خطای رژیم غذایی

پروبیوتیک‌ و مزیت‌های آن
2019/08/21
خرید در دوره ی رژیم لاغری
2019/08/21

مهم ترین نکته این است ، بسیاری از افراد می گویند من اضافه وزن دارم و می خواهم از این اضافه وزن خلاص شوم . با این حال ، چون شما در یک روز این وزن را به دست نیاورده اید ، نباید سعی کنید آن را در یک  مدت کوتاه کم کنید .

بنابراین ، اگر چه رژیم های شوک مزایای آنی به شما نشان می دهد ، اما از آنجا که سرعت متابولیسم را کم می کند هنگامی که به حالت عادی بازگردید سبب افزایش وزن خواهد شد و به یاد داشته باشید ؛ هنگامی که گرسنه هستید ، نمی توانید وزن خود را به طور موثر کاهش دهید .

تنظیم اهداف خیلی بزرگ و نادرست :

همانطور که قبلا اشاره شد ؛ معمولا بسیاری از افراد ، هنگامی که اضافه وزن دارند ، از آن خسته می شوند و می گویند : ” کافی است ، می خواهم از این اضافه وزن خلاص  شوم و فکر می کنند که قادرند مشکل اضافه وزن خود را در بازه زمانی کوتاهی حل نمایند اما به یاد داشته باشید شما این اضافه وزن را در ۱ ماه به دست نیاورده اید که در ۱ ماه کم کنید . بنابراین، باید اهداف کاهش وزن را صحیح تنظیم کنید .

قهر کردن با زندگی در هفته ای که نتوانسته اید وزن کم کنید :

گروهی از  افراد در هفته اول راحت  و حتی بیش از حد انتظار وزن کم می کنند . سپس، در هفته دوم می بینند که وزنشان تغییر نکرده است. این بار می گویند من نمی توانم وزن کم کنم همه چیز تمام شد.

از آنجا که بدن شما در هفته اول سریع  وزن کم کرده است، در هفته دوم آن را متعادل می کند. ممکن است هفته دوم شما  را در همان اندازه نگه دارد ؛ اگر در این مرحله صبور باشید ، خواهید دید که در هفته سوم روند کاهش وزن از سر گرفته می شود.

شروع یک رژیم غذایی سخت و ترک آن در کوتاه مدت :

یک رژیم غذایی بسیار سخت را شروع می کنید، شاید برای یک ماه این رژیم غذایی بسیار سخت را ادامه دهید و به خوبی وزن کم کنید.  بله، شما سریع وزن کم می کنید،  اما گرسنگی مغز شما افزایش می یابد. یعنی ، گرسنگی ذهنی تشکیل  می شود. و پس از آن، هنگامی که شما یک شکلات می خورید، موجب شادابی زیادی در مغز می شود و باعث می شود که شما به عادت های قدیمی خود بازگردید. شما نیز دلتنگ عادت های قدیمی  می شوید و به آن باز می گردید.

اگر طبق برنامه وزن کم کردید هر از گاهی در یک وعده غذایی  به خودتان جایزه دهید و آزادانه غذا بخورید .  این نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه گرسنگی ذهنی شما را نیز کاهش می دهد

حذف کامل نان و غلات:

این هم یکی از اشتباهات است. نباید نان، برنج، ماکارونی یا سایر جانشین های این گروه غذایی را  از رژیم غذاییمان حذف کنیم. آنها نه تنها از غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد هستند بلکه حاوی کربوهیدرات های پیچیده، B1، B2، B3، آهن، پروتئین، منیزیم و فیبر می باشند. علاوه بر این، وقتی حذف می شوند، دریافت غذاهای حاوی مقادیر بیشتر پروتئین یا چربی افزایش می یابد.  پروتئین برای بدن سوخت گرانی محسوب می شود و مصرف زیاد چربی با افزایش خطر اختلالات چربی خون همراه است.

وزن کردن هر روز :

یک روز زمان بسیار کمی برای مقایسه وزن است. بنابراین،  نمی خواهیم در طول رژیم غذایی هر روز خود را وزن کنیم. پیشنهاد می کنم یک بار در هفته  خود را وزن کنید.

حذف میان وعده ها :

ممکن است تصور کنیم “اگر  میان وعده ها را حذف کنم ، کالری کم تری دریافت می کنم. به این ترتیب وزن بیشتری  کم می کنم.  اما  بدانید، بدن  به این شکل کار نمی کند. افرادی که میان وعده ها را حذف می کنند دیرتر وزن کم می کنند. بنابراین، اگر میان وعده بخورید، راحت تر وزن کم خواهید کرد. لازم نیست که حتما ۳ میان وعده بخورید. یک میان وعده اضافی اجازه می دهد بدن مدام مواد مغذی دریافت کند و سوخت و ساز انجام شود.

تغذیه به یک روش :

بسیاری از افراد ، به منظور راحتی در کاهش وزن، ازیک روش تغذیه استفاده می کنند . به عنوان مثال فقط گوشت مصرف می کنند یا فقط از سبزیجات تغذیه می کنند. وقتی به این روش تغذیه می کنید بدن از لحاظ ویتامین ها، مواد معدنی و سایر نیازها دچار کمبود می شود.

بله شاید سبب شود در یک هفته به خوبی وزن کم کنید اما از آنجا که متابولیسم  نیازمند سایر مواد مغذی است  دوباره کاهش خواهد یافت. بنابراین،  توصیه می کنم که سعی کنید رژیم غذایی تان متنوع و متعادل باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید