رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

دمنوش برای شیمی درمانی
دمنوش برای شیمی درمانی
2021/05/05
رژیم برای ترمیم پوست صورت
رژیم برای ترمیم پوست صورت
2021/05/19
رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

در این مقاله سعی داریم تا در خصوص رژیم لاغری با سوپ چربی سوز مطالب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای مطلب رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، همراه شما هستیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لاغری با سوپ چربی سوز با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

امروزه که به دلایل مشغله و گرفتاری های زیاد، افراد از تحرک و رژیم غذایی مناسبی برخوردار نیستند، اضافه وزن و توجه به رژیم های لاغری، مورد توجه قرار گرفته است.

در نوشتار رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، در خصوص رژیم لاغری، انواع سوپ های چربی سوز، نکات مهم در رژیم لاغری و همچنین فواید این رژیم، مطالبی را ارائه می نماییم.

رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

آن چه در مبحث رژیم لاغری با سوپ چربی سوز مورد بررسی قرار می گیرد:

رژیم لاغری چیست؟

میزان کالری دریافتی در رژیم لاغری چقدر است؟

مواد غذایی مورد نیاز در رژیم غذایی لاغری چه محصولاتی هستند؟

مواردی که در رسیدن به وزن ایده آل بایستی به آن توجه نماییم را نام ببرید؟

آیا رژیم سوپ در کاهش وزن فرد تاثیر به سزایی دارد؟

انواع سوپ های چربی سوز در رژیم لاغری را نام ببرید؟

مواد غذایی موجود در سوپ دارای چه ارزش غذایی هستند؟ توضیح دهید.

نتیجه گیری

 

رژیم لاغری

قبل از پرداختن به موضوع رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، ابتدا لازم است در خصوص رژیم لاغری، اطلاعاتی داشته باشیم.

رهایی از اضافه وزن بالا و همچنین انواع مشکلات ناشی از وزن اضافی، یکی از جدی ترین نگرانی های همه ی افراد است که در این راستا رژیم لاغری می تواند به آن ها کمک نماید. همیشه یک شیوه به منظور کاهش وزن بر مبنای شیوه ی سالم و نوین وجود دارد که بیماران تحت نظر مجرب ترین متخصصین تغذیه می توانند از آن بهره مند شوند.

رژیم لاغری

رژیم لاغری

متخصصین، افزایش و یا کاهش وزن شدید در بیماران را هم برای فرد و هم بدن آن ها مناسب نمی دانند. زیرا این نوسانات سبب آماده سازی غیر مستقیم مواد معدنی و همچنین مواد مغذی در بدن می شود و به تدریج اکثر بیماری های مرتبط در فرد ایجاد می شود.

به طور کلی یک برنامه بنیادی به منظور کاهش وزن بایستی در بردارنده تمامی گروه های غذایی و همچنین بر مبنای مشخصه های جسمی فرد نیز بیان شده باشد تا به این ترتیب فرد رژیم گیرنده، احساس گرسنگی نکند.

تحمل میزان گرسنگی به عنوان یکی از اصلی ترین عرصه های شکست و ناکامی در رژیم به حساب می آید. از دیگر موارد مهم در تعیین رژیم غذایی توجه داشتن به کیفیت کالری موجود در محصولات خوراکی است.

مقصود از چگونگی کالری های موجود در مواد غذایی این است که بالاترین مقدار کالری محصولات غذایی از مواردی که در زیر به آن اشاره می نماییم، فراهم شده باشد که عبارتند از:

۱)    میوه های تازه ۲) سبزیجات تازه ۳) حبوبات ۴) غلات کامل ۵) پروتئین بدون چربی ۶) آجیل ها

نکته حائز اهمیتی که بایستی به آن توجه داشته باشیم، کالری محصولات غذایی بی کیفیت است. به عبارتی محصولات غذایی که ارزش غذایی و همچنین مواد مغذی بسیار کمتری دارند. کالری موجود در این محصولات همان گلوکز و چربی های مضر هستند که شما از طریق مواد غذایی که در زیر به آن اشاره می نماییم دریافت می کنید:

۱) سوسیس ۲) بیکن ۳) کیک ۴) پنیر ۵) کوکی ۶) دونات ۷) نوشیدنی های انرژی زا ۸) نوشیدنی های میوه ای ۹) پیتزا ۱۰) نوشابه ۱۱) بستنی

دکتر کوهدانی به عنوان یکی از مجرب ترین و با سابقه ترین متخصصین تغذیه با ارائه رژیم لاغری با سوپ چربی سوز در برنامه غذایی بیمارانی که دارای اضافه وزن بالا هستند، سعی می کند که بتواند به کاهش وزن سریع و رسیدن به وزن ایده آل آن ها کمک شایانی نماید.

مقصود از چگونگی کالری های موجود در مواد غذایی این است که بالاترین مقدار کالری محصولات غذایی از مواردی که در زیر به آن اشاره می نماییم، فراهم شده باشد که عبارتند از:

مقصود از چگونگی کالری های موجود در مواد غذایی این است که بالاترین مقدار کالری محصولات غذایی از مواردی که در زیر به آن اشاره می نماییم، فراهم شده باشد که عبارتند از:

مقدار کالری در رژیم غذایی لاغری

میزان کالری موجود در محصولات غذایی در حقیقت اندکی از انرژی است که در خوراکی ها اندوخته شده است. بدن هر فرد، کالری های دریافتی از مواد غذایی را صرف نفس کشیدن، راه رفتن، اندیشیدن و سایر امور مهم و اساسی می نماید.

یک شخص معمولی به منظور حفظ وزن خود در طی روز به دو هزار کالری نیاز دارد. به این ترتیب میزان کالری ضروری بدن در طی روز به مواردی نظیر جنسیت، قد، سن، وزن و همچنین میزان فعالیت های بدنی فرد بستگی دارد.

به طور کلی آقایان نسبت به بانوان به کالری بیشتری در طی روز نیاز دارند و همچنین اشخاصی که فعالیت های ورزشی ندارند، در برابر افرادی که در طی روز چندین ساعت را به فعالیت های ورزشی می پردازند، به میزان کمتری از کالری دریافتی نیاز دارند.

طبق استانداردهای جهانی، میزان کالری ضروری در رده های سنی مختلف عبارتند از:

  •   رده سنی دو تا هشت سال به هزار تا هزار و چهارصد کالری در طی روز نیاز دارد.
  •   دختران رده سنی نه تا سیزده سال نیز به هزار و چهارصد تا هزار و ششصد کالری روزانه نیاز دارند.
  •   پسران رده سنی نه تا سیزده سال که به طور معمول نسبت به دختران همین رده سنی از فعالیت های بیشتری برخوردار هستند، به هزار و ششصد تا دو هزار کالری در طی روز مواد غذایی نیاز دارند.
  •   بانوان فعال رده سنی چهارده تا سی سال روزانه به دو هزار و چهارصد کالری محصولات غذایی نیاز دارند.
  •   بانوانی که فعالیت زیادی دارند و به طور معمول بی تحرک هستند، در رده سنی چهارده الی سی سال نیز بایستی در طی روز بین هزار و هشتصد تا دو هزار کالری دریافت نمایند.
  •   آقایان فعال در رده سنی چهارده تا سی ساله به دوهزار و هشتصد تا سه هزار و دویست کالری و همچنین آقایانی که فعالیت های ورزشی ندارند یا به عبارتی بی تحرک هستند در رده سنی فوق بایستی روزانه دو هزار تا دوهزار و ششصد کالری دریافت نمایند.
  •   بانوان و همچنین آقایان رده سنی بالای سی سال فعال در طی روز به دو هزار تا سه هزار کالری نیاز دارند.
  •   آقایان و بانوان رده سنی سی سال که کم تحرک هستند نیز بایستی در طی روز بین هزار و ششصد تا دوهزار و چهارصد کالری انرژی دریافت نمایند تا بتواند از این طریق به وزن نرمال و ایده آل خود در کنار یک رژیم لاغری با سوپ چربی سوز دست پیدا کنند.

اهمیت پیروی از رژیم غذایی در لاغری

بدن هر فرد به منظور از دست دادن چربی ها، ماهیچه سازی، راندمان مطلوب تر و همچنین جلوگیری از مشکلات متعدد به یک برنامه رژیم غذایی برای لاغری شکم و همچنین تمام بدن نیاز دارد. عاری از محصولات غذایی مطلوب و مناسب، بدن بیشتر در معرض عفونت ها، اختلالات و همچنین صدمات قرار می گیرد.

برای مثال کودکانی که روزانه از محصولات غذایی غیر استاندارد استفاده می نمایند، نسبت به سایر کودکان بیشتر در معرض مشکلات رشدی و همچنین ضعف تحصیلی و از همه مهمتر سوء تغذیه دچار می شوند. طبق مطالعات انجام شده، این عادات ناصحیح غذایی تا پایان عمر با آن ها همراه می شود و به تدریج بیماری های متعدد در آن ها مشاهده می شود.

اهمیت پیروی از رژیم غذایی در لاغری

اهمیت پیروی از رژیم غذایی در لاغری

افزایش آمار اضافه وزن و همچنین اختلالات وابسته به آن نظیر سرطان، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، سکته قلبی و همچنین کبد چرب در تمام دنیا می تواند مثال خوبی به منظور علائم اثربخش رژیم غذایی لاغری باشد.

این معضل در کشور آمریکا به حدی روند صعودی داشته است که چهار علت مهم مرگ و میر را اختلالاتی همچون سرطان، دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی معرفی می نمایند. در برخی از موارد تصور اشتباه بی ارزش کردن محصولات غذایی، انجام فعالیت های ورزشی بیش از اندازه و همچنین حذف وعده های اصلی غذایی سبب می گردد که فرد با کاهش وزن قابل توجهی همراه نشود.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم لاغری برای نوجوانان ۱۶ تا ۱۹ سال دیدن کنید.

نکات مهم در رسیدن به وزن طبیعی

در ادامه مطلب رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، قصد داریم در مورد باورهای اشتباهی که در مسیر دستیابی به وزن طبیعی شما را دچار مشکل می نماید، مطالبی را عنوان نماییم.

نکات مهم در رسیدن به وزن طبیعی

نکات مهم در رسیدن به وزن طبیعی

حذف نکردن وعده های غذایی

بعضی از افراد بر این باورند که حذف یک وعده غذایی اصلی و همچنین مصرف نکردن میان وعده در بین وعده های اصلی، می تواند به کاهش وزن آن ها کمک نماید. اما بایستی متذکر شویم که این گرسنگی طولانی مدت سبب از دست دادن وزن نمی شود. زیرا زمانی که شما گرسنه هستید، دو رویداد مهم به وجود می آید، نخست این که تمامی خوراکی ها برای شما خوشمزه و در عین حال دلپذیرتر می شوند، دوم این که به منظور بالا بردن حس سیری، به میزان غذایی بیشتری نیاز دارید.

به این ترتیب این امر منجر گردیده که شما بیش از پیش فرآورده های غذایی را مصرف نمایید. استفاده از یک میان وعده انرژی زا در بین وعده های اصلی غذایی به فرد کمک می کند که از پرخوری بیش از حد جلوگیری نماید،

زیرا این امر سبب گردیده که گلوکز خون شما ثابت و همچنین سوخت و ساز بدن شما نیز قوی تر شود. در مواردی که قرار است شما مدت طولانی تری را خارج از منزل سپری نمایید، بایستی یک میان وعده سالم و کم کالری را با خود به همراه داشته باشید.

طبق نظر دکتر کوهدانی؛ میان وعده ها بایستی تقریباً در حدود دویست کالری و یا کمتر از این میزان باشند و همچنین تلفیقی از چربی های سالم، فیبر و همچنین پروتئین باشند. آجیل ها، کره بادام زمینی، دانه ها، سیب و همچنین میوه های خشک نمونه ای از چربی های سالم و پروتئین ها هستند که شما به عنوان یک میان وعده می توانید از آن ها استفاده نمایید.

حذف نکردن وعده های غذایی

حذف نکردن وعده های غذایی

در مصرف خوراکی های سالم افراط نکنید

زمانی که از نظر متخصصین، یک محصول خوراکی دارای برچسب غذایی سالم است، به این معنا نیست که فرد در طی روز می تواند بیش از حد آن را مصرف نماید. طبق نظر دکتر کوهدانی؛ حتی در صورتی که دائماً موادغذایی سالمی مانند شکلات تلخ، آجیل، روغن زیتون و غیره را مصرف می نمایید، باز هم بایستی در میزان مصرفی آن دقت کنید، زیرا که کالری موجود در این مواد غذایی بسیار بالاست.

به طور مثال با توجه به این که استفاده از روغن زیتون دارای فواید درمانی بسیار زیادی است، در صورتی که در میزان مصرف آن در مواد غذایی و یا به همراه سالاد زیاده روی نمایید، میزان کالری دریافتی شما در هر وعده غذایی به میزان زیادی افزایش یافته و در نتیجه وزن شما نیز اضافه می شود. به همین منظور دکتر کوهدانی، به عنوان یکی از بهترین متخصصین تغذیه در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، توصیه می نمایند که به میزان مناسب از روغن زیتون در این برنامه غذایی استفاده نمایید.

حذف نکردن گلوتن

گلوتن؛ پروتئینی است که در غلاتی نظیر چاودار، گندم و همچنین جو موجود است. حذف این پروتئین تنها در مواردی جایز است که فرد به عارضه ی سلیاک و یا اختلال عدم توان گلوتن مبتلا باشد. این مطلب کاملاً صحیح است که کلیه رژیم های غذایی از طریق حذف گلوتن صورت می گیرند و در نتیجه به تدریج سبب از دست دادن وزن می شوند، اما علت این کاهش وزن، قطع گلوتن نیست.

زمانی که فرد بیسکویت، کیک و نان را از برنامه رژیم غذایی خود حذف می نماید، به مراتب کالری کمتری را در طی روز دریافت می کند که این امر منجر به کاهش وزن سریع فرد می شود. به این ترتیب کاهش وزن؛ ارتباطی با گلوتن موجود در مواد غذایی ندارد، بلکه کالری دریافتی فرد است که به مراتب کاهش یافته است.

کنار گذاشتن بی علت یک گروه مواد غذایی سبب می گردد که فرد با کاهش مواد مغذی و همچنین سایر اختلالات سلامتی نیز همراه شود. در صورتی که مایلید وزن قابل توجهی را از دست دهید، لازم است که تمرکز بر روی مواد غذایی را جایگزین حذف گروه هایی غذایی نمایید. در این خصوص، مشاوره با دکتر کوهدانی، می تواند کارگشا باشد.

حذف کردن کامل چربی

در رژیم غذایی لاغری نباید چربی های مورد نیاز بدن را به طور کامل حذف نماییم، زیرا بدن برای چربی سوزی به منشا غذایی مناسبی نیاز دارد. بایستی چربی های سالم و همچنین غیر اشباع را از طریق دانه ها، روغن زیتون، آجیل ها و همچنین کره بادام زمینی در برنامه غذایی خود دریافت نماییم. لازم به ذکر است که چربی های موجود در مواد غذایی نامبرده دارای مزیت های متعددی به منظور بهبودی بدن دارند و سبب می شوند که فرد خیلی سریع احساس سیری نماید.

البته شایان ذکر است که چربی های موجود در این مواد غذایی سبب افت خطر مشکلات قلبی، جذب مواد معدنی و همچنین ویتامین ها در بدن می شود. دکتر کوهدانی به تمامی افرادی که از رژیم لاغری با سوپ چربی سوز پیروی می نمایند، توصیه می کنند که چربی ها را به میزان متعادل و به شکل روزانه در برنامه غذایی خود استفاده نمایند تا از این طریق سریعتر احساس سیری کنند. اجرا کردن این برنامه غذایی در طی روز به کاهش وزن و تثبیت آن کمک شایانی می نماید.

فعالیت های ورزشی

انجام فعالیت های ورزشی یکی از شیوه های بسیار مفید به منظور کاهش وزن است. باید خاطر نشان کرد که در کنار رژیم غذایی لاغری، بایستی از فعالیت های ورزشی منظم نیز پیروی نماییم زیرا این دو مورد در کنار هم بسیار حائز اهمیت است.

توجه کنید که انجام فعالیت های ورزشی می تواند سبب افزایش اشتهای شما شود، به این ترتیب بعد از ورزش بایستی یک سوخترسانی سالم و مطلوبی را داشته باشید. افرادی که از رژیم غذایی لاغری پیروی می نمایند، باید به این مورد نیز توجه داشته باشند که ورزش سبب نمی شود که شما هر خوراکی را مصرف نمایید، زیرا در برابر مواد غذایی که میل می کنید، فقط درصد کمتری از کالری را می توانید از دست دهید.

فعالیت های ورزشی

فعالیت های ورزشی

حذف نکردن کربوهیدرات ها

حذف کامل کربوهیدرات ها از رژیم غذایی لاغری، شاید در مرحله نخست سبب کاهش وزن سریع در فرد شود اما ثابت نیست. این امر در برنامه غذایی به هیچ عنوان مناسب نیست و سبب سستی، احساس خستگی، زودرنجی و همچنین بدخلقی در فرد می شود.

به علاوه، بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی معمولی، شما مجدداً با افزایش وزن همراه خواهید شد. دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه به بیماران توصیه می نمایند که به جای حذف کامل این گروه غذایی، انواع صحیح مصرف محصولات غذایی را در برنامه رژیم لاغری خود تعیین نمایند.

هدف از کربوهیدرات ها، مواد غذایی تصفیه نشده و همچنین کامل آن هاست. محصولاتی مثل نان سبوس دار، پاستا سبوس دار و همچنین برنج قهوه ای از مواردی هستند که دارای مقادیر بسیاری فیبر بوده و در آن ها مواد معدنی و همچنین ویتامین یافت می شود.

تغییر سبک رژیم غذایی

اجازه ندهید که بی قراری و همچنین ترس عملکرد از دستیابی سریع، تمامی تلاش شما را نابود نماید، بلکه شیوه های بسیاری همچون بهبود ظاهر و همچنین حس بهتر، سایز شدن لباس ها، افزایش سطح انرژی، سلامتی خلق و خو و در نهایت بالا بردن استقامت و پایداری در این راستا به شما کمک می کند تا موفقیت های بیشتری را در کاهش وزن به دست آورید.

تحولات پایدار در شیوه زندگی و همچنین دقت به دستیابی اثربخش در کاهش وزن، تنها در طی چند هفته به طول می انجامد. تلاش کنید که به منظور رسیدن به وزن ایده آل و نرمال، آرامش خود را حفظ نمایید و همچنین عادات غذایی سالم و نوینی را به منظور تثبیت وزن دنبال کنید. زیرا بدن شما از کلیه تغییراتی که در این مدت انجام داده اید، منفعت می برد.

کلیه موارد ذکر شده از نکاتی هستند که می تواند در دستیابی به وزن نرمال و طبیعی در برنامه رژیم لاغری کمک نماید.

تغییر سبک رژیم غذایی

تغییر سبک رژیم غذایی

مواد غذایی مورد نیاز در برنامه رژیم غذایی لاغری

یک برنامه غذایی اصولی بایستی تمامی گروه های مواد غذایی را شامل شود زیرا بدن هر فرد به تمامی آن ها نیاز دارد و فقدان هر یک از آن ها صدمات جبران ناپذیری را برای فرد به همراه می آورد.

از نظر دکتر کوهدانی؛ بروز انواع بیماری ها، ریزش مو، سوء تغذیه، کمبود ویتامین و همچنین خراب شدن پوست از مواردی هستند که افراد با پیروی از یک برنامه رژیم غذایی غیراستاندارد به آن مبتلا می شوند. به این ترتیب در صورتی که مایلید در یک بازه زمانی مشخص، وزن قابل توجهی را کم کنید، مواد غذایی که در زیر به آن اشاره می نماییم را در برنامه رژیم لاغری خود استفاده نمایید:

میوه ها:

از نظر متخصصین، میوه ها علاوه بر این که یک میان وعده لذیذ هستند، به عنوان بمب مغذی نیز به شمار می آیند و توصیه می نمایند که از میوه های نوبرانه و همچنین تازه در طی روز استفاده کنید، زیرا آن ها بالاترین مواد مغذی بدن شما را تامین می نمایند.

با توجه به این که میوه ها آکنده از گلوکز هستند، اما به علت طبیعی بودن قند موجود در آن ها بسته به محصولات غذایی شیرین شده گزینه مناسب تری به شمار می آیند. در صورتی که با عارضه دیابت همراه هستید، لازم است از میوه هایی استفاده نمایید که دارای قند کمتری هستند. اشخاصی که بر میزان دریافت کربوهیدرات ها یا گلوکز حساسیت بیشتری دارند، لازم است به دنبال میوه هایی همچون آووکادو و یا ملون ها بروند.

سبزیجات:

این گروه از مواد غذایی منشا اصلی مواد معدنی و همچنین ویتامین ها هستند که در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز مورد استفاده قرار می گیرند. سبزیجات برگدار تیره رنگ به طور معمول بالاترین مواد غذایی را در بر دارند. استفاده سبزیجات به همراه مواد غذایی کمک می کند که شما مواد غذایی انرژی زای ارزشمندی را جذب بدن نمایید. سبزیجات تیره رنگ برگدار شامل:

۱)    اسفناج ۲) کلم بروکلی ۳) كلم ۴) لوبیا سبز هستند.

غلات:

اغلب افراد بیشتر از آرد سفید در برنامه غذایی خود استفاده می نمایند که دارای ارزش غذایی کمی است، زیرا پوست غلات و لایه ی خارجی آن ها در طی پروسه پالایش، تفکیک می شود. پوست غلات بالاترین مواد انرژی زا را در خود نگه می دارند.

این در حالی است که غلات کامل در بردارنده تمامی بخش ها از جمله پوسته هستند. غلات کامل، مواد انرژی زای بیشتری را برای بدن تامین می نمایند. به این ترتیب بهتر است به جای پاستا و همچنین نان سفید از انواع سبوس دار آن که از غلات کامل تشکیل شده اند، در برنامه رژیم لاغری خود استفاده نماییم.

غلات:

غلات:

پروتئین:

ماده مغذی اصلی که به منظور ماهیچه سازی و همچنین راندمان مطلوب مغز، بدن به آن نیاز دارد، پروتئین است. منابع اصلی این ماده مغذی، گوشت های کم چرب نظیر ماهی، گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز است.

به منظور این که کلسترول و همچنین چربی خون را به میزان نرمال و طبیعی خود برسانیم، بایستی چربی و پوست های آن ها را از هم تفکیک نماییم. لوبیا و آجیل منابع مطلوبی از فیبر، پروتئین های غیر حیوانی و سایر مواد مغذی به حساب می آیند.

این محصولات غذایی به علت داشتن پروتئین و همچنین فیبر، احساس سیری را به مراتب در شما افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن نیز کمک زیادی می نماید. خوراکی هایی نظیر لوبیا، فندق، عدس، بادام، نخود، دانه های آفتابگردان از خوراکی هایی به شمار می آیند که توصیه می شود در برنامه رژیم غذایی لاغری از آن ها بیشتر استفاده نمایید.

لبنیات:

این گروه؛ از مواد غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی مهم و ضروری مورد نیاز بدن هستند که جزء منابع اصلی چربی نیز به شمار می آیند. باید گفت که چربی ها هم در حس سیری به شما کمک شایانی می نمایند. افرادی که از رژیم غذایی لاغری پیروی می نمایند، می توانند انواع شیرهای گیاهی مانند شیر سویای سرشار از کلسیم و همچنین شیر بادام را در برنامه غذایی خود استفاده نمایند.

روغن ها:

در مصرف روغن ها بایستی احتیاط نمایید. مواد غذایی نظیر سس های مخصوص سالاد و همچنین مایونزها که در بردارنده چربی هستند، بهتر است آن هایی که دارای گلوکز کمتر و یا کم چرب تر هستند را مصرف نماییم. در برنامه رژیم لاغری از سرخ کردن زیاد مواد غذایی در روغن خودداری نماییم، زیرا از این طریق کالری های بدون استفاده را وارد بدن می کنیم. لازم است که روغن های گیاهی سالم و مفید نظیر روغن نارگیل، زیتون، کنجد و غیره را جایگزین روغن های مضر نمایید.

به این ترتیب، بهترین محصولات غذایی در یک برنامه رژیم لاغری مناسب به منظور کاهش وزن در بردارنده چربی و همچنین گلوکز های اضافی نیستند، بلکه مملو از مواد معدنی، ویتامین و سایر مواد مغذی هستند.

روغن ها:

روغن ها:

رژیم سوپ و اثر آن بر لاغری

در حال حاضر اغلب افرادی که تا وزن دلخواه خود فاصله دارند، سعی می کنند که به رژیم های لاغری که به اصطلاح تک غذایی نام دارد، روی آورند. به این معنا که این افراد تنها به یک مواد غذایی مانند سوپ و یا نوشیدنی های سم زدا روی می آورند و در حقیقت از مصرف بخش وسیعی از نیازهای تغذیه ای بدن ممانعت می کنند.

متخصصین به این نتیجه رسیده اند که وزنی که افراد بر اثر برنامه رژیم های لاغری به تدریج از دست می دهند، برگشت پذیر بوده است و حتی مشاهده شده که در صورت برگشت آن ها نیز فرد، مجدداً با افزایش وزن مواجه خواهد شد.

به این ترتیب برخی از رژیم های لاغری فوری مانند رژیم سوپ در مواردی که در برنامه رژیم لاغری سالم و همچنین اصولی قرار گرفته شود می تواند به از دست دادن وزن کمک زیادی نماید.

بهره مندی از رژیم های غذایی که کلیه مواد غذایی ضروری بدن مانند سبزیجات و میوه های تازه، چربی های سالم، پروتئین های کم چرب، حبوبات و غلات کامل را در بردارد، علاوه بر کاهش وزن در فرد، تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند.

رژیم های لاغری بر پایه مواد غذایی کامل از اندازه های زیادی فیبر و همچنین پروتئین نیز تشکیل شده اند که با مدیریت وزن و حس سیری در فرد در ارتباط هستند. شما با پیروی از این رژیم های لاغری و دستیابی به وزن دلخواه می توانید تا سال های متوالی از این برنامه غذایی سالم استفاده نمایید و شیوه زندگی خود را اصلاح کنید و از برگشت مجدد اضافه وزن و یا به کارگیری از محصولات غذایی ناسالم نیز در امان باشید.

رژیم سوپ و اثر آن بر لاغری

رژیم سوپ و اثر آن بر لاغری

رژیم لاغری با سوپ

در سال ۲۰۰۷ میلادی متخصصین تغذیه با انجام تحقیق پنج هفته ای  برای بزرگسالانی که دارای وزن معمولی بودند، به این نتیجه رسیدند که مصرف سوپ های کم کالری قبل از وعده های اصلی غذایی به کاهش وزن کمک زیادی می نماید.

در این تحقیق، تعدادی از افراد بایستی هر روز قبل از مصرف غذای اصلی وعده ناهار، از سوپ های کم کالری استفاده نموده و برخی دیگر نیز بعد از وعده اصلی غذایی بایستی سوپ را صرف می نمودند.

افرادی که سوپ خود را قبل از وعده اصلی میل کردند، بیست درصد کالری کمتری را از گروه دیگر دریافت نمودند و به دلیل این که سوپ آن ها دارای کالری کمتری است، مجموع کالری مورد نیاز در طی روز نیز کاهش می یابد که این امر در کاهش وزن آن ها تاثیرگذار است. متخصصین تغذیه با انجام این تحقیق به این نتیجه رسیدند که استفاده از سوپ در برنامه رژیم لاغری می تواند گزینه مناسبی به منظور کاهش دریافتی کالری باشد. دکتر کوهدانی نیز این مطلب را تایید نمودند.

در این راستا سوالی که مطرح می شود این است که در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، بایستی از چه مواد غذایی استفاده نماییم؟

هر سوپ با توجه به مواد غذایی موجود در آن می تواند اثربخشی متغیری را در فرد به همراه داشته باشد. سوپ هایی که در کاهش وزن افراد می تواند تاثیر زیادی داشته باشند شامل سوپ سبزیجات، سوپ آبگوشت، سوپ پوره سبزیجات، سوپ خرد شده سبزیجات هستند که در افت کالری دریافتی نیز تاثیرگذار هستند.

افرادی که به دنبال رژیم لاغری با سوپ چربی سوز هستند، بایستی از مصرف سوپ هایی مانند سوپ خامه ای، پاستا و یا پنیر که سبب بالا رفتن میزان کالری دریافتی در بدن می شوند، خودداری نمایند. به طور مثال؛ سوپ تهیه شده از کلم بروکلی به همراه پنیر چدار، حاوی دویست و بیست کالری است،

بنابراین اگر مایلید که در یک بازه زمانی مشخص وزن قابل توجهی را از دست دهید، بایستی به سوپ سبزیجات که حاوی آب گوشت و یا آب مرغ هستند روی آورید و از مصرف سوپ های چرب و خامه دار نیز خودداری نمایید. سوپ می تواند همچون یک وعده غذایی اصلی به شمار آید، بنابراین سعی نمایید که در طی هفته سوپ را جایگزین پاستا، سیب زمینی و گوشت نمایید.

به عنوان مثال زمانی که از سوپ لوبیا استفاده می نمایید، بخشی از سبزیجات پخته شده را به صورت پوره ای درآورید و به سوپ بیفزایید تا به این شکل بدون نیاز به پنیر و یا خامه، سوپ شما غلیظ و دارای بافتی نرم باشد.

در این راستا سوالی که مطرح می شود این است که در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، بایستی از چه مواد غذایی استفاده نماییم؟

در این راستا سوالی که مطرح می شود این است که در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، بایستی از چه مواد غذایی استفاده نماییم؟

انواع سوپ چربی سوز

در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز بایستی چند نمونه از انواع سوپ هایی که به کاهش وزن شما کمک شایانی می نماید را معرفی نماییم:

سوپ گل کلم

این سوپ چربی سوز شامل گل کلم، شیر کم چرب، روغن گیاهی، کرفس، پیاز، نمک و فلفل سیاه است که تمامی این موارد در کنار هم می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی به فرد کمک نماید.

سوپ سیر و سبزیجات

به منظور تهیه این سوپ چربی سوز از مواد غذایی نظیر روغن، سیر، جو دوسر پرک، سبزیجاتی همچون لوبیای فرانسوی، گل کلم، هویج که می توانید به صورت آبپز و یا خرد شده به سوپ اضافه نمایید، پیاز، گشنیز، نمک و کمی فلفل نیز می توانید استفاده کنید.

سوپ عدس قرمز

یکی دیگر از سوپ های چربی سوز، سوپ عدس قرمز است که شامل ۱) عدس قرمز بی پوست ۲) هویج خرد شده ۳) برگ نعناع ۴) برنج ۵) پیاز خرد شده ۶) گوجه فرنگی ۷) کمی فلفل قرمز ۸) شیرکم چرب ۹) کمی نمک است.

سوپ پیاز قهوه ای

از دیگر سوپ هایی که در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز به بیماران توصیه می شود این سوپ است. این سوپ شامل استاک سبزیجات، آرد ذرت، پیاز، روغن و کمی نمک است.

سوپ کلم

در این سوپ سبزیجاتی که می توانید به عنوان یکی از بهترین چربی سوزها در کاهش وزن از آن استفاده نمایید، سبزیجاتی نظیر کلم، پیاز، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، آب گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، آب گوشت گاو، لوبیا سبز نیز استفاده شده است.

سوپ سبزیجات و ارزن

از دیگر سوپ های سبزیجات که شما می توانید در برنامه رژیم غذایی لاغری از آن استفاده نمایید، سوپ ارزن است. مواد تشکیل دهنده این سوپ شامل روغن زیتون، آب لیموی تازه، پیاز، فلفل هندی، ارزن خشک، جعفری، کرفس، دانه کرفس، هویج، زنجبیل، سیر، آب (استاک سبزیجات سدیم بسیار کم)، زیره آسیاب شده، گشنیز خرده شده، نخود سبز، پودر زردچوبه، پودر کاری، ساقه و همچنین گلچه کلم بروکلی، ریحان، فلفل سیاه، گوجه فرنگی، قارچ دکمه ای، چیلی قرمز و یا سبز است.

سوپ سبزیجات و ارزن

سوپ سبزیجات و ارزن

سوپ کدو تنبل

این سوپ نیز از دیگر مواد غذایی است که می توانید در برنامه رژیم لاغری با سوپ چربی سوز از آن استفاده نمایید. مواد تشکیل دهنده این سوپ شامل روغن زیتون، گردوی امریکایی، پیاز، کدو تنبل، آب مرغ کم سدیم، نمک، شربت افرا، سیر، برگ بو و کره نرم شده است که شما می توانید به عنوان یکی از وعده های اصلی غذایی از آن استفاده نمایید.

سوپ مارچوبه

مواد تشکیل دهنده این سوپ پودر فلفل سیاه، شیر کم چرب، سیب زمینی، استاک سبزیجات، روغن، پیاز، مارچوبه است که در کنار هم یک وعده غذایی کم کالری را تشکیل می دهد.

سوپ گل کلم و سیب زمینی

از نظر متخصصین تغذیه به  ویژه دکتر کوهدانی؛ این سوپ نیز به عنوان یکی دیگر از مواد غذایی اصلی است که افراد می توانند در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز از آن استفاده نمایند. این سوپ در بردارنده مواد غذایی نظیر سیب زمینی، فلفل سیاه، روغن، پنیر، کرفس، پیازچه، استاک سبزیجات و یا مرغ، گل کلم، سیر، پیاز زرد است.

سوپ خیار سرد

این سوپ چربی سوز شامل خیار، فلفل کاپسیکوم، کشک کم چرب، شیر کم چرب، نمک، کره کم چرب است.

سوپ کوینولا لیمو یونانی

در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز، سوپ کوینولا لیمو یونانی از دیگر مواد غذایی است که می تواند در وعده های اصلی غذایی به منظور کاهش وزن سریع از آن استفاده کرد. این سوپ شامل:

۱)    موسیر ۲) سیر۳) روغن زیتون ۴) مخمر خوراکی ۵) شوید تازه خرد شده ۶) شوید خشک ۷) سس تاهینی ۸) آب لیمو ۹) کوینولا ۱۰) استاک سبزیجات(کم سدیم) ۱۱) میسو سفید ۱۲) هویج است.

سوپ گشنیز و لیمو

گشنیز، هویج، چیلی سبز، نمک، آرد ذرت، آب لیمو، کلم، روغن، استاک سبزیجات، سیر، پیاز از مواد غذایی هستند که در کنار هم یک سوپ سبزیجات مناسب و چربی سوز را تشکیل می دهند که افراد می توانند در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز خود از آن استفاده نمایند.

سوپ گندم سیاه و قارچ

این سوپ حاوی پیاز، جعفری ایتالیایی و یا شوید، سرکه سفید، استاک گوشت گاو (فاقد گلوتن)، آب گرم، قارچ شیتاکه، خرده های گندم سیاه، نمک، ماءالشعیر، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، قارچ دکمه ای، برگ بو، کرفس، پاپریکا می باشد.

سوپ گندم سیاه و قارچ

سوپ گندم سیاه و قارچ

سوپ کلم برگ و لوبیا چشم بلبلی

سوپ چربی سوزی دیگری که شما می توانید در برنامه رژیم لاغری خود از آن استفاده نمایید، سوپ کلم برگ و لوبیا چشم بلبلی است که از سیب زمینی قرمز، سرکه سیب، استاک سبزیجات، نمک دریایی، فلفل سیاه، پیاز زرد، هویج، سیر، روغن زیتون، لوبیا چشم بلبلی، کلم برگ، پونه کوهی، سیب زمینی شیرین، ریحان خشک شده تشکیل شده است.

سوپ نخود سبز و ذرت

ذرت شیرین، پیاز، نخود سبز، نمک، روغن و سیر از مواد تشکیل دهنده این سوپ چربی سوز هستند.

سوپ کلم ترش و تند

این سوپ چربی سوز شامل سینه مرغ کباب شده، پیاز زرد، استاک سبزیجات (کم سدیم)، روغن زیتون، نمک، هویج، شکر قهوه ای، کلم، فلفل جالاپنو، گوجه فرنگی له شده، سرکه سیب و فلفل سیاه است.

سوپ میسو کلم پیچ و همچنین لوبیا سفید خامه ای

روغن زیتون، سیر، لوبیای سفید، پیاز زرد، رزماری خشک شده، هویج، استاک سبزیجات کم سدیم و همچنین نمک و فلفل از مواد تشکیل دهنده در این سوپ چربی سوز است که شما می توانید به عنوان یک وعده غذایی اصلی از آن استفاده نمایید.

سوپ میسو کلم پیچ و همچنین لوبیا سفید خامه ای

سوپ میسو کلم پیچ و همچنین لوبیا سفید خامه ای

سوپ حمص

سوپ حمص از دیگر مواد غذایی است که افراد می توانند در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز از آن استفاده نمایند. مواد تشکیل دهند این سوپ شامل پیاز، آب لیموی تازه، روغن زیتون، سیر، سس دانه کنجد(تاهینی)، نمک، فلفل سیاه، نخود، دانه های زیره است.

سوپ کدوی گردویی و بادام درختی

دانه رازیانه، روغن نارگیل، پیاز، استاک سبزیجات (کم سدیم)، آویشن، پاپ کورن بوداده، کره بادام درختی خامه ای، کدوی گردویی، فلفل و نمک از مواد غذایی هستند که شما می توانید در تهیه این سوپ چربی سوز از آن استفاده نمایید.

۲۰) سوپ کاموت – سبزی – لوبیا

یکی دیگر از سوپ هایی که متخصصین تغذیه به خصوص دکتر کوهدانی در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز به شما توصیه می نمایند، سوپ کاموت – لوبیا – سبزی است که تمامی مواد تشکیل دهنده در آن شامل:

کرفس، سیر، روغن زیتون، استاک سبزیجات (کم سدیم)، پیاز، رزماری، کدوی گردویی، فلفل سیاه، نمک، فلفل قرمز، کاموت، گوجه فرنگی له شده، آویشن، پوسته پنیر پارمسان و اسفناج منجمد است.

از سوپ های چربی سوز دیگر که شما می توانید در برنامه رژیم غذایی لاغری خود از آن استفاده نمایید می توان به:

۱)    سوپ گرم (ماست، جو، شوید)، ۲) سوپ عدس، گوجه فرنگی و زنجبیل ۳) سوپ خامه ای بروکلی و بادام هندی ۴) سوپ تورتیلا ۵) سوپ لوبیا با پستو ۶) سوپ کلم بروکلی به همراه پنیر چدار ۷) سوپ سیب زمینی پخته شده ۸) سوپ گل کلم و کدو تنبل ۹) سوپ کلم پیچ و سیب زمینی ۱۰) سوپ پیاز فرانسوی ۱۱) سوپ نخود دو لپه ۱۲) سوپ نودل گوشت گاو (آسیایی) ۱۳) سوپ جو و گوشت گاو اشاره کرد.

تمامی مواد تشکیل دهنده در این سوپ ها از سبزیجات تازه، شیر کم چرب و همچنین روغن های گیاهی استفاده شده است تا از این طریق بتواند در چربی سوزی بدن نقش مهمی را ایفا نماید.

از سوپ های چربی سوز دیگر که شما می توانید در برنامه رژیم غذایی لاغری خود از آن استفاده نمایید می توان به:

از سوپ های چربی سوز دیگر که شما می توانید در برنامه رژیم غذایی لاغری خود از آن استفاده نمایید می توان به:

فواید استفاده از سوپ در رژیم لاغری

این ماده غذایی که می تواند به عنوان یک وعده اصلی غذایی مورد استفاده قرار بگیرد، دارای فواید متعددی به شرح زیراست:

این ماده غذایی علاوه بر چربی سوزی برای سلامتی بدن نیز مفید است.

این محصول غذایی را می توان به آسانی و به صورت بخار پز طبخ کرد که جزء مواد غذایی کم هزینه به شمار می آید.

یکی دیگر از فواید این غذا را می توان به فریز کردن آن اشاره کرد که در زمان خستگی و یا در مواقعی که فرصت آشپزی نداریم، از آن استفاده نماییم.

فراهم کردن آب مورد نیاز بدن از دیگر فواید سوپ محسوب می شود.

تقویت سیستم ایمنی

از دیگر فواید سوپ می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. زیرا گزینه مناسبی به منظور آنفلوآنزا، سرماخوردگی و اغلب بیماری های دیگر است.

این ماده غذایی آکنده از مواد معدنی و همچنین ویتامین هاست که شما می توانید در برنامه رژیم لاغری خود از آن استفاده نمایید.

شما با حجم بیشتری از مواد غذایی می توانید کالری کمتری را در طی روز دریافت نمایید که از فواید دیگر سوپ به حساب می آید.

مصرف منظم انواع سوپ در برنامه رژیم لاغری می تواند از افزایش وزن در افراد جلوگیری نماید.

سوپ حاوی مقادیر زیادی سدیم و مملو از پتاسیم است که یکی دیگر از فواید این ماده غذایی محسوب می شود.

تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی

البته در ادامه فواید سوپ بایستی متذکر شویم که تمامی سوپ ها برای رژیم لاغری مناسب نیست. زیرا برخی از آن ها آکنده از خامه با کالری و چربی بسیار بالایی است که مصرف آن ها سبب افزایش وزن در فرد می شود.

دکتر کوهدانی در ادامه فواید این ماده غذایی متذکر می شود که عملیات طبخ بر روی فواید و همچنین طعم بعضی از سبزیجات اثر منفی بر جای می گذارد. بر همین اساس افرادی که مایلند از طریق مصرف سوپ به کاهش وزن دست پیدا کنند بهتر است که تمامی سبزیجات موجود در این غذا را به صورت آبپز و بخارپز تهیه و طبخ نمایند تا در یک دوره کوتاه با کاهش وزن قابل توجهی همراه شوند.

نکات اساسی در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

اگر به دنبال شیوه ی مناسب لاغری هستید، به مواردی که در زیر به آن اشاره می نماییم، به منظور برخورداری از یک تغذیه سالم پایبند باشید:

مصرف سبزیجات را در اولویت قرار دهید

به این مورد توجه نمایید که استفاده مقادیر بسیاری از سبزیجات در برنامه رژیم لاغری مفید است. زیرا سبزیجات تازه نقش مهمی را در کاهش وزن ایفا می کنند. بنابراین جدا از یک برنامه غذایی رژیم لاغری، گنجاندن مقادیر بسیاری از سبزیجات در طی روز برای افرادی که به دنبال وزن ایده آل و مطلوبی هستند، فواید زیادی را در بر دارد.

سبزیجات به دلیل داشتن کالری پایین علاوه بر حس سیری در فرد، به تامین مواد انرژی زا و همچنین مفید بدن نیز کمک زیادی می نماید. سبزیجات می تواند اختلالاتی نظیر دیابت نوع دو، بعضی از سرطان ها و مشکلات قلبی عروقی را برطرف نماید.

مصرف برخی از سبزیجات نظیر هویج، کلم برگ، کلم بروکلی، فلفل قرمز، اسفناج، کلم بروکسل، مارچوبه، کاهو در برنامه رژیم غذایی مزیت های بسیاری را به همراه دارد و همچنین به شیوه های مختلف مانند طبخ انواع سوپ های چربی سوز در برنامه غذایی از آن ها کمک خواهد کرد.

مصرف سبزیجات را در اولویت قرار دهید

مصرف سبزیجات را در اولویت قرار دهید

مقدار مصرف گلوکز و شکر را در رژیم لاغری کاهش دهید

همه افراد در هر رده سنی به مصرف شیرینی جات علاقه ی بسیاری دارند. گلوکز و همچنین شکر سبب خوشمزه تر شدن و مزه ی لذیذتر مواد غذایی می شود. برهمین اساس اکثر کارخانه های محصولات غذایی این دو ماده را به تمامی خوراکی های فرآوری شده از جمله سوپ ها، سس سالاد، نان ها، ادویه ها، ماست و غلات صبحانه می افزایند.

تمامی این خوراکی ها در کنار هم سبب می شود که شخص در طی روز به شکل ناخودآگاه حجم بسیاری از گلوکز را مصرف نمایند که این امر سبب افزایش وزن آن ها می شود. در افرادی که از برنامه رژیم لاغری پیروی می نمایند، بایستی متذکر شد که شکر با مقدار دور کمر رابطه ی خوبی ندارد.

مقدار مصرف گلوکز و شکر را در رژیم لاغری کاهش دهید

مقدار مصرف گلوکز و شکر را در رژیم لاغری کاهش دهید

بر همین اساس دکتر کوهدانی در اغلب برنامه های رژیم لاغری توصیه می کنند که آن ها را از برنامه غذایی خود حذف نمایند. به منظور دنبال کردن مناسب تر برنامه رژیم غذایی کم چربی بایستی از محصولات غذایی سالم و مفید استفاده نماییم که در تهیه و فرآوری آن ها از گلوکز کمتر و همچنین درصد پایین تری چربی استفاده شده باشد.

انواع لوبیا، مواد پروتئین دار سبک مثل غذاهای دریایی، مرغ، غلات کامل، ماهی و سبزیجات به عنوان بهترین و مناسب ترین مواد غذایی در برنامه رژیم غذایی لاغری به حساب می آید که شما می توانید در انواع سوپ های چربی سوز از آن ها استفاده نمایید.

شیوه های متعدد بر روی افراد در رده های سنی مختلف تاثیرات متغیری را بر جای می گذارد

شیوه های متعدد بر روی افراد در رده های سنی مختلف تاثیرات متغیری را بر جای می گذارد، اما در صورتی که مایلید بهترین بازدهی را از تغییر شیوه زندگی خود کسب کنید، بایستی در این رژیم لاغری استفاده از شکر و یا گلوکز را کمتر نمایید.

این توصیه در تمامی برنامه های رژیم لاغری تکرار می گردد. افرادی که از رژیم لاغری پیروی می نمایند، باید از مصرف شیره درخت افرا، کنسانتره و آب میوه، آب نیشکر، شیره برنج قهوه ای، شکر خرما و دیگر محصولات غذایی مشابه که برای بهبودی و تندرستی بدن فرد، اختلالات بسیاری را به همراه می آورد نیز خودداری نمایند.

مصرف محصولات غذایی ارگانیک در برنامه رژیم لاغری

خوراکی های ارگانیک و همچنین غیر فرآوری شده بسیاری در طی روز مصرف نمایید، زیرا این محصولات در برنامه رژیم غذایی نقش مهمی را ایفا می کنند و مصرف آن ها را بایستی در برنامه رژیم لاغری خود جدی بگیریم.

محصولات غذایی فرآوری شده نظیر چیپس، کیک، بستنی، پیتزای منجمد، انواع شکلات، آب میوه های غیر طبیعی و سایر خوراکی های دیگر، ارتباط مستقیمی با روند افزایشی وزن دارند که این امر به محتویات ناسالم و همچنین فقدان فیبر داخل آن ها ارتباط بسیاری دارد.

میزان کافی فیبر می تواند شخص را تا چندین ساعت سیر نگه دارد

میزان کافی فیبر می تواند شخص را تا چندین ساعت سیر نگه دارد و همچنین نقش تاثیرگذاری را در از دست دادن وزن ایفا نماید. بنابراین با قرار دادن محصولات خوراکی ارگانیک بیشتر در برنامه رژیم لاغری می توانید فیبر بسیار زیادی را دریافت نمایید و در نهایت چربی های زیادی را در بخش های مختلف بدن از دست دهید.

براساس تحقیقات صورت گرفته بر روی میزان کالری دریافتی، پروتئین، کربوهیدرات ها، گلوکز و چربی دریافتی به همه ی اشخاص این مجوز داده شد که هر محصول غذایی را که بیشتر علاقه دارند مصرف نمایند،

سپس تعیین گردید که اشخاص زمانی که از خوراکی های فراوری شده در وعده های غذایی خود استفاده می نمایند، روزانه پانصد کالری بیشتر از افراد دیگری که محصولات ارگانیک مصرف می نمایند، کالری دریافت می کنند و در نتیجه در یک دوره کوتاه این افراد با نهصد گرم اضافه وزن همراه می شوند.

به این ترتیب این گروه از افراد خیلی سریعتر و بیشتر از افراد دیگر احساس گرسنگی می کنند زیرا هورمون های تنظیم کننده دچار تغییرات بسیاری شده اند که سبب برانگیختن اشتهای کاذب آن ها می شود. باید گفت که افراد دیگری که از محصولات غذایی ارگانیک و همچنین غیر فرآوری شده استفاده کردند، نسبت به افراد گروه مقابل نهصد گرم وزن از دست دادند.

با توجه به نکات ذکر شده، شما می توانید به منظور تثبیت وزن بدن و همچنین رسیدن به وزن ایده آل و مطلوب از دستورالعمل های یک برنامه غذایی مناسب پیروی نمایید.

میزان کافی فیبر می تواند شخص را تا چندین ساعت سیر نگه دارد

میزان کافی فیبر می تواند شخص را تا چندین ساعت سیر نگه دارد

موارد کلیدی در رژیم لاغری با سوپ چربی سوز

لازم است از سوپ به عنوان یکی از وعده های اصلی غذایی استفاده نماییم.

این وعده غذایی را بیش از اندازه غلیظ نکنیم.

به دلیل این که از این ماده غذایی به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، به هیچ عنوان به آن خامه اضافه نکنید.

شیر کم چرب را جایگزین شیر پرچرب در سوپ نمایید.

بهتر است که سوپ خود را بر مبنای سبزیجات فصل آماده کنید.

سوپ های رژیمی را بایستی کم نمک و همچنین از آب لیمو به عنوان چاشنی استفاده نمایید.

آرد سبوس و یا جو را به سوپ های چربی سوز خود اضافه نمایید.

روغن زیتون و یا کنجد را جایگزین روغن های مضر نمایید.

حداقل به منظور رسیدن به وزن طبیعی هفته ی دو بار از سوپ سبزیجات استفاده کنید.

فلفل

فلفل به دلیل این که در چربی سوزی نقش مهمی دارد، بهتر است که به عنوان یک ادویه اساسی در سوپ مصرف شود.

به منظور رفع گرسنگی در مصرف آن افراط نکنید.

از رشته های کارخانه ای در زمان طبخ سوپ استفاده نکنید.

سیر و همچنین پیاز را حتماً به سوپ های رژیمی خود بیفزایید.

کلیه سبزیجات تازه و کم کالری که دارای فیبر مناسبی هستند را به سوپ چربی سوز خود اضافه نمایید.

نکات بیان شده از مواردی هستند که افراد بایستی در برنامه رژیم لاغری با سوپ چربی سوز به آن توجه نمایند.

ارزش غذایی سوپ

همان طور که می دانید، در طبخ سوپ از انواع محصولات غذایی به شرح زیر استفاده می شود:

ارزش غذایی سوپ

ارزش غذایی سوپ

سبزی ها

اغلب سوپ ها دارای مقادیر بسیاری از انواع سبزیجات هستند، مجموع کالری موجود در سوپ به مواد تشکیل دهنده در آن ها بستگی دارد. به طور میانگین هر فنجان سوپ در حدود پنجاه الی صد کالری انرژی دارد. سبزی های طبخ شده در پروسه ی پخت، بعضی از ویتامین های موجود در خود را به تدریج از دست می دهند، اما با این حال در بر دارنده فیبر بسیار زیادی هستند که این فیبر می تواند به درمان یبوست افراد نیز کمک زیادی نماید.

هویج

اغلب سوپ های چربی سوز شامل هویج هستند. هویج علاوه بر این که حاوی بتاکاروتن و یا پیش ساز Vitamin A است، حاوی ویتامین های دیگری همچون B،E،D،C است که سبب روند افزایش استقامت بدن در برابر اختلالات عفونی می شود.

هویج

هویج

پیاز

از مطلوب ترین مواد خوراکی که نقش ضد عفونی کنندگی را در بدن فرد ایفا می کند، پیاز است. پیاز دارای خواص ضد میکروبی است. پیاز منشا خوبی از منگنز است و همچنین به عنوان یک ضد درد طبیعی نیز به حساب می آید. این ماده معدنی یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده در تمامی سوپ های رژیمی است که بایستی در زمان طبخ از آن استفاده نماییم.

پیاز

پیاز

گوشت

بعضی از سوپ های رژیمی حاوی گوشت قرمز و یا مرغ هستند که علاوه بر مواد معدنی و ویتامین ها دارای پروتئین نیز هستند. پروتئین موجود در گوشت به ترمیم دستگاه ایمنی بدن کمک مهمی می نماید.

غلات

غلات موجود در جود دو سر، جو، گندم و غیره از مواد غذایی هستند که منگنز بسیار زیادی دارند. مواد غذایی موجود در این دسته از محصولات غذایی فراهم کننده انرژی بدن، پروتئین، فیبر و همچنین ویتامین های گروه (B) است.

حبوبات

این ماده غذایی در گروه گوشت ها قرار می گیرند زیرا غنی شده از پروتئین هستند. مصرف حبوبات در سوپ های رژیمی مقاومت بدن را در مقابل انواع بیماری ها به مراتب افزایش می دهد. طبق مطالعات انجام شده، مصرف دو بار در هفته حبوبات از بروز مشکلات قلبی – عروقی، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دو و سرطان پروستات جلوگیری می کند.

تمامی موارد ذکر شده از ارزش غذایی خوراکی های موجود در سوپ است که شما با مصرف آن در برنامه رژیم لاغری خود می توانید از ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن بهره مند شوید.

بهترین رژیم لاغری

از نظر دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه؛ یک رژیم لاغری مطلوب و صحیح، رژیمی است که تعادل ویژه ی میان روال زندگی اشخاص و همچنین نوع مصرف خوراکی آن ها برقرار نماید.

بیان این نکته شاید بسیار راحت باشد اما اجرا کردن آن در زندگی برای هر فرد کمی سخت و دشوار است. یکی از موارد مهم دیگر در رژیم لاغری این موضوع است که هر روز تئوری و همچنین نظرات متعددی در ارتباط با رژیم لاغری ارائه می شود که افراد را در کاهش وزن دچار سردرگمی می کند.

در حال حاضر تنوع بسیار زیاد در محصولات غذایی و همچنین وجود متنوع فست فودها برای افراد بسیار وسوسه انگیز است که سبب می شود افراد را از داشتن اندامی زیبا دورتر نماید. زیرا اغلب افراد در برابر این مواد غذایی خوشمزه و لذیذ نمی توانند مقاومت کنند و در نهایت، روز به روز دچار افزایش وزن می شوند.

ویژگی های رژیم لاغری سالم

یک برنامه رژیم غذایی لاغری سالم و مناسب، بایستی از ویژگی های زیادی برخوردار باشد که از اصلی ترین و مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

ویژگی های رژیم لاغری سالم

ویژگی های رژیم لاغری سالم

در تعیین رژیم، بهبودی و سلامت جسم برتری داشته باشد

پیش از هر چیزی باید مراقب باشید که رژیم لاغری شما بدون عوارض و همچنین رژیمی سالم نیز باشد. پس از این که از صحت برنامه رژیم غذایی خود اطمینان پیدا کردید، شما این امکان را دارید که انتخاب پایانی خود را اجرایی نمایید. تعیین نوع رژیمی که علاوه بر ضمانت بهبود تندرستی شما، با شیوه زندگی شما برابری داشته باشد.

طبق عادات غذایی شخص رژیم گیرنده باشد

بی شک باید متخصصین تغذیه برنامه رژیم لاغری شما را بر مبنای عادات مصرف غذایی و همچنین شیوه زندگی شما طراحی نمایند. زیرا غیر از آن شما در پیروی از این رژیم لاغری با شکست روبرو خواهید شد. در صورتی که برنامه رژیم لاغری شما طبق روال زندگیتان طراحی گردد، به طور قطع شما در این مسیر بهتر می توانید به وزن ایده آل دست یابید.

حاوی کلیه مواد مغذی باشد

از دیگر ویژگی های رژیم غذایی سالم می توان به این مورد اشاره کرد که حاوی مواد مغذی کامل، مواد معدنی، اسیدهای چرب، ویتامین ها و میزان کالری دریافتی ضروری بدن در طی روز باشد.

به صورتی باشد که شما برای مدت طولانی احساس گرسنگی نکنید

از دیگر ویژگی های رژیم لاغری این است که این برنامه غذایی به گونه ای باشد که فرد کمتر احساس گرسنگی نماید. لازم است در پی رژیمی باشیم که آب و همچنین فیبر فراوانی داشته باشد. انواع سوپ های چربی سوز، سبزیجات و همچنین میوه ها گزینه بسیار مطلوبی به منظور این رژیم غذایی لاغری است. محصولات خوراکی نامبرده در برنامه غذایی، شما را تا ساعت ها سیر نگه می دارد و در نتیجه میل به غذا را نیز در شما کمتر می نماید.

آب فراوانی را مصرف نمایید

بایستی به این مورد توجه داشته باشید که در برنامه رژیم غذایی لاغری از مواد غذایی استفاده نمایید که از این طریق آب مورد نیاز بدن را فراهم نماید.

از رژیم های غذایی راحت و بدون دردسر استفاده نمایید

فرد رژیم گیرنده بایستی از رژیم غذایی خود حس و درک راحتی داشته باشد. زمانی که مایلید از رژیم غذایی خاصی پیروی نمایید، پیش از هر چیز بهتر است از خود بپرسید که آیا از طریق این رژیم در یک دوره کوتاه می توان وزن قابل توجهی را از دست دهم؟

در صورتی که در پاسخ به این سوال تردید دارید، خودتان را اذیت نکنید و از متدهای دیگر رژیم لاغری استفاده نمایید. زیرا شما خیلی سریع به سبک غذایی گذشته خود بر می گردید و در کاهش وزن ناکام می شوید. در حقیقت شما با پیروی نکردن از دستورالعمل های غذایی در رژیم خود مجدداً با افزایش وزن همراه می شوید.

زمان زیادی را به آن اختصاص ندهید

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی مناسب این است که وقت زیادی را به آن اختصاص ندهید. رژیم غذایی که حاوی محصولات غذایی سخت و همچنین غیر معمول است و یا هزینه های زیادی را در بردارد، برای هیچ کس مناسب نیست. زیرا تنها ممکن است که عده ای از افراد بتوانند هزینه و یا زمان زیادی را به منظور فراهم کردن این رژیم لاغری داشته باشند.

برای شخص رژیم گیرنده محدودیت قائل نشود

بهترین و مناسب ترین برنامه غذایی به منظور لاغری، رژیمی است که شخص رژیم گیرنده را بیش از اندازه محدود نکند. به صورتی که به هیچ عنوان شما متوجه این محدودیت ها برای کاهش وزن نشوید. زیرا در صورتی که شما به صورت پیوسته حواستان به برنامه غذایی باشد، دچار وسواس می شوید که این امر سبب می گردد شما بتوانید به راحتی به رژیم لاغری خود ادامه دهید و یا در برخی از موارد به پرخوری بیشتری روی آورید.

کلیه موارد ذکر شده از ویژگی های یک رژیم غذایی لاغری مناسب است که شما موظف به پیروی از تمامی دستورالعمل های پزشکی به منظور کاهش وزن هستید.

سوالات رایج در مورد رژیم لاغری از طریق سوپ چربی سوز

یکی از متداول ترین سوالات به این موضوع اختصاص دارد که آیا در رژیم لاغری، هرم غذایی کاربرد زیادی دارد؟

کاملترین و همچنین بهترین رژیم لاغری، برنامه ی است که تمامی مواد غذایی و کالری دریافتی ضروری بدن را فراهم نماید و در نتیجه خطر ابتلا به سایر مشکلات را در فرد به تدریج کاهش دهد. بنابراین رژیم غذایی به منظور کاهش وزن باید حتماً از هرم غذایی تبعیت نماید. در صورتی که شما بتوانید یک برنامه غذایی کاهش وزن مناسبی را پیدا نمایید که مطابق هرم غذایی استاندارد باشد، بدون شک شما مناسب ترین رژیم غذایی لاغری را انتخاب کرده اید.

آیا در رژیم غذایی، محاسبه میزان کالری در برنامه غذایی امری ضروری است؟

در صورتی که برنامه غذایی مناسبی را تعیین کرده باشید، متخصصین تغذیه، کالری دریافتی روزانه را بر مبنای جنسیت، سن و همچنین وضعیت بدنی شما محاسبه کرده اند. در حقیقت متخصصین با در نظر گرفتن سایر عوامل، میزان کالری دریافتی ضروری را مشخص می نمایند و براساس آن محصولات غذایی مناسب را در برنامه رژیم غذایی لاغری شما قرار می دهند. این امر سبب گردیده که دیگر شخص رژیم گیرنده نیازی به محاسبه کالری در طی روز نداشته باشد.

آیا در رژیم غذایی، محاسبه میزان کالری در برنامه غذایی امری ضروری است؟

آیا در رژیم غذایی، محاسبه میزان کالری در برنامه غذایی امری ضروری است؟

نتیجه گیری

بسیاری از افراد به منظور تثبیت وزن خود از رژیم غذایی لاغری مناسب که حاوی انواع سوپ های چربی سوز هستند، در برنامه غذایی خود استفاده می نمایند تا از این طریق در یک بازه زمانی مشخص به وزن قابل توجهی دست پیدا نمایند. البته باید متذکر شد که در این رژیم از تمامی گروه های غذایی، چربی ها، مواد مغذی، ویتامین ها نیز بایستی استفاده شود.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید