شماره مشاوره لاغری

متخصص تغذیه تعیین جنسیت
متخصص تغذیه تعیین جنسیت
2020/09/25
مشاوره پزشکی چاقی
مشاوره پزشکی چاقی
2020/09/28
شماره مشاوره لاغری

شماره مشاوره لاغری

در این نوشتار به بررسی موضوع شماره مشاوره لاغری خواهیم پرداخت.

مشاوره لاغری یکی از موضوعاتی است که امروزه ذهن بسیار از افراد را به خود مشغول کرده است. با توجه به ماشینی شدن زندگی و عدم تحرک کافی، همچنین مصرف بیش از حد غذاهای ناسالم همچون فست فود شاهد چاقی و اضافه وزن در افراد سرتاسر جهان هستیم که ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

شماره مشاوره لاغری

شماره مشاوره لاغری

چاقی و اضافه وزن باعث بروز مشکلات و بیماری های مختلفی می شود و افراد برای رهایی از این مسئله نیاز به مشاوره های تخصصی دارند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع به صورت کامل بپردازیم. چنان چه از مشکلات چاقی رنج می برید و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب شماره مشاوره لاغری با همراه شوید.

  1. دلایل چاقی و اضافه وزن در افراد چیست؟
  2. عوارض و بیماری هایی که بر اثر چاقی ایجاد می شوند، کدام موارد می باشند؟
  3. روش های کاهش وزن کدام موارد می باشند؟
  4. ویژگی های یک رژیم لاغری خوب چیست؟
  5. مراحل کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل با کمک مشاور لاغری چیست؟
  6. تاثیر روانشناسی و مشاوره لاغری بر کاهش وزن چگونه است؟
  7. وظایف مشاور لاغری برای کاهش وزن چیست؟
  8. ویژگی های یک مشاور لاغری خوب چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شماره مشاوره لاغری با ما همراه باشید.

دلایل چاقی و اضافه وزن در افراد چیست؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص دلایل چاقی و اضافه وزن خواهیم پرداخت.

چاقی به معنای تجمع چربی های اضافه در بدن است که این اتفاق زمانی رخ می دهد که بین دریافت کالری و سوزاندن آن تعادلی برقرار نباشد. دلایل مختلفی باعث بر هم خوردن این تعادل و در نتیجه افزایش وزن می شود، در ذیل به بررسی بعضی از دلایل چاقی می پردازیم:

مصرف بیش از حد کالری:

چاقی معمولا به صورت تدریجی بروز می کند و از اصلی ترین دلایل چاقی می توان مصرف بیش از حد کالری را نام برد. چنان چه بیش از اندازه لازم بدن کالری مصرف کنید دچار اضافه وزن و چاقی مفرط می شوید.

در حالت عادی هر مرد بایستی در روز ۲۵ هزار کالری دریافتی داشته باشد، همچنین هر زن باید میزان ۲۰ هزار کالری روزانه دریافت کند. اگر میزان مصرف کالری در روز بیش از آنچه گفت شد، باشد، باعث افزایش وزن می شود. برای مصرف بیشتر از حد کالری و داشتن تناسب اندام باید فعالیت های بدنی بالا و یا ورزش های طولانی مدتی انجام دهید.

عامل ژنتیک:

افرادی که دارای پدر و یا مادری هستند که دچار افزایش وزن هستند، شانس بیشتری برای مبتلا شدن به چاقی دارند. ابتلا به چاقی می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد، چرا که عوامل ژنتیکی می تواند قوانین چربی سازی و هومورن های اثر گذار در میزان چربی سوزی را تحت تاثیر قرار بگذارند. برای مثال می توان لپتین را نام برد که با جهش های ژنتیکی باعث افزایش وزن فرد می شود. لپتین وظیفه اطلاع رسانی پیام سیری به مغز را دارد، چنانچه نتواند انتقال را انجام دهد فرد باز هم احساس گرسنگی می کند.

عامل ژنتیک:

عامل ژنتیک:

سبک زندگی:

عدم تحرک در زندگی های امروزه و ورزش نکردن عوامل مهمی هستند که در چاقی افراد موثر هستند. افرادی که فعالیت کمی دارند و میزان کالری زیادی را مصرف می کنند، به احتمال زیاد چاق می شوند. با انجام ورزش و یا فعالیت های کافی می توانید توده های عضلانی بدن را افزایش دهید و میزان چربی بدن را کم کنید.

به طور کلی نشستن و کم تحرک بودن می تواند باعث چاقی شود، چون چربی سوزی به اندازه کافی در بدن اتفاق نمی افتد. برای افراد معمولی توصیه می شود، در هفته ۲ تا ۳ ساعت ورزش های هوازی را انجام دهند نظیر دوچرخه سواری، پیاده روی یا دویدن.

رفتارهای نادرست در تغذیه:

چنان چه فرد از مواد غذایی به مقدار زیاد استفاده کند مخصوصا هنگامی که مواد غذایی حاوی چربی یا قند بالایی باشد، دچار اضافه وزن می شود. مواد غذایی همچون فست فود ها، غذاهای سرخ شده و شیرینی ها از این دست محسوب می شوند. این نوع غذاها انرژی بالایی دارند و به علت چربی و شیرینی زیادی که دارند، به راحتی باعث چاق شدن می شوند.

کربوهیدرات ها:

از هضم کربوهیدرات ها در بدن گلوکز به دست می آید. زمانی که میزان گلوکز در خون افزایش یابد پانکراس نیز برای تولید انسولین وارد عمل می شود و در نتیجه میزان انسولین خون افزایش می یابد که این هورمون عامل اصلی رشد بافت های چربی به شمار می رود.

طبق تحقیقات دانشمندان ثابت شده است که مواد حاوی کربوهیدرات همچون دسرها، نوشیدنی ها، شراب و غیره باعث افزایش وزن می شوند، چرا که به راحتی وارد جریان خون می شوند و از این طریق جذب می شوند.

برای درمان چاقی و جلوگیری از عوارض آن توصیه می کنیم، به دکتر کوهدانی برای مشاوره لاغری مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مشاوره تخصصی لاغری دیدن کنید.

عوارض و بیماری هایی که بر اثر چاقی ایجاد می شوند، کدام موارد می باشند؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص عوارض و بیماری هایی که بر اثر چاقی ایجاد می شوند خواهیم پرداخت.

چاقی باعث بیماری های بسیاری می شود که می تواند عوارض متعددی داشته باشد که برای سلامتی بدن بسیار خطرناک شمرده می شوند، بیماری هایی از جمله پرفشاری خون، بیماری های قلبی، دیابت، سکته مغزی، سایش مفصل ها، تنگی نفس، کبدچرب و بیماری های بسیاری دیگر که در ادامه برخی از آن ها را به صورت مختصر بررسی می کنیم.

فشار خون بالا:

هرگاه دچار افزایش وزن شوید، بافت های چربی بدن نیز افزایش پیدا می کند. بافت های چربی نیازی ضروری به اکسیژن و مواد غذایی دارند که از طریق جریان خون تامین می کنند. با افزایش مقدار گردش خون برای اکسیژن رسانی به بافت فشار خون نیز سرخرگ ها زیاد می شود. اضافه وزن می تواند باعث بالا رفتن تعداد ضربان قلب و کاهش ظرفیت عروق برای جابجایی نیز شود که در نتیجه باز هم به افزایش فشار خون منجر می شود.

فشار خون بالا:

فشار خون بالا:

دیابت:

یکی از مهم ترین عوارض چاقی بیماری دیابت نوع۲ است که با افزایش میزان چربی بدن موجب می شود، بدن در برابر هورمون انسولین مقاومت پیدا کند. با افزایش میزان چربی هورمون ها دیگر نمی توانند قند خون را کنترل کنند و در نتیجه میزان قند خون بالا می رود. قند خون بالا یکی از عوامل خطرناک برای سلامتی فرد به شمار می رود.

اختلال در چربی های خون:

غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده هستند، علاوه بر افزایش وزن باعث بالا رفتن کلسترول بد خون به نام LDL می شوند، همچنین کلسترول خوب خون را با نام HDL کاهش می دهند.

تری گلیسیرید خون که مقدار زیادی از چربی غذا را به خود اختصاص می دهند، در بدن نیز بیشترین چربی را تشکیل می دهد. میزان بالای تری گلیسیرید در طولانی مدت باعث اختلال در چربی های خون می شود، بدین ترتیب میزان رسوب چربی در رگ ها افزایش می یابد که این امر موجب مبتلا شدن به بیماری های عروق کرونر و همچنین سکته مغزی می شود.

اختلال در چربی های خون:

اختلال در چربی های خون:

بیماری عروق کرونر:

از بیماری های شایع قلبی می توان به بیماری عروق کرونر اشاره داشت که طی بیماری در جدار سرخرگ چربی ها رسوب می کنند و در طولانی مدت باعث تنگ شدن دیواره داخلی عروق می شوند، در نتیجه خون کمتری به قلب می رسد. کاهش خون رسانی سبب درد قفسه سینه یا به اصطلاح آنژین صدری و مسدود شدن کامل سرخرگ باعث سکته قلبی می شود.

سکته مغزی:

اضافه وزن و چاقی مفرط سبب می شود که با رسوب چربی در جداره سرخرگ های مغزی انسداد به وجود آید، اگر در اثر تنگ شدن سرخرگ لخته خون ایجاد شود، باعث مسدود شدن جریان خون و عدم خون رسانی به محدود خاصی از مغز می شود که به این عمل سکته مغزی می گویند.

استئوآرتریت:

سایش مفاصل یا به اصطلاح استئوآرتریت در افراد چاق به دلیل افزایش وزن و فشار وارده به مفاصل رخ می دهد که معمولا در زانو ها و مهره های پایینی کمر بیشتر دیده می شود. طی این بیماری غضروف مفصل از بین می رود و باعث ایجاد درد مفصل و سفتی آن می شود.

توقف تنفس در خواب:

افراد چاق در هنگام خواب شبانه به دلیل این که مسیرهای هوایی ریه مسدود می شود، دچار توقف تنفس می شوند و ممکن است، در طول شب چندین بار بیدار شوند که این امر باعث کاهش کیفیت خواب شبانه ایشان می شود.

توقف تنفس در خواب:

توقف تنفس در خواب:

سرطان:

چاقی می تواند عامل مهمی در بروز ا نواع سرطان ها باشد، در خانم ها سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان گردن و سرطان کیسه صفرا را می توان با چاقی مرتبط دانست. در مردان چاقی می تواند باعث بروز سرطان کولون، رکتوم وپروستات شود.

بیماری کبد چرب:

به علت این که در افراد چاق میزان چربی بیشتر وجود دارد، طبیعی است که کبد نیز با چربی درگیر باشد. چربی بیش از اندازه در کبد می تواند باعث تورم کبد، تخریب بافت کبد و یا باعث بروز سیروز کبدی شود.

بیماری کیسه صفرا:

در افراد مبتلا به چاقی چربی بیشتری ذخیره می شود که می تواند کلسترول بد خود را افزایش دهد. کلسترول های اضافی در بدن وارد کیسه ی صفرا می شود و در آن جا رسوب می کنند و سنگ کیسه صفرا را به وجود می آورند، البته گفتنی است که کاهش وزن سریع نیز باعث سنگ کیسه صفرا می شود.

بیماری کیسه صفرا:

بیماری کیسه صفرا:

روش های کاهش وزن کدام موارد می باشند؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص روش های کاهش وزن خواهیم پرداخت.

با توجه به این که در جوامع امروزی افراد زیادی مبتلا به چاقی هستند، اما درصد بالایی از این افراد به دنبال کاهش وزن و کم کردن عوارض چاقی هستند. مشاوره لاغری بایستی از فردی دوره دیده و باتجربه صورت گیرد تا عوارض آن به حداقل برسد و لاغری بی بازگشتی را داشته باشید، چرا که استفاده از برخی روش های لاغری آسیب های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

روش های متعددی برای کاهش وزن وجود دارد، از جمله جراحی، رژیم درمانی، ورزش کردن، مصرف داروهای لاغری و. . . . . که توصیه می شود، برای مشاوره لاغری حتما از یک متخصص در این زمینه کمک و مشاوره بگیرید. در ادامه برخی از روشهای لاغر شدن را توضیح می دهیم.

ورزش های هوازی و قدرتی:

ورزش کردن به عنوان یکی از راه های مهم و بسیار تاثیر گذار در کاهش وزن شهرت یافته است. با ورزش می توانید متابولیسم سوخت و ساز را افزایش دهید و میزان چربی بیشتری را بسوزانید این که چه ورزشی انجام می دهید چندان اهمیتی ندارد، مسئله مهم مداوم بودن این کار است، اگر به طور متوسط هر روز ۱۰ دقیقه به ورزش کردن بپردازید نتیجه های قابل ملاحظه ای را در کاهش وزنتان خواهید دید. گفتنی است، برای گرفتن نتیجه مطلوب باید طبق برنامه و همراه با رژیم غذایی سالم ورزش کنید.

قرص های لاغری:

موسسه ها و شرکت های زیادی هستند که با تبلیغات گسترده به دنبال فروش محصولاتی به نام قرص های لاغری هستند، اما باید عنوان کرد که این قرص ها هیچ معجزه ای را به وجود نمی آورند فقط ممکن است، در مدت زمان کوتاهی بتوانید وزن کم کنید که البته احتمال برگشت وزن زیاد است،

علاوه بر این عوارض زیاد این قرص ها گاهی تا آخر عمر شما را درگیر می کند. توصیه می کنیم، از مصرف دارو و هر قرصی برای کاهش وزن بدون مشورت با پزشک متخصص پرهیز کنید. حتی قرص هایی که با عنوان قرص گیاهی در بازار رواج پیدا کرده اند نیز دارای عوارض زیادی هستند.

انواع دمنوش:

طی سال های اخیر انواع دمنوش ها برای کاهش وزن افراد در بازار رواج پیدا کرده است. دمنوش ها خواص فوق العاده ای دارند که می توانند در کاهش وزن هم تاثیر گذار باشند، اما نکته حائز اهمیت مصرف طولانی مدت از آن هاست که فرد مصرف کننده را دچار مشکلاتی می کند و عوارضی همچون اسهال دائمی را برای فرد به همراه دارد.

دستگاه های لاغری:

از روش های موثر در کاهش وزن می توان به دستگاه های لاغری اشاره داشت. به طور کلی به دستگاهی به طور خاص یک قسمت بدن را لاغر می کنند، دستگاه های لاغری می گویند نظیر کویتیشن و آر اف که بسیار رایج هستند، اما این دستگاه ها به تنهایی نمی توانند باعث کاهش وزن شوند، بلکه در کنار یک رژیم مناسب می توانند اثر گذار باشند.

دستگاه های لاغری:

دستگاه های لاغری:

عمل های کاهش وزن:

جراحی یکی از روش های سریع برای کاهش وزن محسوب می شود، اما این عمل های جراحی علاوه بر هزینه های سنگین عوارض خطرناکی هم دارند که شاید با دانستن این خطرات از انجام عمل جراحی صرف نظر کنید. خونریزی بیش از حد، عفونت، مشکلات ریوی، عدم جذب ویتامین ها، التهاب و افت شدید خون از جمله عوارض عمل های جراحی هستند.

رژیم غذایی:

از روش های موثر و کم خطر می توان به استفاده از رژیم های غذایی و ورزش کردن مداوم اشاره داشت، البته برخی افراد به دنبال یک راه حل سریع کاهش وزن هستند که معمولا ثباتی ندارد و ممکن است، تاثیر چندانی نداشته باشد، هر چه کاهش وزن در مدت زمان طولانی تر و با برنامه ریزی و ورزش مداوم همراه باشد، نتیجه آن از ثبات بیشتری برخوردار است.

مشاوره برای لاغری می تواند در رابطه با پیشنهاد یک رژیم کم خطر همچون جنرال مورتورز GM همراه باشد. این رژیم برای دو هفته متوالی تعریف شده و نباید بیش از آن از این رژیم استفاد کرد. رژیم جنرال موتورز برای کسانی که می خواهند سریع به نتیجه برسند بسیار مناسب است.

تردیدی نیست که کاهش کالری و رژیم های غذایی می تواند باعث کاهش وزن شود، اما این که یک رژیم اصولی و با برنامه داشته باشید، بسیار مهم و حیاتی است، چرا که سلامتی شما در گرو انتخاب رژیم غذایی مناسب است.

چرا رژیم غذایی بهترین راه برای کاهش وزن به شمار می رود؟

متخصصان تغذیه بین ده ها روش لاغری، رژیم و ورزش را بهترین راه برای کاهش وزن می دانند که علاوه بر کاهش وزن می توانند به سلامتی بدن نیز کمک کنند و آسیبی هم به بدن نرساند. گرفتن رژیم همراه با ورزش کردن مداوم باعث می شود، سرعت کاهش وزن ۲ برابر شود و همچنین پوست بدن در اثر کاهش وزن افتاده و یا شل نشود.

استرس یکی از عواملی است که می تواند در نتیجه نگرفتن در رژیم غذایی تاثیرات منفی داشته باشد، همچنین خواب کافی برای رسیدن به وزن ایده آل از نکات ضروری است. طی رژیم هیچ گاه نباید خود را گرسنه نگه دارید، بلکه بایستی مواد غذایی کم کالری را مصرف کنید.

چرا رژیم غذایی بهترین راه برای کاهش وزن به شمار می رود؟

چرا رژیم غذایی بهترین راه برای کاهش وزن به شمار می رود؟

ویژگی های یک رژیم لاغری خوب چیست؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص روش های ویژگی های یک رژیم لاغری خوب خواهیم پرداخت.

یک مشاور لاغری بایستی رژیمی استاندارد برای کاهش وزن بیمار خود در نظر بگیرد که علاوه بر کاهش وزن وی بتواند عادات غذایی اشتباه بیمار را اصلاح کند و سبک زندگی وی را تغییر دهد. در ادامه ویژگی های یک رژیم لاغری مناسب را توضیح داده ایم.

رژیم لاغری متغیر:

در برخی از رژیم ها یک برنامه برای همه تجویز می شود که فارغ از سن و جنسیت و این که ورزشکار هستید، یا خیر حتی میزان اضافه وزن شما نیز در این نوع رژیم ها اهمیتی ندارد ! معمولا نتیجه در این رژیم ها چندان مطلوب نیست و حتی ممکن است، به برخی از افراد آسیب وارد شود. در حالی که یک رژیم غذایی خوب تمامی آیتم های وزن، سن، جنسیت، قد را در نظر می گیرد و با توجه به آن ها تجویز می شود، در نتیجه رژیم هر شخص مربوط به خود اوست و برای شرایط خاص وی تدوین شده است.

مواد غذایی موجود در رژیم غذایی:

در یک رژیم غذایی خوب باید تمام گروه های غذایی وجود داشته باشند، چرا که بدن به تمامی مواد غذایی داخل هرم غذایی نیاز دارد و نباید ماده غذایی از آن حذف شود، بلکه می تواند میزان مصرف آن ها را محدود کرد. برای مثال بدن برای ساخت بافت استخوان ها به لبنیات نیاز دارد، برای ماهیچه ساختن به پروتئین ها نیاز دارد و برای متابولیسم سوخت و ساز به کربوهیدرات ها و چربی نیاز دارد.

عدم حذف وعده های غذایی:

برخی از رژیم های غذایی با حذف یکی از وعده های غذایی اقدام به کاهش وزن می کنند که ابدا استاندارد نیست، بلکه یک رژیم غذایی خوب باید ۳ وعده غذایی اصلی ۳ تا میان وعده داشته باشد، چرا که بدن هر چند ساعت برای جلوگیری از افت قند خون نیاز به مصرف مواد غذایی دارد، در صورتی که اگر یک وعده غذایی حذف شود، فرد در وعده بعدی نیازی بیشتری به خوردن غذا را احساس می کند.

احساس گرسنگی در رژیم غذایی:

در یک رژیم غذایی استاندارد و خوب نباید شخص احساس گرسنگی کند، چرا که اگر بخواهد مدت زمان زیادی با احساس گرسنگی بجنگد، علاوه بر آسیب های فراوان که به بدن وارد می شود، باعث دلسردی فرد نیز می شود.

رژیم غذایی مناسب لزوما پرخرج نیست:

یک رژیم غذایی مناسب و استاندارد باید برای تمامی افراد با هر سطح درآمدی مناسب باشد و نیازی به هزینه های اضافی برای دارو و قرص نداشته باشد، همچنین در یک رژیم استاندارد از مواد غذایی که در دسترس همگان قرار دارد، بایستی استفاده شود.

زمان رژیم غذایی خوب:

در یک رژیم غذایی استاندارد عجله ای برای کاهش وزن نیست و فرد می تواند به تدریج شاهد کاهش وزن باشد. در رژیم نامناسبی که کاهش وزن سریع را شاهد هستیم، مطمئنا شاهد برگشت چاقی نیز خواهیم بود، چرا که در این نوع از رژیم ها به جای آب کردن چربی ها شما عضللات را آب می کنید و دچار عوارض جانبی زیادی مثل ریزش مو، تیره شدن رنگ پوست، یبوست و یا کمبود ویتامین خواهید شد.

برای استفاده از یک رژیم غذایی استاندارد و مطابق با شرایط خود بهتر است، با یک مشاور لاغری تماس بگیرید، دکتر کوهدانی یکی از مشاوران لاغری با تجربه هستند که می توانند شما را در این امر راهنمایی کنند.

زمان رژیم غذایی خوب:

زمان رژیم غذایی خوب:

مراحل کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل با کمک مشاوره لاغری چیست؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص مراحل کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل با کمک مشاوره لاغری خواهیم پرداخت.

برای کاهش وزن طبیعی و راحت شدن از چربی های اضافی باید مراحل خاصی را طی کنید پیشنهاد می کنیم، از مشاوره لاغری کمک بگیرید، در این زمینه دکتر کوهدانی یکی از مشاورین برجسته لاغری هستند، در ادامه مراحل لاغری را بررسی می کنیم.

چربی زدائی بدن:

توصیه می کنیم، از مصرف کردن گوشت قرمز پرهیز کنید و حبوبات را جایگزین مصرف گوشت قرمز کنید، چرا که علاوه بر پروتئین مورد نیاز بدن، فیبرهای مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند و باعث کاهش چربی می شوند.

مواظب باشید:

گذراندن کلاس های آکروباتیک می تواند به شما روحیه و اعتماد به نفس بالایی دهد که این امر باعث می شود، انگیزه شما برای کاهش وزن بیشتر شود.

بدن شما عادت می کند:

(جسم آدمی به طرز شگفت آوری به عادتها جواب می دهد) این گفته استاد علوم پزشکی دانشگاه اوهایو آقای فرددیک هاگرمن است. طبق گفته ایشان بدن به آن چه شما عادت داده اید عمل می کند، برای مثال اگر عادت کرده اید ۱۰ دقیقه در روز ورزش کنید، بدن برای این مدت در روز انرژی کافی دارد و به اصطلاح عادت می کند و ترک آن می تواند باعث ناراحتی و چاقی شود.

تغییر و خودسازی:

بهتر است، با تغییر الگوهای ذهنی تلاش کنید که از خوردن غذاهای پرچرب و مضر پرهیز کنید و به ورزش کردن به طور مداوم بپردازید، این شرایط را فراهم کنید تا سلول های بدن فرصت بازسازی داشته باشند. ورزش کردن موجب جوان سازی سلول های بدن فرد می شود.

تمرینات بدنی:

حرکت دادن عضلات بدن در زمانی که مجبور به ایستادن هستید، می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند. به طور کلی در هر شرایطی که هستید، توصیه می کنیم، از حرکات کوچک غافل نشوید، چرا که حرکات کوچک، اما پیوسته می تواند نتایج مثبت و مفیدی را برای شما در بر داشته باشد.

موزیک گوش کردن:

در زمان ورزش کردن می توانید از گوش کردن به آهنگ دلخواه خود لذت ببرید بهتر است، از موسیقی هیجان انگیز استفاده کنید که دارای ریتم باشد تا ادامه ورزش برای شما جذاب تر باشد.

استفاده از پروتئین سبز:

بدن نباید از دریافت پروتئین محروم بماند، بنابراین اگر نمی خواهید گوشت قرمز استفاده کنید بایستی حبوبات مخصوصا حبوبات سبز همچون لوبیا سبز و یا نخود فرنگی را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید، چرا که سرشار از پروتئین هستند.

غذاهای آماده:

برخی افراد با توجه به شرایط کاری مجبور به خوردن غذاهای آماده و فست فود هستند، در این بین به علت خوردن بیش از حد غذاهای چرب و سنگین دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، می توانید برای متعادل نگه داشتن وزن خود از ساندویچ مرغ سوخاری استفاه کنید و یا سالاد بدون چربی را جایگزین مواد غذایی پرچرب کنید.

میل به غذا خوردن:

در افراد چاق میل به غذا خوردن زیاد است، اما این نکته را در نظر داشته باشید، اگر در برابر اوج علاقه و اشتیاق به هر چیز مقاومت کنید باعث می شود که اشتیاق و علاقه شما کمتر شود، بنابراین می توانید در برابر میل زیاد به غذا خوردن با روش هایی همچون دوچرخه سواری، پیاده روی و یا دوش گرفتن ایستادگی کنید.

میل به غذا خوردن:

میل به غذا خوردن:

پیاده روی کنید:

قبل از صرف وعده غذایی و یا قبل از انجام تمرینات بدنی می توانید پیاده روی کنید تا اثر بیشتری در سوخت و ساز بدن داشته باشد. پیاده روی همراه با انجام تمرینات و حرکات ورزشی می تواند اثر گذاری بیشتری نیز داشته باشد.

سوزاندن کالری:

اگر می خواهید حجم کالری بیشتر را بسوزانید توصیه می کنیم، از ماشین پله پیمائی استفاده کنید تا علاوه بر تقویت عضلات پاها کالری بیشتری بسوزانید. چنان چه امکان دسترسی به ماشین پله پیمائی برایتان وجود ندارد سعی نمایید قدم های بلند و یک اندازه همراه با ضرباهنگ بردارید.

یادداشت برداری:

طبق گفته جاناتان رابینسون که مدیر مرکز داروهای ممنوعه میشیگان است، هرگاه توانستید در برابر میل و اشتیاق به خوردن یک غذای لذیذ مقاومت کنید آن را در دفترچه ای یادداشت کنید تا بعد ها با مرور این مقاومت انگیزه بیشتری برای ایستادگی های آینده کسب کنید. این یکی از راحت ترین راههای الگو سازی است.

استراحت:

بدن برای سوخت و ساز منظم نیاز به عضلات قوی دارد. برای اینکه عضلاتی قوی داشته باشید، نیاز است، بعد از تمرینات ورزشی به عضلات خود استراحت دهید و بعد از مدتی مجدد شروع به انجام تمرینات ورزشی کنید.

۳۰ دقیقه ورزش در روز:

مدت زمان ورزش در روز می تواند بین ۳ تا ۱۰ دقیقه در روز انجام گیرد، اما زمان ایده آل برای کسب بهترین نتیجه ۳۰ دقیقه در روز است.

غذاهای کم کالری:

برای این که بتوانید در طول شب در برابر خوردن غذاهای پرچرب با کالری بالا مقاومت کنید بهتر است، در گوشه و کنار خانه مواد غذایی کم کالری همچون ذرت بی نمک یا چوب شور را قرار دهید تا با خوردن آن ها در شب بتوانید از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید.

برنامه ریزی:

برای رژیم گرفتن بایستی هدف مشخص کرد و برای آن اهداف لیستی تهیه کنید. لیست مورد نظر را آخر هر ماه بررسی کنید. بدین ترتیب برنامه غذایی ماهانه خود را تحت کنترل داشته باشید.

هنگام گرسنگی آشپزی ممنوع:

در زمان آَشپزی اگر احساس گرسنگی داشته باشید، لقمه های کوچکی از غذا را می خورید که باعث چاقی شما می شود، توصیه می کنیم، با مصرف یک سیب ابتدا از گرسنگی خود بکاهید و با خیال راحت اقدام به پخت غذا کنید.

نقش رنگ ها در تغذیه:

خوردن غذا در اتاق با رنگ آبی مناسب تر است تا اتاقی که با تم قرمز رنگ شده است! طبق تحقیقات انجام شده رنگ های قرمز و نارنجی و تند می تواند باعث اشتهای بیشتر در افراد شود. رنگ های سرد همچون آبی و خاکستری نتیجه ای بر عکس دارند.

نقش رنگ ها در تغذیه:

نقش رنگ ها در تغذیه:

نحوه غذا خوردن:

غذا خوردن طی رژیم های لاغری بایستی به آرامی انجام گیرد اگر می خواهید سرعت غذا خوردن خود را کنترل کنید بهتر است، هنگامی که غذا در دهان دارید، قاشق چنگال خود را در دست نداشته باشید، چون این کار سرعت غذا خوردن را بالا می برد. سریع غذا خوردن اجازه جذب کالری مورد نیاز را به معده نمی دهد، در نتیجه مجبور به خوردن حجم بالایی از غذاها با کالری بالا هستید.

دویدن:

بهتر است، بعد از غذا خوردن از دویدن خودداری کنید، بلکه زمان دویدن را برای قبل از غذا خوردن بگذارید، بدین ترتیب روند متابولیسم بدن را در خدمت قدرت کاری بدن قرار دهید.

لاغر شدن در کوتاه مدت:

بهتر است، برای لاغر شدن زیاد عجله نکنید و برای روند لاغری با مشورت متخصص تغذیه روندی آرام و تدریجی را پیش بگیرید. افرادی که سریع لاغر می شوند، احتمال دارد، به سرعت هم مجددا چاق شوند.

لاغر شدن در کوتاه مدت:

لاغر شدن در کوتاه مدت:

مصرف مایعات خنک:

خوردن آب و نوشیدنی های خنک باعث مصرف انرژی می شود، در نتیجه به لاغر شدن فرد منجر می شود

عدم مصرف غذاهای گرم:

طبق نظریه پزشکان هضم غذاهای سرد نسبت به غذاهای گرم دشوارتر است، به این دلیل که بدن ابتدا بایستی غذا را گرم کند که برای این کار کالری زیادی سوخت می شود و در آخر به دلیل کندی جذب گرسنگی نیز دیرتر احساس می شود، لذا توصیه می شود، از خوردن غذاهای گرم پرهیز کنید.

وعده های غذایی را حذف نکنید:

با حذف وعده های غذایی ساخت چربی های ذخیره شروع به کار می کند. بهترین روش برای جلوگیری از چربی های ذخیره خوردن مقادیر کمی از مواد غذایی در فاصله های کوتاه مدت است.

وعده های غذایی را حذف نکنید:

وعده های غذایی را حذف نکنید:

تاثیر روانشناسی و مشاوره لاغری بر کاهش وزن چگونه است؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص تاثیر روانشناسی و مشاوره لاغری بر کاهش وزن خواهیم پرداخت.

در جوامع امروزی به واسطه علم و فناوری، روشهای نوینی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که از مهم ترین و کارآمد ترین روش های کاهش وزن رژیم غذایی و ورزش مداوم است، اما بررسی اثرات روانی کاهش وزن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برخی افراد با این که تمامی نکات تغذیه ای و رفتاری را رعایت می کنند، ممکن است، در آخر به نتیجه مورد نظر نرسیده باشند که معمولا منشاء روانی دارد.

روانشناسی لاغری امری ضروری محسوب می شود، چرا که با کمک آن می توان منشاء اصلی چاقی را پیدا کرد، بنابراین برای کاهش وزن می بایست ابتدا شرایط روحی و روانی فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

عموما بخش مهمی از چاقی و اضافه وزن در افراد ریشه ذهنی و روانی دارد، بدین معنا که فرد تحت تاثیر حالات روحی اقدام به خوردن مواد غذایی می کند، به طور مثال فردی در زمان خوشحالی به خوردن غذا سوق پیدا می کند، یا شخصی دیگر در هنگام افسردگی تمایل بیشتری برای خوردن غذا نشان می دهد تا بدین ترتیب به آرامش برسد، بنابراین با استفاده از علم روانشناسی می توان علاوه بر تغییر سبک غذا خوردن افراد، باورهای غلط آنان را اصلاح کرد و احساسات را کنترل نمود.

اطلاع داشتن از قدرت ذهن

یکی از مهم ترین مسائل در حوزه روانشناسی لاغری اطلاع داشتن از قدرت ذهن است، چرا که قدرت ذهن عامل اصلی میزان موفقیت و پیشرفت افراد در رژیم های لاغری است. باید علاوه بر آمادگی جسمی برای شروع رژیم اوضاع روحی و روانی فرد نیز مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل دیداری بودن مغز، انسان در هنگام دیدن غذاهای چرب و شیرین و تنقلات تمایل به خوردن آن پیدا می کند.

استرس که مسئله ای روانی است، می تواند عامل چاقی باشد. زمانی که فرد دچار استرس می شود، قند خون کاهش پیدا می کند که به خاطر ترشح انسولین است. فرد دچار احساس گرسنگی کاذب می شود و برای رهایی از این احساس شروع به خوردن مواد غذایی می کند و در نتیجه به چاقی و اضافه وزن ختم می شود.

مشاوره لاغری می تواند با کمک علم روانشناسی به کاهش و یا حتی حذف موارد استرس زا در فرد شود، برای این کار بایستی عوامل استرس زا را باید شناسایی کرد و برای کاهش دادن استرس از راه هایی همچون پیاده روی، مراقبه یا مدیتیشن بهره گرفت.

یکی از بیماری های روحی افسردگی است که رابطه مستقیمی با چاقی دارد. در افراد مبتلا به افسردگی میزان سیتوکین های التهابی و کورتیزول افزایش می یابد، در نتیجه موجب به وجود آمدن چربی های شکمی می شود، برای درمان این بیماری و جلوگیری از چاقی می توان از روابط اجتماعی، فعالیت های روزانه مناسب، گردش در طبیعت و مصرف غذاهای سالم بهره برد.

اطلاع داشتن از قدرت ذهن

اطلاع داشتن از قدرت ذهن

وظایف مشاوره لاغری برای کاهش وزن چیست؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص وظایف مشاوره لاغری برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

برای درمان چاقی و کاهش وزن بهترین کار مشاوره لاغری است، که البته بایستی فرد مشاوره دهنده از تخصص و دانش کافی برخوردار باشد تا بتواند آن چنان که باید ما را در این زمینه راهنمایی کند، همچنین یک متخصص تغذیه خوب برای مشاوره لاغری وظایف مشخصی دارد.

در این بخش وظایف یک مشاوره لاغری خوب را برای شما مشخص می کنیم.

  1. برای شروع مشاوره لاغری باید از اهمیت رژیم تغذیه و انواع مواد غذایی با فرد صحبت کند و به اندازه کافی اطلاعات در این زمینه در اختیار وی قرار دهد تا با دیدی باز اقدام به گرفتن رژیم لاغری کند.
  2. مشاوره لاغری خوب بایستی بتواند با توجه به شرایط فرد برنامه غذایی مناسبی را در اختیار وی قرار دهد.
  3. مشاور لاغری آگاه می تواند اثرات رژیم غذایی را بر فرد بررسی کند و چنان چه مشکلی وجود داشت اقدام به تغییر برخی از قسمت های رژیم غذایی کند.
  4. مشاور لاغری باید بتواند با فرد صحبت کند و برای به پایان رساندن رژیم غذایی به ایشان انگیزه کافی بدهد.
  5. مشاور لاغری خوب بایستی در رابطه با افراد مختلف بتواند تغذیه مناسب را در نظر بگیرد و دانش کافی از سلامت افراد متفاوت داشته باشد.
  6. با توجه به گروه های سنی اقدام به تهیه برنامه غذایی کند تا فرد در هر بازه سنی برنامه غذایی خاص خود را دریافت کند.

برای مشاوره لاغری می توانید از مطب دکتر کوهدانی که یکی از برجسته ترین متخصصان تغذیه در ایران است، وقت ویزیت بگیرید.

در این بخش وظایف یک مشاوره لاغری خوب را برای شما مشخص می کنیم.

در این بخش وظایف یک مشاوره لاغری خوب را برای شما مشخص می کنیم.

ویژگی های یک مشاور لاغری خوب چیست؟

در این قسمت از نوشتار شماره مشاوره لاغری به بررسی و بیان مطالبی در خصوص ویژگی های یک مشاور لاغری خوب خواهیم پرداخت.

در این قسمت ویژگی های مشاور لاغری خوب را بررسی می کنیم.

دانش و تخصص کافی داشته باشد:

دانش و تخصص کافی از مهم ترین ویژگی های یک متخصص خوب است. برای کاهش وزن می توان از دو گروه از افراد برنامه غذایی اصولی دریافت کرد.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله شماره مشاوره لاغری هستید.

پزشک متخصص تغذیه:

پزشک متخصص تغذیه به فردی گفته می شود که بعد از تحصیل در مقطع پزشک عمومی به تحقیق و پژوهش در حوزه تغذیه می پردازد. پزشک متخصص علاوه بر برنامه غذایی می تواند در صورت لزوم دارو تجویز کند.

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله شماره مشاوره لاغری اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

مشاوران تغذیه:

مشاوران تغذیه به افرادی گفته می شود که در رشته تغذیه دارای مدرک دانشگاهی هستند و به اصطلاح به تکنسین تغذیه مشهور هستند. یک مشاور تغذیه آشنایی کاملی با فیزیولوژی بدن و اطلاعات کاملی در مورد مواد غذایی مورد نیاز بدن دارد. تفاوت مشاوران با پزشکان در تجویز دارو است، مشاوران فقط می توانند برنامه های غذایی و تکنیک های کاهش وزن را توصیه و تجویز کنند.

دانش و تخصص در امر تغذیه از این رو حائز اهمیت است که ممکن است، یک برنامه غذایی برای فردی کامل موثر باشد، اما برای فرد دیگر دچار اختلالات و مشکلاتی مثل ریزش مو بشود پس بهتر است، با دانش کافی برای هر فرد برنامه غذایی خاص خود را تدوین کرد.

پایش فرد رژیم گیرنده در طی رژیم یکی از موارد بسیار مهم است. یک مشاور لاغری خوب بایستی به پایش فرد اهمیت بدهد و با شناسایی مشکلات فرد برای رفع آن اقدام می کند. یکی از ویژگی های مشاور لاغری باتجربه شناسایی عوارض بلند مدت از جمله پوکی استخوان، تحلیل رفتن عضلات و اجزای ساختمانی مفاصل است که ممکن است، بعد از رژیم های طولانی مدت پدیدار شود، اما مشاور متخصص می تواند با داشتن دانش کافی رژیمی را تنظیم کند که هیچکدام از مشکلات و عوارض کوتاه مدت و بلند مدت در فرد بروز نکند.

شما در حال خواندن پست شماره مشاوره لاغری هستید.

مشاور خوب یک آموزگار خوب است:

مشاور خوب بایستی هدف از رژیم را درک کند و ابتدا عادات غذایی اشتباه را اصلاح کند. اینکه وزن خود را در محدود مناسب و ایده آل نگه دارید، از اینکه اقدام به کاهش وزن کنید بسیار سخت تر است. شما با کاهش وزن به بدن خود استرس و آسیب وارد می کنید،

اما با مشاوره یک متخصص تغذیه می توانید با کمترین آسیب به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ کنید. ماندن در وزن ایده آل نیازمند رعایت نکاتی است که مشاوره تغذیه به شما آموزش می دهد و علاوه بر آن باید از تغذیه سالم و مناسب نیز برخوردار باشید.

  1. از آخرین اخبار و تحقیقات تغذیه مطلع باشد و دانش و آگاهی خود را همیشه به روز نگه دارد.
  2. مشاور لاغری با روانشناسی آشنایی کامل دارد و می تواند شخصیت فرد را به صورت کامل بررسی کند.
  3. مشاور لاغری خوب حس مسئولیت پذیری بالایی دارد و برای پیش برد رژیم موعد ویزیت بعدی را مشخص می کند.
  4. انعطاف پذیری از شاخصه های یک مشاور لاغری با تجربه است، چرا که باید در مواجه با افراد با توجه به شرایط و وضعیت وی برخورد مناسب را داشته باشد.

در این جا به انتهای نوشتار شماره مشاوره لاغری رسیدیم. امید است مطالب ارائه شده در زمینه ی شماره مشاوره لاغری برایتان سودمند بوده باشند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید