینگ را توصیه می کنند. زیرا خواص آن نسبت به انواع دیگر جینسینگ بیشتر است و اثر بخشی بالاتری دارد.

در میان جینسینگ های آسیایی، جینسینگ کشور کره دارای تراکم بیشتری می باشد و از مواد مغذی بیشتری تشکیل شده است.

جینسینگ کره ای تاثیر متفاوتی روی سیستم ایمنی بدن دارد و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

از مهم ترین خواص جینسینگ کره ای می توان به بهبود توان جنسی، بهبود عملکرد مغز، رفع خطر سکته، درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشاره کرد. بهترین جینسینگ کره جینسینگ ۶ ساله است.

در سال های بسیار دور از جینسینگ چینی برای رفع خستگی و سردی بدن استفاده می شد. متخصصان و پزشکان طب سنتی، جینسینگ آسیایی را یک محرک قوی می دانند و از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

ظاهر جینسینگ آسیایی شباهت زیادی به فرم بدن انسان دارد. جینسینگ آسیایی دارای یک نوع دیگر جینسینگ ژاپنی نیز می باشد که خواص آن نسبت به جینسینگ کره ای و چینی کمتر است.

جینسینگ کره ای دارای سه نوع جینسینگ زیر می باشد:

جینسینگ تازه: این نوع جینسینگ کمتر از ۴ سال سن دارد.

جینسینگ سفید: جینسینگ سفید گیاهی ۴ الی ۶ ساله است و در حالت خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

جینسینگ قرمز: این نوع جینسینگ ۶ ساله است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

جینسینگ کره ای دارای سه نوع جینسینگ زیر می باشد:

جینسینگ کره ای دارای سه نوع جینسینگ زیر می باشد:

جینسینگ آمریکایی:

نوع دیگری از جینسینگ، جینسینگ آمریکایی می باشد که در مناطق آمریکای شمالی کشت می شود.

از مهم ترین شهرهایی که جینسینگ آمریکایی تولید می کنند، می توان به نیویورک، وانیا و آنتاریوی کانادا اشاره کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های جینسینگ آمریکایی، بهبود عملکرد و از بین بردن اختلالات روحی و روانی می باشد.

علاوه بر این، جینسینگ آمریکایی قند خون را متعادل می کند و مشکلات گوارشی را از بین می برد.

جینسینگ آمریکایی از نظر درمانی کیفیت کمتری نسبت به نوع آسیایی دارد. با این حال خواص بی نظیری در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.

با این که جینسینگ آمریکایی در رتبه دوم در انواع جینسینگ قرار دارد، اما قدرت رشد زیادی دارد و در هر منطقه ای به تولید انبوه می رسد. به دلیل این که جینسینگ کره ای قیمت گرانی دارد، جینسینگ آمریکایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بیشتری دارد.

جینسینگ سیبری:

جینسینگ سیبری که در روسیه به صورت وحشی رشد می کند، خواص مشترکی با جینسینگ آسیایی دارد و در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نقش پررنگی دارد. با این حال جینسینگ سیبری خواص منحصربه فردی نیز دارد.

وجود مقدار زیادی الکترود باعث شده است تا این جینسینگ خاص شود. با این حال از نظر کیفیت در رتبه سوم بعد از جینسینگ کره ای و آمریکایی قرار دارد. جینسینگ سیبری در افزایش انرژی بدن چندان موثر نیست. اما در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر مثبتی دارد.

جینسینگ هندی:

جینسینگ هندی با داشتن ویژگی افزایش طول عمر در جهان شناخته شده است. این نوع جینسینگ خواص مشابهی با جینسینگ آسیایی دارد. جینسینگ هندی با از بین بردن اضطراب و استرس در بدن سبب افزایش عمر می شود. جینسینگ هندی در ایجاد یک اندام ایده آل، کمک شایانی می کند.

در خصوص موارد استفاده هر نوع جینسینگ های بیان شده، از مشاوره های دکتر کوهدانی بهره مند شوید.

جینسینگ برزیلی:

جینسینگ برزیلی در مناطق آمریکای جنوبی رشد می کند و دارای خواص بی نظیری می باشد. این گیاه در جنگل های آمازون مثل پرو، اکوادور و ونزوئلا رشد می کند. جینسینگ برزیلی با نام پاراتودو نیز شناخته می شود که به معنای “برای همه چیز” می باشد.

این نوع جینسینگ میزان تولید هورمون تستوسترون را در بدن زنان و مردان تنظیم می کند و توان جنسی را بهبود می بخشد. جینسینگ برزیلی در درمان بسیاری از بیماری ها نظیر کاهش التهاب و سرطان نیز موثر عمل می کند.

جینسینگ دارف:

جینسینگ دارف نوع نادری از گیاه جینسینگ است که بیشتر مورد استفاده سرخپوستان قرار می گیرد و برای درمان سرفه و سردرد مفید می باشد.

جینسینگ دارف:

جینسینگ دارف:

جینسینگ به چه شکل هایی مصرف می شود؟

جینسینگ در روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. صحیح ترین روش مصرف جینسینگ را می توانید با توجه به اهداف مصرف، از دکتر کوهدانی دریافت نمایید. جینسینگ در قالب شکل های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

جینسینگ تازه:

در برخی مواقع لازم است برای اثرگذاری بیشتر این گیاه، جینسینگ را به صورت تازه مصرف کنید. نوع تازه ی جینسینگ شبیه به هویج و زنجبیل می باشد. اما با توجه به رنگ آن شباهت بیشتری به زنجبیل دارد. برخی از افرادی که اولین بار جینسینگ را می بینند، تصور می کنند که گیاه زنجبیل است.

اما این گیاه با زنجبیل تفاوت های بسیاری در ساختار و خواص دارد. نوع تازه ی جینسینگ باید با احتیاط مصرف شود.

زیرا تاثیر گذاری زیادی در تجزیه قند دارد. با این حال گزینه خوبی برای افراد دیابتی است. جینسینگ تازه را معمولا به صورت دم کرده همراه با عسل یا دارچین استفاده می کنند. از جینسینگ تازه در بسیاری از لوسیون ها و شامپوها استفاده می شود.

برای مصرف جینسینگ تازه باید آن را بشویید و به مدت ۱۰ دقیقه بخار پز نمایید. بعد از نرم شدن آن را به اندازه های کوچکی برش زده و بخورید. می توانید برای رفع بوی جینسینگ، مقداری عسل به آن اضافه کنید. می توانید جینسینگ را به صورت دمنوش نیز مصرف کنید.

برای تهیه دمنوش جینسینگ، یک تکه از گیاه جینسینگ را خرد کنید و درون یک لیتر آب قرار دهید. آب را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد. بعد از جوشیدن، شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه بجوشد. سپس آب را از صافی رد کنید و دمنوش را بنوشید.

پودر جینسینگ:

اثرگذاری جینسینگ در حالت پودر شده کمتر از نوع تازه آن می باشد. با این حال برای برخی از افراد نیاز است تا نوع پودر شده آن مصرف گردد. علاوه بر این، جینسینگ تازه بوی ناخوشایندی دارد که در حالت خشک شده زیر نور آفتاب بوی آن از بین می رود. افراد برای استفاده راحت تر از پودر جینسینگ آن را به صورت محلول در آب، شیر یا آبمیوه مصرف می کنند.

برخی از افراد پودر جینسینگ را روی غذا می پاشند و میل می کنند. شما می توانید در زمان پخت برنج نیز مقداری از پودر جینسینگ را درون آب برنج بریزید.

برخی از پودرهای جینسینگ موجود در بازار ممکن است تقلبی بوده یا حاوی ترکیبات اضافه ای باشند. در این صورت بهتر است جینسینگ تازه را خریداری نمایید و در زیر نور آفتاب قرار دهید، خشک کرده و آن را پودر کنید. با این کار پودر جینسینگ اصل و خالص خواهید داشت.

شربت جینسینگ:

شربت جینسینگ یکی دیگر از روش های مصرف این گیاه می باشد. شربت جینسینگ مناسب افرادی می باشد که به ترکیبات این گیاه حساسیت دارند اما در عین حال تمایل به استفاده از خواص جینسینگ را دارند.

علاوه بر این شربت های جینسینگ طعم و بوی خالص جینسینگ را کاهش می دهند تا همه افراد بتوانند از خواص این گیاه بهره ببرند. شربت های جینسینگ با عصاره های دارچین، خرما، زنجبیل و … در بازار موجود است.

شربت جینسینگ:

شربت جینسینگ:

قرص جینسینگ:

گیاه جینسینگ در شکل و قالب قرص نیز در دسترس است که ساده ترین و آسان ترین روش استفاده از این گیاه می باشد. قرص جینسینگ در واقع شکل پودر شده ی این گیاه می باشد و در برندهای مختلفی در بازار موجود است.

قرص جینسینگ، هم در داروخانه ها و هم در عطاری ها قابل دسترس می باشد. این قرص ها را به عنوان مکمل غذایی می توانید مصرف کنید. شما با مشور دکتر کوهدانی، مجاز هستید در یک روز یک یا دو عدد قرص جینسینگ همراه با صبحانه میل کنید.

خواص جینسینگ چیست؟

پودر جینسینگ خواص زیاد و شگفت انگیزی دارد. این گیاه هم در زنان و هم در مردان تاثیر مثبتی روی اجزای مختلف بدن می گذارد. به طور مثال سبب تجدید قوای جنسی و افزایش کیفیت اسپرم در مردان می شود.

از این رو شانس بارداری را افزایش می دهد. پودر جینسینگ در زنان نیز جریان خون را تحریک می کند و با رفع خستگی و افزایش انرژی، سبب بهبود کیفیت زندگی در آن ها می شود. پودر جینسینگ خواص بی شمار دیگری نیز دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

خواص جینسینگ چیست؟

خواص جینسینگ چیست؟

پودر جینسینگ پوست را جوان می کند

افرادی که پودر جینسینگ را برای مدتی مصرف می کنند، متوجه تغییرات در پوست خود می شوند. این گیاه معجزه آسا چین و چروک روی پوست را از بین می برد و به جوانسازی پوست کمک می کند.

مواد معدنی و آنتی اکسیدان های درون جینسینگ سبب افزایش سوخت و ساز در پوست می شود. این گیاه، رادیکال های آزاد را در پوست از بین می برد و به کلاژن سازی کمک می کند. در این صورت بعد از مصرف جینسینگ، پوست بازسازی شده و شفاف و صاف می شود.

پوست انسان ها در اثر شرایط محیطی مختلف و افزایش سن، دچار آسیب های جدی می شود.

اکثر آسیب دیدگی های پوست در اثر از بین رفتن کلاژن به وجود می آیند. مواد معدنی درون پودر جینسینگ کمک می کند تا پوست مجدد کلاژن سازی کند. در اثر کلاژن سازی و حذف رادیکال های آزاد، تمام مشکلات پوستی از بین خواهند رفت.

مصرف پودر جینسینگ برای احیای پوست موثر است.

اما بهتر است برای اثر بخشی بیشتر از برگ های جینسینگ به صورت موضعی استفاده کنید. جینسینگ برای افرادی که با مشکلات مختلف پوستی نظیر اگزما و آکنه مواجه هستند نیز مناسب می باشد و سبب از بین رفتن این بیماری ها می گردد.

پودر جینسینگ، سیاهی زیر چشم را از بین می برد

پوست زیر چشم برخی از افراد به دلایل محیطی یا به صورت ارثی سیاه می شود. این تیرگی زیر چشم با افزایش سن بیشتر می شود و زیبایی صورت را از بین می برد.

جینسینگ به این افراد کمک می کند تا سیاهی زیر چشم را از بین ببرند و زیبایی خود را دوباره به دست آورند.

جینسینگ برای رفع پف زیر چشم نیز موثر عمل می کند. برای چنین مواردی بهتر است جینسینگ به صورت موضعی استفاده شود تا نتایج مطلوبی داشته باشد.

پودر جینسینگ سبب افزایش رشد موها می شود

امروزه بسیاری از افراد، دغدغه ریزش مو را دارند و مشاهده می شود که بسیاری از مردان با طاسی مواجه می شوند.

رفع ریزش مو و افزایش حجم مو تبدیل به یک معضل جهانی شده است.

اما جینسینگ به کمک این افراد می آید. گیاه جینسینگ با افزایش سلول های پاپیلای پوست، ریزش مو را متوقف می کند و سبب رویش موهای جدید می شود. راز جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها، بهبود عملکرد سلول های پاپیلای می باشد.

جینسینگ عمر این سلول ها را افزایش می دهد. علاوه بر این جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد تا سلول ها بهتر رشد کنند و تکثیر یابند. در این صورت با مصرف پودر جینسینگ شاهد بهبود وضعیت رشد موها خواهیم بود. البته برای طریقه مصرف صحیح، حتما باید با دکتر کوهدانی مشورت نمایید.

پودر جینسینگ سبب افزایش رشد موها می شود

پودر جینسینگ سبب افزایش رشد موها می شود

پودر جینسینگ، قند خون را کاهش می دهد

کاهش قند خون در بدن از دیگر خواص پودر جینسینگ می باشد که وضعیت را برای بیماران مبتلا به دیابت بهتر می کند. افراد دارای قند خون و دیابت همواره به دنبال مصرف داروهایی هستند که قند خونشان را کاهش می دهد. استفاده از پودر جینسینگ می تواند یک راه حل هوشمندانه باشد.

جینسینگ کمک می کند تا مقاومت بدن نسبت به انسولین کاهش یابد. در این صورت، قند خون در بدن بهتر تجزیه شده و بدن به حالت طبیعی باز می گردد. برای دیابتی ها مصرف جینسینگ آسیایی و آمریکایی بهترین گزینه است.

طی تحقیقات گسترده ای، دانشمندان متوجه شدند که اگر افراد دیابتی جینسینگ مصرف کنند، قند خون ناشتای آن ها بسیار کاهش می یابد.

طی این تحقیقات به یک گروه از افراد مبتلا به دیابت در کنار تجویز داروهای معمولی دیابت، ۶ گرم جینسینگ قرمز داده شد تا مصرف کنند. بعد از گذشت مدتی، نتایج منتشر شد و مشخص شد که جینسینگ، میزان قند خون را تا ۱۱ درصد کاهش داده است.

این آمار بر اثر افزایش ۳۳ درصدی عملکرد انسولین به دست آمده بود.

 

با این حال در همین تحقیقات ثابت شده است که مصرف جینسینگ در برخی از افراد سبب افت شدید قند خون می شود. از این رو بهتر است افراد دیابتی قبل از مصرف هر گونه مواد گیاهی یا شیمیایی با پزشک خود و یا دکتر کوهدانی مشورت کنند. در واقع افرادی که جینسینگ مصرف می کنند، باید مرتب قند خون خود را بررسی کنند.

پودر جینسینگ فعالیت مغز را بهبود می بخشد

یکی از خواص مشهور پودر جینسینگ، بهبود عملکرد مغز و رفع بیماری های مربوط به مغز می باشد. ترکیبات موجود در جینسینگ باعث می شود سلول های مغز تقویت شوند. در این صورت بیماری های مربوط به سیستم عصبی بدن نظیر آلزایمر و پارکینسون بهبود می یابند. جینسینگ همچنین از بروز چنین بیماری هایی در افراد جلوگیری می کند.

پودر جینسینگ فعالیت مغز را بهبود می بخشد

پودر جینسینگ فعالیت مغز را بهبود می بخشد

طبق تحقیقاتی که مورد تایید قرار گرفته است، مشخص شده است که مصرف جینسینگ در افراد آلزایمری به بهبود مغز و رفتار آن ها کمک کرده است.

از دیگر تاثیرات جینسینگ روی مغز می توان به تقویت حافظه، بهبود خلق و خو و رفع خستگی و اضطراب ذهنی اشاره کرد. برخی از دانشمندان معتقدند تاثیر جینسینگ بر عملکرد مغز به این دلیل است که جینسینگ به جذب قند خون توسط سلول ها کمک می کند. از این رو سلول های مغز نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.

مصرف روزانه ۰٫۲ گرم جینسینگ از نوع آسیایی

طبق یک پژوهش روی گروهی از افراد که مشکلات خلق و خو و روانی داشتند، مشخص شد که مصرف روزانه ۰٫۲ گرم جینسینگ از نوع آسیایی آن، مشکلات مغزی آن ها را بهبود داده است.

اما باید بدانید که طی همین تحقیقات مشخص شد که اثرات جینسینگ تنها ۲ ماه پایدار بوده است. این بدان معناست که اثرات مثبت جینسینگ روی مغز بعد از مصرف طولانی مدت و بیش از دو ماه کاهش می یابد.

با این حال نمی توان از اثرات مثبت آن روی مغز و آرامش ذهنی چشم پوشی کرد. برخی از دانشمندان معتقدند که مصرف روزانه ۰٫۲ گرم جینسینگ سبب بهبود عملکرد مغز در کل روز می شود.

برخی از متخصصان نیز توصیه می کنند این داروی گیاهی را به مدت هشت روز به مقدار ۰٫۴ گرم در روز مصرف کنید تا به آرامش روحی برسید و مهارت های ذهنی شما افزایش یابد. اما ما باید بگوییم که بدون دریافت مشاوره از پزشک متخصص اقدام به مصرف جینسینگ نکنید. در این راسنتا می توانید از دکتر کوهدانی کمک بگیرید.

پودر جینسینگ به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

جینسینگ به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع اختلالات نعوظ در دنیا شناخته شده است. به طوری که در بسیاری از داروهای شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما مصرف جینسینگ به تنهایی نیز در رفع چنین اختلالاتی موثر است.

پودر جینسینگ به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

پودر جینسینگ به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

به طور مثال طی تحقیقاتی، مصرف جینسینگ کره ای دو برابر داروهای شیمیایی در رفع اختلالات نعوظ موثر است.

استرس اکسیدانی در رگ های آلت، علت اختلال نعوظ در مردان می باشد.

جینسینگ با رفع این استرس، نعوظ ناقص یا نعوظ ضعیف را درمان می کند. علاوه بر این جینسینگ گردش خون در آلت را با افزایش تولید نیتریک اکسید، افزایش می دهد. به این ترتیب سبب بهبود قوای جنسی در مردان می گردد و سبب افزایش شانس باروری می شود.

پودر جینسینگ خاصیت ضد التهابی دارد

یکی از موارد مصرف جینسینگ، از بین بردن عفونت ها و التهابات داخلی و خارجی می باشد. زیرا پودر جینسینگ خاصیت ضد التهابی دارد و از این طریق بسیاری از بیماری ها را بهبود می بخشد. علاوه بر این، مصرف این دارو از بروز بیماری های التهابی نظیر آرتریت روماتوئید پیشگیری می کند.

ترکیبات اصلی جینسینگ یعنی جینسنوزیدها عامل اصلی برای مقابله با التهابات می باشد. جینسینگ برای رفع بیماری های پوستی نظیر اگزما نیز مناسب می باشد. زیرا با داشتن آنتی اکسیدان بالا، التهابات پوستی را برطرف می کند.

پودر جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان است

جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان است و از این طریق می تواند بسیاری از بیماری ها را بهبود بخشد و از بروز آن ها پیشگیری کند. این گیاه استرس اکسیداتیو را که عامل بروز بسیاری از بیماری ها می باشد، در بدن از طریق فعال کردن آنزیم های آنتی اکسیدان از بین می برد.

با کاهش میزان استرس اکسیداتیو، بیماری هایی نظیر بیماری قلبی، دیابت، آسم، آلرژی، فشار خون بالا، زوال عقل و … بهبود می یابد و از بروز آن ها پیشگیری می شود. متخصصان توصیه می کنند که برای اثربخشی بهتر آنتی اکسیدانی جینسینگ، روزانه ۳ گرم جینسینگ قرمز مصرف کنید تا میزان استرس اکسیداتیو کاهش یابد.

پودر جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان است

پودر جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان است

پودر جینسینگ خاصیت ضد سرطانی دارد

جینسینگ با خواصی که دارد، از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری می کند و مانع از رشد سلول های سرطانی در بافت های داخلی بدن می شود.

جینسنوزیدهای موجود در گیاه جینسینگ خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و سبب کاهش التهابات در بدن می گردند. این خواص و ترکیبات سبب می شوند تا تکثیر سلول های سرطانی در بدن متوقف گردند.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان، جینسینگ تا ۱۶ درصد در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر عمل می کند. ترکیبات موجود در جینسینگ سبب می شود رادیکال های آزاد در بدن کاهش یابد. این موضوع احتمال ایجاد تومور سرطانی را کاهش می دهد.

جینسینگ در کاهش خطر ابتلا به سرطان های سینه، پروستات، پوست، ریه و کبد موثر عمل می کند. جینسینگ علاوه بر پیشگیری از بروز سرطان، در بهبود وضعیت سرطان نیز مفید عمل می کند. پودر جینسینگ در کنار شیمی درمانی کمک می کند تا سلامت بدن حفظ شود و عوارض شیمی درمانی، کمتر گردد.

پودر جینسینگ، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

سیستم ایمنی انسان ها در اثر تاثیرات محیطی و وجود برخی از بیماری ها کاهش می یابد. در این شرایط، ضروری است که عملکرد سیستم ایمنی بدن برای حفظ سلامت بافت های بدن بهبود یابد. به طور مثال افرادی که سرطان دارند و تحت شیمی درمانی هستند، سیستم ایمنی بدنشان به شدت ضعیف خواهد شد.

از این رو ممکن است بیماری های دیگری را نیز تجربه کنند. چنین افرادی بهتر است پودر جینسینگ مصرف کنند تا سلامت بدن خود را تضمین نمایند.

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند تا چنین افرادی روزانه ۵ گرم پودر جینسینگ مصرف کنند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن بهبود یابد. طی تحقیقاتی، افرادی که بیمار بوده اند و اقدام به مصرف جینسینگ کرده اند، کمتر دچار بیماری شده اند. در حالی که بیماری اصلی آن ها نیز زودتر بهبود یافته بود.

پودر جینسینگ میزان کلسترول بد را کاهش می دهد

یکی دیگر از خواص جینسینگ، کاهش کلسترول بد در بدن است. وجود کلسترول زیاد در خون سبب بروز بیماری های قلبی و گرفتگی عروق کرونر می شود که در نهایت سبب سکته قلبی و مغزی می گردد.

افرادی که کلسترول خونشان زیاد است، باید همواره داروهای مختلفی را مصرف نمایند. اما این افراد با مصرف جینسینگ می توانند به کاهش کلسترول خون خود کمک شایانی کنند. آنتی اکسیدان موجود در جینسینگ سبب می شود کلسترول بدن خون کاهش یابد و سلامت قلب و مغز تضمین گردد.

پودر جینسینگ بوی بد دهان را از بین می برد

افرادی که به صورت روزانه جینسینگ قرمز مصرف می کنند، باکتری های موجود در دهان خود را از بین می برند.

در این صورت بوی بدن دهان نابود می شود. خواص ضد میکروبی جینسینگ قرمز، میکروب های داخل دهان و سایر بافت های بدن را از بین می برد. باید توجه داشته باشید که برای رفع بوی بد دهان با جینسینگ، مصرف تنها ده روز آن کفایت می کند.

دمنوش گیاه جینسینگ کمک می کند تا تولید پیسین موجود در معده افزایش یابد. در این صورت هضم غذا بهبود می یابد و مشکلات گوارشی برطرف می گردد. این گیاه سبب بهبود علائم کرون می شود. برای کسب آگاهی بیشتر، به دکتر کوهدانی مراجعه نمایید.

پودر جینسینگ بوی بد دهان را از بین می برد

پودر جینسینگ بوی بد دهان را از بین می برد

پودر جینسینگ سبب پاکسازی ریه می شود

جینسینگ خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد. از این رو ریه را پاکسازی و سم زدایی می کند. بنابراین بسیاری از افرادی که با مشکلات کبدی مواجه هستند، می توانند با مصرف جینسینگ مشکلات خود را کمتر نمایند. این گیاه شگفت انگیز همچنین بیماری های فیبروز کیستیک و انسداد مزمن ریوی را بهبود می بخشد.

پودر جینسینگ استرس را کاهش می دهد

همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، جینسینگ سبب بهبود عملکرد مغز می شود و با خواصی که دارد، انسان را فعال و پر انرژی می کند. یکی از اثرات جینسینگ روی مغز، کاهش استرس و کاهش تولید هورمون کورتیزول می باشد.

با کاهش استرس و جلوگیری از تولید هورمون کورتیزول، از بروز بسیاری از بیماری ها در بدن جلوگیری می شود. در صورتی که دمنوش جینسینگ به صورت مرتب مصرف شود، افراد به آرامش ذهنی می رسند و خستگی از بدن آن ها دفع می شود.

پودر جینسینگ انرژی را در بدن افزایش می دهد

یکی از ویژگی های بارز و شناخته شده ی جینسینگ در جهان، افزایش انرژی در بدن می باشد. جینسینگ با تحریک سلول های ذهنی و فیزیکی بدن سبب افزایش انرژی می گردد. طبق یک تحقیقات مشخص شده است افراد بیماری که اقدام به مصرف جینسینگ می کنند، انرژی بیشتری دارند و ضعف و خستگی در آن ها از بین می رود.

پودر جینسینگ علائم یائسگی را بهبود می بخشد

بسیاری از زنان بعد از یائسگی خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. تغییرات هورمون ناگهانی در بدن عامل بروز گرگرفتگی، تعریق زیاد، اختلالات خواب، کاهش میل جنسی و افسردگی می باشد.

جینسینگ تا حدودی به رفع علائم یائسگی کمک می کند و باعث می شود زنان این دوره را با ناراحتی های کمتری طی کنند.

باید در میزان مصرف جینسینگ دقت زیادی داشت زیرا مصرف بی رویه آن سبب بروز مشکلات جدی تری می شود. از این رو بهتر است زنان با مشورت پزشک، اقدام به مصرف این دارو کنند. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصان تغذیه، راهنمایی های کاملی در خصوص مصرف پودر جینسینگ در اختیار شما قرار می دهد.

پودر جینسینگ علائم یائسگی را بهبود می بخشد

پودر جینسینگ علائم یائسگی را بهبود می بخشد

پودر جینسینگ سبب کنترل بیش فعالی می شود

امروزه بسیاری از کودکان و نوجوانان، دچار بیش فعالی هستند و این موضوع مشکلات زیادی برای آن ها ایجاد می کند. طبق یک آزمایش گسترده روی ۷۰ کودک و ۳ نوجوان مشخص شد که علائم بیش فعالی بعد از مصرف جینسینگ کاهش یافته است.

در این خصوص جینسینگ کره ای قرمز اثر گذاری بیشتری دارد. احتمالا دلیل تاثیر جینسینگ بر بیش فعالی، بهبود عملکرد مغز باشد. با این حال تحقیقات گسترده تری برای اثبات چنین موضوعی لازم است.

تاثیر جینسینگ بر دردهای قاعدگی

یکی از سوالات زنان در خصوص مصرف پودر جینسینگ این است که آیا این گیاه دارویی تاثیری بر دردهای قاعدگی دارد؟ و این که آیا دردهای قاعدگی را تسکین می دهد یا تشدید می کند؟

باید گفت بر اساس آمارهای منتشر شده، پودر جینسینگ سبب بهبود دردها و علائم قاعدگی می شود. با این حال تحقیقات علمی در خصوص تاثیر جینسینگ بر قاعدگی صورت نگرفته است.

با این حال طبق یک تحقیقات آماری در کره جنوبی مشخص شده است که جینسینگ قرمز بی نظمی قاعدگی، دردهای پریودی و یبوست را در زنان کاهش می دهد.

علاوه بر این عوارض خاصی در دوران قاعدگی با مصرف جینسینگ مشاهده نشده است. از این رو می توان جینسینگ و دمنوش آن را برای کاهش علائم قاعدگی موثر دانست.

تاثیر جینسینگ بر دردهای قاعدگی

تاثیر جینسینگ بر دردهای قاعدگی

رابطه جینسینگ و لاغری

پودر جینسینگ خاصیت های زیادی دارد. سوالی که برای مصرف کنندگان این محصول پیش می آید، این است که آیا جینسینگ سبب لاغری می شود؟ امروزه افراد زیادی به دلیل افزایش مصرف غذاهای ناسالم و کم تحرکی، با مشکل اضافه وزن و چاقی مواجه هستند.

این افراد برای پرهیز از مشکلات چاقی همواره به دنبال روشی آسان و موثر برای کاهش وزن می باشند. اما آیا مصرف پودر جینسینگ در کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل موثر است؟ طی تحقیقات و پژوهش های گسترده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که جینسینگ کره ای خاصیت چربی سوزی دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این ترکیبات موجود در جینسینگ در جذب چربی ها تاخیر ایجاد می کند و از این طریق به روند کاهش وزن کمک می کند. بسیاری از افرادی که جینسینگ را مصرف می کنند، معتقدند که اشتهای آن ها کاهش یافته است.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود تا جینسینگ خاصیت لاغری داشته باشد، این است که جینسینگ انرژی را در بدن دوچندان می کند. از این رو میزان سوخت و ساز افزایش می یابد و کالری بیشتری سوزانده می شود.

مصرف جینسینگ به تنهایی سبب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل نخواهد شد

البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که مصرف جینسینگ به تنهایی سبب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل نخواهد شد.

شما با داشتن برنامه ورزشی منظم و پیروی از برنامه رژیم لاغری می توانید در زمان کوتاه، وزن زیادی را از دست بدهید. دانشمندان معتقدند که جینسینگ قرمز سبب افزایش اکسیداسیون چربی در زمان فعالیت های ورزشی می شود.

از این رو فرد دیرتر خسته می شود و کالری بیشتری می سوزاند. علاوه بر این، پیروی از یک برنامه رژیم لاغری باعث می شود کالری کمتری وارد بدن گردد و روند کاهش وزن سریع تر طی شود.

برای دریافت بهترین برنامه رژیم لاغری می توانید از دکتر کوهدانی، یکی از بهترین متخصصان تغذیه کمک بگیرید. باید به این نکته اشاره داشته باشیم که مصرف جینسینگ به تنهایی سبب کاهش وزن نمی گردد.

اما روند کاهش وزن را با انجام فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی لاغری بسیار تسریع می بخشد. متخصصان توصیه می کنند برای رسیدن به وزن ایده آل، پودر جینسینگ را دو بار در روز و به مدت ۸ هفته مصرف کنید.

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند برای استفاده از خاصیت کاهش وزن جینسینگ، محصول عصاره دانه جینسینگ را خریداری کرده و استفاده کنید. علاوه بر این عصاره سرکه جینسینگ یا جینسام نیز به افزایش سوخت و ساز در بدن کمک می کند.

مصرف جینسینگ به تنهایی سبب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل نخواهد شد

مصرف جینسینگ به تنهایی سبب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل نخواهد شد

 جینسینگ چگونه سبب کاهش وزن می شود؟

سوالی که در خصوص پودر جینسینگ پیش می آید، این است که عملکرد جینسینگ در کاهش وزن به چه صورت است؟ همان طور که بیان شد، جینسینگ اشتها را کاهش می دهد.

در این صورت کالری کمتری وارد بدن می شود. با کاهش مصرف کالری، بدن برای تامین انرژی خود از بافت های چربی ذخیره شده استفاده می کند. در این صورت کاهش وزن اتفاق می افتد. یکی دیگر از خواص پودر جینسینگ، افزایش سوخت و ساز در بدن می باشد. علاوه بر این، جینسینگ با تغییرات زیر در بدن، چربی های اضافی را نابود می کند:

کنترل سطح قند خون:

گفته شد که یکی از خواص پودر جینسینگ، کاهش قند خون در افراد دیابتی می باشد. افراد معمولی نیز می توانند با مصرف جینسینگ میزان قند خون بدن خود را کاهش دهند و از این طریق چربی سوزی نمایند. ترکیبات اصلی این گیاه یعنی جینسنوسیدها میزان جذب گلوکز را افزایش می دهند. در این صورت می توان شاهد کاهش وزن بود.

بهبود عملکرد سیستم گوارش:

گاهی در اثر وجود میکروب ها و باکتری های مضری در روده، افزایش وزن رخ می دهد. زیرا این باکتری ها سبب جلوگیری از هضم غذا شده و شرایط را برای ذخیره چربی فراهم می کنند.

در این صورت فرد هر چقدر هم که فعالیت ورزشی داشته باشد و از برنامه رژیم لاغری پیروی کند، باز هم لاغر نمی شود. در این شرایط، متخصص تغذیه پی به وجود باکتری های مضر روده می برد.

دکتر کوهدانی توصیه می کنند با مصرف عصاره جینسینگ قرمز، باکتری های مضر درون روده را نابود کنید تا به نتایج مفیدی از کاهش وزن دست یابید.

جینسینگ کره ای قرمز خاصیت ضد التهابی دارد و به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند. علاوه بر این، نوع جینسینگ سفید کره ای جذب چربی در بدن را به تاخیر می اندازد و از این طریق به کاهش وزن کمک می کند.

افزایش انرژی:

همان طور که بیان شد، جینسینگ نیروی ذهنی و فیزیکی بدن را دو چندان می کند و به افراد انرژی و حیات می دهد. در شرایطی که انرژی ذهنی و جسمی افزایش یابد، انگیزه و توان برای فعالیت های ورزشی بیشتر می شود و از بروز خستگی زودرس جلوگیری می گردد.

با افزایش فعالیت های ورزشی، کالری و چربی بیشتری سوزانده می شود. در نتیجه می توان گفت که خاصیت انرژی زایی جینسینگ با کاهش وزن رابطه مستقیم دارد.

رابطه جینسینگ با چاقی

تعجب نکنید که برخی از افراد با مصرف پودر جینسینگ دچار افزایش وزن و چاقی می شوند. در بخش قبلی گفته شد که جینسینگ خاصیت کاهش وزن و چربی سوزی دارد. بنابراین علت چاقی با جینسینگ در برخی از موارد چیست؟

رابطه جینسینگ با چاقی

رابطه جینسینگ با چاقی

این سوالی است که بسیاری از مصرف کنندگان دارند که در این قسمت با کمک دکتر کوهدانی، به بررسی آن می پردازیم. همه ما می دانیم جینسینگ با خواص و عملکردی که در بدن دارد، باعث کاهش اشتها، چربی سوزی و در نهایت لاغری می شود. جینسینگ در شرایطی سبب افزایش وزن می گردد که به صورت نادرست مصرف شود. از جمله دلایل افزایش وزن در اثر مصرف نادرست جینسینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیب جینسینگ با مواد غذایی کالری دار:

مصرف جینسینگ عوارض خاصی ندارد اما اگر در هنگام استفاده با مواد دیگری ترکیب شود، ممکن است اثرات سوء داشته باشد. یا ممکن است از روش هایی برای مصرف آن استفاده شود که خاصیت چاق کنندگی داشته باشد.

به طور مثال برخی از افراد جینسینگ را برای راحتی در مصرف با مواد غذایی کالری دار ترکیب می کنند. در این صورت حتی اگر جینسینگ سبب چاقی نشود، موادی که با آن ترکیب شده است، به صورت مستقیم بر افزایش وزن اثر می گذارد.

نامتعادل شدن قند خون:

در صورت استفاده نادرست از پودر جینسینگ، میزان قند خون در بدن به حالت نامتعادل در می آید و همین موضوع در افزایش وزن و چاقی نقش موثری دارد.

بهبود عملکرد سیستم گوارشی:

ترکیبات موجود در جینسینگ باعث می شود عملکرد سیستم گوارشی بهبود یابد. در این صورت افرادی که با مشکلات گوارشی مواجه هستند، با مصرف این گیاه تغذیه بهتری خواهند داشت. در مواردی رفع اختلالات گوارشی سبب افزایش اشتها می گردد. در این صورت فرد بدون توجه به افزایش وزن خود، تمایل بیشتری به پرخوری خواهد داشت.

اختلال در هورمون های بدن:

در افرادی که دچار اختلالات هورمونی هستند، جذب انرژی از مواد غذایی افزایش می یابد و در نتیجه آن اشتها نیز دو برابر می شود. میزان سوخت و ساز در افراد دارای اختلالات هورمونی بسیار پایین است.

در این شرایط در صورت استفاده از جینسینگ، جذب قند و کالری در بدن افزایش می یابد. در این صورت فرد دچار اضافه وزن می شود. حتی با این که پودر جینسینگ سبب افزایش انرژی می شود، اما به دلیل عدم توانایی شرکت کردن بافت ها در سوخت و ساز، چاقی اتفاق می افتد.

سبک زندگی نادرست:

بسیاری از افراد سبک زندگی نادرستی دارند که این نوع سبک زندگی رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارد. در این صورت برخی از افراد تصور می کنند با مصرف پودر جینسینگ، دچار افزایش وزن شده اند. باید بدانید که مصرف غذاهای آماده و پر چرب سبب تجمع چربی ها در بدن می گردد.

یکی از موارد مهم در خصوص افزایش وزن، اختلالات خواب می باشد. افرادی که خواب کمی دارند، دچار افزایش وزن می شوند. زیرا بدن برای بیدار ماندن به انرژی نیاز دارد که در نتیجه منجربه افزایش مصرف کالری می گردد.

با توجه به خاصیت چاق کنندگی جینسینگ در شرایط استفاده نادرست، بهتر است قبل از مصرف با یک متخصص ماهر مشورت کنید تا اگر با مشکل اضافه وزن روبرو هستید، به شما نحوه مصرف صحیح پودر جینسینگ را آموزش دهد. در این خصوص دکتر کوهدانی کمک های زیادی به شما خواهد کرد. دکتر کوهدانی معتبرترین متخصص تغذیه می باشد.

کدام روش مصرف جینسینگ چاق کننده است؟

در بخش های قبلی در رابطه با انواع روش های مصرف جینسینگ صحبت کردیم. بسیاری از مصرف کنندگان این گیاه تمایل دارند بدانند که کدام روش گیاه جینسینگ را استفاده کنند تا دچار چاقی و افزایش وزن نشوند؟ بسیاری از مصرف کنندگان این گیاه تمایل دارند از خواص چربی سوزی جینسینگ بهره ببرند و دچار افزایش وزن نشوند.

به چنین افرادی توصیه می شود نوع جینسینگ تازه، خشک شده و پودر شده را که خالص ترین نوع جینسینگ می باشد، استفاده کنند.

کدام روش مصرف جینسینگ چاق کننده است؟

کدام روش مصرف جینسینگ چاق کننده است؟

در سایر روش های جینسینگ مانند قرص و شربت، از ترکیبات اضافه برای هضم راحت تر و طعم دهی بهتر استفاده می شود. اما این ترکیبات می توانند سبب افزایش جذب چربی و افزایش وزن شوند.

حتی کمترین درصد ترکیبات اضافه در شربت و قرص جینسینگ می تواند در چاقی موثر باشد.

در بازار، برندهای مختلفی از شربت و قرص جینسینگ وجود دارد که مشخص نیست دقیقا از چه نوع ترکیباتی در ساخت آن استفاده شده است. بنابراین حتی اگر نوع شربت یا قرص جینسینگ را استفاده می کنید، معتبرترین برند را خریداری نمایید. می توانید با دکتر کوهدانی مشورت کنید.

چه کنیم که با جینسینگ لاغر نشویم؟

در میان مصرف کنندگان گیاه جینسینگ، برخی از افراد با مشکل لاغری و کاهش وزن مواجه هستند. با توجه به این که جینسینگ خاصیت چربی سوزی دارد، برخی از افراد سوال می کنند که آیا می توان با جینسینگ چاق شد؟ چاق شدن با جینسینگ امکانپذیر نیست.

مگر این که نوع پودر چاق کننده جینسینگ را مصرف کنید که در آن از ترکیبات اضافه ای چون مکمل کورتون استفاده می شود.

کورتون نیز عوارض زیادی دارد و سبب بروز بیماری هایی چون پوکی استخوان، بیماری کلیه و اختلال در عملکرد کبد می شود. امروزه با تبلیغات مختلفی نظیر چاقی صورت با پودر جینسینگ نیز مواجه می شویم.

این نوع پودرها نیز از ترکیبات کورتون تهیه شده اند. باید توجه داشته باشید که مصرف هیچ گونه موادی سبب چاقی یا لاغری یک قسمت از بدن نمی شود. از این رو فریب تبلیغات دروغین را نخورید و از راه های سالم اقدام به افزایش وزن نمایید.

در صورتی که قصد افزایش وزن همزمان با مصرف جینسینگ را دارید، بهتر است از یک متخصص تغذیه ماهر و با تجربه کمک بگیرید. دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصان تغذیه، برنامه های غذایی مخصوصی برای افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، طراحی می کند تا با سالم ترین روش، اندامی ایده آل به دست آورند.

توصیه هایی برای افزایش وزن در زمان مصرف جینسینگ

شما علاوه بر مراجعه به دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه، با پیروی از توصیه های زیر می توانید در زمان مصرف پودر جینسینگ، وزن اضافه کنید و به اندامی ایده آل دست یابید:

توصیه هایی برای افزایش وزن در زمان مصرف جینسینگ

توصیه هایی برای افزایش وزن در زمان مصرف جینسینگ

افزایش تعداد دفعات وعده های غذایی:

برای افزایش وزن نیاز دارید تا کالری بیشتری دریافت نمایید. با افزایش کالری، چربی ها در بخش های مختلف بدن تجمع می یابند. تعداد وعده ها را در روز افزایش دهید و سعی کنید از ظرف های بزرگ برای صرف غذا استفاده کنید. افزایش مصرف غذا به معنی افزایش مصرف قندها، چربی ها و غذاهای ناسالم نیست.

شما باید در انتخاب غذا دقت داشته باشید تا غذاهای سالم با کربوهیدرات بالا مصرف کنید تا سلامت بدن حفظ شود. در میان وعده ها نیز از مواد غذایی پرکالری نظیر آجیل، کره بادام زمینی، میوه های خشک و … استفاده کنید.

مصرف چربی های سالم:

دریافت چربی برای بدن ضروری است. همه ما می دانیم که افزایش مصرف چربی سبب افزایش وزن می شود. اما باید بدانید که مصرف زیاد چربی های ناسالم سلامت قلب و سایر اندام های بدن را به خطر می اندازد. بنابراین مصرف روغن هایی نظیر روغن زیتون، کره بادام زمینی و کره بادام هندی را افزایش دهید.

افزایش مصرف کربوهیدرات:

کربوهیدرات به عنوان یک منبع خوب برای افزایش وزن شناخته شده است. کربوهیدارت منبع اصلی انرژی در بدن است. در صورتی که شما به دنبال افزایش وزن هستید، باید مصرف کربوهیدرات های پیچیده را افزایش دهید و از مصرف کربوهیدرات های ساده پرهیز کنید.

مصرف غذا در آخر شب:

تغییر دادن ساعات مصرف غذا به افزایش وزن کمک می کند. در صورتی که در آخر شب یک وعده غذایی کامل مصرف کنید، بعد از مدتی دچار افزایش وزن خواهید شد. در صورتی که بعد از شام دسر بخورید، به روند افزایش وزن کمک می کند.

ورزش برای افزایش وزن:

شاید تعجب کنید که ورزش کردن، هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش وزن موثر است. اما در هر دو روش، تمرینات ورزشی باید هوشمندانه انتخاب شود تا نتایج مطلوب حاصل گردد. برای افزایش وزن بهتر است از تمرینات مقاومتی نظیر وزنه زدن کمک بگیرید.

شنای سوئدی، لانچ، اسکات و کرانچ نیز در افزایش عضله سازی موثر هستند. ورزش کردن سبب سوخت انرژی می شود. اما در صورتی که بعد از تمرینات ورزشی شیک پروتئین مصرف کنید، دچار افزایش وزن خواهید شد.

ورزش برای افزایش وزن:

ورزش برای افزایش وزن:

عوارض جانبی جینسینگ

معمولا مصرف صحیح جینسینگ عوارض و مشکلاتی را در بدن ایجاد نمی کند.

اما در صورت مصرف بی رویه و اشتباه این گیاه، عوارض مختلفی بروز پیدا می کند. جینسینگ یک گیاه قوی و حساس است. از این رو باید حتما به مقدار تجویز شده و در دوره زمانی مشخص شده مصرف گردد. در غیر این صورت عوارض جانبی زیر بروز پیدا می کنند:

مشکلات گوارشی و درد معده

سردرد، سرگیجه و تاری دید

واکنش های آلرژیک

مشکلات پوستی

خشکی دهان

افزایش فشار خون و در نتیجه افزایش ضربان قلب

اختلال سیستم عصبی

بروز مشکلات روانی نظیر بی قراری و استرس

بی خوابی

احتباس آب در سیستم گردش خون

تداخل در عملکرد داروهای مصرفی

ایجاد سندروم سوء مصرف جینسینگ

سندروم سوء مصرف جینسینگ که در اثر مصرف بیش از حد جینسینگ به وجود می آید، می تواند مشکلاتی نظیر خونریزی دستگاه تناسلی، مسمومیت کبدی، تشنج، حساسیت سینه، افزایش فشار خون، تشدید بیماری زمینه ای و … ایجاد نماید.

با توجه به مشکلات خطرناکی که مصرف بیش از حد جینسینگ ایجاد می کند، بهتر است برای دریافت دوز و مدت زمان مصرف با توجه به اهداف مصرف، به یک متخصص مراجعه کنید.

مصرف خودسرانه ی این گیاه بسیار خطرناک می باشد و سبب می شود تا پایان عمر از مشکلات زیادی رنج ببرید.

می توانید از دکتر کوهدانی در خصوص مصرف جینسینگ و میزان مصرف آن کمک بگیرید. دکتر کوهدانی از بهترین متخصصین تغذیه به شمار می آیند.

ایجاد سندروم سوء مصرف جینسینگ

ایجاد سندروم سوء مصرف جینسینگ

موارد منع مصرف جینسینگ

گیاه جینسینگ خواص و مزایای زیادی دارد با این حال تمام افراد نمی توانند از خواص آن استفاده کنند. در صورتی که قصد مصرف گیاه جینسینگ را دارید، بهتر است موارد منع آن را بررسی کنید و سپس آن را مصرف نمایید. عدم توجه به موارد منع مصرف جینسینگ گریبانگیر مصرف کننده خواهد بود و فروشنده هیچ پشتیبانی در این خصوص ندارد. افرادی که در شرایط زیر قرار دارند، باید از مصرف پودر جینسینگ پرهیز نمایند:

افراد دارای بیماری های خودایمنی:

افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند، با مصرف جینسینگ ممکن است بیماری آن ها تشدید یابد. بیماری های خود ایمنی نظیر لوپوس، آرتریت و مولتیپل اسکلروز با افزایش سیستم ایمنی بدن تشدید می شوند. ترکیبات موجود در جینسینگ سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

بیماری قلبی عروقی:

هنوز تحقیقات کاملی در خصوص اثر جینسینگ بر بیماری های قلبی عروقی صورت نگرفته است. به همین دلیل توصیه می شود در صورت داشتن بیماری قلبی عروقی، از مصرف جینسینگ پرهیز کنید. با این حال باید بدانید که مصرف جینسینگ فشار خون را افزایش می دهد و این موضوع برای سلامت قلب مضر است.

افراد مبتلا به سرطان:

پودر جینسینگ برای بهبود وضعیت سرطان و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی موثر است.

اما جینسینگ برای برخی از سرطان ها به شدت مضر است. افرادی که مبتلا به سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئید رحم هستند باید از مصرف جینسینگ پرهیز کنند. ترکیبات موجود در جینسینگ سبب افزایش تولید هورمون استروژن می شود که این موضوع برای سرطان های ذکر شده مضر است.

اسکیزوفرنی:

افرادی که مبتلا به بیماری روانی اسکیزوفرنی هستند، باید از مصرف پودر جینسینگ پرهیز نمایند. این داروی گیاهی سبب تشدید بی خوابی و حالت های روانی در این نوع بیماران می شود.

بیماران دیابتی:

با این که جینسینگ سبب بهبود وضعیت قند خون در بدن می شود، اما افراد دیابتی بعد از مصرف جینسینگ ممکن است دچار افت شدید قند خون گردند. از این رو افراد دیابتی اگر تمایل به مصرف جینسینگ دارند، باید مرتب قند خون خود را بررسی کنند و این گیاه را تحت نظر پزشک خود مصرف نمایند.

دوران بارداری و شیردهی:

هنوز اطلاعات دقیق و علمی بر تاثیر جینسینگ در دوران بادراری و شیردهی منتشر نشده است. از این رو زنان باردار و شیرده باید از مصرف این دارو پرهیز نمایند. طی مطالعاتی مشخص شده است که جینسینگ سبب افزایش هورمون استروژن می شود. از این رو می توان گفت که برای زنان باردار و شیرده مناسب نیست.

کودکان زیر ۱۲ سال:

مصرف جینسینگ برای افراد زیر ۱۲ سال بسیار خطرناک است و ممکن است سبب مسمومیت و حتی مرگ آن ها شود. از این رو این گیاه را از دسترس کودکان خارج کنید.

تداخلات دارویی پودر جینسینگ

افرادی که قصد مصرف پودر جینسینگ را دارند، باید بدانند که این داروی گیاهی با داروهای زیر تداخل دارد و در صورت مصرف، مشکلات جدی به وجود می آید.

تداخلات دارویی پودر جینسینگ

تداخلات دارویی پودر جینسینگ

داروهای ضد قارچ مانند کتوکونازول

داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین و والپروات سدیم

کورتیکواستروئیدها

داروهای آنتی پلاکت مثل پلاویکس

داروهای آنتی گواکولانت مثل هپارین

داروهای خواب آور

داروهای قلب و فشار خون

بنزودیازپین ها مثل آلپروزولام

باربیتورات ها مثل فنوباربیتال

داروهای بیماران دیابتی

داروهای بیماران دیابتی مثل گلی بوراید، گلی پیزاید، تروگلی تازون، متفورمین، کلروپروماپید، تولبوتامید، تولازامید و میگلیتون

داروهای ضد روان پریشی مثل کلروپرومازین، فلوفنازین و الانزاپین

داروهای ضد آلرژی مانند فکسوفنادین

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مثل آمی تریپلین، دوکسپین و آموکسابین و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)

داروهای تحریک کننده سیستم CNS مثل آمفتامین، دکسترومتورفان و متیل فنیدات

داروهای ضد سرطان مانند اتوزاید، وین کریستین

داروهای ضد چربی مانند لووستاتین

در این خصوص، حتما با دکتر کوهدانی در ارتباط باشید.

آلرژی به جینسینگ

برخی از افراد ممکن است به ترکیبات موجود در پودر جینسینگ حساسیت داشته باشند. معمولا علائم و نشانه های حساسیت به جینسینگ بعد از حدود یک ساعت از مصرف بروز پیدا می کند. با این حال علائمی نیز بعد از چند هفته بروز پیدا می کنند. از جمله علائم حساسیت به جینسینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش شدید پوست
  • تب
  • تورم پوست
  • تنگی تنفس
  • خس خس صدا
  • آبریزش بینی
  • قرمز شدن پوست
  • کهیر
  • خارش چشم و اشک ریختن

آنافیلاکسی در اثر مصرف جینسینگ:

برخی از افراد ممکن است با داشتن حساسیت به جینسینگ دچار آنافیلاکسی شوند. آنافیلاکسی یک عارضه نادر و خطرناک است که می تواند منجربه مرگ شود. از جمله علائم آنافیلاکسی می توان به تنگی نفس، حالت تهوع، درد شکم، سرگیجه و بی هوشی اشاره کرد.

لازم است حساسیت به جینسینگ را جدی بگیرید. توصیه می کنیم در صورت داشتن علائم حساسیت به جینسینگ، مصرف این دارو را قطع کنید و فورا به یک مرکز درمانی مراجعه نمایید.

آنافیلاکسی در اثر مصرف جینسینگ:

آنافیلاکسی در اثر مصرف جینسینگ:

میزان مصرف جینسینگ

سوالی که برای مصرف کنندگان این گیاه دارویی پیش می آید، این است که چه مقدار پودر جینسینگ مصرف نمایند؟ در بخش های قبلی در رابطه با عوارض مصرف زیاد جینسینگ صحبت کردیم.

بنابراین بسیار مهم است که در خصوص میزان مصرف این گیاه اطلاعات کاملی کسب کنید. باید گفت مقدار مصرف این گیاه بستگی به نوع و کیفیت جینسینگ آن دارد. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند ۱ تا ۳ گرم از این دارو را در طی روز برای رسیدن به اهداف مورد نظر مصرف نمایید.

با این حال افرادی که در شرایط خاص قرار دارند، باید مقدار کمتری از این گیاه را مصرف نمایند. به طور مثال بیماران دیابتی باید روزی حداکثر ۲۰۰ میلی گرم جینسینگ مصرف کنند. میزان دوز توصیه شده برای رفع اختلالات نعوظ ۹۰۰ میلی گرم، ۳ بار در روز می باشد.

همچنین برای رفع استرس و خستگی بهتر است ۵۰۰ میلی گرم از جینسینگ را ۲ بار در روز مصرف نمایید.

برای دریافت میزان دوز مناسب با سیستم بدن خود بهتر است با یک متخصص ماهر مشورت کنید. دکتر کوهدانی در خصوص مصرف جینسینگ و میزان دوز مناسب، به شما کمک خواهد کرد.

جینسینگ را از کجا تهیه کنیم؟

بسیاری از افراد با مطالعه خواص و مزایای جینسینگ تمایل دارند این گیاه معجزه انگیز را خریداری و مصرف نمایند. به چنین افرادی توصیه می شود ابتدا موارد منع مصرف و تداخلات دارویی پودر جینسینگ را مطالعه نمایند و سپس اقدام به خریداری و مصرف این محصول کنند.

یکی از موضوعات مهم در خصوص مصرف این دارو این است که نوع اصل آن را خریداری نمایید.

در صورتی که جینسینگ را به صورت تازه مصرف کنید، از اصالت آن مطمئن خواهید بود. اما در خریداری شکل شربت، قرص و پودر جینسینگ باید دقت زیادی داشته باشید و آن را مراکز معتبر تهیه کنید. جینسینگ های نامعتبر دارای ترکیبات مضری می باشند.

سخن پایانی

بسیار ضروری است که در هنگام مصرف جینسینگ، از یک متخصص ماهر و با تجربه همچون دکتر کوهدانی مشاوره دریافت کنید. همان طور که بیان شد، جینسینگ یک گیاه حساس و قوی است و در صورت استفاده نادرست، عوارض جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

به همین دلیل است که توصیه می شود این دارو را تحت نظر و با مشورت پزشک مصرف نمایید. شما می توانید در این خصوص از دکتر کوهدانی یکی از بهترین متخصصان تغذیه کمک بگیرید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید