متخصص تغذیه تعیین جنسیت

مشاوره غذایی برای لاغری
مشاوره غذایی برای لاغری
2020/09/25
شماره مشاوره لاغری
شماره مشاوره لاغری
2020/09/25
متخصص تغذیه تعیین جنسیت

متخصص تغذیه تعیین جنسیت

متخصص تغذیه تعیین جنسیت کمک می کند که جنسیت فرزند پیش از بارداری تا حد زیادی تعیین شود. با توجه به دنیای امروز و مشکلاتی که افراد از نظرات مختلف دارند، بیشتر افراد تمایل به فرزند کمتر داشته و ترجیح می دهند تنها فرزند خود با جنسیتی که مورد نظر آن هاست به دنیا بیاید. در این شرایط معمولا انواع روش ها و درمان هایی که به تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری کمک می کنند، به کار گرفته می شوند.

متخصص تغذیه تعیین جنسیت

متخصص تغذیه تعیین جنسیت

تغذیه نقش مهمی در زندگی فرد دارد و در مورد بارداری نیز هم می تواند به تجربه یک بارداری راحت تر و زایمان ساده و کم خطر هم به تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری کمک کند. به همین دلیل مراجعه به متخصص تغذیه تعیین جنسیت امری است که به تمام زوجینی که قصد داشتن فرزند با جنسیت مشخص دارند، توصیه می شود.

متخصص تغذیه تعیین جنسیت

متخصص تغذیه تعیین جنسیت

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. متخصص تغذیه کیست؟
  2. متخصص تغذیه چه وظایفی دارد؟
  3. در چه مواردی مراجعه به متخصص تغذیه بیشتر مورد نیاز است؟
  4. چه مواردی جز چاقی و لاغری در حوزه کاری متخصص تغذیه می باشد؟
  5. مراقبت های دوران بارداری چیست و چه مواردی دارد؟
  6. بهترین زمان مراجعه به پزشک برای بارداری چه زمانی است؟
  7. ملاقات با پزشک باید در چه فواصلی و با چه نظمی انجام شود؟
  8. آزمایشاتی که در دوران بارداری انجام می گیرد کدام است و به چه دلیل انجام می گیرد؟
  9. در دوران بارداری اضافه وزن باید به چه صورتی باشد تا در محدوده نرمال قرار گیرد؟
  10. تغذیه در دوران بارداری چه اهمیتی دارد؟
  11. برنامه غذایی زنان باردار بهتر است، شامل چه مواردی باشد؟
  12. مصرف چه مواد غذایی در دوران بارداری ممنوع می باشد؟
  13. چه روش هایی بر تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری تاثیرگذار هستند؟
  14. تغذیه چه تاثیری در تعیین جنسیت جنین دارد؟
  15. طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای پسر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟
  16. طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای دختر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟
  17. متخصص تغذیه تعیین جنسیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

متخصص تغذیه کیست؟

در آغاز نوشتار خود با عنوان متخصص تغذیه تعیین جنسیت به بیان مواردی در خصوص متخصص تغذیه خواهیم پرداخت.

اهمیت غذا خوردن بر کسی پوشیده نیست. تمام فعالیت‌های بدنی از جمله سوخت و ساز، انرژی لازم برای فعالیت سیستم ها و بافت های مختلف بدن، عملکرد قلب و مغز به غذایی که خورده می‌شود بستگی دارد. غذا هم می تواند به سلامت بدن کمک کرده و هم به بدن انسان آسیب برساند، بنابراین چگونه غذا خوردن و تناسب بین مواد غذایی مصرفی اهمیت بسیار زیادی دارد.

ارتباط تغذیه با سلامت بدن

اینکه کدام مواد غذایی با هم تناسب داشته و کدام غذا ها برای بدن یک شخص مفید تر هستند، امری است که به سادگی مشخص نمی شود و با وجود این که سلامتی از مهمترین دغدغه ها برای هر فردی است و تمام انسانها تلاش می‌کنند تا به نعمت سلامتی دست پیدا کنند اطلاع از این مسئله برای هر فرد به طور اختصاصی ضروری می باشد.

همانطور که گفته شد، غذا خوردن می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند، بنابراین اولین راه برای کسب سلامتی را می توان با تغذیه درست و اصولی دانست. تغذیه درست توانایی این را دارد که از بسیاری از بیماری های مختلف جلوگیری کند بعلاوه بسیاری از بیماریها به وسیله تغذیه درست قابل درمان می باشند.

به عنوان مثال بیماری دیابت ممکن است، به دلیل زمینه ژنتیکی در فرد بروز پیدا کند که با تغذیه مناسب میتوان آن را کنترل و درمان کرد یا بیماری کلسترول که معمولاً در اثر تغذیه نادرست به وجود می‌آید را می‌توان با اصلاح سبک تغذیه درمان کرد. اهمیت تغذیه و ارتباط آن با سلامتی در تمام دوران زندگی تاثیرگذار است، این مسئله از دوره جنینی و از زمانی که فرد در شکم مادر قرار دارد تا دوران پیری برای رشد و جلوگیری از بروز بیماری ها موثر می باشد.

از دیگر نکاتی که تغذیه درست برای بدن به همراه دارد، تناسب اندام در کنار حفظ سلامتی است. تناسب اندام علاوه بر سلامت جسمی می تواند سلامت روحی و روانی فرد را نیز برقرار سازد.

چه کسی را متخصص تغذیه می نامند

با توجه به نکات گفته شده داشتن یک برنامه درست و اصولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برنامه درست برنامه ایست که ترکیب غذا ها در آن به درستی رعایت شده و حجم و میزان مصرف هر ماده غذایی نیز مشخص باشد. این برنامه ریزی نیاز به دانش و اطلاعات زیادی دارد و فردی قادر به انجام اصولی آن است که در این زمینه تحصیل کرده باشد، به این فرد متخصص تغذیه می گویند.

متخصص تغذیه فردی است که با تحصیل در زمینه مواد غذایی و ارزش ها و فواید هر ماده غذایی می تواند به بررسی وضعیت سلامتی افراد از نظر تغذیه پرداخته و مناسبترین نوع تغذیه را برای هر فرد با توجه به ویژگی های خاص او مشخص کند.

چه کسی را متخصص تغذیه می نامند

چه کسی را متخصص تغذیه می نامند

متخصص تغذیه چه وظایفی دارد؟

هر متخصصی بسته به حوزه تحصیل و فعالیت خود وظایف مختلفی دارد. به عنوان مثال وظایف متخصص قلب با وظایف متخصص مغز و اعصاب تفاوت زیادی دارد. دلیل این تفاوت نوع خاص بیمارانی است که به هر متخصص مراجعه می‌کنند. در ادامه به بررسی وظایفی که یک متخصص تغذیه بر عهده دارد، خواهیم پرداخت.

 بررسی وضعیت و سلامتی بیمار

اولین وظیفه یک متخصص تغذیه هنگام مراجعه بیمار بررسی وضعیت جسمانی، سلامتی، تغذیه و سبک زندگی بیمار است. این بررسی وضعیت دید وسیعی به پزشک برای ارائه برنامه مناسب به بیمار می دهد. هر چقدر بررسی وضعیت بیمار دقیق تر انجام شود، برنامه تنظیم شده به شرایط بیمار نزدیکتر خواهد بود.

به عنوان مثال بعضی از بیماران به دلیل تنظیم نبودن ساعت خواب به مشکلات تغذیه ای دچار می شوند، در این شرایط معمولاً پزشک ابتدا عامل ایجاد مشکل را برطرف کرده و سپس اقدام به ارائه برنامه غذایی مناسب می کند،

همچنین وضعیت بیماری هایی که فرد به آن مبتلا است، نیز در ارائه برنامه غذایی مناسب تاثیر گذار است. به عنوان مثال زنان بارداری که متخصص تغذیه مراجعه کرده و به دیابت حاملگی مبتلا هستند، برنامه ای متفاوت با سایر زنان باردار نیاز دارند.

بررسی و ارزیابی نیازهای بیمار

همانطور که گفته شد، در صورت این که فرد به یک بیماری خاص مبتلا باشد، برنامه ای متفاوت با سایر افراد عادی نیاز دارد. نه تنها در مورد بیماری، بلکه گاهی اوقات افراد به دلیل سلیقه شخصی سبک تغذیه خاصی را پیروی می کنند که در صورت تایید پزشک برنامه ارائه شده باید مطابق با سبک زندگی فرد باشد.

مورد بعدی در مورد بررسی نیازها، نوع رژیمی است که فرد به آن نیازمند است، گاهی اوقات افراد برای چاقی یا لاغری به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنند و گاهی اوقات برای بارداری یا تعیین جنسیت فرزند خود پیش از بارداری. هر کدام از این نیازها نوع خاصی از برنامه غذایی را می طلبند.

ارائه رژیم

تنظیم و ارائه رژیم غذایی دیگر وظیفه یک متخصص تغذیه می باشد. این وظیفه را می توان اصلی ترین وظیفه متخصص بعد از بررسی شرایط بیمار دانست. ارائه برنامه غذایی باید با توجه به آزمایشات و بررسی‌های انجام شده و نیازهای فرد صورت گیرد. متخصص تغذیه با دانشی که در مورد ارزشهای هر ماده غذایی دارد، بهترین برنامه را برای بیمار خود مشخص می کند، همچنین این نکته نیز توسط متخصص تغذیه در نظر گرفته می شود که برنامه هر شخص به شخص دیگر کاملا متفاوت باشد.

پیگیری وضعیت بیمار

متخصص تغذیه موظف است که برای بیمار دوره‌های زمانی خاصی را مشخص کند که در آن بیمار به پزشک مراجعه کرده و وضعیت وی از نظر سلامتی بررسی می‌شود. در صورتی که متخصص تغذیه در بررسی وضعیت بیمار مشکلی مشاهده کند اقدامات لازم را برای درمان انجام میدهد.

پیگیری وضعیت بیمار

پیگیری وضعیت بیمار

در چه مواردی مراجعه به متخصص تغذیه بیشتر مورد نیاز است؟

علم تغذیه بیشتر از اینکه علم درمان مشکلات و بیماری ها باشد، علم پیشگیری است و در تمام مراحل زندگی قابل استفاده است.

کنترل وزن

یکی از دغدغه های روز بشر لاغری و کاهش وزن است. این کار در صورتی که زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود، به ساده ترین شکل ممکن و با بهترین نتیجه انجام می گیرد. از آنجایی که اضافه وزن می تواند زمینه ساز مشکلاتی نظیر بیماری های قلب و عروق، دیابت، کبد چرب و غیره شود، اهمیت کاهش وزن اصولی زیر نظر متخصص تغذیه بیشتر می شود،

البته همان اندازه که اضافه وزن ایجاد مشکل می‌کند، کمبود وزن نیز می تواند منجر به مشکلات زیادی در بدن شود، برای افزایش وزن اصولی نیز نیاز است، به متخصص تغذیه مراجعه شود، چرا که صرفا تغذیه زیاد برای اضافه وزن صحیح نیست، بلکه باید از غذاهای سالم و تغذیه اصولی به منظور این کار استفاده شود تا بدن دچار مشکلات دیگر نگردد. روش های زیادی برای کاهش و افزایش وزن وجود دارد، اما انتخاب بهترین روش تنها توسط مشورت با یک متخصص تغذیه انجام می گیرد.

در دوران بارداری و پیش از بارداری

از دیگر دوران هایی که نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه بیشتر احساس می شود، زمانی است که زوجین قصد فرزندآوری دارند. پیش از بارداری به منظور تعیین جنسیت و اطمینان از سلامت و آمادگی مادر برای بارداری لازم است که به متخصص تغذیه مراجعه شود. در دوران بارداری نیز برای اطمینان از سلامت جنین و رشد بهتر جنین نیاز است که به طور مرتب به متخصص تغذیه مراجعه کرده و برنامه ای مناسب زیر نظر متخصص تغذیه دریافت شود.

تغذیه کودکان

مهمترین مسئله‌ای که در رشد کودکان تاثیر گذار است، تغذیه مناسب می باشد. تغذیه مناسب کودکان باید شامل تمام گروه های غذایی باشد. تشخیص اینکه کدام ماده غذایی برای کودکان مناسب تر است و باید در برنامه کودک قرار گیرد به عهده متخصص تغذیه است، به همین دلیل باید برای برخورداری از برنامه غذایی مناسب از دوران کودکی به متخصص تغذیه مراجعه کرد.

تغذیه در ورزشکاران

ورزشکاران به دلیل فعالیت های سنگین بیشتر از سایر گروه ها نیاز به انرژی دارند. گاهی اوقات این انرژی با مصرف مواد غذایی کسب می‌شود که ماندگاری نداشته و خیلی زود به اتمام می‌رسد. ورزشکاران نیز نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه دارند تا بهترین برنامه را متناسب با وضعیت خود دریافت کنند.

مشکلات در بدن در اثر مصرف غذاها

مصرف غذاها گاهی اوقات مشکلات خاصی را در بدن به وجود می آورد. حساسیت ها و مشکلاتی که برای معده به وجود می آید از جمله مسائلی است که تغذیه نادرست به وجود می‌آورد. این مشکلات نیز با کمک یک متخصص تغذیه خوب قابل حل می باشند.

مشکلات در بدن در اثر مصرف غذاها

مشکلات در بدن در اثر مصرف غذاها

چه مواردی جز چاقی و لاغری در حوزه کاری متخصص تغذیه می باشد؟

صرف‌نظر از فیزیک بدنی و وضعیت جسمی دلایل مختلف وجود دارد که به خاطر آنها باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد.

درمان و کنترل بیماری هایی که با تغذیه قابل درمان هستند

بسیاری از بیماری ها را می توان با تغذیه درست و اصولی درمان کرد. به عنوان مثال بیماری دیابت با مراقبت های غذایی تا حد زیادی قابل درمان و کنترل می باشد، یا بیماری یبوست را می توان با حذف بعضی از مواد غذایی در زمانی کوتاه درمان کرد.

از دیگر بیماری هایی که به وسیله تغذیه قابل درمان هستند، بیماری کبد چرب است. کبد چرب می تواند با تغذیه مناسب به طور کامل برطرف شود. از دیگر دلایلی که هنگام ابتلا و برای حل آن متخصص تغذیه می تواند کمک کننده باشد، ابتلا و وجود حساسیت می باشد.

بسیاری از افراد با تصور داشتن حساسیت نسبت به یک ماده غذایی اقدام به قطع مصرف آن می کنند، در صورتی که نه خود استفاده، بلکه استفاده و مصرف نادرست مواد غذایی گاهی باعث بروز واکنش ‌هایی در بدن میشوند که زمینه ساز حساسیت می شوند. برای حل این مشکل بهتر است، با یک متخصص تغذیه مشورت کرد تا مناسب ترین نوع تغذیه با توجه به شرایط بدن را دریافت کرد.

اختلالات تغذیه

از دیگر دلایلی که باعث مراجعه افراد متخصص تغذیه می شود، ابتلا به یکی از اختلالات تغذیه است. به عنوان مثال هنگامی که فرد به طور ناگهانی دچار سوزش یا رفلاکس معده می شود، برای بررسی وضعیت تغذیه خود باید به متخصص مراجعه کند. بعضی از افراد هنگام عصبانیت و قرارگیری در موقعیت استرس زا نیاز به غذا خوردن پیدا می کنند، یا بالعکس برای چند روز متوالی اشتهای خود را از دست می‌دهند که به این حالات بی اشتهایی عصبی یا پر اشتهایی عصبی می گویند.

هنگام ابتلا به هر کدام از این دو حالت فرد ممکن است، به اضافه وزن مفرط یا کاهش وزن خطرناک دچار شود، برای جلوگیری از این مشکلات لازم است، با متخصص تغذیه مشورت گردد تا مناسب ترین غذاها برای این شرایط به معرفی شود.

اختلالات تغذیه

اختلالات تغذیه

مراقبت های دوران بارداری چیست و چه مواردی دارد؟

وضعیت سلامتی مادر از نظر تغذیه و جسمی پیش از دوران بارداری و در حین بارداری در سلامت نوزاد تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو تمام زنان باردار برای داشتن بارداری سالم تر باید با متخصصین مختلف دیدار داشته باشند.

جلوگیری از بیماری ها در بزرگسالی

بسیاری از بیماری های دوران کودکی مربوط به اختلال در دوران بارداری می شوند، بنابراین دوران بارداری خوب می تواند سلامت فرد در دوره های بعدی زندگی را نیز تضمین کند. بیماری های زیادی می توانند بر شرایط بارداری تاثیر گذار باشند. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های قلبی، دیابت، کم خونی، فشار خون بالا، تیروئید و غیره اشاره کرد. مراقبت های بارداری برای سلامت مادر و کودک اهمیت بسیار زیادی دارد.

تشخیص مشکلات و اقدام به موقع

مراقبت های بارداری را به طور کلی می توان مجموعه اقداماتی دانست که طی آن معاینات دوره ای و آزمایشات مختلف روی مادر و جنین انجام می گیرند؛ که هدف آنها تشخیص مشکلات احتمالی و درمان به موقع است. هم چنین به منظور پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات نیز مراقبت های بارداری انجام می گیرد.

این مراقبت ها می توانند از بروز عوارض جدی در دوران بارداری و زایمان برای مادر و نوزاد جلوگیری کنند. اهمیت این مراقبت ها به حدی است، که عدم رعایت آن ممکن است، منجر به مرگ مادر یا نوزاد شود.

کنترل وضعیت روحی مادر

معمولاً در صورتی که زنان باردار دچار مشکلات روحی باشند، بارداری سخت تری داشته و از نظر تغذیه در حین بارداری نیز مشکلات زیادی دارند، بنابراین در دوران بارداری علاوه بر حفظ تغذیه مناسب باید روحیه خوب و مناسب نیز برای زنان باردار ایجاد گردد. بسیاری از زنان باردار در دوران بارداری به افسردگی و مشکلات این چنینی دچار می شوند، که می توان با مراقبت و تغذیه مناسب تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. به عنوان مثال ابتلا به دیابت بارداری تاثیر زیادی در افسردگی دارد، که با تغذیه مناسب قابل کنترل و جلوگیری است.

بهترین زمان مراجعه به پزشک برای بارداری چه زمانی است؟

از زمانی که افراد تصمیم به بچه دار شدن می گیرند والدین یک فرزند حساب می شوند و در حالی که هنوز نوزادی به دنیا نیامده است برای داشتن یک زندگی خوب و سالم باید زمینه هایی آماده شود.

مراجعه پیش از بارداری

اولین مراجعه به پزشک بهتر است، پیش از بارداری انجام گیرد. برای داشتن یک بارداری سالم و به دنیا آوردن فرزندی سالم نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت سلامتی مادر و فرزند زیر نظر پزشک می باشد.

بسیاری از دلایل اهمیت این موضوع را قبل از بارداری بیشتر میکند. از جمله این دلایل می‌توان به تعیین جنسیت نوزاد اشاره کرد. خیلی از افراد ترجیح می دهند فرزندی با جنسیت دلخواه داشته باشند، که با تغذیه قابل انجام است، همچنین در صورتیکه مادر به مشکلاتی مانند دیابت مبتلا باشد، نیز به منظور کنترل و عدم مشکل در دوران بارداری بهتر است، که اولین مراجعه را پیش از اقدام به بارداری انجام دهد.

اقدامات انجام شده در اولین مراجعه

اولین مراجعه به پزشک متخصص در دوران بارداری برای بررسی سوابق پزشکی و بیماری های مادر و تاثیر این بیماری ها در بارداری بسیار ضروری است. معمولاً در اولین جلسه پزشک تمام سابقه و علائم بیمار را چک کرده و برای داشتن بارداری سالم و درست برنامه مناسبی به فرد ارائه می دهد.

معمولاً اولین جلسه مراجعه به پزشک پس از فهمیدن بارداری صرف انجام معاینات ابتدایی می گردد. این معاینات برای تشخیص گروه خونی، بررسی داشتن بیماری های پنهان مانند ایدز و هپاتیت، برای تشخیص میزان آهن بدن و مصرف دارو در صورت نیاز و بررسی میزان قند خون احتمال دیابت انجام می گیرند.

پزشک در اولین مراجعه مادر باردار برای تشخیص این مسائل از آزمایش خون و ادرار استفاده می کند. در این آزمایشات علاوه بر موارد فوق احتمال وجود سایر بیماری ها و هم چنین وضعیت بدن نسبت به برخورداری از ویتامین های لازم در دوران بارداری نیز مشخص می گردد. تا در صورت کمبود هر کدام از آنها درمان های لازم انجام گیرد. علاوه بر این موارد در جلسه اول معاینه بارداری، سن بارداری و سن جنین نیز مشخص می گردند. این امر به پیش بینی زمان زایمان کمک می کند.

اقدامات انجام شده در اولین مراجعه

اقدامات انجام شده در اولین مراجعه

ملاقات با پزشک باید در چه فواصلی و با چه نظمی انجام شود؟

مراجعه به متخصص بارداری چه در زمینه تخصص تغذیه و چه در زمینه تخصص زنان بهتر است، پیش از بارداری صورت گیرد. با این حال بسیاری از زنان این مراجعات را به دوران بارداری و پس از مثبت شدن جواب تست بارداری موکول می کنند.

مراجعه های پیش از بارداری برای تعیین جنسیت

همان طور که گفته شد، اولین ملاقات با پزشک در دوران بارداری به منظور اطمینان سلامت جنین و اطلاع از اقداماتی است، که باید توسط مادر برای یک بارداری بی خطر و زایمانی سالم انجام گیرد، همچنین می‌توان پیش از بارداری به منظور تعیین جنسیت فرزند به متخصص تغذیه و پزشک مراجعه کرد، اما اینکه دوره‌های بعدی ملاقات با پزشک یا متخصص تغذیه با چه روندی طی شوند، سوال بسیاری از بیماران میباشد.

توجه به وضعیت مادر

درصورتی که مراجعه به پزشک به منظور تعیین جنسیت باشد، معمولاً دارو یا رژیم غذایی برای مادر مشخص میشود. بعد از اتمام هر دوره رژیم غذایی مادر باید برای تمدید رژیم و دریافت رژیم جدید به منظور قطعیت در تعیین جنسیت به متخصص تغذیه مراجعه کند. دوره زمانی این مراجعه بسته به دوره رژیم دریافتی از متخصص دارد.

ملاقات با پزشک در دوران بارداری

زنان برای مراجعه به متخصص تغذیه در دوران بارداری نیز برنامه زمانی مشخصی دارند، که این برنامه زمانی به دوره بارداری آنها بستگی دارد. به عنوان مثال زنانی که در هفته چهارم تا بیست و هشتم بارداری خود قرار دارند، باید ماهی یک بار به متخصصان مختلف مراجعه کنند یا زنانی که در هفته‌های بیست و هشتم تا سی و ششم بارداری قرار دارند، هر دو هفته یک بار نیاز است به متخصص مراجعه کنند. به طور کلی چه در مورد متخصص تغذیه در مورد متخصص زنان نیاز به مراجعه در ماه های آخر بارداری یا زمان نزدیک به اقدام برای بارداری بیشتر است.

روند معاینات بعد‌ از اولین جلسه

معمولاً بر خلاف اولین معاینه بارداری که بسیار طولانی است، معاینات بعدی از نظر زمانی بازه های کوتاه تری دارند. در معاینات بعدی مادر وزن کشی شده و سلامت جسمی و عمومی مادر و جنین بررسی می شود. در هر معاینه بعد از مراجعه اول ضربان قلب کودک بررسی شده و رشد کودک اندازه گیری می گردد. در مورد سلامت دوران بارداری از مهم ترین نکات می توان به تغذیه مناسب اشاره کرد.

در بسیاری از موارد پزشک زنان برای ارائه برنامه غذایی مناسب مادر باردار را به متخصص تغذیه معرفی می کند. برنامه غذایی درست و اصولی به مادر برای بارداری راحتتر و به جنین برای رشد بیشتر و بهتر کمک می کند.

روند معاینات بعد‌ از اولین جلسه

روند معاینات بعد‌ از اولین جلسه

آزمایشاتی که در دوران بارداری انجام می گیرد کدام است و به چه دلیل انجام می گیرد؟

دلیل انجام آزمایشات

از جمله دلایلی که آزمایشات بارداری انجام می گیرند می توان به وضعیت رشد جنین اشاره کرد. جنین در هر ماه باید اندازه ای مشخص از رشد را داشته باشد. این رشد در تغییر قد جنین و افزایش وزن مادر مشاهده می شود. در صورتی که رشد جنین از حدی بیشتر باشد، معمولا پزشک به دیابت حاملگی مادر مشکوک می شود.

هم چنین برای مادرانی که دچار بیماری های زمینه ای مختلف مانند قلبی یا کبدی هستند، نیز آزمایشاتی به طور دوره ای مشخص می شوند، تا از سلامت جنین اطمینان کامل حاصل شود. بسیاری از نواقص و بیماری ها با آزمایشات طول بارداری مشخص می شود. به عنوان مثال نقص های مادرزادی، بیماری های ژنتیکی و بسیاری از عوارض بارداری را می‌توان با آزمایشات مشخص کرد.

آزمایشات دوران بارداری

بعضی از آزمایشات به طور عمومی برای تمام زنان باردار و بعضی از آزمایش ها تنها برای گروهی خاص و با توجه به شرایط آن ها تجویز می گردند. از جمله آزمایشات معمول در دوران بارداری میتوان به آزمایش خون و ادرار اشاره کرد. این دو آزمایش روتین وضعیت سلامتی را بررسی کرده و بر اساس نتیجه آن پزشک اقدامات لازم را انجام می دهد.

گاهی اوقات ممکن است، نتایج این آزمایش ها به گونه ای باشد، که پزشک آزمایش های دیگری را نیز لازم بداند. در آزمایشات خون و ادرار معمولاً احتمال وجود بعضی از بیماری ها نظیر دیابت، ایدز و هپاتیت وجود عفونت ها، میزان ویتامین ها و پروتئین بدن و وضعیت گلبول ها و احتمال وجود کم خونی مشخص می گردد.

از دیگر آزمایشات روتین برای تمام زنان باردار سونوگرافی است که در آن وضعیت جنین از نظر رشد و شکل گیری اندام ها بررسی می گردد. سونوگرافی در هفته های مختلف انجام می گیرد. از دیگر آزمایشات می توان به تست غربالگری اشاره کرد که معمولا برای احتمال وجود دیابت حاملگی تجویز می شود.

آزمایشات دوران بارداری

آزمایشات دوران بارداری

در دوران بارداری اضافه وزن باید به چه صورتی باشد، تا در محدوده نرمال قرار گیرد؟

در دوران بارداری با رشد جنین افزایش وزن اتفاق می افتد. این افزایش وزن علاوه بر رشد جنین به دلیل مصرف غذایی بیشتر مادر نیز هست. اضافه وزن بارداری در صورتی که در محدوده نرمال باشد، امری طبیعی است و بعد از زایمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

اضافه وزن در ماه های مختلف

با این حال بیشتر زنان در سه ماهه ی اول بارداری اضافه وزن چندانی پیدا نمی‌کنند یا به هیچ عنوان اضافه وزن پیدا نمی کنند. حتی گاهی در ماه های اول بارداری مادر به جای افزایش وزن مقداری وزن نیز از دست می‌دهند. به طور کلی اضافه وزن در دوران بارداری از ماه سوم آغاز می شود. دلیل کاهش وزن در ماه های اولیه را می توان حساسیت های تغذیه و واکنش های بدن نسبت به غذاها دانست.

در ماه های اول بیشتر از زنان دچار کم اشتهایی می شوند و به دلیل انرژی زیادی که مادر صرف می کنند، ممکن است، مقداری از وزن بدن خود را از دست بدهند، اما از سه ماهه دوم بارداری که مشکلات اشتهایی و تغذیه از بین می‌رود و از نظر رفته بازگشته و اضافه وزن نیز اتفاق می‌افتد در این بازه زمانی ممکن است، فرد تا دو برابر حالت عادی غذا مصرف کند. به طور کلی بیشتر زنان در طول دوران بارداری حدود ۱۲ تا ۱۵ کیلو وزن اضافه میکنند.

در سه ماهه دوم بارداری اغلب زنان ماهی یک کیلو وزن اضافه می کنند

در سه ماهه دوم بارداری اغلب زنان ماهی یک کیلو وزن اضافه می کنند. که از این به بعد بخشی مربوط به رشد جنین و بخشی مربوط به خود مادر است، اما رعایت بعضی از شرایط می تواند به افزایش وزن اصولی و جلوگیری از ایجاد مشکلات به دلیل افزایش وزن کمک کند.

به عنوان مثال تغذیه مناسب از جمله این شرایط است. فرد باردار باید خوب و به اندازه غذا بخورد. این به معنی خوردن غذاهای سالم و متنوع است. زنان باردار تا حد امکان باید از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنند، اما باید توجه کرد هیچ کدام از مواد غذایی نباید از برنامه غذایی مادر حذف گردد.

دلیل اضافه وزن در دوران بارداری

اضافه وزن جزئی از بارداری است و افزایش میزان خون بدن، وزن جنین، وزن جفت و موارد زیادی در این اضافه وزن تاثیر گذار می باشند. برای اینکه اضافه وزن بارداری به مقدار زیاد اتفاق نیفتد می توان عادات غذایی را پیش از اقدام به بارداری تصحیح کرد و در صورت وجود وزن اضافه پیش از بارداری آن را کاهش داد، اما گرفتن رژیم های سخت و خطرناک ممکن است، روند بارداری را به خطر بیندازد، بنابراین در صورت نیاز به کاهش وزن پیش از بارداری این کار باید توسط پزشک متخصص تغذیه و با استفاده از برنامه مناسب انجام گیرد.

دلیل اضافه وزن در دوران بارداری

دلیل اضافه وزن در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری چه اهمیتی دارد؟

غذا خوردن از جمله فعالیت های اجباری است، که برای زنده ماندن باید انجام شود. به خصوص در دوره جنینی تغذیه مناسب اهمیت زیادی در رشد بهتر و زایمان سالم تر دارد. یکی از مهمترین وظایف زنان در دوران بارداری تغذیه درست و اصولی به منظور حفظ سلامت مادر و جنین است.

رژیم مناسب برای زنان باردار

برخلاف تصور بسیاری از افراد تغذیه درست به معنای کم غذا خوردن نیست، بلکه باید مواد غذایی مغذی به اندازه مصرف شود. رژیم مناسب رژیمی است، که تمام گروه های غذایی به اندازه کافی در آن وجود داشته باشد و هیچ ماده ای از رژیم حذف نشود. به طور کلی رژیم غذایی خوب روزانه باید شامل ۶ تا ۱۱ واحد نان یا غلات، ۲ تا ۴ واحد میوه و سبزیجات، حدودا همین مقدار لبنیات و به میزان کمتری چربی و شیرینی باشد،

همچنین پروتئین در انواع مختلف گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باید جزو غذاهای روزمره مادران‌ باردار باشد و مقدار آن سه واحد در روز است. زنان باردار بهتر است، در برنامه غذایی خود مواد با فیبر بالا را انتخاب کنند. این مواد شامل نان های سبوس دار، میوه و سبزیجات برنج، ماکارونی و غلات است.

ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری

در دوران بارداری باید ویتامین ها و املاح به مقدار کافی از رژیم روزانه دریافت شوند. در صورتی که غذاهای مصرفی شامل ویتامین و املاح نباشند نیاز است، مکمل های ویتامین به طور روزانه مصرف شوند، تا تغذیه در نرمال ترین حالت ممکن باشد، همچنین مادران باردار نیاز به دریافت روزانه کلسیم دارند. این کلسیم از لبنیات و غذاهای حاوی کلسیم مانند کشک، غذاهای دریایی نظیر ماهی و میگو، کشمش، بادام و پسته دریافت می شود.

برای بارداری و زایمان راحت تر و سالم تر مادران باردار باید مصرف آهن را نیز به طور روزانه در برنامه غذایی خود داشته باشند. این آهن بیشتر از گوشت ها و حبوباتی نظیر عدس و لوبیا تأمین می گردد. بسیاری از مشکلاتی نظیر تهوع های صبحگاهی، اسهال یا یبوست که در دوران بارداری به وجود می آیند با تغذیه مناسب برطرف می شوند.

ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری

ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری

برنامه غذایی زنان باردار بهتر است، شامل چه مواردی باشد؟

برنامه غذایی در زنان باردار به طور کلی با برنامه افراد عادی متفاوت است. هم چنین تغذیه در هر ماه بارداری باید تغییراتی با ماه های قبلی داشته باشد.

تاثیر تغذیه در سه ماهه اول

تغذیه مناسب به خصوص در ماه های اول بارداری تاثیر زیادی در سلامت مادر و جنین دارد. رژیم غذایی مناسب در این دوران نقش حیاتی در رشد طبیعی و کافی جنین دارد. در بسیاری از موارد زنان پیش از بارداری باید روند تغذیه خود را مشخص کرده و طبق یک برنامه اصولی پیش بروند. در بسیاری از موارد زنان پیش از بارداری باید روند تغذیه خود را مشخص کرده و طبق یک برنامه اصولی پیش بروند.

آن ها معمولا سه ماهه اول بارداری حجم غذایی را کاهش می دهند که منجر به از دست دادن وزن می شود، اما پس از سپری کردن این دوران باید وزن از دست رفته بازگردد تا سلامت جنین تهدید نشود.

بسیاری از زنان به اشتباه در این دوران اقدام به کاهش وزن و رژیم گرفتن می کنند، تا در ماه های آخر دچار اضافه وزن زیاد نشوند که این امر اشتباه است. در ماه های اول که آغاز فعالیت قلب و شکل گیری چهره رخ می دهد باید موادی مانند انار، لبنیات، خرما، نخود، انجیر و مغزها، بادام، شربت عسل، گندم و. . . مصرف شوند. تغذیه درست در این ماه ها می تواند سلامت قلب نوزاد را تضمین کرده و تارهای صوتی را به سلامت تشکیل دهد.

تغذیه در سه ماهه دوم

در ماه چهارم بارداری رویش موهای کودک شروع می شود. به همین دلیل باید غذاهایی مصرف کرد که در تسریع این امر تاثیر گذار باشند. از جمله این مواد غذایی می توان به سیب، انار و عسل اشاره کرد. هم چنین مصرف روزانه انجیر نیز بسیار مفید می باشد.

در ماه پنجم اولین حرکت های جنین اتفاق می افتد که به منظور کیفیت بهتر و بیشتر این حرکات باید مصرف تخم مرغ و ویتامین ب را بالا برد. در ماه ششم بارداری شکل گیری اندام ها کامل تر می شود، که می توان برای تقویت سیستم عصبی جنین از موادی مانند زیتون استفاده کرد.

تغذیه در سه ماهه آخر

سیستم عصبی به طور کامل در ماه هفتم شکل می گیرد که بهترین مواد برای کمک به این شکل گیری انار و بادام هستند. معمولا در این دوران خوردن این مواد به همراه کدو کودک را خوش اخلاف و زیبا می کند.

در ماه هشتم زیبایی جنین به طور کامل شکل می گیرد. عسل، سرکه سیب، انار شیرین، لیمو ترش و. . . می توانند این زیبایی را دوچندان کنند. در ماه آخر بارداری که تولد کودک نزدیک می شود، مواد غذایی باید با توجه به طبع مادر انتخاب شوند. در صورتی که مادر طبعی سرد داشته باشد، باید موادی مانند گوشت شتر و در صورت طبع دموی خرما استفاده شود.

تغذیه در سه ماهه آخر

تغذیه در سه ماهه آخر

مصرف چه مواد غذایی در دوران بارداری ممنوع می باشد؟

هر چند بهترین رژیم غذایی رژیمی است، که شامل تمام گروه های غذایی باشد، اما در مورد زنان باردار بعضی از مواد غذایی جز محدودیت هایی هستند، که باید از مصرف آن ها پرهیز کرد.

آناناس

آناناس جز مواد غذایی است، که مصرف آن در سه ماهه اول منع می شود. این میوه در صورت مصرف باعث به وجود آمدن انقباضات ناگهانی می شود، که در صورت ضعف بدنی مادر و تشدید ممکن است، به سقط جنین منجر شود. آناناس هم چنین دارای آنزیمی به نام بروملین است، که باعث نرم شدن رحم و زایمان زودرس می شود.

پیشنهاد می کنیم از مقاله متخصص تغذیه بارداری دیدن کنید.

تمر هندی

تمر هندی از جمله موادی است، که بیشتر زنان در دوران بارداری به خوردن آن تمایل دارند. به خصوص زنانی که ویار آن ها به مواد ترش مزه است، بیشتر نسبت به مصرف این ماده غذایی تمایل دارند، اما خوردن این ماده می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. تمر هندی معمولا برای درمان تهوع صبحگاهی استفاده میشود، اما زیاده روی در آن می تواند باعث زایمان زودرس شود، یا به جنین آسیب های سلولی وارد کند. به خصوص در سه ماهه اول باید مصرف این ماده را با احتیاط بیشتری انجام داد.

گوشت خام یا نپخته

بسیاری از افراد عادت دارند، غذاهایی مانند استیک یا سوسیس را به صورت نیمه خام مصرف کنند که در دوران بارداری مصرف این مواد به شدت خطرناک است. در گوشت مصرفی مادر به هیچ وجه نباید خون وجود داشته باشد، چون باعث به وجود آمدن انگل و کم شدن ایمنی بدن نوزاد می شود. این مواد تنها برخی از مواد ممنوع در رژیم غذایی مادر بوده و بسته به نظر متخصص تغذیه نیاز است، رژیم مادر دارای محدودیت هایی بسته به وضعیت وی باشد.

گوشت خام یا نپخته

گوشت خام یا نپخته

چه روش هایی بر تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری تاثیرگذار هستند؟

تغییراتی که در دنیای امروز و سطح اقتصادی خانواده ها به وجود آمده باعث شده است که بیشتر خانواده ها داشتن فرزند کمتر را ترجیح بدهند و مایل باشند، جنسیت این فرزندان از پیش تعیین شده باشد. هم چنین در بسیاری از خانواده ها ترتیب جنسیت فرزندان اهمیت زیادی دارد.

به عنوان مثال برای راحتی مادر در بزرگ کردن فرزندان بعدی بعضی از والدین ترجیح می دهند فرزند اول آن ها دختر باشد، یا در گذشته داشتن فرزند پسر به عنوان فرزند اول حائز اهمیت بود چون می توانست در نبود پدر وظایف او را به عهده گیرد.

برای معین نمودن جنسیت کودک پیش از بارداری و لقاح، متدهای مختلفی وجود دارد، که از جمله آن ها می توان به متد زمان بندی یا تایمینگ مقاربتی اشاره کرد که در این روش زمان تخمک گذاری تعیین می شود و بر این اساس جنسیت فرزند تعیین می گردد.

از دیگر روش ها روش شستشوی مهبلی است، به گونه ای که تنها کروموزوم های جنسیت انتخابی در لقاح شرکت کنند. دیگر روش تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری روش تعیین میزان اسپرم و نشاندار کردن گامت ها است. در روش نشاندار کردن گامت ها، جنسیت مورد نظر مشخص شده و همان ها در عمل لقاح شرکت می کنند، اما ساده ترین روش که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت روش تغذیه ای است.

چه روش هایی بر تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری تاثیرگذار هستند؟

چه روش هایی بر تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری تاثیرگذار هستند؟

تغذیه چه تاثیری در تعیین جنسیت جنین دارد؟

نخستین بار پزشکی آلمانی تئوری اثرگذاری تغذیه بر جنسیت کودک را عنوان کرد. هربست در طی تحقیقات خود به این نکته رسید که پتاسیم می تواند احتمال پسر شدن کودک را افزایش دهد. بعد از این ادعا، دانشمندان دیگر در سال های بعد و در کشورهای متفاوت دست به این آزمایش روی حیوانات زدند و تایید کردند که در صورت کاهش مصرف پتاسیم احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر بالاتر می رود.

اعتقاد دانشمندان در این زمینه به این شکل بود که تغذیه با تغییر ph بدن تخمک ها را به سمت انتخاب اسپرم های خاص هدایت می کند. بعد از این ادعاها آزمایشات بر روی انسان ها آغاز شد و این نکته مشخص شد، که مصرف منیزیم می تواند احتمال وجود دختر را بالاتر ببرد.

در این حالت مادر باید کلسیم بیشتری مصرف کند تا منیزیم جذب شده نیز بالاتر رود. همچنین در صورت تمایل به پسر شدن فرزند باید پتاسیم را از طریق مصرف سدیم به مقدار بیشتری دریافت کند. رژیم های غذایی تعیین کننده جنسیت باید حدودا شش هفته قبل از اقدام به بارداری آغاز شوند، در این زمان ph بدن برای اثر گذاری بر گامت ها کافی می باشد.

تغذیه چه تاثیری در تعیین جنسیت جنین دارد؟

تغذیه چه تاثیری در تعیین جنسیت جنین دارد؟

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای پسر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

پس از مراجعه به متخصص تغذیه تعیین جنسیت، اولین قدم برای پسر شدن نوزاد، مشخص کردن پیشینه فامیلی است، بعد از این بررسی و آزمایشات لازم که توسط پزشک تجویز می شوند، برنامه مناسب ارائه می شود.

متخصص تغذیه تعیین جنسیت در شرایطی که زوج مایل به داشتن فرزند پسر هستند، از مواد غذایی حاوی پتاسیم و سدیم بیشتر استفاده می کند. به عنوان مثال مصرف چای و قهوه به دلیل پتاسیم بالای این مواد در برنامه غذایی آزاد گذاشته می شود.

به دلیل وجود کلسیم از شیر و فرآورده های لبنی تا حد امکان باید کم استفاده کرد، البته از مارگارین یا کره گیاهی به دلیل کم بودن کلسیم می توان استفاده کرد. هم چنین در رژیم غذایی برای پسردار شدن استفاده تخم مرغ تنها به صورت سفیده آزاد است و از خوردن زرده باید پرهیز کرد،

البته در صورت استفاده در غذا مشکلی وجود ندارد. گوشت ها باید غنی از سدیم و پتاسیم باشند (مانند جگر) و هم چنین از نان ها می توان به شکل نامحدود استفاده کرد. در صورتی که رژیم غذایی برای زوجین کافی نباشد پزشک از مکمل های پتاسیم استفاده می کند.

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای پسر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای پسر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای دختر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

زوجینی که به داشتن دختر علاقه مند هستند و مایلند که فرزند آن ها دختر باشد، نیز نیاز دارند، که از چند هفته قبل از اقدام به بارداری به پزشک مراجعه کنند. در رژیم غذایی این افراد برخلاف گروه قبل از کلسیم و منیزیم به مقدار بیشتر استفاده می شود و خوردن پتاسیم ممنوع می باشد. به عنوان مثال شیر، ماست و لبنیاتی که دارای منیزیم نیستند باید به مقدار زیاد مصرف شوند. در رژیم مناسب برای دختردار شدن به طور کلی نباید از تخم مرغ استفاده کرد.

برخلاف رژیم پسر دار شدن حتی غذاهایی مانند املت نیز که دارای تخم مرغ هستند، به منظور دختر شدن فرزند نباید استفاده شوند. چای و قهوه در این نوع از رژیم دارای محدودیت هستند و در صورت مصرف باید بسیار رقیق مصرف شوند. در این نوع از رژیم بیشتر از نشاسته ها مانند ماکارونی و برنج استفاده می شود و مصرف گوشت با احتیاط و اندازه مشخص انجام می گیرد.

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای دختر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

طبق تشخیص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای دختر شدن فرزند باید چه مواد غذایی مصرف شود؟

متخصص تغذیه تعیین جنسیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مراجعه به متخصص تغذیه تعیین جنسیت، برای مشخص کردن جنسیت فرزند پیش از بارداری صورت می گیرد. انتخاب متخصص تغذیه تعیین جنسیت برای نتیجه گیری بهتر باید با در نظر گرفتن ویژگی ها و نکاتی انجام گیرد. از جمله این نکات سابقه کاری متخصص است. سابقه کاری را می توان از طریق مراجعه به سایت متخصص و مطالعه نظرات مراجعه کنندگان وی تشخیص داد.

از دیگر ویژگی های متخصص تغذیه تعیین جنسیت خوب، می توان به نحوه ارتباط گیری با مراجعه کنندگان اشاره کرد. معمولا متخصصین خوب ارتباط مناسبی با مراجعه کنندگان خود گرفته و اطلاعات را به طور کامل و دقیق منتقل می کنند. با توجه به اطلاعاتی که متخصص به زوج می دهد می توان کیفیت کار متخصص تغذیه تعیین جنسیت را تشخیص داد.

متخصص تغذیه تعیین جنسیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

متخصص تغذیه تعیین جنسیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در این جا مقاله ی ما با موضوع متخصص تغذیه تعیین جنسیت به پایان رسید. امیدوراریم مطالب بیان شده در خصوص متخصص تغذیه تعیین جنسیت برایتان مفید بودنه باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید