مشاوره درمان لاغری

متخصص تغذیه گیاهخواری
متخصص تغذیه گیاهخواری
2020/09/28
متخصص تغذیه چاقی
متخصص تغذیه چاقی
2020/09/29
مشاوره درمان لاغری

مشاوره درمان لاغری

این روز ها تناسب اندام، به یک دغدغه برای برخی از افراد تبدیل شده است. برخی از افراد که دارای کاهش وزن شدید و لاغری هستند، به دنبال مشاوره درمان لاغری هستند. برخی از افراد نیز به دنبال اضافه وزن و چاقی که دارند، به دنبال مشاورین و متخصصین تغذیه هستند تا طبق یک رژیم غذایی اصولی و ایده آل به وزن مناسب خود برسند. متخصص تغذیه به عنوان یک فرد مهم در درمان لاغری و نیز چاقی، نقش موثری دارد و اگر کسی قصد دارد، به وزن ایده آل خود برسد مشاوره با این متخصصین ضروری می باشد.

مشاوره درمان لاغری

مشاوره درمان لاغری

لاغری بیش از حد و یا اضافه وزن بیش از حد، هر کدام مضرات خود را برای انسان دارند، از این رو باید تحت نظر متخصص تغذیه این مشکلات رفع شوند تا برای سلامت فرد خطری ایجاد نشود. از این رو با توجه به ضرورت و اهمیت این موضوع، ما در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری، درمان لاغری، مشاوره درمان لاغری، درمان چاقی و نیز پاسخ خیلی از سوالاتی که ممکن است، در این مورد، ذهن شما را در گیر کرده باشد، صحبت کنیم، پس ما را دنبال کنید.

برخی از سوالاتی که ممکن است، ذهن شما را درگیر کرده باشد:

اهمیت متخصص تغذیه چیست؟

مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

دلایل لاغری و کاهش وزن شدید چیست؟

چگونه مشاوره درمان لاغری توسط متخصص تغذیه انجام می شود؟

دلایل اصلی اضافه وزن در برخی از افراد چیست؟

درمان چاقی توسط متخصص تغذیه چگونه انجام می شود؟

و….

پس با ما همراه باشید تا پاسخ تک تک سوالات خود را در خصوص مشاوره درمان لاغری متوجه شوید و در صورت نیاز، به مشاوره تغذیه مراجعه کنید.

اهمیت متخصص تغذیه چیست؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص اهمیت متخصص تغذیه خواهیم پرداخت.

همان طور که می دانید غذا از مهمترین نیاز های هر انسان می باشد که اگر تغذیه سالم و مناسب باشد، منجر به سلامتی جسم و روح می شود و اگر تغذیه ناسالم باشد، باعث بیماری های جسمی و روحی مختلف در فرد می شود.

پس تغذیه مناسب و سالم تنها با علم کافی در این زمینه ممکن است. متخصص تغذیه با تحصیل در این رشته و داشتن علم و دانش لازم برای ارائه مشاوره برای افراد در زمینه استفاده از یک تغذیه سالم و درست برای داشتن یک زندگی سالم و مطمئن، یک راهنمای صحیح در این زمینه می باشد.

مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری و چاقی شامل موارد گوناگونی است، مواردی از جمله وظایف متخصص تغذیه، رژیم درمانی لازم برای چاقی و لاغری و… که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

اهمیت متخصص تغذیه چیست؟

اهمیت متخصص تغذیه چیست؟

مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه خواهیم پرداخت.

متخصص تغذیه مانند هر متخصص دیگری دارای وظایف خاصی می باشد که هر فردی با آگاهی به این وظایف، می توانند در زمان های گوناگون به متخصص تغذیه مراجعه کنند. در ادامه به معرفی مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه می پردازیم.

  • یک متخصص تغذیه خوب در زمینه کار خود دانش و اطلاعات کافی را دارد و توانایی انتقال این دانش را به افراد دیگر دارد.
  • متخصص تغذیه مناسب باید قادر باشد تا توضیحات کاملی را در مورد نحوه تغذیه مناسب و سالم و یا انجام رژیم های درمانی به مراجعین ارائه دهد.
  • نیاز های مراجعه کنندگان را به طور کامل و دقیق بشناسد و درباره آنها با افراد و مراجعین صحبت کند.
  • برنامه غذایی که به افراد می دهد، باید متنوع و کامل باشد، به گونه ای که تمام نیاز های بدن انسان در آن برنامه در نظر گرفته و تامین شوند.
  • میزان اثر گذاری رژیم غذایی و برنامه غذایی تجویز شده را برای افراد و مراجعین مشخص کند.
  • یک متخصص تغذیه خوب باید یک روانشناس خوب هم باشد تا بتواند با صحبت با افراد، انگیزه های لازم برای رعایت رژیم غذایی و رسیدن به وزن ایده آل را افزایش دهد و آنان را در این امر تشویق و ترغیب کند.
  • به تمام مشکلات گوارشی و تغذیه ای افراد آگاه باشد و برای رفع آنها اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهد.
  • آگاهی مردم را نسبت به اهمیت یک متخصص و مشاور تغذیه افزایش دهد.
  • یک سری برنامه برای افزایش ارزش مواد غذایی تنظیم و در اختیار مراجعین قرار دهد.
  • به روز باشد و به آخرین اخبار علم تغذیه آگاه باشد.
مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

مهمترین وظایف یک متخصص تغذیه چیست؟

دلایل لاغری و کمبود وزن شدید چیست؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص دلایل لاغری و کمبود وزن شدید خواهیم پرداخت.

برخی از افراد به شدت لاغر هستند و قصد دارند، این کمبود وزن را جبران کنند، اما قبل از هر چیزی مایلند تا علت این لاغری شدید را بدانند، در ادامه به برخی از دلایل لاغری بیش از حد می پردازیم.

  • شایعترین دلیل لاغری ژنتیک و سابقه خانوادگی می باشد، چرا که برخی از افراد به صورت ژنتیکی توده بدنی کمی دارند.
  • سوخت و ساز بالای بدن: افرادی که سوخت و ساز و متابولیسم بالایی دارند، انرژی غذاهایی که می خورد را جذب نمی کند، چرا که این انرژی صرف سوخت و ساز بدن می شود. از این رو وزن فرد افزایش نمی یابد.
  • فعالیت بدنی شدید: برخی از افراد به دلایلی مجبور به انجام فعالیت های شدید می باشند. افرادی همچون ورزشکاران، کارگران و… فعالیت بدنی فوق العاده بالایی دارند، از این رو انرژی فراوانی مصرف می کنند، پس وزن افراد کاهش می یابد.

مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری آن چنان گسترده و وسیع می باشد که باید به تمامی ابعاد مرتبط با این موضوع بپردازیم.

دلایل لاغری و کمبود وزن شدید چیست؟

دلایل لاغری و کمبود وزن شدید چیست؟

چگونه مشاوره درمان لاغری توسط متخصص تغذیه انجام می شود؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص چگونگی مشاوره درمان لاغری توسط متخصص تغذیه خواهیم پرداخت.

بسیاری از افراد که به دلایل گفته شده، از لاغری شدید رنج می برند و به دنبال درمان این لاغری و رسیدن به وزن و توده بدنی ایده آل خود هستند و به متخصص تغذیه مراجعه می کنند. تا این متخصص رژیم غذایی لازم برای درمان لاغری را به این افراد بدهد و افراد با رعایت این رژیم غذایی به وزن ایده آل خود خواهند رسید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مشاوره تخصصی لاغری دیدن کنید.

معمولا یک متخصص تغذیه مشاوره درمان درمان لاغری را به نحو زیر انجام می دهد:

متخصص تغذیه به افراد لاغر، توصیه می کند که برای درمان لاغری و افزایش وزن چربی نخورند و از خوردن تنقلاتی مثل چیپس و شکلات برای چاق شدن خودداری کنند و در عوض باید غذاهای سرشار از پروتئین و کم چرب مثل بوقلمون، سینه مرغ، گوشت کم چرب، میوه و سبزیجات استفاده کنند.

یکی از راه های مناسب و سالم برای افزایش وزن و چاقی، نوشیدن روزانه دو لیتر آب است. این میزان کمی زیاد است، اما برای چاقی، یک راه فوق العاده موثر می باشد.

متخصص تغذیه معمولا به افراد لاغر سفارش می کنند، تعداد وعده های غذایی را در روز افزایش دهند، مثلا به جای سه وعده، پنج وعده از غذا ها و خوراکی های مختلف استفاده کنند و به این طریق و با مرور زمان به وزن ابده آل برسند.

معمولا یک متخصص تغذیه مشاوره درمان درمان لاغری را به نحو زیر انجام می دهد:

معمولا یک متخصص تغذیه مشاوره درمان درمان لاغری را به نحو زیر انجام می دهد:

مصرف فوق العاده سبزیجات و جوانه گندم

مصرف فوق العاده سبزیجات و جوانه گندم در افزایش اشتها و جذب مواد غذایی فوق العاده موثر می باشد، زیرا سبزیجات حاوی موادی هستند که به جذب مواد غذایی در روده کمک می کنند، از این رو در افزایش وزن نقش موثری خواهد داشت.

گاهی نیز شدت لاغری فرد به حدی است که متخصص تغذیه اقدام به تجویز برخی از دارو ها برای افزایش وزن می نماید.

گاه برخی از افراد که از لاغری خود ناراحت هستند، سر خود و بدون مراجعه به متخصص تغذیه، اقدام به مصرف برخی از مواد غذایی مثل چربی ها می نمایند، اما باید بگویم که این کار، اشتباه و خطرناک است، به گونه ای که ممکن است، بر روی سلامتی فرد تاثیر منفی بگذارد، اما اگر به یک متخصص تغذیه مراجعه شود و طبق یک برنامه غذایی خاص و سالم افزایش وزن صورت می گیرد که هیچ گونه ضرری برای سلامتی فرد نخواهد داشت.

دلایل اصلی اضافه وزن در برخی از افراد چیست؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص دلایل اصلی اضافه وزن در برخی از افراد خواهیم پرداخت.

اضافه وزن و چاقی از عوامل مهم ایجاد کننده برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی_ عروقی، دیابت نوع دو و برخی از سرطان هاست. برخی از افراد به دلیل مصرف بیش از حد غذا های قندی و چربی، پر خوری، استفاده از فست فود، ژنتیک، کم تحرکی و یا کم کاری تیروئید دچار اضافه وزن و چاقی می شوند.

دلایل اصلی اضافه وزن در برخی از افراد چیست؟

دلایل اصلی اضافه وزن در برخی از افراد چیست؟

همان طور که گفتیم، چاقی فوق العاده خطرناک است و از عوامل ایجاد کننده بیماری های خطرناکی می باشد، از این رو خیلی از افراد به دنبال کاهش وزن و نیز تناسب اندام هستند تا سلامتی خود را تضمین کنند، از این رو به دنبال درمان این مشکل هستند.

مراجعه به متخصص تغذیه و استفاده از رژیم های غذایی تجویز شده، توسط متخصص و مشاوره تغذیه، مهمترین کار برای کاهش وزن و تناسب اندام در افراد چاق می باشد. در واقع متخصص تغذیه با بررسی نیاز های فرد و شناخت علت چاقی، اقدام به درمان فرد مراجعه کننده می نماید و برای لاغر شدن هم انگیزه لازم را به فرد می دهند تا فرد انگیزه و پشتکار لازم برای رعایت رژیم غذایی را داشته باشد.

همان طور که تاکنون متوجه شدید، مزایای مشاوره با متخصص تغذیه برای لاغری یک موضوع مهم است که هم اکنون در جامعه خیلی جدی به این موضوع پرداخته می شود.

درمان چاقی توسط متخصص تغذیه چگونه انجام می شود؟

بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، فکر می کنند که باید مصرف مواد غذایی را کاهش دهند و رژیم غذایی خود را محدود کنند، اما باید بگوییم که متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی مناسب که شامل تمامی مواد مورد نیاز بدن است را برای افراد چاق تنظیم کرده و در اختیار این افراد قرار می دهند.

در واقع متخصص تغذیه معتقد است که رژیم لاغری یعنی رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام، پس رژیم غذایی برای لاغری نباید به گونه ای باشد که سلامت بدن را تهدید کند. بدن انسان به چهار ماده غذایی اساسی موجود در هرم معروف غذایی، نیاز دارد. کسی که اضافه وزن دارد، باید در مصرف تمامی این مواد ضروری تعادل داشته باشد.

برای یک رژیم لاغری مناسب باید دقت داشته باشید که هیچ یک از وعده های غذایی حذف نشود، چرا که وقتی که شما یکی از وعده ها و یا میان وعده های غذایی خود را حذف کنید، کمکی به کاهش وزن خود نمی کنید، بلکه با این کار گرسنه تر می شوید و در عوض غذای بیشتری می خورید یا به سمت غذا های چرب و فست فود می روید تا گرسنگی خود را رفع کنید.

مصرف میان وعده های مغذی، مانع از پرخوری می شود

به عنوان مثال مصرف میان وعده های مغذی، مانع از پرخوری می شود، چرا که قند خون ثابت می ماند و سوخت و ساز بدن هم تنظیم می شود. در واقع متخصص تغذیه رژیم لاغری را به گونه ای تنظیم می کند که میان وعده ها حاوی مواد مغذی همچون، فیبر، چربی های سالم، آجیل، دانه ها، میوه های خشک و… باشد تا به تمامی مکانیسم های بدن روال عادی خود را طی کنند و بدن دچار مشکل نشود.

دقت کنید، در مصرف مواد غذایی سالم هم زیاده روی نکنید، چرا که این مواد کالری بالایی دارند که اگر زیاد مصرف شوند، کالری دریافتی بدن را افزایش داده و منجر به افزایش وزن می شود، در مصرف چربی های سالم هم دقت لازم را داشته باشید!

گاهی فرد با این رژیم غذایی لاغری، کاهش وزنی نداشته و پزشک مجبور به تجویز روش های دیگری برای کاهش وزن می شود. تا کنون و با توجه به موارد گفته شده احتمالا تا حدی با مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری و یا چاقی آشنا شده اید و از اهمیت موضوع کاملا آگاه شده اید، در ادامه به معرفی بهتر و بیشتر مشاوره تغذیه خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

مصرف میان وعده های مغذی، مانع از پرخوری می شود

مصرف میان وعده های مغذی، مانع از پرخوری می شود

ویژگی های یک متخصص تغذیه مناسب و حرفه ای چیست؟

در این بخش از نوشتار مشاوره درمان لاغری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص ویژگی های یک متخصص تغذیه مناسب و حرفه ای خواهیم پرداخت.

به نظر می رسد قبل از صحبت در مورد مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری، باید در مورد یک متخصص تغذیه اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به این موضوع به طور مفصل می پردازیم.

تغذیه نوعی علم برای زندگی سالم از طریق خوردن مواد غذایی مناسب و سالم می باشد. به گونه ای که اگر نیاز های بدن تمام و کمال تامین شود، منجر به سلامت کامل جسم و رشد مناسب همه اندام ها از بدو تولد تا لحظه مرگ خواهد بود. غذا جزء نیازهای اساسی زندگی انسان می باشد، چرا که انسان برای رشد، تامین انرژی، ترمیم زخم و جراحت ها و نیز پیشگیری از بسیاری از بیماری ها، به غذا و رژیم غذایی سالم نیاز دارد.

همین امر ضرورت وجود یک متخصص تغذیه را می رساند، چرا که خیلی از ما از غذا های مناسب و مفید برای بدن آگاهی نداریم پس با مراجعه به یک متخصص تغذیه مناسب می توان یک رژیم غذایی مناسب و همراه سلامت را برای زندگی در پی گرفت،

ویژگی های یک متخصص تغذیه مناسب و حرفه ای چیست؟

ویژگی های یک متخصص تغذیه مناسب و حرفه ای چیست؟

یک متخصص تغذیه دارای ویژگی های متعددی از جمله:

  • آگاهی و دانش کامل در مورد انواع غذا ها و خوراکی ها
  • آشنایی با روش های درمان چاقی و لاغری به روش درست و اصولی
  • روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط خوب با مراجعین
  • آگاهی به تمام نیاز های فرد مراجعه کننده
  • تشخیص درست مشکلاتی که فرد دارد.
  • و…

چه کسی صلاحیت مشاوره در زمینه تغذیه برای افراد را دارد؟

تمامی دانش آموختگان رشته علوم تغذیه که در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند، با گذراندن دوره ۲۴ ماهه ی طرح خویش، از سازمان نظام پزشکی شماره اخذ نمایند و قادر خواهند بود به عنوان مشاوره تغذیه در این زمینه فعالیت کنند، اما دانش آموختگان دکتری و ارشد این شاخه ی علمی عمدتا به شکل تخصصی، به فعالیت و کار در زمینه هایی نظیر تغذیه ی ورزشکاران حرفه ای، بیمارهای دارای پیوند اعضاء و یا مریض های سرطانی می پردازند.

چه کسی صلاحیت مشاوره در زمینه تغذیه برای افراد را دارد؟

چه کسی صلاحیت مشاوره در زمینه تغذیه برای افراد را دارد؟

آیا متخصص تغذیه اجازه تجویز دارو دارد؟

طبق بخش نامه ها و دستور العمل های ابلاغ شده از وزارت بهداشت، متخصصان تغذیه منعی برای تجویز مکمل های غذایی به مراجعین ندارند، اما هیچ یک از کارشناسان و متخصصان تغذیه مجاز به تجویز هیچ دارویی نیستند مگر اینکه پزشک عمومی باشند که تخصص تغذیه دارد.

همان طور که دیدید این مقاله در مورد مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری است، متخصص تغذیه از جمله متخصصان اساسی برای داشتن یک زندگی سالم و شاد می باشد که همه افراد باید اهمیت این موضوع را درک کنند.

اهداف مردم برای مراجعه به متخصص تغذیه چه می باشد؟

در حال حاضر در ایران حدود ۵ هزار کارشناس و متخصص تغذیه فعالیت می کنند که عضو سازمان نظام پزشکی بوده و کارت نظام پزشکی دارند و در دفاتر و مطب های شخصی خود، اقدام به ویزیت افراد و تجویز رژیم های غذایی مناسب می نمایند.

حال آن دسته از متخصصان تغذیه ای که مطب دارند، به دنبال اجرای برنامه هایی هستند که ارتقای سلامت جامعه را افزایش می دهد و به تمامی گروه های سنی مشاوره می دهند. مردم نیز برای دریافت الگو های تغذیه ای سالم برای داشتن یک زندگی سالم، به این متخصصان مراجعه می کنند. برخی از افراد نیز به دلیل بیماری ها یا مشکلات تغذیه ای که در رابطه با وزن خود دارند، به این متخصصان مراجعه می کنند تا از راهنمایی این افراد متخصص بهره مند شوند.

شاید تا کنون ذهن شما درگیر ملاک های یک متخصص تغذیه مناسب شده باشد، ما در ادامه مقاله مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری به این موضوع اشاره کرده و در مورد آن با شما بحث خواهیم کرد.

اهداف مردم برای مراجعه به متخصص تغذیه چه می باشد؟

اهداف مردم برای مراجعه به متخصص تغذیه چه می باشد؟

ملاک های لازم برای انتخاب مناسب ترین و بهترین متخصص تغذیه

امروزه متخصصین تغذیه فراوانی در حال فعالیت هستند، به گونه ای که کار انتخاب بهترین متخصص تغذیه برای مراجعه به وی، کار بسی دشوار شده است. چند ملاک و روش برای انتخاب بهترین و مناسب ترین متخصص تغذیه وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم:

به عنوان مثال شما می توانید با سرچ در موتور های جستجوگر و گوگل لیستی از متخصصان تغذیه فعال در شهر های گوناگون را تهیه کنید و پس از تحقیق و بررسی به بهترین آنان مراجعه کنید.

علاوه بر این شما می توانید از اقوام و نزدیکان خویش در این مورد پرس و جو نمایید و به یک متخصص تغذیه عالی مراجعه کنید، پس از مراجعه به متخصص تغذیه تمامی مشکلات و هدف خود را برای متخصص بازگو کنید تا وی با شناخت کامل از نیاز و هدف شما، تصمیم گیری کند و یک برنامه غذایی مناسب برای شما تنظیم کند.

دقت کنید، اگر دچار بیماری خاصی هستید و یا از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما این موضوع را با متخصص تغذیه در میان بگذارید تا وی با توجه به دارو ها، رژیم غذایی مناسب را برای شنا تجویز و توصیه کند.

آیا مراجعه به متخصص تغذیه سن مخصوصی دارد؟

در جواب این سوال باید بگویم که خیر، متخصص تغذیه برای گروه های سنت مختلف، اعم از نوزادان، کودکان، میانسالان، بیماران، افراد چاق، افراد لاغر و برخی از افراد که وضعیت خاصی دارند، نیاز به تهیه یک برنامه غذایی مناسب دارند، می توانند به متخصص تغذیه با تجربه مراجعه کنند و طبق برنامه متخصص تغذیه پیش روند تا یک زندگی سالم و شاد را تجربه کنند.

عملکرد متخصص تغذیه

متخصص تغذیه معمولا به صورت فردی با مراجعه کننده بر خورد می کند تا یک برنامه و طرحی برای بهبود سلامتی و سبک زندگی درست از طریق تغذیه به فرد ارائه دهد. متخصص تغذیه در اولین برخورد با مراجعه کننده به طور دقیق با سبک زندگی فرد، رژیم غذایی مورد استفاده توسط فرد، عادات خواب و یا بیماری و اختلالات فرد به طور کامل آشنا می شود، آن ها را بررسی و ارزیابی کرده و سپس اقدام به راهنمایی فرد می نماید تا اهداف واقع بینانه را مشخص کند.

معمولی ترین اقدامات یک متخصص تغذیه شامل موارد ذیل می باشد:

  • ارزیابی و بررسی دقیق بهداشتی بر روی مراجعین در اولین دیدار
  • صحبت در مورد اهداف مراجعین و کمک به مشخص کردن انتظارات درست و به جا
  • تهیه برنامه و رژیم غذایی مناسب برای وصول به اهداف بهداشتی، تغذیه ای و روانی
  • به مراجعینی که بیماری خاصی دارند، کمک می کند تا مواد غذایی مفید برای درمان بیماریشان را بشناسند.
  • تهیه دستور العمل های مناسب برای برنامه ریزی در رژیم غذایی تجویز شده برای فرد
  • نظارت و پایش بر روند درمان و کنترل پیشرفت برنامه غذایی
  • ایجاد روحیه و انگیزه در مراجعین برای عمل کردن درست روی رژیم غذایی
  • تنظیم برنامه های تغذیه ای مناسب.

به نظر شما مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری با مشاوره با یک کارشناس تغذیه فرق زیادی دارد؟ ما را دنبال کنید تا پاسخ این سوال را دریابید.

تفاوت کارشناس تغذیه با یک متخصص تغذیه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که یک کارشناس تغذیه با یک متخصص تغذیه چه فرقی دارد، با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری، به این سوال شما نیز پاسخ دهیم. متخصص تغذیه معمولا برنامه ها و رژیم غذایی را تنظیم کرده و عادات غذایی سالم را به منظور پیشگیری و درمان انواع بیماری ها در سطح جامعه ترویج می دهد.

این افراد کار در مشاغل خدمات مواد غذایی یا کار با بیماران در بیمارستان ها، کلینیک ها و…انتخاب می کنند، همچنین متخصصان تغذیه می توانند در دانشگاه ها و مراکز علمی، به آموزش افراد مشتاق و دانشجو در این زمینه بپردازند. یک متخصص تغذیه می تواند اختلالات و بیماری های مربوط به مواد غذایی را تشخیص دهد و در کنترل و درمان آن کمک کند، اما یک کارشناس تغذیه معمولا اقدام به تنظیم رژیم های غذایی برای رفع مشکلات افراد می پردازند.

تفاوت کارشناس تغذیه با یک متخصص تغذیه

تفاوت کارشناس تغذیه با یک متخصص تغذیه

مزایای مراجعه به یک متخصص تغذیه برای مشاوره درمان لاغری و یا چاقی چیست؟

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، یک سبک زندگی سالم و استفاده از یک رژیم غذایی سالم در سلامت جسم و روح انسان فوق العاده موثر است. در واقع یک متخصص تغذیه با بررسی برنامه غذایی شما و ارائه سفارشات و توصیه های شخصی، برای زندگی شما یک نقش مهم در حفظ سلامتی شما ایفا می کند و بر اساس اهداف سلامتی شما، یک رژیم غذایی سالم و مناسب را برای شما تنظیم می کند تا با رعایت آن یک زندگی سالم و بدون دغدغه داشته باشید.

همان طور که می دانید سلامت جسم مستقیما بر روی سلامت روح تاثیر گذار است و شما با انجام این کار ساده خیلی راحت می توانید سلامت جسم و روح خود را تضمین کنید و یک زندگی شاد، آرام و مفرح را تجربه کنید.

مشاوره تغذیه و درمان بیماری های گوناگون!

مشاور و متخصص تغذیه تنها در زمینه رژیم لاغری و یا چاقی فعالیت نمی کنند، بلکه در درمان برخی از بیماری ها از طریق رژیم درمانی تیز نقش به سزایی دارد، اما بیماری هایی که نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه برای درمان دارند:

کاهش رشد کودک:

گاهی کودک به سبب سوء تغذیه ای که دارد، دچار کاهش رشد و کوتاهی قد می شود، گاهی نیز کودک کاهش وزن و یا اضافه وزن شدیدی دارد، از این رو مراجعه به یک متخصص تغذیه برای درمان و رفع این مشکل فوق العاده کار ساز می باشد.

کبد چرب:

کبد چرب جزء آن دسته از بیماری ها و اختلالاتی می باشد که رژیم غذایی سالم و مناسب، جزء خط اول درمان می باشد، از این رو افراد مبتلا به بیماری کبد چرب می توانند با مراجعه به یک متخصص تغذیه و با رعایت یک رژیم غذایی درست و اصولی، خیلی راحت این بیماری را درمان کنند.

مشکلات گوارشی:

این روزها بسیاری از افراد به سبب رژیم غذایی نادرستی که دارند، به انواع گوناگونی از مشکلات گوارشی مبتلا هستند، گاه این مشکلات گوارشی به گونه ای هستند که موجب ناراحتی های جدی برای افراد می شود. شایعترین مشکلات گوارشی افراد معمولا سندروم روده تحریک پذیر و یبوست های مزمن می باشد. شما می توانید با کمک از یک متخصص تغذیه این بیماری ها و اختلالات گوارشی را کنترل و درمان کنید، به شرط اینکه از یک رژیم غذایی سالم و درست استفاده کنید.

افزایش کلسترول و LDL

بیماری های سلیاک،Pku و صرع:

این بیماری ها جزء بیماری های خطرناکی می باشند، اما با مراجعه به یک متخصص تغذیه و استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، قابل کنترل و درمان هستند، چرا که این بیماری ها ناشی از اختلال در کمبود نوعی اسید آمینه ضروری بدن می باشند.

شرایط استرس و اضطراب:

برخی از مواد غذایی و رژیم غذایی به گونه ای تنظیم شده اند که باعث کاهش استرس افراد می شوند.

سندروم پیش از قاعدگی

بیماری های قلبی و عروقی:

بیماری های قلبی و عروقی تا حد زیادی وابسته به رژیم غذایی می باشد، این بیماران می توانند با مراجعه به یک متخصص تغذیه از رژیم غذایی مناسب خود آگاهی یابند و از آن استفاده کنند.

بیماری های ریوی

دوران بارداری و شیردهی که اثر مستقیم بر روی سلامت جنین دارد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که همه ی دانش آموختگان شاخه ی تغذیه، دارای یک شماره یکتای نظام پزشکی هستند که این شماره به پسوند حرف ت ختم می شود که از این طریق، توسط سازمان نظام پزشکی شناسایی و تایید می شوند، پس به هر متخصصی در فضای مجازی اعتماد نکنید.

امید واریم تا اینجا محتویات مقاله مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری برای شما مفید بوده باشد، لطفا تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

بیماری های قلبی و عروقی:

بیماری های قلبی و عروقی:

انواع رژیم های غذایی ارائه شده توسط متخصص تغذیه

  • رژیم درمانی برای چاقی
  • رژیم درمانی برای لاغری
  • رژیم غذایی مناسب برای کودکان
  • رژیم غذایی بارداری

 

آیا تغییر رژیم غذایی ناگهانی بدون مشورت با یک متخصص تغذیه کار درستی است؟

اگر به تازگی حس کرده اید که از وزن ایده آل خود فاصله گرفته اید و سعی در کاهش یا افزایش وزن خود و یا ایجاد عادات غذایی و سبک زندگی سالم را دارید، نباید سر خود و بدون مشورت با یک متخصص تغذیه این کار را انجام دهید، چرا که ممکن است، عوارض خطرناکی را برای شما به دنبال داشته باشد، اما یک متخصص تغذیه با توجه به علم و دانشی که دارد، شما را در رسیدن به هدف هایی دراز مدت و کوتاه مدت شما، در زمینه سلامتی و تغذیه راهنمایی می کند.

متخصص تغذیه با توجه به نیاز ها و ویژگی های شما، رژیم غذایی مناسب را برای شما تنظیم می کند که علاوه بر حفظ سلامتی شما، در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها نیز فوق العاده موثر می باشد.

آیا تغییر رژیم غذایی ناگهانی بدون مشورت با یک متخصص تغذیه کار درستی است؟

آیا تغییر رژیم غذایی ناگهانی بدون مشورت با یک متخصص تغذیه کار درستی است؟

انواع متخصص تغذیه

متخصص تغذیه بالینی:

این متخصص معمولا در مراکز پزشکی فعال همچون بیمارستان ها، مطب پزشکان و برخی از کلینیک ها به ویزیت افراد می پردازند. وظیفه متخصص تغذیه بالینی در واقع ارائه رژیم های غذایی مناسب، روش های تغذیه ای مناسب و موثر برای درمان برخی از بیماری ها می باشد.

این متخصص معمولا با پزشکان دیگر همکاری می کند تا برنامه های تغذیه ای مناسب را که حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد را برای مراجعین و بیمارانی که قصد درمان بیماری خود را از طریق مصرف برخی از مواد غذایی دارند را تنظیم نموده و در اختیار آنان قرار می دهد. علاوه بر این متخصصین بالینی کلاس های آموزشی فشرده برای افزایش آگاهی مردم برگزار می کند.

متخصص تغذیه:

این متخصص معمولا در مدارس و رستوران ها فعالیت می کنند تا این مکان ها از مواد غذایی مناسب و سالم برای افراد و مشتریان استفاده کنند.

متخصص تغذیه ورزشی:

ورزشکاران نیز نوعی متخصص تغذیه مخصوص دارند که این متخصص وظیفه نظارت بر رژیم غذایی و عملکرد ورزشکاران را بر عهده دارند تا فرد به بهترین شکل ممکن ورزش کند و از آسیب دیدگی ورزشکاران نیز جلو گیری شود.

متخصص تغذیه ورزشی:

متخصص تغذیه ورزشی:

چه مواقعی لزوم مراجعه به متخصص تغذیه ضرورت می یابد؟

برخی از شرایط خاصی وجود دارند که اگر انسان به آن دچار شد باید حتما به متخصص تغذیه مراجعه کند این حالات شامل:

عدم تحمل:

قبل از اینکه یک ماده غذایی را کاملا از رژیم غذایی خود حذف کنید، بهتر است، با متخصصین تغذیه مشورت کنید، مثلا برخی از افراد متوجه نیستند که تشخیص صحیح برای اختلالات گلوتنی یا همان بیماری سلیاک، ضروری است، چرا که این افراد دائما باید گلوتن مصرف کنند.

نامنظم کار کردن شکم:

اگر حرکات روده یک تا دو بار در روز انجام شود، حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا از مزمن شدن آن جلوگیری کنید، چون مزمن شدن آن عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

دل پیچه هنگام مصرف مواد لبنی:

برخی از افراد هنگام مصرف لبنیات دچار دل پیچه و نفخ می شوند، زیرا این افراد احتمالا فاقد آنزیم لاکتاز هستند و قادر به تجزیه و هضم لاکتوز موجود در مواد لبنی نیستند. این افراد نیز باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

تغییر رژیم غذایی برای کاهش یا افزایش وزن

رفلکس و سوزش سر معده:

برخی از افراد از سوزش معده رنج می برند با مراجعه به متخصص تغذیه می توانند از مواد غذایی مناسب و مفید برای معده استفاده کنند تا سوزش معده آنان نیز رفع شود.

کلسترول:

برخی از افراد در صورت مصرف دارو نیز همچنان کلسترول بالایی دارند. همان طور که می دانید کلسترول عامل بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی است، پس باید میزان آن در بدن انسان کم باشد. از این رو افراد می توانند به متخصص تغذیه مراجعه کنند و طبق رژیم غذایی پیشنهادی متخصص تغذیه، عمل کنند تا روند نزولی کلسترول خون خود را ببینند.

فعالیت شدید بدنی بدون کاهش وزن:

برخی از افراد پر تحرک و فعال هستند، اما علیرغم این فعالیت های بالا، کاهش وزنی را در بدنشان مشاهده نمی کنند، به این افراد نیز توصیه می شود که به متخصص تغذیه مراجعه کنند تا با به کار گیری یک رژیم غذایی مناسب و سالم همراه با ورزش، به وزن ایده آل خود برسند.

بارداری:

بارداری یکی از مهمترین دوره های زندگی برای یک زن می باشد، چرا که تغذیه مادر مستقیما بر روی رشد و سلامت جنین و نوزاد تاثیر گذار است. از این رو مادران باردار باید با مراجعه به متخصص تغذیه و با مشورت با وی، از یک رژیم غذایی سالم که هم برای مادر مناسب است و هم به رشد بهتر جنین کمک می کند استفاده کند تا دوران بارداری و زایمان بدون استرسی را طی کنند.

مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای لاغری خیلی وسیع تر و گسترده تر است از آن چیزی که بتوان تمام و کمال به آن پرداخت و ما در مقاله مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری تنها به بخشی از این مزایا پرداختیم.

بارداری:

بارداری:

هزینه مراجعه به متخصص تغذیه

این روز ها خیلی از افراد به فکر تناسب اندام و سلامتی خود هستند، از این رو مراجعه به متخصص و کارشناس تغذیه رونق خوبی دارد، البته برخی از افراد نگران هزینه های لازم برای مراجعه به این متخصصان هستند، اما باید بگویم که مراجعه به این متخصصان هزینه چندان بالایی ندارند، به خصوص اگر در مراکز بهداشتی به این افراد مراجعه کنید.

معمولا رژیمی نیز این متخصصین برای افراد تنظیم می کنند، چندان گران از آب در نمی آید. پس اگر مشکل تغذیه ای دارید و نگران هزینه مراجعه به این متخصصان هستید، باید بگویم که جای هیچ نگرانی نیست و شما می توانید با مراجعه به این افراد، رژیم غذایی لازم خود را برای رفع مشکلات تغذیه ای خود دریافت نمایید.

هزینه مراجعه به متخصص تغذیه

هزینه مراجعه به متخصص تغذیه

کلام آخر

همان طور که دیدید انسان برای حفظ بقا و ادامه زندگی خود نیاز به غذا دارد. غذا خوردن جزء اساسی ترین نیاز های انسان می باشد. تغذیه سالم بر روی سلامت جسم و روح تاثیر گذار است. در واقع کسی که جسم سالمی دارد، روحیه شادی نیز دارد که همین امر باعث می شودسلامت روح این افراد نیز تضمین می شود.

متخصصین تغذیه کسانی هستند که با داشتن علم و دانش کافی در مورد تغذیه مناسب و سالم، این امکان را فراهم آورده اند که افراد با مراجعه به متخصصین تغذیه و مشورت با این افراد، رژیم غذایی مناسب و ایده آل برای زندگی خود را پیدا کنند و آن را دنبال کنند تا همواره سلامت جسم و روح خود را تضمین کنند.

در واقع متخصص تغذیه با شناخت دقیق نیاز ها و عادات غذایی افراد اقدام به تنظیم رژیم غذایی برای درمان لاغری یا چاقی افراد بدون کوچکترین عوارضی می نمایند. ما در این مقاله در مورد مزایای مشاوره از متخصص تغذیه برای درمان لاغری، مشخصات یک متخصص تغذیه مناسب و انواع رژیم های درمان چاقی و لاغری صحبت کردیم، امیدواریم این مطلب برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد.

در این جا نوشتار مشاوره درمان لاغری به انتها رسید. امید است مطالب ارائه شده در خصوص مشاوره درمان لاغری برایتان سودمند بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید