متخصص تغذیه شرق تهران

متخصص تغذیه گیاهی
متخصص تغذیه گیاهی
2020/09/23
مشاوره غذایی برای لاغری
مشاوره غذایی برای لاغری
2020/09/25
متخصص تغذیه شرق تهران

متخصص تغذیه شرق تهران

وجود متخصص تغذیه شرق تهران خوب و حرفه ای، نه تنها برای ساکنین این منطقه، بلکه برای سایر مناطق نیز بسیار مفید است. با توجه به شیوع چاقی به خصوص در میان جوانان اهمیت یک متخصص تغذیه خوب به منظور کنترل ساده وزن بسیار با اهمیت است. متخصص تغذیه شرق تهران وظایف مختلفی دارد و با مراجعه به آن می توان رژیمی اصولی برای چاقی یا لاغری دریافت کرد.

متخصص تغذیه شرق تهران

متخصص تغذیه شرق تهران

در این مقاله در مورد متخصص تغذیه شرق تهران و ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب صحبت خواهیم کرد، هم چنین در مورد نحوه پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران و ویژگی هایی که در انتخاب متخصص تغذیه موثر است، نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

متخصص تغذیه کیست؟

وظایف متخصص تغذیه چیست؟

متخصص تغذیه چه مهارت هایی را لازم دارد؟

چه شخصیت هایی مناسب اشتغال به عنوان متخصص تغذیه می باشند؟

رژیم غذایی چیست؟

یک رژیم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین نوع رژیم غذایی چیست؟

رژیم لاغری چه اصولی دارد؟

تاثیر روان شناسی در لاغری یا چاقی چیست؟

لاغری برای چه افرادی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

چه زمانی نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

به غیر از چاقی و لاغری برای چه مشکلاتی نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

گرایش های مختلف تخصص تغذیه چیست؟

مشاوره با متخصص تغذیه چه مزایایی دارد؟

متخصص تغذیه در چه مکانی مشغول به کار می شود؟

آیا بعد از عمل های جراحی نیازی به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

چه نکاتی لازم است، پیش از مراجعه به متخصص تغذیه رعایت شود؟

برای نتیجه گیری از مراجعه به متخصص تغذیه چه نکاتی موثر است؟

در مراجعه به متخصص تغذیه چه سوالاتی باید پرسیده شوند؟

ولع غذا خوردن چگونه توسط متخصص تغذیه کنترل می شود؟

مراجعه به متخصص تغذیه باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟

بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چه ویژگی هایی دارد؟

روش های پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چیست؟

متخصص تغذیه کیست؟

در آغاز نوشتار متخصص تغذیه شرق تهران به این سوال پاسخ خواهیم داد که: متخصص تغذیه کیست؟

دغدغه های بشر در تمام زمینه های زندگی انسان ها گسترده است، اما برخی از این دغدغه ها اساسی تر است و باید به شکل جدی تری به آن ها رسیدگی کرد. از جمله آن ها می توان به تغذیه اشاره کرد. تغذیه و چگونگی آن همواره جزء مشکلات اساسی در تمام دنیا بوده و در هر نقطه از جهان بسته به سبک زندگی مردم و عادات مختلف، نوع تغذیه متفاوت است.

پیشنهاد می کنیم از مقاله متخصص تغذیه گیاهی دیدن کنید.

رابطه سلامتی و تغذیه

بی شک سلامتی مهم ترین اولویت برای تمام افراد است و افراد مختلف هر تلاشی را برای به دست آوردن سلامتی می کنند. از اولین و راحت ترین روش ها برای کسب سلامتی دقت در تغذیه و رعایت یک رژیم غذایی درست و اصولی است.

تغذیه درست می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. هم چنین تعداد زیادی از بیماری ها را می توان به وسیله تغذیه سالم کنترل کرد. به عنوان مثال بیماری هایی نظیر دیابت و کلسترول را می توان به وسیله تغذیه درست کنترل کرد و حتی در صوررت تداوم تغذیه درست، بیماری را به بهترین شکل کنترل کرد. تغذیه در تمام سنین و در تمام دوران زندگی تاثیرگذار است. در دوران کودکی تاثیر تغذیه بر رشد بهتر و در دوران پیری برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها موثر است.

تغذیه اصولی

دلایل زیادی وجود دارد که می توان اهمیت توجه به تغذیه را با این دلایل توجیه و بررسی کرد. از جمله این دلایل می توان به حفظ تناسب اندام اشاره کرد. معمولا افرادی که از تغذیه درست و اصولی برخوردار نیستند و رژیم غذایی آن ها مناسب نیست، اندام مناسبی نیز ندارند.

تغذیه اصولی خود معانی متفاوتی دارد و تنها به معنی استفاده از مواد غذایی خوب و تازه نیست، بلکه در کنار توجه به کیفیت مواد غذایی باید به مواردی نظیر حجم ماده غذایی مصرفی و تناسب مواد مصرفی با یکدیگر نیز توجه کرد. به عنوان مثال یکی از توصیه های متخصصین تغذیه عدم مصرف موادی مانند عسل با خربزه است.

به چه کسی متخصص تغذیه می گویند

برخورداری از رژیم غذایی درست و اطلاع از ترکیب درست غذاها علم پیچیده ایست که نیاز به مطالعه و دانش فراوان در این زمینه دارد. به همین جهت برای داشتن یک رژیم سالم نیاز است که از افرادی راهنمایی گرفت که علم این موضوع را داشته و به اصول تغذیه سالم احاطه دارند. این افراد معمولا متخصصین تغذیه هستند. متخصص تغذیه شخصی می باشد که در زمینه تغذیه، اصول آن، چگونگی داشتن یک رژیم مناسب، فواید هر ماده غذایی و… تحصیل کرده و دارای تخصص است.

این فرد می تواند به داشتن یک رژیم اصولی برای سایرین کمک کند و راهنمایی های لازم در این زمینه را ارائه دهد. معمولا متخصصین تغذیه با بررسی عادات غذایی فرد، اشتباهاتی که در غذاهای مصرفی خود دارند، و… بهترین و سالم ترین روش را برای تغذیه افراد پیشنهاد می کنند. از جمله بهترین متخصص تغذیه در ایران می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

به چه کسی متخصص تغذیه می گویند

به چه کسی متخصص تغذیه می گویند

وظایف متخصص تغذیه چیست؟

هر بیماری و مشکلی در صورت جدی نگرفتن می تواند باعث بروز مشکلات متعدد گردد. حتی ساده ترین و شایع ترین بیماری ها مانند سرما خوردگی نیز در صورت بی اهمیت تلقی شدن می توانند باعث بروز عفونت های شدید و مشکلات دیگر شوند.

از این رو توجه به هر مسئله ای که با سلامتی در ارتباط است، حائز اهمیت است. در مورد تغذیه نیز با توجه به رابطه نزدیک با سلامتی اهمیت به آن در اولویت می باشد. معمولا برای داشتن تغذیه اصولی باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد. متخصص تغذیه برای بهبود کیفیت کار خود وظایف مختلفی دارد.

ارائه آزمایشات و بررسی کامل

هر چند تصور بسیاری از افراد در مورد چاقی یا لاغری مفرط مشکلات تغذیه ای است، با این حال در بیشتر اوقات پس از بررسی وضعیت بیمار و آزمایشات مختلف مشخص می شود که بیمار به دلیل مشکلات زمینه ای مانند دیابت یا تیروئید با وزن خود مشکل داشته و دچار اختلال است.

به همین جهت اولین و مهم ترین وظیفه متخصص تغذیه را می توان بررسی کامل وضعیت و سبک زندگی بیمار و هم چنین ارائه آزمایشات کامل جهت اطمینان از سلامتی وی دانست. به عنوان مثال بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی مانند خواب زیاد یا کم دچار چاقی یا لاغری می شوند.

ارائه رژیم مناسب

بعد از بررسی وضعیت بیمار از نظر اطمینان سلامتی و نبود یا وجود بیماری ها، قدم بعدی ارائه رژیم است، البته برخی نکات در ارائه رژیم غذایی حائز اهیمت می باشند. از جمله این نکات می توان به نیازهای بیمار اشاره کرد. به عنوان مثال در صورتی که بیمار دچار بیماری هایی نظیر نقرس باشد، در رژیم غذایی وی از گوشت قرمز تا حد امکان نباید استفاده شود و هم چنین بیمارانی که به دلیل جراحی کیسه صفرا نیازمند رژیم غذایی مناسب می باشند، نیز باید رژیمی کم چربی داشته باشند.

متخصص تغذیه با علمی که در مورد انواع غذاها و مزایا و ضررهای آن ها دارد، بهترین رژیم غذایی را برای بیمار خود تنظیم می کند، البته رژیم غذایی هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است و بسته به ویژگی های بدنی رژیم تنظیم و ارائه می گردد.

پیگیری برنامه و راهنمایی بیمار

هر نوع رژیمی، لاغری، چاقی، رژیم بیماری و… برای اثربخشی نیاز به پیگیری دارد. این پیگیری به معنی رعایت دقیق و بررسی وضعیت در زمان ها مختلف و مشخص است که توسط متخصص تغذیه اتفاق می افتد. از طرفی متخصص تغذیه باید با بیمار همراه بوده و وضعیت بیمار را دائما بررسی کند تا در صورت بروز هر مشکل یا ایجاد سوال بتواند اقدامات لازم را انجام دهد. در این مرحله اهمیت متخصص تغذیه خوب بسیار بالاست. از جمله متخصصین خوب تغذیه می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

پیگیری برنامه و راهنمایی بیمار

پیگیری برنامه و راهنمایی بیمار

متخصص تغذیه چه مهارت هایی را نیازمند است؟

برای ورود به هر شغلی بعضی مهارت های خاص مورد نیاز است. در صورت عدم وجود این مهارت ها انجام شغل با اشکال مواجه می شود و ممکن است، حتی باعث ایجاد اختلال در خدمت رسانی گردد. متخصصین تغذیه نیز برای انجام کار خود به درستی نیاز به برخی مهارت ها دارند که ارائه رژیم به بیماران به درست ترین شکل ممکن انجام دهند.

علاقه

برای انجام هر کاری نیاز به علاقه است. در صورت داشتن علاقه به کار، راحت تر می توان سختی های انجام کار را تحمل کرد و برای رسیدن به هدف تلاش کرد. هم چنین علاقه باعث می شود، بدون خستگی کار را انجام داد. هر چه قدر علاقه مندی به کار بیشتر باشد، نتیجه حاصل از کار نیز بهتر می شود.

معمولا افرادی که در کار خود موفق هستند، به کار خود علاقه بیشتری دارند. علاقه به تنهایی می تواند تا حد زیادی باعث پیشرفت در کار گردد. در شغل متخصص تغذیه نیز علاقه از اهمیت زیادی برخوردار است. متخصص تغذیه باید به تغذیه و سلامتی که در گرو آن است، علاقه داشته باشد.

دانش

دانش علمی است که برای انجام کار مورد نیاز است. این دانش از طریق تحصیل و تحقیق در مورد تخصص به دست می آید. علم و دانش برای انجام موفق کار بعد از علاقه از اهمیت زیادی برخوردار است. یک متخصص تغذیه، باید از دانش خوب و به اندازه در مورد رژیم های غذایی و اثر این رژیم ها روی بدن اطلاع داشته باشد. هم چنین به وسیله دانش و تحقیقات تاثیر هر ماده غذایی بر روی بدن را بداند و از این اطلاعات در انجام کار استفاده کند.

مهارت های ارتباطات اجتماعی

از دیگر مسائل مهم برای موفقیت در هر حرفه ای و به خصوص تخصص تغذیه، مهارت های ارتباط اجتماعی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متخصص تغذیه باید دائما با بیماران خود ارتباط داشته باشد و این ارتباط در صورتی مفید است که اصولی بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. مهارت های ارتباطات اجتماعی در پیشرفت کار نیز موثر هستند و باعث می شوند، در صورت بروز خطا و اشکال بتوان آن را به ساده ترین شکل برطرف کرد.

صبر

در هر کاری، حتی در حرفه متخصص تغذیه، داشتن صبر از فاکتورهای مهم است. صبر می تواند باعث ارتباط موثر بیمار و پزشک شود و هم چنین در شرایطی که کار زمان زیادی می برد کیفیت از بین نرود. افراد معمولا در برابر تغییر عادات غذایی خود مقاومت نشان می دهند و گاهی ممکن است، نتیجه یک بیمار چیزی که متخصص در نظر دارد، نشود، از این رو صبر می تواند تا حد زیادی به تحمل در این شرایط و حل بهتر مسائل کمک می کند.

مسئولیت پذیری

افراد هنگامی که به یک متخصص تغذیه مراجعه می کنند، انتظار نتیجه گیری دارند. متخصص تغذیه باید در کار خود مسئولیت پذیر باشد و در صورتی که نتیجه نگرفتن فرد از رژیم نامناسب باشد، با مسئولیت پذیری باید آن را رفع و رجوع کند. یک متخصص تغذیه مسئولیت پذیر معمولا نسبت به هدف مراجعه کننده خود احساس وظیفه کرده و تمام تلاش خود را برای رسیدن بیمار به نتیجه مورد نظر می کند. دکتر کوهدانی یکی از متخصصین خوب تغذیه در تهران می باشند که از تمام مهارت های یاد شده در کار خود برخوردارند.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری

چه شخصیت هایی مناسب اشتغال به عنوان متخصص تغذیه می باشند؟

برای ورود به هر کاری، علاوه بر مهارت و دانش، تناسب شخصیتی نیز حائز اهمیت است. در صورت عدم تناسب شخصیت با کار معمولا نتیجه مثبتی حاصل نمی شود و فرد خیلی زود در کار خود شکست می خورد. به عنوان مثال اشخاص احساساتی و در اصطلاح دل رحم برای کار در کشتارگاه مناسب نیستند یا افرادی که توانایی ارتباط اجتماعی قوی ندارند، در کارهای گروهی موفقیت چندانی نخواهند داشت. در مورد متخصص تغذیه نیز داشتن شخصیت مناسب با این کار اهمیت دارد.

منضبط

از نظر تیپ شخصیتی، افرادی برای کار به عنوان متخصص تغذیه مناسب هستند که در کار و مسئولیت های خود منضبط باشند. متخصص تغذیه باید برنامه غذایی مراجعه کننده خود را با نظم درست تنظیم کند و هم چنین در ملاقات با بیماران نظم مشخصی داشته باشد.

افرادی که این ویژگی را نداشته باشند، معمولا در انجام درست کار خود به مشکل می خوردند. هر بیمار در هر بار مراجعه به متخصص تغذیه زمانی را برای مشاوره و رفع مشکلات خود نیاز دارد که در صورتی که متخصص تغذیه از انضباط برخوردار نباشد ممکن است، تداخل زمان بیماران باعث نارضایتی شود.

برون گرا

افراد برون گرا نسبت به افراد درون گرا به عنوان متخصص تغذیه مثبت تر عمل می کنند. این افراد ارتباط بهتری با بیماران خود برقرار می کنند و از این رو می توانند اشکالاتی که در روند انجام برنامه غذایی بیمار یا سبک زندگی وی وجود دارد را با ارتباط و صحبت پیدا کرده و برطرف کنند.

احساسی

افرادی که شخصیت احساسی دارند تا حد زیادی برای ورود به حوزه تخصص تغذیه مناسب هستند. این افراد علاوه بر ارتباط موثر، خوش برخورد تر بوده و مشکلات بیماران را راحت تر درک می کنند، برای این گونه افراد پیشرفت و رسیدن بیمار به هدف تا حد زیادی اهمیت دارد که به موفقیت در کار کمک می کند.

رهبر

افرادی که شخصیت های رهبر دارند، در انجام کار متخصص تغذیه تا حد زیادی موفق هستند. این افراد می توانند بعد از ارائه برنامه غذایی بیمار را برای رسیدن به هدف راهنمایی کرده و در صورت بروز هرگونه اشکال در هر مرحله از برنامه، مشکل را شناسایی و برطرف کنند.

البته تمام متخصصین تغذیه از این ویژگی های شخصیتی برخوردار نیستند و ممکن است، برخی از متخصصین دارای شخصیت های دیگری بوده و در کار خود موفق باشند.

رهبر

رهبر

رژیم غذایی چیست؟

بدن، با غذا به کار می افتد، رشد بدن، سوخت و ساز سلول ها جهت فعالیت، مقاومت در برابر بیماری ها و… همه و همه با غذایی که می خوریم در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم هستند. غذا خوردن می تواند فرد را به انواع بیماری ها مبتلا کرده یا از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

تعریف رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع تمام چیزی است که به طور روزانه در وعده های غذایی یا میان وعده ها مصرف می شود. چه خوردنی و چه آشامیدنی همه به عنوان رژیم غذایی شناخته می شوند. رژیم غذایی نوعی از برنامه ریزی نیز محسوب می شود.

رژیم برنامه ریزی برای نوع غذای مصرفی و میزان غذای مصرفی است. رژیم غذایی را می توان به روش های مختلفی دریافت کرد. بسیاری از افراد در قدم اول برای برخورداری و انجام یک رژیم غذایی به سراغ اینترنت می روند.

هر چند در نگاه اول و در روزهای ابتدایی رژیم های دریافتی از اینترنت به خوبی جواب می دهند، اما در گذر زمان به دلیل غیر اصولی بودن ادامه آن ها دشوار شده یا حتی به بروز مشکلات و بیماری های مختلف نیز می انجامند. رژیم غذایی خوب و اصولی را تنها باید از متخصصین تغذیه دریافت کرد.

انواع رژیم های غذایی

رژیم های غذایی انواع مختلفی دارند که بسته به وضعیت مراجعه کننده نوع مناسب مشخص می شود. به عنوان مثال رژیم کم کالری که با غذاهایی که کالری صفر یا نزدیک به صفر داشته شروع کرده و پس از نزدیک شدن وزن، به محدوده ایده آل کالری غذایی بالاتر می رود، البته این رژیم برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند.

حتی افرادی که قصد اضافه وزن دارند، نیز برای این که این اضافه شدن وزن به صرف استفاده از مواد غذایی چرب و قندی اتفاق نیفتد و فرد دچار بیماری نشود، باید با رژیم مناسب انجام گیرد. به عنوان مثال افرادی که قصد اضافه وزن دارند، بیشتر پروتئین و کربوهیدرات در رژیم آن ها جای داده می شود. از دیگر انواع رژیم های غذایی می توان به رژیم بدون قند اشاره نمود که مخصوص افراد مبتلا به دیابت است.

هم چنین برای سایر بیماری ها یا زنان باردار نیز رژیم غذایی مخصوص وجود دارد. از دیگر انواع رژیم های غذایی، رژیم گیاه خواری است که مختص کسانی است که به دلایلی نظیر بیماری یا تمایل شخصی تنها از گیاهان به عنوان منبع غذایی خود استفاده می کنند. دکتر کوهدانی از بهترین متخصصین تغذیه است که می توانید انواع رژیم های غذایی را از ایشان دریافت کنید.

انواع رژیم های غذایی

انواع رژیم های غذایی

یک رژیم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه بیشتر افراد برای کاهش وزن خود روش های مختلف را امتحان می کنند. ورزش کردن، استفاده از داروهای لاغری یا گن های لاغری و… از جمله روش هایی هستند که افراد برای کاهش وزن خود انتخاب کرده و انجام می دهند، اما هنوز هم متداول ترین روش برای کاهش وزن توسط بسیاری از افراد رژیم غذایی است، البته رژیم غذایی گاهی برای افزایش وزن و گاهی برای کنترل بیماری انجام می شود که به هر دلیلی، باید توسط یک متخصص تغذیه خوب تنظیم گردد.

برخورداری از تمام گروه های غذایی

یک رژیم غذایی خوب، رژیمی است که تمام گروه های غذایی را در بر می گیرد. برای سلامت بدن استفاده از تمام گروه های غذایی حائز اهمیت است و در صورت حذف کامل یک گروه مشکلات زیادی به وجود می آید.

به عنوان مثال افرادی که گروه لبنیات را از برنامه خود حذف می کنند، مشکلاتی مانند ریزش مو، یا شکستن ناخن ها را به علت کمبود کلسیم پیدا می کنند. یک رژیم غذایی خوب، رژیمی است که کربوهیدرات، نشاسته ها، چربی، قند، پروتئین و سایر گروه ها و مواد غذایی را داشته باشد.

استفاده زیاد از میوه و سبزیجات

میوه و سبزی دارای فیبر زیادی هستند. فیبر زیاد باعث می شود که این مواد مدت بیشتری را برای تجزیه و هضم نیاز داشته باشند و در نتیجه بیشتر در معده باقی می مانند. این عامل باعث احساس سیری طولانی مدت تری می شود و نیاز به غذا خوردن را تا حد زیادی کم می کند.

هم چنین افرادی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات به مقدار بیشتری استفاده می کنند، معده آن ها زودتر پر شده و کم تر سراغ غذاهای ناسالم می روند. به علاوه میوه ها و سبزیجات بخش زیادی از ویتامین های بدن را تامین می کنند، از این رو وجود آن ها در رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت است.

عدم محرومیت از هیچ ماده ای

در صورتی که فرد از یک ماده غذایی محروم شود، معمولا کشش بیشتری به آن ماده پیدا می کند و بیشتر به خوردن آن ماده تمایل پیدا می کند. احساس ولع افراد در صورتی که یک ماده غذایی در رژیم آن ها وجود نداشته باشد، چند برابر می شود. به همین دلیل یک رژیم غذایی خوب را می توان رژیمی دانست که هیچ ماده غذایی در آن حذف نشود و در زمان های خاص امکان استفاده از یک ماده وجود داشته باشد.

انعطاف پذیری

به دلایل زیادی ممکن است، فرد توانایی انجام یک یا چند روز از رژیم غذایی را نداشته باشد. در این شرایط معمولا در صورت عدم انعطاف رژیم و عدم وجود جایگزین ها حتی ممکن است، فرد رژیم خود را رها کرده و به جای کاهش وزن دچار افزایش وزن بیشتر از زمان شروع می شود.

هم چنین در یک رژیم غذایی خوب برای وعده هایی که فرد غذایی مصرف نمی کند، نیز ماده های مجاز وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است، بین وعده صبحانه تا ناهار یا سایر وعده ها دچار گرسنگی شوند که در صورت عدم وجود انعطاف و ماده آزاد برای این زمان ها رژیم با مشکل مواجه می شود.

وجود تمام وعده ها

در یک رژیم خوب تمام وعده های غذایی وجود دارد. هنگامی که یک وعده غذایی از رژیم حذف می شود، مشکلات زیادی مانند گرسنگی بیش از حد و مقاومت بدن به انسولین به وجود می آید. هم چنین سوخت و ساز بدن نیز به مشکل می خورد و روند کاهش وزن با اشکال مواجه می شود.

بدن در هر وعده غذایی توانایی سوخت و ساز در فاصله بین وعده ها را پیدا می کند که در صورت حذف هر وعده این سوخت و ساز اتفاق نمی افتد. یک رژیم خوب توسط یک پزشک خوب ارائه می شود. به عنوان یک متخصص تغذیه شرق تهران خوب می توان دکتر کوهدانی را معرفی کرد.

وجود تمام وعده ها

وجود تمام وعده ها

بهترین نوع رژیم غذایی چیست؟

بهترین نوع رژیم غذایی را عوامل مختلفی مشخص می کنند که آشنایی با آن ها می تواند به انتخاب رژیم مناسب کمک کند، اما نقش مشاور تغذیه خوب در انتخاب بهترین رژیم و روش غذایی نباید نادیده گرفت.

تناسب رژیم غذایی با فعالیت

به طور کلی نمی توان یک رژیم غذایی را برای تمام افراد تعمیم داد. هر فرد با توجه به ویژگی‌های بدنی خود و سبک زندگی نیاز به رژیم غذای مخصوصی دارد. بسیار دیده شده که افراد رژیم مشترک را برای لاغری انتخاب کرده و هر فرد نتیجه متفاوتی می گیرد، این مسئله به عواملی مانند فعالیت های جانبی و سوخت و ساز بدن که در هر فرد متفاوت است، بستگی دارد. در درجه اول رژیم غذایی باید با فعالیت‌های بدنی فرد هماهنگ باشد.

مسلما افرادی که فعالیت بدنی بالاتری داشته و تحرک بیشتری دارند، کاهش وزن در آنها سریعتر اتفاق می افتد، همچنین این افراد برای انجام فعالیت‌های روزمره و تحرکات نیاز به انرژی بیشتری دارند،

بنابراین رژیم غذایی برای آنها متفاوت است. به عنوان مثال در رژیم غذایی ورزشکاران برای تناسب اندام و حفظ وزن بیشتر از مواد پروتئینی و سبزیجات استفاده می شود، موادی نظیر نشاسته انرژی آن خیلی زود سوخته شده و مابقی مواد آن نظیر قند ها به شکل چربی تجمع پیدا میکند در رژیم غذایی ورزشکاران بسیار کم وجود دارد،

همچنین افرادی که شغل آنها به گونه ای است که نیاز به تحرک بالایی دارند، هم برای کاهش وزن نیاز به رژیم متعادل دارند که انرژی آنها برای فعالیت روزانه را در تمام ساعات روز حفظ کند.

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

به علاوه رژیم غذایی باید با وضعیت بدنی فردی که متناسب باشد. وضعیت بدنی به معنی سلامت جسمی بدن و میزان چاقی است. در صورتی که فرد به بیماری های زمینه ای نظیر تیروئید مبتلا باشد، رژیم باید متناسب با بیماری وی داده شود، همچنین در صورتیکه فرد دارای اضافه وزن در بعضی از قسمتهای خاص بدن باشد، نیاز به رژیم متفاوت دارد. به عنوان مثال برای بعضی از افراد رژیم بر پایه پروتئین و برای بعضی از افراد رژیم بر پایه سبزیجات مناسب است، این مسئله مطابق نظر مشاور تغذیه و بررسی وضعیت چاقی و محل تجمع چربی ها تعیین می گردد.

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدن

رژیم لاغری چه اصولی دارد؟

رژیم غذایی برای نتیجه بخشی باید دارای اصول مشخصی باشد. در صورتی که رژیم مطابق با اصول مناسب طراحی نشود، حتی در صورت رسیدن به هدف ممکن است، این مسئله کوتاه مدت بوده و با گذشت زمان وزن به مقدار سابق باز گردد.

شخصی سازی شده

رژیم غذایی شخصی است. رژیم غذایی برای همه افراد نمی تواند یکسان باشد. هر فرد بسته به ویژگی های بدنی و بیماری هایی که دارد، نیاز به رژیم مخصوص به خود دارد. هم چنین ویژگی های روحی و شرایط زندگی هر فرد نیز در تعیین رژیم لاغری بی تاثیر نیستند.

به عنوان مثال افراد ورزشکار نیاز به رژیم غذایی دارند که علاوه بر کنترل وزن انرژی لازم برای ورزش کردن را نیز فراهم کند. هم چنین رژیم باید به گونه ای تنظیم شود که فرد امکان فراهم کردن تمام مواد غذایی موجود در رژیم را داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که مواد غذایی فصل در رژیم غذایی وجود نداشته باشد، فراهم کردن رژیم با مشکل مواجه می شود.

اقتصادی

رژیم اصولی هم چنین باید اقتصادی باشد. بسیاری از افراد با تصور هزینه بر بودن دریافت رژیم و تهیه مواد غذایی موجود در آن برای لاغری رژیم های خودسر مانند حذف وعده ها یا کاهش غیراصولی آن ها را انجام می دهند، در صورتی که در رژیم اصولی تمام مواد غذایی و وعده ها وجود دارند و فقط مطابق با وضعیت فرد برنامه ریزی می شوند.

رژیم خوب باید اقتصادی باشد و به گونه ای تنظیم شود که تا حد امکان استفاده از مکمل ها و داروهای جانبی را نیاز نداشته باشد. این داروها معمولا هزینه زیادی داشته و در صورتی که یکی از موارد ضروری رژیم باشند، فراهم کردن آن ها برای تمام افراد ممکن نیست.

قابل دسترسی

بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی فراهم کردن غذاها رژیم غذایی نمی گیرند، بنابراین رژیم غذایی اصولی باید به گونه ای باشد که امکان فراهم کردن آن به طور کامل ممکن باشد. به عبارت دیگر غذاهای موجود در رژیم غذایی باید به گونه ای باشند که جزء غذاهای روزمره باشند و از نظر دسترسی مواد و طرز تهیه امکان فراهم آوری آن ها به ساده ترین شکل میسر باشد،

البته این در صورتی است که سبک زندگی فرد پیش از رژیم اشکالات زیادی نداشته باشد. به عنوان مثال افرادی که به صورت معمول و روزمره از فست فودها استفاده می کنند، باید تغییری اساسی در رژیم خود داشته باشند. رژیم اصولی تنها توسط متخصص تغذیه خوب قابل تنظیم است. از جمله متخصصین خوب می توان به دکتر کوهدانی اشاره کرد.

قابل دسترسی

قابل دسترسی

تاثیر روان شناسی در لاغری یا چاقی چیست؟

بسیاری اوقات مانع اصلی برای لاغری مشکلات روحی افراد است. در واقع ذهن مانع انجام درست رژیم غذایی شده و در نتیجه کاهش وزن اتفاق نمی افتد. در این شرایط نیز مشاور تغذیه می تواند نقش مهمی در انجام صحیح برنامه لاغری داشته باشد.

استرس و عدم لاغری

یکی از روش های رسیدن به آرامش در بسیاری از افراد غذا خوردن است. بیشتر مردم در شرایطی که تحت فشار و استرس باشند، نمی‌توانند غذا خوردن خود را کنترل کنند، اما مشکل اساسی از جایی شروع می شود که تغذیه ناسالم نه‌ تنها در زمان استرس، بلکه تبدیل به عادت شده و در تمام زمانها اتفاق می افتد.

معمولاً استرس میتواند تغییرات زیادی را در انسان به وجود آورد، از جمله آنها می توان به تغییر در زمان خواب و مشکلات روحی، بسیاری از افراد برای فرار از این حالت برای فراموشی موقعیت استرس زا، به غذا خوردن روی می‌آورند.

مشکلات ذهنی، مانعی برای کاهش وزن

از دیگر عواملی که از نظر روانشناسی مانعی برای کاهش وزن هستند، می توان به خستگی اشاره کرد. گزینش بسیاری از اشخاص پس از یک روز خسته کننده، استراحت و میل نمودن غذاهایی پر ازکالری مانند شیرینی ها یا فست فود ها می باشد که می توانند سبب اضافی وزن مفرط شوند، همچنین چاقی سبب مسائلی مانند نبود اعتماد به نفس و احساس خجالت می شود.

این مشکلات بسیاری از خواب باعث می‌شود که فرد برای کاهش وزن نتواند اقدام صحیحی انجام دهد، به عنوان مثال از حضور پیج دکتر تغذیه شرم کرده و توانایی رفتن به باشگاه را نیز نداشته باشد، در نتیجه این امر وزن وی افزایش پیدا کرده و دچار چاقی خطرناک میشود. در این شرایط شاید انتخاب یک رژیم غذایی غیر حضوری بتواند به حل این مشکل تا حدود زیادی کمک کند.

کاهش انگیزه و عدم لاغری

از دیگر مشکلاتی که از نظر روانشناسی بسیاری از افرادی که دچار چاقی هستند، یا در حال گذراندن یک رژیم غذایی می‌باشند به آن مبتلا می شود، کاهش انگیزه است. به طور کلی کاهش وزن اصولی دسته شدت چاقی زمان بر است و در بسیاری از افراد گاهی اوقات این زمان بر بودن باعث خستگی و کم شدن انگیزه می شود، به خصوص اگر فرد دچار استپ وزن میشود. این موارد نه تنها در مورد لاغری، بلکه در مورد چاقی نیز تاثیر گذار هستند.

معمولا برای حل مشکل انجام رژیم غذایی زیر نظر یک متخصص تغذیه خوب تا حد زیادی کمک کننده است.

کاهش انگیزه و عدم لاغری

کاهش انگیزه و عدم لاغری

لاغری برای چه افرادی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

تناسب اندام و لاغری علاوه بر ساختن ظاهر زیبا برای ساخت سلامت نیز موثر هستند. افرادی که دچار چاقی مفرط می شوند، به دنبال چاقی مشکلات و بیماری های زیادی را نیز خواهند داشت. به همین دلیل لاغری برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، البته در بعضی گروه های خاص داشتن رژیم لاغری مهم تر است.

بیماران

بیماران، اولین گروهی هستند که باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و در صورت داشتن چاقی باید فورا آن را درمان کنند. به عنوان مثال بیماران دیابتی در صورت چاقی ممکن است، دچار مشکلاتی مانند کما، یا تنگی نفس در خواب شوند، یا افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند و همزمان به چاقی نیز مبتلا هستند، مشکلات مختلفی مانند مشکلات عروقی، فشار خون و چربی نیز خواهند داشت.

افرادی که قصد عمل جراحی دارند

گاهی اوقات برای انجام بعضی از عمل های جراحی به دلیل چاقی و اضافه وزن زیاد مشکلاتی به وجود می آید. در این شرایط معمولا پزشک ابتدا به بیمار کاهش تمام یا مقداری از وزن خود را توصیه می کند تا عمل در شرایط کم خطر تر انجام شود. بعضی از افراد چاق در زمان بیهوشی عمل جراحی مشکلاتی مانند کما یا بیهوشی طولانی مدت و خونریزی زیاد پیدا می کنند.

افرادی که از نظر روحی آسیب دیده اند

چاقی برای بسیاری از افراد مشکلاتی مانند افسردگی را به وجود می آورد. این افراد معمولا برای حل مشکلات روحی خود نیاز به کاهش وزن دارند. چاقی، همچنین در برخی از افراد باعث عدم توانایی ارتباط با افراد می شود و روابط اجتماعی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به این دلیل نیز لاغری برای این گروه خاص اهمیت زیادی دارد.

گروه های سنی خاص

بعضی از گروه های خاص سنی نیز در صورتی که دارای چاقی یا اضافه وزن باشند، دچار مشکل خواهند شد. به عنوان مثال چاقی در کودکان باعث عدم توانایی ارتباط صحیح با هم سن و سالان شده و باعث می شود، از خیلی جهات نتوانند مانند هم سن و سالان خود رفتار کنند.

به عنوان مثال کودکان چاق توانایی فعالیت بدنی مانند سایر هم سن و سالان خود را ندارند. یا در افراد میان سال و مسن نیز چاقی بسیار خطرناک است و می تواند مشکلات این دوران مانند دردهای مفصلی را تا حد بسیار زیادی تشدید کنند، البته لاغری برای هر کدام از این گروه ها باید با یک برنامه اصولی که توسط متخصص تغذیه ارائه می شود، انجام گیرد. به عنوان یک متخصص خوب تغذیه در شرق تهران می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

گروه های سنی خاص

گروه های سنی خاص

چه زمانی نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

تصور بیشتر افراد از مراجعه به یک متخصص تغذیه دریافت رژیم به منظور چاقی یا لاغری است. هرچند که عمده مراجعه کنندگان به متخصصین تغذیه در این زمینه ها هستند، اما تنها وظیفه متخصصین تغذیه در این حوزه نیست و در موارد زیادی می توان با آن ها مشورت کرد.

علم تغذیه در دوران مختلف زندگی

علم تغذیه نه تنها یک علم درمانی برای مشکلات مختلف مانند چاقی و لاغری و بلکه یک علم پیشگیری است. در تمام دوران زندگی می توان این علم را به منظور حفظ سلامت و تندرستی به کار برد. از دوران پیش از بارداری تا دوران پیری این علم می تواند در زندگی استفاده شده و کاربردهای زیادی داشته باشد.

در دوران پیش از بارداری و بارداری به منظور یک حاملگی ساده و کم خطر و زایمان ساده تر و در دوران کودکی و نوجوانی به منظور رشد بیشتر و شکل گیری بهتر اندام ها از تغذیه استفاده می شود. در دوران جوانی تغذیه به منظور حفظ انرژی و توان برای انجام کارها مورد استفاده قرار می گیرد و در دوره ی پیری و میانسالی به منظور حفظ سلامت و کاهش وزن نیاز به مراجعه به پزشک تغذیه مناسب مورد نیاز است.

چاقی یا لاغری

لاغری امروزه هم یک فاکتور زیبایی و هم یکی از زمینه های سلامتی است. بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند، مشکلات و بیماری های مختلفی را نیز دارا می باشند. به عنوان مثال چربی خون یا دردهای عضلانی و مهره ای از جمله مشکلاتی است که بیشتر افراد دچار چاقی و اضافه وزن به آن دچار می باشند، البته به همان اندازه که چاقی زیاد خطرناک است، لاغری بیش از حد نیز آسیب زا است. به همین منظور استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به منظور حفظ تناسب اندام و تعادل بدن امری ضروری است. این رژیم مناسب توسط متخصص تغذیه مشخص می شود.

درمان بیماری ها

تغذیه درست تا حد زیادی می تواند کنترل کننده بیماری ها باشد و حتی به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. به عنوان مثال بیماری کبد چرب را می توان با رژیم مناسب به طور کامل درمان کرد یا در درمان و کاهش بیماری دیابت تغذیه درست نقش اساسی دارد. هم چنین بسیاری از افراد بعد از عمل های جراحی نیاز به یک رژیم غذایی مشخص دارند که این رژیم و برنامه غذایی توسط یک متخصص تغذیه ارائه می شود.

تغذیه در ورزشکاران

دیگر گروهی که احتیاج به اخذ برنامه غذایی اصولی دارند، ورزشکاران می باشند. ورزشکارانی که ورزش های روزانه و سنگین انجام می دهند، نیز نیازمند برنامه غذایی درست و اصولی هستند. برای این اشخاص هم مراجعه به یک متخصص تغذیه کاری لازم است تا مناسب ترین برنامه را متناسب با شرایط و خصوصیت های مناسب خود دریافت نمایند.

تغذیه در ورزشکاران

تغذیه در ورزشکاران

به غیر از چاقی و لاغری برای چه مشکلاتی نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

صرف نظر از اینکه فیزیک بدنی فرد به چه شکلی باشد و نیاز به چاقی یا لاغری، دلایل مختلف زیادی وجود دارد که افراد به خاطر آن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

ابتلا به برخی از بیماری ها

برخی از بیماری ها نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه را بیشتر می کنند. بیماری دیابت نیاز به رژیم غذایی دارد که قند در آن کنترل شده باشد. هم چنین افرادی که به بیماری یبوست مبتلا هستند، باید از مصرف غذاهای سنگین و موادی که هضم آن ها دشوار است، جلوگیری کنند، به علاوه برخی از افراد به دلیل حساسیت به مواد غذایی نیاز به برنامه ای دارند که از غذاهای حساسیت ها در آن استفاده نشود. با مراجعه به متخصص تغذیه می توان تمام این نکات را دریافت و برنامه غذایی متناسب با اوضاع سلامتی خود داشت.

تغییرات بدنی

هم چنین هنگام مشاهده بعضی از علائم و تغییرات نیز باید به متخصص تغذیه مراجعه شود، به عنوان مثال هنگامی که فرد به طور ناگهانی دچار سوزش یا رفلاکس معده می شود. برای بررسی وضعیت تغذیه خود باید به متخصص مراجعه کنند، یا افرادی که در آزمایش خون آنها کلسترول بالا نمایش داده می شود، برای آشنایی با بهترین و مناسب ترین غذاها با توجه به وضعیت خود باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنند.

گاهی اوقات افراد علی رغم تغذیه کم ورزش زیاد و موارد این چنینی وزن کم نمی کنند. اینگونه افراد نیز چهار مشکل در تغذیه می باشند، بنابراین باید برای بررسی این مشکل و حل آن به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

اختلال در تغذیه

گاهی اوقات به دلایلی مانند استرس یا اضطراب افراد به اختلالات تغذیه دچار می شوند. به عنوان مثال برخی از افراد، در زمان عصبانیت دچار پرخوری کاذب می شوند، یا در زمان استرس برای چند روز پیاپی اشتهای خود را از دست می دهند.

این حالات که بی اشتهایی یا افزایش اشتهای عصبی نامیده می شوند، می توانند مقدار غذا خوردن و حتی زمان غذا خوردن را تغییر دهند. به عنوان مثال افراد در زمان اضطراب یا عصبانیت حتی نصف شب نیز دچار گرسنگی شده و به خوردن غذا نیاز پیدا می کنند. در این شرایط مشورت با یک متخصص تغذیه تا حد زیادی کمک کننده است. از جمله متخصصین خوب می توان از دکتر کوهدانی نام برد.

اختلال در تغذیه

اختلال در تغذیه

گرایش های مختلف تخصص تغذیه چیست؟

بسیاری از رشته های تحصیلی دارای شاخه های مختلفی می باشند که در هر شاخه برخی از موارد علاوه بر موارد عمومی به طور اختصاصی بررسی می شود. در مورد تخصص تغذیه نیز این مورد وجود دارد و گرایش های مختلفی برای این رشته دانشگاهی پر کاربرد وجود دارد.

گرایش های رشته تغذیه

رشته تغذیه را به طور کلی می توان به دو گرایش تقسیم کرد. یک گرایش مرتبط با تغذیه انسانی و مشاوره ها و برنامه های غذایی معمولی است. در این گرایش تمام افراد عادی در هر سنی توسط متخصص معاینه شده و برنامه مناسب دریافت می کنند. در مقابل این گرایش، گرایش بالینی وجود دارد که به بررسی وضعیت بیماران و مشاوره غذایی و ارائه برنامه به بیماران بستری شده در بیمارستان ها می پردازد، البته هر دو گرایش، زیر شاخه های متعددی دارند که در حوزه خود دارای توانمندی ها و ویژگی های به خصوصی هستند.

تخصص های خاص تغذیه

به طور تخصصی تر و جزئی تر، رشته تغذیه می تواند به هر گروه خاصی مرتبط شود. به عنوان مثال، تخصص تغذیه بارداری یکی از این زیر شاخه هاست که علاوه بر رژیم های معمول، به طور اختصاصی به زنان باردار و نیازهای این گروه می پردازد.

یا تخصص تغذیه گیاهی از دیگر زیرشاخه های این رشته است که متخصص در این زیرشاخه به طور اختصاصی با گیاهان، ارزش های غذایی آن ها و برنامه های گیاهی که می تواند تمام نیازهای یک فرد را برآورده کند آشنایی دارد.

تخصص تغذیه به طور اختصاصی می تواند زیرشاخه های دیگری نیز داشته باشد، البته هر کدام از این زیرشاخه یا در گرایش تغذیه انسانی و یا تغذیه بالینی قرار دارند و توانایی ارائه برنامه با سایر افراد را نیز دارند، اما به طور ویژه تر به روز رسانی اطلاعات خود را در این دو زیرشاخه به انجام می رسانند.

تخصص های خاص تغذیه

تخصص های خاص تغذیه

مشاوره با متخصص تغذیه چه مزایایی دارد؟

انجام هر کاری اگر بعد از مشورت با متخصص انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. در مورد لاغری یا چاقی با استفاده از یک برنامه اصولی نیز چنین قانونی وجود دارد و در صورت دریافت رژیم غذایی از یک متخصص مناسب نیز نتیجه رژیم زودتر و بهتر حاصل می شود.

دریافت رژیم اصولی

اولین مزیت مراجعه به یک متخصص تغذیه خوب، دریافت رژیم اصولی است. بسیاری از افراد برای شروع رژیم، از اینترنت و رژیم های رایگان اینترنتی استفاده می کنند که ممکن است، نه تنها نتیجه بخش نبوده، بلکه فرد را به بیماری های مختلف مبتلا کند. یکی از مزایای مراجعه و مشاوره با متخصص تغذیه دریافت یک رژیم درست است که مطابق با تمام ویژگی های فرد تنظیم شده باشد.

حل مشکل به درست ترین شکل

یکی از دلایلی که افراد نمی توانند رژیم غذایی خود را به درستی انجام داده و به سرانجام برسانند، مشکلاتی است که در حین رژیم به آن دچار می شوند. این مشکلات می تواند بیماری های مختلف یا مشکلاتی مانند مسافرت ناگهانی و… باشد. در صورت مشاوره و دریافت رژیم زیر نظر یک متخصص تغذیه تمام این مسائل برطرف شده و در زمان بروز هر مشکل راه حل با کمک متخصص پیدا می شود.

انگیزه گرفتن

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث ناتمام ماندن رژیم غذایی می شود، نداشتن انگیزه برای ادامه مسیر است. در صورتی که فرد برنامه خود را از یک متخصص تغذیه خوب دریافت کند، در زمان های بی انگیزگی یا خستگی از رژیم غذایی، می تواند با مشورت با پزشک خود انگیزه لازم برای ادامه را پیدا کرده و رژیم را با موفقیت به اتمام برساند. از جمله متخصصین خوب تغذیه می توان به دکتر کوهدانی اشاره کرد.

انگیزه گرفتن

انگیزه گرفتن

متخصص تغذیه در چه مکانی مشغول به کار می شود؟

یک متخصص تغذیه بسته به این که چه گرایشی را برای تحصیلات عالیه خود انتخاب می کند، توانایی کار کردن در مراکز مختلفی را خواهد داشت. به عنوان مثال متخصصین تغذیه بالینی می توانند در بیمارستان ها مشغول به کار شوند. این متخصصین با توجه به این که بیشتر در زمینه بیماری ها و موارد غذایی مورد نیاز برای هر بیماری تحصیل کرده اند، می توانند به خوبی در بیمارستان ها فعالیت کرده و به بیمارانی که بعد از عمل های جراحی مختلف نیاز به برنامه غذایی ثابت یا موقت دارند، خدمت رسانی کنند.

از دیگر مراکزی که متخصصین تغذیه می توانند در آن مشغول به کار شوند، می توان به درمانگاه های عمومی، یا خانه های بهداشت اشاره کرد. در این مراکز، افراد برای بررسی سلامتی خود مراجعه می کنند که یک متخصص تغذیه با حضور در این گونه مکان ها می تواند از نظر تغذیه ای نیز وضعیت بیماران را بررسی کرده و به درمان آن ها بپردازد. از دیگر مراکز می توان به کلینیک های شخصی اشاره کرد. متخصصین تغذیه با برخورداری از شماره نظام تغذیه و دریافت مجوز می توانند اقدام به تاسیس کلینیک شخصی کرده و درمان و ارائه رژیم غذایی به بیماران را در مطب شخصی خود انجام دهند.

متخصص تغذیه در چه مکانی مشغول به کار می شود؟

متخصص تغذیه در چه مکانی مشغول به کار می شود؟

آیا بعد از عمل های جراحی نیازی به مراجعه به متخصص تغذیه است؟

بسیاری از عمل های جراحی بعد از انجام برای نتیجه گیری بهتر و هم چنین جلوگیری از بروز مشکلات نیاز به تغذیه مناسب و رژیم اصولی دارند.

جراحی های لاغری

جراحی های لاغری از جمله عمل هایی هستند که برای نتیجه گیری بهتر تا مدتی بعد از عمل نیاز به رژیم مناسب دارند. هم چنین در برخی از جراحی هایی که به طور مستقیم روی معده انجام می گیرند، به دلیل تغییراتی که در این عضو بدن داده می شود، نحوه دریافت ویتامین ها و نیاز به مواد غذایی تغییر می کند که از این جهت نیز داشتن یک رژیم غذایی اصولی و مناسب بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال در جراحی اسلیو معده بخشی از معده به طور کامل برداشته می شود. به همین دلیل فرد بعد از انجام این جراحی توانایی خوردن بعضی از غذاها را نخواهد داشت.

به خصوص به دلیل کاهش چشمگیر حجم معده، فرد احساس گرسنگی زیادی نکرده و ممکن است، با یک بار غذا خوردن اشتباه، تمام حجم معده خود را پر کند و تا ساعت ها نیاز به غذا نداشته باشد و در نتیجه سوخت و ساز وی کاهش پیدا کند و تغییر وزنی رخ ندهد، بنابراین بعد از جراحی های این چنینی دریافت یک برنامه اصولی از متخصص تغذیه الزامی می باشد.

جراحی صفرا

بعد از جراحی صفرا معمولا تا چند ساعت تنها خوردن مایعات به دلیل هضم راحت توصیه می شود. همچنین در چند روز ابتدایی بیمار بیشتر باید از غذاهایی مانند سوپ و غذاهای نرم کم چربی تغذیه کند. بعد از جراحی صفرا نباید از غذاهای سنگین و چرب استفاده کرد.

چون در جراحی صفرا، کیسه صفرا به طور کامل برداشته می شود، غذاهای سنگین مدت بیشتری در بدن باقی می مانند و به سادگی هضم نمی شوند، از این رو رژیم مناسب افرادی که این جراحی را انجام می دهند، باید حاوی مواد غذایی کم چربی باشد. در بسیاری از جراحی های دیگر نیز داشتن یک رژیم مناسب ضروری است تا فرد بتواند بهترین نتیجه را از انجام جراحی حاصل کند. برای برخورداری از یک رژیم مناسب بعد از جراحی می توان به متخصص تغذیه مراجعه کرد. دکتر کوهدانی را می توان به عنوان بهترین متخصص تغذیه شرق تهران معرفی کرد.

جراحی صفرا

جراحی صفرا

چه نکاتی لازم است، پیش از مراجعه به متخصص تغذیه رعایت شود؟

پیش از مراجعه به متخصص تغذیه گاهی اوقات نیاز به انجام برخی از آزمایشات است، البته این آزمایشات معمولا توسط پزشک عمومی یا متخصص تغذیه تعیین می شوند تا در اولین جلسه رسمی برای دریافت بهترین رژیم از این آزمایشات استفاده می شود. به عنوان مثال مسائلی مانند کمبود ویتامین ها در آزمایش ها مشخص می شوند که تا حد امکان با تغذیه اصولی و مناسب جایگزین گردند.

از دیگر نکاتی که پیش از مراجعه به متخصص تغذیه مورد نیاز است، بررسی وضعیت و سبک زندگی توسط خود بیمار است. معمولا اولین نکته ای که متخصص تغذیه، اقدام به بررسی آن می کند، بررسی سبک زندگی فرد است تا در صورت وجود اشکال آن را برطرف کند. به عنوان مثال افرادی که بیشتر از فست فودها استفاده می کنند، نیاز به تغییر سبک زندگی خود دارند، بنابراین نیاز است تا این مسئله ابتدا توسط خود فرد بررسی شود و سپس به متخصص اعلام شود تا بیشترین کمک را به بیمار کند.

چه نکاتی لازم است، پیش از مراجعه به متخصص تغذیه رعایت شود؟

چه نکاتی لازم است، پیش از مراجعه به متخصص تغذیه رعایت شود؟

برای نتیجه گیری از مراجعه به متخصص تغذیه چه نکاتی موثر است؟

برای نتیجه گیری از هر کاری، بهترین عمل، انجام درست و اصولی کار است. مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت رژیم غذایی مناسب نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای نتیجه گیری بهتر از رژیم باید برخی نکات به طور کامل رعایت شوند.

رعایت دقیق رژیم

از جمله نکات موثر، در نتیجه بخشی رژیم غذایی، رعایت کامل و دقیق رژیم است. در صورتی که رژیم کاملا مطابق با برنامه دریافتی از متخصص انجام شود، زودتر نتیجه داده و این نتیجه دائمی می شود. انجام دقیق رژیم به این معنا است که هیچ کدام از وعده ها یا موادی که در رژیم وارد شده اند، به دلخواه فرد و بدون مشورت و دستور متخصص تغذیه حذف نشده و هیچ ماده ای زیاد یا جایگزین نشود.

رفع و پرسش به موقع مشکلات

بیمار باید به طور منظم با متخصص خود ارتباط داشته باشد و در زمان بروز هر مشکل، آن را با متخصص در میان بگذارد. این کار کمک می کند تا مشکل به موقع حل شده و باعث به وجود آمدن خطرات جانبی دیگر نگردد. به عنوان مثال در صورتی که بیمار در طول رژیم خود مشکلاتی نظیر سردرد یا سرگیجه را به طور مداوم پیدا می کند، باید این نکته را با متخصص در میان بگذارد تا درمان به موقع انجام شود.

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

بیمار باید پیگیری داشته باشد و دائما وضعیت خود را با متخصص چک کند. این نکته به این معناست که بیمار باید در زمان های مشخص به متخصص مراجعه کرده و هم چنین در انجام رژیم غذایی مداومت داشته باشد. بیمارانی که به طور مقطعی رژیم های مختلف را گرفته و رها می کنند، بیشتر از سایرین دچار بازگشت وزن شده و مشکلات کاهش وزن مانند افتادگی پوست و… بیشتر در آن ها مشاهده می شود.

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

پیگیری و مداومت در انجام رژیم

در مراجعه به متخصص تغذیه چه سوالاتی باید پرسیده شوند؟

برخی از سوالات هنگام مراجعه به متخصص تغذیه کمک می کنند تا نتیجه از رژیم بهتر شود. از جمله این پرسش ها اولویت های غذایی است. با توجه به این که نیازهای بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، اولین پرسش هر بیمار باید این مسئله باشد که چه غذاهایی برای وضعیت جسمی و سلامتی فرد مناسب تر است و چه غذاهایی را نباید مصرف کند.

هم چنین افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، باید در مورد وضعیت بیماری خود و ومطابقت آن با رژیم پرسش های لازم را از متصص تغذیه خود داشته باشند. از دیگر سوالاتی که افراد هنگام مراجعه به متخصص تغذیه باید پرسیده و در مورد آن اطلاع کسب کنند، پرسش در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن است.

با توجه به این که بدن در زمان رژیم بعضی از ویتامین ها و مواد را کمتر دریافت می کند، به خصوص افراد میانسال یا زنان باردار و افرادی که قصد حاملگی دارند، باید در مورد تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از متخصص سوالات لازم را بپرسند و در مورد این مسائل کسب اطلاع کنند.

در مراجعه به متخصص تغذیه چه سوالاتی باید پرسیده شوند؟

در مراجعه به متخصص تغذیه چه سوالاتی باید پرسیده شوند؟

ولع غذا خوردن چگونه توسط متخصص تغذیه کنترل می شود؟

هنگامی که افراد به دلایل عصبی یا سایر دلایل تمایل زیادی به غذا خوردن پیدا می کنند، دچار افزایش بی رویه وزن می شوند. این مشکل در صورت عدم کنترل باعث بروز مشکلات زیاد دیگر نظیر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی می شود.

از جمله روش های مقابله با این مشکل می توان به مراجعه به متخصص تغذیه اشاره کرد. متخصص تغذیه ابتدا با بررسی علت این ولع، ارزیابی های لازم را انجام می دهد و بعد از کشف دلیل آن با ارائه راه کار های مناسب و رژیم اصولی درمان را آغاز می کند. گاهی اوقات ممکن است، مشکل در تغذیه نامناسب باشد.

به عنوان مثال استفاده زیاد از شیرینی ها باعث سیری کاذب شده و فرد به طور ناگهانی و به مقدار بیشتر دچار گرسنگی می شود که با دریافت یک رژیم غذایی مناسب توسط متخصص تغذیه این مشکل قابل درمان است.

به عنوان یک متخصص تغذیه شرق تهران خوب، می توان از دکتر کوهدانی یاد کرد.

ولع غذا خوردن چگونه توسط متخصص تغذیه کنترل می شود؟

ولع غذا خوردن چگونه توسط متخصص تغذیه کنترل می شود؟

مراجعه به متخصص تغذیه باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟

به طور کلی مراجعه به متخصص تغذیه زمانی واجب است که برخی از مشکلات در تغذیه باعث اختلال در زندگی و سلامتی شوند. به عنوان مثال می توان به چاقی، لاغری، درد یا سوزش معده هنگام غذا خوردن، آلرژی به غذاها و… اشاره داشت،

اما در صورت شروع رژیم غذایی مراجعه به متخصص تغذیه باید به طور منظم تر انجام شود. به عنوان مثال در صورتی که فرد برای لاغری به متخصص تغذیه مراجعه کند، مراجعه های بعدی باید به طور هفتگی یا دو هفته یک بار به طور منظم انجام گیرد.

مراجعه به متخصص تغذیه باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟

مراجعه به متخصص تغذیه باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟

بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چه ویژگی هایی دارد؟

برخی ویژگی ها وجود دارند که می توانند شخص را به عنوان بهترین متخصص تغذیه شرق تهران تبدیل کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به دانش و مهارت متخصص تغذیه اشاره کرد. یک متخصص تغذیه خوب دانش و مهارت کافی در زمینه کاری خود داشته و با تمام مسائل علمی این کار آشنایی دارد.

از دیگر ویژگی های بهترین متخصص تغذیه شرق تهران می توان به توانایی ارتباط موثر با بیماران اشاره کرد. هرچه ارتباط با بیمار بهتر انجام شود، رژیم ارائه شده نیز مناسب تر خواهد بود. بررسی سابقه متخصص از دیگر مواردی است که می تواند در انتخاب بهترین متخصص تغذیه شرق تهران موثر باشد. متخصصین خوب معمولا لیست بالایی از مراجعه کنندگان موفق دارند.

بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چه ویژگی هایی دارد؟

روش های پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چیست؟

روش های مختلفی برای پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به مراجعه به اینترنت و سایت های متخصصین تغذیه اشاره کرد. در اینترنت معمولا می توان لیستی از متخصصین خوب تغذیه در شهر تهران را پیدا کرد. از دیگر روش های پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران پرس و جو از اطرافیان است. معمولا افرادی که تجربه خوب و مثبت از مراجعه به متخصص تغذیه داشته اند، بهترین معرف متخصص خود می باشند. دکتر کوهدانی را می توان به عنوان یکی از متخصصین خوب تغذیه در تهران معرفی کرد.

روش های پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چیست؟

روش های پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه شرق تهران چیست؟

در این جا به انتهای مقاله ی متخصص تغذیه شرق تهران رسیدیم و امید داریم که موارد بیان شده در خصوص متخصص تغذیه شرق تهران برای شما مفید بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید