رژیم دوکان چیست؟

علائم کبد چرب چیست؟
علائم کبد چرب چیست؟
2021/12/30
اثر تغذیه بر پروستات
اثر تغذیه بر پروستات
2021/12/30
رژیم دوکان چیست؟

رژیم دوکان چیست؟

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که رژیم دوکان چیست؟ لطفا تا انتهای این مقاله کاربردی، ما را همراهی نمایید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم دوکان با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

آیا می‌دانید که رژیم دوکان چیست؟ اگر در تلاشید تا از طریق یک رژیم با سرعت بسیار زیادی کاهش وزن را تجربه کنید، رژیم دوکان می‌تواند پاسخ‌گوی این نیاز شما باشد. به همین دلیل در تلاشیم تا بر اساس تخصص‌های دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذی در کشور، در ادامه این مطلب اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با رعایت رژیم دوکان برای شما داشته باشیم.

رژیم دوکان چیست؟

رژیم دوکان چیست؟

در اصل رژیم دوکان به ‌عنوان یک رژیم غذایی فرانسوی شناخته ‌شده است که هدف اصلی آن کاهش وزن افراد می‌باشد و با استفاده از اصول مخصوص خود می‌تواند افراد را به وزن دلخواه برساند. دیده‌ شده که در سالیان اخیر، رسانه‌ها و مردم بسیاری به رژیم دوکان توجه نشان دادند و بسیاری از چهره‌های معروف و مدل‌ها از طریق رژیم لاغری دوکان توانستند به تناسب اندام خوبی برسند.

مهم‌ترین هدف در این رژیم، کاهش وزن با سرعت بالا و پایداری بسیار است

مهم‌ترین هدف در این رژیم، کاهش وزن با سرعت بالا و پایداری بسیار است و همین‌طور می‌تواند اراده شما را برای میل به گرسنگی کنترل کند و دیگر رژیم‌ها را در کنار استفاده از آن به‌ خوبی می‌توانید رعایت کنید. بسیاری از افراد قصد دارند تا از طریق رژیم‌های لاغری به سرعت کاهش وزن را تجربه کنند.

اما کاملاً مشخص است که حفظ کاهش وزن به نسبت تعادل وزن امری بسیار دشوارتر می‌باشد. همه ما اطلاعاتی در رابطه با انواع رژیم‌ها و تغذیه‌های مختلف داریم. زیرا به‌ حدی تنوع در دنیای رژیم بسیار زیاد شده ‌است که اشخاص می‌توانند بنا بر شرایط خود و توصیه پزشک مد نظر از این رژیم‌ها استفاده داشته باشند.

مهم‌ترین هدف در این رژیم، کاهش وزن با سرعت بالا و پایداری بسیار است

مهم‌ترین هدف در این رژیم، کاهش وزن با سرعت بالا و پایداری بسیار است

اما امکان دارد برخی از افراد هنوز نمی‌دانند که رژیم دوکان چیست. می‌توان به ‌جرات گفت که یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های لاغری، رژیمی است که دارای میزان زیادی پروتئین و کربوهیدرات کم باشد. زیرا این مسئله می‌تواند کاهش وزن سریع و دائمی را بدون این‌ که احساس گرسنگی بسیار در طول روز بر افراد غلبه شود، به وجود آورد.

حال در تلاشیم تا در ادامه این مطلب، اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با این که رژیم دوکان چیست؟ برای شما فراهم آوریم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید تا بتوانید تشخیص دهید که اهمیت استفاده از این رژیم در چه مواردی می‌باشد.

مباحثی که قصد داریم در ادامه این مطلب به آن‌ها بپردازیم، عبارتند از:

رژیم دوکان چیست؟

طراحی رژیم پیر دوکان

عملکرد رژیم دوکان به چه صورت می‌باشد؟

قوانین کاهش وزن رژیم دوکان

مواد غذایی مصرفی در هر مرحله از رژیم دوکان چیست؟

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله اول دوکان

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله دوم دوکان

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله سوم دوکان

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله چهارم دوکان

مواد غذایی ممنوع در رژیم دوکان

مراحل چهارگانه رژیم دوکان چیست؟

مرحله اول رژیم دوکان: حمله

قوانین مرحله حمله

مرحله دوم رژیم دوکان: کروز

قوانین مرحله کروز

مرحله سوم رژیم دوکان: تحکیم

قوانین مرحله تحکیم

مرحله چهارم رژیم دوکان: تثبیت

قوانین مرحله تثبیت

یک نمونه برنامه غذایی رژیم دوکان چیست؟

روز اول رژیم دوکان

روز دوم رژیم دوکان

روز سوم رژیم دوکان

روز چهارم رژیم دوکان

روز پنجم رژیم دوکان

نقش ورزش در رژیم دوکان چیست؟

ایمنی استفاده از رژیم دوکان چگونه می‌باشد؟

افراد مستعد برای استفاده از رژیم دوکان

جمع بندی

 

رژیم دوکان چیست؟

برای این ‌که به درک درستی در رابطه با این رژیم برسید، باید بگوییم که یکی از برنامه‌های غذائی که توانست در سال ۲۰۱۰ به افراد کمک کند تا  حداکثر نیم کیلو در طول روز کاهش وزن داشته باشند، رژیم دوکان می‌باشد و از طریق همین وعده و وعید به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد.

رژیم دوکان چیست؟

رژیم دوکان چیست؟

این رژیم جهانی که امروزه دارای محبوبیت بسیاری می‌باشد، به واسطه متخصص تغذیه فرانسوی با نام پیر دوکان برنامه‌ریزی شد. در واقع شرایط استفاده از آن برای یک سبک غذائی است که اتکای بسیاری روی پروتئین‌ها دارد و در تلاش است تا تداعی‌ کننده غذاهای انسان‌های اولیه باشد.

پس انسان را به سمت استفاده از غذاهای اولیه انسان‌ها می‌کشاند. این نوع رژیم به گونه ایست که حدوداً ۱۰۰ غذای مجاز را برای این افراد در نظر می‌گیرد که حدوداً ۷۲ غذای آن شامل غذاهای حیوانات و ۲۸ غذای آن از گیاهان به ‌وجود آمده است.

طراحی رژیم پیر دوکان

برای این ‌که به درک این مطلب برسید که رژیم دوکان چیست؟ باید بگوییم که هدف اصلی استفاده از این رژیم، استفاده از پروتئین‌های بسیار و کاهش دادن کربوهیدرات‌ها به‌ منظور کاهش وزن می‌باشد. این رژیم دارای ۴ مرحله مختلف است که براساس تخصص‌های پزشک فرانسوی پیر دوکان در نظر گرفته ‌شده است.

پیر دوکان توانست در دهه ۷۰ با استفاده از این رژیم، بیماری‌های بسیاری که مربوط به چاقی بوده‌اند را برطرف کند. بعد از این ‌که متوجه شد بیماران بر اساس این رژیم به کاهش وزن چشمگیری دست پیدا کرده‌اند، با انتشار کتاب رژیم دوکان در سال دوهزار توانست این رژیم را جهانی کند.

سپس به ‌مرور زمان، کتاب او به ۳۲ زبان مختلف انتشار داده شد و توانست عنوان کتاب پرفروش در راستای کاهش وزن و تغذیه را از آن خود کند. طبق گزارش‌های انجام ‌شده، افرادی که از رژیم دوکان بهره می‌برند، لاغری سریع و آسان و بدون گرسنگی را تجربه خواهند کرد. ادعای پیر دوکان این است که هر شخصی که از این رژیم تبعیت می‌کند، می‌تواند در یک هفته حدوداً ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد و این وزن هیچ‌وقت باز نخواهد گشت.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر کوهدانی دیدن کنید.

شرایط استفاده از رژیم دوکان به ‌گونه‌ای است که می‌توانید هر میزان از غذایی که دوست دارید، استفاده کنید

شرایط استفاده از رژیم دوکان به ‌گونه‌ای است که می‌توانید هر میزان از غذایی که دوست دارید، استفاده کنید. اما فقط در صورتی مجاز به استفاده از غذا هستید که آن مواد غذایی در لیست موارد مجاز شما ذکر شده باشد. گفته می‌شود که پروتئین و کربوهیدرات مسئله مهمی است که در این رژیم به چالش کشیده‌ شده اند و با دسته‌بندی این رژیم با ۴ مرحله متفاوت می‌تواند بدن افراد را به کاهش وزن اصولی برساند.

حال که دریافتید رژیم دوکان چیست؟ برای این ‌که بتوانید از این رژیم بهره‌مند شوید و بدانید که آیا شرایط شما برای استفاده از این رژیم مساعد می‌باشد، دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند راهنمای مناسبی برای استفاده از رژیم دوکان باشد. پس می‌توانید با مشورت از او، از رژیم دوکان بهره‌مند شوید.

شرایط استفاده از رژیم دوکان به ‌گونه‌ای است که می‌توانید هر میزان از غذایی که دوست دارید، استفاده کنید

شرایط استفاده از رژیم دوکان به ‌گونه‌ای است که می‌توانید هر میزان از غذایی که دوست دارید، استفاده کنید

عملکرد رژیم دوکان به چه صورت می‌باشد؟

با توجه به این‌ که متوجه شدید رژیم دوکان چیست؟ باید از شیوه عملکرد آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. باید بدانید که قوانین بسیار زیادی در رژیم دوکان وجود دارد و براساس ۴ مرحله مختلف که هر کدام از این مراحل دارای بایدها و نبایدهای مختلفی می‌باشد، می‌توانید به کاهش وزن اصولی دست پیدا کنید.

البته باید از این ‌موضوع آگاه باشید که هر خطای کوچکی در این رژیم شکل بگیرد، می‌تواند در شکست این رژیم تاثیرگذار باشد و امکان دارد شما را به هدف اصلی برای کاهش وزن نرساند.

قبل از این که در رابطه با عملکرد این رژیم اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم، به این موضوع تاکید داریم که برای استفاده از هر رژیم خاص نمی‌توانید به ‌صورت خودسرانه عمل کنید و ابتدا باید با متخصص تغذیه و پزشک مشاور خود مشورت داشته باشید.

دکتر کوهدانی

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در این زمینه می‌تواند راهنمای خوبی برای بیماران به منظور کاهش وزن از طریق رژیم دوکان باشد. زیرا در شرایطی که فرد دچار بیماری یا محدودیت خاصی می‌باشد، اوضاع را کنترل خواهد کرد تا فرد با سلامت کافی بتواند از رژیم دوکان بهره‌مند شود.

محاسبه کردن وزن مورد هدف شما براساس سن و تاریخچه‌ کاهش وزن شما به ‌عنوان فاکتورهای اصلی است که در رژیم دوکان حرف اول را خواهد زد. قوانین خاصی برای هر مرحله از رژیم دوکان وجود دارد و فرد باید در مدت ‌زمانی خاصی، مراحل را پشت سر بگذارد.

اما این ‌که چگونه بتوانیم تشخیص بدهیم که چه میزان نیاز است در هر مقدار با مرحله باقی بمانیم، براساس تخصص‌های یک پزشک متخصص تغذیه اتفاق خواهد افتاد. در واقع رابطه مستقیمی بین زمان باقیمانده در هر مرحله و میزان اضافه ‌وزن ما وجود دارد.

قوانین کاهش وزن رژیم دوکان

طراحی این رژیم بر پایه ۴ مرحله اساسی شکل ‌گرفته است و اعتقاد دکتر پیر دوکان بر این است که کلید اصلی که می‌تواند کمک کند افراد به کاهش وزن با سرعت بالایی دست پیدا کنند، کاهش کربوهیدرات‌ها در طول غذاهای روزمره می‌باشد.

به ‌همین دلیل همان‌طور که گفته شد، ۴ مرحله مخصوص برای این رژیم در نظر گرفته می‌شود که شامل ۲ مرحله برای کاهش وزن و ۲ مرحله برای تثبیت وزن می‌باشد. فرد با گذراندن هر مرحله می‌تواند مرحله بعدی را آغاز کند.

حال برای ‌این که شناخت بیشتری در رابطه با این رژیم داشته باشید، در ادامه هر کدام از مراحل را به‌ صورت جزء به‌ جزء بررسی و ارزیابی خواهیم کرد تا براساس تخصص‌های دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه بتوانید از عملکرد رژیم دوکان بهره‌مند شوید.

قوانین کاهش وزن رژیم دوکان

قوانین کاهش وزن رژیم دوکان

مواد غذایی مصرفی در هر مرحله از رژیم دوکان چیست؟

برای این ‌که بهتر تشخیص دهید تا رژیم دوکان چیست؟ باید بدانید هر کدام از مراحل مربوط به این رژیم دارای الگوی تغذیه‌ای مخصوص به خود می‌باشد تا بر اساس این موارد بتواند باعث کاهش وزن افراد شود. برای این ‌که بهتر تشخیص دهید هر کدام از مراحل استفاده از رژیم دوکان نیاز به چه مواد غذایی دارد، قصد داریم تا در ادامه این مطلب بگوییم که استفاده از کدامیک از مواد غذایی در هر مرحله مجاز می‌باشد.

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله اول دوکان

شرایط استفاده از این رژیم به گونه‌ای است که در مرحله اول مجاز به استفاده از برخی مواد غذایی هستید. اغلب این مواد غذایی در دسته بندی پروتئین ها می باشند و در کنار آن برخی مواد غذایی که کالری محدودتری دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

حال به تشخیص دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه، آن چه که در مرحله اول رژیم دوکان می‌تواند برای افراد مفید باشد را در موارد زیر خواهیم گفت.

جگر (جگر مرغ یا گوشت گاو فرقی ندارد)

گوشت خشک گاو

ژامبون کم‌چرب

مرغ و بوقلمون بدون پوست

گوشت لخم یا کم‌ چرب گاو

گوشت کم‌ چرب گوساله یا خرگوش بدون چربی

همه ماهی‌ها از جمله خشک، منجمد، تازه، روغنی، سفید، دودی یا کنسرو شده در آب یا آب ‌نمک

تمامی صدف‌ها

مصرف حداکثر روزانه ۲ تخم ‌مرغ

افرادی که درگیر کلسترول بالا می‌باشند، باید زرده تخم‌مرغ را جدا کنند و هر هفته ۳ تا ۴ عدد میل کنند.

مصرف سفیده تخم‌ مرغ کاملاً مجاز است و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

مصرف انواع شیرین‌کننده‌ها مجاز است.

مصرف انواع سرکه، ترشیجات، ادویه‌جات و گیاهان دیگری همچون خیار، پیاز ترشی، سیر و دیگر موارد مجاز است.

مصرف انواع چاشنی‌ها

مصرف انواع چاشنی‌ها همانند آب ‌لیمو، خردل، نمک در حد متعادل، آدامس بدون شکر و دیگر موارد لازم است.

مصرف انواع محصولات لبنی بدون چربی همانند ماست، شیر بدون چربی، پنیر کوتاش مفید است.

مصرف انواع ماست‌های ساده و طعم‌دار در رژیم مرحله اول دوکان مجاز است.

استفاده از ماست‌های میوه‌ای که در آن‌ها پودر میوه وجود دارد، باید محدود به ۲ وعده در طول روز باشد.

تمامی این دسته از مواد غذایی در رژیم دوکان مرحله اول می‌تواند مفید واقع شود. البته همچنان نمی‌توانید خودسرانه از این رژیم بهره ببرید و نیاز دارید تا براساس شرایط بدنی خود از تخصص‌های یک پزشک تغذیه بهره کافی ببرید.

دکتر کوهدانی تسلط کامل به ارائه رژیم دوکان دارد و به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند شما را در تمامی مراحل این رژیم کمک کند. پس می‌توانید از مهارت‌های ایشان استفاده کنید تا کاهش وزن اصولی‌تری را تجربه کنید.

مصرف انواع چاشنی‌ها

مصرف انواع چاشنی‌ها

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله دوم دوکان

هنگامی‌که کاهش وزن در مرحله اول رژیم دوکان به‌ خوبی پشت سر گذاشته شد، فرد وارد فاز دوم خواهد شد. البته تشخیص رفتن به فاز دوم براساس نظر پزشک شما یعنی دکتر کوهدانی اتفاق خواهد افتاد.

در مرحله دوم، استفاده از برخی مواد غذایی برای فرد مجاز می‌باشد تا بتواند نتیجه خوبی از کاهش وزن به واسطه رژیم دوکان بگیرد.

آن دسته از مواد غذایی که به تشخیص پزشک شما می‌تواند در فاز دوم این رژیم مؤثر و مفید واقع شود، به شرح زیر می‌باشد.

  • شلغم
  • کدو حلوایی
  • کدوی سبز
  • پیاز
  • لوبیا سبز
  • قارچ
  • گوجه ‌فرنگی
  • کرفس
  • خیار
  • بادنجان
  • مارچوبه
  • فلفل دلمه‌ای
  • کلم بروکلی، گل‌ کلم، کلم بروکسل
  • اسفناج، کاهو، کلم و دیگر سبزیجات مختلف و برگ سبز
  • یک ‌بار در طول روز استفاده از هویج یا چغندر
  • ۲ قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر

در واقع تمرکز فاز دوم رژیم دوکان روی مصرف سبزیجات و مواد غذایی سبز می‌باشد. مهم‌ترین اصل این فاز استفاده از ۲ قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر می‌باشد که امری اجباری در برنامه‌های رژیم غذایی شما شناخته می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن در دور دوم موفق باشید.

آن دسته از مواد غذایی که به تشخیص پزشک شما می‌تواند در فاز دوم این رژیم مؤثر و مفید واقع شود، به شرح زیر می‌باشد.

آن دسته از مواد غذایی که به تشخیص پزشک شما می‌تواند در فاز دوم این رژیم مؤثر و مفید واقع شود، به شرح زیر می‌باشد.

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله سوم دوکان

با گذراندن فاز ۲ بدن شما دیگر به استفاده از این دسته مواد غذایی که در شرایط رژیم دوکان ذکر میگردند، عادت می‌کند و تا به اینجای این مطلب متوجه شده‌اید که رژیم دوکان چیست؟ اما مهم‌ترین مواد غذایی که از نظر دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند در فاز سوم این رژیم روی بدن افراد تاثیر بسیاری بگذارد، مواد غذایی زیر می‌باشند.

ترکیب کردن مواد غذایی مجاز در مرحله اول و دوم در این مرحله مجاز مفید است.

مصرف میوه‌ها تنها یک ‌بار در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

میوه‌هایی همانند ۱ فنجان طالبی خرد شده، پرتقال، گلابی، سیب، هلو، شلیل در اندازه متوسط در این دوره از رژیم باید استفاده شود.

اگر از میوه‌های کوچک‌تر همانند کیوی، آلو یا زردآلو استفاده می‌کنیم، در طول روز مجاز به استفاده از ۲ عدد از این میوه‌ها هستید.

مصرف نان به اندازه‌ روزانه ۲ برش به‌ همراه مقدار اندکی کره

مصرف روزانه ۴۰ گرم پنیر در مرحله سوم

مصرف انواع نشاسته‌ها در طول هفته

استفاده از نشاسته‌ها

شما مجاز به استفاده از نشاسته‌ها بین ۱ تا ۲ بار در هفته هستید.

نشاسته‌هایی همانند غلات، ذرت، لوبیا، حبوبات، برنج و سیب‌ زمینی در این دوره برای شما مناسب است.

در مرحله سوم می‌توانید نشاسته‌هایی همانند ۲۲۵ گرم پاستا مصرف کنید.

تا ۲ بار در هفته مجاز به استفاده از انواع گوشت همانند گوشت گاو یا گوسفند هستید.

شما می‌توانید ۲ بار در هفته در صورت میهمانی رفتن از غذای آن‌ها میل کنید.

غذاهایی که در میهمانی میل می‌شود، به‌ عنوان پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر هستند که تا ۲ بار در هفته مجاز به استفاده از آن هستید.

۱ بار در هفته ۱ وعده‌ پروتئینی خالص دارید که این مرحله همانند فاز اول می‌باشد.

استفاده از روزانه ۲٫۵ قاشق سبوس جو دوسر در رژیم مرحله سوم اجباری می‌باشد.

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست؟ هستید.

استفاده از نشاسته‌ها

استفاده از نشاسته‌ها

مواد غذایی مجاز در رژیم مرحله چهارم دوکان

مرحله چهارم به‌ عنوان مرحله‌ی پایانی رژیم دوکان می‌باشد. مواد غذایی مجازی که توسط متخصصین تغذیه در این مرحله از رژیم دوکان برآورد می‌شود، تمام مواد غذایی است که در طول این ۳ مرحله مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

اما اگر فرد بتواند همچنان روند فاز سوم را پیش بگیرد و در کنار آن روزانه ۳ قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر را به‌ عنوان برنامه ثابت در مواد غذایی مصرفی روزانه خود بگنجاند، نتیجه بهتری از کاهش وزن با استفاده از رژیم دوکان خواهد گرفت.

البته همچنان باید بگوییم که استفاده از این رژیم به ‌صورت خودسرانه نمی‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد. زیرا بیمار نمی‌تواند تشخیص دهد که چه مدت ‌زمان باید در هر مرحله باقی بماند.

مهم‌ترین چیزی که تشخیص می‌دهد باید در هر مرحله چه زمانی باقی بمانید، میزان اضافه ‌وزن شما و وزنی که قصد دارید آن را کاهش بدهید می‌باشد. این شرایط توسط دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه برای شما برآورد خواهد شد تا بتوانید نتیجه خوبی از استفاده‌ی رژیم دوکان بگیرید.

مواد غذایی ممنوع در رژیم دوکان

با توجه به این ‌که این رژیم دارای هر مرحله متفاوت می‌باشد، مسئله مهم این است که شما بتوانید در هر دوره فقط مواد غذایی که در آن مرحله برای شما مجاز می‌باشد را استفاده کنید. به ‌عنوان نمونه اگر در مرحله اول به سر می‌برید، قادر به استفاده از مواد غذایی که در مرحله دوم ذکر می‌شود، نیستید.

این مسئله به ‌عنوان مهم‌ترین چیز در قوانین رژیم دوکان شناخته می‌شود. اما اگر بتوانید با دقت کافی این رژیم را پشت سر بگذارید، خواهید دید که چه نتیجه‌ اعجاب ‌انگیزی از کاهش وزن در بدن شما شکل خواهد گرفت. محبوبیت استفاده از این رژیم باعث شده تا اغلب بازیگران و چهره‌های معروف از این رژیم نتیجه خوبی بگیرند.

مواد غذایی ممنوع در رژیم دوکان

مواد غذایی ممنوع در رژیم دوکان

مراحل چهارگانه رژیم دوکان چیست؟

همان‌طور که تا به اینجای مطلب دریافتیم، رژیم غذایی دوکان شامل ۴ مرحله یا فاز مختلف می‌باشد که هر کدام از این مراحل غذاهای مخصوص به خود را دارد و براساس آن‌ها می‌تواند در کاهش وزن فرد، نقش مؤثری را داشته باشد.

هدف اصلی این رژیم این است که افراد را تشویق به خوردن انواع غذاهای مختلف و متناسب کند و در کنار استفاده از مواد غذایی به افراد بیاموزد که عادت‌های ورزشی منظم می‌تواند برای حفظ سلامتی و کاهش وزن آن‌ها مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی باشد.

دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه این ‌موضوع را اظهار می‌کند که هر کدام از رژیم‌های غذایی که در تلاش است بخش یا گروهی از مواد غذایی را در زندگی روزمره شما محدود یا حذف کند، نمی‌تواند تأثیری روی کاهش وزن داشته باشد و رژیم سالم و سلامتی نیست.

هر چند که امکان دارد کاهش وزن در مراحل رژیم این دسته از رژیم‌های غذایی شکل بگیرد، اما در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی مربوط به ‌سلامتی را به وجود آورد و در طولانی ‌مدت می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار بدهد. حال برای این ‌که بدانید هر کدام از مراحل رژیم دوکان به چه نامی معروف هستند، اطلاعاتی در ادامه این مبحث برای شما خواهیم داشت.

مراحل چهارگانه رژیم دوکان چیست؟

مراحل چهارگانه رژیم دوکان چیست؟

مرحله اول رژیم دوکان: حمله

شروع رژیم غذایی دوکان با مرحله حمله آغاز می‌شود. مرحله حمله کوتاه و تیز می‌باشد و شرایطی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، بدین ‌صورت است که میزان زیادی از گوشت در کنار ماهی و لبنیات بدون چربی در رژیم غذایی افراد وجود دارد.

با توجه به این ‌که چه میزان نیاز به از دست دادن وزن دارید، امکان دارد مرحله یک زمانی بین ۱ تا ۱۰ روز برای شما برآورد گردد. البته در برخی مواقع امکان دارد نظر پزشک شما متفاوت باشد و زمان آن را تغییر بدهد.

نظر دکتر پیر دوکان این است که مرحله اولیه رژیم غذایی دوکان اثربخشی بسیار بالایی دارد و به دلیل این ‌که بدن محدود به استفاده از غذاهای پروتئین‌دار خواهد شد و در صورتی ‌که بتوان این مرحله را به‌ خوبی پشت سر گذاشت، شاهد کاهش وزن چشمگیری خواهید بود.

مهم‌ترین دلیلی که مرحله‌ یک که با نام حمله شناخته می‌شود، تمرکز ویژه‌ای روی پروتئین‌ها دارد

مهم‌ترین دلیلی که مرحله‌ یک که با نام حمله شناخته می‌شود، تمرکز ویژه‌ای روی پروتئین‌ها دارد، این است که پروتئین‌ها می‌توانند به ‌آرامی از دستگاه گوارش عبور کنند و در حین خوردن این پروتئین، احساس سیری در بدن افراد به وجود خواهد آمد.

پس کمک می‌کند میل غذایی افراد کنترل شود. این مرحله کمک می‌کند تا هوس غذایی افراد کاهش پیدا کند و در مقابل آن فرد را با کاهش وزن مواجه خواهد کرد. در واقع استفاده از پروتئین‌ها باعث می‌شود تا در مرحله اول برای کاهش وزن هیچ سختی متحمل نشوید

که در مقایسه با چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها پروتئین‌ها دارای کالری کمتری می‌باشند و ساختار پیچیده‌ آن‌ها باعث می‌شود که به نسبت دیگر غذاها برای پردازش کالری بیشتری را بسوزانید. این فرایند می‌تواند در مرحله اول رژیم دوکان تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

مهم‌ترین دلیلی که مرحله‌ یک که با نام حمله شناخته می‌شود، تمرکز ویژه‌ای روی پروتئین‌ها دارد

مهم‌ترین دلیلی که مرحله‌ یک که با نام حمله شناخته می‌شود، تمرکز ویژه‌ای روی پروتئین‌ها دارد

قوانین مرحله حمله

قوانینی که در مرحله یا فاز اول رژیم دوکان در نظر گرفته می‌شود، بسیار ساده می‌باشد و فرد را خسته نخواهد کرد. این‌ که بتوانید حدوداً ۲۰ دقیقه در طول روز پیاده‌ روی داشته باشید و ۲ لیتر آب در طول روز بنوشید، در مرحله اول از اهمیت بالایی برخوردار است.

در کنار آن به خودداری کردن از استفاده کره و روغن می‌تواند در کاهش وزن شما مؤثر واقع شود. شما قادر هستید تا هر مواد غذایی که در دسته‌بندی مرحله اول وجود دارد را در هر هنگامی ‌که می‌خواهید میل کنید.

فقط حتما باید این دسته از مواد غذایی در لیست مرحله‌ یک وجود داشته باشند. مسئله مهم این است که هر گونه مواد غذایی که در این لیست ذکر نشده ‌است را نمی‌توانید استفاده کنید و به ‌عنوان ممنوعیت مرحله ۱ شناخته می‌شود.

اهمیت ماهی در مرحله اول بسیار بالا است.

اهمیت ماهی در مرحله اول بسیار بالا است. به‌ همین دلیل می‌توانید ماهی‌های روغنی را در رژیم‌های غذایی خود جا بدهید. استفاده مناسب از چربی‌های اساسی و ویتامین‌های محلول در چربی می‌تواند در این دوره به شما کمک کند.

حداکثر استفاده از ماهی در این دوره ۲ قسمت در هر هفته برای بانوانی که در سنین باروری می‌باشند، ذکر شده است. البته برای آقایان و زنان یائسه تا ۴ قسمت استفاده از ماهی مجاز می‌باشد. اگر در مرحله اول بنابر راهکارهایی که دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه برای شما ذکر می‌کند، بتوانید موفق باشید، سپس وارد مرحله دوم خواهید شد.

اهمیت ماهی در مرحله اول بسیار بالا است.

اهمیت ماهی در مرحله اول بسیار بالا است.

شما مقاله رژیم دوکان چیست؟ را می خوانید.

مرحله دوم رژیم دوکان: کروز

با پشت سر گذاشتن مرحله حمله، مرحله کروز به ‌عنوان بخش دوم رژیم دوکان آغاز خواهد شد و ۴ قانون و نکته‌ی اصلی برای شروع این فاز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها به ‌شرح زیر می‌باشد.

  • ۱ تا ۵ روز پروتئین خاص در کنار محصولات لبنی بدون چربی
  • ۱ تا ۵ روز استفاده از سبزیجات مخصوص
  • میل کردن روزانه ۲ قاشق غذاخوری سبوس جو
  • پیاده‌روی سریع به مدت ۳۰ دقیقه در طول روز
  • نوشیدن ۱٫۵ لیتر آب در هر روز

این نکات مهم حتما در فاز دوم رژیم دوکان باید رعایت گردد. باید به این ‌موضوع نیز توجه داشته باشید که هنگامی ‌که سالاد و سبزیجات در این رژیم غذایی وارد می‌شود، باعث می‌شود که شیب لاغری در این مرحله اندکی استپ داشته باشد. البته نباید نگران این ‌موضوع باشید. زیرا با گذراندن این مرحله می‌توانید دریابید که چگونه استفاده از مرحله کروز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

رژیمی که در آن منحصراً از پروتئین استفاده می‌شود، خاصیت قدرتمندی در دی هیدراته کردن بدن دارد

رژیمی که در آن منحصراً از پروتئین استفاده می‌شود، خاصیت قدرتمندی در دی هیدراته کردن بدن دارد و در کنار آن رژیم‌های غذایی که میزان زیادی لبنیات و گوشت در آن‌ها وجود دارند، کمک می‌کنند تا میزان اسیداوریک و اوره در خون افزایش پیدا کند.

این دسته از موارد به‌ عنوان فرآورده‌های سمی هستند که از تجزیه پروتئین در بدن اتفاق می‌افتد و بدن با استفاده از آن‌ها تلاش می‌کند تا آب بافت‌های مختلفی که در کلیه‌ها و مجاری ادراری وجود دارد را از بین ببرد و در این شرایط کمک کند تا حالت طبیعی سلول‌های کلیوی حفظ شود. بنابراین نیاز دارید که آب زیادی در این دوره بنوشید تا بدن شما دهیدراته نشود.

در شرایطی که مجدداً شروع به استفاده از سبزیجات می‌کنید، این مسئله نیز کمک می‌کند تا در حالت طبیعی بدن میزان زیادی آب در سلول‌ها را نگه دارد و هنگامی ‌که رژیمتان را به یک رژیم پروتئین خاص تبدیل می‌کنید؛ سبب می‌شود که آب از بافت‌ها خارج شود.

پس این عملکرد می‌تواند آبی که در بدن شما وجود دارد را به کمترین حد برساند. دکتر پیر دوکان اعتقاد دارد که در هفته‌هایی که در مرحله دوم یعنی کروز هستید، می‌توانید مطمئن باشید که حدوداً ۹۰۰ گرم از وزن خود را از دست خواهید داد.

رژیمی که در آن منحصراً از پروتئین استفاده می‌شود، خاصیت قدرتمندی در دی هیدراته کردن بدن دارد

رژیمی که در آن منحصراً از پروتئین استفاده می‌شود، خاصیت قدرتمندی در دی هیدراته کردن بدن دارد

قوانین مرحله کروز

در مرحله دوم می‌توانید هر زمانی ‌که دوست داشتید، غذا میل کنید.

هیچ‌گاه منتظر گرسنه شدن نمانید.

شما قادر به حذف هیچ کدام از وعده‌های غذایی خود نیستید.

امتحان کردن آگار می‌تواند در این مرحله برای شما مفید باشد و آن را از فروشگاه‌های بهداشتی  دریافت کنید.

آگار ژلاتین دریایی می‌باشد که باعث کاهش پیدا کردن سرعت جذب قند بدن می‌شود و می‌تواند میزان کالری‌های جذب‌شده و کلسترول را در بدن به حداقل برساند.

در این دوره باید سس ها و چاشنی‌های مربوط به رژیم دوکان را تهیه کنید.

برای این‌ که سس در این دوره میل کنید، می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری خردل، ماست، مقدار کمی سرکه، سبزیجات، فلفل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. البته در نظر داشته باشید که ماست باید بدون چربی باشد تا بتوانید لذت سسی خوشمزه را در مرحله دوم بچشید.

روی ترازو رفتن در هر روز برای شما امری ضروری می‌باشد

روی ترازو رفتن در هر روز برای شما امری ضروری می‌باشد. هر چقدر که کاهش وزن شما در طول روز اندک باشد، اما می‌تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد.

این ‌که بتوانید ۱ لیوان بزرگ آب سرد قبل از هر وعده غذایی بنوشید، بسیار مهم می‌باشد. یک لیوان آب در حین غذا خوردن و لیوان سوم بعد از غذا خوردن ضروری می‌باشد.

استفاده از آب در این موارد کمک می‌کند تا احساس سیری زودرس داشته باشید و اختلالی در جذب مواد غذایی به وجود خواهد آورد.

بر اساس تمامی این مواردی که باید در مرحله دوم رژیم دوکان انجام بدهید، پیام‌های رضایت‌بخشی به مغز می‌رسد و کمک می‌کند تا فرمان سیری زودتر صادر گردد. دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه تأکید می‌کند، در مرحله دوم این رژیم باید مصمم باشید و حتما از قوانین و نکات خاصی که در آن وجود دارد، پیروی کنید تا بتوانید کاهش وزن را بعد از مرحله چهارم تجربه کنید. هر گونه اختلالی که در هر کدام از مراحل به وجود بیاید، می‌تواند شما را برای این رژیم با شکست مواجه کند.

با ادامه مقاله رژیم دوکان چیست، همراه شما هستیم.

روی ترازو رفتن در هر روز برای شما امری ضروری می‌باشد

روی ترازو رفتن در هر روز برای شما امری ضروری می‌باشد

مرحله سوم رژیم دوکان: تحکیم

همان‌طور که گفتیم، مرحله اول و دوم رژیم دوکان با هدف کاهش وزن پیش می‌رود. حال هنگامی‌ که به هدف خود می‌رسید، مرحله سوم یعنی فاز تحکیم، زمان آن فرا رسیده ‌است که ثبات وزن جدید در بدن شما شکل بگیرد.

ذخیره کالری اضافی در بدن با نام چربی شناخته می‌شود. حال که شما با استفاده از ۲ مرحله اولیه رژیم دوکان، چربی‌های مد نظر را از بین برده‌اید، دیگر بدن شما کمبود غذا و گرسنگی را کمتر از گذشته احساس خواهد کرد و به شرایط رژیم دوکان عادت کرده ‌است.

به‌ همین دلیل کاهش یافتن میزان کالری‌ها سبب می‌شود که برخی از واکنش‌های شیمیایی در بدن شکل بگیرد که باعث فشارهای بسیار گرسنگی خواهد شد. این مسئله می‌تواند در مصرف انرژی شما تاثیرگذار باشد و آن را کاهش دهد. در واقع بدن شما به نوعی خواب زمستانی فرو می‌رود که لازم دارید به آن شوک بدهید.

همین‌طور بدن شما عملکرد بسیار بالایی در جذب کالری‌ها خواهد داشت. به‌ عنوان نمونه اگر به‌ طور معمول ۱ تکه نان حدوداً ۱۰۰ کالری داشته باشد، اکنون که در مرحله سوم از رژیم دوکان یعنی تحکیم وجود دارید، کالری همان اندازه نان در بدن شما ۱۲۰ تا ۱۳۰ می‌باشد. بنابراین بدن شما یک جاذبه کالری شناخته می‌شود و در مقابل افزایش وزن آسیب ‌پذیر است.

در واقع دکتر پیر دوکان مرحله سوم یعنی تحکیم را برای کنترل کردن واکنش‌های بیش ‌از حد بدن و پیشگیری از بازگشت مجدد وزن در نظر گرفته ‌است و با طراحی این دوره در تلاش است که بین رژیم‌های غذایی سخت و بازگشت به رژیم طبیعی، تعادل برقرار کند.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده، دوره‌های خطرناک برای بازگشت وزن بعد از رژیم غذایی دوکان حدوداً ۵ روز می‌باشد

اما طبق بررسی‌های انجام ‌شده، دوره‌های خطرناک برای بازگشت وزن بعد از رژیم غذایی دوکان حدوداً ۵ روز می‌باشد که حدوداً ۵ روز برای هر نیم کیلوگرم وزن از دست ‌رفته ذکر می‌شود. اعتقاد دکتر دوکان این است که تا چند مدت بنا بر شرایط بدنی خود نیاز دارید که در مرحله سوم باقی بمانید.

به‌ همین دلیل اگر شرایط بدنی شما این‌گونه است که در طول مرحله اول و دوم ۵ کیلوگرم از دست داده‌اید، مدت زمانی که باید در مرحله تحکیم باقی بمانید، حدوداً ۵۰ روز برآورد می‌گردد. مهم‌ترین چیزی که در این مرحله می‌توانید از آن استفاده کنید، میزان کمی از کربوهیدرات‌ها می‌باشد. اما نمی‌توانید به ‌صورت دائم پایه و اساس رژیم خود را بر اساس کربوهیدرات‌ها بنا کنید.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده، دوره‌های خطرناک برای بازگشت وزن بعد از رژیم غذایی دوکان حدوداً ۵ روز می‌باشد

طبق بررسی‌های انجام ‌شده، دوره‌های خطرناک برای بازگشت وزن بعد از رژیم غذایی دوکان حدوداً ۵ روز می‌باشد

قوانین مرحله تحکیم

باید برای هر نیم کیلو کاهش وزن در مرحله ۱ و ۲ ، ۵ روز در مرحله ۳ بمانید.

قادر به میل کردن پروتئین‌ها و سبزیجات به ‌اندازه دلخواه هستید.

می‌توانید روزانه ۱ وعده میوه را به این دوره از رژیم اضافه کنید.

البته استفاده از میوه‌هایی همچون موز، انگور یا گیلاس توصیه نمی‌شود.

مجاز به استفاده از ۲ برش نان سبوس‌دار در هر روز هستید.

می‌توانید پنیر سخت به‌ اندازه‌ ۴۰ گرم در طول روز میل کنید.

به وعده‌های غذایی خود هفته‌ای ۱ یا ۲ بار گوشت خوک یا بره اضافه کنید.

نوشیدن آب بسیار در این مرحله کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

حدوداً ۲۵ دقیقه پیاده‌روی در طول روز می‌تواند به روند این رژیم در این مرحله کمک کند.

استفاده از ۲ قاشق غذاخوری سبوس جو به برنامه غذایی شما امری ضروری است.

استفاده از ۱ وعده پروتئین پروتئین خالص در طول هفته ضروری می‌باشد.

می‌توانید از ۱ وعده خوراکی در نیمه اول هفته که مخصوص جشن‌ها می‌باشد، لذت ببرید.

۱ وعده در نیمه اول هفته استفاده از غذاهای نشاسته‌ای برای شام مجاز می‌باشد.

این وعده می‌تواند شامل مواردی همچون عدس، لوبیا، نخود، برنج قهوه‌ای، سیب‌زمینی، ماکارونی و دیگر موارد شود.

برای ‌این که در مرحله سوم رژیم دوکان بتوانید موفق باشید، نیاز به نظارت یک پزشک متخصص تغذیه دارید. دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا در تمامی مراحل این رژیم، استوار باقی بمانید و بتوانید امیدوارانه کاهش وزن چشمگیری داشته باشید. پس می‌توانید به تخصص‌های او در این زمینه اعتماد کنید.

قوانین مرحله تحکیم

قوانین مرحله تحکیم

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست ، هستید.

مرحله چهارم رژیم دوکان: تثبیت

با گذراندن ۳ مرحله رژیم دوکان، مرحله پایانی آن یعنی تثبیت فرا می‌رسد که امکان دارد در برخی از مواقع چالش‌برانگیز باشد. اما با توجه به این ‌که شما تقریباً ۹۰ درصد از مسیر رژیم دوکان را سپری کرده‌اید، اکنون در این مرحله پاداش برنامه‌ریزی غذایی خود را با یک تناسب اندام جدید و زیبا به دست خواهید آورد. در این مرحله باید به برخی از قوانین متعهد باشید تا بتوانید در کنترل وزن خود مؤثر و مفید واقع شوید.

در واقع مرحله تثبیت بدان معناست که زحمات شما در طی این ۳ مرحله بر باد نرود و بتوانید در وزن ایده‌آل خود ثابت باقی بمانید. به ‌همین دلیل است که مرحله چهارم و نهایی رژیم دوکان با نام فاز تثبیت شناخته می‌شود و در کنار آن باید ۴ دستور مهم لاغری رعایت گردد تا کاهش وزن برای شما ماندگار باشد.

پس دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه توصیه می‌کند حتما قوانینی که در این دوره وجود دارد را به ‌خوبی انجام بدهید تا بتوانید نتیجه خوبی از رژیم دوکان بگیرید.

مرحله چهارم رژیم دوکان: تثبیت

مرحله چهارم رژیم دوکان: تثبیت

قوانین مرحله تثبیت

شما می‌توانید در این دوره هر آن چه را که نیاز دارید میل کنید. اما برای این ‌که ایمنی بدن خود را حفظ کنید، باید از قوانین یکپارچه آن پیروی کنید.

استفاده از پروتئین‌ها و سبزیجات به ‌صورت نامحدود می‌تواند برای شما اتفاق بیفتد.

نیاز دارید ۲ برش نان سبوس‌دار، ۱ قسمت پنیر و ۱ تکه میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

در طول هفته می‌توانید یک‌ بار از غذاهای نشاسته‌ای و خوردنی‌های مخصوص جشن بهره ببرید.

۱ روز در هفته را فقط به استفاده از پروتئین‌ها اختصاص بدهید.

۶ روز دیگر باقیمانده در هفته را به ‌صورت معمولی غذا مصرف کنید.

نوشیدن ۲ لیتر آب در طول روز در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

باید بتوانید حداقل ۲۰ دقیقه در طول روز پیاده‌روی داشته باشید.

در روزی ‌که فقط از پروتئین‌ها مصرف می‌کنید، باید از غذاهای پروتئینی همچون مرغ، سالمون و کوارک استفاده داشته باشید.

با گذراندن تمامی این مراحل می‌توانید در رژیم دوکان موفق باشید. پیشنهاد ما بر این است که حتما باید از رژیم اختصاصی خود استفاده داشته باشید. زیرا این رژیم فقط راهکار اصلی رژیم دوکان را ذکر می‌کند، اما شرایط بدنی شما نشان می‌دهد که نیاز به چقدر استفاده از مواد غذایی در طول روز و مراحل مختلف رژیم دوکان دارید.

به ‌همین دلیل نیاز است تا از مهارت‌های دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه در راستای رژیم دوکان بهره‌مند شوید تا بتوانید با پایان مرحله چهارم، نتیجه شگفت‌انگیزی از استفاده این رژیم بگیرید.

قوانین مرحله تثبیت

قوانین مرحله تثبیت

شما مقاله رژیم دوکان چیست را می خوانید.

یک نمونه برنامه غذایی رژیم دوکان چیست؟

برای شما در این مطلب گفتیم که رژیم دوکان چیست. اما بهتر است بدانید که استفاده از سالاد و سبزیجات در مرحله‌ حمله‌ رژیم دوکان برای شما مناسب نیست. پس تا جای ممکن از استفاده آن‌ها خودداری کنید. اما هنگامی ‌که به مرحله کروز وارد می‌شوید، می‌توانید مصرف سالاد و سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در تلاش است تا یک نمونه از برنامه غذایی رژیم دوکان را در ادامه این مطلب برای شما داشته باشد تا با شناخت کلی بتوانید از این رژیم استفاده کنید.

روز اول رژیم دوکان

صبحانه: نیمرو در کنار ماهی دودی

برای درست کردن این صبحانه می‌توانید ۲ عدد تخم ‌مرغ را در یک‌ کاسه هم بزنید و سپس به ‌اندازه‌ دلخواه، ماهی دودی و شیر بدون چربی را به آن اضافه کنید. بعد از آن به مدت ۱ دقیقه در دمای بالا آن را در مایکروفر قرار بدهید و هم بزنید. با ۳۰ ثانیه ماندن در مایکروویو صبحانه شما آماده می‌باشد و می‌توانید آن را سرو کنید.

صبحانه: نیمرو در کنار ماهی دودی

صبحانه: نیمرو در کنار ماهی دودی

ناهار: رولت ژامبون

  • پیاز خردشده به‌ صورت ریز برای طعم گرفتن ناهار
  • کوارک بدون چربی حدوداً ۲۲۵ گرم
  • ژامبون بدون چربی حدوداً ۱۷۵ گرم و خرد شده ریز
  • صدف خردشده ریز ۴ عدد
  • طبسکو برای طعم دهی

برای درست کردن این ناهار باید تمامی مواد مربوطه را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را در درون توپک های مختلف بپیچید و میل کنید.

شام: گوشت گاو ویتنامی

  • سس صدف به ‌اندازه ۱ قاشق
  • سس سویا ۲ عدد
  • استیک سیر لوین در برش‌های مکعبی یک ‌سانتی ۴۰۰ گرم
  • روغن نباتی ۳ قطره
  • زنجبیل رنده ‌شده ۱ قطعه
  • سیر خردشده ۴ حبه برگ گشنیز برای سرو

برای درست کردن این شام باید گوشت گاو، فلفل سیاه، زنجبیل، سس را با یکدیگر مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه به آن زمان بدهید. سپس در تابه ۱ حبه سیر را سرخ کنید و گوشت را به آن اضافه کنید. حدوداً در زمان ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، گوشت روی حرارت متوسط پخته شود. سپس برای سرو می‌توانید گشنیزها را به این غذا اضافه کنید و میل کنید.

شام: گوشت گاو ویتنامی

شام: گوشت گاو ویتنامی

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست، هستید.

روز دوم رژیم دوکان

صبحانه: ماست

برای صبحانه رژیم دوکان می‌توان ۲۰۰ گرم ماست بدون چربی را به‌اضافه ۱ قطره اسانس مارین و شیرین‌کننده مخلوط کنید و در کنار سبوس جو دوسر میل کنید.

ناهار: پن‌کیک سبوس جوی دوسر

  • سبوس جو دوسر به‌ اندازه ۱ دوم قاشق غذاخوری
  • کوارک بدون چربی ۱ دوم قاشق غذاخوری
  • ماهی تون یا ژامبون یا مرغ حدوداً ۱۷۵ گرم
  • زرده و سفیده تخم‌ مرغ جدا از هم
  • برای پخت ‌و پز روغن

برای درست کردن این غذا لازم است گیاهان را با کوارک و جو دوسر هم بزنید و میزانی گوشت، یا مرغ یا تن ماهی در کنار زرده تخم‌مرغ و مقداری نمک به آن اضافه کنید. تا جایی سفیده تخم‌مرغ‌ها را به‌ هم بزنید که کاملاً سفت شود و آن را به مخلوط جو دوسر اضافه کنید. سپس لازم است ۱ قابلمه را از قبل چرب کنید و حدوداً ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف این غذا را سرخ کنید.

شام: گیاهان در کنار ماهی پخته ‌شده

  • تخم ‌مرغ ۴ عدد
  • فیله‌ ماهی سفید ۸۰۰ گرم
  • گیاه خردشده ۵ قاشق غذاخوری
  • روغن نباتی ۳ قطره
  • پنیر بدون چربی ۳۰۰ گرم

برای درست کردن این شام باید از قبل فر را روی دمای ۲۲۰ درجه بگذارید و تمامی چاشنی‌ها را به فیله‌ ماهی بیفزایید. سپس ۱۰ دقیقه آن‌ها را بپزید و در دمای فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. بعد از پخت آن‌ها می‌توانید فیله ها را با پنیر کم‌چرب، تخم‌مرغ و گیاهان مخلوط کنید و آن را در ۱ ظرف بریزید و ۲ لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. سپس ۴۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا پخت آن تکمیل شود.

شام: گیاهان در کنار ماهی پخته ‌شده

شام: گیاهان در کنار ماهی پخته ‌شده

دسر: کیک پنیری لیمو

  • پنیر فرانسوی ۴ قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • کوارک ۴ قاشق غذاخوری
  • پنیر کوتاش ۲۰۰ گرم
  • آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه‌ای بدون چربی ۳۰۰ گرم
  • شیرین‌کننده ۸ قاشق غذا خوری
  • پوست لیمو رنده ‌شده

تمامی مواد مد نظر را به جز سفیده تخم ‌مرغ و آرد ذرت با یکدیگر مخلوط کنید تا به مایه غلیظ تبدیل شوند. سپس در کاسه دیگری به ‌قدری تخم‌مرغ را هم بزنید تا غلیظ شود و آرد ذرت را به آن اضافه کنید. سپس ۲ ماده را با یکدیگر مخلوط کنید و تا زمان ۴۰ دقیقه به آن فرصت پختن یا برشته شدن بدهید. بعد از خنک شدن می‌توانید آن را با پوست لیمو نوش جان کنید.

این یکی دیگر از نمونه‌های وعده‌های غذایی در طول روز برای رژیم دوکان می‌باشد. اما برای این‌ که این رژیم را با بدن خود تطابق دهید، می‌توانید از دانش دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه بهره‌مند شوید.

با مقاله رژیم دوکان چیست، همراه هستید.

روز سوم رژیم دوکان

صبحانه: حریره سبوس جو

کمی سبوس گندم را به ۲ قاشق غذاخوری سبوس جو دوسر اضافه کنید و آن را با شیر و شیرین‌کننده ترکیب کنید و با گذاشتن آن به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر می‌توانید این صبحانه را نوش‌جان کنید.

ناهار: همبرگر گوشت گاو رزماری

  • گوشت گاو خردشده ۷۵۰ گرم
  • تخم‌ مرغ نیم ‌پز ۱ عدد
  • نعناع یا ریحان ریز خرد شده ۱ تا ۲ قاشق
  • رزماری خردشده ریز ۲ قاشق
  • سس ورستر شایر ۱ قاشق سس آلو ۲ قاشق
  • سیر خردشده ۲ حبه
  • پیاز خردشده ۱ عدد
  • سالاد برای سرو اختیاری

برای تهیه این ناهار در رژیم دوکان می‌توانید تمامی مواد آن را با یکدیگر مخلوط کنید و برای مزه آن نمک و فلفل اضافه کنید. سپس ۲ طرف آن را برشته کنید و نوش‌ جان کنید.

ناهار: همبرگر گوشت گاو رزماری

ناهار: همبرگر گوشت گاو رزماری

شام: کوکوی ماهی

  • زرده و سفیده تخم‌ مرغ جدا شده
  • کوارک بدون چربی ۶ قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت ۱ قاشق
  • سیر خردشده ۱ حبه
  • گیاهان خشک‌ شده برای طعم دهی
  • ماهی سفید خرد شده ۱ فیله
  • خرچنگ خلالی خرد شده ریز ۳ عدد

همه مواد را به سفیده های تخم‌مرغ هم‌زده اضافه کنید و آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در مدت ۴۵ دقیقه بپزید تا بتوانید کوکوی ماهی برای شام داشته باشید.

دسر: مرنگ شکلات قهوه‌ای

  • سفیده تخم‌مرغ ۳ عدد
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • شیرین‌کننده قزاز ۶ قاشق
  • قهوه ۲ قاشق غذاخوری

سفیده های تخم‌مرغ را ‌هم بزنید تا غلیظ شود و شیرین‌ کننده و کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس قهوه را به مدت ۳۰ ثانیه به آن اضافه کنید و هم بزنید و آن را در سینی مخصوص پخت بریزید و بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد فر بپزید.

البته تمامی این دسته از مواد غذایی به‌ عنوان پیشنهاد در نظر گرفته می‌شوند و شما برای اطمینان پیدا کردن از برنامه‌های غذایی می‌توانید از تخصص دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه بهره بگیرید تا برنامه روزانه مفید را برای شما ترتیب دهد.

دسر: مرنگ شکلات قهوه‌ای

دسر: مرنگ شکلات قهوه‌ای

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست، هستید.

روز چهارم رژیم دوکان

صبحانه: کلوچه سبوس جو دوسر

  • زرده و سفیده جداشده تخم ‌مرغ ۲ عدد
  • سبوس جو ۲ سر ۸ قاشق غذاخوری
  • فرماژ فریس ۴ قاشق
  • شیرین‌کننده غذا نصف قاشق
  • دارچین یا پوست لیمو

سفیده های تخم‌مرغ را تا جایی هم بزنید که غلیظ شود. سپس مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی اجاق ‌گاز تا درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید.

صبحانه: کلوچه سبوس جو دوسر

صبحانه: کلوچه سبوس جو دوسر

ناهار: سالاد میگو و تخم‌مرغ

  • سرکه سیب ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق
  • کاهو ۶۰۰ گرم
  • برگ ترخون چند عدد
  • میگوی پوست‌کنده و پخته ۲۰۰ گرم
  • تخم ‌مرغ ۴ عدد

سبزیجاتی همچون برگ ترخون، کاهو را در کنار میگو در یک‌ کاسه مخلوط کنید و به آن مقداری روغن، سرکه و نمک و فلفل اضافه کنید. به مدت ۵ تا ۶ دقیقه تخم‌مرغ‌ها را بجوشانید و هنگامی ‌که هنوز سفت نشده‌اند، آن‌ها را روی کاهو و میگو بریزید و نوش‌جان کنید.

شام: اسکالوپ ماهی قزل‌آلا با سس خردل و شوید

  • ماهی قزل‌آلا ۲۰۰ گرم
  • خردل ملایم ۱ قاشق
  • صدف خردشده ۲ عدد
  • فورماژ فریز بدون چربی ۶ قاشق غذاخوری
  • شعبده خردشده برای طعم
  • مارچوبه بخارپز

ماهی‌ها را به شکل خلال های نازک برش دهید و هر ۲ طرف آن‌ها را در تابه‌های نچسب در مدت ۱ ثانیه سرخ کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و کم‌کم صدف‌ها را برشته کنید. سپس فورماژ و خردل را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه بجوشانید. شوید را به آن اضافه کنید و ادویه بزنید تا پخت آن تکمیل شود. برای سرو می‌توانید از مارچوبه استفاده کنید.

شام: اسکالوپ ماهی قزل‌آلا با سس خردل و شوید

شام: اسکالوپ ماهی قزل‌آلا با سس خردل و شوید

دسر: پاناکوتای شکلاتی

  • زرده تخم ‌مرغ ۲ عدد
  • برگ ژلاتین ۲ عدد
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر پروتئین ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر خامه‌ای ۱۰۰ میلی‌لیتری
  • پنیر فرانسوی بدون چربی ۵ قاشق

برای نرم شدن، ژلاتین‌ها را در کاسه آب سرد بگذارید. اما در کاسه دیگری پودر کاکائو، زرده تخم‌مرغ، پودر پروتئین را با یکدیگر میکس کنید و در ۱ قابلمه کوچک، شیر را بجوشانید و مخلوط تخم‌ مرغ را به ‌آرامی روی آن بریزید و هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.آب ژلاتین را بگیرید و آن را درون مخلوط بریزید و اجازه بدهید خنک شود. سپس پنیر فرانسوی را به آن اضافه کنید.

این غذا، یکی دیگر از نمونه‌های وعده‌های غذایی در طول روز برای رژیم دوکان می‌باشد. اما برای این ‌که این رژیم را با بدن خود تطابق دهید، می‌توانید از دانش دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه بهره‌مند شوید.

دسر: پاناکوتای شکلاتی

دسر: پاناکوتای شکلاتی

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست، هستید.

روز پنجم رژیم دوکان

صبحانه: موسلی و شیر خامه گرفته و رقیق

  • سبوس جو دو سر ۶ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیرین کننده رقیق ۱ قاشق غذاخوری

تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن‌ها را روی سینی فر بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد بپزد. هنگامی ‌که خنک شد، می‌توانید آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و در ظرف مخصوص نگه دارید.

ناهار: پنکک و ماهی قزل‌آلا

  • پنیر فرانسوی بدون چربی ۳۰۰ گرم
  • کوارک بدون چربی ۶۰ گرم
  • تخم ماهیان خاویاری ۱ شیشه
  • ماهی آزاد دودی ۴ قطعه
  • سبوس جو ۲ سر ۲ پنکک

پنیر فرانسوی، تخم‌مرغ و کوارک ها را در یک ‌کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و به آن‌ها ادویه بزنید و بعد این مخلوط را بین پنکک های مختلفی که در ناهار روز دوم به شما دادیم، تقسیم کنید. سپس با تزئین کردن ماهی سالمون در کنار آن می‌توانید آن را سرو کنید.

ناهار: پنکک و ماهی قزل‌آلا

ناهار: پنکک و ماهی قزل‌آلا

شام: کباب مرغ

  • پیاز پوست‌کنده ۱ عدد
  • سیر پوست ‌کنده ۱ حبه
  • زنجبیل رنده‌شده ۲۰ گرم
  • آب‌ لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست بدون چربی ۱۰۰ گرم
  • گیشنیز زمینی نصف قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ بریده‌شده ۵۰۰ گرم

پیاز و سیر را ریز ریز کنید و به آن زنجبیل، آب‌لیمو، ماست، ادویه‌جات و گشنیز اضافه کنید. در یک کاسه مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید. در دمای بالا آن را گریل کنید. البته می‌توانید مرغ را به سیخ بکشید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید و با سس مخصوص بدون چربی نوش‌ جان کنید.

شام: کباب مرغ

شام: کباب مرغ

دسر: کیک ماست پرتقالی

  • ماست طبیعی بدون چربی ۱۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ ۳ عدد
  • شیرین‌کننده مصنوعی نصف قاشق
  • عصاره پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت ۴ قاشق
  • خمیرمایه ۲ قاشق
  • روغن ۳ قطره

تخم‌مرغ و ماست را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس خمیر مایه، آرد ذرت، عصاره پرتقال، شیرین‌کننده را با آن مخلوط کنید و آن را در یک قالب کیک پزی بگذارید و حدوداً در زمان ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

میان وعده:ماست کم‌چرب به ‌اضافه سبوس جوی دوسر، ژله بدون شکر

  • مرغ سرد
  • تخم‌مرغ آب‌پز
  • خلال هویج با پنیر یا ماست کم‌چرب

تمامی مواردی که به‌ عنوان برنامه غذایی رژیم دوکان برای شما ذکر کردیم، از دستورالعمل‌هایی است که می‌توانیم در مرحله اول از آن بهره ببرید. اما با توجه به نیاز بدن شما بهتر است تحت نظارت یک متخصص تغذیه باشید تا با استفاده از بهترین غذاها از رژیم دوکان بهره‌مند شوید و کاهش وزن را تجربه کنیدو دکتر کوهدانی در زمینه رژیم دوکان می‌تواند اطلاعات متعددی را در اختیار شما بگذارد و می‌توانید به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه به او اعتماد کنید.

میان وعده:ماست کم‌چرب به ‌اضافه سبوس جوی دوسر، ژله بدون شکر

میان وعده:ماست کم‌چرب به ‌اضافه سبوس جوی دوسر، ژله بدون شکر

شما در حال مطالعه مقاله رژیم دوکان چیست، هستید.

نقش ورزش در رژیم دوکان چیست؟

کاملاً بدیهی است که اگر در کنار استفاده از رژیم دوکان، فرد بتواند ورزش نیز داشته باشد، تاثیر بهتری از کاهش وزن دریافت خواهد کرد. مهم‌ترین ورزشی که در رژیم دوکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیاده‌روی می‌باشد.

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه توصیه می‌کند، اگر قصد دارید تاثیر بهتری از رژیم دوکان بگیرید، می‌توانید حدوداً ۲۰ دقیقه از زمان خود را در طول روز به پیاده‌روی در مرحله اول اختصاص دهید. به ‌مرور زمان در مراحل دوم می‌توانید ورزش پیاده ‌روی را بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در طول روز افزایش دهید.

در واقع در مرحله سوم ۲۵ دقیقه ورزش می‌تواند کارساز باشد و در مرحله چهارم یعنی مرحله تثبیت با ۲۰ دقیقه ورزش یا پیاده‌روی می‌توانید تاثیر بهتری از رژیم دوکان دریافت کنید. در برخی مواقع بنا بر شرایط بدنی بیمار، امکان دارد استفاده از برخی مولتی‌ویتامین ها یا امگا ۳ بنابر تجویز پزشک متخصص تغذیه شما نیز اتفاق بیفتد.

برای همین امر است که توصیه می‌کنیم اگر قصد پیروی از این نوع رژیم را دارید، باید حتما تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید. دکتر کوهدانی در این زمینه می‌تواند مشاوره‌های خوبی به شما بدهد تا بر اساس میزان افزایش وزن خود بتوانید از رژیم دوکان تاثیر بالایی بگیرید.

نقش ورزش در رژیم دوکان چیست؟

نقش ورزش در رژیم دوکان چیست؟

در کنار این‌ که پزشک موظف است به پزشک کمک کند تا در زمینه رژیم موفق باشید، با توجه به شرایط فیزیکی شما و در نظر گرفتن مواردی همچون میزان تحرک، سن، جنسیت و دیگر موارد تشخیص درستی از مدت ‌زمان هر مرحله برای شما در نظر خواهد گرفت تا بتوانید با استفاده از رژیم دوکان موفق باشید.

ایمنی استفاده از رژیم دوکان چگونه می‌باشد؟

حال که متوجه شدیم رژیم دوکان چیست، امکان دارد این سوال در ذهن ما شکل بگیرد که آیا این رژیم بدون خطر می‌باشد؟ بهتر است بدانید مطالعات دقیق و بررسی‌های جزئی در رابطه با ایمنی این رژیم صورت نگرفته ‌است.

اما با توجه به این‌ که پروتئین بسیار بالایی در این رژیم دریافت خواهد شد، امکان دارد روی سلامت استخوان‌ها و کلیه‌ها نقش داشته باشد. عقیده مردم در گذشته بدین‌ صورت بود که دریافت پروتئین زیاد می‌تواند به کلیه‌ها صدمه وارد کند.

اما تحقیقاتی که امروز انجام می‌گیرد، نشان می‌دهد هیچ‌گونه ضرری برای رژیم‌های با پروتئین بالا در بدن مشاهده نخواهد شد. اما اگر فردی دارای کلیه سنگ‌ساز می‌باشد، استفاده از پروتئین بسیار امکان دارد وضعیت او را به خطر بیندازد.

پس در مصرف پروتئین بالا سلامت استخوان‌ها درگیر هیچ‌گونه آسیبی نخواهند شد. به دلیل این ‌که در طول رژیم دوکان در مراحل بعدی، سبزیجات و میوه‌های متعددی نیز به رژیم‌های غذایی اضافه خواهد شد.

استفاده از رژیم‌هایی که دارای پروتئین بسیار بالا می‌باشند، امکان دارد برای سلامت استخوان تاثیرگذار باشد

براساس همین مسائل استفاده از رژیم‌هایی که دارای پروتئین بسیار بالا می‌باشند، امکان دارد برای سلامت استخوان تاثیرگذار باشد و افرادی که دارای مشکلات کبدی، نقرس یا مشکلات کلیوی هستند، قبل ‌از این‌که از هر گونه رژیم با پروتئین بالا بهره‌مند شوند، نیاز دارند با دکتر کوهدانی به‌عنوان بهترین متخصص تغذیه مشورت داشته باشد.

به دلیل این ‌که قوانین بسیار زیادی در این رژیم‌ها وجود دارد، احتمالا امکان دنبال کردن آن‌ها برای این افراد سخت باشد. با توجه به این ‌که رژیم دوکان در ۲ مرحله اول می‌تواند کاهش وزن برای افرادرا  فراهم کند،

اما این رژیم محدود کننده می‌باشد و فرد فقط موظف است در ۱ روز از پروتئین‌ها استفاده داشته باشد و تمرکز این رژیم روی حذف دریافت کربوهیدرات‌های بالایی همچون نان و نشاسته می‌باشد که این می‌تواند ایده خوب و مناسبی نباشد.

استفاده از رژیم‌هایی که دارای پروتئین بسیار بالا می‌باشند، امکان دارد برای سلامت استخوان تاثیرگذار باشد

استفاده از رژیم‌هایی که دارای پروتئین بسیار بالا می‌باشند، امکان دارد برای سلامت استخوان تاثیرگذار باشد

این ادعا که رژیم دوکان می‌تواند برای کاهش وزن با سرعت بالا مفید باشد، کاملاً درست است. اما چندین ویژگی مهم آن باعث می‌شود تا ادامه دادن آن در بلند مدت کار دشواری به ‌نظر برسد.

بررسی‌ها و ارزیابی‌های نشان داده روی این رژیم می‌گوید که اگر از این رژیم در طولانی ‌مدت تبعیت کنید، امکان دارد خطرات سلامتی همچون موارد زیر را در بدن شما به وجود بیاورد.

  • بیماری کبد
  • بیماری کلیوی
  • بیماری قلب و عروق
  • بیماری پوکی استخوان

افراد مستعد برای استفاده از رژیم دوکان

این سوال در ذهن افراد شکل می‌گیرد که آیا همه افراد قادر به استفاده از رژیم دوکان می‌باشند. برای پاسخ این پرسش باید بگوییم که این رژیم برای همه افراد مناسب نیست. به ‌عنوان نمونه افراد گیاهخوار قادر به تبعیت کردن از این رژیم نیستند.

به دلیل این ‌که در این رژیم میزان زیادی لبنیات، ماکیان، گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ وجود دارد و با توجه به این ‌که گیاهخواران پرهیزهایی در رابطه با عدم مصرف این دسته از مواد غذایی دارند، نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اما مسئله مهم این است که برخی از افراد تصور می‌کنند گیاهان پروتئینی نیز می‌توانند در رژیم دوکان نقش داشته باشند و گیاهخواران نیز می‌توانند از این رژیم بهره‌مند شوند. در صورتی ‌که گیاه‌های پروتئینی همچون عدس و حبوبات در رژیم دوکان وجود ندارند و اغلب افرادی قادر به استفاده از این رژیم هستند که می‌توانند شرایط بدنی خود را با رژیم کم‌چرب تطابق بدهند. حتی بسیاری از افرادی که درگیر بیماری‌های قلبی هستند نیز امکان دارد از پس این رژیم برآیند.

افراد مستعد برای استفاده از رژیم دوکان

افراد مستعد برای استفاده از رژیم دوکان

در هر صورت برای این ‌که از رژیم دوکان بهره‌مند شوید، باید با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا تشخیص دهد که آیا استفاده از این رژیم می‌تواند شما را به اهداف کاهش وزن برساند یا شرایط دیگری برای شما مناسب می‌باشد.

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند اطلاعات مفید و ارزشمندی در رابطه با رژیم دوکان در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید تصمیم درستی برای اجرای این رژیم بگیرید.

جمع بندی

در تلاش بودیم تا در این مطلب بگوییم که رژیم دوکان چیست. دریافتیم که هدف اصلی رژیم دوکان بر پایه پروتئین بسیار و کاهش دادن چربی و کربوهیدرات‌ها می‌باشد و با تقسیم شدن به ۴ مرحله می‌تواند کمک کند که افراد با سرعت بالایی به کاهش وزن دست پیدا کنند و براساس مراحلی که فرد از آن پیروی می‌کند، میزان مشخص ‌شده­ای از پروتئین‌ها و سبوس جو دوسر و سبزیجات دیگر برآورد خواهد شد که فرد باید با پیروی کردن از این مسائل در رژیم دوکان موفق باشد.

اما هنگامی ‌که در رژیم دوکان پیشرفت کنید، رفته ‌رفته مواد غذایی مجاز شما بیشتر خواهد شد و با گذشت مدت ‌زمانی در مرحله چهارم می‌توانید به ‌صورت کامل از پنیر، مواد خوراکی، نشاسته، میوه‌ها، غلات کامل و دیگر موارد در رژیم خود بهره ببرید. در واقع محدودیت‌های بسیار بالایی برای استفاده از رژیم دوکان وجود دارد، اما می‌تواند کمک بسیاری به کاهش وزن و لاغری کند.

مهم‌ترین نکته این است که پیروی کردن از این رژیم در بلند مدت امکان دارد بدن افراد را با کمبود برخی از مواد مغذی مواجه کند. تحقیقات بسیار زیادی در زمینه رژیم دوکان انجام‌ شده است که می‌تواند تشخیص بدهد اما آیا شرایط شما برای استفاده از این رژیم مناسب است یا نمی‌توانید از این رژیم بهره‌مند شوید.

تشخیص شرایط شما برای استفاده از این رژیم توسط متخصص تغذیه برآورد خواهد شد. دکتر کوهدانی در زمینه استفاده از رژیم دوکان مهارت خاصی دارد. به ‌همین دلیل نام او به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه به میان خواهد آمد و می‌توانید از تجربه‌های ایشان در زمینه این رژیم بهره‌مند شوید. امیدواریم که استفاده از این مطلب درک درستی در رابطه با این که رژیم دوکان چیست، برای شما فراهم کرده باشد.

منبع:

b2n.ir

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید