رژیم برای ترمیم پوست صورت

رژیم لاغری با سوپ چربی سوز
رژیم لاغری با سوپ چربی سوز
2021/05/14
برای لاغری شکم چه بخوریم
برای لاغری شکم چه بخوریم
2021/05/19
رژیم برای ترمیم پوست صورت

رژیم برای ترمیم پوست صورت

آیا می‌دانید می‌توانید از رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کنید؟

همانند دیگر اعضای بدن برای‌ اینکه پوست بتواند شاداب باشد، نیاز به ویتامین‌های مخصوصی دارد که قابلیت ترمیم کنندگی پوست را دارند. تغذیه سالم باعث می‌شود عمر و سلامتی پوست بیشتر گردد و یک عامل جوان‌کننده‌ی پوست صورت به حساب می‌آید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم برای ترمیم پوست صورت با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

برای این‌که بتوانید یک چهره جذاب با پوسته شفاف داشته باشید، استفاده از رژیم غذایی برای ترمیم پوست صورت به کمک شما می‌آید. پوست صورت نیز همانند دیگر نقاط بدن برای ‌اینکه بتواند بافت‌ها و اعضای خود را ترمیم کند، تشنه استفاده از مواد متعددی می‌باشد.

رژیم برای ترمیم پوست صورت

رژیم برای ترمیم پوست صورت

این دسته از مواد به ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده کمک می‌کنند و می‌توانند باعث بهبودی آن‌ها شوند. همین امر باعث می‌شود که مواد خوراکی در هنگام آسیب دیدن پوست صورت به نسبت لوازم بهداشتی بیشتر کارایی دارند. خوراکی‌های بسیاری وجود دارند که اگر از آن‌ها در رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کرد، می‌توان شفافیت پوست را در مدت ‌زمان اندکی مشاهده کرد.

در تمام طول روز بدن در تلاش است تا با دفع سموم ظاهر سلامت خود را حفظ کند

در تمام طول روز بدن در تلاش است تا با دفع سموم ظاهر سلامت خود را حفظ کند و احساس انرژی بیشتری داشته باشد. استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای صورت همانند مرطوب کننده‌ها، پاک‌کننده‌های پوست، کرم‌ها، لوسیون‌ها و دیگر موارد باعث شادابی و طراوت پوست می‌گردد. اما تمامی این موارد می‌توانند در سطح خارجی پوست درمان را انجام می­دهند.

اگر فرد تغذیه مناسبی استفاده کند، از داخل اندام‌های بدن می‌تواند سلامت پوست را تضمین کنند. تمامی مواد غذایی که در طول روز استفاده می‌کنید، نقش اساسی و عمده‌ای را بر روی سلامت پوست می‌گذارند.

برای این‌که بتوانید از یک پوست سالم بهره‌مند شوید، لازم است تمامی احتیاجات پوست علی‌الخصوص احتیاجات درونی که شامل رژیم‌های غذایی و مواد خوراکی می‌شوند را رعایت کنید و در کنار آن‌ها احتیاجات خارجی پوست که به ‌صورت موضعی بر روی آن اعمال می‌شوند را نیز مهم بشمارید.

استفاده از مواد غذایی مناسب باعث می‌شود، پوست میزان محافظت بیشتری در مقابل آسیب‌ها از خود نشان بدهد. مهم‌ترین مواد غذایی که می‌تواند پوستی سالم را به ارمغان بیاورد، استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها و تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. برای ‌اینکه اطلاعات بیشتری از رژیم برای ترمیم پوست داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مواد غذائی و رژیم‌های منحصر به‌ فردی که باعث ترمیم پوست صورت می‌شوند را ذکر کنیم.

برای دسترسی به مطالب از فهرست زیر استفاده کنید:

  1. پوست صورت به چه چیزهایی احتیاج دارد؟
  2. بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت چه رژیمی می‌باشد؟
  3. انتخاب رژیم غذایی سالم برای پوست صورت در چه مواردی خلاصه می‌شود؟
  4. چگونه می‌توان با استفاده از تغذیه درست چروک و خشکی پوست صورت را درمان کرد؟
  5. بهترین مواد غذایی که جوان‌کننده‌ی پوست می‌باشند، کدام‌اند؟
  6. در رژیم برای ترمیم پوست صورت بهتر است از استفاده غذاهایی اجتناب کرد؟
  7. سخن آخر

 

پوست صورت به چه چیزهایی احتیاج دارد؟

برای این‌که بتوان از رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کرد، ابتدا باید نیازهای پوست را شناخت. هر ماده‌ای میزان معین شده‌ی مواد مغذی در خود دارد و نمی‌توان مشخص کرد که چه مواد غذایی بیشترین حد مواد مغذی را در خود دارد. به‌ همین دلیل در ادامه این مبحث از نیازهای پوست صورت برای شما می‌گوییم تا بتوانید با استفاده از این موارد رژیم برای ترمیم پوست صورت را استفاده کنید.

آب

حتما زیاد شنیده‌اید که آب برای بدن بسیار مفید است و نه ‌تنها برای پوست بلکه برای عملکرد تمامی اندام‌های بدن حیاتی می‌باشد. پوست نیز به آب زیاد احتیاج دارد و برای ‌اینکه شاداب و جوان بماند، نیاز است که آب‌رسانی در طول روز به بدن در حد معین شده‌ای انجام بگیرد. نظریه اغلب پزشکان بر این است که بین ۶ ‌تا ۸ لیوان نوشیدن آب روزانه می‌تواند برای پوست مفید باشد.

با این‌ وجود امکان استفاده این میزان از آب برای برخی از افراد وجود ندارد و بنا به میزان بدن هر فرد و فعالیت‌های بدنی آنها، همین‌طور منطقه‌ی آب ‌و هوایی که در آن سکونت دارند، در طول روز آب مصرف می‌شود. اغلب اشخاصی که در آب ‌و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنند، نیاز بیشتری به آب دارند و به نسبت افرادی که در آب ‌و هوای سرد یا متوسط هستند، میزان آب مصرفی آن‌ها در طول روز بیشتر است.

در رابطه با انجام فعالیت‌های بدنی استفاده از آب نیز تاثیر گذار است. هر چه که یک شخص تحرک بدنی بالایی داشته باشد، میزان آب مورد نیاز در طول روز برای او بیشتر می‌گردد. اما قانون اصلی بر این است که هر شخصی باید ۳۵۰ میلی‌لیتر آب برای یک ساعت فعالیت شدید بنوشد تا بدن دچار کم‌آبی نشود. رسیدن مایعات به بدن یک نکته مفید برای رژیم برای ترمیم پوست شناخته‌ شده است.

چای یا قهوه

حال به ‌غیر از نوشیدن آب می‌توان آب‌رسانی برای بدن را از طریق نوشیدن چای یا قهوه انجام داد. البته که میزان زیادی آب در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد که اگر در طول روز از آن‌ها استفاده کنید، بسیار مفید هستند.

رژیم برای ترمیم پوست شامل خوراکی‌هایی همانند کرفس، خیار، توت‌فرنگی و هندوانه می‌شود که میزان زیادی آب در آن‌ها وجود دارد و برای این‌ که آب بدن را تامین کنید می­توانند در سطح پوست مفید واقع شود. مواظب استفاده از آب‌میوه‌ها باشید. به دلیل این‌که میزان زیادی قند در آن‌ها وجود دارد و درصد فیبرهای مغذی کمتری به نسبت میوه‌ها و مواد خوراکی دارند.

چای یا قهوه

چای یا قهوه

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه مشاوره تغذیه دیدن کنید.

پروتئین

پروتئین یک عامل مؤثر برای ساخت بافت سالم در بدن و همین‌طور ترمیم پوست صورت می‌باشد. در نهایت اگر در رژیم برای ترمیم پوست از پروتئین بسیار استفاده کنید، باعث استحکام کش سانی پوست می‌گردد.

می‌توان در گوشت پروتئین را پیدا کرد. گوشت قرمز میزان زیادی اسید آمینه، ویتامین دی و ویتامین بی ۱۲ دارد. حال اگر شما علاقه‌ای به استفاده از گوشت ندارید، جایگزین مناسبی برای استفاده از پروتئین در بدن به‌ جهت ترمیم پوست صورت وجود دارد که می‌توانید از لوبیا و انواع حبوبات منبع پروتئین را دریافت کنید.

همان‌طور که می‌دانید حبوبات یک منبع مؤثر پروتئین‌های گیاهی شناخته می‌شوند. اما ممکن است برخی افراد نیز با استفاده آن‌ها دچار مشکلاتی شوند. به ‌همین دلیل برای پخت انواع لوبیا و حبوبات صبور باشید و دقت کافی را به خرج بدهید. به ‌عنوان نمونه استفاده از روش تخمیر می‌تواند برای طبخ آن‌ها اثربخش باشد و در کنار این‌که پروتئین مورد نیاز در رژیم برای ترمیم پوست صورت را مهیا می‌کند، هضم بیشتر و راحت‌تری از طریق این طبخ صورت می‌گیرد و مواد مغذی آن به ‌راحتی به بدن می‌رساند.

کربوهیدرات‌ها

منبع اصلی که باعث انرژی در بدن می‌شوند کربوهیدرات‌ها می‌باشند و می‌توانند در سطح بالا باعث بازسازی فرآیندهای موجود بدن گردند و کمبود گلوکز در بافت‌های هم‌بند بدن نیز احساس می‌شود. هنگامی‌که کاهش گلوکز اتفاق می‌افتد زخم‌های پوستی به زخم‌های مزمن تبدیل می‌شوند و نقش کربوهیدرات‌ها نیز به‌ عنوان مواد مغذی در ترمیم زخم‌های پوستی شناخته می‌شوند.

چربی سالم

اگر بخواهید چربی سالم در جهت رژیم برای ترمیم پوست صورت دریافت کنید، گوشت حیوانات پرورش‌ یافته در مرتع و همین‌طور ماهیان آب سرد یک منبع مناسب برای دریافت انواع اسیدهای چرب امگا ۳ امگا ۶ شناخته ‌شده است.

به‌ غیر از گوشت حیوانات می‌توانید چربی‌های سالم را در آواکادو و دانه‌ها و آجیل‌ها دریافت کنید. شاید تصور کنید که وجود چربی‌ها در رژیم برای ترمیم پوست صورت چه اهمیتی دارد، اما استفاده از آن‌ها التهابات موجود بر روی پوست صورت را برطرف می‌کند و با قرمزی و خارش و همین‌طور آکنه مبارزه می‌کند.

چربی سالم

چربی سالم

ویتامین E , A , C

استفاده از این ویتامین‌ها در رژیم برای ترمیم پوست شامل میزان زیادی آنتی اکسیدان در بدن می‌شود که فعالیت آن‌ها برای ترمیم پوست‌های آسیب ‌دیده بسیار زیاد است. همین‌طور این ویتامین‌ها باعث بهبود تولید کلاژن می‌شود و به واکنش‌های آلرژیک پوستی کمک می‌کنند و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و پیری های زودرس محافظت می‌کند.

همین امر باعث می‌شود که استفاده از این ویتامین‌ها نیازهای اصلی پوست صورت باشند و می‌توان آن‌ها را در انواع مواد غذایی همانند کلم بروکلی، هویج، سیر، مرکبات، کلم، سیب و دیگر مواد غذایی یافت کرد.

ویتامین‌های B کمپلکس

استفاده از ویتامین‌های B کمپلکس در کنار غذا باعث به وجود آمدن منبع غنی از پروتئین می‌شوند. اگر این ویتامین‌ها که در غذاهای حیوانی بیشتر یافت می‌شوند، با غذاهای دیگر ترکیب شوند با خشکی پوست مبارزه می‌کنند و ترمیم پوست صورت را انجام می‌دهند.

اغلب محصولات مراقبت از پوست دارای میزان زیادی از ویتامین B12 هستند که می‌تواند شرایط لازم را برای ترمیم پوست صورت مهیا کنند و می‌توان آن‌ها را در انواع مواد غذایی پیدا کرد. این دسته از مواد در رژیم برای ترمیم پوست صورت مؤثر واقع می‌شوند.

کوئرستین ها

منابع مهم کوئرستین ها در چای سبز، مرکبات، گریپ‌فروت، پرتقال، لیمو می‌باشد و به‌ عنوان نوعی آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شوند که در کاهش دادن التهابات و واکنش‌های پوستی اثربخش هستند. به ‌غیر از این موارد کاربرد بسیاری دارند و در انواع کرم‌های صورت استفاده می‌شود. همین‌طور درمان‌های خانگی چای سبز نیز شامل طراوت پوست صورت می‌شود.

برخی از مواد مغذی دیگر وجود دارند که دارای آنتی‌اکسیدان هستند و سلامت پوست را به ارمغان می‌آورند. این موارد همانند زینک , لیکوپن , بتاکاروتن , لوتئین , سلنیوم , منگنز هستند. برای که بتوان پوستی سالم داشت مواد غذائی مناسبی وجود دارند که بهتر است از آن‌ها در رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده شود. حال در ادامه این دسته از مواد غذائی را که می‌توانند در رژیم برای ترمیم پوست صورت مفید باشند را ذکر خواهیم کرد.

کوئرستین ها

کوئرستین ها

بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت چه رژیمی می‌باشد؟

برای این‌که بتوانید از رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کنید، بارها و بارها ذکر کردیم که رژیم‌های غذایی در حفظ سلامت بدن می‌کوشند. در کنار این موارد رژیم‌ها می‌تواند فرآیند پیری سلولی را کندتر کنند. پوست با استفاده از این رژیم سلامت خاص خود را به دست می‌آورد. البته برای انجام این رژیم لازم است نکات خاصی رعایت گردد که در ادامه این مطلب در رابطه با بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت اطلاعاتی برای شما خواهیم داشت.

تعادل و تنوع رژیم برای ترمیم پوست صورت

برای این‌که بتوانید بهترین رژیم برای ترمیم پوست صورت را بگیرید، باید تعادل در تمامی رژیم شما رعایت گردد. اما اصول متعادل‌سازی رژیم چگونه می‌باشد؟ منظور متخصصین تغذیه برای انجام رژیم‌های متعادل این است که تمامی مواد مغذی که نیاز و لازمه بدن می‌باشند در طول روز به افراد برسند تا فرد دچار سوءتغذیه، کمبود ویتامین و پروتئین و همین‌طور مواد معدنی نشود.

تاثیر چنین رژیمی برروی زندگی افراد بسیار زیاد است. علی‌الخصوص اغلب افرادی که علاقه به استفاده از غذاهای بیرون از منزل دارند، بهتر است در سطح سالم‌ سازی زندگی خود کوشا باشند. استفاده از مواد غذایی طبیعی می‌تواند فرایند پیری پوست را به عقب بیندازد.

برای این‌که از این مواد غذایی استفاده کنید، باید در طول روز آنها در برنامه غذایی خود بگنجانید.

تعادل و تنوع رژیم برای ترمیم پوست صورت

تعادل و تنوع رژیم برای ترمیم پوست صورت

برنامه راهنمای روزانه غذایی و هرم غذایی یک راهکار آسان و قابل ‌استفاده برای استفاده از رژیم متعادل شناخته ‌شده است که شامل استفاده از مواد غذایی موارد زیر می‌شود.

  • ۳ تا ۵ واحد استفاده از سبزیجات
  • ۶ تا ۱۱ واحد استفاده از نان و غلات
  • ۲ تا ۴ واحد استفاده از میوه‌ها
  • ۲ تا ۳ واحد استفاده از گوشت یا جانشین آن
  • ۲ واحد استفاده از شیر و محصولات لبنی

این دسته از مواد غذایی در طول روز مفید واقع می‌شوند. برای این‌که اطمینان حاصل کنید، مواد مغذی در طول روز در حد نیاز به بدن شما می‌رسد، می‌توانید در هر گروه غذایی موادهای متنوعی را مورد استفاده قرار بدهید.

میوه‌ها و سبزیجات برای ترمیم پوست صورت

این جمله بسیار شنیده می‌شود که مصرف میوه‌ها و سبزیجات کلیدی است برای داشتن پوستی شاداب و جوان. این مسأله به اثبات رسیده‌ است و از نظر علمی توانسته ثابت کند که استفاده از میوه‌ها و سبزیجات نقش عمده و اساسی را بر روی سلامت پوست می‌گذارد و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند.

به دلیل این‌که میزان زیادی آنتی ‌اکسیدان در میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد و رنگدانه‌های شیمیایی که در آن‌ها هستند، خاصیت بسیار بالای آنتی‌اکسیدانی دارند، وجود این دسته از آنتی‌اکسیدان‌ها عامل مؤثری برای جلوگیری از تخریب سلول‌ها می‌باشد و عملکرد تخریب آن‌ها پیشگیری می‌شود.

برای این‌که مطمئن شوید در میوه‌ها و سبزی‌های مصرفی آنتی‌اکسیدان مورد نیاز در بدن تأمین می‌گردد، بهتر است آن‌ها را به‌ صورت خام و تازه یا نیم‌پز استفاده کنید. به دلیل این‌که نگهداری آن‌ها در یخچال و فریزر آنتی‌اکسیدان‌های موجود آن‌ها را کمتر می‌کند و حرارت دادن آن‌ها نیز باعث حذف و آنتی‌اکسیدان می‌گردد. به همین ترتیب استفاده از این رژیم برای ترمیم پوست صورت ضروری است و می‌تواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

میوه‌ها و سبزیجات برای ترمیم پوست صورت

میوه‌ها و سبزیجات برای ترمیم پوست صورت

وجود مایعات در رژیم برای ترمیم پوست صورت

بودن رطوبت کافی در پوست باعث می‌شود که چین ‌و چروک در پوست به وجود نیاید. به‌ همین دلیل مایعات نکته‌ای مهم برای رژیم‌های غذایی هستند و بهتر است که استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید. به دلیل این‌که در طول روز دفع آب به ‌صورت ادرار زیاد تکرار می‌شود، بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل ‌از خواب آب زیادی استفاده نکنید. به دلیل این‌که افزایش ورم صبحگاهی و کشیدگی بیش ‌از اندازه پوست رخ می‌دهد.

 کالری مصرفی در رژیم برای ترمیم پوست صورت

حتما می‌دانید که چه مواردی می‌تواند باعث کاهش کیفیت پوست صورت باشد. بودن در زیر آفتاب مؤثر می‌باشد. اما به ‌غیر از آن استفاده از کالری‌های مصرفی در طول روز می‌تواند سرعت چروک پوست را بیشتر کند. به دلیل این‌که اگر کالری‌های مصرفی در طول روز درست استفاده نشود، افزایش چربی باعث کش آمدن پوست می‌گردد و با لاغر شدن مجدداً تحلیل می‌رود و باعث چین ‌و چروک های بسیار در پوست صورت می‌گردد.

البته با توجه به سن افراد میزان جمع شدن پوست متغیر می‌باشد. هر چه که شخص سن بیشتری داشته باشد، میزان چروک شدن پوست صورت بیشتر می‌گردد و موارد و علائم دیگری همانند رژیم و ژنتیک بر روی این موارد تاثیر گذار هستند.

این مسائل باعث می‌شود که کالری مصرف شما در طول روز کنترل شود تا دچار اضافه ‌وزن نشوید. اما اگر قصد دارید کاهش وزن و تجربه کنید باید تغذیه مناسبی را تحت نظارت پزشک متخصص انجام بدهید تا در کنار کم کردن وزن باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای پوست صورت نگردد و مضر نباشد.

 کالری مصرفی در رژیم برای ترمیم پوست صورت

کالری مصرفی در رژیم برای ترمیم پوست صورت

پخت غذا در رژیم برای ترمیم پوست صورت

برای ‌اینکه بتوان از رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کرد، شیوه طبخ غذا و میزان استفاده از حرارت برای آن اثربخش است. نظریه کلی شیمیدان‌ها بر این است که حرارت زیاد می‌تواند محتوای اصلی مواد غذایی را تغییر دهد و مواد و املاح معدنی که در آن وجود دارند خاصیت خود را از دست بدهند.

این نظریه بدین معناست که هر بار گرم کردن غذاها باعث تخریب اکسیداسیون موجود در آن‌ها می‌شود و مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان که در مواد غذایی مفید وجود دارند، کاهش می‌یابند و باعث افزایش رادیکال‌های آزاد می‌شوند. در نهایت رادیکال‌های آزاد بیشتر می‌شوند و اکسیدان کمتر باعث می‌شود تا عامل مؤثری برای پیری پوست صورت باشد. به‌ همین دلیل میزان پخت غذا را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نه خام باشد و نه این‌که بسیار پخته باشد تا اثرات مخربی در آن به وجود نیاید.

از سرخ کردن غذاها در روغن و چربی بسیار پرهیز کنید و مدت‌زمان پخت غذاها را کمتر کنید. این راهکار می‌تواند کمک کند تا با مواد غذایی کاملاً تازه و مدت کم استفاده درستی داشته باشید و در رژیم برای ترمیم پوست صورت موفق باشید و نتیجه مفیدی بگیرید.

پخت غذا در رژیم برای ترمیم پوست صورت

پخت غذا در رژیم برای ترمیم پوست صورت

انتخاب رژیم غذایی سالم برای پوست صورت در چه مواردی خلاصه می‌شود؟

برای این که یک رژیم غذایی سالم برای ترمیم پوست صورت انتخاب کرد، بهتر است به بسیاری نکات توجه شود. این کار ساده و راحت نمی‌باشد. به دلیل این‌که گزینه‌های سالمی برای انتخاب مواد غذایی در رژیم ترمیم پوست صورت دیده می‌شود. اما فقط چندین گزینه برای جلوگیری از آن وجود دارد. حال در ادامه توضیح در رابطه با مواد غذایی مفید برای ترمیم پوست صورت خواهیم داشت.

ماهی خال‌خالی، ماهی قزل‌آلا، ماهی تن

انواع ماهی‌های آب سرد هنگامی‌که صید می‌شوند یک منبع کافی از اسیدهای چرب امگا ۳ امگا ۶ دارند و این می‌تواند منبع مناسبی برای سلامت پوست به شمار آید. نکته‌ای پراهمیت برای استفاده از ماهی‌های آب سرد بر این است که دارای مواد مغذی می‌باشد که بدن به ‌تنهایی قادر به تولید آن‌ها نمی‌باشد.

به‌ همین دلیل استفاده این مواد غذایی می‌تواند در بدن آن‌ها را تولید کند. شاید تصور کنید که اسیدهای چرب چگونه می‌توانند بر روی پوست صورت اثربخش باشند. مهم‌ترین فواید استفاده از اسیدهای چرب این است که اگر از آن‌ها در رژیم برای ترمیم پوست استفاده شود، واکنش‌های پوستی را از بین می‌برند و برای بهبودی اگزما خشکی و خارش پوست بسیار کاربرد دارند. طی تحقیقات نشان ‌داده ‌شده استفاده از اسیدهای چرب امگا ۳ امگا ۶ توانسته تسکین ‌بخش پوست صورت باشد.

ماهی خال‌خالی، ماهی قزل‌آلا، ماهی تن

ماهی خال‌خالی، ماهی قزل‌آلا، ماهی تن

آواکادو

یک منبع غیر حیوانی که دارای اسیدهای چرب می‌باشد، آواکادو است. اگر در رژیم برای ترمیم پوست صورت از آواکادو استفاده کنید و آن را در برنامه تغذیه روزانه خود بگنجانید، شاهد لطافت بیش ‌از اندازه پوست و کشسانی بیشتر آن می‌باشید. حتی اگر هیچ مشکلی در راستای پوست صورت ندارید، استفاده از آواکادو به‌ عنوان اسید چرب غیر حیوانی می‌تواند مزایای کارآمدی را در پوست به ارمغان بیاورد.

حال ممکن است به این فکر کنید که کدام یک از اسیدهای چرب غیر حیوانی یا ماهی‌های آب سرد می‌توانند مفیدتر باشند. ادعای دانشمندان بر این است که اسیدهای چرب با ویتامین E و همین‌طور آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مخلوط می‌شوند و می‌توانند باعث سلامت کلی پوست باشند و خواص ضد پیری دارند.

در نهایت محافظت کافی را از پوست دارند و باعث تقویت آن می‌گردند. حال در مقایسه با آواکادو ترکیبات متعددی استفاده می‌شود. تطابقی که آواکادو با غذاهای شور و شیرین دارد آن را به ‌عنوان میوه‌ای قدرتمند می‌شناسد که نه‌ تنها بر روی پوست بلکه می‌تواند تأثیرات شگفت ‌انگیزی بر روی تمامی بدن بگذارد و آنها را ترمیم کند.

آواکادو

آواکادو

مغزها و آجیل‌ها

اگر در رژیم برای ترمیم پوست صورت از انواع آجیل علی‌الخصوص گردو، بادام یا هر مغز دیگری استفاده کنید، هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اید. به دلیل این‌که انواع مغزها به‌ عنوان یک میان وعده سالم شناخته می‌شوند و جایگزین مناسبی در رژیم‌های غذایی به‌ جای شکلات هستند.

انواع آجیل‌ها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ سلنیوم و ویتامین E می‌باشند و این می‌تواند مواد مورد نیاز بدن افراد را در انواع رژیم‌های غذایی برای پوست در طول روز تامین کند. مهم‌ترین اثربخشی آن‌ها این است که با التهابات پوست مقابله می‌کند و جلوگیری مناسبی از سرطان پوست دارند.

اگر پوست صورت شما به هر دلیلی دچار تغییر رنگ ‌شده است، استفاده از انواع آجیل‌ها در رژیم برای ترمیم پوست کمک می‌کند و باعث نواخته شدن و یکدست شدن رنگ پوست می‌گردد. به‌ غیر از آن راه‌ حل عالی برای اشخاصی که علاقه‌مند به استفاده از لبنیات نیستند، استفاده از شیر بادام می‌باشد. به دلیل این‌که شیر بادام بسیار خوشمزه است و با مذاق بسیاری از افراد سازگاری دارد و برخلاف استفاده از شیر معمولی به‌ صورت مدام استفاده نمی­شود.

افراد سازگاری دارد و برخلاف استفاده از شیر معمولی به‌ صو

افراد سازگاری دارد و برخلاف استفاده از شیر معمولی به‌ صو

توت‌ها

توت‌ها منبع آنتی ‌اکسیدان‌های قدرتمند می‌باشند. انواع آن‌ها شامل توت‌فرنگی، تمشک می‌باشد. در کنار آن میوه بلوبری مقادیر زیادی آنتی‌ اکسیدان دارد که پیشگیری مناسبی از آسیب ‌رساندن به پوست می­کند. اما کلیه ماجرا برای استفاده از توت‌ها در رژیم برای ترمیم پوست صورت در این موارد خلاصه نمی‌شود.

مهم‌ترین عملکرد استفاده از توت‌ها در رژیم‌های غذایی این است که با استفاده از کمک آنتوسیانین ‌ها باعث می‌شوند که تولید طبیعی کلاژن در پوست صورت بگیرد و از آن محافظت می‌کنند. وجود IG کمی در توت‌ها باعث می‌شود که باعث بالا رفتن قند خون در بدن افراد نشود و این ‌موضوع بر این مبناست که ممکن است دیگر میوه‌ها قند بالایی داشته باشند.

اگر شما از دسته افرادی هستید که پوست صورتتان دچار آکنه‌ها و جوش‌های بسیار جدی می‌باشد. شخص مناسبی برای استفاده از انواع توت‌ها می‌باشید. فعالیت توت‌ها در بدن به‌ عنوان بیوتیک می‌باشد و باعث بهبود بخشی عملکرد روده می‌شدند و در راستای کاهش دادن التهابات پوستی علی‌الخصوص در پوست صورت نقش عمده و اساسی را ایفا می‌کنند.

توت‌ها

توت‌ها

سبزیجات برگ‌دار

انواع سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره می‌باشند، دارای بتاکاروتن می‌باشند و به ‌غیر از آن سرشار از ویتامین‌A ، E، C می‌باشند. برخی از افراد این سبزیجات را غذایی شگفت‌انگیز می‌دانند. سبزیجات بردار می‌تواند شامل اسفناج، کلم، کلم‌پیچ و کرفس باشد. تمامی این سبزیجات جایگاه ویژه‌ای در رژیم برای ترمیم پوست صورت دارند و نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

این موارد به ‌غیر از این‌که می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کنند، باعث یکدست شدن پوست می‌گردد و همین امر است که استفاده از این سبزیجات برگ‌دار را مهم می‌شمارد تا پوستی صاف و لطیف داشته باشید.

انواع کلم‌پیچ که در دسته‌بندی سبزیجات برگ‌دار شناخته می‌شده‌اند، غذای خارق‌العاده هستند. به دلیل این‌که منبع مؤثری از ویتامین K می‌باشند و گردش خون توسط استفاده از این سبزیجات صورت می‌گیرد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌گردد. بنابراین در بهبودی جراحات نقش اساسی را ایجاد می‌کند و تعداد رگ‌های عنکبوتی را کمتر می‌کند. در کنار این موارد کبودی‌های روی سطح پوست صورت از طریق استفاده از آنها فورا بهبود می‌یابند.

سبزیجات نارنجی و قرمزرنگ

سبزیجاتی که در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند، شامل کدو، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز، فلفل زرد، هویج و دیگر سبزیجات متنوع می‌شوند و منابع بسیار مفیدی از آنتی‌اکسیدان‌ها ذکر شده‌اند. مهم‌ترین چیزی که باعث به وجود آمدن رنگ قرمز و نارنجی در این دسته از سبزیجات می‌گردد و به ذهن افراد خطور می‌کند، بتاکاروتن می‌باشد. ممکن است نام آن برای افرادی که اغلب از مراقبت‌های پوستی استفاده می‌کنند، آشنا باشد.

به دلیل این‌که کرم‌های ضدآفتاب و میزان زیادی بتاکاروتن دارند و می‌توانند از آسیب‌های آفتاب جلوگیری کنند و باعث لطیف شدن پوست صورت می‌شوند. این امر باعث شده که وجود این سبزیجات با رنگ‌های سبز و نارنجی در رژیم برای ترمیم پوست صورت ضروری به شمار آید.

غیر از این سبزیجات ذکر شده مواد مغذی با نام لیکوپن که اغلب در گوجه‌فرنگی و فلفل یافته می‌شود و انواع ویتامین های مختلف علی‌الخصوص ویتامین A که در کدو و هویج وجود دارد و ویتامین‌های C در فلفل دلمه‌ای زرد می‌تواند ترمیم پوست مؤثر هستند.

تمامی این موارد دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی هستند که با قدرتمندی در برابر اشعه ماورا بنفش پوست را محافظت می‌کنند و محافظ خوبی برای آسیب‌ها و مضر های آفتاب هستند. این دسته از سبزیجات باعث می‌شوند تولید پوست در حد متعادل قرار بگیرد و بیش ‌از اندازه تولید نگردد. در نهایت مانع مناسبی برای سرطان پوست به شمار می‌آیند و بهتر است که حتما این دسته از موارد در رژیم برای ترمیم پوست صورت گنجانده شود.

سبزیجات نارنجی و قرمزرنگ

سبزیجات نارنجی و قرمزرنگ

انواع گوشت‌ها

استفاده از گوشت‌های مختلف علی‌الخصوص گوشت‌های حیوانات پرورش ‌یافته اثربخشی مفیدی بر روی پوست صورت دارد. در این ‌میان گوشت گاو و طیور مختلف پروتئین‌های متعددی دارد که باعث کلاژن سازی برای بافت‌های الاستین می‌باشد و امری ضروری و مهم به شمار می‌آید. هنگامی‌که کلاژن موجود در سطح پوست صورت وجود نداشته باشد و آسیب ‌دیده باشد، پوست کدر و کسل دیده می‌شود و نمی‌تواند مقابله خوبی با رادیکال‌های آزاد داشته باشد و در برابر عوامل آسیب‌زای خارجی توانایی مقابله ندارد.

در کنار این‌که نیاز است از انواع گوشت‌ها به ‌جهت دریافت پروتئین استفاده کنید، استفاده از مکمل‌هایی که سرشار از ویتامین B کمپلکس می‌باشند، به ‌عنوان منابع طبیعی برای دریافت ویتامین B12 ذکر شده‌اند. اغلب این آنتی‌اکسیدان‌های مقوی با استفاده از گوشت به بدن می‌رسند و می‌توانند با رادیکال‌های آزادی که موجب آسیب ‌رساندن به سطح پوست می‌گردند و در مرور زمان پیری پوست را به دنبال دارند، مبارزه کنند.

انواع گوشت‌ها

انواع گوشت‌ها

نارگیل

این‌که نارگیل توانسته جایگاه ویژه‌ای در لیست موارد غذایی در رژیم برای ترمیم پوست صورت شناخت شود جای تعجب ندارد. اگر از نارگیل در رژیم غذایی خود برای ترمیم پوست صورت استفاده کنید، در استفاده‌های اولیه نتیجه آن را خواهید دید. می‌توانید به ‌جای نارگیل از آب نارگیل، روغن خام نارگیل یا حتی کره آن استفاده کنید و مطمئن شوید که از استفاده از نارگیل پشیمان نخواهید شد.

اما به دلیل این‌که در نارگیل اسید کاپریلیک بسیاری دیده می‌شود، خاصیت ضد میکروب از مهم‌ترین خواص آن شناخته ‌شده است. در نهایت از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های متعدد با استفاده از کاپریلیک اتفاق می‌افتد و باعث شکستگی و التهاب‌های موجود می‌شود و در کنار فواید پوستی، التیام‌بخش روده می‌باشد. به ‌غیر از تمامی این موارد نارگیل علی‌الخصوص استفاده از آب نارگیل دارای میزان زیادی پتاسیم و الکترولیت می‌باشد که میزان آب در پوست را حفظ می‌کند و باعث شادابی و تازگی پوست صورت می‌گردد.

نارگیل

نارگیل

شکلات تلخ

درست است که شکلات تلخ می‌تواند آثار خوبی بر روی پوست داشته باشد، اما استفاده بیش ‌از اندازه آن برای پوست مضر می‌باشد. به دلیل این‌که حاوی میزان زیادی قند است و باید در استفاده از آن زیاده‌ روی نکرد. اگر در طول روز یک کاکائو ۷۰ درصد تلخ را استفاده کنید، باعث به وجود آمدن مشکلی نمی‌شود.

اما بهتر است از این میزان تجاوز نکنید. اگر قصد دارید در رژیم غذایی خود از شکلات استفاده کنید، باید فواید کامل کاکائو را بدانید و برای این امر می‌توانید از انواع پودر کاکائو های ارگانیک استفاده کنید و در میان وعده خود یک فنجان کاکائوی داغ استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت این است که استفاده از شکلات تلخ چه فوایدی برای پوست دارد؟ باید بگوییم به ‌غیر از نکات مفید آن بر روی پوست باعث تقویت شدن روحیه و انرژی افراد می‌گردد و شامل نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد که باعث حفظ لطافت پوست می‌گردد و همین‌طور در صدد چین ‌و چروک‌های موجود تلاش می‌کند و آن‌ها را کاهش می‌دهد. در برخی مواقع مشاهده ‌شده استفاده از شکلات تلخ یک ماده محافظتی در برابر آفتاب بوده و توانسته پوست را بهبود ببخشد و سطح آن محافظت کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

قهوه

برخی افراد بر این باورند که قهوه می‌تواند برای پوست مفید باشد. اما بهتر است بگوییم که استفاده زیاد از قهوه برای پوست مفید شمرده نمی‌شود. به دلیل این‌که باعث تکرر در ادرار می‌گردد و از طریق نوشیدن قهوه میزان زیادی از مایعات از بدن افراد دفع می‌گردد و اگر ادرار بیش‌از اندازه دفع شود کلاژن‌های موجود در پوست نیز نابود می‌گردند. اما قهوه توانسته با تمامی این موارد جایگاه خوبی در دانه‌های مراقبت کننده پوستی برای خود حفظ کند و در برخی شرایط مؤثر و مفید شناخته می‌شود.

نکته منفی که برای نوشیدن قهوه می‌توان ذکر کرد این است که نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان از قهوه در طول روز نمی‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای پوست صورت باشد. اما اگر میزان زیادی از قهوه در طول روز استفاده شود، می‌تواند برعکس عمل کند و کاملاً مضر باشد. وجود مواد ضد باکتری و ضد التهاب در قهوه همانند ویتامین B3 (نیاسین ) , اسید کلروژنیک (CGA ) و ملانوئیدین ها باعث مفید بودن آن شده‌ است.

اما بهتر است که بیش ‌از اندازه استفاده نشود. ویتامین B3 عامل مؤثری برای پیشگیری از سرطان پوست می‌باشد و ملانوئیدین­ها در راستای کاهش دادن قرمزی و رنگدانه‌های بیش ‌از اندازه پوست، مؤثر واقع می‌شوند.

در برخی مواقع دیده‌ شده که لکه‌های خورشیدی باعث به وجود آمدن قرمزی در سطح پوست می‌شود که استفاده از قهوه به‌ مرور زمان آن‌ها را برطرف می‌کند و کاهش چین ‌و چروک‌ها را به دنبال دارد. عفونت‌های پوستی که باعث جوش می‌شوند، به دلیل خواص ضد باکتریایی قهوه برطرف می‌شود و مانع از به وجود آمدن آن‌ها می‌گردد.

تمامی این مواد غذایی بهتر است که در رژیم برای ترمیم پوست صورت گنجانده شوند تا در بدن تاثیر بسیاری بگذارند و به‌ مرور زمان استفاده از آن‌ها باعث به وجود آمدن یک پوست سالم و بدون نقص گردد.

قهوه

قهوه

چگونه می‌توان با استفاده از تغذیه درست چروک و خشکی پوست صورت را درمان کرد؟

موارد زیر با استفاده از تغذیه در برابر چروکی و خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

مهار کردن پیری پوست

برای این‌که درمان از طریق رژیم برای ترمیم پوست صورت بگیرد و مانع مناسبی برای چروک و خشکی پوست صورت باشد، هویج بسیار مفید و مغذی می‌باشد. به دلیل این‌که دارای بتاکارتن می‌باشد و منبع مناسبی از ویتامین A است و همین‌طور دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان بسیار مقوی به حساب می‌آید و باعث از بین بردن رادیکال‌های آزادی که بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشید به وجود آمده‌اند، می‌شود. این رادیکال‌های آزاد به‌ مرور زمان سبب پیری می‌گردد. اما استفاده از هویج باعث کلاژن سازی در پوست و جوانی و شادابی پوست می‌گردد.

مهم‌ترین اهمیت ویتامین A این است که به سالم موندن سلول ماندن سلول‌های بدن کمک می‌کند. هنگامی‌که بدن با کمبود ویتامین A مواجه شود، خشکی پوست اتفاق می‌افتد. به‌ همین دلیل استفاده از هویج به‌ عنوان یک ضدآفتاب طبیعی اثر می‌کند و می‌تواند برای افراد با پوست روشن سازگار باشد.

یک ماده غذایی دیگر که به‌ اندازه هویج بتاکاروتن و ویتامین C دارد، سیب‌زمینی می‌باشد. همین‌طور دارای مقادیر زیادی ویتامین‌ E می‌باشد که جذب بهتر ویتامین‌ها را برعهده دارد و باعث تولید ویتامین C نیز می‌گردد و آن را در بیشترین حد ممکن در بدن می‌رساند. در حالت کلی اگر میزان زیادی از مواد غذایی ویتامین C استفاده کنید، آنتی‌اکسیدان‌های مؤثری برای محافظت از پوست می‌باشند که در رژیم برای ترمیم پوست صورت اثربخش هستند.

کلاژن سازی به روش طبیعی

حتما می‌دانید که عدم وجود کلاژن می‌توانند، پیری های زودرس را به دنبال داشته باشد. حال برای این‌که به روش طبیعی در بدن خود کلاژن سازی کنید، انواع توت‌ها همانند تمشک، شاتوت، توت‌فرنگی و زغال‌اخته برای پوست کلاژن تولید می‌کنند.

افزایش کلاژن سطح انعطاف‌پذیری پوست را بیشتر می‌کند و به صاف شدن آن کمک می‌کند. زغال‌اخته دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیاری است می‌باشد که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد مخرب که سبب پیری زودرس می‌گردند، تلاش می‌کند.

وجود این رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب می‌زند و بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشید ایجاد می‌شوند. حال انواع توت‌ها منبع مناسبی برای تولید ویتامین A و E می‌باشند و همین‌طور فیبرهای محلول و غیر محلول را در بدن بیشتر می‌کند.

بهبود غذا رسانی به پوست

آب انار باعث تقویت دیواره‌های رگ‌های خونی در بدن می‌گردد و در نتیجه نوشیدن آن باعث می‌شود، مواد مغذی بسیاری به پوست صورت برسد. آنتی‌اکسیدان موجود که به‌ عنوان ماده مهمی در انار شناخته می‌شود، سه ‌برابر بیشتر از آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز شناخته ‌شده است.

به‌ غیر از آن انار دارای ویتامین‌های C، E، A، کلسیم، آهن و فولیک و پتاسیم می‌باشد   با استفاده از آن‌ها کمک می‌کند تا پوست سلول‌های مجددی بسازد و عمر سلول‌های پوستی را بیشتر می‌کند. همین‌طور باعث می‌شود توانایی پوست در هنگام آسیب های متعدد بیشتر شود.

بهبود غذا رسانی به پوست

بهبود غذا رسانی به پوست

اتو کردن پوست صورت

یک ماده غذایی دیگر که آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود و ضد پیری می‌باشد، دانه تخمه آفتاب‌گردان است که منبع مؤثری از ویتامین A می‌باشد. این دانه‌ها اسیدهای چرب ضروری برای پوست را دارند که به صافی و چرب شدن پوست کمک می‌کنند. همین‌طور استفاده از دانه تخمه آفتاب‌گردان سبب کاهش یافتن دانه‌های جوش‌های سرسیاه و آکنه ها می‌گردد و مشکلات پوستی دیگری همانند التهاب‌های پوستی آتوپیک را برطرف می‌کنند.

فراری دادن بیماری‌های پوستی

در مطالب بالا گفتیم که رژیم برای ترمیم پوست می‌تواند در فراری دادن بیماری‌های پوستی مؤثر واقع شود. اما لازم است در رژیم خود محصولات لبنی را مهم بشمارید. به دلیل این‌که این محصولات دارای ویتامین‌ A می‌باشند و خاصیت بسیاری برای پوست در رژیم برای ترمیم پوست صورت دارد، لازمه سلامت پوست هستند و در محصولات لبنی ویتامین موجود برخلاف دیگر مواد غذایی به‌ صورت مستقیم حاوی بتاکارتون هستند. به‌ همین دلیل اغلب اشخاصی که بدن آن‌ها برای تبدیل کردن بتاکاروتن به ویتامین A مشکل دارد و بهتر است که از محصولات لبنی برای تامین ویتامین‌های بدن خود استفاده نکنند.

محو کردن اسکارهای قدیمی

در رژیم برای ترمیم پوست صورت انبه را نیز مهم بشمارید. وجود ویتامین A در انبه می‌تواند بیشتر از ۸۰ درصد نیاز روزانه بدن افراد را تکمیل کند و یک ماده مغذی و فوق‌العاده برای پوست شناخته می‌شود. ترمیم پوست از طریق ویتامین‌های موجود در انبه صورت می‌گیرد و باعث می‌شود پوست سالم‌تر بماند. هنگامی‌که شخصی در بدن با کمبود ویتامین A مواجه می‌شود، پوست خشک و پوسته‌پوسته می‌شود.

حال استفاده از یک آنتی‌اکسیدان که بتواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کند و مانع پیری پوست شود، مهم است و می‌توانید این آنتی‌اکسیدان را از وجود انبه تهیه در بدن تامین کنید. البته به ‌غیر از این موضوع کالری انبه بسیار کم می‌باشد و تا حدود ۷۰ کالری برای آن در نظر گرفته‌ شده است و میوه‌ای بسیار خوشمزه است که تناسب اندام را نیز حفظ می‌کند.

محو کردن اسکارهای قدیمی

محو کردن اسکارهای قدیمی

وجود لطافت در سطح پوست صورت

مهم اگر می‌خواهید با استفاده از رژیم برای ترمیم پوست صورت از لطافت بیش‌از اندازه آن بهره‌مند شوید، استفاده از سیب‌زمینی سرخ‌کرده را کنار بگذارید. می‌توانید برای جایگزین آن از سیب‌زمینی بخارپز استفاده کنید. فواید بسیاری در پس استفاده از سیب‌زمینی بخارپز ذکر شده است.

اگر روزانه یک سیب‌زمینی پخته با پوست را میل کنید، میزان زیادی مس در آن وجود دارد که تا ۷۵ درصد نیاز بدن را برطرف می‌کند. ماده معدنی مس در بدن حیاتی می‌باشد و به همراه فیبرهای انعطاف‌پذیر در کنار ویتامین C می‌تواند فیبرهای انعطاف‌پذیر تولید کند و باعث محافظت از ساختار پوست گردد.

جوان‌سازی پوست صورت

برای این‌که سلامت پوست خود را به ارمغان بیاورید، استفاده از چای سبز را مهم بشمارید. به دلیل این‌که خاصیت‌هایی فوق‌العاده دارد و مجموعه خواص آن باعث می‌شود که پوست در برابر سرطان پوست و یا آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت کند و محافظ خوبی برای آسیب دیدن پوست می‌باشد. به ‌غیر از چای سبز چای معمولی نیز برای پوست مفید شناخته ‌شده است،

اما برای این‌که سلامت بدن و پوست بیشتر تامین گردد و بر روی چای سبز تاکید بسیاری می‌شود. به دلیل این‌که دارای مقدار زیادی ویتامین C ، ویتامین‌ K ، ویتامین D ، منیزیم، آهن، روی و کلسیم می‌باشد و استفاده از چای سبز به ‌غیر از این‌که باعث زیبایی پوست می‌شود، توانسته در بسیاری از کرم‌های زیبایی کاربرد داشته باشد و در ترمیم پوست صورت کمک خواهد کرد. به‌ همین دلیل استفاده از چای سبز در رژیم برای ترمیم پوست صورت امری مهم شمرده می‌شود.

جوان‌سازی پوست صورت

جوان‌سازی پوست صورت

استفاده از میوه‌ها برای شادابی پوست صورت

چربی بسیار زیادی که در آواکادو وجود دارد، به ‌عنوان چربی تک اشباع شناخته‌ شده است و بدون ضرر می‌باشد. این چربی سالم می‌تواند زیبایی سطح پوست صورت را بیشتر کند و منبع زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. طراوت و جوانی پوست در گرو استفاده از آواکادو می‌باشد و مانع از خشکی پوست می‌گردد.

وجود ویتامین‌های C و E  در آووکادو به‌ صورت هم‌زمان توانست ترکیب بسیار قوی را ایجاد کند که سبب جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌گردد. شکل این میوه‌ها سبز کرمی می‌باشد که منبع غنی‌شده ای از روغن‌های ضروری و ویتامین بی کمپلکس هستند. پوست‌های تحریک ‌شده از طریق استفاده از آواکادو آرام می‌شوند. به دلیل که نیاسین بسیاری در این میوه وجود دارد، در نهایت روزانه ۲۷ درصد ویتامین‌های موجود بدن از طریق آواکادو برطرف می‌گردد.

پاک کردن لکه‌ها

خاصیت بسیاری در قارچ نهفته است و به ‌غیر از طعم منحصر به‌ فردی که دارد یک منبع غنی از ریبوفلاوین و ویتامین B شناخته شده ‌است. استفاده از قارچ امری حیاتی برای پوست و برطرف نمودن لکه‌ها می‌باشد. ریبوفلاوین وین یا همان ویتامین B2 ترمیم بافت‌های پوست را برعهده دارد و کمک می‌کند تا بافت‌ها سالم‌تر باقی بمانند.

بر اثر استفاده از قارچ در رژیم برای ترمیم پوست صورت می‌توان تا حدود بسیاری لکه‌های پوستی که از براثر تابش آفتاب صورت گرفته‌اند را برطرف کرد. همین‌طور از این طریق استفاده آن ترمیم بافت‌های پوستی بعد از جراحی‌ها، زخم‌ها و سوختگی‌ها صورت می‌گیرد و بسیار حائز اهمیت است.

پاک کردن لکه‌ها

پاک کردن لکه‌ها

افزایش سرعت بهبود زخم‌ها

یک منبع طبیعی از ویتامین‌های E که بسیار ضروری برای سلامت و بهبود پوست هستند، ساقه‌های سبز تیره‌رنگ هستند. این ساقه‌ها ویتامین‌های بسیاری دارند که سازنده می‌باشد و می‌تواند به ماهیچه‌ها و بافت‌های پوست را استحکام ببخشد.

در نهایت از وجود چروک با استفاده از این ساقه‌ها پیشگیری می‌شود. بازسازی سلول‌های بدن از طریق ویتامینه E صورت می‌گیرد و با استفاده از آن‌ها مناطق سطح پوست صورت که دارای جای جوش، جای زخم و خراش و دیگر موارد هستند برطرف می‌شوند و مدت‌زمان بهبود زخم‌ها را سرعت می‌بخشد.

براق شدن پوست صورت

استفاده روزانه از یک مشت بادام می‌تواند میزان چربی‌های مورد نیاز سطح پوست را تامین کند و در نهایت باعث درخشان شدن و طراوت پوست می‌گردد. در حالت کلی وجود آجیل‌ها میزان زیادی ویتامین بی کمپلکس دارد که این ویتامین در راستای بازسازی سلول‌ها اثربخش است و به رشد موها نیز کمک می‌کند. خستگی‌های زیاد پوست از طریق وجود ویتامین ب کمپرس بر طرف می‌گردد و باعث جوان‌سازی پوست می‌گردد.

همین‌طور از علائم پیری زودرس در سطح پوست صورت همانند وجود خطوط باریک و چروک‌ها را مقابله می‌کند. به ‌همین دلیل در رژیم برای ترمیم پوست صورت می‌توانید یک مشت بادام در میان وعده‌ها استفاده کنید. البته بادام بدون نمک برای این موارد توصیه می‌شود و دقت کنید که در استفاده‌ی آن افراط نکنید. به دلیل این‌که افراط در هر ماده غذایی باعث به وجود آمدن ضررهایی می‌شود.

براق شدن پوست صورت

براق شدن پوست صورت

بهترین مواد غذایی که جوان‌کننده‌ی پوست می‌باشند، کدام‌اند؟

اغلب محصولات مفید می‌توانند قابلیت مقابله با آسیب‌های پوستی و استرس را داشته باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که می‌تواند در کنار رژیم برای ترمیم پوست صورت مهم شمرده شود، ورزش و خواب کافی می‌باشد. تغذیه مناسب برای تناسب اندام می‌تواند سموم موجود در بدن را کاهش دهد و باعث داشتن پوستی شاداب گردد و استراحت و خواب کافی در سلامت پوست صورت اثربخش است.

به دلیل این‌که خواب برای بدن این شرایط را فراهم می‌کند که در طول روز استرس وجود نداشته باشد و انرژی افراد حفظ کند. همین امر باعث می‌شود که هورمون‌های رشد در طول خواب بیشتر تولید شوند و آمینواسیدها به استخوان‌ها ماهیچه‌ها و بافت‌های پوست برسند و آن‌ها را ترمیم کند.

در کنار رژیم برای ترمیم پوست صورت فعالیت‌های متابولیک پوست از طریق خواب افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌هایی که در طول روز به وجود می‌آیند را به ثبات می‌رساند. خوراکی‌های متعددی می‌توانند خاصیت جوان کنندگی پوست را بخ دنبال داشته باشند. حال در ادامه هر آنچه که در تغذیه زیبائی صورت می‌تواند باعث جوان‌کننده‌ی پوست شود را ذکر خواهیم کرد.

دانه چیا برای رفع لکه‌های پوستی

می‌توانید در رژیم برای ترمیم پوست صورت دانه چیا را ماده‌ای مغذی بدانید. به دلیل این‌که از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ بهره‌مند است و باعث پاک شدن لکه‌های موجود بر روی سطح پوست می‌شود. چین‌ و چروک موجود در سطح پوست از طریق دانه چیا برطرف می‌گردد و مانع مناسبی برای خشک شدن پوست می‌باشد و همواره کمک می‌کند تا پوست مرطوب و نرم باقی بماند.

گوجه‌فرنگی برای درخشان شدن پوست

در گوجه‌فرنگی میزان زیادی لیکوپن وجود دارد که به ‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود و باعث حذف رادیکال‌های آزاد در اثر تابش فرابنفش خورشید می‌شود. سبزیجات و میوه‌هایی که دارای لیکوپن بسیار هستند، باعث درخشندگی سطح پوست می‌شوند و بهتر است که آن‌ها را در رژیم برای ترمیم پوست صورت گنجاند و استفاده کرد.

هندوانه برای جوانی پوست

هندوانه نیز یکی دیگر از میوه‌های مفید دارای لیکوپن می‌باشد و به دلیل این‌که منبع آب فراوانی دارد، باعث شادابی و نشاط پوست می‌گردد و می‌توان از آن در رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کرد.

هندوانه برای جوانی پوست

هندوانه برای جوانی پوست

مرکبات برای مبارزه با التهابات

برای این‌ که بتوان التهابات موجود بر روی سطح پوست صورت را کاهش داد، مرکبات منبع غنی از ویتامین ث هستند. ویتامین ث می‌تواند با التهابات موجود بر روی سطح پوست مبارزه کند و همین امر است که باعث می شود استفاده از مرکبات در رژیم غذایی برای سالم ماندن پوست صورت و ترمیم پوست انتخاب کرد.

سیب‌زمینی شیرین برای پوست

ویتامین ث در سیب‌زمینی بسیار وجود دارد و می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند. وجود کلاژن باعث انعطاف‌پذیری، سفتی و قدرت بیش از اندازه پوست صورت می‌گردد که به‌ عنوان یک ماده غذایی مفید شناخته شده است.

فلفل مناسب برای پوست صورت

می‌توان از فلفل در رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده کرد. به دلیل این‌که دارای میزان زیادی ویتامین ث می‌باشد. در مقایسه با پرتقال میزان ویتامین ث فلفل دلمه بیشتر است. میزان زیادی کپسایسن در فلفل دلمه‌ای وجود دارد که باعث آزاد شدن سموم پوست می‌گردد و بهبود بخشیدن گردش خون نیز وظیفه اصلی آن می‌باشد.

فلفل مناسب برای پوست صورت

فلفل مناسب برای پوست صورت

اسفناج مفید برای پوست صورت

اسفناج سرشار از ویتامین و اسیدفولیک می‌باشد و کمک می‌کند تا ترمیم دی‌ان‌ای در بدن بیشتر شود. همین امر است که استفاده از اسفناج را در رژیم برای ترمیم پوست صورت مهم می‌شمارد تا خطر سرطان پوست کمتر شود.

در کنار اسفناج سبزی‌های دیگری همانند شلغم، برگ‌ها، بروکلی، مارچوبه، کلم‌پیچ دارای منبع غنی از ویتامین A و آهن و ویتامین K می‌باشند. استفاده از این مواد غذائی اکسیژن‌های حیاتی برای گردش خون را بیشتر می‌کند. ویتامین هایی که در این مواد غذایی موجود می‌باشد، به ‌غیر از فوایدی که برای پوست دارد می‌تواند از واریس جلوگیری کند.

روغن زیتون برای جوان‌سازی پوست

در روغن زیتون میزان زیادی اسیدهای چرب امگا ۶ وجود دارد که باعث انعطاف‌پذیری و لطافت پوست می‌گردد. البته مراقب استفاده از روغن زیتون باشید. به دلیل این‌که پرکالری شمرده می‌شود، در استفاده‌ی آن افراط نکنید.

روغن زیتون برای جوان‌سازی پوست

روغن زیتون برای جوان‌سازی پوست

بذر کنجد مناسب برای جوانی پوست

چربی که در کنجد وجود دارد منجر می‌شود تا منافذ باز سطح پوست مسدود شوند و به کاهش یافتن آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

سیب جوان‌کننده پوست صورت

در هنگام استفاده از رژیم برای ترمیم پوست صورت سیب را مهم بشمارید و آن را در میان وعده‌های خود جای بدهید. به دلیل این‌که حاوی کوستین و آنتی‌اکسیدان بسیاری می‌باشد که پوست را از آسیب در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

پرتغال برای جوان کنندگی پوست

وجود آب فراوان و ویتامین ث که برای رطوبت پوست کمک می‌کند، در پرتغال باعث شده که در هنگام رژیم برای ترمیم پوست صورت مهم شمرده شود و باعث تولید کلاژن گردد. استفاده از پرتقال باعث می‌شود که پوست سالمنگه‌داشته شود و از پیری آن پیشگیری می‌کند.

احتمال کاهش سرطان پوست با توت ‌فرنگی

توت ‌فرنگی دارای ویتامین C می‌باشد که در برخی مواقع گزارش شده باعث کاهش خطر سرطان پوست می‌گردد.

احتمال کاهش سرطان پوست با توت ‌فرنگی

احتمال کاهش سرطان پوست با توت ‌فرنگی

سالمون محافظت محافظ پوست در برابر سرطان

اگر به ماهی علاقه دارید، بهتر است که مصرف آن را در رژیم برای ترمیم پوست صورت مهم بشمارید. ماهی سالمون منبع مؤثری از پایین جیوه می‌باشد و دارای چربی‌های امگا ۳ است. استفاده از آن می‌تواند باعث حفظ رطوبت موجود در پوست گردد و محافظ خوبی در برابر سرطان می‌باشد.

پیاز مفید برای پوست

پیاز فقط یک طعم‌دهنده برای انواع غذاها شناخته نمی‌شود. بلکه فواید بسیار دیگری دارد. پیازها منبع غنی‌ از کوستین هستند و به‌ عنوان آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شوند. استفاده از آن‌ها باعث می‌شود چین ‌و چروک در صورت دیرتر ظاهر شود. طبق مطالعات انجام ‌شده وجود پیاز و ویتامین‌های موجود در آن باعث می‌شود، پوست در رابطه با در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش و محافظت شود. به ‌همین دلیل پیاز را در تمامی وعده‌های غذایی خود بگنجانید و در رژیم برای ترمیم پوست صورت آن را ضروری بدانید.

پیاز مفید برای پوست

پیاز مفید برای پوست

در رژیم برای ترمیم پوست صورت بهتر است از استفاده غذاهایی اجتناب کرد؟

در ادامه این مبحث لیست کاملی از غذاهائی ذکر می‌شود که در راستای رژیم برای ترمیم پوست صورت باید از آن‌ها دوری کرد و مصرف آن‌ها را در وعده‌های غذایی کاملاً حذف کرد. اگر شما در تلاشید تا از طریق رژیم غذایی بهبود پوست صورت خود را به ارمغان بیاورید، اطمینان حاصل کنید که این غذاها در زندگی روزمره شما استفاده نشوند. در ادامه شرح مفصلی از این لیست اعضایی برای شما خواهیم داشت تا متوجه شوید بزرگ‌ترین دشمنان پوست و به ‌وجود آورنده مشکلات متعدد کدام موارد هستند.

الکل

این امری طبیعی است که الکل نمی‌تواند در دسته‌بندی برنامه‌های غذایی سالم و جای‌گذاری شود. به‌ غیر از این‌که استفاده از الکل در مقادیر زیاد باعث خماری می‌گردد، تأثیرات منفی بسیاری بر روی پوست نیز می‌گذارد. حتما می‌دانید که استفاده از الکل باعث به وجود آمدن علائمی همچون سردرد، سرگیجه و کسالت می‌گردد.

دلیل به وجود آمدن این علائم کم‌آبی سلولی در بدن شناسایی ‌شده است. ظاهر امر بعد از استفاده از الکل نشان می‌دهد که کم‌ آبی بدن از طریق استفاده الکل باعث به وجود آمدن سردرد، سرگیجه و کسالت می‌گردد.

الکل

الکل

در نهایت هنگامی‌که سلول‌های پوست از وجود آب محروم باشند، رنگ پوست سفید مایل به خاکستری می‌گردد و پوست کیفیت خود را از دست می‌دهد. قند مواد اصلی تشکیل ‌دهنده الکل شناخته ‌شده است و وجود قند در الکل باعث به وجود آمدن آکنه‌ی بسیار می‌گردد. تا به این ‌جای امر مشخص است که الکل بسیار مضر است و باید آن را در رژیم برای ترمیم پوست حذف کنید.

اما اگر علاقه‌مند به استفاده از آن هستید گاه به گاه استفاده از یک لیوان شراب مانعی ندارد. اما لازم است بدانید بعد از استفاده از هر لیوان آن باید آب بنوشید تا بتواند اثرات مضر آن را در بدن خنثی کند و کم‌آبی بدن را جبران کند.

سوشی

علت این‌که سوشی توانسته به ‌عنوان مواد مضر در رژیم برای ترمیم پوست شناخته شود، این است که میزان زیادی نمک و برنج در آن می‌باشد که هر دوی این دو گزینه تأثیرات منفی برای پوست به ارمغان می‌آورند. استفاده زیاد نمک باعث می‌شود که آب پوست جذب شود.

در نهایت درخشندگی و براق بودن پوست از بین خواهد رفت و پوست ظاهری مرده به خود می­گیرد. به ‌غیر از آن برنج نیز باعث شکستگی پوست می‌گردد. استفاده از غذاهای شور در رژیم برای ترمیم پوست صورت باعث می‌شود، مایعات در بدن حفظ شوند و در نهایت احتباس مایعات باعث به وجود آمدن پوست پف‌کرده و بدون کیفیت می‌شود.

سوشی

سوشی

برنج

حتما تعجب می‌کنید که نام برنج را در لیست منع مصرف برای رژیم ترمیم پوست ببینید. اگر چه استفاده از برنج غذای سالمی باشد، اما حتما دلایلی پشت استفاده از آن پنهان است که می‌تواند برای پوست مضر باشد.

استفاده بسیار از برنج می‌تواند داری مولکول‌هایی به نام محصولات نهایی گلیکاسیون باشد. این مولکول‌ها با نامه گلیکاسیون پیشرفته شناخته می‌شوند و به ‌مرور سبب بروز آکنه و لک‌های مختلف بر روی سطح پوست می‌شوند. شاخص گلیسمی برنج در مقیاس‌ها بسیار بالا می‌باشد و از دسته غذاهای شناخته می‌شود که با GL بالا باعث شکنندگی کلاژن می‌گردد و در نهایت تحریکات و خشکی پوست با استفاده از برنج بروز پیدا می‌کنند و بر روی ظاهر پوست تاثیر ­می­گذارد.

برنج

برنج

شیر

یکی دیگر از مواد غذایی جنجالی که باید در رژیم برای ترمیم پوست صورت از آن اجتناب کرد شیر می‌باشد. شیر پاستوریزه ای که از فروشگاه‌ها تهیه می‌گردد، به واسطه گاوهای مزارع دوشیده شده ‌است. این گاوها یا باردار می‌باشند یا تازه گوساله زایمان کرده‌اند.

به ‌همین دلیل شیری که از فروشگاه‌ها تهیه می‌شود، میزان زیادی هورمون‌های بارداری دارد. هورمون‌های بارداری گاوها آثار مضری بر روی پوست می‌گذارد و هر بار که از این شیرها استفاده می‌کنید، میزان زیادی استروژن در بدن دریافت می‌کنید که این می‌تواند باعث به وجود آمدن قرمزی و لکه‌های تیره بر روی پوست کرده‌اند.

علت اصلی وجود این لکه‌ها عدم تعادل میزان هورمون‌های بدن می‌باشد که سبب شکستگی پوست می‌شود و همانند بانوان باردار که دچار لک‌های زایمان می‌شوند، باعث به وجود آمدن رلک هایی در روی صورت می‌گردد. البته بهتر است بدانید که استفاده از شیر برای آقایان نیز می‌تواند اثرات منفی بر روی بدن آن‌ها بگذارد. به دلیل این‌که وجود هورمون‌های بارداری باعث تغییر دادن هورمون‌های بدن آقایان نیز می‌گردد.

شیر

شیر

حال چاره اصلی برای استفاده از شیر این است که آن را از گاوهای ارگانیکی که از مزرعه محلی استفاده می‌کنند، بگیرید و استفاده کنید. گاوهایی که علف می‌خورند می‌توانند شیر مفیدی داشته باشند و به‌ همین دلیل در هنگام خرید مطمئن باشید از جایی خرید کنید که ارگانیک باشد.

غلات

اغلب افراد تصور می‌کنند که غلات که شامل گندم سبوس‌دار و سایر موارد می‌شود، گزینه مناسبی برای صبحانه می‌باشد. اما اغلب غلات دارای مواد اصلاح ‌شده ژنتیکی هستند و در آن‌ها موادهای شیمیایی و قندهای مصنوعی استفاده شده ‌است. بدن انسان نمی‌تواند این دسته از مواد غذایی را هضم کند. اگر استفاده از غلات برای شما امری واجب است، به مواد تشکیل ‌دهنده آن نگاهی بیندازید. اگر در هر وعده غلاتی که دارای کمتر از ۵ گرم قند می‌باشد را استفاده کنید، مشکلی رخ نخواهد داد.

گوشت‌های فرآوری شده

اغلب گوشت‌هایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، دارای درصد بالای سدیم، شکر و نمک می‌باشند. اگر شخص میزان زیادی سدیم در طول روز استفاده کند، باعث خشکی پوست می‌گردد و در نهایت چین‌ و چروک بسیاری در سطح پوست صورت آشکار می‌شود.

قند باعث شکنندگی و نمک باعث پف در صورت می‌شود و وجود چین‌ و چروک این  ۳ ترکیبی خطرناک باعث به وجود آمدن پوستی کسل و پیر و شکنندهمی­شوند. در نهایت پوست صورت کیفیت بسیاری نخواهد داشت و همین امر در رژیم برای ترمیم پوست صورت استفاده از گوشت‌های فرآوری شده را کنار بگذارید.

آب‌میوه

استفاده از آب‌میوه‌ها به نسبت نوشابه‌ها سالم‌تر شناخته شده ‌است. اما در هر صورت میزان زیادی قند در آن‌ها وجود دارد. وجود قند در تخریب کلاژن پوست و تجزیه آن نقش منفی دارد و سبب آسیب‌های میکروسکوپی می‌گردد. در نهایت وجود آکنه بر روی سطح پوست از طریق آن بیشتر می‌شود. برای این‌که آب‌میوه سالم استفاده کنید، اسموتی ها را بنوشید.

شکر

غیر از این‌که شکر می‌تواند به کلاژن آسیب برساند، میزان سطح انسولین را بیشتر می‌کند. از نظر علمی این نکته به اثبات رسیده ‌است که افزایش یافتن سطح انسولین می‌تواند باعث شکنندگی پوست در نواحی مختلف علی‌الخصوص صورت شود. غذاهایی که میزان زیادی شکر دارند، شاخص GI برای آن‌ها بالا می‌باشد. این غذاها شامل میوه‌ها، برنج و نان سفید می‌شوند و در نهایت تجزیه کلاژن اتفاق می‌افتد.

سخن آخر

برای این‌که بتوانید زندگی سالمی داشته باشید و از پوست خود در برابر آسیب‌های مختلف پوستی محافظت کنید، استفاده از رژیم برای ترمیم پوست صورت ضروری مهم شمرده می‌شود و برای این امر باید به تغذیه خود بسیار توجه کنید تا از چهره‌اش زیبا و شاداب بهره‌مند باشید. باید بدانید هر چیزی که در طول روز استفاده می‌کنید، می‌تواند تأثیراتی بر روی سطح پوست شما بگذارد.

پس این انتخاب شماست که از چه رژیم غذایی برای ترمیم پوست صورت خود استفاده کنید تا از آن محافظت کنید. البته ذکر این مطالب بر این مبنا نیست که هرگز نمی‌توانید یک لیوان نوشابه یا برشی کیک میل کنید. مهم‌ترین نکته در راستای سبک زندگی درست این است که اعتدال را در رژیم غذایی خود را لحاظ کنید.

بر اساس غذاهایی که در این مطلب عنوان کردی می‌توانید رژیم برای ترمیم پوست صورت را تنظیم کنیم و تلاش کنید که موارد مضر را کمتر مصرف کنید تا پوست بتواند بیشتر سالم بماند و بدون هیچ‌گونه عواقب دائمی از سلامت پوست بهره‌مند شوید.

سخن آخر

سخن آخر

اگر چه استفاده از رژیم غذایی غلط و نامتناسب با پوست شما باعث سلامتی پوست نمی‌گردد، اما می‌توانید از همین امروز به ‌سرعت در راستای رژیم برای ترمیم پوست صورت قدم بردارید و از مواد مغذی استفاده کنید. سپس می‌توانید از پوستی درخشان و شاداب لذت ببرید. امیدواریم که استفاده از این مطالب برای شما مفید و ارزنده بوده باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید