بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر

علائم بالا بودن پرولاکتین در زنان مجرد
علائم بالا بودن پرولاکتین در زنان مجرد
2022/04/09
خواص سیر برای تخمدان پلی کیستیک
خواص سیر برای تخمدان پلی کیستیک
2022/04/09
بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر

بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر

در این مقاله، سعی داریم تا در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر ، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفاً تا پایان این مبحث، با ما همراه باشید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سندرم روده تحریک پذیر با ما در تماس باشید.

۰۲۱۴۲۱۹۸۶۱۴

یش از آن که به بحث در زمینه داروهای مفید به خصوص بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم، ابتدا لازم است که با این بیماری به طور کامل آشنا گردیم. سندروم روده تحریک پذیر با نام اصلی، Irritable Bowel Syndrome ، اختلالی گوارشی می باشد که به مدت طولانی فرد را گرفتار خود می نماید و برای فرد ایجاد ناراحتی های مزمن می کند.

جالب است بدانیم که علائم این بیماری، در بسیاری از افراد به صورت خفیف می باشد. به صورتی که فرد، گاهاً آن را احساس نمی کند. این بیماری، به نوبه خود، یکی از بیماری های شایع در میان مردم می باشد. در بسیاری از موارد، افرادی که این بیماری را دارند، از ابتلا به آن بی اطلاع می باشند.

بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر

بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر

سندروم روده تحریک پذیر، دلیل بسیاری از دردهای شکمی می‌باشد و افراد زیادی از این دردهای شکمی رنج می برند، بدون آن که از دلیل اصلی آن مطلع باشند. در مقاله بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، سعی داریم تا به شرح در مورد این بیماری بپردازیم و نیز به برخی از راه های کنترل آن اشاره کنیم. لطفاً ما را تا ادامه مبحث همراهی نمایید.

عناوین مقاله:

شرحی بر سندروم روده تحریک پذیر

انواع سندروم روده تحریک پذیر

دلایل مبتلا شدن به سندروم روده تحریک پذیر

عوامل موثر در بروز بیماری سندروم روده تحریک پذیر

تاثیر تغذیه  بر سندروم روده تحریک پذیر

نکات ضروری در زمینه رژیم غذایی مرتبط با IBS

تاثیر عوامل محیطی بر سندروم روده تحریک پذیر

داروهای OTC و سندروم روده تحریک پذیر

تجویز دارو توسط پزشک در زمینه BTI

اهمیت دادن به تداخل دارویی

شرایط خاص و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

سخن پایانی

 

شرحی بر سندروم روده تحریک پذیر

سندروم روده تحریک پذیر یا همان IBS ، از انواع بیماری های مزمن می باشد. علائم این بیماری، دردهای مزمن در ناحیه شکمی، احساس ناراحتی، نفخ و اسهال و همچنین یبوست می باشد که البته در بسیاری از موارد، مشاهده شده که در این بیماری، یکی از علائم به صورت شدیدتر از سایر علائم در فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر مشاهده می گردد.

شرحی بر سندروم روده تحریک پذیر

شرحی بر سندروم روده تحریک پذیر

فرد در هر سنی می تواند دچار این بیماری گردد، اما شیوع این بیماری در زنان بیشتر از مردان می باشد. این بیماری از انواع بیماری های خطرناک محسوب نمی گردد، اما با این حال، نباید نسبت به آن بی توجه بود. زیرا بی توجهی به این بیماری، دردهای شکمی بسیار دردناکی را برای فرد مبتلا به آن به ارمغان می آورد.

انواع سندروم روده تحریک پذیر

به طور کلی چهار نوع سندروم روده تحریک پذیر وجود دارد که در زیر به این موارد اشاره می‌کنیم.

ïاولین نوع سندروم روده تحریک پذیر، نوع IBS-D می باشد. این مورد در افرادی شایع است که اسهال در آن ها بر دیگر علائم غالب است.

ïنوع دوم این سندروم، از نوع IBS-C می باشد که در این مورد، یبوست مورد غالب می باشد.

ïنوع سوم سندروم روده تحریک پذیر، IBS-A می باشد که در این نوع از بیماری، شخص هر دو علامت اسهال و یبوست را با هم دارد.

ïنوع چهارم، IBS-M می باشد. M در این نوع بیماری، همان Mixed یا مختلط می باشد. این نوع از سندروم، معمولاً پس از عفونت به وجود می آید.

انواع سندروم روده تحریک پذیر

انواع سندروم روده تحریک پذیر

دلایل مبتلا شدن به سندروم روده تحریک پذیر

سندروم روده تحریک پذیر، یک بیماری عجیب می باشد که هیچ کس به طور قطع نمی‌تواند علت ابتلا به آن را بیان کند. در این زمینه، پروهش های بسیاری انجام گرفته است و در نتیجه این آزمایشات و پژوهش ها، دانشمندان احتمال ارتباط ابتلا به این بیماری را از طریق عوامل میکروبی امکانپذیر می‌دانند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، بین میکروب های موجود در گاستروانتریت عفونی و ابتلا به این سندروم، ارتباط مستقیمی وجود دارد. میکروب های درگیر در گاستروانتریت عفونی، با تاثیر بر سیستم ایمنی بدن پس از گذشت مدت زمانی طولانی، تغییراتی را در روده به وجود می آورند.

در این مقاله، سعی داریم تا به بحث در مورد بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

عوامل موثر در بروز بیماری سندروم روده تحریک پذیر

در این میان، محققان به نتایج دیگری نیز دست یافته اند و عوامل موثر در بروز این بیماری را به صورت ذیل بیان نموده اند:

رژیم غذایی و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

غذا خوردن، در ظاهر یک فعالیت بسیار ساده به نظر می آید. اما نحوه مصرف غذاها، خود می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد گردد. مصرف غذاهای پرحجم و پر چرب، باعث تحریک انقباضات روده می گردد. به گفته محققان، با توجه به تاثیر مستقیم رژیم غذایی بر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، کنترل و تغییر در عادات خوردن، می تواند کمک شایانی به درمان این بیماری در فرد مبتلا کند.

رژیم غذایی و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

رژیم غذایی و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

تهیه لیستی از غذاهای مصرفی روزانه

یکی از راه های کنترل غذایی، می تواند کمک گرفتن از یک دفترچه مخصوص باشد که در آن می‌توان تمام مواد غذایی مصرفی در طول روز را یادداشت نمود. همچنین علاوه بر یادداشت تک تک غذاها، می توان ستونی به نام احساس فردی در این لیست اضافه نمود که در آن، پس از مصرف هر یک از آن مواد غذایی، شخص می تواند هر احساسی که پس از خوردن غذا به وی دست می دهد را  ثبت نماید.

حذف و عدم حذف غذا از گردونه غذایی

چنان چه پس از مصرف غذایی، علائم سندروم روده تحریک پذیر مشاهده گردد، باید مصرف آن غذا به مدت سه ماه، از گردونه غذایی فرد حذف گردد. این ممنوعیت، به سبب آن است که  شخص از اثر آن روی خود اطمینان حاصل نماید و از تاثیر آن و یا عدم تاثیر آن بر بیماری خود اطمینان حاصل نماید. اگر تاثیر داشت، آن غدا باید از بین غذاها کنار گذاشته شود و چنان چه تاثیر منفی روی بیماری نداشته باشد، می تواند مجدداً از آن استفاده نماید.

این کار باید تا جایی ادامه یابد تا لیستی از غذاهای ناسازگار با فرد مشخص گردد. در این میان، برخی از غذاها و نوشیدنی ها به صورت عمومی تاثیرات منفی روی سندروم روده تحریک پذیر دارند. از این میان در میان غذاها، می توان به غذاهای چرب و سبزیجات نفاخ اشاره کرد. نوشیدنی های موثر نیز نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی هایی شامل شیرین کننده های مصنوعی می باشند. همچنین کافئین و الکل نیز از نوشیدنی هایی می باشند که باید از مصرف آن ها صرف نظر نمود.

حذف و عدم حذف غذا از گردونه غذایی

حذف و عدم حذف غذا از گردونه غذایی

تغییر در ذائقه افراد و اثر آن بر IBS

نکته قابل توجه در این زمینه این است که در بسیاری از موارد، غذاهایی که روی فرد تاثیر می گذارند، باعث غافلگیری شخص می گردد. زیرا در گذشته این غذا کاملا با شخص سازگار بوده و اما امروز، تاثیرات منفی روی فرد می گذارد. به همین سبب، گاهاً به سبب استرس و یا تغییرات هورمونی، غذایی که قبلاً  قابل تحمل نموده است، امروز بسیار لذتبخش می باشد و بر عکس.

پیشنهاد می کنیم از پست مواد غذایی مفید برای سندرم روده تحریک پذیر دیدن کنید.

تاثیر تغذیه بر سندروم روده تحریک پذیر

در این زمینه، بسیار توصیه می گردد که فرد حتماً به یک پزشک تغذیه مراجعه کرده و در زمینه غذاهایی که تاثیرات منفی روی فرد می گذارد، با پزشک مشورت کند و از او کمک و مشاوره بگیرد. رژیم غذایی مطلوب، باید متعادل و مناسب باشد که تجویز آن توسط یک پزشک متخصص تغذیه باید انجام گیرد.

از طرف دیگر، می توان از یک نوع رژیم حذفی نیز در این مورد بهره گرفت. به این صورت که برخی از غذاها را از گردونه غذایی خود حذف نموده و تاثیرات کاهش آن غذا را بر بدن بررسی کرد. به عنوان مثال، برای مدت زمانی از مصرف لاکتوز خودداری نموده تا تاثیرات عدم وجود آن را بر بدن بررسی نمایید.

مصرف برخی از انواع کربوهیدرات ها می توانند تاثیرات منفی روی سندروم روده تحریک پذیر داشته باشد. کربوهیدرات ها می توانند ایجاد نفخ و شکم درد کنند. علاوه بر این، گاستریت و اسهال و یا یبوست نیز از دیگر مواردی می باشند که به سبب مصرف کربوهیدرات ها به وجود می آیند.

تاثیر تغذیه بر سندروم روده تحریک پذیر

تاثیر تغذیه بر سندروم روده تحریک پذیر

در این مقاله، سعی داریم تا به توضیح در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

رژیم غذایی فودمپ و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

در این زمینه، برخی از افراد از رژیم فودمپ بهره می گیرند. رژیم غذایی فودمپ، یک رژیم غذایی دشوار می باشد، اما تاثیر آن در بهبود سندروم روده تحریک پذیر، اثبات گردیده است. رژیم غذایی فودمپ به گونه ای است که برخی از انواع مشخص از کربوهیدرات ها، به مدت ۶ تا ۸ هفته از گردونه غذایی فرد حذف می گردد و پس از طی این دوره، به صورت تدریجی و آرام آرام، دوباره به گردونه غذایی باز می گردند. دلیل این کار، ارزیابی میزان تحمل بدن فرد در برابر مصرف و عدم مصرف این مواد می باشد.

مصرف فیبر و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

و اما نکته بسیار مهم در مورد تاثیر مواد غذایی بر سندروم روده تحریک پذیر، مصرف فیبر می باشد. مصرف فیبر به عنوان یک ماده غذایی تاثیر گذار روی سلامتی، از نظر متخصصان تغذیه بسیار توصیه می گردد. مصرف فیبر، می تواند عمل دفع را به صورت باورنکردنی آسان کند.

اما دانستن این مطلب الزامیست که افزودن فیبر به رژیم غذایی باید به صورت تدریجی انجام گیرد تا بدن، زمان لازم برای تطابق با آن را پیدا کند. همچنین بر اساس آزمایشات انجام شده روی افرادی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر می باشند، بدن این افراد با فیبر محلول هماهنگی بیشتری از خود نشان می دهد.

مصرف فیبر و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

مصرف فیبر و تاثیر آن بر سندروم روده تحریک پذیر

وعده غذایی و تاثیر آن بر IBS

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر تشدید فشار روی سیستم گوارش بدن، خوردن دو یا سه وعده غذا با حجم بسیار بالا می باشد. بر اساس توصیه پزشکان متخصص تغذیه، به جای مصرف سه وعده غذای با حجم بالا، بهتر است تا از وعده های غذایی متعدد با حجم بسیار کم استفاده شود.

از عوامل موثر در رفع یبوست، خوردن یک صبحانه مفصل می باشد. خوردن یک صبحانه کامل، انقباضات روده را افزایش می دهد و روده را به حرکت وا می دارد که در نتیجه این حرکات، عمل دفع بسیار راحت تر انجام می گیرد.

در زمینه غذای مصرفی، چنان چه متوجه شدید که با خوردن غذای خاصی، علائم حاصل از سندروم روده تحریک پذیر در شما تشدید گردیده است، از مصرف آن غذای خاص به مدت سه ماه خودداری کنید تا از تاثیر آن روی این سندروم، اطمینان حاصل نمایید. تهیه لیست غذاها، همان طور که در فوق نیز به آن اشاره گردید، می تواند یک منبع خوب برای درمان این بیماری باشد.

در این مقاله، سعی داریم تا به بحث در زمینه IBS و بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم. چنان چه تا به اینجای مقاله توجه شما به این موضوع جلب گردیده است، از شما دعوت به عمل می آید که تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

وعده غذایی و تاثیر آن بر IBS

وعده غذایی و تاثیر آن بر IBS

نکات ضروری در زمینه رژیم غذایی مرتبط با IBS

با توجه به مطالب ذکر شده، بیان این امر ضروری به نظر می رسد که امروزه نمی توان یک درمان قطعی برای سندروم روده متحرک پذیر را معرفی کرد. با وجود این، دوری فرد از عوامل تحریک کننده می تواند در بهبود بیماری کمک شایانی کند. همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک متخصص تغذیه نیز خود از عوامل موثر در پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

در این زمینه، مصرف و عدم مصرف برخی از مواد خوراکی توصیه شده است که در اینجا، قصد بیان برخی از این موارد را داریم.

مهمترین کار در زمینه کنترل این بیماری، مدیریت یک رژیم غذایی مناسب می باشد. همچنین از مصرف برخی از انواع آدامس باید به طور قطع اجتناب نمود. غذاهای رژیمی وشیرینی های بدون قند، به سبب ایجاد اسهال در فرد، باید از گردونه غذایی حذف گردند. حتماً از جو دو سر، برای کاهش گاز یا نفخ شکم استفاده شود.

همچنین افرادی که مصرف کننده الکل می باشند، باید مصرف آن را محدود کنند و از مصرف نوشیدنی های گازدار و خیلی شیرین اجتناب کنند. مصرف ۸ لیوان آب در روز توصیه می گردد. همچنین باید از مصرف گلوتن نیز خودداری شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، باید توجه شود که در طول روز، حتماً سه وعده غذایی در نظر گرفته شود و به هیچ عنوان، نباید هیچ وعده غذایی حذف گردد. همچنین خوردن هر وعده غذایی در زمان مشخص، بسیار الزامی می باشد. غذا باید حتماً به آرامی خورده شود و به هیچ عنوان نباید تندخوری کرد. غذا باید حتماً با آرامش و بدون هیچ عجله مصرف گردد.

نکات ضروری در زمینه رژیم غذایی مرتبط با IBS

نکات ضروری در زمینه رژیم غذایی مرتبط با IBS

در این مقاله، سعی داریم تا در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بحث کنیم. لطفاً با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تاثیر عوامل محیطی بر سندروم روده تحریک پذیر

از عوامل دیگری که روی سندروم روده تحریک پذیر تاثیر می گذارند، می توان به عوامل محیطی و استرس ناشی از آن اشاره کرد. همان طور که ذکر شد، سندروم روده تحریک پذیر، اختلالی در عملکرد سیستم روده و معده می باشد که هنوز هیچ علت تعریف شده و دقیقی که به سبب آن این بیماری به وجود می آید، شناخته نشده است.

اما برخی از عواملی که باعث تشدید و یا به وجود آمدن احتمالی آن می شوند، مشخص گردیده اند که یکی از مهمترین این عوامل، استرس می باشد. افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، اغلب دچار صفات نابهنجار شخصیت و استرس های روانی می باشند. در پروهشی انجام شده در این زمینه، ارتباط میان استرس های زندگی و سندروم روده تحریک پذیر بررسی شده است.

در این زمینه، در یک گروه متشکل از ۷۶ نفر از میان افرادی که دچار ناراحتی ها و مشکلات گوارشی بوده اند، آزمایش به عمل آمده و سندروم روده تحریک پذیر در این افراد، تشخیص داده شده است و گروه دیگری که بدون پیشینه بیماری بوده اند نیز در سوی دیگری از این آزمایش قرار داده شدند.

این پروهش، استرس های زندگی را روی هر دو گروه آزمایش کرد. نتیجه آزمایش نشان داد که افرادی که از قبل پیش زمینه این بیماری را داشته اند، سندروم روده تحریک پذیر در آنان تقویت شده و کسانی که سابقه آن را نداشته اند، به این بیماری، هرچند خفیف مبتلا گشته اند. بر اساس آمار و ارقام داده شده در این گزارش، استرس های روزمره و محیطی، تاثیر مستقیمی بر ابتلای افراد به بیماری سندروم روده تحریک پذیر دارند.

تاثیر عوامل محیطی بر سندروم روده تحریک پذیر

تاثیر عوامل محیطی بر سندروم روده تحریک پذیر

تاثیر عوامل دیگر بر سندروم روده تحریک پذیر

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل ژنتیکی نیز می توانند در ابتلای افراد به سندروم روده تحریک پذیر موثر باشند.  از دیگر موارد تاثیرگذار روی سندروم روده تحریک پذیر می توان به عوامل ذیل نیز اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی، به خصوص در بانوان
  • نقص عملکرد در عضلاتی که غذا ار از طریق بدن حرکت می دهند.
  • ناتوانی سیستم عصبی مرکزی، در کنترل کردن سیستم هضم غذا

در این مقاله، سعی داریم که در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، اطلاعاتی را در خدمت شما دوستان عزیز قرار دهیم. لطفاً ما را تا ادامه مبحث همراهی بفرمایید.

در این بخش، قصد داریم تا به معرفی برخی از قرص های درمان کننده سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم.

در زمینه داروهای مرتبط با این بیماری و بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که برخی از داروهای مرتبط با این بیماری به نسخه پزشک نیاز ندارند و شخص می تواند خود، شخصاً این دارو ها را تهیه نماید.

تاثیر عوامل دیگر بر سندروم روده تحریک پذیر

تاثیر عوامل دیگر بر سندروم روده تحریک پذیر

داروهای OTC و سندروم روده تحریک پذیر

اصطلاحاً به داروهایی که برای مصرف آن ها به نسخه پزشک نیازی نمی باشد، OTC می‌گویند. داروهای زیادی وجود دارند که از نوع OTC بوده و همچنین می توانند در درمان و تسکین علائم گوارشی، بسیار تاثیر گذار باشند. البته با توجه به این امر که پیش از مصرف هر دارویی، باید پبا زشک متخصص در این زمینه مشورت شود.

در این بخش از نوشتار بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به ذکر چند نمونه از داروهای OTC موثر در درمان سندروم روده تحریک پذیر می پردازیم.

ïاولین دارویی که به ذکر آن می پردازیم، ایمودیوم می باشد. این دارو، برای رفع اسهال بسیار موثر می باشد، اما یک داروی تایید شده برای رفع سندروم روده تحریک پذیر نمی باشد.

ï داروهای بعدی، از نوع ملین یا کارکن ها می باشند. از انواع این دارو ها، می توان به میرالاکس، متاموسیل و سیتروسل اشاره کرد.

ïاز داروهای دیگری که بدون تجویز پزشک می توان از آن استفاده نمود، مکمل های پروبیوتیک می باشند. این داروها، حاوی باکتری های مفید می باشند که در تسکین بیماری های روده و معده، همچون سندروم روده تحریک پذیر، می توانند بسیار موثر واقع گردند.

در این بخش، به بررسی برخی از داروهایی که با صلاحدید پزشک برای بیمار تجویز می گردند، می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

داروهای OTC و سندروم روده تحریک پذیر

داروهای OTC و سندروم روده تحریک پذیر

تجویز دارو توسط پزشک در زمینه BTI

در گذشته، داروهایی که تحت نظر پزشک به بیمار مبتلا به بیماری سندروم روده تحریک پذیر تجویز می شد، بسیار محدود و کم بود. این شرایط امروزه بسیار تغییر کرده است و خوشبختانه داروهای بسیاری کشف شده اند که می توانند در بهبود این بیماری آزاردهنده، بسیار موثر باشند. در این قسمت از مقاله بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به بررسی در زمینه برخی از داروهای تجویزی برای بهبود سندروم روده تحریک پذیر می پردازیم.

اولین دارویی که در این بخش سعی به شرح در مورد آن داریم، از نوع آنتی اسپاسمودیک ها می باشند. آنتی اسپاسمودیک ها، از انواع داروهایی به شمار می آیند که پزشکان به صورت عمومی برای بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، تجویز می کنند. این دارو بیشتر یک داروی مسکن می باشد که برای کاهش درد شکم و اسپاسم ها کاربرد دارد. عموماً پزشکان، این دارو را برای افرادی که اسهال دارند، تجویز می نمایند.

در این قسمت چند مورد از داروهای آنتی اسپاسمودیک را نام می بریم:

  • بنتلی یا همان دی سیکلومین
  • هیوسین بوتیل بروماید
  • هیوسیامین

داروهای آنتی اسپاسمودیک، بهتر است که نیم ساعت یا یک ساعت پیش از خوردن غذا مصرف شوند تا بهترین اثر را روی فرد بگذارند. البته این داروها، همان طور که ذکر شد، از انواع مسکن ها می باشند و تنها برای تسکین کوتاه مدت مناسب می باشند.

در این میان داروهای دیگری نیز وجود دارند که تنها مختص سندروم روده تحریک پذیر می باشند. همان طور که ذکر شد، آنتی اسپاسمودیک ها می توانند مسکنی خوب برای کاهش درد در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر باشند. اما این داروها، برای چندین عارضه مختلف کاربرد داشته و به صورت اختصاصی، مربوط به سندروم روده تحریک پذیر نمی باشند.

از این رو، شرکت های مختلف داروسازی، به بررسی دقیقتر در زمینه درمان یک داروی مناسب به منظور بهبود و درمان سندروم روده تحریک پذیر پرداخته اند و این بیماری را که نوعی بیماری تقریباً فراگیر می باشد را، هدف آزمایشات خود قرار داده اند. در چند سال اخیر، داروهای جدیدی در این زمینه وارد بازار گردیده اند. این داروها، بر قسمت داخلی روده بزرگ و گیرنده های آن اثر می گذارند و باعث کاهش و بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر می‌گردند.

در این قسمت چند مورد از داروهای آنتی اسپاسمودیک را نام می بریم:

در این قسمت چند مورد از داروهای آنتی اسپاسمودیک را نام می بریم:

از جمله این داروها، می توان به لینرس، کامستلا یا همان لیناکلوتید اشاره کرد. در این قسمت، به بررسی این داروها می پردازیم.

کپسول لیناکلوتید و بیماری BTI

این دارو به شکل کپسول، در بازار موجود می باشد. کپسول لیناکلوتید با نام اصلی  Linaclotide، به عنوان یک راه درمانی برای افراد مبتلا به مشکل یبوست که خود از علائم اصلی سندروم روده تحریک پذیر می باشد، شناخته شده است. داروی لیناکلوتید، به افزایش ترشحات روده و افزایش حرکت آن ها کمک می کند و به همین دلیل، عمل ساخت مدفوع به صورت راحت‌تری انجام گرفته و به کاهش میزان درد ناشی از یبوست و نارحتی های آن کمک می نماید.

کپسول لیناکلوتید و بیماری BTI

کپسول لیناکلوتید و بیماری BTI

توصیه های ضروری در زمینه کپسول لیناکلوتید

برای مصرف این دارو، باید به میزان استفاده و روش مصرف آن دقت شود. افرادی که این دارو از طرف پزشک برایشان تجویز گردیده است، باید پیش از شروع درمان، با دقت بروشور داخل بسته را مطالعه نمایند تا پیش از مصرف دارو، اطلاعاتی کامل در مورد آن دارو را به دست آورند. همچنین هر دارویی، دارای عوارض جانبی می باشد. با مطالعه بروشور داخل آن، می توان از عوارض جانبی آن نیز مطلع گردید.

دقت به این امر الزامیست که میزان تجویز این دارو برای افراد متفاوت، مختلف است. این بدان معناست که هر شخص، نمی تواند میزان مصرف مشابهی به مانند شخص دیگر داشته باشد.

پس نباید فراموش کرد که این دارو باید حتماً تحت نظر پزشک تجویز گردد و دقیقاً به همان میزان و  همان طور که پزشک متخصص گوارش برای شخص تجویز نموده است، مصرف گردد. اما به صورت عمومی، میزان مصرف این دارو به میزان یک وعده در طول یک روز می باشد. البته همان طور که ذکر شد، باید میزان مصرف این دارو دقیقاً بر اساس گفته پزشک گوارش باشد.

توصیه های ضروری در زمینه کپسول لیناکلوتید

توصیه های ضروری در زمینه کپسول لیناکلوتید

در این مقاله، سعی به بحث در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر داریم. لطفاً ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

اهمیت دادن به زمانبندی مصرف دارو

داروی لیناکلوتید، باید به صورت منظم و در یک ساعت مشخص و دقیق مصرف گردد. این دارو حتما باید حداقل نیم ساعت قبل از مصرف غذا و با معده خالی مصرف شود و حتماً باید با مقداری آب مصرف گردد.

چنان چه شخص، یک دوز روزانه خود را فراموش کند و آن را در زمان دقیق آن مصرف ننماید، چنان چه، زیاد از زمان آن نگذشته باشد، مصرف آن بلامانع می باشد. اما دقت شود که اگر زمان مصرف آن نزدیک به دوز بعدی باشد، دارو نباید مصرف گردد تا در دوز بعدی، دو وعده از این دارو با هم مصرف گردد. در زمینه مصرف داروی لیناکلوتید، ممنوعیت هایی نیز وجود دارد که در این قسمت، به این موارد اشاره می نماییم.

ممنوعیت مصرف دارو

مهم ترین موضوع، تاریخ مصرف دارو می باشد. پس پیش از مصرف دارو، حتماً باید به تاریخ مصرف آن دقت نمود. چنان چه تاریخ انقضای داروی مورد نظر گذشته باشد، باید اکیداً از مصرف آن خودداری نمود.

هرگز و به هیچ وجه، نباید این دارو را به تجویز فردی، به شخص دیگر پیشنهاد کرد. همان طور که ذکر شد، این دارو باید حتماً تحت نظر پزشک مصرف گردد و به هیچ عنوان نباید به طور خودسرانه مصرف گردد.

ممنوعیت مصرف دارو

ممنوعیت مصرف دارو

اهمیت دادن به تداخل دارویی

داروهای شیمیایی، معمولاً تداخل دارویی با داروهای دیگر را دارند. داروی لیناکلوتید نیز همانند هر داروی دیگری، امکان دارد با داروهای دیگری سازگاری نداشته باشد. لذا پیش از مصرف این دارو، باید تداخل دارویی این دارو با داروهای دیگری که فرد مصرف می کند، به دقت بررسی شود. در این زمینه، فرد بهتر است تا پیش از مصرف این دارو، پزشک معالج خود را از داروهایی که مصرف می نماید، مطلع سازد.

تداخل دارویی، می تواند عملکرد داروها را تغییر داده و در برخی از موارد، عوارض جدی و خطرناکی را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. بهتر است تا شخصی که پزشک این دارو را برای وی تجویز کرده است، لیستی از تمامی داروهایی که مصرف می کند، اعم از شیمیایی چه با نسخه و چه بدون نسخه و همچنین داروهای گیاهی را که مصرف می کند، تهیه نماید و آن را به پزشک خود ارائه کند.

این لیست، هم باید با پزشک معالج و هم با شخص داروساز در میان گذاشته شود و با ایشان در این زمینه مشورت شود. همچنین دوز مصرفی دارو را که پزشک برای شما تجویز کرده است، به صورت خودسرانه تغییر نداده و یا به هیچ عنوان، مصرف دارو را با تجویز خود قطع نکنید. یکی از انواع داروهایی که با لیناکلوتید تداخل دارد، پراملینتید می باشد. از مصرف این دو دارو به صورت همزمان، باید به شدت خودداری نمود.

اهمیت دادن به تداخل دارویی

اهمیت دادن به تداخل دارویی

شرایط خاص و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

دوران بارداری و نیز دوران شیردهی در بانوان، دوران بسیار مهمی می باشد که در این دوران، شخص به هیچ عنوان نباید هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نماید. به این نکته باید دقت کرد که مصرف داروی لیناکلوتید، اثرات منفی روی جنین خواهد گذاشت و برای جنین بسیار خطرناک می باشد.

دانستن این نکته بسیار ضروری می باشد که مصرف برخی از انواع داروها در برخی از شرایط ویژه، به هیچ عنوان صحیح نمی باشد. همچنین برخی از انواع داروها، به درمان تکمیلی نیاز دارند که باید به همراه دارو، توسط پزشک تجویز گردند. از همین رو، پیش از مصرف داروی لیناکلوتید، باید پزشک معالج از شرایط فرد مطلع باشد.

از مواردی که حتما باید پزشک در مورد آن مطلع باشد، شرایط بارداری می باشد. چنانچه، فرد باردار است یا اقدام به بچه دار شدن کرده است و یا در مرحله شیردهی می باشد، باید حتماً پزشک معالج را از شرایط خویش، مطلع سازد.

چنان چه فرد دارای بیماری های گوارشی نظیر انسداد گوارشی و یا یبوست می باشد، باید پزشک خود را مطلع کند. چنان چه فرد، در حال مصرف داروی خاصی می باشد و یا به داروی خاصی آلرژی دارد نیز باید پزشک خود را از آن دارو مطلع سازد.

در ادامه مبحث بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به عوارض ناشی از داروی لیناکلوتید می پردازیم. لطفاً ما را همراهی کنید.

شرایط خاص و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

شرایط خاص و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

عوارض جانبی ناشی از لیناکلوتید

داروی لیناکلوتید، روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و شخص را دچار سرگیجه می نماید. به همین سبب، توصیه می گردد که شخص پس از مصرف این دارو، به هیچ عنوان رانندگی نکند و همچنین از انجام فعالیت هایی که به تمرکز نیاز دارند، بپرهیزد.

داروی لیناکلوتید همانند هر داروی شیمیایی یا گیاهی دیگر، می تواند عوارض سوئی بر شخص داشته باشد. اما با توجه به بررسی های انجام شده، تاکنون مصرف کنندگان این دارو، عوارض جانبی خاصی را پس از مصرف این دارو تجربه نکرده اند.

در برخی از موارد نیز، شخص عوارضی را تجربه کرده است  که پس از دوره کوتاهی، این عوارض از بین رفته اند. اما چنان چه فرد، عوارض جانبی این دارو را به صورت دائمی تجربه کند، باید حتماً به پزشک معالج خویش مراجعه کرده و او را از این مساله مطلع سازد. از عوارض جانبی این دارو، می توان به احساس سرگیجه و اسهال و همچنین در مواردی نفخ و دل درد اشاره کرد.

نکته بسیار مهم در این زمینه این است که چنان چه از مقعد شخص، خون خارج شود، حتما باید به پزشک مراجعه نماید. زیرا این نشانگر آن است که یبوست در شخص، ایجاد بواسیر کرده است و باید فوراً معالجه گردد.

همان طور که ذکر شد، هر دارویی دارای عوارض جانبی می باشد که در اشخاص مختلف، این عوارض به صورت گوناگونی خودنمایی می نمایند. چنان چه شخص علائمی جدید را در خود مشاهده  کند که تصور می کند به خاطر مصرف لیناکلوتید می باشد، باید حتماً پزشک خود را در این زمینه مطلع سازد.

عوارض جانبی ناشی از لیناکلوتید

عوارض جانبی ناشی از لیناکلوتید

مضرات مصرف نامتعارف داروی لیناکلوتید

از دیگر موارد قابل ذکر در زمینه مصرف داروی لیناکلوتید، مصرف بیش از اندازه این دارو می باشد. مصرف بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، باعث مسمومیت دارویی می گردد. علائم این مسمومیت دارویی، تنگی نفس، غش کردن و ضعف جسمانی به صورتی که فرد از حال می‌رود، می باشد. چنان چه علائمی نظیر این در فرد مشاهده گردد، باید فوراً فرد را به قسمت اورژانس منتقل نمود.

نحوه نگهداری از کپسول لیناکلوتید

شرایط نگهداری داروی لیناکلوتید نیز بسیار با اهمیت است. باید دقت کنید که این دارو حتماً دور از دسترس کودکان قرار گیرد و نیز حتما باید در جایی خشک و خنک و دور از گرما و تابش مستقیم خورشید باشد.

در ادامه بحث در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به معرفی داروی آمیتیزا و یا همان لوبیپروستون می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

نحوه نگهداری از کپسول لیناکلوتید

نحوه نگهداری از کپسول لیناکلوتید

معرفی کپسول لوبیپروستون و بیماری BTI

داروی لوبیپروستون با نام تجاری Amitiza، در بازار موجود می باشد. کاربرد اصلی این دارو در مواردی می باشد که فرد دچار یبوست ناشی از سندروم روده تحریک پذیر می باشد. این دارو در بازار به صورت کپسول خوراکی موجود می باشد. داروی لوبیپروستون، دارویی برای درمان یبوست مزمن در سنین بزرگسال می باشد.

همچنین از این دارو در مواردی که فرد به سبب مصرف داروهای مسکن دچار یبوست شده است نیز مصرف دارد. این دارو، به دفع مایع روده سرعت بخشیده و در نهایت به دفع مدفوع و بهتر شدن علائم ناشی از یبوست می انجامد.

از کاربردهای دیگر این دارو، در زمینه بانوانی می باشد که یبوست، عامل اصلی بیماری این افراد تلقی می گردد و با مصرف این دارو، سندروم روده تحریک پذیر در آنان بهبود می یابد.

همان طور که در بخش های قبلی مقاله بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر گفتیم، سندروم روده تحریک پذیر، اختلالات مزمنی است که به سبب کار نکردن صحیح روده در فرد به وجود می آید. اما هنوز دلیل اصلی این سندروم، ناشناخته می باشد.

اما عواملی همچون برخی از خوراکی ها و همچنین استرس و نیز تغییرات هورمونی در بانوان و مصرف برخی از انواع آنتی بیوتیک ها از عوامل تشدید کننده این بیماری می باشند. عفونت دستگاه گوارش و عوامل ژنتیکی نیز می توانند از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه محسوب گردند.

معرفی کپسول لوبیپروستون و بیماری BTI

معرفی کپسول لوبیپروستون و بیماری BTI

در زمینه مصرف داروی لوبیپروستون مواردی مهم قابل ذکر می باشند که در این بخش به آن اشاره می کنیم.

دانستنی هایی در مورد کپسول لوبیپروستون

پیش از آغاز درمان با داروی لوبیپروستون، باید توجه کرد که حتماً بروشور داخل بسته آن با دقت تمام مطالعه گردد. بروشور داخل بسته این دارو، یک منبع با ارزش برای شخص مصرف کننده دارو می باشد که از طریق آن بتواند اطلاعات جامعی را در زمینه داروی لوبیپروستون کسب نماید.

در این بروشور، علاوه بر اطلاعاتی در زمینه این دارو، شخص می تواند از عوارض جانبی احتمالی این دارو نیز آگاهی پیدا کند. علاوه بر آن، چنان چه شخص سوالی در زمینه این دارو داشته باشد، می تواند از پزشک معالج خود مشورت بگیرد.

توجه به این مساله حیاتی می باشد که میزان دوز مصرفی این دارو و مقدار آن، از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت می باشد. بر همین اساس، توصیه اکید در این زمینه، استفاده از این دارو دقیقاً طبق دستور پزشک می باشد.

مصرف این دارو، به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه باشد

مصرف این دارو، به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه باشد و زمان مصرف و حتی قطع این دارو، نباید بدون توصیه و مشورت پزشک انجام گیرد. باید توجه شود که این دارو باید در زمان مشخص و فواصل معین مصرف شود و به هیچ عنوان ساعات مصرف این دارو نباید متغیر و نامشخص باشد.

در این زمینه، چنان چه فرد احیاناً زمان مصرف دارو را فراموش کند، در صورتی که از زمان مصرف آن زیاد نگذشته باشد، مصرف آن بلامانع می باشد. اما اگر نزدیک به زمان مصرف دوره بعد می باشد، دوز جا افتاده باید حذف شده و از دوز بعدی و زمان بعدی مصرف، همان روال عادی را باید طی کرد.

در زمینه این دارو، به هیچ عنوان نباید دوز مصرف دارو دو برابر گردد. در زمینه مصرف این دارو، چنان چه وضعیت جسمی فرد بهبود نیافت و یا شرایط بدتر شد، می بایست سریعاً به پزشک خود اطلاع دهد. مصرف این دارو به همراه مصرف غذا توصیه شده است.

زیرا از عوارض جانبی مصرف این دارو، حالت تهوع می باشد. نحوه مصرف این دارو، به نحوی است که باید به صورت کامل بلعیده شود. به هیچ وجه نباید این کپسول جویده یا خرد شود. همچنین به هیچ عنوان نباید این کپسول را شکست یا باز کرد.

مصرف این دارو، به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه باشد

مصرف این دارو، به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه باشد

در این مقاله، سعی به معرفی بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر داریم. لطفاً با ما همراه باشید.

موارد ممنوعیت مصرف لوبیپروستون

در برخی از موارد، مصرف این دارو برای افراد ممنوع اعلام می گردد. از اولین مورد منع این دارو، تاریخ انقضای آن می باشد. توجه به تاریخ انقضای دارو بسیار حائز اهمیت می باشد و چنان چه تاریخ مصرف دارو گذشته باشد، به هیچ عنوان نباید از آن استفاده گردد.

مورد دیگری که مصرف این دارو را منع می کند، توصیه لوبیپروستون از فردی به فرد دیگر می باشد. دقت کنید که هرگز و به هیچ وجه به جز زیر نظر پزشک، این دارو را مصرف نکنید و توصیه شخص دیگری را در زمینه مصرف این دارو نپذیرید.

در ادامه این مبحث، ذکر این نکته حیاتی می باشد که چنان چه فرد، از بیماری خاصی رنچ می برد، باید حتماً پزشک معالج خویش را از بیماری خود و یا شرایط ویژه خویش مطلع سازد. از این شرایط و بیماری های خاص، می توان به مواردی همچون حساسیت داشتن به این دارو و یا هر داروی دیگری که مصرف می نمایند، شرایط خاص بارداری و شیردهی، مواردی چون انسداد دستگاه گوارش و نیز اسهال شدید و علاوه بر آن بیماری کبدی، اشاره کرد.

موارد ممنوعیت مصرف لوبیپروستون

موارد ممنوعیت مصرف لوبیپروستون

موارد مهم در زمینه مصرف لوبیپروستون

در این میان، شخص مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر که در حال مصرف لوبیپروستون تحت نظر پزشک خویش می باشد، باید حتماً پزشک خود را در جریان پیشرفت های فردی خود در زمینه درمان این بیماری قرار دهد و در زمان های تعیین شده توسط پزشک معالج، حتماً به وی مراجعه نماید و با پزشک خود مشورت نماید.

همچنین باید شخص حتماً به توصیه های پزشک در زمینه مصرف مواد خوراکی و نوشیدنی ها توجه نماید. همچنین تحرک را باید جزو کارهای روزمره خویش قرار دهد.

در این مقاله، سعی داریم تا به بحث و بررسی در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم. با ما همچنان همراه باشید.

تداخل دارویی لوبیپروستون با داروهای دیگر

داروی لوبیپروستون همانند هر داروی شیمیایی دیگری می تواند تداخلات دارویی با انواع دیگری از داروها داشته باشد. این تداخلات دارویی، باعث تغییر در عملکرد دارو شده و در برخی از مواقع می تواند اثرات منفی برای مصرف کننده دارو داشته باشد.

در برخی از موارد، این تداخلات دارویی می توانند باعث افزایش انواع مختلف عوارض جانبی این دارو گردند. در این زمینه، ذکر این نکته مهم می باشد که شخص باید یک لیست کامل از تمامی داروهایی که مصرف می کند، از جمله داروهای تجویزی و غیر تجویزی و نیز حتی داروهای گیاهی تهیه نماید و باید این لیست را در اختیار پزشک معالج خود قرار دهد. همچنین، چنان چه شخص در زمان مصرف داروی لوبیپروستون، در حال مصرف داروی دیگری می باشد، باید حتماً پزشک معالج خود را از نام این دارو و میزان مصرف آن مطلع سازد.

در این مبحث، قصد به بحث در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر را داریم. لطفاً ما را تا انتهای مبحث، همراهی بفرمایید.

تداخل دارویی لوبیپروستون با داروهای دیگر

تداخل دارویی لوبیپروستون با داروهای دیگر

عوارض جانبی لوبیپروستون

بدون تردید، هر داروی شیمیایی عوارضی را در پی دارد. در این بخش از مبحث بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به بحث در زمینه عوارض جانبی داروی لوبیپروستون می پردازیم.

لازم به ذکر است که در زمینه عوارض جانبی این دارو، بهتر است بدانیم که در برخی از موارد و به ندرت، دیده شده است که مصرف این دارو پس از ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در فرد، ایجاد تنگی نفس و ایجاد مشکلات تنفسی می کند. در این زمینه، این واکنش پس از مصرف اولین دوز کاملاً طبیعی می باشد و  پس از حداکثر ۳ ساعت، به صورت کلی این عارضه از بین می رود.

در برخی از موارد، این مساله پس از هر دوز تکرار می گردد. چنان چه این تنگی نفس شدید نباشد و همانند یک بیماری تنفسی نباشد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما چنان چه این مشکل به صورت جدی و نگران کننده در فرد نمایان گردد، شخص حتماً باید پزشک خود را از آن مطلع سازد.

در زمینه داروی لوبیپروستون، هنوز هیچ عارضه مشخصی تشخیص داده نشده است. بیشتر عوارض جانبی این دارو به صورت موقتی بوده و پس از مدت کوتاهی پس از مصرف این دارو، از بین می روند. اما چنان چه فرد پس از مصرف این دارو، به صورت مداوم دچار یکی از عوارض جانبی این دارو گردید، باید حتماً به پزشک مراجعه کرده و وی را از آن مطلع کند.

عوارض جانبی ناشی از این دارو، سردرد، مشکل در خواب، درد مفاصل و کمردرد، تب و سرفه و آب ریزش بینی، خشکی دهان، درد در ناحیه معده، گاز و نفخ معده، اسهال و استفراغ و حالت تهوع می باشند. اما همانگ ونه که ذکر شد، بیشتر این عوارض به صورت موقتی می باشند و پس از اندک زمانی پس از مصرف دارو از بین می روند.

عوارض جانبی لوبیپروستون

عوارض جانبی لوبیپروستون

در این زمینه، چنان چه بیمار یکی از عوارض ذیل را پس از مصرف این دارو مشاهده کرد، باید حتماً به پزشک مراجعه نماید:

  • تغییر در خلقیات و ذهنیات
  • تورم در ناحیه پاها و یا در ناحیه بازوها

این علائم، نشانگر تغییرات در فشار خون می باشند. داروی لوبیپروستون در برخی از موارد، باعث کاهش میزان فشار خون می گردد و در برخی از موارد، فرد در پی مصرف دارو غش می کند. این عوارض زمانی که با اسهال و استفراغ همراه می شوند، امکان خطرات جانبی را افزایش می‌دهند. در صورتی که یکی از عوارض ذیل  مشاهده گردند، باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

همچنین در صورت مشاهده هر یک از عوامل نظیر سبکی سر، غش، سرگیجه، اسهال و استفراغ و نیز علائم حاصل از آلرژی به دارو همچون تنگی نفس، سرگیجه شدید، خارش و … حتماً به اورژانس مراجعه شود.

عوارض سوء مصرف لوبیپروستون

البته باید در نظر داشت که مصرف نادرست این دارو، عواقب ناگواری را در پی خواهد داشت. در صورت مصرف بیش از اندازه لوبیپروستون، شخص دچار مسمومیت دارویی شده و فوراً باید به پزشک مراجعه نماید.

نحوه نگهداری از کپسول لوبیپروستون

مورد دیگری که باید در نظر داشت، نحوه نگهداری از این دارو می باشد. این دارو به هیچ عنوان نباید در دسترس کودکان قرار گیرد و نیز نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد و باید در جای خشک و خنک نگهداری گردد. جذب رطوبت در این کپسول بسیار بالاست. به همین سبب، بهتر است که این کپسول ها در بسته اصلی خود نگهداری شوند. همچنین به دلیل حساسیت بالای این دارو، پس از باز کردن درب ظرف لوبیپروستون، حتماً باید طی چهار هفته مصرف گردد. در غیر این صورت، دیگر نباید از دارو استفاده نمود.

در این مقاله، سعی داریم تا به توضیح در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بپردازیم. همان طور که ذکر شد، یکی از علائم مشخصه این بیماری، اسهال می باشد که در این بخش به معرفی دارویی موثر در زمینه بهبود این مشکل به نام الوکسادولین می پردازیم. لطفاً ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

معرفی قرص الوکسادولین

قرص الوکسادولین دارویی موثر برای درمان مشکلات مربوط به معده و شکم یا به بیان دیگر، سندروم روده تحریک پذیر می باشد. این دارو با کم کردن سرعت حرکت روده، باعث از بین بردن دردهای ناحیه شکم و همچنین اسهال می گردد.

معرفی قرص الوکسادولین

معرفی قرص الوکسادولین

نکات مهم در زمینه قرص الوکسادولین

در مرحله اول همانند موارد پیشین ذکر شده در این مقاله، حتماً باید بروشور داخل دارو با دقت تمام مطالعه گردد تا اطلاعات جامعی از دارو به دست آید. پس از مطالعه دقیق آن، در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه مصرف دارو، با پزشک متخصص باید مشورت نمود. در حالت نرمال، مصرف این دارو تحت نظر پزشک و روزی دوبار تجویز می گردد.

میزان مصرف این دارو باید دقیقاً از طرف پزشک معالج اعلام گردد و نباید به صورت خودسرانه مصرف شود. همچنین لیستی از داروهایی که شخص در حال مصرف آنان می‌باشد، می بایست تهیه گردد و به پزشک معالج ارائه شود تا پزشک پس از بررسی، میزان دقیق دارو را برای شخص تجویز نماید.

در زمینه مصرف این دارو، باید توجه داشته باشید که دوز مصرفی را خودسرانه نباید تغییر داد. افزایش این دارو به صورت نادرست، نه تنها به بهبود سریعتر بیماری کمکی نمی کند، بلکه خود باعث به وجود آوردن عوارض جانبی بیشتری نیز می گردد.

بهترین اثربخشی این دارو، زمانی است که به اندازه تعیین شده توسط پزشک و در زمان دقیق مصرف گردد

بهترین اثربخشی این دارو، زمانی است که به اندازه تعیین شده توسط پزشک و در زمان دقیق مصرف گردد. نکته مهم دیگر در مورد این دارو این است که چنان چه شخص این دارو را برای درمان اسهال مصرف می نماید، مصرف دقیق این دارو در زمان صحیح، بسیار مهم می باشد. زیرا عدم استفاده آن در زمان مشخص و تعیین شده، باعث ایجاد یبوست در فرد می گردد. در صورت بروز یبوست، فرد باید سریعاً مصرف الوکسادولین را قطع کرده و با پزشک خود در این زمینه مشورت نماید.

این دارو در برخی از موارد اعتیاد آور می باشد. چنان چه فرد به مواد مخدر و یا مصرف الکل وابسته است، احتمال ایجاد اعتیاد به این دارو افزایش می یابد. به همین سبب، این دارو باید طبق تجویز پزشک مصرف گردد تا احتمال بروز اعتیاد از بین برود.

بهترین اثربخشی این دارو، زمانی است که به اندازه تعیین شده توسط پزشک و در زمان دقیق مصرف گردد

بهترین اثربخشی این دارو، زمانی است که به اندازه تعیین شده توسط پزشک و در زمان دقیق مصرف گردد

در این مقاله در زمینه بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر بحث می شود. لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص الوکسادولین

الوکسادولین همانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی خاص خود می باشد. اما این نکته را باید در نظر داشت که چنان چه این دارو در زمان مشخص و به مقدار مشخص استفاده گردد، اثربخشی آن از عوارض آن، بسیار شدیدتر می باشد. در این زمینه، عوارض جانبی این دارو می تواند یبوست، حالت تهوع و استفراغ و نیز درد در ناحیه شکمی و همچنین خواب آلودگی باشد.

چنان چه این عوارض شدیدتر و طولانی شدند، باید به پزشک اطلاع داده شود. در صورت داشتن یبوست شدید، حتماً مصرف الوکسادولین را باید قطع کرد.

همچنین در صورت پدیدار شدن هر گونه عارضه جدی و جانبی از طرف این دارو، حتماً باید به پزشک مراجعه نمود. از علائم خطرناک در این زمینه، می توان به علائم پانکراتیت و یا درد معده و شکم و نیز درد شدیدی که شدت آن به پشت و شانه ها می زند، اشاره کرد که در صورت بروز هر یک از این علائم، مراجعه به پزشک الزامیست.

تاکنون ریفلکس آلرژیک به این بیماری مشاهده نشده است. اما با این حال، چنان چه فرد علائمی نظیر خارش و تورم در ناحیه صورت و زبان و گلو داشته باشد و یا دچار سرگیجه و مشکلات تنفسی گردد، باید فوراً به بخش اورژانس مراجعه نماید.

در زمینه مصرف الوکسادولین، باید به موارد احتیاطی در مورد این دارو توجه نمود

در زمینه مصرف الوکسادولین، باید به موارد احتیاطی در مورد این دارو توجه نمود. اولین مورد این است که در صورت داشتن هر گونه حساسیت به هر نوع دارو، پزشک خود را از آن مطلع سازید. ضمناً ارائه سابقه پزشکی خود به پزشک معالج الزامی می باشد. به خصوص، چنان چه فرد، مصرف کننده مواد مخدر و یا الکل باشد و یا جراحی کیسه صفرا  داشته و یا ابتلا به بیماری های کبدی و پانکراتیت دارد، باید حتماً اطلاع دهد. همچنین اگر فرد، پیشینه بیماری های معده دارد نیز باید آن را بیان نماید.

این دارو یک داروی خواب آور محسوب می گردد و چنان چه به همراه الکل و یا ماری جوانا یا همان شاهدانه مصرف گردد، خواب آلودگی ناشی از این دارو، چندین برابر می گردد. به همین دلیل، از رانندگی و یا هر فعالیت دیگری که نیاز به تمرکز و هوشیاری دارد، پس از مصرف این دارو باید پرهیز نمود.

الکل با این دارو ایجاد بیماری پانکراتیت می کند. به همین سبب، مصرف این دو با هم به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. چنان چه عمل جراحی در پیش دارید، پزشک و یا دندانپزشک را از مصرف این دارو باید مطلع نمایید. زیرا تداخل این دارو با برخی داروهای بیهوشی خطرناک می‌باشد. پدیدار شدن عوارض جانبی، نظیر یبوست و یا درد ناحیه شکمی در افراد مسن، بسیار بیشتر می باشد. همچنین مصرف این دارو برای زنان باردار و یا زنان در دوره شیردهی، تحت نظر پزشک، بلامانع می باشد.

در زمینه مصرف الوکسادولین، باید به موارد احتیاطی در مورد این دارو توجه نمود

در زمینه مصرف الوکسادولین، باید به موارد احتیاطی در مورد این دارو توجه نمود

تداخل داروی الوکسادولین با سایر داروها

تداخل دارویی، به معنی مصرف همزمان دو دارو می باشد که باعث تغییر در عملکرد دو دارو می گردد. در برخی از این موارد، تداخل دارویی، برخی از عوارض جانبی ناشی از دارو را چندین برابر می نماید. از همین رو، دانستن این امر که چه داروهایی با قرص الوکسادولین در تداخل می باشد، بسیار حائز اهمیت است. در این بخش، برخی از این داروها را عنوان می نماییم.

داروهایی که با قرص الوکسادولین در تداخل می باشند، عبارتند از: دائوروبیسین، سیپروهپتادین، هیدروکسی زین، فنتانیل، ساکوپی ناویر، متی راپون، جم فیبرو زیل، ریفامپین، سیکلوسپورین، لاپاتینیب، داکلاتاسویر، آناز اناویر، بکساروتن، ریتوناویر، سیمپرویر، نلفیناویر، زیلوتون، بوتورفائول، الترومبوپگ، کاربینوکسامین، دکس کلرفنیر امین، تلازوپاریب.

در این راستا، بیان این امر حائز اهمیت می باشد که در صورتی که دارویی خاص مصرف می نمایید و یا دوره درمانی خاصی را در حال گذراندن می باشید، حتماً پزشک و داروساز را از آن مطلع گردانید.

در ادامه مبحث بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، به بررسی برخی دیگر از داروهایی که در درمان و یا بهبود این بیماری می توانند موثر واقع گردند، می پردازیم.

تداخل داروی الوکسادولین با سایر داروها

تداخل داروی الوکسادولین با سایر داروها

آنتی بیوتیک ها و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

جالب است بدانیم که برخی از انواع آنتی بیوتیک ها نیز می توانند در درمان سندروم روده تحریک پذیر، موثر واقع گردند. در بسیار از مقالات، ذکر شده است که مصرف آنتی بیوتیک ها، احتمال بدتر کردن این بیماری را افزایش می دهند.

با وجود این، آنتی بیوتیک های خاصی هستند که مخصوص درمان IBS به کار می روند. این نوع آنتی بیوتیک ها، در معده جذب نمی شوند، بلکه هدف خود را باکتری های داخل روده قرار می دهند. در این زمینه، داروی زیفاکسان جزو داروهای تایید شده برای درمان IBS از طرف سازمان غذا و دارو در کشور آمریکا معرفی شده است.

داروهای ضد افسردگی و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

در بخش های پیشین ذکر شد که استرس و عوامل محیطی می توانند خود عاملی بر به وجود آمدن سندروم روده تحریک پذیر باشند. در این زمینه، برخی از پزشکان برای این بیماری، از داروهای ضد افسردگی بهره می گیرند. این دارو ها روی سیستم گوارشی اثرات مثبتی دارند و می توان از آن ها به مدت طولانی و بدون هیچ عارضه جانبی استفاده نمود.

چنان چه علائم IBS در شخص با تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی تغییری نکرد، پزشک داروهای ضد افسردگی را برای فرد تجویز می نماید. داروهای ضد افسردگی که برای درمان سندروم روده تحریک پذیر مورد استفاده قرار می گیرند، شامل، مهارکننده های بازجذب سروتونین و داروهای ضد افسردگی تری سایکلین می باشند که هر دو، مسکن محسوب می گردند. تجویز و میزان مصرف هر یک از این دو نوع دارو، با تشخیص پزشک تعیین می گردد.

داروهای ضد افسردگی و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

داروهای ضد افسردگی و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

داروهای گیاهی و بیماری سندروم روده تحریک پذیر

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از داروهای گیاهی نیز در این زمینه توصیه شده اند. از آن جمله می توان به روغن نعناع فلفلی اشاره کرده که خاصیتی مشابه آنتی اسپاسمودیک دارد و در تسکین درد در ناحیه معده و نیز بهبود عوارض سندروم روده تحریک پذیر، بسیار موثر می باشد. در این زمینه داروهای طبیعی بسیاری معرفی گشته اند که در ذیل، به یکی از این موارد اشاره می کنیم.

داروی طبیعی کلگارد

این دارو، یک داروی طبیعی برای بهبود بیمارانی می باشد که از بیماری سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند. علاوه بر این، داروی کلگارد می تواند در درمان نفخ معده و سوء هاضمه و نیز دردهای شکمی مفید واقع گردد. بر طبق بررسی های انجام شده، روغن نعناع می تواند به عنوان یک درمان برای نفخ معده مورد استفاده قرار گیرد. این دارو، اثری ضد اسپاسم دارد که موجب کم کردن دردهای شکمی و تحریکات آن می گردد.

این دارو همان طور که ذکر شد، یک داروی گیاهی بر پایه روغن نعناع می باشد که بر اساس تحقیقات انجام شده روی آن، به صورت باور نکردنی بر سلول های زنده در قسمت خارجی و همچنین در داخل بدن تاثیر می گذارد و می تواند در بهبود بیماران مبتلا به بیماری سندروم روده تحریک پذیر بسیار موثر واقع گردد. این دارو، عضلات دستگاه گوارش را شل می کند و به این ترتیب از گرفتگی و سفت شدن آن ها جلوگیری می نماید.

روغن نعناع

داروی فوق الذکر، حاوی روغن نعناع با ترکیبات مشخصی می باشد که سبب می شود تا با مصرف این دارو در یک دوره زمانی مشخص، قسمت انتهای روده باز گردد و انقباضات روده به صورت کامل کنترل گردند. به سبب ترکیبات استفاده شده در این داروی گیاهی، عوارض جانبی همچون سوزش و عوارض جانبی دیگر در افراد مشاهده نمی شود و با مصرف این دارو، بیماری سندروم روده تحریک پذیر بهبود می یابد.

علاوه بر تمامی داروها و موارد ذکر شده در فوق، برخی از پزشکان از روش های روان درمانی نظیر هیپنوتیزم، تکنیک های کنترل استرس و ریلکس کردن، برای بهبود این بیماری بهره می گیرند. باید توجه داشت که در برخی از موارد، این تکنیک ها بسیار موثر بوده و در کاهش علائم بیماری تاثیرگذار می باشند. در نهایت، این تشخیص پزشک معالج می باشد که چه درمانی با توجه به شرایط فرد، بهترین گزینه می باشد.

روغن نعناع

روغن نعناع

سخن پایانی

در مقاله بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، در زمینه بیماری سندروم معده و نیز عوامل موثر در ایجاد این بیماری بحث شد. همچنین به بررسی برخی از روش های درمان موثر برای بهبود و یا تسکین این بیماری پرداختیم. به بررسی تاثیر سبک خوردن روی این بیماری پرداختیم و نیز به برخی از داروهای مورد تایید برای بهبود بیماری سندروم روده تحریک پذیر، نگاهی هر چند کوتاه، داشتیم.

در پایان، ذکر این نکته مهم می باشد که انتخاب بهترین قرص برای سندروم روده تحریک پذیر، کاری بس تخصصی می باشد و باید در این زمینه با پزشک متخصص گوارش مشورت نمود. امید است که مطالب ذکر شده در این مقاله، مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع:

https://cutt.ly/LFjzIWc

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید