مشاوره رژیم کتوژنیک

مراحل خروج از رژیم کتوژنیک
مراحل خروج از رژیم کتوژنیک
2020/11/05
رژیم لاغری برای نوجوانان 16 تا 19 سال
رژیم لاغری برای نوجوانان ۱۶ تا ۱۹ سال
2020/11/29
مشاوره رژیم کتوژنیک

مشاوره رژیم کتوژنیک

امروز با موضوع مشاوره رژیم کتوژنیک در خدمت شما هستیم.

مشاوره رژیم کتوژنیک

مشاوره رژیم کتوژنیک

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جدید ترین و جالب ترین روش های رژیم غذایی آشنا کنیم؛ رژیم کتوژنیک واژه ای که شاید بار ها به گوشتون خورده ولی نمی دانستید چیست و چقدر مفید هست؟! پس با ما تا پایان همراه باشید تا درباره صفر تا صد آن آگاه شوید.

یک پیشنهاد

در ابتدا برایتان یک پیشنهاد دارم و آن این هست که فردا صبح که از خواب بیدار می شوید، اسم و مقدار تمام خوردنی هایی را که می خورید، یادداشت کنید! دلیل این کار این است که اکثر ما خیلی کم به تغذیه و سلامت غذایی مان اهمیت می دهیم و همواره پس از شنیدن صدای غار و غور شکم مان بدون توجه به ماهیت و ارزش غذایی یک خوردنی آن را می خوریم و گاها چندین خوردنی که با هم نباید خورده شود را پشت سر هم می خوریم و یک لیوان آب هم روش؛ و پس از مدتی نه چندان زیاد، کم کم مراجعات مون به مطب های پزشکی زیاد میشه، از بی اشتهایی و کم اشتهایی گرفته تا زخم معده و بیماری های گوارشی.

خب برگردیم به لیست یادداشت هامون، شب قبل از خواب نگاهی به یادداشت هایتان بندازید، و از خودتان بپرسید در روز چند وعده میوه و سبزیجات مصرف نمودید؟ یا در هفته چند وعده از ماهی و غذا های دریایی مصرف نمودید؟ حال کم کم به خودتان می آئید و شاید دل تان کمی برای خودتان بسوزد.

همان طور که همه می دانیم بیشترین و غالب ترین عادت های ما از دوره کودکی با ما همراه می شوند و کم کم رفتار های درست و نادرست ما را می سازند، و رفتار های غذایی روزمره ما هم از این قاعده مستثنی نیست، پس ما باید حتما با مطالعه و افزایش دانسته هایمان و همچنین مراجعه به یک پزشک متخصص درباره مشاوره رژیم کتوژنیک ، این رفتار ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و آن را اصلاح کنیم. در تصویر زیر هرم ارزش غذایی خوراکی های مختلف را بر اساس اندازه مصرف مشاهده می فرمائید.

صرف نظر کردن از کلی غذا های خوشمزه و رنگارنگ اطرافمان اصلا موضوع خوشایندی نیست

بگذارید خیالتان را راحت کنیم رژیم گرفتن و صرف نظر کردن از کلی غذا های خوشمزه و رنگارنگ اطرافمان اصلا موضوع خوشایندی نیست و نمیشه با اون کنار اومد، اما قبول کنید اینکه هر وقت وارد جایی می شویم، شکم متن زودتر وارد شود و همه نگاه ها را به سمت خودش جذب کند، هم موضوع جالبی نیست، بنابراین باید انتخاب کنید یا لذت خوردن کلی خوراکی های اطرافمان و بوجود آمدن کلی مشکلات دیگر مثل اضافه وزن و… یا چند ماه سختی کشیدن و به اندازه و مناسب خوردن و در انتها رسیدن به تناسب اندام و سلامتی نسبی بدن.

خب حالا که تصمیم گرفتید یک بار برای همیشه عزم تان را جزم کنید و برای اولین بار به یک برنامه رژیم غذایی ایده عال پایبند باشید، می خواهم کمی ذهن شما را آماده کنم، چون از امروز شما مسیری کوتاه ولی پر پیچ و خم را تجربه خواهید کرد.

صرف نظر کردن از کلی غذا های خوشمزه و رنگارنگ اطرافمان اصلا موضوع خوشایندی نیست

صرف نظر کردن از کلی غذا های خوشمزه و رنگارنگ اطرافمان اصلا موضوع خوشایندی نیست

برنامه عادی فردا

بگذارید از برنامه عادی فردا صبحتان بگوییم، از خواب بیدار می شوید، دست و صورتتان را می شوئید و می روید سر وقت صبحانه، هر چیزی که دم دست باشد روی میز می چینید و هوس نوشیدن یک نوشیدنی گرم و شیرین نیز به سرتان می زند، قوری را بر می دارید، یک قاشق چایی داخل آن می ریزید و آن را دم می کنید، چند دقیقه صبر می کنید و چند دقیقه بعد با لذت و اشتیاق در حالی که یک قاشق پر شکر در آن ریخته ایده، فنجان را بالا می آورید و آن را سر می کشید.

این دقیقا اولین اشتباه شما است که هر روز صبح مقدار زیادی از شیرین کننده مصنوعی استفاده می کنید که این اصلا خوب نیست و روند درمانی رژیم کتوژنیک را مختل می کند. یا مثلا در راه بازگشت از محل کارتان چشم تان به بسته بندی های زیبا و هزار رنگ چیپس و پفک می افتد، و در حالی که آب دهنتان را افتاده و دارید اون را قورت می دهید، به راحتی می روید یکی از آنها را بر می دارید و باز هم با اشتیاق می خورید، حال خودتان قضاوت کنید که دارید چه بر سر بدن و سلامتی می آورید.

کاهش کربوهیدرات بدن

روش درمانی رژیم کتوژنیک در واقع با کاهش کربوهیدرات بدن و استفاده بیشتر از چربی ها و پروتئین ها سعی در برآورده کردن نیاز ها و انرژی بدن دارد و در ادامه با استفاده مستمر بدن از این چربی ها می تواند بدن فرد را به یک تعادل جسمانی و رژیم ایده آل برساند.

در شریط عادی، بدن شما انرژی مورد نیاز خودش را از گلوکز تامین می کند؛ اما وقتی شما مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید، بدن مجبور است جهت تامین انرژی خودش به سراغ چربی ها و پروتئین ها برود و شروع به تجزیه این نوع مواد کند. در این روش میزان مصرف کربوهیدرات ها به ۵ درصد و کمتر از آن می رسد، در حالی که میزان استفاده از چربی ها بسیار بالاست؛ در ضمن مقصود از استفاده از چربی ها، چربی هایی سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… می باشد.

اکنون برای اینکه بهتر مفهوم و ساز و کار این رژیم را درک کنید، برایتان مثالی آورده ایم:

شما یک ماشین دو گانه سوز را در نظر بگیرد که طبیعتا هم امکان روشن شدن و فعالیت با بنزین و هم گاز را دارد. اکنون فرض کنید در حال رانندگی با همین ماشین، در وسط راه سوخت بنزین تان تمام می شود و ماشین خاموش می شود. حال شما با جود دو گانه سوز بودن ماشین و پر بودن مخزن گاز از ادامه دادن به مسیر صرف نظر می کنید؟ قطعا جواب این سوال خیر است.

بدن ما هم شبیه به یک ماشین دو گانه سوزی است که از دو نوع سوخت متفاوت استفاده می کنه؛ کربوهیدرات و چربی. حالا وقتی کربوهیدراتش تموم بشه چه اتفاقی می افته؟ قطعا شما را وسط راه نمی ذاره و به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کنه و جالبه بدونید تازه با چربی سوزی خوب تر هم کار میکنهد.

همچنین مطالعات پژوهشگران نشان داده که کاهش مصرف کربوهیدرات ها در بلند مدت، می تواند تاثیرات بهتری را بر سلامتی و کاهش وزن بگذارد تا کاهش شدید مصرف چربی، ضمن اینکه برخی افراد با عادت ها و روش های نادرست غذایی و به یک باره کم کردن مقدار چربی بدن شان، عوارض بدی را به بدنشان وارد می کنند.

در ادامه به سوالات زیر خواهیم پرداخت:

آیا رژیم یعنی هیچ چیز نخوریم و گرسنه بمانیم؟

تغذیه سالم باید چگونه باشد؟

چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

چگونه بهترین نتیجه درمانی را از رژیم کتوژنیک بگیریم؟

در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی نباید استفاده کنیم؟

در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی می توانیم استفاده کنیم؟

فواید رژیم کتوژنیک:

مشکلات اول راه رژیم کتوژنیک

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

آیا رژیم یعنی هیچ چیز نخوریم و گرسنه بمانیم؟

متاسفانه در اذهان مردم کلید واژه رژیم غذایی، مفهوم مناسبی ندارد و به عنوان مثال ما فکر می کنییم اگ کسی می گوید رژیم گرفته است، نباید چیزی بخورد و حتی باید آنقدر ورزش کند و جنب و جوش داشته باشد تا پوست و استخوان شود. این تعریف عمومی که بدین شکل رواج پیدا کرده اصلا درست نیست.

آیا رژیم یعنی هیچ چیز نخوریم و گرسنه بمانیم؟

آیا رژیم یعنی هیچ چیز نخوریم و گرسنه بمانیم؟

رژیم نه نخوردن است، نه گرسنه ماندن.

در واقع رژیم یعنی غذا بخور، میوه بخور، آجیل بخور، سبزیجات بخور، ولی طبق برنامه و به اندازه تعادل. اینکه ما خودسرانه بگوئیم یک ماه رژیم می گیرم و هیچی نمی خورم عبارت نادرستی است و تازه با این کار به بدن خودمان آسیب می زنیم. ما باید بدانیم برای بقا و رشد اعضا و سلول های بدن، ما نیازمند منابع تامین انرژِی از مواد غذایی ها هستیم و اینکه هیچ نخوریم و سلول های بدن مان را گرسنه نگه داریم، بدن مان روز به روز ضعیف تر و در نهایت مریض می شویم.

مثلا یکی از کار هایی که در طول روز انجام می دهیم، عادت به خوردن متداوم انواع میان وعده ها است، ما نمی میان وعده مصرف کنید، توصیه ما این هست که تعداد میان وعده های تان کم ولی مغذی و مقوی باشد. در دو تا سه وعده ای که در طول شبانه روز غذا می خورید سعی کنید، کامل و به مقدار کافی بخورید تا در روز مدام حس گرسنگی به سراغ تان نیاید و شما را وسوسه نکند.

شما در حال خواندن پست مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

آب خوردن

آب خوردن نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت که این روز ها افراد رعایت نمی کنند و یا از جایگزین های مثل آن مانند، چایی، قهوه، شیر، آبمیوه ها و.. استفاده می کنند که بدن را با بحران بی آبی و عدم دریافت املاح طبیعی و مفید درون آن رو به رو می کند.

عادت نادرست مرسوم دیگری که قصد داریم به آن بپردازیم تنوع زیاد در خوردن غذا ها است که قطها شما بار ها با این صحنه رو به رو شدید که چند نوع گوشت بخارپز شده، خورشت های مختلف و دسر های متنوع در کنار یکدیگر خودنمایی می کند و موجب می شود شما با قاشق و چنگال به جانش بیفتید، فارغ از ان که معده و دستگاه گوارش شما دارد چه زجری می کشد و با خودش می گوید کاش من هم می توانستم چند نوع اسید معده ترشح کنم و یا خودم را از این موقعیت نجات می دادم.

آب خوردن

آب خوردن

متاسفانه هر روز شاهد این دست از عادات نادرست غذایی برخی افراد هستیم، که با وجود مشکلات جسمانی مثل فشارخون، دیابت، چاقی و افزایش وزن، توجه ای به سلامتی و تندرستی شان ندارند و مدام عادت ها و رفتار های قبل را تکرار می کنند. پیشنهاد ما برای این عزیزان مراجعه به پزشک متخصص جهت مشاوره رژیم کتوژنیک می باشد. اگر می خواهید بدانید این رژیم برای چه افرادی مناسب است با ما همراه باشید.

کاربر گرامی شما در حال مطالعه مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

مشاوره تغذیه

همواره یکی از ابتدایی ترین نیاز هاو دغدغه های بشر تغذیه و موضوعات مربوط به آن بوده است به طوری که انسان بدون وجود آب و غذا نمی تواند دوام بیاورد، همین امر باعث توجه علم پزشکی به بحث تغذیه و نیاز های غذایی انسان ها شد.

مشاوره تغذیه، یعنی کارشناسانی که مردم را راهمایی می کنند که برای داشتن یک سبک زندگی سالم و یا رسیدن به یک هدف خاص مرتبط با سلامتی، چه کار هایی را انجام بدهند. این کارشناسان با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و جسمانی افراد و همچنین بررسی بیماری هایی زمینه ای و ارثی آن، می توانند بهترین برنامه غذایی را تهیه و تدوین کنند.

مشاوره تغذیه

مشاوره تغذیه

اگر بخواهم کمی بیشتر از کارشناسان تغذیه برایتان بگویم، باید بگویم که یک کارشناس تغذیه جهت ارائه یک مشاوره و برنامه غذایی خوب و ایده آل به بیمارش باید خیلی خبره و متخص باشد و باید با در نظر گرفتن همه جوانب اقدام به تجویز دارو یا خوراکی نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست خارج شدن از رژیم کتوژنیک دیدن کنید.

تاثیر غذا بر روی روح و روان

در واقع مواد غذایی که ما در طول روز مصرف می کنیم به غیر از تاثیر در وضعیت جسمانی مان به طور غیر مستقیم بر وضعیت روحی و روانی مان نیز اثر گذار است. مثلا شما جوانی را در نظر بگیرید که به دلیل مصرف زیاد فست فود صورتش جوش های متعدد می زند و پس از مدتی به خاطر این مسئله اعتماد به نفسش را از دست می دهد و بر وضعیت روحی و روانی اش هم اثر می گذارد.

یا فردی که به دلیل مصرف زیاد شیرین کننده های مصنوعی و انواع قند به بیماری دیابت دچار شده و از این بابت که به خاطر تجویز دکتر حق استفاده و خوردن قند را در طول روز ندارد ناراحت و اندوهگین است و هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی دچار عذاب وجدان و تنش است.

یا فردی دلش می خواهد آزادانه در سالن ورزشگاه بزرگی آزادانه به هر سمتی بدود و ورزش کند، ولی به دلیل وزن زیاد و چاقی پس از گذشت چند دقیقه پاهایش درد می گیرد، نفسش بند می آید و مجبور است بنشیند و با نگاه حسرت انگیز به جثه اش نگاه کند.

شاید تجارب بالا برای شما رخ داده باشد، شاید هم در آینده برای تان رخ بدهد، به هرحال همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، و این یعنی شما می توانید الان برای خودتان کاری کنید تا در آینده دچار مشکلات متعددی نشوید.

تاثیر غذا  بر روی روح و روان

تاثیر غذا  بر روی روح و روان

برخی افرادی که دارای حساسیت غذایی نیز هستند، و در برنامه غذایی آن ها اختلال وجود دارد، نیز باید با مراجعه به متخصص تغذیه مشکل خود را بهبود ببخشند.

حال می خواهیم شما را با شاخه های این علم و انواع کارشناسان آن آشنا کنیم:

کارشناس تغذیه بالینی:

این کارشناسان تخصص و مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند و با دیگر متخصصان مراقب های پزشکی همکاری می کنند. آن ها خدمات مربوط به درمان و تغذیه پزشکی را ارائه می کنند. معمولا محل کار آنها بیشتر در بیمارستان ها، مرکز مراقبت طولانی مدت و سایر موسسات می باشد.

دوست عزیز شما در حال مطالعه پست مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

کارشناس رژیم غذایی:

کار این کارشناسان کمی جنبه عمومی تر پیدا می کند و خدمات مربوط به برنامه غذایی را برنامه ریزی می کنند. آن ها برنامه های غذایی گروهی و فردی را با توجه به نیاز های بهداشتی بیماران و افراد ارائه و در برخی موارد کار های نظارتی در آشپزخانه ها یا جاهای دیگر انجام می دهند.

کارشناس تغذیه:

کار این کارشناسان جنبه کاملا عمومی دارد و سعی دارند تا مباحثی مثل موضوعات مربوط به غذا و تغذیه را به مردم جامعه تعلیم دهند. آنها بیشتر با گروه خاصی از افراد مثل زنان باردار کارشان را جلو می برند. همچنین آنها در کلینیک های بهداشت عمومی، آژانس دولتی و غیر انتفاعی و جا های دیگر مشغول به کار هستند.

کارشناس تغذیه:

کارشناس تغذیه:

درست است که ما جهت درمان و مشاوره به نظر و تجویز این کارشناسان نیاز داریم، ولی این نکته را در نظر داشته باشید، که گذشته از این حرف ها، باز هم هر فردی خودش به وضعیت بدن و سیستم گوارشش آگاه تر است و می داند چه غذا ها و خوراکی هایی برایش سازگاری دارد و چه غذا ها و خوراکی هایی باعث ایجاد حساسیت و اختلال در بدنش می شود. ولی جهت درمان آن و بهبود بخشیدن به روند عملکردی آن به کارشناس تغذیه مراجعه می کنیم.

تغذیه سالم باید چگونه باشد؟

در این قسمت از مقاله ما چند توصیه به شما داریم و می خواهیم انواع گروه های غذایی، خواص و اندازه مصرف از آن ها را خدمت تان مطرح کنیم:

هر روز شیر بنوشید

یکی از مهم ترین ارکان هرم سلامتی، مصرف روزانه و متداوم لبنیات است؛ وقتی شما به دنیا می آئید تنها غذایی که می توانید مصرف کنید شیر است و این به خاطر وجود املاح و ویتامین های متعدد در این ماده غذایی است و برخی افراد شیر را به عنوان وعده غذایی شان انتخاب کرده اند.

اگر دل تان می خواهد در وعده های غذایی که مصرف می کنید، از غذا های چرب و خوشمزه استفاده کنید، حداقل در میان وعده های تان از شیر غافل نشوید. تجویز پزشکان مصرف روزانه حداقل ۳ لیوان شیر می باشد و همچنین طبق منابع علمی مصرف شیر قبل از خواب شبانه موجب افزایش آرامش و کاهش استرس و در نهایت بهبود کیفیت خواب می شود.

اگر هم به طعم و مزه شیر علاقه ندارد می توانید آن را با طعم دهنده های طبیعی میوه، کاکائو یا قهوه یا تکه های طبیعی میوه مثل موز و انبه مخلوط نموده و میل نمائید. همچنین سعی نمائید در طول روز از منابع دیگر کلسیم مثل ماست، دوغ و کشک هم استفاده نمائید.

نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب

در برخی خانواده ها نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب به یک عادت خانوادگی مبدل شده است. اگر شما توصیه های فوق را اجرا نموده و هر روز از منابع کلسیم استفاه نمائید، در سالمندی دچار عارضه پوکی استخوان و خرابی دندان نخواهید شد. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که مصرف بیش از حد لبنیات موجب رسوب آن در مجاری کلیه و پدید آمدن سنگ کلیه می شود.

متاسفانه نکته منفی دیگری که امروزه در جوامع وجود دارد استفاده از شیر های پاستوریزه شرکتی است که طی فرآیندهایی به دست ما رسیده و به همین دلیل خواص اصلی خودش را تا حدودی از دست داده است؛ و پیشنهاد ما استفاده و مصرف لبنیات و بخصوص شیر بصورت طبیعی می باشد.

نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب

نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب

کمتر گوشت مصرف کنید

یکی دیگر از ارکان مهم هرم سلامتی استفاده روزانه و کافی از منابع پروتئین می باشد که شما با استفاده از گوشت ها می توانید به آن دست یابید. توجه داشته باشید گوشت ها دارای چرپی بسیار زیادی هستند و در خرید آن سعی کنید کم چرپ ترین آن را بخرید و چرپی های اضافه آن را نیز جدا نمائید. مثلا پوست مرغ دارای چرپی زیادی است و حتما باید قبل از پخت غذا پوست آن را جدا کنید.

و حالا که این موارد را انجام دادید اگر گوشت را با روش های آب پز، بخارپز و یا کبابی  طبخ  کنید، دیگر هیچ جای نگرانی نمی ماند. پیشنهاد ما به شما استفاده از ماهی تازه است، اگر برنامه غذایی هفتگی و ماهانه تان را مرور کنید شاید کمترین و بی اهمیت ترین وعده غذایی تان ماهی باشد

در حالی که بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن ما در ماهی و پوست ماهی وجود دارد و اگر استفاده الزامی از ماهی ها را در دستور کار خودمان قرار دهیم، قطعا در سلامتی و بهبود عملکرد دستگاه های بدن مان نقش موثری را ایفا نموده ایم.

همچنین توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از گوشت ما را دچار بیماری های متعددی مثل نقرص خواهد کرد. در گروه گوشت ها یکی از مواردی که اهمیت کمتری به آن داده شده است، گوشت جاندارانی مثل شتر و شتر مرغ می باشد که واقعا از لحاظ خاصیت و ارزش غذایی، به مراتب دارای جایگاه بهتری نسبت به گوشت جاندارانی مثل گاو و گوسفند هستند. برای طعم دادن به آن در هنگام طبخ نیز می توانید از آبلیمو، آبغوره و سس گوجه فرنگی استفاده نمائید.

کمتر گوشت مصرف کنید

کمتر گوشت مصرف کنید

نوشابه و شکلات و تنقلات با ارش غذایی پائین را مصرف نکنید

متاسفانه کودکان در سنین پائین همواره از والدین شان درخواست خرید تنقلات با ارزش غذایی پائین را دارند که واقعا برای بدن مضر می باشد و در بیشتر مواقع عملکرد گوارشی بدن را دچار اختلال می کند. این تنقلات عمدتا از شیرین کننده های مصنوعی ساخته شده است که باعث احساس سیری کاذب در افراد می شود و به طور کامل بحث تغذیه و نیاز های روزمره بدن شان را به هم می ریزد.

این تنقلات پر طرفدار و رنگارنگ به دلیل وجود همین شیرین کننده های مصنوعی باعث تولید انرژی در بدن فرد می شود، اما هیچ ماده مغذی و مفیدی را به بدن نمی رساند. حتی بعضی از کیک ها، دسر ها و شیرینی ها، حاوی مقادیر زیاد چرپی هستند که همه این عوامل دست در دست هم می دهند و در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات متعددی برای فرد از جمله ابتلا به بیماری دیابت و فشارخون می شوند.

نوشابه و شکلات و تنقلات با ارش غذایی پائین را مصرف نکنید

نوشابه و شکلات و تنقلات با ارش غذایی پائین را مصرف نکنید

اگر می خواهید همراه با نوشیدنی یا غذای تان از شیرین کننده ای استفاده کنید، سعی کنید حتما از شیرین کننده های طبیعی مثل خرما، عسل و کشمش استفاده کنید. ضمنا توصیه می گردد هرماه یا هر چند ماه یک آزمایش عمومی خون بدهید تا از وضعیت کلی بدن تان اطلاع یابید و اگر در مرحله نزدیک شدن به ابتلا بیماری هستید بتوانید پیشگیری کنید.

نوشابه و شکلات و تنقلات با ارش غذایی پائین را مصرف نکنید

نوشابه و شکلات و تنقلات با ارش غذایی پائین را مصرف نکنید

آب فراوان بنوشید

منظورم از آب فراوان راه انداختن چشمه و رود خانه درون معده تان نیست، مقصود استفاده کافی از آب است و نه حتی مایعات دیگر؛ چون هیچ چیزی جای آب را نمی گیرد. نمی خواهم بگویم که مثلا روزی هشت لیوان اب مصرف کنید چون این حرف اشتباه است، ممکن است شما یک روز کنار دریا و در بهترین آب و هوا باشید و روز دیگر در کویر و خشک ترین آب و هوا، یا مثلا پزشک تان برای تسریع معالجه بیماری تان به شما خوردن مایعات زیاد را تجویز کند.

در هر صورت آشامیدن متداوم آب در طول روز و بدون استفاده از طعم دهنده یا مکمل خاصی توصیه می شود. یکی از عادت های بدی که برخی از ما ها داریم استفاده همیشگی از آب سرد است، که باعث آسیب به سیستم گوارش و بدن ما می شود، در حالی که می توانید با آشامیدن آب ولرم رو به سرد هم سیراب شویم و هم از این آسیب ها جلوگیری نمائیم. همپنین سعی کنید آب را به یک باره در اصطلاح هورت نکشید و مثلا یک لیوان آب را حداقل در سه نوبت میل فرمائید.

آب فراوان بنوشید

آب فراوان بنوشید

مصرف روغن ها و چرپی ها را به حداقل برسانید

طبیعتا هیچ کدوم از ما نمی توانیم به راحتی قید غذا های خوشمزه و پرچربی مثل سیب زمینی، پنیر خامه ای، کره، سرشیر و مارگارین را بزنیم، اما لحظه ای خودتان را در بیست سال آینده تصور کنید با بیست کیلو اضافه وزن، و در حالی که در مطب دکتر معالج بیماری دیابت نشسته اید، در حال تماس گرفتن با منشی دکتر قلب جهت نوبت گرفتن هستید؛ حس خوبی نیست درسته؟

عموما چرپی ها و روغن ها دارای چرپی اشباع و کلسترول هستند که بسیار برای بدن مضر می باشند و در طولانی مدت آسیب های بدی را از خود بر جای می گذارند. لازم به ذکر  است استفاده از این ماده های غذایی باعث تولید انرژی زیادی در بدن شما می شود ولی هیچ مواد مغذی و مفیدی را به بدن شما نمی رساند. در غذا های پر چرپ هرچند بعضی از آن ها دارای خاصیت های غذایی هم باشند ولی باید در استفاده از آن ها باید دقت و احتیاط کنیم.

مصرف روغن ها و چرپی ها را به حداقل برسانید

مصرف روغن ها و چرپی ها را به حداقل برسانید

نان سبوس دار مصرف کنید

چقدر خوب است نانی که هر روز مصرف می کنیم و جزو یکی از ارکان مهم هرم غذایی هست را به صورت سبوس دار مصرف کنیم مثل نان سنگگ و جو که بسیار پر خاصیت تر از نان های سفید و بدون سبوس است و هضم آن نیز برای معده ساده تر می باشد.

نان سبوس دار مصرف کنید

نان سبوس دار مصرف کنید

شاید تا حالا به این نکته توجه نکرده بودید ولی برنج و نان همواره دو گروه غذایی عمده و مهم غذا های ما را تشکیل می دهد که باید در نوع انتخاب و خریدمان توجه و دقت لازم را به خرج بدیم.توصیه می شود مواد غذایی دیگری مانند شیرینی، بسکوئیت، پیراشکی، ذرت، چیپس و… را نیز کمتر مصرف کنید.

نان سبوس دار مصرف کنید

نان سبوس دار مصرف کنید

سبزی و میوه فراموش نشود

اگر روزی خواستید تعداد گروه های رژیم غذایی تان را کم ومحدود کنید، توجه داشته باشید دست به گروه سبزیجات و میوه جات نزنید. این گروه یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین ها هستند. بیشترین ویتامین دریافتی بدن نیز از این گروه تامین می شود.

بقول معروف سر سفره ای که سبزی نیست ننشینید! اگر شما به خوردن سبزی و سبزیجات مداومت داشته باشید، حتما این مسئله را تائید می کنید، که پس از مصرف آن ها چه آثار خوب و ایده آلی را بر سلامتی تان گذاشته است و گذشته از این حرف ها غذا خوردن بدون سبزی کیف نمی دهد، بخصوص اگر نون پنیر باشد یا غذا های سنتی.

سعی کنید سبزی های خام یا پخته بدون چرپی و کم چرپی استفاده نمائید، در واقع سبزی ها را بدون چربی طبخ نمائید. از سیر و پیاز نیز غافل نشوید و بدانید که این دو نوع از سبزیجات بسیار برای سلامتی مفید هستند و باعث عدم نیاز شما به دکتر و دارو می شوند. یکی از دلایلی که شاید باعث شده تا امروز مردم از این دو سبزیجات فاصله بگیرند، بوی نامطبوع آن پس از خوردن باشد که می شود با جویدن یک آدامس میوه ای آن را برطرف نمود.

میوه ها را به صورت خام و تازه و حداقل المقدور با پوست مصرف نمائید و از آبمیوه ها و کمپوت ها کمتر استفاده نمائید. میوه های خشک دارای قند بیشتری نسبت به نوع طبیعی خود هستند و پیشنهاد استفاده کمتر از این محصولات نیز می باشد. در مصرف میوه هایی که دارای مقدار زیادی قند دارند نیز دقت و ملاحظه فرمائید مانند موز، هندوانه، خربزه و انگور.

نوع میوه دارای رنگ و لعاب زیبای بیش از حد نباشد

نکته دیگر مهمی که باید بدانید این است که در هنگام خرید نهایت دقت را داشته باشید که نوع میوه دارای رنگ و لعاب زیبای بیش از حد نباشد و همچنان اندازه میوه کوچک تر یا بزرگ تر از اندازه نرمال آن نباشد. زیرا در برخی مزارع و گلخانه ها با استفاده از مکانیزم دستکاری مصنوعی، ژن آن ها را تغییر می دهند که این امر موجب به خطر افتادن سلامتی می باشد.

جالب است بدانید خیلی از میوه ها بیشتر ویتامین و املاح مفید آن اخل پوست آن است و ما دقیقا همان قسمت های ارزشمند را دور می ریزیم. مثلا پوست پرتقال یکی از پوست میوه هایی می باشد که گفته می شود بسیار خاصیت دارد و چند وقتی است از آن استفاده بهینه مثل ساخت مربا می شود. یا مثلا اگر دقت کرده باشید وقتی خیار می خورید و به قسمت ته آن می رسید و آن را می

خورید، مزه ای تلخ دارد که شاید شما آن را همان ابتدا با خیار برش داده باشید و دور انداخته باشید، در حالی که همان ماده تلخ ارزشمند باعث هضم آسان تر خیار می گردد و در کل پوست میوه ها دارای بیشترین فیبر مورد مصرفی هستند.

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد، سعی کنید کمتر از آبمیوه های صنعتی استفاده کنید، زیرا آن ها جز آب، اسانس و مواد نگهدارنده چیز دیگری را نصیب شما نخواهد کرد و بار ها دیده شده معده برخی افراد شدیدا به این نوع مواد حساس است، خودتان در خانه در فضای کاملا بهداشتی و خانگی و با استفاده از میوه های تازه، لذت یک آبمیوه گیری رو تجربه کنید، البته بدون استفاده از شکر! وقتی شیرین کننده های طبیعی مثل عسل و خرما هست چرا شکر؟

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد

اگر سبزی را به صورت سرخ کرده استفاده می کنید، توصیه می کنیم از روغن های مایع نظیر روغن ذرت، آفتابگردان و یا زیتون آن هم به مقدار بسیار کم استفاده کنید. اگر خواستید از سبزیجات در سالاد استفاده کنید، به جای سس از آبلیمو و آبغوره کمک بگیرید.

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد

اگر یک وقت فکر نوشیدن آبمیوه به سرتان زد

و اگر علاقه و ذائقه تان متفاوت است و حتی می خواهید از سس بر روی سالاد استفاده کنید، می توانید از مخلوط، ماست کم چرپ، آبلیمو و ادویه جهت ساخت سس خانگی استفاده کنید. خوب است بدانید مقدار چرپی برخی سس ها آنقدر بالا است که در طولانی مدت باعث رسوب این چرپی های بی مصرف در بدن شما می شود و شما را بیمار می کند. همچنین توجه داشته باشید در هنگام مصرف سبزی ها سعی کنید، مارگارین و خامه اضافه نکنید.

تا اینجا با مبحث تغذیه سالم باید چگونه باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

اغلب افراد بدون وجود مشکل خاصی و با توصیه پزشک از این روش درمانی به مدت طول دوره ۳ تا ۶ ماه و بیشتر استفاده می کنند. و رعایت مستمر این نوع رژیم می تواند موجب کنترل و درمان بیماری های دیگری مثل صرع و در مواردی محدود بیماری های قلبی و آکنه شود. در مواردی نیز اگر فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ باشد، باید توسط پزشک متخصص تحت نظر قرار بگیرد.

همچنین باید توجه داشته باشید افرادی که فعالیت های جسمی زیادی انجام می دهند مانند ورزشکاران، به خصوص بین دو مسابقه نمی توانند با پروتئین تجدید قوا کنند و کربوهیدرات ها یکی از نیاز های اولیه آنها جهت به دست آوردن انرژی لازم می باشد و در نتیجه ممکن است این افراد با این رژیم به مشکل بخورند.

این رژیم مناسب دوره های کوتاه مدت می باشد و در بلند مدت به دلایلی مثل عدم وجود گروه های غذایی مثل غلات و میوه ها، توصیه نمی شود، زیرا شما دچار مشکلاتی مثل کم آبی یا کمبود برخی از ویتامین ها می شوید و این موارد خودش نیز عواقبی را به همراه دارد، ضمن اینکه این روش همیشگی و دائمی نیست و فرد مذکور پس از گذارندن یک دوره کامل و متعادل رژیک کتوژنیک باید با درست و به اندازه خوردن و ورزش، بدنش را در حالت تعادل و ایده آل حفظ نماید.

در هر صورت قبل از همگام کردن خودتان با این روش جدید رژیم غذایی حتما با پزشک متخصص صحبت کنید و از خدمات مشاوره رژیم کتوژنیک بهره ببرید.

چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

تا اینجا با مبحث چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

چگونه بهترین نتیجه درمانی را از رژیم کتوژنیک بگیریم؟

در این قسمت قصد داریم، لیستی از کار هایی را خدمت تان عنوان کنیم، تا بتوانید بهترین نتیجه را از این رژیم کسب کنید.

محدودیت کربوهیدرات:

همان طور که گفته شد و شما تا این جا مقاله را دنبال کردید، میزان مصرفی کربوهیدرات های قابل هضم تان را باید به ۲۰ گرم یا کمتر برسانید.

استفاده مقدار کافی از چربی ها:

در این رژیم برای اینکه احساس گرسنگی نکنید باید به اندازه کافی از چربی ها استفاده کنید؛ زیرا رژیم

کتوژنیک به طور معمول یک رژیم پرچرب است و انرژی مورد نیازی که قبلا از کربوهیدرات ها تامین می شد، اکنون باید از چربی ها تامین گردد و این موضوع یکی از مهم ترین تفاوت های اصلی رژیم کتوژنیک و رژیم های محدود از کالری است که باعث احساس گرسنگی نمی شود و منجر به کتوز می شود.

بنابراین ما باید به اندازه کافی از غذا ها و وعده های پروتئینی و سبزیجات کم کربوهیدرات و چربی استفاده کنیم تا از گرسنگی های مزمن در طول روز جلوگیری کنیم. همچنین اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید و در طول دوره درمان این رژیم قرار داشتید، سعی کنید در وعده های غذایی تان از پروتئین کافی و چربی هایی نظیر روغن زیتون، خامه، کره و سس های مختلف استفاده کنید.

استفاده مقدار کافی از چربی ها:

استفاده مقدار کافی از چربی ها:

از خوردن میان وعده اجتناب کنید

متاسفانه یکی از عادت های نادرست غذایی ما، این هست که هر زمانی اگر خوراکی خوشمزه ای دم دست مان باشد حتی اگر سیر باشیم، آن را می خوریم، در حالی که هنگامی که تحت درمان این روش قرار می گیرید، باید پیش از پیش حواست تان به خوردنی هایی که می خورید باشد و اگر این نکته مهم را رعایت نکنید موجب کاهش روند تولید کتوز شود و روند کاهش وزن را مختل و یا کند کند. سعی کنید زمان صرف وعده های غذایی تان را طوری تنظیم کنیدتا دیگر نیاز به میان وعده نداشته باشید.

از خوردن میان وعده اجتناب کنید

از خوردن میان وعده اجتناب کنید

ورزش را فراموش نکنید

قطعا بار ها در رسانه های مختلف و از زبان پزشکان متعدد، ارزش و تاثیر ورزش و آمادگی جسمانی را بر سلامت جسم و روان شنیده اید، در واقع ورزش مستمر اگر با رژیم کتوژنیک همراه شود، می تواند بهترین تاثیرگذاری را داشته باشد چون انجام فعالیت های فیزیکی در رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک موجب افزایش سطح کتون ها در خون می شود و همچنین به بهبود بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ کمک می کند.

ورزش را فراموش نکنید

ورزش را فراموش نکنید

خواب کافی داشته باشید

یکی دیگر از عادات نادرست ما عدم توجه کافی به بحث خواب مان هست، خواب کافی موجب آرامش گرفتن و کاهش استرس می شود، بنابراین توجه به خواب و داشتن حداقل ۷ ساعت خواب مفید شبانه توصیه می گردد.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی داشته باشید

 

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی داشته باشید

تا اینجا با مبحث چگونه بهترین نتیجه درمانی را از رژیم کتوژنیک بگیریم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی نباید استفاده کنیم؟

غذا های شکر دار:

خیلی از خوراکی های خوشمزه و پر طرفدار اطراف مان شیرین هستند و ما در روز بدون توجه به مقدار قند و شکری که در مراحل ساخت آن استفاده شده از آن استفاده می کنیم و لذت می بریم، خوراکی هایی مثل قند، آبنبات، نوشیدنی های قندی، شکلات، بستنی، آبمیوه و… که همه این ها به نوعی باعث ایجاد آسیب در بدن مان می شود و در طول درمان این رژیم باید بیشتر حواسمان را جمع کنیم.

غذا های شکر دار:

غذا های شکر دار:

میوه ها:

قطعا همیشه، میوه ها به خصوص اگر تازه و رسیده هم باشند جزو بهتریم میان وعده ها با وجود ویتامین های متعدد در دسترس ما هستند اما بهتر است جهت کسب نتیجه بهتر در این رژیم از سبزیجات به جای میوه استفاده کنیم، اما این نکته به مفهوم صرف نظر کامل از خوردن میوه ها نمی باشد.

چربی های ناسالم:

این روز ها بیماری های متعددی مانند افزایش وزن و فشار خون بر اثر استفاده بی رویه از چرپی های متعدد و متفاوت پدید می آیند، که باید افراد توجه شان را به این امر بیش از پیش متمرکز تر کنند، این چربی ها عبارت اند از کره گیاهی و روغن جامد هیدروژنه و…

حبوبات:

یکی از ملزومات پخت و پز غذا ها، حبوبات هستند که به دلیل ارزش غذایی بالا، عطر و طعم خوب پس از پخت و سازگاری بسیار خوب با دستگاه گوارش بیشار افراد، یکی از پر طرفدار ترین گروه های غذایی هستند، ولی توصیه ما استفاده کمتر و محدود تر به دلیل کسب نتیجه بهتر در رژیم کتوژنیک می باشد مثل لپه، لوبیا، عدس، نخود

سس:

مگه میشه بخوای فست فود بخوری و سس نباشه؟ اما این نکته قابل تامل است که سس ها غالبا حاوی مقادیر زیادی قند و طعم دهنده مصنوعی هستند و با توجه به اینکه یکی از لذت بخش ترین چاشنی غذا ها هستند باید در استفاده از آنها احتیاط کنیم.

محصولات رژیمی:

این محصولات پر زرق و برق که روزانه خریداران خیلی زیادی هم دارند، به شدت فرآوری شده می باشد و حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است

تا اینجا با مبحث در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی نباید استفاده کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی می توانیم استفاده کنیم؟

تخم مرغ:

همگام با رژیم تان حتما از وعده های مقوی تخم مرغ استفاده کنید، تخم مرغ میان وعده ای کامل و مناسب است و سرشار از امگا۳ است

روغن های سالم:

روغن ها در زندگی ما تاثیر بسزایی دارند، زیرا زمینه سازی بسیاری از بیماری ها بحث اشباع چربی ها و به دنبال آن مشکلاتی مانند افزایش وزن و فشارخون می باشد، ولی توصیه ما این است که حتما از چربی های سالم مثل روغن های طبیعی زیتون، آووکادو، کنجد و نارگیل استفاده کنید.

ماهی های پر چرپ:

خیلی از مردم در برنامه غذایی هفتگی شان از انواع تن ماهی با چاشنی های متفاوت استفاده می کنند، اگر شما هم جزو این دسته هستید، پیشنهاد می کنیم از سرو ماهی هایی مانند سالمون و قزل آلا نیز غافل نشوید و آن را به برنامه غذایی تان اضافه کنید

آجیل ها و مغز ها:

یکی از مهم ترین وعده های این رژیم همراه با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد مثل فندق، بادام، گردو، تخمه کدو و…

پنیر:

پنیر نیز یکی از خوراکی های متداول و خوش طعم این رژیم می باشد که باید از نوع فرآوری نشده آن مثل خامه ای و موزارلا استفاده نمائیم.

کره و خامه:

کره و خامه نیز یکی از میان وعده های سالم و ایده آل این رژیم می تواند باشد که توصیه می گردد حتما از نوع طبیعی و محلی آن استفاده نمائید تا در کنار تضمین سلامتی تان، در کنار خانواده و دوستان و همچنین طعم خوش و عطر دلپذیر آن، لحظات خوبی را سپری نمائید

سبزیجات با کربوهیدرات کم:

آنقدر در رسانه ها و جا های مختلف از فواید و مزیت های سبزیجات گفته شده که دیگر فکر نکنم نیاز به ذکر کردن آن ها باشد، فقط در نظر داشته اشید منظور سبزیجاتی می باشد که بیشتر به رنگ سبز شباهت دارند مثل فلفل و پیاز

گوشت:

استفاده از گوشت تازه به مقدار کافی مستمر به ثمر خواهد بود و آن را در حالت های استیک، ساندویچ و… سرو نمائید

تا اینجا با مبحث در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی می توانیم استفاده کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

در ادامه نمونه ای از رژیم غذایی کتوژنیک را برای مدت یک هفته مورد بررسی قرار می دهیم:

روز شنبه

  • صبحانه: گوشت گاو و املت پنیر همراه با سبزیجات
  • ناهار: گوشت گاو و تکه های پنیر آجیل
  • شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده با روغن نارگیل

روز یک شنبه

  • صبحانه: تخم مرغ پخته همراه با قارچ
  • ناهار: برگر، پنیر
  • شام: استیک و تخم مرغ همراه با سالاد

روز دوشنبه

  • صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه
  • ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا
  • شام: ماهی سالم همراه با مارچوبه پخته شده در کره

روز سه شنبه

  • صبحانه: تخم مرغ، گوجه، ریحان و املت پنیر
  • ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا
  • شام: گوشت قلقلی، پنیر چدار و سبزیجات

روز چهارشنبه

  • صبحانه: میلک شیک
  • ناهار: سالاد میگو همراه با روغن زیتون و آووکادو
  • شام: بوقلمون همراه با پنیر پارمیزان، سالاد بروکلی

روز پنجشنبه

  • صبحانه: املت همراه با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه
  • ناهار: یک مشت آجیل و چند شاخه کرفس
  • شام: مرغ با سس پتسو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات

روز جمعه

  • صبحانه: ماست همراه با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا
  • ناهار: گوشت گاو پخته شده در روغن نارگیل همراه با سبزیجات
  • شام: برگر، تخم مرغ و پنیر

در این قسمت می خواهیم انواع رژیم کتوژنیک را به شما معرفی کنیم:

رژیم کتوژنیک استاندارد:

این رژیم بیشتر برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب است و استاندارد ترین نوع این رژیم است.چرپی ها در این نوع رژیم، بسیار حائز اهمیت هستند و چرپی هایی مثل آووکادو، کره، گوشت ها و ماهی های چرپ، روغن های سالم، زیتون و روغن زیتون جایگاه ویژه ای دارند. در واقع این رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چرپی است و چرپی ها دارای درصد بیشتری هستند. همچنین در این رژیم مقدار چرپی مصرفی باید حدودا معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

مقدار مصرف پروتئین مقدار متعادلی وچیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت یا ماهی درهر وعده باشد و اگر خواستید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید، بهتر است از سبزیجات و میوه های غیر نشاسته ای مثل کلم بروکلی یا توت استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای:

این رژیم راهی آسان تر برای افزایش چرپی به رژیم غذایی شما است که موجب متعادل شدن رژیم شما در روزهای آزاد می شود. در واقع این رژیم شامل ۷۵ درصد چرپی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روز های کتو، و ۲۵ درصد چرپی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روز های آزاد می باشد.

همچنین یکی از انواع رژیم کتوژنیک شامل دو روز رژیم غیر کتوژنیک و پنج روز رژیم کتوژنیک در طول یک هفته می باشد که برخی افراد ترجیح می دهند روز های آزاد رژیم را برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات و تولد ها نگه دارند. پیشنهاد ما جهت کسب نتیجه بهتر استفاده از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها و سبزیجات نشاسته ای در روز های آزاد است.

رژیم کتوژنیک هدفمند:

اگر شما جزو افراد فعال و پر جنب و جوشی هستید که در طول روز نیاز به سوزاندن انرژی زیادی دارید یا به ورزش های حرفه ای و بدنسازی روی آوردید، این نوع رژیم بیشتر به کارتان می آید.

در واقع در این رژیم ۶۵ تا ۷۰ درصد چرپی، ۲۰ درصد پروتئین و ۱۰ تا ۲۵ درصد کربوهیدرات نیاز داریم، همچنین در این نوع رژیم ما این اجازه را داریم که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنیم تا بتونیم شدت وزنمان را افزایش دهیم.

نکته مثبت دیگر اضافه کردن لبنیات، میوه یا غذا هایی می باشد که بر پایه غلات می باشند و جالب است بدونید کربوهیدرات اضافه ای که در این رژیم بسیار راحت سوزانده می شود و در بدن به عنوان چرپی اضافه انباشته نمی شود.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:

اگر شما جزو افرادی هستید که در طول روز فعالیت شدید بدنی و فیزیکی دارید، این نوع رژیم مختص خود شما است. توصیه ما و خیلی از مردم استفاده از این نوع رژیم می باشد، چون در کنار مصرف بیشتر پروتئین از چربی کمتری استفاده می کنند. در واقع در این رژیم بدن ما به ۶۰ تا ۶۵ درصد چرپی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات احتیاج دارد.

تا اینجا با مبحث انواع رژیم کتوژنیک آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

فواید رژیم کتوژنیک:

احساس گرسنگی کمتر و کنترل اشتها:

در این رژیم به دلیل استفاده مستمر و زیاد از چربی ها، کمتر احساس گرسنگی می کنید و این نکته یکی از مهم ترین نقاط قوت کتوژنیک می باشد، چرا که خیلی از افراد به خاطر اشتهای زیاد و کاذبی که دارند، خود را ملزم می دانند مدام غذا بخورند و همین امر باعث افزایش وزن و تداخل در تناسب اندام آن ها می شود.

حفظ بافت های عضلانی:

این مورد نیز یکی از مزایا این روش رژیمی است که مرتبط با حفظ تعادل عضلات و چربی در بدن می باشد.

سوزاندن چرپی بیشتر:

از لحاظ علمی طوری مکانیزم این روش درمانی تهیه و تجویز شده که در کمترین زمان و بهترین عملکرد موجب سوزاندن چرپی ها در بدن و همچنین عدم بازگشت آن ها در بلند مدت می شود.

حس نشاط و جوانی:

از جمله تاثیرات شگفت انگیز این رژیم جوانتر شدن پوست و ایجاد حس نشاط و شادابی می باشد.

هوشیاری و هوشمند تر شدن ذهن:

این مورد نیز یکی دیگر از فواید این رژیم است.

سوخت و سازتان تقویت می شود:

در واقع پس از طی مدتی، بدن روی روال ایده آل هماهنگی با اعضا بدن و تنظیم خودکاری می افتد و می تواند به راحتی تعادل بین کالری دریافتی و نیاز سوخت و ساز بدن را برقرار می کند و ارتقا می بخشد.

دوست عزیز شما در حال دیدن مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

پیشگیری از دیابت و بهبود سطح انسولین:

همواره چرپی های اضافه بدن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع ۲ داشته است و یکی ازعوامل جلوگیری ازاین امر، کاهش چربی های اضافه بدن است که این مهم به لطف رژیم کتوژنیک قابل انجام است.

پیشگیری از بیماری های قبلی:

رژیم کتوژنیک با تاثیرگذاری مستقیم بر روی عوامل خطرناکی مثل چرپی بدن، فشار و قند خون و…موجب پیشگیری و بهبودی بیماری های قلبی می شود.

پیشگیری از بیماری سرطان:

خوراک سلول های سرطانی کربوهیدرات و مواد قندی هستند که برای رشد و بقا باید از این مواد تغذیه کنند، ولی وقتی شما رژیم کتوژنیک را در دستور کار خودتان قرار می دهید، به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات ها، قند خون تان نیز پائین می آید و بقول معروف این سلول ها گرسنه می مونن و پیشرفت تومور ها به حداقل می رسد.

بهبود اختلالات سیستم عصبی بدن:

در واقع برای اولین بار رژیم کتوژنیک برای درمان صرع ابداع و شناخته شد. همچنین علاوه بر صرع، این رژیم غذایی باعث پیشگیری از بیماری هایی دیگر مثل پارکینسون و آلزایمر می شود.

بهبود عملکرد کبد چرپ:

اگر کبد چرپ دارید و نمی دانید چه کار کنید، این رژیم می تواند یکی از فرشته های نجات شما باشد، ضمن اینکه عموما بدن جهت تامین انرژی سوخت و ساز خودش مجبور است به سراغ کبد و چرپی هایش برود و به این ترتیب کبد را از چرپی های اضافی پاکسازی و تصفیه کند. البته پیش از شروع دوره درمانی این رژیم حتما با پزشک متخصص درباره مشاوره رژیم کتوژنیک تبادل نظر کنید.

بهبود و درمان جوش و آکنه:

یکی از زجر آورترین بیماری های پوستی، ایجاد جوش های متعدد بر روی پوست صورت و بدن است و از آن جایی که شیرینی جات تاثیر منفی بر روی پوست می گذارند، این رژیم می تواند تاثیر مستمر به ثمری را داشته باشد. همچنین کاهش سطح انسولین، شدت ترشح هورمون هایی را که موجب آکنه می شود را کم می کند.

افزایش استقامت بدن:

این رژیم با افزایش دسترسی متداوم و مستمر بدن به منابع چربی، به عنوان یک منبع انرژی می تواند موجب افزایش استقامت بدن شما شود.

افزایش استقامت بدن:

افزایش استقامت بدن:

تا اینجا با مبحث فواید رژیم کتوژنیک آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

مشکلات اول راه رژیم کتوژنیک

همیشه رژیم گرفتن، یکی از سخت ترین کارهای دنیا است، حال شاید با خودتان بگوئید چرا این حرف را می زنم؟

فرض کنید به یک عروسی دعوت شده اید و روی صندلی نشسته اید، در همین حین نگاهتان می افتد به ظرف میوه که پر از میوه های با رنگ و لعاب زیبا و خوش عطر هست و چند دقیقه بعد جلویتان نوشیدنی تعارف می کنند، باز دوباره به میز نگاه می کنید و نگاه تان به دسر های دیگر می افتد، و در حالی همه حضار دارند این خوراکی های خوشمزه را می خورند شما باید از آن ها صرف نظر کنید و خودتان را به کاری مشغول کنید.

تازه اگر از این مرحله هم به راحتی و موفقیت عبور کنید، فکر نکنم بتوانید قید شام را بزنید.

از دیگر مشکلاتی که برایتان پیش می آید تغییر حالات جسمانی تان است، وقتی شما چندین سال بدنتان را به حال خودش رها کرده اید و همه چیز را به خوردش می دهید، بدیهی است اگر روزی بخواهید تغییر رویه بدهید و با برنامه ریزی اصولی، جلو بروید، بدن و سیستم گوارش تان کمی متعجب و شوکه می شود، و ممکن اختلالاتی را مشاهده و حس کنید؛ ما در این مقاله پر تکرار ترین این رفتار ها را بررسی و ذکر می نمائیم تا شما بیشتر با ساز و کار این رژیم آشنا شوید.

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

آنفولانزا کتو!

این بار با آنفولانزا طرفیم، ولی نه اون آنفولانزایی که فکر می کنید.

همان طور که گفتیم بیشتر افرادی که تازه این رژیم را شروع می کنند، دچار حالتی به این اسم می شوند که شما تا چند روز درگیر حالت هایی مثل سردرد، تهوع، عدم تمرکز، سرگیجه و خستگی می شوید که موضوعی طبیعی است و معمولا با گذشت زمان یک تا دو هفته اصلاح می شود و شما را به زندگی قبل همراه با انرژی و شادابی باز می گرداند.

یکی از علت های اصلی آنفولانزای کتو کمبود آب بدن به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است که همراه با آب مقدار کمی الکترولیت های بدن از طریق ادرار دفع می شود و احتمال زیاد شما متوجه این رفتار خواهید شد. یکی از راه های مقابله با این آنفولانزا مصرف ۱ تا ۲ لیوان آبگوشت در روز می باشد.

کاهش وزن

یکی دیگر از مشکلات نا خوشایند این رژیم کاهش شدید وزن می باش که برخی افراد را نگران و مضطرب می کند، ولی همان گونه که در بالا گفتیم، این رژیم مختص دوره های درمانی کوتاه مدت می باشد و در بلند مدت حتی میتواند اثرات ضد و نا مطلوبی را به بدن وارد کند.

تا اینجا با مبحث مشکلات اول راه رژیم کتوژنیک آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

سخن پایانی

 اگر تا انتها مقاله را دنبال کرده باشید، حتما مشتاق شده اید از خدمات مشاوره رژیم کتوژنیک و علوم تغذیه استفاده کنید.

ما انسان ها به دلیل اتفاقات روزمره، تنش ها  و حوادث همواره نیاز به معالجه جسم و روح داریم و اگر مشکلی را به حال خودش بگذاریم و به آن رسیدگی نکنیم موجب بیشتر شدن آن مشکل و پیش آمدن اختلالات عمیق تر خواهد شد.

همچنین باید در نظر داشته باشیم همان گونه که در اهمیت به سلامت جسم و بدن مان پیگیر و مسر هستیم، باید توجه بیشتر و ویژه تری را نیز به سلامت روح و روانمان داشته باشیم؛ اگر در اثر اتفاقات و موارد دیگر از لحاظ روحی دچار مشکلاتی مثل افسردگی یا خشم زیاد شدیم، باید بدانیم این مشکلات رابطه مستقیمی با سلامت جسم ما دارند و موجب آسیب رساندن به آن می شوند که در چنین مواردی مراجعه به یک روانشناس و روانپزشک خوب نیز توصیه می گردد.

استفاده از مکانیزم دستکاری و ایجاد تغییر در محصولات

در طی سال های اخیر با افزایش تقاضا مواد غذایی و نوسانات قیمت و تعدد ذائقه ها، شرکت ها وکمپانی های بزرگ دنیا به این سو و سمت روی آوردند که با استفاده از مکانیزم دستکاری و ایجاد تغییر در محصولات شان، بتوانند از نظر ظاهری و کیفی آن ها را ارتقا و تولید انبوه تر سود بیشتری به جیب بزنند؛

اما پزشکان و دانشمندان سراسر دنیا نسبت به این مسئله جبهه گیری کردند و این کار را یکی از بد ترین و خطرناک ترین ابداعات بشر عنوان کردند که در طول زمان باعث تهدید سلامتی انسان ها و بروز بیماری های مختلف در بدن شان می شود. با این وجود این سرمایه داران گردن کلفت با این صحبت ها و مقاله ها قانع نشدند و پر قدرت تر و مستمر تر از قبل به کار خودشان ادامه دادند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

اگر محصولی جنبه تجاری پیدا کرد

چند سال پیش قانونی در کشور وضع شد که اگر محصولی جنبه تجاری پیدا کرد و در فرآیند تولید آن از مکانیزم دستکاری مصنوعی استفاده کردند، روی آن محصول قید شود. به این محصولات پر خطر در اصطلاح تراریخته گفته می شود

که توصیه ما عدم استفاده از این محصولات می باشد و تنها از مواد غذایی و خوراکی هایی مصرف کنید که بدانید کاملا طبیعی است و در اصطلاح به آم ارگانیک می گوئیم و توصیه ما استفاده از این محصولات است که هیچ ضرری ندارد و ساده تر در طبیعت تجزیه می شود.

استفاده و خوردن متداوم این محصولات نیز باعث آسیب های جسمی و غیر مستقیم روحی به شما می شود. چقدر خوب است که در طول روز به جای استفاده از آبمیوه از میوه و به جای استفاده از آبمیوه از آب استفاده کنیم.

دوست عزیز شما در حال مطالعه پست مشاوره رژیم کتوژنیک هستید.

هیچ چیز جای آب را نمیگیرد

شما هر چقدر مایعات بخورید مثل آبمیوه ها، قهوه و شیر باز هم هیچکدام جای آب را نمیگیرد و نمی تواند املاح مفید موجود در آب را به بدن شما وارد کند، البته این عبارت به این منظور نیست که از مایعات دیگر استفاده نکنیم، بدین معناست که هیچ چیزی نمی تواند جای آب را بگیرد.

مسئله جالب دیگری که خوب است بدانید این است که برخی دانشمندان و تحلیلگران اقتصادی و سیاسی می گویند شاید جنگ جهانی سوم بر سر آب باشد و این موضوع نشان دهنده و اهمیت حیاتی آن می باشد.

در این مقاله سعی کردیم جامع ترین موضوعات مربوط به رژیم کتوژنیک را در اختیار تان قرار دهیم، امیدورایم که توانسته باشیم در جهت پیشبرد اهداف فراگیری عمومی آموزش های تغذیه ای و تندرستی سهمی را ایفا کرده باشیم.

در پایان از شما به دلیل مطالعه مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک سپاسگزاریم و امیدواریم از خواندن مقاله مشاوره رژیم کتوژنیک بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید