تغذیه برای افزایش وزن

چرا باید فیبر بیشتری مصرف کنیم ؟
2019/09/07
چگونه ورزش مغز را بهبود می بخشد ؟
2019/09/08

در مورد تغذیه برای عضله سازی و افزایش وزن ، فقط سه قانون باید به یاد داشته باشید : بیشتر بخورید ، بیشتر مواقع بخورید ، غذای با کیفیت بخورید .

بهترین برنامه غذایی برای افزایش وزن

افزایش وزن قوانین خاصی دارد که باید آنها را رعایت کرد . در برنامه غذایی که برای افزایش وزن انتخاب می کنید هرگز پرخوری نکنید زیرا زیاده روی در این مورد می تواند منجر به بیماری و کاهش وزن بیشتر شود .

در برنامه غذایی خود از مواد غذایی غنی از مواد مغذی ، چربی های خوب و پروتئین استفاده کنید و برای جذب بهتر مواد غذایی ، خواب کافی داشته باشید . احساسات خود را کنترل کنید . فعالیت های بی مورد انجام ندهید و از سوزاندن کالری اضافی جلوگیری کنید .

برای افزایش اشتها از مصرف سیگار خوداری کنید . صبحانه را بصورت کامل بخورید زیرا مهمترین وعده غذایی محسوب می شود و بعد از هر وعده غذایی ، اجازه دهید معده غذا را هضم کند.

انرژی مورد نیاز شما تحت تاثیر میزان فعالیت فیزیکی روزانه شماست . ابتدا با اضافه کردن  کالری به مصرف روزانه خود ، برای افزایش وزن هفتگی اقدام کنید . اما جهت پیشگیری از چاقی شکمی لازم است هم زمان با استفاده از یک رژیم افزایش وزن حداقل ۵ روز هفته ۱-۵/. ساعت روزانه پیاده روی تند داشته باشید . در صورت نیاز به افزایش توده عضلانی لازم است که از ورزش های کششی- وزنه ای نیز  یک روز در میان استفاده کنید. زمان رسیدن به وزن ایده آل بستگی به میزان تبعیت شما از یک رژیم اصولی و شرایط فردی بدن شما دارد .

روش های سالم برای افزایش وزن

افراد لاغر با ورزش کردن می توانند وزن خود را زیاد کنند . ورزش موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه باعث جذب بیشتر کالری می شود . افراد لاغر می توانند با افزایش کالری دریافتی و ورزش ، وزن خود را بصورت سالم ، افزایش دهند .

حتما توجه داشته باشید که برای افزایش وزن مقدار کالری دریافتی را افزایش دهید. برای چاق شدن بهتر است تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید و در هر وعده کالری مشخص را وارد بدن کنید.

چند روش ساده برای چاق شدن

  • در میان وعده ها از اسموتی های سالم ،و نوشیدنی های میوه ای بدون قند و آجیل ها استفاده کنید .
  • از مواد غذایی حاوی منبع غنی پروتئین مانند : ماهی ، میگو ، قارچ و مرغ استفاده کنید .
  • برای استحکام عضلات و استخوان ها لبنیات مصرف کنید . البته ترکیب شیر و موز می تواند برای افزایش وزن بسیار موثر باشد .
  • صبحانه را بصورت کامل بخورید و از مواد غذایی  متنوع مانند ، پنیر ، کره ، خامه ، تخم مرغ و شیر موز استفاده کنید .
  • در وعده غذایی ناهار از مواد غذایی حاوی کربوهیدات مانند : برنج، ماکارونی و سیب زمینی استفاده کنید .

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید