عرق زیره برای لاغری

پودر جینسینگ
پودر جینسینگ
2022/09/08
بهترین زمان مصرف کراتین
بهترین زمان مصرف کراتین
2022/09/08
عرق زیره برای لاغری

عرق زیره برای لاغری

در این مقاله به بررسی خواص عرق زیره برای لاغری خواهیم پرداخت.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد عرق زیره برای لاغری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

عرق زیره به خاطر این که خاصیت ضد نفخ، ضد اسپاسم و ضد قارچ دارد، بسیار حائز اهمیت است و همچنین برای تحکیم معده، رسیدن به وزن ایده آل و لاغری بسیار اثربخش می باشد و به همین دلیل دارای جایگاه به خصوصی در طب سنتی می باشد.

عرق زیره برای لاغری

عرق زیره برای لاغری

در این پژوهش به فواید عرق زیره برای لاغری و همین طور روش استفاده از آن و اثربخشی آن روی لاغری و رسیدن به وزن ایده آل می پردازیم. برای این که از خواص عرق زیره برای لاغری بهتر بدانید، می توانید با دکتر کوهدانی در ارتباط باشید. دکتر کوهدانی، معتبرترین متخصص تغذیه محسوب می شوند.

عناوین مقاله:

معرفی خواص و فواید درمانی زیره سبز

خواص عرق زیره سیاه

فواید و خواص زیره برای کاهش وزن

طرز تهیه عرق زیره برای لاغری

آشنایی با راهکرد عرق زیره برای لاغری سریع

کاهش وزن با درمان احتباس مایع

طریقه مصرف عرق زیره برای لاغری

خواص عرق زیره برای لاغری

کدام عرق زیره برای لاغری مناسب است؟

نوشیدنی های حاوی زیره

نظر پژوهشگران در خصوص عرق زیره برای لاغری چیست؟

فواید معجزه آسای عرق زیره برای لاغری را بیان نمایید.

دکتر تغذیه چگونه به مراجعه کنندگان کمک می کند؟

وظایف دکتر تغذیه خوب چیست؟

فعالیت ها و افتخارات دکتر کوهدانی

جمع بندی

 

معرفی خواص و فواید درمانی زیره سبز

زیره دانه ای با عطری عالی و دارای خاصیت ضد نفخ می باشد که گیاه آن شباهتی به بوته هویج دارد. برگ های این گیاه ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع آن حدودا ۵۰ سانتیمتر است. میوه این گیاه منحنی شکل و دارای خط های برجسته به اندازه ۲ میلیمتر است. در جهان دو نمونه زیر سیاه و زیره سبز وجود دارد.

معرفی خواص و فواید درمانی زیره سبز

معرفی خواص و فواید درمانی زیره سبز

زیره سبز با نام علمی Cuminum cyminum  و زیره سیاه با نام علمی Carum carvil  وجود دارد.

زیره سبز ( Cuminum cyminum):

این نوع زیره به دو روش  پرورشی و خودرو وجود دارد. در ایران نوع پرورش زیره سبز موجود است که جزو اصلی ترین اجزای پودر کاری می باشد و برای طعم دهی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سال های زیادی است که در داروهای سنتی استفاده می شود.

زیره سیاه یا زیره کوهی (Carum carvil):

زیره سیاه معروف به زیره کرمانی است و یکی از سوغاتی های معروف این استان می باشد که در مناطق کوهستانی به صورت خودرو رشد می کند.

زیره سبز طبع گرم و خشکی دارد. این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین A است.

زیره سیاه معروف به زیره کرمانی دارای عطر متفاوت و بسیار دلپذیری است. این نوع زیره طعمی گرم و کمی تند دارد و به صورت خودرو در مناطق کوهستانی و گرمسیر رشد می کند. از زیره سیاه به عنوان چاشنی در غذاهای گوشتی، نان و پنیر، ماست و در سبزیجاتی مانند کلم ترش و سالاد کلم استفاده می شود و به آن طعمی لذیذ می بخشد.

زیره سیاه و زیره سبز جدا از طبع گرم و خشکشان، سرشار از مواد مغذی و سالم مانند آهن، کلسیم و ویتامین A و … می باشند.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر کوهدانی دیدن کنید.

با خواص عرق زیره سیاه بیشتر آشنا شوید

طبع زیره سیاه گرم بوده و در درمان بیماری های فراوان و همین طور جلوگیری از به وجود آمدن آن ها  کاربرد دارد. در ادامه مقاله عرق زیره برای لاغری، اصلی ترین خواص عرق زیره سیاه را مطرح می کنیم.

با خواص عرق زیره سیاه بیشتر آشنا شوید

با خواص عرق زیره سیاه بیشتر آشنا شوید

 لاغری و کاهش وزن

مهمترین فایده زیره سیاه و عرق آن در پایین آمدن وزن و تناسب اندام می باشد که مورد استقبال عده زیادی از افراد چاق برای درمان و کاهش وزن قرار گرفته است. عرق زیره سیاه سرشار از فیبر می باشد که با خوردن آن میل به غذای فرد کم می شود و در کنار آن متابولیسم بدن بالا می رود.

خوردن عرق زیره برای لاغری مطابق با دستور دکتر کوهدانی، باعث کم شدن چربی دور شکم و همچنین تناسب اندام می شود.

 درمان بیماری های گوارشی

به همان صورت که در نخست گفته شد، از فواید عرق زیره سیاه، تقویت معده و خاصیت ضد نفخ را  می توان برشمرد. این عرق در هضم راحتتر غذا، اسپاسم معده، برطرف کردن قولنج های معده و کم خوری و کم اشتهایی تاثیر به سزایی دارد.

همین طور رفع ضعف عملکرد دستگاه گوارش، کم شدن  نفخ، بهتر شدن بلع و جلوگیری از ترش کردن معده از دیگر فواید عرق زیره سیاه می باشد. مطابق دستور  دکتر کوهدانی، خوردن عرق زیره سیاه توانایی این را دارد که  روی عصب معده تأثیر گذاشته و در درمان سکسکه موثر باشد.

کاهش قند خون

خوردن عرق زیره سیاه می تواند میزان قند خون را پایین بیاورد. پس در این صورت یک درمان خوب برای افراد دیابتی به حساب می آید. توجه داشته باشید که عرق زیره با داروهای شیمیایی ضد دیابت  اختلال ایجاد می کند و مصرف هر دو در یک مدت زمان سبب کاهش شدید فشار خون می شود.

 تنظیم قاعدگی

یکی دیگر از فواید عرق زیره سیاه، رفع دردهای دوران قاعدگی و منظم شدن چرخه آن است که همچنین خوردن آن قاعده آور هم می باشد.

 افزایش شیر مادران در دوران شیردهی

یکی از داروهای گیاهی تاثیرگذار برای زیاد شدن شیر در دوران شیردهی، مصرف عرق زیره سیاه است. علاوه بر این از دیگر خواص عرق زیره سیاه، ضد نفخ بودن آن است که می تواند موثر باشد که برای کم شدن دل‌ درد‌های نوزاد و برطرف شدن دل پیچه  نوزاد و مادر در دوران شیردهی می توانید استفاده کند.

طریقه مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

برای تاثیرگذاری بیشتر عرق زیره برای لاغری، باید آن را نیم ساعت قبل از غذا استفاده کرد. به صورت کلی این عرق را می توان به اندازه یک فنجان در روز در کنار یک قاشق عسل طبیعی استفاده کرد. ولی اندازه مصرف این عرق در بزرگسالان و کودکان کم فرق می کند.

طریقه مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

طریقه مصرف عرق زیره سیاه چگونه است؟

طریقه استفاده آن در افراد بزرگسال به صورتی است که می توان روزانه سه بار نیمی از استکان عرق زیره سیاه را با آب مخلوط کرد و نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف کرد. همین طور در کودکان این اندازه سه قاشق غذاخوری عرق زیره سیاه در میزان کمی آب است که باید روزی سه وعده و قبل از غذا نوشیده شود.

فواید و خواص زیره برای کاهش وزن

در بخش فواید عرق زیره سیاه مطرح کردیم که استفاده این گیاه دارویی، در کم شدن وزن و تناسب اندام تاثیر زیادی دارد. گاهی افراد به دلیل رژیم غذایی نادرستی که دارند، دچار معضل بالا رفتن وزن و چاقی می شوند. مواردی مثل ورزش نکردن و کم تحرکی، عادت های غذایی ناسالم و ارثی و ژنتیک فرد، در چاق شدن عده زیادی از افراد تاثیر دارد.

همین طور اضافه وزن افراد امکان دارد علائم بالا بودن اندازه کالری جذب شده در مقایسه با مقدار انرژی مورد نیاز باشد. در این مورد، استفاده عرق زیره از روش کم کردن و از بین بردن اشتها و هوس های غذایی می تواند باعث لاغری زود هنگام در اشخاص چاق شود.

در تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ میلادی مشخص شد که استفاده مکرر زیره به مدت سه ماه، بدون تغییر برنامه ورزشی و رژیم غذایی می تواند تاثیر زیادی روی کاهش حجم  چربی و کاسته شدن وزن داشته باشد. فواید عرق زیره سیاه برای لاغری مشمول چربی سوزی، برطرف شدن اشتهای کاذب و از بین بردن چربی های زیر پوستی می باشد.

طرز تهیه عرق زیره برای لاغری

طبق نظر دکتر کوهدانی، برای بهره گیری از فواید درمانی عالی عرق زیره سیاه، می توان آن را به طریق زیر تهیه کرد.

گام اول: در ابتدا باید تخم زیره با آب جوشانده شود تا جایی که آب ظرف کاملاً تمام شود.

گام دوم: سرد کردن بخاری که از تبخیر آب و تقطیر آن به وجود آمده است. این مرحله می تواند به صورت سنتی و صنعتی اجرا شود. در این مرحله، کار تبخیر و تقطیر انجام می شود که اسانس و عطر و عصاره زیره می تواند به داخل مولکول های آب وارد شود و در نهایت یک آب مقطر به دست می آید.

گام سوم: در آب مقطر طعم و عطری که از فرایند تقطیر بخار به دست آمده است، وجود دارد که همان عرق زیره است که از فواید درمانی بی نظیری برخوردار می باشد.

زیره سیاه دارای مواد و ترکیبات شیمیایی مانند ملانن، موم، مواد رزینی، یک روغن ثابت سبزرنگ، موسیلاژ، مواد قندی می باشد. این گیاه دارای اسانسی مثل دی‌هیدروکاروئول، نوعی ترپن به‌ نام‌ کارون و دو نوع ستن است.

آلدئیدی با نام کومینول باعث می شود زیره عطر بگیرد که مقدار آن در زیره هایی با مکان های کشت متغیر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که اسانس و عصاره مواد موجود در گیاه زیره در عرق زیره نیز موجود است.

چطور وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟

از اصلی ترین و مهمترین روش های لاغری، کاهش وزن با عرق زیره را می توان نام برد. پژوهشگران و علاقه مندان به این گیاه و طب سنتی معتقدند که زیره و عصاره آن ترکیباتی را داراست که حتی به تنهایی به پایین آمدن وزن و تناسب اندام کمک شایانی خواهد کرد.

همان طور که گفته شد، زیره دارای دو نوع سبز و سیاه می باشد که برای کاهش وزن، زیره سبز را بیشتر تجویز می کنند. دکتر کوهدانی، طریقه استفاده آن را گاهی به صورت پودر و در بعضی مواقع عرق گیاهی پیشنهاد می دهند.

چطور وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟

چطور وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟

آشنایی با راهکرد عرق زیره برای لاغری سریع

دو نوع عرق زیره وجود دارد، عرق زیره سیاه و عرق زیره سبز که  برای کاهش وزن مصرف می شوند. در تحقیق و وارسی ها مشخص شده است که هر دو نوع  این عرق ها تاثیر شایانی در پایین آمدن  وزن و سایز دارند، اما عرق زیره سبز در مقایسه با زیره سیاه بسیار بیشتر جواب داده است. در نهایت با مصرف آن خواهید دید که چگونه لاغری و تناسب اندام رخ می دهد.

بنابراین یکی از علت های لاغری سریع با عرق زیره این نکته مهم است زیرا سبب می شود که پیام گرسنگی کاذب برای مغز شما ارسال نشود. در نهایت بدن برای تامین کردن انرژی خود به سراغ چربی های اشباع شده می رود.

 کاهش ریزه خواری

رسیدن به تناسب اندام در مدت زمان کم با عرق زیره بسیار هیجان انگیز است. زیرا سبب می شود از ریزه خواری شما کاسته شود. هنگامی که پیام گرسنگی برای مغز ارسال نشود، شما دیگر رغبتی به میل ریزه خواری پیدا نخواهید کرد. با این کار خوراکی بیش از حد وارد معده پر شده نخواهد شد و راه درمانی برای پیشگیری از بالا رفتن وزن محسوب می شود.

نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه کنیم، این است که بسیاری از چاقی یا افزایش وزن ها به خاطر ریزه خواری است. در نهایت استفاده خوراکی هایی مثل عرق زیره می تواند کمک کند تا از این عادت بد جلوگیری شود.

افزایش سوخت و ساز بدن با عرق زیره

عرق زیره یک موارد خوب برای افزایش سوخت و ساز در بدن می باشد. این خوراکی سبب می شود که بدن گلوکز بیش از حد را دریافت نکند، در نهایت سبب می شود تا بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی های اشباع شده در بافت، عضلات و عروق رفته  و از آن ها استفاده کند. بنابراین به خاطر این فرایند، شاهد رسیدن به تناسب اندام و پایین آمدن وزن خواهیم بود.

نکته حائز اهمیت اینجا است که ترکیبات این عرق به صورتی می باشد که اول به سراغ چربی های اشباع شده در شکم و پهلو می رود. در نهایت با مصرف آن، فرد ابتدا شاهد از بین رفتن چربی های شکم و پهلوهای خود و کوچک شدن آن ها می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن با عرق زیره

افزایش سوخت و ساز بدن با عرق زیره

نکته دیگر این است که اشخاصی که به دنبال کم و کوچک کردن اندازه  شکم و پهلوها هستند، افزون بر مصرف زیره باید به ورزش روزانه نیز بپردازند و فعالیت بدنی  و تحرک خود را افزایش دهند. با ورزش، علاوه بر آن که متابولیسم بدن بیشتر بالا می رود، سبب این خواهد شد که شکم و پهلوها شکل و شمایل درستی داشته باشند و پوست دچار افتادگی و شل شدگی نشود.

 بهبود عملکرد دستگاه گوارش با عرق زیره

بهبود عملکرد دستگاه گوارشی سبب سرعت بخشیدن لاغری و پایین آمدن وزن می شود. عرق زیره ترکیباتی دارد که عضلات معده را نیز تحکیم می کند و همچنین سبب می شود اسید معده به حد نرمال ترشح شود.

هنگامی که این فرآیند در معده انجام شود، غذا به راحتی هضم و جذب بدن می شود. هنگامی که هضم به خوبی انجام شود، مواد اضافه ای که داخل روده می روند، سبب  یبوست نخواهند شد و نفخ های شکمی که به خاطر بعضی از غذاها به وجود می آید، رفع می شود.

چاقی که به خاطر داشتن مشکلات گوارشی به وجود آمده است نیز رفع خواهد شد.  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به دکتر کوهدانی مراجعه نمایید.

 کاهش وزن با درمان احتباس مایع

بعضی از اشخاص به خاطر فشار خون بالا یا بیماری های دیگر، دچار احتباس مایع در بین بافت های خود می شوند و حاصل آن ملتهب شدن بافت های درونی و چاقی می باشد. بنابراین عرق زیره یک روش درمانی برای لاغری و کاهش التهابات و بیرون راندن مایع تجمع یافته در میان بافت ها است.

در عرق زیره ماده ای به نام تیموکینون وجود دارد که سبب کاسته شدن التهابات بدن می شود. این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار پرقدرت برای بدن به حساب  می آید.

آنتی اکسیدان ها التهابات بدنی را به طور چشمگیری پایین می آورند، در نهایت فشار از روی بافت ها برداشته شده و با ورزش کردن و خوردن آب فراوان، این مایع از بدن بیرون می رود. طبع زیره سیاه گرم و خشک است.

کاهش وزن با درمان احتباس مایع

کاهش وزن با درمان احتباس مایع

عده زیادی از اشخاص ترجیح می دهند که از  داروهای گیاهی و سنتی برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده کنند. عده زیادی هستند که لاغری را در مدت زمان کم با عرق زیره سیاه تجربه کرده‌اند.

زیره سیاه فواید زیادی دارد. مقوی است، معده را گرم می کند، باد شکم و نفخ معده را از بین می برد و با وجود همه این فواید نیز در کاهش وزن نیز تاثیر زیادی دارد.

زیره سیاه برای لاغری

زیره سیاه در بعضی از اشخاص سبب کم شدن وزن می شود. این موضوع کاملا طبیعی است و در رابطه  با همه‌ی عرق ها و داروهای گیاهی دیگر نیز مانند رازیانه و زیره سبز هم صدق می کند. زیرا همه‌ی این موارد به شرایط بدنی هر شخص ارتباط دارد. بعضی اوقات امکان دارد برای عده ای بیشتر عمل کند، برای بعضی کمتر و برای بعضی دیگر ممکن است موثر نباشد.

لاغری سریع با عرق زیره سبز

زیره سبز به دو صورت پودری و دانه ای موجود است. استفاده مکرر از این ماده  میزان قند خون را متعادل می سازد و سبب سلامت بدن می شود. همچنین این ادویه دارای  فواید چربی سوزی بسیار زیادی است.

با مصرف زیره سبز، حس سیری به شما دست می دهد و میل بدن به کربوهیدرات‌ها به حد قابل توجهی پایین می‌آید. این ماده دارای مقادیر زیادی کلسترول گیاهی است و همین موضوع سبب می شود تا بدن، کلسترول زیان آور را جذب نکند. این نیز علتی دیگر برای لاغری سریع با عرق زیره سبز است.

آیا زیره برای لاغری شکم هم استفاده می شود؟

همان طور که گفتیم، زیره خواص لاغری دارد. این ماده غذایی مقداری تلخ است ولی ارزشش را دارد. اگر از چربی شکم خود خسته شدید، مصرف عرق زیره راه خوبی برای خلاص شدن از این چربی ها است. این ماده سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد  واز کلسترول خون می کاهد. در این صورت زیره می تواند سبب کاهش وزن شود.

آیا زیره برای لاغری شکم هم استفاده می شود؟

آیا زیره برای لاغری شکم هم استفاده می شود؟

روش مصرف زیره برای لاغری شکم

شما می توانید جوشانده ای را از زیره آماده کنید و روزانه استفاده کنید تا به مرور زمان نتیجه و تغییرات  آن روی بدنتان مشخص شود. برای امتحان این جوشانده، ۲ قاشق غذاخوری زیره را از شب قبل خیس کنید و صبح روز بعد با دو لیوان آب بجوشانید. عصاره‌ی آن را بگیرید و با آب نصف یک لیمو ترش میکس کنید.

این جوشانده را هر روز صبح با معده‌ی خالی مصرف کنید تا به مرور زمان متوجه تغییرات چشمگیر در بدنتان شوید. این جوشانده برای لاغری شکم و پهلو به شدت مفید فایده است.

طریقه مصرف عرق زیره برای لاغری

با انجام تحقیقات مشخص شده است که عرق زیره به تنهایی قدرت این را دارد که سبب کاهش وزن و تناسب اندام شخص شود.  تنها کافی است  تا ۹۰ روز، هر روز به اندازه ۳۰ میلی لیتر از عرق زیره مصرف کنید. این ماده اشتها و گرسنگی کاذب شما را به شدت کاهش می دهد و سبب لاغری می شود.

در تحقیقات و آزمایشاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، افرادی که به مدت ۳ ماه از عرق زیره استفاده کرده بودند، بعد از گذشت ۳ ماه وزن کم کردند.

نکته‌ ی حائز اهمیت اینجاست که اشخاص شرکت کننده، تغییر و تحولی در برنامه‌ی غذایی خود صورت نداده بودند و هیچ برنامه‌ی ورزشی و فعالیت بدنی نیز انجام نداده بودند.

خواص عرق زیره برای لاغری

منشا کاشت زیره شهر کرمان می باشد، زیره دارای رنگ های متنوعی می باشد که بعضی از آن ها سبز و سیاه و زرد و صورتی است. زیره را اگر روی پنیر بریزید، سبب خوش عطر شدن و بالارفتن مدت نگهداری آن می شود.

خواص عرق زیره برای لاغری

خواص عرق زیره برای لاغری

کاهش وزن در مدت زمان کم با عرق زیره یکی از فواید این ماده است. زیره خواص و فواید بی نظیر و زیاد دیگری نیز دارد که دکتر کوهدانی به بعضی از آن ها در موارد زیر اشاره نموده اند:

  • منظم شدن  قند خون
  • کاهش اشتهای کاذب
  • رفع بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز
  • ضد تشنج
  • ضد صرع
  • درمان سرما خوردگی
  • درمان تب
  • مفید برای جلوگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان روده، کبد، پستان و معده
  • دارای ویتامین فراوان و مفید برای حفظ سلامت قلب

پیشگیری از حمله قلبی و یا سکته قلبی 

زیره سیاه و سبز هر دو  به هضم راحتتر غذا و در نهایت کاهش چربی کمک زیادی خواهد کرد. با دچار مشکل و مختل شدن کار دستگاه گوارش، گاز معده و نفخ شکم شدت می گیرد.

اصلی ترین فایده زیره که در حال حاضر افراد زیادی به آن معتقدند، کاهش وزن در مدت زمان کم با عرق زیره می باشد، به طوری که اشتهای  کاذب شخص را تحریک کرده و با سوخت و ساز چربی های بدن، سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود. این ماده قدرت این را دارد که چربی های بدن را با ۱۵ درصد بیشتر از حد معمول کاهش دهد.

در نهایت اگر شما زیره را در برنامه غذایی خود بگنجانید، مطمئنا نتیجه مطلوبی را مشاهده خواهید کرد. باید توجه کرد که فقط اضافه کردن این ادویه به برنامه غذایی کافی نیست، بلکه باید برای کاهش وزن در مدت زمان کم غذاهای کم کالری نیز استفاده کنید. در این راستا می توانید از تجربیات دکتر کوهدانی بهره مند شوید.

لاغری سریع شکم با عرق زیره

چربی زیاد شکم بسیاری از افراد به دلیل بیش از حد نشستن پشت میز و بی تحرکی و فعالیت کم می باشد. خطرناک ترین دشمن سلامتی همین فعالیت کم در انسان ها است.  موارد  دیگری هم که در چاقی شکمی تاثیر گذار است که مختل شدن هورمون ها یا ژنتیک از این دست می باشد.

لاغری سریع شکم با عرق زیره

لاغری سریع شکم با عرق زیره

هم اکنون راه های بسیاری برای مهار چربی های اطراف شکم وجود دارد که از ساده ترین آن ها لاغری در مدت زمان محدود با عرق زیره به همراه ورزش می باشد. افرادی که تصمیم دارند چربی های اطراف شکم خود را مهار کنند، می توانند با مصرف زیره به مدت زمان حدودا ۲۰ تا ۳۰ روز، سایز پهلو و شکم خود را کاهش دهند.

زیره را می توانید به دو صورت پودر و دانه های خود زیره استفاده نمایید. با مصرف زیره، اندازه سوخت و ساز بدن شما بالا می رود و مواد مغذی موجود در زیره سبب شکسته شدن بافت چربی می شود. در نهایت شما شاهد کم شدن وزن خود در مدت زمان کم خواهید بود.

قرص لاغری زیره

شما می توانید با تهیه قرص لاغری زیره و استفاده آن نیم ساعت قبل از وعده غذایی به مدت ۸ هفته، کم شدن وزن و چربی های دور شکم خود را به خوبی احساس کنید.

راه دیگر برای لاغری در مدت زمان محدود با عرق زیره، تهیه روغن زیره است که به صورت موضعی مصرف می شود و سبب چربی سوزی خواهد شد. این روغن را روی شکم و پهلو ماساژ می دهند و این کار سبب  چربی سوزی آن محل خواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که اگر علاقه مند به لاغری سریع با عرق زیره هستید، باید با برنامه غذایی درست و طبق دستور دکتر کوهدانی این گیاه را همراه با ورزش و رژیم غذایی استفاده کنید تا اثرگذاری آن را بر لاغری شکم و پهلو مشاهده کنید. معتقد بودن به لاغری با زیره کاملا منطقی می باشد.

قرص لاغری زیره

قرص لاغری زیره

از یاد نبرید که برای کم کردن وزن در مدت زمان محدود، روش های دیگری مانند ورزش کردن، رژیم غذایی سالم، برنامه غذایی، محاسبه کالری و … نیز موثر است. این روش های درمان نیز قدرت این را دارند که شما را به سایز ایده آلتان برسانند. در اصل یکی از مهم ترین مشکلات ما این است که بهترین رژیم غذایی برای لاغری کدام است و چقدر می تواند برای ما موثر باشد.

کدام عرق زیره برای لاغری مناسب است؟

زیره ها دو نوع دارند، زیره سیاه و سبز. این دو نوع زیره از لحاظ عطر و فایده فرق زیادی  با همدیگر دارند. زیره سیاه که نام های زیره کوهی و زیره کرمانی نیز به آن گفته می شود، طبعی گرم و خشک دارد.

از فواید زیره سیاه می توان تقویت معده، ضد تشنج، افزایش شیر و هضم کننده بهتر غذا یاد کرد. زیره سبز هم دارای فواید ویژه خود است که ضد درد، ضد باکتری، ضد تومور تقویت کننده رحم و درمان زخم می باشد.

همان گونه که گفته شد، کاهش وزن سریع با عرق زیره میسر است اما این سوال به ذهن می رسد که کدام زیره این فایده را دارد؟

زیره سیاه انتخاب اول است.

کدام عرق زیره برای لاغری مناسب است؟

کدام عرق زیره برای لاغری مناسب است؟

لاغری در مدت زمان محدود با عرق زیره نظری  است که افراد زیادی به آن معتقدند و آن را تجربه کرده اند. زیره سیاه تاثیرگذاری بالاتری برای کاهش وزن دارد. بدن هر فرد با فرد دیگر فرق دارد و اندازه تاثیر گذاری آن برای کلیه اشخاص یکسان نیست.

امکان دارد بعضی افراد با مصرف زیره سیاه به تناسب اندام برسند ولی عده ای از افراد دیگر این را تجربه نکنند. ولی باز هم می توان گفت که معمولا زیره سیاه سبب کاهش وزن بیشتری خواهد شد.

عرق زیره سبز هم برای کاهش وزن، به ویژه لاغری شکم تاثیر زیادی دارد. زیره سبز باعث کم شدن کلسترول ناشتا و تری گلیسیرید خواهد شد. این گیاه هیچ اثری بر بخش هایی از بدن که دارای چربی نیست ندارد.

زیره سبز موجب می شود که بزاق دهان فعال شود و آنزیم های گوارش نیز آغاز به کار کنند و روال هضم غذا شروع شود. در نهایت رسیدن به وزن ایده آل با هر دو نوع زیره امکانپذیر می باشد.

روش های مصرف عرق زیره برای لاغری سریع

اگر طرفدار لاغری سریع با عرق زیره هستید، باید مطابق با برنامه دکتر کوهدانی از این گیاه مصرف کنید. بهتر است  قبل از آن بدانید که بدن هر فرد با فرد دیگر فرق می کند و نمی توان برای کلیه اشخاص، یک مدت زمان معین را تجویز کرد.

می توان به صورت کلی بیان کرد برای کم کردن وزن با عرق زیره، باید زیره را ناشتا و صبح زود مصرف کرد تا به روال کاهش وزن کمک کند. ولی با این وجود باز هم  باید هر شخص مطابق دستور دکتر کوهدانی به عنوان بهترین متخصص تغذیه، برنامه لاغری سریع با عرق زیره را رعایت و اجرا کند.

روش های مصرف عرق زیره برای لاغری سریع

روش های مصرف عرق زیره برای لاغری سریع

ولی می توان با جدیت گفت که با مصرف فقط ۲۰ روز از این گیاه شگفت انگیز می توانید تغییرات کم شدن چربی  را در بدن خود مشاهده کنید.

شخص باید همراه مصرف  زیره، برنامه های ورزشی را هم در برنامه ی روزانه خود بگنجاند. اگر می خواهید کاهش وزن با عرق زیره را داشته باشید، باید همراه با خوردن زیره ورزش دو را انجام دهید. زیرا زیره و ورزش، مکمل همدیگر هستند.

زیره در سالاد و سبزیجات:

پودر زیره را می توانید روی سالاد و به عنوان چاشنی مصرف کنید. این پودر را با سبزیجات نیز مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نوشیدنی های حاوی زیره

در این بخش قصد داریم نوشیدنی های مکمل زیره را معرفی کنیم. این نوشیدنی ها همگی دارای زیره هستند و سبب کم شدن وزن شما خواهد شد. این نوشیدنی ها سبب کم شدن کلسترول خون خواهد شد و در نهایت وزن شما را کم  خواهد نمود.

نوشیدنی زیره و لیمو

طرز تهیه این نوشیدنی: بهتر است زیره را از شب قبل در آب خیس کنید. صبح روز بعد، زیره را جوشانده و صاف کنید تا دانه ها از عصاره  خارج شود و بعد از آن آب لیموی تازه را به زیره اضافه کنید. همان صورت که گفته شد، بهترین وقت مصرف زیره اول صبح و ناشتا است.

در نهایت این نوشیدنی را هم صبح و ناشتا استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. به مدت دو هفته این نوشیدنی را مصرف کنید تا نتیجه های شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

نوشیدنی و سوپ زیره و زنجبیل و لیمو

مواد لازم: زیره، زنجبیل، سبزیجات و لیمو

طرز تهیه این نوشیدنی و سوپ: در آغاز سبزیجات را خرد کرده و بپزید. سپس زنجبیل را اضافه کرده و صبر کنید تا هر دو به خوبی پخته شود. در آخر زیره و لیمو را به مواد اضافه کرده و انتظار می کشیم تا سوپ ما درست شود. این سوپ به صورت شگفت انگیزی سبب لاغری می شود.

نوشیدنی زیره و عسل

مواد لازم برای آماده شدن این نوشیدنی، زیره و عسل طبیعی می باشد.

طرز تهیه: برای درست کردن این نوشیدنی زیره را در آب جوش حل کنید. بعد از آن عسل را به زیره اضافه کنید. علاوه بر لاغری سریع با عرق زیره، این دمنوش ، زیبایی و روشن شدن پوست را نیز برای شما به ارمغان می آورد و برای تقویت مو نیز موثر است.

تجربیاتی  در خصوص عرق زیره برای لاغری سریع

افرادی که در هند و خاورمیانه سکونت دارند، در مقایسه با دیگر افراد دنیا، از زیره  بیشتری مصرف می کنند. آن ها زیره را به عنوان ادویه اصلی در برنامه غذایی خود قرار می دهند. به عنوان مثال در پخت برنج، سرخ کردنی ها و گوشت ها  مصرف می کنند.

اگر شما طرفدار رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن سریع با زیره هستید و در همین حال دوست ندارید در پخت غذا از آن استفاده کنید، می توانید آن را روی سبزیجات یا سس و یا تخم مرغ به عنوان  یک چاشنی مصرف کنید.

نظر پژوهشگران در خصوص عرق زیره برای لاغری

برای ثابت کردن لاغری سریع با عرق زیره؛ پژوهشگران، تحقیقاتی را انجام دادند. بعد از سه ماه پژوهشگران به این نتایج دست یافتند که آن دسته از خانم ها که زیره در برنامه غذایی آن ها وجود داشت، کاهش وزن بالاتری در مقایسه با دسته دیگر که زیره در برنامه غذایی آن ها وجود نداشته اند و همینطور چربی بالاتری در مقایسه با دسته  دیگر سوزانده اند و کلسترول خون و چربی پایین تری در مقایسه با گروه بدون زیره داشتند.

در پژوهشی دیگر که توسط پژوهشگران انجام گرفت، آن ها در یک مدت ۲۰ روزه نتیجه گرفتند که دسته ای از افراد که زیره استفاده می کردند، در مقایسه با دسته دیگر، مصرف غذای کمتری داشته و اشتهای آن ها پایین آماده است.

نتایج دیگری که مشاهده کردند، شامل موارد زیر است:

  • پایین آمدن سطح گلوکز
  • کم شدن چربی
  • پایین آمدن  مقاومت در برابر انسولین

در نهایت آن ها به این نتیجه رسیدند که لاغری در مدت زمان کم با عرق زیره می تواند انجام شود و زیره خواص ضد چاقی دارد.

فواید درمانی عرق زیره  در پایین آمدن وزن و لاغری تاثیرگذار است. عرق زیره چربی سوز می باشد، عرق زیره سبب رفع گرسنگی کاذب می شود. عرق زیره  سبب رفع چربی های زیر پوستی می شود و عرق زیره مهمترین لاغر کننده است.

افزایش وزن در  صدر شرایط بستگی  به رژیم غذایی نادرست و عادت های غذایی ناسالم و ورزش نکردن و نداشتن تحرک است و ژنتیک نیز تاثیر گذار است. همچنین زمانی انسان چاق می شود که اندازه کالری جذب شده بیش از حد انرژی مورد نیاز بدن باشد.

فواید معجزه آسای عرق زیره برای لاغری

همان طور که گفته شد، زیره سرشار از املاح معدنی مانند آهن، مس، کلسیم، پتاسیم و … می باشد. استفاده از مس و آهن برای تولید گلبول های قرمز خون مهم است و زیره از این جهت ارزش غذایی بالایی دارد.

می توان انواع ویتامین های مهم مورد نیاز همچون a، e، c را از این چاشنی گیاهی مفید دریافت کرد. دانه های زیره منبعی سرشار از آهن است که می تواند برای درمان کم خونی مصرف شود.

معضل کم خونی همیشه مشکلی برای زنان و کودکان بوده که سبب می شود سطح هموگلوبین خون پایین بیاید.

افزودن این ماده به ترکیبات غذایی هر روز خود، در پیشگیری از پیشروی این بیماری تاثیرگذار است. زیره‌ سیاه‌ حاوی فوایدی بسیاری است:
  • بادشکن‌ مقوی‌
  •  زیادکننده‌ شیر
  • قاعده‌آور
  • نیرودهنده‌
  • ضد کرم‌
  • هضم‌ کننده‌
  •  ضد تشنج‌
  • معرق‌
  •  مقوی‌ معده‌
  • قاطع‌ اسپرم‌
  •  بلع‌ هوا
  • نفخ‌ شکم‌
  • برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌
  •  تسهیل‌ هضم‌ غذا
  •  دل‌ پیچه‌ کودکان‌
  • انگل‌ معده‌ و روده‌
  • دفع‌ بادهای‌ کلیه‌ و مثانه‌
  • تنگی ‌نفس‌
  • خفقان‌ سرد
  • سکسکه‌ نفخی

همچنین در رفع‌ سوء هاضمه و به خصوص نفخ‌ شکم‌ و از بین بردن دل‌ دردهای‌ کودکان‌ موثر است‌. زیره‌ حاوی فواید ضد گرفتگی‌ است و برای‌ رفع‌ گرفتگی‌های‌ دوران‌ قاعدگی‌ تاثیر دارد.

دم‌ کرده‌ یک‌ قاشق‌ مرباخوری‌ میوه‌ له‌ شده‌ زیره‌ سیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، برای‌ تنبلی‌ تخمدان تاثیر گذار است

دم‌ کرده‌ یک‌ قاشق‌ مرباخوری‌ میوه‌ له‌ شده‌ زیره‌ سیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، برای‌ تنبلی‌ تخمدان تاثیر گذار است. مصرف دم کرده زیره سیاه و یا جویدن آن در رفع و کم شدن دردهای دوران قاعدگی، دردهای روده و بی میلی به غذا بسیار تاثیر گذار است. بر اساس تجربیات دکتر کوهدانی، استفاده زیره سیاه یا روغن آن در رفع سوء هاضمه و دل دردهای کودکان و تنگی نفس نیز، عملکرد زیادی دارد.

درصد زیادی از مردم جهان هموروئید را تجربه کرده اند. به دلیل وجود فیبر بالا و خواص ضد میکروبی در گیاه زیره، هموروئید می تواند با مصرف قابل توجهی از این گیاه بهبود یابد و از عفونت ناشی از آن جلوگیری کند.

عرق زیره و کمک به هضم:

عرق زیره با تحریک غده های ترشح کننده اسیدها، صفرا و آنزیم ها باعث بهبود هضم غذا می شود.

عرق زیره و کمک به هضم:

عرق زیره و کمک به هضم:

عرق زیره و تقویت سیستم ایمنی:

ویتامین C از مواد مهم مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. استفاده عرق زیره یکی از راه حل های مناسب برای بالا بردن سطح ایمنی و سلامت بدن است و از سکته قلبی و مغزی و فشار خون پیشگیری می کند.

عرق زیره و کاهش وزن:

زیره دارای تیموکینون است که فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به پایین آمدن وزن کمک می کند. با استفاده از زیره، سوخت و ساز و کیفیت هضم غذا بالا می رود. این امر سبب پایین آمدن زیاد وزن می شود.

عرق زیره و درمان مشکلات تنفسی:

از رایج ترین بیماری ها می توان به مشکلات و اختلالات تنفسی اشاره کرد که افراد زیادی از آن رنج می برند. به دلیل وجود ترکیب ضد انعقادی و خاصیت دفع کنندگی در عرق زیره، از آن  داروی بسیار مفیدی برای از بین بردن مخاط توسط ریه ساخته است.

عرق زیره و پیشگیری از ابتلا به دیابت:

دیابت یا همان مرض قند به یکی از مشکلات نگران کننده حیطه ی سلامتی تبدیل شده است. استفاده از زیره به کم شدن و منظم شدن قند خون مبتلایان دیابت کمک شایانی می کند.

عرق زیره و خواص پوستی آن:

عرق زیره سرشار از ویتامین E  و آنتی اکسیدان است که سبب بالاتر رفتن درصد جوانی و شادابی پوست و سرعت بخشیدن به بازسازی سلول های پوست و رفع آکنه و  رفع چین و چروک می شود. علاوه بر آن زیره حاوی فواید ضد باکتری و ضد قارچی است که باعث جلوگیری از بروز عفونت پوستی می شود.

عرق زیره و خواص پوستی آن:

عرق زیره و خواص پوستی آن:

عرق زیره و پیشگیری از سرطان:

عرق زیره حاوی انواع ویتامین Cو A می باشد و علاوه بر آن فواید ضد انعقادی و آنتی اکسیدانی آن سبب بالاتر رفتن سطح ایمنی بدن و جلوگیری استرس اکسیداتیو می شود. استفاده از عرق زیره خطر مبتلا شدن به سرطان معده را کم می کند.

عرق زیره و افزایش ادرار و سم زدایی:

زیره حاوی ترکیباتی مثل تیمول و فسفر، کومین آلدهید و تیموکینون می باشد. گیاه زیره با این ترکیبات سبب بهتر عمل کردن کلیه ها می شود. تیموکینون توانایی این را دارد که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کند و سبب پاکسازی بدن شود.

عرق زیره و خواص ضد ویروسی:

عرق زیره فواید ضد ویروسی دارد و سبب از بین رفتن عفونت های ویروسی می شود. این عرق در درمان بیماری هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی تاثیرگذار است.

عرق زیره و تقویت استخوان ها:

بدن انسان برای انقباض ماهیچه، ترشح هورمون و ارسال عصبی به کلسیم احتیاج دارد. پس استفاده از کلسیم برای سلامت انسان ها بسیار حائز اهمیت است. عرق زیره غنی از کلسیم می باشد.

این عرق توانایی این را دارد که سبب بالا رفتن توده استخوانی شود و از پوکی استخوان پیشگیری کند. این گیاه دارای خواص ضد تشنج و شل کننده عضلات بوده و مقوی و انرژی زا است.

در این صورت استفاده آن به اشخاص مبتلا به این معضلات پیشنهاد می شود. در منابع علمی از دانه های زیره با عنوان ماده تحریک کننده اشتها استفاده می شود.

اما تاثیر عرق زیره بر کم کردن وزن به صورت علمی ثابت نشده است. دانه های زیره غنی از فیبر غذایی هستند و این ماده خوراکی حجم غذا را زیاد می کند  و با سرعت بخشیدن به حرکت غذا در روده ها، از ایجاد یبوست پیشگیری می کند.

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری زیره سبز:

  • کالری:۲۲
  • پروتئین: ۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۳ گرم
  • قند: صفر گرم
  • چربی: ۱ گرم
  • کلسترول: صفر گرم
  • سدیم: ۱۰ میلی گرم
  • فیبر رژیمی: ۱ گرم
  • آهن: ۴ میلی گرم
  • کلسیم: ۵۶ میلی گرم
  • فسفر: ۳۰ میلی گرم
  • پتاسیم: ۱۰۷ میلی گرم
  • منیزیم: ۲۲ میلی گرم
  • روی: ۰.۳ میلی گرم
  • مس: ۰.۱ میلی گرم
  • تیامین: ۰.۱ میلی گرمی
  • نیاسین: ۰.۳ میلیگرم
  • ویتامین آ (A):76 واحد بین المللی
  • ویتامین سی (C):0.5 میلی گرم
  • ویتامین ای (E):0.2 میلی گرم
  • ریبوفلاوین: ۰.۱ میلیگرم
  • منگنز: ۰.۲ میلی گرم

خاستگاه زیره

در جهان:

این گیاه در غرب آسیا و بخش ‌هایی از مدیترانه بیشتر موجود است.

ایران:

در ایران این گیاه در کرمان، خراسان، اصفهان و تبریز بیشتر یافت می شود.

دکتر کوهدانی دکتر تغذیه

یک دکتر تغذیه خوب برای  همه گروه های سنی با توجه به وضعیت سلامتی و شرایط آن ها برنامه غذایی مناسب تجویز می کند.

دکتر تغذیه چگونه به مراجعه کنندگان کمک می کند؟

در اولین جلسه مشاوره، یک دکتر تغذیه خوب مانند دکتر کوهدانی، سوالاتی در مورد تغذیه ای که هم اکنون استفاده می کند و اندازه تحرک و فعالیت بدنی و به طور کلی سبک زندگی روزانه تان را جویا می شود و دریافت این اطلاعات می تواند به او برای تنظیم برنامه بهتر کمک  کند.

در زمان نیاز، اطلاعات پاراکلینیکی ضروری برای تشخیص موقعیت بیمار را درخواست می نماید و بر اساس نتیجه های آن ها، روال مشاوره و رژیم مناسب را برای مراجعه کننده خود انتخاب می نماید .

بعد از دریافت این اطلاعات، پیشنهادهای غذایی که شخص  باید انجام دهد را تجویز می کند و مکتوب در اختیار او قرار داده و در مورد روش انجام  رژیم برنامه ریزی شده، آموزش مورد نیاز را می دهد.

در جلسه بعدی ویزیت، روال پیشرفت شخص را بررسی می کند و با توجه به نتیجه به دست آمده، در مورد چگونگی ادامه رژیم و بهبود آن تصمیم گیری می شود.

وظایف یک دکتر تغذیه چیست؟

  • ارزیابی وضعیت سلامت یا بیماری مراجعه کننده
  • شناسایی عادات غذایی و بررسی نوع مواد غذایی و میزان مصرف معمول روزانه هر یک از مراجعین
  • ارائه توضیحات کافی در رابطه با مسائل مربوط به تغذیه و رژیم درمانی به مراجعان
  • شناسایی و ارزیابی و بررسی نیازهای مراجعان با توجه به شرایط فردی سلامت یا بیماری هر یک از مراجعین
  • تهیه و ارائه برنامه های غذایی مناسب برای هر شخص
  • ارزیابی اثرات برنامه های غذایی و تغییر آن ها در صورت نیاز
  • انرژی و روحیه کردن به مراجعان برای دنبال کردن برنامه های غذایی خود
  • مشخص کردن مشکلات تغذیه ای موجود در جامعه
  • دادن برنامه های اجرایی برای برطرف شدن مشکلات تغذیه در جامعه
  • دادن  برنامه و دستورالعمل برای بالا رفتن ارزش غذایی مواد خوراکی
  • اطلاع کافی از آخرین تحقیقات مرتبط و جدیدترین اطلاعات

اطلاعات کامل در باره بهترین متخصص تغذیه فریبا کوهدانی

دکتر فریبا کوهدانی استاد دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی می باشد و همچنین در دانشگاه علوم پزشکی تهران  فعالیت می کند. دکتر کوهدانی متولد شهر اراک هستند و از سال ۱۳۷۰ در این دانشگاه کار خود را با سمت عضو هیئت علمی آغاز نمودند.

فعالیت ها و افتخارات دکتر کوهدانی

  • معاونت پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران  در طی هفت سال
  • عضو معین شده مرکز تحقیقات دیابت پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • عضو فعال گروه آینده‌ نگری نظریه‌ پردازی و رصد بزرگ سلامت فرهنگستان علوم پزشکی
  • عضو کمیته علمی مرکز جامع آموزش تحقیقات و جلوگیری از سرطان
  • عضو هیئت مدیره انجمن علمی تغذیه ایران
  • چاپ بیشتر از ۷۰ مقاله در مجلات معتبر خارجی و ۳۰ مقاله داخلی
  • نویسنده کتاب تغذیه دوره های زندگی
  • همکاری به سمت مشاور تغذیه با برنامه های متنوع شبکه سلامت صدا
  • حضور در برنامه های تلویزیونی شبکه های چهار، سلامت و آموزش به عنوان مشاور تغذیه

جمع بندی

عده زیادی در جامعه از وزن بالا و نداشتن تناسب اندام رنج می برند و خواهان راه حلی برای کم کردن وزن و لاغری در مدت زمان کم می باشند. راه های بسیاری  مانند عرق زیره برای لاغری به آن ها پیشنهاد می شود و از زیره به عنوان یک گیاه و ادویه درمانی یاد می شود.

ولی شما با مطالعه این مقاله دریافتید که کاهش وزن سریع با عرق زیره امکانپذیر می باشد و استفاده از زیره سبب رسیدن به تناسب اندام دلخواه خواهد شد.

همان طور که شرح داده شد، بهترین رژیم کاهش وزن سریع با عرق زیره می باشد. این رژیم برای بانوان و آقایان هیچ تفاوتی ندارد.

در انتها بهتر است یادآوری کنیم که هر چاقی امکان دارد دلیل به خصوصی داشته باشد. در نهایت بهتر است قبل از آغاز مصرف  این دارو و یا هر داروی دیگری برای لاغری، دلیل چاقی را متوجه شوید و از دکتر کوهدانی به عنوان معتبرترین متخصص تغذیه، راهنمایی دریافت کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

به صورت جمعی گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که فواید درمانی داشته و می توان از آن ها در پخت غذاها استفاده کرد. یکی از این گیاهان که می توان از عرق آن هم برای جلوگیری از بیماری های متنوع مثل اختلالات گوارشی و کاهش قند خون استفاده نمود، زیره سیاه است. در این مطلب به معرفی خواص زیره سیاه و قدرت تاثیرگذاری آن روی پایین آمدن وزن و رسیدن به تناسب اندام پرداختیم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید