بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران

رژیم پروتئین 7 روزه
رژیم پروتئین ۷ روزه
2021/01/22
رژیم غذایی برای بیماران فشار خونی
رژیم غذایی برای بیماران فشار خونی
2021/01/22
بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران

بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران

همراه ما باشید تا با موضوع بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران آشنا شوید.

همواره یکی از بزرگترین و مهم ترین آرزوها و خواسته های هر فردی در زندگی اعم از مرد و یا زن بهره مندی از اندامی بی نقص و روی فرم و دارا بودن وزن ایده آل و دوری از اضافه ی وزن است.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه و لاغری با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

یکی از مهم ترین و اثرگذارترین فاکتورها در این مورد در کنار ورزش و فعالیت بدنی، قطعا داشتن تغذیه ی درست و اصولی است. به این وسیله فرد می تواند به وزن ایده آل خود رسیده یا وزن ایده آل خود را حفظ کند.

بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران

بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران

اگر تغذیه ی یک فرد درست و اصولی باشد

به طور کلی اگر تغذیه ی یک فرد درست و اصولی باشد و در برنامه ی غذایی خود همه نوع مواد مغذی لازم برای بدن را گنجانده باشد، می تواند علاوه بر سلامتی جسم از روح و روانی سالم هم بهره مند شود.

اما نکته ی مهم در این مورد، این است که هر شخصی نمی تواند برای خود برنامه ای غذایی که صحیح و اصولی باشد را طراحی کرده و از آن پیروی کند. این امر به این دلیل است که در هنگام تعیین برنامه ی غذایی برای یک فرد، عامل های مختلفی دخیل هستند که از جمله ی آن ها می توان به سن، جنسیت، وضعیت بدنی، بیماری ها و عواملی از این دست اشاره کرد و برنامه و رژیم غذایی می بایست با توجه به این پارامترها تعیین شود.

در اینجاست که لزوم استفاده از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران پیش می آید. این فرد با آنالیز تمامی ویژگی ها و شرایط فرد، قادر است تا برنامه ی غذایی برای او طراحی کرده که کاملا متناسب با بدن و شرایط فرد مراجعه کننده باشد.

شاید بتوان دکتر کوهدانی را بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران قلمداد کرد. در این مطلب قصد داریم که کاملا در مورد بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران، ویژگی ها و وظایف متخصصین تغذیه و مواردی از این دست صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اگر تغذیه ی یک فرد درست و اصولی باشد

اگر تغذیه ی یک فرد درست و اصولی باشد

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

لزوم بهره مندی از تغذیه ی صحیح و اصولی چیست؟

پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه کیست و خدماتی که به متقاضی ارائه می دهد، چیست؟

چرا نیاز به مشاور یا متخصص تغذیه داریم؟

چه زمانی می بایست به یک پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مراجعه کنیم؟

چگونه بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران را انتخاب کنیم؟

علت مراجعه به متخصص تغذیه چیست؟

عارضه های رژیم های غیراصولی و خودسر چیست؟

رژیم غیر اصولی ممکن است تا سبب سوزاندن ماهیچه ها شود

رژیم غیر اصولی سبب پایین آمدن میزان سوخت و ساز بدن

یک پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس رژیم درمانی چه وظیفه هایی بر عهده دارد؟

ویژگی های یک مشاور یا متخصص تغذیه ی خوب چیست؟

این فرد می بایست در امر تغذیه متخصص باشد

چرا تخصص داشتن پزشک یا مشاور در امر تغذیه و رژیم درمانی دارای اهمیت است؟

تفاوت در بدن هر فرد با فرد دیگر

مطلع بودن مشاور تغذیه یا متخصص تغذیه از میزان اهمیت نظارت در طول دوره

آشنا بودن به کلیه ی عارضه هایی که در بلند مدت ممکن است تا بروز کنند

یک مشاور تغذیه ی خوب می بایست به خوبی همه چیز را به شما آموزش دهد و معلم خوبی باشد

در فرد مراجعه کننده ی خود، عادت های غذایی به وجود آورید که سبب سلامتی می شوند.

متخصص تغذیه ی خوب، همیشه وعده های قابل اجرا ارائه می دهد.

مشاور تغذیه ی حرفه ای قادر است تا با تغییرات، بدن مراجع خود را وفق دهد

مشاور تغذیه ی حرفه ای به راحتی خود را با شرایط سازگار می کند و منعطف است.

متخصص تغذیه ی خوب تمامی موانع و دشواری های راه رژیم را می داند.

بهره مندی از پشتیبان طی دوره ی انجام رژیم

ارائه کردن رهنمودها و شیوه های موثر برای طی کردن راه

به وجود آوردن انگیزه برای فرد مراجعه کننده

. مشاور تغذیه ی حرفه ای اهل تبلیغ محصولی خاص برای درآمد بیشتر نیست.

.  مربی های مشغول در باشگاه را به چشم متخصص تغذیه نگاه نکنید.

نکته ی مهم و تکمیلی در انتخاب پزشک متخصص تغذیه یا مشاور رژیم درمانی

هزینه های مربوط به مشاور تغذیه و یا پزشک متخصص رژیم درمانی به چه صورت است؟

نتیجه گیری

لزوم بهره مندی از تغذیه ی صحیح و اصولی چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای بهره مندی از جسم سالم در کنار روح و روان سالم مورد نیاز هر انسانی است، ضرورت تغذیه ی سالم است. این امر را می توان در زمره ی موارد بسیار ضروری در زندگی هر انسانی قلمداد کرد و به همین دلیل هم گاها پیش می آید که از یک پزشک تغذیه ی خوب کمک بگیریم تا بتوانیم یک برنامه ی غذایی سالم را دنبال کنیم و جسم و روح و روان خود را سالم نگه داریم.

یک پزشک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه ی کاربلد، شخصی است که در حوزه ی تغذیه و ارائه ی رژیم غذایی وارد بوده و می تواند برای هر فرد با توجه به وضعیت و شرایطی که دارد، برنامه ی غذایی مخصوص و منحصر به فردی تهیه کرده و به وی ارائه دهد.

همچنین این فرد می بایست سوالاتی از مراجعه کننده بپرسد و بر اساس آن ها وضعیت فرد را تخمین زده و در نهایت برنامه ای که از همه نظر با شرایط فرد مراجعه کننده  متناسب است را طراحی کرده و به وی تحویل دهد.

یکی از مهمترین کارها در این زمینه انتخاب  بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران است. بهتر است که برای سپردن تغذیه ی روزانه خود به یک فرد، پزشک یا متخصصی را انتخاب کنید تا در این زمینه کاملا حرفه ای بوده و از انتخاب هر کسی به عنوان پزشک که تخصص و تجربه ی آن ها کم است، اجتناب کنید.

همچنین با توجه به این که تغذیه به صورت مستقیم با سلامتی و بدن شما در ارتباط است، تحت هیچ شرایطی از رژیم های غیر استاندارد و بدون پشتوانه ی تخصصی استفاده نکنید و از خود درمانی هم بپرهیزید. ما به شما دکتر کوهدانی که از بهترین ها در این زمینه می باشد را پیشنهاد می کنیم.

پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه کیست و خدماتی که به متقاضی ارائه می دهد، چیست؟

پیش از این که به این بپردازیم که بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران  چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد، لازم است که در این مورد اطلاعات کسب کنیم که اصلا یک پزشک و یا کارشناس تغذیه چه کسی است؟ اما پیش نیاز این هم این موضوع است که بدانیم خود واژه ی تغذیه به چه معنا است؟

به طور کلی خود واژه ی تغذیه یعنی آن دسته از مواد غذایی را مورد استفاده قرار داده و به بدن خود وارد کنیم که کلیه ی نیازهای آن را رفع کرده و در کنار طی کردن پروسه ی رشد و نمو از زمان تولد تا آخر عمر، سلامتی را هم، چه در زمینه ی جسم و چه در زمینه ی روح در تمام طول دوران زندگی برای فرد به ارمغان بیاورد.

غذا نقش مهم و حیاتی در بدن ما بر عهده دارد. علاوه بر این که برای کسب انرژی مورد نیاز برای بدن و نیز رشد کردن به غذا احتیاج داریم برای بهبود و ترمیم بافت ها و قسمت هایی از بدن که دچار آسیب یا مشکل شده اند هم وجود غذا ضروری است.

پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه کیست و خدماتی که به متقاضی ارائه می دهد، چیست؟

پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه کیست و خدماتی که به متقاضی ارائه می دهد، چیست؟

پیشنهاد می کنیم از پست متخصص تغذیه خوب در شرق تهران دیدن کنید.

عدم دچار شدن به بیماری ها و مقابله با میکروب ها و ویروس ها

در کنار همه ی این ها، عدم دچار شدن به بیماری ها و مقابله با میکروب ها و ویروس ها هم در گرو داشتن تغذیه ای درست و اصولی نیز ضروری است. به طور کلی وظیفه ی علم تغذیه این است که نحوه ی فراهم کردن و رفع درست و اصولی این نیازها را به ما آموزش دهد.

یک کارشناس تغذیه یا پزشک متخصص در زمینه ی تغذیه، فردی است که در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و به شما به عنوان مراجعه کننده می گوید که چه غذاهایی را مورد مصرف قرار دهید تا بدنی سالم و در کنار آن لایف استایلی سالم و درست داشته باشد.

به طور کلی این فرد وظیفه دارد تا نوع و نحوه ی تغذیه ی افراد را به سمت و سوی سالم خواری هدایت کرده و اشخاصی را که به علت تغذیه ی نامناسب و نیز اضافه ی وزن و یا کاهش وزن در معرض آسیب ها و مشکل های سلامتی هستند را راهنمایی کند تا تغذیه ی درستی داشته باشند.

عدم دچار شدن به بیماری ها و مقابله با میکروب ها و ویروس ها

عدم دچار شدن به بیماری ها و مقابله با میکروب ها و ویروس ها

چرا نیاز به مشاور یا متخصص تغذیه داریم؟

یکی از موضوع های خیلی حائز اهمیت برای هر فردی چاقی و لاغری و نیز کم کردن و یا اضافه کردن وزن است. عموما این موضوع از جمله ی مواردی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته و ذهن افراد را درگیر خود خواهد کرد. عدم تحرک کافی و نیز بیشتر شدن استفاده ی افراد از غذاهای نیمه آماده و با چربی بالا، همه و همه سبب می شوند تا وزن افراد افزایش پیدا کنند.

در کنار این، برخی از افراد هم هستند که به علت برخی بیماری ها و مشکلات سلامتی و نیز اختلال های روحی و روانی قادر به اضافه کردن وزن نیستند و همواره با کمبود وزن مواجه هستند. هر یک از این مشکل ها به نوعی گروهی از مردم را درگیر خود کرده است و آن ها عموما به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند.

برای این که به وزن ایده آلی برسیم که در آن مشکلات سلامتی ما حل شده باشد؛ حال می خواهد اضافه کردن وزن باشد یا کم کردن آن، یکی از مطمئن ترین روش ها استفاده از کمک های یک مشاور تغذیه یا پزشک متخصص تغذیه است.

چرا نیاز به مشاور یا متخصص تغذیه داریم؟

چرا نیاز به مشاور یا متخصص تغذیه داریم؟

این روش علاوه براین که خطر و ریسکی در پی ندارد، تقریبا می توان گفت که سختی و دشواری هم نخواهد داشت و فرد می تواند با استفاده از وعده های غذایی سالم و مغذی به هدف خود برسد. البته انتخاب بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران امری مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. در ادامه با ما باشید تا ضمن معرفی دکتر کوهدانی، به ویژگی هایی چنین شخصی بپردازیم.

چه زمانی می بایست به یک پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مراجعه کنیم؟

با توجه به این که علم تغذیه قبل از این که برای درمان کاربرد داشته باشد و به درمان بپردازد، بیشتر در حوزه ی پیشگیری است. لذا می بایست در کلیه ی مرحله های حیات یک شخص از دوران کودکی گرفته تا بلوغ، در دوران بارداری و پس از آن دوران شیردهی و حتی در زمان میانسالی و پیری و گاها در دوران بیماری های خاص که تغذیه در آن ها نقش اساسی دارد، باید با یک کارشناس تغذیه یا پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ارتباط باشیم تا هم بدن را سالم نگه داریم و هم کلیه ی نیازهای بدن را در تمامی این دوران رفع کنیم.

چه زمانی می بایست به یک پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مراجعه کنیم؟

چه زمانی می بایست به یک پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مراجعه کنیم؟

با این وجود درست است که در همه ی مرحله هایی از زندگی که در بالا گفتیم، نیاز به یک متخصص تغذیه احساس می شود. اما گاها در برخی مواقع که برای فرد مشکل ها و بیماری های خاصی پیش می آید، لزوم بهره گیری از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران بیشتر از پیش احساس می شود. برای نمونه برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

هنگامی که فرد دچار بیماری هایی می شود که مستقیم یا غیر مستقیم با چاقی در ارتباط هستند، مانند بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و غیره؛ لازم است که وزن خود را کاهش داده تا این بیماری ها هم کنترل شوند و هم گاها درمان نیز بشوند.

بروز مشکلاتی در رشد و نمو کودکان:

مواردی مثل کوتاه ماندن قد کودکان که به علت تغذیه ی نادرست به وجود می آید، در بچه هایی که وزنشان از حد استاندارد بیشتر است و با اضافه وزن روبرو هستند، کمبود وزن در بچه ها به علت مشکل های تغذیه ای و غیره

کبد چرب:

یکی از مهمترین راه هایی که می توان به کمک آن کبد چرب را درمان کرد، بهره گیری از برنامه ی غذایی مناسب و اصولی است که به کمک پزشک یا کارشناس تغذیه ارائه می شود.

انواع دیابت:

انواع مختلف دیابت از دیابت های نوع یک و دو گرفته تا دیابت دوران بارداری، همگی به کمک تغذیه ی درست و اصولی قابل کنترل هستند.

انواع مشکلات گوارشی: مشکلات گوارشی مختلف اعم از:

سندرم روده ی قابل تحریک، مشکل های معده ای، یبوست مزمن و سایر مواردی از این دست

زیاد شدن پروفایل های لیپیدی

بیماری هایی از جمله صرع، سلیاک که آلرژی به گلوتن است و مواردی از این دست

در صورت وجود استرس و اضطراب

در صورت بروز علامت های سندروم پیش از قاعدگی

و غیره

لذا لازم است تا در زمان هایی که برخی مشکل ها که ناشی از تغذیه ی ما هستند یا افزایش یا کاهش وزنی که روی سلامتی ما تاثیر می گذارد و می توان آن را به کمک رژیم یا برنامه  غذایی مناسب رفع کرد، حتما به یک پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مراجعه کرده و برای رفع آن اقدام کنیم.

یکی از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران دکتر کوهدانی بوده که در کار خود بسیار متخصص و حرفه ای می باشد و شما می توانید با کمک از ایشان به نتیجه های خوبی در مورد کاهش و یا افزایش وزن و بیماری هایی که بر اثر آن ها پیش می آید، برسید.

چگونه بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران را انتخاب کنیم؟

برای این که بتوانیم بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران را برای خود انتخاب کنیم، می توانیم از روش های مختلفی کمک بگیریم. یکی از بهترین این روش ها استفاده از تجربه ی افرادی است که به پزشک متخصص یا کارشناس های رژیم مراجعه کرده اند و تجربه های موفقی در این زمینه داشته اند.

این افراد قطعا در میان فامیل یا دوستان شما حضور داشته و شما می توانید از آن ها کمک بگیرید. روش دیگر، بهره گیری از تکنولوژی و نیز استفاده از دنیای گسترده ی اینترنت است. شما می توانید به کمک اینترنت، پزشک ها یا کارشناسان مختلف را جست و جو کرده و آن ها را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

بعد از این که از میان تمام گزینه های موجود، چند تن از بهترین ها را انتخاب کردید، می بایست در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید. مثلا می توانید به مطب آن ها مراجعه کرده و نظر سایر مراجعه کننده ها را در مورد این پزشک یا کارشناس جویا شده و  در مورد میزان موفقیت آن ها سوالاتی بپرسید.

سپس از میان تمام گزینه ها، بهترین آن ها را برای مراجعه انتخاب کنید. هنگامی که پیش پزشک متخصص یا کارشناس مربوطه حضور پیدا می کنید، می توانید در جلسه ی نخست مشاوره، در مورد کلیه ی خواسته ها و مشکل های خود و انتظاراتی که از برنامه ی غذایی و نیز پزشک یا مشاور خود دارید را به صحبت پرداخته و از پزشک بخواهید تا شما را راهنمایی کند و در مسیر درست قرار دهد.

اگر از داروی خاصی به طور منظم استفاده می کنید

بهتر است که اگر از داروی خاصی به طور منظم استفاده می کنید یا بیماری خاصی دارید، حتما پزشک یا مشاور تغذیه ی خود را در جریان این امر قرار دهید. یک مشاور تغذیه یا پزشک متخصص رژیم درمانی، فردی است که از کلیه ی مواد غذایی مفید و سالم در برنامه ی غذایی فرد بهره ببرد. همچنین این فرد می بایست غذاها و مواد غذایی را براساس وسع فرد و نیز علاقه مندی هایش انتخاب کند.

نکته ی مهم در مورد بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران این است که می بایست بیمار بتواند به راحتی به وی دسترسی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل یا هر گونه سوالی، بیمار دچار هیچ مشکلی نشود.

این فرد می بایست با صبر و حوصله به حرف های بیمار گوش فرا داده و به سوال های او با دقت پاسخ دهد. همیشه به نحوی عمل کند که سالم ماندن و نتیجه گرفتن مراجعه کننده در اولویت بوده و آن را به منافع خود ارجحیت دهد.

اگر از داروی خاصی به طور منظم استفاده می کنید

اگر از داروی خاصی به طور منظم استفاده می کنید

علت مراجعه به متخصص تغذیه چیست؟

قبل از این که بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران را بیابیم، می بایست متوجه شویم که باید دارای چه مشخصه هایی باشد. نخست باید به این نکته بپردازیم که اصلا چرا باید از یک پزشک متخصص تغذیه برای داشتن برنامه ی غذایی کمک گرفت؟

هنگامی که شما تصمیم می گیرید تا یک رژیم بگیرید، حال می خواهد برای چاقی باشد یا لاغری، می بایست استفاده از برخی موارد را محدود کرده و در عوض مصرف برخی مواد را بیشتر کنید.

برای نمونه اگر شما قصد کاهش وزن دارید، باید که میزان چربی مصرفی و کربوهیدرات دریافتی را کمتر کرده و تا حد معینی پایین بیاورید و در نقطه ی مقابل برای افزایش وزن می بایست مصرف این دست از موارد را افزایش دهید.

حال اگر این کاهش ها یا افزایش ها صحیح و بر اساس روشی علمی و اصولی انجام نشود، سبب می شود تا برای فرد عارضه های جانبی و نیز مشکل های مختلفی به وجود بیاید. حتی گاها پیش می آید که برخی از این عارضه ها و مشکلات دائمی بوده و قابل حل هم نیستند. پس با توجه به مواردی که گفته شد، قطعا مراجعه به یک پزشک متخصص تغذیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عارضه های رژیم های غیر اصولی و خودسر چیست؟

اگر شما از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران کمک نگرفته و به رژیم های غیر اصولی روی آورید، قطعا سبب بروز مشکل ها و عارضه هایی برای بدن شما خواهد شد. برخی از این عارضه ها عبارت هستند از:

  • تحلیل رفتن ماهیچه ها که با عنوان سوختن ماهیچه هم آن را عنوان می کنند.
  • پایین آمدن سوخت و ساز بدن
  • از بین رفتن تعادل بدن در قسمت یون های آن و بروز کم آب و دهیدراته شدن بدن
  • بروز سوء تغذیه
  • دچار شدن به سنگ کیسه ی صفرا
  • بروز علائمی مانند خستگی، بی قراری، سردرد و سرگیجه
  • بروز مشکل در دفع و دچار شدن به یبوست
  • بروز اختلال در عادت ماهیانه در خانم ها و نامنظم شدن آن
  • ریختن موها و یا تغییر کردن جنس آن ها
  • و غیره

خطرات و ریسک های بهره گیری از رژیم های غیر اصولی کم نیست

همان طور که می بینید، خطرات و ریسک های بهره گیری از رژیم های غیر اصولی کم نیست. پس لزوم مراجعه به متخصص تغذیه را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. در ادامه به بررسی اجمالی دو مورد اول در ریسک های رژیم غیر اصولی می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

رژیم غیر اصولی، ممکن است که سبب سوزاندن ماهیچه ها شود

شاید بتوان از بین رفتن ماهیچه ها را که در اصطلاح به آن ماهیچه سوزی گفته می شود، یکی از مهم ترین مشکل هایی به شمار آورد  که در صورت استفاده از رژیم های غیر اصولی پیش می آید. نکته ی مهم در این زمینه این است که ممکن است، حتی گاها این ماهیچه های سوخت شده دیگر جایگزین نشوند و اگر هم بشود، پروسه ی بسیار سختی است.

خطرات و ریسک های بهره گیری از رژیم های غیر اصولی کم نیست

خطرات و ریسک های بهره گیری از رژیم های غیر اصولی کم نیست

رژیم غیر اصولی، سبب پایین آمدن میزان سوخت و ساز بدن می شود

یکی دیگر از اثرات سوء بهره گیری از رژیم های غیر اصولی و بدون مشورت با پزشک، این است که می تواند سبب کم شدن و پایین آمدن سوخت و ساز بدن یا همان کاهش متابولیسم بدن شود.

در این وضعیت، اتفاقی که می افتد این است که بدن فرد در وضعیت اضطراب و استرس قرار گرفته و همین امر سبب می شود تا به عنوان سوخت به جای چربی و قندها از ماهیچه استفاده کند. نتیجه ی از بین رفتن ماهیچه ها این است که بدن، قسمت مهم خود را برای سوزاندن کالری ها از دست می دهد. علاوه بر این، پیامد دیگر آن این است که ترشح هورمون هایی که متابولیسم بدن را کنترل می کنند، مانند هورمون های غده ی تیروئید و غیره به شدت کمتر می شود.

وقتی چنین وضعیتی برای بدن پیش می آید، بدن به حالتی تغییر می کند که میزان انرژی مصرفی خود را از حالت نرمال کمتر می کند. حال اگر شما تصمیم به کاهش وزن داشته باشید، می بایست میزان مواد غذایی مصرفی خود را بیشتر و بیشتر کاهش داده و حتی گاها گرسنه هم بمانید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید. این امر حتی شما را با ریسک ابتلا به سوء تغذیه روبرو خواهد کرد.

یک پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس رژیم درمانی، چه وظیفه هایی بر عهده دارد؟

پیش از این که ببینیم تا بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران می بایست دارای چه مشخصه ها و ویژگی هایی باشد، می خواهیم ببینیم که اصولا پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس رژیم درمانی چه وظيفه هایی در قبال مراجعه کننده ی خود بر عهده دارد؟ برخی از این وظیفه ها به شرح زیر هستند:

  1. این فرد باید قادر باشد تا به خوبی نیازها و احتیاج هایی را که مراجعانش دارند، تشخیص داده و آن ها را آنالیز کند.
  2. برای هر فرد مراجعه کننده، متناسب با نیازها و شرایط بدنی اش برنامه ی غذایی خاص و منحصر به فردی طراحی و آماده کرده و ارائه کند.
  3. به مراجعه کننده ی خود توضیحات کامل و جامعی در مورد مواردی مانند تغذیه ی درست و اصولی، اصول رژیم غذایی و مواردی از این دست را ارائه دهد.
  4. در هر بار حضور مراجعه کننده، وضعیت و شرایط وی را به خوبی آنالیز کرده و در صورتی که برنامه ی مورد نظر جوابدهی درستی نداشته باشد، بخشی یا تمام آن را تغییر دهد.
  5. برای فرد مراجعه کننده در مسیر رعایت رژیم، امید و انگیزه ایجاد کند تا وی بتواند پروسه ی رژیم درمانی خود را با قدرت ارائه دهد.
  6. شرایط بدنی فرد مراجعه کننده را کاملا آنالیز کرده و در صورت وجود مشکل هایی در زمینه ی تغذیه، آن ها را تشخیص داده و در صدد رفع آن ها برآید.
  7. برای فرد مراجعه کننده برنامه ی غذایی و دستورالعمل هایی تعیین کند که در آن ارزش مواد غذایی، بیشتر و بهتر شناخته شوند.
یک پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس رژیم درمانی، چه وظیفه هایی بر عهده دارد؟

یک پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس رژیم درمانی، چه وظیفه هایی بر عهده دارد؟

ویژگی های یک مشاور یا متخصص تغذیه ی خوب چیست؟

همان طور که گفته شد، برای این که بتوانید به صورت اصولی وزن خود را کم کرده یا زیاد کنید، می بایست از یک مشاور تغذیه ی خوب یا متخصص رژیم درمانی کمک بگیرید. حال این سوال پیش می آید که بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران می بایست دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه به ذکر این ویژگی ها پرداخته و سپس هر یک را تک به تک، توضیح خواهیم داد. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  1. این فرد می بایست در امر تغذیه متخصص باشد.
  2. یک مشاور تغذیه ی خوب می بایست به خوبی همه چیز را به شما آموزش دهد و معلم خوبی باشد.
  3. متخصص تغذیه ی خوب همیشه وعده های قابل اجرا ارائه می دهد.
  4. مشاور تغذیه ی حرفه ای قادر است تا با تغییرات، بدن مراجع خود را وفق دهد.
  5. مشاور تغذیه ی حرفه ای به راحتی خود را با شرایط سازگار می کند و منعطف است.
  6. متخصص تغذیه ی خوب تمامی موانع و دشواری های راه رژیم را می داند.
  7. مشاور تغذیه ی حرفه ای اهل تبلیغ محصولی خاص برای درآمد بیشتر نیست.
  8. مربی های مشغول در باشگاه را به چشم متخصص تغذیه نگاه نکنید.

در ادامه می خواهیم کمی در مورد هر یک از این موارد به صحبت بپردازیم، با ما همراه باشید.

ویژگی های یک مشاور یا متخصص تغذیه ی خوب چیست؟

ویژگی های یک مشاور یا متخصص تغذیه ی خوب چیست؟

این فرد می بایست در امر تغذیه متخصص باشد

یکی از مهم ترین مشخصه هایی که یک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه می بایست از آن برخوردار باشد، این است که حتما در حیطه ی تغذیه دارای تخصص باشد. اگر بخواهیم که کلی صحبت کنیم، دو دسته از افراد هستند که می توانند برای مراجعه کنندگانی که قصد کاهش دادن یا افزایش دادن وزن خود را دارند، برنامه ها و رژیم های غذایی طراحی کنند که در عین حال که اثربخش باشد، اصولی و علمی نیز باشد. این دو گروه عبارت هستند از:

پزشک هایی که تخصص آن ها در زمینه ی تغذیه است:

این دسته از افراد شامل پزشک هایی می شوند که بعد از این که دوره ی دکترای عمومی را به اتمام رساندند، تخصص خود را رشته ی تغذیه انتخاب کرده و دوره های آن را به صورت تخصصی طی کرده و سپس مدرک تخصص یا فوق تخصص تغذیه را دریافت کرده اند. این دسته از پزشکان قادر هستند تا در صورت نیاز، برای شما با توجه به مشکل هایی که دارید و نیز وضعیت بندی و شرایطی از این دست دارو تجویز کنند.

مشاوران تغذیه:

مشاوران تغذیه درس پزشکی نخوانده اند، اما در دانشگاه یا موسسه های آموزش عالی به صورت آکادمیک در مورد تغذیه و اصول آن تحصیل کرده اند. در اصطلاح به این دسته از افراد، تکنیسین های تغذیه گفته می شود.

این مشاوران یا تکنیسین ها در مورد بدن انسان، آناتومی و فیزیولوژی آن، مواد غذایی که بدن هر فرد به آن ها نیازمند است و سایر مواردی از این دست، مطلع بوده و دانسته های کامل و دقیقی در این مورد در اختیار دارند.

علاوه بر این موارد، آن ها با تمامی روش ها، متدها و شیوه های کم کردن و یا اضافه کردن وزن به صورت درست و علمی آشنایی دارند و می توانند مراجعه کنندگان را راهنمایی کنند.

تنها تفاوتی که این دسته از افراد با پزشک های متخصص تغذیه دارند، این است که آن ها تحت هیچ شرایطی مجاز نیستند تا برای فردی که به آن ها مراجعه کرده است، دارو تجویز کنند و این کار تنها به پزشک متخصص تغذیه اختصاص دارد.

حال این سوال پیش می آید که چرا این بهره مندی از تخصص تا به این حد دارای اهمیت است؟ در ادامه مختصری به این موضوع می پردازیم.

چرا تخصص داشتن پزشک یا مشاور در امر تغذیه و رژیم درمانی دارای اهمیت است؟

برای پاسخ به این سوال می بایست عامل های مختلفی تحت بررسی قرار بگیرند. به طور کلی در این امر فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که به شرح زیر می باشند:

  1. زیرا بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.
  2. یک مشاور یا متخصص در امر تغذیه از اهمیت نظارت مطلع است.
  3. یک مشاور تغذیه یا متخصص در این امر با تمامی عارضه های بلند مدت آشنایی دارد.
چرا تخصص داشتن پزشک یا مشاور در امر تغذیه و رژیم درمانی دارای اهمیت است؟

چرا تخصص داشتن پزشک یا مشاور در امر تغذیه و رژیم درمانی دارای اهمیت است؟

در ادامه در مورد هر یک از این عامل ها مختصری توضیح خواهیم داد.

تفاوت در بدن هر فرد با فرد دیگر

نخستین امری که در مورد متخصص بودن پزشک یا مشاور تغذیه از اهمیت برخوردار است، این است که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به طور طبیعی آن نیازها و احتیاج های هر فرد هم با دیگری متفاوت خواهد بود.

هر بدن دارای ویژگی های مثبت و مشخصه های منفی خودش است و به همین دلیل هم هست که ممکن است تا برنامه ی غذایی که برای ی فرد به خوبی جواب داده و نتیجه های خوبی به دنبال دارد، برای شخص دیگر به هیچ عنوان مناسب نبوده و اثربخشی در بر نداشته باشد و حتی سبب بروز برخی مشکل ها از جمله ریزش مو، شل شدگی پوست و مواردی از این دست شود.

برای همین علت است که منابع پزشکی دارای اعتبار، همواره بر این تاکید دارند که رژیم های غذایی و برنامه های تغذیه ای برای هر فرد مخصوص به خودش بوده و می بایست به کمک مشاوران تغذیه یا پزشک های متخصص تغذیه برای خود شخص طراحی شود.

مطلع بودن مشاور تغذیه یا متخصص تغذیه از میزان اهمیت نظارت در طول دوره

بر اساس دستورالعمل های علمی که در رابطه با رژیم و برنامه ی غذایی وجود دارند، یکی از مهم ترین کارهایی که می بایست در طول دوره ی رژیم برای فرد مراجعه کننده انجام شود، این است که یک نفر به صورت مداوم بر چگونگی پیشرفت و انجام رژیم وی نظارت داشته باشد.

یکی از مشخصه های یک مشاور یا پزشک متخصص تغذیه ی حرفه ای و خوب این است که این فرد، مراجعه کننده اش را کاملا زیر نظر داشته و در تمام طول دوره ی رژیم می بایست او را کنترل کرده و از میزان پیشرفت او کاملا مطلع باشد.

علاوه بر این، فردی که نقش مشاور و پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی را بازی می کند، می بایست حتما اگر مشکل یا مسئله ای برای مراجعه کننده اش پیش آمد، آن ها را کاملا مدیریت کرده و قدم هایی در راستای رفع این مشکل ها بردارد.

مطلع بودن مشاور تغذیه یا متخصص تغذیه از میزان اهمیت نظارت در طول دوره

مطلع بودن مشاور تغذیه یا متخصص تغذیه از میزان اهمیت نظارت در طول دوره

آشنا بودن به کلیه ی عارضه هایی که در بلند مدت، ممکن است تا بروز کنند

همان طور که در قسمت های پیشین مقاله بهترین دکتر تغذیه و لاغری  در ایران گفتیم، استفاده کردن و گرفتن رژیم های غیراصولی، دارای عارضه هایی است که می توانند بلند مدت و یا کوتاه مدت باشند. در مورد عارضه های کوتاه مدت مفصلا در بالا صحبت شد.

حتی گاها ممکن است که شما هیچ اثر یا عارضه ای را در طول دوره ی کوتاه مدت مشاهده نکنید و هیچ مشکلی نداشته باشید. اما گاها پیش می آید که مشکل ها و عارضه های رژیم های غیر اصولی، خود را پس از گذشت سال ها نشان می دهند و حتی ممکن است که رژیم تمام شده باشد و این آسیب ها و مشکل ها تازه خود را نشان دهند.

از جمله ی این موارد می توان به بیماری ها و مشکل هایی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

پوک شدن استخوان ها، دردهای مفصلی در ناحیه ی کمر، ضعیف شدن ماهیچه ها و تحلیل رفتن آن ها، از بین رفتن اعضای سازنده ی مفصل های بدن و سایر مواردی از این دست. به طور کلی این موردها و بیماری ها را می توان در شمار بیماری ها و عارضه های بلند مدت رژیم های غیر اصولی به شمار آورد.

یک مشاور و یا پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی حرفه ای، شخصی است که با این عارضه ها و بیماری های بلند مدت کاملا آشنایی داشته و مراجعه کننده ی خود را هم از آن ها آگاه می سازد. علاوه بر این، این فرد با توجه به احتیاج ها و نیز وضعیت کلی بدن فرد مراجعه کننده یک برنامه ی غذایی طراحی کرده و آن را به فرد ارائه می دهد و کمک می کند تا فرد به هیچ یک از عارضه های بلند مدت یا کوتاه مدت رژیم های غیر اصولی مبتلا نشود و دوره ی رژیم خود را با سلامتی از سر بگذراند.

از جمله ی این موارد می توان به بیماری ها و مشکل هایی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

از جمله ی این موارد می توان به بیماری ها و مشکل هایی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

یک مشاور تغذیه ی خوب می بایست به خوبی همه چیز را به شما آموزش دهد و معلم خوبی باشد

شاید بتوان یکی از مهم ترین مشخصه های یک مشاور تغذیه ی خوب یا پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی را این بدانیم که این فرد کاملا از هدف نهایی رژیم و برنامه ی غذایی که ارائه می دهد، مطلع باشد. نخستین کاری که یک برنامه ی غذایی صحیح و اصولی می بایست صورت دهد، این است که عادت های غذایی، به خصوص عادت های غذایی اشتباه فرد مراجعه کننده را تغییر داده و به سمت و سویی درست هدایت کند.

در این صورت است که فرد می تواند پروسه ی کم کردن و یا زیاد کردن وزن خود را به صورتی  ماندگار و فارغ از نوسانات وزنی دنبال کند. معمولا به این شکل است که باقی ماندن بر وزن ایده آل برای هر فرد بسیار مهم تر و در عین حال سخت تر از کم کردن این وزن اضافی است. افزایش و کاهش وزن به صورت چاق و لاغر شدن های متوالی تنها باعث می شود تا بدن فرد مراجعه کننده ضعیف شده، آسیب ببیند و حتی دچار استرس و اضطراب شود.

وظیفه ی یک مشاور یا متخصص تغذیه

در نتیجه وظیفه ی یک مشاور یا متخصص تغذیه و رژیم درمانی این است که یک برنامه ی غذایی برای فرد مراجعه کننده طراحی کند که در نخستین گام، سبب سلامت بدن فرد و عدم آسیب رسیدن به آن شده و پس از آن هم سبب رسیدن فرد به وزن درست برای وی شود و در گام آخر هم باعث ماندن فرد در این وزن شود.

همچنین برای این که فرد قادر باشد تا این وزن ایده آل را نگه داشته و روی آن باقی بماند، مشاور یا پزشک متخصص می بایست در طی مدت رژیم با این فرد در مورد نکته های مهم در مورد تغذیه ی درست صحبت کرده و فرد مراجعه کننده را با آن ها آشنا کند  و تلاش وی در این جهت باشد که بتواند در فرد مراجعه کننده ی خود عادت های غذایی به وجود آورد که سبب سلامتی وی شوند.

وظیفه ی یک مشاور یا متخصص تغذیه

وظیفه ی یک مشاور یا متخصص تغذیه

متخصص تغذیه ی خوب همیشه وعده های قابل اجرا ارائه می دهد.

یکی از مهم ترین چیزهایی که می بایست راجع به آن اطلاعات داشته باشید، این است که عموما اگر نگوییم تمامی؛ ولی بیشتر وعده ها و صحبت هایی که راجع به رژیم های غذایی معجزه آسا مطرح می شوند، معمولا برای تبلیغات و یا فروش آن رژیم و یا محصول خاصی بوده و جنبه ی علمی ندارد. هیچ مشاور تغذیه یا  متخصص رژیم درمانی در همان ابتدا به شما وعده نمی دهد که مثلا در طول تنها  یک هفته برای مثال دو کیلوگرم وزن کاهش و یا افزایش خواهید داشت.

این را همیشه بدانید که رژیم و برنامه ی غذایی پروسه ای آرام و روی روال و پیوسته بوده و شما به عنوان مراجعه کننده می بایست این پروسه را کاملا گام به گام و در کنار راهنمایی ها و کمک های پزشک متخصص یا مشاور تغذیه ی خود انجام داده و به پایان برسانید. دکتر کوهدانی که یکی از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران به شمار می آید، می تواند تا در امر رژیم درمانی و ارائه ی برنامه ی تغذیه ای، شما را به خوبی یاری دهد.

مشاور تغذیه ی حرفه ای، قادر است تا با تغییرات، بدن مراجع خود را وفق دهد

حتما از این نکته مطلع هستید که بدن یک فرد به صورت پیوسته و همیشگی در حال عوض شدن و تغییر کردن است. برای مثال گاها این امر پیش می آید که با برنامه ی غذایی که مشاور یا متخصص تغذیه برای شما طراحی می کند، در هفته ی نخست رژیمتان قادر خواهید بود تا برای مثال یک کیلوگرم وزن کم کنید.

اما پس از  گذشت چند هفته و ادامه دادن با همان برنامه، دیگر حتی ممکن است که نتوانید پانصد گرم هم وزن خود را کاهش دهید و به استپ وزنی برسید.

مشاور تغذیه ی حرفه ای، قادر است تا با تغییرات، بدن مراجع خود را وفق دهد

مشاور تغذیه ی حرفه ای، قادر است تا با تغییرات، بدن مراجع خود را وفق دهد

از جمله ی مهم ترین عامل هایی که بر روی میزان اثرگذاری یک برنامه ی غذایی که به مراجعه کننده داده می شود، تاثیر مستقیمی دارند، می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. عادت های غذایی فرد متقاضی
  2. سوخت و ساز بدن مراجعه کننده
  3. مقدار فعالیت های بدنی که این فرد در طی روز انجام می دهد
  4. مقدار درصد بافت چربی و نیز بافت ماهیچه ای این فرد
  5. و غیره

یک پزشک و یا مشاور تغذیه ی حرفه ای می داند که کلیه ی این عامل ها در مدت زمانی که فرد در حال گرفتن رژیم مورد نظر و عمل کردن به دستورات این برنامه ی غذایی است هم می توانند تغییر کنند. برای نمونه این که گاهی اوقات ممکن است که سوخت و ساز بدن فرد مراجعه کننده در برخی مواقع و بعد از سپری شدن چند هفته ی همراه با کاهش وزن، ناگهان کاهش پیدا کند.

وظیفه ی یک مشاور تغذیه ی خوب

بنابراین این وظیفه ی یک مشاور تغذیه ی خوب یا پزشک متخصص تغذیه است که در چه زمان و موقعی به شما به عنوان مراجعه کننده یاری رسانده و شما را از مشکل هایی که در حین رژیم اتفاق می افتند، نجات دهد. در اینجا دکتر کوهدانی را به عنوان یکی از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران به شما معرفی می کنیم. ایشان در کار خود بسیار حرفه ای بوده و با آنالیز دقیق بدن مراجعه کننده ی خود در هر جلسه از مراجعه، در صورت لزوم برنامه را تغییر خواهد داد.

وظیفه ی یک مشاور تغذیه ی خوب

وظیفه ی یک مشاور تغذیه ی خوب

مشاور تغذیه ی حرفه ای به راحتی خود را با شرایط سازگار می کند و منعطف است

شاید اگر نگوییم مهمترین، اما یکی از چند عامل مهم در انتخاب بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران این است که این شخص، فردی کاملا منعطف بوده و قادر باشد تا خود را با هر گونه تغییری وفق دهد.

برای مثال اگر فرد مراجعه کننده برای یک عمر است که در برنامه ی غذایی خود  از ماده ی غذایی ایکس استفاده نکرده است، نمی بایست که پزشک یا مشاور تغذیه به طور ناگهانی این ماده ی غذایی را در شمار وعده های اصلی و هر روزه ی فرد به حساب آورد و وی را مجبور کند تا به صورت روزانه از آن استفاده کند. به طور کلی تغییر و بهبود عادت های غذایی فرد می بایست کاملا طی پروسه ای تدریجی و آرام صورت پذیرد.

معمولا در خیلی از کلینیک های تغذیه ی معروف، شما بعد از مدت طولانی صبر و در نوبت ماندن، تنها در حد چندین دقیقه قادر هستید تا با مشاور غذایی یا پزشک متخصص تغذیه ی خود به صحبت مشغول شده و از وی مشاوره دریافت کنید.

به شما یک ورق کاغذ پرینت گرفته شده داده می شود

پس از تمام شدن این فرصت گفت و گوی چند دقیقه ای، به شما یک ورق کاغذ پرینت گرفته شده داده می شود که تمامی برنامه ی غذایی تان در آن درج شده است و شما می بایست بر حسب آن عمل کنید. سپس در زمان موعد مراجعه ی بعدی که می تواند یک هفته ی دیگر از همان تاریخ یا یک ماه بعد از آن باشد و به صلاحدید پزشک تغییر می کند، شما می توانید برنامه ی جدید خود را دریافت کنید.

اما این اصلا پروسه ی درست و مطلوبی نیست. یک برنامه ی غذایی خوب و مطلوب برنامه ای است که می بایست تا حتی الامکان هماهنگ با عادت های غذایی فرد مراجعه کننده بوده و با توجه به عادت ها و خواسته های وی طراحی شود.

در غیر این صورت به احتمال زیاد این برنامه با شکست مواجه خواهد شد و نتیجه ای در بر نخواهد داشت. پس این وظیفه ی این پزشک یا مشاور تغذیه است که درصدد شناسایی عادت های غذایی شما برآمده و متناسب با وضعیت بدنی تان یک برنامه ی خوب و قابل اجرا برای شما ارائه دهد که در نهایت نتیجه ی نهایی مطلوبی در بر داشته باشد.

به شما یک ورق کاغذ پرینت گرفته شده داده می شود

به شما یک ورق کاغذ پرینت گرفته شده داده می شود

متخصص تغذیه ی خوب تمامی موانع و دشواری های راه رژیم را می داند.

معمولا در طی دورانی که فرد در حال پیروی از رژیم غذایی ارائه شده به وسیله ی پزشک یا متخصص تغذیه است، ممکن است که با مانع ها و فراز و فرودهایی روبرو شود. عامل هایی از جمله دلسرد شدن از ادامه ی رژیم، ناامید شدن از انجام برنامه ی غذایی، بروز احساس گرسنگی، پرخوری های عصبی و مواردی از این دست همه و همه، ممکن است تا جلوی فرد مراجعه کننده قد علم کنند و این قدرت را از وی سلب کنند که بتواند به درستی در مسیر رژیم خود حرکت کند و آن را انجام دهد.

پزشک هایی که در شمار بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران قرار دارند؛ که از جمله ی آن ها می توان به دکتر کوهدانی اشاره کرد، قطعا به این موانع آشنایی کامل داشته و شما را در طی پروسه ی رژیم به خوبی همراهی می کنند و راه عبور از این موانع را به شما نشان خواهند داد.

به طور کلی برای این که شخصی بتواند تا این مانع ها را به خوبی پشت سر بگذارد، به سه عامل اساسی احتیاج دارد. این عامل ها عبارت هستند از:

  1. بهره مندی از پشتیبان طی دوره ی انجام رژیم
  2. ارائه کردن رهنمودها و شیوه های موثر برای طی کردن راه
  3. به وجود آوردن انگیزه برای فرد مراجعه کننده

در ادامه مختصری راجع به هر یک از این سه عامل صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهره مندی از پشتیبان طی دوره ی انجام رژیم

یکی از ویژگی هایی که بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران می بایست از آن بهره مند باشد، این است که وی باید حتما برای مراجعه کننده های خود وقت و زمان کافی و مناسب را در نظر گرفته و طی آن کاملا و مفصلا با وی به گفت و گو بپردازد. این پزشک می بایست با مراجعه کننده ی خود صحبت کرده و نیز در مورد وضعیت وی کاملا اطلاعات داشته باشد.

این پزشک متخصص تغذیه یا مشاور رژیم درمانی است که می بایست متوجه شود که کدام برنامه ی غذایی برای فرد مراجعه کننده به وی مناسب بوده و با توجه به شرایط او کاملا مناسب و مطلوب وی است و همچنین این که کدام برنامه ی غذایی مناسب این فرد نبوده و چه عامل ها و فاکتورهایی او را از ادامه ی مسیر رژیم بازداشته است.

بهره مندی از پشتیبان طی دوره ی انجام رژیم

بهره مندی از پشتیبان طی دوره ی انجام رژیم

ارائه کردن رهنمودها و شیوه های موثر برای طی کردن راه

عامل بعدی که برای طی کردن مسیر رژیم با موفقیت  و پشت سر گذاشتن مانع های آن از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که مشاور تغذیه یا پزشک متخصص می بایست که به شیوه ها و راه هایی واقف باشد تا این امر به خوبی انجام شود.

شخص مشاور و یا پزشک متخصص می بایست در مشاوره دادن نیز تخصص داشته باشد و برای رد کردن مانع هایی که سر راه فرد مراجعه کننده قرار دارند  و نیز تله های مختلفی که در کمین او در مسیر رژیم نشسته اند، راهکار و رهنمود ارائه دهد.

اگر حس می کنید که رهنمودها و شیوه هایی که مشاور تغذیه تان یا پزشک متخصص رژیم درمانی که از وی استفاده می کنید، تاثیر کافی نداشته و کارآمد نیست، دو حالت وجود دارد: نخست این که شما به عنوان فرد مراجعه کننده توصیه ها و راهکارهای پزشک یا مشاور خود را به درستی انجام نمی دهید و در انجام آن ها کوتاهی می کنید و علت دیگر می تواند در ارتباط با پزشک یا مشاور تان باشد که احتمالا دارای تجربه های کافی، خوب و موثری در مورد رژیم و برنامه های غذایی نیست.

ارائه کردن رهنمودها و شیوه های موثر برای طی کردن راه

ارائه کردن رهنمودها و شیوه های موثر برای طی کردن راه

به وجود آوردن انگیزه برای فرد مراجعه کننده

برای این که شما قادر باشید تا رژیم کاهش و یا افزایش وزن خود را به خوبی پیش ببرید و در این راه ناامید و دلسرد نشوید، علاوه بر بهره مندی از یک برنامه ی غذایی اصولی و کاربردی و مناسب شخص خودتان، به انگیزه و هیجان نیز در طول مسیر انجام رژیم، احتیاج مبرمی دارید.

بعضی از پزشک های متخصص و مشاوران رژیم درمانی از نظر رفتاری بسیار عبوس و گرفته هستند و فقط بر روی مسئله های کاهش یا افزایش وزن متمرکز هستند و خیلی با مسئله های حاشیه ای کاری ندارند.

اما بعضی دیگر از این افراد بسیار خوش برخورد و اجتماعی بوده و در طول مسیر علاوه بر جنبه های تکنیکی با شما طرح رفاقت هم می ریزند، از شما تعریف و تمجید می کنند، تلاش های شما در راستای انجام برنامه ی غذاییتان را دیده و آن را ستایش می کنند، پیشرفت هایی را که در طول دوره داشته اید به خوبی متوجه می شوند و در کل حس مثبتی به شما ارائه می دهند.

عموما به این شکل است که افرادی که این دسته از پزشک ها و مشاوران تغذیه را برای انجام رژیم درمانی انتخاب می کنند، در پروسه ی رژیم خود از موفقیت بیشتری برخوردار می شوند. از جمله این اشخاص، دکتر کوهدانی می باشد که در این زمینه، بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران محسوب می شود.

مشاور تغذیه ی حرفه ای، اهل تبلیغ محصولی خاص برای درآمد بیشتر نیست.

وظیفه ی اصلی یک مشاور تغذیه یا پزشک متخصص در امر تغذیه این است که برنامه ی غذایی مناسبی برای فرد مراجعه کننده طراحی کند که براساس شرایط و وضعیت وی و نیز عادت های غذایی او باشد.

همچنین این فرد باید قادر باشد تا گرسنگی های گاه و بیگاه و نیز پرخوری های عصبی شخص مراجعه کننده و سایر مشکل هایی از این دست را حل کرده و فرد را در طول مسیر رژیم چاقی یا لاغری همراهی و کمک کند و به وی انگیزه و امید بدهد.

اگر این فرد، حال می خواهد پزشک متخصص باشد یا مشاور تغذیه، سعی بر فروش برخی محصول های خاص مانند پروتئین ها، مکمل ها و مواردی از این دست را به شما داشت، بهتر است تا به انتخاب خود شک کرده و سعی بر تغییر مشاور تغذیه ی خود داشته باشید.

چرا که یک مشاور تغذیه  حرفه ای به هیچ عنوان ویزیتور شرکت یا محصول فروش نیست. افرادی مانند دکتر کوهدانی که از جمله ی بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران هستند، تحت هیچ شرایطی از حسن شهرت خود برای فروش محصولات بهره نمی گیرند.

مربی های مشغول در باشگاه را به چشم متخصص تغذیه نگاه نکنید.

همیشه سعی کنید که کار را به کاردان بسپارید و از افراد غیر متخصص برای گرفتن نظرهای اصولی و علمی کمک نگیرید. افرادی مانند مربی های بدنساز و کسانی که فارغ التحصیل رشته هایی مانند تربیت بدنی هستند، درست است که در این زمینه دارای تحصیلات آکادمیک می باشند و در نهایت هم در مورد سیستم بدنی انسان و همچنین تغذیه اطلاعات کافی و وافی در اختیار دارند،

اما باز هم رشته ی آن ها مشخص است: تربیت بدنی؛ نه مشاوره ی تغذیه و رژیم درمانی. پس آن ها تحت هیچ شرایطی گزینه ی خوبی برای مشورت و دریافت برنامه های غذایی یا رژیم های کاهش و افزایش وزن نیستند.

بهترین کار این است که از هر کسی در جایگاه درست خودش بهره گرفته و از مشاور تغذیه برای دریافت رژیم و برنامه ی غذایی و از مربی باشگاه برای گرفتن برنامه ی ورزشی بهره ببرید. یکی از بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران، دکتر کوهدانی بوده که شما می توانید برای انواع رژیم های کاهش وزن یا افزایش وزن و نیز تثبیت وزن از وی کمک گرفته و خیال خود را از بابت نتیجه ی نهایی آسوده کنید.

مربی های مشغول در باشگاه را به چشم متخصص تغذیه نگاه نکنید.

مربی های مشغول در باشگاه را به چشم متخصص تغذیه نگاه نکنید.

نکته ی مهم و تکمیلی در انتخاب پزشک متخصص تغذیه یا مشاور رژیم درمانی

به غیر از تمامی هشت نکته ای که در بالا برای یک مشاور تغذیه ی خوب و یا پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ذکر کردیم، یک مشخصه ی مهم و تکمیلی هم وجود دارد که کاملا وابسته به شخص شما به عنوان مراجعه کننده است

و آن چیزی نیست به غیر از این که شما می بایست بتوانید خیلی راحت با مشاور و یا پزشک متخصص خود به برقراری ارتباط پرداخته و بتوانید تا از او حس مثبت و خوبی دریافت کنید. گاها این مشکل پیش می آید که فرد به پزشک متخصص تغذیه یا مشاور رژیم درمانی مراجعه می کند که در کار خود بسیار حرفه ای بوده و همچنین در کنار تخصص، از تجربه ی خوب و کافی نیز برخوردار است.

اما شیوه ی این فرد برای درمان با روحیات و علایق شما به عنوان مراجعه کننده هیچ تناسب و سازگاری نداشته و یا اصلا با نحوه ی مشاوره و صحبت او خیلی کنار نیایید و نتوانید به خوبی با او ارتباط بگیرید.

شما می توانید خیلی راحت پزشک یا مشاور خود را عوض کرده و سراغ شخصی بروید

اگر چنین مشکلی پیش بیاید، شما می توانید خیلی راحت پزشک یا مشاور خود را عوض کرده و سراغ شخصی بروید که می توانید با او خیلی راحت ارتباط برقرار کرده و به توصیه ها و راهکارهایش عمل کنید.

سعی کنید تا پیش از انتخاب پزشک یا مشاور تغذیه ی مورد نظرتان، در ابتدا تحقیقات کاملی در این زمینه انجام دهید. شما می توانید به مطب رفته و از سایر مراجعه کننده ها در مورد نتیجه هایی که گرفته اند و میزان کاهش یا افزایش وزن ایشان پرس و جو کنید. همچنین می توانید از اینترنت هم کمک گرفته و نقدها و نکته های مثبت و منفی را در مورد پزشک یا مشاوری که انتخاب کرده اید، بخوانید و سپس تصمیم بگیرید.

علاوه بر این، پس از این که پزشک یا مشاور تغذیه ی مورد نظر خود را انتخاب کردید، حتما در مورد کد نظام پزشکی او تحقیق کنید و اطمینان خاطر حاصل کنید که این فرد حتما دارای کد نظام پزشکی معتبر باشد. به طور کلی هر دوی پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاور تغذیه از کد نظام پزشکی برخوردار هستند.

برای چک کردن این موضوع می توانید به وب سایت علوم پزشکی مراجعه کرده و به کمک یکی از مشخصات مانند خود کد نظام پزشکی، اسم و یا فامیل پزشک یا کارشناس، صحت این موضوع را چک کنید و از آن اطمینان خاطر حاصل کنید.

شما می توانید خیلی راحت پزشک یا مشاور خود را عوض کرده و سراغ شخصی بروید

شما می توانید خیلی راحت پزشک یا مشاور خود را عوض کرده و سراغ شخصی بروید

هزینه های مربوط به مشاور تغذیه و یا پزشک متخصص رژیم درمانی به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که همیشه برای مراجعه کنندگان پیش می آید، پرسش در خصوص هزینه هایی است که می بایست در این راه خرج شوند. به طور کلی هزینه و مخارج امری است که به عامل های مختلفی وابسته است و نمی توان یک نسخه ی کلی برای همه ی پزشک ها و کارشناس ها پیچید و یک هزینه ی مشخص را تعیین کرد.

عموما این هزینه به عامل ها و فاکتورهایی مانند نحوه ی رژیم درخواستی، طول دوره ی آن، تعداد مراجعه ها به پزشک، خود پزشکی که وی را برای معالجه انتخاب می کنید و سایر عامل هایی از این دست بستگی دارد.

هزینه های مربوط به مشاور تغذیه و یا پزشک متخصص رژیم درمانی به چه صورت است؟

هزینه های مربوط به مشاور تغذیه و یا پزشک متخصص رژیم درمانی به چه صورت است؟

نتیجه گیری

چاقی و لاغری از جمله دغدغه هایی هستند که افراد اعم از مرد و زن با آن درگیر هستند. برای رفع این مشکل می بایست به جای استفاده از رژیم های خودسرانه و فاقد اصول، حتما به متخصص این امر که پزشک متخصص تغذیه و یا مشاور و کارشناس تغذیه می باشد، مراجعه کرد و با کمک و راهنمایی های این فرد در این راه گام برداشت و در نهایت به هدف نیز رسید.

برای انتخاب پزشک متخصص لاغری و یا کارشناس تغذیه ی مناسب می بایست عامل ها و فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که به صورت کامل و جامع در تمام طول این مطلب راجع به آن ها صحبت کرده ایم و شما می توانید با مطالعه ی این مطلب در مورد آن، اطلاعات جامعی به دست آورید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

همچنین هزینه های رژیم درمانی هم به عامل های مختلفی وابسته هستند که از جمله ی آن ها می توان به پزشکی که انتخاب می کنید، طول دوره ی رژیم و مواردی از این دست اشاره کرد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید