رژیم پروتئین ۷ روزه

رژیم سم زدایی چهل روزه
رژیم سم زدایی چهل روزه
2020/12/31
بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران
بهترین دکتر تغذیه و لاغری در ایران
2021/01/22
رژیم پروتئین 7 روزه

رژیم پروتئین 7 روزه

در این مقاله با تشریح کامل و مفصل موضوع رژیم پروتئین ۷ روزه در خدمت شما عزیزان خواننده و مخاطبین گرامی می باشیم. لطفا تا انتهای این مقاله علمی پزشکی، همراه ما باشید.

بر اساس شرایطی که امروزه بر زندگی مردم اقصی نقاط دنیا حاکم می باشد، برخی از مردم با بیماری ها و ناراحتی هایی مواجه هستند. آن ها برای رهایی از بیماری های خود به کارشناس ها و یا پزشک های عمومی و متخصص مراجعه می کنند و با ایشان به مشورت می پردازند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم پروتئین ۷ روزه با ما در تماس باشید.

۰۲۱۲۲۸۷۹۴۰۹

برای درمان برخی از ناراحتی ها، نارسایی ها و یا بیماری ها، شیوه های مختلفی از سوی پزشکان به مردم ارائه می شود که یکی از این شیوه ها، استفاده و به کار گیری انواع برنامه ها و رژیم های غذایی می باشد.

رژیم پروتئین 7 روزه

رژیم پروتئین ۷ روزه

البته به این مورد نیز توجه داشته باشید که برخی از مردم با میل خود و در حالی که اصلا ناراحتی و یا مریضی هم در بدن خویش ندارند، بعضی از رژیم های غذایی را دنبال می کنند و به اصطلاح وارد برنامه ها و رژیم های غذایی متنوعی می شوند.

رژیم پروتئین هفت روزه

یکی از این رژیم ها نیز رژیم پروتئین ۷ روزه می باشد که برخی از مردم را به سوی خود کشانده است و دارای ویژگی ها و مشخصه های خاصی می باشد و ما در این نوشتار، سعی داریم که وارد بحث و بیان جزییات کاملی در زمینه ی رژیم پروتئین ۷ روزه بشویم. دعوت می کنیم که در بخش های مهم و متنوع این مقاله با همراه باشید.

همچنین باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که یکی از کاربردهای انواع رژیم های غذایی، لاغر شدن افراد و یا برعکس افزایش وزن در ایشان می باشد. پس به اشتباه این تصور را نداشته باشید که همه ی رژیم ها و برنامه های غذایی برای لاغری هستند، بلکه افرادی وجود دارند که از لاغری شدید و وزن بسیار کم خود احساس نارضایتی دارند و برای این منظور به کارشناسان حوزه ی تغذیه مراجعه نموده و درخواست برنامه های غذایی برای افزایش وزن و چاق شدن را دارند.

رژیم پروتئین هفت روزه

رژیم پروتئین هفت روزه

رژیم پروتئین ۷ روزه نیز یکی از انواع استاندارد و قابل قبول در بین دیگر رژیم های غذایی می باشد.

یکی از هدف ها در برنامه های غذایی و رژیم پروتئین ۷ روزه

یکی از هدف ها در برنامه های غذایی و رژیم پروتئین ۷ روزه این می باشد که فرد به مصرف مواد غذایی و پروتئین ها روی می آورد و به این صورت دیگر احساس گرسنگی به ایشان دست نمی دهد. در این شرایط و زمانی که فرد دیرتر گرسنه می شود،

بنابراین در مجموع مقدار و حجم کم تری غذا را میل می نماید و در نتیجه با کاهش وزن مناسبی و آن هم در زمانی کوتاه مواجه می شود. افراد برای کم نمودن وزن خود دارای هدف های مختلفی می باشند. برخی از آن ها به دنبال تناسب اندام و زیبایی کلی هیکل خود بوده و برخی دیگر نیز برای رفع مشکلات و یا درمان برخی از بیماری ها این هدف را دنبال می کنند.

حتی برخی از اشخاصی هستند که در حالی که در رشته های ورزشی و به شکل قهرمانی و یا حرفه ای مشغول به فعالیت هستند، لازم می دانند که برای پیشرفت بیشتر در کار ورزشی خود وزن مناسبی را کم نمایند تا بتوانند بهتر در مسابقه های پیش رو شرکت نمایند و نتیجه های مناسب تری را کسب نمایند.

کاهش وزن دقیق و ظریف برای برخی از رشته های ورزشی و از جمله کشتی

حتی کاهش وزن دقیق و ظریف برای برخی از رشته های ورزشی و از جمله کشتی بسیار مهم بوده و از حساسیت های خاصی نیز برخوردار می باشد. چون برای این رشته ی ورزشی، رده های مختلف وزنی وجود دارد و افراد برای این که بتوانند تا در یک رده دلخواه شرکت نموده و به مسابقه بپردازند، می بایست وزن خویش را به آن محدوده ی دقیق و استاندارد برسانند و از این رو رژیم هایی غذایی که قادر باشد تا کاهش وزن مناسب را در تایم های کمی برای ایشان فراهم آورد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

در ادامه و برای درک و تفهیم بهتر موضوع مقاله یعنی رژیم پروتئین ۷ روزه، لازم است که برخی از موارد مهم و کاربردی را در قالب چند تیتر و یا سوال برای شما عزیزان بیان نماییم و در ادامه ی متن خود، به تدریج هر یک از آن ها را مورد تشریح قرار دهیم. مهم ترین تیترها و سوالات مرتبط با موضوع رژیم پروتئین ۷ روزه به شرح ذیل می باشند:

کاهش وزن دقیق و ظریف برای برخی از رشته های ورزشی و از جمله کشتی

کاهش وزن دقیق و ظریف برای برخی از رشته های ورزشی و از جمله کشتی

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا در خصوص پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص متوسط میزان مصرف پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص مواد غذایی که حاوی پروتئین می باشند، اطلاعاتی دارید؟

آیا در خوص چربی سوزی با رژیم پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص شرایط متنوع رژیم های غذایی پروتئین به همراه ورزش اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص چگونگی عمل نمودن رژیم های غذایی مختلف در کنار فعالیت های ورزشی اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص مهم ترین مزیت ها و فواید رژیم های غذایی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا فردی که یکی از رژیم های غذایی پروتئین را دنبال می کند، همواره احساس گرسنگی می نماید؟

آیا در خصوص انواع رژیم های پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص رژیم پروتئین بالا و ویژگی های آن اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص رژیم پروتئین و سبزیجات اطلاعاتی دارید؟

مصرف انواع ماهی ها در رژیم های غذایی پروتئین دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

بهتر است که از حبوبات به عنوان یکی از بهترین منبع های پروتئین نیز استفاده نمایید.

آیا رژیم های غذایی پروتئین دارای عوارضی می باشند؟

آیا در خصوص برنامه روزانه یک نمونه رژیم پروتئین ۷ روزه اطلاعاتی دارید؟

آیا با مهم ترین نکته ها در زمان اجرای رژیم های پروتئین و به خصوص رژیم پروتئین ۷ روزه آشنایی دارید؟

آیا در خصوص مواد حاوی پروتئین که در رژیم پروتئین ۷ روزه مورد پیشنهاد می باشند، اطلاع دارید؟

آیا در خصوص انواع گوشت سفید به عنوان منبع هایی از پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص انواع گوشت قرمز به عنوان منابعی از پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا می دانستید که حبوبات، یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است؟

آیا در خصوص انواع لبنیات کم چرب که در رژیم های پروتئین مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص شرایط مصرف بیش از اندازه ی مواد حاوی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا می دانید که رژیم های پروتئین برای چه افرادی مناسب تر می باشند و کدام افراد کاندیدهای مناسبی برای این رژیم می باشند؟

 

آیا در خصوص پروتئین اطلاعاتی دارید؟

در بخش های آغازین نوشتار خود در خصوص رژیم پروتئین ۷ روزه، بهتر است که مطالبی را به عنوان پیش زمینه در خصوص پروتئین برای شما توضیح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

واحدهایی که پروتئین را مورد تشکیل قرار می دهند، اسیدهای آمینه می باشند. این مواد غذایی برای تغذیه شدن تک تک سلول های بدن لازم هستند و مسئولیت انجام کارهای متنوعی را بر عهده دارند. هر یک از انواع و گونه های مختلف گیاهی و یا حیوانی به نوعی دارای فرم خاصی از پروتئین می باشند. در حقیقت باید این گونه بیان نماییم که یکی از گزینه های اساسی در هرم غذایی که وجود آن مورد نیاز می باشد، پروتئین است.

آیا در خصوص پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص پروتئین اطلاعاتی دارید؟

قسمت عمده و قابل توجهی از انرژی مورد احتیاج بدن به واسطه ی انواع پروتئین ها مورد تامین قرار می گیرد. پروتئین می تواند باعث افزایش میزان ایمنی و یا به عبارتی تقویت سیستم ایمنی بدن شود. زمانی که ما پروتئین را مورد مصرف قرار داده و این ماده در تک تک سلول های بدن ما مورد جذب قرار می گیرد، بافت های بدن ما تقویت شده و به این صورت توانایی لازم برای حرکت، ترمیم برخی بافت ها، نمو و رشد عضله ها و مواردی دیگر را پیدا می کنیم.

در بدن هر فردی، با هر سن و سالی که دارد و بر طبق وزن و جنسیت ایشان، میزان موارد نیاز پروتئین متفاوت می باشد

در بدن هر فردی، با هر سن و سالی که دارد و بر طبق وزن و جنسیت ایشان، میزان موارد نیاز پروتئین متفاوت می باشد. در صورتی که در غذای معمول هر فردی مقدار مناسبی پروتئین وجود نداشته باشد، ایشان دچار مشکلاتی از قبیل موارد ذیل می شود:

در بدن هر فردی، با هر سن و سالی که دارد و بر طبق وزن و جنسیت ایشان، میزان موارد نیاز پروتئین متفاوت می باشد

در بدن هر فردی، با هر سن و سالی که دارد و بر طبق وزن و جنسیت ایشان، میزان موارد نیاز پروتئین متفاوت می باشد

ابتلا به اسهال

کم شدن میزان توده های عضلانی

احساس خستگی و بی حالی

عفونت های مکرر

و . . .

پس یکی از مهم ترین فایده ها در رژیم پروتئین این می باشد که برای بدن هر فردی عضله سازی را انجام می دهد.

البته در مصرف آن نیز نباید زیاده روی داشته باشیم. چون در این صورت مشکلاتی از قبیل موارد ذیل برای ما پیش خواهد آمد:

ملتهب شدن روده

ایجاد حالت یبوست

اسهال

گاز شدید در معده

نارسایی های کلیه ها

ناراحتی های قلبی و عروقی

و . . .

همچنین اگر در مصرف انواع مواد دارای پروتئین، زیاده روی داشته باشیم، بدن ما دچار کم آبی می شود.

این موضوع مهم را نیز در ذهن داشته باشید که در مقابل هر پروتئین که مصرف می نمایید، لازم است که مقدار مشخصی آب نیز میل نمایید تا بدن دچار کم آبی نشود.

آیا در خصوص متوسط میزان مصرف پروتئین اطلاعاتی دارید؟

بر طبق توصیه ای که از سوی یکی از پژوهشکده های پزشکی در آمریکا صورت گرفته است، در ازای هر یک کیلوگرم وزنی که یک فرد دارد، به میزان ۸/۰ گرم پروتئین باید مصرف نماید. این میزان برای طول یک روز می باشد. به عنوان مثال اگر یک فردی دارای ۸۰ کیلوگرم وزن می باشد، بهتر است تا در طول یک شبانه روز دست کم ۶۴ گرم پروتئین را مصرف نماید.

بر اساس آن چه برخی از کارشناس ها اعتقاد دارند، این مقدار مصرف پروتئین تنها می تواند مانعی برای فقر این ماده در بدن باشد و اگر شما به دنبال حفاظت از بافت های ماهیچه ای، رسیدن به سلامتی و . . . می باشید، این مقادیر کفایت نمی کنند.

آیا در خصوص متوسط میزان مصرف پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص متوسط میزان مصرف پروتئین اطلاعاتی دارید؟

به عنوان نمونه می توانیم افرادی را نام ببریم که در حال ورود به سنین کهنسالی می باشند

به عنوان نمونه می توانیم افرادی را نام ببریم که در حال ورود به سنین کهنسالی می باشند. ایشان برای این که با شدت زیادی بافت های عضلانی خویش را از دست ندهند، نیاز دارند که مقداری بیش تر این میزان متوسط را از مواد دارای پروتئین مصرف نمایند.

پس در نهایت با توجه به مطالبی که در این قسمت به عرض شما رسید، می توانیم نتیجه بگیریم که برای هر فردی و به ازای یک کیلوگرم از وزن ایشان نیاز است تا به صورت روزانه ۲/۱ الی ۶/۱ گرم پروتئین مصرف نماید. مثلا اگر فردی دارای ۶۰ کیلو گرم وزن باشد، بهتر است تا در طول یک شبانه روز دست کم به میزان ۷۲ گرم مواد دارای پروتئین را مصرف نماید.

یک نکته را در خصوص زمان ها و مقدارهای مصرف پروتئین در ذهن داشته باشید. به این صورت عمل نمایید که میزان مصرف روزانه ی پروتئین خود را به شکلی متعادل در طول یک روز تقسیم نمایید. به این صورت و بر اساس این تقسیم و مصرف مقطعی پروتئین، بدن شما بهره های بیشتری را از این ماده غذایی مفید خواهد برد.

شما در حال مطالعه ی مقاله ی علمی در حوزه ی سلامتی و با عنوان رژیم پروتئین ۷ روزه می باشید. لطفا در بخش های بعدی این مقاله نیز ما را همراهی نمایید.

به عنوان نمونه می توانیم افرادی را نام ببریم که در حال ورود به سنین کهنسالی می باشند

به عنوان نمونه می توانیم افرادی را نام ببریم که در حال ورود به سنین کهنسالی می باشند

آیا در خصوص مواد غذایی که حاوی پروتئین می باشند، اطلاعاتی دارید؟

در بین مواد غذایی گوناگون، انواع متنوعی از آن ها دارای پروتئین می باشند. بر اساس این تنوع هر فردی می تواند به راحتی انواع رژیم های غذایی پروتئین را انجام داده و آن را تحمل نماید.

مهم ترین انواع مواد غذایی دارای پروتئین عبارت هستند از:

پروتئین های حیوانی

پروتئین های لبنی

پروتئین های گیاهی

و . . .

که این موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد:

پروتئین های حیوانی:

این گروه به نوبه ی خود دارای تنوع مناسبی می باشند. از جمله این نمونه پروتئین ها می توانیم موارد ذیل را مورد اشاره قرار دهیم:

انواع آبزی ها

مرغ ها ( بیشتر از سایر موارد در دسترس می باشند)

انواع گوشت ها

تخم مرغ

که در گروه های فوق می توانیم موارد ذیل را به عنوان مثال بیان نماییم:

ماهی سالمون

گوشت شترمرغ

گوشت های مربوط به گاو، گوساله و گوسفند

و . . .

پروتئین های لبنی: در این نمونه از انواع پروتئین، پایه اصلی شیر می باشد. یعنی این مواد غذایی به نوعی از شیر تهیه شده اند.

مثلا می توانیم مواردی همچون گزینه های ذیل را نام ببریم:

پنیر

انواع ماست ها از جمله ماست یونانی

کشک

کره

و . . .

استفاده از این مواد غذایی می تواند برای لاغری و از طرفی عضله ای شدن بدن مفید و موثر باشد.

البته توصیه می شود که از انواع کم چرب این مواد لبنی استفاده نمایید.

مثلا می توانیم مواردی همچون گزینه های ذیل را نام ببریم:

مثلا می توانیم مواردی همچون گزینه های ذیل را نام ببریم:

پروتئین های گیاهی:

در این خصوص می توانیم به گروه های کلی ذیل اشاره نماییم:

برخی گیاهان

حبوبات

آجیل ها

و . . .

از این گروه های گیاهی نیز می توانیم موارد ذیل را مثال بزنیم:

کلم بروکلی

اسفناج

نخود فرنگی

سیب زمینی

لوبیا

عدس

نخود

سویا

جوانه گندم

بادام زمینی

پسته

و . . .

لطفا بخش های بعدی نوشتار ما در مورد رژیم پروتئین ۷ روزه را از دست ندهید. چون قصد داریم تا موارد مهم و مفیدی را برای شما خوانندگان گرامی و مخاطبین عزیز بیان نماییم و در صورتی که قصد داشته باشید تا در آینده نسبت به یکی از انواع رژیم های پروتئین اقدام نمایید، می توانید از این موارد و البته زیر نظر یک فرد متخصص استفاده کنید.

پروتئین های گیاهی:

پروتئین های گیاهی:

آیا در خصوص چربی سوزی با رژیم پروتئین اطلاعاتی دارید؟

یکی از مهم ترین اقدام هایی که معمولا در رژیم های پروتئین به آن فکر می شود، این می باشد که در روزهای آغازین برنامه غذایی، مقادیر مورد مصرف کربوهیدرات ها را کاهش داده و در نهایت نیز مصرف آن ها را به کلی قطع نمایند. این اقدام باعث خواهد شد که در ادامه، بدن فرد برای سوخت و ساز خود به سراغ بافت های چربی برود و آن ها را مورد مصرف و سوختن قرار دهد.

به این صورت است که به تدریج چربی ها مورد مصرف قرار گرفته و از مقدار و حجم آن ها کاسته می شود.

در حقیقت یکی از مهم ترین کارها در این گونه رژیم ها و از جمله، رژیم پروتئین ۷ روزه این می باشد که در سیستم سوخت و ساز بدن فرد تغییراتی را ایجاد می کنند و این سیستم به سمت چربی سوزی بیشتر مورد هدایت قرار می گیرد.

رژیم های مربوط به مصرف پروتئین ها نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند

البته رژیم های مربوط به مصرف پروتئین ها نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند که رژیم پروتئین ۷ روزه یکی از آن مدل ها می باشد.

برنامه غذایی که ما در مقاله ی رژیم پروتئین ۷ روزه مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد، همان گونه که از عنوان آن نیز مشخص است، دارای مدت زمان ۷ روز می باشد. یعنی این رژیم غذایی در هفت روز پیاپی برنامه های خاصی را دارد.

البته به جز این مورد، رژیم های غذایی دیگری نیز هستند که با عنوان های ۱۴ روزه، ۱۰ روزه و . . . مورد شناخت کارشناسان امر و افراد دیگر قرار می گیرند. البته در اکثر این رژیم ها هدف مشترک همان چربی سوزی و البته به میزان مورد نظر می باشد.

در همه ی این برنامه های غذایی که بر پایه مصرف مواد پروتئینی می باشد، هدف کم نمودن وزن و رسیدن به لاغری در یک مدت زمان کوتاه می باشد.

هر چند ممکن است که در ذهن خیلی از افراد این سوال پیش بیاید که مگر می شود تا در طی فقط چند روز مقدار مناسبی وزن کم نمود و لاغر شد و همچنین چگونه یک فرد می تواند در طی چند روز فقط از این نوع مواد غذایی مصرف نماید؟

جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد

باید خدمت شما عرض نماییم که جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد، چون مواد پروتئینی در اغلب خوراکی هایی که ما مصرف می کنیم، وجود دارند. پس اشخاص در رژیم های غذایی پروتئینی و از جمله رژیم پروتئین ۷ روزه، از تنوع غذایی مناسبی برخوردار می باشند.

در رژیم های غذایی پروتئینی، فرد می تواند از انواع مواد غذایی از جمله غذاهای دریایی، انواع مواد لبنی و مغزها را مورد استفاده ی خود قرار دهد. در این نوع رژیم چیزهایی که در آغاز برنامه غذایی مصرفشان را کم نموده و در یک مرحله ی خاص قطع می نماییم، خوردن میوه ها و سبزیجات می باشد.

یک نکته نیز در این جا حائز اهمیت می باشد که شما باید آن را مورد رعایت قرار دهید. بهتر است که از هر مواد غذایی که بر طبق برنامه رژیم های غذایی پروتئین مصرف می نمایید، از نمونه های تازه و با کیفیت آن ماده ی غذایی باشد و از غذاهای ناسالم، غیر طبیعی و مانده خودداری نمایید.

بین مصرف مواد غذایی گیاهی و انواع حیوانی، یک موازنه و تعادل را ایجاد نمایید

بهتر است که بین مصرف مواد غذایی گیاهی و انواع حیوانی، یک موازنه و تعادل را ایجاد نمایید و شرایط مصرف شما از انواع این مواد غذایی به شکلی نباشد که میزان مصرف یکی از آن ها به شدت زیاد و دیگری خیلی کم باشد.

توجه نمایید که با وجود عنوانی که برای رژیم های غذایی پروتئین در نظر گرفته شده است، شما مجاز نمی باشید که از انواع سوسیس و یا کالباس بازاری به عنوان جایگزینی برای گوشت استفاده نمایید. چون این نمونه از مواد غذایی دارای مقادیر زیادی چاشنی ها، انواع ادویه، نمک و همچنین موارد نگهدارنده ی مضر می باشند.

و این مواد دارای تضاد خاصی با موضوع رژیم های غذایی پروتئین می باشند و شما در حالی که به دنبال نتیجه گیری و کسب وزن ایده آل هستید، ممکن است تا با خوردن این مواد به بدن و سلامتی خود ضرر نیز برسانید.

شما در حال خواندن یک مقاله ی علمی با عنوان رژیم پروتئین ۷ روزه می باشید. لطفا تا پایان با همراه باشید.

بین مصرف مواد غذایی گیاهی و انواع حیوانی، یک موازنه و تعادل را ایجاد نمایید

بین مصرف مواد غذایی گیاهی و انواع حیوانی، یک موازنه و تعادل را ایجاد نمایید

آیا در خصوص شرایط متنوع رژیم های غذایی پروتئین به همراه ورزش اطلاعاتی دارید؟

اولین نکته ای که در این قسمت می توانیم برای شما متذکر شویم، این می باشد که به صورت خودسر و سلیقه ای و بر اساس آن چیزی که افراد متفرقه بیان می کنند، عمل نکنید و در حقیقت هر فردی که قصد دارد تا برای کاهش وزن و یا لاغر شدن رژیمی را تعقیب نماید، واجب است که برای این کار به افراد متخصص و پزشک های این حوزه مراجعه نماید. چه بسا فردی با انتخاب یک برنامه غذایی و اجرای سلیقه ای و خودسر، باعث ضرر و زیان هایی به بدن خویش نیز بشود.

افرادی که در خصوص برنامه ها و رژیم های غذایی دارای تخصص می باشند، می توانند به خوبی و بر اساس شرایط جسمانی که فرد مورد نظر دارد، برای ایشان برنامه های مناسب غذایی را مورد تجویز قرار دهند.

معمولا افراد متخصص و پزشک های حوزه ی تغذیه زمانی که می خواهند برای افراد مختلف و از جمله ورزشکارها برنامه های غذایی را ارائه نمایند، پارامترهای مختلفی از جمله قد، وزن، سن، جنسیت، شرایط عمومی سلامت فرد، وجود برخی از بیماری ها و . . . را مورد توجه و دقت خود قرار می دهند و بر اساس این فاکتورها بهترین برنامه را به شخص مورد نظر ارائه می نمایند.

یکی دیگر از موارد مهم که در انواع رژیم ها و برنامه های غذایی

همچنین یکی دیگر از موارد مهم که در انواع رژیم ها و برنامه های غذایی و به خصوص رژیم های غذایی پروتئین مورد توجه می باشد، شاخص توده ی بدنی یا بی ام آی است که بر اساس یک فرمول مشخصی مورد محاسبه قرار گرفته و به یک جدول شاخص مقایسه می شود.

عموما یک رژیم غذایی پروتئین که توسط فردی متخصص و با آگاهی کامل مورد ارائه قرار می گیرد، جزء رژیم های کم ریسک و کم خطر می باشد. البته بهتر است که افرادی که دارای نارسایی هایی در عضو کلیه می باشند، این گونه برنامه های غذایی را دنبال نکنند.

بهتر است، قبل از آغاز و شروع عملیات مربوط به رژیم های غذایی پروتئین با یک پزشک و فرد متخصص مشورت نمایید.

موردی که در این قسمت بیان آن مهم می باشد، این است که زمانی که رژیم های غذایی پروتئین و یا دیگر رژیم ها با حرکت ها و فعالیت های ورزشی تؤام می شوند، می توانند دارای تاثیرات بیشتری به ویژه در مورد کاهش وزن و لاغری باشند.

بنابراین اگر فرد ورزشکار به همراه رژیم های غذایی پروتئین دارای یک برنامه منظم و خوب ورزشی نیز باشد، می تواند در زمان مناسب تری به شرایط ایده آل و دلخواه خود دست پیدا کند.

برای دریافت برنامه های ورزشی نیز به فردی که در این زمینه تخصص دارد، مراجعه فرمایی

توصیه دیگر ما نیز این می باشد که برای دریافت برنامه های ورزشی نیز به فردی که در این زمینه تخصص دارد، مراجعه فرمایید و حتی حرکت های ساده ی ورزشی را نیز به شکلی علمی و بر طبق نظرات یک فرد متخصص انجام دهید تا نتیجه های بهتری نصیب شما شود.

نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت می باشد و ممکن است تا خیلی از افراد از آن بی اطلاع باشند، این است که فرد متخصص می تواند حرکت های ورزشی و خاصی را که برای آن شخص خاص مفیدتر می باشند، به او گفته و در برنامه ایشان این دسته از حرکت ها را جای دهد.

حتی ممکن است، برخی از حرکت ها و فعالیت های ورزشی برای قسمت هایی از بدن بعضی از افراد دارای ضرر بوده و آسیب رسان باشند. این متخصصین می توانند فرد مورد نظر را در خصوص این حرکت ها آگاه سازند و در این زمینه به ایشان نکته های مهم را گوشزد نماید.

برای دریافت برنامه های ورزشی نیز به فردی که در این زمینه تخصص دارد، مراجعه فرمایی

برای دریافت برنامه های ورزشی نیز به فردی که در این زمینه تخصص دارد، مراجعه فرمایی

آیا در خصوص چگونگی عمل نمودن رژیم های غذایی مختلف در کنار فعالیت های ورزشی اطلاعاتی دارید؟

در ابتدای این بخش، باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که هر ماده غذایی و مغذی که مورد جذب توسط بدن انسان قرار می گیرد، می تواند در یکی از سه گروه قندها، مواد پروتئینی و یا چربی ها قرار داشته باشد. در حقیقت انرژی های تامین شده برای بدن انسان از طرف این سه گروه مواد غذایی به دست می آید. در بین این گروه ها اولین دسته ای که برای سوخت و ساز بدن مورد مصرف قرار می گیرند، مواد قندی می باشد.

در حقیقت این مواد قندی خیلی زودتر از دیگر مواد مورد جذب و مصرف قرار می گیرند و موقعی که بدن فرد در حال انجام یک فعالیت می باشد، برای به دست آوردن انرژی لازم، اولین مورد را که به مصرف می رساند، مواد قندی می باشند.

البته در برخی از شرایط، این مواد قندی نیز به پایان می رسند و آن موقع است که بدن به سراغ دیگر گروه های مواد غذایی می رود تا به این شکل بتواند کالری و انرژی های مورد نیاز خود را تامین نماید.

در این مرحله است که بدن برای کسب انرژی لازم به دنبال گروه چربی ها می رود. همه ما از این موضوع اطلاع داریم که یکی از مهم ترین عامل ها برای چاقی، تجمع همین مواد چربی می باشد. در شرایطی که بدن دارای مواد قندی کافی برای سوخت و ساز خود نباشد، گروه مواد چربی را مورد انتخاب قرار می دهد و به این صورت فرد مورد نظر وارد مرحله ی چربی سوزی و به تدریج کم کردن وزن می شود.

لازمه ی این چربی سوزی این می باشد که بدن فرد یک تحرک و یا فعالیت به خصوصی را آغاز نماید

البته این نکته ی مهم را نیز باید بدانیم که لازمه ی این چربی سوزی این می باشد که بدن فرد یک تحرک و یا فعالیت به خصوصی را آغاز نماید تا بر اثر این فعالیت ها در مرحله ی اول، مواد قندی بدن مورد مصرف واقع شده و در ادامه چربی ها برای تامین انرژی های مورد نیاز بدن مصرف و سوزانده شوند. لذا توصیه می شود که افراد برای کسب کاهش وزنی مناسب تر در کنار برنامه ها و رژیم های غذایی، تحرک و ورزش های مختلف را نیز در برنامه خویش داشته باشند.

مدت زمان انجام فعالیت های ورزشی

همچنین یک نکته دیگر نیز دارای اهمیت می باشد که مربوط به مدت زمان انجام فعالیت های ورزشی برای چربی سوزی بهتر می باشد. در حقیقت آن دسته از افرادی که می خواهند تا به خوبی وارد مرحله ی چربی سوزی شوند، لازم است که تایم مناسب و نسبتا زیادی را به فعالیت های ورزشی بپردازند و در کنار آن رژیم های غذایی پروتئین را نیز مورد رعایت خود قرار دهند.

شما تا این جای مقاله به خوبی متوجه شده اید که در برنامه های ورزشی کوتاه مدت ابتدا مواد قندی بدن مورد مصرف واقع می شوند. پس در صورتی که تایم فعالیت شما کوتاه باشد، نتیجه ی زیادی را در خصوص چربی سوزی و کاهش چشمگیر وزن نخواهید دید و این فعالیت ها فقط تا حدودی برای حفظ آمادگی و یا سلامت کلی بدن مفید می باشند.

برای هر یک از انواع فعالیت های ورزشی بر حسب شرایطی که فرد مورد نظر دارا می باشد، یک مدت زمانی مشخصی در نظر گرفته شده است. اما چیزی که معمولا برای دستیابی به چربی سوزی مناسب تر مورد سفارش قرار می گیرد، پیاده روی های حداقل ۳۰ دقیقه تا برخی از ورزش های دست کم ۴۵ دقیقه ای می باشد.

شما می توانید چربی های بدن خود را ضربه فنی نمایید

در شرایط خاصی زمانی که بدن، مواد قندی خود و همچنین چربی را مورد مصرف قرار داد؛ وارد مرحله ای جدید یعنی سوزاندن مواد پروتئینی می شود. بر اساس این مورد است که ما می توانیم رژیم های غذایی پروتئین را مورد توصیه قرار دهیم و کاهش وزن چشمگیری را در مدت زمانی کوتاه تجربه نماییم.

در حقیقت در این رژیم های غذایی پروتئین، ما برای مدتی مشخص مواد پروتئینی را مورد مصرف قرار می دهیم و شرایط بدنی به صورتی پیش می رود که تا زمانی که مواد قندی و یا چربی های موجود در بدن فرد به پایان نرسند، بدن برای سوخت و ساز خود وارد مرحله مصرف مواد پروتئینی نخواهد شد.

پس ما در این مدت می توانیم تا از رژیم های غذایی پروتئین بهترین استفاده را داشته باشیم و واقعا کاهش وزن خیلی خوبی را تجربه نماییم. از همین بابت نیز ما در این تیتر از بحث ضربه فنی کردن چربی ها صحبت کرده ایم.

زمانی که چند روز از آغاز رژیم های غذایی پروتئین می گذرد، بدن با مصرف مواد قندی و به ویژه چربی ها مواجه شده و بعد از گذشت چند روز ما شاهد کم شدن میزان بافت ها و توده های چربی در بدن خویش خواهیم بود.

در صورتی که شما تؤام با رژیم های غذایی پروتئین، به انجام فعالیت های ورزشی نیز مبادرت ورزید

در صورتی که شما تؤام با رژیم های غذایی پروتئین، به انجام فعالیت های ورزشی نیز مبادرت ورزید، تاثیر این دو مورد در بدن شما بیشتر نیز خواهد بود. در این شرایط مواد پروتئینی که مورد مصرف قرار داده اید، صرف ایجاد عضله ها در بدن شما می شوند.

یعنی هم شما با کم شدن وزن مواجه می شوید و هم از استایل ورزشی بهتری نیز برخوردار خواهید شد.

در این شرایط است که از کم شدن وزن خود و همچنین دستیابی به یک فرم و هیکل ورزشی مناسب، نهایت لذت را خواهید برد.

در صورتی که شما تؤام با رژیم های غذایی پروتئین، به انجام فعالیت های ورزشی نیز مبادرت ورزید

در صورتی که شما تؤام با رژیم های غذایی پروتئین، به انجام فعالیت های ورزشی نیز مبادرت ورزید

در انواع رژیم های غذایی پروتئین، افرادی که این گونه برنامه های غذایی را دنبال می کنند، خیلی کم احساس گرسنگی می کنند و این موضوع برای کاهش وزن آن ها بسیار مهم و با ارزش می باشد.

به این مورد نیز دقت داشته باشید که میزان احساس تشنگی نیز در این رژیم های غذایی پروتئین کم می باشد و از آن جایی که مصرف آب برای هر فردی و به ویژه در فعالیت های ورزشی بسیار مهم و حیاتی می باشد، باید در زمان های خاصی از روز و در حین فعالیت های خود و حتی اگر تشنه نمی باشید، مقادیر مناسبی آب را میل نمایید.

به این صورت در کنار کم شدن وزن و ساخت عضله های مختلف در بدن، سموم بدن شما نیز به خوبی و خیلی سریع مورد دفع شدن واقع می شوند.

آیا در خصوص مهم ترین مزیت ها و فواید رژیم های غذایی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

در این قسمت از متن خود با عنوان رژیم پروتئین ۷ روزه، به مهم ترین مزیت ها و فواید رژیم های پروتئین خواهیم پرداخت. لطفا در این بخش نیز با ما همراه باشید.

زمانی که برخی از افراد واژه رژیم را می شنوند، تصور آن ها از این کلمه رعایت برنامه های غذایی خاصی همراه با محدودیت و یا سخت گیری های زیادی می باشد. برای همین علت است که برخی از افراد نسبت به این مورد احساس خوشایندی ندارند. البته اگر میزان اطلاعات و آگاهی های خود را در خصوص رژیم های غذایی پروتئین بالا تر ببرند و در این زمینه تحقیق و مطالعه داشته باشند، دیدگاه ایشان در خصوص این موضوع یعنی رژیم های غذایی پروتئین تغییر خواهد نمود.

آیا در خصوص مهم ترین مزیت ها و فواید رژیم های غذایی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص مهم ترین مزیت ها و فواید رژیم های غذایی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

یکی از نکات مهمی که در دنیای امروز با آن روبرو هستیم، این می باشد که بر اثر پیشرفت های مختلفی که در زمینه های متنوع علمی، فناوری و . . . رخ داده است، این پیشرفت ها و تکنولوژی های متنوع بر روی همه ی بخش های زندگی یک انسان دارای تاثیراتی می باشند.

از جمله ی این تاثیرات می توانیم اثرات این موارد را بر روی موضوعات مرتبط با تغذیه، سلامتی و علم پزشکی را مورد اشاره قرار دهیم. مهم ترین مورد در این تاثیرات این می باشد که انسان ها به شکل گذشته با محدودیت های زیادی روبرو نمی باشند و این موضوع حاصل پیشرفت های روزافزون در عرصه های مختلف می باشد.

همچنین به لحاظ تغذیه ای، انسان ها با تنوع بیشتر و بهتری نیز روبرو شده اند.

سیستم بدنی

البته سیستم بدنی ما انسان ها به گونه ای می باشد که شروع برنامه های غذایی و به کلی آغاز هر گونه تغییر و تحولات را مقداری با سختی مورد قبول قرار می دهد، اما بعد از مدتی شرایط عادی شده و این سیستم از انعطاف بهتری برخوردار خواهد شد.

این موردها شامل موضوعات مرتبط با انواع رژیم های غذایی از جمله رژیم های غذایی پروتئین نیز می باشند.

سیستم بدنی

سیستم بدنی

یک نکته در خصوصیت رژیم پروتئین ۷ روزه این می باشد که این رژیم های غذایی پروتئین دارای تنوع غذایی خوبی بوده و در مدت زمان کوتاهی نیز پاسخ می دهند.

پس در حقیقت موضوعات تنوع و پاسخ دهی مناسب در زمان خوب، از مهم ترین مزیت ها در انواع رژیم های غذایی پروتئین می باشند.

در بحث هزینه ها نیز باید بگوییم که این رژیم های غذایی پروتئین از خرج و مخارج زیادی برخوردار نیستند و از نظر هزینه ای نیز به صرفه می باشند.

مواد غذایی برای رژیم های غذایی پروتئین

لازم به توضیح می باشد که اکثر مواد غذایی که برای رژیم های غذایی پروتئین و به صورت ۷ روزه مورد نیاز می باشند، همان مواردی هستند که ما در برنامه های غذایی روزمره مورد مصرف قرار می دهیم.

البته در زمانی که قصد داریم تا کاهش وزن مناسبی را تجربه نماییم، تنها کافی است تا در میزان مصرف آن مواد پروتئینی تغییراتی را ایجاد نماییم و با برنامه ای جدید، مقدارهای تازه ای از این مواد غذایی مفید را مورد مصرف قرار دهیم.

در این صورت شما قادر خواهید بود که با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و مفید تحت عنوان رژیم های غذایی پروتئین، مهم ترین مواد غذایی را به بدن خویش رسانده و در عین حال در دوره ی زمانی کوتاهی نیز وزن قابل توجهی کم نمایید که البته عمده ی این کاهش وزن در خصوص بافت های چربی در بدن شما می باشد و از طرفی در اعضای مختلف بدن خود شاهد ساخت عضله هایی قوی نیز خواهید بود.

مواد غذایی برای رژیم های غذایی پروتئین

مواد غذایی برای رژیم های غذایی پروتئین

آیا فردی که یکی از رژیم های غذایی پروتئین را دنبال می کند، همواره احساس گرسنگی می نماید؟

گاهی اوقات افراد نسبت به رژیم غذایی، این دیدگاه را دارند که باید مدت های مدید چیزی نخورند و فشار گرسنگی بسیاری را تحمل کنند و با داشتن این تصور منفی از رژیم سعی می کنند تا جایی که امکان دارد، نسبت به این موضوع علاقه ای از خود نشان ندهند.

در حالی که واقعیت اصول رژیم بر خلاف این دیدگاه است و لازم است، به این اشخاص یادآوری کنیم که رژیم ۷ روزه ی پروتئین اصلا به این معنی نیست، به خصوص که شخص در این ۷ روز رژیم لیستی از غذاهایی با تنوع فراوان از پروتئین اصلا احساسی از گرسنگی را نخواهد داشت و در واقع این نوع رژیم همان طور که قبلا گفته بودیم باعث می شود که پروتئین لازم به عضلات بدن برسد و به گونه ای باعث خوش فرم شدن و خوش حالت شدن حالت عضلات بدن می شود.

آیا فردی که یکی از رژیم های غذایی پروتئین را دنبال می کند، همواره احساس گرسنگی می نماید؟

آیا فردی که یکی از رژیم های غذایی پروتئین را دنبال می کند، همواره احساس گرسنگی می نماید؟

آیا در خصوص انواع رژیم های پروتئین اطلاعاتی دارید؟

قبل از آن که با رژیم پروتئین ۷ روزه آشنایی بیشتری پیدا کنیم، لازم می دانیم که به بررسی انواع رژیم پروتئین بپردازیم. همان طور که منابع غذایی پروتئین دارای تنوع گسترده ای می باشد، به تبع آن نیز خود رژیم غذایی پروتئین نیز چند نوع می باشد. تفاوت و فرق اصلی میان این انواع رژیم به میزان پروتئین آن ها و طول مدت زمان و دوره آن ها و به همین صورت منابع غذایی آن ها مربوط می شود.

به طور مثال رژیم پروتئین چهارده روزه سبب می شود که شخص در طی مدت فقط چهارده روز وزن خود را تا اندازه ایده آل کم کند. البته باید این را در نظر گرفت که این رژیم برای هر شخصی به تناسب میزان اضافه وزنش و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی فرد و همچنین انگیزه و هدف شخصی که از گرفتن رژیم و کاهش وزن دارد، به او پیشنهاد داده می شود. اما باید گفت که همه انواع رژیم پروتئین به کاهش وزن منجر نمی شوند.

آیا در خصوص انواع رژیم های پروتئین اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص انواع رژیم های پروتئین اطلاعاتی دارید؟

در ادامه مطلب چند نوع رژیم پروتئین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا در خصوص رژیم پروتئین بالا و ویژگی های آن اطلاعاتی دارید؟

یکی از سبک های رژیم های غذایی پروتئین، سبک پروتئین بالا می باشد. معنی این سبک از رژیم های غذایی پروتئین این می باشد که فرد مورد نظر در دوره ی زمانی مشخصی مقادیر بالایی از پروتئین را مصرف می نماید.

به این صورت که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز بدن ایشان به واسطه ی این گروه از مواد غذایی تامین می شود. یکی از انواع این رژیم های غذایی پروتئین، مدل اتکینز می باشد. این مدل، خودش جزء سبک های پروتئین بالا بوده و توسط یک پزشک با نام اتکینز مورد طرح ریزی قرار گرفته است.

در این سبک نیز عمده ی مواد غذایی که فرد مورد مصرف قرار می دهد، از گروه پروتئین ها می باشد. در این شیوه و رژیم، خبری از مصرف مواد غذایی دارای چربی بالا و همچنین مواد خوراکی مضر و ناسالم نمی باشد.

مهم ترین مرحله ها در این نمونه از رژیم های غذایی پروتئین به شرح ذیل می باشند:

اولین مرحله از این رژیم پروتئین این است که فرد تنها از منابع غذایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشند، مصرف می نماید. در این گام میزان مصرف مواد حاوی کربوهیدرات ها بسیار کم می باشد.

گام دوم

در گام دوم از این رژیم پروتئین، فرد می تواند تدریجا مقداری از مواد غذایی همچون انواع میوه ها و سبزیجات را نیز به برنامه غذایی خویش اضافه نماید. در این جا می توانیم بگوییم که برنامه و رژیم غذایی فرد مقداری متعادل تر می شود.

زمانی که فرد وزن و شرایط ایده آل و بهتری را کسب می نماید و کاهش وزن خوبی را پشت سر می گذارد، لازم است تا میزان و سرعت کاهش وزن خویش را تا حدودی کم تر نماید. لذا در گام سوم لازم است که مقداری مواد کربوهیدرات نیز وارد برنامه ی غذایی ایشان شوند.

البته باید توجه نمایید که مواد غذایی گروه کربوهیدرات را به شکل تدریجی به برنامه غذایی خود اضافه نمایید. همچنین شما می توانید تا مقدار مشخصی بر میزان غذاهای کربوهیدرات خود بیفزایید. چون در صورتی که این میزان از حد مشخصی بیشتر شود، ممکن است که شرایط جسمانی شما مجددا به سوی افزایش وزن میل نماید.

گام دوم

گام دوم

آیا در خصوص رژیم پروتئین و سبزیجات اطلاعاتی دارید؟

امروزه همه ی ما می دانیم که وجود انواع سبزیجات در برنامه های غذایی مردم دارای اهمیت زیادی می باشد و این اهمیت بر هیچکس پوشیده نمی باشد و از طرفی اطلاع داریم که این مواد غذایی سرشار از انواع ویتامین های مهم و مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشند. این مواد می توانند سبب بالا رفتن میزان ایمنی بدن باشند.

زمانی که ما در این خصوص اطلاعات کافی را داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که در صورتی که در رژیم هایی غذایی و برای مدتی طولانی مصرف انواع سبزیجات وجود نداشته باشد، ممکن است که صدمه هایی به سیستم ایمنی و سلامتی بدن وارد شود. از طرفی تا حدودی می توانیم انواع سبزیجات را در رژیم های پروتئین جای دهیم.

از طرفی این مواد خوراکی با توجه به فیبری که در درون خود دارند، می توانند باعث احساس سیر شدن مناسبی در فرد باشند و در ضمن ویتامین ها و مواد مغذی بدن را نیز تا حدودی تامین نموده و به این صورت سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود. تاثیر دیگر این مواد غذایی علاوه بر زود سیر شدن این می باشد که فرد دیرتر نیز گرسنه خواهد شد و این یکی از موضوعات مهمی می باشد که می تواند در تاثیر گذاری مناسب تر رژیم پروتئین نقش مهمی را داشته باشد.

یکی از بهترین شیوه ها برای به کار گیری انواع سبزیجات در بین رژیم های پروتئین

یکی از بهترین شیوه ها برای به کار گیری انواع سبزیجات در بین رژیم های پروتئین این می باشد که این مواد غذایی را به شکل خام مورد مصرف و استفاده قرار دهیم. با این کار باعث خواهیم شد که ارزش آن مواد نیز به گونه ای بهتر حفظ شود.

چون اگر این مواد غذایی مورد سرخ شدن قرار گیرند، مواد مغذی شان را از دست خواهند داد. البته شیوه ی بخارپز کردن می تواند دارای ضررهای کم تری نسبت به سرخ نمودن باشد. با کمال خوشبختی باید اعلام نماییم که انواع سبزیجات دارای تنوع بسیار خوبی نیز می باشند

منظور کلی از سبزیجات طیف گسترده ای از انواع خوراکی ذیل را شامل خواهد شد:

سبزی خوردن

انواع کلم

کاهو

خیار

گوجه

کرفس

هویج

و . . .

مصرف انواع ماهی ها در رژیم های غذایی پروتئین دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

منظور کلی از سبزیجات طیف گسترده ای از انواع خوراکی ذیل را شامل خواهد شد:

منظور کلی از سبزیجات طیف گسترده ای از انواع خوراکی ذیل را شامل خواهد شد:

یکی از مهم ترین منبع های غذایی که می توانند به همراه دیگر مواد پروتئینی در رژیم های غذایی پروتئین مورد استفاده قرار گیرند

یکی از مهم ترین منبع های غذایی که می توانند به همراه دیگر مواد پروتئینی در رژیم های غذایی پروتئین مورد استفاده قرار گیرند، انواع ماهی ها می باشند. این ماده غذایی به شکل قابل قبولی سرشار از امگا ۳ و همچنین پروتئین می باشند. این مواد غذایی مقدارهای کمی از انواع چربی های اشباع شده و مضر را دارا می باشند.

به بیانی دیگر می توانیم بگوییم که ما با میل نمودن مقادیر مناسبی ماهی قادر خواهیم بود تا پروتئین مورد نیاز بدن خویش را تا حد مناسبی فراهم نماییم و از طرف دیگر، امگا ۳ مورد نیاز در انواع ماهی ها برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.

یکی از مهم ترین منبع های غذایی که می توانند به همراه دیگر مواد پروتئینی در رژیم های غذایی پروتئین مورد استفاده قرار گیرند

یکی از مهم ترین منبع های غذایی که می توانند به همراه دیگر مواد پروتئینی در رژیم های غذایی پروتئین مورد استفاده قرار گیرند

بهتر است، از حبوبات به عنوان یکی از بهترین منبع های پروتئین نیز استفاده نمایید.

یک منبع دیگر غذایی که شما می توانید از آن در برنامه ی غذایی رژیم پروتئین ۷ روزه و دیگر رژیم های پروتئین مورد استفاده قرار دهید، انواع حبوبات می باشند. این منبع های غذایی مقادیر فراوانی پروتئین را در خود دارند و می توانند هم خوانی مناسبی را با انواع رژیم های پروتئین و همچنین رژیم پروتئین ۷ روزه داشته باشند.

از طرفی انواع حبوبات به طور مشابه با انواع سبزیجات؛ علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز بدن هر فردی، دارای مقدارهای مناسبی از فیبر نیز می باشند و همان گونه که اطلاع دارید، فیبرها نیز در اغلب برنامه ها و رژیم های لاغری دارای کاربرد مناسبی می باشند و دارای کارایی خوبی در انواع رژیم های پروتئین نیز می باشند.

مهم ترین علت این امر نیز این می باشد که فرد دیرتر احساس گرسنگی خواهد نمود که این موضوع در هر رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد.

آیا رژیم های غذایی پروتئین دارای عوارضی می باشند؟

در این جا یک نکته را می توانیم خدمت شما عزیزان خواننده و مخاطبین گرامی بیان نماییم و آن این موضوع است که در صورتی که شما برای انتخاب و مورد اجرا قرار دادن یک رژیم غذایی و از جمله رژیم غذایی پروتئین به صورت خودسرانه عمل نمایید و با یک فرد متخصص و پزشک در این حوزه مشورت نفرمایید، ممکن است که برخی از عارضه ها گریبان شما را بگیرند. اما زمانی که به صورت علمی و تخصصی این برنامه را آغاز نموده و مرحله به مرحله پیش می برید، احتمال این که دچار عوارضی بشوید بسیار کم می باشد.

آیا رژیم های غذایی پروتئین دارای عوارضی می باشند؟

آیا رژیم های غذایی پروتئین دارای عوارضی می باشند؟

پس مهم ترین توصیه ما این می باشد که نه خودسرانه عمل نمایید و نه این که بر طبق حرف ها و صحبت های برخی از دوستان و آشنایان که در این زمینه تخصصی ندارند، شروع به انجام یک رژیم غذایی پروتئین نمایید، بلکه همان گونه که در ابتدای همین بخش و دیگر بخش های مقاله ذکر نمودیم، واجب است که در این خصوص با افراد متخصص در حوزه ی رژیم های پروتئین مشورت نمایید و بر طبق نظر ایشان و آن چیزی که آن ها مورد تجویز قرار می دهند، عمل نمایید.

یک مورد که در هر یک از انواع رژیم های پروتئین باید مورد رعایت کنید

یک مورد که در هر یک از انواع رژیم های پروتئین باید مورد رعایت کنید، این می باشد که رژیم مورد نظر را برای مدت زمان مشخص و تعیین شده ی آن انجام دهید. دلیلی وجود ندارد که بخواهید بیشتر از تایم مورد نظر، برنامه غذایی ارائه شده را ادامه دهید.

در برخی از موارد که افراد بعد از پایان تایم مورد نظر در یک رژیم پروتئین، باز هم آن رژیم را ادامه می دهند، این موضوع سبب می شود که مقادیر پروتئین در بدن ایشان زیاد شده و برخی از این مقادیر به انواع چربی ها تبدیل می شوند و این نیز باعث افزایش وزن مجدد آن ها شده و در حقیقت مانند این می ماند که همه ی تلاش های آن بی ثمر شده و نتیجه ی معکوسی را نیز در بر خواهد داشت.

پس در رعایت نکته های مهم انواع رژیم های غذایی و به خصوص رژیم های غذایی پروتئین بسیار دقت نمایید.

یک مورد که در هر یک از انواع رژیم های پروتئین باید مورد رعایت کنید

یک مورد که در هر یک از انواع رژیم های پروتئین باید مورد رعایت کنید

آیا در خصوص برنامه روزانه یک نمونه رژیم پروتئین ۷ روزه اطلاعاتی دارید؟

اما بعد از مواردی که به عنوان پیش زمینه و مقدمه در خصوص انواع رژیم های پروتئین و به ویژه رژیم پروتئین ۷ روزه بیان نمودیم، در این قسمت یک نمونه واقعی از رژیم پروتئین ۷ روزه را برای شما آماده نموده ایم که به شرح ذیل می باشد:

شایان ذکر می باشد که این رژیم پروتئین شامل مصرف ۱۰۰ گرم مواد دارای پروتئین در طول یک روز می باشد.

روز اول:

مواد مورد مصرف در صبحانه: فریتاتای ایتالیایی به همراه سه عدد تخم مرغ، همچنین ۳۰ گرم پنیر و نصف سیب زمینی

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: گوشت مرغ همراه با سس، یک عدد سیب و یک عدد کدو

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: ۸۵ گرم میگو همراه با پیاز و فلفل دلمه‌ای، یک فنجان لوبیا سیاه، ۵۰ گرم نان

دومین روز:

مواد مورد مصرف در صبحانه: پنکیک کدو حلوایی با ۱ چهارم فنجان گردو

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: ۱ پیمانه ماست (بهتر است که کم چرب باشد) مخلوط شده با ۱ چهارم فنجان آجیل و آناناس

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: ۱۷۰ گرم ماهی سالمون کبابی، نصف سیب زمینی و اسفناج

برنامه غذایی سومین روز:

مواد مورد مصرف در صبحانه: ۳ عدد تخم مرغ به همراه یک کف دست نان، ۱ قاشق کره و ۱ عدد گلابی

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: سالاد آووکادوبه همراه پنیر کاتیج یا لور به همراه ۱ پرتقال

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: ۱۷۰ گرم استیک بدون چربی، ۱ عدد سیب زمینی شیرین و ۱ عدد کدو حلوایی

برنامه غذایی سومین روز:

برنامه غذایی سومین روز:

برنامه غذایی روز چهارم:

مواد مورد مصرف در صبحانه: اسموتی به همراه ۱ قاشق پودر پروتئین، ۱ فنجان شیر نارگیل و اندکی توت فرنگی

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: ۱۱۵ گرم تن ماهی به همراه مخلوطی از سبزیجات که می توان آن ها را با سس سرکه و روغن زیتون میل نمود.

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: ۱۱۵ گرم مرغ کبابی با کینوا به همراه کلم فندقی

برنامه غذایی پنجمین روز:

مواد مورد مصرف در صبحانه: جو دو سربلغور شده به همراه ۱ پیمانه ماست و ۱ چهارم فنجان گردوی رنده شده

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: ۱۱۵ گرم مرغ ترکیب شده با آووکادو، فلفل دلمه‌ای و مقداری هلو

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: گوشت سرخ شده به همراه اندکی برنج

برنامه غذایی ششمین روز:

مواد مورد مصرف در صبحانه: املت اسپانیایی که دارای ۳ عدد تخم مرغ باشد، سی گرم پنیر، فلفل قرمز، زیتون سیاه به همراه ۱ عدد پرتقال

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: گوشت چرخ کرده سرخ شده به همراه مقداری برنج قهوه‌ای، بهتر است که گوشت آن کم چرب باشد.

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: ۱۱۵ گرم لوزی ماهی به همراه مقداری عدس و کلم بروکلی

برنامه غذایی روز هفتم:

مواد مورد مصرف در صبحانه: ۱ پیمانه پنیر کاتیج یا لور با ۱ چهارم پیمانه گردوی رنده شده و ۱ عدد سیب له شده به همراه مقداری دارچین

مواد مورد مصرف در وعده ی ناهار: ۱۱۵ گرم تن ماهی سالمون با اندکی سس مایونز، نان جوانه گندم و مقداری هویج

مواد مورد مصرف در وعده ی شام: تکه ای گوشت مرغ تؤام با کدو و تمشک

برنامه غذایی روز هفتم:

برنامه غذایی روز هفتم:

آیا با مهم ترین نکته ها در زمان اجرای رژیم های پروتئین و به مخصوص رژیم پروتئین ۷ روزه آشنایی دارید؟

در این قسمت برخی از مهم ترین نکته ها که لازم است تا در زمان اجرای انواع رژیم های پروتئین مورد رعایت قرار دهید را برای شما شرح خواهیم داد تا در اجرای هر چه بهتر این رژیم ها همراه با نتیجه هایی بسیار مناسب، موفق باشید:

در ابتدا بهتر است که در خصوص میزان پروتئینی که در هر یک از مواد خوراکی می باشد، اطلاعاتی را کسب نمایید. تا بر این اساس قادر باشید، بهترین مواد غذایی را که حاوی مقادیری از پروتئین، ویتامین و دیگر املاح معدنی می باشند، در برنامه غذایی و رژیم خود قرار دهید.

بهتر است که بدانید بدن شما به چه میزانی از پروتئین نیاز دارد. معمولا این میزان را باید برای یک روز در نظر بگیرید. برای این کار می توانید وزن خود را بر حسب کیلوگرم محاسبه نموده و بر اعداد ۲/۱ و یا ۶/۱ ضرب نمایید. نتیجه های به دست آمده محدوده ی نیاز شما به پروتئین را در یک روز و بر حسب گرم نشان می دهد.

بهتر است، در هر یک از وعده های غذایی خویش دست کم ۲۵ گرم از موادی که حاوی پروتئین می باشند را مصرف نمایید. چون با این شیوه می توانید به خوبی بافت های عضلانی خود را حفظ نمایید و از طرفی باعث سلامتی عمومی بدن خویش و کم شدن وزن خواهید شد.

بهتر است، از انواع متنوع پروتئین ها مصرف نمایید

بهتر است، از انواع متنوع پروتئین ها مصرف نمایید. همان گونه که قبلا نیز ذکر کردیم، پروتئین ها خود دارای انواعی مانند گیاهی، حیوانی و لبنی می باشند و بهتر است تا شما نیز به شکلی متعادل از این انواع پروتئین استفاده نمایید.

بهتر است، از انواع متنوع پروتئین ها مصرف نمایید

بهتر است، از انواع متنوع پروتئین ها مصرف نمایید

بهتر است، به سمت مواد دارای پروتئین که فرآوری شده می باشند، نروید. منظور ما موادی همچون سوسیس و کالباس می باشد. بهتر است که برای جایگزینی این مواد از خوراکی هایی مانند تخم مرغ، قارچ، لبنیات و . . . استفاده نمایید.

در هر یک از وعده های غذایی خویش، جانب اعتدال را رعایت نمایید، یعنی این که در کنار مواد حاوی پروتئین از برخی از میوه ها، سبزیجات و یا دیگر مواد گیاهی خوراکی نیز استفاده نمایید.

در انواع رژیم های پروتئین، مناسب تر این می باشد که از میل نمودن انواع غله ها خودداری نمایید و یا این که به میزان خیلی کمی از آن ها مصرف نمایید. بهتر است که میوه و سبزیجات، جایی در برنامه و رژیم پروتئین شما داشته باشند. به این صورت سلامتی شما کاملا حفظ شده و از ابتلا به برخی بیماری ها و از جمله سرطان در امان خواهید بود.

آیا در خصوص مواد حاوی پروتئین که در رژیم پروتئین ۷ روزه مورد پیشنهاد می باشند، اطلاع دارید؟

در این جا می خواهیم برخی از مواد دارای پروتئین را برای اجرای رژیم پروتئین ۷ روزه ی شما پیشنهاد دهیم. چون این مواد دارای تاثیرات خوبی در رسیدن شما به هدف هایتان می باشند.

این مواد حاوی پروتئین به شرح ذیل می باشند:

مورد اول سویا است که در گروه پروتئین های گیاهی قرار دارد و از انواع بسیار خوب پروتئین های گیاهی می باشد. در حقیقت سویا یک منبع مناسب پروتئین می باشد که دارای فیبر نیز می باشد.

در دانه های گیاهی سویا به هیچ عنوان اسیدهای چرب اشباع شده وجود ندارد. مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان ها نیز در دانه های سویا وجود دارند. بر این اساس زمانی که در دوره ی رژیم هستید، احتمال ابتلای شما به انواع بیماری های باکتریایی بسیار کم می شود.

این دانه های گیاهی می توانند جایگزین خوبی برای موادی مانند گوشت و دیگر منابع پروتئین حیوانی باشند. دانه های سویا می توانند مانع خوبی برای ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی باشند.

آیا در خصوص مواد حاوی پروتئین که در رژیم پروتئین 7 روزه مورد پیشنهاد می باشند، اطلاع دارید؟

آیا در خصوص مواد حاوی پروتئین که در رژیم پروتئین ۷ روزه مورد پیشنهاد می باشند، اطلاع دارید؟

از جمله مواد غذایی که می توانیم برای تهیه آن ها از دانه های سویا استفاده نماییم، می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

خوراک سویا

کوکو سویا

پیراشکی سویا

سمبوسه سویا

همبرگر با سویا

انواع پاستا

و بسیاری از موارد دیگر

این مواد غذایی که در بالا ذکر کردیم را در همه ی وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام می توانید میل نمایید.

این دانه های گیاهی یکی از موارد خوراکی مورد علاقه در بین افراد گیاهخوار می باشند. بنابراین، این افراد می تواند دانه های سویا و دیگر فرآورده هایی که از سویا به دست می آیند را مورد مصرف خود قرار دهند.

تخم مرغ

مورد بعدی تخم مرغ می باشد که به عنوان منبع پروتئینی همیشه در دسترس شناخته می شود. در تخم مرغ مقادیر مناسبی از پروتئین وجود دارد که جزء مواد غذایی مهم برای هر بدنی می باشد. این ماده غذایی می تواند آمینواسیدهای لازم برای بدن انسان را فراهم آورد.

بدن انسان برای این که بتواند به خوبی رشد نماید و اعصابی قوی را داشته باشد، به پروتئین احتیاج دارد. تخم مرغ با مقادیر مناسبی از پروتئین می تواند میزان خوبی از انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را فراهم نماید. این ماده ی غذایی با توجه به این که آهن نیز دارد، سبب بهبود عملکرد هموگلوبین نیز می شود.

از انواع غذاهای خوشمزه ای که می توان با تخم مرغ تهیه نمود، می توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

کوکو

پنکیک

املت ساندویچ

و بسیاری از موارد دیگر

که عمده ی این مواد و غذاها بیشتر برای وعده ی صبحانه ی شما مفید و قابل استفاده می باشند.

آیا در خصوص انواع گوشت سفید به عنوان منبع هایی از پروتئین اطلاعاتی دارید؟

با توجه به تجربه و بر اساس یافته های علمی و البته تاکید پزشکان علم تغذیه، استفاده کردن از گوشت سفید در این رژیم غذایی می تواند یک راهکار هوشمندانه به حساب بیاید. زیرا همان طور که اطلاع دارید، به کار بردن این نوع پروتئین در رژیم غذایی میزان خیلی کمتری از روغن اشباع شده را به بدن شخص وارد می کند.

البته باید هنگام مصرف مرغ و ماهی به این نکته توجه کنید که بهتر است تا پوست این مواد غذایی را قبل از مصرف جدا کنید. زیرا به این صورت شما میزان چربی کمتری را به مصرف رسانده اید.

اگر چه نباید از بیان این نکته غفلت کرد که چربی موجود در برخی از انواع ماهی ها، از جمله ماهی سالمون نه تنها ضرر ندارد، بلکه می تواند برای سلامتی قلب نیز مفید واقع شود و حتی این امکان را دارید که از پوست این مدل ماهی ها نیز استفاده کنید. چون با توجه به یافته پژوهشگران، اسید چرب امگا ۳ را نیز دارد.

بعضی از اشخاص بر این گمان و تصور هستند که رژیم گوشت سفید، آن ها را در تنگنا و محدودیت غذایی قرار می دهد. در حالی که ما در ادامه مطلب، انواع متنوعی از غذاها را که پایه اصلی شان گوشت سفید است را به شما معرفی می کنیم و شما می توانید آن ها را در لیست غذایی و رژیم خود بگنجانید.

غذاهایی از جمله: مرغ را به دو صورت کبابی و یا ساندویچ استفاده کنید و ماهی را هم به چند صورت مثل ماهی تنوری یا قلیه ماهی و میگو را هم می توانید به شکل خوراک میگو یا میگو برشته استفاده کنید.

آیا در خصوص انواع گوشت قرمز به عنوان منابعی از پروتئین اطلاعاتی دارید؟

اگر به دنبال غذاهایی سرشار از پروتئین هستید، می توانیم به شما بگوییم که غذاهایی از جمله استیک آب دار و یا کباب برگ پیشنهاد خوبی هستند، این غذاها علاوه بر پروتئین سرشار از میزان زیادی از ویتامین و مواد معدنی هستند که به راحتی نیاز بدن شما را تامین می کنند.

البته در کنار نکات آشپزی باید به نکات تغذیه ای نیز در تهیه استیک نیز توجه لازم را داشته باشید. چون شما با انتخاب گوشت بدون چربی و در واقع همان فیله گوشت در تهیه کردن استیک، هم می توانید میزان لازم و ضروری پروتئین را برای بدنتان تامین کنید و هم این که از ورود چربی که برای بدن مضر است، جلوگیری به عمل آورده اید. البته باید به این نکته دقت کرد که گوشت قرمز منبع خوبی از آهن است که می تواند در کنترل کردن اشتها نیز تاثیر بسیاری داشته باشد.

همان طور که مستحضر هستید، با گوشت قرمز غذاهای متنوعی را می توان ارائه داد.

لیستی از غذاهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که پایه اصلی آن غذاها گوشت قرمز است:

کباب چنجه

کباب سلطانی

کباب برگ

استیک گوشت

کباب شکم پر

بیفتک

انواع خورش های قیمه و قورمه سبزی

خورش گوشت خرگوش

و غذاهای بسیار دیگری که مجال ذکر تک تک آن ها در این مقاله نیست.

اما شما می توانید با مراجعه به کتاب های آشپزی، با همه آن ها به صورت مفصل آشنا شوید و با توجه به ذائقه خود، آن ها را در برنامه رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

فقط به این نکته دقت لازم را داشته باشید که تا جایی که امکان دارد، گوشت کم چرب را مورد استفاده قرار دهید.

آیا می دانستید که حبوبات یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است؟

شما می توانید با به کار بردن نصفی از یک پیمانه حبوبات در هر وعده غذایی، نیاز بدنتان را به دو عنصر مهم فیبر و پروتئین را برطرف کنید. البته به این نکته هم دقت لازم را داشته باشید که حبوبات دارای مقدار قابل توجهی از انواع اسید آمینه و مواد معدنی است و در حقیقت می تواند منجر به این شود که شخص کمتر احساس گرسنگی و ضعف کند و در عوض انرژی بیشتری را نیز دارا باشد.

در بین اعضای خانواده حبوبات، می توان عدس را به عنوان محبوب ترین آن ها نام برد. در واقع عدس با داشتن میزان زیادی از فیبر می تواند به شخص کمک کند و در طول دوره رژیم، مانع از ابتلای او به یبوست شود. البته باید یادآور شد که در کنار عدس، لوبیا قرمز نیز منبع خوب و غنی برای انواع مواد معدنی می باشد و باید آن را در طول دوره رژیم مورد استفاده قرار داد.

شما در این گروه، می توانید از این غذاها تهیه و آن ها را مورد استفاده خود قرار دهید:

کوکوی عدس

خوراک لوبیا چیتی

آش نخود

شامی نخودچی

سوپ لوبیا سفید

خوراک دال عدس

چیپس حبوبات

و بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر

شما در این گروه، می توانید از این غذاها تهیه و آن ها را مورد استفاده خود قرار دهید:

شما در این گروه، می توانید از این غذاها تهیه و آن ها را مورد استفاده خود قرار دهید:

آیا در خصوص انواع لبنیات کم چرب که در رژیم های پروتئین مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی دارید؟

شیر و دیگر مواد غذایی لبنی دارای مقادیر بسیار مناسبی از پروتئین می باشند. اگر شما بتوانید که در هر روز به میزان ۲ لیوان شیر میل نمایید، در حقیقت نیمی از نیاز روزانه ی خود به پروتئین را تامین نموده اید. همچنین کلسیم مورد نیاز بدن شما نیز تامین شده و سلامت قلب و عروق شما در مقابل برخی از بیماری ها نیز تضمین می شود.

از مهم ترین فرآورده های لبنی می توانیم این مواد غذایی مفید و خوشمزه را نام ببریم:

پنیر

خامه

کره

قره قروت

دوغ

ماست

شیر خشک

خامه خشک

و . . .

شما در طول رژیم های پروتئین خود و به خصوص زمانی که در حال طی نمودن رژیم پروتئین ۷ روزه می باشید، می توانید از این مواد غذایی مفید استفاده نمایید و از پروتئین و دیگر مواد مفیدی که در این غذاها موجود می باشد، نهایت بهره را ببرید.

شما در حال مطالعه ی یک مقاله ی علمی پزشکی در حوزه ی سلامت و با موضوع رژیم پروتئین ۷ روزه هستید. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

از مهم ترین فرآورده های لبنی می توانیم این مواد غذایی مفید و خوشمزه را نام ببریم:

از مهم ترین فرآورده های لبنی می توانیم این مواد غذایی مفید و خوشمزه را نام ببریم:

آیا در خصوص شرایط مصرف بیش از اندازه ی مواد حاوی پروتئین اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که در بخش های این مقاله متوجه شدید، برای این که بتوانید با یک رژیم پروتئین مناسب، کاهش وزن خوبی را تجربه نموده و همچنین عضله هایی خوب را برای خود بسازید، بهتر است که مقدار مصرف مواد حاوی پروتئین شما بیش از سایر گروه های غذایی باشد.

البته باید در این زمینه دقت نمایید که زیاده روی نفرمایید. چون مصرف زیادتر از حد و برای مدتی طولانی از مواد دارای پروتئین نیز می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

از مهم ترین اتفاق هایی که در صورت زیاده روی در مصرف مواد پروتئینی ممکن است که برای هر فردی رخ دهد، می توانیم به موارد ذیل اشاره نماییم:

بالا رفتن میزان وزن

حالت کج خلقی

بیماری ‌های قلبی و عروقی

کتوز (بوی بد دهان)

نا آرامی در دستگاه گوارش

بالا رفتن امکان و احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگو سایر عارضه های معده

ابتلا به بیماری ‌های کلیوی

افزایش میزان قند خون

و . . .

لطفا در بخش های باقیمانده و پایانی نوشتار رژیم پروتئین ۷ روزه نیز با ما همراه باشید.

از مهم ترین اتفاق هایی که در صورت زیاده روی در مصرف مواد پروتئینی ممکن است که برای هر فردی رخ دهد، می توانیم به موارد ذیل اشاره نماییم:

از مهم ترین اتفاق هایی که در صورت زیاده روی در مصرف مواد پروتئینی ممکن است که برای هر فردی رخ دهد، می توانیم به موارد ذیل اشاره نماییم:

آیا می دانید که رژیم های پروتئین برای چه افرادی مناسب تر می باشند و کدام افراد کاندیدهای مناسبی برای این رژیم می باشند؟

انواع رژیم های پروتئین با توجه به مزیت هایی که دارند، اثرات مناسبی را برای تناسب اندام افراد به همراه دارند و می توانند در بازه هایی از زمان برای افراد مختلف مفید باشند.

مهم ترین گروه ها و گزینه هایی که می توانند تا از انواع رژیم های پروتئین استفاده نمایند، به شرح ذیل می باشند:

آن دسته از افراد ورزشکاری که نیاز دارند تا بافت های عضلانی ایشان بیشتر شده و افزایش پیدا کند.

برای آن دسته از اشخاصی که رخداد چربی سوزی در بدن ایشان دچار توقف شده است.

آن دسته از افرادی که در رشته ی بدنسازی فعالیت می کنند و به دنبال این هستند که عضلاتشان تکه تکه و کات شده دیده شود.

افرادی که رژیم های دیگر غذایی را در پی می گیرند و با کاهش وزن مواجه می شود، می توانند تا برای تثبیت شرایط وزنی و رژیم خود از رژیم های پروتئین استفاده نمایند.

پیشنهاد می کنیم از پست نمونه رژیم غذایی پروتئین دیدن کنید.

بهبود بخشیدن سرعت ریکاوری فعالیت های ورزشی مختلف

برای این که بتوانیم تا سرعت ریکاوری فعالیت های ورزشی مختلف را بهبود ببخشیم، می توانیم که از انواع رژیم های پروتئین و به ویژه رژیم پروتئین ۷ روزه استفاده نماییم.

برای آن دسته از اشخصاصی که در سایر انواع رژیم های غذایی خود همیشه احساس گرسنگی را به همراه خود دارند، استفاده از انواع رژیم های حاوی پروتئین بسیار مفید و کاربردی می باشد.

در این جا مجموعه مطالب ما در خصوص رژیم پروتئین ۷ روزه به پایان رسید. امیدوار هستیم که بخش های مختلفی که در این مقاله برای شما عزیزان و مخاطبین گرامی ارائه نمودیم، برای شما مفید بوده باشند و نهایت استفاده را از آن ها برده باشید.

در صورتی که مایل به برنامه ریزی و اجرای رژیم پروتئین ۷ روزه می باشید، بهتر است که قبل از هر اقدامی با یک فرد متخصص و یا پزشکی با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و بر اساس مواردی که ایشان برای شما تجویز می نماید، عمل کنید و از هر گونه اقدام خودسرانه و سلیقه ای خودداری فرمایید. در این صورت در رژیم پروتئین ۷ روزه خود بیشتر موفق خواهید شد و بهترین نتیجه ها را کسب خواهید نمود.

بهبود بخشیدن سرعت ریکاوری فعالیت های ورزشی مختلف

بهبود بخشیدن سرعت ریکاوری فعالیت های ورزشی مختلف

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید