دکتر تغذیه خوب در پاسداران

هزینه مشاوره تغذیه
هزینه مشاوره تغذیه
2020/11/29
متخصص تغذیه آنلاین
متخصص تغذیه آنلاین
2020/11/29
دکتر تغذیه خوب در پاسداران

دکتر تغذیه خوب در پاسداران

امروز با موضوع دکتر تغذیه خوب در پاسداران در خدمت شما هستیم.

در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک دکتر تغذیه خوب را برای شما شرح دهیم. البته شما نیز باید در مورد متخصصان تغذیه و دکتر تغذیه خوب واجد شرایط برای خود تحقیق کنید،

دکتر تغذیه خوب در پاسداران

دکتر تغذیه خوب در پاسداران

بنابراین ما برای شما بهترین ملاک ها را درمقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران ذکر می کنیم تا با بهره گیری از آن ها بتوانید یک دکتر تغذیه خوب و مناسب را انتخاب کنید.

دکتر تغذیه خوب در پاسداران

دکتر تغذیه خوب در پاسداران

بهترین رژیم درمانی، برنامه ی تغذیه ای است که برای شما مناسب باشد. انتخاب یک دکتر تغذیه خوب یک روند کاملاً شخصی است و بهترین متخصص تغذیه برای شما کسی است که اهداف شما را درک کند و کار با آن راحت باشد. اگر مهارت های مربیگری و سبک مشاوره آن ها با شما هماهنگ شود، شما در حال حاضر یک شروع عالی را انجام داده اید.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

پزشک تغذیه

اصول اولیه ی انتخاب یک دکتر تغذیه خوب در پاسداران:

نکاتی برای انتخاب دکتر تغذیه خوب

نیازهای خاص سلامتی و غذایی خود را شناسایی کنید.

برنامه های غذایی که دکتر تغذیه خوب تنظیم می کند

از مشاوره تغذیه چه انتظاری دارید؟

چگونه یک مشاور تغذیه انتخاب می کنید؟

آیا به متخصص تغذیه احتیاج دارید؟

چه چیزی را باید در یک متخصص تغذیه جستجو کنم؟

یک دکتر تغذیه خوب چه کاری می کند؟

چه چیزی باید از یک متخصص تغذیه بپرسیم؟

متخصص تغذیه چه کسی است؟

بهترین توصیه تغذیه ای که می توانید ارائه دهید چیست؟

متخصص تغذیه چه کسی است؟

آیا می توانید به من کمک کنید تا یک برنامه غذایی مناسب بدن خود و اهدافم تهیه کنم؟

برای دریافت مطالب بیشتر در رابطه با دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

پزشک تغذیه

یک متخصص تغذیه (یا دکتر تغذیه خوب) یک متخصص رژیم های غذایی است. یعنی تغذیه انسان و تنظیم رژیم غذایی را براساس معیارهای متفاوت و بسیاری، کنترل و تنظیم می کند. یک متخصص تغذیه، افراد تحت نظر خود را بر اساس شرایط پزشکی و نیازهای فردی او مشخص می کند. متخصصان تغذیه، به طور تخصصی مراقبت های بهداشتی انجام می دهند که مجوز ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات تغذیه ای را دارند.

پزشک تغذیه

پزشک تغذیه

تا اینجا با مبحث پزشک تغذیه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

اصول اولیه ی انتخاب یک دکتر تغذیه خوب در پاسداران:

متخصص تغذیه؟ رژیم درمانی؟ مربی سلامتی؟

متخصص تغذیه؟ وقتی نوبت به تغذیه می رسد؛ و این که چه چیزی بخورید و چگونه بدن خود را برای سلامتی تأمین کنید، به نظر می رسد که همه یک متخصص هستند. اما این موضوع از واقعیت دور است. برای ارائه برخی از شفافیت ها، ما قصد داریم در مورد این که متخصص تغذیه چیست و چگونه یک دکتر تغذیه خوب را انتخاب کنیم توضیح خواهیم داد.

یک متخصص تغذیه ثبت شده ممکن است به بسیاری از نام ها (مربی بهداشت، متخصص تغذیه، دکتر تغذیه) نامگذاری شود، با این حال این نام های دیگر نمی توانند ادعا کنند که یک متخصص تغذیه ثبت شده هستند. بنابراین چه چیزی را باید جستجو کرد؟ مطمئن شوید که متخصص تغذیه پس از نام خود دارای اعتبار و مدرک مناسب و خوبی باشد.

این به آن معنی است که فرد حداقل یک مدرک لیسانس را در زمینه رژیم غذایی و غذا و یا تغذیه به پایان رسانده و دوره کارآموزی خود را به مدت ۶ – ۱۲ ماه گذرانده و یک آزمون معتبر را برای دکتر تغذیه گذرانده است.

اصول اولیه ی انتخاب یک دکتر تغذیه خوب در پاسداران:

اصول اولیه ی انتخاب یک دکتر تغذیه خوب در پاسداران:

آن ها ملزم به ادامه تحصیل مداوم هستند

با این حال آن ها ملزم به ادامه تحصیل مداوم هستند و پس از ساعت ها تمرین در یک زمینه اختصاصی، می توانند در یک آزمون معتبر دیگر به عنوان یک متخصص در یک رشته شرکت کنند. به عبارتی دیگر  یک دکتر تغذیه خوب به صورت مداوم باید به روز باشد و با دانش روز هماهنگی کافی داشته باشد. فردی با این مدارک و دارای تجربه و تحصیلات لازم برای دادن توصیه های مناسب تغذیه، مد نظر است. آن ها می فهمند که چگونه مطالعات علمی را بخوانند و تحقیقات را به کاربردهای عملی ترجمه کنند.

آن ها ملزم به ادامه تحصیل مداوم هستند

آن ها ملزم به ادامه تحصیل مداوم هستند

متأسفانه، با استفاده از سیستم های رسانه های اجتماعی، افراد بی صلاحیت زیادی توصیه های تغذیه را ارائه می دهند. دیدن عکس های غذایی و تناسب اندام که الهام بخش هستند یک چیز است، اما توصیه واقعی برای مربیگری و بهداشتی توصیه نمی شود.

اگر فرد فقط “گواهینامه” بهداشت و تغذیه داشته باشد، دانش کمک به دیگران را ندارد. به این فکر کنید که سلامتی شما چقدر ارزشمند است. آیا واقعاً می خواهید به نیازها، اهداف، زمان و پول خود به شخصی اعتماد کنید که جز “اشتیاق” و یک دوره آنلاین ۳ ماهه ( یا کمتر) حرفی برای گفتن ندارد.

تا اینجا با مبحث اصول اولیه ی انتخاب یک دکتر تغذیه خوب در پاسداران آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

نکاتی برای انتخاب دکتر تغذیه خوب

صنعت بهداشت و سلامتی می تواند یک میدان مین باشد، وقتی که صحبت از توصیه های رژیم غذایی می شود، از همه افراد مشهور گرفته تا افراد تحت تأثیر رسانه های اجتماعی، مربیان شخصی، نویسندگان مقاله های سبک زندگی و “مربیان سلامت” توصیه های خود را در مورد غذا و تغذیه ارائه می دهند.

جای تعجب نیست که بسیاری از ما هنگام برنامه ریزی برای رژیم غذایی خود گیج می شویم. حجم گسترده ای از اطلاعات غلط که به صورت “مشاوره” به صورت آنلاین ارائه می شود. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه کاملاً آموزش دیده و معتبر اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. اما چگونه یک مورد مناسب را انتخاب کنیم؟ در این قسمت ما لیستی از نکاتی را که برای کمک به شما در یافتن بهترین متخصص تغذیه لازم است، گردآوری کرده ایم.

نکاتی برای انتخاب دکتر تغذیه خوب

نکاتی برای انتخاب دکتر تغذیه خوب

یک متخصص تغذیه واقعی پیدا کنید که دارای مدارک مناسب و معتبری باشد

یک متخصص تغذیه واقعی پیدا کنید که دارای مدارک مناسب و معتبری باشد که نیازهای شخصی شما را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، اگر به مراقبت از دیابت نیاز دارید، به دنبال دکتر تغذیه ای باشید که دارای گواهی مدیریت دیابت باشد. اگر به دنبال عملکرد سلامتی و ورزشی هستید، به دنبال کسی باشید که تجربه و گواهی های لازم در این زمینه را دارا باشد و یا در مورد آن موضوع خاص تحصیل کرده است و یا تجربه های متفاوتی در این خصوص داشته باشد.

مراقب لقب ها باشید.

گرچه این مورد در متخصصان تغذیه معتبر و ثبت شده کمتر مشاهده می شود، اما هنوز هم وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که متخصص تغذیه شما برخی از مارک های رژیم غذایی دیوانه کننده یا مکمل های طرح دار را تجویز نمی کند. شما نمی خواهید هزینه توصیه های اشتباه آن ها رابا هزینه های گزاف بپردازید. شما کسی را می خواهید که بدون توجه به وابستگی به مارک و محصولش، نیازهای فردی شما را دنبال کند و برای تغذیه ی مناسب شما را راهنمایی کند.

پیشنهاد می کنیم از پست مرکز مشاوره لاغری دیدن کنید.

نیاز خود را از انتخاب دکتر تغذیه خوب پیدا کنید.

هر متخصص تغذیه برای هر مشتری مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که متخصص تغذیه در حوزه ای که در آن ها تخصص دارند پیش قدم است و اگر نیاز شما خارج از محدوده ی تجربه ی کاری آن ها باشد، می توانید برای مشاره به آن ها مراجعه کنید. قبل از مشاوره، از طریق ایمیل، با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید تا سوالاتی را بپرسید که ممکن است برای انتخاب صحیح شما مناسب باشد.

شبکه های اجتماعی آن ها را ردیابی کنید. ببینید آیا آن ها تصویری سالم و منطبق با اهداف شما را تبلیغ می کنند یا خیر. مقالات یا پست هایی را که این متخصص برای عموم به نمایش گذاشته اند، این که آیا با حرف های آن ها موافقید یا به عقیده و موقعیت آن ها در مورد چیزهایی که برای شما مهم هستند و احترام می گذارند، پیدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که متخصص تغذیه آنچه را که تبلیغ می کنند، انجام می دهد.

البته همه ی آن ها را به طور جدی انجام می دهد. آن ها را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید یا مستقیماً با آن ها تماس بگیرید تا در مورد وعده های غذایی و محصولات مورد نظر آن ها سوال کنید تا مطمئن شوید که متخصص تغذیه صادق است و به آنچه می گوید، اعتقاد دارد. مطمئن شوید که آنچه آنها می گویند و آنچه شما به دنبال آن هستید با هم مغایرت نداشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که متخصص تغذیه آنچه را که تبلیغ می کنند، انجام می دهد.

اطمینان حاصل کنید که متخصص تغذیه آنچه را که تبلیغ می کنند، انجام می دهد.

نیازهای خاص سلامتی و غذایی خود را شناسایی کنید

قبل از شروع به جستجو برای یک متخصص تغذیه، تعیین نیازهای شما مهم است. آیا به دنبال کاهش وزن هستید؟ آیا دارای یک شرایط پزشکی خاص هستید؟ آیا حساسیت غذایی یا آلرژی دارید که باید با رژیم غذایی آن را رفع کنید؟ آیا شما علاقه مند به بهبود سلامت معده ی خود هستید؟ آیا می خواهید دلایل اساسی انگیزه ی مفرط خوردن یا پرخوری را برطرف کنید؟

متخصصان تغذیه می توانند در طیف وسیعی از این مسائل به شما کمک کنند، اما برخی از آن ها دارای زمینه های تخصصی هستند که ممکن است با اهداف شما سازگارتر باشد. اگر در یک کلان شهر مانند تهران زندگی می کنید، متوجه می شوید که تعدادی از متخصصان رژیم غذایی برای انتخاب وجود دارند و بهترین آن ها نوعی از نیازهای خاص شما را ارائه می دهند. در نتیجه فقط کافی است با دقت و به درستی به جستجوی آن ها بپردازید. پس خدماتی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

تا اینجا با مبحث نیازهای خاص سلامتی و غذایی خود را شناسایی کنید آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

اطمینان حاصل کنید که آن ها دارای اعتبار هستند

برای نصب لوستر جدید خود به یک لوله کش مراجعه نمی کنید، پس چرا برای مشاوره تغذیه به یک مربی شخصی یا تأثیرگذار رسانه های اجتماعی مراجعه می کنید؟ در روزهایی که همه می توانند ادعا کنند که “متخصص” هستند، اطمینان از این که متخصصان بهداشتی و یک دکتر تغذیه که با آن ها مشورت می کنید در واقع کاملاً آموزش دیده و مناسب برای کمک به شما هستند؛ بیش از هر زمان دیگری مهم است.

متخصصان تغذیه معتبر دارای مجوز دانشگاهی هستند و لازم است آموزش مداوم حرفه ای را انجام دهند. این مورد اطمینان می دهد که آن ها با بهترین توصیه های تغذیه ای به روز، آشنا هستند.

اطمینان حاصل کنید که آن ها دارای اعتبار هستند

اطمینان حاصل کنید که آن ها دارای اعتبار هستند

تا اینجا با مبحث اطمینان حاصل کنید که آن ها دارای اعتبار هستند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

انگیزه های آن ها را برای کار با خودتان تحلیل کنید

متأسفانه، عناصر صنعت رژیم و سلامتی به دلیل هدف قرار دادن افراد آسیب پذیر به منظور فروش مواردی مانند پروتئین ها، مکمل ها، برندهای خاص تغذیه ای یا سایر محصولات مشهور هستند. هنگام انتخاب بهترین متخصص تغذیه، تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار آن ها به شما در انتخاب بهترین دکتر تغذیه کمک بزرگی است. اگر این مدل، شامل خرید محصولات گران قیمت زیادی برای شما باشد، ممکن است بخواهید کمی با دقت بیشتری دکتر تغذیه ی خود را انتخاب کنید.

این روزها بازاریابی چند سطحی یک تجارت بزرگ است و افراد زیادی در آنجا محصولات رژیمی، پروتئین ها و مکمل هایی را تبلیغ می کنند که ادعا می کنند همه کارها را از کمک به کاهش وزن، تا بهبود سلامت معده، چربی سوزی و عضله سازی انجام می دهند. یک متخصص تغذیه معتبر بر روی غذاهای کامل، برنامه های غذایی، رفع انگیزه ی پر خوری و چالش های عیب یابی تمرکز خواهد کرد.

به تجربه و مهارت های دیگر یک دکتر تغذیه خوب نگاه کنید.

متخصصان تغذیه معتبر در مورد تجربه و نوع صلاحیت آن ها باز و شفاف عمل خواهند کرد. اگر آن ها دارای وب سایت یا نمایه و صفحات مجازی هستند، در نتیجه باید بتوانید میزان تجربه آن ها را از زندگی نامه حرفه ای آن ها و لیست مدارک آن ها دریافت کنید. این به شما کمک می کند مهارت های آن ها را به عنوان یک متخصص تغذیه بسنجید.

مدارک مربوطه برای مراقبت شامل لیسانس علوم بهداشتی ، لیسانس علوم (تغذیه) ، تغذیه Grad Cert و کارشناسی ارشد رژیم های غذایی است. اگر هنوز در مورد صلاحیت آن ها مطمئن نیستید، بهترین گزینه برای بررسی، وب سایت انجمن متخصصان تغذیه است که حاوی اطلاعاتی در مورد شرایط تحصیل و اعتبارسنجی برای متخصصان تغذیه محلی است.

به تجربه و مهارت های دیگر یک دکتر تغذیه خوب نگاه کنید.

به تجربه و مهارت های دیگر یک دکتر تغذیه خوب نگاه کنید.

یک دکتر تغذیه خوب، یک متخصص درجه یک است که طیف وسیعی از خدمات مبتنی بر شواهد مربوط به تغذیه، بهداشت عمومی، برنامه ریزی غذایی و تحقیقات مربوطه را ارائه می دهد. هیچ مرجع ارزیابی اجباری برای متخصصان تغذیه وجود ندارد.

برنامه های غذایی که دکتر تغذیه خوب تنظیم می کند

غالباً، عدم تطبیق پیشنهادهای رژیم غذایی با نیازهای فردی و در نظر گرفتن الگوی زندگی منجر به ترک سریع رژیم غذایی می شود. بسیاری از بیمارانی که سعی می کنند برنامه ی غذایی خاصی را دنبال کنند، غالباً آن را بد تعبیر می کنند، مثلاً فرض می کنند که کلمات محدود کردن و جلوگیری به معنی “حذف” هستند یا فکر می کنند “گوشت قرمز را فقط گاهی اوقات بخورید” به معنای یک روز در میان است، به این دلیل که شاید آن ها گوشت را روزانه در وعده های غذایی خود دارند.

برنامه های غذایی که دکتر تغذیه خوب تنظیم می کند

برنامه های غذایی که دکتر تغذیه خوب تنظیم می کند

به طور کلی یک مشاور تغذیه ای کاملاً آموزش دیده باید بتواند در زمینه مشکلات مختلف مرتبط با رژیم غذایی، از جمله موارد زیر، کمک کند:

کنترل وزن (کاهش و افزایش)، بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، آلرژی غذایی، نقرس و اختلالات گوارشی و … همچنین ممکن است افراد مایل باشند با یک متخصص در مورد کافی بودن تغذیه ی رژیم خود مشورت کنند. به عبارتی برخی از افراد ممکن است به اندازه ی مواردی مانند کلسیم، آهن، ویتامین های گروهB ، فیبر، پروتئین یا سایر مواد مغذی یا مواد غذایی مورد نگرانی آن ها که مصرف می کنند، مشاره بخواهند.

آن ها ممکن است بخواهند رژیم گیاهخواری را برای خود برنامه ریزی کنند اما مطمئن نیستند که چگونه می توانند آن را به روشی سالم برنامه ریزی و تنظیم کنند. یا ممکن است آن ها به سادگی بخواهند غذاهای خاص را بیشتر یا کمتر مصرف کنند.

در این صورت ممکن است برای مثال بپرسند که جایگزین سویای خشک بیشتر، یا گوشت قرمز کمتر بهتر است و یا جایگزین های دیگر غذایی برای آن ها مناسب و سالم تر است. اما نمی دانند چگونه جایگزین های مناسب را انجام دهند.

از مشاوره تغذیه چه انتظاری دارید؟

یک مشاور تغذیه می تواند تغییرات محدودی را در رژیم غذایی یا توصیه های پزشک در محدودیت های شرایط خاص شما اعمال کند. یک مشاور تغذیه باید به طور گسترده در مورد نحوه غذا خوردن و نحوه زندگی شما سوال کند، از جمله این که چه مواد غذایی را می خرید، پخت و پز انواع غذاها و مخلفات همراه با غذا، غذاهایی را که به خصوص دوست دارید و از یا غذاهایی که آن ها را دوست ندارید و برنامه های کاری و الگوی فعلی وعده های غذایی را انجام می دهد.

ممکن است از مشتریان خواسته شود برای روشن کردن الگوهایی که ممکن است بر مشکلات تغذیه ای آن ها می افزایند، به مدت یک هفته دفترچه یادداشت غذایی را برای همه چیزهای خورده شده نگهداری کنند. اکثر مردم در یادآوری آن چه که در طول روز می خورند و حتی آن چه دیروز خورده اند مشهور هستند و با این حال برخی از افراد هستند که در تخمین مقدار آن ها بدتر هستند.

از مشاوره تغذیه چه انتظاری دارید؟

از مشاوره تغذیه چه انتظاری دارید؟

فرقی نمی کند که تاریخچه رژیم غذایی به صورت مکتوب اعمال شود یا وارد رایانه شود. یک تاریخچه فقط می تواند به خوبی کمک به حافظه شما باشد. تصور نکنید که چون یک متخصص تغذیه، “تجزیه و تحلیل رایانه ای” را تبلیغ می کند، در نهایت با ارزیابی دقیق تر و مشاوره دقیق تری مواجه خواهید شد. برخی از رایانه ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که مکمل هایی را که توسط متخصص تغذیه به فروش می رساند، اما ارزش کمی برای مشتری دارند.

تا اینجا با مبحث از مشاوره تغذیه چه انتظاری دارید آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

دکتر تغذیه باید کسی باشد که از آنالیز بدن برای ارزیابی نیازهای تغذیه ای استفاده می کند.

دکتر تغذیه باید کسی باشد که از آنالیز بدن برای ارزیابی نیازهای تغذیه ای استفاده می کند. در این حالت می توان گفت که مو حاوی ویتامین نیست و بسیاری از مواد معدنی را از منابع خارجی مانند رنگ مو می گیرد. مو بافتی مرده است که در بهترین حالت می تواند قرار گرفتن وضعیت بدن شما را با گذشته ی شما مقایسه کند، نه کمبود یا افراط در جریان فعلی زندگی شما. به عبارتی آزمایش خون و ادرار همراه با سابقه رژیم غذایی روش های دقیق تری برای ارزیابی نیازها هستند.

بعد از ارزیابی مناسب ممکن است یک رژیم غذایی به شما پیشنهاد داده شود تا به مدت یک یا دو هفته امتحان کنید. در هنگام ملاقات بعدی با مشاور باید هر مشکلی را که هنگام اجرای برنامه داشته اید بررسی کند و تنظیماتی را در رژیم غذایی یا نحوه رعایت آن انجام دهد.

چگونه یک مشاور تغذیه انتخاب می کنید؟

با وجود بسیاری از متخصصان خود محور، تشخیص فردی که قابل اعتماد است دشوار است. دو راهنمایی در این میان مفید است: اگر می خواهید یک پزشک تغذیه که عضوی از انجمن تغذیه است را داشته باشید، عضویت نشان دهنده علاقه و آموزش ویژه، همچنین تجربه ی کافی در زمینه تغذیه است.

تصور نکنید، چون یک متخصص تغذیه، خود را به عنوان یک پزشک معرفی می کند، او یک دکتر تغذیه خوب است. به عنوان مثال نویسنده کتاب های پرفروش دکتر رابرت هاس دارای مدرک پزشکی است. وی از دانشگاه ایالتی فلوریدا فوق لیسانس تغذیه و دکترای خود را دریافت کرد. کتاب وی، “برای پیروزی بخور” توسط متخصصان تغذیه به عنوان ترکیبی از توصیه های خوب و بد توصیف شده است.

رئیس انجمن رژیم های غذایی نیویورک و استادیار در گروه تغذیه در نیویورک، این موضوع را این گونه بیان می کند که اگرچه به دنبال توصیه های خوب تغذیه ای هستید، اما کتاب ها اطلاعات دقیق غذایی کافی را ارائه نمی دهند.

شما در حال خواندن پست دکتر تغذیه خوب در پاسداران هستید.

تصور غلط

علاوه بر این، این تصور غلط ایجاد می شود که تغذیه مناسب می تواند مشکلات بیشتری را حل کند. اما هر یک می توانند همچنین به عنوان یک رویکرد مهم تلقی شود.

شما در بهترین حالت با یک متخصص تغذیه ثبت شده که به طور خاص در اصول تغذیه آموزش دیده باشد، در صورت لزوم می توانید مشورت کنید تا به طور موثرتری با یک مشکل خاص سلامتی مقابله کنید.

تصور غلط

تصور غلط

دکتر تغذیه خوب و متخصصین همان طور که گفته شد، باید دارای مدرک کارشناسی مواد غذایی یا تغذیه یا علمی مرتبط باشند، همچنین باید دوره کارآموزی رژیم غذایی یا معادل آن را گذرانده باشند. علاوه بر این ها این افراد باید یک آزمون ملی را گذرانده باشند و باید دانش خود را به روز نگه دارند.

متخصصان تغذیه ثبت شده معمولاً دارای تخصص هایی مانند کاهش وزن یا درمان بیماری های قلبی هستند، بنابراین حتماً قبل از قرار ملاقات این موضوع را بررسی کنید. توجه داشته باشید که در مورد هزینه ها نیز سوال کنید. آن ها نباید بالاتر از حد پزشك یا شیوه ی درمان شما باشند. اگر توسط پزشک ارجاع شده باشید، هزینه مشاوره تغذیه ممکن است تحت پوشش بیمه پزشکی باشد.

تا اینجا با مبحث چگونه یک مشاور تغذیه انتخاب می کنید آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

آیا به متخصص تغذیه احتیاج دارید؟

سه نگرانی مهم، مردم را وادار می کند که به یک مشاور تغذیه مراجعه کنند:

ایجاد بیماری، یا ترس از ابتلا به بیماری خاص، که تغییرات رژیم را ضروری می کند تا احتمال سلامتی را به حداکثر برساند و سلامتی آن ها را تضمین می کند.

آن ها تصمیم دارند تا با انتخاب یک دکتر تغذیه ی مناسب علائم مختلفی مانند درد، خستگی یا سینوس، که به تشخیص ها و درمان های سنتی پزشکی منجر نشده است را رفع نمایند.

یک مصرف گرایی جدید و مدرن که به دنبال خدمات شخصی غیر سنتی است، از تجزیه و تحلیل مو گرفته تا پیش بینی های روحی و نیازهای فردی آنها.

تقریباً در همه موارد، تنها نگرانی اول مراجعه به مشاوره تغذیه را توجیه می کند، در صورتی که به افراد در برنامه ریزی رژیم غذایی کمک می کند که شانس آن ها را برای سلامتی بهینه می کند. هر ساله میلیون ها فرد متوجه می شوند که از قبل بیماری هایی دارند که تحت تأثیر رژیم غذایی هستند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند و پزشکان به آن ها می گویند عادت های غذایی خود را تغییر دهند. پزشک به طور کلی لیستی از بایدها و نبایدها یا یک برنامه ی غذایی چاپ شده را به بیمار تحویل می دهد.

آیا به متخصص تغذیه احتیاج دارید؟

آیا به متخصص تغذیه احتیاج دارید؟

چه چیزی را باید در یک متخصص تغذیه جستجو کنم؟

به طور کلی یک مشاور تغذیه ای کاملاً آموزش دیده باید بتواند در زمینه مشکلات زیر مرتبط با رژیم غذایی، از جمله موارد دیگر، کمک کند: کنترل وزن ( کاهش و افزایش) ، بیماری قلبی، دیابت،  فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، آلرژی غذایی، نقرس و اختلالات گوارشی.

به هر حال برای پاسخ به این سوال که چه چیزی را باید در یک متخصص تغذیه جستجو کرد، باید گفت که اگر امسال یکی از افرادی هستید که به مصوبه سال نو پایبند هستید، به عبارت دیگر شما برای انتخاب یک برنامه غذایی و سبک غذایی و زندگی جدید هستید که شامل یک رژیم پایدار و برنامه طولانی مدت باشد، شخصی را انتخاب کنید که با شخصیت و نیاز شما مطابقت داشته باشد. با این حال اعتبارنامه ی آن ها مهم است. این در حالی است که باید توجه کنید همه مربیان شخصی رژیم درمانی، متخصص تغذیه نیستند.

در نتیجه ممکن است از خود بپرسید که آیا دیدن یک متخصص تغذیه ایده خوبی است؟ در پاسخ باید این گونه گفت که آن ها می توانند کمبود مواد مغذی را نیز تشخیص دهند. تشخیص این که آیا رژیم غذایی متعادلی دارید یا خیر، به خودی خود سخت است. انتخاب یک متخصص تغذیه یا دکتر تغذیه مناسب می تواند به شما کمک کند. آنچه ممکن است کمبود داشته باشید را کشف کنید. کرنل می گوید: “ممکن است برخی از عناصر غذایی جزئی در رژیم روزانه خود را از دست بدهید که تأثیر عمده ای بر سلامتی بدن شما داشته باشد”.

یک دکتر تغذیه خوب چه کاری می کند؟

مبانی کلی در انتخاب دکتر تغذیه خوب:

متخصصان تغذیه در زمینه غذا و تغذیه متخصص هستند. آن ها می توانند به بیماران در انتخاب مواد و غذاهای مناسب برای خوردن کمک کنند، در برنامه ریزی رژیم های غذایی مختلف به آن ها کمک می کنند و در مورد اثرات سلامتی برخی غذاها به آن ها مشاوره می دهند.

متخصصان تغذیه عادات و نیازهای غذایی فعلی بیمار را ارزیابی می کنند، وی را در مورد عادات غذایی سالم آموزش می دهند، برای اطمینان از عملکرد برنامه های غذایی پیگیری می کنند و گزارش هایی می نویسند که پیشرفت بیمار را مستند می کند. آن ها همچنین ممکن است با گروه هایی مانند مدارس یا مشاغل در مورد تغذیه مناسب و جلوگیری از مشکلات سلامتی از طریق غذاهای مناسب صحبت کنند. متخصصان تغذیه غالباً با افرادی که دارای مشکلات پزشکی هستند، مانند بیماران دیابتی یا افراد تحت شیمی درمانی، از نزدیک همکاری می کنند تا به آن ها کمک کنند غذاهای مناسب برای بهترین سلامتی خود را پیدا کنند.

مبانی کلی در انتخاب دکتر تغذیه خوب:

مبانی کلی در انتخاب دکتر تغذیه خوب:

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران هستید.

مبانی جزئی در انتخاب دکتر تغذیه خوب:

متخصصان تغذیه با ترغیب و تشویق منظم به مشتریان خود کمک می کنند تا اهداف خود را متمرکز کنند. آن ها درباره جوانب مثبت و منفی رژیم های غذایی خاص و روند غذایی و این که این رژیم ها چه تاثیری بر سلامتی دارند، بحث می کنند.

بسته به سطح تحصیلات یا مجوز، یک متخصص تغذیه ممکن است آلرژی های غذایی خاص یا اختلالات خود ایمنی مانند بیماری سلیاک (عدم تحمل گلوتن) را آزمایش کند. آموزش افراد در جهت رسیدن به سلامتی یک گام بسیار مهم در جامعه ی امروزه است،

به ویژه در کشور ما جایی که چاقی به بالاترین میزان گسترش یافته است، متخصصان تغذیه می توانند به عنوان کارآفرینان خود اشتغالی و همچنین علاوه بر کار تخصصی خود در محیط بیمارستان، مدارس و انواع مختلف طب و پزشکی فعالیت کنند. بسته به سطح تحصیلات، متخصصان تغذیه می توانند تقاضای زیادی در غذا و مشاغل مرتبط با سلامتی داشته باشند.

چه چیزی باید از یک متخصص تغذیه بپرسیم؟

ابتدا باید از خود بپرسید: اهداف من از مراجعه به دکتر تغذیه چیست؟ ممکن است متوجه شده باشید که حرفه ی تخصصی یک متخصص تغذیه فراتر از کاهش وزن است. چه بخواهید یک مسئله سلامتی را مدیریت کنید، چه چربی بدن را کاهش دهید و چه دیدگاه تخصصی در مورد یافتن رژیم غذایی مناسب ( و پایبندی به آن ) داشته باشید، متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا عناصر علمی تغذیه را به طریقی مناسب و تخصصی روشن کنید که شما را قادر سازد به سلامتی بدن خود دست یابید. پس برای رسیدن به اهداف خود، به دکتر مراجعه می کنید که باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشید.

هنگامی که دلیل مراجعه خود به دکتر تغذیه را شناسایی کردید، می توانید به این فکر بپردازید که از متخصص تغذیه خود چه بپرسید. با مراجعه به دکتر تغذیه خوب، شما یک برنامه شخصی سازی خواهید داشت که برای شما، سبک زندگی و نوع بدن شما مناسب باشد.

در حالی که به آنچه می خواهید با متخصص تغذیه خود انجام دهید فکر می کنید:

کاهش وزن

افزایش وزن

حفظ رژیم غذایی سالم

تغذیه قبل از تولد کودکان و بعد از آن

مدیریت کمبود ویتامین و مواد معدنی

مدیریت مسائل پایداری سلامتی

آشنایی کامل با رژیم های غذایی مختلف.

ژنتیک ما در طول ۲۰۰ سال تغییر زیادی نکرده است. آنچه به طور گسترده تغییر کرده است، در دسترس بودن غذاها و محصولات غذایی با مارک و برندهای مختلف و یا گاها با کالری زیاد همراه با کم تحرکی است. در نهایت چاقی به سرنوشت ما تبدیل خواهد شد مگر این که سیاست های بهداشتی، محیط غذایی و عادات خود را کاملاً تغییر دهیم.

در حالی که به آنچه می خواهید با متخصص تغذیه خود انجام دهید فکر می کنید:

در حالی که به آنچه می خواهید با متخصص تغذیه خود انجام دهید فکر می کنید:

تا اینجا با مبحث چه چیزی باید از یک متخصص تغذیه بپرسیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه باشید.

پاسخ های لازم برای حفظ رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

شما اولین قدم در جهت بهبود و سلامت خود را برداشته اید. به عبارتی تصمیم گرفته اید به یک دکتر تغذیه خوب مراجعه کنید. اکنون، قدم بعدی این است که دریابید چگونه می توانید از بازدید خود بیشترین بهره را ببرید. به دست آوردن نتیجه مورد نظر شما در واقع پرسیدن سوالات صحیح هنگام ورود به اولین قرار ملاقات است.

اولین قرار ملاقات شما و به نوعی مشاوره اولیه، زمانی است که متخصص تغذیه اطلاعات زمینه ای را که برای ارزیابی و تشخیص نیازهای رژیم غذایی شما نیاز دارد جمع می کند. بدون این مرحله، دکتر تغذیه مورد نظر نمی تواند طرحی را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود به طور دقیق اجرا کند. پس از قرار ملاقات اولیه، احتمالاً متخصص تغذیه شما می خواهد تعدادی پیگیری کوتاه تر را طی ماه های بعدی رزرو کند.

سوالاتی که می توانید از متخصص و دکتر تغذیه خود بپرسید، می توان شامل سوالات زیر باشد:

محدوده وزن سالم برای من چیست؟

چه مقدار باید بخورم؟

چه چیزی در رژیم من کم است و از کجا می توانم آن را تهیه کنم؟

بهترین توصیه تغذیه ای که می توانید ارائه دهید چیست؟

ویژگی های انتسابی به یک متخصص تغذیه خوب:

 

اصول یک دکتر تغذیه ی خوب:

یک متخصص تغذیه معتبر، که همچنین به عنوان یک متخصص تغذیه نیز شناخته می شود، برنامه غذایی برای بیماران در محیط های مراقبت های بهداشتی از بیمارستان ها و خانه های سالمندان گرفته تا کلینیک ها و روش های خصوصی را برنامه ریزی می کند. متخصصان تغذیه مجاز در کنار هومیوپات و متخصص طب سوزنی در مراکز جامع که درمان های پزشکی جایگزینی را ارائه می دهند.

تحصیلات دکتر تغذیه:

داشتن مدرک چهار ساله در مدیریت خدمات غذایی، رژیم غذایی و تغذیه یا سایر زمینه های مرتبط حداقل مورد نیاز متخصصان تغذیه است. بسیاری از این افراد برای افزایش فرصت های شغلی و گسترش تخصص خود به دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای تغذیه می پردازند.

متخصصان تغذیه همچنین در زمینه های مختلف مانند برنامه های غذایی جامعه، کارهای بالینی، مدیریتی یا مشاوره ای تخصص دارند. آن ها در این زمینه ها دارای درجه و درجه اضافی می شوند. مسیر دستیابی، به متخصص تغذیه به تحصیلات، تجربه و موقعیت بستگی دارد. در مورد اخیر، بسیاری از مراکز تخصصی و بین المللی برای کار در این زمینه دارای مجوزهای رسمی و مجوز هستند.

تحصیلات دکتر تغذیه:

تحصیلات دکتر تغذیه:

برخی از متخصصان تغذیه با تکمیل دوره کارشناسی ارشد یا دکترا در زمینه تغذیه تصمیم به ادامه تحصیل می گیرند. اگرچه به طور معمول مدارک پیشرفته برای کار به عنوان متخصص تغذیه مورد نیاز نیستند، اما می توانند دانشجویان را برای کار به عنوان مربیان و محققان در زمینه تغذیه آماده کنند.

برنامه های دکترا در رشته تغذیه معمولاً دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه تغذیه، شیمی و زیست شناسی، انجام کارهای میدانی و تکمیل رساله می کنند.

نظم و انضباط:

متخصصان تغذیه بالینی مجاز، در درجه اول در مراکز مراقبت های بهداشتی کار می کنند و بر نیازهای غذایی افراد بیمار نظارت می کنند. آن ها نیازها و وضعیت پزشکی بیمار را ارزیابی می کنند، برنامه غذایی را که باید به آن عمل شود و از مراقبت های بعدی که ارائه می دهند، تنظیم و کنترل می کنند. آن ها در تعیین نیازهای بیمار از نزدیک با دیگر پزشکان که تحت مراقبت آن ها هستند، همکاری می کنند.

تخصص های بالینی برای متخصصان تغذیه

تخصص های بالینی برای متخصصان تغذیه می تواند منجر به کار با بیماران چاقی، بیماران کلیوی و دیابتی و بیماران دچار شرایط بحرانی، شود. در یک بیمارستان یا خانه سالمندان، متخصص تغذیه بالینی اغلب بر کار کارکنان آشپزخانه نظارت دارد. متخصصان تغذیه جامعه در درجه اول به عنوان مربی فعالیت می کنند زیرا در برنامه های جامعه برای جلوگیری از بیماری و ترویج تغذیه سالم فعالیت می کنند.

مطب های خاص دکتر تغذیه از خدمات متخصصان تغذیه در جامعه برای آموزش نحوه خرید و آماده سازی نیازهای غذایی خاص به بیماران داخلی استفاده می کنند. متخصصان تغذیه علاقه مند به فعالیت در عرصه طب جایگزین، می توانند دوره ها و آموزش هایی را ببینند. بسیاری از متخصصان تغذیه جامعه در کارهای خود به عنوان کارآفرین کار می کنند و به افراد کمک می کنند تا برای سبک زندگی و نیازهای سلامتی خود به سالم ترین رژیم غذایی برسند.

به عنوان یک متخصص رژیم غذایی، آن ها معمولاً در زمینه پزشکی، تشخیص و درمان بیماری ها و آلرژی های رژیم غذایی و کمک به تدوین برنامه های غذایی مراقبت های پیشگیرانه، کار خواهند کرد. متخصصان تغذیه همچنین فعالیت های گسترده ای در زمینه اطلاع رسانی و آموزش جامعه انجام می دهند که هم به عموم مردم و هم به سایر متخصصان بهداشت در مورد تغذیه آموزش می دهند.

متخصص تغذیه چه کسی است؟

در این دنیای سریع، با غذاها و فست فودها که در آن زندگی می کنیم، متخصصان تغذیه نقش حیاتی در سالم نگه داشتن جامعه دارند. افراد و گروه ها با راهنمایی و تخصص خود می آموزند که عادات غذایی خود را بهبود بخشیده و رفتارهای سالم را به زندگی روزمره القا می کنند. متخصصان تغذیه در تمام زمینه های صنعت، مراقبت های بهداشتی، از بیمارستان ها گرفته تا مطب های خصوصی تغذیه، مورد نیاز هستند، اما نقش آن ها در تولید کنندگان مواد غذایی، کافه ها و سالن های بدن سازی اساسی است.

کار به عنوان یک متخصص تغذیه می تواند پاداش بی نظیری داشته باشد زیرا مشاهده می کنید که کیفیت زندگی بیماران و مشتریان آن ها را بهبود می بخشند و احساس بهتری دارند. اگر غذا، با جنبه ای از زندگی سالم، اشتیاق شماست، درجات، مهارت ها و ویژگی های لازم برای انتخاب دکتر مناسب به عنوان یک متخصص تغذیه را در نظر بگیرید.

با آگاهی عمومی از اهمیت تغذیه برای رفاه و رشد روزمره ما، مشاغل زیادی به وجود آمده اند که از اصول اصلی حوزه تغذیه پشتیبانی استفاده می کنند.

هنگامی که مدرک خود را کسب می کنند، ممکن است در هر یک از بخش های زیر کار کنند:

متخصصان تغذیه بالینی در محیط های بالینی مانند بیمارستان ها، مراکز مراقبتی و کلینیک های مختلف کار می کنند.

دکتر مدیریت تغذیه بر روی گزینه های سالم و رژیم های غذایی در فهرست ها برای افراد گوناگون و برای مراکز مختلف، نظارت دارند.

هنگامی که مدرک خود را کسب می کنند، ممکن است در هر یک از بخش های زیر کار کنند:

هنگامی که مدرک خود را کسب می کنند، ممکن است در هر یک از بخش های زیر کار کنند:

متخصصان تغذیه، بهداشت عمومی در مورد اهمیت تغذیه سالم را به مردم آموزش می دهند و آن ها را برای داشتن یک زندگی سالم کمک می کنند. همچنین آن ها به تسهیل برنامه های غذایی کمک می کنند و در مورد برنامه های سبک زندگی جامعه برای تشویق ورزش همراه با تغذیه مناسب مشاوره می دهند.

آموزش، عامل مهمی در گسترش اهمیت تغذیه خوب است. مشاوران تغذیه عمدتا در طب خصوصی کار می کنند و خدمات خود را به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، سالن های ورزشی، موسسات آموزشی و مشتریان خصوصی ارائه می دهند. آن ها همچنین ممکن است به عنوان روزنامه نگار و نویسنده برای کتاب های مربوط به پزشکی تغذیه، برنامه های آموزشی و انتشارات کار کنند.

دیگر سوالاتی که یک دکتر تغذیه خوب باید پاسخ دهد:

محدوده وزن سالم برای من چیست؟

غالباً بین وزن استاندارد و وزن شما تفاوت قابل توجهی وجود دارد. این امر به قد، نوع بدن و شرایط قبلی مانند اختلالات غذایی، دیابت یا بارداری بستگی دارد. وزن دلخواه شما هنوز می تواند شما را در محدوده اضافه وزن قرار دهد. همچنین باید سوال کنید که سرعت کاهش یا افزایش وزن شما با چه سرعتی انجام می شود، زیرا نوسانات شدید با خطرات بالقوه جدی برای سلامتی همراه است.

چقدر باید بخورم؟

وقتی صحبت از غذاهای رایج می شود، فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر میزان سلامتی و رسیدن به هدف شما تأثیر می گذارد. اندازه و تعداد کالری ها رقم و مقدار استانداردی نیستند. به عبارتی تفاوت در سن، جنس و سطح فعالیت و … همه در میزان مصرف و برنامه ی غذایی یک فرد توسط  دکتر تغذیه تأثیر دارد.

چه چیزی از رژیم غذایی خود کم کنم و چگونه می توانم جایگزین آن را تهیه کنم؟

رژیم های غذایی خاص و شرایط سلامتی نیاز به جایگزینی غذاهای رایج مانند گوشت، لبنیات، ماکارونی و سایر غذاهایی که گلوتن بالا دارد. بسیاری از اوقات، علائم شایع مانند سرگیجه یا ناراحتی معده در واقع به مشکلات بزرگتری اشاره دارد که می تواند با تغییر رژیم غذایی مانند کمبود کلسترول یا آهن بالا به شما کمک کند.

یافتن گزینه های جایگزین ممکن است مشکل باشد، اما یک دکتر تغذیه خوب می تواند شما را در مسیر درست قرار داده و در ایجاد یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک کند. حتی ممکن است توصیه هایی بر اساس کیفیت و قیمت داشته باشند.

چه چیزی از رژیم غذایی خود کم کنم و چگونه می توانم جایگزین آن را تهیه کنم؟

چه چیزی از رژیم غذایی خود کم کنم و چگونه می توانم جایگزین آن را تهیه کنم؟

بهترین توصیه تغذیه ای که می توانید ارائه دهید چیست؟

به بیان ساده تر، هیچ راهی برای بهبود تغذیه وجود ندارد. با این اوصاف، هنوز پرسیدن این سوال می تواند مهم باشد، زیرا ممکن است متخصص تغذیه شما براساس سابقه پزشکی و رژیم غذایی یا براساس دانش آن ها از عادات غذایی، توصیه هایی برای شما داشته باشد. آن ها همچنین ممکن است غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، مانند ماست، مرکبات و بادام و یا غذاهایی که سایر ویتامین ها و فواید سلامتی را تأمین می کنند، توصیه کنند.

آیا حساسیت یا آلرژی دارم؟ ( در مورد علائمی که به طور منظم احساس می کنید سوال کنید)

احتمال این وجود دارد که شما ممکن است در مورد بیشتر حساسیت ها و آلرژی های غذایی خود بدانید. با این حال، همیشه این طور نیست. آلرژی های غذایی می توانند در طول زندگی فرد ایجاد شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که علائمی را تجربه کنید که نمی دانید نتیجه یک حساسیت به غذا است. به عنوان مثال، بسیاری از موارد بیماری سلیاک و عدم تحمل لاکتوز تشخیص داده نمی شود،

زیرا بسیاری از افراد علائم را به موارد دیگر نسبت می دهند. در مشاوره اولیه، مهم است که این موضوع را با متخصص تغذیه در میان بگذارید تا آن ها بتوانند دقیق ترین مراقبت را از شما ارائه دهند.

آیا می توانید به من کمک کنید تا یک برنامه غذایی مناسب بدن خود و اهدافم تهیه کنم؟

بسیاری از متخصصان رژیم غذایی برنامه ریزی وعده های غذایی را در خدمات خود گنجانده اند. نه تنها یک برنامه غذایی مناسب برای شما ایجاد انگیزه می کند تا توصیه های متخصص تغذیه خود را عملی کنید، بلکه این یک تمرین عالی برای کمک به متخصص تغذیه شما برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی و عادات غذایی شما است.

به یاد داشته باشید که همیشه با پزشک تغذیه ی خود در مورد چگونگی تداخل یک داروی خاص با غذا مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات را در این مرحله به متخصص تغذیه خود منتقل می کنید. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه غذایی مطمئن و واقعی، متناسب با برنامه و سبک زندگی شما ایجاد کنند و از همه مهمتر، می توانند ابزارهایی را برای پایبندی به آن در اختیار شما قرار دهند.

آیا می توانید به من کمک کنید تا یک برنامه غذایی مناسب بدن خود و اهدافم تهیه کنم؟

آیا می توانید به من کمک کنید تا یک برنامه غذایی مناسب بدن خود و اهدافم تهیه کنم؟

منابع خوب پروتئین کدامند؟

گوشت، ماهی و تخم مرغ منابع عالی پروتئین هستند، اما بسته به محدودیت های رژیم غذایی، یافتن مواد جایگزین برای آن ها دشوار است. قبل از شروع رژیم گرفتن، مهم است که گزینه های مناسب را با متخصص تغذیه در میان بگذارید تا اطمینان حاصل شود بدن، پروتئین مورد نیاز خود را دریافت می کند.

عدس، لوبیا، آجیل و جایگزین گوشت، پایه سویا مانند توفو همه گزینه های مناسبی هستند. حتی ممکن است متخصص تغذیه شما بتواند یک دستورالعمل آزمایش شده و درست را به شما پیشنهاد دهد یا به شما بگوید که برای تهیه مواد با کیفیت می توانید از کجا استفاده کنید.

آیا ژنتیک من در تعیین فاکتورهای وزن و رژیم غذایی مهم است؟

بسیاری از مشکلات از جمله دیابت، بیماری سلیاک، بیماری قلبی و حتی هایپرمیز ( بیماری شدید صبح هنگام بارداری) از شرایط ارثی هستند. این به این معنی است که بحث در مورد تاریخچه خانواده با متخصص تغذیه بسیار مهم است. این به آن ها فرصتی می دهد که غذاهای پیشگیرانه مانند غذاهای کم کلسترول یا چربی های ترانس را معرفی کنند. این زمینه ها همچنین می توانند بر روی علائم شما تأثیر بگذارند، بنابراین بحث در مورد سابقه پزشکی خانواده می تواند وضوح مورد نیاز را فراهم کند.

آیا می توانید به من کمک کنید تا گزینه های جایگزین غذاهای بدون ارزش غذایی را پیدا کنم؟

خواه به دنبال کاهش وزن خود باشید یا بخواهید برای سلامتی خود، بهتر غذا بخورید، هرگز فکر بدی نیست که مراقب مصرف غذای بدون ارزش غذایی خاصی باشید. در بعضی موارد، متخصص تغذیه ممکن است به شما توصیه کند که از خوردن غذای کم ارزش کاملاً دست بکشید. این اتفاق معمولاً به دلیل بیماری پزشکی مانند دیابت اتفاق می افتد. البته نگران نباشید؛ متخصص تغذیه شما احتمالاً می تواند جایگزینی برای جلوگیری از ولع مصرف این گونه غذاها توصیه کند.

آیا غذاهایی وجود دارد که توصیه کنید من از خوردن آن ها کاملا خودداری کنم؟

پاسخ این سوال به احتمال زیاد “نه” خواهد بود. متخصصان تغذیه به ندرت توصیه می کنند که از مصرف برخی غذاها دست بکشید. در عوض، اکثر افراد توصیه می کنند که در حد متوسط غذا بخورند. با این حال، موارد استثنایی قابل توجهی که وجود دارند، محدودیت های غذایی ناشی از شرایط پزشکی مانند بیماری های خاص یا آلرژی است.

آیا غذاهایی وجود دارد که توصیه کنید من از خوردن آن ها کاملا خودداری کنم؟

آیا غذاهایی وجود دارد که توصیه کنید من از خوردن آن ها کاملا خودداری کنم؟

چه تازه مشاوره خود را با یک دکتر تغذیه خوب آغاز کرده باشید و چه به طور مرتب به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده اید، هرگز برای شروع پرسیدن سوالات مناسب خیلی دیر نیست. به یاد داشته باشید سوالاتی را که به طور خاص در مورد شما اعمال می شود بپرسید و سعی کنید تعمیم بیش از حد نداشته باشید. برنامه و رژیم تغذیه ای همه متفاوت است و کار یک متخصص تغذیه این است که به شما کمک کند بفهمید این برای شما و اهداف شما چه معنی دارد.

تاریخچه مختصری از علم تغذیه:

موضوع تغذیه از قرن ها پیش مورد توجه انسان ها و جوامع بوده است. در نتیجه علم تغذیه، یک مفهوم جدید نیست. از زمان بقراط، غذا، “دارویی” در نظر گرفته شده است که با آن می توان جسم و روان را التیام بخشید و از بیماری های متفاوتی جلوگیری کرد. با این حال با گذشت زمان، ما به اهمیت تعادل در رژیم های غذایی و ارزش سلامتی در مواد مغذی و ویتامین های موجود در غذا پی برده ایم.

خدمات بهداشت عمومی پس از جنگ جهانی اول شروع به استفاده از خدمات متخصصان تغذیه کرد

خدمات بهداشت عمومی پس از جنگ جهانی اول شروع به استفاده از خدمات متخصصان تغذیه کرد و درگیر نظارت بر سیستم بهداشت ملی شد و حتی به بخش خصوصی رفت. در نتیجه، انجمن هایی مانند انجمن رژیم های غذایی ظهور پیدا کردند و شروع به “ثبت نام” افراد علاقه مند به علم تغذیه کردند که استانداردها و الزامات دقیق آموزشی را داشتند و یک آزمون سراسری را گذرانده بودند.

از دهه ۱۹۵۰ و ظهور مواد غذایی منجمد و مواد غذایی کنسرو شده، متخصصان تغذیه همچنان به تحکیم جایگاه خود در جامعه و اطلاع رسانی و تدوین مقررات لازم و ضروری ادامه دادند. اکنون، متخصصان تغذیه در همه جا کار می کنند. به نوعی که بودن آن ها در این مکان ها ضروری و حیاتی است. همچنین در مدارس، بیمارستان ها و تحقیقات به منظور کمک و آموزش به مردم در مورد اهمیت خوب غذا خوردن نیز مشغول به کار و فعالیت هستند.

کارشناسان تغذیه و متخصصان تغذیه، متخصص در زمینه غذا و تغذیه برای ارتقای سلامت و مدیریت بیماری ها هستند. آن ها به همه سنین و طبقات افراد در مورد نحوه غذا خوردن توصیه می کنند تا یک سبک زندگی سالم داشته باشند و به آن ها کمک کنند تا الگویی را که مانع رسیدن به این هدف شده اند تغییر دهند. هر دو نقش، برخی از وظایف مشابه را در شغل خود انجام می دهند،

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

با بیماران ملاقات می کنند و نیازهای غذایی آن ها را ارزیابی می کنند.

در مورد عادات سالم و تغذیه مناسب، بیماران را راهنمایی و مشاوره می کنند.

برنامه های غذایی را براساس نیازها و هزینه های تغذیه ای ایجاد می کنند.

با صحبت کردن با گروه های طرفدار عادات سالم و تغذیه همراه می شوند.

برای تعیین نیازهای بیمار با تیم های پزشکی کار می کنند.

سرویس غذا را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که از استانداردهای لازم برخوردار است.

به دیگران، مانند افراد مسن، در مورد غذاهایی که باید بخورند و یا بایستی از آن ها دوری کنید، آموزش می دهند.

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

لیست زیر نقش یک متخصص تغذیه را نشان می دهد.

ویژگی های اصلی برای دکتر تغذیه خوب چیست؟

تغذیه، علمی است که مواد مغذی و سایر مواد غذایی را در رابطه با نگهداری، رشد، تولید مثل، سلامتی و بیماری موجود زنده تفسیر می کند. شامل جویدن، جذب، بیوسنتز، کاتابولیسم و دفع است. چه نقاط قوت و ویژگی های شخصی ای دارید که برنامه ی غذایی شما را به یک رژیم درمانی خوب تبدیل می کند؟

به طور کلی پنج ویژگی که یک متخصص تغذیه باید داشته باشد را می توان در موارد زیر یافت:

متفکر و دلسوز:

یکی از مهارت های برتر یک متخصص تغذیه موفق، متفکر دلسوزبودن او می باشد. بسیاری از افراد به تنهایی به دنبال متخصصان تغذیه نیستند. آن ها فقط بعد از مراجعه از پزشک وقت می گیرند. پزشکان اغلب توصیه می کنند که بیماران پس از سکته مغزی یا حمله قلبی و پس از تشخیص اخیر دیابت یا یک بیماری پزشکی مشابه، با یک متخصص تغذیه صحبت کنند. متخصصان تغذیه باید دلسوزانه فکر کنند و بدانند که مشتریان چگونه فکر می کنند. این موضوع به افراد کمک می کند تا رابطه بهتری با آن ها برقرار کنند.

حل مسئله:

وقتی افراد مراجعه کننده ی جدید قرار ملاقات می گذارند، ممکن است تمایل نداشته باشند رژیم جدیدی را دنبال کنند. آن فرد می تواند ادعا کند که قبلاً غذای سالم می خورده است و اکنون تصمیم دارد که یک طرح یا برنامه جدید را دنبال کند. متخصصان تغذیه باید بدانند که چگونه به روش انتقادی به مشکلات نگاه کنند و راه حل های موثر ارائه دهند. یک متخصص تغذیه مسئول یافتن راه حل برای برخی از مواردی است که بیماران با آن روبرو هستند مانند عدم دسترسی به محصولات تازه یا زندگی در خانه ای که فاقد لوازم مناسب و لازم است.

حل مسئله:

حل مسئله:

شنونده خوب بودن:

متخصصان تغذیه گاهی می توانند به عنوان مشاور برای مشتریان خود عمل کنند. فرد مراجعه کننده ی جدید ممکن است از تشخیص اخیر ناامید شود و بخواهد این ناامیدی را به دیگران نیز منتقل کند. کسی که تشخیص جدید دیابت دارد ممکن است از این که نمی تواند به یک برنامه غذایی جدید پایبند باشد، احساس ترس و نگرانی کند.

امروزه یكی از موفق ترین خصوصیاتی كه متخصصان تغذیه دارند، توانایی گوش دادن به حرف های مشتری بدون قضاوت است. آن ها نمی توانند به راحتی به مشتریان بگویند که چه کاری انجام دهند زیرا آن ها همچنین باید توضیح دهند که چرا پیشنهادات آن ها بهترین گزینه است.

قابل انعطاف:

شاید لازم باشد از نظر ساعات کار و مشتریانی که ملاقات می کنند انعطاف پذیر باشند. در حالی که برخی از مطب ها در ساعات استاندارد مانند ۹ تا ۱۷ باز هستند، سایر متخصصان تغذیه ممکن است در شیفت های نیمه شب برای بیمارستان ها کار کنند. این به آن ها امکان می دهد با بیمارانی که با مشکلات جدی به آن ها مراجعه می کنند، کار کنند.

ارتباط دهنده:

خصوصیت دیگری که همه متخصصان تغذیه موفق دارند این است که با همه ارتباط برقرار کنند. آن ها باید با بیماران و مشتریان به همان روشی که دکتر کار می کند کار کنند. بیماران جدید احتمالاً سوالاتی در مورد شرایط پزشکی خود خواهند داشت و کسی را می خواهند که بتواند به سوالات آن ها پاسخ دهد و نگرانی های آن ها را تسکین دهد.  متخصصان تغذیه همچنین باید عوامل خطر عدم رعایت یک برنامه غذایی سالم را توضیح دهند.

متخصص تغذیه ای باید چه چیزی را بداند؟

در ادامه شاید از خود بپرسید که متخصص تغذیه ای باید چه چیزی را بداند؟ در پاسخ باید گفت که به منظور مراقبت از بیماران، متخصصان تغذیه باید بتوانند ارزیابی های غذایی را انجام دهند. آن ها از درک خود از مواد مغذی، فیزیولوژی و در صورت داشتن بیماری های زمینه ای افراد برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب و اجرای یک برنامه کلی تغذیه ای استفاده می کنند و همچنین با تغییر وضعیت بیمار، تنظیماتی را انجام می دهند.

بسیاری از کالج ها و دانشگاه های سراسر کشور برنامه هایی را برای متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه در آینده ارائه می دهند، اما مهم است که دانشجویان آینده نگر قبل از ثبت نام در هر یک از برنامه ها، به ویژگی های یک متخصص تغذیه موفق نگاه کنند.

این ویژگی ها هنگام کار با مشتریان خود و ترویج شیوه های جدید تفکر در مورد غذا، به متخصصان کمک می کنند. بهترین دانشجویان قبلاً با گذراندن دوره های کارآموزی در رژیم غذایی از این ویژگی ها برخوردار بوده و یا آن ها را توسعه می دهند.

متخصص تغذیه ای باید چه چیزی را بداند؟

متخصص تغذیه ای باید چه چیزی را بداند؟

ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب:

براساس تحقیقات کلی، متخصصان تغذیه چشم انداز شغلی خوبی دارند. با توجه به این که در سال های آینده نیاز به خدمات تغذیه ای و بهداشتی افزایش می یابد، نیاز به متخصصان رژیم غذایی افزایش می یابد.

اما برای زنده ماندن و پیشرفت در این زمینه حرفه ای چه کاری لازم است؟ یک ترکیب منحصر به فرد از ویژگی های شخصی و دانش است. رژیم درمانی ایده آل متناسب و سالم است. “او وزن مناسبی برای قد خود حفظ می کند و وعده های غذایی مغذی و متعادل می خورد”. این امر به این دلیل است که متخصص تغذیه می تواند الگوی خوبی برای بیماران بالقوه باشد.

ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب:

ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب:

وقتی چنین بیمارانی نتایج رژیم های غذایی سازنده را مشاهده می کنند، به احتمال زیاد خودشان از این رژیم ها پیروی می کنند. به علاوه، همیشه خوب است که بدانید متخصصان رژیم غذایی آن چه را که تبلیغ می کنند، انجام می دهند.

یک دکتر تغذیه خوب، اعداد را می داند

یک دکتر تغذیه خوب، اعداد را می داند. به عبارت دیگر اگرچه ممکن است برای اکثر افراد اتفاق نیفتد، اما متخصصان تغذیه باید از نظر رقم و تعداد خوب باشند. با این حال نیازی نیست که یک ریاضیدان برتر باشند،

اما به ناچار از آن ها خواسته می شود که میزان کالری، درصد چربی بدن و سایر موارد عددی را برای کمک به مشتریان خود در انتخاب مواد غذایی مناسب پیگیری کنند. این اعداد با تغییر نیازهای افراد مراجعه کننده، تغییر می کنند و آن ها باید بتوانند با این اعداد همراه باشند.

یک دکتر تغذیه خوب، اعداد را می داند

یک دکتر تغذیه خوب، اعداد را می داند

متخصصان تغذیه باید انعطاف پذیر باشند

متخصصان تغذیه باید انعطاف پذیر باشند. به عنوان مثال با برنامه ها و ایده ها بتوانند به راحتی هماهنگ شوند. بسیاری از موقعیت های غذایی حداقل به کار در شب یا آخر هفته احتیاج دارند، بنابراین تمایل به تغییر ساعت کار ضروری است.

انعطاف پذیری ارتباط نزدیکی با خلاقیت دارد. خصوصیت دیگری که هنگام تهیه برنامه های تغذیه ای و تغییرات فردی برای شما مفید است، به خصوص برای متخصصان تغذیه بسیار مهم است که برای کسانی که با آن ها کار می کنند و ممکن است به سرعت از خوردن همان غذاها و برنامه ی غذایی خود خسته شوند، جایگزین های غذایی قابل قبولی ایجاد کنند.

یک متخصص تغذیه واجد شرایط آگاه است و حتی پس از پایان تحصیلات رسمی خود به کسب دانش ادامه می دهد. فارغ از این که یک متخصص تغذیه ملزم به داشتن تعداد مشخصی از اعتبارات آموزش مداوم است یا خیر، باید از تغییرات صنعت غذا و موارد مرتبط با آن مطلع باشد.

متخصصان تغذیه باید انعطاف پذیر باشند

متخصصان تغذیه باید انعطاف پذیر باشند

ویژگی های شخصیتی یک دکتر تغذیه خوب:

یک متخصص تغذیه خوب با افراد صمیمانه برخورد می کند. متخصصان تغذیه نه تنها با جمعیت متنوعی از افراد کار می کنند، بلکه باید بدانند که چگونه می توانند در یک تیم بین رشته ای برای کار در سازمان های مراقبت های بهداشتی کنار بیایند. این مسئله شامل درک نحوه عملکرد موثر در کنار پزشکان، پرستاران، درمانگران و دستیاران مجازی است. آن ها باید بدانند که چگونه سازش کنند و همچنین مفاهیم پیچیده تغذیه ای را به سرعت و به راحتی برای دیگران توضیح دهند.

متخصصان تغذیه مناسب، متخصص در رساندن افراد به سلامتی هستند

متخصصان تغذیه مناسب، متخصص در رساندن افراد به سلامتی هستند. یک فرد عادی از فروشگاه مواد غذایی عبور می کند و فقط یک سری محصولات متنوع غذایی را می بیند. در عین حال که یک متخصص تغذیه ثبت شده داده ها را مشاهده می کند. به عبارت دیگر یک متخصص تغذیه می بیند که این قطعات گوشت، به عنوان مثال دارای “X” گرم پروتئین است. همچنین می داند که غلات می توانند یک منبع انرژی سالم برای افراد محسوب شود.

یا به طور مثال می داند که این ماست ۵۰ درصد قند اضافه شده بیش از حد دارد. متخصصان تغذیه معتبر و خوب، که بعضاً به طور خلاصه دکتر تغذیه نامیده می شوند، در زمینه غذا و تأثیرات آن بر بدن متخصص هستند. البته این مسئله یک موضوع پیچیده است، بنابراین همه ی این متخصصان تغذیه باید آموزش رسمی را گذرانده باشند. با این حال تجربه ی کاری یک دکتر تغذیه نیز عامل مهمی در انتخاب دکتر تغذیه خوب است.

شرح شغل یک دکتر تغذیه خوب:

متخصصان تغذیه ثبت شده در مورد انتخاب مواد غذایی و موارد تغذیه ای به مردم مشاوره می دهند. هنگامی که یک دکتر تغذیه خوب با مشتری ملاقات می کند، ممکن است با ارزیابی میزان مصرف مواد غذایی فعلی و نیازهای کلی سلامتی مشتری شروع کند. سپس این متخصصان می توانند توصیه هایی ارائه دهند و حتی برنامه های غذایی را طراحی کنند که به افراد مراجعه کننده کمک می کند اهداف سلامتی و وزنی خود را برآورده کنند.

طبیعی است که بخواهید زمانی که برای اولین بار یک بیماری که دارای اجزای تغذیه ای است مانند دیابت، تشخیص داده شود و یا اگر می خواهد لاغر شود یا به یک دلیل دیگر، باید تغییر اساسی در رژیم خود ایجاد کند؛ به یک دکتر تغذیه خوب و ثبت شده مراجعه کنید.

شرح شغل یک دکتر تغذیه خوب:

شرح شغل یک دکتر تغذیه خوب:

متخصصان برای سازمان هایی مانند بیمارستان ها، خانه های سالمندان کار می کنند

این متخصصان همچنین برای سازمان هایی مانند بیمارستان ها، خانه های سالمندان و مدارس، مشاوره در مورد طراحی منو و انتخاب مواد غذایی کار می کنند تا مطمئن شوند که پیشنهادات نیازهای مردم را برآورده می کنند. برخی از این متخصصان تغذیه نیز خدمات آموزشی را انجام می دهند. آن ها ممکن است برای مدارس، دانشگاه ها، مراکز اجتماعی و شرکت های خصوصی کار کنند تا به گروه های مختلف در مورد تغذیه مناسب آموزش دهند.

با افزایش چاقی و پیر شدن جمعیت در کشور، متخصصین رژیم غذایی به شدت مورد نیاز هستند. داشتن مدارک بالاتر الزامی برای قرار گرفتن در لیست انتخاب دکتر خوب برای شما نیست، اما به هر حال بسیاری از افراد در انتخاب دکتر تغذیه خوب در این مرحله، تحقیقات تحصیلی را انجام می دهند.

با این حال برای بیماران مبتلا به بیماری های مربوط به رژیم غذایی و تغذیه، مانند دیابت، به متخصصان بیشتری نیاز است.

از اینکه تا انتهای پست دکتر تغذیه خوب در پاسداران با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست دکتر تغذیه خوب در پاسداران بهره لازم را برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید