متخصص تغذیه بیماران کرونایی

بهترین متخصص تغذیه کودکان در تهران
بهترین متخصص تغذیه کودکان در تهران
2021/02/24
مواد غذایی مفید برای آلودگی هوا
مواد غذایی مفید برای آلودگی هوا
2021/03/11
متخصص تغذیه بیماران کرونایی

متخصص تغذیه بیماران کرونایی

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع متخصص تغذیه بیماران کرونایی آشنا شوید.

متخصص تغذیه بیماران کرونایی و کارشناس تغذیه هر دو در زمینه تغذیه تخصص دارند و مطالعه کرده اند که چگونه رژیم غذایی و مکمل های غذایی می توانند بر سلامتی شما تاثیر بگذارند. هر دو متخصص مراقبت های بهداشتی محسوب می شوند، اما از عناوین نباید به جای یکدیگر استفاده شود. متخصصان تغذیه تمایل دارند که تحصیلات و مدارک بیشتری داشته باشند، اما گاهی اوقات این گونه نیست.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه بیماران کرونایی با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

متخصص تغذیه بیماران کرونایی

متخصص تغذیه بیماران کرونایی

در ادامه، برای توضیح بیشتر مطلب متخصص تغذیه بیماران کرونایی، سوالاتی را مطرح کرده ایم و به توضیح آنان می پردازیم. با ما باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

۱- عملکرد متخصص تغذیه بیماران کرونایی چگونه است؟

۲- فرصت های شغلی برای متخصص تغذیه بیماران کرونایی به چه صورت می باشد؟

۳- تغذیه ورزشی توسط متخصص تغذیه بیماران کرونایی چگونه است؟

۴- تفاوت متخصصان تغذیه بیماران کرونایی و متخصصین رژیم درمانی در چیست؟

۵- فعالیت متخصصین تغذیه بیماران کرونایی به چه صورت می باشد؟

۶- آموزش به متخصص تغذیه بیماران کرونایی چگونه است؟

۷- توصیف شغل متخصص تغذیه بیماران کرونایی چگونه است؟

۸- مواد غذایی مختلف که متخصصان تغذیه بیماران کرونایی به استفاده از آن توصیه می کنند، چیست؟

۹- نتیجه گیری

 

عملکرد متخصص تغذیه بیماران کرونایی

یک متخصص تغذیه بیماران کرونایی، همان متخصص رژیم غذایی است که شاخه ای از دانش مربوط به رژیم غذایی و تاثیرات آن بر سلامتی را بررسی می کند. یک متخصص تغذیه معمولاً با مشتری کار می کند تا تغذیه وی را بر اساس شرایط پزشکی و یا اهداف فردی تغییر دهد.

عملکرد متخصص تغذیه بیماران کرونایی

عملکرد متخصص تغذیه بیماران کرونایی

یک متخصص تغذیه ثبت شده برای دریافت گواهینامه باید موارد زیر را تکمیل کند:

  • مدرک لیسانس با دوره های آموزشی مورد نیاز جهت تایید شورای اعتباربخشی؛ آکادمی تغذیه و رژیم غذایی برای آموزش در تغذیه و رژیم های غذایی را تکمیل کند.
  • تجربه تحت نظارت در یک مرکز مراقبت های بهداشتی معتبر؛ آژانس اجتماعی یا شرکت خدمات غذایی را داشته باشد.
  • یک آزمون ملی که توسط کمیسیون ثبت رژیم ها برگزار می شود را انجام دهد.
  • علاوه بر این، یک متخصص تغذیه برای حفظ گواهینامه هیئت مدیره باید هر ساله شرایط آموزش حرفه ای را ادامه دهد.

متخصصان تغذیه بیماران کرونایی اغلب در خدمات غذایی یا به عنوان بخشی از یک تیم پزشکی در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی فعالیت می کنند. متخصصان تغذیه گاهی در دانشگاه ها استخدام می شوند، جایی که می توانند مسائل بهداشتی و عمومی مربوط به رژیم غذایی و تغذیه را آموزش دهند، تحقیق کنند و یا به آن ها بپردازند. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی همچنین مدارک معتبری را ثبت کرده است.

کنیسین های رژیم غذایی تغذیه به طور معمول دارای مدرک کاردانی هستند

تکنیسین های رژیم غذایی تغذیه به طور معمول دارای مدرک کاردانی هستند و در کنار متخصصان تغذیه ثبت شده کار می کنند. آن ها با حروف NDTR  تکنیسین رژیم غذایی تغذیه، شناخته می شوند.عنوان “متخصص تغذیه”  را می توان برای هر کسی که توصیه های عمومی تغذیه ای را ارائه می دهد، به کار برد. متخصصان تغذیه نظیر متخصصان رژیم غذایی نیستند و حتی کسانی که هیچ آموزش حرفه ای ندارند، می توانند از نظر قانونی خود را متخصص تغذیه بنامند.

بر خلاف کارشناسان تغذیه، که صلاحیت تشخیص اختلالات خوردن و طراحی رژیم های غذایی برای درمان شرایط خاص پزشکی را دارند؛ متخصصان تغذیه با اهداف و رفتارهای عمومی تغذیه ای سر و کار دارند.

متخصصان تغذیه غالباً در مدارس، بیمارستان ها، سفره خانه ها، مراکز مراقبت طولانی مدت و سازمان های ورزشی استخدام می شوند. با این اوصاف، بسیاری از کارشناسان تغذیه دارای مدارج پیشرفته و مورد تایید متخصصان تغذیه هستند تا عنوان محافظت شده متخصص تغذیه معتبر (CNS) را به دست آورند. این امر به خصوص در مورد متخصصان تغذیه ورزشی صادق است.

این عنوان باید از طریق شورای صدور گواهینامه متخصصان تغذیه (CBNS) به دست آید. متقاضیان باید قبل از اجازه نشستن برای آزمون، دارای مدرک کارشناسی ارشد تغذیه (یا رشته مشابه) و حداقل ۱۰۰۰ ساعت تجربه عملی داشته باشند.

کسانی که از تابلوهای CBNS عبور کرده اند

فقط کسانی که از تابلوهای CBNS عبور کرده و شرایط تجربی عملی را داشته اند، می توانند به طور قانونی حروف “CNS” متخصص تغذیه مجاز را به نام خود اضافه کنند. سایر متخصصان تغذیه، مانند مربیان بهداشت، به یک برنامه آموزشی گسترده نیاز ندارند.

مربیان بهداشت فقط ممکن است، به چندین هفته آموزش از طریق شورای ورزشی در سازمان معتبر دیگری نیاز داشته باشند. متخصص تغذیه بیماران کرونایی که در زمینه تغذیه عملکردی تخصص دارند، قبل از نشستن در یک آزمون اداره شده توسط شورای اعتباربخشی تغذیه جامعه، باید دوره مورد تایید انجمن ملی متخصصان تغذیه و سپس ۵۰۰ ساعت تجربه عملی را گذرانده باشند.

شرایط مجوز می تواند در هر منطقه ای متفاوت باشد. برخی از مناطق فقط به متخصصان تغذیه ثبت شده مجوز می دهند، در حالی که برخی دیگر در صورت تایید مجوز یکی از موارد فوق الذکر، به متخصصان تغذیه مجوز می دهند.

کسانی که از تابلوهای CBNS عبور کرده اند

کسانی که از تابلوهای CBNS عبور کرده اند

فرصت های شغلی برای متخصص تغذیه بیماران کرونایی

تقریباً ۷۰۹۰۰ متخصص در کشور به عنوان متخصصان تغذیه بیماران کرونایی و کارشناس تغذیه مشغول به کار هستند. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ انتظار می رود که این صنعت، ۱۱ درصد رشد کند. زیرا شرکت ها، مدارس و سازمان های ورزشی مزایای بهبود رفتار تغذیه ای را تشخیص می دهند.  طبق آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط   حقوق و دستمزد سالانه متخصصان تغذیه بسته به شرایط شغلی آن ها متغیر است.

اگر می خواهید با یک متخصص تغذیه کار کنید، بهترین کار این است که با پزشک خود در مورد نیازها و اهداف خود صحبت کنید. اگر نیاز شما پزشکی باشد (مانند دیابت، بیماری کلیوی یا سرطان) یا اگر هدف شما لاغر شدن یا بهبود سلامت کلی شماست، به یک متخصص تغذیه ارجاع می شوید.

همچنین با توجه به شیوع کرونا بسیاری از افراد به دلیل ماندن در خانه بیشتر نیازمند متخصصان تغذیه هستند که در این زمینه مراجعه به دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی می تواند امری ضروری در نظر گرفته شود. متخصصان و کارشناسان تغذیه، سلامت مشتریان خود را ارزیابی می کنند و بر اساس یافته های خود، آن ها را به مشتری ها توصیه می کنند که کدام غذاها را بخورند. هر دو، متخصص غذا و رژیم هستند و هر دو از مشاغل بهداشتی محسوب می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست دکتر تغذیه خوب در محدوده پیروزی دیدن کنید.

نقش متخصص تغذیه بیشتر از یک کارشناس تغذیه می باشد

به طور کلی، نقش متخصص تغذیه بیشتر از یک کارشناس تغذیه می باشد. در حالی که هر کسی می تواند برای تحصیل در رشته های بهداشت و تغذیه به دانشگاه برود. بسته به جایی که شخص می خواهد تمرین کند، مجوزها و گواهینامه های خاصی وجود دارد که باید از آن ها استفاده نماید.

بعد از گرفتن مدرک لیسانس در دانشگاه معتبر، متخصصان تغذیه معمولاً دوره کارآموزی یا عملی را در یک مرکز بهداشتی، شرکت خدمات غذایی، بیمارستان یا سازمان دیگر به پایان می رسانند. متخصص تغذیه بیماران کرونایی، برنامه غذایی و تغذیه ای را ترتیب می دهند و عادات غذایی سالم را برای پیشگیری و درمان بیماری ترویج می کنند. آن ها در مشاغل خدمات غذایی کار می کنند، یا با بیماران در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز بهداشتی کار می کنند.

متخصصان تغذیه همچنین در کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند، جایی که ممکن است کلاس های تغذیه و سلامتی را تدریس کنند، تحقیق کنند و یا روی مسائل بهداشت عمومی تمرکز کنند.

سایر متخصصان تغذیه تصمیم می گیرند که به یک عمل خصوصی بپردازند، به پزشکان فرصت می دهند تا گزینه های خلاقانه تری برای کمک به دیگران و توسعه دانش خود داشته باشند. بسیاری از پزشکان، دستیاران پزشکان، متخصصان عمل جراحی و پزشکان طب طبیعی، پس از انجام کار اضافی در مطالعه علوم غذا و تغذیه، تغذیه بالینی را انجام می دهند.

نقش متخصص تغذیه بیشتر از یک کارشناس تغذیه می باشد

نقش متخصص تغذیه بیشتر از یک کارشناس تغذیه می باشد

یکی از تفاوت های عمده

یکی از تفاوت های عمده این است که یک متخصص تغذیه می تواند به تشخیص اختلالات خوردن کمک کند یا به برنامه ریزی وعده های غذایی برای مدیریت علائم مشکلات سلامتی کمک کند. در حالی که کارشناسان تغذیه مطمئناً می توانند در این زمینه ها حمایت کنند، اما بیشتر کار آن ها رفتار غذایی است. آن ها به مشتریان در مورد تغذیه عمومی و خواص سلامتی در غذا می آموزند و نظارت بر تغذیه را ارائه می دهند.

توجه به این نکته مهم است که فقط متخصصان تغذیه ای که در کمیسیون ثبت رژیم های غذایی (CDR) ثبت نام کرده اند، می توانند به طور قانونی خود را به عنوان پزشک رژیم های غذایی ثبت شده معرفی کنند.  اگر می خواهید به عنوان یک متخصص تغذیه بیماران کرونایی ثبت شده کار کنید و می خواهید مدرکی در رژیم غذایی به دست آورید، باید تحصیلات خود را تکمیل کنید.

بعضی از مدارس، برنامه های علوم تغذیه را با انتخاب دوره های اضافی برای تبدیل شدن به یک کارشناس رژیم درمانی ثبت شده ارائه می دهند. اگر ترجیح می دهید تا بدون این که متخصص تغذیه شوید و مدرک علوم تغذیه را دنبال کنید، می توانید در کلاس های آموزشی تحت آموزش متخصصین تغذیه فعالیت کنید.

مراجعه به دکتر کوهدانی

مراجعه به دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی می تواند کمک شایانی در این زمینه به شما کند. به خاطر داشته باشید، بسیاری از علاقه مندان به تغذیه در آنجا وجود دارند که ادعا می کنند متخصص بهداشت هستند.

اگر واقعاً می خواهید در این زمینه کار کنید و در آن موفق و مثمر ثمر باشید، به مدارک معتبر احتیاج دارید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای فعالیت کنید و یا در مطب پزشک یا در بیمارستان کار کنید، احتمال زیادی وجود دارد که برای انجام این کار آموزش های لازم را ببینید.

متخصصان تغذیه و کارشناسان تغذیه معمولاً برای صلاحیت، استخدام به مدرک لیسانس رژیم های غذایی می کنند. متخصصان تغذیه همچنین ممکن است، مدیریت خدمات غذایی یا علوم غذایی را مطالعه کنند. به خاطر بسپارید که بسیاری از کشورها مجوز تغذیه برای متخصصان تغذیه را می خواهند.

بعید نیست که متخصصان تغذیه و کارشناسان تغذیه دارای مدارج پیشرفته باشند. برخی از کارفرمایان ممکن است، به مدرک کارشناسی ارشد یا تجربه کاری مربوطه نیاز داشته باشند. کسانی که مدرک پیشرفته یا گواهینامه در یک منطقه خاص را کسب کرده اند، ممکن است تا از چشم انداز شغلی بهتر و درآمد بالاتر برخوردار شوند.

علوم غذایی مرتبط با فعالیت متخصص تغذیه بیماران کرونایی

به برخی از متخصصان تغذیه، کارشناس غذا نیز گفته می شود. به طور معمول، کارشناس مواد غذایی برای تولیدکنندگان مواد غذایی، مشاغل خرده فروشی یا ارتقاء سلامت بهداشت عمومی کار می کنند. برخی از متخصصان تغذیه به عنوان دستیار رژیم درمانی یا روزنامه نگار غذا فعالیت می کنند.

علوم غذایی رشته مشابهی است که فرصت های شغلی منحصر به فردی را ارائه می دهد. کارشناسان مواد غذایی متخصصانی هستند که تمرکز خود را بر روی تحقیقات مربوط به تولید مواد غذایی متمرکز می کنند. بعضی از مدارس، علوم غذایی را به عنوان حوزه تخصصی ارائه می دهند.

علوم غذایی خواص شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی غذا را در رابطه با فرآوری و ذخیره سازی مواد غذایی در نظر می گیرد. اگر شما به دانش موجود در مورد سلامتی و نحوه مدیریت کیفیت غذا علاقه مند هستید، ممکن است بخواهید برنامه ای پیدا کنید که بحث علوم غذایی را ارائه دهد.

برنامه های مرتبط به ارائه مدرک معتبر

برنامه های مرتبط به ارائه مدرک معتبر به شما کمک می کنند تا یک برنامه مناسب را پیدا کنید که با حرفه و اهداف آموزشی شما نیز مطابقت داشته باشد. به طور کلی، متخصصان تغذیه اطلاعات و راهنمایی های مبتنی بر شواهد را در مورد تاثیرات غذا و تغذیه بر سلامتی و سلامت انسان (در سطح فردی یا جمعیتی) یا حیوانات ارائه می دهند. مهم است که متخصصان تغذیه درک خوبی از مبانی علمی تغذیه داشته باشند.

متخصصان تغذیه کاردانی ثبت شده (ANutrs) افرادی هستند که دارای حداقل سطح دانش و درک علوم تغذیه هستند. آن ها واجد شرایط و صلاحیت ارائه اطلاعات مبتنی بر شواهد هستند. متخصصان تغذیه ثبت شده (REuters) علاوه بر این، چندین سال تجربه عمل حرفه ای دارند و نشان داده اند که هر دو در استفاده از علوم تغذیه در حوزه تخصصی خود واجد شرایط و شایسته هستند.

برنامه های مرتبط به ارائه مدرک معتبر

برنامه های مرتبط به ارائه مدرک معتبر

تغذیه ورزشی توسط متخصص تغذیه بیماران کرونایی

ورزش و  تغذیه برای بهینه سازی عملکرد در ورزش بسیار ضروری می باشد. متخصصین تغذیه بیماران کرونایی استراتژی های تغذیه ای را ایجاد، اجرا و ارزیابی می کنند. آن ها نیازهای انرژی، مایعات و مواد مغذی برای ورزش را تعیین می کنند و به افراد و گروه ها توصیه های متناسب با رژیم غذایی اعم از ورزشکاران تفریحی، آماتورهای مشتاق تا نخبگان حرفه ای را ارائه می دهند. آن ها همچنین ممکن است تا در صنعت تغذیه ورزشی کار کنند. به عنوان مثال تولید محصولاتی برای ورزشکاران. یا ممکن است که در امور آموزش کار کنند، مانند دانشگاهی.

تغذیه بهداشت عمومی

متخصصان تغذیه بهداشت عمومی، سیاست ها و برنامه های تغذیه ای را ایجاد، اجرا و ارزیابی می کنند. با ایجاد شواهد و دانش علمی برای اطمینان از درک تأثیر غذا و رژیم غذایی بر سلامتی مردم و جوامع، و بهبود رژیم، تغذیه و سلامت مردم و جوامع، می توانند شامل بهبود سلامت، رسیدگی به نابرابری ها در تغذیه و سلامت، حمایت از تغذیه، تدوین یا راه اندازی و اجرای سیاست ها و برنامه ها، نظارت، ارزیابی رژیم غذایی در گروه ها، اجتماعات، آموزش و تولید شواهد تحقیقاتی مرتبط با غذا یا مواد مغذی و سلامتی باشند.

تغذیه بهداشت عمومی

تغذیه بهداشت عمومی

علوم تغذیه

یک متخصص تغذیه بیماران کرونایی پاسخ های متابولیکی و فیزیولوژیکی بدن به غذاها و مواد مغذی را بررسی می کند. متخصص تغذیه ممکن است، از تخصص خود در زمینه های زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، فیزیولوژی و ژنتیک یا سایر موارد دانش بنیان علمی استفاده کند. هدف آن ها درک عواملی است که نیاز به انرژی و مواد مغذی خاص را تعیین می کند.

در واقع ترتیب مراحلی که مواد بلعیده شده هضم می شوند و از یک فرم به شکل دیگر در بدن تغییر می یابد، این که چگونه مواد شیمیایی مرتبط با غذا می توانند باعث ایجاد یا جلوگیری از بیماری شوند یا عوامل خطر را تحت تاثیر قرار دهند، در حوزه کاری آن ها می باشد. کار آن ها ممکن است که به درک فرآیندهای آسیب شناختی در انسان و سایر حیوانات کمک کند. متخصصین تغذیه معمولاً در یک نقش تحقیقاتی در دانشگاه ها یا صنایع غذایی و موسسات تحقیقاتی و غیره به کار گرفته خواهند شد.

تغذیه غذایی

متخصصان تغذیه غذایی معمولاً به علم، مواد اولیه، سیاست، قانون و مقررات مربوط به مصرف یا بازاریابی یک ماده غذایی نگاه می کنند. نقش آن ها آموزش تغذیه، خدمات به مشتری، ارتقاء سلامت و ارزیابی، تعیین، اجرا و ابلاغ استانداردهای تغذیه ای و اطلاعات مربوط به مواد غذایی در محیط های تجاری و خدمات غذایی، بازاریابی، توسعه محصول، پشتیبانی نظارتی و تحقیقات علوم متفاوت خواهد بود.

نقش آن ها همچنین می تواند شامل توسعه جامعه، بهبود سلامت و همچنین راه اندازی خدمات باشد. متخصصان تغذیه غذایی به طور معمول در زمینه تغذیه، آموزش غذا، دانشگاه به عنوان یک محقق تغذیه و غذا، برای صنعت تولید مواد غذایی (تولید کالاهای مختلف از غذاهای کودک تا مکمل های غذایی)، صنایع خدمات غذایی (از عمده فروشان گرفته تا شرکت های پذیرایی) فعالیت دارند.

تغذیه غذایی

تغذیه غذایی

تغذیه حیوانات

متخصص تغذیه حیوانات، متخصصانی هستند که دانش اولیه خود را در مورد آناتومی، فیزیولوژی، متابولیسم و   تغذیه مهره داران برای یک گونه یا جنس به کار می برند. ویژگی های خاص گونه های معرفی شده را درک می کنند و این دانش را در زمینه رفاه، نیازهای غذایی و تغذیه ای آن ها به کار می برند. اختلالات، مشاوره دادن به دیگران در مورد این موضوع یا ساخت آزمایشاتی برای افزایش درک علوم تغذیه ای این گونه موارد می تواند موثر باشد.

متخصصان تغذیه حیوانات ممکن است مشاوره خود را انجام دهند و در صنعت، آموزش، دانشگاه یا … تحقیق و فعالیت کنند. اگر چه شباهت هایی وجود دارد، اما تفاوت های کاملاً قابل توجهی نیز بین این مشاغل وجود دارد.

متخصص تغذیه بیماران کرونایی و کارشناسان مرتبط در این حوزه، نقش های مختلفی دارند. تفاوت های اساسی بین کار و شرایط ثبت نام متخصصان تغذیه، متخصصان رژیم درمانی و کارشناسان تغذیه وجود دارد. انجمن تغذیه، متعهد به ارتقاء تغذیه افراد مبتنی بر شواهد هستند و هر یک از ثبت نام کنندگان ما باید شایستگی های علمی را در زمینه تغذیه داشته باشند و موافقت خود را با رعایت اصول اخلاقی دقیق اعلام کنند.

تغذیه حیوانات

تغذیه حیوانات

تفاوت متخصصان تغذیه و متخصصین رژیم درمانی

متخصصین رژیم غذایی و تغذیه می توانند در هنگام تمرین تحت نظارت دقیق یک متخصص تغذیه یا سایر متخصصان بهداشتی تنظیم شده، با بیماران حاد کار کنند. اگر می خواهید با بیماران بدون نظارت و یا متخصص رژیم های درمانی مورد نیاز در یک بیمارستان کار کنید، باید به عنوان یک متخصص رژیم غذایی آموزش ببینید و به مدرکی در رژیم غذایی نیاز دارید که می تواند به عنوان یک مدرک لیسانس یا فوق لیسانس باشد.

متخصصان تغذیه ثبت شده می توانند با افرادی که از قبل شرایط پزشکی دارند، کار کنند. البته این امر مربوط به مدیریت تغذیه یا درمان بیماری آن ها نیست (مگر این که با همکاری متخصص مراقبت های بهداشتی و مدیریت شرایط افراد) و پشتیبانی یا مشاوره ارائه شده این امر صورت گیرد.

اگر در حال بررسی این موضوع بوده اید که آیا کلاژن را به قهوه صبحانه خود اضافه کنید یا قهوه را به  همراه آب بخورید، احتمالاً شما با توصیه های تغذیه ای متخصص تغذیه که روزانه در معرض آن هستیم، همراه بوده اید. در همه حال، متخصصان تغذیه و متخصصین رژیم درمانی حضور دارند و شما به راحتی می توانید با آن ها به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

به عنوان متخصصان واجد شرایط با رویکرد مبتنی بر شواهد برای تغذیه سالم، آن ها توانایی تمایز بین واقعیت و نوع رژیمی که می گیرید را دارند. دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی نیز می تواند به شما در این زمینه راهنمایی و مشورت دهد و شما را با رژیم درمانی مناسب همراه کند.

حرفه تغذیه می تواند همه چیز را پوشش دهد.

در واقع حرفه تغذیه می تواند همه چیز را پوشش دهد. از نحوه رشد مواد غذایی تا آن چه مردم می خورند و نحوه تغییر رفتارها می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید متخصصان تغذیه را به عنوان  “کارشناسان تغذیه”  تصور كنيد كه یا خود، این علم را تولید می کنند یا از شواهد ثابت شده برای اجرای برنامه ها یا حمایت از تغییرات در سیستم غذایی استفاده می کنند.

یک متخصص تغذیه در نقش هایی کار می کند که آن ها از دانش تغذیه و غذا برای ارتقاء جوامع سالم استفاده می کنند. آن ها عمدتا در سطح جامعه، سازمان و جمعیت برای ارائه اطلاعات و مشاوره در مورد غذاها برای ارتقاء سلامت کار می کنند. انواع مختلفی از سازمان ها، اعم از شرکتی و غیر دولتی، از متخصصین تغذیه استفاده می کنند.

شما همچنین می توانید در سازمان های مرتبط با تغذیه یا صنایع غذایی با ارائه مشاوره در مورد فرمولاسیون محصولات سالم، تجزیه و تحلیل مواد غذایی یا اعمال مقررات غذایی و استانداردهای ایمنی کار کنید. اولویت های برخی از متخصصان تغذیه بیماران کرونایی با تغییر محیط و شرایط تغییر کرده است.

پایداری مواد غذایی

یکی دیگر از موارد در حال رشد برای متخصصان تغذیه، پایداری مواد غذایی است. این به معنای بررسی چگونگی اطمینان از تأمین غذایی سالم است که به طور عادلانه در بین مردم ما (و جهان) توزیع شده است.

تمرکز بر کاهش ضایعات، تأثیر بر گرم شدن کره زمین و حمایت از سلامت سیستم های کشاورزی و محیط زیست می تواند در این زمینه موثر باشد. روشن ترین راه برای درک تفاوت بین متخصصان تغذیه و متخصصان رژیم درمانی این است که در بخش مطالعات تغذیه خود، رژیم های غذایی را به عنوان یک تخصص در نظر بگیریم.

متخصصان تغذیه دارای شرایط اضافه شده برای کار تن به تن با بیماران در یک زمینه بالینی هستند. همچنین دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه در این زمینه، راهنمای بسیار مناسبی است.

پایداری مواد غذایی

پایداری مواد غذایی

مناطق مختلف در تعیین تغذیه مناسب

متخصصان رژیم درمانی می توانند در هر یک از مناطقی که متخصصان تغذیه کار می کنند، کار کنند. اما علاوه بر این، آن ها می توانند توصیه های تغذیه ای برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و شرایط سلامتی را ارائه دهند.

آن ها می توانند با افرادی که بیماری هایی مانند دیابت، آلرژی غذایی، اختلالات دستگاه گوارش دارند، از نظر بالینی کار کنند و به آن ها کمک می کنند تا شرایط خود را کنترل کنند.  یکی از اصلی ترین تفاوت ها از نظر آموزش برای متخصصان تغذیه بیماران کرونایی، مشاوره فردی است.

در کارشناسی ارشد، پزشکان، رژیم غذایی را در ۲۰ هفته در بیمارستان ها، خدمات غذایی و تغذیه جامعه ارائه می دهند. این امر به متخصصان تغذیه در صورت تمایل به کار در بیمارستان ها و عمل خصوصی مزایایی می دهد. رژیم های غذایی ورزشی یکی دیگر از رشته های محبوب است که اکثر باشگاه های بزرگ ورزشی رژیم درمانی استخدام می کنند. از آنجا که متخصصان تغذیه به مطالعه بیشتری نیاز دارند، نیازی نیست که بلافاصله وارد حرفه شغلی شوند.

بهتر است از قبل با نحوه ساختار دوره ها در کلاس های آموزشی آشنا شوند، سپس می توانند دوره کارشناسی خود را در رشته تغذیه انجام دهند و سپس تصمیم بگیرند که آیا این آموزش ها برای آن ها کافی است یا خیر و این که می خواهند کارشناسی ارشد رژیم های درمانی را ادامه دهند یا در همین حد کافی می باشد.

فکر می کنید شما مناسب رژیم های غذایی هستید؟ درباره این که چه چیزی برای رسیدن به آنجا لازم است، بیشتر تحقیق کنید و با پزشکان و متخصصان این حوزه بیشتر مشورت کنید. ما به شما دکتر کوهدانی را پیشنهاد می کنیم.

شواهد قابل بررسی در مطالعات تغذیه بیماران کرونایی

روشن است که متخصصان تغذیه بیماران کرونایی در درجه اول در سطح جمعیت در محیط های گسترده تر جامعه مانند مدارس و سازمان ها کار می کنند. متخصصان تغذیه می توانند با مشتری ها یک به یک کار کنند. اما برای افزودن لایه ای از سردرگمی، برخی از متخصصان تغذیه ممکن است تبلیغ کنند که در یک عمل خصوصی با مشتری کار می کنند. اصطلاحات” متخصص تغذیه “و” متخصص رژیم درمانی” در بعضی موارد از لحاظ کاری یکسان هستند.

اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. بنابراین در اصل هر کسی می تواند خود را با این نام ها صدا کند. این شامل کسانی است که دوره کوتاهی را از طریق یک ارائه دهنده خصوصی یا دوره ای را گذرانده اند که شامل اقدامات پزشکی مکمل می شود.

این افراد با استفاده از شواهد مختلف، آموزش های متفاوتی را می بینند و طیف وسیعی از روش های درمانی دیگر را در عمل خود اضافه می کنند. این طور نیست که بگوییم، هر یک از افراد خارج از آنجا که خود را متخصص تغذیه یا رژیم درمانی می نامند، لزوماً توصیه بد می کنند. به هیچ وجه؛ این فقط یک هشدار است. ممکن است در آنجا عده ای باشند که صلاحیت لازم را برای مشاوره به شما نداشته باشند.

اگر می خواهید از افراد و جوامع برای بهبود سلامت آن ها حمایت کنید، انتخاب یک دوره مبتنی بر شواهد برای مطالعات خود در زمینه تغذیه، یک نقطه شروع صحیح است. با تکیه بر علم، متخصصان تغذیه و متخصصان رژیم درمانی با هم همکاری می کنند تا جامعه ای شاد و سالم داشته باشند که به نفع همه ما است.

شواهد قابل بررسی در مطالعات تغذیه بیماران کرونایی

شواهد قابل بررسی در مطالعات تغذیه بیماران کرونایی

فعالیت متخصص تغذیه بیماران کرونایی

اگر چه متخصصان تغذیه و متخصصان رژیم درمانی هر دو به افراد کمک می کنند تا بهترین رژیم ها و غذاها را برای تأمین نیازهای سلامتی خود پیدا کنند، اما آن ها شرایط مختلفی دارند. متخصصان تغذیه مجاز به درمان بیماری های بالینی هستند، در حالی که متخصصان رژیم درمانی همیشه مجاز نیستند.

متخصصان رژیم درمانی برای تمرین باید گواهینامه آکادمی تغذیه و رژیم غذایی را دریافت کنند. متخصصان تغذیه با ارائه توصیه های غذایی می توانند شرایط خاص سلامتی مانند اختلالات خوردن را درمان کنند. برخی از سازمان ها همچنین به متخصصان تغذیه گواهی می دهند، مانند شورای صدور مجوز متخصصان تغذیه. با این حال، آموزش متخصصان تغذیه می تواند متفاوت باشد.

برخی از کشورها به گواهینامه نیاز ندارند، بنابراین برای هر کسی در این مناطق امکان ارائه مشاوره تغذیه وجود دارد. متخصصان تغذیه همچنین ممکن است تا مناطق مختلفی را برای متخصصان رژیم درمانی ارائه دهند.

به عنوان مثال، متخصصان تغذیه بیماران کرونایی می توانند در زمینه های خاص بهداشتی مانند تغذیه ورزشی، اختلالات گوارشی و شرایط خودایمن، شرایط پیشرفته را دنبال کنند. همچنین برای کسانی که می خواهند رژیم کتو را با جزئیات بیشتری درک کنند، صلاحیت های متخصص تغذیه کتوژنیک مجاز را ارائه می دهد. با این حال، برخی از متخصصان تغذیه توصیه های کلی تری در مورد تغذیه سالم، کاهش وزن و کاهش خستگی ارائه می دهند .

فعالیت متخصص تغذیه بیماران کرونایی

فعالیت متخصص تغذیه بیماران کرونایی

آموزش

بخش های زیر، شرایط مختلفی را که یک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه ممکن است داشته باشد را پوشش می دهد.

متخصصان تغذیه رژیم درمانی ثبت شده

متخصصان تغذیه رژیم درمانی (RDN) ثبت نام شده برای افراد مبتلا به برخی از شرایط سلامتی، تغذیه درمانی (MNT) را ارائه می دهند. این می تواند در یک بیمارستان یا در یک مطب خصوصی باشد. گاهی اوقات، آن ها همچنین آموزش و مهارت تغذیه ای را به مدارس، خانه های سالمندان، مشاغل مرتبط با غذا یا دفاتر بهداشت عمومی ارائه می دهند. برای تبدیل شدن به یک پزشک و  متخصص تغذیه، فرد باید از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی گواهی دریافت کند. برای دریافت این گواهینامه، آن ها باید:

دارای مدرک لیسانس یا مدرک بالاتر در یک دانشگاه یا کالج معتبر منطقه ای باشند.

شورای اعتبار بخشی آموزش در تغذیه و رژیم غذایی (ASCEND) یا آکادمی تغذیه و رژیم غذایی را معتبر یا دوره های آموزشی آن ها را تایید کنند.

۱۲۰۰ ساعت تمرین تحت نظارت را از طریق یک برنامه عملی معتبر ASCEND کامل کنند. در    یک آزمون ملی که کمیسیون ثبت رژیم های غذایی را انجام می دهد، قبول شوند.

متخصص تغذیه بالینی مجاز

یک متخصص تغذیه بالینی مجاز (CCN) واجد شرایط، ارزیابی نیازهای تغذیه ای افراد را بر اساس سبک زندگی و اهداف سلامتی آن ها می سنجد. شورای صدور گواهینامه تغذیه بالینی این گواهینامه را ارائه می دهد. این افراد می توانند توصیه های شخصی برای رژیم غذایی، ورزش، مکمل ها و تسکین استرس را ارائه دهند.

برای تبدیل شدن بهCCN ، فرد باید یکی از مدارک تغذیه ای زیر را داشته باشد تا بتواند آموزش را شروع کند:

لیسانس علوم (BS)

کارشناسی ارشد (MS)

دکترای فلسفه

دکترای علوم (کارشناسی ارشد)

متناوباً، آن ها ممکن است که دارای مدرک حرفه ای پیشرفته در زمینه بهداشت و درمان مجاز دیگری نیز باشند.

میزان آموزشی که یک شخص برای تبدیل شدن به یک CCN  معتبر نیاز دارد، به شرایط قبلی بستگی دارد. به عنوان مثال، کسی که دارای مدرک BS است، باید حداقل ۳ ساعت دوره را در طیف وسیعی از موضوعات، مانند فیزیولوژی انسانی، بیوشیمی و میکروبیولوژی قبل از تأیید اعتبار بگذراند.

شخصی با مدرک پیشرفته تر، مانند Sc.D. یا مدرک پرستاری، ممکن است لازم نباشد که به همان اندازه آموزش پشت سر بگذارد. با این حال، تمام CCN ها باید در یک امتحان قبول شوند و باید با آموزش مداوم هر ۲ سال گواهینامه خود را حفظ کنند.

برای تبدیل شدن بهCCN ، فرد باید یکی از مدارک تغذیه ای زیر را داشته باشد تا بتواند آموزش را شروع کند:

برای تبدیل شدن بهCCN ، فرد باید یکی از مدارک تغذیه ای زیر را داشته باشد تا بتواند آموزش را شروع کند:

 

متخصص تغذیه مجاز

شناسنامه متخصص تغذیه معتبر (CNS) صلاحیتی است که یک متخصص تغذیه می تواند کسب کند. افرادی که برای آموزش CNS اقدام می کنند، باید دارای مدرک MS یا دکترای تغذیه یا رشته مرتبط دیگر باشند. علاوه بر این مدارک، کلیه CNS های کارآموز باید:

تکمیل دوره های آموزشی از یک موسسه معتبر منطقه ای را انجام دهند.

۱۰۰۰ ساعت تمرین مستند و نظارت شده را کامل کنند.

آزمون های مرتبط با این حوزه را انجام دهند.

با اعتبارات مداوم آموزش، هر ۵ سال مجدداً گواهی را تمدید کنند.

آن ها همچنین ممکن است، مباحثی مانند داروشناسی، تداخلات دارویی و اختلالات تغذیه ای را مطالعه کنند.

بیمه مرتبط با متخصص تغذیه بیماران کرونایی

ارائه دهندگان بیمه معمولاً بازدید از متخصصین تغذیه را برای شرایط خاص بهداشتی پوشش می دهند. در سال ۲۰۲۰، تشخیص داده شد که پزشکان تغذیه می توانند به درمان طیف وسیعی از بیماری های مزمن که به طور نامتناسبی بر ذینفعان Medicare تأثیر می گذارد، کمک کنند.

دو سوم ذینفعان بیش از یک بیماری مزمن بهداشتی دارند.

قانون تغذیه درمانی سال ۲۰۲۰ پوشش Medicare برای متخصصین تغذیه درمانی به افرادی که دارای موارد زیر باشند را ارائه می دهد:

– چاقی

– پیش دیابت

– سرطان

– بیماری سلیاک

– اچ آی وی یا ایدز

– فشار خون

– دیس لیپیدمی

– سوء تغذیه

– اختلالات اشتها

– هر نوع بیماری دیگری که باعث لاغری ناخواسته شود.

علاوه بر پزشکان، این قانون همچنین به پرستاران و روانشناسان اجازه می دهد تا افراد را برای MNT معرفی کنند

– علاوه بر پزشکان، این قانون همچنین به پرستاران و روانشناسان اجازه می دهد تا افراد را برای MNT معرفی کنند. در این دنیای غذاهای سریع و فست فودی که در آن زندگی می کنیم، متخصصان تغذیه نقش حیاتی در سالم نگه داشتن جمعیت دارند. افراد و گروه ها با راهنمایی و تخصص خود می آموزند که عادات غذایی خود را بهبود بخشیده و رفتارهای سالم را به زندگی روزمره القا کنند.

متخصصان تغذیه بیماران کرونایی در تمام زمینه های صنعت مراقبت های بهداشتی، از بیمارستان ها گرفته تا آژانس های بهداشتی خانگی، مورد نیاز هستند. اما نقش آن ها در تولیدکنندگان مواد غذایی، کافه ها و سالن های بدنسازی اساسی است.

کار به عنوان یک متخصص تغذیه  می تواند پاداش بی نظیری داشته باشد. زیرا مشاهده می کنید که کیفیت زندگی بیماران و مشتریان خود را بهبود می بخشند و احساس بهتری دارند. اگر غذا، با جنبه ای از زندگی سالم در افراد همراه باشد، می تواند زندگی راحت تر و سالم تری را برای افراد ایجاد کند.

علاوه بر پزشکان، این قانون همچنین به پرستاران و روانشناسان اجازه می دهد تا افراد را برای MNT معرفی کنند

علاوه بر پزشکان، این قانون همچنین به پرستاران و روانشناسان اجازه می دهد تا افراد را برای MNT معرفی کنند

کاری که می توانید با یک مدرک تغذیه انجام دهید

با آگاهی عمومی از اهمیت تغذیه برای رفاه و رشد روزمره ما، مشاغل زیادی به وجود آمده اند که از اصول اصلی حوزه تغذیه پشتیبانی و استفاده می کنند. هنگامی که مدرک خود را کسب کردید، ممکن است که در هر یک از بخش های زیر کار کنید:

– متخصصان تغذیه بالینی در محیط های بالینی مانند بیمارستان ها، مراکز مراقبت های بهداشتی طولانی مدت و کلینیک های سرپایی کار می کنند.

– کارکنان مدیریت تغذیه بر روی گزینه های سالم و رژیم های غذایی در فهرست ها برای بیمارستان ها، مشاغل و مدارس نظارت دارند.

– متخصصان تغذیه بهداشت عمومی در درمانگاه های محلی و خانه بهداشت کار می کنند و به آموزش مردم در مورد اهمیت تغذیه سالم کمک می کنند. آن ها به تسهیل برنامه های غذایی کمک می کنند و در مورد برنامه های سبک زندگی جامع برای تشویق ورزش همراه با تغذیه مناسب مشاوره می دهند.

کاری که می توانید با یک مدرک تغذیه انجام دهید

کاری که می توانید با یک مدرک تغذیه انجام دهید

آموزش عامل مهمی در گسترش اهمیت تغذیه خوب است

-آموزش عامل مهمی در گسترش اهمیت تغذیه خوب است. متخصصان تغذیه ممکن است تا در مدارس، از سطح ابتدایی تا دانشگاه، در مشاغل و مدارس آشپزی تدریس کنند و به ایجاد برنامه درسی برای هیئت های آموزش دولتی کمک کنند.

-مشاوران و متخصصین تغذیه بیماران کرونایی عمدتا به صورت طبابت خصوصی کار می کنند و خدمات خود را به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، سالن های ورزشی، موسسات آموزشی و مشتریان خصوصی ارائه می دهند. آن ها همچنین ممکن است به عنوان روزنامه نگار و نویسنده برای کتاب های آشپزی، برنامه های آموزشی و انتشارات کار کنند. تغذیه قرن هاست که مورد توجه انسان ها و جوامع بوده است.

از زمان بقراط، غذا “دارویی” در نظر گرفته شده است

این یک مفهوم جدید نیست. از زمان بقراط، غذا “دارویی” در نظر گرفته شده است که با آن می توان جسم و روان را التیام بخشید و از بیماری جلوگیری کرد. با گذشت زمان، ما به اهمیت تعادل در رژیم های غذایی و ارزش سلامتی در مواد مغذی و ویتامین های موجود در غذا پی برده ایم.

خدمات بهداشت عمومی پس از جنگ جهانی اول شروع به استفاده از خدمات متخصصان تغذیه کرد و درگیر نظارت بر سیستم بهداشت ملی شد و حتی به بخش خصوصی هم کشیده شد.

در نتیجه، انجمن هایی مانند انجمن رژیم های غذایی ظهور کردند و شروع به “ثبت نام” افراد علاقه مند به تغذیه کردند که استانداردها و الزامات دقیق آموزشی را داشتند و یک آزمون سراسری را گذرانده بودند. از دهه ۱۹۵۰ و ظهور مواد غذایی منجمد و مواد غذایی کنسرو شده، متخصصان تغذیه همچنان به تحکیم جایگاه خود در جامعه و اطلاع رسانی مقررات مدنی ادامه دادند.

اکنون، متخصصان تغذیه در همه جا کار می کنند. در مدارس، بیمارستان ها و تحقیقات به منظور کمک و آموزش به مردم در مورد اهمیت خوب غذا خوردن که می تواند نقش مهمی در بهبود سلامت افراد داشته باشد.

از زمان بقراط، غذا "دارویی" در نظر گرفته شده است

از زمان بقراط، غذا “دارویی” در نظر گرفته شده است

آموزش به متخصصین تغذیه بیماران کرونایی

به عنوان یک دانشجوی تغذیه، شما علوم تغذیه را می خوانید که به شما کمک می کند تا در زندگی دیگران تغییر ایجاد کنید. برنامه ۴ ساله لیسانس شما اصول اولیه را به شما می دهد و به شما کمک می کند تا تخصص خود را در این زمینه گسترده پیدا کنید.

برخی از برنامه های درسی شما ممکن است شامل این نوع کلاس ها باشد:

– مقدمه ای بر غذا

– تغذیه امروز

– سیاست تغذیه

– تغذیه محلی

– علوم غذایی و آشپزی

– ایمنی مواد غذایی

– سلامتی و بیماری

– رژیم غذایی در بهداشت و بیماری

پس از دریافت مدرک لیسانس، ممکن است علاقه مند باشید که زمینه تمرکز و علاقه خود را مشخص کنید و یک مدرک کارشناسی ارشد کسب کنید که می تواند شما را برای کار به عنوان مدیر یا متخصص در زمینه های زیر آماده کند:

– اداره بهداشت

– انفورماتیک سلامت

– مدیریت اطلاعات سلامت

– سلامت عمومی

– آموزش سلامت

متخصص تغذیه بیماران کرونایی و متخصصان رژیم درمانی متخصص در زمینه مواد غذایی و تغذیه ای برای ارتقاء سلامت و مدیریت بیماری ها فعال هستند. آن ها به همه سنین و طبقات در مورد چگونگی غذا خوردن برای داشتن یک سبک زندگی سالم و کمک به آن ها برای تغییر الگویی که مانع از دستیابی به این هدف شده اند، توصیه خواهند کرد. هر دو نقش برخی از وظایف مشابه را در شغل خود انجام می دهند،

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

– با بیماران ملاقات کنید و نیازهای غذایی آن ها را ارزیابی کنید.

– در مورد عادات سالم و تغذیه مناسب بیماران کرونایی، آن ها راهنمایی و مشاوره کنید.

– برنامه های غذایی را بر اساس نیازها و هزینه های تغذیه ای ایجاد کنید.

– با صحبت کردن با گروه ها از عادات سالم و تغذیه حمایت کنید.

– برای تعیین نیازهای بیمار با تیم های پزشکی کار کنید.

– سرویس غذا را کنترل کنید تا اطمینان حاصل شود که از استانداردهای لازم برخوردار است.

– به دیگران، مانند افراد مسن، در مورد غذاهایی که باید بخورند و از آن ها دوری کنند، آموزش دهید.

– می توانید از مشاوره های دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی در این زمینه بهره مند شوید.

– طبق آمار اداره کار، متوسط حقوق سالانه متخصصان تغذیه و متخصصان رژیم درمانی متغیر و متفاوت خواهد بود. در واقع حقوق آن ها بستگی به محل تصمیم گیری آن ها  برای ادامه کار دارد که متفاوت است.

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

صنایع برتر متخصصان تغذیه به شرح زیر است:

– امکانات بهداشتی سرپایی

– بیمارستان ها

– خانه های سالمندان و مراکز نگهداری مسکونی

– سازمان های دولتی

همچنین خبرهای خوبی برای متخصصان تغذیه در مورد رشد شغل در این زمینه وجود دارد. با افزایش علاقه و توجه بیشتر مشاغل به اهمیت آن، ۸٪ افزایش اشتغال تا سال ۲۰۲۹ وجود خواهد داشت. این امر اساساً به این دلیل است که نقش غذا و تغذیه در ارتقاء سلامتی افزایش یافته است و ارزش آن به عنوان پیشگیری به امری مهم تبدیل شده است. در واقع برنامه بهداشت در محیط های پزشکی به یک قاعده تبدیل شده است.

مهارت های تغذیه متخصصین تغذیه بیماران کرونایی

علاوه بر مدرک متخصص تغذیه بیماران کرونایی، برای موفقیت باید از مهارت ها و ویژگی های شخصیتی خاصی نیز برخوردار باشید.

– سازمان یافته

– قابل اعتماد

– دلسوز

– اخلاقمدار

– قابل انعطاف

– صبور

– قدرت تصمیم گیری مناسب و به موقع

– توانایی حفظ روابط

– مهارت های ارتباطی عالی

– اشتیاق به سلامتی

– علاقه به کمک به دیگران

– توجه زیاد به جزئیات

– شخصیتی تحلیلی

برای شروع سفر خود به سمت حرفه تغذیه، ابتدا باید مدرک لیسانس خود را از یک کالج یا دانشگاه معتبر دریافت کنید

برای شروع سفر خود به سمت حرفه تغذیه، ابتدا باید مدرک لیسانس خود را از یک کالج یا دانشگاه معتبر دریافت کنید. مدرک شما باید در رشته علوم تغذیه باشد و بر روی غذا و سلامتی متمرکز باشد که این شامل کلاس های روانشناسی، شیمی و زیست شناسی است.

پس از دریافت مدرک لیسانس، ممکن است تصمیم به پیشرفت و کسب مدرک پیشرفته بگیرید. مهم نیست که چه مسیری را انتخاب کنید. پس از فارغ التحصیلی به چند صد ساعت آموزش تحت نظارت، مانند کارآموزی بالینی، نیاز خواهید داشت.

مجوز گرفتن

مرحله بعدی شما مجوز گرفتن خواهد بود. زیرا اکثر کشورها برای تمرین، مجوزهای تغذیه و رژیم درمانی را می گیرند. سایر کشورها ممکن است برای استفاده از عنوان خاصی با نام خود به ثبت نام یا کسب گواهینامه نیاز داشته باشند.

صدور مجوز به طور کلی شامل گرفتن مدرک لیسانس و گذراندن یک آزمون دقیق است. مدارک تحصیلی حرفه ای وجود دارد که ممکن است به دست آورید، به ویژه گواهی ثبت نام متخصص تغذیه (RDN) ، که توسط کمیسیون ثبت رژیم های غذایی اداره می شود. متخصصان تغذیه برای نشان دادن توانایی و دانش پیشرفته شما در این زمینه می توانند گواهینامه متخصص تغذیه معتبر (CNS) را کسب کنند.

برای کسب CNS شما به مدرک کارشناسی ارشد، ۱۰۰۰ ساعت تجربه و قبولی در امتحانی که توسط شورای صدور مجوز متخصصان تغذیه انجام می شود، نیاز دارید. اما اولین قدم، تحقیق در مورد مدارس معتبر است که می توانند به شما در شروع کار کمک کنند. از راهنمایی های موثر برای یادگیری کارهایی که باید انجام دهید و پیدا کردن مدارس در منطقه یا به صورت آنلاین استفاده کنید.

مجوز گرفتن

مجوز گرفتن

توصیف شغل متخصص تغذیه بیماران کرونایی

اصول اولیه

چه کاری انجام می دهید: به  محض این که یک متخصص تغذیه یا متخصص رژیم درمانی شدید، در برنامه ریزی منو و نظارت بر تهیه غذا شرکت می کنید و به گروه هایی مانند افراد مسن، زنان باردار و دیابتی ها می آموزید که کدام نوع غذا را بخورند و از کدام یک از غذاها باید اجتناب کنند. شما همچنین می توانید تغذیه را برای شرکت های مواد غذایی مطالعه کرده و محصولات و تجهیزات غذایی جدید را آزمایش کنید. شما فرصتی برای کار در رژیم درمانی، تحقیقات تغذیه و مشاوره خواهید داشت.

محل کار شما:   بیمارستان ها، مراکز مراقبت های پرستاری، کلینیک های بهداشت عمومی، آژانس های بهداشتی در منزل، سالن های ورزشی، کافه تریا، تولیدکنندگان مواد غذایی، مراکز خصوصی

مدرک تحصیلی مورد نیاز شما:   مدرک لیسانس

متوسط حقوق سالانه: متغیر است و بستگی به میزان مهارت شما دارد.

الزامات آموزشی

متخصص تغذیه بیماران کرونایی، متخصص علوم تغذیه نیز می باشند. برای شروع کار خود به یک مدرک لیسانس تغذیه یا یک رشته مرتبط نزدیک نیاز دارید. بهترین شرط شما کسب مدرک از برنامه معتبر آکادمی تغذیه و رژیم غذایی است. برخی از این برنامه ها ترکیبی از دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد است که هم در کلاس و هم در حین کار آموزش می دهد.

دوره های شما شامل موارد زیر خواهد بود:

– اقتصاد

– آمار

– باکتری شناسی

– فیزیولوژی

– اقتصاد خانگی

– تئوری مدیریت

– مدیریت کسب و کار

– جامعه شناسی

– پردازش داده ها

– مدارک تغذیه

مدرک تغذیه اولین قدم شما برای رسیدن به یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی است. شما حداقل به مدرک کارشناسی نیاز خواهید داشت، اما مدرک پیشرفته در این زمینه معمول است.

اگر اهداف شغلی شما شامل مشاوره تغذیه است که به عنوان ارزیابی نیازهای مشتری، تعیین اهداف تغذیه ای و ارائه مشاوره تعریف می شود، باید بدانید که درجه و شرایط مجوز کشور شما چیست. طبق  مرکز حمایت از تغذیه، برخی از حوزه های قضایی فقط به متخصصان تغذیه ثبت شده (RD) اجازه انجام این نقش را می دهند.

مدرک کارشناسی

انواع مختلفی از درجه تغذیه کارشناسی وجود دارد. برخی از برنامه ها بر روی سلامتی، هنرهای آشپزی یا علوم تغذیه تمرکز دارند. اکثر مدارک کارشناسی تغذیه همچنین دارای یک مولفه عملی هستند که دانشجویان در یک محیط زندگی واقعی تحت نظارت یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی کار می کنند.

اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک رژیم درمانی ثبت شده هستید، به دنبال یک برنامه تعلیمی در رژیم غذایی (DPD) باشید. این قالب باید شما را برای یک دوره کارآموزی در زمینه رژیم های غذایی آماده کند که نتیجه آن لیسانس تغذیه می تواند باشد. اعتبار سنجی عامل مهمی در جست و جوی مدرسه شما است. دوره های آموزشی RD باید توسط شورای اعتبار بخشی آموزش در زمینه تغذیه و رژیم غذایی (ASCEND) تایید شود.

مدرک کارشناسی

مدرک کارشناسی

مدرک کارشناسی ارشد

مقاطع کارشناسی ارشد تغذیه به روشی مشابه دوره های کارشناسی خود تنظیم می شوند. اهداف شغلی شما می تواند تعیین کند که کدام نوع مدرک کارشناسی ارشد برای شما بهتر است.

کارشناسی ارشد تغذیه (MS):

این نوع برنامه های دو ساله اغلب دانشجویان را برای کار در تحقیق، سیاستگذاری عمومی و حمایت از امور آماده می کند. بسته به تمرکز برنامه، شما همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه به افراد مختلف مشاوره دهید یا در زمینه تغذیه و سلامتی جامعه فعالیت کنید.

کارشناسی ارشد علوم تغذیه یا برنامه تعلیمی در رژیم غذایی:

این برنامه ها به دانش آموختگان امکان می دهد MS  را کسب کنند و در عین حال مهارت های لازم برای کارآموزی در رژیم را کسب کنند. دانش آموزان می توانند دانش پیشرفته ای در زیست شناسی و علوم پزشکی کسب کنند و همچنین مهارت های تفکر انتقادی و تحقیق خود را تقویت کنند. در حال حاضر هشت برنامه معتبر وجود دارد.

مدارک تغذیه آنلاین

کسب مدرک تغذیه به صورت آنلاین اکنون گزینه مناسبی است. چندین برنامه، کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای بزرگسالانی که کار نمی کنند و فرصت دارند تا به دانشگاه بروند، طراحی شده است. متخصصان تغذیه بیماران کرونایی خوردن رژیم غذایی مناسب را بیش از آن چه به شما می گویند سبزیجات خود را بخورید، توصیه می کنند.

از آنجایی که افراد بیشتری برای سلامتی به دنبال کمک می باشند، متخصصان تغذیه تقاضای زیادی پیدا کرده اند. بسیاری از متخصصان تغذیه با مشاغل شخصی خود مشاغل آزاد دارند. اما برخی دیگر در تیم ها، بیمارستان ها، خانه های سالمندان یا کلینیک ها به تیم بزرگتری کمک می کنند.

در این شرایط، متخصصان تغذیه ممکن است به بیماران مشاوره دهند، برنامه غذایی را براساس نگرانی های بهداشتی بیمار تهیه کنند، هزینه ها را ارزیابی کرده و تغذیه بهتر را ارتقا دهند. متخصصان تغذیه یک فرصت عالی برای تغییر طرز فکر ما در مورد غذا و تغذیه و در نهایت بهبود کیفیت زندگی مردم دارند. متخصصان تغذیه در زمینه غذا و تغذیه متخصص هستند و به دیگران در دستیابی به اهداف سلامتی خود کمک می کنند.

مدارک تغذیه آنلاین

مدارک تغذیه آنلاین

وظایف آن ها شامل موارد زیر است:

– جهت زندگی سالم و تغذیه مناسب به بیماران یا مشتری راهنمایی می کنند.

– برنامه های غذایی را در مراکز بهداشتی یا مدارس اجرا می کنند.

– وعده های غذایی را بر اساس محدودیت های غذایی تهیه می کنند.

– در مورد نیازهای تغذیه ای بیماران با پرسنل مراقبت های بهداشتی کار می کنند.

– در مورد اصول انتخاب و تغذیه غذا به بیماران و مشتریان آموزش می دهند.

– طرفدار برچسب گذاری تغذیه، استانداردهای تغذیه مدارس و موضوعات سیاست عمومی هستند.

وظایف آن ها شامل موارد زیر است:

وظایف آن ها شامل موارد زیر است:

تحقیق انجام دهید

شغل یک متخصص تغذیه بیماران کرونایی تا حد زیادی به محل کار آن ها متکی است. به عنوان مثال، در یک خانه سالمندان ممکن است به افراد مسن در مورد انتخاب مواد غذایی بر اساس شرایط سلامتی خود مشاوره دهند، در حالی که یک متخصص تغذیه در یک مدرسه ممکن است برنامه غذای کافه تریا را تهیه کند. برای این که بتوانید یک متخصص تغذیه شوید، باید مدرک لیسانس خود را در رشته های علوم تغذیه، سلامتی یا یک رشته مرتبط کسب کنید.

اکثر برنامه ها همچنین دوره کارآموزی را شامل می شوند و یا به آن احتیاج دارند تا دانشجویان با یک متخصص تغذیه آموزش دیده به صورت عملی آموزش ببینند. شرایط مورد نیاز برای صدور گواهینامه متخصص تغذیه در هر کشوری متفاوت است.

طبق مرکز حمایت از تغذیه، صدور مجوز تحت چهار دسته است:

– انجام مشاوره تغذیه بدون مجوز و معافیت غیر قانونی است. رژیم های غذایی ثبت شده (RDs) فقط واجد شرایط مجوز هستند.

– ارائه مشاوره تغذیه بدون مجوز یا معافیت غیر قانونی است، اما مسیرهای غیر RD برای صدور مجوز در دسترس است.

– قانونی برای انجام مشاوره تغذیه، اما RDs توسط دولت شناخته شده و واجد شرایط بازپرداخت بیمه هستند.

– مشاوره تغذیه برای همه قانونی است، اما محدودیت های بازپرداخت بیمه ممکن است وجود داشته باشد.

درک این نکته مهم است که اگر چه متخصصان تغذیه و متخصصان رژیم درمانی وظایف شغلی مشابهی دارند، اما متخصصان رژیم درمانی آموزش بیشتر را می گذرانند و معمولاً در محیط های بالینی کار می کنند. متخصصان تغذیه آموزش RD و مجوز را نمی گذرانند و معمولاً در محیط های سلامت جامع کار می کنند. متخصصان تغذیه در مورد این که کجا می توانند حرفه خود را انتخاب کنند چند انتخاب دارند.

– مدارس:

تغذیه در مدرسه به دلیل ناسالم بودن و فاقد غذاهای سالم بودن، انتقادات زیادی دریافت می کند. همان طور که بیشتر سیستم های مدرسه به اهمیت وعده های غذایی سالم پی می برند، معمولا مدارس، متخصصان تغذیه را برای تهیه منوها و پیگیری هزینه ها استخدام کرده اند. نقش شما ممکن است شامل نظارت بر عملیات سرویس غذا و خرید غذا باشد.

بیمارستان ها:

اگر شما علاقه مند هستید که به عنوان عضوی از یک تیم بزرگ تر کار کنید، یک بیمارستان می تواند برای شما مناسب باشد. در این نقش، شما برنامه های درمانی ایجاد خواهید کرد که نیازهای بیماران را به صورت جامع برطرف می کند.

اگر شما علاقه مند به کمک به بیمارانی هستید که از برخی معضلات و یا بیماری ها رنج می برند، بیمارستان ها می توانند شرایط خوبی باشند و شما به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی نقش خوبی را ایفا می کنید.

تمرین خصوصی:

اگر آمادگی خود را برای رفتن به مطب داشته باشید، تقریباً به ۱۵ درصد متخصصان تغذیه و رژیم درمانی که اشتغال خود را دارند، می پیوندید. در یک مطب خصوصی، شما به مشتری مشاوره می دهید، پیشنهاد می دهید و برنامه های غذایی را تهیه می کنید.

البته با کمک گرفتن از دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه، شرایط را برای خود هموار می سازید.

چندین ماده غذایی که متخصصان تغذیه بیماران کرونایی به استفاده از آن توصیه می کنند

غذاهای متعددی وجود دارد که همه متخصصان تغذیه بیماران کرونایی می توانند در مورد استفاده از آن توافق کنند. در اینجا چندین نوع خوراکی وجود دارد که می توانید از آن ها با توصیه متخصصین تغذیه مصرف کنید.

تمرین خصوصی:

تمرین خصوصی:

بلوبری

تا آنجا که می توانیم بگوییم، حتی یک متخصص تغذیه وجود ندارد که بتواند با طعم خوشمزه زغال اخته بحث کند. متخصص تغذیه و نویسنده غذای ضد التهابی برای مغز شاد و سالم می گوید:

حداقل ۱۵ نوع ماده مغذی گیاهی در بلوبری یافت می شود و همه آنتی اکسیدان های قوی هستند که تقریباً از هر سیستم بدن محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها از آسیب به سلول ها، بافت ها و عضلات محافظت می کنند و برای سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و بازیابی ورزش مهم هستند.

در واقع  بلوبری، کربوهیدرات های سالم و غنی از فیبر را تأمین می کند که به هضم و مدیریت وزن کمک می کند. آن ها همچنین مملو از یک تن ویتامین و مواد معدنی از جمله آهن، منیزیم، روی، کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A ، C و K هستند. با همه این موارد، آن ها دارای ارزش های سلامتی زیادی هستند.

از جمله کمک به شما در ساخت و حفظ استخوان های قوی و کمک به مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان  که در اینگونه موارد مراجعه به متخصص تغذیه از جمله دکتر کوهدانی به عنوان متخصص تغذیه بیماران کرونایی می تواند در شناسایی غذاهای موثر به شما کمک فراوانی بکند.

سبزیجات تیره

سبزیجات تیره و برگ دار، مانند اسفناج و کلم پیچ یک دسته دیگر از مواد غذایی است که هیچ متخصص تغذیه ای نمی تواند از خواص آن چیزی نگوید. در واقع سبزیجات برگ دار کم کالری و مغذی هستند.

برخی از مواد مغذی قدرتمند در سبزی های برگ دار عبارتند از ” ویتامین های  A، C  و  K، فولات، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، لوتئین و فیبر. کلم پیچ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند. کلم پیچ همچنین با کاهش کلسترول برای قلب مفید است. کبد و سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند و یک ماده غذایی عالی برای سم زدایی است.

آووکادو

متخصصان تغذیه بیماران کرونایی معمولا در هنگام ابتلا به بیماری های مختلف به سرعت آووکادوی سالم برای قلب را به عنوان یکی از غذاهای سالم در جهان ذکر می کنند. در حقیقت، از میان ۱۷ متخصص تغذیه ای که با آن ها صحبت شده است، بیش از نیمی از آن ها آووکادو را به عنوان یکی از سه ماده  غذایی سالم در جهان معرفی کردند. آووکادو سرشار از ویتامین های K، C ، B5  و B6 و همچنین مواد معدنی کلیدی است.

در واقع، آن ها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز بدون قند هستند. آن ها همچنین به طور شگفت انگیزی سرشار از فیبر هستند. بنابراین به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو به عنوان “محافظ غشای سلولی” عمل می کنند.

وقتی سلول های شما از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می شوند، عملکرد بهتری دارند. این به معنای پوست زیباتر، حافظه مغزی سریع تر و انرژی بیشتر است.  هنگام انتخاب آووکادو، اطمینان حاصل کنید که آووکادو های سبز مایل به سیاه را انتخاب کنید، که دارای چربی های سالم و کربوهیدرات کمتری نسبت به روغن های صاف و سبز روشن باشد.   شما می توانید به روش های مختلف آووکادو را در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

لوبیا

متخصصان تغذیه بیماران کرونایی موافقند که لوبیا “نیروگاه تغذیه” است. آن ها منبع عالی پروتئین گیاهی و سرشار از فیبر هستند و می توانند به کاهش سطح کلسترول، مدیریت قند خون و همچنین مدیریت وزن کمک کنند. همچنین لوبیا برای عملکرد روان دستگاه گوارش شما نیز عالی است.

لوبیا

لوبیا

نتیجه گیری

در حقیقت متخصص تغذیه بیماران کرونایی راهنمایی های تغذیه ای را برای افراد دارای شرایط خاص ارائه می دهد. پزشک، پرستار یا روانشناس در صورت داشتن برخی بیماری های مزمن سلامتی می توانند افراد را از طرق مختلف به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد.

مدارک و تجربیات متخصصان تغذیه می توانند متغیر باشد، بنابراین افراد باید قبل از مراجعه، بررسی کنند که یک پزشک، آموزش کافی برای نیازهای آن ها را دارد یا خیر و سپس به آن ها مراجعه کنند. در آخر، دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه در تمامی این زمینه ها، می تواند به شما کمک شایانی برساند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید