پرخوری عصبی چیست

رژیم لاغری آمریکایی چیست
رژیم لاغری آمریکایی چیست
2021/11/24
رژیم تثبیت وزن
رژیم تثبیت وزن
2021/12/30
پرخوری عصبی چیست

پرخوری عصبی چیست

آیا می دانید پرخوری عصبی چیست ؟ لطفا ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید تا اطلاعات سودمندی را در این زمینه خدمتتان ارائه دهیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در پرخوری عصبی با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

امروزه بیش ‌از هر زمان دیگری انسان‌ها درگیر چاقی و اضافه ‌وزن می‌شوند. البته باید بدانید که انواع مختلفی از چاقی‌ها با درجه‌بندی‌های مختلف وجود دارد که چاقی‌های درجه یک را نمی‌توان به ‌عنوان یک بیماری شناخت.

پرخوری عصبی چیست

پرخوری عصبی چیست

هر چه که میزان وزن افراد افزایش پیدا کند، امکان مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف چاقی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین خیلی از افراد درصددند که از رژیم‌های متنوع به کاهش وزن دست پیدا کنند. برخی از افراد، رژیم‌های بسیار مختلفی استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها از راهکارهای دیگری بهره‌مند می‌باشند.

اما قبل از تمام این مسائل بهتر است شناخت خوبی در رابطه با چاقی خود داشته باشید. یکی از مهم‌ترین چاقی‌ها با نام پرخوری عصبی شناخته می‌شود که به ‌صورت مستقیم می‌تواند اثر بسیار بالایی در چاقی افراد داشته باشد.

بسیاری از افراد در رابطه با ظاهر و وزن خود دچار استرس و نگرانی هستند و این افراد دچار اختلالی به نام پرخوری عصبی می‌باشند.

بسیاری از افراد در رابطه با ظاهر و وزن خود دچار استرس و نگرانی هستند و این افراد دچار اختلالی به نام پرخوری عصبی می‌باشند. در کل، شرایط این دسته از افراد به گونه ایست که برای از بین بردن احساسات منفی در طول هفته چندین‌بار به سراغ غذا و خوراکی‌های پرکالری خواهند رفت.

البته امکان دارد که بعد از استفاده از هر گونه غذا، احساس شرمندگی و گناه در وجود آن‌ها شکل بگیرد. اما با توجه به این ‌که مجدداً احساسات آن‌ها شدت پیدا می‌کند، امکان دارد دوباره و چندباره به سراغ انواع غذاها و خوراکی‌های پرکالری بروند. این دسته از افراد، دچار چاقی و افزایش وزن می‌شوند.

مسئله مهم این است که پرخوری‌های عصبی هم بدین ‌صورت است که نه ‌فقط افراد در هنگام ناراحت بودن دست به غذا خوردن می‌زنند، بلکه امکان دارد که برخی از مواقع خوشحالی بسیار روی اشتهای آن‌ها تاثیرگذار باشد. پس منبع اصلی پرخوری‌های عصبی، احساسات افراد می‌باشد.

این اشخاص برای تسکین یافتن و کاهش استرس‌های خود تمایل بسیاری به غذا دارند

این اشخاص برای تسکین یافتن و کاهش استرس‌های خود تمایل بسیاری به غذا دارند. مقاومت این دسته از افراد در برابر خوردن کم است و هنگامی‌ که غذایی را هوس می‌کنند، فقط به آن فکر می‌کنند و تا رسیدن به آن نمی‌توانند صبر کنند.

برای این ‌که شناخت بیشتری در رابطه با پرخوری عصبی داشته باشید، دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در صدد است تا در ادامه این مطلب اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با این که پرخوری عصبی چیست ، برای شما داشته باشد و از راهکارهای درمانی آن نیز بگوید. پس اگر شما نیز دچار این مشکل می‌باشید، ادامه این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

فهرست مطالبی که قصد داریم در ادامه این مبحث مطالعه کنیم، عبارتند از:

پرخوری عصبی چیست ؟

شناخت بهتر از پرخوری عصبی

رابطه بین غذاها و پرخوری عصبی

رابطه اضافه وزن و پرخوری عصبی

رابطه بین پرخوری عصبی و گرسنگی واقعی

دلایل اصلی به وجود آمدن پرخوری عصبی چیست ؟

علت پرخوری عصبی

عوامل خطر در رابطه با پرخوری عصبی چیست ؟

عوامل زیست ‌شناسی

مسائل روان‌شناختی و عاطفی

رژیم غذایی

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی چیست ؟

تشخیص پرخوری عصبی چگونه اتفاق می‌افتد؟

چگونه می‌توان از پرخوری عصبی پیشگیری کرد؟

عوارض پرخوری عصبی چیست ؟

شرایط عاطفی و روانی پرخوری عصبی

راهکارهای مقابله با استرس برای عدم پرخوری عصبی چیست ؟

ورزش‌های روزمره کمک بسیاری خواهند کرد.

امتحان کردن مدیتیشن اثرگذار است.

درست کردن یک دفترچه‌ی غذایی مؤثر است.

از یک رژیم غذایی سالم استفاده داشته باشید.

از سبد غذایی خود، مظنون همیشگی را حذف کنید.

توجه بسیاری به حجم غذای مصرفی خود داشته باشید.

از خود حمایت کنید.

مواردی که باعث حواس ‌پرتی می‌شوند را حذف کنید.

تمرکز بالایی روی مثبت صحبت کردن داشته باشید.

برای عدم پرخوری عصبی از چه طریقی می‌توان کمک گرفت؟

بهره بردن از تخصص پزشک روانشناس

چه زمانی برای پرخوری عصبی به پزشک مراجعه کنیم؟

دلایل مراجعه به پزشک

پرخوری عصبی چگونه درمان خواهد شد؟

راه درمان پزشکی پرخوری عصبی

راهکار روان‌ درمانی پرخوری عصبی

راهکار درمان پرخوری عصبی با داروی بولیمیا

را‌هکار خانگی درمان پرخوری عصبی

راهکار آموزش تغذیه برای درمان پرخوری

بستری‌ شدن برای درمان پرخوری عصبی

دردسرهای درمان پرخوری عصبی

والدین برای مقابله با پرخوری عصبی فرزندان خود چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟

جمع بندی

 

پرخوری عصبی چیست؟

طی اطلاعات مهمی که اغلب متخصصین تغذیه در رابطه با پرخوری عصبی به دست آورده‌اند، دریافته‌اند که این بیماری نوعی اختلال در غذا خوردن می‌باشد و حتی امکان دارد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد. در واقع این عارضه تهدید کننده می‌باشد.

پرخوری عصبی چیست؟

پرخوری عصبی چیست؟

زیرا افرادی که دچار پرخوری عصبی هستند، کنترلی در غذا خوردن ندارند و با استفاده از روش‌های ناسالم سعی دارند تا غذاها را در بدن خود دفع کنند. بیماری پرخوری عصبی با نام «بولیمیا (Bulimia)» نیز شناخته می‌شود.

در اغلب مواقع چرخه مزمن افراطی با نام پرخوری وجود دارد که برای خلاص شدن بدن از کالری‌های دریافتی اضافی و پاک‌سازی آن باید شناخت بیشتری از پرخوری عصبی داشته باشید.

در کل پرخوری عصبی همان پرخوری است که در مواقعی در بدن افراد شکل می‌گیرد که احساسات آن‌ها دچار تغییر و تحولاتی شده باشد و این مسئله به ‌عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات خوردن در تمامی دنیا شناخته شده ‌است.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر کوهدانی دیدن کنید.

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام‌ گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها به واسطه انجمن ملی اختلالات خوردن انجام شده است

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام‌ گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها به واسطه انجمن ملی اختلالات خوردن انجام شده است و نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند حدوداً ۱٫۵ درصد از زنان جوان و ۰/۱ درصد از مردان جوان را درگیر کند.

شرایطی که برای مبتلا شدن به این عارضه وجود دارد، در اوایل دوازده ‌سالگی بروز پیدا می‌کند. البته امکان دارد برخی از افراد قبل ‌از این دوره دچار پرخوری عصبی شوند. اغلب افرادی که از این مسئله رنج می‌برند، دارای وزنی متوسط می‌باشند.

اگر شما نیز دچار پرخوری عصبی هستید و با این ‌موضوع دست ‌و پنجه نرم می‌کنید، احتمالاً اغلب اوقات خود را برای مصرف بیش ‌از اندازه غذاها سپری می‌کنید و سپس در تلاشید تا بتوانید کالری‌هایی که مصرف کرده‌اید را دفع کنید.

به ‌احتمال زیاد شما از دسته افرادی می‌باشید که در طول هفته چندین مرتبه یا در برخی مواقع که پرخوری عصبی افراد شدیدتر می‌باشد، چندین‌بار در طول روز چرخه افراط استفاده از غذاها را تکرار خواهید کرد و برای پاک‌سازی آن نیز راه‌حل‌های مختلفی را انجام خواهید داد.

امکان دارد این پرخوری‌های عصبی شما به‌ صورت مخفیانه انجام بگیرد

امکان دارد این پرخوری‌های عصبی شما به‌ صورت مخفیانه انجام بگیرد و تا حدی از غذاهای مختلف استفاده کنید که معده درد بگیرید. افرادی که دچار پرخوری عصبی هستند، اغلب علاقه‌مند به استفاده از غذاهایی هستند که میزان زیادی کربوهیدرات در آن‌ها وجود دارد و این مسئله می‌تواند آن‌ها را با چاقی فراوان مواجه کند.

اما برای کنترل این اوضاع نیاز دارید که از پزشکی با مهارت کمک بگیرید. دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند برای تعادل برقرار کردن در مصرف خوراکی‌ها در طول روزمره به شما کمک کند.

امکان دارد این پرخوری‌های عصبی شما به‌ صورت مخفیانه انجام بگیرد

امکان دارد این پرخوری‌های عصبی شما به‌ صورت مخفیانه انجام بگیرد

شناخت بهتر از پرخوری عصبی

اغلب افرادی که به بیماری پرخوری عصبی مبتلا هستند، برای جلوگیری از چاقی، راهکارهای مختلفی را در نظر دارند و تلاش می‌کنند که از این طریق دفع غذا را انجام بدهند. امکان دارد برخی از مبتلایان به پرخوری تصمیم بگیرند که بعد از مصرف غذاها با شکل‌گیری استفراغ عمدی یا استفاده از داروهای مختلفی همچون مکمل‌های کاهش وزن، داروهای رفع یبوست، داروهای ادرار آور و دیگر موارد در تلاش باشند تا مواد غذایی که در دوره پرخوری عصبی مصرف کرده‌اند را دفع کنند.

زیرا بعد از به اتمام رسیدن مصرف آن خوراکی، عذاب وجدان به سراغ آن‌ها خواهد آمد و از کرده خود و استفاده از مواد غذایی بسیار در دوره مشکل احساسی خود پشیمان می‌شوند.

البته برخی دیگر از افراد از راهکارهای اصولی‌تری برای برطرف نمودن این اختلال استفاده می‌کنند و برای عدم شکل‌گیری چاقی‌ها و اضافه ‌وزن، رژیم‌های غذایی سخت‌گیرانه یا ورزش‌های بیش ‌از حد را انجام می‌دهند.

اغلب افرادی که درگیر پرخوری عصبی می‌شوند، امکان دارد وسواس بسیاری در رابطه با ظاهر و تناسب اندام خود داشته باشند

اغلب افرادی که درگیر پرخوری عصبی می‌شوند، امکان دارد وسواس بسیاری در رابطه با ظاهر و تناسب اندام خود داشته باشند. این افراد نقص‌های موجود در بدن خود را بسیار بیشتر می‌بینند. اما با توجه به این ‌که هیچ‌گونه اراده‌ای روی پرخوری عصبی خود ندارند، نمی‌توانند این مساله را کنترل کنند.

درمان این دسته از افراد بسیار دشوار می‌باشد. زیرا با وجود مشکلات احساسی، امکان دارد دوباره در بدن آن‌ها اختلالاتی شکل بگیرد که آن‌ها را نیازمند استفاده از غذاهای مکرر کند.

اما در هر صورت راه‌حل‌های مفیدی که به ‌عنوان درمان برای پرخوری عصبی وجود دارد، به این دسته از افراد کمک می‌کند تا احساس بهتری در رابطه با خود و اندام خود داشته باشند. بهره بردن از رژیم غذایی سالم‌تر عوارض جدی که برای پرخوری های عصبی به وجود می‌آورد را از بین خواهد برد و می‌تواند از وجود این عارضه‌ها جلوگیری کند.

حال که متوجه شدید پرخوری عصبی چیست ، برای این‌ که بتوانید آن را کنترل کنید، نیاز به تخصص‌های یک پزشک ماهر دارید. دکتر کوهدانی در زمینه تغذیه مهارت بسیار بالایی دارد و به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند شما را یاری کند تا در کنترل پرخوری عصبی موفق باشید.

اغلب افرادی که درگیر پرخوری عصبی می‌شوند، امکان دارد وسواس بسیاری در رابطه با ظاهر و تناسب اندام خود داشته باشند

اغلب افرادی که درگیر پرخوری عصبی می‌شوند، امکان دارد وسواس بسیاری در رابطه با ظاهر و تناسب اندام خود داشته باشند

رابطه بین غذاها و پرخوری عصبی

اما برای این‌ که بدانید چه رابطه‌ای بین غذا‌ها و پرخوری عصبی وجود دارد، باید بگوییم که خلأ احساسی در افراد اغلب بر اساس احساسات منفی همانند احساس پوچی اتفاق می‌افتد و در این قسمت، این خلأ احساسی افراد با غذاها پر خواهد شد.

پس فرد در تلاش است تا برای کنترل احساس خود به‌ صورت موقت معده خود را پر از غذاهای مختلف کند.

دیگر شاخصه‌هایی که برای مشکل پرخوری ذکر می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • در پاسخ به استرس، تغییر سطح کورتیزول باعث غذا خوردن عصبی می‌شود.
  • هنگامی ‌که فرد از نظر احساسی به کمک دیگران نیاز دارد، به‌ عنوان یک تأثیر اجتماعی، رابطه مستقیمی با پرخوری عصبی خواهد داشت.
  • اگر فرد هیچ کدام از فعالیت‌هایی که استرس و ناراحتی او را کاهش می‌دهند انجام ندهد، این مسئله باعث پرخوری عصبی خواهد شد.
  • در برخی مواقع افراد، تفاوت بین گرسنگی فیزیکی و گرسنگی احساسی را درک نخواهند کرد که می‌تواند سبب پرخوری عصبی شود.
  • برخی از افراد در صحبت کردن خود از الفاظ منفی استفاده می‌کنند که این یک عامل برای استفاده از غذاهای مختلف می‌باشد و به ‌مرور می‌تواند چرخه پرخوری عصبی را به وجود بیاورد.

در کل می‌توان گفت که اغلب افرادی که دچار اضافه ‌وزن بسیار از طریق پرخوری عصبی شده‌اند، در هنگام ناراحتی و فوران کردن احساسات، نمی‌توانند خود را کنترل کنند. اما دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه با ارائه رژیم غذایی مناسب می‌تواند در کنترل پرخوری افراد نقش بسیار مؤثری را ایفا کند. پس می‌توانید از مهارت‌های ایشان در این زمینه استفاده کنید.

دیگر شاخصه‌هایی که برای مشکل پرخوری ذکر می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

دیگر شاخصه‌هایی که برای مشکل پرخوری ذکر می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

رابطه اضافه وزن و پرخوری عصبی

مسئله‌ای که در رابطه با اضافه‌ وزن و پرخوری عصبی وجود دارد، این است که این دسته از افراد همیشه نگران این ‌موضوع هستند که دچار چاقی و اضافه ‌وزن بشوند. در واقع وحشت این

نتیجه تحقیقاتی است که متخصصین تغذیه روی رابطه‌ای گرسنگی واقعی و پرخوری عصبی انجام داده‌اند.

‌موضوع باعث می‌شود تا به ‌صورت ناخودآگاه مواد غذایی مصرف ‌شده را دفع کنند. این فکر دائماً در فکر و ذهن آن‌ها وجود دارد.

البته اغلب آن‌ها به ‌هیچ ‌وجه اضافه‌ وزن ندارند و وزن آن‌ها در حد نرمال و طبیعی می‌باشد. اما به دلیل این ‌که این بیماری یک مسئله‌ی روان‌شناختی می‌باشد، همیشه این تصور در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد که با پرخوری بسیار، درگیر چاقی خواهند شد.

اغلب افراد خانواده و دوستان و آشنایان این افراد متوجه می‌شوند که این شخص به ‌محض استفاده از غذاهای بسیار به دست‌شویی مراجعه می‌کند تا بتواند غذاهای استفاده‌ شده را استفراغ کند.

همین‌طور این افراد همیشه تلاش می‌کنند تا وزن خود را در حد متعادل نگه دارند و از رژیم‌های محدودکننده افراطی استفاده می‌کنند که این مسئله کمک می‌کند بیشتر به پرخوری‌های عصبی دچار شوند.

رابطه بین پرخوری عصبی و گرسنگی واقعی

این امری کاملاً طبیعی است که هر فرد برای زنده ماندن نیاز به غذا در طول روزمره دارد. اما مسئله مهم این است که افراد بتوانند تشخیص دهند، غذا خوردن احساسی با گرسنگی واقعی چه تفاوتی دارد. تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه انجام ‌شده است که می‌تواند مشخص کند بین گرسنگی واقعی و پرخوری‌های عصبی که بر اثر احساسات افراد اتفاق می‌افتد، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

بررسی این مسائل می‌تواند کمک کند که آیا گرسنگی موجود در بدن شما واقعی باشد و یا نشأت ‌گرفته از احساسات شماست. جدولی که در ادامه این مبحث ذکر می‌کنیم، نتیجه تحقیقاتی است که متخصصین تغذیه روی رابطه‌ای گرسنگی واقعی و پرخوری عصبی انجام داده‌اند.

رابطه بین پرخوری عصبی و گرسنگی واقعی

رابطه بین پرخوری عصبی و گرسنگی واقعی

دلایل اصلی به وجود آمدن پرخوری عصبی چیست؟

با تعاریفی که در رابطه با پرخوری عصبی داشتیم، احتمالاً تا دریافته اید که چه فعل و انفعالاتی در بدن این دسته از افراد رخ می‌دهد. حال اگر پرخوری به ‌عنوان یک عادت روزمره در بدن شما شکل بگیرد و در طول روز چندین‌بار به‌ صورت غیر طبیعی از غذاهای مختلف مصرف داشته باشید

و سپس برای پاک‌سازی آن تلاش کنید، بسیار نگران‌کننده می‌باشد. اما حتما می‌دانید که این مشکل ریشه عصبی دارد و بر اساس تصورات منفی در بدن شکل خواهد گرفت.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که دچار بیماری پرخوری عصبی هستید، باید به هر گونه نقصی که در بدن شما به ‌وجود آمده است، به‌ صورت سختگیرانه‌ای توجه کنید تا بتوانید در درمان این ‌موضوع موفق باشید.

حتما تا کنون دریافته‌اید که پرخوری‌های عصبی که به‌ صورت افراطی در طول هفته و روز اتفاق می‌افتد و سپس پاک‌سازی‌های بعد از آن یک رفتار غیر منطقی و معقول می‌باشد، باعث به وجود آمدن ضرر و زیان‌های مختلفی برای سلامتی فیزیکی و روحی شما می‌شود.

قطعا شما نمی‌توانید در متوقف کردن خودتان موفق باشید

اما قطعا شما نمی‌توانید در متوقف کردن خودتان موفق باشید و کاملاً مشخص است که هیچ کنترلی روی عادات غذایی خود نخواهید داشت و دوباره و چندباره آن را تکرار خواهید کرد. همان گونه که برای اختلالات غذا خوردن، دلیل مشخص و تعیین ‌شده‌ای وجود ندارد، برای پرخوری‌های عصبی نیز نمی‌توان دلیل قانع ‌کننده‌ای را ذکر کرد.

اما امکان دارد برخی از عوامل روان ‌شناختی و بیولوژیکی و در کنار آن برخی از رفتارهای محیطی افراد ارتباط مستقیم با پرخوری‌های عصبی داشته باشد و کمک می‌کند که شرایط افراد بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری پرخوری عصبی باشد.

ولی برای این ‌که بهتر تشخیص دهید تا دلایل مختلف برای شکل‌گیری بیماری پرخوری عصبی چیست ، دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه، برخی از علت‌های آن را در موارد زیر برای شما ذکر می‌کند.

علت پرخوری عصبی چیست ؟

  • داشتن سوابق خانگی بیماری پرخوری و دیگر اختلالات موجود در رابطه با غذا خوردن‌های افراطی به ‌عنوان یکی از دلایل اصلی پرخوری عصبی شناخته می‌شود.
  • اگر یکی از نزدیکان شما همانند پدر، خواهر، برادر یا مادر درگیر پرخوری می‌باشد، احتمالاً به نسبت افراد عادی، شما ۴ برابر بیشتر در معرض خطر بیماری پرخوری عصبی می‌باشید.
  • اگر شخصی دارای سوابق خانوادگی اختلالات خلقی همچون اضطراب، سوء مصرف مواد و یا افسردگی باشد نیز به‌ عنوان یک فرد مستعد مبتلا شدن به بیماری پرخوری عصبی می‌باشد.
  • مسئله مهم دیگر در شکل‌گیری پرخوری عصبی، عزت ‌نفس ضعیف می‌باشد که امکان دارد به دلایل مختلفی همچون محیط بحرانی خانوادگی در افراد شکل ‌گرفته باشد.
  • برخی از خصوصیت‌های شخصیتی افراد همانند کم‌رویی، بدبینی، مشکل در آینده‌ نگری، سخت‌گیری، ترس بیش ‌از حد، به ‌عنوان مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن پرخوری عصبی در بدن افراد می‌باشد.
  • برخی از افراد که دچار پرخوری عصبی می‌شوند، دارای بحران‌های خانوادگی یا بحران‌های شخصی بسیار دشواری هستند.
  • دلیل شکل‌گیری پرخوری عصبی در بدن برخی از افراد، سوابق سوء استفاده جنسی، سوء استفاده جسمی و دیگر تجربیات آسیب‌زا می‌باشد.
  • مواردی همچون تسلیم شدن در برابر فشارهای فرهنگی یا فشارهای خانوادگی برای کاهش وزن و لاغر بودن به‌ عنوان برخی دیگر از دلایل بیماری پرخوری عصبی شناخته می‌شود.

شما در حال مطالعه مقاله پرخوری عصبی چیست ، هستید.

عوامل خطر در رابطه با پرخوری عصبی چیست؟

حا که شناختیم پرخوری عصبی چیست ، بهتر است بگوییم که اغلب زنان به نسبت مردان، بیشتر درگیر پرخوری عصبی خواهند شد و بیشترین زمانی‌که افراد درگیر این پرخوری‌ها خواهند شد، در اواخر دوره نوجوانی یا اوایل بزرگسالی می‌باشد. اما مهم‌ترین مواردی که به ‌عنوان خطر مبتلا شدن به پرخوری عصبی در افراد گزارش می‌شود، مواردی است که در ادامه خواهیم گفت.

عوامل خطر در رابطه با پرخوری عصبی چیست؟

عوامل خطر در رابطه با پرخوری عصبی چیست؟

عوامل زیست ‌شناسی

مهم‌ترین موضوع که باعث می‌شود افراد در این خطر باشند، بستگان درجه ۱ همچون والدین، خواهر و برادران می‌باشد و اگر این افراد دچار اختلالات خورد و خوراک می‌باشند، امکان دارد شما نیز دچار این مشکل شوید.

در واقع وجود پرخوری‌های عصبی رابطه مستقیمی با عوامل ژنتیکی خواهند داشت و این مسئله می‌تواند باعث اضافه ‌وزن در نوجوانی یا کودکی نیز شود و شرایطی که در پرخوری عصبی برای این افراد اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای است که از روی ژنتیک آن‌ها نشأت ‌گرفته است.

مسائل روان‌شناختی و عاطفی

مسئله‌ دیگر در رابطه با پرخوری‌های عصبی، این است که اختلالات غذایی افراد، با عوامل روان‌شناختی همچون افسردگی، اختلال‌های اضطرابی و سوء مصرف مواد رابطه مستقیم دارد و امکان دارد که باعث پرخوری عصبی نیز گردد.

این دسته از افراد اغلب به خود احساس منفی دارند و با توجه به این ‌که رویدادهای آسیب‌زا برای آن‌ها اتفاق افتاده ‌است و همین‌طور در محیط‌های استرسی وجود دارند، به سمت پرخوری‌های عصبی روی می‌آورند.

رژیم غذایی

اختلال‌هایی که در خورد و خوراک افراد به وجود می‌آید، اغلب بر اثر رژیم‌های غذایی است. زیرا بسیاری از افرادی که در رژیم‌های سخت‌گیرانه بوده‌اند، در طی دوره زندگی خود خسته می‌شوند و به سمت پرخوری‌های عصبی روی می‌آورند.

این شرایط باعث می‌شود تا به‌ عمد برای دفع مواد غذایی تلاش کنند که این مسئله بسیار مهم می‌باشد. اما دیگر عوامل آن شرایطی همچون استرس، دل‌زدگی و دیگر موارد می‌باشد که عوامل خطرزا برای پرخوری عصبی شناخته می‌شوند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی چیست؟

برای این ‌که بتوانید تشخیص بدهید که آیا دچار پرخوری‌های عصبی شده‌اید، برخی از نشانه‌ها و علائم در بدن شما پدیدار می‌گردد که با توجه به این مسائل می‌توانید بهتر تشخیص دهید که دچار پرخوری عصبی شده‌اید و فوراً نزد دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه بروید تا بتوانید کنترل خوبی بر اوضاع و شرایط خود داشته باشید. اما مهم‌ترین علائم و نشانه‌های پرخوری در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • ترس همیشگی از چاقی و اضافه ‌وزن
  • وسواس داشتن به نسبت وزن و اندام
  • پرخوری‌های بسیار با حجم غذاهای بسیار زیاد در یک وعده
  • حس عدم کنترل روی مصرف غذاها در هنگام پرخوری
  • فرد نمی‌تواند به‌ هیچ‌ عنوان دست از غذا خوردن بکشد و هیچ‌گونه کنترلی روی استفاده از غذاها ندارد.
  • احساس استفراغ عمدی به‌ اجبار یا ورزش‌های بسیار زیاد برای جلوگیری از چاقی و اضافه ‌وزن
  • بهره بردن از داروهای مختلفی همچون ادرار آور، تنقیه بعد از غذا خوردن یا برطرف نمودن یبوست
  • ناشتا ماندن و نخوردن هیچ‌گونه مواد غذایی برای محدود کردن کالری‌های دریافتی در طول روز
  • استفاده‌های بی‌رویه از داروهای گیاهی یا مکمل‌های رژیمی که برای کاهش وزن استفاده می‌شود.
علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی چیست؟

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی چیست؟

تشخیص پرخوری عصبی چگونه اتفاق می‌افتد؟

مهم‌ترین نکته ای که می‌تواند تشخیص بدهد شما درگیر پرخوری عصبی هستید، تخصص‌های پزشک حاذق در زمینه تغذیه می‌باشد. در کل هنگامی‌که به دکتر کوهدانی برای برطرف نمودن تشخیص پرخوری‌های عصبی مراجعه می‌کنید،

برخی از شرایط شما تحت نظر گرفته می‌شود تا بتوان قطع به‌ یقین گفت که مشکل پرخوری عصبی در بدن شما شکل‌ گرفته است

برخی از شرایط شما تحت نظر گرفته می‌شود تا بتوان قطع به‌ یقین گفت که مشکل پرخوری عصبی در بدن شما شکل‌ گرفته است. در حالت معمول برخی از راهکارهایی که در ادامه خواهیم گفت، انجام خواهد گرفت تا بتوان به درک درستی در رابطه با تشخیص پرخوری عصبی رسید.

  • معاینه بالینی برای شما در این شرایط اتفاق خواهد افتاد.
  • صحبت‌های مختلفی در رابطه با عادات غذایی و روش‌های کاهش وزن و علائم فیزیکی شما خواهد شد.
  • از شما آزمایشاتی همچون خون و ادرار برای تشخیص دقیق گرفته می‌شود.
  • برای ارزیابی مشکلات قلبی، تست نوار قلب از شما توسط پزشک گرفته می‌شود.
  • بررسی‌های روان‌شناسی از شرایط شما صورت خواهد گرفت و می‌توان تشخیص داد که افکار شما در رابطه با وزن و بدن خود چیست.
  • از برخی علائم پرخوری که در کتاب تشخیص آماری اختلالات روانی ذکر می‌شود، برای تشخیص این بیماری استفاده می‌شود.

تمامی راهکارهای گفته‌ شده توسط پزشک معالج شما انجام خواهد گرفت. اما امکان دارد برای تشخیص دقیق‌تر، پزشک، آزمایش‌های دیگری را نیز انجام بدهد. در هر صورت اگر هنوز با ارائه این مطالب سوالات بسیاری در زمینه پرخوری عصبی در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید با مراجعه به دکتر کوهدانی سوالات مربوط در ذهن خود را برطرف کنید و پاسخ درستی از او دریافت کنید.

چگونه می‌توان از پرخوری عصبی پیشگیری کرد؟

هنگامی ‌که متوجه می‌شوید پرخوری عصبی چیست ، امکان دارد نگران این مسئله باشید که در آینده دچار این موضوع شوید. پس به‌ دنبال راه‌حلی برای پیشگیری از پرخوری عصبی می‌گردید. به‌ همین دلیل باید بگوییم که در حال‌ حاضر نمی‌توان راهکار مشخص ‌شده ای را برای جلوگیری از پرخوری عصبی عنوان کرد.

اما شرایطی وجود دارد که می‌توان از وخامت اوضاع افراد پیشگیری کرد و کمک کرد تا فرد در پیشی گرفتن از رفتارهای ناسالم موفق نباشد و بتواند درمان مؤثری را برای این پرخوری عصبی انجام بدهد.

چگونه می‌توان از پرخوری عصبی پیشگیری کرد؟

چگونه می‌توان از پرخوری عصبی پیشگیری کرد؟

برخی از شرایطی که می‌تواند به افراد کمک کند تا از وخامت اوضاع افرادی که درگیر پرخوری عصبی هستند جلوگیری کنند، در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • داشتن وعده‌های غذایی منظم و دل‌پذیر در جمع خانواده مساله بسیار مهمی می‌باشد.
  • عدم صحبت کردن در رابطه با افزایش وزن در خانه یا محل کار بسیار مؤثر می‌باشد.
  • در پیش گرفتن سبک زندگی سالم کمک می‌کند تا افراد از این ‌موضوع در امان باشند.
  • به فرزندان خود بیاموزید بدون این‌ که به بدن خود توجه کنند، اعتماد به ‌نفس کافی را داشته باشند.
  • خودداری کردن از گرفتن رژیم‌های مخصوص سالم خواری
  • عدم استفاده از رژیم‌های غذایی نامعقول همانند نخوردن کامل و ناشتا ماندن
  • عدم استفاده از مکمل‌های کاهش وزن و داروهای رفع یبوست و استفراغ عمدی

تمامی این مسائل ذکر شده می‌تواند کمک کند تا در کنترل بیماری پرخوری عصبی موفق باشید. اما هنگامی ‌که به پزشک تغذیه مراجعه می‌کنید، علائم اولیه پرخوری عصبی و دیگر موارد در بدن شما تشخیص داده می‌شود. قطعا باید بدانید که اگر یکی از اطرافیان شما درگیر پرخوری عصبی می‌باشد و اختلالاتی در زمینه خورد و خوراک دارد، امکان دارد این مشکل به شما سرایت کند.

پس باید این وضعیت را جدی بگیرید و از متخصصین تغذیه قبل ‌از اوج پیدا کردن پرخوری‌های عصبی خود کمک بگیرید. دکتر کوهدانی در این زمینه می‌تواند به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه به شما کمک کند تا برای جلوگیری از پرخوری عصبی، راهکارهای بسیار مفیدی را انجام بدهید.

عوارض پرخوری عصبی چیست؟

با توجه به این‌ که متوجه شدیم پرخوری عصبی چیست ، دلایل بسیار توجیه شده‌ای نشان می‌دهد که این پرخوری‌ها در طولانی ‌مدت می‌تواند روی تندرستی و سلامتی افراد مؤثر واقع شود. پس قطعاً رفتارهای افراطی و سپس پاک‌سازی آن‌ها مشکلات جسمانی بسیاری را در بدن به وجود خواهد آورد.

عوارض پرخوری عصبی چیست؟

عوارض پرخوری عصبی چیست؟

به ‌همین دلیل است که دکتر کوهدانی توصیه می‌کند تا هر چه زودتر در رابطه با درمان این بیماری تلاش کنید.

مهم‌ترین مواردی که بر اثر پرخوری‌های عصبی امکان شکل گرفتن دارد و می‌تواند روی سلامتی و تندرستی افراد تاثیر بگذارد، موارد زیر شناخته می‌شوند.

  • به وجود آمدن کم ‌آبی در بدن
  • بوی بد دهان
  • فشار خون پایین
  • نوسانات وزن همانند بالا و پایین رفتن
  • پوسیدگی دندان‌ها و مینای دندان پوسیده
  • التهاب و گلودرد
  • التهابات مری
  • غدد بزاقی متورم
  • زخم در دهان
  • بیش ‌از حد در معرض اسید معده قرار گرفتن به دلیل استفراغ‌های پرتکرار
  • عدم تعادل الکترولیت بدن به دلیل از بین رفتن سدیم
  • از بین رفتن مواردی همچون پتاسیم، مواد معدنی مختلف، کلسیم و دیگر موارد
  • ضربان قلب غیر طبیعی
  • حمله قلبی یا مرگ
  • دوره‌های نامنظم قاعدگی و اختلال در بدن بانوان

شرایط عاطفی و روانی پرخوری عصبی

به ‌غیر از مسائل ذکر شده که می‌تواند روی سلامت و تندرستی افراد تاثیرگذار باشند، وجود پرخوری‌های عصبی می‌تواند در بدن، برخی از شرایط عاطفی و روانی را به وجود بیاورد که شامل موارد زیر خواهند شد.

  • امتناع از دوستان و فعالیت‌های دیگر
  • منزوی شدن و گوشه‌گیری
  • افسردگی یا اضطراب بیش ‌از اندازه
  • کاهش مزمن اعتماد به ‌نفس و تصویر منفی از خود
  • حساسیت‌های بسیار زیاد در رابطه با مصرف کالری‌ها
  • احساس شرم و گناه
  • اختلالات دوقطبی و شخصیتی و همین‌طور اضطراب و افسردگی
  • سوء مصرف مواد مخدر یا الکل
  • افکار خودکشی یا خودزنی و خودآزاری
شرایط عاطفی و روانی پرخوری عصبی

شرایط عاطفی و روانی پرخوری عصبی

راهکارهای مقابله با استرس برای عدم پرخوری عصبی چیست ؟

برای کاهش دادن استرس، اغلب افراد به غذا خوردن پناه می‌برند. درست است که غذا خوردن می‌تواند عملکردی موفق برای کم شدن استرس داشته باشد، اما این ‌موضوع می‌تواند باعث افزایش وزن گردد و شما را دچار مشکلات و عوارض دیگری کند.

به همین دلیل می‌توانید از شیوه‌های مختلف دیگری همچون خواندن کتاب، نوشتن مسائل روزمره در یک دفترچه خاطرات، یا زمان گذاشتن برای آرامش و ریلکس کردن خود در برابر استرس مقابله کنید. اما اگر دچار پرخوری عصبی هستید و قصد دارید در کنترل آن موفق باشید، برخی از عملکردهای مفید که می‌تواند راهکارهای مقابله با استرس شناخته شود را در ادامه این مبحث برای شما خواهیم داشت.

ورزش‌های روزمره کمک بسیاری خواهند کرد

این احساس آرامش با استفاده از ورزش‌های روزانه برای برخی از افراد به وجود خواهد آمد. به ‌عنوان نمونه ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی، دویدن آهسته و حرکات روتین یوگا می‌تواند برای عدم پرخوری عصبی، راهکاری مناسب باشد. تحقیقات بسیاری روی داوطلبان پرخوری عصبی انجام‌ شده است و پزشک به آن‌ها یک دوره هشت‌ هفته‌ای روتین یوگا را تجویز و توصیه کرده است.

بعد از گذشت مدت ‌زمان ذکر شده، بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی توسط محققان روی آرامش ذهنی این افراد و درک آن‌ها از شخصیت خود شکل گرفته ‌است. نتایجی که در صدد این تحقیق نشان داده شده ‌است، این است که استفاده از ورزش مداوم و یوگا به مدت ۸ هفته توانسته احساساتی همچون افسردگی و اضطراب را در بدن افراد خنثی کند و آن‌ها دیگر دچار استرس و رفتارهای عصبی نشده‌اند. این مسئله می‌تواند عامل مؤثری برای جلوگیری از پرخوری عصبی شناخته شود.

اما در هر صورت باید تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه باشید تا بتوانید در این عملکرد موفق باشید. دکتر کوهدانی در این امر بهترین متخصصی است که می‌تواند راهکارهای بسیاری در زمینه برطرف نمودن پرخوری‌های عصبی به شما ارائه دهد.

ورزش‌های روزمره کمک بسیاری خواهند کرد

ورزش‌های روزمره کمک بسیاری خواهند کرد

با ادامه مقاله پرخوری عصبی چیست ، همراه شما هستیم.

امتحان کردن مدیتیشن اثرگذار است

ادعای برخی از پزشکان در زمینه برطرف نمودن پرخوری عصبی استفاده از مدیتیشن می‌باشد. زیرا می‌تواند برای از بین بردن احساس، کمک بسیاری کند. تمرین‌های مدیتیشن بر اساس بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که برای آرامش ذهن و عملکرد مناسب می‌باشد و همین‌طور به‌ منظور درمان اختلالات پرخوری عصبی و غذا خوردن‌های احساسی مفید و مؤثر شناخته‌ شده است. نفس عمیق کشیدن، یکی از راهکارهای ساده برای مدیتیشن می‌باشد.

پس برای مقابله با پرخوری عصبی می‌توانید در یک محیط آرام بنشینید و تمرکز بالایی روی تنفس خود داشته باشید. این‌ که بتوانید به ‌آرامی هوا را داخل و خارج بینی خود کنید، تاثیر بسیار زیادی برای برطرف نمودن استرس شما خواهد داشت و در نهایت باعث مقابله با پرخوری عصبی خواهد شد.

امتحان کردن مدیتیشن اثرگذار است

امتحان کردن مدیتیشن اثرگذار است

درست کردن یک دفترچه‌ی غذایی مؤثر است

یکی از پرکاربردترین راهکارهایی که متخصصین تغذیه به خصوص دکتر کوهدانی به بیمارانی که درگیر پرخوری عصبی هستند، پیشنهاد می‌دهند، استفاده از یک دفترچه یادداشت برای یادداشت کردن تمامی مواد غذایی است که در طول روز مصرف می‌کنند.

از طریق دفترچه یادداشت، به این شرایط کمک می‌کنید که در چه زمانی و در چه حالتی خوردن‌های عصبی شما آغاز می‌شود و می‌توانید شناسایی خوبی روی تحریک‌ کننده های عصبی خود داشته باشید و با شناخت این‌ موضوع در کنترل پرخوری عصبی موفق باشید.

البته این مسئله امکان دارد که کمی چالش ‌برانگیز باشد. اما امتحان کنید تا بتوانید تمامی مواد غذایی که در طول روز می‌خورید را در دفترچه‌ای مخصوص خوب بنویسید. فرقی ندارد که وعده‌های مصرف ‌شده بزرگ و یا کوچک می‌باشد. همین‌طور لازم است احساساتی که در حین استفاده از این وعده‌های غذایی داشتید را در دفترچه‌ای یادداشت و بازگو کنید. در هنگام مراجعه به مشاور و پزشک متخصص خود می‌توانید این دفترچه را ‌همراه ببرید. زیرا این مسئله می‌تواند در روند درمان پرخوری عصبی شما بسیار مفید باشد.

درست کردن یک دفترچه‌ی غذایی مؤثر است

درست کردن یک دفترچه‌ی غذایی مؤثر است

شما نوشتار پرخوری عصبی چیست را مطالعه می نمایید.

از یک رژیم غذایی سالم استفاده داشته باشید

هنگامی‌ که فردی پی به مشکل درونی خود می‌برد و متوجه می‌شود که پرخوری عصبی چیست ، باید تلاش کند که از رژیم خوبی بهره‌مند گردد و اطمینان پیدا کند که در طول روز به بدن، مواد مغذی سالم و کافی خواهد رسید. به دلیل این ‌که این مسئله بسیار ضروری و مهم است.

این ‌که شخص بتواند تفاوت بسیاری بین گرسنگی فیزیکی و احساس گرسنگی قائل شود، اندکی دشوار است. اما هنگامی ‌که از یک رژیم غذایی سالم بهره‌مند شوید، کنترل کردن در زمان‌های ناراحتی و کسلی روی چیزی که می‌خورید، بسیار آسان‌تر می‌باشد و می‌توانید آن را شناسایی کنید.

پس، ‌از این مسئله غافل نشوید. برای‌ این که بدانید چه رژیم غذایی می‌تواند در این دوره به شما کمک کند، دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا از یک رژیم پرفایده بهره‌مند شوید.

از سبد غذایی خود، مظنون همیشگی را حذف کنید

برخی از افراد عادت دارند تا در هنگام پرخوری‌های عصبی، فقط به سراغ یکی از مواد غذایی می‌روند. با شناسایی شرایط بدنی خود و آن مواد غذایی، تلاش کنید تا آن ‌چیزی که همیشه در هنگام پرخوری عصبی به سراغش می‌روید را از سبد خرید خود کنار بگذارید و تمامی آن‌هایی که از قبل خریداری کرده‌اید را دور بیندازید.

مهم‌ترین غذاهایی که در این مواقع افراد به سمت آن‌ها روی می‌آورند مواردی همچون چیپس، شکلات و بستنی می‌باشد. زیرا وجود چربی در این دسته از مواد غذایی به‌ حدی بالاست که در هنگام پرخوری‌های عصبی می‌تواند یک عامل خطرآفرین شناخته شود و این خوراکی‌های شیرین و سرشار از کالری باید از لیست سبد غذایی شما حذف شود تا در هنگام ناراحتی و احساس بد به سراغ آن‌ها نروید و حتی خرید کردن آن‌ها را نیز ممنوع بدانید.

به ‌غیر از آن می‌توانید اغلب غذاهایی را که در هنگام استرس، کسلی یا ناراحتی هوس می‌کنید را از دسترس خود دور کنید. این مسئله کمک می‌کند تا چرخه غذا خوردن عصبی که به پرخوری عصبی تبدیل می‌شود، با شکست مواجه شود و بتوانید این مسئله را کنترل کنید.

از سبد غذایی خود، مظنون همیشگی را حذف کنید

از سبد غذایی خود، مظنون همیشگی را حذف کنید

توجه بسیاری به حجم غذای مصرفی خود داشته باشید

باید بتوانید برای این‌ که بر پرخوری عصبی غلبه کنید، مقاومت بالایی در برابر خوردن یک بسته چیپس کامل یا دیگر غذاهایی که حجم بالایی دارند، داشته باشید. اندازه‌گیری وعده‌های شما می‌تواند کمک کند تا در این امر موفق باشید.

بهتر است از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید تا بتوانید وعده‌های خود را از طریق آن کنترل کنید. هنگامی‌ که یک وعده را تمام کردید، کمی به خود زمان بدهید و فورا برای استفاده از بشقاب دوم پیش نروید. بهتر است تمرکز کنید و چندین نفس عمیق بکشید تا درک کنید آیا هنوز نیاز به غذای بیشتر دارید و گرسنه هستید یا این پرخوری عصبی است و باید در مقابل آن استقامت نشان بدهید.

با درک این ‌موضوع و توجه کردن به حجم غذای خود می‌توانید در برطرف نمودن پرخوری عصبی موفق باشید. البته در این امر متخصصین تغذیه نیز می‌توانند راهکارهای مختلفی را به شما توصیه کنند. دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه در زمینه برطرف نمودن پرخوری‌های عصبی می‌تواند شیوه‌های مختلفی را به شما گوشزد کند تا بتوانید در این شرایط موفق باشید.

از خود حمایت کنید

اگر در شرایطی روحیه بسیار حساسی دارید و احساسات شما باعث می‌شود تا افسردگی در زندگی شما پیشی بگیرد، بهتر است در مقابل تنها بودن مقاوم باشید و همیشه در شرایطی باشید که دور و اطراف شما شلوغ می‌باشد.

حتی اگر بتوانید با یکی از دوستان یا آشنایان خود به‌ صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید، این می‌تواند روی خلق ‌و خوی شما تاثیر بسیار بالایی داشته باشد و در نهایت عدم تنهایی و افسردگی باعث می‌شود تا نیازی به کنترل کردن احساسات خود برای پرخوری‌های عصبی نداشته باشید.

البته هنگامی ‌که از رژیم‌های غذایی مختلف استفاده می‌کنید، این شرایط برای شما وجود دارد که در صورت نیاز بتوانید با مشاورین خود ارتباط بگیرید و در کنترل کردن اوضاع خود از آن‌ها کمک بگیرید. دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در این راستا می‌تواند حمایت‌کننده شما باشد.

از خود حمایت کنید

از خود حمایت کنید

مواردی که باعث حواس ‌پرتی می‌شوند را حذف کنید

برخی از افرادی که درگیر پرخوری عصبی هستند، ذکر می‌کنند در هنگامی‌ که مشغول مشاهده‌ تلویزیون، بازی با موبایل و یا دیگر موارد می‌باشند، این مسئله حواس آن‌ها را پرت خواهد کرد و باعث می‌شود تا میزان زیادی غذا مصرف کنند.

بنابراین باید در تلاش باشید تا از این دسته از مواردی که می‌تواند باعث حواس ‌پرتی شما شود، دوری کنید و در دفعات بعدی، خود را در این شرایط قرار ندهید. هنگامی ‌که بتوانید روی لقمه‌ها و غذاهایی که استفاده می‌کنید، تمرکز داشته باشید، میزان گرسنگی خود را بیشتر درک خواهید کرد و تشخیص می‌دهید که آیا غذا خوردن شما در عین‌ حال به‌ عنوان پرخوری عصبی شناخته می‌شود یا در حالت عادی قرار دارید.

به‌ غیر از آن مسئله مهمی که دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه ذکر می‌کند، این است که توجه کنید تا حتماً لقمه‌های خود را ۱۰ تا ۳۰ بار بجوید بعد آن را ببلعید. این مسئله کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری   روی سیری داشته باشید و این کار به مغز شما دستور سیری را صادر می‌کند و در زمان کمتری احساس سیری خواهید کرد.

تمرکز بالایی روی مثبت صحبت کردن داشته باشید

رابطه مستقیمی بین احساس پشیمانی و گناه پرخوری‌های عصبی وجود دارد. پس در صورتی‌ که احساس ناراحتی از غذا خوردن خود دارید، نباید ناامید شوید و از تجربه‌های خود در این زمینه بیشتر بهره ببرید تا بتوانید یک برنامه‌ریزی درست برای برنامه‌های غذایی آینده خود داشته باشید.

تمرکز بالایی روی مثبت صحبت کردن داشته باشید

تمرکز بالایی روی مثبت صحبت کردن داشته باشید

در واقع اگر بتوانید روحیه خود را تقویت کنید، کمک می‌کند که پرخوری‌های عصبی برای شما برطرف گردد. رابطه مستقیمی بین مثبت صحبت کردن و کنترل پرخوری عصبی وجود دارد. هنگامی ‌که به دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص در زمینه تغذیه مراجعه می‌کنید، امکان دارد که شما را به یکی از پزشکان مشابه ارجاع دهد تا بتوانید روی مثبت صحبت کردن خود کار کنید.

شما در حال مطالعه مقاله پرخوری عصبی چیست ، هستید.

برای عدم پرخوری عصبی از چه طریقی می‌توان کمک گرفت؟

با شناخت این ‌که پرخوری عصبی چیست ، اغلب افرادی که درگیر این ‌موضوع می‌باشند، درصدد هستند که بدانند چگونه می‌توانند راهکار درمانی برای این معضل بزرگ داشته باشند. اما در کل، پرخوری عصبی به‌ عنوان یک حالت روانی و بهداشت جسمی شناخته می‌شود که عملکرد بسیار جدی را در بدن افراد دارد و اگر در زمان مناسبی تشخیص داده شود، درمان خوبی برای آن انجام خواهد گرفت.

پس امکان دارد برای درمان آن ترکیبی از استفاده درمان‌های پزشکی، درمان‌های روانی و مشاوره تغذیه داشته باشید. دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند عملکردهای موجود برای کنترل علائم پرخوری عصبی را به شما گوشزد کند.

اما برای ‌این که بهتر بدانید چگونه می‌توانید از افراد کمک بگیرید، اگر تا به امروز تصور می‌کردید که این پرخوری را می‌توانید به واسطه مدیریت خود درمان کنید، در اشتباه هستید. زیرا مجدداً در حالتی که احساسات شما اوج پیدا کند، امکان وجود پرخوری‌های عصبی در بدن شما پدیدار خواهد شد.

نیاز است که با پزشک مراقبت‌های اولیه خود مشورتی داشته باشید

اگر تا به امروز تحت نظر هیچ روانپزشکی نبوده‌اید، برای این‌ که این درمان را در بدن خود به وجود بیاورید، نیاز است که با پزشک مراقبت‌های اولیه خود مشورتی داشته باشید. زیرا علت اصلی پرخوری‌های عصبی، رابطه مستقیمی با رفتار شما دارد و امکان دارد با در نظر گرفتن لیستی از نشانه‌ها و علائم بتوانید در کنترل آن موفق باشید.

باید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات شخصی خود همانند سوابق خانوادگی در رابطه با اختلالات غذا خوردن، تغییرات اخیر زندگی، استرس‌های کلی، الگوهای غذایی معمولی خود را در لیست مربوطه یادداشت کنید که در هنگام مراجعه به دکتر کوهدانی بتوانید شناخت خوبی از وضعیت بدنی خود به او بدهید. به‌ غیر از آن معاینات فیزیکی بسیاری روی بدن شما انجام خواهد گرفت که این تست‌ها به‌ منظور بررسی و ارزیابی اثرات ناشی از غذا خوردن در بدن شما می‌باشد.

نیاز است که با پزشک مراقبت‌های اولیه خود مشورتی داشته باشید

نیاز است که با پزشک مراقبت‌های اولیه خود مشورتی داشته باشید

اما قطع به ‌یقین دکتر کوهدانی در رابطه با عادات غذایی روزانه شما و همین‌طور افکار و احساسات شما اطلاعاتی از شما دریافت خواهد کرد تا بتواند از احساسات شما مطلع شود و شما در این‌باره نباید هیچ‌گونه مقاومتی نشان بدهید و تمامی اطلاعات مربوطه را به پزشک خود بدهید تا بتوانید سلامت روانی و جسمانی خود را بر اثر برطرف نمودن پرخوری عصبی تضمین کنید.

بهره بردن از تخصص پزشک روانشناس

در صورتی‌که دکتر کوهدانی نیاز بداند، احتمال دارد شما را به یک روانشناس و روانپزشک معتبر معرفی کند. زیرا او اهمیت بسیار زیادی برای درمان پرخوری‌های عصبی قائل می‌باشد و نیاز دارید بر اساس تخصص افرادی همچون روان‌پزشکان که در زمینه احساسات شما فعالیت دارند، استفاده کنید و به‌ دنبال درمانی برای پرخوری باشید.

زیرا به ‌غیر از این‌ که دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند در این درمان به شما کمک کند، تخصص‌های پزشکان دیگر در این زمینه نیز اثربخش می‌باشد و از این‌ موضوع مطمئن باشید که اگر از پرخوری‌های عصبی خود نارضایتی دارید و همچنان برای بهبودی خود تلاش می کنید، درمان‌های پیشنهادی این پزشکان به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید و آن را درک کنید.

اما در صورتی‌ که بتوانید از طریق برنامه‌های مفیدی که دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه برای شما ارائه می‌دهد، بهره‌مند گردید، در درمان پرخوری‌های عصبی موفق خواهید بود.

بهره بردن از تخصص پزشک روانشناس

بهره بردن از تخصص پزشک روانشناس

چه زمانی برای پرخوری عصبی به پزشک مراجعه کنیم؟

طبق تحقیقات متعدد، دریافتیم که پرخوری‌های عصبی به‌ سادگی با استفاده از غذا خوردن بسیار به اتمام نمی‌رسد و امکان دارد غذا خوردن شما در همان لحظه باعث آرامش خاطر شود. اما با گذشت مدت ‌زمانی باعث شود که عذاب وجدان بگیرید و غمگین‌تر از قبل باشید.

پس تا هنگامی ‌که نتوانید این مسئله را ریشه‌یابی کنید، چرخه احساسات شما باعث می‌شود تا به پرخوری‌های عصبی روی بیاورید و این مسئله متوقف نخواهد شد تا هنگامی‌ که بتوانید به این موضوع کاملاً دقیق بپردازید.

هنگامی‌که درک می‌کنیم پرخوری عصبی چیست ، مسئله مهم این است که چه زمانی نیاز داریم تا به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنیم تا دستورالعمل‌های خاصی را برای کنترل کردن آن به ما بدهد. البته کنترل آن کار دشواری می‌باشد،

می‌توانید به آن به‌ عنوان یک فرصت بیندیشید تا ارتباط بیشتری با خود و احساستان برقرار کنید

اما می‌توانید به آن به‌ عنوان یک فرصت بیندیشید تا ارتباط بیشتری با خود و احساستان برقرار کنید. هنگامی‌ که روز به ‌روز درک بهتری از شناخت احساسات خود داشته باشید، دامنه سالم غذا خوردن شما نیز گسترش پیدا می‌کند و این می‌تواند شما را به هدفی بهتر برای زندگی سالم‌تر برساند.

حال اگر هیچ‌گونه توجهی به پرخوری‌های عصبی خود نداشته باشید و آن را ریشه‌یابی نکنید، امکان دارد به مرور زمان مشکلات بزرگ‌تری به ‌عنوان اختلال پرخوری یا اختلالات تغذیه‌ای پیش پای شما باشد که وجود این مسائل می‌تواند بسیار نگران‌ کننده‌تر و خطرناک باشد. پس هر زمان که احساس کردید، الگوهای غذا خوردن شما به دور از عرف است و از کنترل خارج شده ‌است، لازم است با پزشک متخصص تغذیه صحبت داشته باشید.

می‌توانید به آن به‌ عنوان یک فرصت بیندیشید تا ارتباط بیشتری با خود و احساستان برقرار کنید

می‌توانید به آن به‌ عنوان یک فرصت بیندیشید تا ارتباط بیشتری با خود و احساستان برقرار کنید

هنگامی‌که به دکتر کوهدانی به‌ عنوان بهترین متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید، شما را به مشاور برای کنترل احساسات ارجاع می‌دهد تا دلیل اصلی این پرخوری‌ها را دریابد. سپس به ‌مرور زمان با کمک گرفتن از پزشک مشاور می‌تواند عملکردهای درمانی برای پرخوری عصبی را به شما توصیه کند. پس مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا به پزشک مراجعه کنید، موارد زیر شمرده می‌شود.

دلایل مراجعه به پزشک

  • ورزش‌های بی‌رویه
  • عدم رضایت همیشگی از چاقی
  • منفی نگری نسبت ‌به بدن خود
  • خوردن‌های مکرر غذاهای بسیار بالا در وعده‌های خاص
  • ناشتا ماندن‌های طولانی بعد از پرخوری
  • پیش گرفتن رژیم‌های غذایی سخت‌گیرانه
  • عدم تمایل به غذا خوردن در ملأ عام
  • مراجعه به دست‌شویی بلافاصله بعد از خوردن غذا
  • ماندن در دست‌شویی به مدت طولانی برای تخلیه غذاهای مصرفی
  • آسیب دیدن دندان یا لثه‌ها
  • تغییر وزن
  • ورم در دست ‌و پا
  • ورم در صورت که دلیل بزرگ شدن غدد است.
  • جای زخم، خراش یا پین در مچ دست یا دیگر نواحی بدن
دلایل مراجعه به پزشک

دلایل مراجعه به پزشک

شما در حال مطالعه مقاله پرخوری عصبی چیست ، هستید.

پرخوری عصبی چگونه درمان خواهد شد؟

با شناخت بیشتر در رابطه با پرخوری عصبی می‌توانید درک کنید که این معضل حتما نیاز به درمان دارد. اما مهم‌ترین نکته ای که کمک می‌کند تا بتوانیم پرخوری‌های عصبی را درمان کنیم، ترکیبی از روان‌درمانی در کنار استفاده از داروهای ضد افسردگی می‌باشد و این مسئله به ‌عنوان مؤثرترین راه‌حل برای غلبه کردن روی این اختلال می‌باشد.

در کل چندین نوع درمان مختلف برای پرخوری عصبی وجود دارد که نیازمند یک کار گروهی می‌باشد. پس خود بیمار، خانواده، روان‌پزشک، پزشک معالج و متخصص تغذیه به ‌صورت گروهی نیز تسلط کامل روی درمان پرخوری عصبی خواهند داشت.

تمامی این شرایط باعث می‌شود تا بتوانید این معضل را در بدن خود حل کنید. اما در ادامه، در رابطه با برخی از شرایط موجود برای درمان پرخوری عصبی، اطلاعاتی برای شما خواهیم داشت.

راه درمان پزشکی پرخوری عصبی

همان‌طور که دریافتید، مهم‌ترین نکته ای که باعث وجود پرخوری‌های عصبی می‌شود، عدم اعتماد به ‌نفس و حساسیت بسیار افراد روی ظاهر می‌باشد. پس می‌توان قطع به ‌یقین گفت که این بیماری به ریشه کامل ذهنی نیاز دارد.

پس مسئله مهمی که برای درمان این بیماری وجود دارد، استفاده از تخصص‌های مشاوره و درمانی می‌باشد. زیرا تمامی بیماری‌هایی که به ذهن مربوط است، براساس تخصص روان‌درمان اتفاق خواهد افتاد.

روان‌ درمانی

در واقع می‌توان گفت که مهم‌ترین عملکردی که برای درمان پزشکی پرخوری عصبی ذکر می‌گردد، روان‌ درمانی می‌باشد. اما لازم است در کنار مسئله روان ‌درمانی، حتما از تخصص‌های یک پزشک تغذیه بهره کافی را ببرید تا بتوانید به ‌خوبی درمان را برای پرخوری‌های عصبی پشت سر بگذارید و هیچ‌گونه مشکل یا عارضه‌ای در این راستا گریبان‌گیر شما نشود.

راه‌ حل درمان پزشکی پرخوری باعث می‌شود تا چرخه‌ای که برای غذا خوردن در بدن بیمار بدون کنترل وجود دارد، با شکست مواجه شود و بتواند روند طبیعی در طول زندگی روزمره داشته باشد و فقط در صورت نیاز از غذاها مصرف کند.

در همین راستا به‌ غیر از این‌ که تخصص‌های دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه می‌تواند در درمان پرخوری عصبی نقش داشته باشد، روان‌شناس نیز تلاش می‌کند تا هر گونه فکر منفی را از ذهنیت بیمار دور کند. در کل این بیمار به ‌مرور زمان می‌تواند کم‌کم شکل ظاهری خود را درک کند و آن را دوست بدارد و آموزش می‌بیند که همیشه اولویت اصلی، سالم نگه ‌داشتن بدن خود می‌باشد.

به غیر از آن روند درمانی متخصص تغذیه یعنی دکتر کوهدانی می‌تواند کمک کند که فرد، دستگاه گوارش خوبی داشته باشد و با تقویت آن باعث شود که تمامی اندام‌های بدن در شرایط بهینه‌ای قرار بگیرند.

روان‌ درمانی

روان‌ درمانی

راهکار روان‌ درمانی پرخوری عصبی

فردی که می‌تواند درمان کافی در رابطه با پرخوری برای ما داشته باشد، به‌ عنوان مشاور روان‌شناس شناخته می‌شود. روان‌ درمانی بیشتر مربوط به صحبت کردن با یک روان‌شناس در رابطه با پرخوری‌های عصبی و مشکلات ناشی از آن می‌باشد.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده می‌توان دریافت که بسیاری از موارد روان‌درمانی می‌تواند کمک کند تا علائم پرخوری عصبی در بدن افراد برطرف گردد و به درمان آن کمک بسیاری خواهد کرد. پس نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، به ‌عنوان روان‌ درمانی نقش بسیار مهمی روی درمان پرخوری عصبی خواهد داشت.

رفتار درمانی شناختی

این شرایط به بیمار کمک می‌کند تا منشأ الگوهای غذایی را به‌ صورت عادی مصرف کند و هر گونه رفتار منفی و ناسالمی که در ذهنیت او شکل‌ گرفته است را به‌ خوبی تشخیص بدهد و افکار مثبت و رفتارهای سالم را جایگزین موارد منفی می‌کند.

درمان خانوادگی

درمان خانوادگی برای پرخوری‌های عصبی بدین‌ گونه است که می‌توانند دخالت‌هایی در رابطه با رفتارهای ناسالم خورد و خوراک فرزند خود داشته باشند و به نوجوان خود کمک کنند تا تا بتواند مدیریت خورد و خوراک خود را به ‌خوبی در دست بگیرد.

روان درمان بین فردی

فرد باید بتواند مشکلاتی که بین خودش و ذهنیت او به‌ وجود آمده است را برطرف کند و کمک بسیاری برای بهبود یافتن مهارت‌های ارتباطی و روابط با دیگران داشته باشد.

تمامی راهکارهای ارائه‌ شده هنگامی پشت سر گذاشته می‌شود که بتوانید با روان‌پزشک خود در رابطه با این موارد مشورت داشته باشید. در کنار آن کمک‌های یک پزشک تغذیه همچون دکتر کوهدانی می‌تواند بهترین راهکار پیشنهادی را برای درمان پرخوری عصبی به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید با این معضل کنار آمده و آن را از زندگی خود حذف کنید.

روان درمان بین فردی

روان درمان بین فردی

شما نوشتار کاربردی پرخوری عصبی چیست را مطالعه می فرمایید.

راهکار درمان پرخوری عصبی با داروی بولیمیا

در برخی مواقع پزشکان تشخیص می‌دهند که فرد برای درمان پرخوری عصبی نیاز به مصرف برخی از داروهای ضد افسردگی دارد. با توجه به این‌ که تاثیرگذاری این بیماری فقط از طریق روان و درمان می‌باشد، استفاده از برخی از داروها کمک می‌کند تا علائم پرخوری عصبی در بدن افراد کاهش پیدا کند.

اما تنها دارویی که کمک می‌کند تا شرایط ضد افسردگی برای شما برطرف شود و به واسطه سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده ‌است، فلوکستین می‌باشد. در هر صورت مجاز به استفاده از این دارو تا هنگامی ‌که پزشک شما تشخیص نداده، نیستید.

این دارو نوعی مهار کننده می‌باشد که می‌تواند کمک کند حتی زمان‌هایی که دچار افسردگی و یأس نیستید نیز شرایط بهینه‌ای داشته باشید. هشدارهای بسیاری روی جعبه آن نوشته‌ شده است که در صورت عدم تجویز پزشک، مجاز به استفاده از آن نیستید.

را‌هکار خانگی درمان پرخوری عصبی

ما استفاده از درمان‌های خانگی که به‌ صورت خودسرانه و بدون نظر هیچ‌گونه پزشکی انجام بگیرد را به شما توصیه نمی‌کنیم. اما درمان‌هایی وجود دارد که افراد خودسرانه از آن بهره‌مند می‌شود و استفاده از محصولات پروبیوتیک یکی از بهترین روش‌های درمانی به ‌عنوان راهکار خانگی برای پرخوری عصبی می‌باشد و با توجه به این‌که محصولات پروبیوتک دارای باکتری‌های مفید می‌باشند، باعث تقویت یافتن دستگاه گوارش خواهند شد و چرخش شکل‌گیری این بیماری را دچار تداخل خواهند کرد.

به‌ غیر از آن راهکارهای دیگری که می‌تواند به ‌عنوان درمان خانگی شناخته شود، ورزش یوگاست. یوگا می‌تواند به‌ صورت موازی روی جسم و روح تأثیرگذار باشد و به افراد کمک می‌کند تا حداقل آرامش ذهنی را تجربه کنند و باعث تقویت عضلات نیز می‌گردد.

مدیتیشن و مراقبه نیز در کنار یوگا می‌توانند عملکردهای مفیدی باشند تا ذهن خود را مسلط کنید. کاملاً مشخص است که ریشه اصلی این بیماری، روانی است که در هر صورت مسلط شدن بر این بیماری توسط راهکارهای ارائه ‌شده به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر از چنگ این بیماری رها شوید.

راهکار آموزش تغذیه برای درمان پرخوری

هنگامی ‌که به دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید، درصدد است تا از یک رژیم غذایی خاص برای شما استفاده کند تا از این طریق به شما کمک کند که بتوانید در درمان پرخوری عصبی موفق باشید.

این رژیم‌ها کمک می‌کند تا بر عادات غذایی ناسالم خود غلبه کنید و در هنگامی ‌که احساس گرسنگی و هوس شدید دارید، از غذاهای سالم استفاده کنید و برای استفاده از غذاهای ناسالم مقاومت نشان بدهید.

برای این ‌که بتوانید بر پرخوری عصبی غلبه کنید، خورد و خوراک منظم و محدود شدن استفاده از مواد غذایی در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است که تاکید دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه، روی این موارد می‌باشد.

شما در حال مطالعه مقاله پرخوری عصبی چیست ، هستید.

بستری‌ شدن برای درمان پرخوری عصبی

اگر پرخوری عصبی شما را دچار تداخلات بسیار زیادی در زندگی کرده باشد، هیچ راهکار دیگری برای پزشک به‌ غیر از بستری ‌شدن شما در بیمارستان نخواهد ماند. پس در شرایطی که علائم این بیماری در بدن شما شدت زیادی پیدا کند و عوارض موجود آن زندگی شما را دچار خطرات جدی کند، امکان دارد به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشید. در کنار آن روش‌های بسیار مختلفی برای اختلال خورد و خوراک وجود دارد که کمک می‌کند تا بیمار به ‌صورت روزانه در بیمارستان یا مراکز درمانی مداوا شود.

دردسرهای درمان پرخوری عصبی

امکان دارد تا براساس مواردی که پزشکان متخصص برای شما در نظر می‌گیرد، بتوانید بر پرخوری عصبی خود غلبه کنید و آن را درمان کنید. اما برخی از نشانه‌ها در بدن شما هرگز از بین نخواهد رفت و امکان دارد تا در آینده نیز شما را درگیر کند.

به‌ عنوان نمونه، پرخوری‌های شدید و دفع غذا براساس شرایط زندگی قبلی خود امکان دارد که دوباره اتفاق بیفتد و معده‌ شما به‌ صورت ناخودآگاه هر آنچه را که در طول روزمره استفاده می‌کند، پس بزند و در صورتی ‌که مجدداً زندگی فرد وارد دوره‌های پراسترس شود، این بیماری عود پیدا خواهد کرد. پس باید مراقب شرایط زندگی خود باشید تا بتوانید کنترل آن را در دست بگیرید و بیماری پرخوری عصبی خود را مدیریت کنید.

دردسرهای درمان پرخوری عصبی

دردسرهای درمان پرخوری عصبی

والدین برای مقابله با پرخوری عصبی فرزندان خود چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟

حال که شناختید پرخوری عصبی چیست ، اگر فرزند شما مبتلا به این مشکل می‌باشد، امکان دارد تا در زمان‌های مختلف او را سرزنش کنید و او را مقصر پرخوری‌های عصبی بدانید. در صورتی‌ که دلایل متعددی روی اختلالات خورد و خوراک فرزند شما تاثیرگذار است

و البته هیچ ارتباطی بین نحوه تربیت فرزندان و این اختلالات وجود ندارد. بهتر است در این زمان تمرکز بیشتری روی حرکات و رفتار فرزند خود داشته باشید تا بتوانید در این شرایط به او کمک کنید. حال در ادامه چندین توصیه مفید که توسط دکتر کوهدانی به شما گوشزد می‌شود را ذکر خواهیم کرد.

از او بپرسید چه کاری می‌توانید برای درمان وی انجام بدهید. پرسیدن این سوال به شما کمک می‌کند تا یک برنامه یا فعالیت خانوادگی بعد از هر وعده غذایی به وجود آورید که وسوسه پرخوری در بدن آن‌ها برطرف شود.

این ‌که بتوان به صحبت‌های فرزند خود گوش دهید و به آن‌ها توجه کنید تا احساسات خود را بروز دهند، مسئله بسیار مهمی است که آن‌ها را از هر گونه اختلال عصبی دور خواهد کرد و می‌تواند روی پرخوری‌های عصبی کنترل داشته باشند.

تنظیم کردن برنامه‌ها و وعده‌های غذایی معمولی

با تنظیم کردن برنامه‌ها و وعده‌های غذایی معمولی برای خانواده، می‌توانید به این شرایط فرزند خود کمک کنید. زیرا صرف به ‌موقع وعده‌های غذایی کمک می‌کند تا فرزند شما دچار پرخوری عصبی نشود.

در مورد پرخوری‌های عصبی فرزند خود نگرانی به خرج بدهید، اما هیچ‌گاه او را سرزنش نکنید.

در هر صورت نباید این ‌موضوع را از یاد ببرید که اختلالات عصبی همچون خورد و خوراک بیش ‌از اندازه می‌تواند تأثیر بسیاری برای کل خانواده داشته باشد و در نهایت والدین را نیز درگیر کند. اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانید به ‌خوبی مدیریت پرخوری عصبی فرزند خود را در دست بگیرید، بهتر است با مشاورین تغذیه در تماس باشید.

تنظیم کردن برنامه‌ها و وعده‌های غذایی معمولی

تنظیم کردن برنامه‌ها و وعده‌های غذایی معمولی

دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه، راهکارهای اصولی و علمی را پیش پای شما خواهد گذاشت تا بتوانید در کنترل فرزند خود برای پرخوری‌های عصبی موفق باشید.

جمع بندی

در این مطلب گفتیم که پرخوری عصبی چیست . امکان دارد با اطلاعات بسیاری که از طریق دوستان، خانواده، همسالان خود، رسانه ها و دیگر موارد به گوش شما می‌رسد، تصور کنید که مقابله کردن با بیماری پرخوری بسیار سخت است.

اما برای ‌این که بهتر بتوانید در این شرایط با این بیماری که می‌تواند خطرناک باشد و عوارض بسیاری در بدن شما به وجود بیاورد، مقابله کنید و با آگاهی کافی در این زمینه این مشکل را در بدن خود برطرف کنید، این‌که دائماً بتوانید وزن سالم بدن خود را یادآوری کنید، مسئله مهمی است.

می‌توانید به ‌صورت آزادانه برخی از مواد غذایی را مصرف کنید

همین‌طور می‌توانید به ‌صورت آزادانه برخی از مواد غذایی را مصرف کنید و از رژیم‌های سختگیرانه جلوگیری کنید. در واقع پیشگیری از الگوهای مثبت برای تقویت کردن عزت ‌نفس به شما کمک می‌کند تا به ‌سادگی بتوانید پرخوری عصبی را برطرف کنید. فعالیت‌ها و سرگرمی‌های بسیار زیادی وجود دارد که کمک می‌کند شما از افکار پرخوری و دفع غذا دور باشید و به ‌مرور زمان، مسئله پرخوری عصبی در بدن شما برطرف شود.

در هر صورت برای بهره بردن از این اطلاعات خاص و ناب، نیاز دارید تا تحت نظارت پزشک متخصص تغذیه باشید. در کنار این ‌که فعالیت‌های یک مشاور به شما کمک می‌کند، نقش دکتر کوهدانی به ‌عنوان بهترین متخصص تغذیه برای درمان این بیماری بسیار بالا می‌باشد و می‌توانید برای برطرف نمودن پرخوری روی تخصص ایشان حساب باز کنید.

امیدواریم که استفاده از این مطلب درک بالایی در رابطه با این که پرخوری عصبی چیست ، برای شما فراهم کرده باشد تا در زمان مناسب بتوانید به درمان این مشکل بپردازید.

منبع:

/b2n.ir

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید