متخصص تغذیه برای افزایش وزن

نمونه رژیم پروتئین و سبزیجات
نمونه رژیم پروتئین و سبزیجات
2021/03/11
رژیم غذایی برای درمان شقاق
رژیم غذایی برای درمان شقاق
2021/03/25
متخصص تغذیه برای افزایش وزن

متخصص تغذیه برای افزایش وزن

با ما همراه شوید تا بیشتر با متخصص تغذیه برای افزایش وزن . در این مقاله سعی داریم در خصوص متخصص تغذیه برای افزایش وزن اطلاعات جامع و کاملی را برای شما ارائه نمایم. همچنین در مورد علت های کاهش وزن شدید، شیوه های درمانی، مواد غذایی که به افزایش وزن کمک می کند، نکات مهمی که در افزایش وزن باید به آن توجه داشته باشیم، متخصص تغذیه و وظایف آن، ویژگی های یک پزشک متخصص مجرب و تمامی سوالاتی که ممکن است در این راستا برای شما پیش آید اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزایش وزن با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

متخصص تغذیه برای افزایش وزن

متخصص تغذیه برای افزایش وزن

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

متخصص تغذیه جهت افزایش وزن به بیمارانی که با کاهش وزن شدید همراه هستند چه کمکی می کند؟

لاغری مفرط چیست؟

افزایش وزن به شیوه ی صحیح به چه صورت است؟

گروه مواد غذایی را نام ببرید؟

علت لاغری مفرط در بعضی از بیماران چیست توضیح دهید؟

روش های درمانی اثربخش و مفید برای برطرف کردن لاغری مفرط را نام ببرید؟

نکات کلیدی در افزایش وزن به شیوه موثر را نام ببرید؟

عواملی که در افزایش وزن افراد تاثیرگذار است را ذکر کنید؟

مواد غذایی چاق کننده چیست؟

برنامه افزایش وزن برای تمام بدن چیست؟

بهترین روش ها به منظور افزایش وزن سالم را نیز نام ببرید؟

جهت افزایش وزن در افراد لاغر چه مواد غذایی مناسب است؟

متخصص تغذیه برای افزایش وزن کیست و باید دارای چه ویژگی های باشد؟

وظایف متخصص تغذیه را نام ببرید؟

برای افزایش وزن در بدنسازی باید از چه موادغذایی مناسبی استفاده نمایم؟

در تغذیه بدنسازی به منظور افزایش وزن باید از خوردن چه مواد غذایی خودداری نمایم؟

مزیت های بدنسازی در افزایش وزن را نام ببرید؟

 

متخصص تغذیه جهت افزایش وزن

در حال حاضر معضل اکثر افراد اضافه وزن و چاقی مفرط است که بیشتر در اثر شیوه نادرست تغذیه و مصرف مواد غذایی چرب و همچنین فست فود بیش از حد نیاز بدن روی می دهد. که در این راستا به دلیل نارضایتی از تناسب نامناسب بدن اقدام به کاهش وزن و یا لاغر کردن می نمایند.

اما در این بین افراد دیگری هم هستند که برخلاف این گروه از کاهش وزن و یا لاغری زیاد رنج می برند و در پی شیوه هایی جهت بالا بردن وزن خود هستند. باید متذکر شویم که بالا بردن وزن هم به میزان پایین آوردن آن امری دشوار و سخت است که احتیاج به جدیت و پشتکار زیاد بیمار دارد.

متخصص تغذیه جهت افزایش وزن

متخصص تغذیه جهت افزایش وزن

این گروه از افراد که با کاهش وزن شدید همراه هستند معمولاً شیوه های متعدد رژیم های چاقی را پشت سرگذاشته اما به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده اند. همانگونه که اضافه وزن بالا در افراد عامل تمام بیماری هاست و خطرناک است، کاهش وزن و یا لاغری بیش از حد نیز میتواند در ابتلا به بیماریهای متعدد نقش بسزایی داشته باشد

من جمله عفونت و همچنین ضعف در سیستم ایمنی بدن.نکته مهم این است که این افراد در زمان بیماری نسبت به سایر افراد دیگر که وزن آنها در حد نرمال و یا متوسطی است دیرتر سلامتی خود را بدست می آورند. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که بین ده تا بیست درصد از وزن آنها از حد نرمال نیز پایین تر است به کم وزنی یا لاغری مبتلا هستند.

مصرف بیش از نیاز بدن به مواد غذایی بی ارزش و همچنین پرکالری است

در این بین مشکل رایج که بیشتر این بیماران برای افزایش وزن خود بکار می برند، مصرف بیش از نیاز بدن به مواد غذایی بی ارزش و همچنین پرکالری است. استفاده از این روش در عوض اینکه سبب عضله سازی در فرد شود، سبب افزایش توده های چربی و همچنین بد فرم شدن بدن نیز در این گروه از افراد می شود. در این راستا ما به شما دکتر کوهدانی را به عنوان بهترین متخصص برای افزایش وزن توصیه می نمایم.

لاغری زیاد

کاهش وزن بیش از حد اضافه بر اینکه اثر نامطلوبی را بر روی ظاهر افراد بر جای میگذارد احتمال دارد، سیستم ایمنی بدن فرد را هم تضعیف نماید و یا در برخی از مواقع بیانگر بیماری داخلی در این گروه از بیماران است.

درضمن باید متذکر شد افرادی که به لاغری مفرط نیز مبتلا هستند، به دلیل تضعیف سیستم ایمنی، در صورت بروز بیماری مدت بیشتری را جهت معالجه نیاز دارند. مصرف بیش از حد مواد غذایی شیوه ی عاقلانه برای افزایش وزن نیست زیرا در اثر مصرف نادرست آنها فرد مشکلات دیگری همچون فشارخون بالا، افزایش چربی خون، افزایش گلوکز خون و … مبتلا می شود.

افزایش وزن

افزایش وزن

افزایش وزن

در ادامه مقاله متخصص تغذیه برای افزایش وزن بهتر است توضیحاتی را نیز در خصوص اینکه چگونه یک شخص دچار اضافه وزن می شود ارائه دهیم. بهتر است بدانید بدن ما در برابر هر یک کیلوگرم وزن، به طور متوسط در طی روز تنها به سی کالری احتیاج دارد.

به این ترتیب اگر فرد به ازای هر یک کیلوگرم وزن کالری که دریافت می نماید را در طی روز با انجام فعالیت های بدنی بسوزاند به وزن مناسب و ثابتی دست پیدا می کند، در غیر این صورت بیش از میزان ذکر شده کالری مصرف نمایم، این مواد غذایی دریافتی به صورت چربی در بخش های مختلف بدن انباشته می شوند.

اما نکته مهم این است که افرادی که از این میزان هم کمتر مواد غذایی دریافت می نمایند بدن شخص جهت فراهم کردن این کمبودها اقدام به سوخت و ساز سایر بافت های بدن می کند که این امر به تدریج با کاهش وزن نیز همراه می شود.

مواد غذایی که در بردارنده کربوهیدرات ها هستند نقش بسزایی در بالا بردن وزن دارند. به طور مثال استفاده ی پانصد کالری بادام و همچنین خرما بیش از پانصد کالری پروتئین مانند سینه مرغ سبب بالا رفتن وزن در فرد می شود.

افزایش وزن به شیوه درست و صحیح

درصورتیکه بالا بردن وزن به شیوه صحیح و همچنین درستی اعمال گردد، بتدریج به حجم عضله های بدن فرد افزوده می شود و در نهایت فرد با افزایش وزن همراه می گردد، این اضافه وزن سالم ترین و بهترین نوع چاقی در افراد است.

برهمین اساس به منظور پیشگیری از اضافه وزن ناسالم و همچنین نامطلوب و علاوه براین جهت جلوگیری از بیماری های جانبی پیشنهاد می گردد که از یک متخصص تغذیه که در این راستا از تجربه و تخصص زیادی برخوردار است مساعدت و یاری بگیرید.

دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن بیماران معرفی شده اند که شما میتوانید در این راستا از تجربیات ایشان بهرمند شوید. به این ترتیب ما سعی می کنیم برنامه غذایی که به افزایش وزن بیماران کمک بسزایی می کند را برای شما معرفی نمایم.

در گام نخست بایستی فرد گروه های مواد غذایی را به طور دقیق بشناسد و همچنین از طبیعت آنها آگاه باشد.

بطور کلی گروه مواد غذایی را میتوان به شش دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

۱)    کربوهیدرات ها { که هر گر م از این مواد غذایی دارای چهار است}

۲)    پروتئین ها { هر گرم آن نیز معادل چهار کالری است}

۳)    چربی ها { هر گرم از چربی معادل نه کالری است}

۴)    ویتامین ها که فاقد کالری هستند.

۵)    مواد معدنی و املاح { کالری صفر}

۶)    آب

مصرف مواد معدنی، آب، ویتامین ها و همچنین املاح برای بدن تمامی افراد ضروری و مفید بوده است و علاوه براین در چاقی افراد نیز تاثیری ندارد یا به عبارتی می توان گفت که مصرف هر یک از این گروه های مواد غذایی در افزایش وزن افراد نقشی نداشته است.

مصرف شربت ها، مولتی ویتامین ها

باید متذکر شد یکی از شیوه های نادرستی که اغلب افراد لاغر از آن استفاده می نمایند مصرف شربت ها، مولتی ویتامین ها، قرص های است که به هیچ عنوان تاثیری در چاقی ندارند. اکثر افراد براین باورند که به دلیل اینکه چربی ها دارای کالری بیشتری هستند در افزایش وزن آنها نیز تاثیرگذارند، بلکه باید گفت که گروه مواد غذایی کربوهیدرات ها و همچنین پروتئین ها در بالا بردن وزن در افراد نقش بسزایی را ایفا می نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که کربوهیدرات ها و همچنین پروتئین ها به یک میزان کالری دارند، منتها توان افزایش وزن پروتئین ها به مراتب از کربوهیدرات ها نیز کمتر است. بنابراین پیشنهاد ما به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند این است که در بین گروه مواد غذایی نامبرده کربوهیدرات ها را بیشتر از سایر مواد غذایی دیگر مصرف نمایند.

ارزیابی علت های لاغری مفرط

در مواقعی که فرد جهت درمان کاهش وزن و یا لاغری خود به مجرب ترین متخصص تغذیه مراجعه می نماید، پزشک در گام نخست دلیل لاغری مفرط را در بیمار مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد، در این صورت احتمال دارد که پزشک مربوطه برای وی آزمایشاتی را به منظور تشخیص دقیق تر و همچنین علت بیماری تجویز نماید،

به دلیل اینکه در برخی از موارد کاهش وزن در فرد به علت بیماری نهفته ی است که بیمار نیز از آن بی اطلاع بوده که بعد از تشخیص پزشک و با مصرف مرتب دارو این عارضه برطرف و همچنین کاهش وزن بیمار نیز به تدریج رفع می گردد. در مجموع مواردی که سبب کاهش وزن و یا لاغری در افراد می شود عبارتند از:

ارزیابی علت های لاغری مفرط

ارزیابی علت های لاغری مفرط

سوء تغذیه

طبق نظر دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن یکی از عواملی را که در کاهش وزن و یا لاغری مفرط بیماران تاثیرگذار است ارتباط مستقیمی با « سوء تغذیه » دارد. به طور مثال یک نوجوان چهارده تا پانزده ساله بر مبنای نیاز بدن و با توجه به اینکه در حال رشد و همچنین کامل شدن استخوان بندی است و براساس نظر پزشک تغذیه، این نوجوان روزانه بین صد تا صد و پنجاه گرم به جذب پروتئین نیاز دارد.

در این صورت اگر نوجوان نتواند این مقدار پروتئین را مصرف نماید به تدریج فرد به سوء تغذیه مبتلا می شود که تاثیر منفی بر روی رشد و همچنین استخوان بندی او به همراه دارد. به همین دلیل است که متخصصین تغذیه توصیه می نمایند که در گام نخست بایستی مشکل سوء تغذیه را در بیمار رفع نمایند.

کم کار غدد داخلی بدن

همانطور که میدانید یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش و یا کاهش وزن، پرکاری و اینکه کم کاری « غده تیروئید» است. در مواقعی که این غده در بدن فرد پرکار باشد، سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می گردد و این امر به تدریج سبب کاهش وزن بیمار میشود و همچنین عضله های بدن وی نیز به مرور تحلیل می شود.

در برخی از بیماران این عارضه با نشانه های نظیر حساسیت زیاد، عصبانیت و همچنین تپش قلب نمایان می شود. اما در بیمارانی که غده تیروئید آنها کم کارتر است، احتمال دارد که فرد با اضافه وزن زیاد مواجه شود. به این ترتیب جهت برطرف کردن لاغری مفرط و یا افزایش وزن، در مرحله اول بایستی عارضه پرکاری و همچنین کم کاری غده تیروئید را معالجه نمایم و بعد نسبت به کاهش وزن شدید اقدامات لازم را اعمال نمایم.

ابتلا به دیابت

افراد مبتلا به دیابت، اگر دوره درمانی خود را زیر نظر پزشک متخصص غدد کنترل نکنند بتدریج این عارضه سبب لاغری مفرط در آنها می شود. این گروه از بیماران با توجه به اینکه مواد غذایی را به میزان کافی مصرف می نمایند در هر شرایط و زمانی باز هم با گرسنگی همراه هستند که در نتیجه این امر سبب لاغری مفرط آنها نیز می گردد. دلیل این کاهش وزن در بیماران دیابتی جذب نشدن گلوکز مواد غذایی است که در نتیجه این امر سبب نرسیدن مواد مغذی مورد نیاز به سلولهای بدن می شود.

ابتلا به دیابت

ابتلا به دیابت

برهمین اساس گرسنگی در فرد دیابتی سبب میشود که بیمار با اینکه حجم زیادی از مواد غذایی را مصرف می کند باز هم قادر نیست که نیاز بدن خود را به طور کامل تامین نماید. از بارزترین نشانه های بیماری دیابت میتوان به مصرف بیش از حد مایعات و همچنین پرخوری اشاره کرد.

عوامل روانی و همچنین بی اشتهایی عصبی

دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن یکی از عوامل دیگر در لاغری مفرط در بیماران را « عوامل روانی و همچنین بی اشتهایی عصبی» معرفی می نماید. امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی متعدد در زندگی افراد ممکن است که بعضی از افراد نتواند به بهترین شکل مسائل و همچنین شرایط خود را مدیریت نمایند که این امر سبب گردیده فرد به تدریج با عوارض روانی مختلفی همراه شود که این عوارض بر روی راندمان سیستم ایمنی بدن نیز اثرگذار است.

طبق مطالعات انجام شده یکی از عواملی که سبب بروز مشکلات روانی در فرد می شود اختلال در کارکرد « هیپوتالاموس مغز» است. براساس تحقیقات صورت گرفته در برخی از بیماران مشکلات روانی سبب پرخوری و افزایش وزن می شود و در برخی دیگر این عارضه با بی اشتهایی همراه می شود که در نتیجه ی این بی اشتهایی فرد با کاهش وزن و یا لاغری مفرط نیز همراه است.

بیماریهای ناشناخته داخلی

طبق مطالعاتی که متخصصین تغذیه برای بیمارانی که با لاغری مفرط همراه هستند انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که یکی دیگر از علت های که سبب بروز لاغری مفرط در بیماران می شود اختصاص به

« بیماری های ناشناخته داخلی» دارد. به این صورت که ممکن است فرد با عارضه ی همراه باشد که هیچ نشانه ی معینی ندارد و فقط فرد از طریق کاهش وزن پیوسته خود به عارضه ی موجود پی می برد.

از نشانه های بیماری های داخلی میتوان به کاهش اشتها، عرق های سرد شبانه، بی حالی اشاره کرد. به این ترتیب به منظور برطرف کردن کاهش وزن در خصوص این بیماری در مرحله نخست بایستی به پزشک مربوطه مراجعه کرده و با انجام تست های مرتبط علت کاهش وزن را پیدا کرد و در انتها با مراجعه حضوری به بهترین و مجرب ترین متخصص تغذیه عارضه ی لاغری مفرط را رفع نمایم.

کلیه موارد ذکر شده از عواملی است که سبب لاغری مفرط در بیماران میشود که شما با مراجعه به دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن می توانید در یک بازه زمانی مشخص مشکل خود را برطرف کرده و مجدداً اضافه وزن خود را بدست آورید.

شیوه های درمانی اثربخش و مفید جهت رفع لاغری مفرط

در مواقعی که دلیل لاغری مفرط در بیمار مورد تشخیص و ارزیابی قرار گرفت و وی مراحل درمانی را به شکل منظم پشت سر گذاشت، بیمار بایستی زیر نظر و مراقبت بهترین و مجرب ترین متخصص تغذیه قرار بگیرد تا از این طریق بتواند به وزن ایده آل خود دست یابد.

لازم است متذکر شد که بیماران به هیچ عنوان نباید بدون اجازه پزشک متخصص مبادرت به افزایش وزن خود نمایند زیرا این امر با عواقب بسیار خطرناک و همچنین جبران ناپذیری همراه میگردد. در مجموع متخصصین تغذیه شیوه های را برای درمان لاغری در بیماران مثمرثمر می دانند که عبارتند از:

شیوه های درمانی اثربخش و مفید جهت رفع لاغری مفرط

شیوه های درمانی اثربخش و مفید جهت رفع لاغری مفرط

بهره مندی از رژیم غذایی سالم و مناسب

برخورداری از یک رژیم غذایی مطلوب و همچنین مصرف مواد غذایی سالم برای هر فرد، اثر مستقیم و همچنین بسیار تاثیرگذاری بر افزایش وزن و برطرف کردن لاغری دارد، اما باید متذکر شد این رژیم غذایی باید اصولی و طبق نظر پزشک متخصص تغذیه صورت بگیرد. زیرا پیروی از دستورالعمل های پزشکی سبب می گردد که فرد به تدریج با افزایش وزن همراه شود و دیگر نگران برگشت مجدد وزن قبلی خود نباشد.

اعمال فعالیت های ورزشی که سبب بالا بردن حجم عضله های بدن بیمار می شود.

همانطور که میدانید بعضی از حرکات و تمرینات ورزشی هستند که در عضله سازی و همچنین بالا بردن حجم عضله ها تاثیر بسزایی دارند. به این ترتیب با اعمال حرکات ورزشی مناسب اضافه بر بهبودی کل بدن میتوان در یک دوره کوتاه به میزان مشخصی وزن دریافت کرد.

اعمال فعالیت های ورزشی که سبب بالا بردن حجم عضله های بدن بیمار می شود.

اعمال فعالیت های ورزشی که سبب بالا بردن حجم عضله های بدن بیمار می شود.

دکتر کوهدانی به بیمارانی که از لاغری مفرط و کاهش حجم عضله های بدن خود احساس نارضایتی می کنند توصیه می نمایند که با رفتن به باشگاه های بدنسازی و تحت نظر مجرب ترین مربی های ورزشی حرکاتی که به رفع مشکل آنها کمک بسزایی می نماید را بصورت مستمر در کنار رژیم غذایی سالم و مفید خود انجام دهند تا در یک بازه زمانی کوتاه به وزن ایده آل و مناسب خود دست یابند. البته شایان ذکر است که این موضوع در بیمارانی که مشکلات تیروئیدی و یا بیماری خاصی ندارند صدق می نماید.

لازم است که سه الی چهار روز در هفته به اعمال حرکات ورزشی غیر هوازی و همچنین حرکت های مخصوص عضله سازی در باشگاه به صورت مستمر ادامه دهید تا از این طریق بتوانید در کوتاهترین زمان شیوه ی مناسب و تاثیرگذاری را کسب نماید.

درمان دارویی

بهتر است در ابتدا متذکر شویم که جهت درمان لاغری مزمن از طریق مصرف دارویی به هیچ عنوان دارویی را که پزشک متخصص به ما توصیه نکرده است را خودسرانه مصرف نکنیم بلکه بایستی حتماً تحت نظر و مراقبت های بهترین متخصص تغذیه قرار بگیریم.

پزشک مربوطه با ارزیابی دلیل لاغری مزمن در بیمار، مکمل موثر که مناسب با وضعیت جسمی بیمار است را تجویز می نمایند و اینکه بیمار را جهت کنترل بیشتر به متخصصینی که در این راستا از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستند ارجاع می دهند.

مطمئناً مصرف داروها در معالجه ی انواع بیماری ها و همچنین برطرف کردن مشکلات متعدد بسیار تاثیرگذار هستند پس بهتر است که این سری از داروها را با تجویز پزشک متخصص مصرف نمایم تا بعداً به مشکل خاصی برنخوریم.

بیماران با رعایت کلیه این دستورالعمل های پزشکی می توانند به وزن ایده آل و مناسبی که سالها آرزو داشتند دست پیدا کنند.

نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به شیوه موثر

به منظور دستیابی به وزن مناسب و ایده آل در کنار یک رژیم غذایی مناسب باید به نکاتی که در زیر به آن اشاره می نمایم توجه کنید که شامل:

نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به شیوه موثر

نکات مهم و اساسی در افزایش وزن به شیوه موثر

مصرف روغن های غذایی سالم و مفید

به منظور اینکه شما بتوانید در یک بازه زمانی مشخص افزایش وزن داشته باشید، بایستی به میزان قابل توجهی در هر وعده غذایی از روغن های سالم و مفید استفاده نماید. در این میان یکی از روغن های سالمی که مورد تایید متخصصین تغذیه است، ولو افرادی که مایل نیستند دچار اضافه وزن شوند می توانند از آن استفاده نمایند « روغن زیتون» است. این روغن از اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده است و به همین منظور جزء روغن های سالم و مفید به حساب می آید.

این روغن ها اضافه بر اینکه سبب بالا بردن کالری دریافتی ضروری بدن می شوند، بر روی سیستم ایمنی بدن، پوست و همچنین دستگاه گوارش نیز تاثیرگذار هستند. بنابراین شما میتوانید این روغن اثربخش را به همراه برنج، سالاد، ماکارونی و انواع خورشت ها مصرف نماید و از مزیت های آن بهره مند شوید.

مصرف نان

یکی دیگر از گروه های مواد غذایی که تاثیر بسزایی در بالا بردن وزن افراد دارد « کربوهیدرات » هاست. مصرف این مواد مغذی به مقدار قابل توجه در طی روز در دریافت کالری بایسته و همچنین بالا بردن وزن بسیار تاثیرگذار است.

همانطور که میدانید منبع اصلی و مفید کربوهیدرات ها « نان » است. یک برش از نانی که شما در طی روز اجازه مصرف آن را دارید معادل هفتاد کیلوکالری انرژی است و به منظور دریافت کالری بیشتر شما می توانید آن را به همراه موادغذایی دیگری که دارای انرژی بیشتری هستند همچون پنیر خامه ای مصرف نماید.

به این ترتیب بهترین مواد مغذی ضروری که متخصصین به افراد به منظور افزایش وزن توصیه می نمایند نان است. از سایر موادغذایی این گروه میتوان به برنج و همچنین غلات اشاره کرد که در فراهم ساختن کربوهیدرات های ضروری بدن منبع بسیار خوبی به شمار می آیند.

مصرف مغزهای پرکالری و مفید

بیشتر متخصصین تغذیه به افرادی که به کاهش وزن شدید دچار هستند توصیه می نمایند که در برنامه غذایی خود از دانه های مفید و همچنین مغزها استفاده نمایند زیرا مواد مغذی نامبرده دارای اسیدهای چرب غیراشباع هستند که در گروه چربی های مورد نیاز و مفید بدن دسته بندی می شوند.

مصرف مغزهای پرکالری و مفید

مصرف مغزهای پرکالری و مفید

شما با مصرف این مواد مغذی به میزان لازم قادرید کالری لازم بدن را در طی روز فراهم سازید و با کمک آنها به وزن ایده آل و موثر دست یابید. متخصص تغذیه برای افزایش وزن، مغزهای پرکالری که در بالا بردن کالری دریافتی بدن اثربخش هستند را:

۱)    بادام ۲) بادام زمینی ۳) تخمه کدو ۴) گردو ۵) تخم کتان ۶) تخم آفتابگردان معرفی می نمایند.

مصرف مواد غذایی با وعده های بیشتر

موثرترین شیوه به منظور بالا بردن وزن در بیمارانی که با کاهش وزن شدید همراه هستند مصرف بیشتر دریافت کالری در طی روز است البته میزان وعده هایی غذایی بیشتر اما در حجم کمتر میتواند در وزن گیری مناسب شما تاثیرگذار باشد.

این امر سبب شده که بیماران به تدریج وزن گرفته و از بروز بیماریهای متعدد نیز جلوگیری نمایند. همانطور که میدانید مصرف مواد غذایی در حجم زیاد سبب بروز ناراحتی های معده در بیماران می شود و در نتیجه مشکلات متعددی را نیز به همراه می آورد،

مصرف مواد غذایی با وعده های بیشتر

مصرف مواد غذایی با وعده های بیشتر

بنابراین به این نکته مهم باید توجه داشته باشید که براساس دستورالعمل های متخصص تغذیه به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید و پنج الی شش وعده موادغذایی با حجم بسیار کم را جایگزین سه وعده مواد غذایی پرکالری و پرحجم در طی روز نماید.

بالا بردن اشتها به شیوه های متعدد

یکی دیگر از مواردی که متخصص تغذیه برای افزایش وزن به بیماران توصیه می نماید « افزایش اشتها به شیوه های متعدد» است. به منظور اینکه با اشتهای زیاد و همچنین بهتر غذا میل نماید بایستی از خوردن مواد غذایی به میزان لازم لذت ببرید، برهمین اساس با بکارگیری از شیوه های متعدد تلاش کنید وعده هایی که در طی روز با تشخیص پزشک متخصص تغذیه برای افزایش وزن مصرف می نماید را به زمان های لذت بخشی از زندگی تبدیل نماید. به این صورت که مواد غذایی را با سفره آرایی زیبا لذت بخش تر نمایم و سعی کنیم که مواد غذایی را با اشتهای بیشتر مصرف نمایم.

بالا بردن اشتها به شیوه های متعدد

بالا بردن اشتها به شیوه های متعدد

بهتر است وعده های غذایی را در کنار اطرافیان، دوستان و همچنین افرادی که به آنها علاقه بیشتری دارید مصرف نماید زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته متخصصین تغذیه به این نتیجه رسیده اند که این امر در افرادی که با بی اشتهای غذایی همراه هستند هجده درصد از مواقعی که به تنهایی وعده های غذایی خود را مصرف می نمایند افزایش یافته است.

سعی کنید که وعده های غذایی ضروری بدن را در جلوی تلویزیون و با تماشای فیلم های مورد علاقه خود مصرف نماید زیرا براساس مطالعاتی که متخصصین تغذیه انجام داده اند به این نتیجه دست یافتند که این امر هم در کودکانی که با کم اشتهایی مواد غذایی همراه هستند تا چهارده درصد تاثیرگذار بوده است. به این ترتیب شما می توانید با شیوه های بیان شده تلاش کنید که اشتهای خود را به مواد غذایی بیشتر نماید.

مصرف مواد غذایی در ظروف بزرگ

متخصص تغذیه برای افزایش وزن در بیمارانی که با لاغری مفرط همراه هستند مصرف غذا را در ظروف بزرگ توصیه می نمایند. در مواقعی که میل زیادی به وعده های غذایی خود ندارید شما میتوانید از بشقاب های بزرگ استفاده نماید زیرا این امر سبب میشود که مغز بیمار فریب خورده و فکر کند که مقدار کمتری موادغذایی سرو کرده است، به این ترتیب شما می توانید در این ظروف حجم بیشتری مواد غذایی را مصرف نماید.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده شما میتوانید با پیروی از دستورالعمل های پزشکی که در زیر به آن اشاره می نمایم در افزایش وزن خود تاثیرگذار باشید که شامل:

استفاده از یک برنامه ریزی زمانی مناسب جهت مصرف وعده های غذایی.

صبحانه یکی از وعده های غذایی ضروری است پس سعی کنید که حتما در برنامه غذایی خود این وعده ی اساسی و مهم را بگنجانید.

این گروه از بیماران بهتر است که از موادغذایی که دارای فیبر زیادی هستند نیز به میزان کمی استفاده نمایند زیرا مواد غذایی فیبر دار در بی اشتهایی آنها در طی روز تاثیرگذار است.

بهتر است که در بین وعده های غذایی از نوشیدنی های که دارای کالری زیادی هستند استفاده نمایم .

برخی از مواد غذایی سبب بروز نفخ معده در بیماران می شود

برخی از مواد غذایی سبب بروز نفخ معده در بیماران می شود و در نتیجه آنها با مشکل هضم مواد غذایی همراه می شوند این امر سبب گردیده که فرد دیگر به وعده های غذایی رغبتی داشته و در نهایت با کاهش وزن بیشتر همراه گردد به همین دلیل متخصصین تغذیه توصیه می نمایند که از داروهایی گیاهی ضد نفخ به منظور هضم بهتر مواد غذایی بعد و یا قبل از هر وعده استفاده نماید.

فعالیت های ورزشی مناسب را در برنامه روزانه خود بگنجانید زیرا این امر در عضله سازی شما نقش بسزایی دارد.

نوشابه های مضر را از برنامه غذایی خود حذف نماید.

مکمل های موثر مانند زینک، امگا سه یا روغن ماهی و همچنین تیامین را که سبب افزایش اشتها در این گروه از بیماران می شود را با تجویز پزشک متخصص تغذیه در طی روز به میزان لازم مصرف نماید.

لازم است که از مواد غذایی مورد علاقه خود در طی هفته به میزان لازم مصرف نماید زیرا این امر در افزایش وزن فرد نیز تاثیرگذار است.

کلیه موارد ذکر شده از نکاتی است که متخصص تغذیه برای افزایش وزن به تمامی بیمارانی که با کاهش وزن و یا لاغری مفرط همراه هستند توصیه می نمایند.

مواد غذایی چاق کننده

همانطور که میدانید بعضی از مواد غذایی دارای کالری بیشتری هستند که در افزایش وزن افرادی که با کاهش وزن همراه هستند تاثیرگذار است مانند:

۱)    تخم مرغ ۲)کره بادام زمینی ۳) بخش های پرچرب گوشت ۴) انواع لوبیا ۵) سبزیجات سرشار از نشاسته ۶) میوه ها ۷) غلات کامل ۸) روغن های سالم ۹) شیر شکلات و یا شیر کامل ۱۰) آجیل

از مواد مغذی هستند که متخصصین تغذیه برای افزایش وزن به کلیه بیمارانی که از لاغری مفرط رنج می برند توصیه می نمایند و هر یک از آنها را به میزان مناسب و کالری مورد نیاز بدن در طی روز به آنها تجویز می نمایند.

مواد غذایی چاق کننده

مواد غذایی چاق کننده

برنامه افزایش وزن برای تمام بدن

همانطور که میدانید یکی از آسانترین و مناسب ترین شیوه ها به منظور بالا بردن وزن سالم، مصرف بیش از حد مواد غذایی است. کمبود مواد مغذی، مصرف داروهایی مخصوص، بی اشتهایی به مواد غذایی می تواند سبب پایین آمدن اشتها در فرد شود.

حس گرسنگی را با دگرگونی در عادات غذایی و شیوه های نوین پخت مواد غذایی و همچنین شیوه های فیزیکی و اجتماعی پشتیبانی نماید. در این راستا بهتر است به توصیه های که متخصصین مجرب تغذیه در این امر به شما متذکر می شوند توجه نماید:

  •   اشتهای خود به مواد غذایی را به شکل فیزیکی بالا ببرید.
  •   سعی کنید که مواد غذایی را به تنهایی میل نکنید.
  •   چارچوب های که متخصصین در امر تغذیه متذکر شده اند را رعایت نماید.
  •   سعی کنید که ترفندهای آشپزی را به منظور تشدید اشتها در این گروه از بیماران افزایش دهید.
  •   موادغذایی که سرشار از کالری هستند را در وعده هایی غذایی خود مصرف نمایید.

کلیه موارد ذکر شده از برنامه های است که شما با پیروی از آنها می توانید در یک بازه زمانی مشخص سبب افزایش وزن کل بدن شوید.

بهترین شیوه ها به منظور افزایش وزن سالم

دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن متذکر می شوند که افزایش وزن جهت افرادی که با لاغری مزمن همراه هستند خیلی سخت تر از کاهش وزن برای افرادی است که به دلیل افزایش وزن شدید اقدام به کم کردن وزن می نمایند.

متخصصین فاکتورهای متعددی را به منظور بالا بردن وزن سالم و مفید به بیماران توصیه می نمایند که به غیر از رهنمودهایی غذایی، فعالیت های ورزشی، تغییر در سبک زندگی، برطرف کردن مشکلات روحی و روانی از عوامل تاثیرگذاری هستند که در بالا بردن وزن افراد مثمر ثمر است. در مجموع شیوه های که در افزایش وزن سالم در بیماران اثربخش است عبارتند از:

بهتر است که بین وعده های غذایی بیش از چهار ساعت زمان نیندازیم. به این صورت بهترین شیوه به منظور جلوگیری از کم شدن عضله های بدن، مهم است که به شکل منظم وعده های غذایی را در طی روز که شامل سه وعده اصلی و سه میان وعده است را مصرف نمایم.

یکی از شیوه های موثر دیگر این است که چندین موادغذایی را با هم میل نمایم زیرا تنوع وسیعی از موادغذایی سبب می شود که بخش اعظمی از مواد مغذی به بدن بیمار برسد و علاوه براین در طی روز به منظور اعمال سایر فعالیت ها روزمرگی از انرژی کافی برخوردار باشید.

مواد غذایی سالم و مفید اما دربردارنده حجم زیاد را در وعده های غذایی مصرف نمایم.

شیر سویا و نارگیل را جایگزین شیرهای کم چرب نماییم

به منظور افزایش وزن مناسب لازم است که از شیر سویا و نارگیل را جایگزین شیرهای کم چرب نماییم و همچنین آب میوه های طبیعی را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید و به عنوان یک میان وعده سالم در طی روز مصرف نمایم.

افراد لاغر لازم است که بعد از هر وعده غذایی به رختخواب رفته و استراحت نمایند زیرا بعضی از متخصصین تغذیه بر این باورند که این نوع مصرف مواد غذایی سبب تبدیل چربی در بدن بیماران می شود و در افزایش وزن آن تاثیرگذار است.

شیر سویا و نارگیل را جایگزین شیرهای کم چرب نماییم

شیر سویا و نارگیل را جایگزین شیرهای کم چرب نماییم

جهت بالا بردن وزن بایستی در طی روز حداقل پانصد کالری موادغذایی مصرف نمایم تا از این طریق بتوانیم کالری بیشتری را دریافت کنیم زیرا طبق مطالعات انجام شده هرچقدر فرد مواد غذایی بیشتری را روزانه مصرف نماید، پتانسیل بدن به منظور افزایش وزن مفید به مراتب نیز بیشتر خواهد شد.

پروتئین به عنوان مهمترین و اصلی ترین ماده سازنده جهت بافت عضله های بدن

پروتئین به عنوان مهمترین و اصلی ترین ماده سازنده جهت بافت عضله های بدن و همچنین اساسی ترین ماده غذایی در افزایش وزن است. برهمین اساس متخصصین تغذیه توصیه می کنند که در هر وعده غذایی به میزان قابل توجهی چربی و کربوهیدرات ها را در کنار پروتئین استفاده نمایم تا بتوانیم به بالا بردن وزن بیماران کمک بسزایی نمایم.

همانطور که میدانید مواد غذایی پرکالری و کم حجم به طور معمول فاقد مواد معدنی اساسی، آب و همچنین ویتامین ها هستند که در این راستا متخصصین تغذیه جهت جبران آن به بیماران مصرف روزانه مولتی ویتامین را توصیه می نمایند.

بیمارانی که با کاهش وزن شدید همراه هستند لازم است که بعد از تمرینات ورزشی حتماً یک وعده غذایی سالم و مفید را مصرف نمایند.

بهتر است که میزان کالری دریافتی روزانه خود را به مراتب افزایش دهید تا از این طریق با پیروی از دستورالعمل های پزشکی بتوانید به وزن ایده آل و مناسب خود دست پیدا کنید.

کلیه موارد بیان شده از مناسب ترین و بهترین شیوه هایی است که در افزایش وزن مفید و سالم بیمارانی که با کاهش وزن شدید همراه هستند اثربخش است.

مواد غذایی سالم جهت افزایش وزن در افراد لاغر

دکتر کوهدانی بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن مناسب ترین و بهترین مواد غذایی پرکالری که در افزایش وزن افرادی که با کاهش وزن شدید همراه هستند را:

–       برنج ماده غذایی است که دربردارنده بخش زیادی از ویتامین های مورد نیاز بدن است مانند نیاسین و همچنین تیامین که فرد با مصرف آن میتواند به راحتی چندین صد کالری را به بدن خود اضافه نماید.

–       ترکیب میوه های خشک و همچنین مغزها را « گرانولا» می گویند که به عنوان یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین مواد غذایی برای افزایش وزن به حساب می آید. گرانولا لبریز از فیبر، انرژی و همچنین پروتئین است که یک فنجان آن معادل بیش از چهارصد و پنجاه کالری است که می توانید در کنار شیر پرچرب مصرف نماید و در یک زمان کوتاه افزایش وزن داشته باشید.

مواد غذایی سالم جهت افزایش وزن در افراد لاغر

مواد غذایی سالم جهت افزایش وزن در افراد لاغر

–       مصرف مناسب شکلات تلخ انتخاب مناسب جهت افزایش وزن در افرادی است که به لاغری مفرط مبتلا هستند. لازم است بدانید که صد گرم شکلات تلخ بیش از پانصد کالری دارد و علاوه براین لبریز از آنتی اکسیدان و همچنین آنزیم های است که بر روی سلامتی خلق و خوی بیماران اثرگذار است.

موز

–       موز به دلیل داشتن فیبر، گلوکز و همچنین پتاسیم به عنوان یک وعده غذایی پرانرژی و خوشمزه شناخته شده است که اکثر متخصصین تغذیه موز را یک میان وعده سالم پیش از فعالیت های ورزشی به افرادی که با کاهش وزن همراه هستند معرفی می نمایند.

موز

موز

–       یکی دیگر از موادغذایی که سرشار از چربی و همچنین پروتئین های سالم و مفید است را « تن ماهی» معرفی می نمایند. این ماده غذایی لبریز از روغن های الزامی و همچنین پروتئین های سالم است.

–       پنیر یک ماده غذایی ضروری است که از کالری بالایی برخوردار بوده و همچنین سرشار از کلسیم است به همین دلیل متخصصین تغذیه آن را در برنامه غذایی بیمارانی که دارای کاهش وزن شدید هستند تجویز می نمایند.

–       کراکر و همچنین شیرینی ساخته شده از سبوس، گندم کامل و همچنین کنجد به افزایش وزن این افراد کمک بسزایی می نماید. اغلب متخصصین تغذیه در کنار این ماده غذایی عسل و کره بادام زمینی را هم اضافه میکنند تا فرد بتواند از این طریق کالری بیشتری را دریافت نماید.

–       افرادی که دارای کاهش وزن زیادی هستند باید در برنامه غذایی خود از سبزیجات و همچنین میوه جات به میزان کافی استفاده نمایند زیرا در آنها مواد معدنی و همچنین ویتامین ها به مقادیر قابل توجهی موجود است و از شیرینی طبیعی برخوردار هستند که این امر سبب گردیده در اضافه وزن بیماران اثرگذار باشد.

موارد ذکر شده از شیوه های مناسبی است که دکتر کوهدانی متخصص تغذیه برای افزایش وزن به تمامی بیمارانی که دارای کاهش وزن شدیدی هستند توصیه می نمایند.

نکات کلیدی در افزایش وزن بیماران

دکتر کوهدانی به بیماران متذکر می شوند که تمرکز بیشتر خود را بر روی مواد غذایی مفید و سالم بگذارند. هرچند که این موادغذایی از کالری بالای برخوردار هستند اما حاوی مواد مغذی بوده که نیاز ضروری بدن است.

بر اساس تحقیقاتی که متخصصین تغذیه بر روی مواد غذایی سالم انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که افراد بهتر است که از غذاهایی که دارای کالری بالای هستند و همچنین لبریز از مواد مغذی بوده را در برنامه رژیم غذایی خود بکارببرند، زیرا هدف اصلی تامین مواد مغذی، منرال ها، ویتامین ها و همچنین دریافت انرژی مورد نیاز بدن است.

نکات کلیدی در افزایش وزن بیماران

نکات کلیدی در افزایش وزن بیماران

در این بین بایستی به نکات کلیدی که در افزایش وزن افرد تاثیرگذار هستند را متذکر شویم که عبارتند از:

بهتر است که در کنار صبحانه مقداری کره بادام زمینی را بر روی یک تکه نان سبوس دار آغشته کرده و سپس آن را میل نمایم.

در کنار املت صبحانه لازم است که به آن یک تخم مرغ اضافه و همچنین مقداری پنیر را اضافه نمایم تا از این طریق کالری بیشتری را در وعده صبحانه دریافت نمایم.

مقداری کرده بادام زمینی را به سیب خورده شده بیفزایم و سپس آن را میل نمایم.

به آجیل و دانه های خوراکی خود مقداری عسل بیفزایم و آن را به عنوان یک میان وعده مناسب مصرف کنیم.

با کمک سس و همچنین پنیر پیتزا به سیب زمینی خود مقدار زیادی کالری بیافزاید.

سبزیجات نشاسته ای نظیر ذرت شیرین و همچنین سیب زمینی را در میان وعده های خود استفاده نماید.

از آب میوه های طبیعی و همچنین شیرپرچرب به همراه عسل نیز برای بالا بردن کالری بیشتر استفاده کنید.

بهتر است جهت خوش طعم کردن مواد غذایی خود از ادویه و یا چاشنی های استفاده نمایم که سبب اشتهای شما به وعده های غذایی شود.

نکات ذکر شده برنامه غذایی میتواند در افزایش وزن شما تاثیرگذار باشد.

متخصص تغذیه

بطور کلی پزشکانی که از دانش و علم تغذیه گسترده ی برخوردار هستند و در این زمینه به فعالیت میپردازند و علاوه براین اطلاعات زیادی در خصوص اهمیت و همچنین خواص مواد غذایی بهره مند هستند

« متخصص تغذیه» می گویند. همانطور که می دانید اصلی ترین و همچنین مهم ترین نیاز انسان خوارک است که در این راستا علم تغذیه افراد را جهت دستیابی به یک برنامه غذایی حساب شده و همچنین مفید مساعدت می نماید. ضرورت و توجه فرد به پزشک تغذیه زمانی در میان مردم جامعه رایج شد که افراد به تاثیر تغذیه سالم در طول عمر و همچنین اثرگذاری آن بر روی سلامتی روح و جسم بیشتر از همیشه اهمیت دادند.

وظایف متخصص تغذیه

پزشک مربوطه بایستی بر مبنای موقعیت بیماران نظیر بزرگسالان، کودکان و میانسالان و با توجه به لاغر و یا چاق بودن آنها و بیماری های متعددی که در پی آن به آنها مبتلا شده اند تغذیه مناسب و همچنین میزان آن را در طی روز مشخص نمایند. در بعضی از موارد افرادی که دارای بیماریهای ویژه ای مانند بیماران سرطانی، کلیوی، دیابتی هستند مستلزم یک رژیم غذایی مناسبی هستند که باید تحت نظر پزشک متخصص تغذیه از آن پیروی نمایند.

ویژگی های یک پزشک متخصص تغذیه خوب

یک متخصص تغذیه خوب بایستی از مشخصه های که در زیر به آن اشاره می نمایم پیروی کنند که عبارتند از:

متخصص تغذیه در این راستا بایستی بسیار صبور و همچنین با حوصله باشد و کلیه مشکلاتی که بیماران با آن مواجه هستند را جهت یک رژیم غذایی مطلوب و مناسب لحاظ نماید.

خوش اخلاق بوده و با مراجعه کنندگان خود رفتار مناسبی داشته باشد.

سلامتی و بهبودی بیماران را اولویت کاری خود بداند و به فکر منفعت های مالی خود نباشد.

از علم کافی در خصوص مواد غذایی و همچنین کلیه خوراکی های که در اختیار همه قرار دارد از اطلاعات لازم برخوردار باشد.

سلامت روانی و روحی بیماران

اضافه بر بهبود وضعیت جسمی بیماران، به سلامت روانی و روحی بیماران و همچنین نوع شیوه زندگی آنان نیز توجه بسزایی داشته باشد.

درخصوص انواع مختلف رژیم های غذایی از علم و اطلاعات کافی و جامعی برخوردار باشد.

یکی از ویژگی های مهمی که یک متخصص تغذیه بایستی از آن برخوردار باشد این است که اطلاعات و همچنین علم خود را در عرصه مواد غذایی به روز و جدید نماید.

موقعیت و شرایط بیمار را در زمان تجویز رژیم غذایی مناسب و مفید را لحاظ نماید.

کلیه موارد ذکر شده از ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب است که دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن دارای تمامی این مشخصه هاست که شما میتوانید به راحتی از تمامی تجربیات و مهارت های که در این عرصه کسب کرده اند بهره مند شوید.

ارتباط متخصص تغذیه و رژیم غذایی

بطور کلی به اقسام و انواع مواد غذایی که افراد در طی روز از آن استفاده می نمایند « رژیم غذایی» می گویند. که می توان بیان کرد کار اساسی و مهمی که متخصصین تغذیه در این امر می توانند انجام دهند انتخاب یک برنامه غذایی مناسب بر مبنای شرایط جسمی بیمار است.

پزشک مربوطه اندازه کالری، املاح موجود در کلیه خوراکی ها و همچنین میزان ویتامین ها را انتخاب می کند و در این راستا به شخص بیمار جهت دستیابی به اندامی سالم و مفید مساعدت های لازم را می نماید.

ارتباط متخصص تغذیه و رژیم غذایی

ارتباط متخصص تغذیه و رژیم غذایی

در مراجعه حضوری شما به متخصص تغذیه اولین چیزی که پزشک از شما درخواست می کند اختصاص به این موضوع دارد که لیست کاملی از برنامه های غذایی که در طی روز و یا هفته از آن استفاده می نماید را بصورت کامل ذکر کنید تا پزشک برمبنای همان شیوه ی برنامه غذایی شما یک رژیم غذایی مناسبی را جهت حفظ سلامتی بیمار تنظیم نماید.

ایجاد انگیزه

متخصص تغذیه مجرب موظف است که در ارتباط دوطرفه که با بیمار برقرار می شود انگیزه ی او را جهت دستیابی به وزن ایده آل و مناسب ایجاد نماید مخصوصاً در افرادی که با کاهش وزن زیادی همراه هستند.

پزشک تغذیه جهت افرادی که با لاغری مفرط همراه هستند یک برنامه غذایی منظم به همراه دستورالعمل هایی که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند را ارائه می نماید. به دلیل کاهش وزنی که این گروه از بیماران دارند متخصص تغذیه بیشتر در برنامه غذایی آنها از کربوهیدرات ها و همچنین چربی های سالم و مفید به همراه داروهایی اشتها آور را تجویز می نمایند.

در این بین سوالی که ممکن است برای بیشتر شما پیش آید این است که در چه زمانی بایستی فرد به پزشک متخصص تغذیه مراجعه نماید:

در مجموع زمانیکه بیماران با کمبودها، مشکلات گوارشی و همچنین ناهماهنگی های در بدن که ناشی از شیوه نادرست مصرف مواد غذایی است همراه می شوند باید به منظور بهبود وضعیت جسمی بدن به متخصص تغذیه که در این عرصه از اطلاعات کافی برخوردار است مراجعه نمایند.

با ذکر مثال های در ذیل در این خصوص توضیحات بیشتری را برای شما ارائه می نمایم:

a) طبق نظر پزشکان متخصص تغذیه هر فرد بایستی بین یک تا دو بار در طی روز حرکات روده ی منظم داشته باشد در غیر اینصورت فرد باید حتماً به پزشک متخصص تغذیه برای رفع این مشکل مراجعه نماید.

b) چنانچه از یک سبک برنامه غذایی نادرستی پیروی می نماید که در اثر آن به صورت نامنظم با کاهش وزن و یا افزایش وزن همراه می شوید بایستی به پزشک متخصص تغذیه جهت رفع این مشکل مراجعه نماید تا با بهره مندی از یک رژیم غذایی بنیادی به وزن ایده آل و مناسب خود دست یابید.

c) بیمارانی که با رفلکس و یا سوزش معده همراه هستند لازم است که برای درمان خود به پزشک متخصص تغذیه مراجعه نمایند.

d) افزایش و همچنین کاهش اشتها در هر فرد علت خاصی دارد که متخصصین تغذیه با انجام آزمایشات لازم علت عارضه را جستجو کرده و مراحل درمانی را به منظور حفظ سلامتی بیماران اعمال می نمایند.

با ذکر مثال های در ذیل در این خصوص توضیحات بیشتری را برای شما ارائه می نمایم:

با ذکر مثال های در ذیل در این خصوص توضیحات بیشتری را برای شما ارائه می نمایم:

افزایش کلسترول خون در بیماران

e) افزایش کلسترول خون در بیماران ممکن است که به علت عوامل متعددی روی دهد، که بیماران با مراجعه به پزشک متخصص و بهره مندی از یک رژیم غذایی مناسب میتوانند میزان کلسترول خون را بصورت قابل توجهی کاهش دهند.

f)   چنانچه فرد رژیم غذایی مناسب و همچنین فعالیتهای ورزشی منظمی را در طی روز انجام می دهد و به وزن مناسب و ایده آل خود نمی رسد لازم است که به مجرب ترین پزشک متخصص تغذیه مراجعه نمایند.

g) در صورتی که فرد به هیچ یک از مواد غذایی سالم اشتهایی ندارد و به تدریج با کاهش وزن شدید همراه است می بایست به پزشک تغذیه به منظور روند بهبود وضعیت جسمی خود مراجعه نماید.

h) یکی از موارد مهمی دیگری که مراجعه به پزشک متخصص تغذیه را می طلبد دوران بارداری بانوان است تا در این دوره حساس بتوانند از یک برنامه غذایی مطلوب که از ارزش غذایی کاملی برخوردار است نیز بهره مند شوند.

کلیه موارد بیان شده از حالاتی است که فرد در صورت بروز هر یک از آنها برای رفع این عارضه می تواند به پزشک متخصص تغذیه مراجعه نماید. ما در این راستا دکتر کوهدانی را به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن به شما معرفی می نمایم.

تغذیه مناسب برای افزایش وزن در بدنسازی

یک بخش از بدنسازی که همچون تمرین کردن در این امر ضرورت دارد « برنامه غذایی » افراد است. مصرف موادغذایی مفید و سالم سبب می شود که مواد مغذی ضروری عضله ها جهت بازیابی بعد از تمرینات ورزشی باعث رشد و همچنین قوی تر شدن آنها نیز شود.

خلاف این موضوع، مصرف مواد غذایی نامناسب و اینکه به میزان کافی از مواد غذایی سالم استفاده نکردند باعث میشود که فرد به نتیجه مطلوب که افزایش وزن است دست پیدا نکند. افرادی که برای افزایش وزن از تمرینات بدنسازی استفاده می نمایند باید مواد غذایی که در زیر به آن اشاره می نمایم را در این دوره مصرف نمایند که شامل:

تغذیه مناسب برای افزایش وزن در بدنسازی

تغذیه مناسب برای افزایش وزن در بدنسازی

ماهی، گوشت قرمز،گوشت ماهی که شامل:

۱)    سینه مرغ ۲) استیک ۳) سینه مرغ ۴) سالمون ۵) تیلاپیا ۶) کاد ۷) گوشت قرمز

لبنیات شامل:

۱)    پنیر ۲) واس ۳) پنیر خامه ای ۴) شیر کم چرب

غلات شامل:

۱)    کراکر ۲) بلغور جو دو سر ۳) نان ۴) پاپ کرن ۵) کوینو

میوه ها

۱)    سیب ۲) موز ۳) پرتغال ۴) توت ها ۵) هندوانه ۶) هلو ۷) انگور ۸) گلابی

سبزیجات نشاسته ای

۱)    باقلا ۲) سیب زمینی ۳) ذرت ۴) نخود فرنگی

سبزیجات شامل:

۱)    سبزیجات برگ دار ۲) بروکلی ۳) گوجه فرنگی ۴) اسفناج ۵) مارچوبه ۶) لوبیا سبز ۷) کدو سبز ۸) خیار ۹) فلفل ۱۰) قارچ

آجیل ها و دانه ها شامل:

۱)    دانه چیا ۲) بذر کتان ۳) گردو ۴) بادام ۵) دانه آفتابگردان

حبوبات و لوبیا ها شامل:

۱)    لوبیا چیتی ۲) عدد ۳) نخود ۴) لوبیا قرمز

روغن ها

۱)    روغن آووکادو ۲) روغن زیتون ۳) روغن بذر کتان ۴) روغن کانولا

لازم به ذکر است که نوع مواد غذایی که بایستی مصرف نماید در دوران کات و یا حجم گیری هیچ فرقی نداشته، فقط اندازه هاست که با هم متغیر هستند.

روغن ها

روغن ها

مواد غذایی محدود شونده

افرادی که به منظور افزایش وزن و حجیم کردن عضلات خود از تمرینات بدنسازی استفاده می نمایند باید در این دوران از مصرف بعضی از مواد غذایی خودداری نمایند. زیرا همانطور که مواد غذایی متعددی در این دوران بدن به آن نیاز دارد، مواد دیگری هستند که مصرف آنها برای این دوران ممنوعیت دارد که عبارتند از:

الکل

لازم است متذکر شویم مصرف الکل سبب شده که بر روی عضله ها و همچنین چربی سوزی بدن تاثیر منفی بگذارد به خصوص اگر فرد از این نوشیدنی به مقادیر زیادی استفاده نماید.

قندهای اضافه شده

موارد ذکر شده در زیر دارای کالری زیادی بوده اما فاقد از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند که شامل:

۱)    شیرینی ۲) کیک ۳) کوکی ۴) دونات ۵) بستنی ۶) انواع نوشیدنی ها شیرین من جمله نوشیدنی های ورزشی و همچنین نوشابه.

مواد غذایی سرخ شده

این سری از مواد غذایی سبب افزایش بیماریهای التهابی می شود بطور قطع اگر فرد آنها را بیش از حد میل نماید همچون استریپ مرغ، ماهی سرخ شده، پیاز حلقه ای سرخ شده، سرخ شده سیب زمینی

که افراد در این دوره باید مصرف آنها را تا حد زیادی محدود نمایند همچنین پیش از رفتن به باشگاه بهتر است که فرد از مصرف مواد غذایی که هضم آنها در بدن به کندی انجام می گیرد نیز پرهیز نمایید زیرا احتمال دارد که در حین انجام تمرینات ورزشی فرد با درد در ناحیه معده همراه شوند.

مواد غذایی سرخ شده

مواد غذایی سرخ شده

در این میان بعضی از مواد غذایی هستند که فرد بایستی از مصرف آنها خودداری نماید که عبارتند از:

غذاهای پرچرب

مانند غذاهای کره ای، وعده های غذایی بسیار چرب، خامه های که دارای چربی بالای هستند، انواع سس ها

مواد غذایی غنی شده از فیبر

مصرف لوبیاها و همچنین سبزیجات چلیپایی همچون گل کلم و یا کلم بروکلی

نوشیدنی های گازدار

نوشابه های رژیمی و یا آب گازدار

کلیه موارد ذکر شده لیستی از مواد غذایی هستند که افرادی که به منظور افزایش وزن به باشگاه مراجعه می نمایند باید در این دوره از خوردن آن خودداری نمایند.

مکمل های بدنسازی

در ادامه مقاله متخصص تغذیه برای افزایش وزن لازم است که در مورد مکمل های بدنسازی نیز مطالبی را ارائه نمایم. اکثر بدنسازان به دلیل حجیم کردن عضله های خود از مکمل های خوراکی در طول دوره تمرینات ورزشی استفاده می نمایند که باید متذکر شد برخی از این مکمل ها مفید و برخی دیگر اثرگذاری مثبتی بر روی بدن فرد دارد. به این ترتیب بهترین مکمل های بدنسازی که افراد اجازه مصرف آن را در طی تمرینات ورزشی دارند شامل:

مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی

پروتئین وی

یکی از شیوه های ساده به منظور بالا بردن دریافت پروتئین مصرف « پودر پروتئین وی » است.

کراتین

کراتین انرژی مورد نیاز جهت عضله ها را تامین می نماید که در مدت تمرینات بدنسازی تعداد تجدید آن را به مراتب افزایش دهیم. این مکمل بدنسازی در انواع و همچنین برندهای متعددی در بازار موجود است که باید متذکر شد اثرگذارترین کراتین ها « کراتین مونوهیدرات » هاست.

کافئین

کافئین که بیشتر در چای و قهوه موجود است سبب گردیده که فرد کمتر احساس خستگی کند و همچنین باعث می شود که وی استوارتر و سخت تر نسبت به قبل بتواند تمرینات بدنسازی خود را انجام دهد.

لازم به ذکر است چنانچه میزان کالری دریافتی مورد نیاز بدنتان را کمتر کرده اید می توانید مکمل مولتی ویتامین مینرال را که جزء مناسب ترین مکمل های بدنسازی است را جایگزین نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست دکتر تغذیه خوب در محدوده پیروزی دیدن کنید.

مزیت های بدنسازی در افزایش وزن

همانطور که توضیح دادیم دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه برای افزایش وزن در بیمارانی که با کاهش وزن و یا لاغری مفرط همراه هستند یکی از موثرترین تمریناتی را که سبب حجیم شدن عضله های بدن در این بیماران می شود را انجام تمرینات بدنسازی معرفی می نمایند

زیرا فرد به منظور ساخت عضله های بدن و همچنین تثبیت آن بایستی به صورت مرتب و منظم تمرینات ورزشی خود را انجام دهد. برهمین اساس انجام تمرینات بدنسازی از مزیت های متعددی جهت سلامتی برخوردار است. فرد در این دوره از تمرینات هوازی و همچنین قدرتی برای فرم دهی به عضلات بدن استفاده می نماید. انجام تمرینات قدرتی علاوه بر قوی تر شدن عضلات در افزایش سایز فرد نیز تاثیرگذار است.

مزیت های بدنسازی در افزایش وزن

مزیت های بدنسازی در افزایش وزن

بهتر است بدانید که انجام تمرینات هوازی که بدنسازان به طور معمول جهت کاهش تجمع چربی های بدن بکار میبرند سبب بهبود سلامت قلب در فرد می شود. افرادی که از کاهش وزن بیش از حد خود رنج می برند بهتر است که در کنار تمرینات بدنسازی از یک برنامه غذایی مناسب و صحیح نیز استفاده نمایند زیرا هر دوی این فعالیت ها در کنار هم سبب افزایش وزن در این گروه از افراد می شود.

نتیجه گیری

امروزه در بین افرادی که از اضافه وزن بالا رنج می برند افراد دیگری نیز هستند که از کاهش وزن شدید و یا لاغری مفرط خود احساس نارضایتی می کنند. در اولین اقدامی که این بیماران برای رفع مشکل خود میتوانند انجام دهند مراجعه به پزشک متخصص تغذیه و انجام آزمایشات لازم به منظور دستیابی به علت کاهش وزن است.

به این ترتیب این گروه از بیماران با پیروی از یک برنامه ی غذایی مناسب و استفاده از مواد غذایی که در افزایش وزن آنها تاثیرگذار است میتوانند به وزن مناسب و ایده آل خود دست یابند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید