برای لاغری شکم چه بخوریم

رژیم برای ترمیم پوست صورت
رژیم برای ترمیم پوست صورت
2021/05/19
رژیم لاغری برای دختر 11 ساله
رژیم لاغری برای دختر ۱۱ ساله
2021/05/20
برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع برای لاغری شکم چه بخوریم آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم تا توضیحات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم که ببینیم، برای لاغری شکم چه بخوریم همچنین در خصوص راهکارهای مناسب برای لاغری شکم، مواد غذایی که بایستی به منظور پیشگیری از چاقی شکم مصرف نکنیم، صبحانه لاغرکننده، بهترین وعده مناسب برای شام و سایر سوالات دیگر که در این راستا برای شما مطرح می شود، مطالب کاملی را عنوان نماییم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاغری شکم با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم

آن چه در نوشتار برای لاغری شکم چه بخوریم بررسی می شود:

. برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

. راهکارهای مناسب به منظور کاهش وزن و لاغری شکم را نام ببرید؟

. از چه مواد غذایی به منظور جلوگیری از اضافه وزن بالا بایستی خودداری نماییم؟

. موادغذایی چربی سوز و مناسب برای لاغری شکم در وعده صبحانه را نام ببرید؟

. مناسب ترین نوشیدنی های ناشتا به منظور لاغری شکم را بیان نمایید؟

. پرفروش ترین قرص های مناسب یرای چربی سوزی و لاغری شکم را نام ببرید؟

. چه نان هایی به منظور از دست دادن وزن و جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم موثر است؟

. انواع میوه های مناسب به منظور لاغری شکم را نام ببرید؟

. چه مواد غذایی در وعده شام با هدف لاغری شکم موثر است؟ توضیح دهید.

. نتیجه گیری

 

برای لاغری شکم چه بخوریم

افرادی که با تجمع چربی های انباشته در ناحیه شکم همراه هستند، ممکن است تا به حال از رژیم ها و یا محصولات غذایی متنوعی به منظور لاغری شکم بهره برده باشند که به نتیجه اثربخشی دست نیافتند. بنابراین  در زیر چند خوراکی که می تواند در این راستا به شما کمک بسزایی نماید را معرفی می نماییم که عبارتند از:

برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم

دانه چیا:

یکی از موثرترین خوراکی هایی که به منظور از دست دادن چربی های شکمی به بیماران توصیه می شود، دانه چیا (chia) است. این دانه ها علاوه بر اسید چرب (ALA) حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که از تجمع چربی در این ناحیه جلوگیری می نماید. این دانه ها را می توانید به همراه ماست مخلوط کرده و در کنار وعده های غذایی میل نمایید و یا عسل و دارچین را نیز به آن افزوده و برای لاغری شکم از آن استفاده نمایید.

شکلات تلخ:

از دیگر خوراکی های که می تواند به حذف چربی شکمی در بیماران کمک شایانی نماید، استفاده از شکلات تلخ است. افزایش متابولیسم بدن از مزیت های این خوراکی به شمار می آید که به از دست دادن وزن اضافی کمک موثری می نماید.

این خوراکی اثربخش، در بردارنده فلاونوئید است و افرادی که از این محصول در برنامه رژیم غذایی خود استفاده می نمایند، دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. افرادی که به دنبال پاسخ برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، توصیه می نماییم که با مصرف سی الی چهل گرم شکلات تلخ هفتاد درصد در طی روز، با کاهش وزن قابل توجهی همراه می شوند.

روغن نارگیل:

افرادی که به دنبال از دست دادن چربی های شکمی هستند، لازم است که به مدت دوازده هفته از این خوراکی به همراه وعده های غذایی خود استفاده نمایند تا بعد از این زمان، حاصل اثربخش آن را در لاغری شکم مشاهده نمایند. اسید لوریک موجود در این روغن سبب می گردد که کالری موجود در آن پیش از آن که به چربی تبدیل گردد، در بدن فرد به انرژی تبدیل شود.

سیب زمینی آب پز:

این خوراکی علاوه بر خواص بسیار زیاد، حاوی مواد مغذی بسیاری است که علاوه بر لاغری شکم، به منظور بهبودی بدن فرد نیز بسیار موثر است. افراد با مصرف این محصول آب پز و سفید، به شکل طبیعی با احساس سیری مضاعفی همراه می شوند که این امر به کاهش وزن آن ها کمک شایانی می نماید. در صورتی که اجازه دهید تا این خوراکی بعد از جوشیدن کمی خنک تر شود، مقادیر بسیاری نشاسته مقاوم تولید می کند، ماده فیبر مانند که برای از دست دادن وزن بسیار تاثیرگذار است.

آووکادو:

از محصولات غذایی دیگر که در چربی سوزی شکم نقش بسیار موثری دارد را می توان به آووکادو اشاره کرد. زیرا چربی موجود در این میوه اشباع نشده است که این امر به خاص بودن و همچنین دسته بندی آن در گروه مواد غذایی سالم کمک به سزایی می نماید. این میوه نقش موثری در تقلیل کلسترول خون، از دست دادن چربی های پهلو و شکم و همچنین احساس سیری در فرد دارد.

گریپ فروت:

این میوه از برگزیده ترین خوراکی هایی است که به از دست دادن چربی های انباشته در ناحیه شکم کمک به سزایی می نماید. براساس مطالعات دوازده هفته ای انجام شده بر روی بیش از نود و یک نفر از افرادی که به دنبال پاسخ مناسب برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، مصرف نیمی از گریپ فروت تازه پیش از وعده های غذایی به از دست دادن سه و نیم پوند وزن معادل یک کیلو و ششصد گرم در بیماران کمک شایانی می نماید.

مصرف نیمی از این میوه به مدت نیم ساعت پیش از بعضی از وعده های غذایی در طی روز، احتمال دارد که شما حس سیری بیشتری نمایید و در نتیجه درصد کالری کلی پایین تری را استفاده نمایید.

کلیه خوراکی های نامبرده از محصولات غذایی مناسب برای لاغری شکم به شمار می آیند که افراد می توانند در برنامه رژیم غذایی خود از آن استفاده نمایند.

گریپ فروت:

گریپ فروت:

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره غذایی برای لاغری دیدن کنید.

راهکارهای مناسب به منظور لاغری شکم

در ادامه مقاله برای لاغری شکم چه بخوریم لازم است که در مورد راهکارهای مناسب به منظور از دست دادن تجمع چربی های انباشته در ناحیه شکم، مواردی را نیز بیان نماییم. برای لاغری شکم، بایستی بدانید که بزرگی و همچنین مقدار چربی شکم به ژنتیک، قدرت اراده و همچنین مقدار متابولیسم بدن و … بستگی دارد.

تدابیر و نگرش های متعددی به منظور از دست دادن و لاغری شکم وجود دارد که برای همه افراد یکسان نیست. درک این که کدام راهکار برای لاغری شکم مثمر ثمر است، از طریق آزمون و خطا معین می گردد که در افراد مختلف متغیر است. بنابراین موارد بیان شده در زیر راهکارهای مناسبی است که می تواند در این راستا به شما کمک زیادی نماید که عبارتند از:

مصرف پروتئین بیشتر

در هر گرم پروتئین تقریباً بین بیست و پنج تا سی درصد کالری در زمان هضم مواد غذایی سوزانده می شود، این در حالی است که بین شش تا هشت درصد از این کالری در کربوهیدرات ها روی می دهد. به عبارتی هر پنجاه گرم پروتئین به میزان برابر از کربوهیدرات ها معادل چهل و یک کالری بیشتر سوزانده می شود.

توجه نمودن به برچسب مواد غذایی

بهتر است از فهرست محصولات غذایی حاوی شربت ذرت با فروکتوز بسیار بالا و یا خوراکی های اشباع شده با گلوکز و هر مواد غذایی که برای تناسب اندام و همچنین تندرستی بدن شما زیان آور است، خودداری نمایید.

توجه نمودن به برچسب مواد غذایی

توجه نمودن به برچسب مواد غذایی

انجام تمرینات نشسته

براساس تحقیقات صورت گرفته، در صورتی که تمرین انجام فعالیت آن به شکل خوابیده و یا نشسته باشد، تقریباً تا حدود سی درصد کالری بیشتری را می سوزاند که این امر به لاغری شکم کمک به سزایی می نماید. بهتر است که در ادامه فعالیت های ورزشی از ترکیب تمرینات بالاتنه و همچنین پایین تنه نیز استفاده نمایید.

بالا بردن میزان فعالیت های روزانه

انجام هر فعالیت بدنی، ولو آن هایی که از انجام آن ممانعت می نمایید نظیر مرتب کردن انباری و یا منزل، باغچه کاری و یا غیره؛ همچون فرصتی مناسب برای سوزاندن چربی به شمار می آید که می تواند به منظور از دست دادن تجمع چربی های انباشته شکمی گزینه مناسبی به شمار آید.

به این ترتیب طی کردن یک در میان پله ها می تواند فرصت خوبی برای انجام تحرک بیشتر به حساب آید. البته در این راستا تماشا کردن فیلم های ورزشی سبب می شود که از نظر روانی و همچنین ذهنی، شما آمادگی انجام فعالیت های جسمی را پیدا کنید.

شکست رکورد شخصی

بهتر است که در انجام تمرینات ورزشی با خود رقابت نمایید. به منظور از دست دادن چربی های شکمی لازم است که انجام تمرینات ورزشی را به خاطر بسپارید و برای رکورد کوتاهتر، فعالیت خود را بیشتر کنید.

شکست رکورد شخصی

شکست رکورد شخصی

قطع مصرف کربوهیدرات ها

براساس پژوهش های انجام شده، آقایانی که مقدار کربوهیدرات مصرفی روزانه خود را تا هشت درصد کاهش می دهند، به مراتب هفت لیتر چربی انباشته بدن خود را به تدریج از دست می دهند که ادامه این امر در طی چهل و دو روز به دو پوند ماهیچه در بدن تبدیل می شود.

مصرف محصولات غذایی با فیبر بالا

مواد غذایی با فیبر بالا جزئی از کربوهیدرات های خوب به شمار می آیند که بخش وسیعی از آن ها فضای معده فرد را در بر می گیرد. این امر به فرد کمک می کند که علاوه بر حس سیری، از موادغذایی کمتری نیز استفاده نماید و در نتیجه به تدریج با کاهش وزن همراه شود. از مناسب ترین مواد غذایی فیبردار می توان به لوبیا و سایر حبوبات دیگر اشاره کرد.

مصرف سالاد به همراه سرکه و آب لیمو

طبق پژوهش های انجام شده، محصولات غذایی اسیدی همچون آب لیمو و سرکه همراه با سالاد می تواند نقش موثری در چربی سوزی بدن داشته باشد و در نتیجه سبب بالا رفتن سوختن کربوهیدرات های موجود در مواد غذایی گردد.

حذف نکردن وعده هایی اصلی مواد غذایی

مصرف نکردن مواد غذایی در طولانی مدت سبب کاتابولیک شدن بدن فرد می شود. به این معنا که برای فراهم کردن انرژی بافت ماهیچه ها اقدام به خرد شدن می نمایند و به این ترتیب از چربی ها محافظت می نماید.

حذف نکردن وعده هایی اصلی مواد غذایی

حذف نکردن وعده هایی اصلی مواد غذایی

وزنه زدن

در صورتی که در انجام فعالیت های ورزشی تنبلی می نمایید، تنها ده دقیقه وزنه زدن در طی روز و همچنین انجام آن سه بار در هفته در برنامه روزانه به از دست دادن چربی های انباشته بدن کمک به سزایی می نماید. براساس پژوهش های انجام شده، هفته ای نیم ساعت تمرینات وزنه، تقلیل مضاعفی در اندازه دور کمر بسته به سایر متغیرهای دیگر دارد. همچنین سعی کنید که در زمان بهره مندی از تردمیل، دویدن و یا راه رفتن از سطح شیبدار استفاده نمایید.

مصرف مرتب صبحانه

براساس مطالعات انجام شده، مقدار اضافه وزن در اشخاصی که به صورت منظم صبحانه میل می نمایند، در برابر افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند، کمتر خواهد بود. متخصصین تغذیه بر این باورند که مصرف مرتب صبحانه به تنظیم میزان هورمون انسولین خون و همچنین گرسنگی کمک زیادی می نماید.

مصرف مرتب صبحانه

مصرف مرتب صبحانه

پرهیز از مواد غذایی فرآوری شده

معمولاً این محصولات غذایی، کربوهیدرات های فرآوری شده ای هستند که خیلی سریع میزان گلوکز خون را افزایش می دهند و در نتیجه توانایی بدن فرد را در سوزاندن چربی کمتر می نمایند.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده به عنوان راهکارهایی برای لاغری شکم چه بخوریم بهتر است که کلسیم و بادام زمینی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم و همچنین از میان وعده های مناسب استفاده نماییم تا سبب کنترل متابولیسم بدن گردد. در ادامه نوشتار برای لاغری چه بخوریم، مواد غذایی ممنوعه را بیان می کنیم. با ما باشید.

مواد غذایی که برای پیشگیری از چاقی شکم نبایستی مصرف نماییم

شاید از برنامه رژیم غذایی سالم و یا فعالیت های ورزشی سخت پیروی می نمایید اما تغییری در ناحیه شکم خود مشاهده نکرده اید که در این راستا می طلبد تا شما از مصرف برخی از محصولات غذایی خودداری نماید که عبارتند از:

۱)    مصرف نوشابه را از برنامه غذایی خود حذف نمایید، حتی نوشابه هایی که میزان سوخت و ساز بدن را نیز کاهش داده و سبب جذب چربی نیز می شوند.

۲)    از مصرف آدامس خودداری نمایید زیرا این امر سبب می شود که مغز به شکم شما سیگنال های اشتباهی را ارسال نماید که نشاندهنده مصرف مواد غذایی باشد. از سویی، جویدن آدامس سبب می گردد که اسید معده بیشتر ترشح شده و شما با حس گرسنگی مضاعفی همراه شوید.

۳)    از شکر و همچنین نمک کمتری در برنامه رژیم غذایی خود استفاده نمایید. به خصوص اگر دارای فشار خون بالا هستید. مصرف مواد غذایی سدیم دار علاوه بر این که برای سلامتی بدن زیان آور است، از حذف شدن چربی های انباشته در ناحیه شکم نیز خودداری می نماید.

۴)    پرهیز از مواد غذایی فست فودی، به دلیل این که فست فودها مملو از کالری هستند و اختلالات متعددی را برای حفظ سلامتی بدن به همراه می آورند، بهتر است که از خوردن آن ها خودداری نمایید. زیرا مصرف این مواد غذایی پرکالری و چرب سبب بیشتر شدن تجمع چربی های شکمی نیز می شود.

پیشگیری از چربی های شکمی

۵)    به منظور پیشگیری از چربی های شکمی بهتر است که مصرف سس مایونز را از برنامه غذایی خود حذف نمایید زیرا این محصول دارای هشتاد درصد چربی است که می تواند در بیشتر شدن چربی های شکمی تاثیرگذار باشد.

پیشگیری از چربی های شکمی

پیشگیری از چربی های شکمی

۶)    سیب زمینی سرخ شده سبب جذب چربی های اشباع شده در بدن می شود. این چربی ها بر روی کارکرد مغز شما اثر می گذارد به شکلی که شما قادر نخواهید بود تشخیص دهید که چه مقدار از این مواد غذایی را مصرف نموده اید.

۷)    پرهیز از مصرف بستنی، زیرا این خوراکی مملو از گلوکز بوده و سبب تجمع چربی شکمی نیز می شود که از جمله زیان آور ترین چربی های بدن به شمار می آید.

۸)    مواد غذایی نفاخ را از برنامه غذایی خود حذف کنید. زیرا سبب بزرگتر شدن شکم می شود.

۹)    از مصرف بیسکویت های فاقد شکر نیز خودداری نمایید زیرا این محصول تنها برای افراد دیابتی مناسب است.

کلیه مواد غذایی نامبرده از محصولاتی هستند که به منظور پیشگیری از چاقی شکم بایستی از مصرف آن خودداری نماییم.

خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده شکم در وعده صبحانه

اگر به دنبال جواب برای لاغری شکم چه بخوریم هستید، آغاز یک صبحانه چربی سوز می تواند در حذف تجمع چربی، مثمر ثمر باشد. زیرا مصرف خوراکی اشتباه سبب میل بیشتر فرد به مصرف کالری و میان وعده می شود و در نتیجه فرد در ابتدای روز با حس گرسنگی مضاعفی همراه می شود.

از سویی، مصرف صبحانه مناسب برای لاغری شکم به وی کمک می کند تا در وعده ناهار با حس سیری بیشتری همراه باشید و به آسانی وزن قابل توجهی را از دست دهید. به این ترتیب مواد غذایی سالم به شرح زیر دسته بندی می شوند:

خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده شکم در وعده صبحانه

خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده شکم در وعده صبحانه

تخم مرغ:

قطعاً می توان بیان کرد که تخم مرغ به عنوان یک صبحانه کامل، چربی سوز و سرشار از مواد غذایی است که می تواند در لاغری شکم در افراد تاثیرگذار باشد. این خوراکی مملو از مواد معدنی نظیر ریبوفلاوین و سلنیوم، پروتئین و همچنین ویتامین هاست. دارا بودن پروتئین بالا در تخم مرغ سبب تقلیل اشتها و در نتیجه کاهش وزن در فرد می شود.

جوانه گندم:

از دیگر مواد غذایی سالم که به لاغری شکم در فرد کمک شایانی می نماید، می توان به جوانه گندم اشاره کرد. این خوراکی از ترکیب های هسته گندم است که در بر دارنده ویتامین ها و همچنین مواد معدنی نظیر تیامین، منگنز و سلنیوم است.

علاوه بر این، ترکیب فوق به دلیل دارا بودن فیبر بالا یکی از مناسب ترین وعده های غذایی برای لاغری شکم به شمار می آید. براساس مطالعات صورت گرفته، رژیم فیبر بالا به منظور از دست دادن وزن، گزینه مناسبی محسوب می شود و از همه مهمتر، این افراد بعد از مصرف آن با گلوکز خون پایدارتری نیز همراه می شوند.

موز:

برای افرادی که به دنبال موضوع برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، موز را به شما توصیه می نماییم. زیرا علاوه بر کالری پایین، از فیبر بالایی نیز برخوردار است که خالی شدن معده را کاهش می دهد. این میوه گزینه مناسبی برای غلات صبحانه قندی محسوب می شود.

متخصصین تغذیه معتقدند که فراهم کردن فیبر بدن به روش مصرف سبزیجات و همچنین میوه ها ارتباط مستقیمی با از دست دادن وزن دارد. این میوه منبع مناسبی از نشاسته های مقاوم هستند که در روده کوچک و همچنین معده گوارش نمی شوند. زیرا براساس پژوهش های صورت گرفته، این نشاسته ها در کاهش مواد غذایی دریافتی و حذف تجمع چربی های انباشته در ناحیه شکم، کمک شایانی می نماید.

موز:

موز:

ماست:

از دیگر صبحانه هایی که در از دست دادن وزن نقش مهمی را ایفا می کند، می توان به ماست اشاره کرد. به خصوص ماست های یونانی که از خوراکی های با پروتئین بالا به حساب می آیند و برای شروع لاغری در وعده صبحانه بسیار تاثیرگذار است. متخصصین تغذیه یک کاسه ماست یونانی با مخلوطی از دانه چیا، توت ها و یا جوانه گندم را صبحانه مناسبی برای لاغری شکم معرفی می نمایند که سرشار از مواد مغذی است.

اسموتی:

علاوه بر آماده شدن سریع و آسان اسموتی ها می توان به سرشار بودن از مواد مغذی موجود در آن اشاره کرد که به پروسه لاغری کمک زیادی می نماید. برای از دست دادن وزن، بهتر است که آن را با میوه ها و همچنین سبزیجات کم کالری ترکیب نمایید تا از این طریق با فیبر بالا حس سیری مضاعفی داشته باشید و یا در ترکیب آن از پروتئین های بالا نظیر دانه ها، آجیل و یا پودر پروتئینی نیز اضافه نمایید تا میل به مصرف مواد غذایی را تا حد زیادی در شما کاهش دهد.

بنابراین در صورتی که ترکیبات اسموتی ها با خوراکی های دارای کالری بالا همراه شده باشد، می تواند بعد از مصرف به یک بمب کالری در بدن تبدیل شود. در تهیه اسموتی کاهش وزن، می توان از یک فنجان شیر، سبزیجات، یک فنجان توت فرنگی و همچنین دو قاشق دانه چیا استفاده کرد و آن ها را با هم مخلوط نماییم تا ترکیبی یک دست به دست آید.

توت ها:

از انواع توت ها می توان به تمشک، بلوبری، توت فرنگی و توت سیاه اشاره کرد. زیرا مملو از مواد غذایی هستند. شما با مصرف توت، علاوه بر دریافت کمترین کالری به بدن، مواد مغذی بسیاری را به بدن خود وارد می نمایید. این میوه، مواد معدنی و همچنین ویتامین های بسیاری را برای بدن تامین می نماید که سبب تقلیل گرسنگی در فرد می شود. شما با افزودن اوتمیل، اسموتی و یا ماست برای صبحانه می توانید کاهش وزن چشمگیری را به خصوص در ناحیه شکم تجربه نمایید.

قهوه:

مصرف یک فنجان قهوه به دلیل کافئین موجود می تواند در وعده صبحانه به منظور لاغری شکم بسیار مناسب باشد و به چربی سوزی و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن نیز کمک شایانی نماید. طبق مطالعات انجام شده، استفاده از قهوه سبب افزایش سیزده درصدی متابولیسم بدن و در نهایت خرد شدن چربی ها می شود. مصرف قهوه در طولانی مدت در وعده صبحانه می تواند سبب نظارت بر روی وزن شما شود.

کیوی:

این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین c و k و همچنین منبع مناسبی از فیبر است. افرادی که از این میوه در طی روز استفاده می نمایند، به تدریج با تقلیل اشتها همراه می شوند که این امر منجر به کاهش وزن و همچنین لاغری شکم و پهلو در فرد می شود. پکتین، فیبر مخصوصی است که در کیوی موجود است و مطالعات حاکی از افزایش حس سیری، افت اشتها و همچنین لاغری شکمی را به همراه دارد.

کیوی ملین طبیعی است که به تحریک حرکات دستگاه گوارش کمک شایانی می نماید. در وعده صبحانه برای لاغری شکم چه بخوریم بهتر است که یک عدد کیوی را به اسموتی و یا ماست خود بیفزایید تا بتوانید علاوه بر حس سیری تا وعده ناهار با کاهش چربی شکمی نیز همراه شوید.

چای سبز:

کلیه مطالعات صورت گرفته حاکی از چربی سوزی چای سبز دارد. استفاده روزانه سه عدد کپسول های حاوی چای سبز بعد از گذشت نیم ساعت تا هفده درصد چربی سوزی را در فرد افزایش می دهد. عصاره چای سبز سوخت و ساز و همچنین چربی سوزی را در طی شبانه روز تا چهار درصد بالا می برد.

اوتمیل:

از دیگر مواد غذایی که در لاغری شکم در وعده صبحانه می تواند اثربخشی موثری داشته باشد می توان به اوتمیل اشاره کرد. زیرا انتخابی سالم و همچنین لذیذ است. جو دوسر از پروتئین و فیبر بسیار بالایی برخوردار است اما کالری پایینی دارد که می تواند بر روی میزان وزن شما و همچنین اشتهای شما تاثیرگذار باشد. بتاگلوکان موجود در جوی دوسر علاوه بر سلامت قلب بر روی دستگاه ایمنی بدن نیز اثر گذار است.

فیبر موجود در این خوراکی سبب ایجاد تعادل در گلوکز خون و همچنین جلوگیری از افزایش آن و در نهایت مانع از حس گرسنگی در فرد می شود. برای برخورداری از یک صبحانه چربی سوز شما می توانید یک فنجان اوتمیل طبخ شده را به همراه یک قاشق غذاخوری پودر دانه کتان، انواع توت ها و یک مشت بادام مخلوط نموده و سپس آن را میل کنید.

دانه کتان:

این خوراکی سرشار از فیبر ویسکوز است که با جذب آب، حالت ژل مانند را به خود می گیرد. فیبر حاصل از تخم کتان برای آهسته شدن گوارش در افراد مثمر ثمر است. زیرا با کاهش سرعت خالی شدن معده در فرد سبب کاهش اشتها و در نتیجه دریافت کالری کمتر در فرد می شود. به شیوه های متعدد می توان از تخم کتان استفاده نمود، به این صورت که افزودن پودر آن در اسموتی و یا آب می تواند تاثیرات قدرتمندی را بر روی وزن و همچنین نظارت اشتها به همراه داشته باشد.

آجیل:

یکی از مناسب ترین محصولات غذایی که در لاغری فرد نقش مهمی دارد، آجیل ها می باشند. زیرا تعادل مناسبی از پروتئین، فیبر و همچنین چربی های سالم است که ارزش افزودن آن به وعده صبحانه را داراست. براساس پژوهش های انجام شده بر روی صد و شصت و نه نفر در مدت یک سال، حاکی از آن است که افزودن آجیل به برنامه رژیم غذایی مدیترانه ای به شکل قابل توجهی به کاهش میزان چربی موجود در ناحیه شکم کمک شایانی می نماید.

نکته مهم این است که آجیل ها از تراکم کالری بسیار بالایی برخوردار هستند که بایستی هر فرد در وعده صبحانه تقریباً بیست و هشت گرم میل نمایید تا از این طریق کالری دریافتی شما در طی روز افزایش نداشته باشد.

لازم است که انتخاب شما به منظور کاهش لاغری شکم انتخاب آجیل های دارای کربوهیدرات کم باشد. در پاسخ برای لاغری شکم چه بخوریم لازم است که آجیل ها را به پنیر کاتیج، ماست و یا گرانول خانگی بیفزایید تا به این صورت بتوانید یک صبحانه مقوی و سالمی را به منظور دستیابی به وزن نرمال به دست آورید.

آجیل:

آجیل:

کلیه محصولات خوراکی نامبرده از مواد غذایی هستند که می توانند گزینه مناسبی برای چربی سوزی و لاغری شکم در وعده صبحانه برای شما محسوب گردند. آغاز روز با محصولات مغذی سبب می شود که شما تفاوت هایی را در طی روز به منظور دستیابی به لاغری شکم به ارمغان آورد. البته بایستی خاطر نشان شویم که علاوه بر صبحانه لاغرکننده، شما باید در روز نیز از برنامه رژیم غذایی کم کالری که در از دست دادن چربی های انباشته شکم به شما کمک زیادی می نماید نیز استفاده کنید.

بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری شکم

در ادامه مطلب برای لاغری شکم چه بخوریم بهتر است که در خصوص بهترین نوشیدنی ناشتا که به از دست دادن چربی شکم کمک به سزایی می نماید نیز اشاره نماییم. برخی از افراد سعی می کنند که به شکل کلی برای کاهش وزن سریع مصرف وعده اصلی و مهم غذایی صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف نمایند.

بهره مندی از آب لیمو نیم ساعت پیش از غذا به شکلی که یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و آن را میل نمایید، می تواند علاوه بر کاهش وزن در درمان یبوست نیز مثمر ثمر باشد. از دیگر تاثیرات نوشیدنی فوق می توان به:

۱)    افزایش جذب آهن ۲) بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن ۳) افزایش یون سیترات در بدن که این امر از بروز سنگ کلیه در بدن فرد جلوگیری می نماید. ۴) شفافیت، شادی و نشاط پوست

اشاره کرد که از اثرات این معجون فوق العاده به حساب می آید. به طور کلی تمامی نوشیدنی ها دارای جایگاه مخصوصی در برنامه رژیم لاغری افراد می باشند. زیرا علاوه بر این که تامین کننده آب ضروری بدن هستند، در برطرف کردن رفع خستگی نیز می توانند تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد مانند شیر، آب، شیر سویا، آب میوه طبیعی، قهوه و ….

مناسب ترین شیوه برای دستیابی به وزن مناسب و ایده آل

مناسب ترین شیوه برای دستیابی به وزن مناسب و ایده آل، استفاده از نوشیدنی های چربی سوز همراه با انجام تمرینات ورزشی مناسب است. زیرا هر دو مکمل یکدیگر هستند. این سری از نوشیدنی ها سبب حس سیری و همچنین متابولیسم بدن در فرد می شوند و در از دست دادن سموم بدن و تسریع آبرسانی در فرد کمک شایانی می نمایند.

از مفید ترین نوشیدنی برای لاغری شکم به صورت ناشتا می توان به چای سبز اشاره کرد. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هستند که سبب رها شدن بافت های چربی در ناحیه شکم گردیده و علاوه بر این، باعث تسریع چربی سوزی کبد نیز می شود.

براساس مطالعات صورت گرفته، اشخاصی که در طی دوازده هفته از این نوشیدنی با غلظت بسیار بالا استفاده می نمایند، به شکل میانگین تا حدود سه و نیم کیلوگرم نسبت به سایر افرادی که از این نوشیدنی چربی سوز استفاده می نمایند، با کاهش وزن و لاغری شکم همراه می شوند.

نوشیدنی سالم دیگر آب، در از دست دادن کالری و همچنین تقلیل استفاده از وعده های غذایی و در نهایت حذف چربی ها کمک مهمی می نماید. در ادامه مبحث برای لاغری شکم چه بخوریم نوشیدنی های ویژه نظیر چای زنجبیل، چای سبز و قهوه می تواند به تقویت میزان متابولیسم بدن و کاهش گرسنگی و بالا بردن حس سیری کمک شایانی نماید که تمامی این موارد در کنار هم به از دست دادن تجمع چربی های انباشته در بدن کمک بسیاری می نماید.

مناسب ترین شیوه برای دستیابی به وزن مناسب و ایده آل

مناسب ترین شیوه برای دستیابی به وزن مناسب و ایده آل

زنجبیل و تاثیر آن  بر لاغری

این ماده غذایی که به عنوان یک چربی سوز شگفت انگیز به حساب می آید، سبب افزایش دمای بدن می شود. ترکیبات ترموژنی به کار برده شده در این ماده، کلیه چربی های انباشته در ناحیه شکم را به تدریج از بین می برد.

همان طور که می دانید، تجمع چربی های ناحیه شکم بیشتر بر اثر استرس، کم تحرکی و اختلالات هورمونی در بدن فرد به وجود می آید که در این راستا نوشیدنی چای زنجبیل به صورت ناشتا برای کاهش وزن به عنوان مناسب ترین لاغری به حساب می آید که سبب توقف تولید هورمون کورتیزول در بدن می شود.

برای آماده کردن این نوشیدنی، دو گرم زنجبیل رنده شده را در مقدار کمی آب جوش مخلوط کرده و برای طعم دار کردن، مقدار کمی عسل را به آن اضافه می کنیم و آن را به صورت ناشتا میل می نماییم.

تهیه نوشیدنی دیگر که به منظور از دست دادن چربی های اطراف شکم و پهلو می توان به شما توصیه نمود:

(نصف آب لیموی تازه + یک تکه زنجبیل + یک قاشق غذاخوری زیره + یک قاشق غذاخوری شربت افرا + چهار فنجان آب جوش + مقدار کمی زیره + زنجبیل) است.

افرادی که به دنبال برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، می توانند از این نوشیدنی به مدت چهارده روز و به مقدار یک لیوان پیش از خواب و همچنین یک لیوان ناشتا میل نمایند تا اثربخشی آن را بر روی لاغری شکم مشاهده نمایند.

بنابراین علاوه بر نوشیدنی های تاثیرگذار در لاغری شکم محصولات غذایی دیگری همچون خیار، کرفس و … مناسب ترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری شکم به شمار می آیند زیرا سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن در فرد می شود. از بهترین نوشیدنی های دیگر برای کاهش وزن می توان به نوشیدنی موز اشاره کرد که می توان در برنامه روزانه رژیم غذایی خود از آن استفاده نمود. به منظور تهیه این معجون:

تهیه نوشیدنی دیگر که به منظور از دست دادن چربی های اطراف شکم و پهلو می توان به شما توصیه نمود:

تهیه نوشیدنی دیگر که به منظور از دست دادن چربی های اطراف شکم و پهلو می توان به شما توصیه نمود:

(یک عدد پرتقال + یک عدد موز + دو قاشق غذاخوری آب پنیر + یک دوم قاشق چایخوری پودر زنجبیل + یک قاشق غذاخوری دانه کتان+ یک قاشق چایخوری روغن گیاهی) را با هم ترکیب کرده و سپس آن ها را با هم میکس می نماییم. متخصصین تغذیه بهترین و مناسب ترین زمان استفاده از این نوشیدنی مقوی و مغذی را صبح ناشتا معرفی می نمایند که می تواند در از دست دادن چربی های انباشته ناحیه شکم مثمر ثمر باشد.

انواع نوشیدنی های ناشتا مناسب لاغری شکم و پهلو

نوشیدنی چای سبز

برای تهیه این نوشیدنی (یک عدد لیمو ترش + یک عدد چای سبز کیسه ای + برگ سبز یک چهارم فنجان)

نخست تی بگ چای سبز را در داخل نصف لیوان آب گرم قرار می دهیم و به مدت بیست و پنج دقیقه داخل یخچال می گذاریم. سپس به این ترکیب لیمو ترش، چای سبز، نعناع را می افزاییم و تی بگ چای سبز را بیرون می آوریم و مجدداً بیست و پنج دقیقه دیگر درون یخچال می گذاریم. نوشیدنی فوق از بهترین و موثرترین نوشیدنی ها برای لاغری شکم به حساب می آید که علاوه بر طعم فوق العاده، تسکین کننده مناسب درد است.

۲)    یک تکه زنجبیل + دو قاشق غذاخوری آب پرتقال + دو فنجان آب + یک قاشق غذاخوری عسل) ، برای تهیه این نوشیدنی لاغری ناشتا بهتر است که تکه های زنجبیل را به همراه مقداری آب به مدت پنج دقیقه بجوشانیم، بعد از سرد شدن، عسل و همچنین آب پرتقال را به آن بیفزاییم. شما این معجون را می توانید صبح ناشتا برای از دست دادن چربی های شکم و پهلو میل نمایید.

نوشیدنی چای سبز

نوشیدنی چای سبز

سرکه سیب طبیعی

۳)    نوشیدنی دیگری که در این راستا در کنار کاهش مصرف کربوهیدرات و استفاده روزی هشت لیوان آب کمک بسیاری می نماید، سرکه سیب طبیعی است که علاوه بر از کاهش وزن به دفع سموم بدن و همچنین برابر کردن قند خون در بدن فرد کمک مهمی می کند. برای تهیه این معجون لازم است که (یک قاشق غذاخوری سرکه سیب + یک قاشق غذاخوری آب لیمو + دو قاشق غذاخوری توت فرنگی) را با مقدار کمی عسل ترکیب نماییم و به مدت یک دقیقه آن را هم بزنید و سپس ناشتا آن را میل نمایید.

۴)    استفاده از عرق زیره به دلیل برطرف کننده اشتهای کاذب و چربی سوز موثر می تواند در حذف تجمع چربی های انباشته شکم نقش موثری را به همراه داشته باشد. مصرف آن در صبح ناشتا سبب افزایش میزان متابولیسم بدن می شود که نتیجه آن کاهش وزن را به همراه دارد. این نوشیدنی که عرق گیاهی به شمار می آید، با ترکیب آن با عرق لیمو ترش معجونی فوق العاده می شود که در لاغری شکم موثر است.

۵)    نوشیدنی دیگر آب کرفس است که در کاهش وزن و لاغری شکم تاثیرات موثری را بر جای می گذارد. این نوشیدنی فاقد کالری بوده و سبب می گردد که فرد با مصرف آن کمتر احساس گرسنگی نماید و در نتیجه علاوه بر کاهش وزن، با حذف چربی های شکم نیز همراه شود.

سرکه سیب طبیعی

سرکه سیب طبیعی

نوشیدنی زنجبیل، نعناع، لیمو و خیار

این معجون شگفت انگیز می تواند در مدت یک هفته با چهار کیلو کاهش وزن همراه شود. این نوشیدنی چربی سوز مقوی سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن شده و در انتها چربی های انباشته را تبدیل به انرژی می نماید. زیرا تمامی خوراکی های ترکیب شده در آن، سم زدای مناسب بدن هستند.

خیار باعث هیدراته شدن و آبرسان مناسب بدن است، نعناع باعث هضم مواد غذایی و لیموترش نیز سبب دفع سموم بدن می شود. برای تهیه این معجون یک عدد لیمو تازه + یک عدد خیار بزرگ + صد گرم زنجبیل + چند برگ نعناع تازه را به هشت فنجان آب اضافه می نماییم و در یخچال نگهداری می کنیم.

به این ترتیب از روز بعد روزی دو الی سه بار در طی روز از آن استفاده نمایید. (لازم به ذکر است که بعد از چهار روز استفاده، یک هفته استراحت داده و مجدداً به مدت چهار روز دیگر آن را میل نمایید).

تمامی نوشیدنی های نامبرده از معجون های لاغری هستند که مناسب افرادی است که به دنبال برای لاغری شکم چه بخوریم هستند. این افراد می توانند به عنوان میان وعده و یا به صورت ناشتا آن ها را میل نمایند تا از این طریق علاوه بر کاهش وزن، به از دست دادن تجمع چربی های انباشته ناحیه شکم کمک زیادی نمایند.

نوشیدنی زنجبیل، نعناع، لیمو و خیار

نوشیدنی زنجبیل، نعناع، لیمو و خیار

انواع قرص های چربی سوز شکم

در ادامه مقاله برای لاغری شکم چه بخوریم بهتر است که موثرترین قرص های چربی سوز شکم را برای شما معرفی نماییم. زیرا برخورداری از اندام ایده آل و همچنین تناسب اندام رویایی است که تمامی جوانان را درگیر خود کرده است. مکانیسم تاثیرگذاری مکمل ها به این صورت است که:

–       کاهش اشتها (حس سیری بیشتر که منجر به دریافت کالری کمتر در فرد می شود).

–       تقلیل جذب مواد مغذی (مانند افت جذب چربی، سبب تقلیل کالری دریافتی در بدن فرد نیز می شود).

–       ازدیاد سوزاندن چربی (سبب افزایش کالری مصرفی در فرد می شود).

با توجه به این مکانیسم، می توان در چربی سوزی بدن تاثیرات مثبتی را بر جای گذارد. بنابراین از قرص های لاغری می توان به:

۱)    گارسینیا کامبوجیا ۲) هیدروکسی کات ۳) کافئین ۴) ارلیستات ۵) عصاره قهوه سبز ۶) گلوکومانان ۷) عصاره چای سبز ۸) لینولئیک اسید

اشاره کرد که هر یک از آن ها با توجه به میزان دوز مصرفی در برنامه رژیم غذایی، عملکرد و تاثیر متفاوتی را به همراه دارند. نکته حائز اهمیت این است که افرادی که برای لاغری شکم چه بخوریم از این قرص های چربی سوز استفاده می نمایند، بهتر است که از یک برنامه رژیم غذایی مناسب و همچنین فعالیت های ورزشی مفید برای رسیدن به وزن ایده آل و نرمال نیز استفاده نمایند.

انواع قرص های چربی سوز شکم

انواع قرص های چربی سوز شکم

نان مناسب برای کاهش وزن

در اتنخاب تغذیه مناسب، نان پایه ثابت و ضامن سلامتی است. افرادی که از برنامه رژیم غذایی مناسب استفاده می نمایند، بایستی سعی کنند که از پرخاصیت ترین و بهترین نان ها برای کاهش وزن استفاده نمایند. طبق مطالعات انجام شده اشخاصی که نان های تیره رنگ را جایگزین نان های سفید در برنامه غذایی خود کرده اند، به مراتب کمتر با تجمع چربی های انباشته ناحیه شکم همراه هستند.

ارتباط عجیب و همچنین خواصی میان مصرف نان و شاخص توده بدنی بالا وجود دارد که در حقیقت نوع نان است که این ارتباط را ایجاد می نماید و همچنین فیبر و کربوهیدرات موجود در آن عامل اصلی در اضافه وزن و چربی انباشته در ناحیه شکم هستند.

نان های سفید تقریباً معادل دو واحد پروتئین بیشتری را در طی روز جذب بدن می نمایند که این عامل بیانگر افزایش BMI و تجمع چربی های ناحیه شکم و پهلو در فرد است. بهتر است بدانید که نان جو به عنوان یکی از نان های تیره است که برای رسیدن به وزن نرمال و ایده آل می تواند در این راستا کمک زیادی نماید.

جو

جو به عنوان یکی از غلات مفیدی به شمار می آید که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و به تنهایی غذای کاملی محسوب می شود. نان های جو دارای خاصیت های درمانی و همچنین غذایی بالایی هستند که این امر می تواند علاوه بر حفظ سلامتی بدن به کاهش وزن نیز در فرد کمک نماید. این نان ها به علت دارا بودن کربوهیدرات های پیچیده مانع از حس گرسنگی در فرد می شود و در نهایت کاهش وزن و لاغری را برای فرد به همراه دارد. از خاصیت های مهم نان جو می توان به:

۱)    کاهش کلسترول خون ۲) مناسب برای کم خونی ۳) درمان نرمی استخوان در کودکان ۴) جلوگیری از سفیدشدن مو

اشاره کرد. همچنین برای معالجه جراحت های بدخیم، می توانید این آرد را با زرده تخم مرغ ترکیب نموده و روی زخم خود بمالید. بنابراین مصرف نان های جو و سبوس دار می توانند در کاهش وزن و لاغری شکم در بیماران دارای اضافه وزن بالا نقش زیادی را ایفا نمایند.

انواع میوه های مناسب برای لاغری شکم

در پاسخ برای لاغری شکم چه بخوریم مصرف میوه ها نیز می تواند در این امر به از دست دادن چربی های انباشته در ناحیه شکم کمک شایانی نماید. چربی شکم بیشتر در ناحیه دور کمر تجمع می یابد که علاوه بر بیماری، می تواند دغدغه های متعددی را برای بیماران به همراه آورد.

تجمع چربی های انباشته در شکم، از دست دادن تناسب اندام و بروز دیابت نوع دو، فشار خون بالا و همچنین اختلال چربی کبد را نیز به مراتب افزایش می دهد. مناسب ترین شیوه لاغری و چربی سوزی شکم تعیین هوشمندانه فعالیت های ورزشی منظم و همچنین مصرف مواد غذایی سالم و فیبر دار است. میوه های مناسب عبارتند از:

خیار

این میوه کم کالری به عنوان یکی از خوراکی های موثر در چربی سوزی به شمار می آید. خیار مملو از فیبر خوراکی، مواد معدنی و همچنین ویتامین هاست که هر صد گرم آن تقریباً در حدود نود و شش درصد آب و چهل و پنج کالری نیز انرژی دارد.

هندوانه

از دیگر میوه های مفید باید به هندوانه اشاره کرد. زیرا این میوه دارای خواص متعددی است و بالغ بر نود و یک درصد آن را نیز آب در بر می گیرد. زمانی که قبل از وعده های اصلی غذایی هندوانه مصرف نمایید، معده شما بدون ورود کالری به بدن، حجم زیادی را می گیرد.

استفاده از این میوه به صورت میان وعده به شما کمک می کند تا مدت ها با حس سیری بیشتری همراه شوید. هندوانه به دلیل وجود ویتامین هایی نظیر B6، B1، C، منیزیم و پتاسیم به عنوان یک خوراکی موثر برای رژیم کم کالری و همچنین کم چربی به شمار می آید. براساس مطالعات انجام شده مصرف دو لیوان آب هندوانه در طی روز به مدت دو ماه می تواند وزن را بدون تغییر توده های عضلانی موجود در بدن کاهش دهد.

هندوانه

هندوانه

کرفس

برای برخورداری از شکمی لاغر، بایستی سبزیجاتی نظیر کرفس را به برنامه رژیم غذایی خود بیفزایید. از خاصیت های کرفس می توان به کالری پایین، فیبر بالا، ویتامین سی و همچنین کلسیم موجود در آن اشاره کرد که به تقلیل وزن کمک می نماید. متخصصین تغذیه توصیه می نمایند که برای شست و شوی دستگاه گوارش بهتر است که قبل از ناهار و یا شام نصف لیوان از این نوشیدنی مفید را میل نمایید.

آناناس

از دیگر میوه های چربی سوز قوی می توان به آناناس اشاره کرد. آناناس که به عنوان میوه ی استوایی محسوب می شود، شامل آنزیم بروملین است که دارای ویژگی ضد التهابی است. آنزیم بروملین، سبب سوزاندن پروتئین در بدن فرد می شود که این امر به لاغری شکم کمک زیادی می نماید.

بهبود وضعیت معده سبب کاهش نفخ معده و همچنین برخورداری از کمری لاغرتر در فرد می شود. منیزیم، ویتامین B6، تیامین، ویتامین C، فیبر و مس از خاصیت های موجود در آناناس است که دارای فواید بسیاری برای حفظ سلامتی بدن است.

گوجه فرنگی

انرژی موجود در این میوه تقریباً در حدود سی و سه کالری است. این میوه از ترکیب شناخته شده ی (oxo-ODA-9) تشکیل شده است که مصرف منظم آن به تقلیل چربی خون و همچنین کنترل آن کمک می نماید. ترکیب موجود در این میوه به اختلالات ریشه دار مرتبط با اضافه وزن بالا و همچنین چربی های انباشته در ناحیه شکم مبارزه می نماید.

سیب

از دیگر میوه های اثربخش در چربی سوزی و لاغری شکم می توان سیب را معرفی کرد. این میوه حاوی فلاونوئید، فیبر خوراکی، بتاکاروتن، فیتواسترول است که سبب ایجاد حس سیری و پیشگیری از پرخوری در بدن فرد می شود.

طبق پژوهش های انجام شده، بانوانی که در طی روز سه عدد سیب و یا بیشتر را میل می نمایند، با از دست دادن وزن بیشتری نسبت به سایر بانوان دیگر که از این میوه اثربخش استفاده نمی نمایند، همراه هستند. پکتین موجود در سیب به کاهش شاخص توده بدنی در فرد کمک زیادی می نماید.

میوه های حاوی پکتین همچون سیب به طور معمول نیاز بیشتری به جویدن دارند و زمانی که پکتین اسید در معده آن ها حل می شود، تبدیل به ماده ی ژل مانند می شوند که کلسترول و همچنین چربی خوراکی را تسخیر می نماید.

آووکادو

این میوه علاوه بر منبع غنی فیبر، حاوی اسیدهای غیراشباع چند پیوندی است که سبب می شود آن را به یک محصول غذایی بی نظیر برای پیشگیری از حس گرسنگی و همچنین تجمع چربی های انباشته تبدیل نماید. افرادی که به دنبال حذف چربی شکم هستند می توانند روزی نصف فنجان از این میوه را استفاده نمایند.

قارچ

این میوه سرشار از ویتامین D است که در چربی سوزی و از دست دادن تجمع چربی های انباشته ضروری است. این ویتامین در حذف چربی ها نقش مهمی را ایفا می کند. نکته حائز اهمیت در خصوص این میوه این است که شما می توانید بخش زیادی از آن را میل نمایید بدون این که کالری بالایی را دریافت نمایید. این میوه از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است که این امر سبب گردیده که به آرامی در بدن هضم گردد و در نهایت فرد با حس سیری بیشتری نیز همراه شود.

زغال اخته

این میوه آنتی اکسیدان قوی است که به لاغری شکم کمک زیادی می نماید. همچنین زغال اخته گزینه مناسبی به منظور معالجه التهاب بدن به شمار می آید. زغال اخته در یادگیری و همچنین صحت حافظه بدن نقش مهمی را ایفا می نماید. افرادی که به دنبال بهترین میوه چربی سوزی در ناحیه شکم هستند، می توانند به همراه برنامه رژیم غذایی مناسب خود، از این میوه نیز استفاده نمایند.

تمشک

تمشک نیز از دیگر میوه هایی است که در لاغری شکم تاثیرگذار است. تمشک به دلیل وجود آنتی اکسیدان بسیار در مقابل پیشرفت تومور، واکنش های درمانی موثر و قوی را اعمال می نماید. افرادی که با عارضه آلزایمر و یا استخوان نیز همراه هستند می توانند برای بهبودی کامل از این میوه استفاده نمایند.

توت

مصرف انواع توت ها مانند شاه توت، دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. این میوه نیز همانند میوه هایی که به آن اشاره کردیم، حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیادی است. متخصصین به بیمارانی که با گرفتگی عروق و یا مشکلات قلبی عروقی همراه هستند، مصرف شاه توت را توصیه می نمایند. توت در پیشگیری از اضافه وزن و همچنین سوزاندن چربی بدن نقش مهمی را ایفا می نماید.

توت

توت

آلبالو

در این میوه دو آنتی اکسیدان بسیار قوی کوئرستین و آنتوسیانین وجود دارد. این میوه سرشار از ویتامین C، ملاتونین و کاروتنوئیدها است که در از دست دادن چربی شکم نقش مهمی را ایفا می نماید. کلیه مواد مغذی در این میوه به منظور التهابات، صحت قلب و عروق و همچنین آلزایمر بسیار حائز اهمیت است.

کیوی

از دیگر میوه های موثر برای لاغری شکم و کاهش وزن می توان کیوی را معرفی نمود که سرشار از ویتامین های C،E،K، فیبر، فولات و پتاسیم است. این میوه سبب بهبود دستگاه ایمنی بدن و همچنین کیفیت خواب و متعادل نگه داشتن سروتونین ها نیز می شود.

پاپایا

این میوه استوایی به منظور مبارزه و همچنین حذف انگل در بدن بسیار حائز اهمیت است. اگر با اختلالات کلیوی و یا هضم مواد غذایی نیز همراه هستید، بهتر است از پاپایا استفاده نمایید. این میوه استوایی می تواند یبوست و نفخ را در فرد برطرف نماید که این امر منجر به لاغری شکم و کاهش وزن تدریجی در فرد نیز می شود.

گریپ فروت

از دیگر میوه های کاهش وزن و لاغری شکم می توان گریپ فروت را معرفی نمود که در تقلیل فشار خون و متعادل نگهداشتن میزان کلسترول خون نقش مهمی را داراست.

پرتقال

این میوه حاوی فلاونوئیدها و سایر ترکیبات مربوط با خواص ضدالتهابی و همچنین آنتی اکسیدانی است. این میوه گزینه مناسب دیگری برای لاغری شکم است که افراد می توانند به عنوان میان وعده از آن استفاده نمایند.

سالاد میوه

انواع میوه های متعدد به خصوص میوه هایی که به آن اشاره نمودیم را در ظرفی خرد نمایید. متخصصین متعقدند که پرخوری در این امر مشکلی نداشته و می تواند در کاهش وزن و چربی های موجود در ناحیه شکم نیز کمک شایانی نماید.

تمامی میوه های نامبرده از محصولاتی هستند که می تواند در کاهش وزن و همچنین لاغری شکم نقش بسزایی را ایفا نماید. همچنین لیموترش، آب میوه های خانگی طبیعی، میوه های خشک که به شیوه های ساده در منزل خشک شده اند، مارچوبه که برای برطرف کردن نفخ شکم و برخورداری از شکم صاف و تخت مورد استفاده قرار می گیرد،

کانولا که حاوی پروتئین و فیبر بسیار زیادی است، انار که مملو از آنتی اکسیدان است، موز و همچنین سیب و هلو که هر یک به شیوه متغیر سبب کاهش وزن در فرد می شوند، می توانند در کاهش BMI و لاغری شکم نیز اثربخش باشند.

مواد غذایی مناسب برای وعده شام

برای افرادی که به دنبال رژیم های غذایی مناسب در زمان شام برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، مواد غذایی زیر را معرفی می نماییم:

تخم مرغ:

این ماده غذایی سرشار از اسید آمینه و همچنین پروتئین است. افرادی که به دنبال رژیم مناسب در وعده شام هستند، باید از تخم مرغ استفاده نمایند. مناسب ترین شیوه و بهترین روش به منظور مصرف آن حالت آب پز است.

آجیل و پنیر:

یک تکه کوچک پنیر شامل صد کالری است که نشاندهنده میزان کالری مصرفی در طی روز است که فرد نبایستی از این مقدار بیشتر مصرف نماید. پنیر سرشار از کازئین، tryptophan و پروتئین است که کازئین موجود در آن سبب تسریع سوخت و ساز بدن می شود.

اگر به دنبال بهترین وعده رژیمی در زمان شام هستید، بهتر است که کمی پنیر را به همراه آجیل و انگور به میزان مناسب و کالری مورد نیاز در طی روز مصرف نمایید. آجیل ها حاوی ملاتونین هستند که گزینه مناسبی برای اشخاصی است که با مشکلات خواب نیز همراه هستند.

آجیل و پنیر:

آجیل و پنیر:

پوره کدو تنبل و بوقلمون:

یکی از مناسب ترین مواد غذایی که از نظر میزان کالری دریافتی صفر است، می توان پوره کدو تنبل را معرفی کرد. گوشت موجود در بوقلمون هم منبع مناسب و غنی شده از tryptophan و همچنین پروتئین سالم است که هضم آن به مراتب راحت تر و آسانتر از گوشت مرغ انجام می گیرد.

به این ترتیب ترکیب این دو ماده غذایی با یکدیگر سبب می گردد که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و از افزایش وزن نیز خودداری نموده و به وزن نرمال و طبیعی خود به همراه یک شکم تخت و صاف دست یابید.

سبزیجات و هوموس:

ماده اصلی موجود در هوموس (نخود) است که این ماده سرشار از ویتامین (B6) است. مناسب ترین مکمل به منظور تعیین این مواد غذایی (سبزیجات) است که می توانید آن را با سایر سبزیجات ترکیب و آن را در وعده شام نیز مصرف نمایید.

ذرت:

ذرت پخته شده می تواند به عنوان یک ماده غذایی مناسب برای وعده شام به شمار آید. بهره مندی از این مواد غذایی می تواند کلسترول بالا در فرد را به طور کامل از بین ببرد و از تجمع چربی های انباشته نیز در بدن پیشگیری نماید. با افزودن مقدار کمی نمک، می توانید خوردن آن را در زمان وعده شام آسان تر نمایید.

ماهی سفید:

در صورتی که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم در وعده شام هستید، می توانید از موادغذایی سالم و همچنین مغذی استفاده نمایید. ماهی سفید گزینه مناسب برای شماست که علاوه بر کاهش وزن، به لاغری شکم در فرد کمک زیادی می نماید.

کلیه مواد غذایی نامبرده از خوراکی هایی هستند که مصرف آن در هنگام شام برای افرادی که به دنبال لاغری شکم هستند مفید بوده است. برای کاهش وزن و از دست دادن تجمع چربی ها، بایستی به مقدار پروتئین مصرفی در هنگام وعده شام نیز دقت نماییم. مقدار پروتئین مصرفی در فرد بایستی مناسب باشد تا از افزایش وزن در بدن فرد پیشگیری گردد.

برای این که بیش از اندازه موادغذایی مصرف نکنید، می توانید از بشقاب های کوچک تر استفاده نمایید و از آشپزخانه فاصله بگیرید تا کمتر وسوسه خوردن دیگر مواد غذایی پرکالری و چرب را داشته باشید.

این امر سبب می گردد که نظارت بیشتری بر روی مواد غذایی مصرفی در هنگام شام داشته باشید تا بتوانید در کوتاهترین زمان به وزن ایده آل و طبیعی خود دست پیدا کنید. متخصصین تغذیه به افرادی که به دنبال لاغری شکم هستن،د توصیه می کنند که در زمان وعده شام از مصرف مواد غذایی سرخ شده و همچنین شیرین شده (فراوری) نیز جداً خودداری نمایند.

ماهی سفید:

ماهی سفید:

در بخش بعدی مطلب برای لاغری شکم چه بخوریم در خصوص شام نخوردن توضیحاتی را ارائه می دهیم.

نکته مهم در خصوص شام نخوردن با هدف لاغری شکم

بایستی به افرادی که براین باورند که شام نخوردن آن ها در کاهش وزن و یا لاغری شکم موثر است، متذکر شویم که اشخاصی که در شب در زمان معینی شام میل می نمایند، از زندگی سالم تری برخوردار هستند. به این ترتیب بایستی همه افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، شب ها وعده شام را میل نمایند. این وعده بایستی شامل مقادیر زیادی ویتامین و پروتئین همچون میوه ها، سبزیجات، آجیل و … باشد.

مناسب ترین زمان برای مصرف شام، حداقل دو ساعت پیش از خواب است. اشخاصی که چندین ساعت از خوردن مواد غذایی صرف نظر می کنند، به مراتب بیشتر با حس گرسنگی همراه می شوند و در نخستین وعده غذایی که مصرف می نمایند، بالاترین میزان مواد غذایی را استفاده می کنند که امری اشتباه است و به تدریج سبب آسیب رسیدن به بدن فرد می شود. ادامه این امر به علت نبود تعادل گلوکز خون سبب بروز بیماری دیابت نوع دو در فرد می شود.

داروهای گیاهی مناسب برای لاغری شکم

یکی از نگرانی های افراد، لاغری شکم و حذف آن ها به منظور رسیدن به تناسب اندام است. به این ترتیب ادویه هایی که برای حذف چربی شکم و پهلو مناسب است، می توان به زیره سبز، فلفل قرمز، پودر زنجبیل، هل، زردچوبه، دارچین، اشاره کرد که هر یک از آن ها را می توانید به غذای رژیمی خود اضافه و یا به شکل دمنوش صبح ناشتا و یا به صورت میان وعده میل نمایید تا بعد از مدتی به اثربخشی موثر آن در کاهش وزن برسید.

داروهای گیاهی مناسب برای لاغری شکم

داروهای گیاهی مناسب برای لاغری شکم

نتیجه گیری

افرادی که به دنبال برنامه رژیم غذایی برای لاغری شکم چه بخوریم هستند، می توانند با مصرف میوه ها، نوشیدنی ها، راهکارهای مناسب، قطع کربوهیدرات و سایر موارد دیگر که در مقاله برای لاغری شکم چه بخوریم به آن اشاره کردیم، در یک بازه زمانی کوتاه علاوه بر کاهش وزن با لاغری شکم نیز همراه شوند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید